[3D printer] Prusa Core One

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

  • wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:27
Ik hebt ook zo'n Biqu Criogrip Glacier plaat , ik print er ook alles op van pla , petg , petg-cf , tpu en abs .

sommige kleine prints 10x10mm krijgt ik er bijna niet af ook als ik de plaat buigt .

  • leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Hoe ziet het printopperblak eruit? Ik gebruik de textured in combinatie met de PETG, maar vooral omdat ik structuur erg mooi vind.

Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module


  • Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Minder structuur dan de textured sheet, maar meer dan de satin sheet in zou ik zeggen.

  • Nozzit
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17:45
wim62 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:42:
sommige kleine prints 10x10mm krijgt ik er bijna niet af ook als ik de plaat buigt .
Fijn dat dat bij jou dan wel zo goed werkt, bij mijn vriend had hij enorme warping issues en kwam de print ook regelmatig gewoon helemaal los.

Maar nu ik al deze goede ervaringen hier en op andere plekken op het internet lees overweeg ik toch om er zelf één aan te schaffen voor mn prusa mini +

[ Voor 20% gewijzigd door Nozzit op 02-06-2026 08:35 ]

LLM's zijn als mannen, ze praten vol zelfvertrouwen over dingen waar ze niets van begrijpen.


  • lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:03
Nou daar is de mail:

Founders update.

Shipping will start June 25.

We know the wait has been longer than any of us wanted.
We've said that before and we mean it. But we didn't spend the time standing still; macros and firmware are in considerably better shape, we've fixed a heatcreep issue affecting low temp materials in elevated ambient temperatures, documentation is solid, and we've added accessories that weren't in the original plan.

The result is a better product in your hands.

We gaan het beleven, heb nu ondertussen ook een Snapmaker U1, nog even bedenken of ik dit avontuur nog wel aan ga!

  • Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
Sabbi schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:14:
Ik heb mijn Home Assistant dashboard ook wat zitten pimpen, met een Prusa Orange theme, een Picture Elements card met een (AI) infographic, en wat custom udp metrics:

[Afbeelding]
Dat ziet er wel vet uit hoor! Zou je de .yaml willen delen? En/of eventueel de (HACS?) components die je gebruikt hebt?

  • leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

En als we dan toch bezig zijn, die afbeelding zou ik ook wel willen hebben :P
Waar haal je de kamertemperatuur vandaan? In mijn HA heb ik die nog steeds niet zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door leejoow op 15-06-2026 10:30 ]

Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module


  • Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:12

Snuffel

Vroem!

leejoow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:29:
En als we dan toch bezig zijn, die afbeelding zou ik ook wel willen hebben :P
Waar haal je de kamertemperatuur vandaan? In mijn HA heb ik die nog steeds niet zitten.
Dat kan je met REST commando/sensor doen, aan te maken in je configuration.yaml

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...


  • Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

@leejoow @Anteros

YAML voor het dashboard: https://gist.github.com/Walderbash/3328978e9389273de02f3484206abd8e

Custom components zijn:
  • mushroom card
  • modern circular gauge
  • card-mod om de fan icoontjes te laten draaien
  • web-rtc camera (ik heb go2rtc draaien om de rtsp stream naar webrtc om te zetten)
  • statistics graph chart card voor de grafieken
  • Een Sonoff S60 stekker die stroom meet en de printer aan/uit zet.
  • Voor het ophalen vd deur/chamber/fan data heb ik een eigen custom component gevibed, want dit komt niet mee uit de standaard api: https://github.com/Walderbash/prusa-buddy-metrics
Plaatje is een standaard picture element card:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-QjTRaEGI3mb8yix3NDHRHA2ro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TL4Bcqj0usEy7Qxttl018KBu.png?f=fotoalbum_large

  • Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
@Sabbi Dank je! Ga er ook eens naar kijken. Much appriciated!

  • leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Thanks @Sabbi!

Ondertussen kan ik hier niet wachten op de INDX.... Ik moet nogal wat multicolors prints maken en mijn MMU heeft geregeld dat hij bij een filament change het filament niet oppakt, maar dat de printer om de een of andere reden wel denkt dat hij verder kan gaan.

Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module


  • Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:18
Haha, ik had de 4-toolhead versie gekocht. Nu kan ik niet wachten de extra toolhead te kopen...

  • leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Inderdaad, als deze werkt op mijn CoreONE dan bestel ik er nog een om mijn MMU te vervangen.

Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module


  • Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:12

Snuffel

Vroem!

Weer wat aan het prutsen geweest.

Meer sensoren toegevoegd, en de temperaturen veranderen van kleur naarmate het warmer wordt. Ook de progressie balk verloopt van rood naar groen naarmate de print vordert. Erg leuk om zo met HA te klieren om eerlijk te zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HrwpxLyS/HA-Prusa.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Snuffel op 16-06-2026 12:49 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...


  • Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Kun je inmiddels met Prusalink al een print stoppen of pauseren? Dat mis ik nog wel op mijn HA-dashboard.

Oh ja, ik zie het nu staan :z Vanavond mijn dashboard weer eens updaten.

[ Voor 28% gewijzigd door Yukkie op 18-06-2026 11:00 ]

We've got that ring of confidence


  • Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

@Yukkie Dat kan als sinds forever maar ik verstop die knoppen liever zodat ik er niet per ongeluk op druk :)

  • Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Sabbi
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
show_name: true
show_icon: true
type: button
entity: button.prusa_coreone_cancel_job
name: Cancel Job
tap_action:
  action: toggle
  confirmation:
    text: Are you sure?
Op deze manier kun je niet zomaar je print cancelen :)

We've got that ring of confidence


  • Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:12

Snuffel

Vroem!

met het plaatje van @Sabbi even wat zitten stoeien voor een dashboard. Ziet er prima uit tot nu toe al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VXXYZ9g/Test.png

[ Voor 46% gewijzigd door Snuffel op 18-06-2026 15:39 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...


  • _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Core one L is weer op voorraad. Wel inmiddels 200 euro duurder dan een half jaartje terug, dat viel mij wel op.

  • DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:28
Mijn INDX is schijnbaar vandaag verstuurd. Alleen een mail met informatie over bouwen en support. Geen T&T.

Grz D.


  • iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11

iMars

Full time prutser

_ferry_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:49:
Core one L is weer op voorraad. Wel inmiddels 200 euro duurder dan een half jaartje terug, dat viel mij wel op.
Die van mij is vandaag binnen gekomen, toegevoegd aan de rest van de Prusa's (Duckstad :+ )

Nu maar wachten totdat de INDX binnen komt en een van de Core One's ombouwen _/-\o_

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste