Pana schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:53:
Op Liberation Peak denk ik dat ze vooral het C point moeten aanpassen.
Eens dat in handen is van de tegenstander is het enorm moeilijk om daar door te breken, en vanaf dat punt kan je overal snel geraken. 9 van de 10 games op die map lopen wij of de tegenstander ons daarop stuk.
Verder weinig last van snipers op zich op die map, gewoon niet teveel in een hoekje gaan zitten, smoke gebruiken en een RPG hun richting uit sturen.
C is juist goed te pakken vanuit D (onderaan de berg).
en met wat lucht support vanuit een heli of vliegtuig, toch aardig wat aan te doen.
ik moet wel bekennen dat ik maar 1x op vlag F ben geweest in die tientallen potjes die ik heb gedaan.
Die ligt zo onlogisch, waardoor je F eigenlijk nooit gaat aanvallen.
Oxigeon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:29:
Hier ook mijn bevindingen van een uurtje of 6 spelen in totaal.
- Gameplay lijkt me net iets te snel. Heb het idee dat ik in eerdere battlefields langer kan overleven dan in BF6. Maar dat gaat uiteraard veranderen als ze er niets aan veranderen. Dat is een kwestie van de speelstijl aanpassen. Wat EA hiermee doet is wat speler van COD wegjatten.
- Mensen hebben het hier over 3 maps aangezien er komende week een 4e bij komt. Ik heb volgens mij maar 2 maps gespeeld. Cairo en de peaks. Peaks is mijn favoriet omdat hier zowel landvoertuigen als ook Helis en vliegtuigen inzitten. Dat vind ik vele malen leuker dan de infantry maps. Daarbij gezegd vind ik de map Peak eigenlijk net te klein. Maar als ik dan zie dat Operation Firestorm erin komt vind ik dat qua grote een prima map.
- Hoe het kan weet ik niet, maar af en toe zit ik te "campen" omdat ik weet dat er een enemy zit. Dan komt hij om het hoekje en ben ik dood. Terwijl ik hem nog niet heb gezien. Zodra ik dan dood op de grond lig komt meneer het hoekje om. Ik ga er vanuit dat ik dit voordeel dan zelf ook vaker heb aangezien ik mensen soms nog niet zie schieten als ik zelf het hoekje om kom.
Verder denk ik dat er zeer veel potentie zit in deze game. Samen met een Single Player die ik meestal ook wel een keertje doorspeel om erin te komen of de eerste dagen te spelen aangezien de multiplayer vaak dan toch traag/niet loopt door de lag.
Dan de vraag is dit een day 1? Zware twijfel. Na de laatste battlefield heb ik eigenlijk gezworen om nooit meer een Battlefield op dag 1 te kopen. Toch doet de beta op een of andere manier iets met me dat ik deze toch graag wil spelen. De maps zijn klein, maar dit zijn de kleinste maps volgens EA. Al verwacht ik wel dat er na de release in de seizoenen (want je kan volgens mij weer een seizoenspas kopen) best nog wel wat maps worden toegevoegd.
Waarom kiezen voor Operation Firestorm als Caspian Border de ultieme BF Multiplayer map is onder de meeste spelers? Ik vermoed dat die maps dan ook nog wel gaan komen. En hopelijk nog wat nieuwe.
Verder gok ik eigenlijk dat er voor de release (een week van tevoren) al flink wat lui de game hebben zodat ik een oordeel kan vellen of ik hem op dag 1 in huis kan halen. Maar als ik alleen al zie hoeveel Playstation Friends de game spelen moet dit eigenlijk wel een goede game worden. Normaal speel je een Beta een aantal uurtjes. Ik heb zowat mijn hele friendlist het hele weekend zien spelen. En dan hebben we het over een Beta waarbij de progressie compleet wordt gereset (enkel wat skins worden bewaard)
Als je alleen gisteren hebt gespeeld, kan ik je wel volgen dat je maar 2 maps hebt kunnen spelen.
Het leek er bijna op, dat ze op de laatste dag vooral veel data willen ontvangen over deze 2 maps.
Snipers op Peak is vrij simpel om te lossen.
Ze moeten het spelveld wat kleiner maken aan de Nato kant, zodat ze minder hoog op de berg kunnen komen, want nu gaan spelers een sniper battle houden vanaf Spawn naar C en andersom.
Ik heb zelfs een potje gespeeld, waarbij ik in de A90 tank zit en gewoon niets te doen had.
Er kwam geen heli, geen tank, geen Engineer of andere infantry dichtbij genoeg.
Ik stond opeens op A en kon mijn koffie drinken en gewoon vrijwel AFK gaan.
Ja ik zag snipers die gewoon geen bedreiging zijn vanuit HQ. Echt meest saaiste ronde ooit.
Caspian Border is vrijwel gelijk aan Peak, waarbij de middste vlag op een berg zit.
Het was mijn meest gehaate map, want vliegtuigen en heli's waren gewoon kaihard overpowerd.
Ik heb gewoon potjes gespeeld, waarbij ik alleen met de Stinger bezig was ipv objectives.
Gelukkig hebben ze nu meer cooldown en zijn ze goed te counteren, hoewel een heli gunner wel meer kogels mag krijgen.