Dennism schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:45:
[...]
Met de steeds meer toenemende problematiek vraag ik me ook wel een beetje af of je inmiddels niet 'te laat' bent om een 5090 FE makkelijk te kunnen verkrijgen. In de periode september tot en met oktober was de 5090 FE een week of 5-6 bijna constant op voorraad.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben natuurlijk al te laat. Toen ik vandaag de eerste video's zag verschijnen dat Nvidia volgend jaar zijn GPU productie ook met 40% gaat afschalen, dacht ik dit gaat helemaal mis.
Dus ik heb maar even door de zure appel heen gebeten en er toch maar een besteld. Echte keuze was er niet. Er staat/stond wel een MSI Ventus voor € 2400 op Amazon met een levertijd van twee weken. Maar dat was me toch teveel plastic en ben ik voor een Asus Tuf OC gegaan. Wel iets meer geld, maar gewoon van metaal en stevig. Niet de mooiste kaart vind ik zelf, maar ja onder deze omstandigheden kun je niet alles hebben. Normaliter moet je vol blijdschap en enthousiasme zitten. Maar dat heb ik (nog) niet. Het zal wel komen als hij binnenkomt.
Nu nog een voeding van 1000-1200W. Heeft iemand een suggestie?
EDIT:
Voeding inmiddels ook besteld. Nu vind ik dat nog wel een van de meest lastige onderdelen om kaf van koren te scheiden. Maar ik kwam onderstaande link tegen met een zeer uitgebreide lijst van PSU's met ratings. Als je er in de PriceWatch een paar selecteert o.b.v. jouw criteria kun je in deze lijst wel een indruk krijgen of het goed is of niet. Ook de betrouwbare merken (Seasonic) hebben er mindere series tussen. Sommige merken (zoals Mars Gaming) moet je echt links laten liggen:
https://docs.google.com/s...Eev6atXDCSQ#gid=931697732
Omdat de 50XX serie niet echt efficiënter is geworden tov de 40XX, is een nieuwe PSU vaak nodig. Dus ik vond dat de link hier wel op zijn plaats is. Een ieder die nog in de markt is veel succes!
[
Voor 26% gewijzigd door
verbaanr op 20-12-2025 22:40
]