• wim26
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12:21
Er zat geen fout in: Ik detecteerde dat het formaat niet meer klopte en gaf daar een melding over.

Wat is de verbetering om een getal te tonen wat geen relatie heeft tot de werkelijkheid ?
Als blijkt dat ie er met een SOC correctie soms 30% naast zat, wat is dan het nut om tiende procenten te tonen ?

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:33
wim26 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:17:
Er zat geen fout in: Ik detecteerde dat het formaat niet meer klopte en gaf daar een melding over.

Wat is de verbetering om een getal te tonen wat geen relatie heeft tot de werkelijkheid ?
Als blijkt dat ie er met een SOC correctie soms 30% naast zat, wat is dan het nut om tiende procenten te tonen ?
Hoe weet je dat de SOC weergave niet correct is? Je kan geen meting doen van de werkelijke waarde. Dat er in eerdere versies van de software een drift voorkwam klopt Echter met de huidige versie lijkt dat veel minder voor te komen. Ik heb sinds begin april geen correctie van de SOC waarde op mijn 4 batterijen gezien

Het is overigens een fout als je aanneemt dat een externe input waarde een integer is als je niet weet wat de veld definitie in de bron software is. Je dient dan altijd uit te gaan van dubbele precisie en dat voor eigen gebruik via een Round functie om te zetten naar een integer als je geen dubbele precisie wil gebruiken.
Pagina: 1 ... 288 289 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2