lennertvdkort schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:01:
[...]
Ja heb de belts op 105 staan, wel een tijd mee bezig geweest. Ongelooflijk veel wisselende resultaten.
Hoe is het met je print quality buiten de VFA? meen me te herinneren dat je een nieuwe gearset kreeg van Prusa?
Ha, dat heb je goed onthouden.
Die heb ik idd ontvangen een paar dagen later, top service hoor. Helaas heeft dat niet geholpen.
Ik ben nog steeds niet tevreden over de "vertical walls", mijn andere printers kunnen dat wel goed printen (oa de P1S doet het beter)
Normaalgesproken is mijn eerste gedachte de extruder, Z ligt teveel voor de hand en dat is het vaak niet.
Toch heb ik nu het idee dat het dit keer de lagers zijn.
De Voron heeft ook 3 leadscrews en en dan 3 lagers, maar dat zijn "linear-bearings", die zijn nog gevoeliger als ze met elkaar verbonden zijn, die geven echt niets mee.
Daarom heeft de Voron ook een soort scharnier op elk van de 3 bevestigingspunten, dan komen de lagers niet vast te zitten. Dat is dan ook de reden waarom de Core1 geen 3 lagers heeft op de Z as. Het probleem is echter dat het bed dus 100% level moet zijn, als een van de hoeken ook maar iets anders staat krijg je "binding" in de lagers.
En volgens mij is dat bij mij het geval.
De lagers lopen soep, totdat ik de achterkant iets omhoog of onlaag doe, dan gaat het goed fout, alsof er zand in zit.
Ik ga dit nog eens testen en misschien eens kijken of ik de huidige bevestiging kan aanpassen. Dit zal dan alleen wel ten koste gaan van de Z hoogte...
Even kijken hoe het bed vast zit aan de rods, maar volgens mij is dat 1 metaal geheel helaas.
[
Voor 3% gewijzigd door
rinkel op 02-06-2025 16:47
]