Heb je een linkje? XT?Nox schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:43:
De Pulse is nu voor 640 te koop, maar da's een actie die vermeld staat. Ik wil deze kaart graag in de nieuwe build. Maar ik wil ook een sapphire mobo, mits de reviews goed zijn (de nitro b850A) en het geen ondermaatse kwaliteit is.
Gokje voor de kenners: zou deze kaart nog goedkoop blijven? Liefst wacht ik nog ff een week of 3-4-5. Want de pulse was wel altijd de duurdere kaart van alle XT's maar is nu de goedkoopste.
https://www.proshop.nl/Gr...pc&utm_campaign=pricesite
Maar is dus 3 dagen voortijdig afgelopen, wilde dit weekend de knoop doorhakken
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Edit: ik moet beter lezen.
[ Voor 95% gewijzigd door Nox op 29-09-2025 12:41 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Kan iemand mij snel van wat advies voorzien?
Ik heb een 9070 XT via amazon gekocht. De videokaart is gewoon in een zak (zonder doos/padding dus!) geleverd. Ik schrok daar wel een beetje van: het is een dure kaart en er wordt veel gesmeten door koeriers. Het lijkt me een fragiel item?
Ik overweeg de bestelling te retourneren en de kaart opnieuw te bestellen via Bol.com. Het scheelt slechts 6 euro en in mijn ervaring is de levering doorgaans wel beter verpakt.
Ik wilde eigenlijk dit weekend bouwen. Als ik snel genoeg ben, dan heb ik de kaart op tijd binnen via Bol.:strip_exif()/f/image/wiqJr73AxiFhkLPo67JYvSm1.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zouden jullie doen? Of maak ik me druk om niets?
Ik heb een 9070 XT via amazon gekocht. De videokaart is gewoon in een zak (zonder doos/padding dus!) geleverd. Ik schrok daar wel een beetje van: het is een dure kaart en er wordt veel gesmeten door koeriers. Het lijkt me een fragiel item?
Ik overweeg de bestelling te retourneren en de kaart opnieuw te bestellen via Bol.com. Het scheelt slechts 6 euro en in mijn ervaring is de levering doorgaans wel beter verpakt.
Ik wilde eigenlijk dit weekend bouwen. Als ik snel genoeg ben, dan heb ik de kaart op tijd binnen via Bol.
:strip_exif()/f/image/wiqJr73AxiFhkLPo67JYvSm1.jpg?f=fotoalbum_large)
De doos zelf zorgt voor een redelijk goede bescherming maar ik snap je punt. Is de doos aan de buitenkant onbeschadigd dan zou ik mij er niet druk om maken. Echter zou ik de kaart daar niet meer bestellen in de toekomst.NeuralNexus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:33:
Kan iemand mij snel van wat advies voorzien?
Ik wilde eigenlijk dit weekend bouwen. Als ik snel genoeg ben, dan heb ik de kaart op tijd binnen via Bol.[Afbeelding]
Stay hungry, stay foolish!
Dank voor de snelle reactie! De doos ziet er in principe goed uit. Alleen lichtelijk een hoekje is beschadigd, maar dat zegt niet zo veel.CHKYBSTRD schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:49:
[...]
De doos zelf zorgt voor een redelijk goede bescherming maar ik snap je punt. Is de doos aan de buitenkant onbeschadigd dan zou ik mij er niet druk om maken. Echter zou ik de kaart daar niet meer bestellen in de toekomst.
Aansluiten en kijken of alles goed werkt.NeuralNexus schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:51:
[...]
Dank voor de snelle reactie! De doos ziet er in principe goed uit. Alleen lichtelijk een hoekje is beschadigd, maar dat zegt niet zo veel. [Afbeelding]
Het heeft niet veel bewegende onderdelen die stuk kunnen gaan.
Volgens mij wil je niet weten wat er soms met pakketjes gebeurt.
Valt idd wel mee. Ik zou hem testen en als die mij zou bevallen dan zou ik de kaart houden.
Stay hungry, stay foolish!
Ach tja, de Amazon kartonnen zak verpakking...
Kan iemand vertellen of een PowerColor Hellhound Radeon RX 9070 XT 16GB Videokaart standaard in een dichte anti statische zak komt? Ik heb van een bekende Nederlandse shop een redelijk afgeragde, niet gesealde doos ontvangen met daarin deze kaart. Maar de zak waar de kaart in zit is ook open. Het lijkt dus op een retour die voor het volle pond opnieuw is verkocht.
Ik heb vanmiddag m'n Powercolor Red Devil 9070XT binnen gekregen. En deze wilde ik natuurlijk direct testen. Prestaties zijn goed, echter met de default settings van de kaart op zowel performance als quiet bios is er een hoge toon te horen. Dit is geen coilwhine. Ik heb namelijk getest door de fans op 39% te vast te zetten met fancontrol. Zodra de kaart max stroom vraagt om een game te runnen, aka 300W of meer gaat het enorm piepen. Ik heb nog niet de precieze dropoff kunnen vinden, maar het lijkt alsof de kaart 300W niet leuk vind.
Is dit normaal gedrag voor een kaart als deze of is er iets mis mee?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Met de fans op een vaste snelheid (en dus geluid) krijg je wel een hoge toon uit je videokaart die niet uit de fans komt? Dat is precies wat coilwhine isye-roon schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:22:
Ik heb vanmiddag m'n Powercolor Red Devil 9070XT binnen gekregen. En deze wilde ik natuurlijk direct testen. Prestaties zijn goed, echter met de default settings van de kaart op zowel performance als quiet bios is er een hoge toon te horen. Dit is geen coilwhine. Ik heb namelijk getest door de fans op 39% te vast te zetten met fancontrol. Zodra de kaart max stroom vraagt om een game te runnen, aka 300W of meer gaat het enorm piepen. Ik heb nog niet de precieze dropoff kunnen vinden, maar het lijkt alsof de kaart 300W niet leuk vind.
Dit.DannyXP1600 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:54:
[...]
Met de fans op een vaste snelheid (en dus geluid) krijg je wel een hoge toon uit je videokaart die niet uit de fans komt? Dat is precies wat coilwhine is
Ik ben vandaag jaar oud dat ik dat nu weet. Ik heb altijd gedacht dat coilwhine te maken had met het spinnen van de fans. Omdat fans ook coily zijn en zo.DannyXP1600 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:54:
[...]
Met de fans op een vaste snelheid (en dus geluid) krijg je wel een hoge toon uit je videokaart die niet uit de fans komt? Dat is precies wat coilwhine is
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ventilator motoren (de elektronica daarvan) kunnen in mijn beleving ook een vergelijkbaar geluid produceren.ye-roon schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:33:
[...]
Ik ben vandaag jaar oud dat ik dat nu weet. Ik heb altijd gedacht dat coilwhine te maken had met het spinnen van de fans. Omdat fans ook coily zijn en zo.
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:49:
[...]
De doos zelf zorgt voor een redelijk goede bescherming maar ik snap je punt. Is de doos aan de buitenkant onbeschadigd dan zou ik mij er niet druk om maken. Echter zou ik de kaart daar niet meer bestellen in de toekomst.
Ik heb de kaart aangesloten en hij werkt! Dank.Li1quid schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:15:
[...]
Aansluiten en kijken of alles goed werkt.
Het heeft niet veel bewegende onderdelen die stuk kunnen gaan.
Volgens mij wil je niet weten wat er soms met pakketjes gebeurt.
[ Voor 31% gewijzigd door NeuralNexus op 06-10-2025 19:33 ]
Aangezien er relatief weinig prijsvermeldingen voorbij komen. Bol.com heeft de Sapphire Pulse 9070 XT (verkoper: NBB.com) nu ook voor 640.99€. Bij gebruik van cadeaubonnen (Wissel.nl voor 5% korting) kom je dan uit op €608,94. Volgens mij is dat wel aardig een nieuwe low. Voor ruim 10€ meer (rekening gehouden met de cadeaubonnen) heb je een Steel Legend Dark of XFX Swift en voor 20€ meer t.o.v. de Pulse heb je de Powercolor Reaper.
Ik ben benieuwd waar de prijzen op uit gaan komen als NVidia met de Supers komt.
Ik ben benieuwd waar de prijzen op uit gaan komen als NVidia met de Supers komt.
[ Voor 70% gewijzigd door greenlizzard op 22-10-2025 10:35 ]
Hoe werkt dat precies met die cadeaubonnen van/via Wissel.nl (zodat je daadwerkelijk €608,94 betaald)?greenlizzard schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:20:
Aangezien er relatief weinig prijsvermeldingen voorbij komen. Bol.com heeft de Sapphire Pulse 9070 XT (verkoper: NBB.com) nu ook voor 640.99€. Bij gebruik van cadeaubonnen (Wissel.nl) kom je dan uit op €608,94. Volgens mij is dat wel aardig een nieuwe low. Voor ruim 10€ meer (rekening gehouden met de cadeaubonnen) heb je een Steel Legend Dark of XFX Swift en voor 20€ meer t.o.v. de Pulse heb je de Powercolor Reaper.
Redelijk simpel. Als Wissel ze in voorraad heeft bestel je die (met 5% korting) en voeg je ze gelijk toe bij cadeaubonnen in je Bol.com account. Vervolgens reken je af met je tegoed (vaak al automatisch geselecteerd als je tegoed hebt). Waar je wel rekening mee moet houden is dat mocht je de bestelling retour sturen, je geen geld, maar logischerwijs Bol.com-tegoed terug krijgt.HugoBoss1985 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Hoe werkt dat precies met die cadeaubonnen van/via Wissel.nl (zodat je daadwerkelijk €608,94 betaald)?
[ Voor 14% gewijzigd door greenlizzard op 22-10-2025 10:14 ]
Klopt het dan dat je dus wel geld moet uitgeven bij Wissel.nl (en dat je dus toch meer betaald dan €608,94)?greenlizzard schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:06:
[...]
Redelijk simpel. Als Wissel ze in voorraad heeft bestel je die en voeg je ze gelijk toe bij cadeaubonnen in je Bol.com account. Vervolgens reken je af met je tegoed (vaak al automatisch geselecteerd als je tegoed hebt). Waar je wel rekening mee moet houden is dat mocht je de bestelling retour sturen, je geen geld, maar logischerwijs Bol.com-tegoed terug krijgt.
Of zijn de cadeaubonnen gratis?
Ik begrijp dus niet helemaal goed hoe die prijs tot stand komt.
Om niet heel offtopic te gaan..HugoBoss1985 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:13:
[...]
Klopt het dan dat je dus wel geld moet uitgeven bij Wissel.nl (en dat je dus toch meer betaald dan €608,94)?
Of zijn de cadeaubonnen gratis?
Ik begrijp dus niet helemaal goed hoe die prijs tot stand komt.
Bij de meeste bonnen van wissel krijg je een zgn cashback of korting - hiermee krijg je dus óf meer waar voor je geld (bv bon van 25 euro voor 20) of krijg je in je account een soort van saldo.
Ik verwacht dat hierdoor de aangegeven prijs gehaald wordt.
http://specs.tweak.to/5253
Nu ook de door Tweakers.net aangeraden Powercolor Hellhound 9070 XT naar beneden in prijs bij Bol, €679,99 of €645,99 na 5% korting door gebruik cadeaubonnen (Wissel).
Streept mooi weg tegen het RAM dat als maar duurder wordt
Streept mooi weg tegen het RAM dat als maar duurder wordt
Had je de kaart via een externe verkoper gekocht of Amazon zelf? Ik twijfel nu ook om daar componenten te bestellen 😅NeuralNexus schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:32:
Ik heb de kaart aangesloten en hij werkt! Dank.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Voor achtergrondinformatie over de prijzen bij release en de mechanismen daarachter, check review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |