[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

aicaramba schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:09:
[...]

De hele markt is gewoon niet goed geprijsd. Leuk dat je daar nog een geweldig spelletje mee kan spelen.

Maar ik ga geen 800 euro betalen voor een huidige generatie mid-range kaart. En ik ga ook geen 500 euro betalen voor een 4 jaar oude mid-range kaart. Ja het is goedkoper, maar dat betekent niet dat het goed geprijsd is. Als die 4 jaar oude kaarten nou 200-300 waren dan misschien wel.
Ik vind de 9070 nog niet echt een midrange kaart. Ja het is niet de high-end van Nvidia 5090, maar dat vind ik niet realistisch. In veel games zit de 9070 gewoon in de buurt van een 5080 en verslaat regelmatig de 5070. Dus dan ben je gewoon high-end. Je mag best de prijzen van Nvidia meerekenen of iets wel of niet high-end is en wat mij betreft is alles boven de 500 euro wel gewoon high-end. Dat het heel veel verder gaat, maakt niet dat het dan ineens geen high-end is. Ja een ferrari is high-end maar dat maakt een hele dikke audi of iets niet minder high-end. Veel kaarten zijn voor de meeste mensen gewoon onbetaalbaar dus die hoef je eigenlijk niet echt mee te rekenen imo. Want anders kun je wel meer devices wegstrepen die gewoon high-end zijn maar waarbij er een paar uitschieters zijn die de prijs sterk verschuiven. Is een huis van 2 miljoen geen high-end meer omdat er ook woningen zijn van 25?

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2025 08:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:00

D4NG3R

kiwi

:)

Morrar schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:12:
*knip* reviews zijn verwijderd omdat ze niet voldoen aan onze voorwaarden. Heb je hier vragen over, neem dan contact op met de admins/mods van de frontpage
Exact waar wil je een melding van gaan maken dan? Het ACM is er immers niet onduidelijk over:
Controleer of het bedrijf maatregelen neemt die ervoor zorgen dat de reviews echt zijn. Dus van mensen die het product echt hebben gebruikt of gekocht. Bedrijven zijn verplicht om je dit te vertellen.
Tweakers vereist dat reviews worden geschreven over afgeronde aankopen, en dat sluit aan op wat het ACM graag ziet. Als lezer verwacht ik dus ook enkel reviews te zien welke daar op aansluiten, en dat zijn deze reviews niet.

Ik snap het gevoel hoor, oprecht. Ook ik doe de komende eeuwigheid geen zaken meer met Megekko, maar dit is niet de manier.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 08:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:36
aicaramba schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:09:
[...]

De hele markt is gewoon niet goed geprijsd. Leuk dat je daar nog een geweldig spelletje mee kan spelen.

Maar ik ga geen 800 euro betalen voor een huidige generatie mid-range kaart. En ik ga ook geen 500 euro betalen voor een 4 jaar oude mid-range kaart. Ja het is goedkoper, maar dat betekent niet dat het goed geprijsd is. Als die 4 jaar oude kaarten nou 200-300 waren dan misschien wel.
Maar waarom kijk je naar de releasedatum? Het gaat er gewoon om dat je tegenwoordig met heel veel kaarten prima spelletjes kan spelen. De tijd dat je vaak moet upgraden om spelletjes te spelen is lang geleden. Vooruitgang is niet meer zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:53
Ik zie wel bij NBB wat voorraad komen van de 9070 XT maar die zijn binnen paar seconde weg.
Daarbij lijkt het wel dat NBB ook de prijzen wat omhoog heeft gegooid. Zojuist Red Devil 9070 XT gespot voor kleine 880 euro kosten. Met nederlandse btw correctie en verzendkosten zit je tegen de 900 euro aan.

Afbeeldingslocatie: https://tinypic.host/images/2025/03/07/9070xt.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:36
Eerlijk waar, ik ben zo gefrustreerd. De vorige keer dat ik een kaart kocht, was middenin Corona. Ik heb toen weken moeten zoeken om een betaalbare 3070 te vinden.

De updatecycle die ik aanhoud is ongeveer om de vier jaar, dus nu wil ik weer upgraden... En weer dezelfde shit? Ik heb véél zin om gewoon ergens 900 euro neer te leggen zodat ik van dit hele circus vanaf ben, maar dat is natuurlijk ongezond marktgedrag stimuleren.

Is dit het nieuwe normaal ofzo?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
FireBladeX schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:21:
Ik zie wel bij NBB wat voorraad komen van de 9070 XT maar die zijn binnen paar seconde weg.
Daarbij lijkt het wel dat NBB ook de prijzen wat omhoog heeft gegooid. Zojuist Red Devil 9070 XT gespot voor kleine 880 euro kosten. Met nederlandse btw correctie en verzendkosten zit je tegen de 900 euro aan.

[Afbeelding]
Heb je toevallig één of ander rechtstreekse link naar alle XT kaarten die beschikbaar zijn? Ik gebruik nu de zoekfunctie, maar heel handig is dat niet (en het geeft ook valse resultaten af en toe).

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

MazeWing

The plot thickens...

FDMK schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:42:
[...]

Nou een artikel op de FP dat de prijzen minuten/uren na de launch al de hoogte in zijn gaan, dat is mijns inziens iets wat gewoon de realiteit had weerspiegeld.
Er speelt gewoon een enorm commercieel belang om winkels niet tegen de haren te strijken. Als Tweakers 100% pro-consument was dan hadden ze er zonder meer een artikel (of zelfs meerdere) erover kunnen schrijven en deze praktijken gewoon bloot leggen en dit soort winkels uit de pricewatch te weigeren.

MaxICT is een mooi voorbeeld. Al jaren lang klaagt men steen en been over de webshop vanwege incorrecte prijzen, leugenachtige voorraden, etc. er zijn zelfs css-snippets te vinden om deze winkel onzichtbaar te maken in de pricewatch. Vanuit Tweakers zelf is er eigenlijk nooit een oplossing gekomen en liet men het maar op z’n beloop. Met dat in het achterhoofd acht ik de kans dus 0,0 % dat ze ooit iets met de kritiek op winkels zoals Megekko en Azerty doen. Al helemaal omdat het buiten dit soort praktijken verder wel “goede” webshops zijn.

Het beste is dus gewoon om zelf, uit principe, dan niet meer bij dit soort winkels te bestellen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:53
Tricolores schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:23:
[...]

Heb je toevallig één of ander rechtstreekse link naar alle XT kaarten die beschikbaar zijn? Ik gebruik nu de zoekfunctie, maar heel handig is dat niet (en het geeft ook valse resultaten af en toe).
U vraagt, wij draaien.

Trouwens niet zo moeilijk, via menu, pc-onderdelen, grafische kaarten en daarbij kan je de 9070 serie aanklikken. Daarbij komen ook de non XT versies te voorschijn. Dus daar ff opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07 15:47
Momenteel een 9070xt red devil 879, en gigabyte gaming oc xt voor 899. bij NBB. de

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
*knip* reviews zijn verwijderd omdat ze niet voldoen aan onze voorwaarden. Heb je hier vragen over, neem dan contact op met de admins/mods van de frontpage

[ Voor 87% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Ik had voor een maat een build gemaakt maar ik zie nu dat de 9070XT van 9999,00 naar rond de 1050 is bij Megekko.. Hoe kan het dan alle webwinkels nu gewoon scalpers zijn geworden. Ja ik weet het, winst winst winst, maar kom op, klantenbinding, bestaat dit nog?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin038
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 02-07 10:43
Had verwacht dat de prijs van de 9070 XT rond de 750 zou vallen. Bijna 900 is toch gekkenwerk. 8)7

Persoonlijk kan ik prima afwachten en kijken hoe het er over een half jaar voorstaat maar als je echt spoedig een nieuwe grafische kaart nodig hebt dan ben je toch beter af met een RTX 5070? De 9070 XT is het echt niet waard voor de huidige prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brozef
Colin038 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:33:
Had verwacht dat de prijs van de 9070 XT rond de 750 zou vallen. Bijna 900 is toch gekkenwerk. 8)7

Persoonlijk kan ik prima afwachten en kijken hoe het er over een half jaar voorstaat maar als je echt spoedig een nieuwe grafische kaart nodig hebt dan ben je toch beter af met een RTX 5070? De 9070 XT is het echt niet waard voor de huidige prijs.
Denk dat je de 5070 ti bedoeld? De 5070 is echt de minst interessante kaart die ze ooit hebben uitgebracht vind ik. Feit dat die verliest van 4070 super in sommige games zegt genoeg en 12GB vram voor die prijs is ook beetje oenig anno 2025

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• griffz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-03 19:19
Het lijkt erop alsof Alternate zich gewoon netjes heeft gedragen. Mooie prijs en bevestiging binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tm3kFUxpP9DVuJqXKvjeQO0ghHU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7VcKvwOyKNC4fXlpVc3TbUjb.png?f=user_large

-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9728L1EzAu42C4ogbqzLy00gmpA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ar3DAWZfzfAdBhjIbx7G6FpV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin038
Brozef schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:35:
[...]

Denk dat je de 5070 ti bedoeld? De 5070 is echt de minst interessante kaart die ze ooit hebben uitgebracht vind ik. Feit dat die verliest van 4070 super in sommige games zegt genoeg en 12GB vram voor die prijs is ook beetje oenig anno 2025
Je hebt gelijk ik had niet goed gekeken en had ze verward. De 5070 ti is dan wel weer stukken duurder dan de 9070 xt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinShepard schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:32:
Ik had voor een maat een build gemaakt maar ik zie nu dat de 9070XT van 9999,00 naar rond de 1050 is bij Megekko.. Hoe kan het dan alle webwinkels nu gewoon scalpers zijn geworden. Ja ik weet het, winst winst winst, maar kom op, klantenbinding, bestaat dit nog?
Klantenbinding is wel een beetje lastig als het merendeel van de klanten altijd voor goedkoop, goedkoop, goedkoop gaat.

Ik zie niet zo waarom men zich hier zo druk over maakt. Wat verwacht men dan, als men op dag één de f5 staat te spammen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartor
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05 22:52
Gister dikke mazzel gehad. Had alle webshops open staan en zodra ik inlogde bij alternate om 14:55 zag ik gelijk de 9070xt red devil staan voor 849 euro,.

Hupsakee meteen mn creditcard info gecopy paste uit n kladblokje en toen ik em afgerond had zag ik dat ie al 899 was, kort daarna 979 etc.

Gister iets voor twaalven bevestiging gekregen dat ie verstuurd is en nu in DHL app bevestiging dat ie tussen 17:30-21:30 geleverd wordt.

Heb nu 3 maal op rij dikke mazzel gehad. 5700xt red devil toenmalig gesniped op azerty met zeer lage stock, 6900xt op de amd site gesniped voor msrp en nu de 9070xt voor de laagste prijs die ik heb gezien. Apart van de logische aspecten, geen tips, tot noch toe bij mij gewoon een kwestie van optijd klaar zitten, betaal info klaar hebben, creditcard werkt t beste en zodra je iets ziet meteen er op springen en geen seconde twijfelen.

Nu moet ik het op een of andere manier aan mn vrouw uit zien te leggen dat ik mij het hele weekend op wil sluiten terwijl er pic-nics etc op de planning staan..... hmmmmm.... Heb 3D-Mark maar weer afgestoft en kom erachter dat ik daar al bijna 200 uur in heb zitten hahaha. Kan nie wachten om weer es lekker te tweaken en tunen.

Ik hoop oprecht dat er gauw meer games uitkomen met fsr 4 support, ga in de tussentijd maar ratchet and clank kopen om fsr 4 te testen.

Als een prodominant Counter-strike gerichte gamer.... ben ik ook enigszins pissig dat de 9070xt zo laag scoort daar. Tijd voor de fine wine AMD drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Morrar Hey doe uiteindelijk wat je niet laten kan, maar ik zie Tweakers enkel reviews weghalen welke niet aan de spelregels voldoen.
griffz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:38:
Het lijkt erop alsof Alternate zich gewoon netjes heeft gedragen. Mooie prijs en bevestiging binnen!

[Afbeelding]

-
[Afbeelding]
Yup, zelfs de MSRP kaart welke ik om 9u bestelde is onderweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin038
[b]D4NG3R schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:44:

[...]

Yup, zelfs de MSRP kaart welke ik om 9u bestelde is onderweg. :)
Heb je nou om 9 uur 's avonds nog een kaart gekregen voor MSRP? Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 07:53
@D4NG3R Zelf heb ik trouwens geen review geschreven, dus was gewoon ter info :) Iedereen mag z'n eigen afweging maken inderdaad.

Persoonlijk heb ik geen haast met nieuwe PC dus wacht wel weer tot de prijzen een beetje normaliseren... Als dat ooit nog gaat gebeuren althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
https://www.alza.de/sapph...y_amd-(ati)_elrx9070xpur1

Als iemand een duits adres heeft een sapphire pure voor 805 is wel een backorder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Martinspire schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:18:
[...]

Ik vind de 9070 nog niet echt een midrange kaart. Ja het is niet de high-end van Nvidia 5090, maar dat vind ik niet realistisch. In veel games zit de 9070 gewoon in de buurt van een 5080 en verslaat regelmatig de 5070. Dus dan ben je gewoon high-end. Je mag best de prijzen van Nvidia meerekenen of iets wel of niet high-end is en wat mij betreft is alles boven de 500 euro wel gewoon high-end. Dat het heel veel verder gaat, maakt niet dat het dan ineens geen high-end is. Ja een ferrari is high-end maar dat maakt een hele dikke audi of iets niet minder high-end. Veel kaarten zijn voor de meeste mensen gewoon onbetaalbaar dus die hoef je eigenlijk niet echt mee te rekenen imo. Want anders kun je wel meer devices wegstrepen die gewoon high-end zijn maar waarbij er een paar uitschieters zijn die de prijs sterk verschuiven. Is een huis van 2 miljoen geen high-end meer omdat er ook woningen zijn van 25?
Het is heel simpel een geval van wat ik persoonlijk iets waard vind. Ja 700+ is high end qua prijs.. Maar qua performance zijn ze dat niet. En daarom vind ik dat er een mismatch is tussen de prijs en de prestaties. Ik zou prima 1000 betalen voor een 5090, maar ik vind 400 voor een 6700xt teveel.

Zoals ik zeg. Ik vind op dit moment de markt van gpu's gewoon te duur. Als jij het de prijzen wel waard vindt is dat je goed recht, maar ik hecht persoonlijk minder waarde aan pc gaming dan de prijzen van dit moment.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
aicaramba schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Het is heel simpel een geval van wat ik persoonlijk iets waard vind. Ja 700+ is high end qua prijs.. Maar qua performance zijn ze dat niet. En daarom vind ik dat er een mismatch is tussen de prijs en de prestaties. Ik zou prima 1000 betalen voor een 5090, maar ik vind 400 voor een 6700xt teveel.

Zoals ik zeg. Ik vind op dit moment de markt van gpu's gewoon te duur. Als jij het de prijzen wel waard vindt is dat je goed recht, maar ik hecht persoonlijk minder waarde aan pc gaming dan de prijzen van dit moment.
De markt is al jaren om zeep en normalisatie is steeds beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colin038
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBqg-HNm7i-CQPk2AM14G1YEo-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEefM77kGLnJnSZmPHufIBoX.jpg?f=fotoalbum_large

Afgeprijsd ook nog joh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Colin038 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:47:
[...]

Heb je nou om 9 uur 's avonds nog een kaart gekregen voor MSRP? Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Alternate gaf rond 18:08 de eerste winkelwagentjes van 3u weer vrij, dat heb ik net gemist, om 9u zat ik er wel klaar voor. Ik heb 1 Prime vrijgegeven zien worden, en een stuk of 4-5 Reapers. Om 12u zijn er nog een paar Reapers vrijgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brozef
D4NG3R schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:01:
[...]

Alternate gaf rond 18:08 de eerste winkelwagentjes van 3u weer vrij, dat heb ik net gemist, om 9u zat ik er wel klaar voor. Ik heb 1 prime vrijgegeven zien worden, en een stuk of 4-5 Reapers. Om 12u zijn er nog een paar Reapers vrijgekomen.
Ik zat te refreshen van 23:52 tot 00:16, en maar opgegeven dat het niet meer een drop kwam om vervolgens te zien dat iemand om 00:21 een reaper had gekocht. Dik balen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Modbreak:Er zijn inderdaad een 40-tal reviews verwijderd om de simpele reden dat ze niet aan onze voorwaarden voldoen, zoals hierboven al is aangegeven. Afgeronde aankoopervaring Je aankoopervaring met een webwinkel is afgerond.. Natuurlijk kan je een nepfactuur nummer invullen, maar met je frustratie (die wij allemaal volledig begrijpen) moet je niet hier zijn.

De praktijken die de verschillende webwinkels erop nahouden kunnen een regelrechte naaistreek zijn, maar ook de prijzen verhogen is onderdeel van het vraag en aanbod spelletje.

Als dit topic er toe gaat leiden dat er een klopjacht op webwinkels gaat ontstaan en er in onze shopreviews nepreviews worden geplaatst, dan zit er niks anders op dan dit topic voorlopig te sluiten. Dat zou ik erg jammer vinden, omdat ik ook zie dat heel veel mensen productief bezig zijn in dit topic en het gebruiken waar het voor is (elkaar wijzen op beschikbaar en prijzen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Brozef schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Ik zat te refreshen van 23:52 tot 00:16, en maar opgegeven dat het niet meer een drop kwam om vervolgens te zien dat iemand om 00:21 een reaper had gekocht. Dik balen
Maak je niet te druk die kaarten waren binnen 5 seconden weg.
MSRP zal wel weer achter ons liggen schat ik, dus ik kan de portemonnee weer terug in de broekzak doen.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Gewoon bijna 90% korting he! Ik zou het wel weten. ;)
...
...
Lekker laten liggen voor dit bedrag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello_87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-07 16:51
GekkeR schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Maak je niet te druk die kaarten waren binnen 5 seconden weg.
MSRP zal wel weer achter ons liggen schat ik, dus ik kan de portemonnee weer terug in de broekzak doen.
Kwam er gisteren ook te laat achter dat de launch al was.. Nu maar even geduld tot de prijzen weer normaal worden idd, en ik echt een upgrade "nodig heb".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:33

[ Voor 81% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 09:13 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:11
*knip* offtopic, we kunnen dit best ergens anders bediscussiëren maar dit topic is hier niet voor bedoeld :). Ik heb wel de modbreak een beetje aangepast, want het verwijderen van reviews is natuurlijk geen onderdeel van het spelletje. Dat was mogelijk wat onduidelijk.

[ Voor 204% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 09:15 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Laatst online: 10-09 14:46
forgottenG schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 00:36:
[...]

Heb het inderdaad even voor een ander product geprobeerd, en lijkt inderdaad dat wij belgen niet bij alternate.nl meteen kunnen bestellen zonder offerte. Zit ik dus voor niets te wachten blijkbaar :)
Blij dat je het zegt.

Alternate.be is trouwens echt schandalig met hun prijzen, ze waren een uur later online met hun producten, en alle XT versies meteen startrend vanaf 899 (ze hebbe waarschijnlijk eerst de andere sales in het oog gehouden). Vind het een vies boeltje
Voorlopig nog geen offerte ontvangen, ook in mijn account lijkt het alsof ik niets besteld heb... leuk /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Marcello_87 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:07:
[...]

Kwam er gisteren ook te laat achter dat de launch al was.. Nu maar even geduld tot de prijzen weer normaal worden idd, en ik echt een upgrade "nodig heb".
Nou ik denk eigenlijk dat elke nieuwe GPU launch verziekt gaat worden met deze high end prijzen.
En nee ik verwacht niet dat de prijzen nog weer normaal gaan worden als je elders voor een patatje al 50 euro moet aftikken. (we leven in een te gekke wereld) Alles kan en alles mag. Hiep ho leven de vrije markt werking.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

br00ky schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:04:
[modbreak]Er zijn inderdaad een 40-tal reviews verwijderd om de simpele reden dat ze niet aan onze voorwaarden voldoen, zoals hierboven al is aangegeven. Afgeronde aankoopervaring Je aankoopervaring met een webwinkel is afgerond.. Natuurlijk kan je een nepfactuur nummer invullen, maar met je frustratie (die wij allemaal volledig begrijpen) moet je niet hier zijn.

De praktijken die de verschillende webwinkels erop nahouden kunnen een regelrechte naaistreek zijn, maar ook dit is onderdeel van het vraag en aanbod spelletje.

Als dit topic er toe gaat leiden dat er een klopjacht op webwinkels gaat ontstaan en er in onze shopreviews nepreviews worden geplaatst, dan zit er niks anders op dan dit topic voorlopig te sluiten. Dat zou ik erg jammer vinden, omdat ik ook zie dat heel veel mensen productief bezig zijn in dit topic en het gebruiken waar het voor is (elkaar wijzen op beschikbaar en prijzen).[/]
Een hele simpele oplossing is een artikel maken over de hoge prijzen aan de hand van hoe bijv gamersnexus, linus media group en jayz2cents dat doet.

Dit zorgt voor goodwill naar de eigen gebruikers, wat duidelijk mist binnen de prijs debakels van de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
De oplossing is dat AMD (en Nvidia) meer zelf gaan produceren en aan de adviesprijs in de markt zetten. Maar AMD heeft zelfs geen versie voor deze launch, dusja. Dan leg je de prijszetting echt in handen van de derde partijen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VervelendeMan
  • Laatst online: 10-08 23:09
Mij lijkt het ook netjes als tweakers iig iets ervan zegt, specifiek over megekko. Wat zij flikte kan echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
ErikRedbeard schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:17:
[...]

Een hele simpele oplossing is een artikel maken over de hoge prijzen aan de hand van hoe bijv gamersnexus, linus media group en jayz2cents dat doet.

Dit zorgt voor goodwill naar de eigen gebruikers, wat duidelijk mist binnen de prijs debakels van de laatste jaren.
Ik zou zeggen, doe een nieuwssubmit.

Verder is het hier offtopic, dus laten we terug naar de drops en levertijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35

Martinspire

Awesomeness

Hmm, krijg zojuist verzendbevestiging van Caps. Ik verwacht dat ze hem dan pas net hebben ingepakt, want UPS geeft hem ook nog niet aan, maar dat zou dan morgen worden, wat ik nog wel prima vind (maar gaat ze wel een ster kosten als dat morgen is...)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 16:34

[ Voor 85% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
*knip* offtopic

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VervelendeMan
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
Brozef schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:50:
https://www.alza.de/sapph...y_amd-(ati)_elrx9070xpur1

Als iemand een duits adres heeft een sapphire pure voor 805 is wel een backorder.
Nvm, dode mus, was een non-XT

Thanks @Pyramiden @VervelendeMan

[ Voor 41% gewijzigd door Cid Highwind op 07-03-2025 09:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maartor
VervelendeMan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:19:
Mij lijkt het ook netjes als tweakers iig iets ervan zegt, specifiek over megekko. Wat zij flikte kan echt niet
Gister had ik ffkes mijn aluhoedje opgezet en bedacht dat ze zelf gewoon de stekker van de server uit hebben gehaald, gekeken naar prijsstijgingen en op die manier meteen de hoofdprijs vroegen. is dat de algehele consensus van mensen hier? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:35
Cid Highwind schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Heb uit pure interesse even verder gekeken, ze hebben er de Nitro+ voor 775 Euro staan op het moment. Dat lijkt me dan de te prefereren kaart. Op voorraad ook.

https://www.alza.de/sapph...-oc-16g-d12829066.htm?o=1

Doe er uw voordeel mee. :)
Het is een non-XT. Daarmee niet heel scherp geprijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VervelendeMan
Cid Highwind schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Heb uit pure interesse even verder gekeken, ze hebben er de Nitro+ voor 775 Euro staan op het moment. Dat lijkt me dan de te prefereren kaart. Op voorraad ook.

https://www.alza.de/sapph...-oc-16g-d12829066.htm?o=1

Doe er uw voordeel mee. :)
Volgens mij is dat geen XT model, de reden ook dat deze nog beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartor
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jari401
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 17:00
Hier wel de XT versie: https://www.alza.de/sapph...ming-oc-16g-d12829068.htm 869,90. Alsnog duur, maar goedkoper dan Scalpgekko :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Persoonlijk, heb de mijne al belooft aan een kamaraad. Helaas geen 9070XT weten te bemachtigen, maar ik heb er 150 euries af gehaald, maar tis dan wel de beste gozer die ik ken en wil er niet veel op verdienen.

MAar ja dat is inderdaad hoe goede vriend het is :P

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
Jari401 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Hier wel de XT versie: https://www.alza.de/sapph...ming-oc-16g-d12829068.htm 869,90. Alsnog duur, maar goedkoper dan Scalpgekko :)
En voor de Nitro is dat MSRP, volgens mij was die $180 hoger, dus rond de $780 MSRP, als ik dat omreken kom ik precies op dat bedrag uit ($780 is €719 +21% BTW = €869,90). Alleen waarschijnlijk is dit Duitse BTW van 19%, en krijg je internationale verzending en zal je rond de 890 uitkomen, dat is wel +30 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Santee op 07-03-2025 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dumbres
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-03 16:07
Op CAPS zie ik nog deze voor 800 euro
https://www.caps.nl/sapph...rx-9070-xt-id-999199.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:33
[modbreak]Er zijn inderdaad een 40-tal reviews verwijderd om de simpele reden dat ze niet aan onze voorwaarden voldoen, zoals hierboven al is aangegeven. Afgeronde aankoopervaring Je aankoopervaring met een webwinkel is afgerond.. Natuurlijk kan je een nepfactuur nummer invullen, maar met je frustratie (die wij allemaal volledig begrijpen) moet je niet hier zijn.

De praktijken die de verschillende webwinkels erop nahouden kunnen een regelrechte naaistreek zijn, maar ook de prijzen verhogen is onderdeel van het vraag en aanbod spelletje.

Als dit topic er toe gaat leiden dat er een klopjacht op webwinkels gaat ontstaan en er in onze shopreviews nepreviews worden geplaatst, dan zit er niks anders op dan dit topic voorlopig te sluiten. Dat zou ik erg jammer vinden, omdat ik ook zie dat heel veel mensen productief bezig zijn in dit topic en het gebruiken waar het voor is (elkaar wijzen op beschikbaar en prijzen).[/]
Op zich begrijpelijk, maar wat gaan we er dan aan doen om ervoor te zorgen dat specifiek deze actie van megekko niet in de vergetelheid raakt? Al realiseer ik mij ook wel dat mijn opmerking nu wéér een beetje offtopic is, maar ja, waar moet ik anders heen hiermee? Ik vind echt dat dit centraal in alle openheid besproken moet kunnen worden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VervelendeMan
Rossi46 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Op zich begrijpelijk, maar wat gaan we er dan aan doen om ervoor te zorgen dat specifiek deze actie van megekko niet in de vergetelheid raakt? Al realiseer ik mij ook wel dat mijn opmerking nu wéér een beetje offtopic is, maar ja, waar moet ik anders heen hiermee? Ik vind echt dat dit centraal in alle openheid besproken moet kunnen worden.
Je hebt helemaal gelijk, wat er gisteren gebeurd is valt denk ik onder " [AMD Radeon RX9000 series] Ervaringen & Discussie "

Maar iedereen post hier erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:36
Derr_Hans schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:32:
[...]

Ik ben bang dat de reapers heel zeldzaam gaan zijn komende weken. Wacht tot de hellhound of de pulse zakt zo niet dan ben ik blij dat mijn 6800xt echt zo slecht nog niet is.
Waarom denk je dat specifiek de reapers zeldzaam gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 01:26
De Reaper leek even beschikbaar bij Alternate. In m'n winkelwagen gekregen maar bij het afrekenen werd 'ie er alweer uit geflikkerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepperoni
Beste br00ky, ik zei enkel dat ik de manier waarop tweakers censuur toepast niet door mij gewaardeerd wordt, nogal ironisch om dat te vervolgens verwijderen. Valt me enorm tegen van een Nederlandse website. Zou je zo vriendelijk willen zijn om me te wijzen waar ik hierover beklag kan doen want ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Martinspire schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:19:
Hmm, krijg zojuist verzendbevestiging van Caps. Ik verwacht dat ze hem dan pas net hebben ingepakt, want UPS geeft hem ook nog niet aan, maar dat zou dan morgen worden, wat ik nog wel prima vind (maar gaat ze wel een ster kosten als dat morgen is...)
Hmm, dan ben je verder dan ik. Ik heb wel de bestelbevestiging en de factuur, maar nog geen verzending voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
SlasZ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Voorlopig nog geen offerte ontvangen, ook in mijn account lijkt het alsof ik niets besteld heb... leuk /s
Even mezelf quoten, net de offerte ontvangen van Alternate.nl en betaling gedaan. €703 (met 21% btw) voor de 7090XT Reaper naar België. Mijn ongenoegen was misplaatst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Pepperoni schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:38:
Beste br00ky, ik zei enkel dat ik de manier waarop tweakers censuur toepast niet door mij gewaardeerd wordt, nogal ironisch om dat te vervolgens verwijderen. Valt me enorm tegen van een Nederlandse website. Zou je zo vriendelijk willen zijn om me te wijzen waar ik hierover beklag kan doen want ik kan het niet vinden.
Mensen die dingen vinden zijn eng. Vergeet niet dat webshops voor een aanzienlijk deel de hand zijn die Tweakers voedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:32

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik ben ook wakker geworden van mijn negatieve ervaring gisteren.

Om 14:58 klaar voor de laptop. Klokslag 15:00 uur op de megekko site kwamen producten vrij maar met een prijs van 9999 euro. 2 minuten later ging de site volledig plat met 500 / 502 error codes etc.

Helaas niet goed bij Alternate gekeken. Zoektocht "9070 xt reaper" leverde niks op. Ik had even moeten doorklikken op de advertentie pagina, linkje wat verder onderaan. Deels slechte voorbereiding aan mijn kant maar tegelijkertijd zoveel onduidelijkheid last-minute. Echt een pure drama om aan een kaart te komen. Afijn ik wacht nog even tot de voorraden hopelijk stabiliseren / ergens een reaper voor MSRP weer opduikt.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:36
wat een aanbieding zeg.. gewoon ~90% korting :N
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9ZTMCDC_L_BzJ2fmkLFzPmeO_Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fIfMuh6DuP71X3zpVxaqeaBu.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
Wil je dan een topic openen in de juiste locatie om dit "aan te klagen", want hier komen we er niet verder mee. Ik ben ook gefrustreerd, maar met naast het onderwerp te praten tot dit topic op slot gaat komen we nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
staat in bericht hieronder, dank

[ Voor 92% gewijzigd door PhrancK op 07-03-2025 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Rossi46 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Tricolores schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:40:
[...]

Wil je dan een topic openen in de juiste locatie om dit "aan te klagen", want hier komen we er niet verder mee. Ik ben ook gefrustreerd, maar met naast het onderwerp te praten tot dit topic op slot gaat komen we nergens.
Open een topic in Shopping forum. Daar gaat het over consumentenzaken :). Ik zou het dan vooral breder trekken, want nu is het Megekko misschien, maar er zijn natuurlijk legio webwinkels die dit doen. En ook bij de launch van de Nvidia kaarten. Probeer het wel constructief te houden, want alleen maar jengelen en whinen gaat sowieso tot een slotje leiden. Ook aan storingen kunnen wij vrij weinig doen.
VervelendeMan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:36:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, wat er gisteren gebeurd is valt denk ik onder " [AMD Radeon RX9000 series] Ervaringen & Discussie "

Maar iedereen post hier erover.
Nee, dat topic gaat over ervaringen met videokaarten, niet over aankoopervaringen. Zie mijn reactie op de andere post hierboven.

[ Voor 39% gewijzigd door br00ky op 07-03-2025 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
De https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935817 was net even weer in voorraad voor €695. Ze zijn dus nog niet door hun voorraad heen.

[ Voor 13% gewijzigd door SlasZ op 07-03-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
SlasZ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:41:
De https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935817 was net even weer in voorraad voor €695. Ze zijn dus nog niet door hun voorraad heen.
Heb je kunnen bestellen? Ik had een moment van euforie toen ik hem in m'n winkelwagen kreeg maar hem mogen afrekenen was dan weer te veel gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Bij de mensen van de frontpage dus, bijvoorbeeld @Microkid :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:11
Ik heb er eentje te pakken, 799, iets meer dan ik wilde betalen maar dit is te doen zo.
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
Tricolores schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:40:
[...]

Zeg me waar dan? Dat bestaat niet. En deze reviews zijn zeker relevant voor dit topic. Dat tweakers censureert moet je niet mij de schuld van geven, dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:04
Morgen kan ik de PowerColor Hellhound Radeon RX 9070 XT ophalen in een winkel. Heb nu de XFX Radeon RX 7900 XTX Black Gaming SPEEDSTER MERC310 in doos liggen die retour kan. De 7900 XTX is €110 duurder. Wat is wijsheid…. Heb het idee dat ik met de 9070XT een kaart heb die langer meegaat voor 1440P gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Henkieschmenkie schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Heb je kunnen bestellen? Ik had een moment van euforie toen ik hem in m'n winkelwagen kreeg maar hem mogen afrekenen was dan weer te veel gevraagd
Nee had gister nacht al een besteld en net de offerte ontvangen en betaald (verzending naar België).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
SuperCrisz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:37:
[...]

Waarom denk je dat specifiek de reapers zeldzaam gaan worden?
Bedoelde niet perse alleen de reaper, maar meer alle msrp modellen.

De AIB partners hebben en maken er minder van, de prijs die ze voor kunnen vragen wordt door AMD gedicteerd. Als AMD stopt met de rebates dan zijn die MSRP modellen niet interessant meer voor de AIB of ze worden duurder.

En de MSRP modellen voor MSRP prijzen zijn van een aantal webshops af of duurder.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
DHL levert vanmiddag mijn Reaper. Gekocht bij Alternate om 15:11.
Ik had het product direct in het mandje gedaan en toch even 5-10 min gewacht tot Megekko online kwam om daar eens de prijs te checken.
Kwam maar niet online en toen bij Alternate betaling gedaan (695 EUR).

Ik heb mazzel gehad, geen scripts gebruikt.

Hopelijk kunnen andere hier binnenkort een nieuwe kaart kopen voor normale prijzen. Hoe het er nu uitziet is schandalig!
Vooral wat Paradigit gedaan heeft net voor release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Er zijn inderdaad een 40-tal reviews verwijderd om de simpele reden dat ze niet aan onze voorwaarden voldoen, zoals hierboven al is aangegeven. Afgeronde aankoopervaring Je aankoopervaring met een webwinkel is afgerond.. Natuurlijk kan je een nepfactuur nummer invullen, maar met je frustratie (die wij allemaal volledig begrijpen) moet je niet hier zijn.

Als dit topic er toe gaat leiden dat er een klopjacht op webwinkels gaat ontstaan en er in onze shopreviews nepreviews worden geplaatst, dan zit er niks anders op dan dit topic voorlopig te sluiten. Dat zou ik erg jammer vinden, omdat ik ook zie dat heel veel mensen productief bezig zijn in dit topic en het gebruiken waar het voor is (elkaar wijzen op beschikbaar en prijzen).
Ik heb daar weinig aan toe te voegen. Het is begrijpelijk dat velen van jullie teleurgesteld zijn over de prijzen die diverse webshops hanteren inzake deze nieuwe videokaarten, of balen dat een website van de shop er uit knalt. Echter betreft dat dus geen afgeronde bestelling. Indien je je ongenoegen wilt uiten kan je daarom het beste contact opnemen met de betreffende webshop. Het massaal schrijven van reviews zonder bestelling is niet de methode.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
R3m3d7 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Ik heb er eentje te pakken, 799, iets meer dan ik wilde betalen maar dit is te doen zo.
Bedankt!
Waar stond de verzendtijd op bij CAPS? Want ik heb gisteren dezelfde besteld, en toen stond hij op 2-3 werkdagen, dus ben benieuwd waar hij bij jou vandaag op stond.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:25
Microkid schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:46:
[...]

Ik heb daar weinig aan toe te voegen. Het is begrijpelijk dat velen van jullie teleurgesteld zijn over de prijzen die diverse webshops hanteren inzake deze nieuwe videokaarten, of balen dat een website van de shop er uit knalt. Echter betreft dat dus geen afgeronde bestelling. Indien je je ongenoegen wilt uiten kan je daarom het beste contact opnemen met de betreffende webshop. Het massaal schrijven van reviews zonder bestelling is niet de methode.
Tja toch vreemd. Bij vraag en aanbod kun je ook wel een review schrijven over de ervaring zonder daadwerkelijk het product te ontvangen. Bij een webshop is dat niet anders, we hebben allemaal ervaringen over het bestellen alleen dat is dus uiteindelijk niet gelukt/gebeurd.

Apart dat reviews voor Vraag en Aanbod dan wel geplaatst mogen worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Crklein
  • Laatst online: 29-08 22:47
Kunnen we ook wat loof uiten voor Alternate, die een anti-scalpen systeem heeft geimplimenteert door de kaart in tranches te verkopen.
Ik heb er zelf geen kunnen krijgen (nog), maar het geeft wel hoop :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VervelendeMan
Joao schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:45:
DHL levert vanmiddag mijn Reaper. Gekocht bij Alternate om 15:11.
Ik had het product direct in het mandje gedaan en toch even 5-10 min gewacht tot Megekko online kwam om daar eens de prijs te checken.
Kwam maar niet online en toen bij Alternate betaling gedaan (695 EUR).

Ik heb mazzel gehad, geen scripts gebruikt.

Hopelijk kunnen andere hier binnenkort een nieuwe kaart kopen voor normale prijzen. Hoe het er nu uitziet is schandalig!
Vooral wat Paradigit gedaan heeft net voor release.
Mij precies hetzelfde overkomen, behalve dat ik hem om 18:00 wist te bemachtigen door een user hier met een gouden tip, maar om 14:59 zag ik ze ook op alternate, met mijn domme kop dacht ik dat ik de pulse wel kon scoren bij megekko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
colvano schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:44:
Morgen kan ik de PowerColor Hellhound Radeon RX 9070 XT ophalen in een winkel. Heb nu de XFX Radeon RX 7900 XTX Black Gaming SPEEDSTER MERC310 in doos liggen die retour kan. De 7900 XTX is €110 duurder. Wat is wijsheid…. Heb het idee dat ik met de 9070XT een kaart heb die langer meegaat voor 1440P gaming.
Niet te zeggen. Als je de RX 9070 XT voor €695,00 hebt en de RX 7900 XTX voor €805,00, dan zou ik die laatste houden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Crklein schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:48:
Kunnen we ook wat loof uiten voor Alternate, die een anti-scalpen systeem heeft geimplimenteert door de kaart in tranches te verkopen.
Nee, dat mag niet, je mag alleen wat vinden over afgeronde verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoddie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-05 23:03
Crklein schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:48:
Ik heb meer het idee dat het geannuleerde bestellingen zijn.

Verder heeft Alternate ook 200-250 extra erbij op gezet sinds de eerste paar minuten van de lancering, alleen de 2 van 695 niet.
Wat zou de reden daarvan kunnen zijn? Andere webshops hebben die twee kaarten ook verhoogt qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VervelendeMan
Zoddie schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Verder heeft Alternate ook 200-250 extra erbij op gezet sinds de eerste paar minuten van de lancering, alleen de 2 van 695 niet.
Wat zou de reden daarvan kunnen zijn? Andere webshops hebben die twee kaarten ook verhoogt qua prijs.
Ik ga ervanuit dat het prijs afspraken zijn de ze gemaakt hebben met de leverancier, dat deze kaarten voor die prijs verkocht moeten worden. Anders kan AMD nergens claimen dat ze voor die prijs te koop waren

[ Voor 5% gewijzigd door VervelendeMan op 07-03-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:04
Jumpman schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Niet te zeggen. Als je de RX 9070 XT voor €695,00 hebt en de RX 7900 XTX voor €805,00. Dan zou ik die laatste houden.
Is niet in Nederland.

7900XTX: €1030
9070XT: €922

Ik krijg BTW terug waardoor:
7900XTX: €793
9070XT: €709

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoddie
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-05 23:03
VervelendeMan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Ik ga ervanuit dat het prijs afspraken zijn de ze gemaakt hebben met de leverancier, dat deze kaarten voor die prijs verkocht moeten worden. Anders kan AMD nergens claimen dat ze voor die prijs te koop waren
Zou goed kunnen al heb ik diezelfde kaarten wel duurder gezien bij Caps bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VervelendeMan
Zoddie schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:53:
[...]

Zou goed kunnen al heb ik diezelfde kaarten wel duurder gezien bij Caps bv.
Andere leveranciers misschien die niet dezelfde afspraken hebben. Ik heb het vermoeden ook dat Alternate een stuk meer kaarten heeft gekregen en dat zal in de toekomst denk ik weer gebeuren omdat megekko er een puinhoop van heeft gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joao
VervelendeMan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:54:
[...]

Andere leveranciers misschien die niet dezelfde afspraken hebben. Ik heb het vermoeden ook dat Alternate een stuk meer kaarten heeft gekregen en dat zal in de toekomst denk ik weer gebeuren omdat megekko er een puinhoop van heeft gemaakt
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935817

Staat nog op gereserveerd, kan zijn dat er weer eentje straks beschikbaar komt als het winkelmandje reset! Hou het dus in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crklein
  • Laatst online: 29-08 22:47
[...]

Gezien het steeds op vaste intervallen van 3 uur lijkt te gebeuren dacht ik aan iets gepland maar zou ook kunnen dat ze dan enkel de geannuleerde verkopen weer online zetten.

Gezien die dan nog bij de eerste lading horen zitten ze nog vast aan MSRP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Joao schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:55:
[...]

https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935817

Staat nog op gereserveerd, kan zijn dat er weer eentje straks beschikbaar komt als het winkelmandje reset! Hou het dus in de gaten!
f5'en als je leven er van af hangt 8)7 8)7

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
colvano schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Is niet in Nederland.

7900XTX: €1030
9070XT: €922

Ik krijg BTW terug waardoor:
7900XTX: €793
9070XT: €709
Voor dat prijsverschil zou ik de XT 7900 XTX houden. Sowieso ~3,5% sneller op 1440p, maar meer brute kracht en meer VRAM, Mocht je toch nog eens naar een hogere resolutie gaan, dan is de XT 7900 XTX een stuk sneller.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareFace
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfiarLdwj617YW9qVPB0rIJf9Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zfy7GY09evhInjmccklm8aDY.png?f=fotoalbum_large

weer 20 euro duurder :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 19:02

Louw Post

Cerenas

[...]

https://www.reddit.com/r/...in_on_the_potential_fake/
Als ik dit bericht mag geloven is er een rebate geweest op een x aantal kaarten. Kan me voorstellen dat die kaarten heel snel verkocht zijn en de kaarten die overblijven die rebate niet gehad hebben. Zou een hoop verklaren dat alle shops de prijzen omhoog gegooid hebben.

Dan zijn de webshops misschien nog niet zo evil als we dachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:03

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Nessuno schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:00:
[...]

Of gewoon Distill Extension gebruiken en de polling rate op 0.1sec zetten.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
Leeghoofd21 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Of gewoon Distill Extension gebruiken en de polling rate op 0.1sec zetten.
Tricky, kan je een softban voor krijgen en dan heb je helemaal niks...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:03

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Joao schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:04:
[...]

Tricky, kan je een softban voor krijgen en dan heb je helemaal niks...
Dat is exact hoeveel 9070XT's ik nu ook heb.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
Nevermind, gaat verder in JeroenNietDoen in "Verwijderen van ruim 40 recensies bij Megekko"

[ Voor 169% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-03-2025 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nessuno schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:00:
[...]

Aanvullend hierop de protip: De 'toevoegen aan winkelmandje' knop zit op de plek waar nu de 'Waarschuw mij' knop zit. :Y)

Edit: Succes mensen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8_l6jzuU8Fu0hf-zcVv9FB4QC0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/l1AJWc9kVBznq2Ch9TjJtfQZ.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
Ah ik was te laat, was eentje beschikbaar net van de reaper bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:25
D4NG3R schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Aanvullend hierop de protip: De 'toevoegen aan winkelmandje' knop zit op de plek waar nu de 'Waarschuw mij' knop zit. :Y)

Edit: Succes mensen!
[Afbeelding]
Ik zag die melding maar kon niks toevoegen :'(
Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord