[3D printer] Prusa Core One

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:19
Zeker wel. De standaard is een HF (CHT) nozzle.

Ik merk er overigens weinig van dan ik gewisseld heb naar een normale hardened obxidian in de snelheid.

[ Voor 54% gewijzigd door Caelorum op 25-05-2025 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:34
Ah zie het in de specs inderdaad, dacht eerder gelezen te hebben dat het een standaard was. Ik heb een 0.6 hardened liggen. Maar voorlopig laat ik de .4 nog even zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:05

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik wacht nog steeds op het verzenden van mijn conversion kit (Batch 2). Vanmorgen via de chat eens gevraagd of er iets bekend is waarom die nog niets verstuurd is en wanneer dat als nog gaat gebeuren. De dame aan de andere kant gaf aan dat dat komt doordat ik er ook een Buddy3D cam er bij besteld heb, daar hebben ze (of hadden ze?) leverproblemen mee. Jammer dat ze dat niet eerder hebben aangegeven, maar het is niet anders. Als het goed is zou er vandaag een mail verstuurd worden vanuit de afdeling Shipping, met een update. Wel balen, had graag mijn Hemelvaartsdag willen besteden aan de conversion kit. Daarna heb ik tot het najaar niet veel tijd meer...

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:19
Dat was met de geassembleerde variant ook. Bij ons in batch 5 werd de leverdatum opgeschoven. Uiteindelijk gevraagd hoe en wat en toen gaven ze aan dat we of een maand konden wachten, of de camera eruit en dan zou die dezelfde dag nog worden verstuurd. Dat werd uiteindelijk een week later, maar ok.

Die camera is al vanaf dag 1 slecht leverbaar en zorgt bij iedereen voor vertragingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 18:05

iMars

Full time prutser

Yukkie schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:46:
Ik wacht nog steeds op het verzenden van mijn conversion kit (Batch 2). Vanmorgen via de chat eens gevraagd of er iets bekend is waarom die nog niets verstuurd is en wanneer dat als nog gaat gebeuren. De dame aan de andere kant gaf aan dat dat komt doordat ik er ook een Buddy3D cam er bij besteld heb, daar hebben ze (of hadden ze?) leverproblemen mee. Jammer dat ze dat niet eerder hebben aangegeven, maar het is niet anders. Als het goed is zou er vandaag een mail verstuurd worden vanuit de afdeling Shipping, met een update. Wel balen, had graag mijn Hemelvaartsdag willen besteden aan de conversion kit. Daarna heb ik tot het najaar niet veel tijd meer...
Heb je een oude of een nieuwe xLCD display?

Ik zit in eerste batch, maar nog steeds niks verzonden. Bleek dat de zendingen voor de oude xLCD vertraging had opgelopen. Zie nu dat ze vandaag begonnen zijn met versturen,… maar ik heb nog niks vernomen.

The waiting is killing me :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:14

Boullie

Da Bulster

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
Nieuwe firmware is er, 6.3.3

Phase stepping zit, zoals verwacht, niet in het menu, dat hebben ze eruit gehaald.

Toch maar even geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMTAATMeXaYELq2z8nREXN5FswQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6rV7WjP6FVCQtMk0lJ99ulL.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie cijfers, maar het valt me wel wat tegen, de praktijk dan. Er is een ietsie verschil, voornamelijk bij schuine 45 lijnen, bijvoorbeeld eerste laag van een grote rechthoek.

Nu eens kijken of het iets met VFA heeft gedaan, maar daar verwacht ik toch niet zo veel van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 15:57
Om phase stepping te calibreren heb je een accelerometer kit nodig, toch?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

iMars schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:09:
[...]

Heb je een oude of een nieuwe xLCD display?

Ik zit in eerste batch, maar nog steeds niks verzonden. Bleek dat de zendingen voor de oude xLCD vertraging had opgelopen. Zie nu dat ze vandaag begonnen zijn met versturen,… maar ik heb nog niks vernomen.

The waiting is killing me :+
Ik heb een nieuw xLCD display, dus ik had gehoopt dat ik meer geluk zou hebben. Overigens heb ik de mij gisteren beloofde mail met shipping updates nog niet gehad :-(

Ik ben het wachten ook zat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Yukkie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:24:
[...]

Ik heb een nieuw xLCD display, dus ik had gehoopt dat ik meer geluk zou hebben. Overigens heb ik de mij gisteren beloofde mail met shipping updates nog niet gehad :-(

Ik ben het wachten ook zat ;)
Ik heb komend weekend een lang weekend, en de week erop ook ... ik zit te duimen dat het rond/voor een van deze twee komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@iMars ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Dan heb ik dadelijk 3x de Core One :o Zit te denken om ze kwik kwek en kwak te noemen :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:19
Mine zou eigenlijk maandag binnenkomen. Sommige extra dingen zijn als deellevering wel aangekomen. Maar de printer zelf was al naar vandaag verplaatst en nu naar morgen.
T&T geeft aan dat ie in Nuernberg is. Hopelijk morgen bij mij :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

DomiGijzen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:32:
Mine zou eigenlijk maandag binnenkomen. Sommige extra dingen zijn als deellevering wel aangekomen. Maar de printer zelf was al naar vandaag verplaatst en nu naar morgen.
T&T geeft aan dat ie in Nuernberg is. Hopelijk morgen bij mij :)
*O* *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:02
DomiGijzen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:32:
T&T geeft aan dat ie in Nuernberg is.
Ooh Gezellig, die van mij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
rinkel schreef op maandag 26 mei 2025 @ 23:05:
Nieuwe firmware is er, 6.3.3

Phase stepping zit, zoals verwacht, niet in het menu, dat hebben ze eruit gehaald.

Toch maar even geprobeerd:
[Afbeelding]

Mooie cijfers, maar het valt me wel wat tegen, de praktijk dan. Er is een ietsie verschil, voornamelijk bij schuine 45 lijnen, bijvoorbeeld eerste laag van een grote rechthoek.

Nu eens kijken of het iets met VFA heeft gedaan, maar daar verwacht ik toch niet zo veel van eigenlijk.
is het zo slecht dan? ik merk nauwelijks wat van VFA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Wie van jullie maakt gebruik van Prusa Connect (dus niet Prusa Link)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
iMars schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:59:
Ja, ik. Kom van klipper dus oude gewoonte 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
haakjesluiten schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:15:
[...]

is het zo slecht dan? ik merk nauwelijks wat van VFA
Hier nog steeds een beetje last van, veel beter al dan in het begin door de belt tension aan te passen. Print kwaliteit zelf is echt top, alleen die stomme VFA.... Ik zal binnenkort even proberen om belt tension naar de 100+hz te brengen, kijken of dat nog werkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIfxCsGpoXb5KPqDGbq4lpS4T1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovhG1cdUzvDCj0vOzUdDSLML.jpg?f=fotoalbum_large
iMars schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:59:
Prusa Connect werkt top, via de slicer makkelijk te benaderen. Soms een glitch in het uploaden en moet ik de file verwijderen en opnieuw uploaden. Via de browser op een andere computer geeft hij soms aan dat de printer offline is terwijl deze aan staat en staat te printen. Na een half uur staat deze dan weer op online, beetje vreemd maar las dat meer mensen dit hebben. De buddy cam is een beetje mwa, hier had ik meer van verwacht en hoop dat ze in de toekomst nog functies gaan toevoegen zoals timelaps etc. Ook dat de feed nog steeds niet live is valt tegen. Stiekem ben je elke keer dan 20 sec aan t kijken of de printer nog wel werkt. (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
FreezingPixels schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:25:
[...]

Hier nog steeds een beetje last van, veel beter al dan in het begin door de belt tension aan te passen. Print kwaliteit zelf is echt top, alleen die stomme VFA.... Ik zal binnenkort even proberen om belt tension naar de 100+hz te brengen, kijken of dat nog werkt:
[Afbeelding]

[...]

Prusa Connect werkt top, via de slicer makkelijk te benaderen. Soms een glitch in het uploaden en moet ik de file verwijderen en opnieuw uploaden. Via de browser op een andere computer geeft hij soms aan dat de printer offline is terwijl deze aan staat en staat te printen. Na een half uur staat deze dan weer op online, beetje vreemd maar las dat meer mensen dit hebben. De buddy cam is een beetje mwa, hier had ik meer van verwacht en hoop dat ze in de toekomst nog functies gaan toevoegen zoals timelaps etc. Ook dat de feed nog steeds niet live is valt tegen. Stiekem ben je elke keer dan 20 sec aan t kijken of de printer nog wel werkt. (
Ik print vaak meer functionele dingen misschien dat het minder opvalt dan. Ik had de belts al op 100hz gezet ik vond ze bij 85 te slap en ik had het probleem dat hij dan eindeloos in de hoek aan het tikken was bij calibratie.

Wel het idee dat er over een jaar oid een core one s komt waar ze nog nodige kinderziektes gaan oplossen 😅

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 28-05-2025 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Gloeiende… batch 1 zou vanaf 26e verstuurd worden, is nu vanaf 2 juni geworden. -O-
IMPORTANT UPDATE (May 28th, 2025)

Following several reports of delivery delays from our customers, we have identified that some product sets were assigned to incorrect shipping batches. This primarily affects orders that include:
  • CORE One bundled with the Buddy3D Camera and/or the Advanced Filtration System (both kit or assembled versions)
  • CORE One Conversion Kits for the MK4S with older xLCD version
Our shipping schedule system operates using a combination of multiple queues that help determine delivery dates for specific orders. These rules are based on our internal production capacity as well as the availability of third-party components such as cameras and filtration systems. Unfortunately, these third-party dependencies were not properly reflected in the batch assignment system.

Once the issue was identified, we prioritized the most delayed orders. Most of these will be shipped within the next 1–2 weeks. All affected customers will receive an email with a compensation voucher.

However, this correction may also impact other customers whose orders were assigned an incorrect batch number. We will update all batch numbers tomorrow, May 29th, to provide an accurate estimate of your expected shipping date.

[ Voor 88% gewijzigd door iMars op 28-05-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Heeft iemand de kap die nu voor de MMU3 bij de Core ONE wordt aangeboden? Kost wel €39.90 als je de rest al hebt.

[ Voor 55% gewijzigd door ocf81 op 28-05-2025 21:52 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Overigens zit ik nog steeds te twijfelen of ik een Core ONE ga kopen. Eigenlijk wil ik niet afstappen van het Revo ecosysteem, en er is geen Revo oplossing voor de Core ONE.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:55:
Overigens zit ik nog steeds te twijfelen of ik een Core ONE ga kopen. Eigenlijk wil ik niet afstappen van het Revo ecosysteem, en er is geen Revo oplossing voor de Core ONE.
Die komt er vast nog wel.
Ik heb al eens iemand er mee zien rommelen, dat vergde wel wat boren in de heatsink. Ik meen me te herinneren dat het draad hetzelfde is

Alleen is PID tuning nog niet mogelijk, dat is wel nodig dan.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 28-05-2025 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Gevonden, je moet helaas wel het lef hebben om te tappen

https://github.com/thomasloven/nextrevo-mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Oké, het komt er dus eigenlijk op neer dat je het koellichaam zou moeten namaken met een CNC om zo de draad genoeg grip en oppervlakte voor warmteoverdracht te geven. Niet onmogelijk, wel een opgave om te regelen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:43:
[...]

Oké, het komt er dus eigenlijk op neer dat je het koellichaam zou moeten namaken met een CNC om zo de draad genoeg grip en oppervlakte voor warmteoverdracht te geven. Niet onmogelijk, wel een opgave om te regelen.
Het is zeker te doen, al ga ik het zelf niet doen. Ik denk dat E3D vast wel met een aangepaste heatsink komt.
Ik weet niet of er een step file is van de heatsink, dan zou je die kunnen aanpassen en laten cnc'en bij bijvoorbeeld pcbway.

Overigens ben ik niet vies van printers aanpassen, heb een Mini Bear in elkaar geknutseld, met veel eigen ontwerpen (oa LGX), maar dit sla ik over, ik heb nu een SiC en Tungsten nozzle voor de nextruder, daar kan ik voorlopig mee vooruit, wisselen doe ik bijna niet.

Hopelijk komt de pid tuning binnenkort, ik heb er een topic voor aangemaakt op github, alleen nog geen reactie van de devvers.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 28-05-2025 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb een step gevonden van de volledige extruder
https://www.printables.co...-mk4s-extruder-step/files

Vervolgens heb ik de heatsink eruit gehaald
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wu4G0xNoc7jcWaYSLYWP8hH-5Gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1TU8z0fOUw7iDBM1LSA15iHd.png?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen geen idee hoe nauwkeurig deze stp is.

Ik heb even gekeken naar de stp en een M4 draad erin gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvhQsIDwVjKAK-0yggGhVwrQfRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0QTHgYiQk7Xuck3N7fszF2mC.png?f=fotoalbum_large

Je ziet dat de versmalling er niet is, dus is de stp niet nauwkerig genoeg helaas.
Ben ook bang dat de loadcell sensor dan niet meer optimaal werkt.

Wat ik overigens wel ga doen als iemand dit voor elkaar heeft: Klipper op de Core One. Dit heb ik ook gedaan op de Mini Bear, zal dus vast ook kunnen op de Core One.

[ Voor 39% gewijzigd door rinkel op 28-05-2025 23:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rinkel
Vandaag maar weer even knutselen, toothed idlers op de voorkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1K4trDDczlvhncrO9UKkD1NogSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzqzh3WCPoLpmEiGjx0ffwQx.jpg?f=fotoalbum_large

Was een half uurtje werk (ga ik het ook nog doen op de P1S...)

Resultaat: Niks.

Tijdens het monteren van de extruder op die 3 standoffs heb ik deze een beetje doorgedraait, dat is echt heel slap materiaal. Ik ga deze maar vervangen door 3 busjes en een langere schroef die meteen in het staal vastdraaien.
Net het busje ontworpen en print nu in PC op de CoreOne.

[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 29-05-2025 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Nu ja, die toothed idlers liepen geheel niet lekker, de oude er maar weer ingezet. Dit keer passen de oude er gewoon in, dus hoef ik de belts niet los te maken.

Die busjes zijn dus gewoon van plastic, je schroeft dus gewoon in plastic, daar zit de gehele extruder aan vast. Heel raar ontwerp, dat zou ik echt anders gedaan hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuzhFAQrrlE55TByBces0tBLyWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1oQbzxW9Oll9U7iHGh8ZlEdA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze nu uitgeboord en ga er een heat-insert in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
En nu met heat insert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jc2p_t68Dz_K5VqAYdNdoZVWeLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHI5amApPACFfxtiy0IjfMY7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze nu met busjes gedaan, maar ik heb niet de juiste lengte schroeven, ze moeten 22mm lang zijn, ik heb alleen 20 en 25mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
En er in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fl6wuD_ukt6tlnDlzk6qOUFyyOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbsc4ZAHI7qxKLFrdmY5Ipzj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zit al steviger en ook beter tussen mijn oren...

Ik ga het wel met busjes oplossen, dat zit nog veel steviger, zodra ik de 22mm schroeven binnen heb.

Rare jongens die Prusa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Bummer, opeens ben ik van Batch 2 naar batch 5 gezet met m'n conversion kit. Shipping zou nu rond 23 juni starten. :/ Overigens noemen ze dat hier nog steeds gewoon batch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
rinkel schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:43:
Nu ja, die toothed idlers liepen geheel niet lekker, de oude er maar weer ingezet. Dit keer passen de oude er gewoon in, dus hoef ik de belts niet los te maken.

Die busjes zijn dus gewoon van plastic, je schroeft dus gewoon in plastic, daar zit de gehele extruder aan vast. Heel raar ontwerp, dat zou ik echt anders gedaan hebben
Ik ben vandaag aan het bouwen geweest, ben bij het plexiglas monteren.. bijna klaar dus..
Ben zeer tevreden over de manual(alhoewel de site er elk half uur uit ligt :? ).
En sommige dingen heb ik mijn bedenkingen over, maar die standoffs van plastic?? dacht echt WTF, enige conclusie was gewichtsbesparing to the max.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
lennertvdkort schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:06:
[...]

Ik ben vandaag aan het bouwen geweest, ben bij het plexiglas monteren.. bijna klaar dus..
Ben zeer tevreden over de manual(alhoewel de site er elk half uur uit ligt :? ).
En sommige dingen heb ik mijn bedenkingen over, maar die standoffs van plastic?? dacht echt WTF, enige conclusie was gewichtsbesparing to the max.?
Die standoffs vind ik ook twijfelachtig ja, daar hangt immers de gehele extruder aan, incusief motor.
Ik heb er heat inserts ingedaan dus, dat scheelt al veel. 2 waren er al stuk gedraaid, dus ik had niks te verliezen.
Ik heb het idee dat dit misschien wat vibraties tegenhoudt. Ik heb nu even 3 busjes met langere schroeven (iets te kort) gemonteerd en even een testprintje aan t doen om te kijken of dit nu beter of slechter print.

Ik begrijp overigens niet waarom Prusa geen heat inserts gebruikt, maar die vierkante moertjes.
Ik heb tijdens mijn bouw en ontwerp van mijn Mini-Bear alles met heat inserts gedaan. Ik ga dat ook doen met alles wat ik tegenkom (in mijn handen hou) op de CoreOne, ik begin met de fan duct en blower.

Ik wil graag de step files, de extruder van de Mk4 is net iets anders op sommige punten (fan duct)

[ Voor 18% gewijzigd door rinkel op 29-05-2025 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Even getest dus, en ja, je ziet wat meer vibraties in de print. Ik ga dus maar weer terug naar de standoffs met heat inserts.
Ik heb deze overigens ook nog niet op de website gezien van prusa, dus als je ze stuk draait... heat inserts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
rinkel schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 23:18:
[...]

Ik begrijp overigens niet waarom Prusa geen heat inserts gebruikt, maar die vierkante moertjes.
Ik heb tijdens mijn bouw en ontwerp van mijn Mini-Bear alles met heat inserts gedaan. Ik ga dat ook doen met alles wat ik tegenkom (in mijn handen hou) op de CoreOne, ik begin met de fan duct en blower.
Ik denk dat ze een beetje in een spagaat zitten, repairability voor de semi-leek is altijd een van de dingen die ze nagestreefd hebben. Niet iedereen heeft heatinserts liggen, die moertjes kan je uit een kapot plastic-onderdeel slopen en hergebruiken.

Ik moet je wel bedanken, hoewel ik al jaren print heb ik pas sinds een aantal maanden een dedicated heat-insert soldeerbout(Stealth Press 1S). Ik had alle boutjes en schroefjes in raaco bakjes gedaan, zodat ik niet elke keer die zakjes moest uitpluizen. Toen ik vanochtend klaar was kwam ik 3x8sT schroefjes tegen die ik de hele build niet gebruikt had. Ik had blijkbaar 3x8rT boutjes gebruikt voor de lcd cover. Ik denk nou die wissel ik toch ff om. Jahoor precies degene met fastonconnector dol. Moest direct aan je standoffs denken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-MvHImXnkMCB7aAYP-Z0stpo4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIbfnQl7UC55yAa4JweBNCGo.jpg?f=fotoalbum_large
Dus gelijk maar uitgeboord en overal inserts in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik zat al langer te "zeuren" op github voor een PID-Tune.
Ik heb een SiC nozzle en een koperen heatsink, dus vandaag toch maar een PID tune gedaan met pronterface.
Die stop ik dan in mn printer-start-gcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:52
iMars schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:30:
Gloeiende… batch 1 zou vanaf 26e verstuurd worden, is nu vanaf 2 juni geworden. -O-

[...]
Ik zelf ben ook naar batch 6 geschopt, terwijl ik alleen een Core One Conversion kit heb besteld voor de nieuwe xLCD. Prusa support weet ook van niets af; en begrijpen het ook niet,,,

Vooral gezien mijn upgrade kit in batch 3 zat, die zouden worden verstuurd tussen 22 mei en 31 mei (aka deze week). Als ik nu de shipping table mag geloven, kan ik bij 3D jake een core one assembled bestellen, en volgende week op de deurmat hebben. Terwijl de conversion kits nog 3 maanden moet wachten 8)7

Iets gaat in ieder geval goed mis bij Prusa.

@iMars de datums zijn weer gewijzigd, bij mij was het tussen 22.05 - 31.05 en toen werd het 21.07; nu staat er 21.06 mijn advies zou dus zijn om bij jouw ook even te kijken of het gewijzigd is.

[ Voor 30% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 30-05-2025 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:57:
[...]

Ik zelf ben ook naar batch 6 geschopt, terwijl ik alleen een Core One Conversion kit heb besteld voor de nieuwe xLCD. Prusa support weet ook van niets af; en begrijpen het ook niet,,,

Vooral gezien mijn upgrade kit in batch 3 zat, die zouden worden verstuurd tussen 22 mei en 31 mei (aka deze week). Als ik nu de shipping table mag geloven, kan ik bij 3D jake een core one assembled bestellen, en volgende week op de deurmat hebben. Terwijl de conversion kits nog 3 maanden moet wachten 8)7

Iets gaat in ieder geval goed mis bij Prusa.

@iMars de datums zijn weer gewijzigd, bij mij was het tussen 22.05 - 31.05 en toen werd het 21.07; nu staat er 21.06 mijn advies zou dus zijn om bij jouw ook even te kijken of het gewijzigd is.
Zit nog steeds in Batch 1 "Shipping starts: 2 Jun 2025 (Batch 1)"... Dus na het weekend beginnen ze met versturen... zou mij benieuwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
lennertvdkort schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat ze een beetje in een spagaat zitten, repairability voor de semi-leek is altijd een van de dingen die ze nagestreefd hebben. Niet iedereen heeft heatinserts liggen, die moertjes kan je uit een kapot plastic-onderdeel slopen en hergebruiken.

Ik moet je wel bedanken, hoewel ik al jaren print heb ik pas sinds een aantal maanden een dedicated heat-insert soldeerbout(Stealth Press 1S). Ik had alle boutjes en schroefjes in raaco bakjes gedaan, zodat ik niet elke keer die zakjes moest uitpluizen. Toen ik vanochtend klaar was kwam ik 3x8sT schroefjes tegen die ik de hele build niet gebruikt had. Ik had blijkbaar 3x8rT boutjes gebruikt voor de lcd cover. Ik denk nou die wissel ik toch ff om. Jahoor precies degene met fastonconnector dol. Moest direct aan je standoffs denken:
[Afbeelding]
Dus gelijk maar uitgeboord en overal inserts in!
En dan denk je alles gehad te hebben, nog meer schroeven in plastic... notabene de Z motor mounts..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AdZJYkqzoc6JKFCsc2YOcM7Qg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZ640E5aU88AZiliCP59aKiw.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen maar inserts erin, dit keer was iemand mij voor:
https://www.printables.co...52-core-one-z-motor_mount

Dit installeren op de printer die al klaar is, is wel even wat lastiger. Onderkant eraf, kabels eruit...
De gebruikte inserts zijn de CNC-Kitchen versie, dus de 4.6mm breedte variant. Ik heb natuurlijk voornamelijk Voron heat inserts, die hebben een andere maat. Gelukkig had ik er nog een paar van CNC-Kitchen.

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 01-06-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
De boel vervangen...
Ik moet zeggen dat dit niet echt noodzakelijk is, tenzij je de boel lam gedraaid hebt, zoals ik gedaan had bij de extruder.
De schroeven gaan hier wat dieper het plastic in, en hoe vaak maak je dit los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR9vVedyMi--wLZNkJ82F_p__oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IKmzseFkV5VC3PzhbTjg6gp.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag 2x zelfde plantenbakje geprint (2 losse prints) en zag net dat op precies dezelfde plekken defects zaten. Waar moet ik dit in zoeken? De Z as kan weinig aan afgesteld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
rinkel schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:20:
[...]

En dan denk je alles gehad te hebben, nog meer schroeven in plastic... notabene de Z motor mounts..

[Afbeelding]

Meteen maar inserts erin, dit keer was iemand mij voor:
https://www.printables.co...52-core-one-z-motor_mount

Dit installeren op de printer die al klaar is, is wel even wat lastiger. Onderkant eraf, kabels eruit...
De gebruikte inserts zijn de CNC-Kitchen versie, dus de 4.6mm breedte variant. Ik heb natuurlijk voornamelijk Voron heat inserts, die hebben een andere maat. Gelukkig had ik er nog een paar van CNC-Kitchen.
Ja daar begin je mee in de kit, toen maar direct een M3 tap er doorheen gehaald. Fijn om te weten dat er iig al een oplossing is mocht ik ze eens los moeten halen(verwacht idd ook niet dat het vaak nodig zal zijn).
Heb zelf zo'n goedkoop setje van Ali, kom ik vast een end mee(4.2, 4.5 en 5mm diameter).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqWKDXupHWJgIL0zpckQGElzEXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj7YxrQOSDl49BSXdIxg1Yed.jpg?f=fotoalbum_large
Ervaar iig VFA, boven is geprint op de C1, onder op de P1S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
lennertvdkort schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Ja daar begin je mee in de kit, toen maar direct een M3 tap er doorheen gehaald. Fijn om te weten dat er iig al een oplossing is mocht ik ze eens los moeten halen(verwacht idd ook niet dat het vaak nodig zal zijn).
Heb zelf zo'n goedkoop setje van Ali, kom ik vast een end mee(4.2, 4.5 en 5mm diameter).

[Afbeelding]
Ervaar iig VFA, boven is geprint op de C1, onder op de P1S.
Ik heb ze erin gemonteerd, maar kwam erachter dat het niet echt noodzakelijk is, zoals wel het geval bij de extruder. Ze zitten er nu in dus.

VFA heb ik ook last van, ik heb ook een P1S, en ze zijn eigenlijk wel vergelijkbaar mbt VFA.
Ik heb de voorste idlers van de C1 al eens vervangen met toothed idlers (zie post met foto eerder in dit topic), maar dat heeft dus niets geholpen.
Wat wel helpt is de printsnelheid en de belts strakker zetten, ik heb deze nu op 100Hz, dat scheelt het meeste tot nu toe.
Het vreemde is dat mijn Voron Trident hier echt veel minder last van heeft. Waar dit nu aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
rinkel schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:43:
[...]

Ik heb ze erin gemonteerd, maar kwam erachter dat het niet echt noodzakelijk is, zoals wel het geval bij de extruder. Ze zitten er nu in dus.

VFA heb ik ook last van, ik heb ook een P1S, en ze zijn eigenlijk wel vergelijkbaar mbt VFA.
Ik heb de voorste idlers van de C1 al eens vervangen met toothed idlers (zie post met foto eerder in dit topic), maar dat heeft dus niets geholpen.
Wat wel helpt is de printsnelheid en de belts strakker zetten, ik heb deze nu op 100Hz, dat scheelt het meeste tot nu toe.
Het vreemde is dat mijn Voron Trident hier echt veel minder last van heeft. Waar dit nu aan ligt...
Ja heb de belts op 105 staan, wel een tijd mee bezig geweest. Ongelooflijk veel wisselende resultaten.
Hoe is het met je print quality buiten de VFA? meen me te herinneren dat je een nieuwe gearset kreeg van Prusa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
lennertvdkort schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Ja heb de belts op 105 staan, wel een tijd mee bezig geweest. Ongelooflijk veel wisselende resultaten.
Hoe is het met je print quality buiten de VFA? meen me te herinneren dat je een nieuwe gearset kreeg van Prusa?
Ha, dat heb je goed onthouden.
Die heb ik idd ontvangen een paar dagen later, top service hoor. Helaas heeft dat niet geholpen.

Ik ben nog steeds niet tevreden over de "vertical walls", mijn andere printers kunnen dat wel goed printen (oa de P1S doet het beter)

Normaalgesproken is mijn eerste gedachte de extruder, Z ligt teveel voor de hand en dat is het vaak niet.
Toch heb ik nu het idee dat het dit keer de lagers zijn.

De Voron heeft ook 3 leadscrews en en dan 3 lagers, maar dat zijn "linear-bearings", die zijn nog gevoeliger als ze met elkaar verbonden zijn, die geven echt niets mee.
Daarom heeft de Voron ook een soort scharnier op elk van de 3 bevestigingspunten, dan komen de lagers niet vast te zitten. Dat is dan ook de reden waarom de Core1 geen 3 lagers heeft op de Z as. Het probleem is echter dat het bed dus 100% level moet zijn, als een van de hoeken ook maar iets anders staat krijg je "binding" in de lagers.
En volgens mij is dat bij mij het geval.
De lagers lopen soep, totdat ik de achterkant iets omhoog of onlaag doe, dan gaat het goed fout, alsof er zand in zit.
Ik ga dit nog eens testen en misschien eens kijken of ik de huidige bevestiging kan aanpassen. Dit zal dan alleen wel ten koste gaan van de Z hoogte...
Even kijken hoe het bed vast zit aan de rods, maar volgens mij is dat 1 metaal geheel helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 02-06-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
En en ander getest, ook dit is het, denk ik, niet.
Ik vermoed dan toch weer de extruder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:53
Net wat printjes gedaan met mijn verse Core One (assembled, 2 weken levertijd... sorry voor de mensen die op een conversion kit wachten). Bonkers Benchy in 8 minuten! (kom van een Ender3 met continue kuren). Dat is ongeveer 60 minuten sneller. Kwaliteit op die snelheid is wel bedenkelijk, dus iets langzamer en het komt er superstrak ut. Eens kijken hoe de printer zich houd na een paar grotere prints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 08:29
lennertvdkort schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Welke app / tool gebruiken jullie voor de 105Hz? Ik heb er voor mijn Voron op mijn iPhone een aantal geprobeerd, maar de metingen blijven erg instabiel kwa uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
pipo1000 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 06:59:
[...]

Welke app / tool gebruiken jullie voor de 105Hz? Ik heb er voor mijn Voron op mijn iPhone een aantal geprobeerd, maar de metingen blijven erg instabiel kwa uitkomst.
prusa app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
[...]

Zelf de beste resultaten met de prusa website .
Telefoon op een doosje op het beatbed, met de microfoon liggend richting de belt gaf bij de beste resultaten(bleef wisselvallig, maar bijv een waarde van 50hz kon nooit kloppen qua spanning)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

M'n conversie kits zijn verzonden *O* *O*
Nou hopen dat het voor het weekend binnen komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:33
[...]
De Prusa app was voor mij onbruikbaar. Ongevoelig en ik kon niet zien of ik onder of boven de gewenste waarde zat. Via een tip elders heb ik de Android app "Spectroid" gebruikt en dat beviel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

dirks schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:33:
[...]

De Prusa app was voor mij onbruikbaar. Ongevoelig en ik kon niet zien of ik onder of boven de gewenste waarde zat. Via een tip elders heb ik de Android app "Spectroid" gebruikt en dat beviel prima.
De Prusa app werkt bij mij helemaal niet (de belt tension)... ik gebruik de web-app: https://belt.connect.prusa3d.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
Gisteren trouwens iets heel raars, ik had een print ontworpen en aangezet.
Bedacht me in ene dat ik vergeten was een pauze in te lassen om wat moeren erin te droppen.
Print geannuleerd, en toen begon de ellende. Na opnieuw gesliced te hebben begon ie dapper te printen, ongeveer op hetzelfde punt stopte hij met een usb error(zal toeval zijn, maar toch).

Ik denk ah dat is snel, die crap usb van Prusa stuk. Hij gaf ook aan no-usb, ik een andere pakken vers fat32 geformatteerd.. nog niks.
Na wat google kwam ik op een topic op het Prusa forum .
Even 'gepielt' aan de kabel, et voilà de usb werd weer herkent..
Heb mijn ex MK4(S) vanaf moment 1 aan octoprint gehad, dus herkende het probleem helemaal niet.
Dat gezegd hebbende, ik vind Prusa Connect voor mijn doeleinde prima werken! Nu alleen nog een HA integratie en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:33
iMars schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:37:
[...]
De Prusa app werkt bij mij helemaal niet (de belt tension)... ik gebruik de web-app: https://belt.connect.prusa3d.com
Ik had moeten schrijven Prusa "app/webapp". De spectrum analyzer was gevoeliger en ik kon ook buiten het gebiedje van de groen/rode streepjes van de Prusa app zien op welke frequentie de resonantie zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 09:01

JanB

Het ken rotter !!!

lennertvdkort schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:51:
...
Heb mijn ex MK4(S) vanaf moment 1 aan octoprint gehad, dus herkende het probleem helemaal niet.
Dat gezegd hebbende, ik vind Prusa Connect voor mijn doeleinde prima werken! Nu alleen nog een HA integratie en ik ben helemaal tevreden.
Ik weet niet wat je exact in HA wilt hebben van Prusa Connect, maar er is voor HA een integratie met Prusa Link, de lokale toegang tot je printer.

https://www.home-assistant.io/integrations/prusalink

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
JanB schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Ik weet niet wat je exact in HA wilt hebben van Prusa Connect, maar er is voor HA een integratie met Prusa Link, de lokale toegang tot je printer.

Dacht eigenlijk dat het of-of was, maar blijkbaar niet thx!
Niks bijzonders hoor, maar mijn mk4s had ik aan een 'slimme stekker' zitten. Als octoprint klaar was sloot ie na een bepaalde tijd eerst octoprint af, en daarna schakelde hij de stroom uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

JanB schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:00:
[...]

Yup, dit dus. Mijn Prusa's hangen allemaal in HA via PrusaLink en ik gebruik PrusaConnect voornamelijk voor de meldingen.

Nou moet ik zeggen dat ik merk dat de Core One TLS errors krijgt tijdens het printen. Volgens Prusa door een ingewikkelde/intensieve printjob, maar da's onzin, want exact dezelfde job op een MK4S blijft netjes verbonden. Zodra de job klaar is, of pauzeert ivm filament, verbind ie weer en krijg ik alnog een melding. Maar voortgang is gewoon niet te zien omdat het offline is.

Meer Core One gebruikers hier die dat ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 19:33
lennertvdkort schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Dacht eigenlijk dat het of-of was, maar blijkbaar niet thx!
Niks bijzonders hoor, maar mijn mk4s had ik aan een 'slimme stekker' zitten. Als octoprint klaar was sloot ie na een bepaalde tijd eerst octoprint af, en daarna schakelde hij de stroom uit .
Dat is een goed idee, dat ga ik ook doen!

Ik heb laatst deze geprint: https://www.printables.co...a-airfilter-aka-one-fornu. Aardige unit aan de achterkant, maar omdat ik nog een rol ABS+ heb liggen (en dit in de toekomst ook wil blijven printen waarschijnlijk), wilde ik de lucht wat eruit komt toch wat filteren. Gisteren in gebruik genomen en gelijk met ABS wat geprint met een Vindriktning bovenop de printer om deeltjes in de lucht te meten, en die bleef groen. Rook ook niets toen ik de garage weer ik kwam tijdens en na het printen, pas toen ik de deur open deed kwam die bekende ABS geur naar buiten.

Echter door die unit kan ik nu niet meer bij de aan/uit knop en zit er een slimme stekker tussen die ik via HA schakel. Die vergeet ik echter nu uit te zetten na het printen, wat een beetje zonde is. Dus fijn dat dit kan!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:19
De CORE One stond al een week in de gang maar had geen tijd. 3 avonden en een middag later heb ik de eerste print gemaakt. Zover wel tevreden. Nog niet echt naar de kwaliteit kunnen kijken.
Bij het bouwen een m3x4cT schroefje zonder draad en helaas net in dat zakje ipv een reserve een borgmoer. Dus daar moet ik nog ene van vonden. En de sleeve voor de printer bed ontbreekt. Verder compleet. Bouwen was veel werk en misschien kun je beter een goede schroevendraaier kopen. Het zijn namelijk veel schroefjes!

Straks eens opzoek naar een test print. Zodra de filament binnen is. Er zit iets bij maar ik dacht dat het meer zou zijn.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
gewoon de 14min benchy doen die op de usb stick staat met meegeleverde filament
Pagina: 1 2 3 4 Laatste