Heb de hoofdunit en 4 extra evamate's (5Kwh totaal) .
Nu een aantal dagen aan het expirementeren geweest en best leuk. Mijn idee was om snachts in daltarief te laden en dan overdag in piektarrief langzaam te ontladen nu de zon nog niet genoeg is om accus overdag helemaal vol te tanken. (scheelt 10ct/kwh) De eerste keer poberen ging hij niet opladen via het ingestelde tijd schema, ontladen lukte wel dus lijkt nog niet helemaal goed te werken.
Toen heb ik hem vervolgens op simme modus zelfverbruik met P1 gezet en dit lijkt aardig te werken. Ik heb geen mogelijkheid om rendementen te meten. Ik zie wel dat er wat lagtime is met fluctuaties in gebruik maar dit is te verwachten aangezien de P1 dongle elke 15s de data geeft.
Wel superleuk om te zien dat er zo vroeg in het jaar al zonnestroom wordt getankt. en later op de dag weer afgegeven wordt.
Ik heb eind vorige week ook een email naar Evapower gestuurd met de vraag voor beter uitleg over de modi en waarom je de kosten voor T1 & T2 niet apart kan instellen, vul je de prijs van T1 in, wordt dat de prijs van T2 en v.v.. Ook de "dynamic" pricing kan niet gekozen worden.
Ik heb hier netjes, aardig en volledig antwoord op gekregen dat dit bekent is, en dat dit in de volgende update wordt opgelost. De volgende update staat voor de 3e week Feb. gepland.
Ik kan mij er op dit moment bij neerleggen data wij bij de early adopters horen van dit soort systemen en dat de software/drivers etc verbeterd worden.
Weet niet of jullie, als andere gebruikers, de moeite nemen om feedback, vragen etc naar de Evapower support te sturen.. Lijkt mij handig dit wel te doen in ons aller belang (en nee ik werk daar niet en heb ook geen aandelen :-) )
[
Voor 3% gewijzigd door
GadgetKoen op 04-02-2025 13:51
]