Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[3D printer] Prusa Core One

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27

iMars

Full time prutser

lennertvdkort schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:15:
[...]

Ja maar in mijn geval is dat wel iets te kort door de bocht, nu een jaar geleden ernaast (toen nog een MK4S) een p1s gezet. Toen zonder nadenken begonnen met de bambu app en dat gemak is teveel gaan wennen ben ik bang..
Als alles werkt, vind ik persoonlijk de afweging het waard om connect te gebruiken. Mijn buddycam staat erin, de app werkt prima (notificaties zijn fijn) en het is sneller(iig dan de begin tijd van Prusalink) want hij begint al voordat de hele Gcode geupload is.

Maar mijn vraag was natuurlijk ook niet wat nu, maar of meer mensen er problemen mee hebben O-)
Ja dat ken ik, ook daar is een workaround voor ;) prusalink integreren in Home Assistant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cS1LPo3MrwBgf9DqrFzVriaVCeU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Qhf9NnzFlR5cgsQvRO5LP0m.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 21-11-2025 21:38 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hier nog een vergelijking qua printsnelheid met de H2C;
16 vs 45 seconde :7

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:45
Zit erg sterk aan te denken om de Bambu de deur uit te doen voor de Core one.
Maar neem ik nou een L of niet. Zitten er grote verschillen in? Ja een andere bedplate en camera is al aanwezig, natuurlijk groter printvolume en alle andere kleine tweakjes. Maar wat zou het grote voordeel nou zijn?
Zijn er L gebruikers die denken....... had ik maar de one+ ?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
De indx gaat er vooralsnog alleen voor de core one+ komen. Al zal de L vast niet heel lang duren.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:35
Mike-Nikon schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:45:
Maar neem ik nou een L of niet. Zitten er grote verschillen in? Ja een andere bedplate en camera is al aanwezig, natuurlijk groter printvolume en alle andere kleine tweakjes. Maar wat zou het grote voordeel nou zijn?
Ik heb een (nu nog) vanille Core One. De enige printer die ik ooit gehad heb dus ik kan moeilijk vergelijken, maar het is een heerlijke printer.

De enige redenen die ik zie voor een Core One niet-L:

Kleiner
Goedkoper
Eerder compatible met de INDX.

De plus upgrades zijn er om de One gelijk aan de One L te brengen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik heb 3 Core One, welke ik naar de + update … maar ik heb juist, had ik maar 3x de L.

Ik adviseer je de L, die kant met de HT hotend gewoon PEKK printen (ik gok dat de INDX dat ook kan maar is nog gelimiteerd op 300°C). Betere bed, betere build volume, ik zeg ga voor L.

Had ik al gezegd dat je beter voor de L kan gaan? :+ _O- d:)b

• iMars

iMars

Full time prutser

Caelorum schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:49:
De indx gaat er vooralsnog alleen voor de core one+ komen. Al zal de L vast niet heel lang duren.
Nee onzin! Is dezelfde printer. Alleen iets groter. Ik heb een pre order en mijn handen jeuken om de L nu al te bestellen. Heb nu een Ratrig VC4 IDEX staan die ik nu ga verkopen.

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:13
Ik heb één specifieke usecase waarom ik mijn P1S nog naast mijn C1 heb staan.(heb net die printruimte nodig)
Maar twijfel serieus om de C1 weg te doen voor een C1L zodat ik daar een INDX op kan monteren.
Ik ga gemakshalve ervanuit dat de C1 kit die ik besteld heb, met wat modificaties ook wel op de C1L kan passen.

Nu een C1 kiezen voor INDX zou ik niet doen, eer die leverbaar is zal er ongetwijfeld ook een versie komen voor de C1L(had ergens gelezen dat pas in de zomer van 26 de reguliere indx kits komen voor de C1, neem aan dat het dan ook wel beschikbaar is voor de C1L)

• iMars

iMars

Full time prutser

coptician schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:51:
[...]

Ik heb een (nu nog) vanille Core One. De enige printer die ik ooit gehad heb dus ik kan moeilijk vergelijken, maar het is een heerlijke printer.

De enige redenen die ik zie voor een Core One niet-L:

Kleiner
Goedkoper
Eerder compatible met de INDX.
Grootste reden: kit en daarmee dus ook de prijs.
De plus upgrades zijn er om de One gelijk aan de One L te brengen.
Ik hoop zo (en het zal denk niet gebeuren) dat er ook een 6mm alu bed voor de Core One komt.
Prusa doet het niet omdat je niet in elk land als consumer (not certified) met mains power mag werken.

Mijn ideale wereld: de core one een high temp monster maken zodat je daar ook PEKK mee kan printen, niet dat ik PEKK wil printen, maar wel PPA/PPS-CF. En de core one L voor de INDX. 8 tools om te beginnen, later 2 tools erbij.

• Caelorum
  • Nu online
iMars schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:13:
[...]

Nee onzin! Is dezelfde printer. Alleen iets groter. Ik heb een pre order en mijn handen jeuken om de L nu al te bestellen. Heb nu een Ratrig VC4 IDEX staan die ik nu ga verkopen.
De initiële run van de founders edition is er alleen voor de Core One, niet de L. Niet dat het nu uitmaakt. Ze zijn blijkbaar nu wel allemaal al weg.

De kit zoals die via Prusa beschikbaar komt zal ook voor de L beschikbaar zijn, maar ik vind het verdacht dat de eerste run niet ook al voor de L is. Ik vermoed dat de indx voor de L nog niet gereed is en dat die voor de + beter beschikbaar gaat zijn als deze cia Prusa besteld kan worden.

• Caelorum
  • Nu online
@iMars Bondtech had aangegeven dat 350 niet onmogelijk is, maar vooralsnog zou het limiet op 300 staan. Met 350 zou het net binnen de range van PEKK vallen. Ben benieuwd of ze daar nog actief aan gaan werken.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste