Ik denk dat de misvatting ook een beetje is dat een RTX 5090 eigenlijk niet echt om te gamen is, het is relatief poepduur en een RTX 4090 is in veel gevallen net zo prima als je met een RTX 5080 niet uitkomt voor gaming. Natuurlijk zet nvidia het zo in de markt maar de echte waarde heb je pas als je er met productie / ai echt die 32GB VRAM vol benut, en voor gaming is 24GB echt al heel ruim bemeten, ook de komende jaren.MetalSonic schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:59:
Dit zou ook een generatie kunnen zijn dat je accepteert dat je eens een stapje terug doet en de één na snelste gpu koopt en dan wellicht als over 4-5 jaar (speculeren) de prijzen weer wat normaler zijn dan weer een nieuwe gpu koopt.
Ik vind de reacties hier op Tweakers waarin sommige Tweakers andere aansporen om maar te kopen omdat het alleen maar erger wordt sowieso niet zo handig. Voegt weinig toe en iedereen moet maar voor zichzelf bepalen of hij dit bedrag er nu voor over heeft (of niet).
Maar natuurlijk belachelijk hoe die prijzen gaan... kan me nog herinneren dat ik begin december hier berichten plaatste dat de 5090 FE weer op voorraad was voor €2099 inclusief gratis borderlands
youtube.com/@hisrep
/f/image/Zi1bhLps5X1PiwnIYGxOs2ny.png?f=fotoalbum_large)