Ja, dat mag.
Mag ik vragen of je aan Google gedacht had?
[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-08-2025 18:56 ]
Ja, dat mag.
[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-08-2025 18:56 ]
Zeker, daardoor begreep ik niet helemaal wat het is. Een soort pads oid? En ik denk dat die niet goed werken of niet goed te vervangen zijn? Maar ik weet het niet zeker.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:54:
[...]
Ja, dat mag.
Mag ik vragen of je aan Google gedacht had?
[ Voor 15% gewijzigd door Muncher op 08-08-2025 20:06 ]
De Gigabyte kaart heeft geen pad voor de thermische overdacht tussen de GPU en de heatsink.Muncher schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:03:
[...]
Zeker, daardoor begreep ik niet helemaal wat het is. Een soort pads oid? En ik denk dat die niet goed werken of niet goed te vervangen zijn? Maar ik weet het niet zeker.
[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-08-2025 20:23 ]
Is er een lijst oid te vinden van zowel amd als Nvidia kaarten die standaard een pcm of kryosheet hebben?HugoBoss1985 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:23:
[...]
De Gigabyte kaart heeft geen pad voor de thermische overdacht tussen de GPU en de heatsink.
Daar is (traditionele) koelpasta gebruikt.
En dat is nadelig (t.o.v. Phase Change Material).
In de startpost van het ervaringen Topicmeljor schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:07:
[...]
Is er een lijst oid te vinden van zowel amd als Nvidia kaarten die standaard een pcm of kryosheet hebben?
Om specifiek te zijn: Koelpasta werkt prima. Voor een aantal jaar. Daarna heeft het de neiging uit te drogen / weg te trekken, waardoor je ventilatoren harder moeten gaan draaien. PCM heeft dat probleem niet (of iig zou het niet moeten hebben).HugoBoss1985 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:23:
[...]
De Gigabyte kaart heeft geen pad voor de thermische overdacht tussen de GPU en de heatsink.
Daar is (traditionele) koelpasta gebruikt.
En dat is nadelig (t.o.v. Phase Change Material).
Pump-out kan al veel eerder optreden.Sissors schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:39:
[...]
Om specifiek te zijn: Koelpasta werkt prima. Voor een aantal jaar. Daarna heeft het de neiging uit te drogen / weg te trekken, waardoor je ventilatoren harder moeten gaan draaien. PCM heeft dat probleem niet (of iig zou het niet moeten hebben).
Klopt, en volgens mij bij highend (hoog verbruik) kaarten nog eerder. Mijn xfx 7900 xtx kreeg last van veel te hoge hotspot na circa 1,5 jaar. Een kryosheet loste dit perfect op.HugoBoss1985 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:28:
[...]
Pump-out kan al veel eerder optreden.
[ Voor 7% gewijzigd door meljor op 13-08-2025 11:01 ]
Volgens mij heeft het meer te maken dat grotere die-sizes eerder last krijgen van pumpout of droge plaatsen etc. simpelweg door het grotere oppervlakte waarop een gelijke verdeling lastiger langdurig stabiel te krijgen is. Nu is het natuurlijk wel zo dat de high-end ook de kaarten zijn met de grootste GPU die's en verbruik.meljor schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:56:
[...]
Klopt, en volgens mij bij highend (hoog verbruik) kaarten nog eerder. Mijn xfx 7900 xtx kreeg last van veel te hoge hotspot na circa 1,5 jaar. Een kryosheet loste dit perfect op.
Das waar. Maar tis toch lullig dat je je kaart weken kwijt bent vanwege een koelpasta probleem? Ook al heb je garantie, het kan simpel voorkomen worden. Velen durven de kaart zelf niet open te maken, en al helemaal niet tijdens de garantieperiode.!mark schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:30:
[...]
Volgens mij heeft het meer te maken dat grotere die-sizes eerder last krijgen van pumpout of droge plaatsen etc. simpelweg door het grotere oppervlakte waarop een gelijke verdeling lastiger langdurig stabiel te krijgen is. Nu is het natuurlijk wel zo dat de high-end ook de kaarten zijn met de grootste GPU die's en verbruik.
Wat ik zelf jammer vindt aan de meeste AMD 'exclusieve' merken is dat deze op de meeste modellen maar 2 jaar garantie bieden, waar de fabrikanten welke ook Nvidia doen als Gigabyte en ASUS standaard overal 3 op hebben met zelfs 4 jaar voor sommige Gigabyte modellen. Eigenlijk wel raar, de kaarten welke technisch minder duurzaam lijken te zijn (zonder onderhoudt dan) hebben wel de langste garantieperiode.
De garantie omvat natuurlijk wel meer dan alleen problemen met uitgedroogde/uitgelopen pastameljor schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:00:
[...]
Das waar. Maar tis toch lullig dat je je kaart weken kwijt bent vanwege een koelpasta probleem? Ook al heb je garantie, het kan simpel voorkomen worden. Velen durven de kaart zelf niet open te maken, en al helemaal niet tijdens de garantieperiode.
[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 14-08-2025 00:23 ]
Garantie vervalt toch als je zelf pasta vervangt en dus de kaart open hebt gehad? Met standaard een ptm zullen alleen de garantie gevallen overblijven die echt belangrijk zijn. Lijkt mij een win-win voor zowel de consument als de fabrikant?!mark schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 00:22:
[...]
De garantie omvat natuurlijk wel meer dan alleen problemen met uitgedroogde/uitgelopen pasta
Wat mij betreft weegt het hebben van 3 jaar garantie op je kaart dan ook zwaarder dan het PTM verhaal, dat laatste kan ik namelijk zelf in een uurtje wel oplossen als het echt probleem wordt later; veel andere garantie zaken niet. Op papier kom je dan al snel bij de ASUS Prime modellen uit als je gewoon een functioneel product zoekt wat prijstechnisch interessant is, beide heeft en zonder poespas wat op duurdere AIB varianten zit.
Wat verouderd overzicht, maar de meeste merken staan dat gewoon toe, zolang je zelf maar geen fysieke schade aan de kaart toebrengt ermee.meljor schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:35:
[...]
Garantie vervalt toch als je zelf pasta vervangt en dus de kaart open hebt gehad?
Oh daar zijn we het zeker eens, en kan me eigenlijk niet voorstellen dat Gigabyte de volgende generatie ook niet gewoon gaat meedoen qua PTM.Met standaard een ptm zullen alleen de garantie gevallen overblijven die echt belangrijk zijn. Lijkt mij een win-win voor zowel de consument als de fabrikant?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound
NBB heeft die kaart al een paar dagen te koop voor dat bedrag.OMD schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:22:
640 euro op moment van schrijven. Dat zijn leukere prijzen:
https://nl.nbb.com/nl/p/x...-dp/a1079213?nbbct=1102_8
[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-08-2025 12:36 ]
Met die code kan je ook een 9070 krijgen voor €535, dan wordt dat ook best een koopje! Voor zover een GPU tegenwoordig een koopje kan zijn.Fontainemelon schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:01:
https://nl.nbb.com/nl/p/x...-dp/a1079213?nbbct=1102_8
Nu de Swift voor 615 als je code BLACKWEEKSP25 gebruikt. Blijven toch elke keer wat lager gaan die 9070XT'tjes, begint weer ergens op te lijken.
Nu € 659 via bol:XWB schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:38:
Caps verkoopt momenteel een Sapphire RX 9070 XT Pulse voor € 675:
https://www.caps.nl/sapph...rx-9070-xt-id-999200.html
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 19% gewijzigd door TheBrut3 op 24-09-2025 20:51 ]
Kan zijn dat de kaarten richting de koudere dagen weer duurder worden/dat dit soort acties niet meer voor komen.Nox schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:43:
De Pulse is nu voor 640 te koop, maar da's een actie die vermeld staat. Ik wil deze kaart graag in de nieuwe build. Maar ik wil ook een sapphire mobo, mits de reviews goed zijn (de nitro b850A) en het geen ondermaatse kwaliteit is.
Gokje voor de kenners: zou deze kaart nog goedkoop blijven? Liefst wacht ik nog ff een week of 3-4-5. Want de pulse was wel altijd de duurdere kaart van alle XT's maar is nu de goedkoopste.
[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-09-2025 21:55 ]
Heb je een linkje? XT?Nox schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:43:
De Pulse is nu voor 640 te koop, maar da's een actie die vermeld staat. Ik wil deze kaart graag in de nieuwe build. Maar ik wil ook een sapphire mobo, mits de reviews goed zijn (de nitro b850A) en het geen ondermaatse kwaliteit is.
Gokje voor de kenners: zou deze kaart nog goedkoop blijven? Liefst wacht ik nog ff een week of 3-4-5. Want de pulse was wel altijd de duurdere kaart van alle XT's maar is nu de goedkoopste.
https://www.proshop.nl/Gr...pc&utm_campaign=pricesite
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 95% gewijzigd door Nox op 29-09-2025 12:41 ]
:strip_exif()/f/image/wiqJr73AxiFhkLPo67JYvSm1.jpg?f=fotoalbum_large)
De doos zelf zorgt voor een redelijk goede bescherming maar ik snap je punt. Is de doos aan de buitenkant onbeschadigd dan zou ik mij er niet druk om maken. Echter zou ik de kaart daar niet meer bestellen in de toekomst.NeuralNexus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:33:
Kan iemand mij snel van wat advies voorzien?
Ik heb een 9070 XT via amazon gekocht. De videokaart is gewoon in een zak (zonder doos/padding dus!) geleverd. Ik schrok daar wel een beetje van: het is een dure kaart en er wordt veel gesmeten door koeriers. Het lijkt me een fragiel item?
Ik overweeg de bestelling te retourneren en de kaart opnieuw te bestellen via Bol.com. Het scheelt slechts 6 euro en in mijn ervaring is de levering doorgaans wel beter verpakt.
Ik wilde eigenlijk dit weekend bouwen. Als ik snel genoeg ben, dan heb ik de kaart op tijd binnen via Bol.[Afbeelding]
Wat zouden jullie doen? Of maak ik me druk om niets?
Stay hungry, stay foolish!
Dank voor de snelle reactie! De doos ziet er in principe goed uit. Alleen lichtelijk een hoekje is beschadigd, maar dat zegt niet zo veel.CHKYBSTRD schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:49:
[...]
De doos zelf zorgt voor een redelijk goede bescherming maar ik snap je punt. Is de doos aan de buitenkant onbeschadigd dan zou ik mij er niet druk om maken. Echter zou ik de kaart daar niet meer bestellen in de toekomst.
Aansluiten en kijken of alles goed werkt.NeuralNexus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:51:
[...]
Dank voor de snelle reactie! De doos ziet er in principe goed uit. Alleen lichtelijk een hoekje is beschadigd, maar dat zegt niet zo veel. [Afbeelding]
Stay hungry, stay foolish!
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Met de fans op een vaste snelheid (en dus geluid) krijg je wel een hoge toon uit je videokaart die niet uit de fans komt? Dat is precies wat coilwhine isye-roon schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:22:
Ik heb vanmiddag m'n Powercolor Red Devil 9070XT binnen gekregen. En deze wilde ik natuurlijk direct testen. Prestaties zijn goed, echter met de default settings van de kaart op zowel performance als quiet bios is er een hoge toon te horen. Dit is geen coilwhine. Ik heb namelijk getest door de fans op 39% te vast te zetten met fancontrol. Zodra de kaart max stroom vraagt om een game te runnen, aka 300W of meer gaat het enorm piepen. Ik heb nog niet de precieze dropoff kunnen vinden, maar het lijkt alsof de kaart 300W niet leuk vind.
Is dit normaal gedrag voor een kaart als deze of is er iets mis mee?
Dit.DannyXP1600 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:54:
[...]
Met de fans op een vaste snelheid (en dus geluid) krijg je wel een hoge toon uit je videokaart die niet uit de fans komt? Dat is precies wat coilwhine is
Ik ben vandaag jaar oud dat ik dat nu weet. Ik heb altijd gedacht dat coilwhine te maken had met het spinnen van de fans. Omdat fans ook coily zijn en zo.DannyXP1600 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:54:
[...]
Met de fans op een vaste snelheid (en dus geluid) krijg je wel een hoge toon uit je videokaart die niet uit de fans komt? Dat is precies wat coilwhine is
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ventilator motoren (de elektronica daarvan) kunnen in mijn beleving ook een vergelijkbaar geluid produceren.ye-roon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:33:
[...]
Ik ben vandaag jaar oud dat ik dat nu weet. Ik heb altijd gedacht dat coilwhine te maken had met het spinnen van de fans. Omdat fans ook coily zijn en zo.
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:49:
[...]
De doos zelf zorgt voor een redelijk goede bescherming maar ik snap je punt. Is de doos aan de buitenkant onbeschadigd dan zou ik mij er niet druk om maken. Echter zou ik de kaart daar niet meer bestellen in de toekomst.
Ik heb de kaart aangesloten en hij werkt! Dank.Li1quid schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:15:
[...]
Aansluiten en kijken of alles goed werkt.
Het heeft niet veel bewegende onderdelen die stuk kunnen gaan.
Volgens mij wil je niet weten wat er soms met pakketjes gebeurt.
[ Voor 31% gewijzigd door NeuralNexus op 06-10-2025 19:33 ]
[ Voor 70% gewijzigd door greenlizzard op 22-10-2025 10:35 ]
Hoe werkt dat precies met die cadeaubonnen van/via Wissel.nl (zodat je daadwerkelijk €608,94 betaald)?greenlizzard schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:20:
Aangezien er relatief weinig prijsvermeldingen voorbij komen. Bol.com heeft de Sapphire Pulse 9070 XT (verkoper: NBB.com) nu ook voor 640.99€. Bij gebruik van cadeaubonnen (Wissel.nl) kom je dan uit op €608,94. Volgens mij is dat wel aardig een nieuwe low. Voor ruim 10€ meer (rekening gehouden met de cadeaubonnen) heb je een Steel Legend Dark of XFX Swift en voor 20€ meer t.o.v. de Pulse heb je de Powercolor Reaper.
Ik ben benieuwd waar de prijzen op uit gaan komen als NVidia met de Supers komt.
Redelijk simpel. Als Wissel ze in voorraad heeft bestel je die (met 5% korting) en voeg je ze gelijk toe bij cadeaubonnen in je Bol.com account. Vervolgens reken je af met je tegoed (vaak al automatisch geselecteerd als je tegoed hebt). Waar je wel rekening mee moet houden is dat mocht je de bestelling retour sturen, je geen geld, maar logischerwijs Bol.com-tegoed terug krijgt.HugoBoss1985 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Hoe werkt dat precies met die cadeaubonnen van/via Wissel.nl (zodat je daadwerkelijk €608,94 betaald)?
[ Voor 14% gewijzigd door greenlizzard op 22-10-2025 10:14 ]
Klopt het dan dat je dus wel geld moet uitgeven bij Wissel.nl (en dat je dus toch meer betaald dan €608,94)?greenlizzard schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:06:
[...]
Redelijk simpel. Als Wissel ze in voorraad heeft bestel je die en voeg je ze gelijk toe bij cadeaubonnen in je Bol.com account. Vervolgens reken je af met je tegoed (vaak al automatisch geselecteerd als je tegoed hebt). Waar je wel rekening mee moet houden is dat mocht je de bestelling retour sturen, je geen geld, maar logischerwijs Bol.com-tegoed terug krijgt.
Om niet heel offtopic te gaan..HugoBoss1985 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:13:
[...]
Klopt het dan dat je dus wel geld moet uitgeven bij Wissel.nl (en dat je dus toch meer betaald dan €608,94)?
Of zijn de cadeaubonnen gratis?
Ik begrijp dus niet helemaal goed hoe die prijs tot stand komt.
http://specs.tweak.to/5253
Had je de kaart via een externe verkoper gekocht of Amazon zelf? Ik twijfel nu ook om daar componenten te bestellen 😅NeuralNexus schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:32:
Ik heb de kaart aangesloten en hij werkt! Dank.
Heb dezelfde kaart rechtstreeks besteld bij Amazon en deze kwam wel mooi verpakt in een doos ipv enveloppe.DLSS schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:23:
[...]
Had je de kaart via een externe verkoper gekocht of Amazon zelf? Ik twijfel nu ook om daar componenten te bestellen 😅
Hmm, vooral oppassen met externe verkopers dus. Best vervelend dat je zo op je hoede moet zijn.Li1quid schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:10:
[...]
Heb dezelfde kaart rechtstreeks besteld bij Amazon en deze kwam wel mooi verpakt in een doos ipv enveloppe.
[ Voor 5% gewijzigd door streafer op 01-11-2025 12:07 ]
Ik las ook nog ergens iets over een Gameplanet voucher bij Asus kaarten.pandahunterz schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:26:
De 9070 XT asus prime net op amazon.de voor 579 euro gezien, echter binnen enkele minuten alweer uitverkocht. daarnaast zou ook op computeruniverse.net deze voor 579 euro te zien zijn geweest volgens "https://www.gputracker.eu/nl/search/category/1/grafische-kaarten/facet/2/grafische-chip/amd-rx-9070-xt" maar inmiddels ook al weer duurder. Ze hebben m nog wel in het wit voor 599
https://www.computerunive...utm_content=text&APID=786
[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2025 10:45 ]
Dit klopt, ik heb een Asus Prime RX 9070 XT gekocht. Als je een review schrijft en de review-link samen met een aankoopbewijs doorgeeft op de actie website, dan ontvang je na een paar dagen een Gameplanet voucher van 75 euro.Ik las ook nog ergens iets over een Gameplanet voucher bij Asus kaarten.
Heb zelf 609,99 betaald bij NBB (incl verzendkosten) ipv de via Bol link voor de Acer Nitro AMD Radeon RX 9070 XT 16G OC - 16 GB. Komt als het goed is vandaag 🤞HugoBoss1985 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:31:
[...]
Ik las ook nog ergens iets over een Gameplanet voucher bij Asus kaarten.
@TheBrut3 Een andere Acer is nu €620,99 bij Bol.com (NBB).
In Duitsland zelf betaald men daar €599 ex. verzending voor bij NBB.
Die prijs is inderdaad net daarna verschenen.fier0x schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:33:
[...]
Heb zelf 609,99 betaald bij NBB (incl verzendkosten) ipv de via Bol link voor de Acer Nitro AMD Radeon RX 9070 XT 16G OC - 16 GB. Komt als het goed is vandaag 🤞
Als je kan wachten tot de volgende generatie dan lijkt me dat de beste keuze. Case in point: Ik gebruik nu nog steeds mijn 1080TI..! Maar die is inmiddels echt wel op dus black friday komt voor mij mooi uit. En leuk om weer eens team red te proberen!HugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:55:
[...]
Die prijs is inderdaad net daarna verschenen.
Twijfel zelf heel erg om nog een 9070 en/of XT aan te schaffen maar denk dat ik toch op de volgende generatie ga wachten.
Zelfs voor de XT zijn het nu wel een stuk lagere prijzen dan wat ik toen voor de 6800 XT betaalde.
Hier eigenlijk dezelfde situatie. Misschien als er een BF deal komt voor onder de €600, dat ik toesla voor een 9070XT.HugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:55:
Die prijs is inderdaad net daarna verschenen.
Twijfel zelf heel erg om nog een 9070 en/of XT aan te schaffen maar denk dat ik toch op de volgende generatie ga wachten.
Zelfs voor de XT zijn het nu wel een stuk lagere prijzen dan wat ik toen voor de 6800 XT betaalde.
Nouja dat "op" is iets wat ook in het achterhoofd zit. De kaart is inmiddels 3 jaar oud en buiten garantie... dat speelt mee. Maar eigenlijk nog tevreden mee.fier0x schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:21:
[...]
Als je kan wachten tot de volgende generatie dan lijkt me dat de beste keuze. Case in point: Ik gebruik nu nog steeds mijn 1080TI..! Maar die is inmiddels echt wel op dus black friday komt voor mij mooi uit. En leuk om weer eens team red te proberen!
[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2025 10:11 ]
:strip_exif()/f/image/34CgTT2HAHpf2x75cda1BTyf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door OMD op 23-11-2025 11:07 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound
Dank voor de tip, ik heb er net eentje besteld voordat iedereen wakker wordtOMD schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:41:
De 9070 Hellound voor 499:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935819
[Edit[
Affiliate link even veranderd in directe link.
[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-11-2025 13:09 ]
And it's goneOMD schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:41:
[Edit[
Zelf ook maar besteld
[ Voor 37% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-11-2025 11:26 ]
Thx voor de tip. Die van mij is ook onderweg.OMD schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:41:
[Edit[
Zelf ook maar besteld
Alternate heeft nu een 9070 XT deal van een Asrock kaart.rapture schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:18:
Daarom is het een nu of nooit situatie. AMD heeft niet bergen VRAM met termijncontracten/futures ingekocht en rekent de prijsverhoging al snel door.
RDNA 2 en 4 zijn de goede generaties. RDNA 1 had gevoelige DisplayPort (weigert te werken met niet gecertificeerde kabels) en RDNA 3 was een chiplets experiment met teveel warmte dat de klokfrequenties en performance limiteerde.
RDNA 5 of UDNA kan weer een experimentele generatie zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-11-2025 16:54 ]
Inderdaad een mooie deal, ook maar gelijk besteld!boozzz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 06:53:
En de Asus Prime 9070XT nu 588,99 bij NBB. Gelijk maar besteld, ben benieuwd!
Intentionally left blank.
In theorie kunnen de prijzen nog verder omlaag als Nvidia haar RTX 50 Super zou introduceren, maar helaas is de release uitgesteld.rapture schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:18:
Daarom is het een nu of nooit situatie. AMD heeft niet bergen VRAM met termijncontracten/futures ingekocht en rekent de prijsverhoging al snel door.
*ReaperTaquila schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:52:
In Frankrijk staat de PowerColor Hellhound te koop voor €585, en de ASRock Challenger zelfs voor €569.
Verzending naar België was €17.
https://infomaxparis.com/...-9070-xt-16-go.html#ae322
https://infomaxparis.com/...enger-16-go-oc.html#ae322
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Sarcasm is my superpower! What's yours?
[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-12-2025 13:00 ]
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-02-2026 09:32 ]
[ Voor 122% gewijzigd door Arrieknarrie123 op 04-02-2026 15:36 ]
[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-02-2026 09:49 ]
[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-02-2026 13:20 ]
Het is wel een retour deal. Ze hebben er ook maar 1 van zo te zien. Zou moeten werken maar toch. Je hoort af en toe van die horror verhalen dat er helemaal niet gechecked is of wat ze (weer) verkopen goed werkt. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus heel onderbouwd is het niet.OMD schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 06:24:
Voor de mensen die een 9070XT zoeken. Nu 579 bij Amazon!
https://www.amazon.nl/dp/...scsubtag=ppr-nl-276567261
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Ik weet niet waar jij kijkt maar het gaat hier om “Nieuw”. Ik had er vanmorgen al 1 besteld.snakeye schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:11:
[...]
Het is wel een retour deal. Ze hebben er ook maar 1 van zo te zien. Zou moeten werken maar toch. Je hoort af en toe van die horror verhalen dat er helemaal niet gechecked is of wat ze (weer) verkopen goed werkt. Ik heb er zelf geen ervaring mee dus heel onderbouwd is het niet.
Ik kijk scheel. Als je klink op andere aanbieders staat er 1 al retourdeal bovenaan maar die heeft een andere prijs idd. Ik vond de prijs almost too good too be true"" dus ik was mischien iets te hard op zoek naar addertje onder het gras. Goedkoper heb ik zelf niet gezien zelfs toen de prijzen vorige jaar nov/dec op zijn laagst waren.kwdtje schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:23:
[...]
Ik weet niet waar jij kijkt maar het gaat hier om “Nieuw”. Ik had er vanmorgen al 1 besteld.
[ Voor 10% gewijzigd door snakeye op 14-03-2026 13:51 ]
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Hier ook twee besteld, met dank aan de Prijsalert van Tweakers! Inmiddels de verzendbevestiging gekregen en ze hebben de prijs alweer omhoog gegooid. Hij is nu alweer 25% duurder gemaakt, dus ik vermoed een price error. Bovendien hadden ze ook nog 10,- euro extra kassakorting.kwdtje schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 13:23:
[...]
Ik weet niet waar jij kijkt maar het gaat hier om “Nieuw”. Ik had er vanmorgen al 1 besteld.
De verkoper is veranderd, Amazon verkoopt ze zelf niet meer. Ze waren ook deel van de "Lente Deal" dus de prijs zal wel ok zijn geweest denk ik. De voorraad die Amazon had zal wel uitverkocht zijnBlockchain schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:41:
[...]
Hier ook twee besteld, met dank aan de Prijsalert van Tweakers! Inmiddels de verzendbevestiging gekregen en ze hebben de prijs alweer omhoog gegooid. Hij is nu alweer 25% duurder gemaakt, dus ik vermoed een price error. Bovendien hadden ze ook nog 10,- euro extra kassakorting.
Als Amazon ze daadwerkelijk opstuurt dan vind ik dat wel een compliment waard.
Ik kan mij niet voorstellen dat het een correcte prijs was. Wellicht hebben ze het excl. BTW bedrag ingevuld als een incl. BTW bedrag, want het was wel precies 21% korting ineens.
Hier inmiddels ontvangen, nu de rest van m’n pc nog 🤣Zeara schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:57:
[...]
De verkoper is veranderd, Amazon verkoopt ze zelf niet meer. Ze waren ook deel van de "Lente Deal" dus de prijs zal wel ok zijn geweest denk ik. De voorraad die Amazon had zal wel uitverkocht zijn![]()
Ik heb er ook direct eentje op zaterdag besteld, maar is nog niet verzonden. Vermoedelijk omdat ie op een afleverpunt komt. Datum staat al wel vast op woensdag. We wachten het rustig af
Edit: nu ook de verzendbevestiging
Ha, ook hier direct ingegaan op de 'lente deal', uurtje later was ie alweer 750+ euro. Heb m vandaag binnen gekregen, gigabyte 9070XT OC nieuw in doos, 579.-Zeara schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:57:
[...]
De verkoper is veranderd, Amazon verkoopt ze zelf niet meer. Ze waren ook deel van de "Lente Deal" dus de prijs zal wel ok zijn geweest denk ik. De voorraad die Amazon had zal wel uitverkocht zijn![]()
Ik heb er ook direct eentje op zaterdag besteld, maar is nog niet verzonden. Vermoedelijk omdat ie op een afleverpunt komt. Datum staat al wel vast op woensdag. We wachten het rustig af
Edit: nu ook de verzendbevestiging
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Ik heb zelfs nog korting gekregen nadat ik een vraag had ingediend over het verkrijgen van Crimson Desert, ze konden mij niet helpen daar mee dus kreeg ik korting. Uiteindelijk kost de kaart mij 485 euro 🤣millman schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 02:53:
[...]
Ha, ook hier direct ingegaan op de 'lente deal', uurtje later was ie alweer 750+ euro. Heb m vandaag binnen gekregen, gigabyte 9070XT OC nieuw in doos, 579.-
Wat een top deal! Nu maar hopen dat de kaart geen kuren gaat vertonen, ben normaal niet zo happig op zaken doen met 'online only' aanbieders, maar deze Kon ik niet aan mij voorbij laten gaan. En voor t eerst sinds pakweg 15 Jaar weer een AMD GPU. Jeeejjj!
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Meer geluk dan wijsheid denk ik zo 🤣millman schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:50:
@kwdtje hoe de fok werkt dat? Ze kunnen een vraag niet beantwoorden en je krijgt 95 euro extra korting? Bizar, enjoy!
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |