‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is die nou verkocht voor 6k?!!edward2 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:57:
Voor wie nog een Astral 5090 wilt hebben en niet zo snel schrikt:
https://www.bol.com/nl/nl...KpBK5g_0_4.5.ProductImage
Ik neem aan de je er een gratis intake gesprek bij een ggz naar keuze bij kreeg….
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Niet officieel, maar 20 februari, zegt google.CorrieK schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:59:
Vraagje tussendoor, als non-scalpende gast die hoopt op mazzel in de nvidia-store: de releasedatum van de 5070 al bekend?
Ja, 20 februariCorrieK schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:59:
Vraagje tussendoor, als non-scalpende gast die hoopt op mazzel in de nvidia-store: de releasedatum van de 5070 al bekend?
Dat wist ik niet - dan zal hij geen 900 gaan kosten idd. Heb net een 7900xtx retour deal opgepikt bij Amazon. Een Asus tuf. Die kan altijd binnen 14 dagen terug. Maar ik denk dat ik deze generatie Nvidia voorlopig oversla. Tenzij ik een founders te pakken krijg. Die 7900 xtx lijken ook minder op voorraad te komen en langzaamaan al iets te stijgen in prijs. Iets om in de gaten te houden als straks de 9070 en 5070ti uitzijn.CorrieK schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:06:
Ik lees dat er geen FE komt van de 5070ti, dus hoef je ook geen 'normale' prijzen te verwachten. Wellicht dat de 5070 zelf wel direct uit de fabriek van Nvidia kan komen, dan haal ik die denk ik wel voor dat bedrag (als ik eindelijk win van de bots!)
Heel af en toe komt er trouwens een 4080 super online bij Amazon voor rond de 1200. Dat zou nog een optie kunnen zijn voor mensen die in de markt zijn voor een 5080.
Dat is nog nergens bevestigd. Geruchten zijn dat de RTX 5070 Ti op 20 februari uit komt.
Duisters idee, maar als iedereen nou zo een kaart koopt van 4k en terug stuurt tot ze msrp prijzen hanteren. Is de lol voor die webwinkels er ook snel vanaf 😈
Ik werk in de elektronica branche, en reken er maar op dat deze mits onbeschadigd gewoon weer verkocht worden.nDirect090 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:50:
Wat doen webshops met teruggestuurde kaarten? Mogen niet opnieuw als nieuw verkocht worden neem ik aan.
Duisters idee, maar als iedereen nou zo een kaart koopt van 4k en terug stuurt tot ze msrp prijzen hanteren. Is de lol voor die webwinkels er ook snel vanaf 😈
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Dit had ik beter niet kunnen wetenMiso89 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:52:
[...]
Ik werk in de elektronica branche, en reken er maar op dat deze mits onbeschadigd gewoon weer verkocht worden.
Hoe dan?! gewoon geluk of van scalper gekocht?!Orthodux schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:17:
Daar is dan!
Iedereen veel succes toegewenst. Hopelijk komen er snel meer op de markt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Succesvol. Amazon geeft meestal 5 dagen de tijd om een betaling te corrigeren.Pisdine schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:25:
Als ik nu betaal, is mijn order dan 'succesvol' of wordt deze dan toch geannuleerd?
Had inderdaad erg veel geluk via marketplace.Gertjeboy schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:24:
[...]
Hoe dan?! gewoon geluk of van scalper gekocht?!
Gefeliciteerd! ik ben jaloersOrthodux schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:30:
[...]
Had inderdaad erg veel geluk via marketplace.
Hier ging het ook zo. Na betalen werd order succesvol. Wel levertijd van 22 - 24 april (maar ik zal langzaam stoppen met zeuren).Pisdine schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:25:
Daarnet in de rapte een PNY besteld bij amazon maar de betaling was (bewust) mislukt. Ik kreeg wel de mail "bedankt voor je bestelling..." maar bij bestellingen staat nu "Payment revision needed". Als ik nu betaal, is mijn order dan 'succesvol' of wordt deze dan toch geannuleerd?
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Aha, misschien toch betalen dan. Lijkt we wel heel lang wachten, kan toch haast niet dat deze eerder komen?xtreme_lunatic schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:37:
[...]
Hier ging het ook zo. Na betalen werd order succesvol. Wel levertijd van 22 - 24 april (maar ik zal langzaam stoppen met zeuren).
Weet ik niet. Maar wat opvalt is dat diegene het laatste bestellen als eerste de kaart krijgen.Pisdine schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:38:
[...]
Aha, misschien toch betalen dan. Lijkt we wel heel lang wachten, kan toch haast niet dat deze eerder komen?
Ik heb 'm al dinsdagochtend ergens besteld.
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Amazon is natuurlijk ook zo godsgruwelijk groot en rijk dat die mss niet kijken op een paar honderd euro meer of minder. (Edit; al vind ik 3k nog redelijk aan de prijs, maar dat terzijde. )gaudio. schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:57:
10 seconden een MSI 5090 Trio voor EUR 2950 op Amazon DE. Ook hier weer... Amazon lijkt toch redelijk normaal te doen zolang ze zelf de verkoper zijn...
Edit: die hebben mss liever een tevreden/nieuwe klant die terugkomt.
[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 07-02-2025 20:08 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Amazon is kansloos. Tegen de tijd dat er een alert uit gaat zijn bots al aan het afrekenen. Ik zag ook 200+ in cart staan, nog genoeg animo dus.gaudio. schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:57:
10 seconden een MSI 5090 Trio voor EUR 2950 op Amazon DE. Ook hier weer... Amazon lijkt toch redelijk normaal te doen zolang ze zelf de verkoper zijn...
Ja metoo, dramasemi70 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:03:
[...]
Amazon is kansloos. Tegen de tijd dat er een alert uit gaat zijn bots al aan het afrekenen. Ik zag ook 200+ in cart staan, nog genoeg animo dus.
200+ ?semi70 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:03:
[...]
Amazon is kansloos. Tegen de tijd dat er een alert uit gaat zijn bots al aan het afrekenen. Ik zag ook 200+ in cart staan, nog genoeg animo dus.
Meer dan 200 mensen hadden het in hun winkelwagen. Stond ergens toen ik op mijn eigen winkelwagen klikte.
Wow 😂 ja kansloossemi70 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:28:
[...]
Meer dan 200 mensen hadden het in hun winkelwagen. Stond ergens toen ik op mijn eigen winkelwagen klikte.
[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 08-02-2025 10:32 ]
Om iedere klant een gelijke kans te bieden op het laten bouwen van een
gaming pc bij ALTERNATE met een splinternieuwe GeForce RTX 5080 grafische kaart aan € 1799,-, stellen we deze zaterdag 30 exemplaren exclusief in onze showroom beschikbaar*. Wil jij één van deze gelukkigen zijn? Zet dan alvast je wekker en wees er vroeg bij – want in onze showroom geldt: First come, first serve!
Leuk idee, spijtig van de prijsMaffie500 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:08:
Voor de liefhebbers. Kreeg een mailtje van Alternate België.
gaming pc bij ALTERNATE met een splinternieuwe GeForce RTX 5080 grafische kaart aan € 1799,-, stellen we deze zaterdag 30 exemplaren exclusief in onze showroom beschikbaar*. Wil jij één van deze gelukkigen zijn? Zet dan alvast je wekker en wees er vroeg bij – want in onze showroom geldt: First come, first serve!
Lijkt alsof ze iets moois doen, totdat je de prijs van 1800 leest.. Ben ik gek of kan je liever 2ehands 4090 kopen die gewoon veel beter is voor dezelfde prijs of minderMaffie500 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:08:
Hoe bestellen jullie trouwens van amazon DE? Ik denk dat ik Amazon wat beter in de gaten ga houden binnenkort..
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Op amazon concureer je met bots. Of beter gezegd, dat doe je niet. Dat is het probleem wat ik tot dusver heb met amazon. Houd er rekening mee dat de NL en DE site echt anders zijn.GTX404 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:20:
[...]
Lijkt alsof ze iets moois doen, totdat je de prijs van 1800 leest.. Ben ik gek of kan je liever 2ehands 4090 kopen die gewoon veel beter is voor dezelfde prijs of minder
Hoe bestellen jullie trouwens van amazon DE? Ik denk dat ik Amazon wat beter in de gaten ga houden binnenkort..
Jammer, dacht juist dat het makkelijker was daar omdat ik wat mensen hier zag met bestellingen, maar ik ben geinteresseerd in een 5090, liefst FE, geen haastlas3r schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:22:
[...]
Op amazon concureer je met bots. Of beter gezegd, dat doe je niet. Dat is het probleem wat ik tot dusver heb met amazon. Houd er rekening mee dat de NL en DE site echt anders zijn.
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Amazon is echt heel goed te doen voor de 5080's hoor. Net nog op het gemakje bij wijze van test een Asus TUF voor EUR 1429 tot aan de betaal pagina gekregen. Prijzen van de 5080 zijn ook goed aan het stabiliseren door de vele drops, zie hier en daar Asus Astrals voor iets meer dan EUR 1500 voorbijkomen.las3r schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:22:
[...]
Op amazon concureer je met bots. Of beter gezegd, dat doe je niet. Dat is het probleem wat ik tot dusver heb met amazon. Houd er rekening mee dat de NL en DE site echt anders zijn.
Vanmiddag ook een Duitser die de MSI Ventus 5090 aan MSRP (EUR 2329) had.
[ Voor 19% gewijzigd door Pana op 08-02-2025 00:43 ]
Nu nog de 5090's. Zag net een advertentie op Marktplaats waarIn iemand zijn pc onderdelen verkoopt omdat er geen 5090 bemachtigd kon worden. Het is toch te sneu voor woorden hoe Nvidia dit heeft aangepakt...Pana schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:34:
[...]
Prijzen van de 5080 zijn ook goed aan het stabiliseren door de vele drops, zie hier en daar Asus Astrals voor iets meer dan 1500 voorbijkomen.
Bij mijn weten is er de hele week geen 5090FE drop meer geweest voor de Belgen. Ik zit iedere dag wel te refreshen, maar helaas.
Ik heb het idee dat amazon bij elke "F5" van een zoekterm andere dingen laat zien, scherm vol met 3070, 4080 etc. Is dat bij jou ook? Of heb je een speciale filter oid die je gebruikt?Pana schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:34:
[...]
Amazon is echt heel goed te doen voor de 5080's hoor. Net nog op het gemakje bij wijze van test een Asus TUF voor EUR 1429 tot aan de betaal pagina gekregen. Prijzen van de 5080 zijn ook goed aan het stabiliseren door de vele drops, zie hier en daar Asus Astrals voor iets meer dan EUR 1500 voorbijkomen.
Vanmiddag ook een Duitser die de MSI Ventus 5090 aan MSRP (EUR 2329) had.
Ik gebruik de discord van Datenheim voor notifications van de NL, DE en FR amazon stores. In die notifications staan de artikel links, waarmee je de artikels dan ook in een amazon lijstje kan zetten zodat je deze niet kwijt raakt.las3r schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:09:
[...]
Ik heb het idee dat amazon bij elke "F5" van een zoekterm andere dingen laat zien, scherm vol met 3070, 4080 etc. Is dat bij jou ook? Of heb je een speciale filter oid die je gebruikt?
Als PNY of ASUS een 5080 drop doet op 1 van de stores en je bent te laat, is de kans groot dat er binnen de minuut ook op de andere stores wordt gedropt. Dus dan is het kwestie van alvast op 1 van de andere stores via je lijstje de artikel pagina te beginnen F5'en, en zodra je iets in je winkelkar krijgt asap door klikken tot de betaalpagina, dan kan je alles ff rustig bekijken. De Duitse store is vaak de goedkoopste.
Hoewel ik meestal ook al gewoon op tijd ben via de initiele link van Datenheim. (Ik test dit af en toe om te kijken hoe snel ze weg gaan).
[ Voor 14% gewijzigd door Pana op 08-02-2025 01:43 ]
* dit heb ik 2x gedaan, ik weet niet precies of dit daadwerkelijk voor success heeft gezorgd. Kan net zo goed 2x heel veel geluk zijn geweest
Succes
[ Voor 3% gewijzigd door rubenpas op 08-02-2025 01:37 ]
Je laat ze naar een DHL Pakketpunt in Duitsland sturen?rubenpas schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:35:
Amazon.de is inderdaad best aan te raden i.c.m. de Datenheim en de HWDB discord notificaties. Heb vandaag 2 5090s (msrp) kunnen scoren voor mij en een vriend. Wat ik deed om mijn kans te vergroten (hielp bij mij) was zodra je er een in je mandje hebt natuurlijk zsm doorklikken richting betalen. Zodra je op ideal komt ga je terug naar amazon. Dan plaatst hij de bestelling als het ware direct (zonder eerst het hele betalingsprocess door te gaan) en scheelt het misschien een volle seconde of meer. Dan heb je daarna rustig de tijd om je betaling te autoriseren.
* dit heb ik 2x gedaan, ik weet niet precies of dit daadwerkelijk voor success heeft gezorgd. Kan net zo goed 2x heel veel geluk zijn geweest
Succes
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Google?Sagittary schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 06:23:
Iemand een link of uitleg voor het joinen van Datenheim discord? Search brengt niet veel op.
Echt de eerste hit…..
https://www.google.com/se...-8&hl=en-us&client=safari
Welke 5090 heb je kunnen bestellenrubenpas schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:35:
Amazon.de is inderdaad best aan te raden i.c.m. de Datenheim en de HWDB discord notificaties. Heb vandaag 2 5090s (msrp) kunnen scoren voor mij en een vriend. Wat ik deed om mijn kans te vergroten (hielp bij mij) was zodra je er een in je mandje hebt natuurlijk zsm doorklikken richting betalen. Zodra je op ideal komt ga je terug naar amazon. Dan plaatst hij de bestelling als het ware direct (zonder eerst het hele betalingsprocess door te gaan) en scheelt het misschien een volle seconde of meer. Dan heb je daarna rustig de tijd om je betaling te autoriseren.
Succes
Maar even… dat Dataheim… opzich werkt het heel goed, ik zit even op die discord te kijken en binnen een kwartier denk ik 6 - 7 drops om internationale Amazon pagina’s. Ik ben op elke ingelogd, en ik klikte op bijna alle drop links binnen 1 seconde! Op direct aftekenen, in winkelmand, en geen 1 kon er doorgaan…. Is toch bizar?Sagittary schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 06:23:
Iemand een link of uitleg voor het joinen van Datenheim discord? Search brengt niet veel op.
Bizar? Je bent niet de enige die op die link klikt "binnen de seconde"
En direct leverbaar of pas maart/april?rubenpas schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:35:
Succes
Zelf een pny kunnen bemachtigen voor 1190 euro bij Amazon op puur op juiste geluk refreshen. Tot heden via dataheim en soort gelijke bots altijd achter t net gevist. Bij Amazon kan je ook zien hoeveel mensen het ook in hun winkelmandje hebben. Geen idee hoe accuraat dat is maar vaak zie ik daar 100+/200+ staan die netals jou en mij, op de seconde op direct afrekenen klikken als ze de melding krijgen.gaudio. schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:12:
[...]
Maar even… dat Dataheim… opzich werkt het heel goed, ik zit even op die discord te kijken en binnen een kwartier denk ik 6 - 7 drops om internationale Amazon pagina’s. Ik ben op elke ingelogd, en ik klikte op bijna alle drop links binnen 1 seconde! Op direct aftekenen, in winkelmand, en geen 1 kon er doorgaan…. Is toch bizar?
Wat ik al eerder zei, vind ik de drops bij Amazon ontzettend raar. Ik zie niet voor mij dat ze bijv. ieder 2 uur 5x pny 5080 krijgen. Maar als je de meldingen van stockbots op terugslaat, komt er wel ieder uur/ twee uur een melding dat je pny 5080 kan bestellen.
Mijn persoonlijke mening/visie is dat de kaarten via bots/scripts worden opgekocht maar vervolgens ergens bij de betaling vastlopen (tijdens betaalproces zal artikel mogelijk gereserveerd staan) en bij het niet succesvol afronden, t exemplaar weer terug beschikbaar komt waardoor je dus jojo van alerts krijgt.
Want geen ander webshop, doet zoals Amazon dat doet en dat vind ik ergens opmerkelijk.
Heeft iemand ondertussen al een GPU van Amazon ontvangen? Want ik heb nog niet meegelezen dat iemand zijn gpu al heeft ontvangen. En totdat ik mijn pny 5080 in m’n handen heb, ga ik ervan uit dat het nog altijd geannuleerd kan worden.
Lijkt me niet slim, staan er straks een veelvoud van de 30 mensen voor je deur die weer ontevreden weggaan.Maffie500 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:08:
Als je het echt eerlijk wilt, laat mensen gewoon inschrijven en trek via loting 30 man.
Hoe hoog zet jij die interval dan?jamiewwer1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:59:
[...]
ik heb nu dit ingesteld:
Distill Web Monitor
https://chromewebstore.go...meeknofckkjolnjbpehgadgge
De mail is een beetje vaag, maar de voetnoten maken het duidelijk: het is alleen voor klanten die een volledige gaming pc bij Alternate laten bouwen.Navi schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:19:
[...]
Lijkt me niet slim, staan er straks een veelvoud van de 30 mensen voor je deur die weer ontevreden weggaan.
Als je het echt eerlijk wilt, laat mensen gewoon inschrijven en trek via loting 30 man.
*Voorwaarden:
De configuratie dient volledig functioneel en compleet te zijn.
De configuratie moet door ALTERNATE worden gebouwd en standaard assemblagekosten zijn van toepassing.
ALTERNATE behoudt zich het recht voor om systemen die niet in balans zijn eenzijdig te weigeren.
De kaart wordt op het moment van bestelling door ALTERNATE geselecteerd.
Ik heb de Sweet spot nog niet, maar bij 5s valt hij na +/-10 in weg en bij 1m om het half uur.
En dat maakt dat het eigenlijk geen water dichte catcher is... De kans is groter dat een bot m dan pakt.
Maar voor coolblue of Amazon is het wel goed inzetbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door jamiewwer1 op 08-02-2025 10:19 ]
De ene scoort een 5080 voor 1190, de ander overweegt er 1900 voor te betalen etc.
Ook op v&a en marktplaats gaat het alle kanten op met 2ehands prijzen. Heb deze maand gelukkig een 4090 over kunnen nemen voor 1500 terwijl ik eigenlijk wat baalde dat ik de eersten begin deze maand gemist had die voor zo'n 1300 weg gingen.
Nu vraagt men gemiddeld een 1800-1900 euro.
Zelfs de 4080 gaan voor de prijzen waar je ze nieuw voor kon bestellen vorige maand!
Ook de Amd xtx kaarten gaan nieuw weer omhoog in prijs. 2 weken terug 1 besteld voor iemand voor 850, nu weer 950-1050.
Zijn net aandelen
Ik begrijp ook eigenlijk niet zo goed waarom iedereen 'nu' zijn GPU moet vervangen of 'nu' een nieuwe PC moet bouwen. Ja, we zitten vlak na launch. Dan is de toelevering beperkt, en bij gelijke (of stijgende) vraag zorgt dat voor tekorten en dus een piek in de prijzen die we nu zien.meljor schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:33:
Als ik alles zo wat volg is het wel lachwekkend eigenlijk. Prijzen gaan alle kanten op, lijkt wel crypto .....
Het is niet alsof er recent ineens allemaal games zijn uitgekomen waar de vorige generatie GPU's compleet niet meer voldoet. De nieuwe generatie tot dusver is ook niet wereldschokkend veel sneller (in sommige gevallen zelfs marginaal trager), dus heel veel mis je er ook niet echt aan. De vorige generatie is niet ineens minder gaan presteren en draaien dezelfde games nog steeds op dezelfde framerates.
Mijn verwachting is dat als we een paar maanden verder zijn (zomer?), ook AMD haar releases gedaan heeft en de voorraden weer aangevuld zijn de kaarten allemaal weer veel dichter bij de adviesprijzen zullen zitten en de gekte wel voorbij is. De GPU's gaan nergens heen.
Dat zag je destijds ook met de 4090, waar het in de eerste paar maanden lastig was om er voor een redelijke prijs aan te komen, stabiliseerde vanzelf weer. Je ziet nu na 2-3 maanden de 9800X3D ook weer terugkomen richting de adviesprijs. Dus nu geen woekerprijzen betalen, maar gewoon even geduld hebben en gewoon nog even door met je huidige kaart.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Precies dit. Vind het ook gewoon gek dat velen nu dus maar nieuwprijzen betalen voor gebruikte 4080 omdat een 5080 niet beschikbaar of extreem duur is....spone schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:47:
[...]
Ik begrijp ook eigenlijk niet zo goed waarom iedereen 'nu' zijn GPU moet vervangen of 'nu' een nieuwe PC moet bouwen. Ja, we zitten vlak na launch. Dan is de toelevering beperkt, en bij gelijke (of stijgende) vraag zorgt dat voor tekorten en dus een piek in de prijzen die we nu zien.
Het is niet alsof er recent ineens allemaal games zijn uitgekomen waar de vorige generatie GPU's compleet niet meer voldoet. De nieuwe generatie tot dusver is ook niet wereldschokkend veel sneller (in sommige gevallen zelfs marginaal trager), dus heel veel mis je er ook niet echt aan. De vorige generatie is niet ineens minder gaan presteren en draaien dezelfde games nog steeds op dezelfde framerates.
Mijn verwachting is dat als we een paar maanden verder zijn (zomer?), ook AMD haar releases gedaan heeft en de voorraden weer aangevuld zijn de kaarten allemaal weer veel dichter bij de adviesprijzen zullen zitten en de gekte wel voorbij is. De GPU's gaan nergens heen.
Dat zag je destijds ook met de 4090, waar het in de eerste paar maanden lastig was om er voor een redelijke prijs aan te komen, stabiliseerde vanzelf weer. Je ziet nu na 2-3 maanden de 9800X3D ook weer terugkomen richting de adviesprijs. Dus nu geen woekerprijzen betalen, maar gewoon even geduld hebben en gewoon nog even door met je huidige kaart.
Feit blijft dat de 4080 te duur was en NV niet voor niets de prijs van de super liet zakken naar 1000 msrp. De 5080 is 2 jaar later marginaal sneller en op de meeste plaatsen VEEL duurder.
Destijds met de 3000 series kon je niets anders dan teveel betalen maar ook die prijzen gingen wel ERG hoog. Veel klachten destijds (en terecht) maar wederom betalen er nu echt veel teveel, zeker voor wat je krijgt imo. De 5090 is een halo kaart en domweg het beste wat je kan kopen. Een 5080 is dat niet.
Maar tis leuk om te volgen!
Wij zijn nu pas 1 week (en 2 dagen) verder en sommige gedragen zich al dat ze maanden aan t wachten en proberen zijn.
Dat is precies de andere kant van stockbots en alerts. Ieder uur dat je een reminder krijgt dat je er een had kunnen bemachtigen als je sneller was geweest. Je maakt jezelf gewoon gek en je gaat jezelf zo langzaam overtuigen om dan toch meer geld uit te geven. Zo had ik bijna een 4080 besteld voor 1300 euro omdat m’n brein dacht dat het een 5080 betrof (tijdig voor afrekenen gespot).
Dacht dat ik slimmer was geworden met de release van 30x0 serie maar nu had Nvidia gewoon een paper launch waar ik niet op voorbereid was. Maar ik ga i.i.g. nooit meer mijn gpu verkopen voordat ik een nieuwe in bezit heb.
Gelukkig heb ik niet al te veel geld verloren met m’n 3090. Maar mensen die hun 4090 hebben verkocht voor 1300e… tja die balen wel en dat snap ik goed. Zoals andere al zeiden: als je nu een gpu koopt, verlies je sowieso (tenzij tegen msrp). Nieuw of 2de hands maakt dan niet uit.
FOMO en het kunnen melden “ik heb een 5090!”spone schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:47:
[...]
Ik begrijp ook eigenlijk niet zo goed waarom iedereen 'nu' zijn GPU moet vervangen of 'nu' een nieuwe PC moet bouwen. Ja, we zitten vlak na launch. Dan is de toelevering beperkt, en bij gelijke (of stijgende) vraag zorgt dat voor tekorten en dus een piek in de prijzen die we nu zien.
Mensen willen graag iets hebben dat een ander niet heeft. Dat is al een eeuwenoud fenomeen.
“Het hebben van de zaak is het eind van het vermaak” gaat ook hier op.
Ik ben 2 maanden geleden begonnen met het bouwen van een PC en wil daar graag de nieuwstse componenten in. Niet zo zeer FOMO, maar gewoon de onderdelen willen kopen die bij de pc horen. Buiten dat is zelfs een 40 serie kaart vinden nu helemaal ruk.Rivanov schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:19:
[...]
FOMO en het kunnen melden “ik heb een 5090!”
Mensen willen graag iets hebben dat een ander niet heeft. Dat is al een eeuwenoud fenomeen.
“Het hebben van de zaak is het eind van het vermaak” gaat ook hier op.
Precies dit. Heb iemand geholpen met een pc samenstellen en met als doel een 4080 Super, of dus, afwachtend, kijken of een 5080 haalbaar zou zijn.antiverse schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:26:
[...]
Ik ben 2 maanden geleden begonnen met het bouwen van een PC en wil daar graag de nieuwstse componenten in. Niet zo zeer FOMO, maar gewoon de onderdelen willen kopen die bij de pc horen. Buiten dat is zelfs een 40 serie kaart vinden nu helemaal ruk.![]()
Nou, nu is de 4080 Super óók uit het zicht.
Toch maar voor een 4070 Ti Super gegaan.
Edit: typo, grammatica
Zelfs een 4070 Ti S is nu duurder. Blijkbaar waren er toch best veel mensen aan het wachten op de 5080/5090, realiseren zich dat zeker de 5080 het wachten niet waard is en dan liever een stuk minder uitgeven aan een 4070 Ti S/4080(S)/4090, waardoor die prijzen weer stijgen.meljor schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:33:
Als ik alles zo wat volg is het wel lachwekkend eigenlijk. Prijzen gaan alle kanten op, lijkt wel crypto .....
De ene scoort een 5080 voor 1190, de ander overweegt er 1900 voor te betalen etc.
Ook op v&a en marktplaats gaat het alle kanten op met 2ehands prijzen. Heb deze maand gelukkig een 4090 over kunnen nemen voor 1500 terwijl ik eigenlijk wat baalde dat ik de eersten begin deze maand gemist had die voor zo'n 1300 weg gingen.
Nu vraagt men gemiddeld een 1800-1900 euro.
Zelfs de 4080 gaan voor de prijzen waar je ze nieuw voor kon bestellen vorige maand!
Ook de Amd xtx kaarten gaan nieuw weer omhoog in prijs. 2 weken terug 1 besteld voor iemand voor 850, nu weer 950-1050.
Zijn net aandelen
Ik had echt niet verwacht dat de productie blijkbaar zo ontzettend achterloopt op de vraag.
Hele nieuwe PC staat klaar, 9800X3D, 96GB RAM, 8TB SSD, mooie nieuwe OLED monitor. Nu nog op mijn oude RTX3080.
Ik had voor een 5090 €2800 over bij launch, toen dat onhaalbaar bleek (zowel vanwege prijs als voorraad) was de “ik wil em nu” dus weg, en nu heb ik er niet meer voor over dan €2500 en overweeg ik een 5080 voor €1500 of minder.
Mijn voornaamste probleem is waterblok compatibiliteit (in mijn kleine SFFPC!). Voor de 5090 kan ik een Inno3D, Palit of Gainward scoren, maar die droppen amper. Alleen de Inno3D maar die prijs is telkens heel hoog.
Voor de 5080 kan ik alleen Inno3D halen en die heb ik uberhaupt nog niet zien droppen, en weinig kaarten onder €1500. Alleen PNY en Palit paar keer voor 1300 gezien.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dat de 5080 het niet waard is klopt natuurlijk ook niet.. Als de stock voldoende was en de prijzen zoals ze behoren te zijn was het een leuke kaart geweest. Alleen ik had verwacht dat de 5080 een 24gb kaart zou zijn en de prijs had dan best 400 euro duurder mogen zijn.Thomas schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:29:
[...]
Zelfs een 4070 Ti S is nu duurder. Blijkbaar waren er toch best veel mensen aan het wachten op de 5080/5090, realiseren zich dat zeker de 5080 het wachten niet waard is en dan liever een stuk minder uitgeven aan een 4070 Ti S/4080(S)/4090, waardoor die prijzen weer stijgen.
Ik had echt niet verwacht dat de productie blijkbaar zo ontzettend achterloopt op de vraag.
Dan is die eigenlijk nog te duur.antiverse schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:32:
[...]
Dat de 5080 het niet waard is klopt natuurlijk ook niet.. Als de stock voldoende was en de prijzen zoals ze behoren te zijn was het een leuke kaart geweest. Alleen ik had verwacht dat de 5080 een 24gb kaart zou zijn en de prijs had dan best 400 euro duurder mogen zijn.
Voor MSRP is het een prima kaart, ik vind het alsnog veel geld maar so be it. Ik bedoel het meer in de huidige context waarin een 4080(S) nauwelijks onder doet voor een 5080 en een 4090 domweg sneller is. (En de 5080 gaat nu voor minimaal 1600 euro over de toonbank lijkt…) 3* of 4* MFG heeft nog niet heel veel meerwaarde, alleen als je framerate in de basis is al goed is en je een super high refresh rate monitor hebt. Voor een 144-165-180Hz monitor is het eigenlijk al niet geweldig handig.antiverse schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:32:
[...]
Dat de 5080 het niet waard is klopt natuurlijk ook niet.. Als de stock voldoende was en de prijzen zoals ze behoren te zijn was het een leuke kaart geweest. Alleen ik had verwacht dat de 5080 een 24gb kaart zou zijn en de prijs had dan best 400 euro duurder mogen zijn.
Als amazon zelf verkoopt, en geen 3-rd party kun je gewoon naar je eigen adres in nl bestellen. 3rd party's zijn sws toch te duur imo.Rivanov schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 06:17:
[...]
Je laat ze naar een DHL Pakketpunt in Duitsland sturen?
Nee hoormeljor schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:45:
Op amazon.nl staat nu een 5080 tuf voor 2400 euro.... Dat moet een nieuw record zijn.
![]() | ![]() |
[ Voor 26% gewijzigd door _eLMo_ op 08-02-2025 13:05 ]
Oh! Hahaha tis echt meer dan bizar. Bijna 3x fe msrp.
Tja ze zullen denken. Nooit geschoten is altijd mis.meljor schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:07:
[...]
Oh! Hahaha tis echt meer dan bizar. Bijna 3x fe msrp.
M3P 24'
Veel 5090 mensen waterkoelen, en de FE was daarvoor een uitstekende keus met 3090/4090, nu helaas bijna onmogelijk, dus daar valt ook wat vraag weg. Maar goed, omdat de 5080 matig is springen er misschien ook meer mensen naar 5090.Vissa66 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:44:
Staan nu maar liefst 13 5090 FE's op V&A en ze lijken niet te verkopen voor die achterlijke prijzen. Met een beetje geluk gaan de prijzen langzaam zakken.
Gewoon prijzen volgen tot het aantrekkelijk voor je is.
Zoek je bij een betrouwbare tweaker op V&A een 16GB amd kaart van de 6 of 7 serie en hebt erg goede performance voor het geld, en kan je even uitzingen tot de prijzen gestabiliseerd zijn, en laat je verrassenantiverse schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:26:
[...]
Ik ben 2 maanden geleden begonnen met het bouwen van een PC en wil daar graag de nieuwstse componenten in. Niet zo zeer FOMO, maar gewoon de onderdelen willen kopen die bij de pc horen. Buiten dat is zelfs een 40 serie kaart vinden nu helemaal ruk.![]()
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
MP ook, niemand is zo gek. Zijn er een paar die 3500 willen betalen misschien maar dan is t ook klaar. Iets meer aanbod vanuit de leveranciers en t is weer normaal.Vissa66 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:44:
Staan nu maar liefst 13 5090 FE's op V&A en ze lijken niet te verkopen voor die achterlijke prijzen. Met een beetje geluk gaan de prijzen langzaam zakken.
[ Voor 168% gewijzigd door br00ky op 08-02-2025 19:17 ]
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Voor nu is het compleet ruk vol met ergenis.
Succes ieder die der nog voor gaat maar ik ben der helemaal klaar mee.
[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 08-02-2025 19:53 ]
Is dat al zoveel waard onze 4090. Ik kocht bijna 2 jaar geleden 6 mei 2023 een GIGABYTE GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC voor €1869. Ik kan concluderen dat het erg mooi is en dan waarschijnlijk €500-600 erop voor een 5090 (Ik ga uit van de goedkoopste 5090)n00bCoder schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:20:
Same here. Net mijn 4090 verkocht voor 1850 Euro. Leen tijdelijk een 3080ti (zat voor factorio) en zie over een paar weken wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 08-02-2025 20:39 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Dat hou je niet volVirtua schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:06:
Weet niet hoe het met jullie zit maar persoonlijk ben ik er helemaal klaar mee,klaar met Nvidia klaar met scalpers klaar met woekerprijzen en met alle gezeik eromheen en ga dan ook een break inlassen van zeker 12 weken en ga dan is kijken hoe het er mee voorstaat.
Voor nu is het compleet ruk vol met ergenis.
Succes ieder die der nog voor gaat maar ik ben der helemaal klaar mee.
Verder helemaal eens. Je wordt er bijna gefrustreerd van. Niks op voorraad, na lang zoeken, krankzinnige prijzen. Zo erg was het nog nooit.
Ik heb voorgaande generaties altijd redelijk snel kunnen kopen voor minder boven de advriesprijs dan nu het geval is.
nVdia heeft hiermee bewezen niets meer te geven om gamers. De mensen waaraan ze mede hun initiële succes te danken hebben. (vanaf de TNT1 begonnen met supporten).
Had Amd maar wat....
Niet op voorraad.
1899 euro en op voorraad
Azerty heeft 29 stuks MSI gaming trio voor 1999 op voorraad
Ja ik moet me ook inhouden maar dan denk laat ik een 7900 xtx pakken dan houd ik nog 1000 euro overSlckaer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:54:
[...]
1899 euro en op voorraad
Ik verwacht dat er genoeg mensen zijn die dit doen, bijvoorbeeld de kaarten die nu op vraag en aanbod staan.Cartman! schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:46:
[...]
Ik zou zoiets haast bestellen, een ruime week houden en t dan terugsturen
Gelukkig is er blijvend aanbod, dit betekend dat de prijzen wel weer gaan dalen.
Niet eens bij stilgestaan, zou zomaar kunnenSlckaer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:59:
Ik verwacht dat er genoeg mensen zijn die dit doen, bijvoorbeeld de kaarten die nu op vraag en aanbod staan.
Koopje ik bestel er meteen 28Slckaer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:54:
[...]
1899 euro en op voorraad
Weird... Er staat hier een Gigabyte 5080 Gaming OC voor €2099.
6 st op voorraad?
Maar:
https://azerty.nl/compone...u%5B0%5D=GeForce+RTX+5080
Als je er op filter zie je de kaart niet?
Nu maakt het niet zoveel uit, want de prijs is een beetje te gek, maar heb het idee, ook vanuit een paar stock lijstjes op Discord etc dat er meer kaarten zijn dan soms op de site verschijnen.
(Ook met een filter op prijs over alle videokaarten zie je de Gigabyte niet staan.) (Als je toevallig deze zocht, you're welcome)
Edit: Oh nog één: https://azerty.nl/product...ff-16g-videokaart/9037815
1x de SFF in wit.
[ Voor 20% gewijzigd door djunicron op 08-02-2025 22:08 ]
Tot nu toe totaal zo'n 1000+ 5080s DE en NLSlckaer schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:01:
Nog nergens een 5090 te bestellen?
En maar liefst circa 20 5090s.
De verhouding is echt om te janken, zou bijna zeggen dat het opzettelijk is...
Vandaag hadden ze 5x kaarten gedropt om:
10:20, 12:01, 16:20, 19:30, 20:00
https://www.amazon.nl/PNY...le-Graphics/dp/B0DTJFZ4YS
--edit
Blijkbaar dachten ze bij Amazon ook opeens in $$, de prijs is namelijk verhoogt, naar een niet redelijke prijs.
[ Voor 32% gewijzigd door ThaGuus op 08-02-2025 22:52 ]
Met "redelijk" bedoel je 25% boven MSRP?ThaGuus schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:17:
De PNY 5080-kaarten droppen nog best actief op Amazon. Dus voor degene die een 5080 zoeken voor een redelijke prijs en even kunnen wachten met de levertijd, zou ik die in de gaten houden.
Vandaag hadden ze 5x kaarten gedropt om:
10:20, 12:01, 16:20, 19:30, 20:00
https://www.amazon.nl/PNY...le-Graphics/dp/B0DTJFZ4YS
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Ik heb de prijzen vandaag niet in de gaten gehouden, maar mijn kaart heb ik aangeschaft voor 1190 euro met een leverdatum van 10 maart via dezelfde link. Volgens mij waren ze gisteren iets gestegen naar 1300+, maar volgens mij nog steeds de goedkoopste kaart op dit moment.JRMBelgium schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:25:
[...]
Met "redelijk" bedoel je 25% boven MSRP?
--- EDIT:
Oh NVM! De prijs hebben ze verhoogd naar 1.459,00 lol ik heb niks gezegd, dat is het inderdaad niet waard.
[ Voor 27% gewijzigd door ThaGuus op 08-02-2025 22:50 ]
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Wv4eaJY1t3sskerYvNoUshVo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xavE3jbaUkCFv2ri7KtC6Sx7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5k3sTcOkJmLKOz87BES1MbEo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZGZ7FXfMI2h8lbJoKlPkYSCS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jSxMlGVQsAN6CEfzD1YNu9Dc.jpg?f=fotoalbum_tile)