INDX staat met INBXX. Bouw viel me mee. "Demontage" was een half uur. INDX inbouwen denk ik toch een uurtje of 6-7. Maar wel met wat pauzes. 1 schroefje missend en ook niet over uit de demontage. Gelukkig onderhand een mooie collectie schroefjes waar ook deze in zat. Verder eigenlijk prima verlopen. Aan het eind van de bouw handleiding lijken de instructies wat minder scherp.
Hij doet het nu. Net een onderdeel geprint dat ik nog extra nodig heb. Ziet er prima (1 kleur). Paar dingen vallen me wel al op:
1) De lesstrip van de ruimte zit nu lager en daarmee is de build plate de eerste paar centimeter niet verlicht. Die cruciale eerste laag moet je dus met een zaklampje bekijken.
2) Het rammelt wel echt enorm. Aan de print zie ik niks. Maar dit is heftiger dan de standaard core one. Naar mijn idee gaat de kop ook sneller. De kop is ook zwaarder.
Edit: Heb het geheel nu op de vloer gezet. Beweging is er grotendeels uit.
3) Bed leveling faalt bij mij. Kan niet ontdekken waardoor. Alles schoon, bed ligt er strak op, z-as opnieuw gekalibreerd. Ik weet ff niet waar ik dit moet zoeken.
Edit: Na een paar keer is dit nu weg. Geen idee wat het was.
4) Sommige review hadden commentaar op het INDX frame waardoor je minder ziet. Hoewel dat waar is, zeker, vind ik de impact wel meevallen. Zodra er licht is, kun je alles prima zien. Soms een beetje bewegen met je hoofd en de zijkanten zijn gewoon vrij.
Verder nog niet veel op te merken.
Had drie van deze op voorhand geprint. Maar niet nodig gehad. Denk ook niet dat het met heat inserts werkt zoals het bedoeld is. Je draait de houders na calibratie weer een slag los. Een bout in heatinsert zou dan verder los trillen. Nu zitten de bouten in de plastic. Heb ze zelf voorgetapt door het schroefje er eerst los, met een schroefmachine, in en uit te draaien. Ik snap dat een slechte versie snel sneuvelt. Ik denk dat mijn versie al verbeterd is. Nergens last van gehad en voelt toch net iets zwaarder dan een standaard printje.
edit:
foto’s en test printje
Foto van de printer stond het nog op een IKEA tafeltje. Schijnt vaker bron van problemen te zijn geweest.
Daarnaast ook een test print met 4 tools gedaan. Zwart en bruin zijn van tm3d. Daar ben ik al langer tevreden over. Wit is van Prusa. Blauwe is Bambu labs matte. Allemaal PLA. De strings die je ziet zijn van de blauwe en ontstaan als de tool retour Dock gaat. Frappant dat de Bambu matte pla in de mmu3 ook al constant problemen gaf. Die is op de rol ook erg zacht. Maar lijkt mij een kwestie van beter instellen van de filament settings of in het algemeen een software dingetje.
Ik ben hier wel tevreden mee. Alles wat op de foto’s staat is met standaard instellingen. Generic PLA profiel (behalve Prusament).
[
Voor 57% gewijzigd door
DomiGijzen op 23-07-2026 08:28
]
Grz D.