@
TurboTon1973, je kan het handvat ook vastzetten met twee boutjes + moertjes (bijv. overgebleven M3x6 of M3x8 als je de zelfbouwversie hebt).
Korte review van mijn kant: ik heb afgelopen november de zelfbouwversie gekocht, precies een dag voordat de CORE One+ versie gereleased werd. Mijn bestelling werd direct omgezet zonder verdere actie van mijn kant, helemaal prima.
Het bouwen duurde even, vooral omdat er zo veel zakjes en onderdelen zijn op het begin. Het zoeken naar de juiste schroefjes duurde langer dan het in elkaar draaien zelf. Naar het einde toen ging dit steeds vlotter, aangezien er minder onderdelen waren om doorheen te spitten. Het in elkaar zetten zelf ging heel soepel, niks raars tegengekomen.
De allereerste kalibratie (homing vooral) duurde wat langer, dit kwam omdat ik de riemen nog niet op de juiste spanning had. Na de eerste kalibratie kon ik de riemen met de ingebouwde tuner op de juiste spanning zetten en sindsdien loopt dat als een trein.
Ik ben eigenlijk heel tevreden met de printer. Ja, qua waar voor je geld is het misschien niet de beste koop, maar de combinatie van (zo veel als kan) open software / hardware, gemaakt in de EU en beschikbaar als kit is voor mij veel belangrijker. De printkwaliteit is erg strak, en ondanks (of misschien omdat) ik 'm zelf in elkaar heb gezet is er na ~400 printuren nog niks raars aan de hand. In het begin was ik wel wat bang dat er schroefjes los zouden trillen door de snelle acceleraties, maar gelukkig niks daarvan.
Qua geluid is het ook prima te doen. Hier staat ie op een oud IKEA kastje, welke weer op tapijt staat. Geen last van trillingen die doorgegeven worden. Ik heb ook de accelerometer en dit maakt het geheel, na kalibratie, nog stiller.
Ben wel benieuwd hoe het printen van de zomer gaat. Tijdens het printen met de 0.25 mm nozzle en PLA ging de extruder skippen als ik de deur dicht had (ventilatie wel open), door een te hoge temperatuur bij de heatbreak. Met de deur open is er niks aan de hand. Hopelijk blijft dat zo, ook als alles in huis wat warmer gaat worden.
En verder is het hele 3D print gebeuren echt top, echt bizar hoeveel dingen je kan repareren / verbeteren met wat zoekwerk online en wat CAD.