lennertvdkort schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:11:
[...]
Jammer om te horen! Precies dezelfde ervaring die ik had als early adapter van de Mini. Zou over het terugsturen contact opnemen met Support, ik begreep dat ze coulant zijn met retourneren(een gebouwde kit terugsturen mag bijv. , sturen ze je een doos op begreep ik) Je hebt geen kit natuurlijk, maar misschien gezien de problemen doen ze niet moeilijk!
Dit dus. @
rinkel heb net effe met die maat van me gesproken (wat ik je via DM gestuurd had). Prusa is wat dat betreft niet moeilijk. Als je de doos niet meer hebt, sturen ze je een lege doos op om de printer retour te sturen.
Prusa's strategie is meestal zodanig om jou zo snel mogelijk te helpen. Wat 9 v/d 10 keer betekend dat ze je helpen op het probleem zelf op te lossen.
Ik had dat ook met mijn XL en na 3/4 jaar was ik in staat op het gewoon terug te sturen en hen het te laten oplossen. Uiteindelijk hebben ze alle elektronica gestuurd wat je ik stap voor stap moest vervangen en nu werkt ie als een tierelier.
Ik snap dat het een keer ophoudt, zeker als je een kant en klare printer koopt om niet te hoeven sleutelen (zo ben ik ook nu, koop liever kant en klaar dan dat ik zelf moet sleutelen). Maar in mijn ogen loont het om nog effe door te pushen bij Prusa. Ik vind het persoonlijk een fijne printer, veel fijner dan de MK4S'en. (daarom ga ik die ook allemaal ombouwen).
Weet niet of je dit geprobeerd hebt, maar was een tip van hem:
Bambu PETG-HF is veel zachter dan Prusament (en andere merken). Bambu print over het algemeen op hogere snelheden dan de standaard Prusa snelheden, vandaar ook dat het matter eruit zag op de P1s dan de C1 (nu hoef ik jou niet veel te vertellen omdat je zelf kundig genoeg bent).
Maar hij zei: probeer eens met Prusament PETG profiel en de Core One HF printer profiel (aannemende dat je de C1 met HF nozzle hebt). Dat zou gewoon goed moeten werken. (tip voor als je deze nog niet geprobeerd had)