Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 18:05

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:58:
Uiteindelijk voor 405 steps gegaan bij 1.0 extrusion.
Toplaag is dan volledig dekkend.
Net even XL en de Core One gecheckt: 100mm extruden en maar 95mm er doorheen. Mijn rekensommetje zou dan e-step waarde van 400 uitkomen. Zo gelijk even de MK4S testen.

Edit: MK4S hetzelfde! En als ik dan effe snel omreken in percentages ... 400 is 105% van 380, en dat is wat ik ook gebruik in mijn profielen: 1,05 multiplier...

Ben nu een testprintje aan het doen met extrusion multiplier 1 (steps op 400) en kijken wat het resultaat is.

[ Voor 27% gewijzigd door iMars op 07-04-2025 11:57 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:16
@iMars
Aangezien je ook de XL hebt, die heeft phase stepping. Maakt dat de printer flink stiller?

Ze zijn nu bezig met Phase stepping op de Core One, ben er erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:33:
@iMars
Aangezien je ook de XL hebt, die heeft phase stepping. Maakt dat de printer flink stiller?

Ze zijn nu bezig met Phase stepping op de Core One, ben er erg benieuwd naar.
Ja dat scheelt inderdaad een hoop. Het maakt het niet muisstil, maar eerlijk gezegd, ik vind het wel wat hebben :) Prusa XL heeft een distinguished sound die je gelijk hoort... zelfs bij bekende youtubers als ie op de achtergrond bezig is, herken je het geluid gelijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:16:
[...]

Ja dat scheelt inderdaad een hoop. Het maakt het niet muisstil, maar eerlijk gezegd, ik vind het wel wat hebben :) Prusa XL heeft een distinguished sound die je gelijk hoort... zelfs bij bekende youtubers als ie op de achtergrond bezig is, herken je het geluid gelijk O+
Ik kan nu wel leven met de CoreOne mbt het geluid. Het is al stiller dan de P1S, daar heb ik de casefan altijd uit staan, en die motoren zijn behoorlijk stil als je niet erg snel print, alleen die partcooling fan is erg luid. Maar dat is een standaard 5015, die maken nogal een geluid, ook op mn Voron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik ben toch nog steeds niet tevreden met het resultaat.

Ik heb dezelfde print op de CoreOne en P1S gedaan, print op de P1S is iets hoger, maar dat mag in dit geval niet uitmaken. Beide zelfde filament: Bambu PETG-HF

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APBXCvLKhDCGJqmJ9q17bGyjN64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMIi93UbkV8uyBwXSrzCY6pc.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet toch wel een verschil met de P1S (die al slechter print dan mijn Voron)

Ik zal eens een ticket aanmaken bij Prusa.

Edit
Ik zie wel dat de print op de P1S veel matter is, dus op lagere temperatuur geprint (snelheid is op beide printers gelijk)
Ik zal eens op lagere temperatuur printen. Ik vond al dat de prints op de CoreOne veel meer glimmend zijn.

Nope, heeft niet geholpen.

[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 07-04-2025 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:02
rinkel schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:28:
Ik ben toch nog steeds niet tevreden met het resultaat.

Ik heb dezelfde print op de CoreOne en P1S gedaan, print op de P1S is iets hoger, maar dat mag in dit geval niet uitmaken. Beide zelfde filament: Bambu PETG-HF

[Afbeelding]

Zoals je ziet toch wel een verschil met de P1S (die al slechter print dan mijn Voron)

Ik zal eens een ticket aanmaken bij Prusa.

Edit
Ik zie wel dat de print op de P1S veel matter is, dus op lagere temperatuur geprint (snelheid is op beide printers gelijk)
Ik zal eens op lagere temperatuur printen. Ik vond al dat de prints op de CoreOne veel meer glimmend zijn.

Nope, heeft niet geholpen.
Zo dat is niet best, had je al contact gehad met support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
lennertvdkort schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:49:
[...]

Zo dat is niet best, had je al contact gehad met support?
Vandaag contact gehad, na de chat een mail ontvangen met verzoek foto’s te maken van een object dat ik moest printen. Duidelijk een model om alle richtingen te testen, dus belts. Maar alle kanten zien er hetzelfde uit, ligt niet aan de belts. Ik verdenk zelf de extruder, iets vergelijkbaars gehad met mijn Voron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:05

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Prusa heeft op GitHub een pre-release van firmware versie 6.2.4 voor o.a. de MK4S vrijgegeven. Deze bevat onder andere CORE One printer detection:
The firmware brings a new bootloader version 2.4.1, which is able to recognize MK4S from CORE One (based on whether the door sensor is connected).

NOTE: Before you convert your MK4S to CORE One you need to update the FW to 6.2.4. If xBuddy is already connected in CORE One and the door sensor is attached, the bootloader refuses to update. We will remind you of this in the MK4S to CORE One Conversion Guide.
Dit lijkt mij een teken dat de conversion kits binnenkort verzonden gaan worden. * Yukkie heeft er een besteld :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:50:
[...]

Vandaag contact gehad, na de chat een mail ontvangen met verzoek foto’s te maken van een object dat ik moest printen. Duidelijk een model om alle richtingen te testen, dus belts. Maar alle kanten zien er hetzelfde uit, ligt niet aan de belts. Ik verdenk zelf de extruder, iets vergelijkbaars gehad met mijn Voron.
Al wat verder met je case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:54:
[...]

Al wat verder met je case?
Ze zijn heel hulpvaardig.
Aantal dingen zijn het niet: belts en Z, dus blijft over extruder.
Als ik een cilinder print dan zitten de afwijkingen aan alle kanten, maar geen shifts.
Ze vroeg me om de gears uit elkaar te halen om te kijken of daar iets mis is, dus de boel uit elkaar gehaald. Lijkt niet echt iets mis mee. Ik ga morgen nog even kijken of het motor tandwiel misschien niet scheef loopt.

Wat me wel is opgevallen is dat de nextruder een stuk simpeler, en dus beter in elkaar steekt dan die van de Mk3.

[ Voor 25% gewijzigd door rinkel op 10-04-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:47:
[...]

Ze zijn heel hulpvaardig.
Aantal dingen zijn het niet: belts en Z, dus blijft over extruder.
Als ik een cilinder print dan zitten de afwijkingen aan alle kanten, maar geen shifts.
Ze vroeg me om de gears uit elkaar te halen om te kijken of daar iets mis is, dus de boel uit elkaar gehaald. Lijkt niet echt iets mis mee. Ik ga morgen nog even kijken of het motor tandwiel misschien niet scheef loopt.

Wat me wel is opgevallen is dat de nextruder een stuk simpeler, en dus beter in elkaar steekt dan die van de Mk3.
Ja de Nextruder is echt een mooie extruder die je makkelijk in en uit elkaar kan halen. Ik had de MMU3 op mijn MK4S en wilde deze eraf. Dan moet je de filament sensor aanpassen. Echt super simpel. Het koste me meer tijd om op te zoeken wat ik precies moest aanpassen, dan het daadwerlijke werk zelf :o

Succes met je issue uitdaging. Komt vast goed! Ik had laatst veel issues met de XL, uiteindelijk is zo goed als alle electronica vervangen (De splitter, sandwich en buddy board plus alle zijsensoren). Maar uiteindelijk wel opgelost d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Er is iets gaande, de printables parts voor de Core One is niet meer beschikbaar.

Ik wou de motor mount opnieuw printen, ik heb die van de Mk4S maar gepakt.

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 11-04-2025 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik ben na het bouwen van een Mini Bear en een Voron eigenlijk wel klaar met knutselen aan een printer.
Ik heb de doos niet meer dus terugsturen wordt lastig.

Ik denk dat ik de Core One maar te koop zet voor iets minder dan ik heb betaald, neem ik een klein verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:45:
Ik ben na het bouwen van een Mini Bear en een Voron eigenlijk wel klaar met knutselen aan een printer.

Ik denk dat ik de Core One maar te koop zet voor iets minder dan ik heb betaald, neem ik een klein verlies.
Heb je ff een dm gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Nog een ander issue dat ik heb: na z-calibratie is het bed niet level, achter is het bed dan 1.5mm lager...
Even handmatig het bed geleveled, maar dat lost mijn probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:00:
Nog een ander issue dat ik heb: na z-calibratie is het bed niet level, achter is het bed dan 1.5mm lager...
Even handmatig het bed geleveled, maar dat lost mijn probleem niet op.
Kan je dat niet via z calibratie doen? Dan draait ie alle motoren tot het bed niet verder kan. Zelfde als met MKx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:04:
[...]

Kan je dat niet via z calibratie doen? Dan draait ie alle motoren tot het bed niet verder kan. Zelfde als met MKx
Het probleem is juist dat het bed niet level is na z-calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
rinkel schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:45:

Jammer om te horen! Precies dezelfde ervaring die ik had als early adapter van de Mini. Zou over het terugsturen contact opnemen met Support, ik begreep dat ze coulant zijn met retourneren(een gebouwde kit terugsturen mag bijv. , sturen ze je een doos op begreep ik) Je hebt geen kit natuurlijk, maar misschien gezien de problemen doen ze niet moeilijk!

[ Voor 6% gewijzigd door lennertvdkort op 12-04-2025 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

lennertvdkort schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:11:
[...]

Jammer om te horen! Precies dezelfde ervaring die ik had als early adapter van de Mini. Zou over het terugsturen contact opnemen met Support, ik begreep dat ze coulant zijn met retourneren(een gebouwde kit terugsturen mag bijv. , sturen ze je een doos op begreep ik) Je hebt geen kit natuurlijk, maar misschien gezien de problemen doen ze niet moeilijk!
Dit dus. @rinkel heb net effe met die maat van me gesproken (wat ik je via DM gestuurd had). Prusa is wat dat betreft niet moeilijk. Als je de doos niet meer hebt, sturen ze je een lege doos op om de printer retour te sturen.

Prusa's strategie is meestal zodanig om jou zo snel mogelijk te helpen. Wat 9 v/d 10 keer betekend dat ze je helpen op het probleem zelf op te lossen.

Ik had dat ook met mijn XL en na 3/4 jaar was ik in staat op het gewoon terug te sturen en hen het te laten oplossen. Uiteindelijk hebben ze alle elektronica gestuurd wat je ik stap voor stap moest vervangen en nu werkt ie als een tierelier.

Ik snap dat het een keer ophoudt, zeker als je een kant en klare printer koopt om niet te hoeven sleutelen (zo ben ik ook nu, koop liever kant en klaar dan dat ik zelf moet sleutelen). Maar in mijn ogen loont het om nog effe door te pushen bij Prusa. Ik vind het persoonlijk een fijne printer, veel fijner dan de MK4S'en. (daarom ga ik die ook allemaal ombouwen).

Weet niet of je dit geprobeerd hebt, maar was een tip van hem:
Bambu PETG-HF is veel zachter dan Prusament (en andere merken). Bambu print over het algemeen op hogere snelheden dan de standaard Prusa snelheden, vandaar ook dat het matter eruit zag op de P1s dan de C1 (nu hoef ik jou niet veel te vertellen omdat je zelf kundig genoeg bent).

Maar hij zei: probeer eens met Prusament PETG profiel en de Core One HF printer profiel (aannemende dat je de C1 met HF nozzle hebt). Dat zou gewoon goed moeten werken. (tip voor als je deze nog niet geprobeerd had)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:58:
[...]

Dit dus. @rinkel heb net effe met die maat van me gesproken (wat ik je via DM gestuurd had). Prusa is wat dat betreft niet moeilijk. Als je de doos niet meer hebt, sturen ze je een lege doos op om de printer retour te sturen.

Prusa's strategie is meestal zodanig om jou zo snel mogelijk te helpen. Wat 9 v/d 10 keer betekend dat ze je helpen op het probleem zelf op te lossen.

Ik had dat ook met mijn XL en na 3/4 jaar was ik in staat op het gewoon terug te sturen en hen het te laten oplossen. Uiteindelijk hebben ze alle elektronica gestuurd wat je ik stap voor stap moest vervangen en nu werkt ie als een tierelier.

Ik snap dat het een keer ophoudt, zeker als je een kant en klare printer koopt om niet te hoeven sleutelen (zo ben ik ook nu, koop liever kant en klaar dan dat ik zelf moet sleutelen). Maar in mijn ogen loont het om nog effe door te pushen bij Prusa. Ik vind het persoonlijk een fijne printer, veel fijner dan de MK4S'en. (daarom ga ik die ook allemaal ombouwen).

Weet niet of je dit geprobeerd hebt, maar was een tip van hem:
Bambu PETG-HF is veel zachter dan Prusament (en andere merken). Bambu print over het algemeen op hogere snelheden dan de standaard Prusa snelheden, vandaar ook dat het matter eruit zag op de P1s dan de C1 (nu hoef ik jou niet veel te vertellen omdat je zelf kundig genoeg bent).

Maar hij zei: probeer eens met Prusament PETG profiel en de Core One HF printer profiel (aannemende dat je de C1 met HF nozzle hebt). Dat zou gewoon goed moeten werken. (tip voor als je deze nog niet geprobeerd had)
Ik ben best wel een Prusa fan, had ook altijd gezegd dat als Prusa met een corexy zou komen ik meteen aan boord zou springen.
Support helpt ook wel, alleen is het nu al een paar dagen stil en is de oorzaak nog steeds niet boven helaas.

Mbt het filament, ik gebruik nu Polymaker PLA voor mijn tests, ook daar gaat het niet goed. Tevens heb ik Prusament PETG (die fel oranje) geprobeerd, maar ook daar weer hetzelfde.

Helaas.

Ik stop ook wel weer even met posten hier, ik neem zo het hele topic in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 15:19:
[...]

Ik ben best wel een Prusa fan, had ook altijd gezegd dat als Prusa met een corexy zou komen ik meteen aan boord zou springen.
Support helpt ook wel, alleen is het nu al een paar dagen stil en is de oorzaak nog steeds niet boven helaas.

Mbt het filament, ik gebruik nu Polymaker PLA voor mijn tests, ook daar gaat het niet goed. Tevens heb ik Prusament PETG (die fel oranje) geprobeerd, maar ook daar weer hetzelfde.

Helaas.
Ja, herkenbare situatie... dit soort dingen kunnen gebeuren, maar is natuurlijk niet leuk als het net die van jou is. Hou even in achterhoofd de volgende keer als je weer contact hebt met Prusa Support dat je het ook kan laten fixen bij die maat van me.

Super ruk dat je er nu zoveel issues mee hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:18
Dat is nu net waar ik op hebt zitten te wachten , op iemand die zijn mk4s om gaat bouwen naar de core one .
En ik kijk dan nog wel de kat uit de boom voor ik hem ook ga bestellen , laat ze eerst maar de kinderziektes eruit halen . En dat komt best wel goed Prusa kennende .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

wim62 schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:43:
Dat is nu net waar ik op hebt zitten te wachten , op iemand die zijn mk4s om gaat bouwen naar de core one .
En ik kijk dan nog wel de kat uit de boom voor ik hem ook ga bestellen , laat ze eerst maar de kinderziektes eruit halen . En dat komt best wel goed Prusa kennende .
Ik heb twee MK4S's die ik liever gisteren dan morgen nog ombouw :o
We gaan het meemaken in Mei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
iMars schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:26:
[...]

Ik heb twee MK4S's die ik liever gisteren dan morgen nog ombouw :o
We gaan het meemaken in Mei :)
Ben wel benieuwd naar je reden?
Vanwege de 'enclosure'?
Ik heb soms nog wel een beetje 'spijt' dat ik mijn MK4S weg gedaan heb, als ik al die dingen zo lees.
Snap ook wel dat je vaak alleen de slechte dingen leest, maar vanaf mijn MK3 'verliefd' geworden op het idee dat ze altijd ready to print zijn. weinig zin in tweaken :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

lennertvdkort schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:59:
[...]

Ben wel benieuwd naar je reden?
Vanwege de 'enclosure'?
Ik heb soms nog wel een beetje 'spijt' dat ik mijn MK4S weg gedaan heb, als ik al die dingen zo lees.
Snap ook wel dat je vaak alleen de slechte dingen leest, maar vanaf mijn MK3 'verliefd' geworden op het idee dat ze altijd ready to print zijn. weinig zin in tweaken :X
Meerdere redenen:

1) Laatste tijd erg veel last van layer shifts. zodra het bed een beetje vol ligt, gebeurde het met grote regelmaat. En afwisselend, niet specifiek X of Y, maar een combo. Alle belts nagelopen en getuned, alle schroefjes nagelopen en hoefde niks aan te draaien. Alle pulleys op de motoren gecheckt, gekeken naar afval wat tussen de belts kan komen. Alle kogellagers/geleiders eruit gehaald gecheckt en opnieuw gevet. Ergens was er een firmware update 6.2.2 "Fix consistent layer shifts". Niks ...

2) Meer printvolume in kleinere pakket. Bij mij staan ze in een bech op de onder plank. De filamentrol past er dan niet op, die hangt aan een houder ernaast. De Core One past er wel tussen/onder en met rol mooi weggewerkt

3) CoreXY, grote fan van een printer waar de bed niet van slingerd :+

4) Enclosuer: niet grootste reden, heb al genoeg enclosed printers, maar maakt het wel makkelijk (en Core One is toch echt een ABS/ASA monster)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rinkel
Voor de mensen die een Core One aan t bouwen zijn, ik heb een leadscrew aligner helper gemaakt.
Ik vond het lastig de leadscrews precies in t midden van het kapje aan de bovenkant af te stellen, dus zelf maar even wat simpels getekend.

https://www.printables.co...-leadscrew-aligner-helper

[ Voor 9% gewijzigd door rinkel op 21-04-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:18
Dank je deze zal ik zeker gaan gebruiken als ik de core One ombouw kit bestel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:13:
Voor de mensen die een Core One aan t bouwen zijn, ik heb een leadscrew aligner helper gemaakt.
Ik vond het lastig de leadscrews precies in t midden van het kapje aan de bovenkant af te stellen, dus zelf maar even wat simpels getekend.

Nice! Ik wacht nog steeds braaf op mn 2 upgrade kits :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Het lastige is met die leadscrews is dat als je 1 van de 2 schroeven aandraait de leadscrew die kant op trekt. Als ze niet precies in t midden zitten tikken ze steeds tegen dat kapje aan de bovenkant. Daarnaast krijg je resonanties als je bed naar beneden of naar boven gaat.

Ik heb er 2 geprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 14:01
rinkel schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:13:

Thnx, Ik zit in batch 2 voor de kit en die zou vanaf afgelopen donderdag worden verstuurd. Precies op tijd dus!

Hmm,Ik kreeg maar 2 Prusameters van Ome Joe :|

[ Voor 4% gewijzigd door Voronwë op 22-04-2025 09:58 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 19:33
Ik zit ook in batch 2 voor de kit en die is afgelopen vrijdag klaar gezet voor verzending. Bij Fedex is die echter niks opgeschoten, ze hebben nog niks ontvangen. Maak me wel een beetje zorgen; vrijdag ga ik op vakantie voor een week en weet niet wat de mogelijkheden zijn bij Fedex voor als je niet thuis bent. Echt timing dit x)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:54
Soepstengel schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:00:
Ik zit ook in batch 2 voor de kit en die is afgelopen vrijdag klaar gezet voor verzending. Bij Fedex is die echter niks opgeschoten, ze hebben nog niks ontvangen. Maak me wel een beetje zorgen; vrijdag ga ik op vakantie voor een week en weet niet wat de mogelijkheden zijn bij Fedex voor als je niet thuis bent. Echt timing dit x)
Fedex zet het bij je buren neer zonder jou te laten weten welke. Echt een fijn bezorgbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Jesse- schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:03:
[...]

Fedex zet het bij je buren neer zonder jou te laten weten welke. Echt een fijn bezorgbedrijf.
Oh, als ze zo makkelijk zijn dan zet ik de garage wel open, hang ik een briefje op en vraag ik m'n schoonmoeder wel om alles te checken en af te sluiten als ze geweest zijn. Ik dacht dat vanwege de waarde van het geheel iets van een handtekening nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Soepstengel schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:00:
Dan heb je meer info dan ik. Ik heb nog niets gehoord.
Fedex heb ik, behalve dat ze op, voor mij, onmogelijke momenten aan de deur staan, geen klachten over.
Maar ik heb pas na volgende week woensdag tijd om er iets mee te doen, dus ik heb nog geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Voronwë schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:30:
[...]
Hmm,Ik kreeg maar 2 Prusameters van Ome Joe :|
De meters zijn onder andere afhankelijk van de afmetingen van het printje. Hele kleine modellen krijg je daarom maar een paar meters voor.

Edit: Ook net geprint omdat ik mijn Core One kit ook 1 dezer weken verwacht(Batch 2).
Kreeg er 8 meters voor, ik snap het niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Boullie op 22-04-2025 15:25 ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Mijne lijkt donderdag geleverd te gaan worden :D

Ik zie nu ook dat er bij FedEx mogelijkheden zijn; je kan het laten afleveren bij de buren, op een afgesproken plek of de aflever datum verplaatsen. Dus mochten er mensen zijn die hetzelfde probleem hebben, je hebt opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:36
Soepstengel schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:43:
Mijne lijkt donderdag geleverd te gaan worden :D

Ik zie nu ook dat er bij FedEx mogelijkheden zijn; je kan het laten afleveren bij de buren, op een afgesproken plek of de aflever datum verplaatsen. Dus mochten er mensen zijn die hetzelfde probleem hebben, je hebt opties!
Idem hier - je zit zeker ook in batch 15 ;).

Zou leuk zijn als 'ie anderhalve week eerder komt dan origineel verwacht, ook al moet ik dan morgen wel mijn projectje afronden zodat er ruimte vrij is. Mooi probleem om te hebben hopelijk.

Heb er zin in! Ik mag 'm alleen zelf nog niet tillen na een operatie, dus dat wordt wat hulp inschakelen...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
coptician schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 15:22:
[...]

Idem hier - je zit zeker ook in batch 15 ;).

Zou leuk zijn als 'ie anderhalve week eerder komt dan origineel verwacht, ook al moet ik dan morgen wel mijn projectje afronden zodat er ruimte vrij is. Mooi probleem om te hebben hopelijk.

Heb er zin in! Ik mag 'm alleen zelf nog niet tillen na een operatie, dus dat wordt wat hulp inschakelen...
Batch 15? Jij hebt de assembled versie besteld denk ik? Ik zit in batch 2 van de kit versie, klopt in ieder geval met de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Ah batch vs kit, dan is het toeval inderdaad. Enige wat ik me af vraag is of de datum wel klopt, want het is 4 dagen voordat batch 15 assembled zou starten met verzending. Ik hou de bestelling wel in de gaten.

edit: Er staat dat het pakket in handen van FedEx is, dus Prusa heeft 'm zo te zien afgehandeld. :)

[ Voor 19% gewijzigd door coptician op 22-04-2025 17:00 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Taylor heeft de kit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

TTLCrazy

Listen to Frankie

Vandaag op het werk de Core One mogen ontvangen. Helaas cursus de hele dag :/

Morgen lekker mee spelen. Eens kijken wat die allemaal kan :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:12:
[...]

Ja was wel ff leuk om te zien.
Stuk simpeler dan een Voron, zover dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:27:
[...]

Stuk simpeler dan een Voron, zover dan.
Nou dat zeker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Dangit, net de bezorger gemist. Wordt hem maandag dus pas.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Boullie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:56:
Dat is zuur, en herkenbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Zo, ik heb de printer gisteren binnengekregen. Het begon matig, want ik had problemen met het invoeren van filament. Na de top panel verwijderd te hebben en de PTFE tube een beetje te begeleiden kreeg ik filament bij de sensor. Sindsdien geen technische storingen gehad!

Ik ben nu wat Gridfinity aan het printen voor mijn setje tools. Alles tot nu toe in zwarte PLA, al wil ik binnenkort wat PETG gaan proberen. Eerst voor wat haakjes en een lichtschakelaar covertje, maar daarna voor een setje poten voor een desk shelf.

Qua geluid valt het me allemaal reuze mee. Achter een deur hoor je al nauwelijks wat, en mijn werkkamer zit 1 verdieping onder de huiskamer. Ik hoor hier niks van de printer.

Wat wel een beetje tegen viel was dat het handvat van de deur los was gekomen. Die zit alleen maar met dubbelzijdige tape vast, en die tape is nu natuurlijk niet helemaal mooi meer. Daarnaast ontbraken er wat van die plastic rivets, maar dat vond ik niet erg omdat ik ze toch allemaal los heb gemaakt om de beschermfolie te verwijderen.

Ik heb nog geen nozzle swap gedaan en technisch gezien nog geen eens een filament change, dus ik heb nog nauwelijks ervaring met de printer. Maar tot nu toe bevalt ie prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
coptician schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:43:
Zo, ik heb de printer gisteren binnengekregen. Het begon matig, want ik had problemen met het invoeren van filament. Na de top panel verwijderd te hebben en de PTFE tube een beetje te begeleiden kreeg ik filament bij de sensor. Sindsdien geen technische storingen gehad!

Ik ben nu wat Gridfinity aan het printen voor mijn setje tools. Alles tot nu toe in zwarte PLA, al wil ik binnenkort wat PETG gaan proberen. Eerst voor wat haakjes en een lichtschakelaar covertje, maar daarna voor een setje poten voor een desk shelf.

Qua geluid valt het me allemaal reuze mee. Achter een deur hoor je al nauwelijks wat, en mijn werkkamer zit 1 verdieping onder de huiskamer. Ik hoor hier niks van de printer.

Wat wel een beetje tegen viel was dat het handvat van de deur los was gekomen. Die zit alleen maar met dubbelzijdige tape vast, en die tape is nu natuurlijk niet helemaal mooi meer. Daarnaast ontbraken er wat van die plastic rivets, maar dat vond ik niet erg omdat ik ze toch allemaal los heb gemaakt om de beschermfolie te verwijderen.

Ik heb nog geen nozzle swap gedaan en technisch gezien nog geen eens een filament change, dus ik heb nog nauwelijks ervaring met de printer. Maar tot nu toe bevalt ie prima. :)
Kun je meteen wat mods uitvoeren.
Ik ga het veertje in de filament sensor vervangen door een magneetje, schijnt dat soepeler te voeren.

Ik heb ook het top paneel vervangen door deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
rinkel schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:51:
[...]

Kun je meteen wat mods uitvoeren.
Ik ga het veertje in de filament sensor vervangen door een magneetje, schijnt dat soepeler te voeren.

Ik heb ook het top paneel vervangen door deze
Die top cover ga ik zeker printen :)

De filament sensor mod durf ik nu nog niet aan. Nadeel van Assembled is dat ik nog veel te weinig kennis van de Nextruder heb om ‘m open te maken met de verwachting daarna nog een werkende extruder te hebben. Misschien als ik wat meer ervaring heb en het een probleem blijft. Maar ik kijk eerst wel of ik er kom met wat gepiel aan de tube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
coptician schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:02:
[...]

Die top cover ga ik zeker printen :)

De filament sensor mod durf ik nu nog niet aan. Nadeel van Assembled is dat ik nog veel te weinig kennis van de Nextruder heb om ‘m open te maken met de verwachting daarna nog een werkende extruder te hebben. Misschien als ik wat meer ervaring heb en het een probleem blijft. Maar ik kijk eerst wel of ik er kom met wat gepiel aan de tube.
Snap ik.
Die sensor zit achter de planetary gears. Die moet je weer calibreren als ie los is geweest.
Eigenlijk niet zo spannend. Wat die calibratie doet is de gears langzaam rond draaien zodat alles gaat zetten terwijl je langzaam de schroeven weer aan draait, dan zit de behuizing niet scheef tov de gears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
Boullie schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:56:
Ik kreeg een track&trace voor maandag. Al met een buurvrouw geregeld dat zij hem zou aannemen. Blijkt FedEx toch vandaag al voor de deur te staan. Gelukkig wilde een andere buurman hem wel aannemen.
Ik moet alleen nog ff geduld hebben, want ik vertrek morgen richting Dublin voor een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb het veertje vervangen door magneetjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UeSVKQdumaYOrrxdVEQjBMhJq0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ea3m7V8oY6iunBtFVcmFsDGc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOgQH8qbOR19-c00hdu5SER1ftU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVCEJdWuokozcr3YdikXyrR8.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat wat soepeler nu.
Hadden ze bij Prusa gewoon moeten doen eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 25-04-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
rinkel schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:11:
[...]

Snap ik.
Die sensor zit achter de planetary gears. Die moet je weer calibreren als ie los is geweest.
Eigenlijk niet zo spannend. Wat die calibratie doet is de gears langzaam rond draaien zodat alles gaat zetten terwijl je langzaam de schroeven weer aan draait, dan zit de behuizing niet scheef tov de gears.
Moet je wel eerst de adapter printen, of wordt die bij een geassembleerde unit meegelverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Jesse- schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:12:
[...]

Moet je wel eerst de adapter printen, of wordt die bij een geassembleerde unit meegelverd?
Klopt, die had ik al uitgeprint. Stond als eerste op printables bij printable parts.

Maar als je het voorzichtig doet kan je de hele boel er in 1x afhalen, dan heb je m niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
Zit in batch 2, maar door het filter en de camera nog geen verzending helaas!
Zit ook toch een beetje te twijfelen of het filter het nou waard is.?
Jammer dat ie niet hercirculeert, en natuurlijk dat het een prusa specifiek vervangingsfilter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Jesse- schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:03:
[...]

Dat had ik met DPD, kreeg melding niet thuis, bij de buren afgeleverd... Ik aan iedereen in de straat vragen, niemand wat gehad. DPD kon aan de GPS zien dat het twee straten verder afgeleverd was |:( |:( |:(

Ging in mijn geval voor de enclosure voor de XL (ook niet bepaald een goedkoop ding). Ik kies nu altijd voor DHL of FedEx en dat gaat bij gelukkig goed!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Hij is er. Mij zie je de komende 8+ uur effe niet :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64B1e9-BbRcyGtVswZsVkR54nFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dV5RAhsIr8fDgGAKMwa3TvMv.jpg?f=fotoalbum_large

Boullie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Afbeeldingslocatie: https://instagram.frtm1-2.fna.fbcdn.net/v/t51.2885-15/494621696_18503661403055259_2323321982513360908_n.jpg?stp=dst-jpg_e35_tt6&efg=eyJ2ZW5jb2RlX3RhZyI6ImltYWdlX3VybGdlbi4xMDgweDEzNTAuc2RyLmY3NTc2MS5kZWZhdWx0X2ltYWdlIn0&_nc_ht=instagram.frtm1-2.fna.fbcdn.net&_nc_cat=103&_nc_oc=Q6cZ2QFwGrz_zXR2j7ZxgPTFkkSPIWU-e9YIWhrwPP3tVmmE9C56JVpvfCVk6u37iDEJSAU&_nc_ohc=1wSyzGI2-5gQ7kNvwEhF6gM&_nc_gid=pQIwkZcCRBPU-wV_4EcDvw&edm=ANTKIIoBAAAA&ccb=7-5&oh=00_AfFR9eOOyAH2U6zmdGgr5XLBb3yJgw2wBA8M9VpliGDI5w&oe=68168977
*O* *O* *O*

Nu maar (nog steeds) wachten :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

Hijs klaar. Denk dat ik een uurtje of 8-9 aan het bouwen ben geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9OE7ZaBNmUHLFePxn-0xS9XUOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2jQrOQt2n6q9UADDJQhqgx3.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd om een eerste printje op te zoeken. Wordt waarschijnlijk een benchy :P

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Boullie schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:53:
[Afbeelding]

Dat valt echt mee, een Voron is meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:37:
[...]

True to that! Mijn V0.2 koste zelfs nog meer tijd :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

rinkel schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:37:
[...]

Ben laatst bijna net zo lang bezig geweest om alleen maar CANbus werkende te krijgen op de v2.4 waar ik mee bezig ben :P

Edit: Bedenk me net dat de buddycam er ook nog in moet :P

[ Voor 9% gewijzigd door Boullie op 30-04-2025 15:17 ]

Boullie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

*O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gp4ZMqQW0AQwCdG?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Dat is vandaag!

maar meestal duurt t wat langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse-
Nice!
Hier Batch 13 :'(
Gelukkig is de MK4S ook een goede printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-06 09:01

JanB

Het ken rotter !!!

rinkel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:54:
[...]

Dat is vandaag!

maar meestal duurt t wat langer...
En de komende 2 weken. Batch 2 start op 14 mei.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
Net mijn Filtration kit geannuleerd, hopelijk komt mijn kit sneller mijn kant op nu!
Naar aanleiding van dit topic ga ik deze route maar nemen, scheelt aanzienlijk in prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Zoals eerder gepost heb/had ik wat problemen met layer lines op vertical walls.
Ik heb nu de idler-arm opnieuw geprint in ASA, dat is iets flexibeler dan PCCF. Dat heeft wel iets geholpen.
Ik ben nu de rest van de filament klem onderdelen aan t printen in ASA.

idler-lever-a-r2
idler-lever-b-r2
idler-nut-r2
swivel-r2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:02:
Zoals eerder gepost heb/had ik wat problemen met layer lines op vertical walls.
Ik heb nu de idler-arm opnieuw geprint in ASA, dat is iets flexibeler dan PCCF. Dat heeft wel iets geholpen.
Ik ben nu de rest van de filament klem onderdelen aan t printen in ASA.

idler-lever-a-r2
idler-lever-b-r2
idler-nut-r2
swivel-r2
Ben benieuwd naar de resultaten. Toch van de zotte dat je opnieuw moet printen. Maar als het helpt helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:47:
[...]

Ben benieuwd naar de resultaten. Toch van de zotte dat je opnieuw moet printen. Maar als het helpt helpt het.
Eerlijk gezegd zitten die verbeteringen vooral tussen mn oren. Nu met daglicht niet veel verbetering eigenlijk.

Sluit wel makkelijker nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

rinkel schreef op maandag 5 mei 2025 @ 08:57:
[...]

Eerlijk gezegd zitten die verbeteringen vooral tussen mn oren. Nu met daglicht niet veel verbetering eigenlijk.

Sluit wel makkelijker nu...
Zou een paar slagen losdraaien van de bouten met die veren niet hetzelfde resultaat gehad hebben?

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Boullie schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:23:
[...]

Zou een paar slagen losdraaien van de bouten met die veren niet hetzelfde resultaat gehad hebben?
Ja, dat denk ik ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 16:07
MMU3 update van Jo(zef) Prusa.

Samenvatting:
MMU3 update voor Core One komt er aan binnenkort. Wordt een enclosed versie bovenop met spoelen ernaast. Bestaande MMU3 kan ook omgebouwd worden.

En er wordt een MMU3 community editie vrijgegeven (buffer en spoelen bovenop)

Schijnbaar zijn ze ook bezig met een opvolger van de MMU3.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Ik ben best nieuwsgierig over een MMU3 nu ik genoeg fouten heb gemaakt met mijn Core One om een beetje vertrouwen erin te hebben.

Bijzonder dat ze het over 4 verschillende oplossingen in de pijplijn hebben. De community topmount versie zou mij het meest interesseren, maar nu denk ik alweer na over de next-gen oplossing. Misschien moet ik maar eens geduld hebben… ;)

Fouten die ik gemaakt heb: filament sensor losgemaakt en de kabel in de weg van de y axis stoppen. Nozzle en hotend niet goed plaatsen. …vergeten de thumbscrews los te draaien bij een later nozzle swap… oh en natuurlijk PETG op de PEI printen.

Gelukkig tot nu toe alleen een nozzle gesloopt met de vergeten thumbscrews. Voor de rest gaat het allemaal best goed met printen. Nou heb ik alleen functionele dingen geprint, dus ik heb minder aandacht voor perfecte printkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26

TTLCrazy

Listen to Frankie

coptician schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:34:
[...]

Fouten die ik gemaakt heb: filament sensor losgemaakt en de kabel in de weg van de y axis stoppen. Nozzle en hotend niet goed plaatsen. …vergeten de thumbscrews los te draaien bij een later nozzle swap… oh en natuurlijk PETG op de PEI printen.
[...]
Ach je kan PETG best wel op de smooth plate printen, gewoon een gluestick gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door TTLCrazy op 09-05-2025 22:18 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
TTLCrazy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Ach je kan PETG best wel op de smooth plate printen, gewoon een gluestick gebruiken.
Dat helpt niet als je het vergeet natuurlijk ;)

Ik heb een textured sheet. Al had ik denk ik liever een satin sheet gehaald, komt vast alsnog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polster79
  • Laatst online: 03-06 00:31
Het lijkt erop dat er iets in de productie is verbeterd. Ik heb de Core One Kit besteld en ben 1 batch naar voren geschoven waarmee ik em 2,5 werk eerder lijk te gaan ontvangen. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
TTLCrazy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Ik print al sinds mensen heugenis (oftwel de sinds de Mk3) petg op de smooth plate(de textured had ik er wel bij besteld, maarja Prusa he.. Dus die kwam maanden later :P ).
Voor het printen met Glassex afnemen, et voilà komt er zonder problemen af..
1x vergeten, toen met een aantal kleine onderdelen.. toen was ik wel de sjaak..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@rinkel heb je deze video al bekeken? YGK3D had vergelijkbare problemen en het kan te maken hebben met de spanning van de aandrijfriemen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
ocf81 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:16:
@rinkel heb je deze video al bekeken? YGK3D had vergelijkbare problemen en het kan te maken hebben met de spanning van de aandrijfriemen.

[YouTube: Trouble in Prusa-dise - Core One Honest Review]
Ik ga meteen even kijken!

Ik heb idd die z-banding vanaf 14:52, maar daar heeft hij geen oplossing voor, wel voor de VFA, ik heb de belts nu op 100Hz staan, eens kijken of dit uitmaakt.

Ik heb ook een printje gevonden voor toothed idlers. Ik heb toevallig een verkeerd besteld paar liggen voor de Voron. Ik ben deze nu aan t printen op de Voron in ASA. (Heb niet zoveel PCCF meer).
Als ze passen print ik ze in PET-CF denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door rinkel op 10-05-2025 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb de belts op 100Hz gezet, dat scheelt zeker wat VFA. Zal ze nog iets hoger zetten.
Op de Voron staan ze op 110Hz ongeveer. Zal dat eens aanhouden.

Nu een paar testjes geprint, echt een verbetering mbt VFA.

[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 10-05-2025 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAmr2ThNTyg7mRb3guIYMeiKKzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AgxAbFTwsVmDmJd52G1NmKqC.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog monteren...

Deze zijn overigens niet op de Core One geprint.

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 10-05-2025 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik was vandaag een beetje moe van het wachten, dus ik de chat support ff raadplegen,...: Wanneer wordt mijn upgrade kit eindelijk verzonden?

Wat bleek nou... shipping table was alleen voor MK4S'en met de nieuwe xLCD's. En ja, ik was early adaptor van de MK4, daarna naar MK4S geupgrade en nu dus achteraan de rij aansluiten voor deze batch ...

Ze hebben het inmiddels aangepast (zonder de update datum aan te passen)...

CORE One Conversion kit shipping table
For new xLCD version. Version for printers with the older xLCD type will begin shipping in the week of May 19th. -O-

Naja, hopelijk zit ik vooraan in de rij volgende week oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
Boullie schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:53:
[Afbeelding]

Uurtje of 8 a 9? Wtf, ik ben echt bijna 20 uur bezig geweest (heb het bij gehouden). Hoe heb je dat zo snel kunnen doen _/-\o_

Ik had wel flink wat problemen met de Y calibration. De rechterkant van de gantry kwam niet tegen de voorkant aan wanneer beide belts op 85 Hz waren gespannen. Zorgen dat de gantry wel tegen de voorkant aan kwam zorgde voor een spannings verschil van 10 a 20 Hz, maar dan kwam die in ieder geval wel door de test heen.

Het is een bekend probleem voor wie hier tegen aan loopt. Hier een aardig topic: https://forum.prusa3d.com...bration-of-a-new-coreone/

TLDR; waarschijnlijk komt het door de metalen brackets die aan de gantry zitten om het te verbinden met het frame, die zijn niet precies 90 graden. Support heeft deze fix uiteindelijk gedeeld: https://forum.prusa3d.com/forum/postid/738308/ wat bij mij het probleem heeft opgelost (niet zo'n hele fijne actie om te doen overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Soepstengel schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:36:
[...]

Uurtje of 8 a 9? Wtf, ik ben echt bijna 20 uur bezig geweest (heb het bij gehouden). Hoe heb je dat zo snel kunnen doen _/-\o_ .
@Boullie heeft als hobby printers in elkaar schroeven. Als je V&A in de gaten houdt kan je elke ca. 3 à 4 maanden een printer van zijn hand terugvinden om plaats te maken voor het volgende project. Als je een heel schappelijk geprijsde voor jouw gebouwde Voron wil, dan moet je die kopen. :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boullie
  • Nu online

Boullie

Da Bulster

[...]

Uurtje of 8 a 9? Wtf, ik ben echt bijna 20 uur bezig geweest (heb het bij gehouden). Hoe heb je dat zo snel kunnen doen _/-\o_

Ik had wel flink wat problemen met de Y calibration. De rechterkant van de gantry kwam niet tegen de voorkant aan wanneer beide belts op 85 Hz waren gespannen. Zorgen dat de gantry wel tegen de voorkant aan kwam zorgde voor een spannings verschil van 10 a 20 Hz, maar dan kwam die in ieder geval wel door de test heen.

Het is een bekend probleem voor wie hier tegen aan loopt. Hier een aardig topic: https://forum.prusa3d.com...bration-of-a-new-coreone/

TLDR; waarschijnlijk komt het door de metalen brackets die aan de gantry zitten om het te verbinden met het frame, die zijn niet precies 90 graden. Support heeft deze fix uiteindelijk gedeeld: https://forum.prusa3d.com/forum/postid/738308/ wat bij mij het probleem heeft opgelost (niet zo'n hele fijne actie om te doen overigens).
Bouw voor de hobby en verkoop de printers daarna weer. Helaas kun je er niet echt winst op maken anders zou ik dat wel doen.
Heb al veel printers gebouwd ondertussen dus dan ga je een stuk sneller door zo'n build heen. Ter indicatie:
Anet A8
Creality CR10(voor zover daar iets aan te bouwen is)
Hypercube
HevOrt
Prusa MK3S+ en MK4 met MK4S upgrade en MMU3
Voron 2.4 selfsourced aan het begin van Covid
Voron trident 2x
Voron 0.2
Voron 2.4r2 Pro +(Nu te koop)
Voron Delta 95% af.
Prusa Core One
Tussendoor pik ik ook wel eens wat prusa's op en verkoop die nadat ik ze gefixed heb.

Voor wat betreft het gantry racken. Zo doe je dat ook bijna bij een Voron. Schroefjes los en tegen het einde van een as aan duwen en dan weer vastmaken is daar wat je doet. Zou wel subtieler kunnen als je de schroefjes eerst een beetje losdraait maar die rods zitten wel redelijk strak in de blokjes dus dan moet je wat meer hulken.
Het is bijna onmogelijk om beide kanten precies tegen de voorkant aan te krijgen en beide belts precies op 85hz te krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Boullie op 14-05-2025 10:42 . Reden: Vergeet de Core one helemaal :P ]

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

[...]

Dit had Tailor (Nero3D/Canuck) ook, inderdaad de brackets waren niet goed 90°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
[...]

Ik heb het rustig aan gedaan, en had zo'n 12 uur nodig. Had prima wat sneller gekund.

Mijn as was ook niet mooi recht. Ik had deze methode ook al toegepast. Toen kreeg ik hem redelijk goed. paar prints later bleek hij toch iets te zijn teruggebogen. Misschien dat ik de spanning maar wat omhoog gooi.
Hebben jullie ook last van die Homing firmwarebug tijdens het starten van een print? Bij mij is hij soms wel 5 minuten aan het kalibreren met diverse foutmeldingen. Hij blijft dan maar tikken tegen zijn eindstops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Voronwë schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:16:
[...]
Hebben jullie ook last van die Homing firmwarebug tijdens het starten van een print? Bij mij is hij soms wel 5 minuten aan het kalibreren met diverse foutmeldingen. Hij blijft dan maar tikken tegen zijn eindstops.
Dat headbanging bedoel je, jazeker.
Het helpt als je de belts wat strakker zet.

Er is een topic over op het prusa forum: https://forum.prusa3d.com...constantly-recalibrating/

Ik heb er een github issue voor gemaakt: https://github.com/prusa3d/Prusa-Firmware-Buddy/issues/4582

[ Voor 17% gewijzigd door rinkel op 15-05-2025 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
rinkel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Dat headbanging bedoel je, jazeker.
Het helpt als je de belts wat strakker zet.

Er is een topic over op het prusa forum: https://forum.prusa3d.com...constantly-recalibrating/

Ik heb er een github issue voor gemaakt: https://github.com/prusa3d/Prusa-Firmware-Buddy/issues/4582
Ja dat, ik begreep dat het meegenomen is in de volgende firmwareupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Voronwë schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:16:
Mijn as was ook niet mooi recht. Ik had deze methode ook al toegepast. Toen kreeg ik hem redelijk goed. paar prints later bleek hij toch iets te zijn teruggebogen.

[…]

Na een paar prints had ik dat ook en daar kwam ik achter doordat het homing process inderdaad super lang duurde en errors gaf. De spanning strakker zetten loste het bij mij op en het schijnt ook VFA’s te verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
Soepstengel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:21:
[...]

Na een paar prints had ik dat ook en daar kwam ik achter doordat het homing process inderdaad super lang duurde en errors gaf. De spanning strakker zetten loste het bij mij op en het schijnt ook VFA’s te verminderen.
Ik las dat het nieuwe advies voor de belt nu 105Hz is, ipv 85Hz.
Op mijn Voron is het 114Hz, dus zou zomaar kunnen kloppen.

Bij mij heeft het de VFA's flink verminderd iig.

Nu de layerstacking nog, maar ik heb al een mooie print kunnen maken, dus kan zomaar slicer instelling zijn.
Kom ik nog op terug.

[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 15-05-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

rinkel schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:24:
[...]

Ik las dat het nieuwe advies voor de belt nu 105Hz is, ipv 85Hz.
Op mijn Voron is het 114Hz, dus zou zomaar kunnen kloppen.

Bij mij heeft het de VFA's flink verminderd iig.

Nu de layerstacking nog, maar ik heb al een mooie print kunnen maken, dus kan zomaar slicer instelling zijn.
Kom ik nog op terug.
Naar wat ik begrepen had is dat de 105Hz een tijdelijke oplossing. Bij mij staat het nog op 85Hz.

Dat headbangen duurt langer als de belt spanning te laat is. Ik heb af fabriek al twee keer de melding gehad dat homing mislukte mogelijk door lage spanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
iMars schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Naar wat ik begrepen had is dat de 105Hz een tijdelijke oplossing. Bij mij staat het nog op 85Hz.

Dat headbangen duurt langer als de belt spanning te laat is. Ik heb af fabriek al twee keer de melding gehad dat homing mislukte mogelijk door lage spanning.
Bij mij heeft het geholpen iig.
Ik heb nu nog steeds last van lelijke layers. Na wat heen en weer emailen met support sturen ze nu een nieuwe gearset op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
rinkel schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:01:
[Afbeelding]

Nu nog monteren...

Deze zijn overigens niet op de Core One geprint.
Was benieuwd of je ze al vervangen hebt, als de mijne ooit komt (nu weer wachten op de buddycam) twijfel ik om ze ook gelijk te monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
lennertvdkort schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:58:
[...]

Was benieuwd of je ze al vervangen hebt, als de mijne ooit komt (nu weer wachten op de buddycam) twijfel ik om ze ook gelijk te monteren.
Nee, nog niet aan toegekomen. Ik heb nu ook eigenlijk geen last meer van VFA doordat ik de belt strakker heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik had deze even gemist op github prusa:
Revert "Enable phase-stepping menu for CORE One"
Results are still not satisfactory, better hide this again.
OOMs are fixed, but sometimes the calibration tries to improve
motors that are already good and fails. Sometimes, retry helps.

We need some better heutistics for such cases, but we don't
have enough battlefield data and don't want to bother user
with mixed signals.
Dus nog maar de vraag of dit in 6.3.3 komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
Mijn C1 Kit is eindelijk sinds gisteren in progress(batch 2 met camera).
Kreeg tevens dit mailtje van ze vandaag:
Hi!

Following several reports of delivery delays from our customers, we have identified that some product sets were assigned to incorrect shipping batches. Unfortunately, your order appears to have been affected by this issue as well.

Our shipping schedule system operates using a combination of multiple queues that help determine delivery dates for specific orders. These rules are based on our internal production capacity as well as the availability of third-party components such as cameras and filtration systems. Unfortunately, these third-party dependencies were not properly reflected in the batch assignment system.

Once the issue was identified, we prioritized the most delayed orders, including yours. The shipment is expected within two weeks, and we’ll let you know once it is shipped.

We know you're excited to start printing and we’re really sorry your order hasn’t arrived on time. We believe it’s only fair that you’re compensated for the extra wait. Please, accept this 30 USD* voucher to use on our e-shop on your next order! 🎁

Your unique voucher: XXX_XXXXX

*The value in other supported currencies corresponds to 30 USD.

Use the Voucher
This voucher is valid in the Prusa e-shop until May 24th, 2026.

Warm regards,

Team Prusa Research
Zeur op ze, maar dit vind ik wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 15:06
rinkel schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:52:
Ik had deze even gemist op github prusa:

[...]

Dus nog maar de vraag of dit in 6.3.3 komt....
Lijkt me niet, deze commit zit onder tag 6.3.3.
Ik heb een versie gebouwd met phase stepping voor iemand die last had van z'n luide printer; in deze staat is het inderdaad nog niet goed genoeg.

Uiteindelijk met stealthchop aan, en een snelheidsreductie naar 40mm/s (en 80mm/s travel) toch een stille printer gekregen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
van de week de core one kit gebouwd en inmiddels een weekend kunnen printen, ik heb al jaartje of 7-8 een ender (met klipper en sprite extruder). Maar jeetje wat een verbetering.

Zat net eens door prusa connect the grasduinen en zag deze setting, die schijnbaar default aan staat maar de printer wordt standaard niet met een hf nozzle geleverd toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdWgAOES3VvaE81X3Qgl-77uID8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0KwfM9tuSgK3BVOiXsoo2F9X.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 3 4 Laatste