Misschien een beetje een vreemde vraag maar denken jullie dat het mogelijk is om zonnepanelen met afwijkende voltages in serie op de Zinvolt aan te sluiten (dus plus van aansluiting 1 op min van aansluiting 2 en dan de andere 2 aansluitingen op de zonnepanelen)? Ik heb namelijk meerdere Solarfrontier panelen in paralel en die hebben een Vmpp van 87.5V, wanneer ik deze in serie op de Zinvolt aansluit gaan het voltage naar ~45V wat mooi binnen de grenzen ligt van wat de Zinvolt aan kan 10-60V.
Hier dezelfde setup, werkt inderdaad perfect.arro3038 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:44:
Gisteren maar weer eens geprobeerd en ik moet zeggen dat het nu wel goed werkt. De Zinvolt krijgt de juiste P1 waardes door van de nieuwe P1 meter en het geheel werkt goed samen met de slimme meter simulator, Home Assistant en de Day Ahead Optimizer app in HA.
Ik heb op dit moment ook nog de oude integratie van Charles Gillanders draaien, beide geven netjes data over de SoC en het vermogen.thewhi schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:12:
En ik neem aan dat je dan de Zinvolt Integratie gebruikt voor de SoC?
https://www.home-assistant.io/integrations/zinvolt/
7 zonnepanelen, 4kWh thuis accu en binnenkort een Flint op een huisje uit 1896
/f/image/mSvSS0LOjUkA25WfBVJfbIUk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K78QpA7DzpaBI7DM0uU3aFtF.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BqcCTb6yqh2FpFesH2ZA0SOu.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Zs0dwszaPeyBuZQEsCkmMvWH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kJvwblBlDHS8XguMofxCIhTj.png?f=user_large)
/f/image/ukvzW2xbIQYhemn6Cj4HmTlo.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4qLtcL2zkpZNt7uF36N1tP4P.png?f=user_large)
/f/image/n6BLiaCa1bX01s7XnylXGkvi.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EKNKLqvsNtL2uDLzxNZzpgOU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yCSsVrvrlSPimIGdOJ1DGcvA.jpg?f=fotoalbum_large)