PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Ik gebruik een custom layout. L1 om te springen, X/A om te pingen. Die heb ik vervolgens gekoppeld aan m'n trigger achterop de pro-controller om makkelijk te kunnen pingen tijdens vuurgevechten. Maar pingen doe ik zeker jaBuizerd__NL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:31:
Voor controller gebruikers, welke button gebruiken jullie om te pingen of gebruiken jullie deze helemaal niet?
PSN: xMaurice93
Liberation Peak is echt weer een bagger map.
[ Voor 23% gewijzigd door CerandoX.nl op 08-08-2025 14:42 ]
Ah dat klinkt goed, ik ben na Battlefiled V overgestapt naar COD (Positieve K/DSkybullet schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:37:
Nou na een paar potjes kan ik wel concluderen dat dit spel geen "cod killer" is, in deze vorm IS het Cod.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Weet iemand of je met die crossplay-instelling het spelen tussen platformen uitzet, of alleen het spelen tussen pc en console? Ik speel op de Xbox en wil wel tegen PlayStation-mensen spelen (want op de Xbox zal het wel stil zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 08-08-2025 14:51 ]
Nice! Zo had ik nog nooit bekekenD4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:28:
[...]
Betas draaien vaker compleet geen AC.
Geeft ontwikkelaars van cheats kort (een gevoel van) vrij spel, en developers de kans om zo veel mogelijk informatie te verzamelen zodat ze alles wat tijdens de beta geprobeerd is kunnen afvangen op launch. Bait-and-switch.![]()
Of dat hier ook het geval is/gaat zijn? Geen idee, ik ben volledig onbekend met EA's Javelin..
niet iedereen heeft een bierbuikje
Die vlieger gaat niet op, het spel kan ook op de xdoos en het speelstation gespeeld worden met MKB.Donstil schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:49:
Ik kan zelf de beta’s niet spelen, dus ik hou het internet een beetje in de gaten. Goed om te lezen dat crossplay direct uit kan. Ik hoef geen keyboard-en-mouse-strijders in mijn consolepotten, en zo kunnen die spelers ook niet over auto-aim klagen als hun muisvoordeeltje wordt afgepakt
Vandaar dat er vanuit alle platformen al flinke vraag is naar input-based matchmaking. Prettiger voor MKB spelers onder elkaar, maar even goed spelers met controllers - ongeacht platform.
Weet iemand of je met die crossplay-instelling het spelen tussen platformen uitzet, of alleen het spelen tussen pc en console? Ik speel op de Xbox en wil wel tegen PlayStation-mensen spelen (want op de Xbox zal het wel stil zijn).
Eyy not quite, it's crossplay on or off - but if crossplay is on we treat it as console preferred crossplay, so we'll try and matchmake you with others playing on console before falling back to full crossplay if we can't find you a match with only/mostly console players.
— Alexia Christofi (@Lex_mate) 2 augustus 2025
Dus ook als je crossplay aan hebt staan, probeert het systeem je in de 1e instantie eerst te matchen met mensen welke op hetzelfde platform spelen. Pas wanneer dat niet (snel genoeg) lukt worden ook andere platformen er bij betrokken.
[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 08-08-2025 14:59 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Jamar dat is een niche schat ik zo in, gebruikt alleen een bepaald gedeelte van de console spelers die toch al geen bedreiging zijnD4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:57:
[...]
Die vlieger gaat maar half op, zeker gezien het spel ook op de xdoos en het speelstation gespeeld kunnen worden met MKB.
Ah duidelijk, al moet nog even blijken hoe goed dat dan werkt.D4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:57:
Dus ook als je crossplay aan hebt staan, probeert het systeem je in de 1e instantie eerst te matchen met mensen welke op hetzelfde platform spelen. Pas wanneer dat niet (snel genoeg) lukt worden ook andere platformen er bij betrokken.
Voor de zekerheid zet ik het dan maar uit tot dat bekend is.
En nu denk ik echt: ben ik gewoon te veel Squad gewend, of is Battlefield gewoon een soort COD geworden de laatste jaren? Of..,. word ik gewoon oud?
Ik anders wel, in BF3 icm met die painting dartgun anders heel wat helis/tanks en weet ik veel afgemaakt vanuit de andere kant van de map, zolang die painter zijn werk maar deed.. vaste gear destijds, die 3e player in de tank kon die paints ook lockenD4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:28:
[...]
ik ben volledig onbekend met EA's Javelin..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Het gaat in deze context om een iets andere Javelin.SAiN ONeZ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:10:
[...]
Ik anders wel, in BF3 icm met die painting dartgun anders heel wat helis/tanks en weet ik veel afgemaakt vanuit de andere kant van de map, zodra die painter zijn werk maar deed.. vaste gear destijds, die 3e player in de tank kon die paints ook locken
https://www.ea.com/news/introducing-ea-javelin-anticheat
Maar ja, gaat het een krachtig wapen tegen cheaters worden, of krijgen we dit.
[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 08-08-2025 15:21 ]
Battlefield is ook gewoon een soort COD geworden (Hybride vorm dan wel)rejer schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:03:
Als je me geblinddoekt deze game had laten spelen zonder te zeggen welke het was, had ik gezworen dat ik Call of Duty aan het spelen was. Alles gaat zó belachelijk snel en gehaast.
En nu denk ik echt: ben ik gewoon te veel Squad gewend, of is Battlefield gewoon een soort COD geworden de laatste jaren? Of..,. word ik gewoon oud?
EA liegt hier ook niet om, wat ze met 2042 wilde was ook een jaarlijks release zoals COD dat doet (je kan bijna zeggen dat ze jaloers zijn), met afwisseling van studios, veel microtransactions en goofy skins, nou hebben we gezien waar dat op is uitgelopen.
Het is ook niets voor niets dat het originele Dice er sindsdien niet meer is, dat ging bij velen teveel tegen het DNA van battlefield in.
Nu zijn ze zeker wel een stuk teruggekomen van de ramp die 2042 heet, maar de snelheid is er wel ingebleven, echter kan dat ook gewoon zijn dat we nu anders gewend zijn dan 10+ jaar terug. Battlefield is ook nooit een milsim geweest die zat daar altijd tussenin met COD maar neigt daar steeds meer naartoe te gaan.
Kijj ook maar eens: YouTube: Ex-DICE Dev Warns EA Wants to Turn Next Battlefield in to COD
Hell, ze hebben zelfs Vince Zampella als Studio head van de Battlefield franchise en Dice, die eerst bij Infinity Ward zat.
[ Voor 11% gewijzigd door Turismo op 08-08-2025 15:28 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
destijds geloofden ze je nog op je blauwe ogen en je padvinders eed dat je niet vals zou spelen...D4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:11:
[...]
Het gaat in deze context om een iets andere Javelin.![]()
https://www.ea.com/news/introducing-ea-javelin-anticheat
Maar ja, gaat het een krachtig wapen tegen cheaters worden, of krijgen we dit.
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Meer spelers last van?
En dat is dus bagger. zo kom je als pc speler tegenover aim assisted spelers te staan. Ik ben er geen fan van en ik hoop dat ze daar HEEL snel mee stoppen.D4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:57:
[...]
Die vlieger gaat niet op, het spel kan ook op de xdoos en het speelstation gespeeld worden met MKB.
Vandaar dat er vanuit alle platformen al flinke vraag is naar input-based matchmaking. Prettiger voor MKB spelers onder elkaar, maar even goed spelers met controllers - ongeacht platform.![]()
[...]
[X]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik vind het op zich niet het einde van de wereld (mits niet op het niveautje Call of Duty of Apex Legends..) maar zie bij voorkeur ook gewoon input-based matchmaking.Visgek82 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:26:
[...]
En dat is dus bagger. zo kom je als pc speler tegenover aim assisted spelers te staan. Ik ben er geen fan van en ik hoop dat ze daar HEEL snel mee stoppen.
Geef iedereen lekker de vrijheid om te spelen waarmee ze willen, maar pretendeer niet dat alle inputmethoden gelijk aan elkaar zijn en/of op een leuke manier gebalanceerd kunnen worden.
D4NG3R schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:06:
Het is vrij lastig om verschillende inputmethoden tegen/met elkaar te balanceren zonder concessies te maken en/of bepaalde handicaps toe te passen. Zeker nu steeds meer games controller en MKB gebruikers tegen elkaar laten spelen. (of ze dat nu willen of niet..)
Er is haast geen aim assist in deze game hoor. En je kan ook een controller aan een pc hangenVisgek82 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:26:
[...]
En dat is dus bagger. zo kom je als pc speler tegenover aim assisted spelers te staan. Ik ben er geen fan van en ik hoop dat ze daar HEEL snel mee stoppen.
Maarja blijft een eeuwige welles nietes discussie
Zodra je een muis en toetsenbord op een console aansluit wordt aim assist vaak uitgeschakeld, dat is alleen voor controller. Ik neem aan dat dat ook voor Battlefield 6 geldt.Visgek82 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:26:
[...]
Als PC-gamer met muis en toetsenbord hoef je niet heel bang te zijn voor console gamers met een controller en aim assist. Met muis en toetsenbord ben je meestal alsnog veel sneller en nauwkeuriger.
Als PC-gamer zou je dus blij moeten zijn met crossplay, je bent altijd in het voordeel tegen console gamers. En dat niet alleen vanwege de input methode.
[ Voor 9% gewijzigd door Uffeltje op 08-08-2025 15:34 ]
Ik heb het pingen op L2 gezet, aangezien ik L1 en R1 voor het zoomen en schieten gebruikt.Maurice079 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:34:
[...]
Ik gebruik een custom layout. L1 om te springen, X/A om te pingen. Die heb ik vervolgens gekoppeld aan m'n trigger achterop de pro-controller om makkelijk te kunnen pingen tijdens vuurgevechten. Maar pingen doe ik zeker ja
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Ik ben ook geen fan van cross play maar om een hele andere reden namelijk dat pc gamers behoorlijk veel voordeel halen met KB/M want je kunt veel nauwkeuriger aimen met je muis tov een controler.Visgek82 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:26:
[...]
Zonder aim assist is een shooter onspeelbaar en ik denk dat uiteindelijk het ongeveer gelijk zal zijn.
Reden dat ik xplay uitzet is de grote hoeveelheid valsspelers die op de pc zitten. Deze groep is verantwoordelijk voor het kapotmaken van mooie games zouden een levenslange ban moeten krijgen.
Momentreel merk ik weinig verschil of ik xplay aan of uit zet, ik ga gewoon echt heel slecht momenteel en ben met een eerste salvo al dood wat meer zeg over mijn skills dan de game zelf.
Donderdag starte ik en ging het als een malle misschien wel te goed en met de avond slechter en slechter en dan merk je dat er gewoon verschil zit en dat je vaak net ff wat achterloop.
Maar goed dat is altijd al geweest met welke shooter dan ook.
Ik was heel positief en vind de game werkelijk prachtig maar begin me wel steeds meer te ergeren aan deze zaken maar vooral alweer de misbruik van de snipper klasse.
Overigens ben ik ook van mening dat deze snelle gameplay niet past bij battelfield en voelen de bewegingen niet echt soepel en vergelijk ik denk te veel met Blackops 6.
Maar goed dat is mijn mening en gezien het sniperfestijn zal ik deze niet bij de release aanschaffen, wie weet in een leuke aanbieding.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Wordt vele malen beter samengewerkt in Closed Weapon.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Helaas al een tijdje niet meer per definitie in een aantal competitieve titels, Call of Duty en Apex Legends hebben bijv. dusdanig sterke aim assist wanneer je een controller gebruikt dat zelfs sommige pro's overgestapt zijn.Uffeltje schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:32:
Als PC-gamer zou je dus blij moeten zijn met crossplay, je bent altijd in het voordeel tegen console gamers. En dat niet alleen vanwege de input methode.

Ik laat crossplay iig uit staan, of dat nu op m'n eigen PC is of wanneer ik bij een maat op een console iets speel. Door de jaren heen iets te veel gebitch heen en weer gehoord. Zodra men door heeft dat je bij het "andere kamp" hoort begint het gedram. Speel gewoon het spel..
Ik maak mij er verder niet bijzonder druk om, speel in geen enkel spel op het niveau dat de inputmethode van mij of m'n tegenstander de doorslaggevende factor is.
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 08-08-2025 16:08 ]
thnx downloading nowlarsbeumer.apd schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:03:
Voor de liefhebber die nog geen early access beta key heeft:
***members only***
A person who never made a mistake never tried anything new.
Mijn samevatting is dat de game in de basis wel goed zit.
Punten van aandacht:
- SMG lijkt echt OP, ook op lange afstanden. Ik word gewoon neergeknald op 300-400m afstand terwijl ik met een sniper speel. Dus ik verwacht dat SMG wel een echte nerf gaat krijgen. Er is dus ook weinig voordeel aan een AR. Op korte afstanden wint de SMG en op lange afstanden wint de SMG ook van de AR.
- Soms choatisch maar dat is battlefield altijd geweest.
- TTK mag een klein beetje hoger. Niet veel, maar zo 10-20% meer kan net wat meer 'fun' met zich meebrengen.
- Het ziet er mooi uit.
- Eindelijk een prima shooter zonder al te veel gekke onzin.

1440p performance medium zonder upscaling:
:strip_exif()/f/image/k9F4twqPL0vWoas1cEJDaiHJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tKzaeYt9W7u2KCXnbXnkrDCw.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed belaste GPU, meestal 3/4 CPU belast met ademruimte voor als de helft van de threads over 90% gaan. Framerate rond de 100 fps (zakt naar 90 en stijgt naar 110).
Eventjes 1440p performance low zonder upscaling getest:
GPU-load kan tot 2/3 zakken, CPU-load rond 85% en de helft van de threads is regelmatig boven 90%. Framerate rond de 100 fps (zakt naar 90 en stijgt naar 110).
Wie op low settings meer fps eruit wilt persen, heeft een krachtigere CPU nodig en kan daarna nog een GPU upgrade doen.
Ik kan nog een tijdje verder met een CPU dat ik bijna 3 jaren geleden kocht en GPU dat ik 2 jaren geleden kocht. Zen 6 met 12 cores CCD's en RNDA 5 (of UDNA) met GDDR7 is wanneer ik nieuwe hardware ga overwegen.
Wie AM4 en oudere hardware heeft, kan een nieuwe 5700X3D voor 250 euro en tweedehandse 6800XT of non-XT voor 300 euro overwegen. 1440p 170Hz/180Hz IPS/VA monitor kan al vanaf 160 euro.
Dat het nu op CoD lijkt komt doordat het kleinere maps zijn. In 2042 zie je dat in close quarters ook terug. Op de grote maps zie ik dat niet. Hopelijk volgende week een grote map met helikopters en straaljagers.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Kan je geen meerdere matches achter elkaar doen dan ?Lekker Ventje schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:11:
Als het morgenochtend pas om 10 uur weer start hoop ik vooraf op een update die deze bèta stabiel maakt zodat je meerdere matches achter elkaar kunt doen. En alvast een weapon balance update. Die shotguns gaan nergens over.
Dat het nu op CoD lijkt komt doordat het kleinere maps zijn. In 2042 zie je dat in close quarters ook terug. Op de grote maps zie ik dat niet. Hopelijk volgende week een grote map met helikopters en straaljagers.
Bij mij werkt dat gewoon. heb 2x gehad ofzo dat ik dat splashscreen kreeg dat het lijkt alsof de game blijft laden maar buiten dat echt al meerdere keren 4-5 potjes achter elkaar gedaan zonder issue dat het gewoon door gaat.
Dan zal ik je alvast teleurstellen: https://www.ea.com/en/gam...to-know-for-the-open-betaLekker Ventje schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:11:
Hopelijk volgende week een grote map met helikopters en straaljagers.
Lijkt gebaseerd op beelden uit de trailers/het preview event overigens wel wat meer open te gaan worden dan de huidige maps. YouTube: Empire State Conquest Gameplay on Battlefield 6WEEKEND 2
Play all the maps from Weekend 1, plus Empire State.
Empire State: Infantry-only map featuring explosive engagements spanning alleys, rooftops, and the iconic streets of Brooklyn, New York.
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 08-08-2025 16:20 ]
Waarom zou ik een controller gebruiken als ik muis + keyboard heb?Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:32:
[...]
Er is haast geen aim assist in deze game hoor. En je kan ook een controller aan een pc hangen
Maarja blijft een eeuwige welles nietes discussie
Maar wel Rush waar deze kleinere maps top voor zijn. Hopelijk met 32 spelers max, 24 perfectD4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:14:
[...]
Dan zal ik je alvast teleurstellen: https://www.ea.com/en/gam...to-know-for-the-open-beta
[...]
Lijkt gebaseerd op beelden uit de trailers/het preview event overigens wel wat meer open te gaan worden dan de huidige maps. YouTube: Empire State Conquest Gameplay on Battlefield 6
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Wat betekenen de laatste twee kolommen in het scoreboard
:strip_exif()/f/image/ZiyCm0JSq6lzXJ8jubW6I6lh.jpg?f=fotoalbum_large)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Assist en objectives. Zag dat vandaag ook ineens bij King of the Hill. Geen idee hoe je echt “objective” score berekent. Is het een score is of een aantal conquest captures, hoe reken je dan een vlag verdedigen…? Geen idee hahaHelp!!!! schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:40:
Wat wel mooi gedaan is dat ze slechte pings/latency een kleur geven: geel en rood.
Wat betekenen de laatste twee kolommen in het scoreboard![]()
[Afbeelding]
[ Voor 19% gewijzigd door raiders op 08-08-2025 16:46 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Tenminste, dat is mijn aanname. Misschien dat er ook een minimum aantal levens is dat je moet weg schieteb.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u9lTQHvnIrekXwYLAq1Qkwxp.jpg?f=user_large)
Als ik alt-tab, dan schiet de fps omhoog en terug in BF6 gaan, zakt het terug naar 60fps.
Ik zie geen setting for fps limit in de menu's/lobby en geen energy saving setting dat de fps omlaag doet als je vanuit de game naar iets anders alt-tab. Het doet nu het inverse. In lobby en -ingame op 60fps gelimiteerd en alt-tab naar eender wat doet de fps omhoog knallen.
PC Specs
Dit staat uit. Voor alle zekerheid eventjes aangezet en afgezet.Help!!!! schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:02:
Onder graphics / Advanced heb je toch een Frame Rate Limiter of bedoel je dat niet
Er bestaan in andere games een aparte frame limit voor in de menu's/lobby zodat de grafische kaart niet 300+ W zit te stoken als je naar wat menu's, de item shop,... zit te kijken.
Het resetten van grafische settings in game en Adrenalin-pagina voor BF6 ook gedaan. En daarna vsync afgezet.
Op de Windows-toets slaan en fps omhoog. In de game klikken zodat de focus terug op de game is en fps terug naar de 60.
[ Voor 45% gewijzigd door rapture op 08-08-2025 17:37 ]
Schade uitgedeeld aan een vijand, terwijl iemand anders van je team de killing blow heeft gegeven binnen een bepaalde tijd (weer volledig is genezen).Help!!!! schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:42:
Dat vermoedde ik al. Maar wat telt als een assist?
[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 08-08-2025 17:06 ]
Dat hoeven geen cheaters te zijn. Een vriend stuurde gisteren een screenshot van hem en een vriend van hem met scores van 72k en 65k terwijl ze maar 8 en 9 kills hadden. Zit vast een trucje in om een hoge score te krijgen. Hoogste wat ik heb gehaald is iets van 12k dus heb ook geen idee hoe die er aan komt. Maar 100% zeker dat hij geen cheater is.InSanex schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:12:
vandaag de eertste cheaters, scores 5x zo hoog als de rest,...geweldig.
Hoe zet ik dat upscaling aan of uit?!rapture schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:06:
Performanceverwachtingen met mijn 5800X3D en 6800XT.
1440p performance medium zonder upscaling:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[YouTube: Battlefield 6 2025/08/08 1440p medium native]
Goed belaste GPU, meestal 3/4 CPU belast met ademruimte voor als de helft van de threads over 90% gaan. Framerate rond de 100 fps (zakt naar 90 en stijgt naar 110).
Eventjes 1440p performance low zonder upscaling getest:
[YouTube: Battlefield 6 Open Beta 2025/08/08 1440p low native]
GPU-load kan tot 2/3 zakken, CPU-load rond 85% en de helft van de threads is regelmatig boven 90%. Framerate rond de 100 fps (zakt naar 90 en stijgt naar 110).
Wie op low settings meer fps eruit wilt persen, heeft een krachtigere CPU nodig en kan daarna nog een GPU upgrade doen.
Ik kan nog een tijdje verder met een CPU dat ik bijna 3 jaren geleden kocht en GPU dat ik 2 jaren geleden kocht. Zen 6 met 12 cores CCD's en RNDA 5 (of UDNA) met GDDR7 is wanneer ik nieuwe hardware ga overwegen.
Wie AM4 en oudere hardware heeft, kan een nieuwe 5700X3D voor 250 euro en tweedehandse 6800XT of non-XT voor 300 euro overwegen. 1440p 170Hz/180Hz IPS/VA monitor kan al vanaf 160 euro.
ik zag in die extended fps graph dat ik blijkbaar op 2560x1440 speelde ipv 4k, nadat ik hem van bordered windowed naar fullscreen zette, zag ik vervolgens die 4k resolutie weer, maar nu ik deze weer terugzet blijft mijn reso weer 3840x2160...!?
Tja hoe langer ik speel des te slechter het word, geen idee hoe dat kan, gister middag was alles prima, hoe drukker de servers des te slechter het speelt, bij mij dan met me 1 gb/s glasvezel pff.
Nou wat gaat me dit tegenstaan terwijl ik zo positief was. o en die aim assist, nou die is er gewoon niet.
Hoe beter je de maps ken dan merk je dat deze niet zo lekker in elkaar zitten, veel camp plekken, gangetjes en en te veel grote ruimtes.
[ Voor 11% gewijzigd door merlin1201 op 08-08-2025 17:29 ]
Was gisteren ook al hoor. De TTK en TTD of wellicht netcode is imo echt lang niet ok nog.merlin1201 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:26:
Die TTK klopt ook van geen meter, schiet een heel magazijn in een gast, en die heeft minder nodig om mij af te knallen, niet eens een headshot maar zo voelde het wel, bij de eerste bullet direct plat.
Tja hoe langer ik speel des te slechter het word, geen idee hoe dat kan, gister middag was alles prima, hoe drukker de servers des te slechter het speelt, bij mij dan met me 1 gb/s glasvezel pff.
Nou wat gaat me dit tegenstaan terwijl ik zo positief was. o en die aim assist, nou die is er gewoon niet.
Hoe beter je de maps ken dan merk je dat deze niet zo lekker in elkaar zitten, veel camp plekken, gangetjes en en te veel grote ruimtes.
PS King of the Hill vind ik geen BF maar speelt op zich best leuk weg.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 08-08-2025 17:33 ]
PC Specs
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dit waren spelers met bijvoorbeeld 39 kills en 1 death. Zonder kijken, elke hoek, alles raak.DivineNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:17:
[...]
Dat hoeven geen cheaters te zijn. Een vriend stuurde gisteren een screenshot van hem en een vriend van hem met scores van 72k en 65k terwijl ze maar 8 en 9 kills hadden. Zit vast een trucje in om een hoge score te krijgen. Hoogste wat ik heb gehaald is iets van 12k dus heb ook geen idee hoe die er aan komt. Maar 100% zeker dat hij geen cheater is.
Maar ik zie dat er inmiddels flink wat rond gaat op youtube en redit over de cheaters.
YouTube: Battlefield 6 Is ALREADY Breaking Records & Cheaters Are Here To Rui...
Mooi, goede reden om nog even lekker mijn geldi in mijn zak te houden.
Die gast schiet werkelijk met geen recoil? hoe dan.InSanex schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:40:
[...]
Dit waren spelers met bijvoorbeeld 39 kills en 1 death. Zonder kijken, elke hoek, alles raak.
Maar ik zie dat er inmiddels flink wat rond gaat op youtube en redit over de cheaters.
YouTube: Battlefield 6 Is ALREADY Breaking Records & Cheaters Are Here To Rui...
Mooi, goede reden om nog even lekker mijn geldi in mijn zak te houden.
Maar er zit wel flink verschil in die pc versie, de ps5 is echt een stuk minder mooi grafisch.
[ Voor 6% gewijzigd door merlin1201 op 08-08-2025 17:56 ]
Ondanks dat ik YouTube premium heb, heb ik ondertussen al zeven advertenties gehad.

Formerly known as Ragdoll
Is het een gegarandeerde drop na 30 minuten of een "kans". Want ik heb nu 5 steams tegelijk open.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dit heb ik dus ook vandaag, de TTK voelt echt vreemd aan. Gisteren had ik nergens last van, maar vandaag voelt het spel echt anders aan.InFamous schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:11:
De TTK en hitboxes zijn echt vreemd, met de L110 5/6 shots op de body geeft geen kill. Maar 1/2 hits op de benen wel. Nu al pasr keer gehad dat enemies door een smalle gang aanlopen vol in mn spray en mij dan met 1/2 shots killen.
Meerdere tabs tegelijkertijd open heeft geen zin, Twitch pakt de eerste kanaal dat je kijkt. Ik had begrepen van sommige dat het soms even kan duren voordat je een key krijgt.MazeWing schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:12:
Ik ben nu maar Twitch streams aan het kijken in de hoop een beta key te bemachtigen.
Is het een gegarandeerde drop na 30 minuten of een "kans". Want ik heb nu 5 steams tegelijk open.
Twitch drops zijn 100% gegarandeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 08-08-2025 18:17 ]
:strip_exif()/f/image/Kr87DIdMF8Rv5l02sgrkmDDQ.jpg?f=fotoalbum_large)
3 failed to validate files gevonden en deze bestanden zijn fixed. Tweede keer verify files runnen en het is ok. Maar de in-game fps limit blijft. Op Windows-toets drukken en fps knalt omhoog.
Bij de buren in Delta Force gecheckt, de fps kan daar in-game wel vrij omhoog schieten.
Dan maar BF6 uninstall en opnieuw installeren?
Verse install start op, toont de queue en press space bar, de game klapt eruit. Re-install start op en ik zie dezelfde grafische settings en gedrag als voor de uninstall. Waar kan ik ini of cfg files deleten of editeren?
Advanced overlay aan gezet voor meer debugging:
Focus op een andere applicatie dan de game zet:
:strip_exif()/f/image/CUBdybQQdqsCNo8uuGihceeQ.jpg?f=fotoalbum_large)
De game aangeklikt om de focus terug op de game te zetten.
:strip_exif()/f/image/PoVEamnXCy7OdYOP6ByDyirw.jpg?f=fotoalbum_large)
rapture in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 144"
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:18:
[...]
Hoe zet ik dat upscaling aan of uit?!
ik zag in die extended fps graph dat ik blijkbaar op 2560x1440 speelde ipv 4k, nadat ik hem van bordered windowed naar fullscreen zette, zag ik vervolgens die 4k resolutie weer, maar nu ik deze weer terugzet blijft mijn reso weer 3840x2160...!?
:strip_exif()/f/image/nKWBwgWcIs00na4WpTmMhZ1M.jpg?f=fotoalbum_large)
Punten van aandacht:
- SMG lijkt echt OP, ook op lange afstanden. Ik word gewoon neergeknald op 300-400m afstand terwijl ik met een sniper speel. Dus ik verwacht dat SMG wel een echte nerf gaat krijgen. Er is dus ook weinig voordeel aan
'Mooi, houden zo.' Zelluf lekker liggen campen met een sterrenkijker op een picknickkleedje en verontwaardigd zijn dat er meer lange afstand wapens in het spel zitten vanaf 300 meter
[ Voor 7% gewijzigd door stroopwafel57 op 08-08-2025 18:20 ]
Ok, dankjewel. Heb nu 1 apart scherm openstaanToonen1988 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:16:
[...]
Meerdere tabs tegelijkertijd open heeft geen zin, Twitch pakt de eerste kanaal dat je kijkt. Ik had begrepen van sommige dat het soms even kan duren voordat je een key krijgt.
Twitch drops zijn 100% gegarandeerd.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hou er ook rekening mee dat de code niet in je Twitch drop inventory verschijnt, maar als notificatie.MazeWing schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:18:
[...]
Ok, dankjewel. Heb nu 1 apart scherm openstaan
Oei! Hele pc's die gebricked worden!Vuurvoske schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:12:
Op reddit is er een topic geopend door het Battlefield Development team met known issues:
https://www.reddit.com/r/Battlefield/s/XXJdVxL85Z
"What do you get if you multiply six by nine..."
Wat ze daar aan het doen zijn geen idee maar dag 1 prima. Dag 2 opeens allemaal rare dingen die gebeuren.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Mja we zullen het zien, bedoel dat ze dat zelf ook wel zien.
[ Voor 46% gewijzigd door merlin1201 op 08-08-2025 18:46 ]
gewoon duckduck go player gebruiken voor youtubeToonen1988 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:10:
[...]
Ondanks dat ik YouTube premium heb, heb ik ondertussen al zeven advertenties gehad.
Ik wilde het niet op vandaag gooien, maar ik ben dus niet de enigste. Gisteren liep vlekkeloos leuke kills en gameplay vandaag totaal vreemd.Toonen1988 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:14:
[...]
Dit heb ik dus ook vandaag, de TTK voelt echt vreemd aan. Gisteren had ik nergens last van, maar vandaag voelt het spel echt anders aan.
Formerly known as Ragdoll
Had je wel op Watch on YouTube geklikt ipv de play button op deze pagina? Want binnen webpagina’s pakt hij je premium niet.Toonen1988 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:10:
[...]
de game zelf: ik heb nog geen grotere map mogen zien, voelt een beetje claustrofobisch
Dat had ik inderdaad ook. het is allemaal wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg klein, zeker voor het aantal spelers wat erin zit. had dan liever 50-70% minder spelers gehad, dan is de map automatisch ook groter.pinotgrigio1 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:24:
heb een paar potjes kunnen spelen vanmiddag, geen problemen verder ,alleen als je na een game te snel op de knop back to menu klikt, loopt ie vast. maar daarom is het dan ook een beta test, ik snap de mensen niet zo goed die zich mega druk om dit soort dingen maken Beta=Beta.
de game zelf: ik heb nog geen grotere map mogen zien, voelt een beetje claustrofobisch
Omdat je zeurde over de aim assist.Visgek82 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:17:
[...]
Waarom zou ik een controller gebruiken als ik muis + keyboard heb?
Controllers worden door de meeste pro spelers ook gebruikt.
Ik zeurde niet , ik vind alleen niet dat spelers die aim assist hebben tegen spelers moeten spelen die dat niet hebben.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:40:
[...]
Omdat je zeurde over de aim assist.
Controllers worden door de meeste pro spelers ook gebruikt.
Het boeit mij verder niet wat pro spelers gebruiken.
Edit: KOTH met Recon class + assault wapen is lekker voor de puntjes!
[ Voor 18% gewijzigd door crimby op 08-08-2025 20:01 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb het gewoon aanstaan. Tijdens de release kijk ik wel hoe of wat, maar zolang ik op de PS5 nog bij de topplayers hoor, klaag ik niet hoor.Jumpman schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:14:
Het valt mij op dat veel spelers gewoon cross play aan hebben. Als console speler beter geen cross play aan, lijkt mij.
Rest van game modus = hersenloze actie en 0,0% teamplay (teamplay maakt niet uit btw)
Vraag mij ook steeds af of ik nou tegen bots speel of echte spelers.
Zie in een volle server 48ppl wellicht 8 namen die echt zijn als spelers.
Game draait grandioos en prima, ziet er mooi uit.
Maar voordat je een hoek om komt of weer spawnd ben je al dood voor dat je het weet.
Hardcore modus zonder hud zal veel oplossen en verwijdering van bots.
Staat uit hier overlay een geen limit. (ea)spartacusNLD schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:16:
Wtf
[Afbeelding]
Dus die overlay aanzetten geeft meer fps??
Ja, maar heb nu een 6800 en wereld van verschil.D4NG3R schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:23:
@R.G PC wel opnieuw opgestart na de installatie?
Zo ja: Rondje DDU er overheen en de driver ff opnieuw installeren.
4k alles op ultra en draait gewoon soepel...
Ben stom verbaasd rnda 2 is amazing
Nou gelukkig heb ik dat al met de overlay aan en ook op SteamspartacusNLD schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:16:
Wtf
[Afbeelding]
Edit : Nee de overlay stond standaard al aan in de EA app dus helaas.
[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 08-08-2025 20:30 ]
Als je geluk hebt. In domination en King of the Hill ben ik maar gestopt om medic te zijn, want iedereen skipt toch de revive timer ook al kost dat tickets.PatRamon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:26:
Enkel domination = leuk om te doen en krijg je indruk op "echte" spelers
Rest van game modus = hersenloze actie en 0,0% teamplay (teamplay maakt niet uit btw)
Vraag mij ook steeds af of ik nou tegen bots speel of echte spelers.
Zie in een volle server 48ppl wellicht 8 namen die echt zijn als spelers.
Game draait grandioos en prima, ziet er mooi uit.
Maar voordat je een hoek om komt of weer spawnd ben je al dood voor dat je het weet.
Hardcore modus zonder hud zal veel oplossen en verwijdering van bots.
[...]
Staat uit hier overlay een geen limit. (ea)
Idd Instant space bar, wacht totaal niet op revive. duur lang en vooral in domination spawn je gelijk.Beakzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:32:
[...]
Als je geluk hebt. In domination en King of the Hill ben ik maar gestopt om medic te zijn, want iedereen skipt toch de revive timer ook al kost dat tickets.
Hoe zit dit als je exclusief op steam speelt?spartacusNLD schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:16:
Wtf
[Afbeelding]
Heb niets te maken met e.a. overlay
Ja maar dat is dus het probleem. Een revive scheelt een ticket dus ik snap dat het voor jou (en anderen) uit komt, maar het helpt je niet bij de game winnen. Ik doe het ook hoor als er geen medic in de buurt is (of zijn taak niet snapt)PatRamon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:36:
[...]
Idd Instant space bar, wacht totaal niet op revive. duur lang en vooral in domination spawn je gelijk.
Dit is dus zo vaak het geval. Zit er gewoon een medic naast me, doet ie niks.Beakzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:46:
[...]
Ik doe het ook hoor als er geen medic in de buurt is (of zijn taak niet snapt)
Ja freaking irritant, maar niet gek in een beta met veel spelers die van COD komen. Tijd om weer eens een goed team te vinden, want mijn oude BF vrienden zijn allemaal gestopt met gamen.crimby schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:47:
[...]
Dit is dus zo vaak het geval. Zit er gewoon een medic naast me, doet ie niks.
Ik hoop dat de andere mappen wel groter zijn en niet zo gefocused zijn op infantrie.
Nahh.. Fast pass for respawnBeakzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:46:
[...]
Ja maar dat is dus het probleem. Een revive scheelt een ticket dus ik snap dat het voor jou (en anderen) uit komt, maar het helpt je niet bij de game winnen. Ik doe het ook hoor als er geen medic in de buurt is (of zijn taak niet snapt)
Trouwens -> Domination ---> LIBERATION PEAK --> Rockets.
Binnen 5min heb je de complete map gesloopt

Net paar keer gedaan, tja wel 20death's maar iedereen ging ineens met rockets schieten.
Alles vloog om je oren hahaha
Edit--> Perfecte map zo
/f/image/8gxRx6p4RC6X8KgdLES3rLWw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door PatRamon op 08-08-2025 22:20 ]
Via scout kun je air support activeren zodat je ziet waar ze lopen, ook na respawn.SultanPindakaas schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:08:
Ligt het aan mij of zijn er ook echt gewoon aim bots gebruikers in het spel momenteel? Ik ben echt een ervaren shooter kwa games, maar soms word ik op een manier doodgeschoten dat ik denk van. Dit is echt onmogelijk.
*Weet niet hoe het heet, vindt menu/classes erg onduidelijk met functies die een class kan doen
Recon uav en motion sensor.PatRamon schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:10:
[...]
Via scout kun je air support activeren zodat je ziet waar ze lopen, ook na respawn.
*Weet niet hoe het heet, vindt menu/classes erg onduidelijk met functies die een class kan doen
Dan doe je iets verkeerd. Geen last van met Premium.Toonen1988 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:10:
[...]
Ik heb YouTube uitgelogd, daarna weer eens ingelogd en het is nu weg.Rivanov schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:23:
[...]
Dan doe je iets verkeerd. Geen last van met Premium.
Op console standaard uitzetten, dan heb je ook veel minder last van cheaters. Matchmaking is iets langer, maar niet hinderlijk.Jumpman schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:14:
Het valt mij op dat veel spelers gewoon cross play aan hebben. Als console speler beter geen cross play aan, lijkt mij.
Nee, ik ben vanavond gestopt, teveel vage dingen. Inmiddels al aardig wat topics op redit en wat youtube voorbeelden.SultanPindakaas schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:08:
Ligt het aan mij of zijn er ook echt gewoon aim bots gebruikers in het spel momenteel? Ik ben echt een ervaren shooter kwa games, maar soms word ik op een manier doodgeschoten dat ik denk van. Dit is echt onmogelijk.
Inmdidels heeft EA toegegeven dat het een probleem is :
https://forums.ea.com/dis...ure-boot--cheats/12439803
Eerder vanavond een gozer met 40 - 1 die zelfs de naam Haax had....zo brutaal.
[ Voor 6% gewijzigd door InSanex op 08-08-2025 22:33 ]
Dus die secure boot werkt net zo goed als een lekke condoom?InSanex schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:31:
[...]
Nee, ik ben vanavond gestopt, teveel vage dingen. Inmiddels al aardig wat topics op redit en wat youtube voorbeelden.
Inmdidels heeft EA toegegeven dat het een probleem is :
https://forums.ea.com/dis...ure-boot--cheats/12439803
Eerder vanavond een gozer met 40 - 1 die zelfs de naam Haax had....zo brutaal.
Maar kan ik dan vanaf 12 uur vannacht spelen op de ps5?
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Om makkelijker samen te gamen, heeft The_Worst een Excel bestand gemaakt om zo makkelijk elkaar toe te voegen. klik hier voor de lijst.
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.