Voor degenen die nu nog overwegen om een thuisbatterij te bestellen bij Zinvolt..
Op 11 maart heb ik gemeld dat mijn batterij na de installatie van de nieuwe app en dongle niet verder ontlaadde dan 70-75% (daarvoor werkte de boel ook al niet, maar er zou nieuwe software komen en in de winter levert de batterij toch niet veel op, dus ik nam een afwachtende houding aan), vanaf dat moment ontving ik zo ongeveer elke 1 a 2 weken deze reacties:
- Bedankt voor uw bericht, We zullen dit samen met ons service team gaan bekijken.
- Het lijkt mij een software ding wat we op afstand kunnen oplossen.
- We komen hier zsm op terug bij u.
- We hebben reactie ontvangen vanuit onze service afdeling. Er is een software update uitgevoerd en de vraag is nu of u het systeem helemaal naar 100% wil laden om hem daarna weer normaal in gebruik te nemen. Mocht u na een aantal dagen geen verbetering zien dan horen we dit graag van u.
- Er is nieuwe software op het systeem gezet en nu is de vraag of u hem tot 100% zou willen laden. En het dan deze dag te monitoren. Mocht er geen verbetering zijn dan horen we het graag van u.
- Ik koppel dit terug aan ons serviceteam en we komen hier zsm op terug bij u.
- We komen bij u langs om de hoofdunit te vervangen. Zodra we de nieuwe gebracht hebben willen we u vragen om eerste elke batterij los aan te sluiten en vol te laten laden. Als dit met alle batterijen gebeurt is dan mogen ze samen aangesloten worden. We nemen contact met u op voor wanneer we langs komen bij u. (ze zijn inderdaad langs geweest en hebben een nieuwe unit afgeleverd, alleen jammer dat ze niet even gebleven zijn om de boel aan te sluiten en werkend achter te laten)
- Ik heb het systeem zojuist een reset gegeven. Het kan alleen zijn dat dit nog niet de definitieve oplossing is.
- Mogelijk zorgt de oude koppeling van de ZinVolt Power ervoor dat de nieuwe gegevens niet goed verwerkt worden. Daarom raad ik aan om alles even schoon opnieuw te koppelen. Je kunt dit zelf verwijderen door in de app op de batterij te drukken, daarna naar instellingen te gaan en te kiezen voor ontkoppelen. Doe hetzelfde bij “Thuis”: druk op Thuis, ga naar instellingen en kies daar ook voor ontkoppelen. Daarna kun je de producten opnieuw koppelen. Ik verwacht dat het daarna weer goed werkt.
- De batterij is nu ontkoppeld. Als het goed is zou het koppelen nu weer moeten lukken!
- Kun je het serienummer van de batterij even doorgeven? (heb ik meteen gedaan)Daarnaast wil ik je vragen om in de ZinVolt-app een nieuw Home aan te maken en de batterij daarin opnieuw te koppelen. Open de app, tik bovenin op de naam van het huidige Home en kies daarna voor een nieuw Home toevoegen. Geef dit nieuwe Home bijvoorbeeld de naam “Test” en probeer de batterij daar opnieuw te koppelen.Als ik het serienummer heb en je dit in een nieuw Home hebt geprobeerd, kan ik aan onze kant meekijken. Dan zien we waarschijnlijk snel waar het misgaat.
- Prima, laat maar even weten of het lukt in een nieuw Home. Als het daarmee nog niet goed gaat, zet ik het door naar ons serviceteam. Ik verwacht dat we het dan volgende week alsnog goed krijgen, of anders plannen we in dat we langskomen om het in orde te maken.
- We hebben aan onze kant een aantal aanpassingen gedaan. Zou je vandaag nog een paar keer kunnen proberen om de batterij te koppelen? Laat daarna even weten wat je ziet.
- Ik zie dat er nog niet op je laatste bericht is gereageerd. Is het probleem met het koppelen van de batterij inmiddels opgelost, of krijg je nog steeds de melding dat de configuratie mislukt?
- Laat gerust weten wat je nu in de app ziet. Dan kijken we verder met je mee
- Kun je eerst het serienummer van de ZinVolt Base doorsturen? Dan kunnen we het systeem aan onze kant gericht controleren. (alweer??) Wanneer dit niet op afstand op te lossen blijkt, plannen we een servicebezoek in. Ons serviceteam kan het systeem dan op locatie nakijken.
- Je hebt inmiddels meerdere keren geprobeerd de batterij opnieuw te koppelen en ook een nieuw Home aangemaakt, zonder resultaat. Ik stuur dit daarom nu door naar onze serviceafdeling. We plannen een servicebezoek in, zodat het systeem op locatie wordt nagekeken en het probleem wordt opgelost.
- Onze serviceafdeling neemt contact met je op om hiervoor een afspraak te maken. (er is daadwerkelijk iemand langs geweest, hij heeft hier een half uur met zijn laptop zitten proberen de boel aan de praat te krijgen, alleen jammer dat het hem ook niet lukte, er zou een server-update nodig zijn, dat zouden ze de komende nacht meteen doen..)
- We zijn er nog mee bezig. We geven je vandaag een update.
-We zijn er nog mee bezig.
- We nemen snel contact op om een nieuwe afspraak op locatie te plannen. We nemen een vervangende batterij mee.
Dat laatste bericht kreeg ik anderhalve week geleden (woensdag 8 juli), en sindsdien is het weer oorverdovend stil. Ik heb afgelopen vrijdag nog maar eens gevraagd wat zij verstaan onder 'we nemen snel contact op'. Daar is gewoon niet op gereageerd!