[3D printer] Prusa Core One

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:20
rinkel schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:38:
@lennertvdkort Zou je eens een zwarte cilinder willen printen? 20x20x40mm
En dan van boven belichten.

Dan kan ik dat eens vergelijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddOw0MFWXXwmOmXlrVb4Vtke0M4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u5IOR3Ukr4rlOtROYdzD2vbW.png?f=fotoalbum_large
Lastig om op de foto te krijgen reflecteert als de neten.
Niet helemaal perfect, Is Prusament Jet-black Petg. Ongedroogd, misschien dat dat nog verschil zal maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
@lennertvdkort Dank voor je print!
Ik denk dat die van mij wel iets slechter is.

Ik heb overigens mijn printer net toch verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:20
rinkel schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:08:
@lennertvdkort Dank voor je print!
Ik denk dat die van mij wel iets slechter is.

Ik heb overigens mijn printer net toch verkocht.
Ja het is irl minder erg hoor, als ik me die foto van jouw kan herinneren (echte z-wobble leek het) valt dit heel erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Ik zal vast wel weer een keer een Prusa kopen, ben nu eenmaal beetje een Prusa fanboy (met een Voron en een P1S), maar ik wacht nog even totdat de kinderziektes eruit zijn, wat ook zeker gaat gebeuren Prusa een beetje kennende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:27

Boullie

Da Bulster

FreezingPixels schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:17:
[...]

Weet je toevallig de temp van de ruimte waar de printer instaat en op welke temp stond de chamber ingesteld? Nozzle temp dan op 220? Prusament geeft voor de highflow 230 graden aan, wellicht is dat ook gewoon te warm.
Ruimte is nu 23 graden dus zal gisteren iets van 22 geweest zijn vermoed ik.
Chamber heb ik niet op gelet. Gewoon print gestart en weg gelopen.
Nozzle temp stond voor first layer op 220 en rest op 210. Dat is -10 van beide temps van het generic PLA profiel af omdat ik een diamondback nozzle heb. Die geleiden beter en met -10 klopt de temp weer ongeveer.

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
rinkel schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:15:
Ik zal vast wel weer een keer een Prusa kopen, ben nu eenmaal beetje een Prusa fanboy (met een Voron en een P1S), maar ik wacht nog even totdat de kinderziektes eruit zijn, wat ook zeker gaat gebeuren Prusa een beetje kennende.
Even mezelf quoten.

Vlak voordat de printer verkocht is, heb ik nog een laatste testje gedaan, dit keer door het bed beter te levelen met shims. De print was een flink stuk beter. Ik denk dat het een binding met de bearings en rods is. Dit verklaart ook waarom de lijnen ook consistent waren.

Voron heeft dit probleem opgelost door de bevestingspunten bij de rails te laten scharnieren. Dit heeft de Core One niet. Ik heb dit aan support laten weten, misschien doen ze er iets mee.
Ze hadden iets beter naar Voron moeten kijken ipv Bambu.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 15-06-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:21
Heb zelf geen C1, maar heb een kennis die de kogellagers met glijlagers heeft vervangen. Resultaat: minder herrie en minder VFAs. We waren bezig met de herrie, maar kregen dit resultaat als bijvangst.

Misschien de moeite waard voor degenen met last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
Zag deze week een filmpje van Wintergatan, had ook een nieuwe 3D printer ontvangen en had ook vage problemen met de fijne afwerking van de prints.
Wat bleek: de printer stond op een ondergrond/tafelblad wat miniem bewoog tijdens het printen.
Nadat hij de printer op een ondergrond had gezet waar absoluut geen beweging in zat was dat probleem opgelost.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:19
De core one lijkt daar niet zo heel gevoelig voor. Wintergatan was overigens gesponserd door BambuLab. En hoewel het beide core xy printers zijn houd daar de vergelijking denk ik wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
WK100 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:29:
Heb zelf geen C1, maar heb een kennis die de kogellagers met glijlagers heeft vervangen. Resultaat: minder herrie en minder VFAs. We waren bezig met de herrie, maar kregen dit resultaat als bijvangst.

Misschien de moeite waard voor degenen met last.
Zou leuk zijn als iemand die rods gaat vervangen door linear rails. Heb ik ooit ontworpen voor de Prusa Mini.
Moet vast kunnen op de Core One.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKRGQf6DUizuy7Q60Gjppkor2AI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbvI0Vi4jmyKWJOTnwEtUUsn.jpg?f=fotoalbum_large

Voron Trident heeft ook linear rails op alle assen.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 16-06-2025 14:57 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste