Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[3D printer] Prusa Core One

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:29

iMars

Full time prutser

lennertvdkort schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:59:
[...]

even de blog citeren:
" Also, since we’re talking about multi-material printing: more info about INDX for CORE One will be available during FormNext."
Dus ga er gewoon vanuit dat het ook naar de Core one komt, ik 'baal' wel een beetje. die L had mij net beter gepast icm de INDX. Misschien eens kijken of ik de mijne wegdoe.
Herkenbaar, ik heb er 3 staan en zit nu ook te loeren naar de L. Wellicht koop ik 'm gewoon voor erbij.

Het enige wat mij weerhoudt van een "instant buy" is de max nozzle temperatuur van 290ºC. Ik had de L, zeker met de nieuwe plaat, willen zien met een nozzle die tot 350ºC kon. Geen enkele Prusa (op de HT90 na) kan PPS-CF printen. Momenteel kan alleen mijn RR VC4 met de Phaetus Rapido V2 UHF (plus) tot 350ºC

Koop hier mijn P1 reader :)

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11 21:44
Altijd leuk als je net iets in eljaar aan het zetten bent en er halverwege een 'betere' versie van dat ding wordt aangekondigt.

Kreeg van prusa 15% korting omdat ik mij vorig jaar had ingeschreveb voor de Core One Kit Interesse lijst en kon het niet laten.

Mocht iemand nog twijfelen tussen kit en assembled: ga voor assembled! In verhouding tot de meerprijs is het echt de tijd niet waard, vind ik. Wat een werk... :)

• iMars

iMars

Full time prutser

simthadim schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:51:
Altijd leuk als je net iets in eljaar aan het zetten bent en er halverwege een 'betere' versie van dat ding wordt aangekondigt.

Kreeg van prusa 15% korting omdat ik mij vorig jaar had ingeschreveb voor de Core One Kit Interesse lijst en kon het niet laten.

Mocht iemand nog twijfelen tussen kit en assembled: ga voor assembled! In verhouding tot de meerprijs is het echt de tijd niet waard, vind ik. Wat een werk... :)
Eens! Tenzij het je eerste printer is, dan adviseer ik toch de kit. Zo leer je de printer het beste.

Ik ben gewoon te lui en wil alles assembled kopen :+

• iMars

iMars

Full time prutser

Caelorum schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:55:
Alsjeblieft zeg. Ik hoop heel erg dat de indx ook naar de gewone Core One komt.
Ga er maar van uit van wel ;)

Op de teaser zie je de deur van de Core One, en niet van de Core One L ;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GzdOwPdWAAAjG5m?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://www.prusa3d.com/content/images/product/65e343be-5615-40ab-b728-24520ed17b35.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.prusa3d.com/content/images/product/bf0396b4-2158-4b71-8eec-25a95f53383f.jpg

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 20:45
iMars schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:49:
[...]

Ga er maar van uit van wel ;)

Op de teaser zie je de deur van de Core One, en niet van de Core One L ;)
Een MMU3 of 4? Of is dat al beschikbaar?

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:30

Boullie

Da Bulster

jgsr schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:14:
[...]

MMU3 bestaat al. Dit wordt de sterk geteasede INDX toolchanger voor de Prusa Core one. Die wordt tijdens Formnext aangekondigd is de bedoeling/hoop.

Boullie

• iMars

iMars

Full time prutser

jgsr schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:14:
[...]

Wat @Boullie zegt, de MMU3 bestaat al (heb ik nog ergens liggen). Maar met de komst van INDX ga ik 'm denk maar verkopen :)

Over 12 dagen weten we het ;)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G4_tk2dWAAAeGR2?format=jpg&name=small

• Boullie

Boullie

Da Bulster

iMars schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:31:
[...]

Wat @Boullie zegt, de MMU3 bestaat al (heb ik nog ergens liggen). Maar met de komst van INDX ga ik 'm denk maar verkopen :)

Over 12 dagen weten we het ;)
[Afbeelding]
Heb hem ook op het bureau liggen om te gaan verkopen. Moet hem alleen nog effe online zetten :D
Wellicht een beetje offtopic maar wat is zo'n ding ongeveer waard?

[ Voor 6% gewijzigd door Boullie op 06-11-2025 10:48 ]

Boullie

• iMars

iMars

Full time prutser

Boullie schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:43:
[...]

Heb hem ook op het bureau liggen om te gaan verkopen. Moet hem alleen nog effe online zetten :D
Wellicht een beetje offtopic maar wat is zo'n ding ongeveer waard?
Geen idee, misschien dat ik 'm als nog aansluit, al is het alleen maar voor de spooljoin optie ;)

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik heb hem hier op een van mijn CoreONEs zitten, blijft toch wel een leuk dingetje. Als de INDX komt dan bouw ik denk ik mijn andere printer om en laat mijn MMU zitten.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

• iMars

iMars

Full time prutser

leejoow schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:32:
Ik heb hem hier op een van mijn CoreONEs zitten, blijft toch wel een leuk dingetje. Als de INDX komt dan bouw ik denk ik mijn andere printer om en laat mijn MMU zitten.
Ik heb 3 Core Ones en wil er een multi-color ombouwen. Maar met de komst van de L zit ik er aan te denken om of een L met INDX te kopen en de MMU3 op een van de bestaande Core Ones te plaatsen, of als de L niet komt, een INDX op een van de bestaande Core Ones te plaatsen en de MMU3 of te verkopen, of toch plaatsen ivm spool joint optie. Mijn huidige C1's staan op de onderste plank/bodem van mijn bench en heb geen ruimte erboven/-onder/-naast. Dus moet ik iets verzinnen voor de spoelen (misschien filament aan beide kanten en maar 2 v/d 5 inputs van de MMU3 gebruiken... We'll see ;)

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:46
M'n zoon wilde graag een Minecraft lampion voor het Sint Maarten lopen, natuurlijk maken we dat wel 'even' samen:+ Twee dagen verder en een paar prototypes en een hoop tweaken het volgende resultaat. Zoon blij, ik blij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmdvcsNau5bi-3FgmzZnI0Wtsgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oq75sYVNaH4UBO9CGAWiuPJy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXqaKJI5lrefhx3ScoXFUMSGPrc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdcBYSpZuse4O5tr3J0oWEqc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-sf6YmLDBmwTGcHIoPU9GedeKk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JLAu3aDttgaCvWQE199cnto.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bl-kX6-ADEG09iQCsMOPA_Uam0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSrFjTC6CEV6lnLbbQlwW4uB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6CAFZci07jZvM3992643TmRwHY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5H8gU6TMArgoq9VfHMeNb27.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onQjRRG6DBMuKura85mFQU53jJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VL0mq9WO3bYG4EMwHC4HzIkC.jpg?f=fotoalbum_tile
Natuurlijk moest z'n zusje er ook 1 dus gelijk maar een alternatief gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BX7GugVsL5s8Sz2OBoSiCfh4hBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PbbcavnB3DazWtLT5U6huqMN.png?f=fotoalbum_large
Door de verschillende layer diktes ontstaan de kleurverschillen. Heb met 0.28mm geprint en tot max 5 lagen dik, dit was voldoende voor het verloop.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:34
Ik heb een Core ONE kit gekocht met de Black Friday actie van Prusa :P.

Iets meer dan 9 uur over gedaan om in elkaar te zetten. En inmiddels al een 10-tal printen laten uitvoeren en tot nu toe zeer tevreden. Core ONE is een stuk sneller dan mijn MK3.5S >:)

Nog geen MMU3, ik wacht even de aankondiging van Prusa af van de 18de...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• iMars

iMars

Full time prutser

BigEagle schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:48:
Ik heb een Core ONE kit gekocht met de Black Friday actie van Prusa :P.

Iets meer dan 9 uur over gedaan om in elkaar te zetten. En inmiddels al een 10-tal printen laten uitvoeren en tot nu toe zeer tevreden. Core ONE is een stuk sneller dan mijn MK3.5S >:)

Nog geen MMU3, ik wacht even de aankondiging van Prusa af van de 18de...
Verstandig ;) MMU3 vind ik persoonlijk nog al rommelig qua setup. Ik zal dinsdag wel ff een fototje plaatsen (ongetwijfeld dat ze daar de Core One en Core One L met INDX hebben staan ;) )

• iMars

iMars

Full time prutser

Helaas -O- :'(

Ze hebben de INDX niet op Formnext (icm Prusa)

• Boullie

Boullie

Da Bulster

iMars schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:15:

He jammer, Had al zin om hem te preorderen. Zal binnenkort wel ineens op een random dag aangekondigd worden dan.

Boullie

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Wel met andere merken?

• iMars

iMars

Full time prutser

Bondtech zelf met een Voron Trident. Verder nog niet gezien … maar …

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsuXOfavlwAxMuM4hNjNxBlp3-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IN1syqRGjiMdIZWicoWXuO5E.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ze me voor de gek houden :P

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Is er nog een evenement gepland waarbij de sluier wordt verwijderd van de sokkel? Ik ben wel benieuwd.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Boullie

Boullie

Da Bulster

iMars schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:05:
[...]

Bondtech zelf met een Voron Trident. Verder nog niet gezien … maar …

[Afbeelding]

Ik denk dat ze me voor de gek houden :P
Please laat het een Core One zijn :D

Boullie

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Op deze flyer staat de core one + vermeld. Nog geen info verder.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Sabbi

je denkt aan mij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kBFMnTv.png

• iMars

iMars

Full time prutser

ocf81 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:44:
Is er nog een evenement gepland waarbij de sluier wordt verwijderd van de sokkel? Ik ben wel benieuwd.
Ja maar dat zou 10:00 geweest moeten zijn en door “issues” uitgesteld. Vandaar dat ik dacht dat het helemaal gecanceld was.

Ze willen iig nog niks loslaten. Maar INDX is een feit, ze staan niet voor niks naast/tegenover elkaar en sommige engineers van Prusa waarmee ik gesproken heb, hebben non-verbaal laten merken dat het een feit is.

En dan de nieuwe hot en voor de Core One O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldKoXRLC3jlaUeumMZ9RQtUzu90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xMGMHWnOCc6CK60nJFFxZxd.jpg?f=fotoalbum_large

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:48
iMars schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:34:
[...]

Ja maar dat zou 10:00 geweest moeten zijn en door “issues” uitgesteld. Vandaar dat ik dacht dat het helemaal gecanceld was.

Ze willen iig nog niks loslaten. Maar INDX is een feit, ze staan niet voor niks naast/tegenover elkaar en sommige engineers van Prusa waarmee ik gesproken heb, hebben non-verbaal laten merken dat het een feit is.

En dan de nieuwe hot en voor de Core One O+
[Afbeelding]
wat in vredesnaam is de core one+?? :*)
Nvm hoopte op een upgrade voor het nieuwe bed, maar geloof dat dat niet zomaar gaat ivm regels en certificering(daarom komt er waarschijnlijk ook geen C1L kit)

[ Voor 9% gewijzigd door lennertvdkort op 18-11-2025 13:02 ]

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Prusa kan natuurlijk ook niet de INDX voor Core One releasen voordat Bondtech de INDX released.
Ik wacht in spanning af en zie het komende dagen wel verschijnen hier en/of op Youtube.

Boullie

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

De Prusa site zelf is down op dit moment, dus voor nu even een linkje naar Reddit: https://www.reddit.com/r/.../1p08pyk/comment/npgztns/
Prusa CORE One to CORE One+ upgrade
Key features:

Automatic Top Vent Operation: The extruder now automatically opens the vent for low-temp materials (PLA/PETG) and closes it for high-temperature materials, ensuring the optimal thermal environment and creating a true "set-and-forget" experience.

Easy Flex Loading: A redesigned filament insertion point makes the process of feeding flexible filaments quick and simple.

New Bayonet-Style Spoolholder: Allows you to use various spool sizes. Ready for a direct-feed drybox.

Firmware & Performance: Includes all software updates from the entire lifespan of the CORE One, resulting in even better print quality and smoother operation right out of the box.

Edit: Souds like current Core ONE owners will be able to download and print the + upgrade themselves.

Current CORE One owners can easily upgrade to the new CORE One+! You can either download the free print-it-yourself files from Printables or purchase the official upgrade kit from our e-shop.

[ Voor 7% gewijzigd door Yukkie op 18-11-2025 13:50 ]

We've got that ring of confidence

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:20
Yukkie schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:47:
De Prusa site zelf is down op dit moment, dus voor nu even een linkje naar Reddit: https://www.reddit.com/r/.../1p08pyk/comment/npgztns/

[...]
Als ik bij https://www.prusa3d.com/product/prusa-core-one/ kijk dan staat daar Core One+ 8)

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ah, de Prusa site doet het weer. De CORE One upgrade kost een whooping € 9,99: https://www.prusa3d.com/p...-one-to-core-one-upgrade/
Bijna een no brainer :) Wacht, dat is zonder shipping... dan komt dat bedrag er nog eens bij.

[ Voor 18% gewijzigd door Yukkie op 18-11-2025 13:59 ]

We've got that ring of confidence

• Boullie

Boullie

Da Bulster

Oef, De hightemp hotend upgrade is effe een schone 259 euro

Boullie

• iMars

iMars

Full time prutser

lennertvdkort schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:59:
[...]

wat in vredesnaam is de core one+?? :*)
Nvm hoopte op een upgrade voor het nieuwe bed, maar geloof dat dat niet zomaar gaat ivm regels en certificering(daarom komt er waarschijnlijk ook geen C1L kit)
Het is niet rendabel om een C1L kit te maken. Door alleen assembled aan te bieden kunnen ze de prijs lager houden. Heeft ook met certificering te maken. Niet elk land mag mag zelf een AC mains bed installeren als je niet gecertificeerd bent.

Er komt geen ac mains bed update voor de normale C1. Maar ik zit er over na te denken om dat zelf te installeren. De L heeft dezelfde mobo. Dus met een solid state kan de bed (220V) aangestuurd worden.

De C1+ kan je zelf groten deels printen qua upgrades. Betere side filament sensor. De auto open/close vent op de top etc.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De C1+ is dus eigenlijk de kit met de verbeteringen van de C1L. Als ze nu de INDX aankondigen, dan kan ik, als Cloudflare het weer doet, de bestelling plaatsen voor een C1+.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• lennertvdkort
iMars schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:00:
[...]

Het is niet rendabel om een C1L kit te maken. Door alleen assembled aan te bieden kunnen ze de prijs lager houden. Heeft ook met certificering te maken. Niet elk land mag mag zelf een AC mains bed installeren als je niet gecertificeerd bent.

Er komt geen ac mains bed update voor de normale C1. Maar ik zit er over na te denken om dat zelf te installeren. De L heeft dezelfde mobo. Dus met een solid state kan de bed (220V) aangestuurd worden.

De C1+ kan je zelf groten deels printen qua upgrades. Betere side filament sensor. De auto open/close vent op de top etc.
Ja precies, ik had iets duidelijker moeten zijn. Ik had de hoop op het huidige bed maar dan 220v niet een upgrade naar de C1L. Gezien de grote verschillen qua maat is dat überhaupt onhaalbaar vind ik(enige wat je kan gebruiken is waarschijnlijk het buddyboard,camera en nextruder).

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:42
Ik heb een core one bestelling lopen en kreeg zojuist een melding dat mijn core one geupgrade is naar de core one plus. Free of charge.

Nadeel? Shipment start weer op 27nov waardoor ik nu dus 9 dagen extra moet wachten… Nja, 1st word problems

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:34
Anteros schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:03:
Ik heb een core one bestelling lopen en kreeg zojuist een melding dat mijn core one geupgrade is naar de core one plus. Free of charge.

Nadeel? Shipment start weer op 27nov waardoor ik nu dus 9 dagen extra moet wachten… Nja, 1st word problems
Die email heb ik ook gehad vanwege mijn recente Core ONE aankoop. Best netjes van Prusa. _/-\o_

Verzending duurt nog even inderdaad, maar de Core ONE print in de tussentijd gewoon lekker door >:)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

3D Musketeers gaat om 1030 een uitzending doen over de C1 met INDX:
[edit]
+30 minuten -> 1100 :/

[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 19-11-2025 10:30 ]

© ocf81 1981-infinity

• iMars

iMars

Full time prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0kUbGnIMDIkNvahMAHGV8QNafM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olmVAGU5lUX12cgMW8jTRggT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqTQ_MHvtFxnQYOkOFkHwYmUXF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXud0TNgakKK0pEcZmW0j7lm.jpg?f=fotoalbum_tile

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

In de chat van de uitzending kwam net deze link voorbij: https://www.bondtech.se/indx-by-bondtech/pre-order/

© ocf81 1981-infinity

• iMars

iMars

Full time prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2xQd5bd8zlBiECnhbbPUrTRtSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YD3hr50zvjmJLJDYqvqDfgZ8.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpXrEiMiEYFMR1K_44HfoLUTIl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUJssVE4eSLIF10vxnzZZx55.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNEoCYUF5olzhj7KqJ7-oXjy9cg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZP3dOOkI4MVoPRS5whK8m5H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCx2PZ-Oc7wyXQcL01GwG7TKGLU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOPmF1Vz0jdv5Du2uQ6VFiSZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBORdMzMcSVJWigo4xu8VOhh9rw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL3Lgwiy5HRAdbkTpyWQ6Obo.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 68% gewijzigd door iMars op 19-11-2025 11:09 ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:54
Ik heb geprobeerd op de site een preorder te plaatsen, maar het is me niet gelukt helaas. 1200 units die inmiddels uitverkocht zijn. Retail units worden in 2027 verwacht volgens hun site.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Boullie

Boullie

Da Bulster

coptician schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:51:
Ik heb geprobeerd op de site een preorder te plaatsen, maar het is me niet gelukt helaas. 1200 units die inmiddels uitverkocht zijn. Retail units worden in 2027 verwacht volgens hun site.
Site is zo druk dat het niet eens lukt om een account aan te maken daar. Begrijp dat het niet eens meer hoeft omdat ze al weg zijn. Hoop dat de 2027 een typfout is en 2026 moet zijn?

Edit: livestream van 3D musketeers geeft aan dat de 2027 retail versions een typfout is gelukkig.

[ Voor 9% gewijzigd door Boullie op 19-11-2025 12:14 ]

Boullie

• lennertvdkort
Ziet er heel goed uit, persoonlijk vind ik het een prima prijs.
Maar... als ik het blog goed lees (en tijdens de stream hoorde ik het ook) weten ze nog niet of dit de uiteindelijke prijs gaat zijn (Stage One: The “Founders Edition” will be available through Bondtech’s website as an upgrade kit for the CORE One at an introductory price.)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het is mij gelukt om door de drukte heen te piepen. Nu nog een bijpassende printer scoren :)

© ocf81 1981-infinity

• lennertvdkort
ocf81 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:07:
Het is mij gelukt om door de drukte heen te piepen. Nu nog een bijpassende printer scoren :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuGo67rYePNwXubCyaD5MmsmOlo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lO8QNNWlF3tmKJ53KpJkwCVY.png?f=user_large
Yess hier ook! 40 min gewacht, maar gelukt >:)

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:55
Hier helaas niet. Krijg de melding dat het product niet available is...

Grz D.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Die van mij was €156.56? Ach ja, het is een aanbetaling.

© ocf81 1981-infinity

• lennertvdkort
ocf81 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:26:
Die van mij was €156.56? Ach ja, het is een aanbetaling.
Ja paypal fee 8)7, maar ik denk dat is de kortste klap!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Je hebt sinds een paar maanden een onmiddelijke overschrijving als je een SEPA betaling doet, dus PayPal is binnen de EU een beetje overbodig qua snelheid.

© ocf81 1981-infinity

• lennertvdkort
ocf81 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:30:
Je hebt sinds een paar maanden een onmiddelijke overschrijving als je een SEPA betaling doet, dus PayPal is binnen de EU een beetje overbodig qua snelheid.
Oh dat wist ik niet, maar heb wel eens gehad dat ik er uit gegooid werd tijdens de betaalmethode kiezen in het verleden. Was een beetje verblind dat het lukte, dus dacht die paar euro kunnen wel O+

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op het geheel is het ook minder dan een procent. :) (er vanuit gaande dat de tweede transactie ook onder de toeslag valt)

[ Voor 42% gewijzigd door ocf81 op 19-11-2025 12:37 ]

© ocf81 1981-infinity

• coptician
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOCeosAJZf2tCPaXFPOr5C9gxLA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PkjPwAWaQdBTJgOfeopRLNEF.png?f=user_large

Neat :)

edit: De truc was om een account te maken en in te loggen, toen werkte het proces laaaaaangzaam maar het lukte wel.

[ Voor 38% gewijzigd door coptician op 19-11-2025 13:02 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Sabbi

je denkt aan mij.

Nice, interessant dat ze niet voor een AMS/Coreboxx-achtige top-storage voor de rollen hebben gekozen, maar misschien dat zoiets nog komt. 4 van die nieuwe dryboxen zouden wel bovenop een Core One moeten passen maar je zit natuurlijk ook nog met ruimte voor de bowden naar de toolheads. (hoewel het mee lijkt te vallen hoever die uitsteken)

Voor mij is het niet eens multicolor/multimaterial wat ik verwacht veel te gebruiken, maar meerdere materialen klaar hebben staan en eruit kunnen kiezen is me heel wat waard.
Ik heb tegenwoordig de printer in de werkkamer wat verder weg staan, kan remote de printer aanzetten en met prusaconnect een print starten, maar als ik dan een paar standaard filamenten alvast geladen heb hoef je bijna niet meer bij de printer te staan voor de start.

Kreeg ook eerst de 'not available' foutmelding, maar ingelogd en met een paar keer refreshen lukte het wel. 961 spots remaining dus je kan nog snel bestellen voordat de US wakker wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sabbi op 19-11-2025 13:11 ]

• DomiGijzen
Het is me toch gelukt. Eerst een account maken. Anders kon ik het niets aan de winkelwagen toevoegen. En een beetje geduld want iedere stap gaat uiterst traag.

Grz D.

• iMars

iMars

Full time prutser

Het is nu minder traag dan rond lunch. Iedereen wil natuurlijk kijken. Ik heb net ook een spot gereserveerd. Ik was iets van 652 van de 1200.

• DomiGijzen
Gaat minder hard dan ik had verwacht. Heb inmiddels ook de INBXX van Voxel 3D besteld. CoreBox is een prima oplossing dus over een paar maanden de opvolger in elkaar knutselen.
Misschien dat ik tegen die tijd nog wel kies om de Core Boxx L te kopen. Dan kan de huidige set in zijn geheel op marktplaats.

Grz D.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Stiekem wel jammer dat ze niet snel met een Core One (X)L + INDX op de proppen komen. Heb nu een P1S thuis staan, en kan soms wel wat extra printoppervlak gebruiken.
Er zijn natuurlijk andere opties, maar als ze eerst de gewone presale doen, dan met een combideal komen op basis van de C1, dan zal de C1L nog wel een tijdje duren.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:29
Die zijn niet zo anders toch. Alleen de behuizing bovenop zal anders moeten. Iemand gaat echt dat ding wel aanpassen zodat het op de L/XL zetten.

• coptician
_ferry_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:07:
Stiekem wel jammer dat ze niet snel met een Core One (X)L + INDX op de proppen komen. Heb nu een P1S thuis staan, en kan soms wel wat extra printoppervlak gebruiken.
Er zijn natuurlijk andere opties, maar als ze eerst de gewone presale doen, dan met een combideal komen op basis van de C1, dan zal de C1L nog wel een tijdje duren.
Als je een Core One L bestelt kan je die gebruiken terwijl je wacht op de INDX upgrade. Misschien niet ideaal maar niet se wat mis mee :).

Ik print op dit moment weer een insert voor een board game, daar heb ik echt geen INDX voor nodig.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

coptician schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:56:
[...]

Als je een Core One L bestelt kan je die gebruiken terwijl je wacht op de INDX upgrade. Misschien niet ideaal maar niet se wat mis mee :).

Ik print op dit moment weer een insert voor een board game, daar heb ik echt geen INDX voor nodig.
Klopt, ik ga nog even afwegen of ik het grotere formaat echt nodig heb of niet.
Voor mij is het ook niet zozeer het vele multi color printen. Maar meer het wisselen per print qua kleur, sowieso support materiaal, en makkelijkere variatie in nozzle diameter. Nu pak ik vaak 0.4, maar soms kan de print veel sneller met 0.6, alleen kost het wisselen weer tijd en laat ik dat dan vaak voor wat het is.
Ben ook wel benieuwd wat de mogelijkheden (softwarematig) zijn om bijvoorbeeld de perimeters met 0.6 te doen, en dan de buitenste met 0.4 of 0.2, waarmee je embossed tekst en dergelijke met veel details kunt printen.

Ik las ergens dat het INDX systeem ook nog 25mm wegsnoept van het beschikbare printoppervlak. In dat geval is de core one aanzienlijk kleiner qua printbereik dan de concurrentie.

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 19-11-2025 20:46 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Er werd in de stream inderdaad ook gezegd dat er iets van 20 à 25 mm minder ruimte was, tenzij je een mod uitvoerde. Maar als dat de mogelijkheid biedt om dan ongehinderd PVA te gebruiken in combinatie met materialen die nabij de 290°C moeten halen, dan is dat het mij wel waard.

© ocf81 1981-infinity

• coptician
_ferry_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:39:
[...]

Voor mij is het ook niet zozeer het vele multi color printen. Maar meer het wisselen per print qua kleur, sowieso support materiaal, en makkelijkere variatie in nozzle diameter. Nu pak ik vaak 0.4, maar soms kan de print veel sneller met 0.6, alleen kost het wisselen weer tijd en laat ik dat dan vaak voor wat het is.
Ben ook wel benieuwd wat de mogelijkheden (softwarematig) zijn om bijvoorbeeld de perimeters met 0.6 te doen, en dan de buitenste met 0.4 of 0.2, waarmee je embossed tekst en dergelijke met veel details kunt printen.

Ik las ergens dat het INDX systeem ook nog 25mm wegsnoept van het beschikbare printoppervlak. In dat geval is de core one aanzienlijk kleiner qua printbereik dan de concurrentie.
Deze functionaliteiten zijn inderdaad waarom ik voor de INDX ben gegaan in plaats van de MMU3. De mogelijkheden zijn zo veel breder en de extra kosten zo laag dat ik de MMU3 als obsolete zie voor veel doeleinden. Hoewel het voor de player bakjes best handig had kunnen zijn gezien die in simpele PLA kunnen, maar wel hun eigen kleuren willen :).

• iMars

iMars

Full time prutser

_ferry_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:39:
[...]

Die grote formaat kan met de HT hotend upgrade gewoon moeiteloos PEKK printen.

De INDX is nu nog gekapt op 300°C, maar kan makkelijk 400°C aan volgens Bondtech.

Als ze die kap verhogen naar 350°C maken ze al heel veel mensen blij.

Voor nu heb ik een INDX preorder gedaan voor een van mn Core Ones. Zit er over na te denken om de INDX op de L te plaatsen en de HT upgrade op een Core One…

Keuzes keuzes keuzes

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-11 23:02

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wat vinden jullie van het feit dat Prusa een exclusieve deal heeft gesloten (lees: betaald) om de INDX exclusief te houden als een geïntegreerd systeem. Oftewel, ja, waar mogelijk kunnen mensen zelf printers modificeren om het te laten werken, maar er zullen geen printers uitkomen waar INDX al in zit. Praktisch gezien is het of een Prusa kopen, of je moet zelf de boel bouwen indien je de juiste printer hebt, zoals bijvoorbeeld een Voron.

Persoonlijk heb ik hier op drie manieren moeite mee. 1. Het gaat tegen de visie in die Prusa steeds verkondigt, want betalen voor effectief exclusiviteit, is alles behalve een open community willen hebben, dit is puur gericht om een exclusief gesloten systeem te hebben, waarvan ze anderen (terecht) beschuldigen. 2. Is dit naar mijn idee uiteindelijk slecht voor de industrie, want zij gaan deze tech gewoon kopieren en het dan voor minder aanbieden, ipv dat ze Bondtech zouden betalen. Doet me denken aan Blackberry die Ping exclusief wilde houden, waardoor apps zoals Whatsapp populair werden en BB van de markt verdween. En 3. er zijn 2 partijen die hier blij van worden, Prusa, want mocht INDX echt goed zijn, dan zijn straks de Core One modellen de koning van de printers in bijna alle opzichten, en Bambu. Bambu heeft het al veel zwaarder door overal concurrentie te hebben, maar zij zullen erg blij zijn dat bijv niet een Elegoo met een INDX printer onder de 1000 kan komen, want dan hebben ze een gigantisch probleem. Nu zullen zij vermoedelijk heel snel Vortek willen gaan aanpassen voor bijv de P2S zodat ze in ieder geval de markt kunnen behouden onder de 1000. Boven de duizend zijn er maar weinig gevallen waar ik het nog logisch acht om Bambu te gaan over Prusa. Daaronder is het vooral Elegoo Centauri en Snapmaker U1 waar ze zich zorgen om moeten maken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Caelorum
Ze moeten wel. Prusa heeft in een blogartikel ook aangegeven wel meer gesloten te moeten gaan ivm de bedrijfspraktijken van de concurrenten.
En het is iig nog semi-open. Het staat mensen vrij het ding los te kopen en in te bouwen in hun eigen printers. Het staat ze ook vrij om parketten aan te bieden om printers van de andere fabrikanten eenvoudig om te zetten.
Dus meer open dan bambu bijv. is.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03
Benjamin- schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:54:
Een exclusieve deal heeft gesloten (lees: betaald) om de INDX exclusief te houden
Heb je een bron daarvan, behalve een suggestie op reddit kon ik er niets over vinden. Het is imho geen exclusieve deal, maar een partnership, maar de verwoording vind ik persoonlijk wat verwarrend.
Tech gewoon kopieren en het dan voor minder aanbieden
De tech is gepatenteerd, dus hoe wouden ze dat kopieren?

Daarnaast gaat bondtech kits verkopen voor alle andere aanbieders. Dus ik vermoed dat b.v. elegoo een printer kan verkopen + bondtech kit, waar je hem zelf in elkaar moet zetten, maar we zullen zien hoe dat exact uitpakt.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als Bondtech, net als bij andere printers, zelf wel kits kan aanbieden, dan zie ik het probleem niet direct. Als er een totale exclusiviteit is op alle commercieel verkochte printers, dan lijkt me dat minder fraai, maar nog niet onoverkomelijk. Waarschijnlijk is er door Prusa ook wel wat geïnvesteerd om deze ontwikkeling mogelijk te maken.

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Overigens wel jammer dat het nieuws over de INDX niet op de voorpagina is beland.

© ocf81 1981-infinity

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Cardinal schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:16:
[...]

Heb je een bron daarvan, behalve een suggestie op reddit kon ik er niets over vinden. Het is imho geen exclusieve deal, maar een partnership, maar de verwoording vind ik persoonlijk wat verwarrend.

[...]

De tech is gepatenteerd, dus hoe wouden ze dat kopieren?

Daarnaast gaat bondtech kits verkopen voor alle andere aanbieders. Dus ik vermoed dat b.v. elegoo een printer kan verkopen + bondtech kit, waar je hem zelf in elkaar moet zetten, maar we zullen zien hoe dat exact uitpakt.
https://blog.prusa3d.com/...y-on-the-core-one_125242/

"While we are an exclusive integrator of the INDX, Bondtech will also bring it to Voron 3D printers and make it available for 3D printer modders and hackers, which both of our companies love to support."

Het woord partner komt trouwens niet voor in dat bericht. Maar kan best dat dit in de vorm van samenwerking is gezegd om het naar de Core One te brengen. Ik zie niet dat ze bijvoorbeeld een investeerder zijn oid.

Verder mag je er gewoon vanuit gaan, dat wat neer je exclusiviteit hebt, dat hiervoor is betaald. Anders moet je als bedrijf wel heel gek zijn om dit exclusief te houden.

Kopieren is natuurlijk niet zo moeilijk. Iets exact kopieren wordt een ander verhaal, maar er zijn zat opties om iets vergelijkbaars te maken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03
Benjamin- schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:36:
[...]
"While we are an exclusive integrator of the INDX, Bondtech will also bring it to Voron 3D printers and make it available for 3D printer modders and hackers, which both of our companies love to support."
[...]
Verder mag je er gewoon vanuit gaan, dat wat neer je exclusiviteit hebt, dat hiervoor is betaald. Anders moet je als bedrijf wel heel gek zijn om dit exclusief te houden.
Als ze een exclusive integrator zijn, dan zou dat suggereren dat er meerdere integrators kunnen zijn, anders zou er "the exclusive integrator" staan. Ik denk niet dat ze hebben betaald voor een partnership (geen bron), maar zoals gebruikelijk met een partnership dat je betaald per verkochte unit, want hun (BT) product.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Cardinal schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:18:
[...]

Als ze een exclusive integrator zijn, dan zou dat suggereren dat er meerdere integrators kunnen zijn, anders zou er "the exclusive integrator" staan. Ik denk niet dat ze hebben betaald voor een partnership (geen bron), maar zoals gebruikelijk met een partnership dat je betaald per verkochte unit, want hun (BT) product.
Ik zie hoe je die interpretatie er aan zou kunnen leggen, maar ik vind dat wel vergezocht. Je benoemt niet exclusiviteit wanneer een bedrijf alle vrijheid en met diverse bedrijven werkt om dit product naar de markt te brengen op hun printer.

Betalen voor het product moet uiteraard gewoon, maar daarmee krijg je natuurlijk geen exclusieve deal, want dan kan iedereen het product krijgen. Tevens heeft Bondtech ook Prusa niet nodig, ze kunnen het product gewoon ontwerpen voor Prusa printers, en direct aan consumenten verkopen.
Om exclusiviteit te krijgen moet je altijd meer betalen, of dit nou aan de voorkant is, dus een vast bedrag, of aan de achterkant, door bijv meer per verkochte printer met INDX te betalen. Maar nogmaals, je krijgt geen exclusiviteit als je hier niets voor geeft.

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik kan uit betrouwbare bron zeggen (bron: mezelf) dat weldegelijk een exclusiviteit voor Prusa in zit als partner. Voor hoelang deze exclusiviteit loopt, dat weet ik niet. Maar een bedrijf waar ik printers voor test (mag/kan geen naam noemen), is daar de dupe van. Twee jaar geleden op (toevallig) Formnext hadden ze met Bondtech gesproken omdat ze ook heel graag een printer op de markt wilde brengen waar INDX in zit. Maar daar werd gewoon hard gezegd, wacht maar totdat de kit uitkomt.

Zonde, want wat ik kan zeggen is dat het dan echt een mooi product had geworden, maar helaas.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:42
Hmm, ze weten de boel wel te vertragen. Alles was 'in stock' en zou zsm verstuurd worden. Toen werd de order vertraagd tot de 27e omdat mijn order geupgrade werd naar One+. Prima. Nu zie ik in de status dat hij pas vanaf de 5e tot de 11e dec. verstuurd gaat worden... Dan heb ik hem misschien net voor kerst. Wel wat onverwacht en teleurstellend.

• lennertvdkort
Zijn er meer mensen die sinds het cloudfare debacle problemen hebben met prusa connect?
Prints uploaden lukt wel, maar starten lukt niet (niet vanuit PrusaSlicer en connect.prusa3d.com).
Ik krijg de melding:
Error Service is unavailable at this moment. Try again later.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Tja, de cloud is gewoon de computer van iemand anders. Liever mijn eigen computer :) (sorry, ik kon het niet laten)

© ocf81 1981-infinity

• lennertvdkort
ocf81 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:54:
Tja, de cloud is gewoon de computer van iemand anders. Liever mijn eigen computer :) (sorry, ik kon het niet laten)
100% eens, en tot de C1 ook gewoon octoprint gebruikt.
Maar denk alles in 1 is ook wel handig, maar dit is echt een gedoetje zo.
Nu met dit bakbeest bezig, blijf nu maar heen en weer lopen :P

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Dat is wel een cool ding!

© ocf81 1981-infinity

• iMars

iMars

Full time prutser

lennertvdkort schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:08:
Zijn er meer mensen die sinds het cloudfare debacle problemen hebben met prusa connect?
Prints uploaden lukt wel, maar starten lukt niet (niet vanuit PrusaSlicer en connect.prusa3d.com).
Ik krijg de melding:
Gewoon printer als fysieke printer toevoegen via Prusa Link, geen cloud nodig, en toch veel gemak.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ja, Prusa Link is ook de meest voorname manier waarop ik mijn Prusa printer aanstuur. Als ik iets op afstand zou willen printen, dan log ik wel in op mijn VPN. Geen computer van een ander van nodig. Ik vind het wel jammer dat de versie die met de xBuddy board meekomt wat meer uitgekleed is dan de versie die je op een RPi Zero kon installeren. Maar uiteindelijk werkt het gewoon wel.

© ocf81 1981-infinity

• lennertvdkort
iMars schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:26:
[...]

Gewoon printer als fysieke printer toevoegen via Prusa Link, geen cloud nodig, en toch veel gemak.
Ja maar in mijn geval is dat wel iets te kort door de bocht, nu een jaar geleden ernaast (toen nog een MK4S) een p1s gezet. Toen zonder nadenken begonnen met de bambu app en dat gemak is teveel gaan wennen ben ik bang..
Als alles werkt, vind ik persoonlijk de afweging het waard om connect te gebruiken. Mijn buddycam staat erin, de app werkt prima (notificaties zijn fijn) en het is sneller(iig dan de begin tijd van Prusalink) want hij begint al voordat de hele Gcode geupload is.

Maar mijn vraag was natuurlijk ook niet wat nu, maar of meer mensen er problemen mee hebben O-)

• iMars

iMars

Full time prutser

lennertvdkort schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:15:
[...]

Ja maar in mijn geval is dat wel iets te kort door de bocht, nu een jaar geleden ernaast (toen nog een MK4S) een p1s gezet. Toen zonder nadenken begonnen met de bambu app en dat gemak is teveel gaan wennen ben ik bang..
Als alles werkt, vind ik persoonlijk de afweging het waard om connect te gebruiken. Mijn buddycam staat erin, de app werkt prima (notificaties zijn fijn) en het is sneller(iig dan de begin tijd van Prusalink) want hij begint al voordat de hele Gcode geupload is.

Maar mijn vraag was natuurlijk ook niet wat nu, maar of meer mensen er problemen mee hebben O-)
Ja dat ken ik, ook daar is een workaround voor ;) prusalink integreren in Home Assistant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cS1LPo3MrwBgf9DqrFzVriaVCeU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Qhf9NnzFlR5cgsQvRO5LP0m.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 21-11-2025 21:38 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hier nog een vergelijking qua printsnelheid met de H2C;
16 vs 45 seconde :7

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-11 20:48
Zit erg sterk aan te denken om de Bambu de deur uit te doen voor de Core one.
Maar neem ik nou een L of niet. Zitten er grote verschillen in? Ja een andere bedplate en camera is al aanwezig, natuurlijk groter printvolume en alle andere kleine tweakjes. Maar wat zou het grote voordeel nou zijn?
Zijn er L gebruikers die denken....... had ik maar de one+ ?

• Caelorum
De indx gaat er vooralsnog alleen voor de core one+ komen. Al zal de L vast niet heel lang duren.

• coptician
Mike-Nikon schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:45:
Maar neem ik nou een L of niet. Zitten er grote verschillen in? Ja een andere bedplate en camera is al aanwezig, natuurlijk groter printvolume en alle andere kleine tweakjes. Maar wat zou het grote voordeel nou zijn?
Ik heb een (nu nog) vanille Core One. De enige printer die ik ooit gehad heb dus ik kan moeilijk vergelijken, maar het is een heerlijke printer.

De enige redenen die ik zie voor een Core One niet-L:

Kleiner
Goedkoper
Eerder compatible met de INDX.

De plus upgrades zijn er om de One gelijk aan de One L te brengen.

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik heb 3 Core One, welke ik naar de + update … maar ik heb juist, had ik maar 3x de L.

Ik adviseer je de L, die kant met de HT hotend gewoon PEKK printen (ik gok dat de INDX dat ook kan maar is nog gelimiteerd op 300°C). Betere bed, betere build volume, ik zeg ga voor L.

Had ik al gezegd dat je beter voor de L kan gaan? :+ _O- d:)b

• iMars

iMars

Full time prutser

Caelorum schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:49:
De indx gaat er vooralsnog alleen voor de core one+ komen. Al zal de L vast niet heel lang duren.
Nee onzin! Is dezelfde printer. Alleen iets groter. Ik heb een pre order en mijn handen jeuken om de L nu al te bestellen. Heb nu een Ratrig VC4 IDEX staan die ik nu ga verkopen.

• lennertvdkort
Ik heb één specifieke usecase waarom ik mijn P1S nog naast mijn C1 heb staan.(heb net die printruimte nodig)
Maar twijfel serieus om de C1 weg te doen voor een C1L zodat ik daar een INDX op kan monteren.
Ik ga gemakshalve ervanuit dat de C1 kit die ik besteld heb, met wat modificaties ook wel op de C1L kan passen.

Nu een C1 kiezen voor INDX zou ik niet doen, eer die leverbaar is zal er ongetwijfeld ook een versie komen voor de C1L(had ergens gelezen dat pas in de zomer van 26 de reguliere indx kits komen voor de C1, neem aan dat het dan ook wel beschikbaar is voor de C1L)

• iMars

iMars

Full time prutser

coptician schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:51:
[...]

Ik heb een (nu nog) vanille Core One. De enige printer die ik ooit gehad heb dus ik kan moeilijk vergelijken, maar het is een heerlijke printer.

De enige redenen die ik zie voor een Core One niet-L:

Kleiner
Goedkoper
Eerder compatible met de INDX.
Grootste reden: kit en daarmee dus ook de prijs.
De plus upgrades zijn er om de One gelijk aan de One L te brengen.
Ik hoop zo (en het zal denk niet gebeuren) dat er ook een 6mm alu bed voor de Core One komt.
Prusa doet het niet omdat je niet in elk land als consumer (not certified) met mains power mag werken.

Mijn ideale wereld: de core one een high temp monster maken zodat je daar ook PEKK mee kan printen, niet dat ik PEKK wil printen, maar wel PPA/PPS-CF. En de core one L voor de INDX. 8 tools om te beginnen, later 2 tools erbij.

• Caelorum
iMars schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:13:
[...]

Nee onzin! Is dezelfde printer. Alleen iets groter. Ik heb een pre order en mijn handen jeuken om de L nu al te bestellen. Heb nu een Ratrig VC4 IDEX staan die ik nu ga verkopen.
De initiële run van de founders edition is er alleen voor de Core One, niet de L. Niet dat het nu uitmaakt. Ze zijn blijkbaar nu wel allemaal al weg.

De kit zoals die via Prusa beschikbaar komt zal ook voor de L beschikbaar zijn, maar ik vind het verdacht dat de eerste run niet ook al voor de L is. Ik vermoed dat de indx voor de L nog niet gereed is en dat die voor de + beter beschikbaar gaat zijn als deze cia Prusa besteld kan worden.

• Caelorum
@iMars Bondtech had aangegeven dat 350 niet onmogelijk is, maar vooralsnog zou het limiet op 300 staan. Met 350 zou het net binnen de range van PEKK vallen. Ben benieuwd of ze daar nog actief aan gaan werken.

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-11 20:48
Dank je wel allen voor jullie inzicht. Het gaat een L worden. *O*
De update naar de INDX gaat er zeker opgezet worden zodra hij beschikbaar is. Uit de eerste levering komen ongetwijfeld nog wat verbeteringen dus wat later beschikbaar is voor mij niet erg.

Jammer dat Prusa op de L geen zwarte vrijdag korting geeft..... -O-

• iMars

iMars

Full time prutser

Caelorum schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:50:
@iMars Bondtech had aangegeven dat 350 niet onmogelijk is, maar vooralsnog zou het limiet op 300 staan. Met 350 zou het net binnen de range van PEKK vallen. Ben benieuwd of ze daar nog actief aan gaan werken.
Ja en nee, ik heb met een paar van hun engineers gesproken daar op Formnext. Ze hebben getest en die INDX kan makkelijk 400°C aan. Maar waar je mee zit is ambient temperatuur. Ze hebben zelf al veel succesvolle testen gedaan op 350°C. Maar dat was waarschijnlijk niet op een Core One, maar op een wat ruimere Voron. Ik gok dat de koeling van de INDX daar een bottleneck kan zijn.

• iMars

iMars

Full time prutser

Caelorum schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:38:
[...]

De initiële run van de founders edition is er alleen voor de Core One, niet de L. Niet dat het nu uitmaakt. Ze zijn blijkbaar nu wel allemaal al weg.

De kit zoals die via Prusa beschikbaar komt zal ook voor de L beschikbaar zijn, maar ik vind het verdacht dat de eerste run niet ook al voor de L is. Ik vermoed dat de indx voor de L nog niet gereed is en dat die voor de + beter beschikbaar gaat zijn als deze cia Prusa besteld kan worden.
Ja, maar die kan je altijd overzetten op de L ;)

Ik gok dat de INDX sowieso eerder komt dan de L (die koop ik pas als ik de Ratrig verkocht heb)

• iMars

iMars

Full time prutser

Caelorum schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:50:
PEKK zal ik denk niet zo gauw printen. Maar PPA/PPS wel en dat kan makkelijk met de sub 350°C

• lennertvdkort
lennertvdkort schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:08:
Ik krijg de melding:
Nou ik had voor ik hier het geplaatst had alles op de print queue na opgeschoond.
Gister de laatste die open stond in de queue geprint, stond er vanochtend nog in(normaal verdwijnt die automatisch). Handmatig verwijderd, en nu werkt alles weer. 8)7

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

iMars schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:56:
[...]

PEKK zal ik denk niet zo gauw printen. Maar PPA/PPS wel en dat kan makkelijk met de sub 350°C
Die 400°C upgrade wordt wel zodanig aangeprezen:
Prusa Research blog van woensdag 19 november::
HT Hotend Upgrade – Print at 400 °C

A major new add-on is the HT (High-Temp) Hotend Upgrade, now available for the entire CORE One family, including the CORE One, CORE One+, and CORE One L. This is a simple, quick-swap upgrade that can be installed in less than a minute, unlocking the ability to print with a nozzle temperature of up to 400°C.

This capability opens the door to an entirely new category of high-performance polymers like PEKK-CF, PPS-CF, and PPSU, known for their exceptional temperature & chemical resistance, and high durability. This allows them to meet rigorous industry standards and certifications like AS9100 and ISO 10993 for critical, long-term applications.
Zelfs met de HT hotend lijkt de printer lijkt mij helemaal niet geschikt voor PEKK-CF. Ik ben wel benieuwd hoe ze PEKK-CF waar willen gaan maken. Zien is geloven in dit geval.

© ocf81 1981-infinity

• iMars

iMars

Full time prutser

ocf81 schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:54:
[...]

[...]

Zelfs met de HT hotend lijkt de printer lijkt mij helemaal niet geschikt voor PEKK-CF. Ik ben wel benieuwd hoe ze PEKK-CF waar willen gaan maken. Zien is geloven in dit geval.
Zien is geloven, dit is wat ik op Formnext zag.

Heb Twitter/X linkje:
https://x.com/zuidwijk/status/1992185921534382494

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Heeft je ook een screenshot? Ik krijg bij X altijd dit te zien: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-lXo-O_-bQ9aHR6qCl-jCLoLtI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Z7zjGyZEUTu6iZSL1K6jxEJA.png?f=user_large

© ocf81 1981-infinity

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:14
ocf81 schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:54:
[...]

[...]

Waarom zou het niet kunnen? Met die carbon fiber zal het warpen wel mee vallen. Klein spul of dingen met een gunstige geometrie kunnen sowieso.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Goed, misschien ben ik dan wat te pessimistisch. De tijd zal het leren.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste