9070 is daar ook €569.alaineman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:59:
https://www.notebooksbill...t+16gb+grafikkarte+880836
639 bij NBB
658 incl verzending naar Nederland
Tweede webshop in DE met deze Asus Prime kaarten.
Mooie nieuwe bodem.
9070 is daar ook €569.alaineman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 15:59:
https://www.notebooksbill...t+16gb+grafikkarte+880836
639 bij NBB
658 incl verzending naar Nederland
[ Voor 6% gewijzigd door alaineman op 05-06-2025 16:17 ]
Mooie deal op dit moment en vergeleken met NL.alaineman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:17:
Zonet een 9070xt besteld bij NBB
Levering 10 juni of later
[Afbeelding]
Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6
8gb kaarten duurder dan hetzelfde model met 16gbnabilos schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:33:
Zijn weer lekker bezig hoor met die 9060 XT prijzen, ff weer kijken hoeveel stumpers ze kunnen pakken.![]()
Idd wel goed nieuws dat die 9070 en 9070 XT echt perfect geprijsd zijn nu.
Hoezo, ik zie prijzen ruim onder de 400 euro. Dat is toch zoals verwacht?nabilos schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:33:
Zijn weer lekker bezig hoor met die 9060 XT prijzen, ff weer kijken hoeveel stumpers ze kunnen pakken.![]()
Idd wel goed nieuws dat die 9070 en 9070 XT echt perfect geprijsd zijn nu.
Als je dat door zo'n opmerking/mening van een ander laat vallen dan gedraag jij je wel als een stumper. (Ik zeg niet dat jij het dan bent)[Roland] schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:54:
[...]
Hoezo, ik zie prijzen ruim onder de 400 euro. Dat is toch zoals verwacht?
Ik was van plan te bestellen als de prijs onder de 400 zou zitten. Maar wil geen stumper zijn dus wat bedoel je,
[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2025 18:34 ]
En uitverkocht.matt1991 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:32:
[Afbeelding]
Hier ook besteld bedankt voor het attenderen op de deal.
Je neemt mijn "ik wil geen stumper zijn" te letterlijk :-)HugoBoss1985 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:58:
[...]
Als je dat door zo'n opmerking/mening van een ander laat vallen dan gedraag jij je wel als een stumper. (Ik zeg niet dat jij het dan bent)![]()
Hij bedoeld wellicht dat sommige kaarten overpriced zijn.
Gewoon kopen volgens plan zou ik doen.
Het valt me wederom op dat Megekko nog doorgaat met "OP=OP".
Daar was vanmorgen nog iets over op het journaal m.b.t. een andere webshop.
De Consumentenbond wil dat andere websites die zo handelen (ook) aangepakt worden.
Op basis van de dollarprijzen mag je +-€319 en +-€369 verwachten voor de MSRP modellen, als je ze daarvoor kan krijgen is de RX9070 16GB een goede deal. De vraag is echter wel, als je ze daarvoor kan krijgen, hoe lang dat gaat duren. Meerdere bronnen geven inmiddels immers aan dat we moeten verwachten dat AMD ook deze launch weer subsidieerd met rebates op de eerste paar verkochte instap modellen.[Roland] schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:54:
[...]
Hoezo, ik zie prijzen ruim onder de 400 euro. Dat is toch zoals verwacht?
Ik was van plan te bestellen als de prijs onder de 400 zou zitten. Maar wil geen stumper zijn dus wat bedoel je,
En dit is wat TPU gister aangaf:And then there’s this MSRP farce. 310 euros net (369 euros gross) sounds good, looks great in a press release, but is completely unrealistic in business terms. I know the partners’ calculations, I know the FOBs. Not only do these prices not cover costs, they certainly also require targeted subsidies. It only becomes realistic from around 345 euros net, i.e. around 410 gross. And even then, the margin is a shadow of its former self. The quantities? Symbolic. The market availability? Selective. The MSRP is a label that fits on the box, not on the invoice. But we already know that from the green corner.
AMD has set an ambitious MSRP of $350 for the RX 9060 XT 16 GB, and the 8 GB model comes at only $300. For the ASUS Prime OC, in the last few days, we got price points of $350, $430, $350 and $360 in that order. While of course I'd love to see $360 for the Prime OC, this seems quite unrealistic. Every single board partner that I talked to—who was willing to discuss pricing—said that the MSRP of $350 is a fantasy, and it will be impossible to reach without kickbacks from AMD. Usually such campaigns are limited to a certain number of GPUs sold, or a certain percentage of the overall volume, so prices won't last. I guess we'll know more soon, but realistically, I'd expect the RX 9060 XT 16 GB to sell for $400+, and the 8 GB model for $350+, possibly higher, depending on demand.
Deed ik niet[Roland] schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:40:
[...]
Je neemt mijn "ik wil geen stumper zijn" te letterlijk :-)
Vooral nieuwsgierig naar waarom hij dat vind. Is al duidelijker nu mert jou op=op opmerking.
[ Voor 15% gewijzigd door Pepperoni op 05-06-2025 19:47 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Cosmik op 05-06-2025 20:16 ]
650 als je snel bentGummiebeer schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:39:
[...]
En uitverkocht.![]()
Overweeg om mijn 6800XT te vervangen. Gewacht op specs van 9060XT maar dat wordt het dus niet.
Nu maar eens goed uitzoeken of een 9070XT meerwaarde voor mij geeft tov een 9070 OC.
Ik niet. Die vragen aan 'ons' voor een 9070 non XT anders ook rustig even 110 euro extra t.o.v. de Duitse zustersite waar je niet kunt bestellen als Nederlander. En dit is zeker geen incident, maar doen ze wel vaker daar. Goed Duits BTW moet je wel even voor corrigeren, maar dan is het nog steeds 95-100 opslag.
[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 05-06-2025 20:18 ]
Ik heb hem besteld, maar hij is nu wel al wegalaineman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:11:
[...]
650 als je snel bent
https://nl.nbb.com/nl/p/a...gddr6-hdmi-3x-dp/a1078242
[ Voor 8% gewijzigd door alaineman op 05-06-2025 20:29 ]
Eigenlijk heeft de voorkeur voor een Powercolor, maar de prijs is wel interessant van de Asus.alaineman schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:11:
[...]
650 als je snel bent
Fair enough en zo kan je het ook bekijken.!mark schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:17:
[...]
Ik niet. Die vragen aan 'ons' voor een 9070 non XT anders ook rustig even 110 euro extra t.o.v. de Duitse zustersite waar je niet kunt bestellen als Nederlander. En dit is zeker geen incident, maar doen ze wel vaker daar. Goed Duits BTW moet je wel even voor corrigeren, maar dan is het nog steeds 95-100 opslag.
Dan zou ik het eerder gunnen aan de Nederlandse tak van NBB, welke nu gewoon dezelfde prijs rekent als in de Duitse winkel. Net voor voor m'n neefje die nog een kaart zocht dan ook daar maar gehaald+voorgeschoten voor 579,-. Dat is een eindelijk een prijs welke met de huidige wisselkoers overeenkomt met de adviesprijs.
[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-06-2025 21:34 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Gummiebeer op 05-06-2025 20:51 ]
Die Asus is nu wel echt weg zie ik. Nu ongeduldig wachtenGummiebeer schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:51:
En de Asus toch besteld.![]()
Kan de 6800XT op V&A om iemand anders blij te maken.
Gisteren had Megekko een heel aantal 16GB 9060xt kaarten voor 374 euro. Gezien dat inclusief gratis verzenden is wat mij betreft precies MSRP. Die van mij komt vandaag.Dennism schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:47:
[...]
Op basis van de dollarprijzen mag je +-€319 en +-€369 verwachten voor de MSRP modellen, als je ze daarvoor kan krijgen is de RX9070 16GB een goede deal. De vraag is echter wel, als je ze daarvoor kan krijgen, hoe lang dat gaat duren. Meerdere bronnen geven inmiddels immers aan dat we moeten verwachten dat AMD ook deze launch weer subsidieerd met rebates op de eerste paar verkochte instap modellen.
Dit is bijv. wat Igor aangeeft over de RX 9060XT 16GB qua prijzen excel en incl btw (Duitsland)
Dat vermoeden was er dus helaas al, hopelijk dat AMD het dit keer wel snel voor elkaar heeft qua supply en niet dat het 'door blijft etteren', zoals nu met de 9070XT veelal het geval is. Maar Hardware Unboxed kwam ook al met het nieuws dat ze hadden opgevangen op Computex bij enkele AIB's dat AMD, wanneer mogelijk, pas van plan is om de 9070XT daadwerkelijk te gaan leveren voor prijzen waarmee AIB's zonder trucjes MSRP kunnen behalen zodra Nvidia de supers gaat lanceren. Als dat klopt vermoed ik dat dit ook weinig goed beloofd voor 9060XT prijzen, tenzij de verkoop slechter loopt dan gepland.[Roland] schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:52:
[...]
Gisteren had Megekko een heel aantal 16GB 9060xt kaarten voor 374 euro. Gezien dat inclusief gratis verzenden is wat mij betreft precies MSRP. Die van mij komt vandaag.
Antwoord op:"De vraag is echter wel, als je ze daarvoor kan krijgen, hoe lang dat gaat duren" van jou.
Niet zo lang. Ze zijn allemaal weg en prijzen voor de 16GB versie beginnen nu bij 419 euro.
Wel een beetje jammer.
Daarnet kreeg ik bericht dat het aangemeld is voor verzending dus dat is al goed.Pepperoni schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 22:03:
[...]
Die Asus is nu wel echt weg zie ik. Nu ongeduldig wachten
Ze zijn er weer, ik heb er eentje besteld.[Roland] schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:52:
[...]
Gisteren had Megekko een heel aantal 16GB 9060xt kaarten voor 374 euro. Gezien dat inclusief gratis verzenden is wat mij betreft precies MSRP. Die van mij komt vandaag.
Antwoord op:"De vraag is echter wel, als je ze daarvoor kan krijgen, hoe lang dat gaat duren" van jou.
Niet zo lang. Ze zijn allemaal weg en prijzen voor de 16GB versie beginnen nu bij 419 euro.
Wel een beetje jammer.
Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6
Hier ook net! Wel mooi zo met het druilerige pinksterweekend.matt1991 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:29:
Hier net de Asus prime 9070 XT van NBB binnengekregen.
Dat is niet eerlijk, mijne komt dinsdag pasmatt1991 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:29:
Hier net de Asus prime 9070 XT van NBB binnengekregen.
Ook bij NBB besteld? Kan mij voorstellen dat daar een enorme run is geweest door de lage prijs tov de rest. Het verbaasde mij ook dat het vanmiddag al bezorgd werdt, had eerder dinsdag of woensdag verwacht.
Ja ik wel, de mijne ook pas dinsdag helaas. Ik zag dat de mijne door NBB wel tegelijk is verstuurd met de rest, dus het zal wel net pech zijn met de DHL. Oh well. gelukkig werkt mijn rx6800 nog prima.Gummiebeer schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:14:
[...]
Ook bij NBB besteld? Kan mij voorstellen dat daar een enorme run is geweest door de lage prijs tov de rest. Het verbaasde mij ook dat het vanmiddag al bezorgd werdt, had eerder dinsdag of woensdag verwacht.
Als je die route wilt gaan, je hebt ook nog dingen als Mailboxde die het door zenden. Of dat financieel dan nog interessant is voor je weet ik niet.Jelle Steenbergen schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:50:
Ik heb de Asus 9070XT deal gemist, dus ik wacht toch even op andere <700 aanbiedingen.
Deze komt in een nieuwe build en alle andere onderdelen zijn zo'n beetje binnen. Wel wat ongeduldig dus ben over de grens gaan kijken, sommigen lijken ook naar NL te verzenden, bijv. Acer Nitro, bij de Duitse versie van NBB @ 699€ - https://www.notebooksbill...+rx+9070+xt+16g+oc+877392
In Italië lijken de prijzen al verder gezakt, maar de meeste shops verzenden niet internationaal. Er zijn uitzonderingen, maar ik heb natuurlijk geen ervaring daar, dus ik slaap er nog een nachtje over.
[ Voor 30% gewijzigd door daksie op 19-06-2025 11:07 ]
Ik heb eens rondgekeken maar vind dat toch wel erg spannend hoor. Allemaal winkels die ik niet ken en niet zo goed kan inschatten of het betrouwbaar is. Ik zie de echt lage prijzen toch ook vooral bij winkels met of een lage rating of weinig ratings.daksie schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:01:
Voor degenen die aan de grens wonen of levering uit Duitsland prima vinden, zijn er een aantal non-XT modellen beschikbaar voor onder en rond RRP.
Acer @ 599
Acer Nitro @ 599
XFX @ 630
XFX Quicksilver @ 630
(ex. extra btw en verz.)
Ja, die nullprozentshop ken ik ook niet. Ik ben alleen bekend met de Nederlandse tak van notebooksbilliger (nbb.nl), maar het is is een prima site voor zover ik weet.Rainbow schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 21:54:
[...]Ik heb eens rondgekeken maar vind dat toch wel erg spannend hoor. Allemaal winkels die ik niet ken en niet zo goed kan inschatten of het betrouwbaar is. Ik zie de echt lage prijzen toch ook vooral bij winkels met of een lage rating of weinig ratings.
[ Voor 51% gewijzigd door daksie op 21-06-2025 09:12 ]
Op de Duitse NBB kijken; daar kun je veel makkelijker zoeken/filteren.Dwarrelegel schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:04:
Hier ook aan wachten voor een kaart op de 700€.
Regelmatig al naar nbb en caps gekeken maar hij websites zijn zo ongelofelijk slecht. (Zoek functie van niks en de categorien zijn merken in plaats van gpu chips of dergelijke). Dit haalt voor mij veel vertrouwen weg.
Als eerst: Er zit qua prestaties zo goed als nul verschil tussen verschillende versies van zelfde GPU chip. Dus je moet zeker niet een duurdere 9070XT kopen met het idee betere prestaties te hebben.Rainbow schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:47:
Ik heb heel lang zitten twijfelen, maar wil toch wel echt graag een nieuwe videokaart nu en zat ook te denken, hoeveel meer geld is 2-5fps nou eigenlijk waard, zeker geen 100 euro... Komt bij dat ik een 850W voeding heb en voor zo'n Red Devil een 900W wordt aangeraden, wat ook weer extra zou kosten.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq