Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Denk je dat van de 11.000 mensen daar, geen enkele Duitser werkt?martwoutnl schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:46:
[...]
Je kan wel even de arbeidsinspectie op die fabriek afsturen. Ik las een tijdje geleden dat daar geen enkele Duitser werkt. Dan zal er best wel 1 en ander te vinden zijn qua omstandigheden. En dan gewoon even hard beboeten of stilleggen.
Vrijwel zeker dat daar geen problemen zijn qua arbeidsinspectie.
De berichten die je soms leest of hoort zijn meestal van de pot gerukt of vergroot om meer drama te maken.
Nee, nee, nee, zo werkt dat blijkbaar niet.wildhagen schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:16:
[...]
Nee. Trump heeft (meermaals!) gezegd dat hij de oorlog binnen 24 uur zou beëindigen. Die verkiezingsbelofte heeft hij al geschonden. En een staakt het vuren is niet een oorlog beëindigen, het is een pauze van gevechtshandelingen. Niet meer, niet minder.
Multimiljonair en slechte zeep acteur reinout oerlemans kwam het ons allemaal even uitleggen bij Jinek.
Het probleem is niet dat trump systematisch liegt maar dat wij domme Nederlandertjes hem niet begrijpen.
Blijkbaar moeten we trump zijn leugens en acties "niet letterlijk nemen".
Dat is best bijzonder zo'n verknipte en gehersenspoelde mening op basis van eigen financieel belang.
Bovendien zijn al die handels tarieven, het verraad van Oekraïne en alle losse trump leugens gewoon ge -fact checked, wat dus een garantie geeft op een klein dingentje dat realiteit heet. En 90% valt daarbuiten.
Jammer voor de omhoog gevallen slechte zeep acteur maar hij is de verbinding met de realiteit echt kwijt.
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

*knip*, als je links plaatst, wil je dan ook even het relevante deel citeren of samenvatten?
[ Voor 56% gewijzigd door NMH op 12-03-2025 19:56 ]
A wise man's life is based around fuck you
Ik las het in een gewoon betrouwbaar medium dat het vooral migranten zijn die daar werken. Als ik even google, kom ik een artikel van de regionale tv tegen. Volgens https://www.rbb24.de/wirt...tionalitaeten-fabrik.html is meerderheid Duits, Turks, Pools, Syrisch en uit India.bottom line schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:01:
[...]
Denk je dat van de 11.000 mensen daar, geen enkele Duitser werkt?
Vrijwel zeker dat daar geen problemen zijn qua arbeidsinspectie.
De berichten die je soms leest of hoort zijn meestal van de pot gerukt of vergroot om meer drama te maken.
Dat is dan toch dikke prima?martwoutnl schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:17:
[...]
Ik las het in een gewoon betrouwbaar medium dat het vooral migranten zijn die daar werken. Als ik even google, kom ik een artikel van de regionale tv tegen. Volgens https://www.rbb24.de/wirt...tionalitaeten-fabrik.html is meerderheid Duits, Turks, Pools, Syrisch en uit India.
En uiteraard heeft Eva Jinek hem daarop aangesproken.....toch?keuringsdienst schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:11:
[...]
Nee, nee, nee, zo werkt dat blijkbaar niet.
Multimiljonair en slechte zeep acteur reinout oerlemans kwam het ons allemaal even uitleggen bij Jinek.
Het probleem is niet dat trump systematisch liegt maar dat wij domme Nederlandertjes hem niet begrijpen.
Blijkbaar moeten we trump zijn leugens en acties "niet letterlijk nemen".
Dat is best bijzonder zo'n verknipte en gehersenspoelde mening op basis van eigen financieel belang.
Bovendien zijn al die handels tarieven, het verraad van Oekraïne en alle losse trump leugens gewoon ge -fact checked, wat dus een garantie geeft op een klein dingentje dat realiteit heet. En 90% valt daarbuiten.
Jammer voor de omhoog gevallen slechte zeep acteur maar hij is de verbinding met de realiteit echt kwijt.

Unfortunately peanut butter.-Bonalds schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:47:
[...]
En uiteraard heeft Eva Jinek hem daarop aangesproken.....toch?
*knip* of leg in normale bewoordingen uit wat iemand heeft gezegd of reageer niet. Dit is nu meer een rant dan iets anders
[ Voor 51% gewijzigd door polthemol op 12-03-2025 14:29 ]
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.
*knip* dit is niet de HKZwelgje schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:13:
ondertussen wordt het resultaat van niet vaccineren ook steeds duidelijker![]()
*knip*
[ Voor 34% gewijzigd door NMH op 12-03-2025 19:56 ]
Edit: Laat maar zitten.
[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 12-03-2025 14:54 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Drank hebben we hier genoeg. En die Harleys, tja. Jammer danwatercoolertje schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:21:
[...]
Even terugkijken/uitzoeken hoe ze dat de vorige keer aan hebben gepakt![]()
[...]
https://nos.nl/artikel/25...-motoren-en-drank-duurder
Lijkt me verder niet zo heel ingewikkeld gezien we al langer en vaker heffingen hebben moeten handhaven.

Aan die Jack Daniel's mis je ook helemaal niks als je een fatsoenlijke Islay whisky gewend bentManiacsHouse schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:12:
[...]
Drank hebben we hier genoeg. En die Harleys, tja. Jammer dan
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het lijkt mij niet dat je dat nu al op RKJ kan plakken, omdat het daar sowieso al een beetje des-overheid en biblebelt achtig is. Het geeft alleen een blik in de toekomst over hoe het over enkele jaren kan zijn als de overheid daadwerkelijk actief vaccins heeft ontmoedigd voor langere tijd.Zwelgje schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:13:
ondertussen wordt het resultaat van niet vaccineren ook steeds duidelijker![]()
*knip*
[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 12-03-2025 19:56 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
klopt meer om aan te geven dat het de komende jaren alleen nog maar erger gaat worden.Sebazzz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:54:
[...]
Het lijkt mij niet dat je dat nu al op RKJ kan plakken, omdat het daar sowieso al een beetje des-overheid en biblebelt achtig is. Het geeft alleen een blik in de toekomst over hoe het over enkele jaren kan zijn als de overheid daadwerkelijk actief vaccins heeft ontmoedigd voor langere tijd.
Dat afkappen van de hulp voor Oekraïne en daarna weer hervatten was misschien vooral een manier om ze hem te laten gehoorzamen.
Amsterdam zit ook onder de 90%, maak je geen illussies. Het patent van de biblebelt op een lage vaccinatiegraad is allang verlopen.Sebazzz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:54:
[...]
Het lijkt mij niet dat je dat nu al op RKJ kan plakken, omdat het daar sowieso al een beetje des-overheid en biblebelt achtig is. Het geeft alleen een blik in de toekomst over hoe het over enkele jaren kan zijn als de overheid daadwerkelijk actief vaccins heeft ontmoedigd voor langere tijd.
Canada will impose 25% tariffs on more than $20 billion worth of U.S. goods in retaliation for the Trump administration’s steel and aluminum duties that took effect overnight.
The new tariffs cover steel and aluminum, as well as other U.S. goods including computers, sports equipment and cast iron products, Canadian Finance Minister Dominic LeBlanc said.
The new Canadian duties are on top of the 25% counter-tariffs that Ottawa already slapped on $30 billion worth of U.S. goods.
Ik denk dat hij erachter is gekomen dat Rusland openlijk steunen niet goed voor zijn PowerBI rapporten is en het nu over een iets andere boeg wordt gegooid.hneel schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:14:
Misschien zien we het inderdaad wel verkeerd. Was Trump nu voor Rusland of nu toch weer voor Oekraïne? Maar misschien denkt Trump wel helemaal niet op die manier. Ik denk dat het voor hem alleen maar telt wie er voor of tegen hem is. Of beter nog: wie hem gehoorzaamt of niet.
Dat afkappen van de hulp voor Oekraïne en daarna weer hervatten was misschien vooral een manier om ze hem te laten gehoorzamen.
YouTube: Murphy: Six Weeks In, This White House Is On Its Way To Being The Mo...
Samenvatting van corruptie in de eerste 6 weken. Vermakelijk en onwerkelijk tegelijkertijd.
En hetzelfde dreigt in NL te gebeuren met de verwaarlozing van de gebieden buiten de Randstad. Tijd om zoiets hier te voorkomen (alhoewel ons politiek systeem wel gunstiger in elkaar zit).DropjesLover schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:18:
[...]
Daar ben ik het mee oneens. Velen van de MAGA zijn gewoonweg relatief arm, wonen in staten waar al decennia het verval zichtbaar is (industrie is weg), ze zijn enorm teleurgesteld in hun American Dream.
Zo'n situatie maakt dat iedereen niet-wijs-voor-de-lange-termijn-keuzes gaat maken.
Arme mensen zijn niet dom. Geef ze genoeg geld en levenszin en het worden spontaan weer prima intelligente, sociale mensen.
En in Duitsland was ook heel duidelijk waar de AfD stemmers vandaan komen. Hoofdzakelijk het armere oosten.Martinez- schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:15:
[...]
En hetzelfde dreigt in NL te gebeuren met de verwaarlozing van de gebieden buiten de Randstad. Tijd om zoiets hier te voorkomen (alhoewel ons politiek systeem wel gunstiger in elkaar zit).
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Welke gebieden doel je dan op?Martinez- schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:15:
[...]
En hetzelfde dreigt in NL te gebeuren met de verwaarlozing van de gebieden buiten de Randstad. Tijd om zoiets hier te voorkomen (alhoewel ons politiek systeem wel gunstiger in elkaar zit).
Wij zitten royaal buiten de randstad maar ik mis wat denk ik...
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
AD Livebliog (https://www.bndestem.nl/b...rtikelen-uit-vs~a8070050/)Het Amerikaanse mileuagentschap Environmental Protection Agency (EPA) zal een aantal historische milieumaatregelen terugdraaien. Dat heeft Lee Zeldin, hoofd van het EPA, woensdag aangekondigd. Hij spreekt in de krant The Wall Street Journal van 'de meest ingrijpende dag van deregulering in de Amerikaanse geschiedenis'.
In totaal gaat het om 31 maatregelen. Zo zullen steenkoolcentrales niet langer zo goed als klimaatneutraal moeten zijn tegen 2030. Ook de wetenschappelijke bevinding dat de broeikasgassen die de planeet opwarmen, de volksgezondheid en welvaart bedreigen, staat ter discussie. Deze bevinding is al lang de wettelijke basis is voor het Amerikaanse beleid tegen klimaatverandering, maar zowel Zeldin als president Donald Trump willen haar herschrijven. Milieu-activisten en klimaatwetenschapppers noemen de feiten over broeikasgassen een fundament van de Amerikaanse wet en menen dat elke poging om eraan te tornen weinig kans op slagen heeft.
Volgens Zeldin gaat het opheffen van de maatregelen de Amerikaanse industrie 'nieuw leven inblazen' en staat 'energiedominantie centraal in de heropleving van Amerika'.
President Trump, een voorstander van boren naar olie en gas, trok de Verenigde Staten eerder al terug uit het Klimaatakkoord van Parijs. Deze in 2016 ondertekende overeenkomst heeft als doel om de opwarming van de aarde te beperken tot 2 graden en liefst tot 1,5 graad Celsius.
Zoveelste domme besluit van een wat minder intelligente 'president', waar de hele wereld weer last van gaat hebben.
Virussen? Scan ze hier!
Als hij zo denkt zit hij op een hele gevaarlijk plek en is de VS een heel gevaarlijk land de komende jaren.hneel schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:14:
Misschien zien we het inderdaad wel verkeerd. Was Trump nu voor Rusland of nu toch weer voor Oekraïne? Maar misschien denkt Trump wel helemaal niet op die manier. Ik denk dat het voor hem alleen maar telt wie er voor of tegen hem is. Of beter nog: wie hem gehoorzaamt of niet.
Hij zal dat wel meewegen (hij is wraaklustig), maar ik denk niet dat hij al pro Rusland was voor het mis ging met Zelinsky En hij chanteert (dat zal wel zijn hoe hij zijn hele leven al zaken doet, zoals de maffia, als we hem beschermgeld betalen als Europa zal alles wel weer goed zijn), als je groot genoeg bent dan kom je daar mee weg. Nu is de VS de grootste economie ter wereld, maar ik denk dat hij een fout maakt door met iedereen tegelijkertijd ruzie te maken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En de enige reactie van tegenstanders is wederom naar de rechter stappen, wat waarschijnlijk gaat eindigen in het blokkeren van de beslissing, zonder mogelijkheid er echt op toe te zien het te blokkeren.wildhagen schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 05:11:
Ze gaan weer eens in de ontkenningsmodus met hun 'Drill baby drill'-gedoe:
[...]
AD Livebliog (https://www.bndestem.nl/b...rtikelen-uit-vs~a8070050/)
Zoveelste domme besluit van een wat minder intelligente 'president', waar de hele wereld weer last van gaat hebben.
In ander nieuws, de Amerikaanse overheid wilt een zelden gebruikte wet gebruiken om die Palestijnse activist uit te zetten:
https://www.theguardian.c...lil-hearing-federal-judge
Dat zal ook wel worden geblokkeerd, dan wel naar het Supreme Court gaan.
Helaas rept het artikel met geen woord over de activist zelf: Kan zijn advocaat nu contact met hem hebben? Zo niet, hoe weten ze dan dat hij niet al uit de VS is gezet?
Alleen wordt niet in termen van landen of regels gedacht. En bescherming door maffia is nooit bescherming, enkel een hellend vlak van meer / erger / harder. Het zijn dynamica van hyperparasitisme. Het overleven van de gastheer is niet relevant, het sterven ervan is net zo goed het buffet als het uitknijpen ervan.Marzman schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 06:34:
[...]
Als hij zo denkt zit hij op een hele gevaarlijk plek en is de VS een heel gevaarlijk land de komende jaren.
Hij zal dat wel meewegen (hij is wraaklustig), maar ik denk niet dat hij al pro Rusland was voor het mis ging met Zelinsky En hij chanteert (dat zal wel zijn hoe hij zijn hele leven al zaken doet, zoals de maffia, als we hem beschermgeld betalen als Europa zal alles wel weer goed zijn), als je groot genoeg bent dan kom je daar mee weg. Nu is de VS de grootste economie ter wereld, maar ik denk dat hij een fout maakt door met iedereen tegelijkertijd ruzie te maken.
Het kunnen wegkomen met wat gedaan wordt, dat is inderdaad centraal thema in dit alles. Wat diepe resonantie heeft met autoritarisme op systemische niveaus, het is immers een systeem van misbruikers wat mogelijk gemaakt wordt door gebruikers die ontslag zoeken van verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor hun handelen.
De VS zijn meer fragiel dan vaak gedacht wordt. Zeker de economie. Het was echt niet zonder verdomd goede redenen dat Biden zo rigoureus deed inzetten op onderhoudsprocessen van de grote interne kapitaalstromen en de correlaties van productie, R&D & onderwijs. Met breed success, maar ja, het probleem van perceptie en media - Republikeinen konden dat alles op nationaal niveau van “debat” verfoeien, en op lokale niveaus doen alsof zij het werk hadden gedaan. Het is in Bidenomics waar de ruimte voor Trump zit tot bankieren op interne trends, en dat is eigenlijk best zuur.
Enfin, laat ik het zo zeggen. Het is niet zozeer dat Trump met iedereen ruzie maakt - hij doet dat, maar het is op niveaus van politiek, beleid en bestuur inmiddels heel duidelijk geworden dat dit het masker en het mechanisme is. Zijn primaire scope daarbij is volledig geënt op processen van afbraak, nu is dat conceptueel al heel moeilijk voorstelbaar maar het is nog meer gecompliceerd want de enige focus daarbij ligt rigoureus op het aldus onderuit halen van aanwezige stelsel van stabiliteit én voedingssystemen voor het identificeren/aantappen van nieuwe/alternatieve voedingssystemen. En dat is vanuit ons aanwezig denken nog een flinke brug verder om in te kunnen schatten.
Het ruzie maken is instinct en draaiboek tegelijkertijd. Het is een basale constante. Het werkt omdat het afleidt van onderliggende, en achterliggende scope en focus. En het werkt omdat het anderen in confrontatie verleidt om zich te presenteren als dealmaker, mitigator, buffer. Maar ondertussen stoomt de trein door.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verschraling van OV, primair investeringen doen in de randstedelijke gebieden, nalaten van ruimhartig vergoeden in voormalige witgewassen etc. Het hoeft niet per se alleen met armoede te maken hebben, maar de beeldvorming is er.Ronald.42 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 02:12:
[...]
Welke gebieden doel je dan op?
Wij zitten royaal buiten de randstad maar ik mis wat denk ik...
Gelukkig echter nog niet in de mate van de VS.
1 wetenschapper gaf bijvoorbeeld net aan dat veel info die we hier nodig hebben waaronder virusuitbraken, klimaat maar ook het weer voorspellen systemen in Amerika gebruiken. En als die op zwart gaan dan houdt die informatie op.
Edit: Nu halverwege en mijn mond raakt nog net niet de grond. Echt veel schokkende zaken. Wetenschappers daar die niet durven te bellen/mailen want anders baan kwijt. Een programma wat rond Corona ervoor zorgde dat vaccinatie snel er was, is aangepakt dus minder onderzoek. Maar ook snel kunnen waarschuwen voor tornado's etc is ook minder beschikbaar. Maar ook dat WHO 30% minder budget heeft bij meteen kunnen ingrijpen waardoor ze nu moeten kiezen of ze die Ebola-uitbraak bestrijden of onderzoek nieuwe ziekte Afrika.
[ Voor 31% gewijzigd door martwoutnl op 13-03-2025 09:52 ]
Kans is dat Trump & cult dit ook gaan verbieden, maar dat is nog niet zo. Ondertussen zijn er mensen onderdeel van dit soort klinisch geneesmiddelen onderzoek en investeren bedrijven er miljarden in om medicijnen te testen op effectiviteit en loopt alles vertraging op door een fundamentalistische president.
Voor het idee: FDA heeft de guidance van de site gehaald maar audit nog wel volgens die methodiek. Nu zijn partijen die bezig zijn met dit onderzoek niet afhankelijk van dit site, maar toch.
Mind you - DEI gaat niet alleen over tampons in herentoiletten bij Facebook, maar ook over enorm logische dingen dat medicijnen op de gehele populatie getest worden. Zoals op vrouwen & mannen.
Het is retroperspectief een beetje 'dom' om dit onder DEI te scharen nu dat zo beladen is. Als ze zeggen 'we willen dat het werkt op alle mensen' is het wellicht wel ok. Benieuwd hoe dit afloopt.“Participants in clinical trials should be representative of the patients who will use the medical products,” former FDA commissioner Robert Califf, M.D., said last summer when the draft guidelines were shared. “The agency’s draft guidance is an important step—and one of many ongoing efforts—to address the participation of underrepresented populations in clinical trials to help improve the data we have about patients who will use the medical products if approved.”
[ Voor 47% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-03-2025 10:26 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik heb het gisteren ook gekeken. Wat mij opviel was de gelatenheid waarmee het meeste werd medegedeeld. Ergens had ik gehoopt op een harde vuist op tafel. Iets dat wat meer impact maakt.martwoutnl schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:38:
Gisteravond was er een uitzending van Focus waarin wetenschappers en correspondent Marieke de Vries aangeven wat de invloed van het beleid in Amerika is op de wetenschap in Europa. Ik ben het net aan het kijken maar vind het nu al interessant genoeg om te delen. De hele uitzending kan je zien via https://npo.nl/start/serie/focus/seizoen-8/focus_53/afspelen
1 wetenschapper gaf bijvoorbeeld net aan dat veel info die we hier nodig hebben waaronder virusuitbraken, klimaat maar ook het weer voorspellen systemen in Amerika gebruiken. En als die op zwart gaan dan houdt die informatie op.
Edit: Nu halverwege en mijn mond raakt nog net niet de grond. Echt veel schokkende zaken. Wetenschappers daar die niet durven te bellen/mailen want anders baan kwijt. Een programma wat rond Corona ervoor zorgde dat vaccinatie snel er was, is aangepakt dus minder onderzoek. Maar ook snel kunnen waarschuwen voor tornado's etc is ook minder beschikbaar. Maar ook dat WHO 30% minder budget heeft bij meteen kunnen ingrijpen waardoor ze nu moeten kiezen of ze die Ebola-uitbraak bestrijden of onderzoek nieuwe ziekte Afrika.
M.b.t. de data over weer bijvoorbeeld. Toen de presentatrice vroeg wat de gevolgen van het ontbreken van die data zijn, reageerde de wetenschapper met iets als: dan is er straks minder zicht op orkanen, overstromingen etc... Daarna werd het antwoord: dan kunnen we niet op tijd waarschuwen...
Tja, dat klopt feitelijk allemaal. En is het juiste correcte antwoord. Maar wanneer zien mensen de urgentie in? Als het hen raakt. Dus, zonder deze data gaan er meer mensen omkomen bij natuurrampen. Korten op wetenschap = korten op het leven.
Nederland heeft 18 miljoen inwoners. New York 21 miljoen. En dat is nog maar één stad in de USA. Denk je echt dat een Nederlands TV programma enig verschil maakt? Daarvoor zijn wij toch echt te klein. Zelfs al zou onze regering iets doen, dan nog maakt dat voor de USA-politiek precies 0 verschil.marapuru schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:19:
Ik heb het gisteren ook gekeken. Wat mij opviel was de gelatenheid waarmee het meeste werd medegedeeld. Ergens had ik gehoopt op een harde vuist op tafel. Iets dat wat meer impact maakt.
Ik kan mij voorstellen dat er helemaal geen gelatenheid is bij deze mensen, het alternatief is echter nog erger.
@Makaja ook een goed punt - maar je ziet hetzelfde in de Amerikaanse media. Opstaan en je mond open doen betekent dat je de volledige cult over je heen krijgt.
[ Voor 17% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-03-2025 10:29 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zag toevallig ook dit artikel gisteren dat de NASA een topvrouw heeft ontslagen (want...DEI?) die ook een belangrijke rol had binnen de IPCC. Hopelijk kan zij dat werk doorzetten en ik hoop dat andere landen veel van al die ontslagen mensen een kans bieden om hun belangrijke werk alsnog voort te kunnen zetten.martwoutnl schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:38:
Gisteravond was er een uitzending van Focus waarin wetenschappers en correspondent Marieke de Vries aangeven wat de invloed van het beleid in Amerika is op de wetenschap in Europa. Ik ben het net aan het kijken maar vind het nu al interessant genoeg om te delen. De hele uitzending kan je zien via https://npo.nl/start/serie/focus/seizoen-8/focus_53/afspelen
Ik heb mijn bericht in het verkeerde topic geplaatst denk ik. Het ging mij om impact maken én duidelijk maken aan de Nederlandse of Europese bevolking hoe nijpend deze situatie is. Opdat mensen zich beseffen wat het belang is van wetenschap.Makaja schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:27:
[...]
Nederland heeft 18 miljoen inwoners. New York 21 miljoen. En dat is nog maar één stad in de USA. Denk je echt dat een Nederlands TV programma enig verschil maakt? Daarvoor zijn wij toch echt te klein. Zelfs al zou onze regering iets doen, dan nog maakt dat voor de USA-politiek precies 0 verschil.
Ondanks eerdere berichten is ie trouwens (weer?) gewoon beschikbaar via de ARTE website. Afgelopen dagen zitten kijken, enerzijds deprimerend dat we blijkbaar niks geleerd hebben anderzijds ook wel soort van geruststellend dat niks voor altijd is. De engelse ondertitels houden niet over maar als je een paar woordjes duits (of frans) spreekt imo goed te volgen.Jerie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:22:
[...]
Het is niet haalbaar om alles zelf te doen in eigen taal en beheer. Je moet kunnen en durven uitbesteden aan anderen. Vervolgens koop je de documentaire in en/of vertaal je de journalistieke stukken. Tegenwoordig kan dat snel en goedkoop. Bijvoorbeeld die docu van ARTE had prima met Nederlandse of Engelse ondertiteling bij VPRO gekund.
Ik ben sinds de verkiezingen in de VS weer meer aan het lezen en dat sterkt me in mn overtuiging dat dit soort verdieping je meer brengt dan nieuwsfeeds en de ophef du jour volgen. Ik kan het iedereen aanraden.
Nu eerst the trading game uitlezen en dan staat Russ Bellant met zn ouwe nazi's op de lijst.
Bananas, beaches and bases was ook wel aardig (puur op de titel opgepakt, ik geef het toe) maar had de helft korter kunnen zijn. Gaat in een notendop vooral op de invloed van (vrouwen)arbeid op de internationale verhoudingen.
Dan is het vast niet de schuld van Biden, anders had je hem wel gehoordemeralda schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:26:
Ik hoor Trump eigenlijk nooit over de astronomische staatsschuld die door de rest van de wereld wordt gefinancierd.
Zoals hierboven gemeld iddemeralda schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:26:
Ik hoor Trump eigenlijk nooit over de astronomische staatsschuld die door de rest van de wereld wordt gefinancierd.
https://www.propublica.org/article/national-debt-trumpDonald Trump Built a National Debt So Big (Even Before the Pandemic) That It’ll Weigh Down the Economy for Years
The “King of Debt” promised to reduce the national debt — then his tax cuts made it surge. Add in the pandemic, and he oversaw the third-biggest deficit increase of any president.
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-03-2025 13:55 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat trump een streep getrokken heeft door onderzoek naar virussen is alles behalve uniek.marapuru schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:19:
[...]
Ik heb het gisteren ook gekeken. Wat mij opviel was de gelatenheid waarmee het meeste werd medegedeeld. Ergens had ik gehoopt op een harde vuist op tafel. Iets dat wat meer impact maakt.
M.b.t. de data over weer bijvoorbeeld. Toen de presentatrice vroeg wat de gevolgen van het ontbreken van die data zijn, reageerde de wetenschapper met iets als: dan is er straks minder zicht op orkanen, overstromingen etc... Daarna werd het antwoord: dan kunnen we niet op tijd waarschuwen...
Tja, dat klopt feitelijk allemaal. En is het juiste correcte antwoord. Maar wanneer zien mensen de urgentie in? Als het hen raakt. Dus, zonder deze data gaan er meer mensen omkomen bij natuurrampen. Korten op wetenschap = korten op het leven.
Hier doen we precies hetzelfde, er is geen geld meer voor onderzoek naar pandemieën of IC capaciteit.
Mw. agema staat erbij en keek ernaar.
De verzekeraars van NL hebben het aantal IC bedden van 1350 naar 850 terug gebracht vanwege geld.
Maar goed nieuws, mocht de vogelgriep, nu al grootschalig overdraagbaar onder zoogdieren in de VS, van mens tot mens overdraagbaar worden dan is er al besloten om hier in NL gewoon veel meer mensen dood te laten gaan. Goed bezig.
kort: de PVV doet tav wetenschap en gezondheidszorg exact hetzelfde als trump.
Trump stemmen.
Zus wordt uitgezet door zijn aanpassing in beleid.
En toch achter je stem blijven staan en hopen dat de rechter het blokkeert:
https://edition.cnn.com/2...l-florida-invs/index.htmlNoel Ginestra voted for Trump, but now his sister, who is a TPS holder, is facing possible deportation. While he still backs the president, he said he hoped the TPS revocation is blocked in the courts.
“I supported him, but it disappointed us that he decided to end TPS,” Ginestra said, referring to Venezuelans. “It bothered us that he put everyone in the same bucket.”
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
PWM schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:07:
[Afbeelding]
Champagne maken in Amerika. Alles is mogelijk tegenwoordig.
Komt whisky niet uit Schotland, en maken ze in Amerika geen whiskey?
Die wijn zou nog wel eens een dingetje kunnen zijn, er zijn buiten de EU nog veel meer wijnproducerende landen dus consumenten in de VS hebben wel opties, als wijn uit de EU ineens flink duurder wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door migchiell op 13-03-2025 14:17 ]
migchiell schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:16:
offtopic:
We moeten gewoon voet bij stuk houden. Het gaat helemaal niet om de wijn. Het gaat om Jack Daniels die zijn afzetmarkt kwijtraakt.jaapstobbe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:22:
Dit gaat de democratische stemmers (michelin-ster-fijnproevers) wel meer raken dan de Trumpstemmers (moonshine-hillbillies).
De EU kan zijn producten alsnog kwijt aan alle landen uitgezonderd de VS. De VS kan zijn producten straks nergens meer kwijt als de EU, Canada en andere landen zich enigzins coordineren.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Het is tijd dat de EU consument zich nu laat gelden. Je hoeft geen tarifs op te leggen als de consument massaal afhaakt. Met veel services is het lastig, maar Amerikaanse consumentenproducten zijn zeer eenvoudig te omzeilen.
Bron en voor wie graag beeld heeft: YouTube.During the press conference, Boak questioned Leavitt on whether Trump’s tariffs constituted a tax hike on American consumers.
Leavitt firmly rejected that notion, responding: “He’s actually not implementing tax hikes. Tariffs are a tax hike on foreign countries that, again, have been ripping us off.”
“Tariffs are a tax cut for the American people, and the president is a staunch advocate for tax cuts,” Leavitt said.
Boak pushed back, pressing Leavitt on whether she had ever personally paid a tariff.
“They don’t get charged on foreign companies; they get charged on importers,” he countered.
Leavitt fired back, saying: “I think it’s insulting that you’re trying to test my knowledge of economics and the decision that this president has made. I now regret giving a question to the Associated Press.”
Of ze snapt het niet, of ze papegaait Trump na, want importheffingen zijn wat het woord al zegt: heffingen bij import. En nu zullen er best een paar bedrijven zijn, die hun prijzen verlagen, maar die tarieven gaan keihard naar de Amerikaanse consument. Zelfs voor in Amerika geproduceerde zaken, zoals auto's. Want al komt de auto uit Amerika, het staal en aluminium komt uit het buitenland...
Het wordt sowieso duurder. Als een BMW +20% gaat kosten, dan is bijvoorbeeld Chrysler niet te beroerd om 15% extra voor hun auto's te vragen. Gewoon omdat het kan, lang leve het kapitalisme. En dit werkt waarschijnlijk zo in vele branches.Makaja schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:10:
Je zou er bijna om lachen, als het niet zo tragisch was...
[...]
Bron en voor wie graag beeld heeft: YouTube.
Of ze snapt het niet, of ze papegaait Trump na, want importheffingen zijn wat het woord al zegt: heffingen bij import. En nu zullen er best een paar bedrijven zijn, die hun prijzen verlagen, maar die tarieven gaan keihard naar de Amerikaanse consument. Zelfs voor in Amerika geproduceerde zaken, zoals auto's. Want al komt de auto uit Amerika, het staal en aluminium komt uit het buitenland...
En dan neem ik er niet eens in mee dat de (half)fabrikaten voor Chrysler ook duurder worden zoals je zelf al opmerkte.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Het een sluit het andere niet uitMakaja schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:10:
Of ze snapt het niet, of ze papegaait Trump na
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Doen ze wel al alleen heet het sparkling wine daar. Naam Champagne is beschermd. Ik was ook benieuwd of die markt daar bestaat. Is vooral in Californie voorzover ik kan vinden.PWM schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:07:
Champagne maken in Amerika. Alles is mogelijk tegenwoordig.
Ja maar ze noemen het daar tariffs en niet importheffingen, dus dat is veel verwarrenderMakaja schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:10:
Of ze snapt het niet, of ze papegaait Trump na, want importheffingen zijn wat het woord al zegt: heffingen bij import.
Maargoed ze is duidelijk een soort vrouwelijke trump. Gewoon wat roepen/napraten wat je gehoord hebt zonder zeker te zijn of het klopt, maar wel super-zeker proberen over te komen en andere gewoon belachelijk maken als die doorvragen en/of je verbeteren. Vervolgens durft niemand meer wat kritisch te vragen, doel bereikt...
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
En omdat de winstgevendheid omhoog gaat, let niemand meer op kosten of innovatie.Standeman schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:43:
Het wordt sowieso duurder. Als een BMW +20% gaat kosten, dan is bijvoorbeeld Chrysler niet te beroerd om 15% extra voor hun auto's te vragen. Gewoon omdat het kan, lang leven het kapitalisme. En dit werkt waarschijnlijk zo in vele branches.
En dan neem ik er niet eens in mee dat de (half)fabrikaten voor Chrysler ook duurder worden zoals je zelf al opmerkte.
Je krijgt een luie 'outdated' industrie, die de concurrentie met het buitenland niet goed aan kan. Doe daar nog even 'Drill, baby, drill' overheen en je 'verwent' je industrie ook nog eens met (te) lage energiekosten en je slaapwandelt zo de volgende crisis in.
Even als gedachte experiment: stel Tesla gaat failliet en de grote VS autofabrikanten stoppen met EV's. Ondertussen beweegt de rest van de wereld richting EV's. Ergens in 2029-2030 komt op z'n vroegst de kentering, maar misschien nog wel een paar jaar later.
Dan zijn de VS fabrikanten kansloos, die moeten ineens concurreren met fabrikanten die hard op weg zijn naar 100% EV (~2035). Zaken als Solid State zijn dan volledig ontwikkeld in het buitenland (denk ook aan patenten!). Terwijl de Duitse autofabrikanten hun 'antiek' nog al die tijd konden slijten. (Lekker de premium markt uitmelken)
Ja, dat bedoel ik: in Amerika maken ze geen whisky maar whiskey. Dus als de EU een tariff zou plaatsen op whisky dan heeft Amerika daar geen last van, want dat maken ze daar niet.
Was een flauw geintje over de spelfout in de tweet van Trump
Mijn Amerikaanse bier word in Belgie gemaakt, dan omzeil je dat toch?PWM schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:34:
Wij moeten dan ook meteen 200% doen. Trump kan lekker 400% gaan doen.
Het is tijd dat de EU consument zich nu laat gelden. Je hoeft geen tarifs op te leggen als de consument massaal afhaakt. Met veel services is het lastig, maar Amerikaanse consumentenproducten zijn zeer eenvoudig te omzeilen.
Elect a clown, expect a circus.
Ja en nee. Corona heeft aangetoond dat de zorg voordat iemand een IC-bed nodig heeft flink beter kan, en/of dat de criteria cq verblijfsduur korter kunnen.keuringsdienst schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:59:
[...]
Dat trump een streep getrokken heeft door onderzoek naar virussen is alles behalve uniek.
Hier doen we precies hetzelfde, er is geen geld meer voor onderzoek naar pandemieën of IC capaciteit.
Mw. agema staat erbij en keek ernaar.
De verzekeraars van NL hebben het aantal IC bedden van 1350 naar 850 terug gebracht vanwege geld.
Maar goed nieuws, mocht de vogelgriep, nu al grootschalig overdraagbaar onder zoogdieren in de VS, van mens tot mens overdraagbaar worden dan is er al besloten om hier in NL gewoon veel meer mensen dood te laten gaan. Goed bezig.Je zal maar op de PVV gestemd hebben.
kort: de PVV doet tav wetenschap en gezondheidszorg exact hetzelfde als trump.
Ziekenhuizen krijgen niet betaald voor voor onbezette bedden, dus als er minder noodzaak voor is, verdwijnen die bedden gewoon, dat bespaart (flink) geld.
De basis is hoe de zorg hier in 2006 ingericht is. Niet 1 jaar PVV.
Heet dat spul van hun niet bourbon?migchiell schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:16:
[...]
offtopic:
En dat van ons jenever?
Tegelijkertijd exporteert de VS ook enorme hoeveelheden wijn.Die wijn zou nog wel eens een dingetje kunnen zijn, er zijn buiten de EU nog veel meer wijnproducerende landen dus consumenten in de VS hebben wel opties, als wijn uit de EU ineens flink duurder wordt.
Misschien is wat minder wijn de wereld rond slepen en meer lokaal consumeren flink beter voor het milieu.
Was ook een uitspraak, wanneer de wereld van fossiel af zou zijn, dat er dan ook de helft minder schepen op zee zou varen
De WHO bijdrage van de VS werd al meteen opgepakt door... China.martwoutnl schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:38:
Die zo fors meer zeggenschap krijgt over wat en hoe en onderzoeksresultaten / ziekte-oorsprong natuurlijk.
Ik kan met m'n hoofd er niet bij waarom dat Trump bewust beleid voert dat tot minder VS invloed in de wereld zal leiden.
Al kijkt hij puur naar de CAPEX centen.
Dat aansluiting bij de WHO en flink kapitaal ophalen geleid heeft dat Amerikaanse farmaceuten snel een vaccin tegen covid hadden en daar gillend rijk van geworden zijn... Of dat via de NAVO alle rijke landen Amerikaans defensiematerieel kopen. Dat neemt hij totaal niet mee.
Ik kwam Neerlandsch Trotsch Oranjeboom bier tegen in... Australië, gebrouwen in licentie door XXXX-brewerySlasher schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:25:
[...]
Mijn Amerikaanse bier word in Belgie gemaakt, dan omzeil je dat toch?
De crux is dat er onder Biden al record hoeveelheden opgepompt werden, en dat bij lagere prijzen de duurdere teerzand en fracking olie niet meer rendabel zijn om op te pompen. De energieprijzen in de VS gaan gewoon niet dalenTheGhostInc schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:07:
[...]
En omdat de winstgevendheid omhoog gaat, let niemand meer op kosten of innovatie.
Je krijgt een luie 'outdated' industrie, die de concurrentie met het buitenland niet goed aan kan. Doe daar nog even 'Drill, baby, drill' overheen en je 'verwent' je industrie ook nog eens met (te) lage energiekosten en je slaapwandelt zo de volgende crisis in.
Even als gedachte experiment: stel Tesla gaat failliet en de grote VS autofabrikanten stoppen met EV's. Ondertussen beweegt de rest van de wereld richting EV's. Ergens in 2029-2030 komt op z'n vroegst de kentering, maar misschien nog wel een paar jaar later.
Dan zijn de VS fabrikanten kansloos, die moeten ineens concurreren met fabrikanten die hard op weg zijn naar 100% EV (~2035). Zaken als Solid State zijn dan volledig ontwikkeld in het buitenland (denk ook aan patenten!). Terwijl de Duitse autofabrikanten hun 'antiek' nog al die tijd konden slijten. (Lekker de premium markt uitmelken)
Met betrekking tot uitstoot zal Trump tzt gewoon gaan huilen over EU emissie-eisen dat ze Amerikaanse merken unfair behandelen, etc etc.
[ Voor 18% gewijzigd door DropjesLover op 13-03-2025 16:32 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Nee want jouw centen gaan dan nog steeds naar een Amerikaans bedrijf. Je zou dan, als je Amerikaanse producten wil boycotten, Belgisch bier moeten drinken dat ook bij een Belgische brouwerij (zonder Amerikaans moederbedrijf) vandaan komt.Slasher schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:25:
[...]
Mijn Amerikaanse bier word in Belgie gemaakt, dan omzeil je dat toch?
Dat snap ik maar gaat het product duurder worden, nee toch?migchiell schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:28:
[...]
Nee want jouw centen gaan dan nog steeds naar een Amerikaans bedrijf. Je zou dan, als je Amerikaanse producten wil boycotten, Belgisch bier moeten drinken dat ook bij een Belgische brouwerij (zonder Amerikaans moederbedrijf) vandaan komt.
Elect a clown, expect a circus.
Als het niet geïmporteerd hoeft te worden in principe niet.Slasher schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:29:
[...]
Dat snap ik maar gaat het product duurder worden, nee toch?
Niet vanwege deze tariffs, denk ik, want je importeert het niet vanuit Amerika maar vanuit België. En ik verwacht dat de brouwerij in België de grondstoffen ook niet importeert vanuit Amerika maar lokaal inkoopt.Slasher schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:29:
[...]
Dat snap ik maar gaat het product duurder worden, nee toch?
Uiteraard kan je bier alsnog duurder worden omdat er ergens (in Amerika, in België of in Nederland) iemand zijn prijzen verhoogt
Daarom worden Duitse of Chinees gemaakte Tesla's hier ook niet duurder inderdaad.migchiell schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:32:
[...]
Niet vanwege deze tariffs, denk ik, want je importeert het niet vanuit Amerika maar vanuit België. En ik verwacht dat de brouwerij in België de grondstoffen ook niet importeert vanuit Amerika maar lokaal inkoopt.
Uiteraard kan je bier alsnog duurder worden omdat er ergens (in Amerika, in België of in Nederland) iemand zijn prijzen verhoogt
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
De Chinese Tesla is al duurder vanwege de extra europese tarieven op Chinese EVs.DropjesLover schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:36:
[...]
Daarom worden Duitse of Chinees gemaakte Tesla's hier ook niet duurder inderdaad.
Is niet gezegd. Kan ook zijn dat de prijs tóch omhoog gaat, om heffingen op een andere product te dempen. Ofwel: de gehele productlinie van zo'n fabrikant wordt dan duurder.dawg schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:31:
[...]
Als het niet geïmporteerd hoeft te worden in principe niet.
“In principe”.Makaja schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:43:
[...]
Is niet gezegd. Kan ook zijn dat de prijs tóch omhoog gaat, om heffingen op een andere product te dempen. Ofwel: de gehele productlinie van zo'n fabrikant wordt dan duurder.
Best bijzonder, aangezien de net zo controversiele Kennedy wel zonder problemen goedgekeurd was door het GOP klapvee.
Ben benieuwd wat voor kleurrijk figuur er nu dan voorgedragen zal worden...
[ Voor 13% gewijzigd door DropjesLover op 13-03-2025 17:19 ]
BThGvNeOA
[ Voor 91% gewijzigd door Fanta op 13-03-2025 18:07 ]
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Trump to invoke wartime Alien Enemies Act of 1798 to carry out deportations to Guantanamo
President Trump is planning to invoke a wartime law known as the Alien Enemies Act of 1798 as soon as Friday to authorize the summary deportation of some migrants, including to Guantanamo Bay, escalating his government-wide immigration crackdown, multiple U.S. officials familiar with the plan told CBS News.
The 227-year-old law gives presidents the extraordinary power to order the arrest, detention and deportation of noncitizens who are 14 years or older and come from countries staging an "invasion or predatory incursion" of the U.S.
Trump is weer druk aan het posten:
Hij weet het beter dan de (rechtse) WSJ:The U.S. doesn’t have Free Trade. We have “Stupid Trade.” The Entire World is RIPPING US OFF!!!
Zucht.The Globalist Wall Street Journal has no idea what they are doing or saying. They are owned by the polluted thinking of the European Union, which was formed for the primary purpose of “screwing” the United States of America. Their (WSJ!) thinking is antiquated and weak, and very bad for the USA. But have no fear, we will WIN on everything!!! Egg prices are down, oil is down, interest rates are down, and TARIFF RELATED MONEY IS POURING INTO THE UNITED STATES. “The only thing you have to fear, is fear itself!”
Vandaag werd bekend dat alle immigranten die naar Guantanamo gebracht waren allemaal weer terug gehaald zijn 🤔user109731 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:47:
Mogelijk dat Trump morgen al een oude wet (bedoeld voor in oorlogstijd) gaat gebruiken om meer mensen te deporteren:
Trump to invoke wartime Alien Enemies Act of 1798 to carry out deportations to Guantanamo
https://thehill.com/polic...ntanamo-migrants-flights/The Trump administration’s plans to detain migrants in Guantánamo Bay, Cuba, hit another roadblock this week after all 40 such individuals held there were sent back to the United States, with no future deportation flights scheduled to the island.
A Defense official confirmed to The Hill Thursday there are “zero” migrants being held at Naval Station Guantanamo Bay, including a group of 23 “high threat” individuals held at the detention facility on base and 17 others who were detained at the migrant operations center there.
Ze schijnen nu in Louisiana opgevangen te zijn
Federal judge rules Trump must reinstate many fired federal employees
Dus die kunnen weer "aan de slag" .. alhoewel het de vraag is wat ze nog kunnen doen .. als er al zoveel is afgebroken. En de ministeries kunnen deze medewerkers nog wel ontslaan volgens de normale regels rondom "reduction in force"A federal judge ruled Thursday that the Trump administration must reinstate probationary government employees fired unlawfully at several agencies, lambasting the Justice Department at a hearing for a “sham” gambit that enabled a key official to avoid testifying in the case.
U.S. District Judge William Alsup’s ruling broadens his previous order to now require the government to reinstate probationary employees fired on Feb. 13 and 14 at the Veterans Affairs, Agriculture, Defense, Energy, Interior and Treasury departments.
[ Voor 5% gewijzigd door duvekot op 13-03-2025 19:16 . Reden: Toevoeging dat ze wel een een normale manier ontslagen worden ]
Nou, inderdaad. "the European Union, which was formed for the primary purpose of “screwing” the United States of America". Zucht.
De EU is er juist op aandringen van met name de VS gekomen, die genoeg hadden van steeds die wereldoorlogen en dachten dat als Europa een federale staat gemaakt zou worden, die interne strijd niet meer zo uit de hand zou lopen. De VS had toen een flinke vinger in de pap vanwege het Marshall plan (wie betaalt bepaalt).
Dat heeft ook inderdaad wel geholpen, alhoewel er nooit een echt federale megastaat van is gekomen. Daar ben ik zelf ook wel blij mee. Maar de Amerikanen niet zo, heb ik begrepen, die hadden het liever in hun eigen spiegelbeeld geschapen zien worden. Maarja voor hen is Amerika altijd het beste land ter wereld en iedereen die het wat anders doet, heeft het fout.
Maarja Trump herschrijft zo de geschiedenisboeken als het hem uitkomt. Dat is niks nieuws.
De Democraten zijn tegen de "Continuing Resolution" omdat er volgens hun veel te veel voordelen in zitten voor de belastingheffing voor miljardairs en mogelijk vermindering van Medicair.
Maar ze zitten eigenlijk klem:
https://thehill.com/homen...rats-government-shutdown/
Als ze nee stemmen dan gaat de federale overheid vanaf zaterdag "op slot" .. wat betekent dat medewerkers die "niet essentieel" zijn geen loon meer krijgen en niet werken. Dat is natuurlijk niet heel fijn als er al zoveel ontslagen worden en er al veel onrust is.Senate Democrats say privately that they will not allow the government to shut down Saturday, despite growing pressure from activists and liberal lawmakers who want them to kill a GOP-crafted six-month stopgap spending bill.
Senate Democratic sources say Democratic Leader Chuck Schumer (N.Y.) is giving plenty of room to centrists in his caucus to vote for the House-passed continuing resolution (CR) if doing so is the only way to avoid a government shutdown at week’s end.
Daarnaast bepaalt de "Office of Management and Budget" wat er nou precies "essentieel" is ... En dat is juist een van de overheidsinstanties die juist allerlei zaken van DoGE er doorheen drukt. Dus eigenlijk bepaald Trump wat dus essentieel is ...wat misschien ook niet handig is.
Ze moeten er voor vrijdag avond uit zijn .....
Die kerel moet eens ophouden dat 'de hele wereld Amerika ripped' het is al 80 jaar andersom: die gasten naaien de rest van de wereld door af te dwingen dat de dollar als reservecurrency gebruikt wordt waardoor zij gigantisch veel geld kunnen lenen (daarom zijn ze ook praktisch failliet, ze moeten rente betalen aan de chinezen en Japanners)user109731 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:47:
Mogelijk dat Trump morgen al een oude wet (bedoeld voor in oorlogstijd) gaat gebruiken om meer mensen te deporteren:
[...]
[...]
Hij weet het beter dan de (rechtse) WSJ:
[...]
Zucht.
als er al landen worden genaaid dat zijn het alle landen behalve the US of A
Dus even vrij vertaald:duvekot schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:52:
Ze hebben daarbij steun nodig van een aantal Democratische senatoren nodig omdat er minimaal 60 "Voor" stemmen nodig zijn.
De Democraten zijn tegen de "Continuing Resolution" omdat er volgens hun veel te veel voordelen in zitten voor de belastingheffing voor miljardairs en mogelijk vermindering van Medicair.
Maar ze zitten eigenlijk klem:
https://thehill.com/homen...rats-government-shutdown/
Dreigen dat de Democraten maar even mee stemmen om het erdoor te drukken onder dreiging van sluiting en niet langer betaald betaalt krijgen? Of mis ik nu iets
Als dit er doorkomt vrees ik dat de constitutie op termijn ook niet langer meer veilig is

Dat die prijs van eieren in de VS aan het dalen zou zijn blijkt alleen maar wensdenken van trump.user109731 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:47:
[...]
[...]
Hij weet het beter dan de (rechtse) WSJ:
[...]
Zucht.
Ik zag gisteren dat een doosje eieren en een budget witbrood in de VS nu 10 dollar kost.
Ter illustratie, dat is dus 3 keer zo duur als hier in Nederland.
:strip_exif()/f/image/gjPTCbHmCiXAlDkc57swaVAI.png?f=user_large)
@DropjesLover
Ik zie daarin helaas weer de kostenbesparing strategie terug van de zorgverzekeraars.
Alleen legde in 2020 precies diezelfde ideeën het hele land lam. We leren het dus nooit.
Je mist iets .. het Congres gaat over het geld van de federale overheid (maar Trump vind eigenlijk van niet). Als er geen goedgekeurd budget is .. kan de overheid niet functioneren en moet dus dicht. Dat is een "druk middel" wat de verschillende partijen de afgelopen jaren vaker gebruikt hebben. De Democraten hadden tijdens Trump zijn eerste presidentschap bijvoorbeeld de overheid voor 35 dagen dicht laten gaan omdat ze niet akkoord gingen met het budget waarin financiering stond voor de grens muur.!mark schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:10:
[...]
Dus even vrij vertaald:
Dreigen dat de Democraten maar even mee stemmen om het erdoor te drukken onder dreiging van sluiting en niet langer betaald betaalt krijgen? Of mis ik nu iets
Als dit er doorkomt vrees ik dat de constitutie op termijn ook niet langer meer veilig is![]()
Dit keer is er dus een tweede dynamiek gaande. Het is voor de democraten nu dus kiezen tussen twee kwaden en zelf moeten bepalen wat ze het ergste vinden.
Over oorlogswetten gesproken, hoewel ik het normaal niet zo heb op war (of fear-) mongering hoorde ik net een commentaar over een mogelijkheid dat de VS daadwerkelijk zou kunnen denken aan een (of andere) militaire actie in Canada of Groenland. Een van de redenen zou kunnen zijn dat in oorlogstijd er argumenten zouden zijn om verkiezingen uit te kunnen stellen, een beetje als met Zelenski in Ukraine.user109731 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:47:
Zoals gezegd, ik heb het niet zo op war mongering maar tegelijk kan ik me voorstellen dat aan het begrip 'staat van oorlog' ook kan worden geboetseerd voor politieke doeleinden.
YouTube: Trump's European Unity and Canadian Threats (na 5:00)
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Het lijkt er op dat Panama voorrang krijgt, de Amerikaanse militairen zijn aan het plannen hoe ze het kanaal kunnen innemen:mekkieboek schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:37:
[...]
Over oorlogswetten gesproken, hoewel ik het normaal niet zo heb op war (of fear-) mongering hoorde ik net een commentaar over een mogelijkheid dat de VS daadwerkelijk zou kunnen denken aan een (of andere) militaire actie in Canada of Groenland. Een van de redenen zou kunnen zijn dat in oorlogstijd er argumenten zouden zijn om verkiezingen uit te kunnen stellen, een beetje als met Zelenski in Ukraine.
Zoals gezegd, ik heb het niet zo op war mongering maar tegelijk kan ik me voorstellen dat aan het begrip 'staat van oorlog' ook kan worden geboetseerd voor politieke doeleinden.
YouTube: Trump's European Unity and Canadian Threats (na 5:00)
https://www.theguardian.c...-67d2e99d8f0835779975053c
...en natuurlijk zullen ze dan eerst Panama onder druk zetten, net zoals elke goede mafiosi.
Daar is ook die Palestijnse actievoerder heen gestuurd, waarschijnlijk met als doel hem voor een door Trump geinstalleerde rechter te krijgen:duvekot schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:04:
[...]
Vandaag werd bekend dat alle immigranten die naar Guantanamo gebracht waren allemaal weer terug gehaald zijn 🤔
[...]
https://thehill.com/polic...ntanamo-migrants-flights/
Ze schijnen nu in Louisiana opgevangen te zijn
https://www.theguardian.c...ouisiana-deportation-case
Daar zit nog een bijzondere twist aan. Ze gebruiken een artikel uit 1952 :Amphiebietje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:45:
[...]
Daar is ook die Palestijnse actievoerder heen gestuurd, waarschijnlijk met als doel hem voor een door Trump geinstalleerde rechter te krijgen:
https://www.theguardian.c...ouisiana-deportation-case
bron: https://www.nytimes.com/2...resident-deportation.htmlMr. Khalil has not faced any criminal charges, and deportation proceedings are a civil, not criminal, matter. In arresting Mr. Khalil and working to remove him from the United States, Mr. Rubio is relying on a provision of the Immigration and Nationality Act of 1952 that gives him sweeping power to expel foreigners.
The provision says that any “alien whose presence or activities in the United States the secretary of state has reasonable ground to believe would have potentially serious adverse foreign policy consequences for the United States is deportable.”
Die clausule is eigenlijk maar 1 keer eerder gebruikt, in een case over een Mexicaans politicus in 1996. Maar toen dat voor het eerst voor de rechter kwam ..vond die rechter dat het artikel eigenlijk ongrondwettelijk was. Dat is in een hoger beroep ongedaan gemaakt ... Maar nooit effectief geworden omdat die politicus overleed.
Bron: https://law.justia.com/ca...ts/FSupp/915/681/1618129/CONCLUSION
For the reasons stated above, this court now finds that 241(a) (4) (C) (i) of the INA is unconstitutional. Accordingly, the deportation proceedings instituted against plaintiff, pursuant thereto, will be permanently enjoined.
Nu is die eerste rechter niet zo maar iemand. Dat was namelijk :
Maryanne Trump Barry, de (helaas al overleden) zus van president Trump
Die grondwet is al niet meer veilig sinds Citizens United.!mark schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:10:
[...]
Dus even vrij vertaald:
Als dit er doorkomt vrees ik dat de constitutie op termijn ook niet langer meer veilig is![]()
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
[ Voor 93% gewijzigd door defiant op 13-03-2025 23:03 ]
https://www.theguardian.c...-67d331048f083577997509fa
...en vermoedelijk zal ook Groenland er wat over te zeggen hebben (die hebben een beetje genoeg van Trump, als ik zo lees):
https://www.theguardian.c...ter-jens-frederik-nielsen
De noodzaak om terug te kunnen vallen op de Amerikaanse militaire macht is vooralsnog erg hoog zolang Europa zelf nog niet bij machte is om Oekraïne volledig zelfstandig te kunnen verdedigen. Hopelijk neemt die afhankelijkheid de komende jaren langzaam af (project ReArm).
Starmer functioneert als buffer, ja. Maar hij zit met wat naïviteit - in die zin dat het VK links- of rechtsom een keuze zal moeten maken tussen EU en VS. De City zit hem in zijn nek (VS), vrijwel al de rest zit in het kamp EU, maar de partij is er nog iet over uit hoe dat te verkopen. Klassieke toepassingen dus van wat we de Political Function of Time noemen. Maar hij beheerst niet de klok.kazuka schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:16:
Rutte en Starmer zijn denk ik in principe gewoon actief in hun rol als hielenlikkers om Trump te vriend te houden en te zorgen dat het Amerikaanse leger onderdeel blijft van de NATO. De man is zo makkelijk te beïnvloeden als je hem complimenten geeft waardoor Trump zelfs bereid was Rutte een aantal veren in z'n achterste te steken tijdens de persconferentie vandaag.
De noodzaak om terug te kunnen vallen op de Amerikaanse militaire macht is vooralsnog erg hoog zolang Europa zelf nog niet bij machte is om Oekraïne volledig zelfstandig te kunnen verdedigen. Hopelijk neemt die afhankelijkheid de komende jaren langzaam af (project ReArm).
Rutte, daar zit het wat scheef. Transactionalisme zit diep, en verspreid over de EU maakt men zich grote zorgen over zijn advieskring. Het recente debacle PVV/Schoof heeft elders enkel wantrouwen versterkt vanuit herinnering aan de decennia lange Janus Politiek van rechts/conservatief Nederland t.a.v. Europa. Complicatie is absoluut dat hij op een stoel zit waar hij van meent dat hij als verbinder naar de VS moet optreden, terwijl hij functioneert als uitvoerder en zijn mandaat dat van visie en verbinding is voor de leden van de verdragsorganisatie. Het verschil lijkt misschien subtiel, maar het is significant.
Starmer moet kiezen voor interne politiek en daar visie bij uitdragen.
Rutte moet eigenlijk kiezen of hij uitvoerder blijft van advieskring, of (ironie) ruimte zoekt voor toetsing en visie zoals hij die had en nam de eerste twee jaar van zijn eerste regeerperiode.
Dit even op me in laten werken de afgelopen dagen, maar gaat het dan uiteindelijk "de vs"/Rusland etc om Europa als bron van 'middelen' te gebruiken? Dus door verzwakking en/of destabilisatie van de eu de mogelijkheid te hebben dat andere landen hier hun spullen kunnen verkopen/land/grondstoffen/arbeidspotentieel/kennis kunnen krijgen zonder gebonden te zijn aan regels/wetgeving, maar puur consumptief?Virtuozzo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:29:
Stukje leesvoer, waar correct gewezen wordt op waar de entente van oligarchie samenkomt in streven naar autoritarisme.
Europa.
A Trump-Putin pact is emerging – and Europe is its target
[...]
En dit stuk … want zo slecht staat het er allemaal niet voor.
Out of Putin’s war and Trump’s treachery, a new Europe is being born
[...]
Een collega had laatst, vanuit een iets ander onderwerp (focus op bitcoin/tracking van je data mbt betalen) een wel treffend toekomstperspectief: je hebt 0.0 (sociale) zekerheden meer in de toekomst en je hebt een telefoon .. daar krijg je een berichtje op dat er werk is voor 10 uur deze week en als je dat aanneemt werk je 10 uur en krijg je x bedrag (om te overleven) en dat is het dan, geen uitkering, geen contracten, gewoon arbeid voor (direct) loon, anders heb je geen geld en overleef je het niet.
Dat klinkt, hoe absurd ook, als een redelijk ideaal scenario voor de (ultra) rijken in verschillende landen. Je hebt dan een redelijk volledige controle over de mens als middel.
Maar goed als iets dergelijks het dystopische toekomst perspectief is onder (mogelijk niet per se door) Trump/Poetin dan moeten we als eu tenminste onze poot stijf houden en onze integriteit bewaken en behouden.
1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!
Dit was denk ik niet helemaal een originele gedachte aangezien dit bijna het exacte plot is van de film In Time uit 2011 met Justin Timberlake.cleef schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:07:
[...]
Een collega had laatst, vanuit een iets ander onderwerp (focus op bitcoin/tracking van je data mbt betalen) een wel treffend toekomstperspectief: je hebt 0.0 (sociale) zekerheden meer in de toekomst en je hebt een telefoon .. daar krijg je een berichtje op dat er werk is voor 10 uur deze week en als je dat aanneemt werk je 10 uur en krijg je x bedrag (om te overleven) en dat is het dan, geen uitkering, geen contracten, gewoon arbeid voor (direct) loon, anders heb je geen geld en overleef je het niet.
Dat klinkt, hoe absurd ook, als een redelijk ideaal scenario voor de (ultra) rijken in verschillende landen. Je hebt dan een redelijk volledige controle over de mens als middel.
Maar goed als iets dergelijks het dystopische toekomst perspectief is onder (mogelijk niet per se door) Trump/Poetin dan moeten we als eu tenminste onze poot stijf houden en onze integriteit bewaken en behouden.
Maar eens dat dit natuurlijk de ideale wereld is voor een (br)oligarch.
Nu.nl probeert duiding te geven:Palindrome schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 00:23:
Merkwaardig om te zien, de baas van NAVO rutte die een hele spreekbeurt van trump aanhoort zonder slag of stoot over allerlei onderwerpen die direct tegen het idee van NATO/EU ingaan.
Bezoek van Rutte aan Trump is balanceeract
Je denkt hier in termen van onze ordening. Sleutel concept: ordening -> orde.cleef schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:07:
[...]
Dit even op me in laten werken de afgelopen dagen, maar gaat het dan uiteindelijk "de vs"/Rusland etc om Europa als bron van 'middelen' te gebruiken? Dus door verzwakking en/of destabilisatie van de eu de mogelijkheid te hebben dat andere landen hier hun spullen kunnen verkopen/land/grondstoffen/arbeidspotentieel/kennis kunnen krijgen zonder gebonden te zijn aan regels/wetgeving, maar puur consumptief?
Autoritarisme lijkt een bastion van orde, is het echter absoluut niet. Rigidteit van predisposities, jazeker. Zoals bijvoorbeeld het klassieke beeld van strijdkrachten en hiërarchie. Maar dat is gereedschap. Niets meer, niets minder. Denk eens na over hoe onderlinge conflicten intrinsieke vereiste zijn bij autoritarisme - de term internecine conflicts is inherent verweven met voedingsdynamica en dominante predisposities van gedrag. Er zijn geen grenzen.
De recente analyses in zowel de Guardian als elders die het woord kolonialisme gebruiken zitten het dichtst in de buurt van de realiteit, en kiezen eigenlijk het minst slechte woord, in die zin dat het een begrip is wat we nog kunnen plaatsen.
Immers, hyperparasitisme kunnen we ons nog geen voorstelling van maken. Kolonialisme nog enigszins, al zitten we ook daar met beperkingen, vanuit beeldvorming en gaten in kennis t.a.v. toepassing ervan.
Alles en iedereen is grondstof in dynamiek van autoritarisme. Continuïteit daarvan, ongeacht gebruik of misbruik, is niet relevant. Het vreten staat centraal, en er is altijd volgend vreten. Daarbij moet een kritiek aspect opgemerkt worden, autoritarisme is niet scheppend zoals een open samenleving. Het kan iteratief zijn, maar niet innovatief - derhalve ook waarom zoveel geïnvesteerd wordt in mythos. Want de realiteit is anders, en van perceptie moet men het hebben.
De beste oefening om realistisch inzicht te krijgen is eigenlijk een bezoek aan een van de regionale steden in de Oblasts van de economische reservoirs in wat ooit Rusland was. Dan komt het aan.
Hier zit ook de onderliggende realiteit waarom transactionalisme geen bescherming biedt, of zelfs maar toegang tot de machtsdynamiek. Hyperparasitisme. Alles wat niet correspondeert aan het zijn van grondstof moet conform zero sum kader verwijderd worden.
Het gaat nog veel en veel verder dan dat. Ik heb het wel eerder opgemerkt, maar je hebt te maken met een dermate verwrongen denken waarbij surrealisime en consequenties uit het woordenboek geschrapt zijn. Dystpoia is the point, because it is merely a tool on the road. One tool after another.Een collega had laatst, vanuit een iets ander onderwerp (focus op bitcoin/tracking van je data mbt betalen) een wel treffend toekomstperspectief: je hebt 0.0 (sociale) zekerheden meer in de toekomst en je hebt een telefoon .. daar krijg je een berichtje op dat er werk is voor 10 uur deze week en als je dat aanneemt werk je 10 uur en krijg je x bedrag (om te overleven) en dat is het dan, geen uitkering, geen contracten, gewoon arbeid voor (direct) loon, anders heb je geen geld en overleef je het niet.
De historische ironie hier is dat de geschiedkundigen en analisten die terugblikten op de 2e Wereldoorlog opmerkten dat de primaire arena van de disfuncties die dominant werden volledig rustte op het richting kunnen geven aan gedrag. Dat is an sich niet vreemd, dit is de inzet van elke cyclus van autoritarisme.
Joost Meerloo heeft ooit eens in een voordracht een faux pas gemaakt die volledig over de hoofden van de meeste toenmalige aanwezigen ging, maar die een waarschuwing bevatte die tegenwoordig toch relevant blijkt te zijn. Hij zei toen dat we in zeker opzicht nog van geluk mochten spreken, want de rauwe kern van het conflict kwam neer op een oorlog voor beheersing van het denken van de mens.
Je kan je voorstellen dat het eerste stukje niet in goede aarde viel. Op zijn zachtst gezegd.
Maar denk eens na over het tweede deel. In een tijd van technologie, ecosystemen van informatie, het in kaart brengen van menselijk gedrag én identitaire processen.
Waar je ook kijkt bij die personen en actoren en hun verwrongen denken, een ding staat centraal. Menselijk gedrag.
Of je nu het cultisme van een Koch erbij haalt, dat van een Mercer of Thiel, de subversies van Sovereign Citizen of Network State - centraal staat beheersing van menselijk gedrag als mechanisme van macht en voeding.
Als nu iemand zegt dat dit gestoord is. Absoluut. Volledig mee eens. Maar op zowel georganiseerde als organische wijze is bij al die clusters sprake van zowel denken over als focus op als investeringen in mechanismen voor het in kaart brengen en beheersbaar maken van menselijk gedrag.
Wij schrijven het af als "crazy". En dat is het, en dat zijn ze. Maar ze zijn berekenend in hun disfuncties en streven. Nog erger, vanuit de syndromen van sociale psychologie die we daarbij kennen weten we hoe destructief die combinatie van crazy en calculating is.
Crazy + Calculating = Evil. That's it. Hoe gestoord ook, hoe surrealistisch ook, zelfs hoe onrealistisch het telkens lijkt voordat we terug kijken en zien hoe het werkelijkheid werd, dit is het.
Je zit dus zowel met een oorlog vanuit roofdiergedrag geworteld in ideologie en cultisme van autoritarisme, als met organisatie en macht vanuit disfunctie wat daar een volledige match mee is. En dat bij condities waarin menselijke perceptie zeer laagdrempelig beïnvloedbaar is, en dat is de basis voor richting geven aan gedragskaders, en als je dat op geautomatiseerde wijze kunt bepalen welke linguïstiek, welke frames, welke woorden en welke concepten dominant zijn binnen systematiek van informatieecosystemen, dan zit je niet ver meer af van het vermogen tot beheersing van menselijk gedrag. Outliers zijn dan al irrelevant.
De primaire actoren van autoritarisme zijn een geheel eigen studie. Maar wie echt de aanjagers van die drama's van oligarchie en technoanarchy & zo meer wil doorgronden zal heel zorgvuldig moeten kijken naar welke narratieven populair zijn binnen die kringen. Zowel narratieven van cultisme als ideologie als literatuur en entertainment. Dan is het absoluut schrikken bij die verkenning, maar het geeft wel inzicht in hoe onverenigbaar hun denken met dat van beschaving is.
Bij al dat zijn er talloze memes en temes aanwezig, maar het is een goede oefening om eens na te denken bij basisconcepten die volgen uit de functionele vereisten van hun visies. Een daarvan is wat binnen die visies en dat denken als existentiële bedreiging gesteld word: zekerheid.
Niet enkel in termen van waarheid of iets weten. In elk opzicht. Dus ook zekerheden. Stel je dan voor dat je tiener bent, je begint aan je leven, je zoekt een opbouw, een studie, een vak, een job. De partner, het huis. Maar zekerheden zijn bedreiging voor het systeem waarbinnen jij jouw opbouw moet bewerkstelligen.
Vraag je niet enkel af hoe leuk dat is. Of hoe bereikbaar dan functionele opbouw is. Denk eens na over wat voor gedrag die tiener ten toon zal moeten spreiden om te overcompenseren voor het ontbreken van zekerheden en het afbreken van pogingen tot schepping daarvan. En bedenk dan dat niet enkel die tiener zo zal moeten opereren, nota bene tijdens zijn vormende periode, maar alle anderen ook.
The Trump administration has formally asked Pentagon officials for “credible military options” to ensure unfettered American access to the Panama Canal, one of several new directives outlined in what amounts to a major overhaul of US strategic priorities, according to a new memo that was sent to senior leaders and reviewed by CNN.
Among the directives defense officials were instructed to execute “immediately” is: “Provide credible military options to ensure fair and unfettered US military and commercial access to the Panama Canal,” according to copy of the document reviewed by CNN.
Musk deelt weer een raar bericht:Senator Chuck Schumer of New York, the minority leader, broke with his party on Thursday and lined up enough Democrats to advance a Republican-written bill to keep federal funding flowing past a midnight Friday deadline, arguing that Democrats could not allow a government shutdown that many of them have demanded.
Dit is het fragment over Groenland en Canada waar Rutte naast zat:The MAGA millionaire shared a post on his X platform by an account with the username @TheAlice Smith that read: “Stalin, Mao and Hitler didn’t murder millions of people. Their public sector workers did.”
Trump "jokes" about invading Greenland while sitting next to NATO secretary: "We really need Greenland for national security. We have quite a few soldiers there. Maybe you'll see more and more soldiers go there, I don't know. What do you think about that, Pete? Don't answer that, Pete."
— Aaron Rupar (@atrupar.com) 13 maart 2025
Trump: "To be honest with you, Canada only works as a state. We don't need anything they have. As a state it would be one of the great states. This would be the most incredible country visually. If you look at a map, they drew an artificial line right through it."
— Aaron Rupar (@atrupar.com) 13 maart 2025
Ik zie veel negatieve berichten over Rutte die meelacht terwijl NAVO-landen worden bedreigd.
[ Voor 30% gewijzigd door user109731 op 14-03-2025 07:16 ]
Ja. En Pol Pot heeft ook niemand vermoord. Hij zei enkel dat intellectuelen, en dat zijn al mensen met een bril, een gevaar waren.
Ik betrap mezelf regelmatig op een soort van all fun and games houding. Al die rare fratsen die ze uithalen.
Terwijl het gewoon wachten is op dat moment dat het heel erg mis gaat.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
De vraag is of er tegen in gaan nu zou helpen of werken of dat Rutte de publieke manie accepteert om achter gesloten deuren ratio te brengen.Palindrome schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 00:23:
Merkwaardig om te zien, de baas van NAVO rutte die een hele spreekbeurt van trump aanhoort zonder slag of stoot over allerlei onderwerpen die direct tegen het idee van NATO/EU ingaan.
Ik twijfel tussen Trump-fluisteraar of louter een lakei - er zit weinig tussen in ieder geval. Toekomst zal uitwijzen wat ‘onze’ Mark weet te bereiken.
Wat als de rest van de wereld die investeringen gaat afbouwen? Wat doen de maatregelen nu met het investeringsklimaat. Wel investeren want anders geen toegang US markt door tarifs? Of de-investeren en bv terugbrengen naar fort Europa. Hoeveel impact hebben kleine veranderingen hierin op de US stock markets.emeralda schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:26:
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...enoeg-is-genoeg~a8070050/)Een Amerikaanse rechter heeft zes ministeries bevolen duizenden ontslagen werknemers opnieuw aan te nemen. De werknemers, die in hun proeftijd zaten, waren de afgelopen weken weggestuurd als onderdeel van het plan van president Donald Trump om de overheid fors in te krimpen.
Rechter William Alsup noemde het een schijnvertoning dat de ontslagen op basis van 'slechte prestaties' waren gemotiveerd. Volgens hem is geprobeerd wettelijke vereisten te omzeilen, meldde de New York Times.
De rechter droeg de ministeries van Financiën, Veteranenzaken, Landbouw, Defensie, Energie en Binnenlandse Zaken op de ontslagen terug te draaien. ,,Het is een trieste dag dat onze regering een goede werknemer ontslaat en zegt dat het gebaseerd is op prestaties, terwijl ze heel goed weten dat dat een leugen is", zei Alsup.
Trump plant ondertussen een nieuwe golf ontslagen.
Echt he welles-nietes-welles. Je baan zal maar van dit ge-jojo afhangen. Werkt vast héél motiverend en productief zo

Virussen? Scan ze hier!
And to think they once said that computers would take away jobs.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Rutte is ook chef van de NAVO, niet de EU. Ik moet mezelf daar ook regelmatig aan herinneren om vervolgens mezelf er aan te herinneren datPalindrome schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 00:23:
- de NA in NATO staat voor North Atlantic
- de TO in NATO staat voor Treaty Organization
- en waarbij het jochie met de grootste knuppel de VS is.
Als je dan Rutte ziet als aanvoerder die het team bij elkaar probeert te houden waarbij de "beste speler" (niet echt, maar je snapt mijn punt) de hele tijd denkt om weg te lopen dan valt er behoorlijk veel stukken op zijn plek.
Zelfs als de rest van het team goed genoeg is om het vertrek van deze speler op te vangen dan wil je niet dat een speler je team verlaat. Zelfs niet als de rest van het team beter wordt dan de "beste speler".
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
(geen idee of er al contracten getekend zijn voor f-35's)
Portugal is reconsidering its purchase of F-35 fighter jets, a program estimated to cost around $6 billion, and is looking at European alternatives
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 14 maart 2025
Portugal Defense Minister: “…The recent position of the United States, within NATO and on the international geostrategic level,… pic.twitter.com/pwm16JOnHf
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Schumer wil gewoon de grootste pestkop enige aanleiding geven om de Democraten te slaan.user109731 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 06:45:
Schumer wil vandaag de Republikeinen steunen om een shutdown te voorkomen. AOC en veel andere Democraten zijn woest.
Want de Reps hebben gewoon de meerderheid, en dwarsliggen van de Dems gaat niks helpen.
Laat ik zo zeggen, wat denk je dat de Democraten kunnen winnen met het budget tegenhouden?
Overigens kunnen er ook goede zaken in staan waar Trump tegen is (bezuinigingen op Veteranenzaken worden teruggedraaid / meer budget voor, las ik) maar zolang er geen aandacht getrokken wordt van de Grote Baas kan dat er stilletjes doorheen komen.
De kans is groot dat Trump en Musk er een mening over gaan hebben en met de met de scalpel in gaan lopen hakken.
Tegenhouden kunnen de Democraten het toch niet.
Er tegen in gaan zoals Zelensky deed gaat niet helpen.
Trump zit te diep in zijn wereld waarin het het een reele mogelijkheid is dat met zachte hand corrigeren/bijsturen zoals Macron deed niet gaat werken.
Rutte wil gegarandeerd geen herhaling van de goede televisie zoals 28 februari
Meelachen, te vriend houden, masseren is net wat diplomatieker en bereik je meer mee bij Trump.
Wat er achter gesloten deuren plaats vindt kan/zal heel anders zijn.
Go PortugalTens schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:17:
Statement van Portugal; Misschien beter geen F-35's maar iets europees gefabriceerd.
(geen idee of er al contracten getekend zijn voor f-35's)
[Twitter]

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 14-03-2025 09:40 ]
BThGvNeOA
Dit topic is gesloten.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.