Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Meen me te herinneren dat één van de hoofdredenen van Newey's vertrek bij Red Bull was dat hij de gedragingen van Horner - en de manier waarop het team daarmee omging - beu was.Bastie-88 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:15:
[...]
Hij heeft toch al aangegeven helemaal niet met de auto van dit jaar bezig te zijn maar enkel met die van volgend jaar?
Zou me niet verbazen als Horner de CEO functie gaat bekleden zoals zak Brown dat bij McLaren doet. En stroll senior wat meer naar de achtergrond
Hij heeft voor zover ik weet die geruchten ook nooit tegen gesproken. Hoewel dat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat het waar is, zou het richting Horner en Red Bull wel chic zijn geweest als hij het had tegengesproken als het niet zo zou zijn.
Dit alles overwegende zou het me verbazen dat hij nu weer met Horner samen zou gaan werken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wat ik begreep (uit niet per se betrouwbare bronnen, dat wel) was hij vooral al het gedoe zat. Discussie Horner/Marko, Oostenrijk/Thailand. Rel over grensoverschrijdend gedrag etc. Ik weet niet of het echt met de persoon te maken had.alexbl69 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:28:
[...]
Meen me te herinneren dat één van de hoofdredenen van Newey's vertrek bij Red Bull was dat hij de gedragingen van Horner - en de manier waarop het team daarmee omging - beu was.
Hij heeft voor zover ik weet die geruchten ook nooit tegen gesproken. Hoewel dat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat het waar is, zou het richting Horner en Red Bull wel chic zijn geweest als hij het had tegengesproken als het niet zo zou zijn.
Dit alles overwegende zou het me verbazen dat hij nu weer met Horner samen zou gaan werken.
https://www.motorsport.co...p-start-penalty/10779911/‘Kimi didn’t even drop the clutch’ – Mercedes explains Antonelli’s Las Vegas jump-start penalty
TLDR: Kimi haalde dus gewoon zijn voet van de rem waardoor hij langzaam vooruit rolde bij de LV start
[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 27-11-2025 11:35 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zie gambieter in "[F1] Seizoen 2025", er schijnt wat dooi te zijn maar samenwerken, nah.Toke_gt schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:42:
Wat ik begreep (uit niet per se betrouwbare bronnen, dat wel) was hij vooral al het gedoe zat. Discussie Horner/Marko, Oostenrijk/Thailand. Rel over grensoverschrijdend gedrag etc. Ik weet niet of het echt met de persoon te maken had.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik de herhaling gezien op TV maar zag amper beweging, in deze video is het duidelijker te zien:YakuzA schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:34:
[...]
https://www.motorsport.co...p-start-penalty/10779911/
TLDR: Kimi haalde dus gewoon zijn voet van de rem waardoor hij langzaam vooruit rolde bij de LV start
YouTube: Antonelli’s False Start… Was This Really a Penalty? 👀 #lasvegasgp #k...
Maar volgens mij is de regel heel zwart/wit, iedere beweging (ook al kruip je niet voorbij de gele lijn) = 5s penalty.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Is dat veranderd dan? Voorheen mocht je bewegen zolang je binnen de box bleef (niet de sensor triggerde)ArcticWolf schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:10:
[...]
Ik de herhaling gezien op TV maar zag amper beweging, in deze video is het duidelijker te zien:
YouTube: Antonelli’s False Start… Was This Really a Penalty? 👀 #lasvegasgp #k...
Maar volgens mij is de regel heel zwart/wit, iedere beweging (ook al kruip je niet voorbij de gele lijn) = 5s penalty.
Ja blijkbaar (punt a)Shinji schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:21:
[...]
Is dat veranderd dan? Voorheen mocht je bewegen zolang je binnen de box bleef (niet de sensor triggerde)
Ja soortvan.Shinji schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:21:
[...]
Is dat veranderd dan? Voorheen mocht je bewegen zolang je binnen de box bleef (niet de sensor triggerde)
In het verleden mocht je iets bewegen, maar op het moment dat de 5 lampen uit gingen moest je verplicht stilstaan en binnen transponder range in je box staan. Volgens mij is dat inderdaad een keer nog iets strenger gesteld (zie post hierboven)
Dus ook met de oude bepaling was hij incorrect.
Maargoed, verkeerde inschatting van Kimi dat de grid horizontaal genoeg was om de rem los te laten, vooral zo vlak na Interlagos waar iedereen hard op de rem moet stampen op de grid.
PSN
Dit is veranderd na Saoedi Arabië 2023? 2024? waar Norris vooruit kroop bij de start (volgens mij waren er zelfs 2? Ook Perez?).Shinji schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:21:
[...]
@YakuzA, volgens mij was bewegen op het moment dat de lampen uit gingen toen ook geaccepteerd. Zolang de sensor maar niet triggerde (= ook zwart/wit
Die van Kimi nu is dan een stuk slechter te zien. Waarbij het eigenlijk ook een soort van grijs wordt. Want hoeveel "snelheid" / "beweging" moet er zijn voordat er een straf gegeven wordt (en krijgt iedereen een straf als er net een windvlaag van achteren is waardoor ze of iets rollen of de auto iets voorover flext
PSN
Zelfs Horner heeft ooit in interview gezegd dat Adrian beter is achter de tekentafel en dat niemand gelukkig zal worden als hij leiding moet geven aan een team..RogerSch schreef op donderdag 27 november 2025 @ 02:49:
Toch wel bijzonder dat velen hier zo stellig weten dat Newey beter geen TP had moeten worden....
PSN: Europhea
Aankondiging van Newey was een reactie van Aston Martin op het gerucht dat Horner die funtie zou gaan bekleden.asing schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:58:
[...]
Wat doet Horner ineens in je betoog? Die is niet aangekondigd.
Na het vertrek van Horner bij RBR zouden beide heren meermaals gezamenlijk gespot zijn bij gezamenlijke activiteiten (concert, etentjes), de onderlinge relatie lijkt daarmee intact. Omdat Stroll succes "koopt" zou het me daarom niet verbazen als Horner als CEO aangesteld wordt omdat hij uiteindelijk de meest succesvolle teambaas is die beschikbaar is.
Edit: misschien was dit idd beter op zijn plek in F1 Bijzaken
[ Voor 4% gewijzigd door Bastie-88 op 27-11-2025 18:31 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Gewoon hetzelfde wat hij al jaren zegt dus. Hij racet zolang ie het leuk vindt.Mog schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:02:
Max Verstappen stopt na 2026!!!spoiler:Als de regels hem niet bevallen. Bron: NOS
Gamertag: FinrazielNL
Ironisch dat juist NOS meer clickbait titels maakt, dan de Telegraaf in verleden gedaan heeft .Mog schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:02:
Max Verstappen stopt na 2026!!!spoiler:Als de regels hem niet bevallen. Bron: NOS
Denk dat voor meer boys; alonso(?), Lewis(?), leclerc(?), Max(?) toekomst gedeeltelijk bepaald gaat worden door de nieuwe pickorde per 2026.
Nou volgens hem dus niet, geen lol meer is stoppen met F1 ongeacht aantal titels.albino71 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:18:
Hij heeft nu al vaker over de 7 van HAM en Schumacher, dus dat record lonkt op de achtergrond wel denk ik…
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Simple deduction: stopt Max vóór 2026? Nee. Stopt Max in 2026? Waarschijnlijk niet.Mog schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:02:
Dus: Max stopt ná 2026!
In dat geval; Max was al bezig met stoppen sinds minimaal 2016Jake schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:56:
[...]
Simple deduction: stopt Max vóór 2026? Nee. Stopt Max in 2026? Waarschijnlijk niet.
Dus: Max stopt ná 2026!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Hij niet. Interviewers. Max is altijd eerlijk (hij zegt gewoon iets helemaal niet als hij dat niet wil zeggen in plaats van er een leugen van te maken). Ik zie geen enkele reden om hem niet te geloven als hij zegt dat hij kampioen is geworden, dat was altijd de droom (het "doel"). Alles wat erna komt is bonus. F1 is op dit moment nog leuk genoeg om dit lekker te willen blijven doen. Maar hij heeft ook geen zin om weer ergens om P8 te moeten gaan knokken. En waarom zou hij ook? Als je het ene jaar nog vecht voor het kampioenschap en je daarna moet vechten om in de top 10 te finishen, is dat nog leuk? Misschien als je in dat seizoen samen met het team flinke stappen weet te maken, maar als je na een half seizoen niet verder vooruit komt... En ondertussen heb je ook andere raceklassen die je gaaf vind om te doen. Wat heb je nog te bewijzen in de F1 dan? Sommigen zullen natuurlijk zeggen, ja maar een team opbouwen en van achteraan vooruit komen "hoort er ook bij" maar dat kunnen wij toch niet bepalen voor een ander dat die dat maar moet doen dan?albino71 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:18:
Hij heeft nu al vaker over de 7 van HAM en Schumacher, dus dat record lonkt op de achtergrond wel denk ik…
En dan wordt je 8 keer kampioen. Dan staat er heus in de komende generaties wel weer iemand op die het 9 keer wordt.
En daarbij, ik denk niet, goh Schumi is veel beter dan een Alonso of een Vettel want die hebben veel minder gewonnen.... Je kunt dat nooit vergelijken in de F1 simpelweg omdat auto's niet gelijk zijn. Alonso is heus niet van het ene op het andere jaar verleerd hoe hij hard moet rijden. Alleen dankzij verkeerde keuzes in een auto terecht gekomen waardoor winnen voor hem toen redelijk onmogelijk was. Maakt Schumi dat per se beter als coureur, of heeft hij meer mazzel gehad qua teams (en wellicht een betere keuze gemaakt in zijn carriere)? Ik denk vooral dat laatste. 1, 2 of 7 keer kampioen. Dat is allemaal magisch, je bent allemaal supergoed anders win je dat kampioenschap niet. Als het meer dan 1 keer lukt is dat vooral het gevolg van keuzes, niet omdat je beter bent dan anderen.
Exact expert nodig?
https://www.motorsport.co...driver-line-ups/10781377/"All I can tell you is that we will in fact stick to our plan and we will announce on Tuesday what the driver line-up is," Mekies said. "We are confident it will not disturb the focus in Abu Dhabi."
It's raceweek!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Chocoball schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:33:
Teambaas Mekies heeft aangegeven dat komende dinsdag bekend wordt gemaakt wat de 2026 koppels worden bij Red Bull en Racing Bulls.
[...]
https://www.motorsport.co...driver-line-ups/10781377/
Definitief: Isack Hadjar in 2026 nieuwe teamgenoot van Max Verstappen bij Red Bull.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 1 december 2025
Liam Lawson blijft bij Racing Bulls en krijgt Arvid Lindblad als teamgenoot. Yuki Tsunoda verliest zijn F1-stoeltje dus. Bevestiging wordt dinsdag verwacht. ⬇️
https://t.co/KCWEIF5YQl
[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 01-12-2025 09:10 ]
Ik vind Van Haren juist een van de weinig betrouwbare niet zo schreeuwerige bronnen...CreativeS schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:09:
Van Haren weer met zijn clickbaits. Uiteraard zal het wel kloppen, maar er is nog steeds niets officieels vanuit het team (wat dan weer in het artikel zelf staat).
Wat is er clickbait aan zijn post dan?
Volgens mij heeft hij het ook altijd wel bij het correcte eind...
[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 01-12-2025 09:13 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Niet perse clickbait. Maar "definitief" en "bevestiging dinsdag verwacht" past natuurlijk niet bij elkaar. Het is pas definitief als ze het zelf aankondigen.Damian schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:12:
[...]
Ik vind Van Haren juist een van de weinig betrouwbare niet zo schreeuwerige bronnen...
Wat is er clickbait aan zijn post dan?
Volgens mij heeft hij het ook altijd wel bij het correcte eind...
Dat staat ook letterlijk in die tweet toch?CreativeS schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:09:
Van Haren weer met zijn clickbaits. Uiteraard zal het wel kloppen, maar er is nog steeds niets officieels vanuit het team (wat dan weer in het artikel zelf staat).
Bevestiging wordt dinsdag verwacht.
PSN
[ Voor 26% gewijzigd door Mog op 01-12-2025 09:34 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Goede keuze denk ik om Hadjar de kans naast Verstappen te geven.
Ik ook. Ik denk dat Lawson zijn kruit verschoten heeft. Ook rijdt hij soms ietwat aan de gemene kant. Dit is dan weer niet onderbouwd door raw pace waardoor het simpelweg niet werkt.Mog schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:33:
Ik hoop nog steeds op Dunne op de plek van Lawson. Als dat niet gebeurt dan snap ik niet zo goed waarom Dunne geen McLaren coureur meer is. Ik vind Lindblad heel erg tegenvallen dit jaar. Ik zie niet wat Red Bull/Racing Bulls in hem ziet.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Morgen maken ze het bekend. Dat wil zeggen dat het al besloten is. Geheimen in de F1 duren niet lang en van Haren heeft hele goede connecties in de F1 wereld. Hij heeft diverse primeurs op zjin naam staan, oa Horner gate.CreativeS schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:09:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Denk het niet.TheBrut3 schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:30:
Yuki zal wel balen dat hij de RBR promotie kreeg, in plaats van dat Lawson zijn carrière gelijk werd afgeschreven.
In (vrijwel) alle scenario’s had hij geen F1 stoeltje meer gehad komend jaar? Nu heeft hij tenminste nog een half jaartje aan de ‘superieure’ RBR kunnen proeven.
PSN
Dat is inderdaad een stoeltje zonder toekomst in F1.The_Admin schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:57:
Yuki lekker reservecoureur bij Aston Martin-Honda, die hadden Drugovich al afgeschreven, zit hij toch nog een beetje in de F1.
Stroll gaat niet uit dat stoeltje en als Alonso stopt dan zoeken ze een andere coureur met meer ervaring en wat wereldtitels in zijn nadagen.
PSN
AtlAntA schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:38:
[...]
Ik denk dat Lawson zijn kruid verschoten heeft.
Dan moet je em wat laxeermiddel zien te voerenMog schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:33:
Ik hoop nog steeds op Dunne op de plek van Lawson.
I'll see myself out...
Gamertag: FinrazielNL
Las ik niet ergens dat Leclerc daar aan het babbelen is geweest?YakuzA schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:01:
[...]
Dat is inderdaad een stoeltje zonder toekomst in F1.
Stroll gaat niet uit dat stoeltje en als Alonso stopt dan zoeken ze een andere coureur met meer ervaring en wat wereldtitels in zijn nadagen.
https://www.f1-news.eu/ne...on-martin-l-opzione-40594
Geen idee of het klopt, ik heb niet alles gelezen.
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
Dan had je waarschijnlijk een P2 in het constructeurs kampioenschap gehad (= 10 miljoen euro extra inkomsten, toevallig het salaris wat hij bij Williams verdient) en als hij 1 of 2 hele goede races had, misschien zelfs wat punten van Piastri of Norris weg kunnen kapen.
Piastri gaat denk ik naar Aston Martin uiteindelijk. Hij heeft niets bij McL te zoeken.YakuzA schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:01:
[...]
Dat is inderdaad een stoeltje zonder toekomst in F1.
Die hebben Jak Crawford daarvoor al vastgelegd. Niet dat dat alles hoeft te betekenen in F1, maar toch.The_Admin schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:57:
Yuki lekker reservecoureur bij Aston Martin-Honda, die hadden Drugovich al afgeschreven, zit hij toch nog een beetje in de F1.
Perez is niet "weggevallen". RBR heeft zelf het contract afgekocht.Robkazoe schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:07:
Met het destijds wegvallen van Pérez bij RBR
Nu zijn ze al gegarandeerd derde en de 33 puntjes van Tsunoda (waarvan een paar voor RB, dat dan ook nog) zullen daar het verschil niet in maken.Dan had je waarschijnlijk een P2 in het constructeurs kampioenschap gehad (= 10 miljoen euro extra inkomsten, toevallig het salaris wat hij bij Williams verdient)
En hoger in het WCC betekent natuurlijk ook minder windtunneltijd. Als je dan toch geen WCC wordt kun je net zo goed lager finishen. Zeker voor RBR momenteel. De sponsoren zullen toch wel in de rij staan zolang Verstappen er rijdt. En of Red Bull er nu echt op bij legt?
Met de amerikaanse nationaliteit zal die mogelijk ook wel wat bij cadillac kunnen gaan doen als het bij AMR af ketst.Piggen schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:30:
[...]
Die hebben Jak Crawford daarvoor al vastgelegd. Niet dat dat alles hoeft te betekenen in F1, maar toch.
PSN
Maar hij rijdt wel stabiel punten (en heeft er meer dan Tsunoda) en ik denk dat dat op het moment meer waard is dan nog een rookie in die auto zetten, dus snap de keuze wel om Lawson te behouden.AtlAntA schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:38:
[...]
Ik ook. Ik denk dat Lawson zijn kruit verschoten heeft. Ook rijdt hij soms ietwat aan de gemene kant. Dit is dan weer niet onderbouwd door raw pace waardoor het simpelweg niet werkt.
Cadillac heeft Colton Herta al als reservecoureur, dus dat voegt dan ook weinig toe. Crawford is eind oktober vastgelegd, dus als AMR Yuki eventueel had willen hebben, hadden ze even kunnen wachten wat RBR doet. Ik zie Yuki misschien nog als reservecoureur bij RB(R), of met Acura in IMSA, of IndyCar, of iets los van Honda.YakuzA schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:57:
[...]
Met de amerikaanse nationaliteit zal die mogelijk ook wel wat bij cadillac kunnen gaan doen als het bij AMR af ketst.
Colton heeft niet genoeg licentie punten om F1 te mogen rijden, als hij het niet goed genoeg doet in de F2 volgend jaar dan is Crawford zeker wel in beeld bij hun denk ik zo, gezien die einde van dit seizoen zijn superlicentie heeft.Piggen schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:39:
[...]
Cadillac heeft Colton Herta al als reservecoureur, dus dat voegt dan ook weinig toe. Crawford is eind oktober vastgelegd, dus als AMR Yuki eventueel had willen hebben, hadden ze even kunnen wachten wat RBR doet. Ik zie Yuki misschien nog als reservecoureur bij RB(R), of met Acura in IMSA, of IndyCar, of iets los van Honda.
PSN
Goed punt over die licentie, dat was ik even vergetenYakuzA schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:48:
[...]
Colton heeft niet genoeg licentie punten om F1 te mogen rijden, als hij het niet goed genoeg doet in de F2 volgend jaar dan is Crawford zeker wel in beeld bij hun denk ik zo, gezien die einde van dit seizoen zijn superlicentie heeft.
Ik heb even gegoogled. Amerikaanser dan deze coureur krijg je ze niet dus natuurlijk gaat die gewoon voor Cadillac rijden en niet Yuki. Superlicenctie of niet daar komt echt wel een uitzondering voor als het nodig is.YakuzA schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:48:
[...]
Colton heeft niet genoeg licentie punten om F1 te mogen rijden, als hij het niet goed genoeg doet in de F2 volgend jaar dan is Crawford zeker wel in beeld bij hun denk ik zo, gezien die einde van dit seizoen zijn superlicentie heeft.
Ik betwijfel ten zeerste of die uitzondering er komt. de FIA ziet de amerikaanse klasses wel echt als minderwaardig tov. F3 en F2 etc.becopol schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:37:
[...]
Ik heb even gegoogled. Amerikaanser dan deze coureur krijg je ze niet dus natuurlijk gaat die gewoon voor Cadillac rijden en niet Yuki. Superlicenctie of niet daar komt echt wel een uitzondering voor als het nodig is.
naar wie refereer je met 'deze coureur'? Herta of Crawford?becopol schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:37:
[...]
Ik heb even gegoogled. Amerikaanser dan deze coureur krijg je ze niet dus natuurlijk gaat die gewoon voor Cadillac rijden en niet Yuki. Superlicenctie of niet daar komt echt wel een uitzondering voor als het nodig is.
Verder zal de fia waarschijnlijk geen uitzonderingen doen voor superlicenties, daar zijn ze star genoeg voor denk ik.
Toen RB de flirt met Colton deed was de fia ook niet flexibel.
Yuki als Japanner zal toch eerder via Honda bij AMR aan de bak komen, maar evt voor cadillac zou hij ook wel een optie zijn idd met zijn toch langere F1 ervaring.Piggen schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:58:
[...]
Goed punt over die licentie, dat was ik even vergetenYuki als reserve bij Cadillac kan natuurlijk ook, of elk ander team dat er nog geen heeft.
[ Voor 45% gewijzigd door YakuzA op 01-12-2025 16:13 ]
PSN
- Na jaren van optochten in Monaco werd het experiment met 2 verplichte pit stops tijdens de race bedacht maar dat werd een mislukking. De regel beperkte de tactische keuzes en alle teams maakten uiteindelijke dezelfde beslissing. Eigenlijk was de race van dit seizoen nog slechter dan de races met 1 pit stop.
- De teammaten deden een dubbelspel en hielpen elkaar waarbij 1 het veld ophield zodat de ander naar binnen kon voor een bandenwissel zonder positie te verliezen, daarna werd het spelletje omgedraaid. De teams vooraan begonnen met deze tactiek en de rest van het veld kopieerde deze tactiek ook wat niet veel meer te maken heeft met autoracen.
- Afgelopen weekend bestond het gevaar dat Qatar hetzelfde zou overkomen, ook daar waren 2 pit stops verplicht omdat Pirelli de beperking had opgelegd van maximaal 25 ronden per set. Bij de safety car in de 7e ronde was naar binnengaan een 'verplichting' omdat 1 van de pit stops daardoor gratis werd.
- Alleen omdat McLaren zijn coureurs buiten liet bleef het spannend. Had McLaren er ook voor gekozen zijn coureurs in de 7e ronde naar binnen te halen had het een herhaling van Monaco geworden omdat inhalen in Qatar bijna praktisch onmogelijk is. Dat komt door de snelle bocht voor en na het rechte stuk en de DRS zone die te kort is. In 2024 werd de DRS zone door de FIA ingekort tot 175 meter. De FIA had toen al moeten inzien dat inhalen zeer lastig was want de getallen liegen er niet om, in de sprintrace waren er 3 inhaalmanoeuvres en in de race 7.
- Door McLaren bleef de titelstrijd spannend omdat er 2 races in 1 ontstond. Doordat Piastri in de 24e en 42e ronde naar binnenkwam en Norris in de 25e en 44e ronde. De rest kwam in de 7e en 32e ronde naar binnen.
- Door de Pirelli regel stond het eindklassement al vast. Verstappen won ondanks dat Piastri 3 tienden per ronde sneller was. Norris zat gevangen achter Antonelli en Sainz. Enig voordeel voor Norris was dat hij Antonelli in de een-na-laatste ronde wist in te halen.
- McLaren mag ook Alonso bedanken, die bewust een DRS trein van 11 wagens wist te creëren zodat snellere wagens hem niet konden inhalen. Mercedes is ervan overtuigd dat beide McLaren wagens anders achter de beide Mercedes wagens waren geëindigd Had het.een normale race geweest had de Monaco dubbelspel tactiek ook in Qatar gewerkt met langzaam rijden en zonder ingehaald te worden. Door de offset strategie van McLaren dwong een groot deel van de achtervolgers er juist toe om sneller te rijden. Alonso had geen haast, die was al tevreden met zijn 7e plek omdat er toch niet meer in zat.
- Mercedes teambaas Wolff had al tijdens de laatste F1 Commission vergadering ervoor gewaarschuwd dat meerdere verplichte pit stops of een maximale looptijd per set niks gaat veranderen aan de 1 stop races. "Qatar heeft laten zien dat zulke regels niet helpen. Het helpt waarschijnlijk eerder om de DRS zone te verlengen en de 1e bocht aan te scherpen.". Ferrari teambaas Vasseur is ook tegen overregulering, "De beste races zijn zoals die in Mexico waar je tussen 1 of 2 pit stops schommelt.".
- De 2026 regelementen zullen zaken vereenvoudigen en mogelijk bepaalde ingrepen overbodig maken want volgend jaar verliezen de wagens bij het achtervolgen nog 10% aan downforce waar het nu 30% is. Het verschil tussen rijden in vuile en vrije lucht betekende bij Russell in Qatar 1 seconde per ronde sneller in vrije lucht aldus Wolff.
https://www.motorsport.co...-honda-tpc-deal/10781542/
PSN
NICE! Dus Verstappen staat nu op gelijke punten met Norris?Chocoball schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:42:
Bij de safety car in de 7e ronde was naar binnengaan een verplichting omdat 1 van de pit stops daardoor gratis werd.
Want de McLarens zullen dan wel gediskwalificeerd zijn (net als Ocon), omdat ze niet aan dd verplichting van de pitstop in ronde 7 voldaan hebben.
Haha true. Maar, in principe was het de enige echt zinnige optie.RobertMe schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:50:
[...]
NICE! Dus Verstappen staat nu op gelijke punten met Norris?
Want de McLarens zullen dan wel gediskwalificeerd zijn (net als Ocon), omdat ze niet aan dd verplichting van de pitstop in ronde 7 voldaan hebben.
McLaren was wel heel snel dit weekend waardoor ze de schade nog beperkt konden houden, maar ze waren nooit voorbij Max gekomen, die lag gewoon te ver voor. Precies zo ongeveer (....) het verschil in tijd tussen een pitstop onder SC en zonder SC.
Maar goed, uiteindelijk, als er later in de race nog een keer een SC was geweest. Zeg, na 21 rondjes op de band, Max moest echt 25 rondes rijden. Dus wat als de SC dan net naar binnen gaat en hij de pits in moest... dan was hij compleet fucked (enige mazzeltje is dat 3/4 van het veld de pits dan in moest maar dan ligt hij sowieso 20 sec achter en daarmee totaal kansloos).
Het is dus wel een beetje een combinatie van heel snel schakelen/tactiek aanpassen, mazzel, en meer mazzel
Exact expert nodig?
Ja, liever had je natuurlijk meer flexibiliteit.Crazy D schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:07:
[...]
Het is dus wel een beetje een combinatie van heel snel schakelen/tactiek aanpassen, mazzel, en meer mazzel
Teamsport. Toen ene Perez ene Lewis rondenlang ophield in 2021 vond iedereen het geweldig, minister of defense. En nu heeft het niets met autoracen te maken? Dat heeft DRS, kut-banden, lit-and-coast en verplichte stops ook niet.Chocoball schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:42:
• De teammaten deden een dubbelspel en hielpen elkaar waarbij 1 het veld ophield zodat de ander naar binnen kon voor een bandenwissel zonder positie te verliezen, daarna werd het spelletje omgedraaid. De teams vooraan begonnen met deze tactiek en de rest van het veld kopieerde deze tactiek ook wat dan niet veel meer te maken heeft met autoracen.
Zie mijn reactie van zojuist. Deels waar. Deels fucking mazzel dat er niet een 2e SC kwam.• Afgelopen weekend bestond het gevaar dat Qatar hetzelfde zou overkomen, ook daar waren 2 pit stops verplicht omdat Pirelli de beperking had opgelegd van maximaal 25 ronden per set. Bij de safety car in de 7e ronde was naar binnengaan een verplichting omdat 1 van de pit stops daardoor gratis werd.
Compleet waar. Maar ja, aan de andere kant, ook dat is racen.....• Alleen omdat McLaren zijn coureurs buiten liet bleef het spannend. Had McLaren er ook voor gekozen zijn coureurs in de 7e ronde naar binnen te halen had het een herhaling van Monaco geworden omdat inhalen in Qatar bijna praktisch onmogelijk is. Dat komt door de snelle bocht voor en na het rechte stuk en de DRS zone die te kort is. In 2024 werd de DRS zone door de FIA ingekort tot 175 meter. De FIA had toen al moeten inzien dat inhalen zeer lastig was want de getallen liegen er niet om, in de sprintrace waren er 3 inhaalmanoeuvres en in de race 7.
Door McLaren in heel 2025 blijft het spannend. Door 2 "nummer 1 rijders" te hebben maken ze het zichzelf fucking moeilijk. Bij de meeste andere teams was het WDC al een paar races geleden beslist. Maar vanwege de papaya rules "we let them race, we are racers" kom je nu in de genante vertoning dat de 2 rijders die opper-oppermachtig waren dit seizoen, nu 1 en 3 (!!!) staan en iemand die van de zomer nog kansloos leek (zoek even terug naar de berichten dat Max echt weg moet bij RB....) maakt nu nog een kansje. "Je" omdat als Norris doet wat ie normaal doet hij podium rijdt en alsnog kampioen is. Maar dan wel door het oog van de naald.• Door McLaren blef de titelstrijd spannend omdat er 2 races in 1 ontstond. Doordat Piastri in de 24e en 42e ronde naar binnenkwam en Norris in de 25e en 44e ronde. De rest kwam in de 7e en 32e ronde naar binnen.
Exact expert nodig?
Als er ergens geen uitzondering op gemaakt wordt is het wel op het starten zonder superlicentie. Er worden soms uitzonderingen gemaakt op het behalen (zoals leeftijd met Kimi ect.), maar als de punten er niet zijn kun je starten vergeten.becopol schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:37:
[...]
Superlicenctie of niet daar komt echt wel een uitzondering voor als het nodig is.
Nee, hij moest niet 25 ronden rijden. Hij mocht maximal 25 ronden rijden. Er was geen verplichting om 2 stints van 25 te doen. Alleen max 25 per set.Crazy D schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:07:
Maar goed, uiteindelijk, als er later in de race nog een keer een SC was geweest. Zeg, na 21 rondjes op de band, Max moest echt 25 rondes rijden.
Als in ronde 21 een SC kwam had hij dus een pitstop onder SC kunnen maken en met vers(er) rubber direct acher de McLarens gezeten. Ja, dan moest hij nog een keer stoppen en werd het een drie stopper. Maar die twee eerdere stops waren toch "gratis".
Een VSC kon wel een probleem zijn, omdat je dan dus niet meer direct er achter aansluit. Maar ook dan was een stop waarschijnlijk logischer.
kleine plot voor Verschoor wel!It's now official - F2 champion Leonardo Fornaroli has joined the @McLarenF1 driver development programme, along with Richard Verschoor and 2025 FIA Karting European Champion Christian Costoya.
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 2 december 2025
en de huidige F2 kampioen samen als McLaren juniors
[ Voor 21% gewijzigd door basvn op 02-12-2025 08:10 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik vind dat wat te simpel geredeneerd. Het was op dat moment niet zeker of de banden 25 rondes zouden uithouden. Wat uiteindelijk ook bleek bij Antonelli. Achteraf supermakkelijk, maar in ronde 7 pitten heeft maar 1 serieuze strategie: 2 x 25 rondes. Zeker als er geen (V)SC meer komt ga je niet een extra stop doen, dan gooi je je track positie volledig weg.RobertMe schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:07:
[...]
Nee, hij moest niet 25 ronden rijden. Hij mocht maximal 25 ronden rijden. Er was geen verplichting om 2 stints van 25 te doen. Alleen max 25 per set.
Als in ronde 21 een SC kwam had hij dus een pitstop onder SC kunnen maken en met vers(er) rubber direct acher de McLarens gezeten. Ja, dan moest hij nog een keer stoppen en werd het een drie stopper. Maar die twee eerdere stops waren toch "gratis".
Een VSC kon wel een probleem zijn, omdat je dan dus niet meer direct er achter aansluit. Maar ook dan was een stop waarschijnlijk logischer.
Maar stel dat ronde 25 een SC was (18 rondes dus op z'n 2e setje banden dus), als Max op dat moment naar binnen gaat moet hij nog sowieso 2 stops maken daarna. Dan is die stop onder SC misschien wel gratis, maar die 2 daarna zeker niet. Als de concurrentie dan nog 1 stop moet maken, ben je sowieso de pineut.
Kortom, een hele boel als-mits-maar, waarbij je achteraf kunt zeggen dat direct de pits in de beste optie was, maar op voorhand is dat een gok. Nu denk ik wel dat McLaren mee had moeten gaan met Max, ze waren immers sneller dus door hetzelfde te doen als Max, zou de kans het grootst zijn om 'm voorbij te kunnen of iig niet onnodig veel te verliezen. Een afwijkende strategie was gewoon niet nodig. Meeklappen had zeker weten voldoende geweest.
Exact expert nodig?
Huh? Hoezo nog twee stops? Een in uiterlijk ronde 50, that’s it.Crazy D schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:24:
[...]
Maar stel dat ronde 25 een SC was (18 rondes dus op z'n 2e setje banden dus), als Max op dat moment naar binnen gaat moet hij nog sowieso 2 stops maken
Richard: Gefeliciteerd. Gun het je van harte!!!!basvn schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:09:
[X]
kleine plot voor Verschoor wel!
[Afbeelding]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dit dus. Dacht ik ook al meteen toen ik het las. Maximaal in ronde 50 nog eens stoppen dan. Alhoewel logischer is om ergens tussen 32 en 50 te stoppen.Toke_gt schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:54:
[...]
Huh? Hoezo nog twee stops? Een in uiterlijk ronde 50, that’s it.
Dezelfde "idioterie" als bij McLaren dus. Waarbij uit de radio duidelijk bleek dat hun originele plan 25 en 50 was (o.a. omdat ze het bij Piastri ook al over target minus 1 hadden en in 24 stoppen).
Waarbij Piastri op een gegeven moment zelf begint waarom ze niet eerder stoppen (om zo dus langer voordeel van de nieuwe banden te hebben).
Leuke stap voor hem. Zal wel voor WEC of IndyCar zijn, ik verwacht Verschoor niet met een zitje in de F1.basvn schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:09:
[X]
kleine plot voor Verschoor wel!
[Afbeelding]
Omdat ze geen vertrouwen in de rode band hadden?RobertMe schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:11:
[...]
Dit dus. Dacht ik ook al meteen toen ik het las. Maximaal in ronde 50 nog eens stoppen dan. Alhoewel logischer is om ergens tussen 32 en 50 te stoppen.
Dezelfde "idioterie" als bij McLaren dus. Waarbij uit de radio duidelijk bleek dat hun originele plan 25 en 50 was (o.a. omdat ze het bij Piastri ook al over target minus 1 hadden en in 24 stoppen).
Waarbij Piastri op een gegeven moment zelf begint waarom ze niet eerder stoppen (om zo dus langer voordeel van de nieuwe banden te hebben).
Als er SC komt, "moet" je naar binnen. Dat was de stelling. En, als je 18 rondes op je banden hebt gedaan, is nog 7 rondes doorrijden killing dan is de SC net naar binnen dus is die 20 seconden gewoon achterin het veld terugkomen. En als je dan dus wel bij die SC naarbinnen gaat, moet je dus nog 2 stops maken (tenzij dat na ronde 32 is).Toke_gt schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:54:
[...]
Huh? Hoezo nog twee stops? Een in uiterlijk ronde 50, that’s it.
Exact expert nodig?
Nee. Als er na ronde 7 nog een SC was was er buiten de SC nog maar een extra stop nodig. Je stopt dan bij de SC wat een semi gratis stop is (en doordat je weer achter de SC aansluit zit je weer in de kont van de McLarens) en het resterende aantal ronden (van max 50 ronden) split je gewoon in tweeën.Crazy D schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:07:
[...]
Als er SC komt, "moet" je naar binnen. Dat was de stelling. En, als je 18 rondes op je banden hebt gedaan, is nog 7 rondes doorrijden killing dan is de SC net naar binnen dus is die 20 seconden gewoon achterin het veld terugkomen. En als je dan dus wel bij die SC naarbinnen gaat, moet je dus nog 2 stops maken (tenzij dat na ronde 32 is).
Als in: stel in ronde 28 kwam een SC, dan stop je dus in ronde 7 die al teniet is gedaan (Verstappen was weer P3). Vervolgens in ronde 28, wat "gratis" is want vast een gat naar achteren behalve de McLarens waar je toch al achter op de baan zou komen en ben je at worst weer P3. En vervolgens ergens na ronde 32, en dat is een pitstop die de McLarens net zo goed nog moeten maken.
Dus effectief drie stops, waarvan een achteraf al gratis was (P3 => P3 en opnieuw in de kont van de McLarens), de tweede ook onder SC gelijk met of na de stop van de McLarens die ook gratis is (hoogstens val je terug naar P3, dat je toch al deed zonder SC, met geluk blijf je door de goedkope stop er voor en zit je weer in de kont van de McLarens, alleen dan met verser of net zo vers rubber), en de derde stop die je maakt is dan wel "duur", maar de McLarens moeten net zo goed nog een keer stoppen dus dat heft elkaar op.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
:strip_exif()/f/image/0WHDcHObEN50alKIAT2JmAMk.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zoveel info...G_Dragon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:28:
Eindelijk een duidelijk overzicht, zonder teveel cijfers;
[Afbeelding]"Hopelijk klopt hij nu wel, dat laat ik aan jullie om te beoordelen"
Norris op het podium, dan kampioen.
(of ze hadden gewoon kunnen stoppen bij 9e of lager.)
Dan geldt hetzelfde als bij 11e, aangezien Norris dan geen punten scoort.DDX schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:54:
Wat nou als Norris 12e of 13e etc wordt, plaatje is niet compleet.
(of ze hadden gewoon kunnen stoppen bij 9e of lager.)
Maar het is in elk geval direct duidelijk dat Verstappen kampioen wordt. Toch...?Zoveel info...
Onderweg naar Tertius
Maar dat is precies zoals al bij 10e staat.Extigo schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:55:
[...]
Dan geldt hetzelfde als bij 11e, aangezien Norris dan geen punten scoort.
11e is onzinnig in dit overzicht
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 02-12-2025 14:57 ]
Nee hoor.
- Norris P9, Verstappen P4 of lager en Piastri P2 of lager
- Norris P10, Verstappen P4 of lager en Piastri P3 of lager
Zie mijn verbetering, was piastri even vergetenExtigo schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:57:
[...]
Nee hoor.
- Norris P9, Verstappen P4 of lager en Piastri P2 of lager
- Norris P10, Verstappen P4 of lager en Piastri P3 of lager
Ah ja, dan hadden ze na P10 wel kunnen stoppen inderdaad. Maar ik begrijp dat ze, voor de volledigheid, ook de situatie met Norris buiten te punten willen tonen, ondanks dat het gelijk is aan P10.DDX schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:58:
[...]
Zie mijn verbetering, was piastri even vergeten
VER klopt m.i. niet (of eigenlijk: positie van PIA daar). Want als VER P3 wordt, mag PIA toch gewoon P2 worden? (als VER P2 wordt, mag dat niet, want dat kán niet).G_Dragon schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:28:
Eindelijk een duidelijk overzicht, zonder teveel cijfers;
[Afbeelding]"Hopelijk klopt hij nu wel, dat laat ik aan jullie om te beoordelen"
Daarnaast ultieme uitslag is:
Laatste ronde gaat in: PIA P2, VER P4 en NOR P10 => PIA wint.
Echter, in laatste paar bochten valt P3 uit (*) => VER kampioen, NOR P2 en PIA P3.
(* of, vlak na een SC, iemand op oude witte banden, maar VER was wel naar binnen gegaan voor rood
Nee, ze hebben een poule en daarin wisselen per weekend. Niet dat ze 11 weken met dezelfde motor rijden.Danielson schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:16:
Als ik het goed heb dan rijd Norris als sinds Spa met zijn huidige ICE? Dat wordt aankomend weekend dan het 11e raceweekend met deze ICE?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Mwach, je kunt altijd nog kijken naar de gemiddelde gaps in kwalificatie/race pace tussen Verstappen en Tsunoda in 2025 en deze naast Verstappen en Hadjar leggen in 2026. Dan weet je in ieder geval of-ie dichter op Verstappen zit dan Tsunoda. En dan nog zijn er mitsen en maren en dat snap ik ook wel, maar het is niet alsof je er niets over kunt zeggen met de data die je hebt.miicker schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:06:
Ben benieuwd hoe Hadjar het gaat doen bij RBR, jammer dat hij niet komende race al in het stoeltje zit, zou wel willen zien wat hij daar voor elkaar zou krijgen. Volgend seizoen zijn de auto's dusdanig anders dat we nooit echt zullen weten of hij beter gepresteerd zou hebben dan Tsunoda.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Als het gat tussen Hadjar en Verstappen veel kleiner is dan tussen Tsunoda en Verstappen, dan zal er altijd de twijfel blijven over hoe de huidige auto rond Verstappen is gebouwd en onbestuurbaar is voor anderen.Klauwhamer schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:18:
[...]
Mwach, je kunt altijd nog kijken naar de gemiddelde gaps in kwalificatie/race pace tussen Verstappen en Tsunoda in 2025 en deze naast Verstappen en Hadjar leggen in 2026. Dan weet je in ieder geval of-ie dichter op Verstappen zit dan Tsunoda. En dan nog zijn er mitsen en maren en dat snap ik ook wel, maar het is niet alsof je er niets over kunt zeggen met de data die je hebt.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Mensen die willens en wetens engineers, insiders, en oud-Red Bull Racing coureurs domweg negeren, tsja. Daar heb ik niets aan of mee. Het is ook geen discussie, behalve voor mensen met vingers in de oren.miicker schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:31:
[...]
Als het gat tussen Hadjar en Verstappen veel kleiner is dan tussen Tsunoda en Verstappen, dan zal er altijd de twijfel blijven over hoe de huidige auto rond Verstappen is gebouwd en onbestuurbaar is voor anderen.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
:strip_exif()/f/image/6FqKulPDduFesqFeArlZ3q1e.jpg?f=fotoalbum_large)
van Redbull hun twitter
maargoed, is dit nu een goede keuze? Is Hadjar zoveel beter dan Lawson? Liam heeft Hadjar ook nog aan de nodige punten geholpen daarmee zijn eigen positie opofferend.
[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-12-2025 17:00 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Gezien de lichtval zijn het minimaal 2 foto's die gesoept zijn
PSN
er zal wel meer aan gesoept zijn .. heeft Hadjar überhaupt dat pak al aan gehad?YakuzA schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:56:
Gezien de lichtval zijn het minimaal 2 foto's die gesoept zijn
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
De ruil voor goedkopere Honda TPC motoren is dus gemaakt met RB/RBR.Chocoball schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:03:
[Afbeelding]
Yuki wordt test en reserve.
[Afbeelding]
PSN
Is dat tactisch handig?
Huub Huub Barbatruc!
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
:strip_exif()/f/image/lcrZFgg8GTvKMWEPsDBQc4MD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r5sTzWcdLu9Jo6lYujRXfeL8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LGE66Lc97sp5DeGt51jMkpkM.jpg?f=fotoalbum_large)