Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
DivineNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:59:
[...]

Deze reactie zie ik niet veel, maar dit is precies hoe ik er ook over denk. Soms merk ik dat ik ook wordt meegesleurd in de drukke speelstijl, zeker als ik te vaak achter elkaar dood ga. Maar als ik dan even een stap terug neem, rustig aan speel, ook veel meer naar voetstappen e.d. luister, dan gaat het trager spelen ook gewoon goed. Sterker nog, misschien wel beter.

Ik vind het wel mooi dat beide speelstijlen kunnen werken.
Waarschijnlijk past sniper of support net achter de linies je beter. Je kan dan veel tactischer te werk gaan en enorm van belang zijn met goede spawnpoints, munitie en supportive fire.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 11:36
DivineNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:59:
[...]

Deze reactie zie ik niet veel, maar dit is precies hoe ik er ook over denk. Soms merk ik dat ik ook wordt meegesleurd in de drukke speelstijl, zeker als ik te vaak achter elkaar dood ga. Maar als ik dan even een stap terug neem, rustig aan speel, ook veel meer naar voetstappen e.d. luister, dan gaat het trager spelen ook gewoon goed. Sterker nog, misschien wel beter.

Ik vind het wel mooi dat beide speelstijlen kunnen werken.
Precies dit. Mijn beste game was toen ik niet meer probeerde als een jonge COD speler door de steegjes te rennen maar voorzichtig naar een flank positie bewoog en daar als Support positie innam zodat mijn teamleden op mij konden spawnen om de vlag te pakken. Goed positioneren en zorgen dat ze niet in de rug aangevallen werden, waar mogelijk spelers weer oplappen (smoke grenade erbij) en uiteraard zorgen voor de resupply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:34
Is het mogelijk met 2 squads in 1 server te komen met bijvoorbeeld die tweakers Discord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Jumpman schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:13:
[...]

Waarschijnlijk past sniper of support net achter de linies je beter. Je kan dan veel tactischer te werk gaan en enorm van belang zijn met goede spawnpoints, munitie en supportive fire.
Oh begrijp me niet verkeerd, ik kan ook prima snel spelen hoor. Paar keer bovenaan geëindigd met goed K/D en een heleboel caps, etc.

Maar als ik dan zie dat mensen zeggen dat het veel te snel gaat en dat traag spelen geen mogelijkheid is, dan ben ik het daar niet helemaal mee eens. Als je bij conquest bijv. 3 vlaggen hebt en gewoon tussen 2 punten in, op een rustige manier, gaat rondlopen. Dan schakel je genoeg tegenstanders uit die juist alleen maar aan het rushen zijn. Sterker nog, je kunt soms wachten tot er 3 voorbij sprinten, dan pas beginnen met schieten en ze alle 3 neerknallen 8)7 . Mensen willen zo snel "van A naar B" dat ze totaal geen awareness hebben.
Fridge schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Precies dit. Mijn beste game was toen ik niet meer probeerde als een jonge COD speler door de steegjes te rennen maar voorzichtig naar een flank positie bewoog en daar als Support positie innam zodat mijn teamleden op mij konden spawnen om de vlag te pakken. Goed positioneren en zorgen dat ze niet in de rug aangevallen werden, waar mogelijk spelers weer oplappen (smoke grenade erbij) en uiteraard zorgen voor de resupply.
Inderdaad! Gewoon enemies voorbij laten rennen, wachten in een gebouw tot je squad op je spawned en dan voor de cap gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Iedereen die klaagt over teveel COD heeft nooit operation metro 1400 TICKETS gespeeld zeker? Kwam alle chaos in Caïro niet eens een fractie bij in de buurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
Tk55 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:52:
Ik heb me dit weekend prima vermaakt, maar ik maak me ook zorgen. Hier dus een (kleine) review.

Classes
De wapens voelen goed, bewegen gaat soepel, en de classes hebben leuke gadgets. Ik heb nog wat issues met de classes; Misschien dat de Assault class een ammo box kan gebruiken voor meer teamplay. Iedereen die een sniper heeft campt en is totaal nutteloos voor het team. De SMG is even sterk als een AR maar schiet sneller.

Closed weapons is denk ik wel een goed idee want ik speelde gisteren Recon met een LMG. Zet je Motion sensor neer om te spotten, flikker C4 over een muurtje en blaas een half team op. Kun je daarna nog ff je 100 kogels kwijt in de overgebleven tegenstanders.

Het gameplay probleem
Maar nu kom ik op het probleem met de gameplay: De snelheid. Alles is op standje turbo; een constante stroom stress en adrenaline. Geen moment pauze. En je staat continu aan.

En hoe komt dat? Wat mij betreft zijn dat de maps.

Maps
Siege of Caïro is small en heeft te veel chokepoints, Iberia is gewoon een COD map en Liberation Peak heeft een berg in het midden en die maakt alles eromheen een chokepoint (zoals de C vlag en de routes tussen C en D). Ook zijn de jets op Liberation Peak compleet overbodig.

Het is afwachten…
Ik heb me ook best vermaakt met deze Battlefield, alleen zijn er wel soms bepaalde keuzes gemaakt waarbij het afwachten is wat eruit komt.

Wat betreft de snipers, snap ik de frustratie. Maar ik speel graag als agressieve recon en dan heb je dat probleem niet want ik ben vaak de gene die een flank pushed om mijn squad te helpen met aanvallen in een flank. Dat truckje werkt prima in Delta Force. In Battlefield valt het nog een beetje tegen. Allereerst omdat je pistool nog niet zo krachtig is dat je echt een kans maakt tegen een vijand. Daarnaast zijn de snipers nu vrij traag. Dat wordt met wat attachments beter maar ik ben nog niet waar ik wezen moet. Ik moet ook nog wel wennen aan de bulletspeed en de bulletdrop.

Voor de mappen die we nu hebben werk dat bijna nergens. Want je loopt of met een assault rifle want een sniper is bijna niet te doen. Veel en veel te traag voor de close action.

Dat van die pace kan ik daarom wel volgen. Ik snap de snelheden wel maar soms wil ik gewoon iets minder pace om na mijn dag werken en trainen gewoon ontspannen een potje Battlefield te doen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:34
noordwolde schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:29:
Iedereen die klaagt over teveel COD heeft nooit operation metro 1400 TICKETS gespeeld zeker? Kwam alle chaos in Caïro niet eens een fractie bij in de buurt
Rush XL 128 man battlefield 2042 redacted is nog grotere chaos 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:54
Skybullet schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:50:
[...]

Het allerlaatste wat de assault nog eens erbij zou moeten krijgen in mijn opinie, naast 2 primary weapons , noobtubes, de stim en perks en granaten, is ook nog de mogelijkheid om die oneindig bij te vullen.

Nee die class wordt juist net gelimiteerd in zijn beperkte ammo wat heel goed is.
Of op zijn minst meer start ammo of meer ammo vul punten. Als assault liep ik echt snel door ammo heen. Ammo boxes vond ik ook niet zo snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:56

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ik hoop op een filter dat je iig de infantery-only maps uit kan schakelen. Best leuk af en toe, maar als old skool BF'er spreken de grotere maps met meer voertuigen mij meer aan. Met vliegmachines heb ik niet zoveel op, behalve dan als gunner op de chopper. Bij 1 van de potjes op liberation peak echt heerlijk al die snipers kunnen opruimen op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metro is voor mij zo'n map waar ik niet perse op zat te wachten en was voordat deze uitkwam voorzover ik me kan herinneren ook geen typische BF map. Dit type map was denk ik zeker ook een gevolg van de in gang gezette jacht op COD.

Ik heb me er af en toe best wel mee vermaakt. Echter Metro vind ik, als chaos je doel is, qua design stuk fijner dan de Cairo map zoals die nu is in de Beta.

Maar goed smaken verschillen.

BF gaat al lang een kant op en wordt geplaagd door designbeslissingen die ik niet geweldig vind maar als iedereen dit koopt en blijkbaar top vindt dan doet EA het (economisch) goed. Hun doel is zoveel mogelijk geld verdienen, dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen.

Ben benieuwd naar het release produkt in oktober. Het meeste is waarschijnlijk al min of meer set in stone maar in de 6-12 maanden daarna heeft EA vaak wel een hoop gefinetuned.

Ook vraag ik me af of deze hype stand kan houden of dat we uiteindelijk toch een hoop teleurgestelde mensen gaan zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 11-08-2025 18:44 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Chelseamarre123 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:58:
[...]

Of op zijn minst meer start ammo of meer ammo vul punten. Als assault liep ik echt snel door ammo heen. Ammo boxes vond ik ook niet zo snel
Als de support spelers hun werk goed doen zou dat geen probleem moeten zijn? Maar goed, vaak genoeg gehad dat ik down ben en er 5 supports langsrennen zonder te reviven...
Als ik zelf support speel gooi ik zo vaak mogelijk zo'n tas neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Help!!!! schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:31:
[...]

Metro is voor mij zo'n map waar ik niet perse op zat te wachten en was voordat deze uitkwam voorzover ik me kan herinneren ook geen typische BF map. Dit type map was denk ik zeker ook een gevolg van de in gang gezette jacht op COD.
Klopt, maar misschien wel een goede manier om wat mensen over te krijgen van COD. Die gaan lekker de kleinere maps spelen en de oldskool BF aanhangers op grotere mappen, Silk Road anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ik ga deze bf ook weer kopen, hoop wel dat het skin vrijblijft en niet zoals cod gaat worden. Speelt verder erg lekker, benieuwd naar de andere mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noordwolde schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:53:
[...]

Klopt, maar misschien wel een goede manier om wat mensen over te krijgen van COD. Die gaan lekker de kleinere maps spelen en de oldskool BF aanhangers op grotere mappen, Silk Road anyone?
Zeker, echter het was denk ik beter als EA ook een echt grote map in de Beta roulatie had opgenomen. Dat zou aardig wat mensen gerust hebben kunnen stellen.

Silk road kan ik me wel herinneren. Dat was denk ik een beetje een vervolg/take op El Alamein uit BF1942.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
SayWhatAgain! schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:53:
[...]

Als de support spelers hun werk goed doen zou dat geen probleem moeten zijn? Maar goed, vaak genoeg gehad dat ik down ben en er 5 supports langsrennen zonder te reviven...
Als ik zelf support speel gooi ik zo vaak mogelijk zo'n tas neer.
Je hebt echter maar 1 tas dus wanneer je even later weer een tas gooit dan verdwijnt de vorige. Ik heb ook veel ammo tekort gehad als assault.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee klopt, ik klaag over dat BF6 te veel CoD is, maar ik heb nooit Operation Metro 1400 tickets gespeeld. Ik heb Operation Metro 3000 tickets gespeeld 8) (totaal 1300 uur in BF3 en zo'n 1200 uur in BF4 zitten)

Maar Operation Metro in BF3 was volgens mij wel wat langzamer dan wat we nu zien met met BF6. Met BF3 was het nog een beetje tactisch en proberen te pushen. Met BF6 was het vooral met Iberian Offensive rennen en shotgunnen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:10:
[...]

Nee klopt, ik klaag over dat BF6 te veel CoD is, maar ik heb nooit Operation Metro 1400 tickets gespeeld. Ik heb Operation Metro 3000 tickets gespeeld 8) (totaal 1300 uur in BF3 en zo'n 1200 uur in BF4 zitten)

Maar Operation Metro in BF3 was volgens mij wel wat langzamer dan wat we nu zien met met BF6. Met BF3 was het nog een beetje tactisch en proberen te pushen. Met BF6 was het vooral met Iberian Offensive rennen en shotgunnen.
Operation Metro vond ik zeker langzamer maar had wel superhectische en chaotische chokepoints waar het vaak eindeloos vaststond :D

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Help!!!! schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:14:
[...]

Operation Metro vond ik zeker langzamer maar had wel superhectische en chaotische chokepoints waar het vaak eindeloos vaststond :D
Dat wel en het gaf gewoon voldoening als je met je team daar doorheen kon breken. Nu komt de tegenstander vanuit bijna alle kanten gerend, regelmatig met een shotgun. Dan maak je weinig kans.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik vond die metro geen ruk aan, was alleen maar goed voor mijn killstreak van 108..
Beetje met je granategun en handgranaten die roltrappen omlaag gooien

Caspian Border, maar ook BF5 map met brug in het midden vond ik toffe mappen, en ook Wake, die mag hier ook niet ontbreken, lijkt me... all out warfare, die gamemode zat er zondagmorgen ook even in, en daar gaven ze ook wat langere pottijden in op 20-40min, ipv de 20min van conquest, maar zag niet wat daarin het verschil is?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SAiN ONeZ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:21:
Ik vond die metro geen ruk aan, was alleen maar goed voor mijn killstreak van 108..
Beetje met je granategun en handgranaten die roltrappen omlaag gooien

Caspian Border, maar ook BF5 map met brug in het midden vond ik toffe mappen, en ook Wake, die mag hier ook niet ontbreken, lijkt me... all out warfare, die gamemode zat er zondagmorgen ook even in, en daar gaven ze ook wat langere pottijden in op 20-40min, ipv de 20min van conquest, maar zag niet wat daarin het verschil is?
Ik heb heel even All Out Warfare kunnen spelen tijdens de beta. Hier kreeg je de verschillende maps en de verschillende game modes. Dus niet alleen Conquest ofzo. Ik had het ene potje Conquest en het tweede potje was Breakthrough.

Caspian Border 2500-3000 tickets was ook leuk vroeger. Ben je gewoon even 2 uur bezig met 1 potje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

die servers draaien nog altijd, die game is nog altijd online best goed bezocht savonds...

Ik slinger bf5 nog een keer aan, daar heb ik stiekem de meeste uren in zitten

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:25
Ik vind het allemaal net wat te snel gaan of het ligt aan mij, qua leeftijd en trager brein? Maar bc2, bf3 en bf4 ging alles stukje trager en minder hectisch. Ik heb wel leuke momenten gehad en was meer bezig met teamleden ammo en medpacks te voorzien of support bieden met een regen kogel. Het helpt wel om mee te gaan in de chaos om zo wat kills mee te pakken. Vliegen werkt ook. Beroerd met dat heb ik met iedere bf game qua ervaring. Het is niet zo makkelijk al een echte flight/fighter game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fwiw een imo interessante evaluatie van TheTactical Brit.
Kan me er goed in vinden, zeker class system.

[ Voor 35% gewijzigd door Help!!!! op 11-08-2025 20:47 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

sdk1985 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:09:
[...]

Je hebt echter maar 1 tas dus wanneer je even later weer een tas gooit dan verdwijnt de vorige. Ik heb ook veel ammo tekort gehad als assault.
Klopt, maar meestal zijn er wel meer die support spelen. Ammo tekort is een gebrek aan support, of mensen die niet weten hoe ze support moeten spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
hier een leuke comparison van verschillende Battlefield games:

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noordwolde
Help!!!! schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:04:
[...]

Zeker, echter het was denk ik beter als EA ook een echt grote map in de Beta roulatie had opgenomen. Dat zou aardig wat mensen gerust hebben kunnen stellen.

Silk road kan ik me wel herinneren. Dat was denk ik een beetje een vervolg/take op El Alamein uit BF1942.
Ja, hadden ze beter kunnen doen. 2 kampen aanspreken. Map in de bergen maar 1 potje gedaan, normaal als heli piloot ben ik goed, had hier 0 schijn van kans. 6 lockons nadat ik amper de base uit was. Vond daarom Silk Road heel erg vet, gigantische map met alle voertuigen die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat ze daarom iedereen laten spawnen op de kaart, zodat iemand met een snellere PC niet altijd het voordeel heeft om een voertuig te claimen.
Nu is het random hoe dicht je bij een voertuig staat.

"Woke" iedereen gelijke kansen, net als het open wapen systeem. BAH ga gewoon terug naar het oude.
Ja iedereen die fan is van het Open wapen systeem is eigenlijk aan het klagen dat bijvoorbeeld de LMG te zwak is en je nu een betere optie hebt ;)
Maar als de LMG wat sterker was, dan was dat ook geen probleem
Ik ben fan van het open wapen systeem maar dat heeft als reden dat als ik assault speel telkens zonder munitie zit. En ik kan dan als support met een assault wapen lopen. De LMG is niet te zwak wat mij betreft, ik vrees juist dat daar nog recoil aan toegevoegd gaat worden. De meeste kills heb ik met een LMG en ik heb in zowel support als engineer met de beide LMG's gelopen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:48:
[...]

Ik ben fan van het open wapen systeem maar dat heeft als reden dat als ik assault speel telkens zonder munitie zit. En ik kan dan als support met een assault wapen lopen. De LMG is niet te zwak wat mij betreft, ik vrees juist dat daar nog recoil aan toegevoegd gaat worden. De meeste kills heb ik met een LMG en ik heb in zowel support als engineer met de beide LMG's gelopen.
Ik snap gewoon niet waarom de assault class zo weinig ammunitie heeft. Ik had even later de G36 wapen geunlocked, ik had maar in totaal 3 magazijns. In een gevecht, ben je zo door je ammo heen. Vooral als de hit registratie en TTK bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Toonen1988 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:55:
[...]

Ik snap gewoon niet waarom de assault class zo weinig ammunitie heeft. Ik had even later de G36 wapen geunlocked, ik had maar in totaal 3 magazijns. In een gevecht, ben je zo door je ammo heen. Vooral als de hit registratie en TTK bagger.
Dat is ook mijn probleem met de asault en ook al heb je een aantal supports, dat wil niet zeggen dat je ook overal munitie kunt krijgen. In 2042 ligt overal munitie waar iemand neergeknald is, dat helpt al een beetje. Daarom dat ik graag met een LMG rondloop, je hebt veel meer ammo tot je beschikking.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25
[...]

De assualt class heeft minder ammunitie door de shotgun.
Als het goed is als je de shotgun weghaald, heb je weer meer ammo in je hoofdwapen.
Dit hebben ze geprobeerd om de assault in balans te houden.
Maar je kan beter met de shotgun lopen dan met de AR ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
Lekker Ventje schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:11:
[...]

Dat is ook mijn probleem met de asault en ook al heb je een aantal supports, dat wil niet zeggen dat je ook overal munitie kunt krijgen. In 2042 ligt overal munitie waar iemand neergeknald is, dat helpt al een beetje. Daarom dat ik graag met een LMG rondloop, je hebt veel meer ammo tot je beschikking.
Je kan wapens met E oppikken van lijken.
Ik heb dat wel eens moeten doen.
Het kwam ongelukkig uit dat ik geen ammo meer had, terwijl er 4 man om mij heen waren in hetzelfde gebouw.
Ik kill er 1 met mijn pistol, pak zijn wapen en schiet daarmee de andere 3 neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Pykow schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:13:
[...]

Het kwam ongelukkig uit dat ik geen ammo meer had, terwijl er 4 man om mij heen waren in hetzelfde gebouw.
Maar dan moet ik met wapens lopen waar ik niet wil lopen. Maar heb je zonder shotgun 5 magazijnen tot je beschikking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Pykow schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:13:
[...]

**Scavenger badge Unlocked!**

In BF5 had je overal over de map, ook tussen de vlaggen door, ammo en health crates staan, of van die punten waar de tank kan bijvullen, dat dan ook een soldier zit daar zou kunnen aanvullen is wel handig, je begint als engineer ook default maar met 1 mijn en 1 fraggranate, dus ik ging ook altijd eerst op zoek naar een kistje, spammend I need ammo?!!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
^
Het systeem in BFV is wat dat betreft zo slecht nog niet.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:27

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Pykow schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

De assualt class heeft minder ammunitie door de shotgun.
Als het goed is als je de shotgun weghaald, heb je weer meer ammo in je hoofdwapen.
Dit hebben ze geprobeerd om de assault in balans te houden.
Maar je kan beter met de shotgun lopen dan met de AR ;)
Ah valide punt inderdaad. Maar als ik assault speel loop ik vaker met de shotgun inderdaad :P vooral in de city maps

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een goede review:

PC Specs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:38
Gisteren Battlefield 4 maar weer eens aan geslingerd, om de honger te stillen :P
Maar de HUD daar is toch wel een verademing. Clean, nuttige informatie en duidelijk en goed weergegeven. Uberhaupt de hele menu structuur is zoveel logischer. Ik ben benieuwd of ze bij Battlefield 6 daar nog aanpassingen op gaan maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Gisteravond weer even BF 1 opgestart. Conquest op Passchendaele.
My god. Wat blijft dat een fantastische ervaring.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lekker Ventje schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:48:
[...]

Ik blijf het alleen irritant vinden dat je ADS moet om de bipod te activeren, buiten dat hij niet altijd te activeren is (terwijl je op schiethoogte bent), ben ik nog geen grote fan van 'deze' LMG (terwijl het altijd mijn go-to was in vorige BF's).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
vinom schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:48:
Gisteren Battlefield 4 maar weer eens aan geslingerd, om de honger te stillen :P
Maar de HUD daar is toch wel een verademing. Clean, nuttige informatie en duidelijk en goed weergegeven. Uberhaupt de hele menu structuur is zoveel logischer. Ik ben benieuwd of ze bij Battlefield 6 daar nog aanpassingen op gaan maken.
Zolang dit niet vermeld wordt via de officiële kanalen gaat het niet veranderen. Volgens mij is het geen actueel topic.

https://forums.ea.com/cat...efield-6-beta-feedback-en

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
vinom schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:48:
BF 4 loopt gewoon perfect idemdito voor bf3.
HUD/Gameplay/Overzicht is gewoon perfect en menu instellingen is duidelijk.
Maar... Ingame merk je toch stukken tijdens lopen dat je vast komt te zitten, met name voertuigen.
*En join je een volle server.. blijken er maar 20 online te zijn.. van de 64

Snap niet dat ze van Battlefield 3 of 4 een remaster uitbrengen op de oude frostbite engine.
Iedereen kan full ultra draaien met maximale fps.
Enkel de bugs er uit halen en textures iets oppoetsen en veel nieuwe maps.
Behoud van server browser + mods voor servers = Perfecte game anno 2025/26
En geen crossplay. Maar wel toevoeging battle royale voor de vraag van deze tijd.

**

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Komend weekend komt de New York map erbij in de beta:
https://www.forbes.com/si...tarts-and-what-to-expect/

Afbeeldingslocatie: https://imageio.forbes.com/specials-images/imageserve/6899782ce61c9ae62c62c794/GLA-REV-Screenshot-46-Dumbo-16x9/960x0.png?format=png&width=1440
Er komt ook de Rush gamemode en Deatchmatch gamemode bij.

Waarschijnlijk komt er ook nog een grotere map bij, ben wel benieuwd. Geen idee overigens of ze dezelfde build van de game gebruiken, of dat er al kleine verbeteringen worden doorgevoerd (bijv. kleinere sniper scope glint, wapen balancing etc.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:55
[...]

Als je de shotgun verwijderd bij assault class. En twee gadgets zet heb je merr munitie dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

kevlar01 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:13:
Komend weekend komt de New York map erbij in de beta:
https://www.forbes.com/si...tarts-and-what-to-expect/

[Afbeelding]
Er komt ook de Rush gamemode en Deatchmatch gamemode bij.

Waarschijnlijk komt er ook nog een grotere map bij, ben wel benieuwd. Geen idee overigens of ze dezelfde build van de game gebruiken, of dat er al kleine verbeteringen worden doorgevoerd (bijv. kleinere sniper scope glint, wapen balancing etc.)
Nice! persoonlijk denk ik dat New York de dikste map gaat zijn though.. miss jammer dat we die al in de beta krijgen :P naja geeft ze wel mogelijk een kans hem te verbeteren mochten er problemen in zitten of snel duidelijk worden dat bepaalde chokes niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:50

RawChild

PSN: Rawchild

Toevallig net gezien. Hier ben ik het bijna geheel mee eens.
Hij noemde ook al dat de graphics (door waarschijnlijk kleur gebruik) minder mooi zijn dan bvb bf5. Qua chaos en dergelijke is bf6 echt wel verbeterd. Maar grafisch vond ik het prima, maar nooit indrukwekkend zoals ik met bepaalde bf5 maps had
Hij liet daar ook beelden van zien. En dat verbaasde mij inderdaad ook al.

[ Voor 13% gewijzigd door RawChild op 12-08-2025 14:32 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Het eerste weekend gemist, ga het tweede weekend zeker proberen. Het is letterlijk jaren geleden dat ik BF heb aangeraakt, waarbij BF1 zo ongeveer de laatste was. Erg van genoten overigens, totdat het cheaten wel echt heel frustrerend begon te worden.

Hebben jullie er vertrouwen in dat dat probleem serieus(-zer) wordt aagepakt in deze versie, ook maanden na release? Of heeft Dice/EA hier slechts tijdelijk oog voor tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

RawChild schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

Toevallig net gezien. Hier ben ik het bijna geheel mee eens.
Hij noemde ook al dat de graphics (door waarschijnlijk kleur gebruik) minder indrukwekkend zijn dan bvb bf5.
Hij liet daar ook beelden van zien. En dat verbaasde mij inderdaad ook al.
Ja toevallig had ik het er gisteravond met een vriend over dat sommige dingen lelijker LIJKEN maar niet zijn doordat het allemaal een stuk minder vibrant is dan veel maps in 2042 ook bijvoorbeeld.

Er is heel weinig groen en niet echt een goeie uitspringende kleur (in de mappen die we nu beschikbaar hadden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nol_NL schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:00:
[...]

Zolang dit niet vermeld wordt via de officiële kanalen gaat het niet veranderen. Volgens mij is het geen actueel topic.

https://forums.ea.com/cat...efield-6-beta-feedback-en
Goeie, vanavond maar eens lezen en bijdragen. Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zerosum schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:32:
Het eerste weekend gemist, ga het tweede weekend zeker proberen. Het is letterlijk jaren geleden dat ik BF heb aangeraakt, waarbij BF1 zo ongeveer de laatste was. Erg van genoten overigens, totdat het cheaten wel echt heel frustrerend begon te worden.

Hebben jullie er vertrouwen in dat dat probleem serieus(-zer) wordt aagepakt in deze versie, ook maanden na release? Of heeft Dice/EA hier slechts tijdelijk oog voor tegenwoordig?
Ik moet zeggen dat ik vrijwel geen cheaters zie in de Battlefield games. Hier en daar een enkele, maar het is wel zeldzaam. De laatste die ik heb gezien is zeker maaanden geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48
kevlar01 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:13:
Waarschijnlijk komt er ook nog een grotere map bij, ben wel benieuwd.
Zou het tof zijn? Absoluut, maar vrij onwaarschijnlijk. Nog geen enkele officiële bron noch dataminer heeft het er tot dusver over gehad.
Geen idee overigens of ze dezelfde build van de game gebruiken, of dat er al kleine verbeteringen worden doorgevoerd (bijv. kleinere sniper scope glint, wapen balancing etc.)
Ook hier; zeer onwaarschijnlijk. Het is al bevestigd dat we komend weekend dezelfde build gaan krijgen.

Nog voor het 1e weekend heeft men al aangegeven dat er al een hele hoop balance changes zijn voor wapens, maar dat ze deze niet op tijd konden implementeren voor de beta. Laat staan dat ze nu tussendoor even snel feedback van de community meenemen.

Maar, wie weet!
Ricmaniac schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:28:
[...]

Nice! persoonlijk denk ik dat New York de dikste map gaat zijn though.. miss jammer dat we die al in de beta krijgen :P naja geeft ze wel mogelijk een kans hem te verbeteren mochten er problemen in zitten of snel duidelijk worden dat bepaalde chokes niet werken.
New York krijgt er twee:

Empire State welke er komend weekend bij komt is een kleine infantry-only map, kan je al genoeg beelden/gameplay van vinden op YT. Deze zat namelijk in het preview event.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QWUICmMb4iXx4nASK94M0Z8x6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6xZPG9aHNZKIVYe1bteVSFwi.png?f=fotoalbum_large

We krijgen op launch echter ook Manhattan Bridge, welke je in o.a. de Multiplayer trailer kan zien met de attack heli. Vooral die klinkt op papier heel lekker. :)

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 12-08-2025 14:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:49:
Ook hier; zeer onwaarschijnlijk. Het is al bevestigd dat we komend weekend dezelfde build gaan krijgen.

Nog voor het 1e weekend heeft men al aangegeven dat er al een hele hoop balance changes zijn voor wapens, maar dat ze deze niet op tijd konden implementeren voor de beta. Laat staan dat ze nu tussendoor even snel feedback van de community meenemen.
Dit is ook weer op meerdere manieren te interpreteren. Enerzijds zou wat getallen aanpassen en er een nieuwe stabiele build van maken, niet te moeilijk moeten zijn. Of ze zijn er kennelijk niet zo heel erg zeker van dat ze dat lukt en is het misschien dat het toch meer houtjetouwtje achter de schermen dan deze build doet vermoeden.

Aan de andere kant, misschien testen ze hele andere dingen en willen ze zo veel mogelijk factoren gelijk houden.

Blifjt koffiedikkijken, maar ik kijk niet uit naar de slag op het viaduct op Cairo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Liggend aan de implementatie kan het inderdaad een hele simpele client-side wijziging zijn, ik acht de kans echter groot dat ze omwille van de AC ook aan de serverkant nogal wat zaakjes moeten doorvoeren.

Vergeet overigens niet dat dit ook nogal een make-or-break moment is/was voor EA/DICE, dan wil je zelfs simpele wijzigingen zo veel mogelijk voorkomen. Elke wijziging is er eentje welke je grondig moet testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha goed punt, ik zou in hun schoenen ook geen ENKELE risico nemen als er eenmaal een stabiele build is. Zeker na alle geluiden over de ontwikkelingsproblemen, is het misschien ook geen verassing.

[ Voor 30% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 12-08-2025 16:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
Als je zo leest dan merk je wel dat de meesten behoorlijk tevreden zijn met deze beta, en natuurlijk is het nog maar een beta maar nagenoeg alle beta's die ik speelde zaten al dicht tegen het eindproduct.
Ik weet zeker nog niet of ik deze gaat halen maar ondanks dat ik verschrikkelijk speelde in die beta mis ik deze en wil ik volgend weekeind weer aan de slag.
Ik ben zelf eens goed gaan bekijken waarom ik zo belabberd speel en dan spelen er toch een aantal zaken, zo ga ik te vaak mee met het groepje en probeer ik mee te rushen alsof het COD is, maar ook merk ik dat het matchmaking systeem voor mij niet lekker werkt omdat ik dan te veel tegen pro's gaat spelen die al op flinke afstand eigenlijk alles raakt vooral mijn kop ;-)
Ook als het te druk is dan kloppen die hitmarkers voor geen meter en dan ben je al helemaal de sjaak, alsof je een dikke seconde achterloop op de tegenparty.
Grootste euvel is misschien wel dat ik vooral solo speel, ik heb weinig online vrienden die BF spelen en dan wordt het toch wel heel lasttig dus tja ik denk dat ik de release even afwacht en na een tijdje zien hoe de reacties van ps5 spelers zijn.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:57
merlin1201 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:41:
Ik ben zelf eens goed gaan bekijken waarom ik zo belabberd speel en dan spelen er toch een aantal zaken, zo ga ik te vaak mee met het groepje en probeer ik mee te rushen alsof het COD is, maar ook merk ik dat het matchmaking systeem voor mij niet lekker werkt omdat ik dan te veel tegen pro's gaat spelen die al op flinke afstand eigenlijk alles raakt vooral mijn kop ;-)
Er zit alleen geen sbmm in, enkel een team balancer.

Voor bijna iedereen die de beta lastig vond spelen geld dat ze even tot 10 moeten tellen, minder blind overal heen rushen en alles wat rustiger aan doen. Loop van cover naar cover. Schiet niet op elke vijand die je ziet maar kies je kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je zo leest dan merk je wel dat de meesten behoorlijk tevreden zijn met deze beta, en natuurlijk is het nog maar een beta maar nagenoeg alle beta's die ik speelde zaten al dicht tegen het eindproduct.
Ik weet zeker nog niet of ik deze gaat halen maar ondanks dat ik verschrikkelijk speelde in die beta mis ik deze en wil ik volgend weekeind weer aan de slag.
Ook als het te druk is dan kloppen die hitmarkers voor geen meter en dan ben je al helemaal de sjaak, alsof je een dikke seconde achterloop op de tegenparty.
Grootste euvel is misschien wel dat ik vooral solo speel, ik heb weinig online vrienden die BF spelen en dan wordt het toch wel heel lasttig dus tja ik denk dat ik de release even afwacht en na een tijdje zien hoe de reacties van ps5 spelers zijn.
Die 'pro's' die alles raken staan 9/10 keer in een betere positie en hoeven alleen maar af te wachten tot iemand de crosshair inloopt en hoeven minimaal te corrigeren met de muis. Ja, recoil control is een skill en snappy kunnen aimen ook, maar dat is in Battlefield helemaal niet zo belangrijk.

Vertraag je spel, loop van dekking naar dekking. Waar verwacht je dat spelers zullen verschijnen/spawnen? Wat wordt gecaptured? Waar zou je idealiter moeten/kunnen staan om een flank te kunnen stoppen? Waar loop je idealiter langs om te kunnen flanken zonder gespot te worden? Op welke afstand ben jij in het grootste voordeel? Probeer te vechten op die afstand.

Waar heeft je team het meest behoefte aan, welke objective is cruciaal voor de winst?

Aim komt vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:30
Skybullet schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:53:
[...]

Er zit alleen geen sbmm in, enkel een team balancer.

Voor bijna iedereen die de beta lastig vond spelen geld dat ze even tot 10 moeten tellen, minder blind overal heen rushen en alles wat rustiger aan doen. Loop van cover naar cover. Schiet niet op elke vijand die je ziet maar kies je kansen.
Ik denk dat je daar wel gelijk in heb, ik blijf toch wat in die cod flow hangen, en daar kan ik toch aardig in mee komen vandaar dat het me dan zo tegenvalt. komend weekeind eens kijken of ik met een groepje kan samenspelen, ff wat tips van medespelers

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
door al die gameplay en trailer van BF6 krijg ik echt wel weer zin in lekker oorlogje voeren :D

ik zag bij xbox gamepass dat Battlefield 1 complete versie beschikbaar was met alle content/expansions etc....dus die ben ik op dit moment aan het installeren, vanavond nadat kinderen slapen hiermee beginnen :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:08:
[...]

Vertraag je spel, loop van dekking naar dekking. Waar verwacht je dat spelers zullen verschijnen/spawnen? Wat wordt gecaptured? Waar zou je idealiter moeten/kunnen staan om een flank te kunnen stoppen? Waar loop je idealiter langs om te kunnen flanken zonder gespot te worden? Op welke afstand ben jij in het grootste voordeel? Probeer te vechten op die afstand.

Waar heeft je team het meest behoefte aan, welke objective is cruciaal voor de winst?

Aim komt vanzelf :)
Dit zijn tips die ik te harte ga nemen voor komend weekend! Ik heb een tips and tricks video gezien die dat langzamer spelen ook duidelijk onderstreepte.
Ook ik ging a.h.w. als vanzelf mee in de flow van rushen. En dat terwijl ik in vorige BF's dat juist niet deed.

Aankomend weekend duik ik ook ff de Tweakers discord op om hopelijk samen te spelen. Dat gaf mij voorheen altijd ZO veel meer plezier :*)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Ik heb m'n werk gedaan, hopen dat EA/DICE het ook leest en er daadwerkelijk iets mee gaan doen.
https://forums.ea.com/dis...-6-beta-feedback/12461623

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:37
Goeie feedback, hopelijk gaat EA er iets mee doen. Ik denk dat veel spelers eens zijn over deze feedback.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
RobinNL schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:34:
Ik heb m'n werk gedaan, hopen dat EA/DICE het ook leest en er daadwerkelijk iets mee gaan doen.
Hele goede feedback en zeer goed verwoord. Ik heb het een like gegeven :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit veel in wat ik ook vind.

(y)

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00

Mijn k/d ratio is ook niet best. Speel daarom liever een support rol. Dan blijft je ook meer achter de vuurlinie, minder chaos en iets overzichtelijker.

Wel leuke potjes gehad als engineer om een tank in 'leven' te houden. Je merkt wel wie er BF ervaring heeft. Sommige pakken een tank en racen net zoals Max Verstappen meteen naar de vijand :P

Ga de game zeker wel halen. Wel even wennen, ook doordat het veel gedetailleerder is vergeleken met bf20242.
Misschien daarom ook wat chaotisch, meer details dus ook meer verwerken(?). Als ik ook terugkijk naar bf2 haha, zo lekker simpel.

- Mis de serverbrowser (ze hadden toch geleerd van de vorige versie)
- kunnen in/uitzoomen in de minimap
- Sniper class is niet nieuw maar mag er van mij wel uit (of eerst x tegenstanders spotten en daarna pas ammo krijgt)
- En mis nog de grotere maps in de beta maar Squid G (streamer) gaf aan dat dit wellicht is om cod spelers over te halen, op zich snap ik het dan wel. Ik ben meer van de grotere maps maar Cairo vind ik wel leuker dan die bergmap.
- Edit: en een capture the flag mode zou ik wel weer willen

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Battlefield 6 has already sold over 600 K copies on Steam (and has 2.7M wishlists!)
https://alineaanalytics.s...d-6-has-already-sold-over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:42
PatRamon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

BF 4 loopt gewoon perfect idemdito voor bf3.
HUD/Gameplay/Overzicht is gewoon perfect en menu instellingen is duidelijk.
Maar... Ingame merk je toch stukken tijdens lopen dat je vast komt te zitten, met name voertuigen.
*En join je een volle server.. blijken er maar 20 online te zijn.. van de 64

Snap niet dat ze van Battlefield 3 of 4 een remaster uitbrengen op de oude frostbite engine.
Iedereen kan full ultra draaien met maximale fps.
Enkel de bugs er uit halen en textures iets oppoetsen en veel nieuwe maps.
Behoud van server browser + mods voor servers = Perfecte game anno 2025/26
En geen crossplay. Maar wel toevoeging battle royale voor de vraag van deze tijd.
de nieuwe generatie gaat dit niet spelen, ze 'moeten'. iets maken wat gen Z ook trekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan88
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21:03
Chelseamarre123 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

Verwacht maar niet dat hij snel in prijs zakt.
Pre order (ps5) voor 69,95 is toch prima? Mocht goedkoper ergens worden kan alsnog annuleren voor de release …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:00
Sebastiaan88 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:51:
[...]

Pre order (ps5) voor 69,95 is toch prima? Mocht goedkoper ergens worden kan alsnog annuleren voor de release …
Waar zie jij 69,95? Ik zie in de store 79,99 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepknook
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-09 12:19
Afgelopen weekend een handjevol potjes kunnen spelen, en mezelf zeker weer vermaakt.
Het eerste wat opviel was dat BF echt wel moeite steeks in het geluid. Zeker ten opzichte van CoD.
De ambiance word hierdoor velen malen beter.

Helaas niet genoeg kunnen spelen om een inhoudelijk oordeel te geven. Hopelijk dit weekend wat meer tijd om de classes en maps te verkennen. Maar de eerste impressie is goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
RobinNL schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:37:
Battlefield 6 has already sold over 600 K copies on Steam (and has 2.7M wishlists!)
https://alineaanalytics.s...d-6-has-already-sold-over
No preorders! helpt dan niet echt als dat geroepen wordt :) En dat zonder dat er voordelen aan een preorder zitten buiten wat skins. Ik zal hem op launchday zeker gaan spelen maar heb nog geen haast met kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Laatst online: 20:50
Lekker Ventje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:54:
[...]

No preorders! helpt dan niet echt als dat geroepen wordt :) En dat zonder dat er voordelen aan een preorder zitten buiten wat skins. Ik zal hem op launchday zeker gaan spelen maar heb nog geen haast met kopen.
Wel preorders! *O* *O*
Niemand gaat niet preorderen omdat jij dat niet wilt hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Please remove the lines on the ground for capture points in Conquest. This feels more like a Call of Duty feature and takes away from the immersion. Instead, bringing back flags that are raised when a point is captured would be a great addition.
Je weet dat hier een setting voor is? ;)

Ik deel je mening qua vlag, maar de belijning zou ik graag houden (met setting om 'em uit te zetten). Overigens wel met een slider voor de opacity.. Zowel die van ammo boxes als capture points vind ik prettig, maar overdreven aanwezig.
The time-to-kill feels off; it takes almost an entire magazine to down an enemy, and I've experienced several instances where hit registration feels inconsistent.
Cue? De TTK is juist te laag, zelfs met een enkele SMG mag wipe je hele squads. Regelmatig op afstanden waar een AR in andere games u tegen zegt. :P

Vrijwel elk automatische wapen doet tussen de 24 en 26 damage per schot. Ondanks dat de TTK op papier vergelijkbaar is met BF4, is deze door de vrijwel complete afwezigheid van recoil in de praktijk veel lager.

Wat wel problematisch is is de hitreg, of meer waarschijnlijk de tickrate van de servers. Het kwam tijdens de beta nogal vaak voor dat je instant 3-4 kogels vrat.

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2025 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:04:
[...]

[...]

Je weet dat hier een setting voor is? ;)

Ik wil overigens ook graag weer een vlag zien.

[...]

Cue? De TTK is juist veel en veel te laag, zelfs met een enkele SMG mag wipe je hele squads. Regelmatig op afstanden waar een AR u tegen zegt. :P

Vrijwel elk automatische wapen doet tussen de 24 en 26 damage per schot.
Dan zit het goed verstopt in de instellingen. Ik heb ook een tijd zitten zoeken voor het tonen van het kompas. Uiteindelijk wel kunnen vinden, maar het zat goed verstopt.

Ik heb hier gewoon een heel magazijn nodig om iemand te killen (met raak schieten). Ik zag dit punt regelmatig voorbij komen. Maar andersom lijkt het idd dat mensen een paar kogels nodig hebben om jou te killen. Iets lijkt nog niet goed te zijn met de hit registraties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
RobinNL schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:18:
[...]

Dan zit het goed verstopt in de instellingen. Ik heb ook een tijd zitten zoeken voor het tonen van het kompas. Uiteindelijk wel kunnen vinden, maar het zat goed verstopt.
Deze zit minder verstopt dan dat het kompas zit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6FR13ElF_vXS3oVXYETxKJyWts=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/avEGnowtgek6lZ7QLxWJmKtz.png?f=user_large

Overigens geen blaam dat je zaken niet kan vinden, de settings en de navigatie ervan zijn een puinhoop.. Soms ga je bijvoorbeeld terug en kom je op een compleet andere pagina terecht dan dat je daarvoor zat. Handig als je het lijstje af wil werken.

Overigens zijn ze wel minder erg dan in 2042 (op launch), daar was het alleen al onduidelijk of een instelling aan of uit stond. 8)7

Wat moet je hier mee zonder verdere context:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HaBHssDeDZkmou1j4Q7CUtFFDGo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Xr9Ldf40TWrBCZOaqFbEDWUB.png?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2025 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:21:
[...]

Deze zit minder verstopt dan dat het kompas zit. :)

[Afbeelding]

Overigens geen blaam dat je zaken niet kan vinden, de settings en de navigatie ervan zijn een puinhoop.. Soms ga je bijvoorbeeld terug en kom je op een compleet andere pagina terecht dan dat je daarvoor zat. Handig als je het lijstje af wil werken.

Overigens zijn ze wel minder erg dan in 2042 (op launch), daar was het alleen al onduidelijk of een instelling aan of uit stond. 8)7

Wat moet je hier mee zonder verdere context:
[Afbeelding]
Thnx, deze dagen maar ff uitzetten. Misschien ook iets voor @Help!!!! mocht ie het nog niet hebben gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 00:41
Vortigen schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:02:
[...]

Dit zijn tips die ik te harte ga nemen voor komend weekend! Ik heb een tips and tricks video gezien die dat langzamer spelen ook duidelijk onderstreepte.
Ook ik ging a.h.w. als vanzelf mee in de flow van rushen. En dat terwijl ik in vorige BF's dat juist niet deed.
Langzamer spelen hielp mij zeker. In eerste instantie ging ik ook mee in het rushen (ook omdat ik gewoon enthousiast was om te spelen). Maar zodra ik langzamer en bedachtzamer ging spelen stond ik ineens heel de tijd bovenaan het scoreboard.

Wat hierbij ook helpt is niet constant de ren knop indrukken. Sure, als je zeker weet dat er geen enemies zijn, en je moet je snel verplaatsen, is rennen top. Maar als de kans is dat je iemand tegen gaat komen kan je beter gewoon even blijven wandelen. Daarbij geeft wandelen je wat tijd om na te denken en de juiste beslissingen te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
Rustiger spelen, en vooral niet te gretig willen zijn qua kills als de vijand (nog) niet weet dat je er bent.

Als je iemand om de hoek ziet rennen welke jouw niet spot, is het vaak zinnig om even te wachten met schieten. Er komen namelijk vaker wel dan niet nog een paar teamgenoten achteraan gerend. Als je direct op de 1e schiet staat de rest van z'n team direct klaar.

Wacht je een seconde langer, kan je vrolijk met meerdere kills weg lopen omdat je een gevecht met een flink voordeel begint; van achteren.

Positionering is alles. Of dat nu te voet of in een voertuig is, maak gebruik van je positie en probeer altijd in een betere positie te komen/blijven dan je vijand zit. En dat doe je niet altijd door instant te reageren op alles en iedereen. :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2025 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobinNL schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:40:
[...]

Thnx, deze dagen maar ff uitzetten. Misschien ook iets voor @Help!!!! mocht ie het nog niet hebben gezien.
Thx! I know. Heb in excel al een compleet overzicht van alle settings gemaakt. Dat doe ik altijd met BF :P
Hoop dat ze daar nog wat meer lijn in gaan brengen. Het menu is momenteel onoverzichtelijk.

Ik mis de ouderwetse flagpoles en het gaat mij niet alleen om wat ik zelf zie. De markeringen op de grond zijn een dumb down mechanic voor de hele game en daar ben ik dus geen fan van.

De oude markeringen op de minimap, het geluidssignaal en de vlaggenmasten waren voldoende.

Er is denk ik een soort natuurlijke grens aan het aantal 'Klassieke' BF spelers aan wie je het spel kunt verkopen.

Wil je er meer en / of COD spelers dan moet je allerlei core changes en versimpelingen aan brengen.
Zoals markeringen op de grond, class systeem simplification, iedereen alle wapens etc. :'(

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:08
Help!!!! schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:17:
[...]

Ik mis de ouderwetse flagpoles en het gaat mij niet alleen om wat ik zelf zie. De markeringen op de grond zijn een dumb down mechanic voor de hele game en daar ben ik dus geen fan van.

De oude markeringen op de minimap, het geluidssignaal en de vlaggenmasten waren voldoende.

Er is denk ik een soort natuurlijke grens aan het aantal 'Klassieke' BF spelers aan wie je het spel kunt verkopen.

Wil je er meer en / of COD spelers dan moet je allerlei core changes en versimpelingen aan brengen.
Zoals markeringen op de grond, class systeem simplification, iedereen alle wapens etc. :'(
Helemaal mee eens!

Ik zou een gamemode als operations van BF1 ook echt top vinden, maar dat past waarschijnlijk niet helemaal in de setting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:37
[...]

Thx! I know. Heb in excel al een compleet overzicht van alle settings gemaakt. Dat doe ik altijd met BF :P
Hoop dat ze daar nog wat meer lijn in gaan brengen. Het menu is momenteel onoverzichtelijk.

De settings die jij wilt instellen of zodat je weet waar je de instellingen kunt vinden?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
Houd je alles zoals het was, trek je weinig nieuw volk aan. Verander je te veel, verlies je je bestaande spelers. Dat is en blijft een lastige balans om op te maken.

Ik durf als fervent BF3/4 speler in ieder geval te stellen dat het totaalplaatje van BF6 meer goed doet dan slecht t.o.v. vooral de vorige 2 titels.

De signature gadgets zijn bijvoorbeeld een gigantische verbetering aan de classes, genoeg volk wat eerder helemaal geen health/ammo pack of repair tool mee nam. Nu weet je zeker dat een support speler altijd supply bags kan droppen, en een engineer in principe altijd in staat moet zijn om je te helpen je tank te fixen. :)

Of ze dat ook daadwerkelijk doen is een 2e. :+

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 13-08-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
[...]

Je kan in de settings de markering op de grond uitzetten als je dat liever hebt.
Ik vindt het juist weer heel handig om dit te zien.

Afgelopen weekend vrijwel alles op AUTO settings gedraaid en paar zaken aangepast.
Dit weekend ga ik wat settings verlagen en puur voor performance.
Ja ik had een zeer soepele game ervaring, maar weet dat ik BF3 ook nooit op ultra heb gezet om de minste input lag te krijgen en meeste visibility te krijgen.
Ook de kleuren veranderen van icoontjes en vijanden heb ik nu aangepast voor de volgende open beta.
Ik had namelijk in BF3 ook de kleuren net iets anders, waardoor ze ermee uitsprongen.
Bijvoorbeeld de tegenstander op Geel, squad op paars. want oranje is niet altijd de optimale kleur in wat lichtbruine maps.

Of icoontjes uitzetten als je aan het inzoomen bent of objectives icoontjes net een tikje kleiner.

Vanaf morgen kunnen we weer aan de slag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 21:19
[...]

Lijkt mij een enorme verbetering. Het oude systeem is ook niet bepaald realistisch met arbitraire en onzichtbare grenzen. Waarom zou je die onzichtbaar willen houden? Het zijn toch geen daadwerkelijke grezen? Het wordt bovenop de map geplakt en er volgt een arbitraire straal. Wil je het uitdagender en realistischer laat dan iemand fysiek een vlag hijsen. Helldivers 2 doet dit deels door de de speler een start sequence onderaan de mast te laten invoeren. Voordeel van de afgebeelde grenzen is dat je andere vormen kunt gebruiken. Met een straal kun je nog weleens tegen onbedoelde rariteiten aanlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 13-08-2025 10:36 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
sdk1985 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:34:
[...]

Lijkt mij een enorme verbetering. Het oude systeem is ook niet bepaald realistisch met arbitraire en onzichtbare grenzen. Waarom zou je die onzichtbaar willen houden? Het zijn toch geen daadwerkelijke grezen?
Ik wil niet zeggen dat ik het helemaal eens ben met de weergave van de lijnen in BF6, dat moet zeker wel wat subtieler kunnen zonder dat het er uit ziet alsof iemand met een bus kleurrijke graffiti langs de randen heeft gelopen. Maar ja, puntje-paaltje precies dit.

In vorige games had je soms vreemde/onduidelijke hoekjes waar je een punt kon cappen. Even goed waren er ook plekken vol in het open waar je zou denken dat je kon cappen, maar dat vervolgens niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

Op de PS5 komt er net een update binnen voor de beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
s0kkie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:15:
Op de PS5 komt er net een update binnen voor de beta :)
Yes, hier op de Xbox Series X ook (547,13 MB in grootte)! Waarschijnlijk wat aanpassingen voor het lange Open Beta Weekend 2 morgen van start gaat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ben aan t werk, op de pc ook een update in de EA app, of daar nog niet geserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Logisch dat ze nu al updates klaar zetten.
Was vorige week Woensdag ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Klein gokje dat je nu net als vorige week weer de queue ziet als je het spel start?

Vorige week woensdag probeerde nogal wat mensen het spel te starten om te kijken of ze na de update iets konden, kreeg je de queue te zien. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kar3L0m1muV4Tuc-QUqZwsonYxQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a8Zkmx8lBzkJpDYCEJ0Fa16A.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:57
SAiN ONeZ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:01:
Ben aan t werk, op de pc ook een update in de EA app, of daar nog niet geserveerd?
Ja op de EA app staat ook al een update klaar van 4,7GB :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeJcMSL08FN28VFgeNxrRKdHfgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EKXGaWdGmdYPQ4KI7e9qXS1E.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Skybullet op 13-08-2025 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:09:
Klein gokje dat je nu net als vorige week weer de queue ziet als je het spel start?

Vorige week woensdag probeerde nogal wat mensen het spel te starten om te kijken of ze na de update iets konden, kreeg je de queue te zien. :P

[Afbeelding]
Nope, momenteel (nog) geen queue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ProfoundValue schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:59:
[...]

Nope, momenteel (nog) geen queue!
Ik had afgelopen maandag in de avond wel een queue, van 2600 dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 50% gewijzigd door Rivanov op 13-08-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
RobinNL schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:14:
[...]

Ik had afgelopen maandag in de avond wel een queue, van 2600 dacht ik.
Hmmm.. misschien is 't dan dat in Europa momenteel veel mensen aan het werk zijn en in de VS het nog vroeg in de ochtend is? :o Puur toeval denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:08
Ooo nice er is dit weekend weer beta? Was al bang dat ik tot release moest wachten 😝

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:55
Ik log voor de lol eens in. Update bestand en 6299 mensen in queue. En de beta start pas morgen vroeg om 10. 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Misschien kun je ze wel foppen en je computertijd op morgen zetten, wie weet... 8)7 -O- *O* -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Ergens al bekend of ze iets van balans gedaan hebben.
Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers