Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50
Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:38:
[...]

Verwacht ik niet. Ze gaan niet in 3 dagen een nieuwe build maken hoor. ;)
Enkel Empire als map erbij en Rush als gamemode.
Vanwege de weapon nerfe? Die ze al wilde doorvoeren. Overigens minst nodig voor nu…

Want de challenges zijn al aangekondigd, ik verwacht de level cap gewoon gelocked. Naar 30 hou je spelers in je beta. En wat je zegt een extra map voor idem redenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het 2e weekend krijgt een 4e map; Empire State, twee extra gamemodes; Rush en Squad DM, en een drietal challenges.

Zoals aangegeven is het verder dezelfde build, hoe tof het ook zou zijn om al wat balance changes te zien; verwacht ze niet. ;)

Ik kijk voor het komende weekend vooral uit naar Rush. Alweer een kleine map kan mij gestolen worden al lijkt Empire State wat meer open te zijn met betere visibility dan de huidige maps.

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2025 09:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 14:30
Ik heb me goed vermaakt met de Beta! Natuurlijk moeten we niet vergeten dat dit maar een test/voorproefje is. Met name de map in Cairo vond ik erg goed. Op de berg was het daarentegen een Sniperfestijn.

Mijn grote twijfel is of ik hem op de PS5 of PC ga kopen. Ik twijfel of mijn PC (Ryzen 5600, GeForce 3060 12GB) op 1440p widescreen een lekkere performance ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 00:41
Echt zin in volgend weekend en de full release. Vind de beta tot nu toe echt top.
Er zijn natuurlijk altijd dingen die je graag anders zou willen, maar de perfecte game voor iedereen bestaat niet. Iedereen wilt weer wat anders.

Overal voelt het gewoon erg goed voor mij. Vind het schieten leuk en responsive. De performance is goed en weinig issues met servers. De sandbox is leuk en er is voor iedereen een rol weggelegd. Ik denk dat het alleen maar beter kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:01:
Het 2e weekend krijgt een 4e map; Empire State, twee extra gamemodes; Rush en Squad DM, en een drietal challenges.

Zoals aangegeven is het verder dezelfde build, hoe tof het ook zou zijn om al wat balance changes te zien; verwacht ze niet. ;)

Ik kijk voor het komende weekend vooral uit naar Rush. Alweer een kleine map kan mij gestolen worden al lijkt Empire State wat meer open te zijn met betere visibility dan de huidige maps.
Welke game mode is dit rush?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan88
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07:16
Ik heb me vermaakt :) niet alle challenges gehaald nog, weet iemand of je die volgende week ook nog kan afmaken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vergelijkbaar met Breakthrough, maar i.p.v. points cappen (welke de vijand terug kan pakken) moet je points opblazen door er een bom op te planten. Vooral in BF3 was Rush echt steengoed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-09 16:40
Sebastiaan88 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:20:
Ik heb me vermaakt :) niet alle challenges gehaald nog, weet iemand of je die volgende week ook nog kan afmaken?
Ja kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 17:03
D4NG3R schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:24:
[...]

Vergelijkbaar met Breakthrough, maar i.p.v. points cappen (welke de vijand terug kan pakken) moet je points opblazen door er een bom op te planten. Vooral in BF3 was Rush echt steengoed.

[YouTube: BATTLEFIELD 3 Rush Multiplayer Gameplay (Damavand Peak)]
Ja klopt heb warme herinneringen aan Rush in BF3 maar ook BF4 ging nog wel aardig. Ben heel erg benieuwd hoe het deze keer gaat zijn.

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Was Rush nou zoveel verschillend van breaktrough? In mijn beleving niet, maar het is dan ook 15 jaar terug :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
greatgonzo schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:48:
Was Rush nou zoveel verschillend van breaktrough? In mijn beleving niet, maar het is dan ook 15 jaar terug :D
Meer focus op een enkele objective i.p.v constant teruggepushed te worden omdat je een cap verliest. Heb je A te pakken, ben je het weer kwijt eer dat je team bij B is..

Als je bij Rush een objective hebt opgeblazen, kan je 'gewoon' door naar de volgende.

Het vloeide imho prettiger door dan dat breakthrough doet. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

dat was het iid. Enig nadeel was wel dat de snipers wel erg in het voordeel waren. Objective A; place a bomb..
En dan werd je weggesniperd..

[ Voor 80% gewijzigd door greatgonzo op 11-08-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:43:
[...]

Tip; speel Closed Weapon Conquest. Dáár wordt 10x beter samengewerkt dan in de Open Weapon Conquest.
Ah okay, dat ga ik aankomend weekend dus proberen. Thanks :)

Weet je toevallig ook hoe je nou precies in die training grounds kan komen? Het menu is mij nog niet helemaal duidelijk.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

T7D_Sneezy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:13:
Ik heb me goed vermaakt met de Beta! Natuurlijk moeten we niet vergeten dat dit maar een test/voorproefje is. Met name de map in Cairo vond ik erg goed. Op de berg was het daarentegen een Sniperfestijn.

Mijn grote twijfel is of ik hem op de PS5 of PC ga kopen. Ik twijfel of mijn PC (Ryzen 5600, GeForce 3060 12GB) op 1440p widescreen een lekkere performance ga krijgen.
Dan zou ik komend weekend lekker op de PC gaan spelen. Lijkt me dat je als je wat water bij de wijn kunt doen met een 3060 12GB en 5600 nog wel beter zit dan een PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:19

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook mijn bevindingen van een uurtje of 6 spelen in totaal.

- Gameplay lijkt me net iets te snel. Heb het idee dat ik in eerdere battlefields langer kan overleven dan in BF6. Maar dat gaat uiteraard veranderen als ze er niets aan veranderen. Dat is een kwestie van de speelstijl aanpassen. Wat EA hiermee doet is wat speler van COD wegjatten.

- Mensen hebben het hier over 3 maps aangezien er komende week een 4e bij komt. Ik heb volgens mij maar 2 maps gespeeld. Cairo en de peaks. Peaks is mijn favoriet omdat hier zowel landvoertuigen als ook Helis en vliegtuigen inzitten. Dat vind ik vele malen leuker dan de infantry maps. Daarbij gezegd vind ik de map Peak eigenlijk net te klein. Maar als ik dan zie dat Operation Firestorm erin komt vind ik dat qua grote een prima map.

- Hoe het kan weet ik niet, maar af en toe zit ik te "campen" omdat ik weet dat er een enemy zit. Dan komt hij om het hoekje en ben ik dood. Terwijl ik hem nog niet heb gezien. Zodra ik dan dood op de grond lig komt meneer het hoekje om. Ik ga er vanuit dat ik dit voordeel dan zelf ook vaker heb aangezien ik mensen soms nog niet zie schieten als ik zelf het hoekje om kom.

Verder denk ik dat er zeer veel potentie zit in deze game. Samen met een Single Player die ik meestal ook wel een keertje doorspeel om erin te komen of de eerste dagen te spelen aangezien de multiplayer vaak dan toch traag/niet loopt door de lag.

Dan de vraag is dit een day 1? Zware twijfel. Na de laatste battlefield heb ik eigenlijk gezworen om nooit meer een Battlefield op dag 1 te kopen. Toch doet de beta op een of andere manier iets met me dat ik deze toch graag wil spelen. De maps zijn klein, maar dit zijn de kleinste maps volgens EA. Al verwacht ik wel dat er na de release in de seizoenen (want je kan volgens mij weer een seizoenspas kopen) best nog wel wat maps worden toegevoegd.

Waarom kiezen voor Operation Firestorm als Caspian Border de ultieme BF Multiplayer map is onder de meeste spelers? Ik vermoed dat die maps dan ook nog wel gaan komen. En hopelijk nog wat nieuwe.

Verder gok ik eigenlijk dat er voor de release (een week van tevoren) al flink wat lui de game hebben zodat ik een oordeel kan vellen of ik hem op dag 1 in huis kan halen. Maar als ik alleen al zie hoeveel Playstation Friends de game spelen moet dit eigenlijk wel een goede game worden. Normaal speel je een Beta een aantal uurtjes. Ik heb zowat mijn hele friendlist het hele weekend zien spelen. En dan hebben we het over een Beta waarbij de progressie compleet wordt gereset (enkel wat skins worden bewaard)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Oxigeon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:29:

- Mensen hebben het hier over 3 maps aangezien er komende week een 4e bij komt. Ik heb volgens mij maar 2 maps gespeeld. Cairo en de peaks. Peaks is mijn favoriet omdat hier zowel landvoertuigen als ook Helis en vliegtuigen inzitten. Dat vind ik vele malen leuker dan de infantry maps. Daarbij gezegd vind ik de map Peak eigenlijk net te klein. Maar als ik dan zie dat Operation Firestorm erin komt vind ik dat qua grote een prima map.
Iberian Offensive had je ook nog, die zat meen ik bij domination

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:03

Eagle Creek

Breathing security

Vortigen schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 00:40:
Hoe kom je eigenlijk in de training grounds? Ik krijg alleen een samenvatting wat de geselecteerde mode betekent.
Ik zie vast iets over het hoofd :)
Als je vanuit het hoofdscherm je wapen aanpast, en een modify doet kun je die gelijk in training ground testen. De knop staat ook daar.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:40
Op Liberation Peak denk ik dat ze vooral het C point moeten aanpassen.
Eens dat in handen is van de tegenstander is het enorm moeilijk om daar door te breken, en vanaf dat punt kan je overal snel geraken. 9 van de 10 games op die map lopen wij of de tegenstander ons daarop stuk.

Verder weinig last van snipers op zich op die map, gewoon niet teveel in een hoekje gaan zitten, smoke gebruiken en een RPG hun richting uit sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49
Met een tank of een RPG op een paar snipers schieten mag van mij nog wel wat meer impact krijgen. Ze overleven het nu veel te vaak. Terwijl in het echt er een flinke krater in die berg zou zitten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-09 12:56
Afgelopen weekend de beta op PC gespeeld. Een hoop settings zitten tweaken (wat een vreselijk onlogisch menu trouwens), maar er is 1 waar ik niet uitkom. Wanneer ik loop/beweeg, is de map niet 'scherp'. Met name vanaf een meter of 10 valt dat echt op. Als ik dan stop met lopen, stelt het wel scherp. Hierdoor ziet de game er naar mijn mening minder goed uit. Ik heb de verschillende motion blurs, vignette, chromatic aberration etc. al uit staan.

Als ik YouTube kijk, zie ik dit bij anderen niet terug. Iemand anders met dit probleem die het wel opgelost heeft? Volgens mij heeft het met Anti Aliasing te maken, maar zonder dat wordt het ook niet mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartStaal98 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:05:
Afgelopen weekend de beta op PC gespeeld. Een hoop settings zitten tweaken (wat een vreselijk onlogisch menu trouwens), maar er is 1 waar ik niet uitkom. Wanneer ik loop/beweeg, is de map niet 'scherp'. Met name vanaf een meter of 10 valt dat echt op. Als ik dan stop met lopen, stelt het wel scherp. Hierdoor ziet de game er naar mijn mening minder goed uit. Ik heb de verschillende motion blurs, vignette, chromatic aberration etc. al uit staan.

Als ik YouTube kijk, zie ik dit bij anderen niet terug. Iemand anders met dit probleem die het wel opgelost heeft? Volgens mij heeft het met Anti Aliasing te maken, maar zonder dat wordt het ook niet mooier...
Dit klinkt als de verschrikkelijke bak ellende genaamd TAA, waar ook vrijwel alle unreal engine games last van hebben. Dat kan je beter omzetten naar FXAA of MSAA indien TAA niet is uit te schakelen. (vaak kan je alsnog via configs wel de boel uitzetten als het niet via de UI kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 16:38

ScreamGT

joejoe

Moet deels terugkomen op mijn eerdere bevindingen omtrent BF6 :+

Na een uur of 4 gespeeld te hebben voelt het allemaal wel erg fijn aan (PC). Het draait echt mega soepel wat een verademing is in deze tijd. Ik blijf er wel bij dat destruction een te grote rol speelt in het spel. Ze proberen het iets te chaotisch te maken als je het mij vraagt. Verder zijn de urban maps naarmate je ze kent wel fijn. Peaks daarentegen was een sniper festijn en ik merk dat de RPG’s niet de damage verrichten welke ze dienen te doen. Af en toe rent een persoon miraculeus weg van een direct hit :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Eagle Creek schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:42:
[...]

Als je vanuit het hoofdscherm je wapen aanpast, en een modify doet kun je die gelijk in training ground testen. De knop staat ook daar.
Dat is Fire Range.

Training Ground is een aparte gamemode waar je deels tegen PVP en deels tegen PVE speelt.
Dit kun je enkel tot max level 15 spelen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pana schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:53:
Eens dat in handen is van de tegenstander is het enorm moeilijk om daar door te breken, en vanaf dat punt kan je overal snel geraken. 9 van de 10 games op die map lopen wij of de tegenstander ons daarop stuk.

Verder weinig last van snipers op zich op die map, gewoon niet teveel in een hoekje gaan zitten, smoke gebruiken en een RPG hun richting uit sturen.
C vind ik juist een leuk punt, je kan tactisch vanuit B en D druk zetten, of (als tegenstander hem heeft) A of F pakken om vanuit daar je snipers in te zetten.

Van mij mag suppressive fire op snipers gewoon 10x krachtiger worden, zover ik nu weet is het enkel health-regen op dit moment, maar mag prima ook een flinke bak aan sway komen op de scope als iemand wat kogels jouw kant op vuurt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BartStaal98 Klinkt inderdaad als TAA en/of dynamische resolution (up)scaling (FSR, DLSS etc). TAA is een zeer goedkope manier van AA welke de boel smoothed gebaseerd op de vorige frame(s), en dat merk je dus vooral bij beweging.

Ik heb AA zelf volledig uit staan (Graphics > Advanced), nogal een verademing in het huidige gaming landschap waar dat steeds minder vaak mogelijk is. Vooral t.o.v. alle UE5 games met geforceerde TAA... :r :r

Maar ik speel wel op 4K met een hoge pixeldichtheid, dus die individuele pixels vallen niet bijzonder hard op.

@A.W.E.S.O.M.-0 FXAA is even goed nogal een mixed bag, het is in sommige situaties beter dan TAA, in andere situaties juist slechter. Het grootste nadeel is dat je ook wanneer er geen beweging is, de boel blurry is. Als er wel beweging is is het soms dan wel weer iets scherper dan bij TAA. Vooral bij zeer snelle beweging. (dus wanneer er heel veel verschil is tussen de huidige en voortgaande frames)

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40

En dat maakte voor mij het juiste zo vet haha. Ik speel met 3 vrienden en wij pakte punt C van 12 man af. Maximaal supressen en dan 4 c4 over de schutting gooien 2 smokes en dan er in rushen met shotgun. Prachtige battles daar gehad.

Disclaimer: met 3 vreemden was dit nooit gelukt en zou ik zeggen dit is bijna onmogelijk ja haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-09 12:56
Bedankt @D4NG3R en @A.W.E.S.O.M.-0 . Ik zal dit weekend nog eens naar de AA instellingen kijken en hier wat mee spelen. Wellicht is er een gulden middenweg. Fijn om te weten dat het hier in ieder geval aan ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:09:
[...]
Dat kan je beter omzetten naar FXAA of MSAA indien TAA niet is uit te schakelen.
Je kan TAA wel uitschakelen in de advanced settings!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 14:02
Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:15:
[...]

Dat is Fire Range.

Training Ground is een aparte gamemode waar je deels tegen PVP en deels tegen PVE speelt.
Dit kun je enkel tot max level 15 spelen.
Dat is de Initiation mode van conquest (of andere gamemodes?). Ik zag die optie er ook bij staan bij de gamemodes, volgens mij iets er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

C is juist goed te pakken vanuit D (onderaan de berg).
en met wat lucht support vanuit een heli of vliegtuig, toch aardig wat aan te doen.
ik moet wel bekennen dat ik maar 1x op vlag F ben geweest in die tientallen potjes die ik heb gedaan.
Die ligt zo onlogisch, waardoor je F eigenlijk nooit gaat aanvallen.
Oxigeon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:29:

- Gameplay lijkt me net iets te snel. Heb het idee dat ik in eerdere battlefields langer kan overleven dan in BF6. Maar dat gaat uiteraard veranderen als ze er niets aan veranderen. Dat is een kwestie van de speelstijl aanpassen. Wat EA hiermee doet is wat speler van COD wegjatten.

- Hoe het kan weet ik niet, maar af en toe zit ik te "campen" omdat ik weet dat er een enemy zit. Dan komt hij om het hoekje en ben ik dood. Terwijl ik hem nog niet heb gezien. Zodra ik dan dood op de grond lig komt meneer het hoekje om. Ik ga er vanuit dat ik dit voordeel dan zelf ook vaker heb aangezien ik mensen soms nog niet zie schieten als ik zelf het hoekje om kom.

Verder denk ik dat er zeer veel potentie zit in deze game. Samen met een Single Player die ik meestal ook wel een keertje doorspeel om erin te komen of de eerste dagen te spelen aangezien de multiplayer vaak dan toch traag/niet loopt door de lag.

Dan de vraag is dit een day 1? Zware twijfel. Na de laatste battlefield heb ik eigenlijk gezworen om nooit meer een Battlefield op dag 1 te kopen. Toch doet de beta op een of andere manier iets met me dat ik deze toch graag wil spelen. De maps zijn klein, maar dit zijn de kleinste maps volgens EA. Al verwacht ik wel dat er na de release in de seizoenen (want je kan volgens mij weer een seizoenspas kopen) best nog wel wat maps worden toegevoegd.

Waarom kiezen voor Operation Firestorm als Caspian Border de ultieme BF Multiplayer map is onder de meeste spelers? Ik vermoed dat die maps dan ook nog wel gaan komen. En hopelijk nog wat nieuwe.

Verder gok ik eigenlijk dat er voor de release (een week van tevoren) al flink wat lui de game hebben zodat ik een oordeel kan vellen of ik hem op dag 1 in huis kan halen. Maar als ik alleen al zie hoeveel Playstation Friends de game spelen moet dit eigenlijk wel een goede game worden. Normaal speel je een Beta een aantal uurtjes. Ik heb zowat mijn hele friendlist het hele weekend zien spelen. En dan hebben we het over een Beta waarbij de progressie compleet wordt gereset (enkel wat skins worden bewaard)
Als je alleen gisteren hebt gespeeld, kan ik je wel volgen dat je maar 2 maps hebt kunnen spelen.
Het leek er bijna op, dat ze op de laatste dag vooral veel data willen ontvangen over deze 2 maps.

Snipers op Peak is vrij simpel om te lossen.
Ze moeten het spelveld wat kleiner maken aan de Nato kant, zodat ze minder hoog op de berg kunnen komen, want nu gaan spelers een sniper battle houden vanaf Spawn naar C en andersom.

Ik heb zelfs een potje gespeeld, waarbij ik in de A90 tank zit en gewoon niets te doen had.
Er kwam geen heli, geen tank, geen Engineer of andere infantry dichtbij genoeg.
Ik stond opeens op A en kon mijn koffie drinken en gewoon vrijwel AFK gaan.
Ja ik zag snipers die gewoon geen bedreiging zijn vanuit HQ. Echt meest saaiste ronde ooit.

Caspian Border is vrijwel gelijk aan Peak, waarbij de middste vlag op een berg zit.
Het was mijn meest gehaate map, want vliegtuigen en heli's waren gewoon kaihard overpowerd.
Ik heb gewoon potjes gespeeld, waarbij ik alleen met de Stinger bezig was ipv objectives.
Gelukkig hebben ze nu meer cooldown en zijn ze goed te counteren, hoewel een heli gunner wel meer kogels mag krijgen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Eagle Creek schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:42:
[...]

Oooh krijg nou wat joh, is dat die schietbaan? Ik dacht dat je in een map terecht zou komen met wat noobs zoals ik en wat bots 8)7
Nou ja, weer wat geleerd!

EDIT: hmm, aan een andere reactie te zien zit die "initiation mode" er toch in. Ik kijk volgend weekend nog eens goed hoe ik daar in kom.

[ Voor 14% gewijzigd door Vortigen op 11-08-2025 11:33 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Ik neem aan dat de spawn tijd nog wordt aangepast? Want je merkt als medic dat 90% van de spelers gelijk willen respawnen, wat dus eigelijk ook wel een beetje logisch is - los van de tickets lost - ben je 10x sneller terug in de map ipv op een medic te wachten. Spawn tijd op bv 20 seconde zetten, wellicht dat iedereen dan ook voorzichtiger gaat spelen en dat dan indirect de snelheid ietswat uit de game haalt. Vind het nu een beetje een rush game, niet zoas ik BF gewend ben.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 11-08-2025 11:32 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 13:46

BaRF

bijna kerst

hey lijkt er op dat er toch iets aangepast is, ik moest eerst altijd Autohotkey uitschakelen voor ik bf6 kon spelen (net als daemon tools), maar blijkbaar heb ik het vanmorgen gespeeld mét autohotkey aan :) Niet dat ik dat gebruik voor bf maar om m'n monitors te schakelen tussen inputs ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 01-09 16:31
Afgelopen weekend best wat uren gespeeld. De game heeft hele toffe momenten waarbij je soms 10 man wegveegt van een capture point door tactisch te spelen. Maar het heeft ook zeer frustrerende momenten waarbij de balans van de teams totaal zoek is en je volledig gespawntrapped wordt, soms meerdere potjes achter elkaar. Spawnen en letterlijk 2 seconden later gebackraped worden, dan is de lol er snel vanaf.

Daarnaast vind ik dat de beta veel te veel focus heeft op smalle infantry gefocuste maps. Battlefield is voor mij grote open maps met meer infantry gameplay op the capture punten.

Ook vind ik de gunplay tot nog toe vrij inconsistent. Ik heb echt meerdere malen gehad dat ik 2 magazijnen leeg op iemand en hij me binnen 1 seconde omlegt met nog 50% health over. Hetzelfde met een shotgun, 6 kogels op iemand legen full hit, en vervolgens zelf binnen 1 seconde omgelegd worden zonder dat de tegenstander een schrammetje heeft.

En als laatste, in liberation peak, waarbij je soms in een heli stapt 5 seconden vliegt en je flares al direct moet gebruiken en vervolgens zo laag en stealth mogelijk probeert te approachen maar alsnog binnen 10 seconden door 10 tegenstanders locked on wordt, en echt geen schijn van kans maakt.

Afgezien daarvan heb ik best wat lol beleefd aan de game en denk ik dat veel van deze problemen goed te verhelpen zijn. Ik ben vooral benieuwd naar de grotere opere maps waarbij je tactischer te werk kunt gaan en het iets minder run&gun chaos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 00:04
Het viel mij op dat de game op 3440x1440 in ultra ruim omder de 8GB vram blijft. De game loopt ook verdacht goed, ik haal circa 90-100 fps met een RTX 4070. Dat was ten tijde van Battlefield 3 wel anders. Ze hadden de huidige ultra preset prima als high weg kunnen zetten en dan nog very high en ultra erboven. Wat dat betreft heb ik het idee dat dit toch een beetje een console port is. Dit zie ik ook terug in de UI van het spawn menu waarbij ik met keyboard moet wisselen van class.

Verder overigens prima vermaakt in breakthrough. Die Cairo map voelde aan als de close quarters dlc uit bf3, maar dat vond ik destijds een leuke dlc. De buitenmap voldoe dan weer veel meer als battlefield 3, niet helemaal want in bf3 moest je meer liggen en stoppen om raak te kunnen schieten.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dit is wel erg jammer, nu die map exploits naar boven komen, lijkt me dat ze toch wel IETS moeten aanpassen, anders wordt Cairo echt onspeelbaar, dat was gistermiddag al praktisch het geval. Ook met 4 man achterop de motorkap van de IFV liggen met repairtools, tussen twee support crates, is haast een exploit te noemen.

Empire State is ook infantry only map, aparte keuze aangezien we daar al zat van hebben, maar als Rush goed is uitgewerkt, sign me up. Helaas zal je wel 40 keer liberation peak voor de kiezen krijgen met die ellendige matchmaking. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wat een heerlijke beta was dit zeg, heb echt ontzettend genoten en durf wel te zeggen dat Battlefield eindelijk weer terug is op het niveau van deel 3 en 4!

Hopelijk stoppen er ze er een hele mooie campaign in.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:06
Ik heb dit weekend ook BF6 geprobeerd en had vooral tussen elke 5 en 15 minuten wel een harde crash na het bureaublad met de melding;

(dit is een voorbeeld van iemand op Reddit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_wu0NPvlQ3ESQ-S-GnNoexSjlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htOfiNiZXW7Tq69zT4nONe9m.jpg?f=fotoalbum_large

Tip van flip voor mensen die dit probleem ook hebben;

Het lijkt erop na een poos troubleshooten dat de BETA niet lijkt te waarderen als je de GPU undervolt.

Bij andere games heb ik dit probleem niet (CS2, Baldur's gate of simulation race games).

Hopelijk wordt dit nog gefixed tijdens de release of een first-day patch. Kan de game alleen spelen met de fabrieksinstellingen vanuit NVidia wat niet optimaal is. De GPU wordt warmer en draait minder effiecient via de basis, fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silverchaoz schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:48:
Ik heb dit weekend ook BF6 geprobeerd en had vooral tussen elke 5 en 15 minuten wel een harde crash na het bureaublad met de melding;

[Afbeelding]

Het lijkt erop na een poos troubleshooten dat de BETA niet lijkt te waarderen als je de GPU undervolt.

Bij andere games heb ik dit probleem niet (CS2, Baldur's gate of simulation race games).

Hopelijk wordt dit nog gefixed tijdens de release of een first-day patch. Kan de game alleen spelen met de fabrieksinstellingen vanuit NVidia wat niet optimaal is. De GPU wordt warmer en draait minder effiecient via de basis, fabrieksinstellingen.
Geen probleem hier met een undervolt op m'n 5090FE.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:48
sdk1985 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:39:
Het viel mij op dat de game op 3440x1440 in ultra ruim omder de 8GB vram blijft. De game loopt ook verdacht goed, ik haal circa 90-100 fps met een RTX 4070. Dat was ten tijde van Battlefield 3 wel anders. Ze hadden de huidige ultra preset prima als high weg kunnen zetten en dan nog very high en ultra erboven. Wat dat betreft heb ik het idee dat dit toch een beetje een console port is. Dit zie ik ook terug in de UI van het spawn menu waarbij ik met keyboard moet wisselen van class.
Ik heb juist net het tegenovergestelde gevoel. Als ik op youtube of stream kijk naar spelers op console schrik ik er namelijk van hoe veel slechter dat er daar uit ziet vergeleken met wat ik hier op mijn pc zie.

UI en menu 100% met je eens, dat is echt drama. Zoveel doelloos klikken. Ook je huidige wapen customizen is veels te veel kliks weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:40

[Afbeelding]

Heb dit zondag 2x gehad (en daarna niet meer) op een stock 9070XT. Lijkt dus eerder een AMD driver probleem imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:06
Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

Geen probleem hier met een undervolt op m'n 5090FE.
Bijzonder, het is niet ofzo dat ik met de undervolt echt de grens opgezocht had wat net wel / net niet kan. Er zit een ruime marge in om games niet te laten crashen :)

Wellicht verschilt dit nog per videokaart, heb zelf een RTX 3080 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

[Afbeelding]

De fabrieksinstellingen vanuit Nvidia voor je 6900XT lijkt me niet handig :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 17:13
Ik speel normaal gesproken vanaf de PS5, gebruik m'n PC eigenlijk zelden. Enkel voor wat RTS-achtige games. Aankomend weekend de game eens gaan proberen op m'n PC. Benieuwd hoe dat gaat draaien op een 7800 XT. Wél aangesloten met m'n PS5-controller, want FPS spelen met M&KB heb ik nooit gedaan. Daar ga ik ook niet meer aan beginnen. :9

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
sdk1985 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

De fabrieksinstellingen vanuit Nvidia voor je 6900XT lijkt me niet handig :X .
Het plaatje was een voorbeeld van een andere gebruiker op reddit ;)

Hier een 4090 met undervolt, geen enkele crash gehad en draait echt geweldig. Alles ultra vaak tegen de 150--200fps aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had die foutmelding van @silverchaoz ook, een bios update van mijn moederbord heeft het verholpen. Heb naar mijn weten niet undervolt. Bestaande bios was van 2021, de nieuwe van 2025. AMD 5800x processor, 3060ti, MSI moederbord. (als men wil weten welke, moet ik dat thuis opzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pana schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

Heb dit zondag 2x gehad (en daarna niet meer) op een stock 9070XT. Lijkt dus eerder een AMD driver probleem imo.
Ik draaide afgelopen weekend zelf geen undervolt op m'n 9070XT gezien m'n vaste groepje ook nog wel eens PUBG wil spelen waarin dat (als enige spel..) voor driver crashes zorgt. Maar dat spel is sowieso al niet echt het toonvoorbeeld van lekker omgaan met AMD. :+

Ik zal komend weekend eens kijken of BF6 crashed met een UV. Stock heb ik iig 0,0 problemen. In de 17u dat ik het heb zitten spelen geen enkele harde crash gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2025 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Skybullet schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Het plaatje was een voorbeeld van een andere gebruiker op reddit ;)

Hier een 4090 met undervolt, geen enkele crash gehad en draait echt geweldig. Alles ultra vaak tegen de 150--200fps aan :D
Haha :+ .

Maar heel eerlijk. Zo ver ik weet past Nvidia al jaren het voltage per chip aan, natuurlijk wel met een bepaalde marge. Het doel van die marge is natuurlijk om crashes zoals beschreven te voorkomen. Ik zou niet naar de game wijzen wanneer een undervolt zorgt voor een crashende game welke verdwijnt zonder diezelfde undervolt. Dan is je undervolt simpelweg niet stabiel in elk scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 14-09 21:19
Bij mij draait de game erg soepel en vloeiend. En dat voor een open beta, dan ben ik wel onder de indruk.

Tot nu toe speelt het erg lekker en fijn. Ik had hem al op pre-order staan. Hopelijk wat meer voertuigen en grotere maps met release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ik hoop dat ze voor de release nog wel even een high res texture pack uitbrengen, een (T)AA Sharpness slider die wel werkt en of MSAA. Want als ik heel eerlijk ben ziet de game er gewoonweg niet uit en ik speel op 4K alles max en nu noodgedwongen dus zonder AA. Textures zien er ook echt niet uit. Dat iedereen zo positief is over de graphics verbaasd mij. Daarnaast ook de pixelated shadows. Ja ik kan hem op PCF zetten, dat weet ik.

[ Voor 18% gewijzigd door CerandoX.nl op 11-08-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CerandoX.nl schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:01:
Ik hoop dat ze voor de release nog wel even een high res texture pack uitbrengen, een (T)AA Sharpness slider die wel werkt en of MSAA. Want als ik heel eerlijk ben ziet de game er gewoonweg niet uit en ik speel op 4K alles max en nu noodgedwongen dus zonder AA. Textures zien er ook echt niet uit. Dat iedereen zo positief is over de graphics verbaasd mij. Daarnaast ook de pixelated shadows. Ja ik kan hem op PCF zetten, dat weet ik.
Ik heb Sharpness op 40 en Anti-Aliasing op DLAA. Ziet er prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 07:55
greatgonzo schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:54:
dat was het iid. Enig nadeel was wel dat de snipers wel erg in het voordeel waren. Objective A; place a bomb..
En dan werd je weggesniperd..
Daar heb je teammates voor, om jou te dekken.
Terwijl jij de bom plaatst spotten en supressen zij de snipers, of ze zetten een handig geplaatst (pantser)voertuig voor de objective, of ze gebruiken smoke.... er zijn zoveel opties.
Het is Battlefield he, je hoeft het niet alléén te doen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb gisteren, ondanks eerdere berichtgeving[/] toch nog even kunnen spelen. De oplossing bleek te zitten in een environment variabele GAME_DATA_DIR die nog gezet was met een waarde van Mass Effect Andromeda. Daardoor wilde de game niet launchen, zonder enige foutmelding.

Extreem suf, maar toch nog even kunnen spelen. Wel helaas maar tot level 7 (of 8, weet niet precies meer) kunnen komen, dus dat moet het volgende weekend even goed gemaakt worden. Ik merk wel dat ik me bij deze Battlefield wat meer vermaak met de kleinere maps dan met de grotere, bij de grotere heb ik het idee dat mijn beperkte mapkennis met gisteren nog een beetje teveel dwars zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:12:
[...]

Ik heb Sharpness op 40 en Anti-Aliasing op DLAA. Ziet er prima uit.
Het kan voor jou prima zijn en dat is het blijkbaar voor heel veel mensen. Sharpness slider doet in mijn beleving helemaal niets. Ik vind het veel te blurry. In RB Siege X zie ik duidelijk een verandering als ik de slider aan pas...hier niets. Console first game denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door CerandoX.nl op 11-08-2025 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
Rudios schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:31:
Vind het nu een beetje een rush game, niet zoas ik BF gewend ben.
Ik had hier aan het begin ook last van. Ik merkte ook dat ik er in meeging, het rushen en niet echt nadenken.
Later ben ik bewust rustiger gaan spelen met langere flanks en minder actie. Ik merkte dat dit echt VEEL effectiever was.

Zou me niks verbazen als mensen anders gaan spelen zodra het spel uit is. Dan komen ze vanzelf achter dat dat rushen vaak niet zo nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:19

Oxigeon

En zo is dat!

Heeft @Kiwi nog gespeeld? Die maakte altijd mooie shots om die daarna natuurlijk youtube te zetten

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 14-09 21:19
Ik zijn wat settings die voor beter beeld kunnen zorgen.

Upscaling Technique: Nvidia DLSS
Graphics Quality: Ultra

World Motion Blur: 0
Weapon Motion Blur: 0
Chromatic Aberration: Off
Vignette: OffFilm Grain: Off

Upscaling Quality: Quality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Oxigeon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:27:
Heeft @Kiwi nog gespeeld? Die maakte altijd mooie shots om die daarna natuurlijk youtube te zetten
Ik neem aan dat je mij bedoelt? Mijn Tweakers gebruikersnaam is na mijn laatst gespeelde BF (deel V) gewijzigd ;)
Nee, niet gespeeld. Wel enkele uren streams van oa Westie zitten kijken. Ik heb vooral veel (erg) snelle gameplay gezien, waarin ik vooral de wat tragere BF gmeplay mis. Niet alleen in de gumplay (die was in deel V natuurlijk al wat sneller, daar heb ik op zich niet zo'n problemen mee) maar vooral in de sprintsnelheid en animaties als je bv over een muurtje springt.
Voor mijn gevoel gaat het nu allemaal veel te snel, waardoor ik nog enigszins sceptisch ben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

Ik neem aan dat je mij bedoelt? Mijn Tweakers gebruikersnaam is na mijn laatst gespeelde BF (deel V) gewijzigd ;)
Nee, niet gespeeld. Wel enkele uren streams van oa Westie zitten kijken. Ik heb vooral veel (erg) snelle gameplay gezien, waarin ik vooral de wat tragere BF gmeplay mis. Niet alleen in de gumplay (die was in deel V natuurlijk al wat sneller, daar heb ik op zich niet zo'n problemen mee) maar vooral in de sprintsnelheid en animaties als je bv over een muurtje springt.
Voor mijn gevoel gaat het nu allemaal veel te snel, waardoor ik nog enigszins sceptisch ben ;)
Nu spelen content creators doorgaans ook wel sneller omdat dit aantrekkelijker is om te kijken voor het gros van hun publiek. Zelf speel ik véél rustiger.

Dat is ook wat bijvoorbeeld BrokenMachine adviseert. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2025 13:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:38:
[...]
Nu spelen content creators doorgaans ook wel sneller omdat dit aantrekkelijker is om te kijken voor het gros van hun publiek. Zelf speel ik véél rustiger.
Daar heb je een goed punt maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. In een BF game horen de bewegingen trager en daardoor wat realistischer te zijn imo, zodat het voelt alsof je echt moeite moet doen om bv over een muurtje te klimmen of een trap op te rennen. Dat lijkt er nu te missen.
Maar misschien blijf ik teveel hangen in het verleden en is deze snelle gameplay de nieuwe BF standaard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:53

Kiwi

Gadgetfreak

Oxigeon schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:27:
Hahaha gelukkig bedoelde je niet mij, de Battlefield shots die ik ooit heb geüpload naar YouTube zijn van lang geleden en niet voor het grote publiek :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:47
Superkiwi schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:56:
[...]

Daar heb je een goed punt maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. In een BF game horen de bewegingen trager en daardoor wat realistischer te zijn imo, zodat het voelt alsof je echt moeite moet doen om bv over een muurtje te klimmen of een trap op te rennen. Dat lijkt er nu te missen.
Maar misschien blijf ik teveel hangen in het verleden en is deze snelle gameplay de nieuwe BF standaard.
Speel dit weekend anders weer eens met ons mee. :) De gameplay doet mij persoonlijk toch wel denken aan de goede oude BF4-tijden, zeker met een volle squad.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:59

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:34:
Niet alleen in de gumplay (die was in deel V natuurlijk al wat sneller, daar heb ik op zich niet zo'n problemen mee) maar vooral in de sprintsnelheid en animaties als je bv over een muurtje springt.
Qua movement vind ik het redelijk vergelijkbaar. Vergeet niet dat je in BF4 vrolijk spatie kon spammen om over rommel heen te vliegen zo snel als dat die mantle animatie(s) gingen, dat kan hier een stuk minder. :7

Je kan ook over veel minder hoge obstakels heen klimmen.

Maar inderdaad: probeer 'em komend weekend lekker. Genoeg zaken welke DICE imho nog moet tweaken, maar de kern is sterk, en dat zeg ik als iemand welke vooral 4 helemaal kapot heeft gespeeld. :)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
swoutr schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:36:
Afgelopen weekend best wat uren gespeeld. De game heeft hele toffe momenten waarbij je soms 10 man wegveegt van een capture point door tactisch te spelen. Maar het heeft ook zeer frustrerende momenten waarbij de balans van de teams totaal zoek is en je volledig gespawntrapped wordt, soms meerdere potjes achter elkaar. Spawnen en letterlijk 2 seconden later gebackraped worden, dan is de lol er snel vanaf.

Daarnaast vind ik dat de beta veel te veel focus heeft op smalle infantry gefocuste maps. Battlefield is voor mij grote open maps met meer infantry gameplay op the capture punten.

Ook vind ik de gunplay tot nog toe vrij inconsistent. Ik heb echt meerdere malen gehad dat ik 2 magazijnen leeg op iemand en hij me binnen 1 seconde omlegt met nog 50% health over. Hetzelfde met een shotgun, 6 kogels op iemand legen full hit, en vervolgens zelf binnen 1 seconde omgelegd worden zonder dat de tegenstander een schrammetje heeft.

En als laatste, in liberation peak, waarbij je soms in een heli stapt 5 seconden vliegt en je flares al direct moet gebruiken en vervolgens zo laag en stealth mogelijk probeert te approachen maar alsnog binnen 10 seconden door 10 tegenstanders locked on wordt, en echt geen schijn van kans maakt.

Afgezien daarvan heb ik best wat lol beleefd aan de game en denk ik dat veel van deze problemen goed te verhelpen zijn. Ik ben vooral benieuwd naar de grotere opere maps waarbij je tactischer te werk kunt gaan en het iets minder run&gun chaos is.
Het spawnen mag ietjes langer of inderdaad dat je net iets langer blijft liggen.
Het tempo ligt inderdaad wat hoger, maar dat komt ook door de kleinere maps.
Ik weet niet of je Battlefield 3 Grand Bazaar nog kent. Zeer populair maar daar lijkt dit op.

Heel slim van EA om met deze maps te beginnen in hun Promotie open beta.
Want CoD spelers krijgen een beetje snelheid in Battlefield.
Maar de Battlefield spelers krijgen weer hun mooie voertuigen terug.
Daarnaast willen Battlefield spelers juist een slachtveld maken met 1 actie heel veel mensen neerhalen.
Waarom denk je dat Operation Lockers en Metro zo populair was?

Het locken van de Heli of vliegtuig gaat flink verminderd worden bij release.
Ze gaan de Stinger op zelfde slot zetten als de Rocket launcher. Nu kan je als Engineer zowel tanks als luchtruim counteren.
sdk1985 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:39:

Verder overigens prima vermaakt in breakthrough. Die Cairo map voelde aan als de close quarters dlc uit bf3, maar dat vond ik destijds een leuke dlc. De buitenmap voldoe dan weer veel meer als battlefield 3, niet helemaal want in bf3 moest je meer liggen en stoppen om raak te kunnen schieten.
uhm dan moet je even kijken of je geen controller hebt aangesloten ?
Je kan alles met de muis bedienen en ook met class wisselen.
Ik vindt alleen het automatisch spawnen aan het begin van potje wel vervelend.
Soms wil ik net iets meer tijd nemen om een wapen of class te kiezen en sta ik al in game.

-------------------------

Ik ga volgend weekend even kijken naar de graphic settings als ik dat zo hier lees.
Ik speel op Auto config momenteel en dat is tussen High en ultra.
4080 Super met AMD Ryzen 9 7950X en zag bij GPU een fps staan van 80 tot 90 op 1440p resolutie.

Het was wel soepel, maar krijg het gevoel dat ik nog wat meer kan tweaken om een mooie balans te vinden tussen frames/input lag te verminderen en hoe het eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:21:
Soms wil ik net iets meer tijd nemen om een wapen of class te kiezen en sta ik al in game.
Ook hier, geen fan van dit systeem.

Op Liberation Pass hadden we soms een bug waarbij je camera direct aan het begin van de ronde in de grond zat. Als dat gebeurde waren we heel blij; krijg je namelijk direct het gewone spawnscherm en kan je instant in een voertuig spawnen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Dat het maar rap donderdag is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Rush zouden ze met max 16 vs 16 moeten doen, dat tactiek belangrijk wordt en dat het niet zo'n meat grind is.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49
Voor mij is de Beta vooral op dagen dat ik niet kan. Beter gewoon op doordeweekse dagen na werk in de avond even wat potjes doen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 11-08-2025 14:34 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
D4NG3R schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:24:
[...]

Ook hier, geen fan van dit systeem.

Op Liberation Pass hadden we soms een bug waarbij je camera direct aan het begin van de ronde in de grond zat. Als dat gebeurde waren we heel blij; krijg je namelijk direct het gewone spawnscherm en kan je instant in een voertuig spawnen. :')
Ik denk dat ze daarom iedereen laten spawnen op de kaart, zodat iemand met een snellere PC niet altijd het voordeel heeft om een voertuig te claimen.
Nu is het random hoe dicht je bij een voertuig staat.

"Woke" iedereen gelijke kansen, net als het open wapen systeem. BAH ga gewoon terug naar het oude.
Ja iedereen die fan is van het Open wapen systeem is eigenlijk aan het klagen dat bijvoorbeeld de LMG te zwak is en je nu een betere optie hebt ;)
Maar als de LMG wat sterker was, dan was dat ook geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Jumpman schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:33:
Voor mij is de Beta vooral op dagen dat ik niet kan. Beter gewoon op doordeweekse dagen. :)
14 en 15 Augustus kan je dan spelen, dat is beide doordeweeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
RobinNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:32:
[...]

Rush zouden ze met max 16 vs 16 moeten doen, dat tactiek belangrijk wordt en dat het niet zo'n meat grind is.
Rush in BF3 speel ik met 5vs5 met clans!

Aspera clan en dan eventjes met elkaar op Noshar Canals de hele server laten schreeuwen dat we cheater waren. Mooie tijden waren dat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Rush in BF3 speel ik met 5vs5 met clans!

Aspera clan en dan eventjes met elkaar op Noshar Canals de hele server laten schreeuwen dat we cheater waren. Mooie tijden waren dat haha
Wij deden het zelfs met 4 vs 4 in Battlefield 3 met clans. Maar 32 vs 32 zou gewoon te chaotisch worden.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
RobinNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:37:
[...]

Wij deden het zelfs met 4 vs 4 in Battlefield 3 met clans. Maar 32 vs 32 zou gewoon te chaotisch worden.
Twijfel nu ook of het 4v4 of 5v5 was. We praten hier wel over 13 jaar geleden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Wat ik nog niet wist.. je kan dus de verlichting kapot schieten en dat veranderd dus ook het licht binnenhuis.. vet! Was ik totaal ook niet mee bezig maar hoe veel je kapot kan maken in de wereld niet normaal. Heel veel voorbeelden aan het einde van de video:

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb me dit weekend prima vermaakt, maar ik maak me ook zorgen. Hier dus een (kleine) review.

Graphics en geluid
Top, zoals eigenlijk altijd. Het is oorlog, er gebeurt veel en het is complete chaos. En dat ziet er gewoon prachtig uit. En het klinkt zoals Battlefield; zware knallen, galm en echo. (Wel ff het tinnitus volume omlaag doen). Weinig te klagen dus!

Performance
Nou maak ik me wel zorgen om de performance, mijn Ryzen 3600 lijkt een behoorlijke bottleneck te vormen. Zelfs in het menu zie ik al 50% cpu gebruik.

User Interface

De user interface zuigt behoorlijk. Het menu is echt troep van de bovenste plank, en in game wordt je overladen met informatie, zonder dat veel waarde toevoegt. Je leert er snel doorheen kijken maar BF3, 5 en 1 waren een stuk beter.

Classes
De wapens voelen goed, bewegen gaat soepel, en de classes hebben leuke gadgets. Ik heb nog wat issues met de classes; Misschien dat de Assault class een ammo box kan gebruiken voor meer teamplay. Iedereen die een sniper heeft campt en is totaal nutteloos voor het team. De SMG is even sterk als een AR maar schiet sneller.

Closed weapons is denk ik wel een goed idee want ik speelde gisteren Recon met een LMG. Zet je Motion sensor neer om te spotten, flikker C4 over een muurtje en blaas een half team op. Kun je daarna nog ff je 100 kogels kwijt in de overgebleven tegenstanders.

Het gameplay probleem
Maar nu kom ik op het probleem met de gameplay: De snelheid. Alles is op standje turbo; een constante stroom stress en adrenaline. Geen moment pauze. En je staat continu aan.

En hoe komt dat? Wat mij betreft zijn dat de maps.

Maps
Siege of Caïro is small en heeft te veel chokepoints, Iberia is gewoon een COD map en Liberation Peak heeft een berg in het midden en die maakt alles eromheen een chokepoint (zoals de C vlag en de routes tussen C en D). Ook zijn de jets op Liberation Peak compleet overbodig.

Bij 2042 was er veel kritiek op de lege ruimte in maps, maar in 6 is er geen enkele ruimte. Je staat continu in een chokepoint. Maar er zijn soms weer te veel routes, waardoor er geen enkele frontline te vinden is, zelfs niet in de gamemode Breakthrough. Als jij naar voren schiet wordt je vanachter neergeschoten. De spawns zijn ook vaak waardeloos, want je spawns vaak in het directe zicht van enemies.

Deja vu?
En dit doet me eigenlijk allemaal aan een ding denken: Dit voelt als COD. En dat is niet per ze positief. De gamplay is té clutch; ff drie man neermaaien met je SMG, RPGtje door het raam knallen en een sprintje om iemand in z’n rug te knifen.

Dit baart me dus wel zorgen. Misschien ben ik te negatief, maar: Ik zie DICE en co niet zo snel de juiste aanpassingen maken om de game beter in balans te krijgen. Ik denk dat deze maps voor de bèta gekozen zijn om COD spelers aan te trekken. En dat is jammer. Ik wil juist meer teamplay, geen ego’s. Dus waar is de tragere gameplay? En waar zijn de grote maps? Dit zijn al 3 van de 9 maps. En een andere is al een remake (Operation Firestorm).

Het is afwachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcbr
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-08 16:59
CH4OS schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:18:
[...]
Was add-on voor BF2 inderdaad. :)
Ja dat klopt en er bleken nog twee add-ons te zijn waar ik vorige week pas achter kwam.

Verder heb ik nog wel mijn twijfels over dit deel, loop o.a. te zeuren over de besturing maar dat is eigenlijk standaard dat ik heel erg moet wennen waarschijnlik. Speel voornamel deeltje V en dat voelt m.i. veel soepeler aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:39:
[...]

Twijfel nu ook of het 4v4 of 5v5 was. We praten hier wel over 13 jaar geleden haha.
5v5 of 8v8, afhankelijk van de competitie. ;)

Het constant wisselen tussen 2 quads, inclusief de perks goed, met 5 man was een skill op zich.
Tk55 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:52:
Deja vu?
En dit doet me eigenlijk allemaal aan een ding denken: Dit voelt als COD. En dat is niet per ze positief. De gamplay is té clutch; ff drie man neermaaien met je SMG, RPGtje door het raam knallen en een sprintje om iemand in z’n rug te knifen.

Dit baart me dus wel zorgen. Misschien ben ik te negatief, maar: Ik zie DICE en co niet zo snel de juiste aanpassingen maken om de game beter in balans te krijgen. Ik denk dat deze maps voor de bèta gekozen zijn om COD spelers aan te trekken. En dat is jammer. Ik wil juist meer teamplay, geen ego’s. Dus waar is de tragere gameplay? En waar zijn de grote maps? Dit zijn al 3 van de 9 maps. En een andere is al een remake (Operation Firestorm).

Het is afwachten…
Als ze die 100 miljoen spelers willen bereiken, zullen die toch ergens vandaan moeten komen..... Maar het klopt dat aggressief spelen in BF6 nog veel meer wordt beloond, daar ben ik zelf altijd wel groot voorstander van, maar ik ben het met je eens dat IETSJE meer ademruimte wel mag af en toe gedurende een potje.

Meer teamplay ben ik ook een enorm voorstander van, maar zolang je niet met meer dan vier man een server kan joinen om met of tegen je maatjes te spelen, blijft dat met elke keer matchmaking hit or miss. Hopelijk dat portal daar alsnog een oplossing voor kan bieden. 4 man is veels te weinig voor die écht lekkere BF teamplay met mooie mix tussen infantry en voertuigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow
Tk55 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:52:
Ik heb me dit weekend prima vermaakt, maar ik maak me ook zorgen. Hier dus een (kleine) review.

Graphics en geluid
Top, zoals eigenlijk altijd. Het is oorlog, er gebeurt veel en het is complete chaos. En dat ziet er gewoon prachtig uit. En het klinkt zoals Battlefield; zware knallen, galm en echo. (Wel ff het tinnitus volume omlaag doen). Weinig te klagen dus!

Performance
Nou maak ik me wel zorgen om de performance, mijn Ryzen 3600 lijkt een behoorlijke bottleneck te vormen. Zelfs in het menu zie ik al 50% cpu gebruik.

User Interface

De user interface zuigt behoorlijk. Het menu is echt troep van de bovenste plank, en in game wordt je overladen met informatie, zonder dat veel waarde toevoegt. Je leert er snel doorheen kijken maar BF3, 5 en 1 waren een stuk beter.

Classes
De wapens voelen goed, bewegen gaat soepel, en de classes hebben leuke gadgets. Ik heb nog wat issues met de classes; Misschien dat de Assault class een ammo box kan gebruiken voor meer teamplay. Iedereen die een sniper heeft campt en is totaal nutteloos voor het team. De SMG is even sterk als een AR maar schiet sneller.

Closed weapons is denk ik wel een goed idee want ik speelde gisteren Recon met een LMG. Zet je Motion sensor neer om te spotten, flikker C4 over een muurtje en blaas een half team op. Kun je daarna nog ff je 100 kogels kwijt in de overgebleven tegenstanders.

Het gameplay probleem
Maar nu kom ik op het probleem met de gameplay: De snelheid. Alles is op standje turbo; een constante stroom stress en adrenaline. Geen moment pauze. En je staat continu aan.

Maps
Siege of Caïro is small en heeft te veel chokepoints, Iberia is gewoon een COD map en Liberation Peak heeft een berg in het midden en die maakt alles eromheen een chokepoint (zoals de C vlag en de routes tussen C en D). Ook zijn de jets op Liberation Peak compleet overbodig.

Bij 2042 was er veel kritiek op de lege ruimte in maps, maar in 6 is er geen enkele ruimte. Je staat continu in een chokepoint. Maar er zijn soms weer te veel routes, waardoor er geen enkele frontline te vinden is, zelfs niet in de gamemode Breakthrough. Als jij naar voren schiet wordt je vanachter neergeschoten. De spawns zijn ook vaak waardeloos, want je spawns vaak in het directe zicht van enemies.

Deja vu?

Het is afwachten…
Ik ben het wel met je eens dat je steeds aan moet staan.
Maar was dat ook niet met BF3 Grand Bazaar, Seine Crossing, Talah Market, Noshar Canals, Strike at Karkand, Epicenter, Markaz Monolith?
of de hectische Operation Metro ?

Caspian Border had 1 berg in het midden, zoals Peak.
Gulf of Oman, Wake Island, Armored Shield, Alborz Mountains waren de wat grotere maps, maar waren niet populair onder de meeste spelers.

Ok gaan we het dan vergelijk met BF4 ?
Flood zone, Sieg of Shanghai, Zavod 311, Hainan Resort, Dawnbreaker, Pearl Market, Sunken Dragon, Propaganda
en hier ook weer de hectische Operation Lockers.
Ja BF4 heeft wel wat meer grotere maps gekregen.

Battlefield V met Rotterdam, Arras, Twisted steal, Aerodrome, Al Sundan, Solomon island.
Ze gingen toen wel naar meer grote maps en voor mij daarom ook wel een mindere game dan BF3 en BF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat ze daarom iedereen laten spawnen op de kaart, zodat iemand met een snellere PC niet altijd het voordeel heeft om een voertuig te claimen.
Nu is het random hoe dicht je bij een voertuig staat.

"Woke" iedereen gelijke kansen, net als het open wapen systeem. BAH ga gewoon terug naar het oude.
Ja iedereen die fan is van het Open wapen systeem is eigenlijk aan het klagen dat bijvoorbeeld de LMG te zwak is en je nu een betere optie hebt ;)
Maar als de LMG wat sterker was, dan was dat ook geen probleem
Het "iedereen gelijke kansen" aspect boeit mij nog niet eens zo, het is gewoon vervelend om ergens neer gegooid te worden waar geen voertuig in de buurt is. Een paar keer heb ik de base uit mogen rennen omdat de autotjes met meerdere lege zitplekken al vertrokken waren. }:|

Maak het dan zo dat je de eerste 5 of 10 seconden van de match niet vanuit het spawnscherm op een voertuig kan spawnen, maar dat je wel 'gewoon' vanaf dat scherm kan spawnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:54
donderdag 10:00 NL time mogen we?

kan niet wachten haha.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
8:00 UTC, dus 10:00 hier ja. Tot dusver bekend t/m zondag 10:00, maar wellicht trekken ze het toch door naar maandag.

Edit: Yup, einddatum is aangepast. Ook maandag (18e) 10:00: https://www.ea.com/games/...nd-load-for-the-open-beta

Stond eerder nog de 17e 10:00. D4NG3R in "[Multi] Battlefield 6"

[ Voor 51% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

5v5 of 8v8, afhankelijk van de competitie. ;)

Het constant wisselen tussen 2 quads, inclusief de perks goed, met 5 man was een skill op zich.

[...]

Als ze die 100 miljoen spelers willen bereiken, zullen die toch ergens vandaan moeten komen..... Maar het klopt dat aggressief spelen in BF6 nog veel meer wordt beloond, daar ben ik zelf altijd wel groot voorstander van, maar ik ben het met je eens dat IETSJE meer ademruimte wel mag af en toe gedurende een potje.

Meer teamplay ben ik ook een enorm voorstander van, maar zolang je niet met meer dan vier man een server kan joinen om met of tegen je maatjes te spelen, blijft dat met elke keer matchmaking hit or miss. Hopelijk dat portal daar alsnog een oplossing voor kan bieden. 4 man is veels te weinig voor die écht lekkere BF teamplay met mooie mix tussen infantry en voertuigen.
ja dus toch 5 man, tja het was wel eventjes BF3 spelen op een ander niveau.
Heel goed in je positie blijven en heel erg moeten opletten, want het kon zo voorbij zijn.
Het heeft wel mijn skills in die tijd flink opgeschroeft, waardoor het spelen "normale" servers een beetje easy aanvoelde.

Ik moet zeggen, dat ik nog steeds wel het tactische in mij heb zitten en na 5 jaar vrijwel nooit meer een shooter hebben aangeraakt en alleen maar Simulatie games te hebben gespeeld en ook nog eens 35 jaar nu te zijn, kon ik aardig mee en zat er nog vaak een top 5 in op het scoreboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:54
D4NG3R schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:25:
8:00 UTC, dus 10:00 hier ja. Tot dusver bekend t/m zondag 10:00, maar wellicht trekken ze het toch door naar maandag.

Edit: Yup, einddatum is aangepast. Ook maandag (18e) 10:00: https://www.ea.com/games/...nd-load-for-the-open-beta

Stond eerder nog de 17e 10:00. D4NG3R in "[Multi] Battlefield 6"
thx, nice!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:40
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:26:
[...]

ja dus toch 5 man, tja het was wel eventjes BF3 spelen op een ander niveau.
Heel goed in je positie blijven en heel erg moeten opletten, want het kon zo voorbij zijn.
Het heeft wel mijn skills in die tijd flink opgeschroeft, waardoor het spelen "normale" servers een beetje easy aanvoelde.

Ik moet zeggen, dat ik nog steeds wel het tactische in mij heb zitten en na 5 jaar vrijwel nooit meer een shooter hebben aangeraakt en alleen maar Simulatie games te hebben gespeeld en ook nog eens 35 jaar nu te zijn, kon ik aardig mee en zat er nog vaak een top 5 in op het scoreboard
Haha voor mij hetzelfde. Vroeger fanatiek FPS speler, maar cod op warzone na kan ik echt niet meer bijbenen. Gaat allemaal te snel.

Maar in BF blijf ik altijd wonen en in de top meedoen, omdat je met tactisch inzicht en realisme zoveel meer punten pakt in zowel kills als objectives cappen. Erg blij altijd dat het in BF nog werkt haha. Ik kan namelijk slecht tegen mij verlies 😆.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
Tk55 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:52: Ik heb nog wat issues met de classes; Misschien dat de Assault class een ammo box kan gebruiken voor meer teamplay.
Het allerlaatste wat de assault nog eens erbij zou moeten krijgen in mijn opinie, naast 2 primary weapons , noobtubes, de stim en perks en granaten, is ook nog de mogelijkheid om die oneindig bij te vullen.

Nee die class wordt juist net gelimiteerd in zijn beperkte ammo wat heel goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door Skybullet op 11-08-2025 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Heb me ook prima vermaakt het afgelopen weekend. Heb bewust ook de wat kleinere maps opgezocht bij zowel domination als king of the hill. Hou wel van die snelle actie, maar ook om met een klein team de objectives te pakken. Mn gtx1080 en i7 6700k geven met alles op low toch nog wel een mooi beeld en vloeiende gameplay. Af en toe van die rare kruizen in het midden van mn scherm, maar dat is gemiddeld 1keer per 3 potjes. Op naar de volgende open beta!

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skybullet schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:50:
[...]

Het allerlaatste wat de assault nog eens erbij zou moeten krijgen in mijn opinie, naast 2 primary weapons , noobtubes, de stim en perks en granaten, is ook nog de mogelijkheid om die oneindig bij te vullen.

Nee die class wordt juist net gelimiteerd in zijn beperkte ammo wat heel goed is.
Dit, ook de move om de medkit en defibs door te schuiven naar support is een goede.

Voorheen had je hele hordes assault spelers welke elkaar tot in het oneindige aan het healen en reviven waren. Datzelfde fenomeen heb ik bij support spelers tot dusver nog niet gezien.

Assault is heel krachtig, maar wel afhankelijk van het team. En dat is precies wat je moet willen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2025 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow
To easy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

Haha voor mij hetzelfde. Vroeger fanatiek FPS speler, maar cod op warzone na kan ik echt niet meer bijbenen. Gaat allemaal te snel.

Maar in BF blijf ik altijd wonen en in de top meedoen, omdat je met tactisch inzicht en realisme zoveel meer punten pakt in zowel kills als objectives cappen. Erg blij altijd dat het in BF nog werkt haha. Ik kan namelijk slecht tegen mij verlies 😆.
Soms is het lastig als je niet tegen je verlies kan of dat je soms even moet verplaatsen in andere niet Battlefield spelers.
Ze proberen in deze battlefield ook echt wel hun best te doen om Conquest uit te leggen.
Zodra je 1 vlag meer hebt dan de ander, dan krijg je de aankondiging: dat je meer objectives hebt dat de tegenstander en dat je het moet vasthouden.

Ik begrijp nog steeds niet wat er moeilijk is aan conquest en waarom er alles maar naar voren wordt gedrukt.
Kijk Sieg of cairo.
Vanuit jouw HQ heb je vlaggen A en B en in het midden heb je C.
Dan is het toch logisch dat je deze 3 vlaggen in bezit blijft houden en niet gaat pushen mar 20 man naar vlag E....
Wat je vaak ziet gebeuren is dat jouw team dan vlag E heeft, maar ondertussen verlies je A en B al bijna.

Je hebt maar 1 vlag meer nodig dan de tegenpartij om te winnen.
Als je dan voor vlag D of E wilt gaan, zodra A of B gaat knipperen, ren dan ook terug
Anders heb je de middelste vlag C ook zo kwijt met aanvallen van voor en achter ;)

Tja dan lees ik hier mensen klagen, dat de Frontline niet duidelijk is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:55:
[...]

Dit, ook de move om de medkit en defibs door te schuiven naar support is een goede.

Voorheen had je hele hordes assault spelers welke elkaar tot in het oneindige aan het healen en reviven waren. Datzelfde fenomeen heb ik bij support spelers tot dusver nog niet gezien.

Assault is heel krachtig, maar wel afhankelijk van het team. En dat is precies wat je moet willen. :)
Nee? Ik heb al menig potje met de revivetrain van objective naar objective en weer terug gereden. Mocht je een revive missen, no problemo, binnen 3 seconden ben je weer gespawned op je squad en dóór. De m4 en m417 carbines zijn meer dan goed genoeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iig niet op het niveau zoals ik mij van BF3/4 herinner nee. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Rudios schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:31:
Ik neem aan dat de spawn tijd nog wordt aangepast? Want je merkt als medic dat 90% van de spelers gelijk willen respawnen, wat dus eigelijk ook wel een beetje logisch is - los van de tickets lost - ben je 10x sneller terug in de map ipv op een medic te wachten. Spawn tijd op bv 20 seconde zetten, wellicht dat iedereen dan ook voorzichtiger gaat spelen en dat dan indirect de snelheid ietswat uit de game haalt. Vind het nu een beetje een rush game, niet zoas ik BF gewend ben.
Ook van mij mag de spawntijd inderdaad wel aangepast worden. Op sommige points bij conquest was het met een klein groepje onmogelijk om dat punt in te nemen. Ook al wist je veel tegenstanders uit te schakelen, dan nog kon de tegenstander snel genoeg respawnen en constant reinforcen. Als kleine aanvalsgroep lukt het dan vrijwel nooit om met genoeg man bij het punt te zijn om het te laten neutraliseren. Met een kleine respawntijd wordt het een stuk eenvoudiger om zo'n punt te neutraliseren en vervolgens te verdedigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:58:
[...]

Soms is het lastig als je niet tegen je verlies kan of dat je soms even moet verplaatsen in andere niet Battlefield spelers.
Ze proberen in deze battlefield ook echt wel hun best te doen om Conquest uit te leggen.
Zodra je 1 vlag meer hebt dan de ander, dan krijg je de aankondiging: dat je meer objectives hebt dat de tegenstander en dat je het moet vasthouden.

Ik begrijp nog steeds niet wat er moeilijk is aan conquest en waarom er alles maar naar voren wordt gedrukt.
Kijk Sieg of cairo.
Vanuit jouw HQ heb je vlaggen A en B en in het midden heb je C.
Dan is het toch logisch dat je deze 3 vlaggen in bezit blijft houden en niet gaat pushen mar 20 man naar vlag E....
Wat je vaak ziet gebeuren is dat jouw team dan vlag E heeft, maar ondertussen verlies je A en B al bijna.

Je hebt maar 1 vlag meer nodig dan de tegenpartij om te winnen.
Als je dan voor vlag D of E wilt gaan, zodra A of B gaat knipperen, ren dan ook terug
Anders heb je de middelste vlag C ook zo kwijt met aanvallen van voor en achter ;)

Tja dan lees ik hier mensen klagen, dat de Frontline niet duidelijk is .....
Ik vind juist net het hele "heen en weer" de charme van conquest. Snap heel goed dat het tactisch het beste is om op te trekken t/m C en dan vanaf daar het spel op slot te zetten. Maar in mijn ogen is dat oersaai.
Zodra ik merk dat de basis staat ga ik met mijn squad proberen vlag 4 of 5 te pakken. Merk ik dat we intussen 1 en 2 verliezen ren ik zeker terug. Maar dat spelletje maakt het voor mij een leuke gamemode.

Ik verlies liever een spel waarbij we lekker over de hele map gevochten hebben, dan dat ik win omdat de vijand niet door kan breken.

En ja Skybullet heeft zich meer dan eens schuldig gemaakt aan een vlag of capture point " op te geven" of bewust te negeren zodat de tegenstander weer terug in het spel komt en het dynamisch wordt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
Pykow schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:21:
[...]

Als je stil blijft staan na het spawnen en op 'Y' drukt kan je je loadout aanpassen in-game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14-09 12:46
Classes

Het gameplay probleem

Maps

Deja vu?

Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
stroopwafel57 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:16:
[i]Classes

Het gameplay probleem
Dit is deels gamedesign, maar grotendeels ook je eigen keuze. Je hoeft niet mee de groep achterna te rennen naar de volgende slachtpartij. Je kan er ook voor kiezen wat rust in te bouwen, misschien even met je squad achterblijven en een punt verdedigen. Een keer rechtsaf slaan op zoek naar een wijde flank.

Niet elk steegje blind in sprinten maar je bewegingen wat meer tactisch maken, even dat hoekje wat langer vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik heb afgelopen weekend maar een paar potjes gespeeld i.v.m. tijdsgebrek. Was erg leuk, maar de TTK lag voor mijn gevoel erg hoog. De laatste Battlefield die ik actief heb gespeeld was BF1, dus dat zou ongetwijfeld meetellen.

Heeft iemand advies om het iets langer te overleven in conquest? Mijn oude speelstijl was toch vaak bekend worden met de pathing en daar handig gebruik van maken, door bijvoorbeeld op de juiste plek met m'n machine gun te gaan liggen en na een paar fights weer strategisch te verplaatsen.

En komt de TTK misschien overeen met 2042? Wellicht kan ik die goedkoop aanschaffen om er weer een beetje in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 77% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2025 16:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Skybullet schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:37:
[...]

Dit is deels gamedesign, maar grotendeels ook je eigen keuze. Je hoeft niet mee de groep achterna te rennen naar de volgende slachtpartij. Je kan er ook voor kiezen wat rust in te bouwen, misschien even met je squad achterblijven en een punt verdedigen. Een keer rechtsaf slaan op zoek naar een wijde flank.

Niet elk steegje blind in sprinten maar je bewegingen wat meer tactisch maken, even dat hoekje wat langer vasthouden.
Deze reactie zie ik niet veel, maar dit is precies hoe ik er ook over denk. Soms merk ik dat ik ook wordt meegesleurd in de drukke speelstijl, zeker als ik te vaak achter elkaar dood ga. Maar als ik dan even een stap terug neem, rustig aan speel, ook veel meer naar voetstappen e.d. luister, dan gaat het trager spelen ook gewoon goed. Sterker nog, misschien wel beter.

Ik vind het wel mooi dat beide speelstijlen kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
DivineNL schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 16:59:
[...]

Deze reactie zie ik niet veel, maar dit is precies hoe ik er ook over denk. Soms merk ik dat ik ook wordt meegesleurd in de drukke speelstijl, zeker als ik te vaak achter elkaar dood ga. Maar als ik dan even een stap terug neem, rustig aan speel, ook veel meer naar voetstappen e.d. luister, dan gaat het trager spelen ook gewoon goed. Sterker nog, misschien wel beter.

Ik vind het wel mooi dat beide speelstijlen kunnen werken.
Schapen gedrag door elkaar na te doen.
Als er al 15 man van jou team in een steegje staan te schieten, dan gaat het ze vast wel lukken om dit vast te houden en als ze heel goed zijn er doorheen te breken.
Dan kies ik voor een nieuwe route of juist de backcappers , flankers op te zoeken.

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers