N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Je kunt het proberen, maar volgens mij was het pas om 10:00 morgen vroeg.Turfschipper schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:49:
Ga voor het eerst aan een bèta meedoen. Heb geen early code. Dus kan nog niet beginnen. Morgen als het goed is lijkt me.
Maar kan ik dan vanaf 12 uur vannacht spelen op de ps5?
Uhmmm….. ik zit op ps5. Tabblad en Twitch…. Geen idee. Dat ik laat ben klopt, heel de middag plus uitloop in de kroeg gezeten.SAiN ONeZ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:52:
zet je een twitch stream aan op een 2e tabblad, en je hebt zo je key.. je bent wel erg laat he
In conquest zijn die mijnen behoorlijk dodelijk, beetje tactisch plaatsen en regelmatig tripple kills als je aan de andere kant van de map bezig bent, te makkelijk eigenlijk..
Maar ok… morgen vanaf 10 uur “for all”.
Nice. Eens ff proberen.
TTK is veel te snel, tanks voelen aan alsof ze het gewicht hebben van een veertje, imo zet een max aantal snipers per team opbepaalde maps, zeker waar de eerste objective 1 punt is.
Het voelt nog niet aan als een BF game. En waar 2042 problemen had vond ik dat wel, zeker met 128vs 128 al was ik in de minderheid die dat gewelig vond. Totale chaos!! Aka BF
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Zei ik gisteren al maar toen was het een skill issue. Nu is inmiddels bekend dat er flink gecheat wordt, wat ik al door had.SultanPindakaas schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:08:
Ligt het aan mij of zijn er ook echt gewoon aim bots gebruikers in het spel momenteel? Ik ben echt een ervaren shooter kwa games, maar soms word ik op een manier doodgeschoten dat ik denk van. Dit is echt onmogelijk.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Heb je wel voldoende gesloopt?JinShepard schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:05:
Mijn gevoel gebaseerd op de brrakthrough is de map in de stad te weinig destruction heeft. Ga nou is uit die comfort zone en laat alles gewoon naar de klote gaan. Je kan van de rubble nog steeds cover plekken maken.
TTK is veel te snel, tanks voelen aan alsof ze het gewicht hebben van een veertje, imo zet een max aantal snipers per team opbepaalde maps, zeker waar de eerste objective 1 punt is.
Het voelt nog niet aan als een BF game. En waar 2042 problemen had vond ik dat wel, zeker met 128vs 128 al was ik in de minderheid die dat gewelig vond. Totale chaos!! Aka BF
*Even een "let's game it out" momentje
PatRamon in "[Multi] Battlefield 6 / LABS"
:strip_exif()/f/image/qrPGP42Dxdw7FjZ1H40t92og.png?f=user_large)
Toch wel grappig dat je tig dingen moet veranderen in je bios om het spel uberhaupt gestart te krijgen ivm anticheat. En vervolgens ziet het eruit als COD zonder killstreaks. En die 180 graden flick onzin maakt het nog wat lastiger om het te herkennen.InSanex schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:31:
[...]
Nee, ik ben vanavond gestopt, teveel vage dingen. Inmiddels al aardig wat topics op redit en wat youtube voorbeelden.
Inmdidels heeft EA toegegeven dat het een probleem is :
https://forums.ea.com/dis...ure-boot--cheats/12439803
Eerder vanavond een gozer met 40 - 1 die zelfs de naam Haax had....zo brutaal.
De rest allemaal binnen. Ik zag dat ik voor die medic nog 10 revives nodig had. Dat kostte me dus 3 potjes omdat iedereen DIRECT respawned.
Word steeds blijer van mijn preorder. Het wordt weer een top speeltijd per euro ratio!
Ps. Op ps5 met crossplay aan nog altijd geen moeite met die paar cheaters of PC spelers. Zolang je ze eerder raakt dan zij jou is er niks aan de hand!
[ Voor 32% gewijzigd door crimby op 08-08-2025 23:23 ]
Krijg je voor een aanval dan lopen er weer 2 om en de TTK is zo snel dat je dan eigenlijk geen kans maakt. Het zal echt wel met roestige skills te maken hebben, maar deze irriitatie heb ik al lang niet meer ervaren tijdens gamen en ik moet er wel lol uit halen. Misschien dat ik in Oktober weer zin in, maar alleen als ik een squad kan verzamelen met communicatie.
Ik ben zeker niet de beste speler meer en de leeftijd gaat ook wel meespelen maar ik denk dat ik momenteel rond de k/d van 0,50 zit en dat was gister toch zeker veel beter.
Ben toch wel heel erg teleurgesteld in de gameplay vooral omdat het grafisch mooi is als ook de setting want voor mij wordt het onspeelbaar op deze manier.
Erg jammer
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Eén voordeel, de draagtijd is maar tot eind oktoberBeakzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:38:
[...]
Dus die secure boot werkt net zo goed als een lekke condoom?
Ik had dit gisteren in het begin ook wel. Leek gewoon niet te doen, alsof iedereen al alle maps enzo kende. Terwijl ik gisteren om 10:30 in de ochtend begon.merlin1201 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:31:
is er wel een vorm van match making, het lijk wel alsof ik tegen de elite aan het spelen ben, nauwelijks een kil maken en alleen maar afgeknapt, die gasten weten alle plekjes al en rushen als een malle waarbij ieder schot raak is het is alsof ik een flinke delay hebt op mijn verbinding en daardoor een halve seconde achter loop.
Ik ben zeker niet de beste speler meer en de leeftijd gaat ook wel meespelen maar ik denk dat ik momenteel rond de k/d van 0,50 zit en dat was gister toch zeker veel beter.
Ben toch wel heel erg teleurgesteld in de gameplay vooral omdat het grafisch mooi is als ook de setting want voor mij wordt het onspeelbaar op deze manier.
Erg jammer
Maar de maps zijn vrij simpel, dus even inkomen en daarna lekker knallen!
Heb al verschillende keren meegemaakt dat er duidelijk 2 squads samen spelen en op Discord communiceren en dan rollen die de hele server op. Je maakt gewoon geen kans met randoms als er 8 samenwerkende vijanden je aanvallen. Zeker als het shotgun rushers zijn. Zelfs 1 goed samenwerkende squad is OP in een server vol met randoms.merlin1201 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:31:
is er wel een vorm van match making, het lijk wel alsof ik tegen de elite aan het spelen ben, nauwelijks een kil maken en alleen maar afgeknapt, die gasten weten alle plekjes al en rushen als een malle waarbij ieder schot raak is het is alsof ik een flinke delay hebt op mijn verbinding en daardoor een halve seconde achter loop.
Erg jammer
Als laatste had ik nog even de recon class geprobeerd, maar dat is gewoon aanwijzen en ergens raken voor een full kill? Zelfs op afstand had ik geen probleem. Ik schoot echt iedereen in 1x dood en in BF4 heb ik al moeite om hoe dan ook iemand te raken
Nouja net de beta van mijn schijf afgegooid. Ik ga weer een relaxte game opzoeken
Apex LegendsBeakzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:56:
[...]
Heb al verschillende keren meegemaakt dat er duidelijk 2 squads samen spelen en op Discord communiceren en dan rollen die de hele server op. Je maakt gewoon geen kans met randoms als er 8 samenwerkende vijanden je aanvallen. Zeker als het shotgun rushers zijn. Zelfs 1 goed samenwerkende squad is OP in een server vol met randoms.
Als laatste had ik nog even de recon class geprobeerd, maar dat is gewoon aanwijzen en ergens raken voor een full kill? Zelfs op afstand had ik geen probleem. Ik schoot echt iedereen in 1x dood en in BF4 heb ik al moeite om hoe dan ook iemand te raken
Nouja net de beta van mijn schijf afgegooid. Ik ga weer een relaxte game opzoeken
Ik vind het echt geweldig spelen. Blij verrast. was veel skeptischer door de laatste battlefield maar ze hebben zich wat mij betreft redeemed. Ik heb persoonlijk echt dat gevoel terug van oudere battlefields.
Map design
Ik blijf bij mijn punt dat de mappen te klein zijn. Objecten liggen te kort op elkaar en de mappen zijn gewoon te smal. Hierdoor krijg je teveel man per vierkante meter waardoor je de chaotische gameplay krijgt. Battlefield 2042 had het probleem dat de mappen voor 80% leeg waren, waardoor je ook die chaotische gameplay kreeg. Hebben ze even later 64 speler matches uitgebracht met aangepaste verkleinde mappen, waarbij je nog altijd teveel man per vierkante meter had. Helaas komt dit ook terug in Battlefield 6.
Hierdoor zijn ook de spawns bagger en zie je regelmatig vijanden voor je neus spawnen. Ook zelf heb ik vaker meegemaakt dat ik binnen een seconde wordt neergeschoten op spawn.
Ook zijn de mappen totaal unbalanced. Siege of Cairo is compleet unbalanced. Ik heb geen enkel keer meegemaakt dat de NATO (als defence) ook maar 1 match heeft verloren in Breakthrough. Liberation Peak is dan weer een Pax Armata map met conquest. Mappen zijn zéér unbalanced.
Ze hadden ook kunnen maken dat sommige mappen ook een kleine vliegveldje hebben, waar vliegtuigen terug moeten om te rearmen en repareren. Nu zijn ze vrijwel weer erg OP net als in 2042 en repareren ze allemaal magisch in de lucht.
De verwoesting van mappen is ook een grote teleurstelling. Nu meerdere keren te hebben gespeeld, merk ik gewoon dat het nog altijd "fixed" is. Huizen gaan toch steeds weer hetzelfde kapot. Mappen zoals Siege of Cairo is vrijwel verwoest bij de start van een match, waardoor het lijkt dat spelers veel verwoest hebben terwijl het allemaal fixed is. Ook veel gebouwen kunnen alsnog niet kapot. Zie toch steeds dezelfde verwoesting terug komen. Ook in Liberation Peak vallen de huizen telkens hetzelfde uit elkaar en je ziet steeds dezelde verwoestingen terug komen.
Classes
We zouden class weapon locks krijgen, dit blijkt schijnbaar een aparte conquest gamemode te zijn maar geen breakthrough. Ze wilde terug richting BF3 en 4, maar waarom heeft de support een ammo en health pack gecombineerd? Maak van de support class een Medic met medpacks en zorg ervoor dat de engineer de ammo packs heeft.
De perk system hou ik niet echt van, dit mogen ze van mij eruit halen maar dit vind ik nog het minste probleem.
Het probleem dat ze creëren (ook in de laatste Battlefields) is dat de classes overbodig aanvoelen. Voertuigen kunnen magisch repareren (maakt engineer meer nutteloos) en infantry heeft een vrij snelle health regeneration. Ook geven mensen snel op, omdat ze snel terug in combat kunnen spawnen, vaker gewoon direct naast de vijand.
Mensen klagen dat er veel mensen niet hun rol spelen, maar dit komt ook gewoon hoofdzakelijk door de gameplay.
Voertuigen
Sloop toch dat magische repair system eruit en zorg ervoor dat engineer weer een grote rol gaat spelen in het repareren van voertuigen.
Beide factions hebben dezelfde voertuigen, was leuker geweest als beide factions ook andere voertuigen hadden (hopelijk is dit alleen in de beta).
Wapens
De meeste wapens hebben totaal geen recoil. Nu had ik begrepen dat hier aan gewerkt wordt.
Shotgun is TE OP, nerf dit ding.
Core system
Sloop het hele SBMM eruit en zorg ervoor dat we dedicated servers krijgen. Ze zeggen dat dit systeem alleen mensen matched met ping, server beschikbaarheid en "skill". Over dat laatste houden ze hun lippen op elkaar. Er zijn nu al mensen (waaronder ik) die een vermoeden hebben dat EA ook de matches beinvloed. Hit registration was gisteren goed maar na een hele dag te hebben gespeeld, is het opeens zéér bagger.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 09-08-2025 01:00 ]
Verkeerde topicjoenes30 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:18:
2 x 500.000 pack gedaan met 11 x Futties.
Meuk,meuk en nog eens meuk haha.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Mee eens, moet nog wel paar challenges halen maar het speelt wel ech lekker weg. TTK is nog wel iets te hoog voor me en soms beetje clusterfuck op kleine mappen.Ricmaniac schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:29:
Alle challanges klaar op die medic en engineer na maar dat boeit me niet eigenlijk die stickers...
Ik vind het echt geweldig spelen. Blij verrast. was veel skeptischer door de laatste battlefield maar ze hebben zich wat mij betreft redeemed. Ik heb persoonlijk echt dat gevoel terug van oudere battlefields.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Zoek ik het op, ene zegt van wel, de andere niet. Dus dat zie ik morgen wel. Echter, ik las dat battlefield V zonder ps plus online kan.
En verrek, dat werkt wel gewoon. Is dat vaker bij oude games dat online spelen zonder ps plus kan?
Vind dat altijd wat minder bij battlefield
Ik dacht dat deze nu open zou staan, of is het 9 augustus in een andere tijdzone?
wijze woorden
10 uur in de ochtendValandil schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 01:01:
Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik de Open Beta spelen? (PS5)
Ik dacht dat deze nu open zou staan, of is het 9 augustus in een andere tijdzone?
psn drad83
Oplossing gevonden:D4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:23:
@R.G PC wel opnieuw opgestart na de installatie?
Zo ja: Rondje DDU er overheen en de driver ff opnieuw installeren.
1. Gebruik fsr dan wordt de GPU minder belast.
2. Nadeel je speelt in frame renderd maar speelbaar.
Verder geen fix.
Hartelijk dank en perfecte timing! Hierbij in gebruik genomen.Shwan schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 01:06:
ECE4-8RLG-67A3-HNWG
Early acces code, gratis voor iemand
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Je kunt het in het menu van je PS5 ook uitzettenDRaD schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 01:07:
Kan op de ps5 ook gespeeld worden zonder haptic triggers? Optie is nergens te zien in de settings…
Dat is het eerste dat ik gedaan heb toen ik de PS5 kocht.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat mij het meest opvalt is de veel te snelle beweging van je karakter: trappen op rennen als een volleerd sprinter, muurtjes en obstakels over klimmen alsof je Femke Bol bent, mach 10 door gebouwen en gangetjes rennen...
Mijn gevoel zegt dat dit in de oudere BF's (waar 'we' zo graag terug naartoe willen) wat meer realistisch (leeg: trager) was. Close combat is tof, maar dan wel op z'n Battlefields en niet op z'n CoDs. Maar goed, dat is mijn mening.
Onder de streep is dat voor nu het enige waardoor ik toch ietwat sceptisch ben.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Vanaf vandaag kun je zonder code spelen! De code was enkel nodig om twee dagen (Early Access) voor de start van de Open Beta te kunnen spelen.Low-Tech schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 01:17:
Mocht er nog iemand een code over hebben, dan houd ik mij aanbevolen
Dus download lekker de Open Beta en spelen maar!
Het is een bèta… dit is nog maar een fractie van de full game he. En daarmee doel ik op de maps en gamemodes.Toonen1988 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 00:45:
Ondertussen level 20 bereikt en ik moet eerlijk bekennen dat het een teleurstelling is. Gisteren was ik nog een wat positief, maar na vandaag ben ik helaas negatief geworden.
Map design
Ik blijf bij mijn punt dat de mappen te klein zijn. Objecten liggen te kort op elkaar en de mappen zijn gewoon te smal. Hierdoor krijg je teveel man per vierkante meter waardoor je de chaotische gameplay krijgt. Battlefield 2042 had het probleem dat de mappen voor 80% leeg waren, waardoor je ook die chaotische gameplay kreeg. Hebben ze even later 64 speler matches uitgebracht met aangepaste verkleinde mappen, waarbij je nog altijd teveel man per vierkante meter had. Helaas komt dit ook terug in Battlefield 6.
Hierdoor zijn ook de spawns bagger en zie je regelmatig vijanden voor je neus spawnen. Ook zelf heb ik vaker meegemaakt dat ik binnen een seconde wordt neergeschoten op spawn.
Ook zijn de mappen totaal unbalanced. Siege of Cairo is compleet unbalanced. Ik heb geen enkel keer meegemaakt dat de NATO (als defence) ook maar 1 match heeft verloren in Breakthrough. Liberation Peak is dan weer een Pax Armata map met conquest. Mappen zijn zéér unbalanced.
Ze hadden ook kunnen maken dat sommige mappen ook een kleine vliegveldje hebben, waar vliegtuigen terug moeten om te rearmen en repareren. Nu zijn ze vrijwel weer erg OP net als in 2042 en repareren ze allemaal magisch in de lucht.
De verwoesting van mappen is ook een grote teleurstelling. Nu meerdere keren te hebben gespeeld, merk ik gewoon dat het nog altijd "fixed" is. Huizen gaan toch steeds weer hetzelfde kapot. Mappen zoals Siege of Cairo is vrijwel verwoest bij de start van een match, waardoor het lijkt dat spelers veel verwoest hebben terwijl het allemaal fixed is. Ook veel gebouwen kunnen alsnog niet kapot. Zie toch steeds dezelfde verwoesting terug komen. Ook in Liberation Peak vallen de huizen telkens hetzelfde uit elkaar en je ziet steeds dezelde verwoestingen terug komen.
Classes
We zouden class weapon locks krijgen, dit blijkt schijnbaar een aparte conquest gamemode te zijn maar geen breakthrough. Ze wilde terug richting BF3 en 4, maar waarom heeft de support een ammo en health pack gecombineerd? Maak van de support class een Medic met medpacks en zorg ervoor dat de engineer de ammo packs heeft.
De perk system hou ik niet echt van, dit mogen ze van mij eruit halen maar dit vind ik nog het minste probleem.
Het probleem dat ze creëren (ook in de laatste Battlefields) is dat de classes overbodig aanvoelen. Voertuigen kunnen magisch repareren (maakt engineer meer nutteloos) en infantry heeft een vrij snelle health regeneration. Ook geven mensen snel op, omdat ze snel terug in combat kunnen spawnen, vaker gewoon direct naast de vijand.
Mensen klagen dat er veel mensen niet hun rol spelen, maar dit komt ook gewoon hoofdzakelijk door de gameplay.
Voertuigen
Sloop toch dat magische repair system eruit en zorg ervoor dat engineer weer een grote rol gaat spelen in het repareren van voertuigen.
Beide factions hebben dezelfde voertuigen, was leuker geweest als beide factions ook andere voertuigen hadden (hopelijk is dit alleen in de beta).
Wapens
De meeste wapens hebben totaal geen recoil. Nu had ik begrepen dat hier aan gewerkt wordt.
Shotgun is TE OP, nerf dit ding.
Core system
Sloop het hele SBMM eruit en zorg ervoor dat we dedicated servers krijgen. Ze zeggen dat dit systeem alleen mensen matched met ping, server beschikbaarheid en "skill". Over dat laatste houden ze hun lippen op elkaar. Er zijn nu al mensen (waaronder ik) die een vermoeden hebben dat EA ook de matches beinvloed. Hit registration was gisteren goed maar na een hele dag te hebben gespeeld, is het opeens zéér bagger.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En OP wapens…Rivanov schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:25:
[...]
Het is een bèta… dit is nog maar een fractie van de full game he. En daarmee doel ik op de maps en gamemodes.
Overigens heb ik nooit in het echt met deze wapens geschoten, maar een shotgun is altijd OP toch? Zolang de afstand maar realistisch is (not sure yet).
Anyhow, ik ben in ieder geval zeer tevreden en al is het niet identiek BF3/4 (wat we ook helemaal niet willen, want willen altijd beter meer etc), is het wel degelijk een compleet andere game(play) dan CoD en aanzienlijk minder snel.
Soms veel snipers, maar dat is altijd geweest bij de grotere / open maps. En logisch ook, alleen in CoD gaat men dan met een mes als een rambo rondrennen. Dat is nergens anders zo.
[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 09-08-2025 07:43 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
10 uur begint diek1978 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:10:
De open bèta doet het hier nog steeds niet op de PS5..
Alles zit achter slotje. Doe ik iets fout?
FCA2-GFAZ-J775-8NBU
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Bedankt de laatste code gebruikt.RobinNL schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:43:
Een beetje laat, maar wie vroeg in de ochtend alvast even wil knallen voordat iedereen toegang krijgt:
***members only***
👍
Sorry, ik was op vakantiespartacusNLD schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:11:
[...]
@Geronimous kan dit in de topic start en/of topic warning? Lijkt me mooi om de beta met wat tweakers van hier mee te maken op discord
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Welcome back. En bedanktGeronimous schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:34:
[...]
Sorry, ik was op vakantieIk heb de openingspost wat aangepast en de link erin gezet.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Spelt loopt hierdoor niet helemaal lekker.
Zelfs m'n 9800x3D.Bassbounce schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:57:
Wat heeft mijn 5600X het zwaar, maar ik lees dat de 5800x hier ook last van heeft..
Spelt loopt hierdoor niet helemaal lekker.
Zoals iedere BF is de game zwaar CPU bound.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Serieus?! Haha totaal niet gezien. Ging altijd meteen naar Closed Weapon Conquest.SAiN ONeZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:23:
Gisteren al de hele dag KOTH
Ik dacht wat zit ik nu voor kinderachtig Nederlandstalig AI kanaal te kijken en luisteren, blijkt het gewoon Jackfrags te zijn maar staat de audiotrack op Nederlands

Since Open Beta Early Access's launch:
Javelin has prevented 330,000 attempts to cheat or tamper with anti-cheat controls.
You've reported 44,000 instances of potential cheaters during day one and another 60,000 so far today.
We are already using these with our own Gameplay Integrity team to add and improve our detections for Battlefield 6. They are also working with the Battlefield Positive Play team, to actively remove those reported we confirm to be cheaters.
Daar is de TTK ook wat minder hoog, is de teamplay meestal nog wel te vinden, ipv die insta spawners, die alleen maar tickets bleeden..
Daar ook de grootste mappen, dus die overige boeien me niet zo
Qua maps heb je natuurlijk gelijk. Qua Beta, dat zeiden ze o.a. bij 2042 ook.... Ervaring leert dat ze in twee maanden meestal geen wonderen meer verrichten.Rivanov schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:25:
[...]
Het is een bèta… dit is nog maar een fractie van de full game he. En daarmee doel ik op de maps en gamemodes.
Wat m.i. realistisch is dat je er, zoals bij heel wat eerdere BF's, vanuit moet gaan dat het na launch al snel een half jaar duurt voordat ze er wat van gemaakt hebben.
------
Wat ze niet gaan oplossen is:
Dat deze game ontwikkeld is met als doelstelling om 100mio players te krijgen en COD te overtreffen. Ze hebben COD (en MOHAA) legend Vince Zampella niet voor niets in huis gehaald.
Na het Specialist debacle zouden we de classes terugkrijgen. Maar Classes zijn helemaal overhoop gehaald. Support kan nu ineens 1 baggie gooien en zowel health en ammo wordt aangevuld. Lekker dumbed down. Assault heeft ineens spawn beacon. Iedereen kan alle wapens kiezen tenzij je in een kleinere aparte game mode gaat spelen. Tja. Dit is gewoon gaar en heeft niks met BF te maken.
Geen normale serverbrowser noch join systeem in de maingame zodat je makkelijk met je maten / clan kan spelen. In het scoreboard kun je geen playerlevels zien want dat is te confronterend ofzo. Iedereen is gelijk.
Beta maps die behoorlijk klein zijn en waar je met je voertuigen eigenlijk alleen door straatjes kunt rijden. Had er dan ook een grote map in gedaan.
Mapdesign is nogal chaotisch. In vroegere (kleine) maps zat een betere flow als je het mij vraagt.
Tankplay dumbed down. Geen schade verschil afhankelijk van locatie/hoeken.
Op zich mooie graphics met heel veel gehypte destructie (wat cod niet heeft).
Vanuit EA's doelstelling is dit allemaal vrij logisch en aangezien er daarnaast ook een hoop COD spelers lijken te zijn die COD beu zijn bijv. vanwege de kinderlijke skins kun je met al deze aanpassingen misschien een hoop klanten trekken.
Dus dat je nu dus vooral behoorlijk COD achtige gameplay met BF Skins/Textures hebt vind ik dus niet zo raar. It is by Design.
Gezien veel mensen enthousiast lijken is dit blijkbaar het type gameplay / game waar mensen op zitten te wachten.
Ok, we moeten de volledige game afwachten maar na twee dagen behoorlijk wat uren spelen is de tendens voor mij heel duidelijk.
En letterlijk alle voorgaande BF's (met uitzondering van 2042) voelen tot nu toe voor mij veel meer aan als BF.
Nu zal ik de game bij gebrek aan beter vast wel gaan halen tzt maar dit is vooralsnog niet waar ik (tegen beter weten in) op gehoopt had.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 09-08-2025 10:03 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Is ook hard nodig. Alhoewel mij lijkt dat dat met een kleine patch toch makkelijk al doorgevoerd had kunnen worden.Lekker Ventje schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:15:
Ik hoorde via een vlogger dat het bekend is dat er weapon balance nodig is maar het is niet meer gelukt voor de beta. Het zou volgend weekend dan beter moeten zijn lijkt me. Ook recoil krijgt aanpassingen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ja was best leuk, heb ik gisteren hier nog gepost...SAiN ONeZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:23:
Gisteren al de hele dag KOTH
PC Specs
Ik was ook erg te spreken van BF5 wat ik tot paar maanden terug nog heel veel heb gespeeld.
Ik heb zelfs nog een MS gold abbo gehad voor een jaar, en heb BF2042 nog een keer een kans gegeven, maar al die ziplines en vliegende pakjes ging me wat te ver...
Deze heeft meteen de BF vibe te pakken, maar ik moet erbij zeggen dat ik die andere game modes niet speel, omdat ik die juist weer een te hoog COD gehalte hebben, ieder zijn meug toch, ik kan niet wachten dat ik klaar ben met werken, om weer verder te gaan, tis gratisch he?
En over paar weken koop je voor 3 tientjes een key online, dat zijn me deze paar weekenden al waard
lol👍🏻RobinNL schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 07:43:
Een beetje laat, maar wie vroeg in de ochtend alvast even wil knallen voordat iedereen toegang krijgt:
***members only***
Ik heb een 11400F.. verder dezelfde pc..!!op welke resolutie speel je?Jovas schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:39:
Leuke mix van BF 2042, BF5 en BF3 zo voelt het aan.. I5 12400 32gb ram en een rtx 3060 12gb en 85 fps op medium en dlls balanced, niet slecht maar voel gpu upgrade aankomen..
En heb je veel artifacts met DLSS? COD6 met DLSS heeft zulk lelijk haar bv..
Nu domination voor de 50 kills in Assault class, en na 5 matchkes al gehaald 😅
Seine was volgens mij ook niet groot en wordt ook tot de classics gerekend. Maar mensen vergeten dat BF5 ook kleine maps had waar oa TDM gespeeld kon worden. Als het goed is, is er straks voor ieder wat te halen en hopelijk breiden ze het aantal grote en kleine maps snel uit.mobygo76 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:54:
Iedereen heeft recht op zijn mening vooropgesteld. Maar de klacht dat de mappen te klein zijn snap ik niet helemaal. BF3, toch niet de minste, had bijvoorbeeld Grand Bazaar. Deze map was kleiner dan de huidige mappen, maar was toch een fan favorite. Metro net zo. De grotere mappen komen nog. Tot dusver vind ik het beste bf sinds BF1.
Ik ben voor nu klaar met de beta, volgend weekend weer, ik heb de maps nu wel gezien.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
- te kleine maps
- door te kleine maps teveel COD style
als dat het enige is, teken ik er voor, want grotere maps toevoegen is ez
ik ga volgend weekend de beta proberen...

Ergens snap ik je wel, maar voor mij voelt dit wel als thuiskomen qua BF games. Wel gezegd dat ik altijd de meer close combat game modi speel. Ik vind de maps alles behalve te klein.Help!!!! schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:40:
[...]
Qua maps heb je natuurlijk gelijk. Qua Beta, dat zeiden ze o.a. bij 2042 ook.... Ervaring leert dat ze in twee maanden meestal geen wonderen meer verrichten.
Wat m.i. realistisch is dat je er, zoals bij heel wat eerdere BF's, vanuit moet gaan dat het na launch al snel een half jaar duurt voordat ze er wat van gemaakt hebben.
------
Wat ze niet gaan oplossen is:
Dat deze game ontwikkeld is met als doelstelling om 100mio players te krijgen en COD te overtreffen. Ze hebben COD (en MOHAA) legend Vince Zampella niet voor niets in huis gehaald.
Na het Specialist debacle zouden we de classes terugkrijgen. Maar Classes zijn helemaal overhoop gehaald. Support kan nu ineens 1 baggie gooien en zowel health en ammo wordt aangevuld. Lekker dumbed down. Assault heeft ineens spawn beacon. Iedereen kan alle wapens kiezen tenzij je in een kleinere aparte game mode gaat spelen. Tja. Dit is gewoon gaar en heeft niks met BF te maken.
Geen normale serverbrowser noch join systeem in de maingame zodat je makkelijk met je maten / clan kan spelen. In het scoreboard kun je geen playerlevels zien want dat is te confronterend ofzo. Iedereen is gelijk.
Beta maps die behoorlijk klein zijn en waar je met je voertuigen eigenlijk alleen door straatjes kunt rijden. Had er dan ook een grote map in gedaan.
Mapdesign is nogal chaotisch. In vroegere (kleine) maps zat een betere flow als je het mij vraagt.
Tankplay dumbed down. Geen schade verschil afhankelijk van locatie/hoeken.
Op zich mooie graphics met heel veel gehypte destructie (wat cod niet heeft).
Vanuit EA's doelstelling is dit allemaal vrij logisch en aangezien er daarnaast ook een hoop COD spelers lijken te zijn die COD beu zijn bijv. vanwege de kinderlijke skins kun je met al deze aanpassingen misschien een hoop klanten trekken.
Dus dat je nu dus vooral behoorlijk COD achtige gameplay met BF Skins/Textures hebt vind ik dus niet zo raar. It is by Design.
Gezien veel mensen enthousiast lijken is dit blijkbaar het type gameplay / game waar mensen op zitten te wachten.
Ok, we moeten de volledige game afwachten maar na twee dagen behoorlijk wat uren spelen is de tendens voor mij heel duidelijk.
En letterlijk alle voorgaande BF's (met uitzondering van 2042) voelen tot nu toe voor mij veel meer aan als BF.
Nu zal ik de game bij gebrek aan beter vast wel gaan halen tzt maar dit is vooralsnog niet waar ik (tegen beter weten in) op gehoopt had.
Daarnaast is gisteren al KOTH toegevoegd en wellicht deze dagen en volgend weekend nog meer. Verder hebben we het over een beta. Niet de full release.
Gameplay en look & feel is totaal niet vergelijkbaar met COD en toch echt een ware BF.
Allemaal nieuw kanonnenvoer die in de rij staan voor t slachthuisWolverine9000 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:18:
Effe wachten 151.000 in queue. Gelukkig gaat het rap.
Zit al op.60.000SAiN ONeZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:19:
[...]
Allemaal nieuw kannonenvoer die in de rij staan voor t slachthuis
Of ik Ben het kannonevoer... haha.SAiN ONeZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:21:
Laat er wat voor mij over, voor straks, wil je..?!
Maatje wil joinen maar die krijgt nu disconnects.
9 dacht ik.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:40:
Hoeveel maps zijn er bij release?
[ Voor 98% gewijzigd door SAiN ONeZ op 09-08-2025 11:10 ]
Heb hem gerebind en ik kan alleen pingen.
Dus niet meer dat je ze kunt geven als de leader dat niet doen en zelf de leader worden? Ik zag letterlijk de key staan om een order te geven, maar als ik druk gebeurd er niets.SAiN ONeZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:14:
Je moet wel wel squadleader zijn, om deze te mogen geven..
Edit: terug naar default binds en dan werkt het wel. Beetje buggy
[ Voor 8% gewijzigd door CerandoX.nl op 09-08-2025 11:17 ]
Ik snap alleen nog weinig van die addons, en je gun modificeren, maar daar hebben we de komende dagen nog voor, begin eindelijk de maps wat te herkennen..
[ Voor 24% gewijzigd door SAiN ONeZ op 09-08-2025 11:21 ]
En dit is erg jammer. Helemaal als je een squadleader hebt die er niks mee doet...SAiN ONeZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:14:
Je moet wel wel squadleader zijn, om deze te mogen geven..
Eerder kon je het soort van opeisen, maar dat lijkt er ook niet meer in te zitten.
Jep dat zeg ik hierboven, en die gasten die allemaal hun best deden voor die early release zijn die hards die de game mechanieken kennen, wat nu gaat meedoen, daar mag je het van hopen, zal er niet beter op worden, dat word nog een dingetje iddTo easy schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:21:
[...]
En dit is erg jammer. Helemaal als je een squadleader hebt die er niks mee doet...
Eerder kon je het soort van opeisen, maar dat lijkt er ook niet meer in te zitten.
Ik weet nu waarom het niet werkte. Met alleen een mousbind kun je blijkbaar alleen pingen. Ik had de keybind Q weggehaald om gewoon alleen Middle mouse te gebruiken. Dit zou gewoon moeten werken, ook voor Squad orders. Alleen werkt dit niet (bug) en moet je dus een keybind hebben anders werken Squad orders niet. Dit terwijl het niet uit zou moeten maken. Middle mouse weghalen maakt niet uit en Squad orders en ping werken dan wel gewoon allebei.SAiN ONeZ schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:18:
In bf5 kon je idd een request order geven vanuit de command rose, zodat bij geen reactie jij de squadleader word, en de boel mag rondcommanderen.. Nu je het zegt, zocht ik deze gisteren ook, maar in conquest deden die mannen hun job gelukkig..
Ik snap alleen nog weinig van die addons, en je gun modificeren, maar daar hebben we de komende dagen nog voor, begin eindelijk de maps wat te herkennen..
Lijkt mij een bug..
[ Voor 23% gewijzigd door CerandoX.nl op 09-08-2025 13:44 ]
welcome to the Amazing World of EA gaming
kortom nu al lastig ik voel me zo slecht, alsof ik nog nooit shooters speelde. grr. zo gaat BF een grote groep speler uitsluiten want ik ben niet de enigste waardeloze speler.
Server zijn ook weer overbelast zie ik..
[ Voor 40% gewijzigd door merlin1201 op 09-08-2025 11:43 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Beta progress gaat natuurlijk niet mee naar de release versie.Dibbuz schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:26:
Kan je eigenlijk je progress meenemen als je de game later koopt?
Je kan wat skins unlocken en die meenemen, ook kan je dit doen door bijvoorbeeld 4 uur aan streams op twitch te kijken.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
zie hier het overzicht van rewards deze beta.
en hier.RobinNL schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:37:
[Afbeelding]
Mocht je de items willen verdienen, kijk dan naar de challenges.
Weekend 1 challenges:Weekend 2 challenges:
- Challenge: Reach L10 // Reward: Lights Out Player Card
- Challenge: Reach L15 // Reward: Rising Star Character Skin
- Challenge: Reach L20 // Reward: Night Terror Weapon Charm
- Challenge: Reach L20 // Reward: Night Terror Weapon Charm
- Challenge: Assault: Get 50 Close Quarter Kills (within 10m) // Reward: Striking Distance Weapon Package
- Challenge: Support: Revive 100 teammates // Reward: Own the Night Weapon Sticker
- Challenge: Engineer: Repair 3000 health to vehicles // Reward: After Dark Weapon Sticker
- Challenge: Recon: Spot 300 Enemies // Reward: Seeker Character Skin
[Afbeelding]
- Challenge: Capture 42 flags in Conquest, Domination or King of the Hill // Reward: War Machine Vehicle Skin
- Challenge: Get 200 kills or assists // Reward: Bat Company Dog Tag
- Challenge: Capture 10 sectors in Breakthrough or Rush // Reward: Dominion Weapon Package
WATCH & EARN during both weekends of the Open Beta
Watch for 1 Hour and earn the Mimic Weapons Package
Watch for 2 Hours and earn the Landslide Soldier Skin
Watch for 3 Hours and earn the Shattered Vehicle Skin
Watch for 4 Hours and earn the Imperial Soldier Skin
Denk dat het vooral je referentie is, ik kijk naar de "histrorische" dan denk ik aan 1 en de OG 1942 (staat hier zelfs het belachelijke road to rome in de kast) , de moderne shooters , heb ik soweiso al afstand van. BF 6 is voor mij meer een opvolger van COD Modern warfare 2 (zonder perks) dan een BF titel.crimby schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:12:
[...]
Ergens snap ik je wel, maar voor mij voelt dit wel als thuiskomen qua BF games. Wel gezegd dat ik altijd de meer close combat game modi speel. Ik vind de maps alles behalve te klein.
Daarnaast is gisteren al KOTH toegevoegd en wellicht deze dagen en volgend weekend nog meer. Verder hebben we het over een beta. Niet de full release.
Gameplay en look & feel is totaal niet vergelijkbaar met COD en toch echt een ware BF.
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Om makkelijker samen te gamen, heeft The_Worst een Excel bestand gemaakt om zo makkelijk elkaar toe te voegen. klik hier voor de lijst.
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.