[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
seez schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:01:
Ik lees hier reacties die vooral over de 9070 XT gaan en weinig over de 9070.
Heeft de 9070 een slechte prijs/prestatie verhouding? Vorige week was de 9070 bij Alternate (kort) te koop voor €599. De XT versie valt buiten mijn budget omdat ik voor de XT ook een nieuwe voeding moet aanschaffen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of 9070 van €599 een goede prijs/prestatieverhouding (dit in verhouding met de XT versie en 5070 (TI's)
Over het algemeen een net iets betere zeker als je performance per watt ook nog mee gaat rekenen.
En als je dan ook nog gaat tweaken is de keuze helemaal duidelijk want dan wordt het prestatie verschil nog kleiner.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 00:23
Ik heb zojuist mijn Gigabyte 9070 XT binnen gekregen! Ik wou deze aansluiten op mijn MSI MAG A850GL maar deze voeding wordt maar met 2x 8 pins kabels geleverd terwijl er meer aansluitingen opzitten. Om ellende te voorkomen had ik contact opgenomen met MSI, zij raadde mij een 16x naar 3x 8 pin kabel aan. Dus deze heb ik netjes besteld maar de 3x pin kant is female.. daar heb ik du ook niks aan.

Ik wil niet (weer) zo maar een kabel bestellen, wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Grazder schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:35:
Ik heb zojuist mijn Gigabyte 9070 XT binnen gekregen! Ik wou deze aansluiten op mijn MSI MAG A850GL maar deze voeding wordt maar met 2x 8 pins kabels geleverd terwijl er meer aansluitingen opzitten. Om ellende te voorkomen had ik contact opgenomen met MSI, zij raadde mij een 16x naar 3x 8 pin kabel aan. Dus deze heb ik netjes besteld maar de 3x pin kant is female.. daar heb ik du ook niks aan.

Volgens de specs van je voeding zou je 4 PCIe power connectors moeten hebben. Dus (99,9% zeker) 2 kabels met ieder 2x 6+2-pin connectors. Dus toch nog even zoeken als je er daar geen 2 van aangesloten hebt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
@spone Thanks voor je reactie, ik heb inderdaad 2 kabels, 8 pin naar 2x 6+2. Ik dacht dat dit soort kabels niet goed waren en dat je echt 8 pin naar 8 pin moet hebben en daar dan 3 van. Sorry wordt misschien een beetje vaag verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
In basis zijn die kabels prima, maar gebruik in jouw geval van beide kabels de aansluiting het dichtste bij de voeding en van een van de kabels (ook) de tweede (afgetakte) aansluiting. Dan zit je wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grazder
@spone, het wordt toch altijd aangeraden om niet de pigtail te gebruiken? Ook omdat ik nog extra PCI-E aansluitingen heb op mijn voeding zou ik eigenlijk liever gewoon nog een extra kabel bijbestellen (of een fatsoenlijke 16 pin naar 24 pin). Is deze gedachte onzin? Ook in het kader van algehele systeem stabiliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Gaat prima. Zo'n 6+2 aansluiting is gespecificeerd op 150W ieder en in theorie zou de kabel uit je voeding dus 300W per stuk moeten kunnen trekken. Daarnaast biedt het PCIe slot nog 75W. Een 9070XT is maximaal 305W onder vollast. Moet wel heel gek lopen als dat niet goed gaat.

Het is imo een redelijk hardnekkige internetmythe dat het voor stabiliteitsproblemen en doorgebrande kabels zorgt en iedereen lijkt er een ander idee over te hebben. Als het niet zou gaan zou MSI toch geen 2 connectors op die kabel zetten? Maar als je er een beter gevoel van krijgt om onnodig extra kabels te kopen en te gebruiken ga ik je niet tegenhouden >:) .

Dit gaat verder wel redelijk offtopic dus daar is een ander topic misschien een betere plek voor :)

Edit: dit plaatje geeft het wel mooi aan.

[ Voor 9% gewijzigd door spone op 16-05-2025 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grazder
@spone, ik heb het ook nog even bij MSI gecheckt (dezelfde mensen die me de verkeerde kabel aanraadden) maar die bevestigen wat je zegt.

Nu heb een Tweaker hoger zitten dan de klantenservice van MSI maar het is toch handig om te weten.

Ik ga de kabel aansluiten, bedankt voor je snelle reacties :D

Edit: ik zie nu pas dat dit in het levertijden topic staat, excuus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJBqXxtIPfIinCZZ4LC76EyRI3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aVOX3fykDyda6mG5FNxlA8d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Grazder op 16-05-2025 17:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:04
Zat net even de laatste video van HuB te checken, primair een 9070 XT v.s. 5070 vergelijking over 57 games, maar ook een best interessante kleine westerse prijs analyse voor de 9070 XT / 9070 / 5070 en 5070 Ti en volgens mij is het wel even geleden dat AMD het qua cost per frame zo slecht deed t.o.v. Nvidia. Het is nu zelfs soms zo dat, Nvidia's betere feature set buiten beschouwing gelaten, Nvidia simpelweg beter is op puur cost per frame bij een directe vergelijking in hetzelfde segment.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oJ1ULRx.png

Best verrassend om te zien, zeker ook omdat HuB nu voor het gros van de markten Nvidia aanraad, omdat AMD niet de minimaal 20% betere value kan leveren die ze zouden moeten leveren om echt interessant te zijn. Alleen in Australië raden ze nog de 9070 omdat die daar relatief goed geprijsd is.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 17-05-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 16:45

Roderick24

XPS M1710

Grazder schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:35:

Ik heb de 750W variant hier van en ik heb gewoon genoeg aansluitingen voor 3 en zelfs 4x 8 pins. Het zijn zoals hierboven gezegd wordt wel soms 6+2 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24

Roderick24

XPS M1710

Dennism schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 19:43:
Zat net even de laatste video van HuB te checken, primair een 9070 XT v.s. 5070 vergelijking over 57 games, maar ook een best interessante kleine westerse prijs analyse voor de 9070 XT / 9070 / 5070 en 5070 Ti en volgens mij is het wel even geleden dat AMD het qua cost per frame zo slecht deed t.o.v. Nvidia. Het is nu zelfs soms zo dat, Nvidia's betere feature set buiten beschouwing gelaten, Nvidia simpelweg beter is op puur cost per frame bij een directe vergelijking in hetzelfde segment.

[Afbeelding]

Best verrassend om te zien, zeker ook omdat HuB nu voor het gros van de markten Nvidia aanraad, omdat AMD niet de minimaal 20% betere value kan leveren die ze zouden moeten leveren om echt interessant te zijn. Alleen in Australië raden ze nog de 9070 omdat die daar relatief goed geprijsd is.
Ben het met je eens dat bij gelijke prestaties Nvidia een betere featureset heeft en je daarom als AMD toch aanzienlijk zou moeten undercutten om het betere "value" te maken. HUB legt dat bij 20%. Dat is er wel vanuit gaande dat je alle features ook gebruikt. Momenteel is het verschil 13% (9070 XT voor 721e vs 5070 Ti voor 819e).

Heb de goedkoopste 9070 XT van Asus uit de PW gepakt en daar over cashback berekend. En de goedkoopste 5070 Ti gepakt die er is, via Max ICT (vraag is of je daar wil bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30
Roderick24 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:18:
[...]

Heb de goedkoopste 9070 XT van Asus uit de PW gepakt en daar over cashback berekend. En de goedkoopste 5070 Ti gepakt die er is, via Max ICT (vraag is of je daar wil bestellen).
Mja je kan natuurlijk ook de 5070Ti van Asus nemen, daar de €60 cashback (eigenlijk een gamevoucher) aftrekken, dan de €80 voor Doom die je er ook nog bij krijgt, en dan kom je op €749 dus €28 of 4% meer voor de Nvidia.

Die HuB is natuurlijk erg dom als die claimt dat AMD 20% goedkoper zou moeten zijn dan de vergelijkbare Nvidia (ik zou zelf altijd goed kijken naar de games die je aanspreken), maar het is wel moeilijk te ontkennen dat de 5070ti toch nog een iets betere kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:46
Orky Rulez schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:21:
[...]

Mja je kan natuurlijk ook de 5070Ti van Asus nemen, daar de €60 cashback (eigenlijk een gamevoucher) aftrekken, dan de €80 voor Doom die je er ook nog bij krijgt, en dan kom je op €749 dus €28 of 4% meer voor de Nvidia.
Die vouchers van Asus ( en Gigabyte) krijg je alleen ook bij AMD opties toch?
Daarnaast vindt ik een 60 euro Gamesplanet voucher lastig te vertalen naar 60 euro als je games niet direct op release koopt; maar eerder ~40 euro gezien Steam zelf veelal goedkoper is qua sales.

Doom precies hetzelfde, dat is alleen 80 euro waard als je die game daadwerkelijk op release gekocht zou hebben. Zou je hem pas later kopen is het ook eerder ~40. Heb je helemaal niks met Doom en zou je de key verkopen krijg je er ook eerder rond de 40 voor.
Die HuB is natuurlijk erg dom als die claimt dat AMD 20% goedkoper zou moeten zijn dan de vergelijkbare Nvidia
HuB draait al heel wat jaren mee en hebben echt wel een beeld bij hoe de meeste mensen dit bekijken hoor. Denkt dat het gezien het marktaandeel van AMD i.c.m. wat ze qua 6000 en 7000 series hebben neergezet echt wel richting de 20% beter value gaat om de features te compenseren voor de meeste mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:06

rapture

Zelfs daar netwerken?

Orky Rulez schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:21:
Die HuB is natuurlijk erg dom als die claimt dat AMD 20% goedkoper zou moeten zijn dan de vergelijkbare Nvidia (ik zou zelf altijd goed kijken naar de games die je aanspreken), maar het is wel moeilijk te ontkennen dat de 5070ti toch nog een iets betere kaart is.
Voor de 9070 releases was de 30% discount regel nodig om AMD Radeon te kunnen verkopen. Aan de huidige marktsituatie kan je zien dat de 9070 XT discount tot minder dan 10% in cost per frame gereduceerd is.

Een combinatie van FSR 4 is goed genoeg, achterstand in video encoding goedgemaakt, 16GB VRAM minimum (maakt 9070 duurder dan 5070),... en Nvidia heeft een rampjaar van drivers die meerdere generaties aan grafische kaarten doet crashen alsof ze AMD Vega aan het nadoen zijn, connectoren smelten/branden nog altijd wegens de natuurkunde/physics negeren (nog altijd de schuld op de klanten met "you are holding it wrong" proberen afschuiven), PCIe 5.0 signalen komen niet goed door wegens verkeerde ontwerpdoctrine (AMD koos GPU fysiek zo dicht mogelijk bij de PCIe slot om zeker te zijn dat het goed werkt. Nvidia koos voor overdaad aan connectors en verlengkabeltjes om zoveel mogelijk slecht contact en storing oppikken aan te moedigen), fake frames, de beloftes in hun presentaties zijn meer nep/fake dan wat ze op de russische televisie zeggen,... en nu nog het gerommel met de reviews en objectieve bronnen treiteren, goedgekeurde propagandisten vooruit trekken,...

Nvidia weet dat AMD Radeon productiecapaciteit op 10 tot 20 % marktaandeel berekend is en niet genoeg GPU's kan leveren om te voorkomen dat de mensen 100 euro premium bovenop de MSRP voor een 9070 XT betalen. AMD kan misschien productie verdubbelen, maar maal 5 gebeurt niet zomaar.

Als AMD voor de volgende generatie productiecapaciteit voor 40, 50 of 60% marktaandeel ingekocht heeft, dan moeten ze de bergen GPU's kwijtgeraken en de discount wordt "whatever it takes" om volume erdoor te draaien. Dat zijn zorgen voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24

Roderick24

XPS M1710

!mark schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:40:
[...]

Daarnaast vindt ik een 60 euro Gamesplanet voucher lastig te vertalen naar 60 euro als je games niet direct op release koopt; maar eerder ~40 euro gezien Steam zelf veelal goedkoper is qua sales.

Doom precies hetzelfde, dat is alleen 80 euro waard als je die game daadwerkelijk op release gekocht zou hebben. Zou je hem pas later kopen is het ook eerder ~40. Heb je helemaal niks met Doom en zou je de key verkopen krijg je er ook eerder rond de 40 voor.

[...]

HuB draait al heel wat jaren mee en hebben echt wel een beeld bij hoe de meeste mensen dit bekijken hoor. Denkt dat het gezien het marktaandeel van AMD i.c.m. wat ze qua 6000 en 7000 series hebben neergezet echt wel richting de 20% beter value gaat om de features te compenseren voor de meeste mensen.
Dit is helemaal waar. Die voucher van Gamesplanet (dacht ik dat het was) kreeg je om te beginnen alleen geselecteerde retailers. Dit zijn weer niet de goedkoopste retailers vaak. Nu ook niet. Zo had ik de prijs van MAX ICT genomen maar die doet niet mee. Toen ik de website van Gameplanet ging checken zag ik dat ze bijna alle games voor adviesprijzen verkopen en niet echt een concurrerende prijs. Je betaalt er dus sowieso al teveel.

Als je juist een nieuwe kaart koopt voor Doom is het wel fair deze mee te nemen in de vergelijking m.i. maar dan wel voor een reeele prijs. Zeg 40-50 euro want daar voor kan je 'm halen. Zeker niet de volle 80 euro adviesprijs. Ook hier voor moet je weer bij een deelnemende retailer zijn.

Op dit moment is de beste keuze dan Azerty, Megekko staat nog in de PW maar als je doorklikt is ie uitverkocht en dan amazon maar die doet niet mee aan de acties. Dan is de kaart nu 959 euro.

Reken dan 50 euro voor de gameplanet voucher en 50 voor Doom, wat ruim gerekend is. Dan kom je nog op een effectieve prijs van 859 uit. Dat is nog steeds 17,5% meer dan het voorbeeld met de Asus Prime 9070 XT wat ik eerder gaf.

Maar alles bij elkaar genomen ben ik klaar met de praktijken van Nvidia en weegt dat nog het meeste mee; fake claims, paper launch, missing rops, burning connectors en al die praktijken met het afdwingen van favorable reviews. Al met al gewoon slechte praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Roderick24 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:08:
[...]
Die voucher van Gamesplanet (dacht ik dat het was) kreeg je om te beginnen alleen geselecteerde retailers. Dit zijn weer niet de goedkoopste retailers vaak. Nu ook niet. Zo had ik de prijs van MAX ICT genomen maar die doet niet mee.
Dit is een vergissing welke ik ook in het groene topic veel mensen zie maken, maar dat is dus niet zo. Die Gamesplanet voucher kun je na je aankoop bij elke willekeurige winkel gewoon bestellen, een review op Tweakers schrijven en claimen.
Het 'deelnemende' platform slaat bij ASUS alleen maar op waar je je review kunt schrijven, niet dat je ook daar moet bestellen :)

Maar wat ik al zei is dat je bij een AMD kaart van ASUS ook gewoon een voucher krijgt, wel iets minder maar toch.

Bij Gigabyte moet je wel echt bij een van de deelnemende winkels bestellen om Steamtegoed te claimen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30

Ja dat is mijn punt natuurlijk he: waarom zou je dat enkel voor de AMD meerekenen?

Daar is het natuurlijk de vraag of Youtube/influencers niet gewoon hun eigen waarheid schrijven. "AMD moet 20% goedkoper zijn voor je ze moet willen kopen!"

Kijk dus liever naar de benchmarks van de games die je zelf wil spelen en eventuele features en mankementen en maak zelf je vergelijking ipv naar een of andere influencer te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderick24

Roderick24

XPS M1710

!mark schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:16:
[...]

Dit is een vergissing welke ik ook in het groene topic veel mensen zie maken, maar dat is dus niet zo. Die Gamesplanet voucher kun je na je aankoop bij elke willekeurige winkel gewoon bestellen, een review op Tweakers schrijven en claimen.
Het 'deelnemende' platform slaat bij ASUS alleen maar op waar je je review kunt schrijven, niet dat je ook daar moet bestellen :)

Maar wat ik al zei is dat je bij een AMD kaart van ASUS ook gewoon een voucher krijgt, wel iets minder maar toch.

Bij Gigabyte moet je wel echt bij een van de deelnemende winkels bestellen om Steamtegoed te claimen overigens.
Ooh nice, dan pik ik die nog even mee met mijn nieuwe Prime OC 9070 XT. Dank voor de verheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na wat dubben de Powercolor Red Devil gekocht bij Alternate voor €779,-. Wilde eerst voor een 5070 TI gaan omdat deze beter presteert in Hunt Showdown, maar dan werd het al snel 150 euro duurder.
*knip* offtopic

[ Voor 43% gewijzigd door br00ky op 21-05-2025 08:41 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

StyXL schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 04:02:
Na wat dubben de Powercolor Red Devil gekocht bij Alternate voor €779,-. Wilde eerst voor een 5070 TI gaan omdat deze beter presteert in Hunt Showdown, maar dan werd het al snel 150 euro duurder.
*knip* offtopic
Ik zat zelf ook te twijfelen maar ben uiteindelijk toch voor de 5070ti gegaan (deze, voor €899 bij Alternate). Het prijsverschil is steeds kleiner aan het worden waardoor het voornamelijk aankomt op het verschil in performance.

*knip* offtopic

[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 21-05-2025 08:42 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Asus Prime 9070 XT voor €739:
https://www.amazon.nl/dp/B0DSG52H7D

Nog een tientje goedkoper met code AD10.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 21-05-2025 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:57
Asus TUF Prime nu €719,- bij Alternate met de €40 voucher er ook bij.

Dat begint er op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sem1
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-06 16:09
HugoBoss1985 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:05:
Asus TUF Prime nu €719,- bij Alternate met de €40 voucher er ook bij.

Dat begint er op te lijken.
Al bijna MSRP, In Italië is er al een kaart voor €695

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

599 dollar is tegenwoordig 528,45 euro (excl. BTW) en maal 1,21 is 639 euro (incl. BTW).

Duitsland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_y2U5T8qXKbZj63N7yoe3wT27M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqjiC6JTzxliRnk1ppx70gZY.jpg?f=fotoalbum_large

699 euro voor ASRock Radeon RX 9070 XT Steel Legend bij Alternate België: https://www.alternate.be/...rt/html/product/100121055

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overkill1991
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 12:20
Sapphire Nitro+ 9070XT bij Caps voor €809
https://www.caps.nl/sapph...rx-9070-xt-id-999198.html

Mijn inziens geen verkeerde prijs als je ziet wat deze (premium) kaart op andere plekken kost. Ik heb besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
overkill1991 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:14:
Sapphire Nitro+ 9070XT bij Caps voor €809
https://www.caps.nl/sapph...rx-9070-xt-id-999198.html

Mijn inziens geen verkeerde prijs als je ziet wat deze (premium) kaart op andere plekken kost. Ik heb besteld!
Vind ik toch best wel veel als er ook kaarten nu van €720 ~ €750 zijn. Dan moet zo'n kaart wel echt heel erg uitblinken om er meer dan €50 euro extra aan uit te geven. Met wat voor criteria heb jij deze kaart uitgekozen? Prestaties, koelprestaties, geluid, overclockbaarheid?

Ben ook wel benieuwd of CAPS gaat leveren. Hoor de laatste tijd wel meer verhalen dat ze allerlei bestellingen aannemen met een korte levertijd, en vervolgens niet leveren en lang duren met geld terugbetalen. Ik hoop iig dat je hem snel ontvangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Ik zou met zo'n groot verschil in de prijs niet twijfelen over de Asus kaart versus de Sapphire en niet voor die Sapphire gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-05-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:46:
Asus Prime 9070 XT voor €739:
https://www.amazon.nl/dp/B0DSG52H7D

Nog een tientje goedkoper met code AD10.
Nu €709 incl. code…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
MaZo schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 05:49:
[...]
Nu €709 incl. code…
Waarom staat Amazon in dit geval eigenlijk niet in de Tweakers.net pricewatch?
Wordt dat totale bedrag inclusief de code pas berekend nadat je het scherm van betaalkeuze hebt geselecteerd?
Niet dat ik de kaart ergens ga kopen maar ik ben even benieuwd.

Met gamevoucher erbij kopen bij Alternate lijkt mij alsnog beter voor €719.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Waarom staat Amazon in dit geval eigenlijk niet in de Tweakers.net pricewatch?
Wordt dat totale bedrag inclusief de code pas berekend nadat je het scherm van betaalkeuze hebt geselecteerd?
Niet dat ik de kaart ergens ga kopen maar ik ben even benieuwd.

Met gamevoucher erbij kopen bij Alternate lijkt mij alsnog beter voor €719.
Bij de laatste pagina van het bestelproces (waar je de betaalmethode selecteert) de code invoeren, en de €10 wordt direct afgetrokken van het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 16:10

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

HugoBoss1985 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:19:
Ik zou met zo'n groot verschil in de prijs niet twijfelen over de Asus kaart versus de Sapphire en niet voor die Sapphire gaan.
Idd, en voor 36 euro meer heb je een 5070 TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:49:
[...]

Idd, en voor 36 euro meer heb je een 5070 TI.
Voor 889 euro is in de pricewatch keuze tussen RTX 5070 Ti Asus, Gigabyte en MSI .

Als je de 20% discount regel van Hardware Unboxed toepast, dan kom je op 711 euro koersdoel price target voor 9070 XT.

719 euro op Amazon.nl is niet ver van 711 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8NoWXDhAoQJarFISJmN4Hh0MCE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vRDc4gm3F1ieSHB7cL633F5m.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

uitvoering: Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 voor 602 nu bij Caps

Edit 11:00 : uitverkocht

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 29-05-2025 11:01 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:15

Nox

Noxiuz

En nu nog 670 euro bij Megekko. Lijkt eindelijk schot te zitten in de dalingen, dit zijn beste stappen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Tweede keer dat deze kaart ongeveer zo "goedkoop" was.
Eerder al €599.
Dit keer is deze prijsdaling wederom niet opgepikt door de Tweakers.net pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fleehunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 15:02
Powercolor 9070 hellhound bij de megekko besteld €669. Ik kom vanaf een 3060 kan eindelijk weer alles max spelen op 1080P met een goeie framerate, speel voornamelijk fps games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 22:42
CAPS heeft de Acer Nitro 9070XT OC voor € 694,24 (launch MSRP), daarmee goedkoper dan menig 9070 kaart. De Nitro is een relatief kleine kaart met thermo pads en factory OC, daarmee best interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sem1
greenlizzard schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:18:
CAPS heeft de Acer Nitro 9070XT OC voor € 694,24 (launch MSRP), daarmee goedkoper dan menig 9070 kaart. De Nitro is een relatief kleine kaart met thermo pads en factory OC, daarmee best interessant.
Ik druk letterlijk 1 keer op refresh en de aanbieding is weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
In Duitsland betalen ze nu €629 voor een Acer Nitro 9070 non-OC (bij NBB), ex. verzendkosten.

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2025 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
https://videocardz.com/ne...ted-below-msrp-in-germany

9070 en 9070 XT kaarten van Asus onder "MSRP" bij Alternate in Duitsland.
€569 en €639 voor Prime kaarten.
Wordt de Euro - Dollar koers eindelijk correct? :P

Ik ken er een aantal die ruim €800 voor een Asus Prime XT betaald hadden op- of vlak na release day...

https://www.alternate.de/...te/html/product/100108588

https://www.alternate.de/...te/html/product/100108572

[ Voor 65% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datalekje
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Wederom een XT onder/op de €700 grens (op voorraad) bij NBB

Acer Nitro AMD Radeon RX 9070 XT 16G OC

Geen idee of de Acer de moeite waard is ;)

Volgens Greenlizzard "De Nitro is een relatief kleine kaart met thermo pads en factory OC, daarmee best interessant. "

[ Voor 20% gewijzigd door Datalekje op 05-06-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:59:

Ik ken er een aantal die ruim €800 voor een Asus Prime XT betaald hadden op- of vlak na release day...

Zo zie je hoe gemakkelijk dat 100 euro premium op de MSRP eraf gehaald wordt.

De prijsonderhandeling is de ene keer doen de verkopers heel moeilijk over de 100 euro premium en plotseling geven ze 100 euro korting.

Prijsontwikkeling gebeurt met horten en stoten, niet lineair gedrag. Het wachten op een sprong omlaag is voor de kopers de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
rapture schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:53:
[...]

Zo zie je hoe gemakkelijk dat 100 euro premium op de MSRP eraf gehaald wordt.

De prijsonderhandeling is de ene keer doen de verkopers heel moeilijk over de 100 euro premium en plotseling geven ze 100 euro korting.

Prijsontwikkeling gebeurt met horten en stoten, niet lineair gedrag. Het wachten op een sprong omlaag is voor de kopers de moeite waard.
Ik vind het ook wel aannemelijk dat het iets met de 9060XT launch te maken heeft.
In Nederland is de Prime 9070 XT van €719 (met toen volgens mij ook nog een game voucher van €40) weer flink gestegen in prijs en exclusief voucher.
Netto is €639 nu ineens dan een iets betere deal, €40 en €40 netto zonder dat je een game hoeft te kopen.
Maar volgens mij nog steeds niet echt wat we mogen verwachten als we de dollar MSRP omreken naar Euro's met de huidige koers.

Ik kijk echt naar de prijs minima in de pricewatch en hou de dalen ook bij die niet in de pricewatch worden opgenomen (Hellhound 9070 €599).
€569 voor een MSRP model kaart (Hellhound is dat niet) is dan niet zo gek.
Ik ben niet geneigd om meer dan de aangetikte minima's te gaan betalen, zeker niet als we dichter en dichter bij de zomer komen.

@Datalekje Staat daar letterlijk ergens dat Acer PCM gebruikt heeft als TIM?

[ Voor 34% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2025 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brozef
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:08
HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:55:
[...]

@Datalekje Staat daar letterlijk ergens dat Acer PCM gebruikt heeft als TIM?
Die kaart die datalekje heeft gelinkt heeft inderdaad PCM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3t6wU6s0Vs5ZwsqG7CQit8zOE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ODBwOqM0svF1oi6E3gmGbHcO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Brozef schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:01:
[...]

Die kaart die datalekje heeft gelinkt heeft inderdaad PCM

[Afbeelding]
Eindelijk duidelijk... kan dus bij het Google comparison sheet ;)
Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
De eerste 9060XT's duiken op in de pricewatch.

Alternate houdt zich voor nu wederom aan het MSRP bedrag met de PowerColor Reaper.
uitvoering: Powercolor Reaper Radeon RX 9060 XT 16GB

https://www.alternate.nl/...hekaart&utm_term=JHXP0K22

Ze noemen het zelf ook een Reaper maar de plaatjes zijn van een Hellhound.

Een Asus Prime 9060 XT 16GB is ook MSRP bij Alternate.

[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:18:
De eerste 9060XT's duiken op in de pricewatch.

Alternate houdt zich voor nu wederom aan het MSRP bedrag met de PowerColor Reaper.
uitvoering: Powercolor Reaper Radeon RX 9060 XT 16GB

https://www.alternate.nl/...hekaart&utm_term=JHXP0K22

Ze noemen het zelf ook een Reaper maar de plaatjes zijn van een Hellhound.

Een Asus Prime 9060 XT 16GB is ook MSRP bij Alternate.
Megekko heeft de powercolour reaper en XFX swift ook voor MSRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Brozef schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:24:
[...]

Megekko heeft de powercolour reaper en XFX swift ook voor MSRP
En ligt hun site er niet uit?
Dat is dan wel een wonder.
Maar ik gun het Alternate meer ;)

Bij Azerty vragen ze gewoon weer ff €85 bovenop het MSRP en boven Alternate voor een Asus Prime.

[ Voor 15% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:28
HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:59:

Helaas niet te koop meer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkRTlMPfsNt9nvBlMKtsn2L3DBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WhQz8RsubtKb9i8AAs3Va0TO.png?f=fotoalbum_large

Kan je van alternate.de gewoon kopen als je in nederland woont?

[ Voor 3% gewijzigd door alaineman op 05-06-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Staat al op die status sinds ik de links postte en sinds ik het las op Videocardz.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:26:
[...]

Staat al op die status sinds ik de links postte en sinds ik het las op Videocardz.net
hmm, gek. Kan je uit nederland van alternate.de kopen? Dit is eindelijk een prijsniveau dat ik aantrekkelijk vind.

[ Voor 10% gewijzigd door alaineman op 05-06-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brozef
HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:25:
[...]

En, ligt hun site er niet uit?
Dat is dan wel een wonder.
Ja eens, als ik een reaper zou willen ging ik ook voor alternate. :P
alaineman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:26:
[...]

Helaas niet te koop meer [Afbeelding]

Kan je van alternate.de gewoon kopen als je in nederland woont?
Officieel niet, je moet een duits postadres dus een forwarder gebruiken ofzo. hebben misschien met andere onderdelen wel maar toen ik opzoek was naar een 5090 was mij echt duidelijk verteld dat zij niet videokaarten aan de nederlandse markt verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaineman
https://www.notebooksbill...t+16gb+grafikkarte+880836

639 bij NBB

658 incl verzending naar Nederland

[ Voor 16% gewijzigd door alaineman op 05-06-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
9070 is daar ook €569.
Tweede webshop in DE met deze Asus Prime kaarten.
Mooie nieuwe bodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaineman
Zonet een 9070xt besteld bij NBB

Levering 10 juni of later
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfBjiMg1LLRvYAzYF9unMi1YYTU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1MOXoVaJaAvCYGaj7eJw3Tp9.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door alaineman op 05-06-2025 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
alaineman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:17:
Zonet een 9070xt besteld bij NBB

Levering 10 juni of later
[Afbeelding]
Mooie deal op dit moment en vergeleken met NL.
Veel plezier met de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AVe-9jFdH1ogYgdryUYWM8EhFc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CTeOP2HtiITtMox1OhEniMTW.png?f=user_large

Hier ook besteld bedankt voor het attenderen op de deal.

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nabilos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02:06
Zijn weer lekker bezig hoor met die 9060 XT prijzen, ff weer kijken hoeveel stumpers ze kunnen pakken. :(

Idd wel goed nieuws dat die 9070 en 9070 XT echt perfect geprijsd zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
nabilos schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:33:
Zijn weer lekker bezig hoor met die 9060 XT prijzen, ff weer kijken hoeveel stumpers ze kunnen pakken. :(

8gb kaarten duurder dan hetzelfde model met 16gb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
nabilos schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:33:

Hoezo, ik zie prijzen ruim onder de 400 euro. Dat is toch zoals verwacht?

Ik was van plan te bestellen als de prijs onder de 400 zou zitten. Maar wil geen stumper zijn dus wat bedoel je,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
[Roland] schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:54:
[...]

Ik was van plan te bestellen als de prijs onder de 400 zou zitten. Maar wil geen stumper zijn dus wat bedoel je,
Als je dat door zo'n opmerking/mening van een ander laat vallen dan gedraag jij je wel als een stumper. (Ik zeg niet dat jij het dan bent) :+
Hij bedoeld wellicht dat sommige kaarten overpriced zijn.
Gewoon kopen volgens plan zou ik doen.

Het valt me wederom op dat Megekko nog doorgaat met "OP=OP".
Daar was vanmorgen nog iets over op het journaal m.b.t. een andere webshop.
De Consumentenbond wil dat andere websites die zo handelen (ook) aangepakt worden.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2025 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:53
matt1991 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:32:
[Afbeelding]

Hier ook besteld bedankt voor het attenderen op de deal.
En uitverkocht. :(

Overweeg om mijn 6800XT te vervangen. Gewacht op specs van 9060XT maar dat wordt het dus niet.

Nu maar eens goed uitzoeken of een 9070XT meerwaarde voor mij geeft tov een 9070 OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:58:
[...]

Als je dat door zo'n opmerking/mening van een ander laat vallen dan gedraag jij je wel als een stumper. (Ik zeg niet dat jij het dan bent) :+
Hij bedoeld wellicht dat sommige kaarten overpriced zijn.
Gewoon kopen volgens plan zou ik doen.

Het valt me wederom op dat Megekko nog doorgaat met "OP=OP".
Daar was vanmorgen nog iets over op het journaal m.b.t. een andere webshop.
De Consumentenbond wil dat andere websites die zo handelen (ook) aangepakt worden.
Je neemt mijn "ik wil geen stumper zijn" te letterlijk :-)

Vooral nieuwsgierig naar waarom hij dat vind. Is al duidelijker nu mert jou op=op opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
[Roland] schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:54:
[...]

Op basis van de dollarprijzen mag je +-€319 en +-€369 verwachten voor de MSRP modellen, als je ze daarvoor kan krijgen is de RX9070 16GB een goede deal. De vraag is echter wel, als je ze daarvoor kan krijgen, hoe lang dat gaat duren. Meerdere bronnen geven inmiddels immers aan dat we moeten verwachten dat AMD ook deze launch weer subsidieerd met rebates op de eerste paar verkochte instap modellen.

Dit is bijv. wat Igor aangeeft over de RX 9060XT 16GB qua prijzen excel en incl btw (Duitsland)
And then there’s this MSRP farce. 310 euros net (369 euros gross) sounds good, looks great in a press release, but is completely unrealistic in business terms. I know the partners’ calculations, I know the FOBs. Not only do these prices not cover costs, they certainly also require targeted subsidies. It only becomes realistic from around 345 euros net, i.e. around 410 gross. And even then, the margin is a shadow of its former self. The quantities? Symbolic. The market availability? Selective. The MSRP is a label that fits on the box, not on the invoice. But we already know that from the green corner.
En dit is wat TPU gister aangaf:
AMD has set an ambitious MSRP of $350 for the RX 9060 XT 16 GB, and the 8 GB model comes at only $300. For the ASUS Prime OC, in the last few days, we got price points of $350, $430, $350 and $360 in that order. While of course I'd love to see $360 for the Prime OC, this seems quite unrealistic. Every single board partner that I talked to—who was willing to discuss pricing—said that the MSRP of $350 is a fantasy, and it will be impossible to reach without kickbacks from AMD. Usually such campaigns are limited to a certain number of GPUs sold, or a certain percentage of the overall volume, so prices won't last. I guess we'll know more soon, but realistically, I'd expect the RX 9060 XT 16 GB to sell for $400+, and the 8 GB model for $350+, possibly higher, depending on demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
[Roland] schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:40:
[...]

Je neemt mijn "ik wil geen stumper zijn" te letterlijk :-)

Vooral nieuwsgierig naar waarom hij dat vind. Is al duidelijker nu mert jou op=op opmerking.
Deed ik niet ;)

Ook omdat de ene webshop bijna €100 meer vraag voor dezelfde kaart dan de andere webshop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:50
Asus 9070XT nu ook 650 bij de Nederlandse NBB. (inc verzendkosten). Zelf zojuist daar besteld, 2-3 dagen.

https://nl.nbb.com/nl/p/a...gddr6-hdmi-3x-dp/a1078242

[ Voor 15% gewijzigd door Pepperoni op 05-06-2025 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cosmik
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21-06 04:36
Asus Prime 9070 voor 579 bij NBB NL. Heb zelf net een bestelling geplaatst, alles onder de 600 vind ik goed genoeg

https://nl.nbb.com/nl/p/a...3x-dp/a1078245?nbbct=4111

[ Voor 20% gewijzigd door Cosmik op 05-06-2025 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
Gummiebeer schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:39:
[...]

En uitverkocht. :(

Overweeg om mijn 6800XT te vervangen. Gewacht op specs van 9060XT maar dat wordt het dus niet.

Nu maar eens goed uitzoeken of een 9070XT meerwaarde voor mij geeft tov een 9070 OC.
650 als je snel bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:25:
[...]
Ik niet. Die vragen aan 'ons' voor een 9070 non XT anders ook rustig even 110 euro extra t.o.v. de Duitse zustersite waar je niet kunt bestellen als Nederlander. En dit is zeker geen incident, maar doen ze wel vaker daar. Goed Duits BTW moet je wel even voor corrigeren, maar dan is het nog steeds 95-100 opslag.

Dan zou ik het eerder gunnen aan de Nederlandse tak van NBB, welke nu gewoon dezelfde prijs rekent als in de Duitse winkel. Net voor voor m'n neefje die nog een kaart zocht dan ook daar maar gehaald+voorgeschoten voor 579,-. Dat is een eindelijk een prijs welke met de huidige wisselkoers overeenkomt met de adviesprijs.

[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 05-06-2025 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sem1
Ik heb hem besteld, maar hij is nu wel al weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
Sem1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Ik heb hem besteld, maar hij is nu wel al weg
Oh de link die ik kopieerde was niet volledig. Deze werkt
Bij mij is die nog beschikbaar

[ Voor 8% gewijzigd door alaineman op 05-06-2025 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
Eigenlijk heeft de voorkeur voor een Powercolor, maar de prijs is wel interessant van de Asus. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
!mark schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:17:
[...]

Ik niet. Die vragen aan 'ons' voor een 9070 non XT anders ook rustig even 110 euro extra t.o.v. de Duitse zustersite waar je niet kunt bestellen als Nederlander. En dit is zeker geen incident, maar doen ze wel vaker daar. Goed Duits BTW moet je wel even voor corrigeren, maar dan is het nog steeds 95-100 opslag.

Dan zou ik het eerder gunnen aan de Nederlandse tak van NBB, welke nu gewoon dezelfde prijs rekent als in de Duitse winkel. Net voor voor m'n neefje die nog een kaart zocht dan ook daar maar gehaald+voorgeschoten voor 579,-. Dat is een eindelijk een prijs welke met de huidige wisselkoers overeenkomt met de adviesprijs.
Fair enough en zo kan je het ook bekijken.
Ik zou het NBB ook wel gunnen.

De Nederlandse webshops niet meer, behalve CAPS wellicht.

Hoe komt dat verschil in die bedragen tussen Alternate NL en DE eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2025 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
En de Asus toch besteld. *O*
Kan de 6800XT op V&A om iemand anders blij te maken. d:)b

[ Voor 55% gewijzigd door Gummiebeer op 05-06-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
Gummiebeer schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:51:
En de Asus toch besteld. *O*
Kan de 6800XT op V&A om iemand anders blij te maken. d:)b
Die Asus is nu wel echt weg zie ik. Nu ongeduldig wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:47:
[...]

Op basis van de dollarprijzen mag je +-€319 en +-€369 verwachten voor de MSRP modellen, als je ze daarvoor kan krijgen is de RX9070 16GB een goede deal. De vraag is echter wel, als je ze daarvoor kan krijgen, hoe lang dat gaat duren. Meerdere bronnen geven inmiddels immers aan dat we moeten verwachten dat AMD ook deze launch weer subsidieerd met rebates op de eerste paar verkochte instap modellen.

Dit is bijv. wat Igor aangeeft over de RX 9060XT 16GB qua prijzen excel en incl btw (Duitsland)
Gisteren had Megekko een heel aantal 16GB 9060xt kaarten voor 374 euro. Gezien dat inclusief gratis verzenden is wat mij betreft precies MSRP. Die van mij komt vandaag.

Antwoord op:"De vraag is echter wel, als je ze daarvoor kan krijgen, hoe lang dat gaat duren" van jou.

Niet zo lang. Ze zijn allemaal weg en prijzen voor de 16GB versie beginnen nu bij 419 euro.

Wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[Roland] schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:52:
[...]

Gisteren had Megekko een heel aantal 16GB 9060xt kaarten voor 374 euro. Gezien dat inclusief gratis verzenden is wat mij betreft precies MSRP. Die van mij komt vandaag.

Antwoord op:"De vraag is echter wel, als je ze daarvoor kan krijgen, hoe lang dat gaat duren" van jou.

Niet zo lang. Ze zijn allemaal weg en prijzen voor de 16GB versie beginnen nu bij 419 euro.

Wel een beetje jammer.
Dat vermoeden was er dus helaas al, hopelijk dat AMD het dit keer wel snel voor elkaar heeft qua supply en niet dat het 'door blijft etteren', zoals nu met de 9070XT veelal het geval is. Maar Hardware Unboxed kwam ook al met het nieuws dat ze hadden opgevangen op Computex bij enkele AIB's dat AMD, wanneer mogelijk, pas van plan is om de 9070XT daadwerkelijk te gaan leveren voor prijzen waarmee AIB's zonder trucjes MSRP kunnen behalen zodra Nvidia de supers gaat lanceren. Als dat klopt vermoed ik dat dit ook weinig goed beloofd voor 9060XT prijzen, tenzij de verkoop slechter loopt dan gepland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
Pepperoni schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:03:
[...]

Die Asus is nu wel echt weg zie ik. Nu ongeduldig wachten :)
Daarnet kreeg ik bericht dat het aangemeld is voor verzending dus dat is al goed.
Ik verwacht dat het dinsdag of woensdag wel bezorgd wordt. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:41
[Roland] schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:52:
[...]

Wel een beetje jammer.
Ze zijn er weer, ik heb er eentje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Als DHL het vandaag niet in het putje gooit heb ik vanavond de bestelde Asus Prime 9070 XT OC vanuit NNB al binnen! *O*

Besteld op 5-6 dus de levertijden bij NBB kloppen dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:52
Hier net de Asus prime 9070 XT van NBB binnengekregen.

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
matt1991 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:29:
Hier ook net! Wel mooi zo met het druilerige pinksterweekend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sem1
matt1991 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:29:
Dat is niet eerlijk, mijne komt dinsdag pas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Sem1 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:51:
[...]

Dat is niet eerlijk, mijne komt dinsdag pas :(
Ook bij NBB besteld? Kan mij voorstellen dat daar een enorme run is geweest door de lage prijs tov de rest. Het verbaasde mij ook dat het vanmiddag al bezorgd werdt, had eerder dinsdag of woensdag verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
Gummiebeer schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:14:
[...]

Ook bij NBB besteld? Kan mij voorstellen dat daar een enorme run is geweest door de lage prijs tov de rest. Het verbaasde mij ook dat het vanmiddag al bezorgd werdt, had eerder dinsdag of woensdag verwacht.
Ja ik wel, de mijne ook pas dinsdag helaas. Ik zag dat de mijne door NBB wel tegelijk is verstuurd met de rest, dus het zal wel net pech zijn met de DHL. Oh well. gelukkig werkt mijn rx6800 nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 14:36
Ik heb de Asus 9070XT deal gemist, dus ik wacht toch even op andere <700 aanbiedingen.

Deze komt in een nieuwe build en alle andere onderdelen zijn zo'n beetje binnen. Wel wat ongeduldig dus ben over de grens gaan kijken, sommigen lijken ook naar NL te verzenden, bijv. Acer Nitro, bij de Duitse versie van NBB @ 699€ - https://www.notebooksbill...+rx+9070+xt+16g+oc+877392

In Italië lijken de prijzen al verder gezakt, maar de meeste shops verzenden niet internationaal. Er zijn uitzonderingen, maar ik heb natuurlijk geen ervaring daar, dus ik slaap er nog een nachtje over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
Jelle Steenbergen schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:50:
Ik heb de Asus 9070XT deal gemist, dus ik wacht toch even op andere <700 aanbiedingen.

Deze komt in een nieuwe build en alle andere onderdelen zijn zo'n beetje binnen. Wel wat ongeduldig dus ben over de grens gaan kijken, sommigen lijken ook naar NL te verzenden, bijv. Acer Nitro, bij de Duitse versie van NBB @ 699€ - https://www.notebooksbill...+rx+9070+xt+16g+oc+877392

In Italië lijken de prijzen al verder gezakt, maar de meeste shops verzenden niet internationaal. Er zijn uitzonderingen, maar ik heb natuurlijk geen ervaring daar, dus ik slaap er nog een nachtje over.
Als je die route wilt gaan, je hebt ook nog dingen als Mailboxde die het door zenden. Of dat financieel dan nog interessant is voor je weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daksie
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Voor degenen die aan de grens wonen of levering uit Duitsland prima vinden, zijn er een aantal non-XT modellen beschikbaar voor onder en rond RRP.

Acer @ 599
Acer Nitro @ 599
XFX @ 630
XFX Quicksilver @ 630

(ex. extra btw en verz.)

[ Voor 30% gewijzigd door daksie op 19-06-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
daksie schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:01:
Voor degenen die aan de grens wonen of levering uit Duitsland prima vinden, zijn er een aantal non-XT modellen beschikbaar voor onder en rond RRP.

Acer @ 599
Acer Nitro @ 599
XFX @ 630
XFX Quicksilver @ 630

(ex. extra btw en verz.)
Ik heb eens rondgekeken maar vind dat toch wel erg spannend hoor. Allemaal winkels die ik niet ken en niet zo goed kan inschatten of het betrouwbaar is. Ik zie de echt lage prijzen toch ook vooral bij winkels met of een lage rating of weinig ratings.

Ik had zelf een tijd geleden bedacht dat ik de PowerColor Red Devil 9070 XT wilde hebben, eigenlijk vooral omdat die in de review van Tweakers het minste geluid had, en toch in het hogere "segment" van de performance.

Had die een tijdje in de gaten gehouden hopende op een lagere prijs. Nu heb ik Expedition 33 gekocht en merk ik dat ik toch echt wel toe ben aan een nieuwe kaart, is die variant opeens enorm in prijs omhoog geschoten haha. Was tijdje geleden nog 780, nu opeens 939 en alleen bij Max ICT.

Ik denk dat ik ondertussen wel de hoop kan opgeven dat die nog minder dan 750 gaan worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daksie
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Rainbow schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:54:
[...]Ik heb eens rondgekeken maar vind dat toch wel erg spannend hoor. Allemaal winkels die ik niet ken en niet zo goed kan inschatten of het betrouwbaar is. Ik zie de echt lage prijzen toch ook vooral bij winkels met of een lage rating of weinig ratings.
Ja, die nullprozentshop ken ik ook niet. Ik ben alleen bekend met de Nederlandse tak van notebooksbilliger (nbb.nl), maar het is is een prima site voor zover ik weet.

Bij mindfactory heb ik zelf recent wat besteld, maar dat moet via een service om post door te sturen en laat dat nou net een component zijn geweest die faalde (AMD processor). Ik ga het niet weer doen omdat het gemak van een retour wel meerwaarde blijkt te hebben na dit gebeuren. Maar gelukkig verliep de RMA request via de fabrikant heel soepel. Dus het is echt een kwestie van afwegen.

[ Voor 51% gewijzigd door daksie op 21-06-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:57
Hier ook aan wachten voor een kaart op de 700€.

Regelmatig al naar nbb en caps gekeken maar hij websites zijn zo ongelofelijk slecht. (Zoek functie van niks en de categorien zijn merken in plaats van gpu chips of dergelijke). Dit haalt voor mij veel vertrouwen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Dwarrelegel schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:04:
Hier ook aan wachten voor een kaart op de 700€.

Regelmatig al naar nbb en caps gekeken maar hij websites zijn zo ongelofelijk slecht. (Zoek functie van niks en de categorien zijn merken in plaats van gpu chips of dergelijke). Dit haalt voor mij veel vertrouwen weg.
Op de Duitse NBB kijken; daar kun je veel makkelijker zoeken/filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Interessant eigenlijk dat de Red Devil 9070 XT special edition (uitvoering: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 9070 XT 16GB Special Edition) goedkoper is dan de normale uitvoering (uitvoering: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 9070 XT), en ook ruim voorradig lijkt het.

Ik heb heel lang zitten twijfelen, maar wil toch wel echt graag een nieuwe videokaart nu en zat ook te denken, hoeveel meer geld is 2-5fps nou eigenlijk waard, zeker geen 100 euro... Komt bij dat ik een 850W voeding heb en voor zo'n Red Devil een 900W wordt aangeraden, wat ook weer extra zou kosten.

Dus de knoop maar doorgehakt en een Powercolor Hellhound 9070 XT besteld, bij NBB. Zat nog te twijfelen of ik hem bij Megekko, Alternate of bol zou bestellen... paar tientjes meer maar wel snellere levertijd. Maar maandag/dinsdag kan ik er toch niet mee aan de slag. Nu hopen dat die wel woensdag komt. :P Eigenlijk had ik dan gisteren moeten bestellen, maar ja, zoiets bedenk je altijd achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rainbow schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:47:
Ik heb heel lang zitten twijfelen, maar wil toch wel echt graag een nieuwe videokaart nu en zat ook te denken, hoeveel meer geld is 2-5fps nou eigenlijk waard, zeker geen 100 euro... Komt bij dat ik een 850W voeding heb en voor zo'n Red Devil een 900W wordt aangeraden, wat ook weer extra zou kosten.
Als eerst: Er zit qua prestaties zo goed als nul verschil tussen verschillende versies van zelfde GPU chip. Dus je moet zeker niet een duurdere 9070XT kopen met het idee betere prestaties te hebben.

Tegelijk, de voeding die ze aanraden moet je ook met een enorme korrel zout nemen. Los dat de ene voeding betere kwaliteit is dan de ander, maar ze weten niet of jij een 14e generatie i9 in je PC hebt zitten, of nog een 3700X. Dat maakt nogal uit in je totale energieverbruik. De hoogst geklokte 9070XTs verbruiken een 350W. Dan heb jij nog 500W over voor de rest van je PC. En natuurlijk, het hoeft niet tot de laatste watt gebruikt te worden wat je voeding kan leveren, maar dat is echt meer dan zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:33

Xaphod

Inara profiel

De Gigabyte RX9070XT Gaming nu €699,99 bij Proshop; https://www.proshop.nl/Gr...pc&utm_campaign=pricesite
Zojuist een besteld.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:23

OMD

Xaphod schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:32:
De Gigabyte RX9070XT Gaming nu €699,99 bij Proshop; https://www.proshop.nl/Gr...pc&utm_campaign=pricesite
Zojuist een besteld.
Is dat niet één van de meest beroerde 9070XT's? Geen PTM volgens mij en koeler maakt een hap herrie ten opzichte van andere merken en hoge memory temps.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
OMD schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:37:
[...]

Is dat niet één van de meest beroerde 9070XT's? Geen PTM volgens mij en koeler maakt een hap herrie ten opzichte van andere merken en hoge memory temps.
Zie ik niet terug in de data van Tweakers? Lijkt beetje in het midden voor alles, behalve temperatuur daar zit hij aan de hogere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:23

OMD

Dwarrelegel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Zie ik niet terug in de data van Tweakers? Lijkt beetje in het midden voor alles, behalve temperatuur daar zit hij aan de hogere kant?
Zover ik kan vinden gebruikt deze geen pads maar paste. Als deze dus nu al hoge temps heeft met gemiddelde geluidsproductie kan je je lol op over een tijdje. Maar goed, ik heb persoonlijk een beetje een hekel aan Gigabyte dus wellicht laat ik mijn gevoel wat teveel spreken :)

[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 23-06-2025 10:23 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
OMD schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:22:
[...]

Zover ik kan vinden gebruikt deze geen pads maar paste. Als deze dus nu al hoge temps heeft met gemiddelde geluidsproductie kan je je lol op over een tijdje. Maar goed, ik heb persoonlijk een beetje een hekel aan Gigabyte dus wellicht laat ik mijn gevoel wat teveel spreken :)
Fair enough. Zal ik over jaartje wat termal paste moeten vervangen 😅. Prijs was ook voor mij wel de reden dat ik hem heb besteld.
(En zelf juist beetje fan van gigabyte voor de reden dat ik 3 producten van ze heb die doen wat ze moeten doen.... N is 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:33

Xaphod

Inara profiel

OMD schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:37:
[...]

Bij de test op Tweakers en andere websites komt hij er prima uit.
Een fractie meer geluid betekend niet meteen een hoop lawaai.
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Gigabyte.
Mijn moederbord is van gigabyte (X570 Aorus i pro wifi).
Mijn huidige grafische kaart (RX6800) en mijn vorige (Vega 56) zijn ook van Gigabyte.
Zelfs de beruchte Vega 56 deed het bij mij prima en doet het nu nog prima in mijn broer's game pc.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord