Ik had ondertussen echt wel n mailtje verwacht dat die 16 april vervroegd zou worden, waarom er orders na mij (voor dezelfde prijs) een levertijd van n maand eerder hebben maakt me best wel kwaadThaGuus schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:41:
[...]
Ik heb de prijzen vandaag niet in de gaten gehouden, maar mijn kaart heb ik aangeschaft voor 1190 euro met een leverdatum van 10 maart via dezelfde link. Volgens mij waren ze gisteren iets gestegen naar 1300+, maar volgens mij nog steeds de goedkoopste kaart op dit moment.
Het aparte is ook dat bij jou volgens mij meteen een datum stond, en bij mij stond er eerst "leverdatum onbekend" en pas na 1 dag kreeg ik het mailtje met de leverdatum. Dus ik heb hoop voor je dat het toch vervroegd wordt.Cartman! schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:45:
[...]
Ik had ondertussen echt wel n mailtje verwacht dat die 16 april vervroegd zou worden, waarom er orders na mij (voor dezelfde prijs) een levertijd van n maand eerder hebben maakt me best wel kwaad
Ik zal ze ook nog wel mailen met vraag om uitleg want het is wel echt heel vreemd natuurlijk. Orders die dagen later gedaan worden en eerder geleverd worden.ThaGuus schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:47:
[...]
Het aparte is ook dat bij jou volgens mij meteen een datum stond, en bij mij stond er eerst "leverdatum onbekend" en pas na 1 dag kreeg ik het mailtje met de leverdatum. Dus ik heb hoop voor je dat het toch vervroegd wordt.
16 april is wel heel maf, mijn levertijd is nu toch bijgesteld van 19 maart naar 1 - 4 april. En dat terwijl ik op 6 februari heb besteld.Cartman! schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 23:00:
[...]
Ik zal ze ook nog wel mailen met vraag om uitleg want het is wel echt heel vreemd natuurlijk. Orders die dagen later gedaan worden en eerder geleverd worden.
https://www.amazon.nl/PNY...le-Graphics/dp/B0DTJFZ4YS
PNY GeForce RTX™ 5080 16GB OC Triple Fan
Op Amazon NL- €1.459,00
Edit: Gone
Op Amazon NL- €1.459,00
Edit: Gone
[ Voor 4% gewijzigd door dragongamer op 08-02-2025 23:08 ]
Kijk eens een paar posts boven jedragongamer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 23:04:
https://www.amazon.nl/PNY...le-Graphics/dp/B0DTJFZ4YS
Op Amazon NL- €1.459,00
Heb ik gedaan. Dacht inmiddels dat hij sinds die post onbeschikbaar was, dus dacht ik laat het anderen even weten.
Of doel je op iets anders wat ik gemist heb?
Mijn bestelling van 05/02 stond vanaf de eerste seconde op 15/04.Brozef schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 23:02:
[...]
16 april is wel heel maf, mijn levertijd is nu toch bijgesteld van 19 maart naar 1 - 4 april. En dat terwijl ik op 6 februari heb besteld.
Amazon heeft meerdere magazijnen. De eerste bestellingen (aan €1200) werden wellicht gekoppeld aan een bepaald magazijn ( Duitsland ) met een leveringsdatum in april.
Voor het magazijn in Nederland was het aantal leveringen misschien al gekend maar de leveringstermijn mogelijk “onbekend”, waardoor de leveringsdatum plots naar half maart verschoof, maar tegen een hogere prijs. Op die manier kan de winst gemaximaliseerd worden en door de aanhoudende schaarste is er toch weinig kans dat mensen hun orders annuleren wanneer de leveringstermijn realistischer wordt.
Let ook op dat je op dit moment nog steeds een leveringstermijn en geen leveringsdatum hebt. Het zou me dan ook niet verwonderen dat je in realiteit alsnog je levering na 15 april krijgt na de volgende update van je order.
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Is er ooit al een drop geweest in Nederland voor de 5080 FE? Er staan genoeg 5090s aangeboden in de V&A, maar geen 5080 FEs. De enigen die ik heb langs zien komen kwamen uit uit de Franse Nvidia marketplace.
We delen drops met Duitsland en die zijn er voor de 5080 inderdaad nog niet geweest, ook niet op launch day.Richard P schreef op zondag 9 februari 2025 @ 07:54:
Is er ooit al een drop geweest in Nederland voor de 5080 FE? Er staan genoeg 5090s aangeboden in de V&A, maar geen 5080 FEs. De enigen die ik heb langs zien komen kwamen uit uit de Franse Nvidia marketplace.
Wat is er bijv met Azerty aan de hand? EUR1999 voor een MSI 5080 Trio, 9 stuks op voorraad, geen beweging in (gelukkig) en einde dag gisteren zogenaamd alle 9 weg. En vanmorgen weer online..
Lijkt dat mensen dat gewoon echt niet meer willen uitgeven nu.
Dat is wel raar dat ze zogenaamd weg waren. Hopelijk koopt inderdaad niemand ze en gaan de prijzen zakken. Of zouden ze de prijzen nu zo houden tot het bedenktermijn op is van de al gekochte kaarten?gaudio. schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:08:
Wat is er bijv met Azerty aan de hand? EUR1999 voor een MSI 5080 Trio, 9 stuks op voorraad, geen beweging in (gelukkig) en einde dag gisteren zogenaamd alle 9 weg. En vanmorgen weer online..
Donderdag is Chinees nieuw jaar ook klaar dus daarna kunnen nog meer kaarten deze kant op. En misschien nog een AMD aankondiging voor wat concurrentie.
[ Voor 7% gewijzigd door Hedgy op 09-02-2025 09:09 ]
Yep, gewoon geduld. AMD gaat de 9070 6 maart lanceren. We komen wel uit deze gekke situatie. 😂Hedgy schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:00:
[...]
Dat is wel raar dat ze zogenaamd weg waren. Hopelijk koopt inderdaad niemand ze en gaan de prijzen zakken. Of zouden ze de prijzen nu zo houden tot het bedenktermijn op is van de al gekochte kaarten?
Donderdag is Chinees nieuw jaar ook klaar dus daarna kunnen nog meer kaarten deze kant op. En misschien nog een AMD aankondiging voor wat concurrentie.
Volgens mij moet de impact van Chinees nieuwjaar nog komen. Wat er nu nog in de supply chain zit is van de periode ervoor.Hedgy schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:00:
[...]
Dat is wel raar dat ze zogenaamd weg waren. Hopelijk koopt inderdaad niemand ze en gaan de prijzen zakken. Of zouden ze de prijzen nu zo houden tot het bedenktermijn op is van de al gekochte kaarten?
Ik vermoed dat GPUs verscheept worden via containerschepen en dit duurt wel een aantal weken van fabriek tot hier.
En wat is een paar weken wachten nu? dat is zo voorbij.. gewoon jezelf niet gek laten maken.napata schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:20:
[...]
Ik vermoed dat GPUs verscheept worden via containerschepen en dit duurt wel een aantal weken van fabriek tot hier.
Er staat "wordt bezorgd op 16 april", dat is een leverdatum, geen termijn.JRMBelgium schreef op zondag 9 februari 2025 @ 07:02:
Let ook op dat je op dit moment nog steeds een leveringstermijn en geen leveringsdatum hebt. Het zou me dan ook niet verwonderen dat je in realiteit alsnog je levering na 15 april krijgt na de volgende update van je order.
Makkelijk gezegd wel, iedereen heeft redenen om het te willen. Ik heb begin december bedacht na 11 jaar n nieuwe GPU te kopen. De 4080S zou t worden maar iedereen adviseerde "even" op de 5080 te wachten, die kwam immers 6 januari. Prima, afgewacht en dan komt in die aankondiging een datum van eind januari, weer n paar weken. En dan nu deze gekte. Eindelijk een kaart kunnen afrekenen, staat de datum op april. Bij elkaar gaat het dan om 4 maanden wachten. Het is dan frustrerend te zien dat anderen dezelfde kaart bij dezelfde winkel voor dezelfde prijs kopen met een eerdere datum. Ik kan er 1000 euro extra tegenaan gooien maar daar ben ik te zuinig voor. Wachten vind niemand leuk, zo is t nu eenmaal.DrMacabr3 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:22:
[...]
En wat is een paar weken wachten nu? dat is zo voorbij.. gewoon jezelf niet gek laten maken.
[ Voor 52% gewijzigd door Cartman! op 09-02-2025 09:34 ]
gezien hoe minimaal de upgrade naar een 5080 is vanaf een 4080S hoef je mss niet eens de 5080 te nemen, alhoewel ik dat ook zou verkiezen. Ik ben na 8j een 1070 naar een 4070 gegaan vorig jaar, een nieuwe PC hebben en dan nog enkele maanden moeten wachten op een graka is idd kut.Cartman! schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:25:
Makkelijk gezegd wel, iedereen heeft redenen om het te willen. Ik heb begin december bedacht na 11 jaar n nieuwe GPU te kopen. De 4080S zou t worden maar iedereen adviseerde "even" op de 5080 te wachten, die kwam immers 6 januari. Prima, afgewacht en dan komt in die aankondiging een datum van eind januari, weer n paar weken. En dan nu deze gekte. Eindelijk een kaart kunnen afrekenen, staat de datum op april. Bij elkaar gaat het dan om 4 maanden wachten. Het is dan frustrerend te zien dat anderen dezelfde kaart bij dezelfde winkel voor dezelfde prijs kopen met een eerdere datum. Ik kan er 1000 euro extra tegenaan gooien maar daar ben ik te zuinig voor. Wachten vind niemand leuk, zo is t nu eenmaal.
Mensen die, zoals mezelf, ook redelijk zuinig zijn hebben dan een probleem i guess.. of een 7900 xtx evt
Mensen die er toch geld tegenaan gooien kunnen mss beter tijdelijk voor de 7900 XTX gaan tot ze een msrp 5080/5090 kunnen kopen. Kost ze wrs minder dan de huidige prijzen.
100% mee eens - heb zelf een 7900 xtx besteld van de week via Amazon een retour deal. Bij NBB zijn die nog goed leverbaar en iets goedkoper.DrMacabr3 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:41:
[...]
gezien hoe minimaal de upgrade naar een 5080 is vanaf een 4080S hoef je mss niet eens de 5080 te nemen, alhoewel ik dat ook zou verkiezen. Ik ben na 8j een 1070 naar een 4070 gegaan vorig jaar, een nieuwe PC hebben en dan nog enkele maanden moeten wachten op een graka is idd kut.
Mensen die, zoals mezelf, ook redelijk zuinig zijn hebben dan een probleem i guess.. of een 7900 xtx evt..
Mensen die er toch geld tegenaan gooien kunnen mss beter tijdelijk voor de 7900 XTX gaan tot ze een msrp 5080/5090 kunnen kopen. Kost ze wrs minder dan de huidige prijzen.
Als over een poosje de 5080 wel gewoon voor een 1200-1300e te koop is kan ik altijd nog overwegen hem dan te kopen. Ja dan schrijf ik wat af op die 7900 xtx maar altijd minder dan nu voor 1800+ bij een Nederlandse webshop een 5080 te kopen.
En mochten die 5080 prijzen niet meer naar beneden komen dan vind ik het waarschijnlijk het meergeld toch niet waard ten opzichte van een 7900 xtx die rond de 900 euro te koop is.
waarom zou je überhaupt gaan van een 4080 naar een 5080? Mfg is maar supported in een handvol games + de basisframe rate zal meestal te laag zijn als je alles maxed out wil gamen met path tracing om MFG te kunnen gebruiken.DrMacabr3 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:41:
[...]
gezien hoe minimaal de upgrade naar een 5080 is vanaf een 4080S hoef je mss niet eens de 5080 te nemen, alhoewel ik dat ook zou verkiezen. Ik ben na 8j een 1070 naar een 4070 gegaan vorig jaar, een nieuwe PC hebben en dan nog enkele maanden moeten wachten op een graka is idd kut.
Mensen die, zoals mezelf, ook redelijk zuinig zijn hebben dan een probleem i guess.. of een 7900 xtx evt..
[ Voor 10% gewijzigd door jody2k op 09-02-2025 09:50 ]
Er zijn meer applicaties dan alleen gamen voor een videokaart. Maar om deze discussie niet weer aan te zwengelen, laat iemand lekker doen wat die wilt doenjody2k schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:48:
[...]
waarom zou je überhaupt gaan van een 4080 naar een 5080?
AMD heeft geen CUDA en valt daarmee voor mij af, lijkt me leuk om met gen AI te experimenteren. 4080S is beperkt leverbaar en gaat ook honderden euros boven MSRP, dat is precies hetzelfde verhaal en wil ik niet aan mee doen.
[ Voor 40% gewijzigd door Cartman! op 09-02-2025 10:10 ]
ik bedoelde als je na 8-11j pas upgrade.. dan is 4080 of 5080 niet al teveel verschil, maar ik snap dat je dan liever het 'nieuwste' hebt..jody2k schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:48:
[...]
waarom zou je überhaupt gaan van een 4080 naar een 5080? Mfg is maar supported in een handvol games + de basisframe rate zal meestal te laag zijn als je alles maxed out wil gamen met path tracing om MFG te kunnen gebruiken.
Dan gaat er echt niks veranderen aan de prijs hoor. AMD kaarten hebben 50% performance van de 5090,,,Harold68 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:15:
[...]
Yep, gewoon geduld. AMD gaat de 9070 6 maart lanceren. We komen wel uit deze gekke situatie. 😂
Ik zag op de discords ook al asus prime 5080 voorbij komen voor 1300, ook redelijk acceptabel te noemen. Geen idee overigens wat de levertijden dan zijn, te snel weg.
Als je ook in de discord kijkt komt een nieuw beschikbare model echt op alle amazon's in europa ongeveer... vechten er 100 man en 100 bots omlas3r schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:05:
Ik zag op de discords ook al asus prime 5080 voorbij komen voor 1300, ook redelijk acceptabel te noemen. Geen idee overigens wat de levertijden dan zijn, te snel weg.
Er hadden er te straks 1000 hem in een mandje terwijl de voorraad beperkt is. Dan houdt het op. Gewoon geduld hebben.gaudio. schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Als je ook in de discord kijkt komt een nieuw beschikbare model echt op alle amazon's in europa ongeveer... vechten er 100 man en 100 bots om![]()
![]()
Iedereen mag zelf bepalen wat hij / zij er voor over heeft. Als je niet te veel extra wilt betalen geduld hebben en blijven proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door timpie81 op 09-02-2025 12:26 ]
Ik had dus contact met Amazon opgenomen, maar daar kreeg ik toen ook geen concreet antwoord op naast dat de persoon het raar vond. Ik zou binnen een week meer info krijgen.Cartman! schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 23:00:
[...]
Ik zal ze ook nog wel mailen met vraag om uitleg want het is wel echt heel vreemd natuurlijk. Orders die dagen later gedaan worden en eerder geleverd worden.
Ik was ook een van die 1000+. Je maakt geen enkele kans. Jammer, want de prijzen zijn goed.timpie81 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:23:
[...]
Er hadden er te straks 1000 hem in een mandje terwijl de voorraad beperkt is. Dan houdt het op. Gewoon geduld hebben.
Iedereen mag zelf bepalen wat hij / zij er voor over heeft. Als je niet te veel extra wilt betalen geduld hebben en blijven proberen.
Ok, dan heeft t weinig zin om zelf te mailen. Fijn als je ons op de hoogte kunt houdenTim_O schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:46:
[...]
Ik had dus contact met Amazon opgenomen, maar daar kreeg ik toen ook geen concreet antwoord op naast dat de persoon het raar vond. Ik zou binnen een week meer info krijgen.
Heb je daar n deeplink van? Ik kom via de search alleen op een van 2400 euro (een 5080 ja!).Richard P schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:19:
[...]
Ik was ook een van die 1000+. Je maakt geen enkele kans. Jammer, want de prijzen zijn goed.
[Afbeelding]
Licht off-topic maar een 4090 OC TUF voor 1962 is geen gekke deal ook: https://www.amazon.nl/ASU...Force/dp/B0C697QN56/?th=1
[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 09-02-2025 14:03 ]
Ohja, zie tSjonniebwoi schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:55:
Heu, 6 a 7 maanden wachttijd.
Ja hoor, nog iemand in de rij kan er ook nog wel bij 😊Cartman! schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:28:
[...]
Heb je daar n deeplink van? Ik kom via de search alleen op een van 2400 euro (een 5080 ja!).
Licht off-topic maar een 4090 OC TUF voor 1962 is geen gekke deal ook: https://www.amazon.nl/ASU...Force/dp/B0C697QN56/?th=1
https://www.amazon.de/GeF...080+tuf%2Caps%2C86&sr=8-1
Zo te zien begint amazon de prijs te verhogen van deze kaart. Ik heb deze Dinsdag nog gekocht voor 1190Richard P schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:19:
[...]
Ik was ook een van die 1000+. Je maakt geen enkele kans. Jammer, want de prijzen zijn goed.
[Afbeelding]
Ik heb de PNY OC ook voor 1190 in backorder staan dus maar 150 euro opslag vind ik nog redelijk, zeker voor een OC model met goede koeling en RGB.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:34:
[...]
Zo te zien begint amazon de prijs te verhogen van deze kaart. Ik heb deze Dinsdag nog gekocht voor 1190
Een TUF voor 1190? Heb je hier een bot o.i.d. Voor draaien of had je gewoon geluk? Ik heb het idee dat je handmatig simpelweg geen kans hebt.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:34:
[...]
Zo te zien begint amazon de prijs te verhogen van deze kaart. Ik heb deze Dinsdag nog gekocht voor 1190
Iemand recent (laatste 2 dagen) een PNY kaart gescoord? Ben benieuwd naar de lever tijden?
Je vindt er hier enkele pagina's terug, al is dat misschien langer dan twee dagen geleden. Ik heb vanochtend een 5080 gekocht en levertijd is zo maar even 23 april. Ik zie wel of ik de order aanhoud als het daarbij blijft.Resouled schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:13:
Iemand recent (laatste 2 dagen) een PNY kaart gescoord? Ben benieuwd naar de lever tijden?
Ja ik heb er ook eentje eerder deze week besteld maar vroeg mij af wat de levertijden doen van deze laatste batch. Van mij staat nog op 17 Maart maar twijfel of dat accuraat is. Kijk het even aan en wellicht een andere ondertussen nog scoren indien mogelijk.Dldrmsmn schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:18:
[...]
Je vindt er hier enkele pagina's terug, al is dat misschien langer dan twee dagen geleden. Ik heb vanochtend een 5080 gekocht en levertijd is zo maar even 23 april. Ik zie wel of ik de order aanhoud als het daarbij blijft.
Wat had mijn reactie met jouw leveringsdatum te maken? Ik reageerde op iemand die sprak over een levering tussen 2 data en geen exacte datum…Cartman! schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:25:
[...]
Er staat "wordt bezorgd op 16 april", dat is een leverdatum, geen termijn.
[...]
Gewoon handmatig op een link via Telegram. Maar dan wel de PNY 5080 OC Triple Fan.Richard P schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:02:
[...]
Een TUF voor 1190? Heb je hier een bot o.i.d. Voor draaien of had je gewoon geluk? Ik heb het idee dat je handmatig simpelweg geen kans hebt.
Is pny een goed merk dan?q-enf0rcer.1 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:48:
[...]
Gewoon handmatig op een link via Telegram. Maar dan wel de PNY 5080 OC Triple Fan.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, dacht dat je Amazon bedoelde in algemeenheid.JRMBelgium schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:40:
[...]
Wat had mijn reactie met jouw leveringsdatum te maken? Ik reageerde op iemand die sprak over een levering tussen 2 data en geen exacte datum…
Je reageerde op een post over een ASUS TUF kaart met "die heb ik voor 1190", dat zaaide verwarringq-enf0rcer.1 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:48:
[...]
Gewoon handmatig op een link via Telegram. Maar dan wel de PNY 5080 OC Triple Fan.
Amerikaans merk dat als partner van Nvidia hun workstation kaarten maakt. Minder bekend in de consumentenmarkt met voornamelijk memory en opslag (SSD's, USB-sticks, RAM) en dus ook GeForce kaarten. Naar mijn ervaring degelijk, maar niet flashy.
YouTube: *BREAKING NEWS* PNY denied warranty to this 4090 for nothing
Garantie afhandeling verschilt per regio, maar in de VS zou ik PNY links laten liggen. Lastig te voorspellen hoe je qua garantie er aan toe bent in NL.
Garantie afhandeling verschilt per regio, maar in de VS zou ik PNY links laten liggen. Lastig te voorspellen hoe je qua garantie er aan toe bent in NL.
Om eerlijk te zijn kan je dit soort verhalen vgm over elk merk wel vinden ondertussenRazkin schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:26:
Ah ja, ik zie het nu. Dacht in eerste instantie dat het om de PNY ging. ExcusesCartman! schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:18:
[...]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, dacht dat je Amazon bedoelde in algemeenheid.
[...]
Je reageerde op een post over een ASUS TUF kaart met "die heb ik voor 1190", dat zaaide verwarring
Hier een keer een 2080 Super van PNY onder garantie laten vervangen. Kaart moest door mij naar PNY worden opgestuurd. Werd keurig afgehandeld.Razkin schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:26:
[ Voor 3% gewijzigd door Stijnd op 10-02-2025 07:15 ]
Het wordt ook steeds gekker bij bijvoorbeeld amazon: https://www.amazon.nl/gp/product/B0DSQ221G4
GIGABYTE Aorus GeForce RTX 5080 Master = 1800€
GIGABYTE Aorus GeForce RTX 5080 Master = 1800€
[ Voor 21% gewijzigd door uNoTopia op 09-02-2025 20:19 ]
Het is duidelijk dat je een nieuwe kaart nodig hebt, de artifacts komen zelfs al door in je screenshot
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
spone schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:42:
[...]
Het is duidelijk dat je een nieuwe kaart nodig hebt, de artifacts komen zelfs al door in je screenshot
Garantie krijg je in Nederland via de verkoper, je hebt in principe weinig met de fabrikant te maken.Razkin schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:26:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Totdat de verkopende partij zoals megekko zegt, ik stuur het op naar de fabrikant en wacht af wat die zegt. En als PNY dan garantie denied vanwege een bullshit reden, denk maar niet dat megekko het dan wel gaat doen.ph4ge schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:16:
[...]
Garantie krijg je in Nederland via de verkoper, je hebt in principe weinig met de fabrikant te maken.
welke?killer2 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:28:
Hier nog een paar toch maar 1 gedaan
https://www.notebooksbilliger.de/produkte/rtx%25205080
Op zich niet verkeerd die zotac (asus uitverkocht). 1550 incl verzending. Duurder dan MSRP maar niet te overdreven.
Die TUF OC zou ik ook echt wel overwegen voor die prijs, mooie kaart. Wil eerst kijken of ik die op Amazon te pakken kan krijgen nog omdat ie daar goedkoper is/was.
ZOTAC zijn ook prima.. ooit een 3080 weten te scoren voor mijn zwager die had hem nodig voor zijn werk (die doet iets met CUDA / 3D) en ding was erg stil. Was mijn eerste ervaring met het merk.
De pipo's verzenden naar bijna heel West-Europa behalve België. 😃
heb nu Zotac 4080 super ook erg stil, dus denk volgende week de zotac 5080 wel binnen te hebben
Gewoon een aardige hollander die dicht bij de grens woont (Tilburg) vragen om ff je kaart op te vangen.Dldrmsmn schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:53:
[...]
De pipo's verzenden naar bijna heel West-Europa behalve België. 😃
[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 09-02-2025 23:08 ]
Bereid in MaastrichtLord_Dain schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:54:
[...]
Gewoon een aardige hollander die dicht bij de grens woont vragen om ff je kaart op te vangen..
Aardig! Voor een 5090 zou ik het nog overwegen ook. Voor een 5080 kom ik iets minder snel de zetel uit. Toch dankjewel!
Msi heeft nu ook een 5080 kaart op Amazon staan voor 1449 nog steeds dik boven msrp maarja...
MSI GeForce RTX 5080 16G INSPIRE 3X OC
€1.449
https://www.amazon.nl/dp/B0BSLJK16Z
verkocht
MSI GeForce RTX 5080 16G INSPIRE 3X OC
€1.449
https://www.amazon.nl/dp/B0BSLJK16Z
verkocht
[ Voor 49% gewijzigd door ThaGuus op 10-02-2025 00:43 ]
Ohhh bedankt! Eindelijk op kopen kunnen klikken
Ehh... Of toch niet... Ziet er naar uit dat ik geen mail krijg, geen Paypal betaling, maar wel een order nummer etc.
Misschien toch niet doorgegaan omdat de voorraad al weg was?
[ Voor 31% gewijzigd door djunicron op 10-02-2025 01:04 ]
Ik ben ook maar voor de bijl gegaan bij NBB. Ik heb ook een Zotac, vind het een mooie unit qua kleurstelling en als het goed is deze week nog binnen. Acceptabele prijs voor mij aangezien ik deze het liefste wou voor mn build.
De zoektocht en de gekkigheid en teleurstellingen op amazon e.d. was ik ook wel zat als ik eerlijk ben.
De zoektocht en de gekkigheid en teleurstellingen op amazon e.d. was ik ook wel zat als ik eerlijk ben.
Prijs gaat waarschijnlijk niet heel veel beter worden voor een OC variant binnenkort.las3r schreef op maandag 10 februari 2025 @ 01:02:
Ik ben ook maar voor de bijl gegaan bij NBB. Ik heb ook een Zotac, vind het een mooie unit qua kleurstelling en als het goed is deze week nog binnen. Acceptabele prijs voor mij aangezien ik deze het liefste wou voor mn build.
Had dit ook wel willen hebben gezien de cooler redelijk is, maar meer mensen gaan voor de echte stille toppers.
Maar goed, nu wat, 5 minuten verder, geen PayPal transactie te zien, geen creditcard reservering, wel een order nummer, maar niets in m'n account of mail van deze bestelling. Je hebt me verslagen in deze zo te zien. Congrats met de kaart!
Als ze dat zeggen bel je je rechtsbijstand (of stelt de zelf in gebreke) en zorg je dat heel de wereld weet dat Megekko zich niet aan het consumentenrecht houdt en dat dus niemand daar nog iets koopt.Senaxx schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:26:
Totdat de verkopende partij zoals megekko zegt, ik stuur het op naar de fabrikant en wacht af wat die zegt. En als PNY dan garantie denied vanwege een bullshit reden, denk maar niet dat megekko het dan wel gaat doen.
De fabrikant zal je normaal gesproken ook weer naar de verkoper wijzen, hij heeft immers geen contract met jou maar met de verkoper (of waarschijnlijk een groothandel ofzo).
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 10-02-2025 06:50 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
NBB heeft nu gewoon voorraad voor 5080 modellen en normalere prijzen:
https://www.notebooksbill...rce+rtx+5000+serie+nvidia
Met wat geluk normaliseert alles sneller dan het huidige doemdenken doet verwachten.gaudio. schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:15:
NBB heeft nu gewoon voorraad voor 5080 modellen en normalere prijzen:
Ziet er alleszins zo uit dat beterschap snel op komst is, toch voor de 5080 dan.
Op basis waarvan? Ik heb sinds 07/02 geen enkele GPU meer onder €1450 gezien? Dat is dus minstens 23% boven MSRP.DrMacabr3 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:21:
[...]
Ziet er alleszins zo uit dat beterschap snel op komst is, toch voor de 5080 dan.
Ik weet niet wat de MSRP van een 5080 TUF is, maar ik had 'm net bijna te pakken voor 1599. Iets meer dan ik had willen uitgeven, maar ik ben wel klaar met het jagen.JRMBelgium schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:38:
[...]
Op basis waarvan? Ik heb sinds 07/02 geen enkele GPU meer onder €1450 gezien? Dat is dus minstens 23% boven MSRP.
Wat beschouw je als MSRP dan? Is dat de €1200 die Nvidia rekent voor het FE model?JRMBelgium schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:38:
[...]
Op basis waarvan? Ik heb sinds 07/02 geen enkele GPU meer onder €1450 gezien? Dat is dus minstens 23% boven MSRP.
Of beschouw je prijzen die een fabrikant per model stelt als "MSRP"?
Bijvoorbeeld wat Gigabyte betreft (incl. BTW)
GIGABYTE GeForce RTX 5080 AORUS Xtreme WaterForce ➡️ 1 669,00 €
GIGABYTE GeForce RTX 5080 AORUS Xtreme WaterForce WB ➡️ 1 639,00 €
GIGABYTE GeForce RTX 5080 AORUS Master ICE ➡️1 559,00 €
GIGABYTE GeForce RTX 5080 AORUS Master ➡️ 1 529,00 €
GIGABYTE GeForce RTX 5080 AERO OC ➡️1 419,00 €
GIGABYTE GeForce RTX 5080 GAMING OC ➡️ 1 419,00 €
GIGABYTE GeForce RTX 5080 WindForce 3 OC ➡️ 1 229,00 €
https://videocardz.com/pi...-one-model-at-msrp-so-far
Zowel Asus als MSI hebben hun "MSRP" aangepast op hun websites.Richard P schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:49:
[...]
Ik weet niet wat de MSRP van een 5080 TUF is, maar ik had 'm net bijna te pakken voor 1599. Iets meer dan ik had willen uitgeven, maar ik ben wel klaar met het jagen.
https://videocardz.com/ne...w-up-to-3409-for-rtx-5090
Voor de snelle beslisser
https://www.notebooksbill...+16gb+ventus+3x+oc+876467
MSI GeForce RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
Zal met NL btw tegen de 1600 euro komen
En is weg
https://www.notebooksbill...+16gb+ventus+3x+oc+876467
MSI GeForce RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
Zal met NL btw tegen de 1600 euro komen
En is weg
[ Voor 4% gewijzigd door FireBladeX op 10-02-2025 08:12 ]
Wel straf om te zien dat er bij Alternate BE een syseem met een 5090 kaart aangeboden wordt voor 7.499 euro waarbij de compontenten, met uitzondering van de 5090 kaart, nog geen 3.000 euro kosten...
Ik laat de storm in ieder geval overwaaien en zal pas een 5090 kaart kopen als alles weer genormaliseerd is.
Ik vind het zelf ook jammer want lig hier met een volledige build die klaar is voor de nieuwe kaart, maar weiger zoveel meer te geven voor een kaart enkel en alleen om de betrokken bedrijven/scalpers woekerwinsten te laten ontvangen.
Geduld hebben is een schone zaak in deze periode.
Ik laat de storm in ieder geval overwaaien en zal pas een 5090 kaart kopen als alles weer genormaliseerd is.
Ik vind het zelf ook jammer want lig hier met een volledige build die klaar is voor de nieuwe kaart, maar weiger zoveel meer te geven voor een kaart enkel en alleen om de betrokken bedrijven/scalpers woekerwinsten te laten ontvangen.
100% volg ik ook deze weg. Als de rest dat nu ook doet is alles sneller op normaal niveau. "vraag & aanbod" principe.Buffalo_magic schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:13:
Wel straf om te zien dat er bij Alternate BE een syseem met een 5090 kaart aangeboden wordt voor 7.499 euro waarbij de compontenten, met uitzondering van de 5090 kaart, nog geen 3.000 euro kosten...
Toch wel raar dat de meest basiskaart nu boven msrp zit dit schendt de afspraak die ze met nvidia hebben.Zatara schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:03:
[...]
Zowel Asus als MSI hebben hun "MSRP" aangepast op hun websites.
https://videocardz.com/ne...w-up-to-3409-for-rtx-5090
Dat ze één model moeten verkopen voor msrp.
Net alsof wij weten wat de afspraken tussen Nvidia en partners als Asus/MSI zijn.
Ik neem aan dat als er een afspraak daarvoor bestaat, dit in overleg gebeurt. En zo niet, dat Nvidia maatregelen neemt. Maar ik kan me niet voorstellen dat áls dit in strijd met de afspraken is dat Nvidia dit zomaar over haar kant laat gaan.
Mijn vermoeden is overigens dat Nvidia het wel prima vindt, zo'n hoge Average Sale Price.
Ik neem aan dat als er een afspraak daarvoor bestaat, dit in overleg gebeurt. En zo niet, dat Nvidia maatregelen neemt. Maar ik kan me niet voorstellen dat áls dit in strijd met de afspraken is dat Nvidia dit zomaar over haar kant laat gaan.
Mijn vermoeden is overigens dat Nvidia het wel prima vindt, zo'n hoge Average Sale Price.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
En weg is die! €3400 wel pittig, maar te verwachten voor een topmodel van een merk zoals Asus.
[ Voor 12% gewijzigd door Vodskaya op 10-02-2025 09:13 ]
Had hem in mn mandje maar twijfelde te lang, is die tent CYBRX een beetje bekend? kan er niet echt wat over vinden.
Hij blijft op voorraad komen voor de liefhebber 5090: https://www.bol.com/nl/nl...socialshare_pdp_iphoneapp
Verkoper heeft 0 beoordelingen. Ik heb daar een mening over..video-kaart schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:21:
[...]
Hij blijft op voorraad komen voor de liefhebber 5090: https://www.bol.com/nl/nl...socialshare_pdp_iphoneapp
Ik had precies hetzelfde...Isotope5004 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:13:
[...]
Had hem in mn mandje maar twijfelde te lang, is die tent CYBRX een beetje bekend? kan er niet echt wat over vinden.
Zijn voorraad klopt niet.
Van Discord:
Van Discord:
Okay dusseh
Ik belde die guy
En hij gaf aan dat hij zn inventory al verkocht had voordat ie het op bol had gezet. Hij zei dat zijn partner per ongeluk de kaarten op bol had gezet
Dus hij heeft ze niet
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 10-02-2025 09:28 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sinds deze zomer pas actief als verkoper en voor de rest weinig over te vinden...
Ik ook. Éénmanszaakje, niet actief , andere branche. Zo ben ik door een "partner" van Bol opgelicht bij aanschaf van een laptop. KvK bleek van een niet actieve koerierdienst te zijn.Lord_Dain schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:21:
[...]
Verkoper heeft 0 beoordelingen. Ik heb daar een mening over..
Prijs is mij sowieso te hoog.
[ Voor 4% gewijzigd door Zatara op 10-02-2025 09:30 ]
En de naam op bol klopt niet met de naam van de kvk... ik ben blij dat ik hem geskipt hebZatara schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:30:
[...]
Ik ook. Éénmanszaakje, niet actief , andere branche. Zo ben ik door een "partner" van Bol opgelicht bij aanschaf van een laptop. KvK bleek van een niet actieve koerierdienst te zijn.
Sorry ook niet naar gekeken, 1 op 1 uit mn api notificatie gekopieerd.Zatara schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:30:
[...]
Ik ook. Éénmanszaakje, niet actief , andere branche. Zo ben ik door een "partner" van Bol opgelicht bij aanschaf van een laptop. KvK bleek van een niet actieve koerierdienst te zijn.
Als daar al een afspraak over zou bestaan met Nvidia, dan mag dit niet. In de praktijk is het een beetje een grijs gebied met de “adviesprijs” maar in principe is het verboden.Kjeld02 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:36:
[...]
Toch wel raar dat de meest basiskaart nu boven msrp zit dit schendt de afspraak die ze met nvidia hebben.
Dat ze één model moeten verkopen voor msrp.
[ Voor 13% gewijzigd door FrankoNL op 10-02-2025 09:47 ]
Hebben webshops nu ook daadwerkelijk hogere inkoopprijzen of hogen ze hun winst marge gewoon op op basis van de marktwerking?FrankoNL schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:47:
[...]
Als daar al een afspraak over zou bestaan met Nvidia, dan mag dit niet. In de praktijk is het een beetje een grijs gebied met de “adviesprijs” maar in principe is het verboden.
Beide statements kloppengilla013 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:49:
[...]
Hebben webshops nu ook daadwerkelijk hogere inkoopprijzen of hogen ze hun winst marge gewoon op op basis van de marktwerking?
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Ligt eraan waar ze inkopen. Grotere retailers die direct inkopen bij de AIB's dan steken vermoedelijk vooral zelf de extra marge in hun zak. Voor kleinere retailers die inkopen bij een grotere distributeur zal dat wat minder zijn.gilla013 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:49:
[...]
Hebben webshops nu ook daadwerkelijk hogere inkoopprijzen of hogen ze hun winst marge gewoon op op basis van de marktwerking?
Ik heb natuurlijk geen idee maar ik vermoed het tweede.gilla013 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:49:
[...]
Heeft iemand een overzicht van de drops van 5090 FE's tot dusver? Bij mijn weet waren het er tot nu toe maar twee?
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/QfMdljz9DyEtWyV6rsj7LO6j.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BtjM4NYmkmuzzz2utAiClUwP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7CvX1WRNutTizyrvGhf2Ncfz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/q6CRTa2oM1ZTd4tyuL7YxsZ2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/q5UPFdZwYrroMYDUj8irWDOL.png?f=fotoalbum_large)