Schaapje_BlaaT schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:12:
[...]
Ik heb die hellhound rx 9070. Helaas 689 voor betaald wat ie inmiddels ook weer kost. Zonet nog eens gecheckt of die fan een tik geluid maakt maar met mijn oor bij de kast lastig te horen of er wat voor geluid dan ook uit komt want hij wordt overstemd door de Mugen 5 PCGH editie (die bekend staat als uitermate stil)
Liefhebbers van stilte zou ik zeker adviseren voor die hellhound te gaan, zeker als die nog eens voor 599 langs komt
€599 of €689 is nogal een verschil in zo'n korte tijd.
Zo zie je maar dat geduldig afwachten nog de moeite waard is.
Zoals ik een paar reacties terug postte zal het nog vaker voor gaan komen, verwacht ik.
En men weet nu ook dat de 9070 dus ooit al voor €599 is verkocht.
Ik zou dus iets anders adviseren (en druk me voorzichtiger uit) maar blijkbaar zijn onze ervaringen verschillend
Fan stop/start tik/klik hadden de fans van mijn Reaper alle 3 (Gigabyte kaarten hebben dit vaak ook is mijn ervaring).
Een een storend motor/elektrisch bijgeluid van de ventilator motoren wat over het gehele toerental range hoorbaar was.
Ik heb zelfs de 3 fans afzonderlijk getest en de fans hadden alle 3 bovenstaande.
Vandaar dus dat dat mij het "eigen" leek van deze specifieke fans op de Reaper (en dus eentje op de Hellhound).
Afijn misschien horen anderen dit niet en/of zit het op een frequentie die niet iedereen kan waarnemen.
En mijn pc is héél, héél stil verder (alleen maar Noctua FDB fans die vaak geen 1000rpm aantikken, ook voor de cpu).
Mijn TUF 6800XT heeft het verder geen van beide, die is onhoorbaar zolang het toerental niet te hoog wordt.
Afijn ik koop dus geen Powercolor kaart meer (er vanuit gaande dat de Red Devil boven mijn budget blijft/wat ik uit wil geven).
Dit is wel aardig offtopic hier maar ik wilde toch even reageren...
[
Voor 18% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 07-05-2025 22:25
]