[3D printer] Prusa Core One

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:34

Boullie

Da Bulster

BigEagle schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:54:
INDX voor de Core One L+ is beschikbaar.

4-Tool: 729 euro
8-Tool: 979 euro

Meerpijs voor een L: 20 euro extra bovenop de genoemde prijzen.

Ik wacht nog even met de upgrade, verwacht nog wel wat kinderziektes...
Had verwacht dat ze ook een versie met nog wat meer tools voor de L(+) zouden maken. Een versie met 10 tools of zo. Niet dat super veel mensen die zouden kopen maar de ruimte is er aan de voorkant.
Wellicht dat die later nog komt.

Boullie

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48
Boullie schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:50:
[...]

Had verwacht dat ze ook een versie met nog wat meer tools voor de L(+) zouden maken. Een versie met 10 tools of zo. Niet dat super veel mensen die zouden kopen maar de ruimte is er aan de voorkant.
Wellicht dat die later nog komt.
Ik had ook een versie verwacht met 10+ tools. Maar ik denk de kosten daarvoor dan wel erg hoog gaan worden. En waar moet je die extra spoelen kwijt? Zoveel groter is de C1L(+) niet t.o.v. de C1(+).

8 is wel mooi denk ik, dan kan je tenminste er nog iets langs kijken (hoop ik) hoe het gaat.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:58
coptician schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:22:
[...]

Hoewel de belt tensioning zeker een probleem is en de homing calibratie daardoor beinvloed wordt - dit gaat om de offset sensor voor de tools. Dat is een apart ding wat je (nog) niet in de vanille C1 hebt :).

Dit is wel een hele goede reminder om mijn belt tension na te kijken. Ik ga alleen niet losmaken en gantry opnieuw squaren tenzij ik er 1.5GT belts in doe, dat weiger ik.

ook al zijn de parts van mijn nieuwe h2c mooier dan mijn c1 indx maar ssshhhhhh just belt tension and it'll be fine
edit:
Belt tensioning was zeker nodig, ik was een 3/8 draai te laag ongeveer. Na anderhalve maand dus even controleren is de moeite waard!
Dank je voor de uitleg, ik had niet door dat het om iets anders ging. En omdat ik ineens na de nieuwe update de melding: Endstop early trigger kreeg. Dacht ik dat dit misschien dezelfde oorzaak zou kunnen zijn.

Ik heb even snel gezocht en ik zag dat mijn melding kan komen door een te losse belt, dat de gantry niet haaks is of binding van de toolhead. Ik zal hier als eerste naar kijken. Want ik heb een tijdje terug gehad dat het filament loskwam en er een blob filament vast zat tussen het printbed en later zag ik ook een prop zitten bij de printerkop.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste