Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wodkabuikje schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:58:
[...]

Ik heb nooit iets gedaan met secureboot en kan gewoon spelen.

Het is ook free to play now zonder codes. Heb je het ook al geprobeerd via Steam? Anders wellicht een reparatie in EA?

Edit: je had al wel door dat je naar beneden moet scrollen om de maps te zien?
Ik weet niet wat het probleem was, maar vandaag zie ik alles wel en kan ik spelen. Heb niks veranderd sinds gisteren en ook geen reboot gedaan (sleep mode).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvdC5v25FAgSM3FByyhYKiGJsX0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/gFx65tTmDNpHgXllOXJsMvHH.png?f=fotoalbum_medium

Edit: zie toevallig net dat de EA app de beta geupdate heeft om 22:06 gisteravond. :)

[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 15-08-2025 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Het blijft mij verbazen hoe goed hij al is voor een beta. Gister voor het eerst een bug meegemaakt: kon als bestuurder met geen mogelijkheid een helikopter in beweging krijgen behalve ermee vuren. Ook de vastlopers die vorige week wel eens gebeurde tussen 2 potjes in heb ik deze ronde nog niet meegemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:53

Oxigeon

En zo is dat!

Wat ik een beetje op Tweakers lees en wat mijn eigen bevindingen zijn is toch dat de maps eigenlijk te klein zijn. We kunnen natuurlijk hopen dat in de final release de maps groter zijn maar begin hier toch een beetje bang voor te worden.

Qua gameplay ziet het er eigenlijk allemaal wel top uit. Een uodate doorsturen naar bijvoorbeeld Sony duurt weken tenzij je een first party ontwikkelaar bent. Dus kan me voorstellen waarom de tank en het muurtje er nog gewoon inzitten.

Wat betreft de lui die het niet snappen. Tja, dit heb je altijd. Mensen die meteen opnieuw spawnen of niet reviven heb je nu eenmaal. Je zou natuurlijk bij een eerste start van de game een mini tutorial in beeld kunnen laten zien hoe het nu exact allemaal werkt. Al vraag ik me zelf ook af en toe af hoe het precies werkt.

Dood gaan en opnieuw spawnen is 1 punt. Maar bij hoeveel vlaggen gaat dit sneller/minder snel. Laat in een tutorial zien hoe dit precies werkt en ik denk dat mensen sneller geneigd zijn te helpen en minder snel voor hun eigen zullen gaan

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:44
Voor een opa zoals ik, dat sinds de geboorte van me kleine amper gamed ben ik trots dat me 8700K / 1080ti op 4K het nog doet. Speel zelden maar heb wel heletijd zin om BF6 te spelen. Ben alleen nog oldskool dat ik ren en schiet ipv in tanks ga en weet ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:15

greatgonzo

schit-te-rend!

Oxigeon schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:17:
Wat ik een beetje op Tweakers lees en wat mijn eigen bevindingen zijn is toch dat de maps eigenlijk te klein zijn. We kunnen natuurlijk hopen dat in de final release de maps groter zijn maar begin hier toch een beetje bang voor te worden.
Deze maps gaan echt niet opnieuw ontworpen worden voor een release over 2,5 maand. Je kunt er natuurlijk wel nieuwe, grotere maps aan toevoegen.
Maar, als ik lees dat het max 64 vs 64 word in conquest (waar BF 2042 nog tot 128 vs 128 ging), gaan ze denk ik in zijn algemeenheid de mappen niet veel groter maken, de kans dat je dan iemand tegenkomt is kleiner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
Misschien dat ze de maps updaten in de live service van de game?

Het is wel wat alle andere succesvolle live service games doen. Het is niet alleen nieuwe content releasen maar ook oude content interessant houden. Dit is niet iets wat Battlefield ooit heeft gedaan maar zou wel tof zijn. Zo kun je ook een beetje verhaal in de multiplayer brengen. Liberation peak heeft ineens een soort mining area in het midden van de map vanaf season 3 want… <insert verhaallijn>.

Ik probeer mijn verwachtingen laag te houden, überhaupt erg benieuwd wat we kunnen verwachten. Als EA serieus is met 100 miljoen spelers mogen ze wel met wat meer uit de kast komen. 1 map elke 3 maanden gaat hem niet worden.

Lang verhaal kort: wellicht hebben we de Battlefield game die we allemaal willen over een jaar. Classic Battlefield release. Het ziet er in ieder geval naar uit dat de game niet volledig kapot is zoals gewoonlijk… misschien kan DICE zich dan volledig focussen op content en verbeteringen.

[ Voor 17% gewijzigd door raiders op 15-08-2025 07:47 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 06:54:
Het blijft mij verbazen hoe goed hij al is voor een beta. Gister voor het eerst een bug meegemaakt: kon als bestuurder met geen mogelijkheid een helikopter in beweging krijgen behalve ermee vuren. Ook de vastlopers die vorige week wel eens gebeurde tussen 2 potjes in heb ik deze ronde nog niet meegemaakt :)
Ik heb gisteren 2 bugs gehad die ik tijdens de eerste Open Beta niet had:
- Op een bepaald moment kon ik mijn armen + wapen niet meer zien. Ik moest rechtermuisknop gebruiken om de scope te gebruiken. Toen was het wapen wel zichtbaar, totdat ik die knop los liet. Een vriend van me had deze bug ook.
- Als ik op de grond lag dood te gaan kon ik soms geen spatiebalk drukken om direct naar het deploy scherm te gaan.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
greatgonzo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:35:
[...]

Deze maps gaan echt niet opnieuw ontworpen worden voor een release over 2,5 maand. Je kunt er natuurlijk wel nieuwe, grotere maps aan toevoegen.
Maar, als ik lees dat het max 64 vs 64 word in conquest (waar BF 2042 nog tot 128 vs 128 ging), gaan ze denk ik in zijn algemeenheid de mappen niet veel groter maken, de kans dat je dan iemand tegenkomt is kleiner
Conquest is max 32 vs 32. In Battlefield 2042 was het 64 vs 64 ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:36

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Oude man hier die zich enorm vermaakt met BF6 beta.
Heb eigenlijk heel de tijd zin om te spelen, wat voor mij een goed teken is.

Ik speel altijd met randoms, had weer een paar potjes waar er zelfs na eventjes goed samengwerkt werd. Bedank mensen altijd als ik gerevived wordt, geef orders als ik squad commander ben en ping mensen als ik ze kom reviven. Dat soort dingen lijken soms te helpen om team play te bevorderen,

Zag gisteren wel in rush op liberty peaks ->Aanvallend team heel veel scope glints vanaf die berg, die wonnen we dus erg gemakkelijk.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobinNL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:24:
- Als ik op de grond lag dood te gaan kon ik soms geen spatiebalk drukken om direct naar het deploy scherm te gaan.
Dat is geen bug, maar een broodnodige feature. O-)

Het blijft wel "heerlijk" als vanouds dat vrijwel niemand revived, en vrijwel iedereen direct respawned.. Maar ja, dat sterkt elkaar alleen maar aan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 10:49
Ik had gisteren gewoon weer zin om de Open Beta op te pakken. En na de eerste 2 potjes wist ik weer waarom. De dynamiek in deze game is gewoon zo lekker. Oprukken, schuilen achter gebouwen en voertuigen. Die vervolgens aan gort geschoten worden waardoor je naarmate de pot vordert, steeds meer achter puin moet schuilen. Daarna ruk je op naar het volgende gedeelte, of ga je terug naar je eigen territorium om te verdedigen. En ga zo maar door.

Ik word ook echt vaak gerevived en hoewel de echte teamplay soms nog wat ontbreekt (speel ook solo) voelt het ergens best wel als een tactische shooter. De gunplay zelf is ook echt heerlijk als je het mij vraagt.

Er is zeker nog wel wat op aan te merken hoor. Voor het spammen van vliegtuigen en helikopters zouden ze wat mij betreft nog wel wat mogen verzinnen. In de 20+ potjes die ik heb gespeeld heb ik pas 1 keer een vliegtuig bemachtigd. Die ik door gebrek aan ervaring binnen een minuut vakkundig de grond in boorde :+
Eigenlijk zou daar iets van een roulatiesysteem voor mogen komen waar je ja of nee op zou moeten kunnen zeggen als je aan de beurt bent.

En misschien mis ik iets, maar als ik een game verlaat blijf ik op de een of andere manier in de matchmaking zitten waardoor ik ook vanuit het hoofdmenu na een tijdje gewoon het volgende potje in ga :P Ook als dat niet de bedoeling is omdat ik een andere mode wil spelen.

Verder een topgame die er in oktober gewoon gaat komen hier :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Battle(non)sense is weer terug met een video.

Zeer goede samenvatting van wat conquest beter zou maken. Als iemand die battlefield voor battlefield 3 niet gespeeld heeft zijn die commander functies wel heel nice!

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 15-08-2025 08:38 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
Ik lees veel mensen die positief zijn over de Battlefield 6 Beta. Niet verkeerd bedoeld, maar ik heb dat (tot nu toe) totaal niet. Ik vind het een grote chaos, waarbij tactisch spelen meteen om zeep wordt geholpen door de relatief hoge/snelle TTK. Ik ben over het algemeen niet slecht in shooters, maar het voelt gewoon oneerlijk dat ik geen tijd krijg mezelf (als newbie) in veiligheid te brengen. Het voelt voor mij meer als een spel dat van punt naar punt gaat in een voortdurende chaos aan explosies en overvliegende helikopters en straaljagers. Voor mij ontbreekt de logica, maar wellicht speel ik het compleet verkeerd. Ik heb geprobeerd langzamer te spelen, te flanken, maar het blijft voor mij een chaos. Zijn er nog andere tips die ik goed kan gebruiken?

Overigens liep ik ook tegen de bug aan dat ik nadat ik mijn wapen op burst had gezet, niet meer kon switchen naar de normale modus. Ik speel op de PS5. Geen idee of andere mensen dat ook hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

NielsD91 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:43:
Ik lees veel mensen die positief zijn over de Battlefield 6 Beta. Niet verkeerd bedoeld, maar ik heb dat (tot nu toe) totaal niet. Ik vind het een grote chaos, waarbij tactisch spelen meteen om zeep wordt geholpen door de relatief lage TTK. Ik ben over het algemeen niet slecht in shooters, maar het voelt gewoon oneerlijk dat ik geen tijd krijg mezelf (als newbie) in veiligheid te brengen. Het voelt voor mij meer als een spel dat van punt naar punt gaat in een voortdurende chaos aan explosies en overvliegende helikopters en straaljagers. Voor mij ontbreekt de logica, maar wellicht speel ik het compleet verkeerd. Ik heb geprobeerd langzamer te spelen, te flanken, maar het blijft voor mij een chaos. Zijn er nog andere tips die ik goed kan gebruiken?

Overigens liep ik ook tegen de bug aan dat ik nadat ik mijn wapen op burst had gezet, niet meer kon switchen naar de normale modus. Ik speel op de PS5. Geen idee of andere mensen dat ook hebben.
Ik heb dit ook, sommige potjes zijn complete anarchie. Vijanderen komen overal vandaan.

Persoonlijk begin ik steeds meer het vermoeden te krijgen dat ze bij EA hebben gedacht: "hoe krijgen we alle COD spelers naar onze franchise?"

Beroeps brabander

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bonswah
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12-09 15:21
Gisteravond wat potjes gespeeld maar was niet echt onder de indruk: Conquest voelt aan als TDM en de maps nodigen op een of andere manier vooral uit om op chokepoints modder te gaan gooien. De enige manier van PTFO die ik kan ontdekken is dat mensen als kip zonder kop van de ene rode vlag naar de andere rennen. De vlag is nog niet veroverd of men staat al te trappelen om door te sprinten naar de volgende.
Over sprinten gesproken: misschien word ik wel gewoon oud maar de game voelt super neurotisch aan, iedereen vliegt alle kanten op alsof ze olympisch atleet zijn en plotseling niet 20kg aan oorlogstuig mee hoeven te zeulen.

Al met al: ziet er leuk uit maar de gameplay staat ver van wat ik in een BF game zoek.

Edit:
spartacusNLD schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:38:

Zeer goede samenvatting van wat conquest beter zou maken. Als iemand die battlefield voor battlefield 3 niet gespeeld heeft zijn die commander functies wel heel nice!

[YouTube: Conquest has a Problem | Battlefield 6]
Jeetje, lees jouw post pas nadat ik mijn post had geplaatst maar die Battle(non)sense slaat spijkers met koppen!

[ Voor 28% gewijzigd door Bonswah op 15-08-2025 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:33:
[...]

Het blijft wel "heerlijk" als vanouds dat vrijwel niemand revived, en vrijwel iedereen direct respawned.. Maar ja, dat sterkt elkaar alleen maar aan.
Dit komt omdat niemand wordt aangespoord om hun rol te spelen. Hetzelfde met engineers, hoeveel Battlefields zijn er waarbij voertuigen zich magisch zelf repareren.

Reviven heeft meestal ook geen zin. Mappen zijn klein, je kunt op teammates spawnen. Waarom wachten als je in de tussen tijd alweer in de actie zit met respawnen?

Dus het klopt wat je zegt, het sterkt elkaar alleen maar aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 15-08-2025 09:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bonswah
Toonen1988 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:03:
[...]

Dit komt omdat niemand wordt aangespoord om hun rol te spelen. Hetzelfde met engineers, hoeveel Battlefields zijn er waarbij voertuigen zich magisch zelf repareren.

Reviven heeft meestal ook geen zin. Mappen zijn klein, je kunt op teammates spawnen. Waarom wachten als je in de tussen tijd alweer in de actie zit met respawnen?

Waarschijnlijk omdat mensen niet doorhebben dat je daarmee het verlies van een ticket bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 14:01
Wellicht is dit al besproken.

Vorige week vlekkenloos kunnen spelen 0 technische fouten.

Gisterenavond 2x achter mekaar het volgende:
Game afgelopen, ben in het eindscherm met al je statstieken, dan wordt de nieuwe game automatisch gezocht. Game gevonden (nieuwe map) blijft mijn scherm hangen op het laad scherm, ik sta nog wel steeds in contact met mijn party.

Afgesloten, opnieuw geprobeerd, letterlijk het zelfde.

Bij andere maps (niet de nieuwe) geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bonswah schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:11:
[...]

Waarschijnlijk omdat mensen niet doorhebben dat je daarmee het verlies van een ticket bespaart.
Dat valt me ook op. En dan als je bijna aan het verliezen bent gaat men ineens veel langer blijven liggen en wachten tot een medic langs komt.

Ik denk dan altijd ''had dat vanaf het begin gaan. Dan hadden we dik gewonnen''

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonswah
spartacusNLD schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:13:
[...]

Dat valt me ook op. En dan als je bijna aan het verliezen bent gaat men ineens veel langer blijven liggen en wachten tot een medic langs komt.

Ik denk dan altijd ''had dat vanaf het begin gaan. Dan hadden we dik gewonnen''
tsja idd, 32 man x ~10x keer dood dan zit je dus al aan ruim 300 tickets die no problemo door de plee worden gespoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:33:
[...]

Hohoho, ik druk gewoon netjes E als er iemand in de buurt is hoor haha 😂😂 Maar soms werkt de spatiebalk niet, ook niet als er niemand in de buurt is.

Maar dat mensen niet reviven als ze binnen 10 meter staan is best vervelend.

[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 15-08-2025 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Effe de nieuwe map op domination gespeeld. Daa ook gewoon worden die map.hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:03:
[...]

Dat valt wel mee, ook in oudere titels. Al moet ik wel zeggen dat ik de engineer treintjes op tanks geinig vind.

Het grootste probleem is dat mensen geen zin hebben om een paar seconden te wachten en/of zich totaal onbewust zijn van het ticket systeem.

Gisteren nog een ronde weten te winnen door naar een squadmate te schreeuwen dattie niet moest respawnen.

We hadden letterlijk 1 ticket over. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 15-08-2025 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Perceptie is ook een mooi fenomeen :)
Hoeveel medics ik heb neergeschoten die hun teammate proberen te reviven. Laat toch ook een ander beeld zien. En in rush als verdediger spawn ik snel weer op een team mate. Dan is het meestal belangrijker dat ze zich focussen op de mcom of de tegenstander. Als aanvaller wacht ik dan weer wel op een revive.

Het zal meer chaos zijn dan oude battlefield games maar ik ben verliefd geworden op bfbc2 en die stijl zit er wel behoorlijk in en dat maakt me blij. Maar die maps waren ook wel wat groter. Ik verwacht dat dat nog wel komt eigenlijk. Het is strategisch een slimme zet om nu tijdens deze beta marketing event gameplay te laten testen die COD spelers aanspreekt. En tegelijkertijd dus ook voldoende battlefield spelers enthousiasmeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 02:30:
Heb mij er nogmaals aan gewaagd vandaag en gewoon via de custom search alles behalve conquest aangezet. In die mode heeft mijn 12600K het gewoon zwaar met of zonder framegen. Als ik die mode skip kan ik alles op max zetten met 150% sharpness.

De game blijft chaotisch en er is zeker geen holding the line mentaliteit. Er zijn gewoon teveel gaten en hoekjes waar een vijand zich kan verstoppen en ze kunnen ook te makkelijk flanken. Het lijkt wel of elke keer als ik iemand in het vizier hebt er 90 graden links of rechts een andere vijand klaar staat om mij van de aardbodem weg te vagen. Bij open mappen kan je dit vervangen met een sniper die mij aftikt na een mini shootout.

En dan zijn er echt ongelofelijk veel spelers die hun taak niet snappen dan wel niet uitvoeren. Medics die je voorbij lopen of op je staan, veel spelers die alleen maar rondrennen voor K/D, instant respawns ook al kost dat tickets en bijna niemand die ammo dropt.

Ik heb het nu over 60-70% van de potjes in mijn geval. Ook wel een paar hele mooie potten gespeeld, maar de kans dat 2 teams gelijk op gaan is zeldzaam. Minder erg als je in het winnende team zit, maar toch :+

Ik zal de beta echt nog wel spelen dit weekend, maar ik heb eerder deze week meer plezier gehad in BF1 wat teamplay en chaos betreft.
Als je de Beta speelt en daarna BF1 of BFV opstart vind ik het verschil enorm.

2042 had al de verkeerde afslag genomen en die staat stijf onderaan. Maar qua BF feel staat deze beta bij mij vooralsnog op de 1 na laatste plaats.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Uurtje gespeeld. 3 crashes op ps5. Tijdens 1ste beta geen
.enkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help!!!! schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:24:
[...]

Als je de Beta speelt en daarna BF1 of BFV opstart vind ik het verschil enorm.

2042 had al de verkeerde afslag genomen en die staat stijf onderaan. Maar qua BF feel staat deze beta bij mij vooralsnog op de 1 na laatste plaats.
Deze BF6 voelt idd meer als een CoD game aan. Tijdens de eerste Open Beta probeerde ik ook een beetje mee te rennen met de rest, maar met dit weekend doe ik het rustiger aan. Je merkt wel dat het dan net wat fijner speelt. Maar het idd geen echte Battlefield game.

Maar BF5 werd vaak ook afgekraakt, maar als je dat nu vergelijkt met BF6, dan is BF5 gewoon beter ja. Gameplay, wapens, snelheid, UI etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RobinNL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:55:
[...]
Maar het idd geen echte Battlefield game.
Is dit niet wat kort door de bocht op basis van een beta met alleen maar kleine maps?

Als we dadelijk operation firestorm hebben bijvoorbeeld.. dan kan je dat toch niet meer zeggen? Hoe willen ze daar een CoD map van maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Beakzz schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 02:30:
Heb mij er nogmaals aan gewaagd vandaag en gewoon via de custom search alles behalve conquest aangezet. In die mode heeft mijn 12600K het gewoon zwaar met of zonder framegen. Als ik die mode skip kan ik alles op max zetten met 150% sharpness.

De game blijft chaotisch en er is zeker geen holding the line mentaliteit. Er zijn gewoon teveel gaten en hoekjes waar een vijand zich kan verstoppen en ze kunnen ook te makkelijk flanken. Het lijkt wel of elke keer als ik iemand in het vizier hebt er 90 graden links of rechts een andere vijand klaar staat om mij van de aardbodem weg te vagen. Bij open mappen kan je dit vervangen met een sniper die mij aftikt na een mini shootout.

En dan zijn er echt ongelofelijk veel spelers die hun taak niet snappen dan wel niet uitvoeren. Medics die je voorbij lopen of op je staan, veel spelers die alleen maar rondrennen voor K/D, instant respawns ook al kost dat tickets en bijna niemand die ammo dropt.

Ik heb het nu over 60-70% van de potjes in mijn geval. Ook wel een paar hele mooie potten gespeeld, maar de kans dat 2 teams gelijk op gaan is zeldzaam. Minder erg als je in het winnende team zit, maar toch :+

Ik zal de beta echt nog wel spelen dit weekend, maar ik heb eerder deze week meer plezier gehad in BF1 wat teamplay en chaos betreft.
Dat leest als een playerbase ding: geen idee of dat nog gaat veranderen, maar ik speel bijvoorbeeld Squad en dat is net een tandje meer tactical milsim qua gameplay en als je daar je rol niet uitvoert wordt je uit je squad gekickt en verlies je je kit. Dus daar is de 'dwang' om mee te spelen wat groter.

Maar ook daar heb je servers met weinig tactisch spel, veel k/d spelers enzo.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik snap opzich wel dat ze focussen op chaos in de kleinere setting van de beta. Je krijgt toch de meeste spelerinteractie, de meeste data. De balans zoeken in wapens, classes en gadgets,. Finetunen van player movement en animaties. Het testen van destructie, geluid en grafische elementen.
Hoe meer spelers dicht bij elkaar zitten hoe meer je al deze factoren sneller kan testen.

Maar had de fans gewoon 1 grote map gegeven om het vertrouwen te geven dat ze meer zouden krijgen dan een cod clone. Rare marketing keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonswah
spartacusNLD schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Is dit niet wat kort door de bocht op basis van een beta met alleen maar kleine maps?

Als we dadelijk operation firestorm hebben bijvoorbeeld.. dan kan je dat toch niet meer zeggen? Hoe willen ze daar een CoD map van maken dan?
Ligt er maar net aan hoe ze de vlaggen gaan aankleden en in hoeverre ze de ruimte tussen de vlaggen willen betrekken bij de gameplay. Wat dat betreft is Caspian Border de beste map die de serie ooit heeft gezien denk ik, daar gebeurde altijd overal wel wat. Dragon Valley, Harvest Day en Rogue Transmission herinner ik me ook zo in zekere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Poe het ging mij gisteravond stuk slechter af dan vorige week. Ik weet niet of er wat veranderd is, maar krijg vaak iemand niet neer met tig kogels en ik ben zo dood lijkt het.

Ook is rush echt niks aan met randoms haha. Ik werd telkens eerste doordat ik de enige was die de bomb plant of diffuse. Meeste "cod" spelers weten gewoon niet hoe het werkt. Maar is nogal frustrerend spelen zo.

Zonder met vrienden te spelen blijf ik denk ik weg bij de echte objectieve games. Solo is conquest toch de beste optie om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
De game ziet er goed uit en de performance op PC is erg goed.
Echter ben ik zwaar teleurgesteld in de maps die ik tot nu toe gespeeld heb in de beta. In plaats van grote maps waarop meerdere choke points organisch ontstaan (doordat squads op elkaar blijven respawnen) heeft deze beta alleen maps met een Call of Duty achtige "lane structuur" waarbij de choke points en battles over het algemeen op dezelfde plek ontstaan.
De game speelt lekker weg maar ik heb telkens het idee dat ik "eindelijk" een next-gen Call of Duty speel.

Ik begrijp niet helemaal waarom er niet 1 grote map in de beta is toegevoegd. Dat had mij overtuigd om de game te halen. Met de indruk die deze beta op mij achterlaat ben ik nog niet overtuigd de game aan te schaffen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netcode is echt slecht t.o.v. vorig weekend. Voel op deze manier totaal geen drang om te spelen, terwijl ik vorig weekend iedere vrije minuut wilde besteden aan BF 6.

Volgens mij ben ik hier al ver achter het gebouw..

En deze voelt ook niet lekker.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fix om DLSS / DLAA terug te krijgen.

Speel je via Steam, verwijder deze twee bestanden in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Glacier Events\shader_cache (of waar je je Steam files ook hebt staan)
Via EA App heb je een soortgelijke map, maar dan in je EA App install location.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj-oS-ipTkj-Mvz9En0ZdZcEYrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b63lv5D5thnBOuZKUD90hVb5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zA-1mwUObSozP5Nm_8MM7-1ysGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2bLDyoka2tPQsqWYTeVH8QJX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 15-08-2025 10:37 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
Vuurvoske schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:44:
[...]

Ik heb dit ook, sommige potjes zijn complete anarchie. Vijanderen komen overal vandaan.
Klopt. Andersom zal dit ook zo voelen, maar er zit gewoon geen logica in dit spel voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 20:29
Hmmm... Het loopt allemaal een stuk minder soepel vandaag.
Of ik nu close quarters/dom etc speel of conquest er zit een soort lag in voel ik.
Ook zie ik zo nu en dan een network connection icon verschijnen, al met al, het speelt minder smooth.
Ik heb mijn resolutie ook al iets omlaag gegooid, maar het zit hem echt in het online-deel van de beta/servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:31:
Netcode is echt slecht t.o.v. vorig weekend. Voel op deze manier totaal geen drang om te spelen, terwijl ik vorig weekend iedere vrije minuut wilde besteden aan BF 6.

Volgens mij ben ik hier al ver achter het gebouw..

[Streamable: Tank behind wall]

En deze voelt ook niet lekker.

[Streamable: Hoe dan]
De grootste ellende is dat de hit registration clientside gebeurt, en vervolgens door de server bevestigd wordt. Als je naar je tank death kijkt zie je bijv. dat je een goede meter naar achteren 'teleporteert' omdat de server de hit op die positie registreerde. Zonder de ping van de vijand valt hier weinig over te zeggen, dikke kans dat het op zijn scherm gewoon klopte maar aan jouw kant voelt het niet prettig nee.

Zie hoe leuk je ragdoll zich daardoor ook even gedraagt. Schot zal gericht zijn geweest op je teammate welke daar tegen de muur staat ~1.5m naar links. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fexPduzNLtFfbOFw-lIztBTjfKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a8WhMXcWAeIDPVWO18P6fUAG.png?f=fotoalbum_large

Datzelfde geld dus ook voor de 2e death, en vooral deze vind ik storend. Komt veel te vaak voor dat je gewoon 100+ damage in een enkele frame incasseert.

Is er uberhaupt al informatie bekend over de tickrate van servers? Want het voelt allemaal heel erg als launch BF4 met de 10-tick servers. Dat is gestoord laag voor een (snelle) shooter. In 100ms kan er veel en veel te veel gebeuren om op te reageren.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 15-08-2025 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
Wat een spel zeg. Zo lang op moeten wachten dat we vergeten waren wat een echt oorlogsgame was en vooral mismeesterd door cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Nu online
Ik heb op de xbox crossplay uitgezet en mijn hitreg lijkt stukken beter tov vorig weekend. Ik heb juist minder situaties waarvan ik denk wat is dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
pina schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:49:
Wat een spel zeg. Zo lang op moeten wachten dat we vergeten waren wat een echt oorlogsgame was en vooral mismeesterd door cod
Ik heb vanmorgen mijn eerste potjes gespeeld (vorige week was ik weg), maar dit is toch gewoon een CoD maar dan met een BF-labeltje erop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Daarom speel ik Conquest ook niet zo vaak, voelt altijd als rondjes rennen.

Ik ben meer van het lineare zoals Rush en Breakthrough met een wel gedefineerde frontlinie.

BF1 Operations vind ik nog steeds onovertroffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

DeWaanzin schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:16:
[...]
BF1 Operations vind ik nog steeds onovertroffen.
Ja. ik hoop echt dat zoiets nog terug komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Heb de beta verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
Ene crash na de andere.. op ps5. Ook licensies hersteld etc.. hopelijk nu beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Wow wat een spel zeg, vroeger speelde ik BF 1942, daarna nog wat andere gespeeld, maar echt 15 jaar geleden.

Wat is dit een mooi spel grafisch, ben wel meer van de COD normaal gesproken, en speel dan vooral team deathmatch, zie nu een 4vs4 in dit spel, zou leuk zijn als er een 6vs6 in zou zitten.

Snap dat Battlefield totaal anders is dan COD.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:14
Martinez- schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Ik heb vanmorgen mijn eerste potjes gespeeld (vorige week was ik weg), maar dit is toch gewoon een CoD maar dan met een BF-labeltje erop?
Hoezo, ik heb MW2 2022 de laatste nog gespeeld en dit voelt toch heel anders dan CoD. CoD is veel sneller en veel meer arcade dan dit. Hier is de recoil veel erger, hier duurt de aim down side op snipers veel langer, granaten zijn trager.

Het is de beta, het zijn kleine mappen vol met actie, ja dat is het nu. Nu de meest fanatieke mensen het spel spelen. Mensen die op forums zitten om hun mening te geven. Dadelijk komen er een stuk meer mensen bij die gewoon casual spelen en dan wordt de gamepace vanzelf wat rustiger.

Vergeet niet de Battlefield 3 beta map was metro. Die is ook heel anders uitgepakt dan verwacht

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Ik vind zelf van niet. Ja, we hebben tot nu alleen kleine maps, maar zelfs met kleine maps in BF3 en BF4 was het rennen en schieten niet zo erg als met de Open Beta van BF6.

Maar de UI, het hoofdmenu etc is gewoon wat ik me herinner als ik CoD speel (de beta's, ik heb geen CoD meer gekocht na Black Ops 1). Ook de snelheid, het rennen en met 1 knal iemand killen heb ik alleen ervaren in CoD.

Ik ga BF6 wel gewoon halen, maar ik hoop dat de studio's vooral gaan focussen op de Battlefield identiteit en niet om CoD spelers over te halen door daar veel van af te kijken. Extra spelers is leuk, maar we hoeven geen CoD game te hebben in de Battlefield reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
[...]

Eh nee. Ik heb in BF6 nog geen Beavis & Butthead, Nicky Minaj en Turtles gezien.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:43
[...]

Werkelijkwaar snap ik dit niet. Als je dit COD vindt, dan kruip je in COD ofzo. De pace is totaal niet vergelijkbaar en ook niet bij de modi als close quarters, tdm of rush. Daarnaast geen lichtgevende kogels of american dad skins.

Nu veel individuen die spelen, als er zometeen weer echte squads zijn wordt het ook totaal anders.

De vergelijking, behalve het genre, gaat naar mijn mening totaal niet op. En al helemaal niet als je naar eerdere BF’s of COD’s kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015

Qu3st

Poh eerste 2 potjes conquest gespeeld. Ziet er prachtig uit, maar deze ouwe vent moet wel weer wennen hoor. Ja is langzamer dan COD maar er gebeurd wel veel meer om me heen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:22
Erg jammer dat die Balanced mode op PS5 zo sluggish aanvoelt, Performance is zoveel beter maar grafisch toch wel stukken minder. Had gehoopt dat het misschien wat beter was nu maar helaas.

Merk ook dat het sentiment rondom BF6 beetje omslaat. Van pure euforie vorige week naar wat meer negatieve berichten. Het is inderdaad wel gek dat ze ervoor gekozen hebben om geen grote map erin te doen, snap wel dat oude BF fans daar van balen.

Voor mij is het juist een groot pluspunt dat het veel meer infantry gericht is. Alleen het spotten moet echt aangepakt worden. Het is inderdaad grotendeels schieten op een rood icoontje door rook heen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-09 20:54
Opzich was het niet zo moeilijk om een OK Battlefield game op poten te zetten.

Back to basic: oftewel Assault, Medic, Support, Marksman + een singleplayer stukje erin + oude vertrouwde modussen terug en voila - je hebt een game die mensen leuk vinden.

Nu zorgen dat je achterliggende code klopt.

Ik mis nog instellingen om aim assist uit te schakelen. Ik heb er meer last van als Marksman dan dat het mij helpt. Ik heb de instelling al op 0 staan maar toch lijkt die te targetsnappen alleen dan overcompenseer ik met richten. Het is voor het fine tunen wel een beetje teveel op een muis ingericht.

Tot heden bevalt de gameplay me wel, ik vind CoD niet meer passen in het realisme wat ze vroeger zo trouw wilde nabootsen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Ik vind het knap dat ie bepaalde problemen herkent maar vervolgens foute conclusies trekt en verkeerde maatregelen om deze op te lossen.

De reden dat niemand verdedigd is niet omdat het geen nut heeft, het is omdat je teveel in een nadeel bent. De snelle TTK zorgt ervoor dat het een enorm voordeel is als jij de tegenstander eerder ziet en eerder schiet. Niet omdat je beter bent in schieten, beter positioneert of beter anticipeert. Er is geen lol aan verdedigen, omdat ze vrij makkelijk over je heen walsen. Daarnaast zorgt de minimap er ook voor dat je veel te snel gezien wordt, waardoor eenmaal je een vuurgevecht begint, je vrij lastig eruit kunt komen. Tenzij je iedereen af schiet, maar zodra het er meer dan 2 zijn die op je afkomen, is dat eigenlijk wel onmogelijk.

Het is grappig dat de map die hij gebruikt als voorbeeld, met die conquest assault, zo ongebalanceerd was als de neten. De afstanden waren erg groot en de kans dat je die brug over kon steken en als je met een jeep kwam dan zagen ze je al van ver aankomen. En omdat alles statisch was plus nog niet veel objecten in de wereld, was het vrij eenvoudig om je tegenstanders te spotten en daarop in te haken.

BF is gebaat bij betere manieren om een objective te verdedigen, een tragere TTK om vuurgevechten tegen meer tegenstanders te winnen, minder snel ronddraaien en rennen van spelers (zodat je minder snel gelaserd wordt) en meer recoil zodat op afstand schieten ook lastiger is en je meer positie moet pakken om mensen te verslaan.

En tenslotte moet matchmaking beter rekening houden met wie objectives spelen en wie een TDM game spelen. Zet die gasten lekker bij elkaar en laat de ander met rust zodat wie een tactischer spel wil spelen, dat ook daadwerkelijk kan doen. Skill is niet alleen de score of aantal kills, ook je speelstijl wisselt en het wordt tijd dat gamedevs niet meer naar 1 getal kijken om mensen in een game te gooien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Daan0s schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:32:
Erg jammer dat die Balanced mode op PS5 zo sluggish aanvoelt, Performance is zoveel beter maar grafisch toch wel stukken minder. Had gehoopt dat het misschien wat beter was nu maar helaas.
Dit inderdaad! Ik heb gisteren even geprobeerd om BF6 te draaien op m'n PC. Draait prachtig met een 7800XT en een 7800X3D. Maar met een controller kom ik echt niet mee versus M&KB. Ik weet dat het een heikel topic is en sommigen zweren dat je met een controller in het voordeel bent. Dat was voor ondergetekende absoluut niet het geval. Na 2 potjes maar weer terug gegaan naar PS5. Maar het ziet er inderdaad echt niet best uit op performance mode..

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
crimby schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Werkelijkwaar snap ik dit niet. Als je dit COD vindt, dan kruip je in COD ofzo. De pace is totaal niet vergelijkbaar en ook niet bij de modi als close quarters, tdm of rush. Daarnaast geen lichtgevende kogels of american dad skins.

Nu veel individuen die spelen, als er zometeen weer echte squads zijn wordt het ook totaal anders.

De vergelijking, behalve het genre, gaat naar mijn mening totaal niet op. En al helemaal niet als je naar eerdere BF’s of COD’s kijkt.
Hoezo gaat de vergelijking totaal niet op dan? Als ik die empire state map speel word ik letterlijk van alle kanten beschoten door gasten met shotguns. Het is veel meer rondrennen en op alles om je heen knallen dan oudere battlefields. Ik denk dat de vergelijking juist heel erg opgaat.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

D4NG3R schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:40:

Is er uberhaupt al informatie bekend over de tickrate van servers? Want het voelt allemaal heel erg als launch BF4 met de 10-tick servers. Dat is gestoord laag voor een (snelle) shooter. In 100ms kan er veel en veel te veel gebeuren om op te reageren.
https://www.reddit.com/r/...unity_update_gunplay_and/
We're optimizing for a 60Hz tick rate

De vraag is of ze dat nu uberhaubt halen, maar heb eerder het gevoel dat het 'all over the place' is. Ene moment krijg ik gewoon de 'hits' (4-5), andere momenten is het gewoon instagib en vraag ik me af hoe uit die hoek hij mij uberhaubt heeft kunnen raken (lig inmiddels 3-4 meter voorbij de hoek).

De combinatie van vrij lage TTK en snelle respawn voelt het alsof de game wat cruciale (lees tactisch spelen) punten mist in de game, slechts handjevol momenten gehad waar het een tactisch gevecht was rond een capturepoint met coverfire, achter beschutting zitten, reviven, het was gewoon neermaaien, doorlopen of respawnen. Ene potje tik ik 20-30 revives aan, potje erna kan ik niet eens in de buurt komen of mensen respawnen meteen.

Hopelijk kunnen ze met Portal wat zaken aanpassen, dat daar de 'leukere' potjes komen (langere respawntijd, meer health/hogere TTK), of eigen servers met aanzienlijk hogere tickrate.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:40:
Datzelfde geld dus ook voor de 2e death, en vooral deze vind ik storend. Komt veel te vaak voor dat je gewoon 100+ damage in een enkele frame incasseert.

Dat had ik vorig weekend dus ook de hele tijd. Instant death. Er zit gewoon nog iets niet goed in de netcode.

Tickrate ben ik ook heel benieuwd naar.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Daan0s schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:32:
Merk ook dat het sentiment rondom BF6 beetje omslaat. Van pure euforie vorige week naar wat meer negatieve berichten. Het is inderdaad wel gek dat ze ervoor gekozen hebben om geen grote map erin te doen, snap wel dat oude BF fans daar van balen.
Mensen moeten niet zo zeiken en eerst even de maps, flows en dynamiek van elke mode even doorgronden voordat ze direct van de hoge toren blazen.

Logisch dat op dag 1 iedereen als een kip zonder kop en zonder orientatie rondloopt. Sowieso nogal optimistisch om tactische gameplay te verwachten met randoms in een gratis open beta waar het gros wellicht nog nooit battlefield heeft aangeraakt, of heel lang niet gespeeld.

Het is ook lekker om af en toe gewoon even om te klooien met nieuwe wapens, klasses, de destructie.

De basis staat, het draait technisch ontzettend lekker, ja er moet nog veel getweaked worden aan de maps en balans, maar meestal zijn we eerst een jaar na de launch van BF verder voor we zijn waar de beta nu al staat. Ik heb me weer opperbest vermaakt gisteravond en genoeg gelachen op discord ook met PTFO.
Help!!!! schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:46:
[...]

Dat had ik vorig weekend dus ook de hele tijd. Instant death. Er zit gewoon nog iets niet goed in de netcode.

Tickrate ben ik ook heel benieuwd naar.
De servers draaien op 60 hz, dat zie je ook in de network stats staan, over het algemeen gebeurt daar weinig geks qua packetlosses wat ik gezien heb, wel de nodige wonky kills/deaths natuurlijk, maar sporadisch.
Martinspire schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:34:
De reden dat niemand verdedigd is niet omdat het geen nut heeft, het is omdat je teveel in een nadeel bent.
Ik heb dat filmpje niet gezien, maar verdedigen kan prima. Recon met een tugs en een UAV doet wonderen, met smokes kom je ook prima als verdediger weer op een punt. Je moet alleen iets actiever verdedigen, maar het kan nog steeds prima.

Er kan en moet wat mij betreft nog veel verbeteren aan de maps en de balans, maar dat is niet inherent hetzelfde als dat verdedigen niet kan.

[ Voor 31% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 15-08-2025 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsD91
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:47:
[...]

Mensen moeten niet zo zeiken en eerst even de maps, flows en dynamiek van elke mode even doorgronden voordat ze direct van de hoge toren blazen.

Logisch dat op dag 1 iedereen als een kip zonder kop en zonder orientatie rondloopt. Sowieso nogal optimistisch om tactische gameplay te verwachten met randoms in een gratis open beta waar het gros wellicht nog nooit battlefield heeft aangeraakt, of heel lang niet gespeeld.
En toch zal een beta mensen wel of niet overhalen om het spel (meteen) aan te schaffen. Je maakt maar een keer een eerste indruk. Ik ben het met je eens dat men iets geduldiger moet zijn (inclusief ikzelf), maar ik ga geen 75/80 euro uitgeven aan dit spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:42:
[...]

https://www.reddit.com/r/...unity_update_gunplay_and/
We're optimizing for a 60Hz tick rate

De vraag is of ze dat nu uberhaubt halen, maar heb eerder het gevoel dat het 'all over the place' is. Ene moment krijg ik gewoon de 'hits' (4-5), andere momenten is het gewoon instagib en vraag ik me af hoe uit die hoek hij mij uberhaubt heeft kunnen raken (lig inmiddels 3-4 meter voorbij de hoek).
Ik vraag mij sowieso sterk af of dat client- of serverside ticks zijn, en inderdaad hoe consistent deze zijn.. In BF4 was op launch de client tickrate bijv 30Hz, maar de server stuurde deze informatie maar op 10Hz door. "Good enough" aldus DICE.

Voorbeeldje met timestamp hoe het daar toen ging: YouTube: Battlefield 4 low ping Netcode footage
Herkenbaar? :P

Toen de minimale server tickrate naar 30Hz ging was het al een gigantische verbetering, prima te pruimen. 45-60Hz of zelfs hoger en de problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Tenzij jij of de vijand een hoge latency hadden, maar dat probleem kan je op geen enkele manier eerlijk oplossen zonder mensen de server uit te trappen.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 15-08-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Maurice079 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Dit inderdaad! Ik heb gisteren even geprobeerd om BF6 te draaien op m'n PC. Draait prachtig met een 7800XT en een 7800X3D. Maar met een controller kom ik echt niet mee versus M&KB. Ik weet dat het een heikel topic is en sommigen zweren dat je met een controller in het voordeel bent. Dat was voor ondergetekende absoluut niet het geval. Na 2 potjes maar weer terug gegaan naar PS5. Maar het ziet er inderdaad echt niet best uit op performance mode..
Ik denk zomaar dat je de control settings nog even flink moet tweaken. Ik speel zelf op pc met de dualsense en dat speelt echt top! kijk goed of je de deadzones zo goed als weggehaald hebt en ook de axial deadzones op 0 zet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
crimby schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:29:
[...]

Ik heb het niet over de skins - maar puur over de snelheid en de kleine maps. Daarin vind ik het toch echt wel vergelijkbaar in CoD en minder zoals BF3 en 4 zoals ze claimden.

Misschien word ik gewoon oud. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
b.o.n.s schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Ik denk zomaar dat je de control settings nog even flink moet tweaken. Ik speel zelf op pc met de dualsense en dat speelt echt top! kijk goed of je de deadzones zo goed als weggehaald hebt en ook de axial deadzones op 0 zet.
Ik zal het straks nog eens een kans geven op de PC. Deadzones stonden op 0. Wellicht ook gewoon een kwestie van ff inkomen. Zo veel game ik tegenwoordig niet (meer). :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonswah
NielsD91 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:50:
[...]

En toch zal een beta mensen wel of niet overhalen om het spel (meteen) aan te schaffen. Je maakt maar een keer een eerste indruk. Ik ben het met je eens dat men iets geduldiger moet zijn (inclusief ikzelf), maar ik ga geen 75/80 euro uitgeven aan dit spel.
Ik kijk de kat nog even uit de boom. Ik heb vanaf 1942 alle BF's op release gespeeld behalve 2042. Die heb ik destijds via Game Pass geprobeerd en later ook nog eens gespeeld toen hij gratis via PS Plus beschikbaar werd. Ondanks mijn genuil op BF6 maakt deze game nu al een stuk sterkere indruk dan dat 2042 ooit heeft behaald. De tijd zal het leren, wie weet haal ik hem in week 1 al en wie weet blijf ik nog een jaartje hangen bij HLL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Frez schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

Hoezo gaat de vergelijking totaal niet op dan? Als ik die empire state map speel word ik letterlijk van alle kanten beschoten door gasten met shotguns. Het is veel meer rondrennen en op alles om je heen knallen dan oudere battlefields. Ik denk dat de vergelijking juist heel erg opgaat.
COD is ook aardig veranderd. BF6 speelt misschien nu meer als COD eerder was, maar COD heeft tegenwoordig 'movement', de gekste skins etc. en daar lijkt BF6 juist helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Frez schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

Omdat je nu de drukste map pakt. Vergelijk die dan ook met de drukste van COD. Daarnaast de snelheid zelf is al totaal anders.
Spawns zijn veel rustiger, ik word helmaal niet van alle kanten geschoten. Ik moet altijd een stukje lopen voor ik weer bij het front ben. Ik kan zelfs ergens zitten, even naar toilet en levend terugkomen.

Shotguns zijn vrij logisch bij close combat. Stuk realistischer dan quickscopen.

De drukste modus bij bf is Rush, wat nog steeds objective gedreven is. Bij COD heb je enkel TDM en soms heet het anders, maar objectives worden iig niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
dutchgio schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:56:
[...]

COD is ook aardig veranderd. BF6 speelt misschien nu meer als COD eerder was, maar COD heeft tegenwoordig 'movement', de gekste skins etc. en daar lijkt BF6 juist helemaal niet op.
Ohja, BF6 lijkt misschien op COD United Offensive qua pace, maar zeer zeker niet op BO6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:04
b.o.n.s schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Ik sluit mij hierbij aan.. Controller op PC is eigenlijk het zelfde als op de PS5, alleen betere graphics.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
1 potje na herinstalleren op ps5 en opnieuw crash. Pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Buizerd__NL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Ik sluit mij hierbij aan.. Controller op PC is eigenlijk het zelfde als op de PS5, alleen betere graphics.
precies! ik heb de beta op de ps5 en pc gelijk ingesteld en de feeling is 1 op 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14-09 12:46
Na alle reviews van spelers hier gelezen te hebben, denk ik dat ik het spel wel een keer ga aanschaffen als de definitieve versie van het spel een tijdje uitgekomen is. Als de meningen van spelers wat positiever gaat worden, overweeg ik de game alsnog aan te schaffen.
Jammer dat EA (op dit moment) weer een enorme kans laat liggen een game af te leveren die BF-waardig is.
Voor alle (ex) COD-players een mooie reden het bij dit spel te houden, scheelt weer extra kosten (=geen aanschaf van COD -Fortnite 4.3 )

[ Voor 3% gewijzigd door stroopwafel57 op 15-08-2025 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander de ruite
  • Laatst online: 12-09 13:13
NielsD91 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:43:
Ik lees veel mensen die positief zijn over de Battlefield 6 Beta. Niet verkeerd bedoeld, maar ik heb dat (tot nu toe) totaal niet. Ik vind het een grote chaos, waarbij tactisch spelen meteen om zeep wordt geholpen door de relatief hoge/snelle TTK. Ik ben over het algemeen niet slecht in shooters, maar het voelt gewoon oneerlijk dat ik geen tijd krijg mezelf (als newbie) in veiligheid te brengen. Het voelt voor mij meer als een spel dat van punt naar punt gaat in een voortdurende chaos aan explosies en overvliegende helikopters en straaljagers. Voor mij ontbreekt de logica, maar wellicht speel ik het compleet verkeerd. Ik heb geprobeerd langzamer te spelen, te flanken, maar het blijft voor mij een chaos. Zijn er nog andere tips die ik goed kan gebruiken?

Dit is volgens mij geen bug, ik kwam hier gister ook achter.
Switchen tussen auto, burst singel is volgens mij alleen mogelijk als je inzoomt (op de PS5 tenminste)

Jammer dat ik hier achter moest komen toen er een vijand voor me stond en mijn wapen nog in single fire stond terwijl ik ervan uit ging dat die in auto stond 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25
Recon is mijn meest gespeelde class. omdat ik op Peak moet counter snipen als verdediger op Breakthrough.

Daarnaast echt wel veel Engineer en support gespeeld, vermoedelijk waren de potjes wat korter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/It7tS7B_MWzNgzGJhUFs3u-u808=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gPsRjz8QHInJMiVHVhWfviih.png?f=fotoalbum_large
Ik was al aan het kijken waarom ik de setting niet kon vinden naar DLSS.
Maar blijkbaar een fout dus.

Ben blij dat ze de cap time van de MCOM hebben aangepast.
ik vindt 5x veroveren en steeds in de laatste seconde disarmed zien worden in 1 potje, heel vervelend haha.

Ze moeten alleen bij Rush echt ervoor zorgen dat de spawns verder weg zijn van de Mcoms, want met zo snelle respawn en te lange MCOM timer zoals gisterenavond, pff niet te doen.

Oja en New york map, mag rechtstreeks de prullenbak in. Wie heeft deze map bedacht ?
Alles zo op elkaar gepropt en dan de spawns die gewoon recht in de lijn liggen van andere vlaggen.
Ze kunnen het nog steeds niet goed voor elkaar krijgen om van binnen naar buiten te gaan met het licht.
Resulteert in het kunnen campen in het middelste gebouw.
je denkt veel cover te hebben, maar dat is alleen binnen zo druk.

Voelt als Close quarter DLC van BF3.
Dat is prima, maar zorg er dan voor dat er geen conquest op gespeeld kan worden, maar alleen TDM, SQDM, DOM. maar voor Rush en Conquest is het echt niet leuk.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:14
stroopwafel57 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:18:
Na alle reviews van spelers hier gelezen te hebben, denk ik dat ik het spel wel een keer ga aanschaffen als de definitieve versie van het spel een tijdje uitgekomen is. Als de meningen van spelers wat positiever gaat worden, overweeg ik de game alsnog aan te schaffen.
Jammer dat EA (op dit moment) weer een enorme kans laat liggen een game af te leveren die BF-waardig is.
Voor alle (ex) COD-players een mooie reden het bij dit spel te houden, scheelt weer extra kosten (=geen aanschaf van COD -Fortnite 4.3 )
Dat eerste is sowieso verstandig om te doen, tenzij je weet dat je hem echt echt wilt gaan spelen dan kun je hem vast kopen.

Misschien moeten we de discussie op dit forum wat nuanceren. Ja het is high pace. Maar dat komt gedeeltelijk hoe je zelf speelt en gedeeltelijk omdat er een hele hoop fanatieke spelers van verschillende games nu ineens een gratis beta gaan spelen. Die spelers dunnen wel uit met wat meer casual gamers als de game live gaat.

Opzicht denk ik dat een hoop mensen nu redelijk positief zijn en het weer redelijk naar hun zin hebben. Lijkt me lastig om een game te maken die aan de ene kant een mooie ontwikkeling is in de Battlefield lijn en aan de andere kant de wat meer traditionele battlefield spelers tevreden stelt. Voor nu vind ik dat redelijk geslaagt.

Als ze het menu aanpassen in elk geval.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
GerGio schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:32:
[...]

Dat eerste is sowieso verstandig om te doen, tenzij je weet dat je hem echt echt wilt gaan spelen dan kun je hem vast kopen.

Misschien moeten we de discussie op dit forum wat nuanceren. Ja het is high pace. Maar dat komt gedeeltelijk hoe je zelf speelt en gedeeltelijk omdat er een hele hoop fanatieke spelers van verschillende games nu ineens een gratis beta gaan spelen. Die spelers dunnen wel uit met wat meer casual gamers als de game live gaat.

Opzicht denk ik dat een hoop mensen nu redelijk positief zijn en het weer redelijk naar hun zin hebben. Lijkt me lastig om een game te maken die aan de ene kant een mooie ontwikkeling is in de Battlefield lijn en aan de andere kant de wat meer traditionele battlefield spelers tevreden stelt. Voor nu vind ik dat redelijk geslaagt.

Als ze het menu aanpassen in elk geval.
Server browser,
Shotgun nerf
New york map alleen voor TDM gebruiken en niet voor conquest
Meer verschillende spawn locaties, zodat dit wat soepel verloopt
Peak ervoor zorgen dat ze niet zo hoog in de bergen kunnen zitten bij vlag C
de berg tussen C en D niet toegankelijk maken vanuit B ! dat is gewoon campen van alles wat van D naar C wilt gaan.
Probleem wat je altijd wel hebt met bergen.

en zoals ze beloofd hebben, komen er grotere maps.
Operation Firestorm is een mooie map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:32:
Recon is mijn meest gespeelde class. omdat ik op Peak moet counter snipen als verdediger op Breakthrough.

Daarnaast echt wel veel Engineer en support gespeeld, vermoedelijk waren de potjes wat korter.

[Afbeelding]

[...]

Ik was al aan het kijken waarom ik de setting niet kon vinden naar DLSS.
Maar blijkbaar een fout dus.

Ben blij dat ze de cap time van de MCOM hebben aangepast.
ik vindt 5x veroveren en steeds in de laatste seconde disarmed zien worden in 1 potje, heel vervelend haha.

Ze moeten alleen bij Rush echt ervoor zorgen dat de spawns verder weg zijn van de Mcoms, want met zo snelle respawn en te lange MCOM timer zoals gisterenavond, pff niet te doen.

Oja en New york map, mag rechtstreeks de prullenbak in. Wie heeft deze map bedacht ?
Alles zo op elkaar gepropt en dan de spawns die gewoon recht in de lijn liggen van andere vlaggen.
Ze kunnen het nog steeds niet goed voor elkaar krijgen om van binnen naar buiten te gaan met het licht.
Resulteert in het kunnen campen in het middelste gebouw.
je denkt veel cover te hebben, maar dat is alleen binnen zo druk.

Voelt als Close quarter DLC van BF3.
Dat is prima, maar zorg er dan voor dat er geen conquest op gespeeld kan worden, maar alleen TDM, SQDM, DOM. maar voor Rush en Conquest is het echt niet leuk.
Eens! In Siege of Cairo spawnde ik als attacker op zo'n 20 meter voor een MCOM. De MCOM was zichtbaar vanaf de spawn plek en natuurlijk liepen er enemies bij. Binnen 3 seconden na het spawnen was ik alweer dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
Ah top, rush was leuk voor de paar potjes die ik gisteren heb gespeeld maar ze hebben het nu alweer uit het menu gehaald? DICE heeft denk ik teveel op de Battlefield subreddit gekeken haha.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
sander de ruite schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:22:
[...]

Dit is volgens mij geen bug, ik kwam hier gister ook achter.
Switchen tussen auto, burst singel is volgens mij alleen mogelijk als je inzoomt (op de PS5 tenminste)

Jammer dat ik hier achter moest komen toen er een vijand voor me stond en mijn wapen nog in single fire stond terwijl ik ervan uit ging dat die in auto stond 8)7
Is toch vreemd dat dit zo 'omslachtig' is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Battlefieldspeler van het eerste uur hier

Sinds ik twee jaar geleden ben overgestapt op HLL moet ik wel enorm wennen aan de snelheid van de game. Het voelt voor mij meer als CoD dan Battlefield op sommige momenten. En dat komt vooral door de kleine maps die op dit moment beschikbaar zijn. Ik heb 1 keer een jet te pakken gekregen en dat voelde echt weer als vanouds. Dus dat is een plus!

Verder heb ik het idee dat vijanden mij veel sneller weten te doden dan andersom. Alsof de TTK die ik nodig heb veel langer is dan die van hun. Waarschijnlijk een skill issue ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Krijg bijna altijd defense bijna breakthrought. En moet 15 zones captured voor de challenge. Wil wel eens aanvallen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Wolverine9000 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:58:
Krijg bijna altijd defense bijna breakthrought. En moet 15 zones captured voor de challenge. Wil wel eens aanvallen ook.
Even conquest spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:07
na veel pogingen om bios te updaten (nodig voor secure boot want als ik secure boot aanzet is de pc extreem traag) heb ik het opgegeven. Geen BF6 voor mij op pc..... op de xbox doet ie het perfect, maarja muis >> controller

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Na elk potje crash de ps5 steeds opnieuw. Heb al alles geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolverine9000 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:05:
Probeer het eens op het forum bij EA (BF6 Closed Beta) te vragen. Misschien krijg je daar wel antwoord wat je kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kol Nedra schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:04:
na veel pogingen om bios te updaten (nodig voor secure boot want als ik secure boot aanzet is de pc extreem traag) heb ik het opgegeven. Geen BF6 voor mij op pc..... op de xbox doet ie het perfect, maarja muis >> controller
Je kunt KBM gebruiken op Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
raiders schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:41:
Ah top, rush was leuk voor de paar potjes die ik gisteren heb gespeeld maar ze hebben het nu alweer uit het menu gehaald? DICE heeft denk ik teveel op de Battlefield subreddit gekeken haha.
Rush zit in All Out Warfare playlist.

Day 2, Friday 15th
- Conquest
- Squad Deathmatch
- Close Quarters; Fast-paced playlist on smaller maps (Domination, King of the Hill, Squad Deathmatch)
- All-Out Warfare; Epic battles across expansive maps (Conquest, Breakthrough, Rush)
- Closed Weapons All-Out Warfare (Conquest, Breakthrough)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Wolverine9000 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:05:
Vervelend zeg! Ik heb op de ps5 tot nu toe nul problemen gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Kol Nedra schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:04:
Interessant. Sinds kort merk ik wat mindere prestaties bij andere games en na jouw post begin ik me af te vragen of dit door secure boot komt. Bij mij is het niet extreem, maar toch bepaalde hickups bij games waar je het totaal niet verwacht en die voorheen perfect liepen. AMD Adrenaline geeft nu bijvoorbeeld bij WoW aan dat het suboptimaal loopt, terwijl het voorheen perfect was, en ik nu zo nu en dan stutters heb. Toch de moeite van het uitzoeken waard.

Maar iets anders: ik dacht dat je op de PS5 ook met toetsenbord en muis kan spelen, kan dat op de XBOX dan niet?

Edit: ik ben spuit 11 zie ik net. Er kwam wat tussendoor waardoor ik m'n bericht wat later postte :P

[ Voor 5% gewijzigd door Denman op 15-08-2025 13:27 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Rivanov schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:25:
[...]

Rush zit in All Out Warfare playlist.

Day 2, Friday 15th
- Conquest
- Squad Deathmatch
- Close Quarters; Fast-paced playlist on smaller maps (Domination, King of the Hill, Squad Deathmatch)
- All-Out Warfare; Epic battles across expansive maps (Conquest, Breakthrough, Rush)
- Closed Weapons All-Out Warfare (Conquest, Breakthrough)
Je kan rush ook nog selecteren bij de search, maar tot nu toe nog geen succes met vinden van matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
crimby schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:26:
[...]

Vervelend zeg! Ik heb op de ps5 tot nu toe nul problemen gehad
Ik vorige week geen 1 probleem en nu constant..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow
Tjebakka schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:58:
Battlefieldspeler van het eerste uur hier

Sinds ik twee jaar geleden ben overgestapt op HLL moet ik wel enorm wennen aan de snelheid van de game. Het voelt voor mij meer als CoD dan Battlefield op sommige momenten. En dat komt vooral door de kleine maps die op dit moment beschikbaar zijn. Ik heb 1 keer een jet te pakken gekregen en dat voelde echt weer als vanouds. Dus dat is een plus!

Verder heb ik het idee dat vijanden mij veel sneller weten te doden dan andersom. Alsof de TTK die ik nodig heb veel langer is dan die van hun. Waarschijnlijk een skill issue ;)
Uhm de Jets hebben niet eens een airradar. Hoe wil je dogfights interessant houden zoals in BF3 ?
Want daar was het gewoon perfect.
De maps zijn kleiner, waardoor het inderdaad allemaal sneller gaat, maar nog steeds langzamer dan CoD.
Doet mij zelf echt wel denken aan BF3 Grand bazaar, Aftermath DLC etc. Ik mis wel maps met Birds helicoptors, maar die komen er vast nog wel.
Wolverine9000 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:58:
Ik heb het al opgegeven en zie wel of ik het haal.
15 zones captured is in mijn beleving net te veel voor 1 weekend.
Je moet dan zeker 15 x 20 minuten 5 uren Rush of Breaktrough spelen en in de hoop dat je dan aanval bent en ook een team met hersens hebt. Ik zie nu al mensen in defense disconnecten voor deze challenge.
crimby schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Je kan rush ook nog selecteren bij de search, maar tot nu toe nog geen succes met vinden van matches
Het menu is gewoon heel vervelend.
Ik zie zelfs berichten langskomen van mensen die niet eens een game kunnen starten.
Ze zien namelijk niet, dat ze kunnen scrollen naar beneden en zien alleen de tab PLAY.

Laatste jaren zie je dit vaker gebeuren, dat ze het menu zo onvriendelijk maken.
Alles is gemaakt voor een console en niet voor een muisbesturing.
Daarom verdwijnen ook overal server browsers en is het allemaal matchmaking.....

Laat mij gewoon filteren op modes, maps en ping.
Quick play is prima en nog beter een server browser ernaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:28
GerGio schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Hoezo, ik heb MW2 2022 de laatste nog gespeeld en dit voelt toch heel anders dan CoD. CoD is veel sneller en veel meer arcade dan dit. Hier is de recoil veel erger, hier duurt de aim down side op snipers veel langer, granaten zijn trager.

Het is de beta, het zijn kleine mappen vol met actie, ja dat is het nu. Nu de meest fanatieke mensen het spel spelen. Mensen die op forums zitten om hun mening te geven. Dadelijk komen er een stuk meer mensen bij die gewoon casual spelen en dan wordt de gamepace vanzelf wat rustiger.

Vergeet niet de Battlefield 3 beta map was metro. Die is ook heel anders uitgepakt dan verwacht
Er is net amper recoil? En met die basis sniper kon ik verassend snel quick scopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Heel blij met mijn RX 9070 XT:

Nvidia moet echt aan de slag ondertussen.. een budget 5080 is alsnog ruim 300 euro duurder dan een premium RX 9070XT voor ongeveer dezelfde FPS.

(ik bekijk dit vanuit een online shooter bril, waar CPU ook heel belangrijk is. Ik ben er van op de hoogte dat er ook games zijn waar de 5080 wat sneller is. En dat ze bij Nvidia nog op RT vooruit lopen)

[ Voor 42% gewijzigd door spartacusNLD op 15-08-2025 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Nu online
Pykow schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

Uhm de Jets hebben niet eens een airradar. Hoe wil je dogfights interessant houden zoals in BF3 ?
Want daar was het gewoon perfect.
De maps zijn kleiner, waardoor het inderdaad allemaal sneller gaat, maar nog steeds langzamer dan CoD.
Doet mij zelf echt wel denken aan BF3 Grand bazaar, Aftermath DLC etc. Ik mis wel maps met Birds helicoptors, maar die komen er vast nog wel.

[...]

Ik heb het al opgegeven en zie wel of ik het haal.
15 zones captured is in mijn beleving net te veel voor 1 weekend.
Je moet dan zeker 15 x 20 minuten 5 uren Rush of Breaktrough spelen en in de hoop dat je dan aanval bent en ook een team met hersens hebt. Ik zie nu al mensen in defense disconnecten voor deze challenge.

[...]

Het menu is gewoon heel vervelend.
Ik zie zelfs berichten langskomen van mensen die niet eens een game kunnen starten.
Ze zien namelijk niet, dat ze kunnen scrollen naar beneden en zien alleen de tab PLAY.

Laatste jaren zie je dit vaker gebeuren, dat ze het menu zo onvriendelijk maken.
Daarom verdwijnen ook overal server browsers en is het allemaal matchmaking.....

Laat mij gewoon filteren op modes, maps en ping.
Quick play is prima en nog beter een server browser ernaast
Moet er nog10 pakken. Krijg ik defense ga ik eruit. Tot ik attackers krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:07
Rivanov schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:23:
[...]

Je kunt KBM gebruiken op Xbox.
had ik wel verwacht, maar dan moet ik mijn gaming setup aanpassen, xbox hangt aan de tv en niet aan monitor/pc. maar thx for the heads-up

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bonswah
Pykow schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:35:

Op console vind ik het menu ook een gedrocht hoor :)
Troost je met de gedachte dat het nog veel erger kan (looking at you, CoD...)

Wat is er mis met dit?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rb-D6IJU1EsP0NjuOFiHkhiGW7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTVaqm5F6p6CwJWDAC6hj5mQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4AP5pxAW-BcyzX-GxDUkF_K-pM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jmdL5IzPtuMBq24UJyYGSTFA.jpg?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door Bonswah op 15-08-2025 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 14-09 22:25
Wat zijn eigenlijk die mp/s bij de fps stats? Die zijn bij mij weleens rood/geel.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

sdk1985 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:27:
Wat zijn eigenlijk die mp/s bij de fps stats? Die zijn bij mij weleens rood/geel.
https://www.reddit.com/r/...in_bf6_performance_graph/

Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers