[AMD Radeon RX9000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33
Nox schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:43:
De Pulse is nu voor 640 te koop, maar da's een actie die vermeld staat. Ik wil deze kaart graag in de nieuwe build. Maar ik wil ook een sapphire mobo, mits de reviews goed zijn (de nitro b850A) en het geen ondermaatse kwaliteit is.

Gokje voor de kenners: zou deze kaart nog goedkoop blijven? Liefst wacht ik nog ff een week of 3-4-5. Want de pulse was wel altijd de duurdere kaart van alle XT's maar is nu de goedkoopste.
Heb je een linkje? XT?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:18

Nox

Noxiuz

https://www.proshop.nl/Gr...pc&utm_campaign=pricesite

Maar is dus 3 dagen voortijdig afgelopen, wilde dit weekend de knoop doorhakken :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nox
  • Laatst online: 02:18

Nox

Noxiuz

Edit: ik moet beter lezen.

[ Voor 95% gewijzigd door Nox op 29-09-2025 12:41 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• NeuralNexus
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-12 12:14
Kan iemand mij snel van wat advies voorzien?
Ik heb een 9070 XT via amazon gekocht. De videokaart is gewoon in een zak (zonder doos/padding dus!) geleverd. Ik schrok daar wel een beetje van: het is een dure kaart en er wordt veel gesmeten door koeriers. Het lijkt me een fragiel item?

Ik overweeg de bestelling te retourneren en de kaart opnieuw te bestellen via Bol.com. Het scheelt slechts 6 euro en in mijn ervaring is de levering doorgaans wel beter verpakt.

Ik wilde eigenlijk dit weekend bouwen. Als ik snel genoeg ben, dan heb ik de kaart op tijd binnen via Bol.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46mzubxAuE9SCKFl49jE88kCJ7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiqJr73AxiFhkLPo67JYvSm1.jpg?f=fotoalbum_large

Wat zouden jullie doen? Of maak ik me druk om niets?

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-12 12:12
NeuralNexus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:33:
Kan iemand mij snel van wat advies voorzien?
Ik heb een 9070 XT via amazon gekocht. De videokaart is gewoon in een zak (zonder doos/padding dus!) geleverd. Ik schrok daar wel een beetje van: het is een dure kaart en er wordt veel gesmeten door koeriers. Het lijkt me een fragiel item?

Ik overweeg de bestelling te retourneren en de kaart opnieuw te bestellen via Bol.com. Het scheelt slechts 6 euro en in mijn ervaring is de levering doorgaans wel beter verpakt.

Ik wilde eigenlijk dit weekend bouwen. Als ik snel genoeg ben, dan heb ik de kaart op tijd binnen via Bol.[Afbeelding]

Wat zouden jullie doen? Of maak ik me druk om niets?
De doos zelf zorgt voor een redelijk goede bescherming maar ik snap je punt. Is de doos aan de buitenkant onbeschadigd dan zou ik mij er niet druk om maken. Echter zou ik de kaart daar niet meer bestellen in de toekomst.

Stay hungry, stay foolish!

• NeuralNexus
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:49:
[...]

De doos zelf zorgt voor een redelijk goede bescherming maar ik snap je punt. Is de doos aan de buitenkant onbeschadigd dan zou ik mij er niet druk om maken. Echter zou ik de kaart daar niet meer bestellen in de toekomst.
Dank voor de snelle reactie! De doos ziet er in principe goed uit. Alleen lichtelijk een hoekje is beschadigd, maar dat zegt niet zo veel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWGrQlgxuxFclr4M-pyHm8fM7gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjKXwUTOteF4BSXttTpQWcXc.jpg?f=fotoalbum_large

• Li1quid
NeuralNexus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:51:
[...]

Dank voor de snelle reactie! De doos ziet er in principe goed uit. Alleen lichtelijk een hoekje is beschadigd, maar dat zegt niet zo veel. [Afbeelding]
Aansluiten en kijken of alles goed werkt.
Het heeft niet veel bewegende onderdelen die stuk kunnen gaan.
Volgens mij wil je niet weten wat er soms met pakketjes gebeurt.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-12 12:12
Valt idd wel mee. Ik zou hem testen en als die mij zou bevallen dan zou ik de kaart houden.

Stay hungry, stay foolish!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:07
Ach tja, de Amazon kartonnen zak verpakking...

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 14:43
Kan iemand vertellen of een PowerColor Hellhound Radeon RX 9070 XT 16GB Videokaart standaard in een dichte anti statische zak komt? Ik heb van een bekende Nederlandse shop een redelijk afgeragde, niet gesealde doos ontvangen met daarin deze kaart. Maar de zak waar de kaart in zit is ook open. Het lijkt dus op een retour die voor het volle pond opnieuw is verkocht.

• ye-roon
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Ik heb vanmiddag m'n Powercolor Red Devil 9070XT binnen gekregen. En deze wilde ik natuurlijk direct testen. Prestaties zijn goed, echter met de default settings van de kaart op zowel performance als quiet bios is er een hoge toon te horen. Dit is geen coilwhine. Ik heb namelijk getest door de fans op 39% te vast te zetten met fancontrol. Zodra de kaart max stroom vraagt om een game te runnen, aka 300W of meer gaat het enorm piepen. Ik heb nog niet de precieze dropoff kunnen vinden, maar het lijkt alsof de kaart 300W niet leuk vind.

Is dit normaal gedrag voor een kaart als deze of is er iets mis mee?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
ye-roon schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:22:
Ik heb vanmiddag m'n Powercolor Red Devil 9070XT binnen gekregen. En deze wilde ik natuurlijk direct testen. Prestaties zijn goed, echter met de default settings van de kaart op zowel performance als quiet bios is er een hoge toon te horen. Dit is geen coilwhine. Ik heb namelijk getest door de fans op 39% te vast te zetten met fancontrol. Zodra de kaart max stroom vraagt om een game te runnen, aka 300W of meer gaat het enorm piepen. Ik heb nog niet de precieze dropoff kunnen vinden, maar het lijkt alsof de kaart 300W niet leuk vind.

Is dit normaal gedrag voor een kaart als deze of is er iets mis mee?
Met de fans op een vaste snelheid (en dus geluid) krijg je wel een hoge toon uit je videokaart die niet uit de fans komt? Dat is precies wat coilwhine is

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:24
DannyXP1600 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:54:
[...]

Met de fans op een vaste snelheid (en dus geluid) krijg je wel een hoge toon uit je videokaart die niet uit de fans komt? Dat is precies wat coilwhine is
Dit.

• ye-roon
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

DannyXP1600 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:54:
[...]

Ik ben vandaag jaar oud dat ik dat nu weet. Ik heb altijd gedacht dat coilwhine te maken had met het spinnen van de fans. Omdat fans ook coily zijn en zo.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• HugoBoss1985
ye-roon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:33:
[...]

Ik ben vandaag jaar oud dat ik dat nu weet. Ik heb altijd gedacht dat coilwhine te maken had met het spinnen van de fans. Omdat fans ook coily zijn en zo.
Ventilator motoren (de elektronica daarvan) kunnen in mijn beleving ook een vergelijkbaar geluid produceren.

• NeuralNexus
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:49:
[...]

Li1quid schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:15:
[...]

Aansluiten en kijken of alles goed werkt.
Het heeft niet veel bewegende onderdelen die stuk kunnen gaan.
Volgens mij wil je niet weten wat er soms met pakketjes gebeurt.
Ik heb de kaart aangesloten en hij werkt! Dank.

[ Voor 31% gewijzigd door NeuralNexus op 06-10-2025 19:33 ]

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-12 10:39
Aangezien er relatief weinig prijsvermeldingen voorbij komen. Bol.com heeft de Sapphire Pulse 9070 XT (verkoper: NBB.com) nu ook voor 640.99€. Bij gebruik van cadeaubonnen (Wissel.nl voor 5% korting) kom je dan uit op €608,94. Volgens mij is dat wel aardig een nieuwe low. Voor ruim 10€ meer (rekening gehouden met de cadeaubonnen) heb je een Steel Legend Dark of XFX Swift en voor 20€ meer t.o.v. de Pulse heb je de Powercolor Reaper.

Ik ben benieuwd waar de prijzen op uit gaan komen als NVidia met de Supers komt.

[ Voor 70% gewijzigd door greenlizzard op 22-10-2025 10:35 ]

• HugoBoss1985
greenlizzard schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:20:
Aangezien er relatief weinig prijsvermeldingen voorbij komen. Bol.com heeft de Sapphire Pulse 9070 XT (verkoper: NBB.com) nu ook voor 640.99€. Bij gebruik van cadeaubonnen (Wissel.nl) kom je dan uit op €608,94. Volgens mij is dat wel aardig een nieuwe low. Voor ruim 10€ meer (rekening gehouden met de cadeaubonnen) heb je een Steel Legend Dark of XFX Swift en voor 20€ meer t.o.v. de Pulse heb je de Powercolor Reaper.

Ik ben benieuwd waar de prijzen op uit gaan komen als NVidia met de Supers komt.
Hoe werkt dat precies met die cadeaubonnen van/via Wissel.nl (zodat je daadwerkelijk €608,94 betaald)?

• greenlizzard
HugoBoss1985 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:48:
[...]

Hoe werkt dat precies met die cadeaubonnen van/via Wissel.nl (zodat je daadwerkelijk €608,94 betaald)?
Redelijk simpel. Als Wissel ze in voorraad heeft bestel je die (met 5% korting) en voeg je ze gelijk toe bij cadeaubonnen in je Bol.com account. Vervolgens reken je af met je tegoed (vaak al automatisch geselecteerd als je tegoed hebt). Waar je wel rekening mee moet houden is dat mocht je de bestelling retour sturen, je geen geld, maar logischerwijs Bol.com-tegoed terug krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door greenlizzard op 22-10-2025 10:14 ]

• HugoBoss1985
greenlizzard schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:06:
[...]

Redelijk simpel. Als Wissel ze in voorraad heeft bestel je die en voeg je ze gelijk toe bij cadeaubonnen in je Bol.com account. Vervolgens reken je af met je tegoed (vaak al automatisch geselecteerd als je tegoed hebt). Waar je wel rekening mee moet houden is dat mocht je de bestelling retour sturen, je geen geld, maar logischerwijs Bol.com-tegoed terug krijgt.
Klopt het dan dat je dus wel geld moet uitgeven bij Wissel.nl (en dat je dus toch meer betaald dan €608,94)?
Of zijn de cadeaubonnen gratis?
Ik begrijp dus niet helemaal goed hoe die prijs tot stand komt.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 07:47
HugoBoss1985 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:13:
[...]

Klopt het dan dat je dus wel geld moet uitgeven bij Wissel.nl (en dat je dus toch meer betaald dan €608,94)?
Of zijn de cadeaubonnen gratis?
Ik begrijp dus niet helemaal goed hoe die prijs tot stand komt.
Om niet heel offtopic te gaan..
Bij de meeste bonnen van wissel krijg je een zgn cashback of korting - hiermee krijg je dus óf meer waar voor je geld (bv bon van 25 euro voor 20) of krijg je in je account een soort van saldo.
Ik verwacht dat hierdoor de aangegeven prijs gehaald wordt.

http://specs.tweak.to/5253

• greenlizzard
Nu ook de door Tweakers.net aangeraden Powercolor Hellhound 9070 XT naar beneden in prijs bij Bol, €679,99 of €645,99 na 5% korting door gebruik cadeaubonnen (Wissel).

Streept mooi weg tegen het RAM dat als maar duurder wordt :X

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-12 15:11
NeuralNexus schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:32:

Ik heb de kaart aangesloten en hij werkt! Dank.
Had je de kaart via een externe verkoper gekocht of Amazon zelf? Ik twijfel nu ook om daar componenten te bestellen 😅

• Li1quid
DLSS schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:23:
[...]
Had je de kaart via een externe verkoper gekocht of Amazon zelf? Ik twijfel nu ook om daar componenten te bestellen 😅
Heb dezelfde kaart rechtstreeks besteld bij Amazon en deze kwam wel mooi verpakt in een doos ipv enveloppe.

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-12 15:11
Li1quid schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:10:
[...]

Heb dezelfde kaart rechtstreeks besteld bij Amazon en deze kwam wel mooi verpakt in een doos ipv enveloppe.
Hmm, vooral oppassen met externe verkopers dus. Best vervelend dat je zo op je hoede moet zijn.

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
€599,- voor Sapphire Pulse 9070xt
https://www.amazon.es/dp/B0DRPRZMK2

[ Voor 5% gewijzigd door streafer op 01-11-2025 12:07 ]

• HugoBoss1985
Hier een gerucht over prijs stijgingen n.a.v. de RAM prijzen/kosten...

https://videocardz.com/ne...0-xt-finally-reaches-msrp

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:20
De Acer BiFrost 9070XT is bij Megekko en Bol te koop voor €639. Dit is de 'premium' kaart van Acer.

Let wel, er zijn niet echt professionele reviews te vinden van deze kaart en ik lees op bijv. Reddit dat deze erg heet wordt.

• pandahunterz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12 16:56
De 9070 XT asus prime net op amazon.de voor 579 euro gezien, echter binnen enkele minuten alweer uitverkocht. daarnaast zou ook op computeruniverse.net deze voor 579 euro te zien zijn geweest volgens "https://www.gputracker.eu/nl/search/category/1/grafische-kaarten/facet/2/grafische-chip/amd-rx-9070-xt" maar inmiddels ook al weer duurder. Ze hebben m nog wel in het wit voor 599
https://www.computerunive...utm_content=text&APID=786

• HugoBoss1985
pandahunterz schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:26:
De 9070 XT asus prime net op amazon.de voor 579 euro gezien, echter binnen enkele minuten alweer uitverkocht. daarnaast zou ook op computeruniverse.net deze voor 579 euro te zien zijn geweest volgens "https://www.gputracker.eu/nl/search/category/1/grafische-kaarten/facet/2/grafische-chip/amd-rx-9070-xt" maar inmiddels ook al weer duurder. Ze hebben m nog wel in het wit voor 599
https://www.computerunive...utm_content=text&APID=786
Ik las ook nog ergens iets over een Gameplanet voucher bij Asus kaarten.

@TheBrut3 Een andere Acer is nu €620,99 bij Bol.com (NBB).
In Duitsland zelf betaald men daar €599 ex. verzending voor bij NBB.

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 20-11-2025 10:45 ]

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12 15:58
Dit klopt, ik heb een Asus Prime RX 9070 XT gekocht. Als je een review schrijft en de review-link samen met een aankoopbewijs doorgeeft op de actie website, dan ontvang je na een paar dagen een Gameplanet voucher van 75 euro.

Ik kom van een Xbox Series X, dus deze kaart is echt een enorme upgrade voor mij. Met de voucher heb ik onder andere Arc Raiders gekocht.

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-12 18:13
HugoBoss1985 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:31:
[...]

@TheBrut3 Een andere Acer is nu €620,99 bij Bol.com (NBB).
In Duitsland zelf betaald men daar €599 ex. verzending voor bij NBB.
Heb zelf 609,99 betaald bij NBB (incl verzendkosten) ipv de via Bol link voor de Acer Nitro AMD Radeon RX 9070 XT 16G OC - 16 GB. Komt als het goed is vandaag 🤞

• HugoBoss1985
fier0x schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:33:
[...]

Heb zelf 609,99 betaald bij NBB (incl verzendkosten) ipv de via Bol link voor de Acer Nitro AMD Radeon RX 9070 XT 16G OC - 16 GB. Komt als het goed is vandaag 🤞
Die prijs is inderdaad net daarna verschenen.
Twijfel zelf heel erg om nog een 9070 en/of XT aan te schaffen maar denk dat ik toch op de volgende generatie ga wachten.
Zelfs voor de XT zijn het nu wel een stuk lagere prijzen dan wat ik toen voor de 6800 XT betaalde.

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-12 18:13
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:55:
[...]

Twijfel zelf heel erg om nog een 9070 en/of XT aan te schaffen maar denk dat ik toch op de volgende generatie ga wachten.
Zelfs voor de XT zijn het nu wel een stuk lagere prijzen dan wat ik toen voor de 6800 XT betaalde.
Als je kan wachten tot de volgende generatie dan lijkt me dat de beste keuze. Case in point: Ik gebruik nu nog steeds mijn 1080TI..! Maar die is inmiddels echt wel op dus black friday komt voor mij mooi uit. En leuk om weer eens team red te proberen!

• TheBrut3
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:55:
Hier eigenlijk dezelfde situatie. Misschien als er een BF deal komt voor onder de €600, dat ik toesla voor een 9070XT.

Normaal sloeg ik een generatie over (770, 1070, 3070) en zou het nu de 5070 worden, maar ik wil geen 12GB kaart dus dan zou het de 5070Ti zijn en die vind ik te duur voor wat je krijgt. Daarom is de 9070XT de perfecte optie, maar er zijn eigenlijk geen spellen die ik nu speel of die er aan komen die het niet gewoon goed doen op de 3070 op 1440p.

• HugoBoss1985
fier0x schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:21:
[...]

Als je kan wachten tot de volgende generatie dan lijkt me dat de beste keuze. Case in point: Ik gebruik nu nog steeds mijn 1080TI..! Maar die is inmiddels echt wel op dus black friday komt voor mij mooi uit. En leuk om weer eens team red te proberen!
Nouja dat "op" is iets wat ook in het achterhoofd zit. De kaart is inmiddels 3 jaar oud en buiten garantie... dat speelt mee. Maar eigenlijk nog tevreden mee.

@TheBrut3 Dat karige RAM is toch iets waar je dan bij Nvidia, denk ik, weer tegenaan gaat lopen. Koop dan de goedkoopste kaart met 16gb in dit segment. Ik zie Wreckfest 2 Early Acces op native 4k al dik 15gb toewijzen terwijl het op 70 fps draait. Kortom prima balans van prestaties en VRAM hoeveelheid.

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-11-2025 10:11 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

Op amazon.de zie ik deze 9070 XT Sapphire Pulse:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RncE9hS0HbDZRC2YpfRXxDZ8-ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34CgTT2HAHpf2x75cda1BTyf.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0DRPRZMK2

Met 2 maanden leveringstermijn.

Het is een 9070 XT die stil afgesteld is, niet teveel verbruikt en de VRAM goed koelt. review: 13x Radeon RX 9070 XT Mega-round-up - De slimste koop is niet de duurste

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

OMD

De 9070 Hellound voor 499:
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935819

[Edit[
Affiliate link even veranderd in directe link.

Zelf ook maar besteld :)

[ Voor 52% gewijzigd door OMD op 23-11-2025 11:07 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• HugoBoss1985
OMD schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:41:

[Edit[
Dank voor de tip, ik heb er net eentje besteld voordat iedereen wakker wordt :+
Ik zat al te neigen naar een 9070 non-XT maar vond de prijzen nog net te hoog (het verschil met de XT te klein).
Wel jammer dat Intel maar niet met de B770 komt, ik had dat graag afgewacht en het ze gegund maar ik verwacht daar niet dit soort prestatie niveaus van (7900XT niveau).
Nu €100 verschil met de XT, én voor de kaart die volgens Tweakers het beste uit de test komt qua stilte, is wel mooi.
Ik denk dit: mooier wordt het qua prijzen volgens mij echt niet; zodra AMD de RAM kosten gaat doorberekenen aan de board partners gaan de prijzen weer omhoog... totdat (als) de AI bubbel barst.

YouTube: If you want a graphics card DON'T WAIT!!!

De ACER 9070 XT Nitro is nu inmiddels weer een €10 goedkoper bij NBB.

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 23-11-2025 13:09 ]

• TheBrut3
Ik zag de 9070XT onder de €600 bij NBB en wilde eigenlijk gaan bestellen.
Daarna open ik de pricewatch om te kijken of er nog acties waren voor de 5070Ti en ook maar de 9070 aangevinkt. Toen ik de 9070 Hellhound voor €499 zag ook gelijk gekocht. Had liever een XT, maar het verschil van €100 is wel erg groot.

• HugoBoss1985

[Edit[

And it's gone :P

Het valt me toch weer op dat de pricewatch de prijs van €499 in de prijshistorie weer niet geregistreerd heeft als laagste prijs.
Terwijl die prijs gisteren de hele dag actueel was...

Het is wel degelijk opgepikt door de pricewatch.

uitvoering: Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070

[ Voor 37% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-11-2025 11:26 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Alternate.nl aanbieding was niet voor de Belgen beschikbaar.

Ik heb de 9070 XT Sapphire Pulse op amazon.com.be gekocht voor 619 euro (BLACK10 code voor 10 euro korting) nu de leveringstermijn tot voor de Sint ingekort is.

https://amzn.eu/d/4Q69Gss

• HugoBoss1985
https://videocardz.com/newz/amd-radeon-gpus-may-cost-10-more

Nog een bericht over AMD Radeon prijsstijgingen.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Daarom is het een nu of nooit situatie. AMD heeft niet bergen VRAM met termijncontracten/futures ingekocht en rekent de prijsverhoging al snel door.

RDNA 2 en 4 zijn de goede generaties. RDNA 1 had gevoelige DisplayPort (weigert te werken met niet gecertificeerde kabels) en RDNA 3 was een chiplets experiment met teveel warmte dat de klokfrequenties en performance limiteerde.

RDNA 5 of UDNA kan weer een experimentele generatie zijn.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46

[Edit[

Thx voor de tip. Die van mij is ook onderweg.

Ik ben van 1440p naar 5120x2160 gegaan, dus werd wel tijd voor wat anders dan een 5700 XT. (Die heeft ook geen raytracing en maar 8 GB Vram, dus aflopende zaak.)

Ik ben altijd wel AMD-fan geweest, maar zat nu te twijfelen tussen een 9070 XT of 5070 Ti.

Maar 20-30% meer performance voor 50-60% hogere prijs (stille 9070 vs stille 5070 Ti), dus laat maar. Dit is al weer 3x sneller dan de 5700 XT (ook Black Friday-exemplaar, maar uit 2020).

• HugoBoss1985
rapture schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:18:
Daarom is het een nu of nooit situatie. AMD heeft niet bergen VRAM met termijncontracten/futures ingekocht en rekent de prijsverhoging al snel door.

RDNA 2 en 4 zijn de goede generaties. RDNA 1 had gevoelige DisplayPort (weigert te werken met niet gecertificeerde kabels) en RDNA 3 was een chiplets experiment met teveel warmte dat de klokfrequenties en performance limiteerde.

RDNA 5 of UDNA kan weer een experimentele generatie zijn.
Alternate heeft nu een 9070 XT deal van een Asrock kaart.

https://www.alternate.nl/...hekaart&utm_term=JHXR0K02

Jays2Cents zegt eigenlijk dat er niets aan de hand is en dat het wel mee zal vallen.
Ik kijk normaal niet naar zijn filmpjes maar heb dat filmpje net even gekeken n.a.v. een post van iemand onder het frontpage artikel.

YouTube: Is the beginning of the end for consumers?

Hij benoemd wel dat dit alleen het geval is (en al een tijdje) voor kaarten met heel veel geheugen zoals de 4090 en 5090.
Maarja dat speelt toch al heel erg lang i.t.t. de geruchten rondom AMD prijzen?
Maar ik denk dan weer: het is dan een logisch gevolg dat de goedkopere kaarten, met minder vram, ook weer duurder worden. Ondanks dat het dan niet direct door AI komt maar door graaien en om de prijsverschillen met duurdere kaarten gelijk te houden.
En het vram op de goedkopere kaarten met minder vram kan ook ingezet worden voor de duurdere/pro kaarten en daar verdiend men dan veel meer.

[ Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-11-2025 16:54 ]

• BlueBird022
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-12 04:28
Vandaag 24 nov 17:00 ASRock AMD Radeon RX 9070 XT Steel Legend Dark voor 599,-
Nu wordt het interessant.

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-12 13:21
En de Asus Prime 9070XT nu 588,99 bij NBB. Gelijk maar besteld, ben benieuwd!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:24
Koop in dat kader je kaart nu want met de dram tekorten gaan de prijzen ongetwijfeld de lucht in.

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-12 11:28
boozzz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 06:53:
En de Asus Prime 9070XT nu 588,99 bij NBB. Gelijk maar besteld, ben benieuwd!
Inderdaad een mooie deal, ook maar gelijk besteld!

• TheBrut3
Kaart netjes binnengekomen.
Gelijk er in gezet en wat vergelijking gedraaid in Steel Nomad;
3070uv system watt: 350
Steel Nomad score: 3428
3070stock system watt: 365
Steel Nomad score: 3232
9070stock system watt: 310
Steel Nomad score: 6007
9070auto oc system watt: 335
Steel Nomad score: 6231
9070 -70 uv + 2600 mem system watt: 345
Steel Nomad score: 6500

Al om al, iets minder verbruik dan de 3070 had en meer dan 3000 meer Steel Normad score. Ik ben een blij persoon.

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12 00:16
Zondag was in Duitsland de ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC voor 550 euro te koop. Helaas was het via Alternate Duitsland en die versturen niet naar Nederland.

https://geizhals.de/asus-...e&hloc=eu&hloc=pl&hloc=uk

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:06

aKra

Intentionally left blank.

Momenteel de goedkoopste 9070 XT OC met een boostclock van 3100MHz voor € 598,99.

Zojuist besteld, ben benieuwd, een Acer videokaart :P

https://nl.nbb.com/nl/p/a...r6-1x-hdmi-3x-dp/a1076877

Intentionally left blank.

• Taquila
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-12 11:51
In Frankrijk staat de PowerColor Reaper te koop voor €585, en de ASRock Challenger zelfs voor €569.

Verzending naar België was €17.

https://infomaxparis.com/...-9070-xt-16-go.html#ae322
https://infomaxparis.com/...enger-16-go-oc.html#ae322

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
rapture schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:18:
In theorie kunnen de prijzen nog verder omlaag als Nvidia haar RTX 50 Super zou introduceren, maar helaas is de release uitgesteld.

March of the Eagles

• HugoBoss1985
Taquila schreef op woensdag 26 november 2025 @ 09:52:
In Frankrijk staat de PowerColor Hellhound te koop voor €585, en de ASRock Challenger zelfs voor €569.

Verzending naar België was €17.

https://infomaxparis.com/...-9070-xt-16-go.html#ae322
https://infomaxparis.com/...enger-16-go-oc.html#ae322
*Reaper

• Taquila
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-12 11:51
Whoops! Aangepast.

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:12

Fontainemelon

Zuiderbuur

Lijkt erop dat de betere deals alweer voorbij zijn, zeker voor Belgen. Jammer dat ik de Asus Prime bij NBB voor 590 gemist heb, nu nog bij Proshop voor 600 maar die leveren niet naar Belgenland. :'(

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:18
Grappig dat mensen zich hier druk maken om een paar tientjes meer of minder. Hoe lang gebruik je zo'n kaart nou? Ik ben iig van plan mijn GPU minimaal 4 jaar te gebruiken. Dan boeien die paar tientjes natuurlijk totaal niet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
PowerColor Radeon RX 9070 XT Reaper 16GB voor €599,-

De Non-XT hellhound aanbieding van vorige week was vrij snel op, dus ik neem aan dat ze hier ook maar een beperkt aantal van leveren.

https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1935817

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• HugoBoss1985
Gigabyte heeft op dit moment een cashback actie. Helaas zijn veel NL shops alsnog niet echt aantrekkelijk met dit aanbod en/of duurder dan voorheen.
NBB lijkt wel interessant. Dan kom je met cashback en verzendkosten weer (+/- €25 meer) in de buurt van de PowerColor 9070 Hellhound voor €499 deal.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 09-12-2025 13:00 ]

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord