© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Ik ben een tijdje hier niet meer geweest, maar ik zie dus dat je toch voor de CoreOne bent gegaan.ocf81 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 11:53:
Vorige week mijn Core One+ ontvangen. De dag erna de filtermodule geïnstalleerd en de printer in gebruik genomen. Inmiddels staat de printer een eindeloze hoeveelheid Gridfinity bakjes weg te werken. Vooralsnog gematigd positief over deze printer. In de praktijk is een kamertemperatuur van 55 graden niet direct haalbaar, maar over tijd lukt het wel. Weet iemand eigenlijk wat de maximale volumetrische verplaatsing is van de 0.4 mm HF spuitmond? Voor ASA lijkt 26 mm³/s prima te werken. Weet iemand ook of het sneller kan?
Die 55 graden haalde ik ook bijna nooit. Wat helpt is er een kussen bovenop te leggen, dat doe ik bij mijn Voron en scheelt behoorlijk.
Ik zit toch ook weer te twijfelen om er weer een aan te schaffen.
Ik wil dan meteen de belts vervangen door GT1.5 en alle PCCF onderdelen vervangen door ASA.
Mijn ervaring bij mijn Voron is dat het niet altijd beter is om hardere materialen te gebruiken. ASA zal iets meer dempen dan PCCF.
Maar dat is meer een idee.
[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 26-01-2026 15:20 ]
Ik zei inderdaad dat ik dat niet ging doen, maar de INDX heeft mij over de streep getrokken. Inmiddels heb ik hem bijna twee maanden in gebruik en zijn er al enkele kilometers filament door de spuitmond heen gejaagd. Ik ben wel tevreden, hoewel er zeker verbeterpunten zijn. De standaardprofielen zijn relatief traag voor een CoreXY en de printkwaliteit is niet slecht, maar ook niet overweldigend goed. Het is echter ook niet slechter dan mijn MK3.5, dus ik gebruik hem volop. Voor flexibel filament is de Nextruder wel een aanwinst t.o.v. de filamentaandrijving van de MK3.5.rinkel schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:04:
[...]
Ik ben een tijdje hier niet meer geweest, maar ik zie dus dat je toch voor de CoreOne bent gegaan.
Die 55 graden haalde ik ook bijna nooit. Wat helpt is er een kussen bovenop te leggen, dat doe ik bij mijn Voron en scheelt behoorlijk.
De printer die ik nog aan het ontwerpen ben moet dan maar de printer worden die echt heet kan printen, maar ik ben nog aan het dubben over de details van de opzet. Als ik daar meer over heb te melden dan zal dat in het de discussie over dat project wel naar voren komen.
Ik denk zelf dat het niet heel veel uitmaakt of je nu ASA of PCABS-CF gebruikt (want dat is de "PCCF" van Prusa uiteindelijk) De VFA's zijn volgens die gozer van Construct3D vooral een probleem van resonantie in het profiel. Jouw probleem van goede opstapeling van de lagen ben ik zelf nog niet tegengekomen in de mate waarin dat voor mij problematisch is.rinkel schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:04:
Ik zit toch ook weer te twijfelen om er weer een aan te schaffen.
Ik wil dan meteen de belts vervangen door GT1.5 en alle PCCF onderdelen vervangen door ASA.
Mijn ervaring bij mijn Voron is dat het niet altijd beter is om hardere materialen te gebruiken. ASA zal iets meer dempen dan PCCF.
Maar dat is meer een idee.
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 26-01-2026 15:55 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Heb je wel de HF profielen gekozen? Eerst vond ik het ook wat traag. Toen zag ik dat ik de normale nozzle had gekozen in plaats van de HF versie. Als ik die vergelijk met hetzelfde voorwerp gesliced voor de X1, scheelt het op een print van 3 uur echt maar een paar minuten.ocf81 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:41:
De standaardprofielen zijn relatief traag voor een CoreXY en de printkwaliteit is niet slecht, maar ook niet overweldigend goed. Het is echter ook niet slechter dan mijn MK3.5, dus ik gebruik hem volop.
En qua printkwaliteit scheelt het ook amper. De ene doet het beter qua overhang, de ander weer beter qua hoeken, en zo zijn ze verschillend maar komt er bij mij niet per se een winnaar uit qua printresultaat.
[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 27-01-2026 19:05 ]
Ik had vooraf snelheden van 250mm/s verwacht en het is vaak nog niet eens de helft. Als je de snelheid op 300 zet en dan het maximaal verplaastingsvolume op ca 25 mm³/s, dan komt er nog steeds een redelijk resultaat. En het scheelt toch wel of een print 6 of 8 uur duurt._ferry_ schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:59:
[...]
Heb je wel de HF profielen gekozen? Eerst vond ik het ook wat traag. Toen zag ik dat ik de normale nozzle had gekozen in plaats van de HF versie. Als ik die vergelijk met hetzelfde voorwerp gesliced voor de X1, scheelt het op een print van 3 uur echt maar een paar minuten.
En qua printkwaliteit scheelt het ook amper. De ene doet het beter qua overhang, de ander weer beter qua hoeken, en zo zijn ze verschillend maar komt er bij mij niet per se een winnaar uit qua printresultaat.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Weet iemand of er een optie in PrusaSlicer zit om een erg snelle print te doen? Hoeft niet netjes te zijn of stevigheid te hebben. Is alleen om de grote/shape te testen.
Vase ondersteund geen support materiaal dus dat werkt niet voor mij. Draft duurt nog steeds erg lang.
Dan zul je een eigen print profile moeten maken, waarin je de layer height, perimeters, first layer en bottom layer aanpast etc.marc1990 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:50:
Hoi,
Weet iemand of er een optie in PrusaSlicer zit om een erg snelle print te doen? Hoeft niet netjes te zijn of stevigheid te hebben. Is alleen om de grote/shape te testen.
Vase ondersteund geen support materiaal dus dat werkt niet voor mij. Draft duurt nog steeds erg lang.
Dit vereist wel redelijk veel werk, maar het is te doen.
Wat je ook nog kan aanpassen is de filament settings, de max volumetric speed etc verhogen, max crossing speed aanpassen etc. Ik zou eerst hiervoor gaan voordat je een eigen print profiel aanmaakt; vaak kun je hiermee namelijk flink nog wat spelen om sneller te kunnen printen. Dit zou dan ook mijn eerste keuze zijn.
Voron V0.2 | Prusa Core One+ | E3CNC rodmod (in progress)
Andere vraag zijn er al (nieuwe) reviews binnen voor de INDX. Ik vind zo snel niks. Dacht dat de eerste batch uitgeleverd worden in Q1.
De tijd die iets kost is een functie van de omvang van het object. Daar valt verder niet zo veel aan te doen anders dan het aantal lijntjes van de schil en de hoeveelheid vulling aan te passen. Soms kan je interne of niet relevante geometrie verwijderen om het model te versimpelen als het om een passingstest gaat. Natuurlijk kan de vulling middels het adaptive cubic algoritme in te vullen te helpen, omdat dan alleen vulling wordt gegenereerd waar het nodig is om het model intern te ondersteunen.marc1990 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:15:
Bedankt, ben met de setting bezig geweest om het sneller te krijgen. Heb ook maar mijn model aangepast om als snelle test versie te werken.
Prusa zegt Q1, maar Bondtech zelf zegt Q2. Bondtech is degene die het ontwikkelwerk doet, dus het lijkt me dat Q2 realistischer is. Mijn gok is dat medio eind mei à begin juni we wel iets gaan zien, maar dat is meer een onderbuikgevoel op basis van de historie tot nu toe en het gevoel dat ik krijg als ik naar de communicatie in het verleden kijk. Puur een gok dus.marc1990 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:15:
Andere vraag zijn er al (nieuwe) reviews binnen voor de INDX. Ik vind zo snel niks. Dacht dat de eerste batch uitgeleverd worden in Q1.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
YouTube: The PRUSA CORE ONE INDX is here!!!
Die is op 19-11-2025 op formnext laten zien en hier ook zowat gelijk gepost.wim62 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:11:
Hier is hij dan de INDX voor de prusa core one .
YouTube: The PRUSA CORE ONE INDX is here!!!
Zie bijvoorbeeld deze post:
ocf81 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:05:
3D Musketeers gaat om 1030 een uitzending doen over de C1 met INDX:
[YouTube: INDX ON CORE ONE LIVE!!!]
[edit]
+30 minuten -> 1100
[ Voor 31% gewijzigd door Boullie op 27-02-2026 16:25 ]
Boullie
Dat de Core ONE 8 kleuren kon was ook al bekend na de aankondiging op FormNext?wim62 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:29:
Klopt maar die hadden er maar 4 kleuren nu ook in 8 kleuren .
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Zie bijvoorbeeld
YouTube: Prusa CORE One INDX - 8 HEADS! Formnext 2025 en https://www.tctmagazine.c...th-bondtech-indx-upgrade/
De gepostte short is ook van 19 november_ferry_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:46:
Nehhh, met de formnext was de 8-tool gewoon werkend te zien, dus als je denkt iets nieuws op de video te zien heb je wat gemist sinds eind november
Zie bijvoorbeeld
YouTube: Prusa CORE One INDX - 8 HEADS! Formnext 2025 en https://www.tctmagazine.c...th-bondtech-indx-upgrade/
Boullie
INDX Founders : Pre-orders are delayed.
Denk meteen oh crap, gelukkig valt het mijns inziens mee:
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Ik denk dat ik de drukte even uitzit en dan maandag o.i.d. mijn bestelling ga plaatsen.
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 20-03-2026 15:39 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module
Ik kon het gister avond laat toch niet los laten:ocf81 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:39:
De INDX kan nu besteld worden... en de Bondtech site ligt er (nagenoeg) uit.![]()
Ik denk dat ik de drukte even uitzit en dan maandag o.i.d. mijn bestelling ga plaatsen.
:strip_exif()/f/image/gy7AhXfnCv2hPix4Apv8Xb7n.png?f=user_large)
Zo af en toe refreshen, maar ging prima!
Je moet dan de INDX edition bij Bondtech bestellen.Caelorum schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:07:
Die zal via prusa lopen lijkt me.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Gaat dat voor de reguliere versie ook gelden of alleen de founders edition?ocf81 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 11:17:
[...]
Je moet dan de INDX edition bij Bondtech bestellen.
Nvm, zoals ik al dacht: Spring 2026 through the Prusa e-shop. The Founders Edition is already sold out.
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 21-03-2026 12:14 ]
Ik twijfel nog, ik ga sowieso voor een 8-tool, maar voor op de Core One vind ik het eigenlijk "overdreven" ... zou dat eerder op de Core One L doen (die ik niet heblennertvdkort schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 11:14:
[...]
Ik kon het gister avond laat toch niet los laten:
[Afbeelding]
Zo af en toe refreshen, maar ging prima!
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Ja ik heb precies hetzelfde eigenlijk, ik baal ook dat het nog niet voor de L er is.iMars schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:15:
[...]
Ik twijfel nog, ik ga sowieso voor een 8-tool, maar voor op de Core One vind ik het eigenlijk "overdreven" ... zou dat eerder op de Core One L doen (die ik niet heb). Zit er nu te piekeren of ik eerst een Voron V2 (350) ga bouwen, all cnc-parts en daar de INDX 8 tool erop te zetten, en dan later eentje op de Core One (misschien heb ik tegen die tijd wel een L erbij).
Die wil ik uiteindelijk wel hebben.
Ik heb gewoon hoop dat het volgende gebeurt: Prusa gaat een L met INDX aanbieden(via discord begreep ik dat de verkoopcijfers tegen vallen) dan hoef ik niet nog een nextruder weg te gooien. zet ik 4 koppen over op die L en dan doe ik de normale one met INDX weg.
Misschien wishfull thinking, maar goed anders hopen dat er een one naar L upgrade gaat komen(geloof alleen de tophat en mounting frame)
Grz D.
Nou, keuze is makkelijk... eerst werd gezegd dat ik kon wisselen voor de developers kit (Voron) maar Olaf zegt nu dat dat niet kan/mag ... dat ik mag refunden (maar dat gaan we niet doen).iMars schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:15:
[...]
Ik twijfel nog, ik ga sowieso voor een 8-tool, maar voor op de Core One vind ik het eigenlijk "overdreven" ... zou dat eerder op de Core One L doen (die ik niet heb). Zit er nu te piekeren of ik eerst een Voron V2 (350) ga bouwen, all cnc-parts en daar de INDX 8 tool erop te zetten, en dan later eentje op de Core One (misschien heb ik tegen die tijd wel een L erbij).
Wordt nu de Core One 8-tool (met hoop om het over te zetten naar de Core One L in de toekomst)
En als je hem niet wil, sta ik wel open voor overname hooriMars schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:22:
[...]
Nou, keuze is makkelijk... eerst werd gezegd dat ik kon wisselen voor de developers kit (Voron) maar Olaf zegt nu dat dat niet kan/mag ... dat ik mag refunden (maar dat gaan we niet doen).
Wordt nu de Core One 8-tool (met hoop om het over te zetten naar de Core One L in de toekomst)
Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module
leejoow schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:36:
[...]
En als je hem niet wil, sta ik wel open voor overname hoor
Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module
Nee heb je, ja kan je krijgenleejoow schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:33:
Kan het altijd proberen ❤️❤️
Ik heb 3 Core One's staan dus ik ga er gewoon een ombouwen. Wie weet over een jaar dat ik het over zet naar een Core One L.
Nu een jaar of zo wachten tot ze beschikbaar zijn voor de niet preorders 😅
Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module
Hoop het niet. Was aan hopen voor een winter/najaar projectjes.leejoow schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 07:02:
Nu een jaar of zo wachten tot ze beschikbaar zijn voor de niet preorders 😅
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Had ze gemaild naar aanleiding van die email, omdat ik via bankoverschrijving betaald heb maar geen confirmatie gekregen had dat de betaling binnen gekomen was.ocf81 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:34:
Ik denk dat ik er niet heel veel naast zat met de schatting dat het toch wel mei gaat worden voordat de INDX gaat worden geleverd. Gisteren een mail ontvangen dat de voorverkoop op 19 april sluit.
Dit was de reactie:
Eind April is technisch gezien natuurlijk Mei, gelukkig gaat de tijd snel(iig bij mij dan)Hi Lennert,
Your order is paid and ready to be shipped as soon as we begin shipping of the INDX Founders edition, which will be in the end of April.
Best regards,
Daarnaast ben ik ook niet helemaal happy met de 'fun fence', ik snap dat t nodig is maar het is duidelijk een after thought. Naja nog 3 dagen om te beslissen:D
Ik ben het met je eens, alhoewel ik na al die jaren prusa bezitter te zijn er eigenlijk niet meer van op kijk_ferry_ schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:01:
Qua communicatie kunnen ze nog wel wat leren ja, op hun blog komt er ook weinig over langs, en ondertussen klapt Bambu er het ene na het andere uit qua nieuwe hardware, updates en accessoires.
Bambulab gaat idd hard, maar kijk zelf meer naar de Snapmaker U1. Full spectrum printen ziet er echt goed uit! Lees regelmatig op de FB groep, maar ik wil een printer die ik aanslinger en weinig aandacht vereist en dat is een U1 op dit moment nog niet echt.
Als ik kijk naar dit filmpje maak ik mij meer zorgen om de printkwaliteit:Die rocket engine vind ik er echt belabberd uitzien, vooral het bovenste gedeelte
[ Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 17-04-2026 15:47 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
<1000 euro?ocf81 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:44:
Even een realiteitscontrole: Wat is een 2e-hands Core ONE met filtratie-eenheid en buddy camera met ca 17 dagen printtijd / 3.5 km filament op de klok volgens jullie waard? (ca. 6 maanden oud)
Nieuw is ie 1350 (kit 1050 maar het is al gebouwd)
[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 17-04-2026 17:53 ]
Nu dus ook regulier te koop met estimated shipping start in juni.
Uiteindelijk maakt dat niet veel uit. Ik ben heel benieuwd naar hoe de INDX-upgrade bevalt (als Founder en zonder ervaring met het bouwen van printers zeker), en hoe de machine zich daarna gedraagt. De Core One (met wat +-upgrades) bevalt me zeer goed ondanks de single-colour en dergelijke.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Dat betekent dus dat ik straks weer onderdelen moet bijbestellen om alles recht te trekken.Differences between the Founders Edition and the Prusa Edition
The design has continued to evolve even since the Founders Edition (FE) parts were manufactured, so there are now several differences between the FE and the Prusa Edition. If FE owners want to adopt some of these changes later on, the updated components will also be offered separately as spare parts.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Welcome to the bleeding edge. It cuts.ocf81 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:49:
Met deze alinea uit de blogpost ben ik toch wel wat minder blij:
[...]
Dat betekent dus dat ik straks weer onderdelen moet bijbestellen om alles recht te trekken.
Maar ja, gelukkig wel een paar honderd euro bespaard op de prijs
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 24-04-2026 21:00 ]
Het is met de prijzen die Prusa hanteert nog maar de vraag of je dan nog wat bespaart. We gaan het zien.coptician schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:57:
[...]
Welcome to the bleeding edge. It cuts.
Maar ja, gelukkig wel een paar honderd euro bespaard op de prijs
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Precies mijn gedachte. Zo te zien heb je de balk waarop alles gemonteerd al, want die lijkt alleen in de variant voor 8 koppen te bestaan. Ik had sowieso al een paar extra koppen besteld om zo wat te kunnen variëren met de spuitmondbreedte, dus ik denk dat het in mijn geval wel goed gaat komen.Caelorum schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:00:
De prijs van nu is wel een beetje jammer inderdaad. Toch maar wel besteld, want we hebben teveel prints laten liggen vanwege gebrek aan multicolor of soms zelfs multimaterial. Wel maar voor de 4x gegaan. Mocht ik ooit meer nodig hebben kan ik altijd nog bijbestellen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Printer werd de volgende dag keurig netjes geleverd, niets mis mee. Uitpakken was zo gedaan, en hij staat netjes op de oude plek van mijn Creality K1C.
Eerst calibratie liep moeizaam, eerst gign het homen niet lekker, daarna de loadcell test. Met name die laatste was een kwestie van flinke mep tegen de nozzle geven zodra het gevraagd werd en toen liep die door. Buddy camera was even uitzoek werk, maar ook die zit.
En dan... testprinten maar en kijken hoe het er uit komt. Wat dat betreft: dikke prima. Nette, strakke prints zonder al te veel moeite.
Maar... ik kom van een geroote K1C af, en gebruikte voornamelijk Mainsail voor monitoring en eventuele aanpassingen. Dat ligt hier wel anders. Prusa Connect en/of Prusa Link bieden niet de functionaliteit die ik gewens was in Mainsail. Kwestie van wennen wellicht.
Wat mij mateloos irriteert echter, is het streamen van de webcam. Dat is ronduit slecht voor een printen van dit nievau. Echt vloeiende beelden zoals bijv. bij de K1C is niet mogelijk. Zelfs met een zeer stabiele WiFi of ethernet verbinding laat het te wensen over.
Wat ook onbegrijpelijk is in mij ogen, is het ontbreken van een interne HD. Dat wordt 'gecompenseerd' met de USB stick in het LCD scherm, maar is niet echt een mooie of nette oplossing. Printopdrachten versturen vanuit Orca duren domweg te lang. Ook dat kan en moet veel beter voor een machine in deze prijsklasse.
Even een USB HD aan een van de USB-C poorten aan de achterkant hangen werkt (vooralsnog?) niet.
Wat mij ook is opgevallen, is het geluid wat deze printer maakt. Niet te vergelijken met de K1C, die had voornamelijk last van harde ventilatoren. Het geluid dat de Prusa maakt is hoger en dringt meer door.
Dat word de kast isoleren waar hij in staat, want dit is beduidend slechter (wederom: mijn mening) in vergelijking met bijv de K1C (of de X1C van Bambu wat dat betreft)
Maar goed, algemene indruk van de Core One + is positief. Hij print heel mooi en snel, maar aansturingstechnisch..... niet mijn voorkeur. Of ik ben te verwend geraakt door Klipper, dat kan natuurlijk ook.
Ben verder heel blij met deze Prusa, maar zal nog aardig wat dingen moeten tweaken/wijzigen/veranderen om het geheel tot mijn zin te maken.
Nu heb ik nog niet het hele topic doorgenomen, maar toch even de vraag: heeft iemand het display al eens verplaatst naar boven, en zo ja: hoe heb je de kabelrouting van de flatcable aangepakt?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Even snel kort reageren op jouw en gelijk een mini review van mijn printer erbij. Bij mij ging de eerste kalibratie ook moeilijk bij het homen en deur. Recent nog een keer moeten doen en dat ging ook niet echt soepel en ging het home ook mis.Snuffel schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:39:
Eerst calibratie liep moeizaam, eerst gign het homen
Wat mij mateloos irriteert echter, is het streamen van de webcam. Dat is ronduit slecht voor een printen van dit nievau. Echt vloeiende beelden zoals bijv. bij de K1C is niet mogelijk. Zelfs met een zeer stabiele WiFi of ethernet verbinding laat het te wensen over.
Wat ook onbegrijpelijk is in mij ogen, is het ontbreken van een interne HD. Dat wordt 'gecompenseerd' met de USB stick in het LCD scherm,
Wat mij ook is opgevallen, is het geluid wat deze printer maakt.
Webcam streamen op zich had ik daar ook veel meer van verwacht. De webcam heeft een eigen wifi verbinding voor zover ik begrepen heb en gebruikt niet de ethernet verbinding van core one zelf. Ik krijg wel soepel en vloeiend beeld als ik via de VLC player kijk. Wat mij verbaasde was dat via de app op mijn tablet het beeld stroperige loopt en niet te bekijken is. terwijl als ik via VLC player op mijn computer kijk het beeld soepel loopt zonder problemen. Tot nu toe geef ik de webcam de voordeel van de twijfel ivm afstand tussen AP en locatie van de 3D printer.
Dat van de usb stick verbaasde mij ook. Het was mij als nieuwe gebruiker ook niet duidelijk dat ik de usb-stick moest steken in het scherm om te kunnen printen.
Het geluid vond ik juist heel erg meevallen. Ik ben erg gevoelig voor geluiden. En was juist erg blij met de geringe hoeveelheid geluid wat de printer maakt. Nu kan ik niet vergelijken met een andere printer die vrij nieuw is.
Ik denk dat het volgende aan mijn printer ligt. Mijn printer beweegt heel erg. Ik had hem eerst op een hele degelijk opvouwbare werkbank gezet. In het midden van de werktafel toen ik hem wat naar de buitenzijde zetten toen zag je de behuizing meer bewegen en maakte de printer meer lawaai. Op dit moment staat hij tijdelijk op een plank van een stelling die vast geschroefd is aan de muur en nu staat de printer veel stabieler en is stiller. Gisteren zag ik een filmpje van proper printing en zijn printers zijn veel stabieler als de mijne hij heeft een heel simpel frame op stokken gemaakt.
YouTube: Your 3D Printer Doesn’t Need a Table
Het enige wat ik tegen vind vallen c/q de pech die ik gehad heb was dat tijdens transport o.a. de top plexiplaat was gedeukt waarvoor ik een nieuwe gekregen heb. Door diverse omstandigheden haalde ik tot mijn eigen frustratie de printer pas na 2 maanden uit de doos. Toen ik contact opnam omdat mijn home niet lukte. Moest ik dat filmen. Er waren nog een paar dingetjes waar ze mij keurig netjes mee geholpen hebben.
En ik kreeg zonder vragen of problemen een nieuwe top plaat. Hier was ik erg verbaasd over.
Ik moet nog een keer contact met ze opnemen want bij mij is het handvat losgekomen van de deur. En ik wil ze vragen wat voor soort dubbelzijdig tape ze hebben gebruikt. Dat vond ik wel tegenvallen dat het enkel met dubbelzijdige tape vastzit. Want door de warmte is het bij mij losgekomen.
Ben wel blij met hoe de printer print.
Korte review van mijn kant: ik heb afgelopen november de zelfbouwversie gekocht, precies een dag voordat de CORE One+ versie gereleased werd. Mijn bestelling werd direct omgezet zonder verdere actie van mijn kant, helemaal prima.
Het bouwen duurde even, vooral omdat er zo veel zakjes en onderdelen zijn op het begin. Het zoeken naar de juiste schroefjes duurde langer dan het in elkaar draaien zelf. Naar het einde toen ging dit steeds vlotter, aangezien er minder onderdelen waren om doorheen te spitten. Het in elkaar zetten zelf ging heel soepel, niks raars tegengekomen.
De allereerste kalibratie (homing vooral) duurde wat langer, dit kwam omdat ik de riemen nog niet op de juiste spanning had. Na de eerste kalibratie kon ik de riemen met de ingebouwde tuner op de juiste spanning zetten en sindsdien loopt dat als een trein.
Ik ben eigenlijk heel tevreden met de printer. Ja, qua waar voor je geld is het misschien niet de beste koop, maar de combinatie van (zo veel als kan) open software / hardware, gemaakt in de EU en beschikbaar als kit is voor mij veel belangrijker. De printkwaliteit is erg strak, en ondanks (of misschien omdat) ik 'm zelf in elkaar heb gezet is er na ~400 printuren nog niks raars aan de hand. In het begin was ik wel wat bang dat er schroefjes los zouden trillen door de snelle acceleraties, maar gelukkig niks daarvan.
Qua geluid is het ook prima te doen. Hier staat ie op een oud IKEA kastje, welke weer op tapijt staat. Geen last van trillingen die doorgegeven worden. Ik heb ook de accelerometer en dit maakt het geheel, na kalibratie, nog stiller.
Ben wel benieuwd hoe het printen van de zomer gaat. Tijdens het printen met de 0.25 mm nozzle en PLA ging de extruder skippen als ik de deur dicht had (ventilatie wel open), door een te hoge temperatuur bij de heatbreak. Met de deur open is er niks aan de hand. Hopelijk blijft dat zo, ook als alles in huis wat warmer gaat worden.
En verder is het hele 3D print gebeuren echt top, echt bizar hoeveel dingen je kan repareren / verbeteren met wat zoekwerk online en wat CAD.
Ik hebt al 3 prusa kid printers zelf gebouwd mk4 , mk4s en daarna de core one , en later met het plus parkett .
Men de online handleiding is het heel gemakkelijk te doen , alles past logisch in mekaar en bij de online handleiding worden ook tips van mede bouwers getoond , zeer waardevol .
Ik heb de C1 en X1C naast elkaar aan gehad, en de C1 is juist veel minder aan het bonken en trillen dan de X1C. (Beide in een solide stelling)Snuffel schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:39:
Eergisteren na een poosje zitten dubben toch overstag gegaan en een Core One + gekocht.
Printer werd de volgende dag keurig netjes geleverd, niets mis mee. Uitpakken was zo gedaan, en hij staat netjes op de oude plek van mijn Creality K1C.
Eerst calibratie liep moeizaam, eerst gign het homen niet lekker, daarna de loadcell test. Met name die laatste was een kwestie van flinke mep tegen de nozzle geven zodra het gevraagd werd en toen liep die door. Buddy camera was even uitzoek werk, maar ook die zit.
En dan... testprinten maar en kijken hoe het er uit komt. Wat dat betreft: dikke prima. Nette, strakke prints zonder al te veel moeite.
Maar... ik kom van een geroote K1C af, en gebruikte voornamelijk Mainsail voor monitoring en eventuele aanpassingen. Dat ligt hier wel anders. Prusa Connect en/of Prusa Link bieden niet de functionaliteit die ik gewens was in Mainsail. Kwestie van wennen wellicht.
Wat mij mateloos irriteert echter, is het streamen van de webcam. Dat is ronduit slecht voor een printen van dit nievau. Echt vloeiende beelden zoals bijv. bij de K1C is niet mogelijk. Zelfs met een zeer stabiele WiFi of ethernet verbinding laat het te wensen over.
Wat ook onbegrijpelijk is in mij ogen, is het ontbreken van een interne HD. Dat wordt 'gecompenseerd' met de USB stick in het LCD scherm, maar is niet echt een mooie of nette oplossing. Printopdrachten versturen vanuit Orca duren domweg te lang. Ook dat kan en moet veel beter voor een machine in deze prijsklasse.
Even een USB HD aan een van de USB-C poorten aan de achterkant hangen werkt (vooralsnog?) niet.
Wat mij ook is opgevallen, is het geluid wat deze printer maakt. Niet te vergelijken met de K1C, die had voornamelijk last van harde ventilatoren. Het geluid dat de Prusa maakt is hoger en dringt meer door.
Dat word de kast isoleren waar hij in staat, want dit is beduidend slechter (wederom: mijn mening) in vergelijking met bijv de K1C (of de X1C van Bambu wat dat betreft)
Maar goed, algemene indruk van de Core One + is positief. Hij print heel mooi en snel, maar aansturingstechnisch..... niet mijn voorkeur. Of ik ben te verwend geraakt door Klipper, dat kan natuurlijk ook.
Ben verder heel blij met deze Prusa, maar zal nog aardig wat dingen moeten tweaken/wijzigen/veranderen om het geheel tot mijn zin te maken.
Nu heb ik nog niet het hele topic doorgenomen, maar toch even de vraag: heeft iemand het display al eens verplaatst naar boven, en zo ja: hoe heb je de kabelrouting van de flatcable aangepakt?
Verder is het inderdaad iets meer tweaken, maar da's ook deels positief
Ik heb het ook niet over bonken, maar over het geluid wat hij produceert. De K1C maakt lawaai wegens de fans, en minder vanuit het printen zelf. De C1 is aan ventilator geluid aardig stil, maar print geluid des te meer._ferry_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:39:
[...]
Ik heb de C1 en X1C naast elkaar aan gehad, en de C1 is juist veel minder aan het bonken en trillen dan de X1C. (Beide in een solide stelling)
Verder is het inderdaad iets meer tweaken, maar da's ook deels positief
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
De tekortkomingen komen voor een deel ook door dat het buddy platform geen goede CPU aan boord heeft om veeleisender taken op te kunnen pakken. Dat is ook een van de redenen dat PrusaLink veel minder capabel is geworden t.o.v. de versie die op een RPi Zero draaide. Dat is voor de prijs die je betaalt voor zo'n printer wel een tekortkoming, denk ik.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Zelf heb ik de camera nog niet, maar ben van plan de WebRTC feed in homeassistance te hangen en live te streamen naar een videoplayer op de telefoon als ik wil kijken.
Totdat ze de prusa apps hebben gefixt zodat die ook de nieuwe feed gebruiken.
Vind dat er niet echt heel veel zaken zijn uit te lezen vooralsnog.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Of ik hang nog teveel in het oude eco systeem, dat kan natuurlijk ook. Ik merk gewoon dat ik dat soort zaken mis.
Maar verder heel blij met de printer hoor, print perfect.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik ben puur nieuwsgierig - welke informatie wil je nog meer in HA zien?Snuffel schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 14:00:
Ik heb momenteel in HA een compleet dashboard gemaakt met de meest essentiele zaken: live view, jpg van het te printen object, start/stop/pause enzo buttons, print progress grafiek.
Vind dat er niet echt heel veel zaken zijn uit te lezen vooralsnog.
Ik heb nu ook wat data in HA, maar geen idee wat ik nog zou kunnen missen.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Wat misschien kan zijn, is dat er standaard bij Prusalink sommige entiteiten op onzichtbaar staan, zoals doeltemperatuur etc. Die moet je wel aanzetten mocht je dat willen zien.
Voron V0.2 | Prusa Core One+ | E3CNC rodmod (in progress)
Dat soort zaken. Gewoon een dashboard met alle info en relevante zaken
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
ETA print heb ik in HA zitten (print finish). Z-height kan misschien voldoende zijn voor wat je wil?Snuffel schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:36:
Macros mis ik, layers (x van y), eta print, home button, move x/y/z, unload filament
Dat soort zaken. Gewoon een dashboard met alle info en relevante zaken
Ik zal eerlijk zijn - ik heb geen idee waarom je gedetailleerde controls via HA zou willen, maar ik zal wel wat missen
Maar niks mis met meer opties in Prusalink zetten, dus ik ben er zeker voor om dit toe te voegen. Alleen denk ik dat er weinig vraag naar is persoonlijk.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Het is meer dat ik gewend ben met Mainsail, en daar zit verschrikkelijk veel functionaliteit in. Daarbij loopt Prusa Connect nog jaren op achter in mijn optiek.
Geeft niets, alles heeft zo zijn voor- en nadelen, en is zeker ook wennen aan mijn kant.
En in de tussentijd bouw ik mijn eigen controle centrum in HA 🙂
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
nWn schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 17:03:
@TurboTon1973, je kan het handvat ook vastzetten met twee boutjes + moertjes (bijv. overgebleven M3x6 of M3x8 als je de zelfbouwversie hebt).
Qua geluid is het ook prima te doen. Hier staat ie op een oud IKEA kastje, welke weer op tapijt staat. Geen last van trillingen die doorgegeven worden. Ik heb ook de accelerometer en dit maakt het geheel, na kalibratie, nog stiller.
Misschien dat ik in de toekomst ook de accelerometer ga kopen. Even eerst meer erin verdiepen. Ik heb beugels gemaakt van pctg en dat was erg gevoelig voor hoe ik het op de plaat liet printen. Sommige zijkanten waren mooi glad en andere waren minder glad. Dat kan ook komen doordat ik iets fout gedaan heb in mijn ontwerp. Omdat het materiaal eerst niet wilde hechten heb ik gezocht naar tips en daarna o.a. de snelheid verlaagd. Was erg blij met het uiteindelijke resultaat.Dank je voor de tip van de m3 x6 of m3 x 8 boutjes en moertjes. Ik wilde Prusa vragen of ik het handvat ook met boutjes en moertjes kon vastzetten. Dit omdat ik de gaten zag in het handvat en de deur. Ik heb wel veel pech met nieuwe dingen vandaar dat ik bevestiging wilde hebben voordat ik het ga toepassen. Heb ook gedacht om te kijken of de popnagels die ze gebruiken voor de plexiplaat te gebruiken is.
Ik heb erg mazzel gehad. Ik had met black friday de kit versie besteld. Daar hadden ze leveringsproblemen mee. Prusa heeft toen mensen het aanbod gedaan van of korting bij een volgende bestelling of een kant en klare versie. Daar heb ik voor gekozen. Was erg blij met deze gratis upgrade. Kwam goed uit want anders was ik denk ik nu pas begonnen met in elkaar zetten doordat ik ziek was.
Bij mij is de wet van Murphy bijna altijd van toepassing. Ik zeg weleens gekscherend als je de wet van Murphy opzoekt dan staat mijn foto erbij.wim62 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:21:
IK herken deze problemen totaal niet .
Ik hebt al 3 prusa kid printers zelf gebouwd mk4 , mk4s en daarna de core one , en later met het plus parkett .
Men de online handleiding is het heel gemakkelijk te doen , alles past logisch in mekaar en bij de online handleiding worden ook tips van mede bouwers getoond , zeer waardevol .
Vrienden zeggen vaak het mag ook nooit meezitten bij jou bv. Bij mij gaan er ook denken kapot aan een auto die bijna nooit voorkomen zoals bv het breken van de versnellingskabel. En dan in een zomers wolkbreuk. De garage moest speciaal het onderdeel bestellen, duurde ruim een week voordat deze binnen was als ik het mij goed herinnerde.
Goed dat de problemen worden opgelost voordat het product op de post gaat natuurlijk, maar eind mei, begin juni is opeens heel realistisch geworden.May 5th 2026
Dear Founder,
We owe you an update, and we should have sent this sooner.
During final preparation for shipping, we found an issue that we need to resolve before the units leave our hands. We're not going to ship something we're not confident in.
We don't have a confirmed date yet. We're working on it, and as soon as we have a solid answer you'll hear from us directly, here, by newsletter.
We know this is frustrating. You've been patient, and you deserve better communication than you've gotten. That's on us.
More soon.
The Bondtech Team
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Zoals CJ zei, Ah sh*t, here we go again:ocf81 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 16:05:
Ik kreeg zojuist de onderstaande mail van Bondtech:
[...]
Goed dat de problemen worden opgelost voordat het product op de post gaat natuurlijk, maar eind mei, begin juni is opeens heel realistisch geworden.
A short update on INDX shipping
By Olof Ogland · Bondtech
Alright, so this is the e-mail nobody wants to write and nobody wants to read, but here we are. INDX Founders shipments are getting pushed back. Not by a huge amount, but enough that I’d rather tell you now than have you find out by refreshing the tracking page.
I’ll explain why, because I think you deserve more than “minor delays due to manufacturing” or whatever the standard line is.
The short version: we found some things we want to fix before these units leave the building. The long version is below.
What we found
In the last few weeks of pre-production testing, a few things showed up that weren’t blocking issues, but were enough that we didn’t want to ship and patch later. Two in particular:None of this is a redesign. The hardware is the hardware. These are the kind of refinements that come out of running a lot of test prints and watching the data carefully.
- Heatbreak temperature is running a little high.
Not catastrophically — the printers work — but we’re seeing the heatbreak sit 4–6°C warmer than where we’d like it long-term. That kind of margin matters for filament reliability, especially with the materials we expect people will throw at this thing (PLA in a warm chamber, flexibles, anything heat-sensitive) Lowering it now means fewer heat creep complaints six months in. We’re addressing it with a small tweak to the thermal path.- Firmware tweaks.
Several. Nothing dramatic, mostly around tool-change reliability edge cases and calibration robustness. The kind of stuff you only catch when a lot of people start using the thing in a lot of different setups, and we’d rather catch as much of it as we can now.
Why we’re not just shipping and patching later
Because you’re Founders. You bought into this before anyone else did, and a lot of you have been waiting a long time. The least we can do is make sure the unit that lands on your desk is the one we’re actually proud of, not the one that needs a service bulletin in month three.
We’d rather build in good safety margins than have a lot of setups fail later.
There’s also a practical angle: hardware tweaks on a passive tool are easy at our end and basically impossible at yours. Once these are out the door, getting you replacement parts means shipping new parts and asking you to do advanced disassembly and reassembly.
That’s a worse experience for you and a worse experience for us. Doing it now is the right call.
How much delay
I’m not gonna give you a date I can’t stand behind. What I can say:
• The hardware fixes are in motion now
• The firmware work is ongoing in parallel
• We’ll communicate a revised shipping window as soon as we have one we trust
If you want the absolute latest and most direct updates, the newsletter is your best bet. Discord is where you can discuss things and get additional information.
What this doesn’t change
The system itself is solid. The induction heating works, the Dynamic Dual Drive does what it should, tool changes are fast, and the dock mechanism is reliable.
None of what we’re fixing is a fundamental issue. It’s the difference between “good” and “good enough to put your name on.”
I know waiting longer is annoying. I’d be annoyed too. But I’d rather take the small hit now and have you printing on a unit that holds up.
We appreciate the patience. We really do.
— Olof (and the Bondtech Team)
Ja, ik las hem net ook. Ik zie t.z.t. wel aankomen. Tot die tijd blijft de Core ONE gewoon z'n werk doen. Maar tegelijkertijd is de teleurstelling wel licht frustrerend.lennertvdkort schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:53:
[...]
Zoals CJ zei, Ah sh*t, here we go again:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 15-05-2026 16:09 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
[ Voor 13% gewijzigd door Snuffel op 18-05-2026 17:17 ]
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Is dat trouwens zo'n 'koude' printplaat? Zoja wat zijn jouw ervaringen ermee? Ik heb een vriend met zo'n plaat maar hij heeft er alleen maar problemen mee.
LLM's zijn als mannen, ze praten vol zelfvertrouwen over dingen waar ze niets van begrijpen.
Ik laat hem er nu ook voor andere materialen opzitten, zonder de temperatuur aan te passen overigens. Ik heb vrij vette handen kennelijk en als ik per ongeluk bij het losmaken van een print 1 keertje met m'n vinger het bed aanraak zie je meteen een vlek, kan je weer afwassen, maar de glacier heeft een oleofobic coating waardoor ik daar geen last meer van heb.
Heb hem nog nooit moeten schoonmaken, terwijl ik de prusa sheets toch regelmatig met een sopje of ipa moest poetsen.
sommige kleine prints 10x10mm krijgt ik er bijna niet af ook als ik de plaat buigt .
Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module
Fijn dat dat bij jou dan wel zo goed werkt, bij mijn vriend had hij enorme warping issues en kwam de print ook regelmatig gewoon helemaal los.wim62 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:42:
sommige kleine prints 10x10mm krijgt ik er bijna niet af ook als ik de plaat buigt .
Maar nu ik al deze goede ervaringen hier en op andere plekken op het internet lees overweeg ik toch om er zelf één aan te schaffen voor mn prusa mini +
[ Voor 20% gewijzigd door Nozzit op 02-06-2026 08:35 ]
LLM's zijn als mannen, ze praten vol zelfvertrouwen over dingen waar ze niets van begrijpen.
Founders update.
Shipping will start June 25.
We know the wait has been longer than any of us wanted.
We've said that before and we mean it. But we didn't spend the time standing still; macros and firmware are in considerably better shape, we've fixed a heatcreep issue affecting low temp materials in elevated ambient temperatures, documentation is solid, and we've added accessories that weren't in the original plan.
The result is a better product in your hands.
We gaan het beleven, heb nu ondertussen ook een Snapmaker U1, nog even bedenken of ik dit avontuur nog wel aan ga!
Dat ziet er wel vet uit hoor! Zou je de .yaml willen delen? En/of eventueel de (HACS?) components die je gebruikt hebt?Sabbi schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:14:
Ik heb mijn Home Assistant dashboard ook wat zitten pimpen, met een Prusa Orange theme, een Picture Elements card met een (AI) infographic, en wat custom udp metrics:
[Afbeelding]
Waar haal je de kamertemperatuur vandaan? In mijn HA heb ik die nog steeds niet zitten.
[ Voor 36% gewijzigd door leejoow op 15-06-2026 10:30 ]
Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module
Dat kan je met REST commando/sensor doen, aan te maken in je configuration.yamlleejoow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:29:
En als we dan toch bezig zijn, die afbeelding zou ik ook wel willen hebben
Waar haal je de kamertemperatuur vandaan? In mijn HA heb ik die nog steeds niet zitten.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
YAML voor het dashboard: https://gist.github.com/Walderbash/3328978e9389273de02f3484206abd8e
Custom components zijn:
- mushroom card
- modern circular gauge
- card-mod om de fan icoontjes te laten draaien
- web-rtc camera (ik heb go2rtc draaien om de rtsp stream naar webrtc om te zetten)
- statistics graph chart card voor de grafieken
- Een Sonoff S60 stekker die stroom meet en de printer aan/uit zet.
- Voor het ophalen vd deur/chamber/fan data heb ik een eigen custom component gevibed, want dit komt niet mee uit de standaard api: https://github.com/Walderbash/prusa-buddy-metrics
Ondertussen kan ik hier niet wachten op de INDX.... Ik moet nogal wat multicolors prints maken en mijn MMU heeft geregeld dat hij bij een filament change het filament niet oppakt, maar dat de printer om de een of andere reden wel denkt dat hij verder kan gaan.
Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module
Ontwikkelaar van de Heatpump Listener en Itho Daalderop warmtepomp control module
Meer sensoren toegevoegd, en de temperaturen veranderen van kleur naarmate het warmer wordt. Ook de progressie balk verloopt van rood naar groen naarmate de print vordert. Erg leuk om zo met HA te klieren om eerlijk te zijn :)
[ Voor 9% gewijzigd door Snuffel op 16-06-2026 12:49 ]
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Oh ja, ik zie het nu staan
[ Voor 28% gewijzigd door Yukkie op 18-06-2026 11:00 ]
We've got that ring of confidence
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| show_name: true show_icon: true type: button entity: button.prusa_coreone_cancel_job name: Cancel Job tap_action: action: toggle confirmation: text: Are you sure? |
We've got that ring of confidence
Grz D.
Die van mij is vandaag binnen gekomen, toegevoegd aan de rest van de Prusa's (Duckstad_ferry_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:49:
Core one L is weer op voorraad. Wel inmiddels 200 euro duurder dan een half jaartje terug, dat viel mij wel op.
Nu maar wachten totdat de INDX binnen komt en een van de Core One's ombouwen
/f/image/BXhsIEpqEn7Clyf2UmfuhcFn.png?f=fotoalbum_large)