Ik vind de 9070 nog niet echt een midrange kaart. Ja het is niet de high-end van Nvidia 5090, maar dat vind ik niet realistisch. In veel games zit de 9070 gewoon in de buurt van een 5080 en verslaat regelmatig de 5070. Dus dan ben je gewoon high-end. Je mag best de prijzen van Nvidia meerekenen of iets wel of niet high-end is en wat mij betreft is alles boven de 500 euro wel gewoon high-end. Dat het heel veel verder gaat, maakt niet dat het dan ineens geen high-end is. Ja een ferrari is high-end maar dat maakt een hele dikke audi of iets niet minder high-end. Veel kaarten zijn voor de meeste mensen gewoon onbetaalbaar dus die hoef je eigenlijk niet echt mee te rekenen imo. Want anders kun je wel meer devices wegstrepen die gewoon high-end zijn maar waarbij er een paar uitschieters zijn die de prijs sterk verschuiven. Is een huis van 2 miljoen geen high-end meer omdat er ook woningen zijn van 25?aicaramba schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:09:
[...]
De hele markt is gewoon niet goed geprijsd. Leuk dat je daar nog een geweldig spelletje mee kan spelen.
Maar ik ga geen 800 euro betalen voor een huidige generatie mid-range kaart. En ik ga ook geen 500 euro betalen voor een 4 jaar oude mid-range kaart. Ja het is goedkoper, maar dat betekent niet dat het goed geprijsd is. Als die 4 jaar oude kaarten nou 200-300 waren dan misschien wel.
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2025 08:20 ]