[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.421.476 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48
keuringsdienst schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:41:
[...]

Ik ken die film niet maar misschien kan je in twee zinnen de strekking ervan uitleggen.
Dat als je eruit ziet als een niet ‘Amerikaan’ (lees Arian) of een andere politieke voorkeur hebt, dat je dat gewoon kanonnenvoer bent.

Dems VS Reps met direct een vrijbrief om anderen die je niet waardig acht ook maar af te maken dus.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Wat zwak van Trump zeg. Begint een handels oorlog tegen Canada maar als die wat terug doen is het gelijk allemaal illegaal.

Leg het voor aan de WTO... oh wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:27
TIGER1125 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Misschien nog een interessantere vraag, hoe zou dat zich dan binnen de NAVO tot Artikel 5 verhouden?

Is de VS dan ineens oorlog met Canada om daarna als lid van de NAVO in oorlog te zijn met zichzelf en alle andere NAVO leden? :+ Of hebben we daar al in voorzien in de statuten van de NAVO.

Ik denk dat Trump "Civil war" (de film uit 2024) even moet gaan kijken, want ik denk persoonlijk dat een dergelijk scenario niet geheel onmogelijk is. Er zal uiteindelijk toch een moment gaan komen dat om wat voor reden Trump, of aanhangers uit zijn kamp stappen gaan zetten die zullen leiden tot ernstige weerstand binnen de VS.

Nu is het allemaal nog leuk en grappig, "haha, kijk al die losers in paniek rennen nu we onze handen er vanaf trekken" totdat ze zelf de klappen gaan voelen van dit beleid en niemand meer zaken wil doen met een onbetrouwbare partner als de VS, dat leid in mijn ogen dan weer tot hogere prijzen > Sterke inflatie > Faillissementen > Werkeloosheid...
Paar Finnen op af sturen. Die brachten in de sneeuw ook de Sovjets tot stilstand :p

Het kan niet anders dan dat de dollar in waarde gaat dalen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Alfisti schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:27:

Hij zegt het ook gewoon weer he. Brrr... :/
Je zou bijna denken dat de Amerikanen (Amerikaanse overheid, waar Trump alles van kan inzien) hebben ontdekt dat er binnen nu en een generatie een enorme wereldramp gaat plaatsvinden (wellicht iets anders dan global warming) die alleen Canada en Groenland overeind laat. Waardoor hij heel hard zijn best moet doen om die 2 landen bij de VS te kunnen krijgen zodat de miljardairs daar massaal hun schuilbunkers kwijt kunnen. :X

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
TIGER1125 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Misschien nog een interessantere vraag, hoe zou dat zich dan binnen de NAVO tot Artikel 5 verhouden?

Is de VS dan ineens oorlog met Canada om daarna als lid van de NAVO in oorlog te zijn met zichzelf en alle andere NAVO leden? :+ Of hebben we daar al in voorzien in de statuten van de NAVO.

Ik denk dat Trump "Civil war" (de film uit 2024) even moet gaan kijken, want ik denk persoonlijk dat een dergelijk scenario niet geheel onmogelijk is. Er zal uiteindelijk toch een moment gaan komen dat om wat voor reden Trump, of aanhangers uit zijn kamp stappen gaan zetten die zullen leiden tot ernstige weerstand binnen de VS.

Nu is het allemaal nog leuk en grappig, "haha, kijk al die losers in paniek rennen nu we onze handen er vanaf trekken" totdat ze zelf de klappen gaan voelen van dit beleid en niemand meer zaken wil doen met een onbetrouwbare partner als de VS, dat leid in mijn ogen dan weer tot hogere prijzen > Sterke inflatie > Faillissementen > Werkeloosheid...
Ik denk dat je nu scenarios schetst die Trump's intellectuele vermogens te boven gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:57

Amphiebietje

In de blubber

FunkyTrip schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:38:
[...]

Je zou bijna denken dat de Amerikanen (Amerikaanse overheid, waar Trump alles van kan inzien) hebben ontdekt dat er binnen nu en een generatie een enorme wereldramp gaat plaatsvinden (wellicht iets anders dan global warming) die alleen Canada en Groenland overeind laat. Waardoor hij heel hard zijn best moet doen om die 2 landen bij de VS te kunnen krijgen zodat de miljardairs daar massaal hun schuilbunkers kwijt kunnen. :X
Helaas, die ruimterots die mogelijk de aarde zou treffen rondom 2030 zou ons toch gaan missen. :P

Overigens is dooiende permafrost niet zo'n heel goed oppervlak om een bunker op te bouwen. :z

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Ik blijf hoop houden dat Trump ooit voor het hekje van het Internationaal Strafhof verschijnt.

Duterte dacht ook duizenden drugsgebruikers zomaar te kunnen liquideren tijdens zijn presidentschap en is nu ook onderweg naar Den Haag om berecht te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door P-Rock op 11-03-2025 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:03
P-Rock schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:05:
Ik blijf hoop houden dat Trump ooit voor het hekje van het Internationaal Strafhof verschijnt.

Duterte dacht ook duizenden drugsgebruikers zomaar te kunnen liquideren tijdens zijn presidentschap en is nu ook onderweg naar Den Haag om berecht te worden.
het US Supreme Court heeft vorig jaar al bepaald dat de president tijdens officiële handelingen immuniteit geniet. er is toen letterlijk gezegd dat hij opdracht kan geven om iemand om te leggen en hij ermee weg kan komen.

Wikipedia: Trump v. United States (2024)

"One notable controversy which occurred during oral arguments was a response Trump attorney John Sauer made to Sonia Sotomayor which argued Presidents can, among other things, kill political rivals with immunity"

kortom: gaat niet gebeuren.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Zwelgje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:11:
[...]

het US Supreme Court heeft vorig jaar al bepaald dat de president tijdens officiële handelingen immuniteit geniet. er is toen letterlijk gezegd dat hij opdracht kan geven om iemand om te leggen en hij ermee weg kan komen.

"One notable controversy which occurred during oral arguments was a response Trump attorney John Sauer made to Sonia Sotomayor which argued Presidents can, among other things, kill political rivals with immunity"

Gelukkig zijn Amerikaanse wetten niet geldig buiten de VS. Dus het zal de internationale gemeenschap aan hun reet roesten dat Trump denkt de God Emperor van de wereld te zijn; op het moment dat hij de VS tot de vijand van iedereen heeft gemaakt worden tripjes buiten de grenzen een risico.

Alhoewel het voornaamste risico op dit moment waarschijnlijk een trip naar Rusland is i.c.m. een overijverige Russische luchtafweer die weer eens een foutje maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
[...]

Misschien niet tijdens zijn presidentschap, maar daarna moeten we nog maar zien. Duterte dacht ook tijdens zijn bewind onschendbaar te zijn en die komt nu van een koude kermis thuis.

Netanyahu staat toch ook op de zwarte lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
P-Rock schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:17:
[...]

Misschien niet tijdens zijn presidentschap, maar daarna moeten we nog maar zien. Duterte dacht ook tijdens zijn bewind onschendbaar te zijn en die komt nu van een koude kermis thuis.
daarna uiteraard niet, maar na zijn presidentschap moet hij ook geen mensen (laten) ombrengen :P

tijdens het presidentschap mag hij alles, dat heeft de Supreme Court vastgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Zwelgje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:18:
[...]

daarna uiteraard niet, maar na zijn presidentschap moet hij ook geen mensen (laten) ombrengen :P

tijdens het presidentschap mag hij alles, dat heeft de Supreme Court vastgesteld.
Ik verwacht dat Trump/Musk over niet al te lange tijd flink over de schreef gaan. Als Canada bv. de elektriciteit afsluit vanwege de dreiging uit Amerika, dan zie ik het nog wel gebeuren dat het leger wordt ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Amphiebietje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:15:
[...]

Gelukkig zijn Amerikaanse wetten niet geldig buiten de VS.
zeker wel, als jij Amerikaans staatsburger bent dan ben je verplicht om belasting af te dragen als staatsburger, kan je wel in NL wonen maar die wetgeving is gewoon op jouw van toepassing

https://lawshun.com/artic...still-apply-t-us-citizens

wat betreft Duterte, die kan zich niet verschuilen achter een gerechtelijke uitspraak dat hij immuun zou zijn voor dit soort zaken zoals opdracht geven voor moorden (laat me graag corrigeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Zwelgje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:22:
[...]

zeker wel, als jij Amerikaans staatsburger bent dan ben je verplicht om belasting af te dragen als staatsburger, kan je wel in NL wonen maar die wetgeving is gewoon op jouw van toepassing

https://lawshun.com/artic...still-apply-t-us-citizens
Ja, omdat je dan Amerikaans staatsburger bent. Zonder die nationaliteit kan de VS fluiten naar je belastinggeld, zelfs al ben je in de VS geboren (ja, ik was iets te kort door de bocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Amphiebietje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:29:
[...]

Ja, omdat je dan Amerikaans staatsburger bent. Zonder die nationaliteit kan de VS fluiten naar je belastinggeld, zelfs al ben je in de VS geboren (ja, ik was iets te kort door de bocht).
dat is niet helemaal waar... maar goed daar gaat dit topic verder niet over :>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-09 15:45

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Oekraïne krijgt per direct weer wapen leveranties uit de VS en inlichtingen.
Dus de chantage is iig tijdelijk gestopt.

https://www.rtl.nl/nieuws...-saoedi-arabie-concessies

"Oekraïne is bereid om in te stemmen met een bestand van dertig dagen met Rusland dat de Verenigde Staten hebben voorgesteld. Rusland moet nog akkoord gaan, meldde het kantoor van de Oekraïense president in een gezamenlijke verklaring met de VS. De VS levert per direct ook weer militaire steun en inlichtingen aan Oekraïne."

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
keuringsdienst schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:58:

"Oekraïne is bereid om in te stemmen met een bestand van dertig dagen met Rusland dat de Verenigde Staten hebben voorgesteld. Rusland moet nog akkoord gaan, meldde het kantoor van de Oekraïense president in een gezamenlijke verklaring met de VS. De VS levert per direct ook weer militaire steun en inlichtingen aan Oekraïne."
De mineralendeal is zeker rond. Heeft Trump toch zijn zin dat hij een land in oorlog kan bestelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Martinez- schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:59:
[...]

De mineralendeal is zeker rond. Heeft Trump toch zijn zin dat hij een land in oorlog kan bestelen.
De mineralendeal zou niet besproken zijn. En wellicht wel goed dat zowel Trump als Zelensky niet aan tafel zaten bij deze besprekingen maar dat ze het overgelaten hebben aan Rubio en Zelensky's rechterhand.

Nu eens kijken hoe Putin gaat reageren.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Ik ben eigenlijk op een punt gekomen dat ik alle Amerikanen (incl. degenen die niet op Trump hebben gestemd) een paar jaar ellende gun. En dat ze dan bij de midterms wakker zijn geworden en keihard afscheid nemen van de GOP fascisten en meelopers. Laat de boel economisch maar helemaal in het honderd lopen. Een doosje eieren voor 100 dollar of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Martinez- schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:59:
[...]

Ik denk eerder dat het doel was om Oekraïne uit Rusland te laten schoppen. Dat is zo goed als gelukt volgens mij?

De wapenleveringen en inlichtingen worden nu hervat om de schijn voor de buitenwereld op te houden. Als ze morgen niet ineens weer gepauzeerd worden. Om een paar dagen later weer hervat te worden :')

[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 11-03-2025 20:15 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
Wat ik mij afvraag, is Trump niet gewoon bezig met keiharde beurs manipulatie. Nu roept hij vandaag dat hij een Tesla gaat kopen, laat door de import tarieven en door de ruzie met zelensky de beurs klappen, zodat hij het daarna weer recht kan zetten en kan profiteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
CrazyFool schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:14:
Wat ik mij afvraag, is Trump niet gewoon bezig met keiharde beurs manipulatie. Nu roept hij vandaag dat hij een Tesla gaat kopen, laat door de import tarieven en door de ruzie met zelensky de beurs klappen, zodat hij het daarna weer recht kan zetten en kan profiteren?
Gezien zijn verleden met o.a. het promoten van een TRUMP-coin denk ik niet dat je je dat nog af hoeft te vragen.

Trump, Musk en de MAGA's zijn aan het plunderen en leegroven. En terwijl er desinformatie wordt verspreid moet het bewijs worden verbrand.

10 jaar geleden had ik zoiets niet durven schrijven, maar het lijkt toch echt te gebeuren...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-09 15:45

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

De wereld markt o.a. voor tesla's is veel belangrijker dan alleen de interne markt van de VS.
Op dit moment maakt trump met de rest van de wereld ruzie behalve met rusland.
Dat heeft veel meer effect op de bereidheid van mensen om nog te kopen uit de VS.
Daar komt nog het compleet gestoorde gedrag van musk bij wat de animo voor tesla nog kleiner maakt.

kort: trump heeft vooralsnog alleen een negatief effect op alle beurzen.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Die 30 dagen bestand kan Trump wel redden wat betreft de desastreuze beurs op dit moment. Dat heeft een mooi dempend effect voor hem.
Daar heett hij dit soort high-profile bedrijven niet voor nodig.

Het is veel makkelijker om het met crypto te doen wat meteen ook slechter te traceren is. En dat heeft ie al een paar keer gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 11-03-2025 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 21:33
Maakt inmiddels weinig meer uit of het te traceren is, alle financiële waakhonden zijn toch om zeep geholpen. En als president geniet ie toch immuniteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Ontario pauzeert de 25% toeslag:

Ontario's Ford suspends U.S. electric surcharge, says Lutnick agrees to trade talks
Ontario Premier Doug Ford said he was temporarily suspending his province's planned 25% surcharge on electricity exported to the United States.

Ford said U.S. Commerce Secretary Howard Lutnick agreed to renewed trade talks.

The premier spoke hours after U.S. President Donald Trump escalated an already hot trade war by saying he would raise tariffs on Canadian steel and aluminum imports to 50%.
Ze gaan van de week maar eens een keertje om de tafel ...

Maar nu blijkt maar weer dat het geen"war on drugs" is .. (de oorspronkelijke tarieven van de USA waren vanwege Fentanyl volgens de Trump regering)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Dat was wel een beetje mijn gedachtegang van gisteren ja: cleef in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek" en ik denk niet dat alleen hij dan zou profiteren... @Virtuozzo reactie op die van mij is ook interessant.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:29
keuringsdienst schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:58:

Ik denk dat een pauze van een maand gewoon prima is, zeker in combinatie met wapenleveringen. Laat Rusland dan ook maar zien dat ze bereid zijn tot pauzeren danwel zich houden aan een wapenstilstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:11
duvekot schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:27:
Ontario pauzeert de 25% toeslag:

Ontario's Ford suspends U.S. electric surcharge, says Lutnick agrees to trade talks

[...]

Ze gaan van de week maar eens een keertje om de tafel ...

Maar nu blijkt maar weer dat het geen"war on drugs" is .. (de oorspronkelijke tarieven van de USA waren vanwege Fentanyl volgens de Trump regering)
Jammer dat Europa niet meteen na de dreiging met 50% tariffs op staal en aluminium de telefoon heeft gepakt en Canada een goed bod heeft gedaan op dat staal en aluminium. Kunnen we vast goed gebruiken voor ReArm Europe.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54

We went from four years of Fox News and the GOP raging about the Biden administration supposedly trying to force people to buy EVs to Trump literally advertising Teslas on the White House lawn -- and MAGA has absolutely no problem with this hypocrisy.

Justin Baragona (@justinbaragona.bsky.social) 11 maart 2025

Het witte huis is momenteel een achtergrond van een door Trump georganiseerde Tesla reclame.

Want het gaat niet om ‘America’, maar om Musk en Trump. Dat de verkoopcijfers van die Musk auto’s ingekakt zijn moet natuurlijk door de Amerikaanse overheid gefixt worden. Zullen de andere auto fabrikanten leuk vinden.

Tevens is agressie tegen Tesla dealers nu benoemd tot ‘domestic terrorism’.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer basaal. Wie waren de grootste aanjagers bij Trump’s oorspronkelijke nominatie campagne - een clubje aluminium boeren (zie Browder, Magnitsky Act, McConnell). Transactionele ruimte. De toepassing van tariffs en levies is het leveren aan de fixers die hij voor vectoren op stoeltjes heeft moeten zetten (recent bij de Guardian kwam nog een verkenning voorbij naar de club die dat soort mechanismen wil gebruiken om tot transitie naar een volledig ander “handel”smodel te komen.

Fear and intimidation and stress.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:09:
[Embed]

Het witte huis is momenteel een achtergrond van een door Trump georganiseerde Tesla reclame.

Want het gaat niet om ‘America’, maar om Musk en Trump. Dat de verkoopcijfers van die Musk auto’s ingekakt zijn moet natuurlijk door de Amerikaanse overheid gefixt worden. Zullen de andere auto fabrikanten leuk vinden.

Het is dat ik niet precies weet waar exact dat idee voor die 0 to 1939 in 3 seconds posters vandaan kwam, anders had ik absoluut iets voor in de volgende ronde relatiegeschenken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

En in dat geval kan een volgende president die vorige gewoon in de bak gooien, of erger, want hij heeft net zo goed die vrijbrief…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cleef schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:28:
[...]

Dat was wel een beetje mijn gedachtegang van gisteren ja: cleef in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek" en ik denk niet dat alleen hij dan zou profiteren... @Virtuozzo reactie op die van mij is ook interessant.
Centrale thema’s, elke keer weer:

Waar zit de transactionele ruimte. Wie krijgt te eten. Wie moet de broekriem aantrekken.
Welke andere gereedschappen / aangepaste gereedschappen worden toegepast. Bij wie sluit dat aan voor agenda / visie / denken.

Running theme: roofdiergedrag. Zelfs brokers en fixers die op de achtergrond blijven zijn te identificeren aan die kaders. Zie de architect van de tariffs & levies toolbox. Enkel bij de Guardian en Le Monde was daar aandacht voor, waar men zelfs in het verleden gekropen is van pennenstreken van dat figuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-09 21:41
Dit las ik op de internet:
Prof. David Honig of Indiana University who teaches negotiation describes Trump’s dealmaking being what he calls ‘distributive negotiation’.

Honig states these types of negotiations always have a ‘winner or loser’. This has been how Trump has managed his property portfolio (the dealings of which have culminated in a criminal conviction) where the less he pays he wins, the more he saves he wins and of course the other party loses. Honig surmises that Trump (as the head of the world’s biggest economy) also seeks to manage negotiations on the international stage in the same way.

What Trump seems not to understand is that absolute power is rarely achievable in any negotiation as businesses and countries are always likely to have alternatives, thus having the ability to take their business elsewhere, or in the case of Canada who reciprocated to impose tariffs by way of retaliation.
Klinkt niet onaannemelijk, maar ik weet niet genoeg daarvan om te zeggen of het daadwerkelijk zo is..

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iamerwin schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:37:
Dit las ik op de internet:

[...]

Klinkt niet onaannemelijk, maar ik weet niet genoeg daarvan om te zeggen of het daadwerkelijk zo is..
Het is allemaal veel eenvoudiger te begrijpen als we kijken naar wie Trump’s gedragskaders gevormd heeft. Even misschien wat cru, maar Trump heeft geen eigen persona, hij heeft enkel merk, en dat is leidend voor situationele identiteit. Behoorlijk disfunctioneel dit, en er is slechts een meer gekende dynamiek waar we brede kennisbasis hebben voor dat syndroom. Georganiseerde Misdaad.

Maar alles wat hij “weet” is het product van Roy Cohn, en copycat gedrag t.a.v. personen met archetypische disfuncties die hij bewonderd.

Zoals Wayne Barrett schreef in 1979, de essentie van Trump is dit: “Trump is a user of other users”.

Trump kan enkel functioneren middels hyperparasitisme gericht op dynamica van parasitisme. Dit heeft enorme intrinsieke resonantie met de essentie van autoritarisme, wat een systeem is van en voor misbruikers, mogelijk gemaakt vanuit het voeden met gebruikers die ontslag zoeken van verantwoordelijk en aansprakelijkheid.

Het enige kader wat Trump daarbij heeft, daar zijn allerlei papers over geschreven die het heel netjes proberen te verpakken, maar het komt neer op bully en bullshit toepassingen. Dat werkt voor én binnen gelieerde dynamica, en daar waar men er mee besmet is (zie de rol van cultisme als hefboom van accelerationisme en geloofsgedrag - condities waren botweg rijp voor een Trump).

Serieuze tip hierbij, de documentaire Where’s my Roy Cohn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[Embed]

Als Amerikaan moet je hier toch met plaatsvervangende schaamte naar kijken? En is dit ook niet gewoon illegaal en markt manipulatie? Benieuwd wat andere Amerikaanse autobouwers zoals een Ford hiervan vinden.

De MAGA cult heeft notabene een hekel aan EV's, gaan die nu ineens overstag en ruilen ze allemaal hun F150 en Dodge in voor een Cybertruck?

Het merk Tesla is internationaal nu gewoon een politiek vehikel (pun intended) geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Virtuozzo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:37:
[...]

Centrale thema’s, elke keer weer:

Waar zit de transactionele ruimte. Wie krijgt te eten. Wie moet de broekriem aantrekken.
Welke andere gereedschappen / aangepaste gereedschappen worden toegepast. Bij wie sluit dat aan voor agenda / visie / denken.

Running theme: roofdiergedrag. Zelfs brokers en fixers die op de achtergrond blijven zijn te identificeren aan die kaders. Zie de architect van de tariffs & levies toolbox. Enkel bij de Guardian en Le Monde was daar aandacht voor, waar men zelfs in het verleden gekropen is van pennenstreken van dat figuur.
Blijft bij mij wel de vraag: wie zijn de brokers en Fixers? Op basis van wat eerdere informatie komt ik met/tot een aantal "organisaties/bewegingen" waaronder "republikeinen/alt right" / "geheime/inlichtingen dienst(en)" / "tech bros/miljardairs". Dat is misschien incompleet/foutief (even voor het beeld van anderen).

Ik heb dit artikel van de Guardian gelezen van januari: https://www.theguardian.c...ash-a-radical-alternative ik weet niet of je deze bedoelde, maar ik vond hem goed als in dat er ingegaan wordt op de tarieven politiek van Trump en wat dat voor de wereld betekend en geeft wat historische context met o.a Reagen. 2 maand later en dit artikel lijkt redelijk voorspellend te zijn geweest zover ik het in kan schatten.

Maar specifiek wordt er niet ingegaan op wie er profiteerd, maar wel dat iedereen (van de bovenste 1%) profiteerd. Specifiek wordt de Franse 1% nog benoemd, buiten alle miljardairs in de US.

Maar is het dit? Een "conglomeraat" van veel mensen/organisatie die heel rijk/machtig zijn die jaren en jaren geduwd / gekneed hebben om in deze positie te komen?

Dat zou opzich wel mijn eerdere gedachten ondersteunen, maar of het waarheid is kan ik verder niet specifiek onderbouwen.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
[Embed]

Ik dacht (en hoopte, tegen beter weten in) dat de tweet in beeldspraak was. Maar het is echt zo. Een livestream (niet vanuit het Witte Huis, maar toch). Met Trump die Tesla aanprijst en Canada wederom als 51ste staat bestempeld.

https://www.youtube.com/live/wo3N-LOXq9Q?si=45BUTQHce3ROpNEe

We hit a new low. Maar laten we ons aub niet door deze onzin laten afleiden. Triest is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 05:15

MazeWing

The plot thickens...

[Embed]

Fox heeft er zelfs een nieuwsbericht over geplaatst. Het is echt alsof ik naar een aflevering van SNL aan het kijken ben....

https://www.foxbusiness.c...musk-i-like-signing-check

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cleef schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:15:
[...]

Blijft bij mij wel de vraag: wie zijn de brokers en Fixers? Op basis van wat eerdere informatie komt ik met/tot een aantal "organisaties/bewegingen" waaronder "republikeinen/alt right" / "geheime/inlichtingen dienst(en)" / "tech bros/miljardairs". Dat is misschien incompleet/foutief (even voor het beeld van anderen).

Ik heb dit artikel van de Guardian gelezen van januari: https://www.theguardian.c...ash-a-radical-alternative ik weet niet of je deze bedoelde, maar ik vond hem goed als in dat er ingegaan wordt op de tarieven politiek van Trump en wat dat voor de wereld betekend en geeft wat historische context met o.a Reagen. 2 maand later en dit artikel lijkt redelijk voorspellend te zijn geweest zover ik het in kan schatten.

Maar specifiek wordt er niet ingegaan op wie er profiteerd, maar wel dat iedereen (van de bovenste 1%) profiteerd. Specifiek wordt de Franse 1% nog benoemd, buiten alle miljardairs in de US.

Maar is het dit? Een "conglomeraat" van veel mensen/organisatie die heel rijk/machtig zijn die jaren en jaren geduwd / gekneed hebben om in deze positie te komen?

Dat zou opzich wel mijn eerdere gedachten ondersteunen, maar of het waarheid is kan ik verder niet specifiek onderbouwen.
In context, zie de nieuwsbrief van H.C. Richardson van 8 maart en dit stuk van Will Hutton.

Fixer
Yesterday, Treasury Secretary Scott Bessent made it clear that the Trump administration’s goal is to slash the federal government and to privatize its current services. As the stock market has dropped and economists have warned of a dramatic slowdown in the economy, he told CNBC “There’s going to be a natural adjustment as we move away from public spending to private spending. The market and the economy have just become hooked, we’ve become addicted to this government spending, and there’s going to be a detox period.”
Broker
Stephen Miran, the new chair of the US Council of Economic Advisers, won his job as the author of an extraordinary paper – A User’s Guide to Restructuring the World Trading System. Trump can reshape the global economic and trade order, he argues, through creating targeted tariff policies aimed at countries to which the US objects. The tariff regime must be designed to maximise fear and uncertainty; last week’s imposition, then withdrawal, of car tariffs on Mexico and Canada was a prime example. The bulk of any economic costs will be displaced on to the countries at the receiving end by forcing them to raise their currencies against the dollar. He writes approvingly of Scott Bessent, now Trump’s treasury secretary, last year publicly arguing for putting countries into varying Mar-a-Lago style buckets corresponding to their readiness to comply with Washington’s will.
Beide zijn Council for National Policy leden. En dat is een van de drijvende krachten achter dit alles. Het was bijvoorbeeld het CNP wat Trump voorzag van Eastman en Cipollone, het was ook het CNP wat Leonard Leo in verbinding bracht met de oligarch wiens erfenis hij zou krijgen voor de Federalist Society, het was het CNP wat buiten scope van onderzoek gehouden werd door Liz Cheney, ondanks dat het CNP de rekeningen betaalde van Roger Stone. Ga zo door. Bijzondere club, wie meer wil weten kan Democracy in Chains van Nancy McLean induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:02:
[...]

Als Amerikaan moet je hier toch met plaatsvervangende schaamte naar kijken? En is dit ook niet gewoon illegaal en markt manipulatie? Benieuwd wat andere Amerikaanse autobouwers zoals een Ford hiervan vinden.

De MAGA cult heeft notabene een hekel aan EV's, gaan die nu ineens overstag en ruilen ze allemaal hun F150 en Dodge in voor een Cybertruck?

Het merk Tesla is internationaal nu gewoon een politiek vehikel (pun intended) geworden.
Dat zou je kunnen denken, ja. Maar politiek is al heel lang gereduceerd tot theater daar. We kijken nog niet echt zo lang met zo veel aandacht voor meta dynamiek én detail naar de VS, pas het fenomeen Trump heeft impuls gegeven om verder te gaan (heel langzaam) dan de beeldvorming.

Dit patroon ligt er al zo lang dat in algemene zin Amerikanen er niet van opkijken. Reagan deed ook allerlei story arc stunts vol van symbologie en support chains. En dat, is ondanks de extreme verschuivingen geëffectueerd onder en dankzij Reagan als acteur-president, de held van bipartisanship en strong man presidency 8)7

It's morning in America, wie herinnert zich het nog. Verkiezing gewonnen middels subversie van onderhandelingsproces met Iran, kritieke geodemografische omslagpunten mogelijk gemaakt door Nazi oorlogsmisdadigers wiens reputaties witgewassen waren door de clubs van Bush (die inderdaad) en Cohn (inderdaad, Roy Cohn, daar is ie weer).

CItizens United heeft dat proces een enorme impuls gegeven. Horse Race Journalism is een fenomeen wat ook direct herleidbaar is tot die diepe verschuiving - het kopen van politiek. En bij kopen en verkopen, daar is marketing fundamenteel mechanisme bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36

ManiacsHouse

Scheisse!

MazeWing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:31:
[...]

Fox heeft er zelfs een nieuwsbericht over geplaatst. Het is echt alsof ik naar een aflevering van SNL aan het kijken ben....

https://www.foxbusiness.c...musk-i-like-signing-check
In Amerika is cadeaus ontvangen gewoon toegestaan? Oh wacht hij zegt dat hij er 1 koopt. Dus toch het verhaal van kijk de president koopt Tesla dus wij ook. (Hij mag er alleen niet om rijden :+ )

Wat een freakshow is dit. ;w

Staat gewoon reclame te maken. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-03-2025 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:26
Ergens is het wel ironisch dat de man die het volk zou helpen door iets te doen aan inflatie en hoge prijzen zich daar niet druk over maakt maar wel zijn multi miljardair Musk uit de brand gaat helpen.

Ik vraag me echt af hoe die Tweakers die in November hier zo vol lof over spraken nu hier op terugkijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Miki schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:02:
Ergens is het wel ironisch dat de man die het volk zou helpen door iets te doen aan inflatie en hoge prijzen zich daar niet druk over maakt maar wel zijn multi miljardair Musk uit de brand gaat helpen.

Ik vraag me echt af hoe die Tweakers die in November hier zo vol lof over spraken nu hier op terugkijken.
Oh, er gaan nog wel menige fasen van rouw komen ...

De mythos van Musk, dat masker gaat er op gegeven moment vanaf. En dan ligt al heel snel ook de mogelijkheid om de hoek dat het masker van crypto er af gaat.

Dat gezegd, ik hoop dat mensen onderling elkaar wel oppikken in die fasen van rouw. Immers, doen we dat niet, dan volgt wat we in de VS zien. Rigiditeit, accelerationisme, verdeel en heers. Cultiveren van geloofsgedrag als medicijn tegen de realiteit.

[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 11-03-2025 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

Frame164 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:05:
Ik ben eigenlijk op een punt gekomen dat ik alle Amerikanen (incl. degenen die niet op Trump hebben gestemd) een paar jaar ellende gun.
Wat ik vooral hoop is dat de volgende democratische president tijdelijk ook maar even de checks and balances negeert, om zowel de schade zo veel mogelijk te herstellen én om het systeem zo veel mogelijk te patchen zodat zoiets een stuk minder kan gebeuren. Te beginnen met voorkomen dat een president onschendbaar is. Of hervorming naar een parlementaire democratie.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Trump heeft daar echt als Tesla verkoper gestaan 8)7

Afbeeldingslocatie: https://media.gettyimages.com/id/2204585275/photo/president-trump-speaks-alongside-tesla-vehicles-at-the-white-house.webp?s=2048x2048&w=gi&k=20&c=9_I2GY1HNwZwYpcLFIw6PYMDCyEagFBlUYp7WYinrEI=

Bron: https://www.gettyimages.c...sla-news-photo/2204585275
WASHINGTON, DC - MARCH 11: U.S. President Donald Trump holds notes on the pricing of Tesla vehicles as he delivers remarks on the South Lawn of the White House on March 11, 2025 in Washington, DC. Trump spoke out against calls for a boycott of Elon Musk’s companies and said he would purchase a Tesla vehicle in what he calls a ‘show of confidence and support’ for Elon Musk. (Photo by Andrew Harnik/Getty Images)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
offtopic:
Voor iemand die anderen altijd de maat neemt op basis van uiterlijk heeft hij een behoorde beschimmelde nagel :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Virtuozzo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:33:
[...]

Het is dat ik niet precies weet waar exact dat idee voor die 0 to 1939 in 3 seconds posters vandaan kwam, anders had ik absoluut iets voor in de volgende ronde relatiegeschenken.
https://www.hollywoodrepo...ampaign-viral-1236149106/

Everyone hates Elon / EHE ;)

Over tesla... De beurskoers slaat al jaren helemaal nergens op. Enorme bubbel gefundeerd op belabberde producten en vaporware.

De tech is ok. De autos zijn ruk.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2025 07:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:10
Die zullen er vast nog wel achterstaan wat er allemaal gebeurt, een grote schoonmaak van het systeem. Er is een voorstel voor een staak het vuren voor Oekraïne/Rusland, dat is toch waar Trump op heeft ingezet? Dat hij grondstoffen wil is niet zo gek, hij wil iets terug voor de miljarden hulp. Dat er veel ambtenaren bij het ministerie worden ontslagen; tja, beetje uitdunnen is goed toch? Ik denk dat veel pro-trump aanhangers de ontwikkelingen vooral zo zien. En misschien een beetje jaloers op het 'eigen volk eerst' idee mbt de import tarieven en immigranten/vluchtelingen.

Maar; dit is waar men op heeft gestemd. We vinden daar op korte termijn van alles van, maar ik ben wel benieuwd hoe het er over een jaar of drie voor staat. Het probleem is gewoon dat er veel onvrede is in de maatschappij. Trump die wordt gekozen, verkiezingen in Duitsland, wilders in nederland.... Er moet toch iets met die onvrede gebeuren, die stopt de echt niet.

Net als het VK dat uit de EU stapte, maar nu toch wel deels doorheeft dat het financieel niet heel verstandig was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
President schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:13:
[...]

Die zullen er vast nog wel achterstaan wat er allemaal gebeurt, een grote schoonmaak van het systeem. Er is een voorstel voor een staak het vuren voor Oekraïne/Rusland, dat is toch waar Trump op heeft ingezet?
Nee. Trump heeft (meermaals!) gezegd dat hij de oorlog binnen 24 uur zou beëindigen. Die verkiezingsbelofte heeft hij al geschonden. En een staakt het vuren is niet een oorlog beëindigen, het is een pauze van gevechtshandelingen. Niet meer, niet minder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:42
wildhagen schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:16:
[...]

Nee. Trump heeft (meermaals!) gezegd dat hij de oorlog binnen 24 uur zou beëindigen. Die verkiezingsbelofte heeft hij al geschonden. En een staakt het vuren is niet een oorlog beëindigen, het is een pauze van gevechtshandelingen. Niet meer, niet minder.
Haha had je verwacht dat die dat waar kon maken dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

P-Rock schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:05:
.
Dat durven we denk ik niet. Ik vraag me al af wat er met Putin gaat gebeuren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
bie100 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:33:
[...]

Haha had je verwacht dat die dat waar kon maken dan?
Er zullen weinigen zijn die dat niet met een bootlading zout hebben genomen. Punt is wel dat je niet kan claimen dat Trump zijn verkiezingsbeloftes nakomt maar vervolgens dit soort uitspraken aan de kant schuift omdat ze niet realiseerbaar zouden zijn.

Uiteindelijk beschadigen dit soort uitspraken - en handelen - het vertrouwen in de politiek. Trump in de VS, Wilders in Nederland ( uitspraak rond zorgkosten ). Roepen dat je iets gaat doen en vervolgens niet in lijn met die uitspraken handelen. En nee, het handelen van Trump is amper doelmatig om de oorlog te stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
[...]

Hij stelde het daarna al bij na 24 dagen... Maar; een staak het vuren is een stap naar mogelijke vrede en is meer dan de vorige president in jaren voor elkaar heeft gekregen!

Zo zou een Trump aanhanger denken gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:42
Napo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:40:
[...]

Er zullen weinigen zijn die dat niet met een bootlading zout hebben genomen. Punt is wel dat je niet kan claimen dat Trump zijn verkiezingsbeloftes nakomt maar vervolgens dit soort uitspraken aan de kant schuift omdat ze niet realiseerbaar zouden zijn.

Uiteindelijk beschadigen dit soort uitspraken - en handelen - het vertrouwen in de politiek. Trump in de VS, Wilders in Nederland ( uitspraak rond zorgkosten ). Roepen dat je iets gaat doen en vervolgens niet in lijn met die uitspraken handelen. En nee, het handelen van Trump is amper doelmatig om de oorlog te stoppen.
Tja uitspraken in verkiezingstijd of beloftes moet je altijd met een korreltje zout nemen dat is in ons landje niet anders

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Morrar
Denk ook dat de gemiddelde MAGA aanhanger nog steeds denkt dat Trump hard aan het werk is en goed bezig is. Hun denken is gewoon heel heuristisch.

Alle democraten en hoogopgeleiden zijn boos -> mooi want dit zijn de mensen die ons het leven hebben zuur gemaakt.

Immigranten worden (zogenaamd) hard geraakt -> mooi want dit zijn niet "ons soort" mensen!

De beurs is gecrashed -> Mooi dat zal de rijke stinkerds een lesje leren en zelf beleg ik toch niet.

Ambtenaren worden ontslagen -> Het waren toch maar luie mensen die niets uitvreten.

Oekraïne krijgt niets meer / moet terugbetalen -> Eigen volk eerst!

Et cetera. Van veel ingrepen gaan ze pas later merken wat de consequenties zijn. Afhankelijk van het soort goed, zullen de prijzen pas over een tijdje stijgen. Auto's bijvoorbeeld koop je maar zelden.

Dus ja, mensen zullen nu nog lekker vastklampen aan hun MAGA identiteit en genieten dat anderen (die ze overal de schuld van geven) in paniek zijn. Ze missen simpelweg de intelligentie om verder vooruit te denken / het grotere geheel te overzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 12-03-2025 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 14:54

*knip* het topic in zijn geheel aanspreken mag je achterwege houden

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 12-03-2025 08:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nu is het onze beurt, invoerheffingen op Amerikaanse producten vanaf 1 april.

EU to impose counter tariffs on $28 billion in US goods
The new measures will target around 18 billion euros in goods, with the overall objective to ensure that the total value of the EU measures corresponds to the increased value of trade impacted by the new U.S. tariffs, the EU said.

The proposed target products include industrial and agricultural products, such as steel and aluminium, textiles, home appliances, plastics, poultry, beef, eggs, dairy, sugar and vegetables.

"Our countermeasures will be introduced in two steps. Starting with 1 April and fully in place as of 13 April," Ursula von der Leyen, the president of the European Commission, said in a statement.
Of de NOS: EU komt met eigen importheffingen tegen VS: motoren, drank en spijkerbroeken duurder

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 12-03-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

user109731 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:14:
Nu is het onze beurt, invoerheffingen op Amerikaanse producten vanaf 1 april.

EU to impose counter tariffs on $28 billion in US goods

[...]
Wel weer lekkere trage EU, de maatregelen gaan pas 1 april in. 8)7 |:(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:27
[...]

Iedereen verwachtte dat al zijn verkiezingsbeloften zo hard zouden zijn als de "in 24 uur beëindigen". Maar dat valt vies tegen :P
President schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:13:
Er moet toch iets met die onvrede gebeuren, die stopt de echt niet.
Het probleem is dat "de elite", "de deep state", "het establishment" die onvrede al 30 jaar onderschat en bagataliseert, want economische cijfers is het enige waar het (op hoog niveau) om draait.

Het volk huppelt lekker mee in dat narratief, in de hoop van goede economische cijfers zelf ook beter te worden.

Minder immigranten? Dan de komende decennia 2% minder groei.
Betere gezondheidszorg? Dan hardere keuzes en/of 2% minder groei.
Lagere werkdruk? Dan meer faillissementen, het vertrek van bedrijven.
Lagere werkdruk / meer productie / bedrijf groeien? Dan meer immigranten aantrekken.
Etc.
Morrar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:58:
Ze missen simpelweg de intelligentie om verder vooruit te denken / het grotere geheel te overzien.
Daar ben ik het mee oneens. Velen van de MAGA zijn gewoonweg relatief arm, wonen in staten waar al decennia het verval zichtbaar is (industrie is weg), ze zijn enorm teleurgesteld in hun American Dream.
Zo'n situatie maakt dat iedereen niet-wijs-voor-de-lange-termijn-keuzes gaat maken.

Arme mensen zijn niet dom. Geef ze genoeg geld en levenszin en het worden spontaan weer prima intelligente, sociale mensen.
Sebazzz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:16:
[...]

1 april is over 2,5 week, dat is behoorlijk snel.

Ook in de VS kan Trump wel stoer roepen dat de tarrifs morgen ingaan, maar dat is helemaal niet mogelijk in alle systemen, bij bedrijven, douane, IRS, juridisch (contracten over bestelde goederen), etc.

[ Voor 29% gewijzigd door DropjesLover op 12-03-2025 08:28 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zal deels strategie zijn. Wellicht bedenkt Trump zich nog. Wil weleens gebeuren.

Daarnaast vraag ik me af hoe snel je dit überhaupt ingevoerd krijgt in alle landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip* een tr aanmaken volstaat

[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 12-03-2025 08:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Dat is al over 2 weken he, niet alsof dit nog maanden duurt. Je moet de de 27 lidstaten ook wel even de kans geven om alles in de diverse systemen te verwerken etc.

Daarnaast kan je het zien als handreiking richting de VS: door ze nog 2 weken te geven, geef je ze de kans om hun waanzin te stoppen en de heffingen af te blazen. Doen ze dat vóór 1 april niet kan je het als EU zijnde alsnog doorvoeren en tegen de VS zeggen "Hier, pak aan, en stop het maar op een plek waar de zon nooit schijnt. De groeten.".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Stukje leesvoer, waar correct gewezen wordt op waar de entente van oligarchie samenkomt in streven naar autoritarisme.

Europa.

A Trump-Putin pact is emerging – and Europe is its target
Hostility to Europe, and the EU in particular, is where the various strands of a potential Maga-Putin front come together. The Russian and US presidents share a venomous resentment of the soft power that Brussels wields through the aggregation of many national markets into one trading bloc.

From Trump’s point of view, the EU is a wicked cartel, denying US farms and businesses their inalienable right to sell to millions of European consumers. For Putin, it is an enemy apparatus, part of the post-cold war western expansion that locked Russia out of its natural sphere of influence.

For both men, the idea of pooling sovereignty among democratic nations for mutual economic advantage is incomprehensible. To negotiate as equals with the EU – a flimsy paper entity without any tank divisions to call its own – is absurd and abhorrent. Their answer to soft power is to confront it with the hard stuff, connive in its dismemberment and share the spoils.
En dit stuk … want zo slecht staat het er allemaal niet voor.

Out of Putin’s war and Trump’s treachery, a new Europe is being born
Vladimir Putin and Donald Trump appear to share a plan: a Vichy-like regime in Ukraine and a European continent split into spheres of influence, which Russia, the US (and perhaps China) can colonise and prey upon. Most European publics sense this. A critical mass of European leaders gets it too. They are beginning to act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 15:57
wildhagen schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:29:
[...]

Dat is al over 2 weken he, niet alsof dit nog maanden duurt. Je moet de de 27 lidstaten ook wel even de kans geven om alles in de diverse systemen te verwerken etc.

Daarnaast kan je het zien als handreiking richting de VS: door ze nog 2 weken te geven, geef je ze de kans om hun waanzin te stoppen en de heffingen af te blazen. Doen ze dat vóór 1 april niet kan je het als EU zijnde alsnog doorvoeren en tegen de VS zeggen "Hier, pak aan, en stop het maar op een plek waar de zon nooit schijnt. De groeten.".
Maar die 2 weken zijn alleen de maatregelen die eerder zijn geweest. En dat kan pas 1-4 omdat dan pas de opschortingstermijn verloopt aldus brief EU zie https://ec.europa.eu/comm...5_750/QANDA_25_750_EN.pdf (link via NRC.nl) Overige maatregelen gaan ze volgens de brief nu bespreken met de lidstaten en verwachting is dat half april die maatregelen dan ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
[...]

Dan kunnen alle bedrijven nog even flink gaan inkopen!

Waarom denk je dat de dagprijs van staal de afgelopen dagen/weken zo is gestegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Gezien importheffingen betaald worden door de ontvanger vind de EU burger/bedrijven ook dat ze daar niet teveel haast mee hoeven te maken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
YakuzA schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:53:
[...]

Gezien importheffingen betaald worden door de ontvanger vind de EU burger/bedrijven ook dat ze daar niet teveel haast mee hoeven te maken?
beter goed doordacht dan binnen 24 uur weer spijt hebben omdat je een aantal topmannen uit het bedrijfsleven op de voicemail hebt staan die het zsm weer van tafel willen hebben (zoals in Amerika)

prima zo, goed kijken waar je ze pijn kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het zijn de exporterende bedrijven die de administratie er op aan moeten passen.

Acties:
  • +34 Henk 'm!
[...]

Lekker meelopen met de beeldvorming 8)7

Gedegen voorbereiding
Voorsorteren voor Europese ondernemers voor feedback en aanpassingen
Niet reflexief reageren op een wannabe autocraat
Niet zijn spel spelen maar houden aan wat werkt
Ruimte inbouwen voor eigen interacties met de tegenpartij

Ik stel voor dat we toch eens een keer rustig nadenken over geschapen beeldvorming en ons afvragen hoeveel daarvan überhaupt klopt, en wie baat heeft bij het al jarenlang opkloppen daarvan.

Het is geen supermarkt. Werk kost zijn tijd. Helemaal als je niet uitgespeeld wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
DropjesLover schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:18:

[...]

Daar ben ik het mee oneens. Velen van de MAGA zijn gewoonweg relatief arm, wonen in staten waar al decennia het verval zichtbaar is (industrie is weg), ze zijn enorm teleurgesteld in hun American Dream.
Zo'n situatie maakt dat iedereen niet-wijs-voor-de-lange-termijn-keuzes gaat maken.

Arme mensen zijn niet dom. Geef ze genoeg geld en levenszin en het worden spontaan weer prima intelligente, sociale mensen.
Ik ben bekend met het onderzoek inderdaad waaruit dat blijkt, maar ben ook wat skeptisch daarover (ook omdat ik zelf uit dat veld kom).

Dat armoede je focust op je eigen belangen en op de korte termijn lijkt me inderdaad logisch; daar heb je immers de handen vol aan. Maar of het wegnemen van armoede de mensen ineens veranderd in intelligente mensen die openstaan voor anderen en andere ideeen vraag ik me wel af.

Niet iedereen is even geinteresseerd in de wereld om hem/haar heen. Je kunt je ook afvragen waarom mensen zijn blijven zitten waar ze zaten, als het verval al decennia zichtbaar is he... Het zijn niet altijd de types die bereid zijn een andere aanpak te kiezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 22:26
Het lijkt er inderdaad op dat de EU goed over sancties nadenkt in plaats van roeptoeteren en alles 4x aanpassen, intrekken en opnieuw aankondigen. Ik hoop ook dat de EU een kort lijntje met Canada heeft zodat er gecoordineerd kan worden.

Overigens, zwaar generaliserend van mijn kant, lijkt het erop dat de sancties op typische MAGA producten ligt. Harley Davidson, Jack Daniels, Bayliner... Ik krijg bij de typische onwetende MAGA stemmer altijd een beeld van een grote drinkende kerel op een Harley ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
jadjong schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:58:
Het zijn de exporterende bedrijven die de administratie er op aan moeten passen.
importerende, de exporterende partij heeft met die tarrifs niks te maken die verkoopt zijn spijkerbroek gewoon voor 100 dollar

de importerende partij heeft wat extra papierwerk want die mag die 25 euro extra administratief gaan wegboeken richting EU en zijn prijzen aanpassen richting verkoopkanaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 22:26
Ik ben benieuwd hoe de staat rode staten hier onder gaan lijden. Voorbeeld: de gehele bourbon markt ligt al praktisch op z’n kont nadat Canada besloten heeft om in grote delen helemaal geen Amerikaanse sterke drank te verkopen. Daar komen nu de Europese tarieven overheen waardoor de verkoop nog meer zal afnemen. Dit kan in mijn ogen niets anders dan faillissementen opleveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 26-09 21:35
Rene schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:12:
Het lijkt er inderdaad op dat de EU goed over sancties nadenkt in plaats van roeptoeteren en alles 4x aanpassen, intrekken en opnieuw aankondigen. Ik hoop ook dat de EU een kort lijntje met Canada heeft zodat er gecoordineerd kan worden.

Overigens, zwaar generaliserend van mijn kant, lijkt het erop dat de sancties op typische MAGA producten ligt. Harley Davidson, Jack Daniels, Bayliner... Ik krijg bij de typische onwetende MAGA stemmer altijd een beeld van een grote drinkende kerel op een Harley ;)
Goed gezien! Het zijn vooral de rode staten die getroffen gaan worden door deze heffingen. Tegelijkertijd zijn dit nog "luxe" producten die wij hier niet zo snel zullen missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zwelgje schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:58:
[...]

beter goed doordacht dan binnen 24 uur weer spijt hebben omdat je een aantal topmannen uit het bedrijfsleven op de voicemail hebt staan die het zsm weer van tafel willen hebben (zoals in Amerika)

prima zo, goed kijken waar je ze pijn kan doen
In dit geval zijn het de suspended importheffingen van de vorige Trump fittie :)

De vorige keer waren ze er wel even mee bezig om te definiëren wat er onder ging vallen inderdaad.
Vooral de amerikaanse luxe producten zijn gekozen zodat 'jan modaal' zo min mogelijk geraakt wordt door de eigen heffingen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:29
Goed dat de EU alvast de tariffs aankondigd. Ik vind het wel belangrijk dat Tesla daaronder valt, heeft iemand al iets concreets daarover kunnen vinden?
25% op Tesla's zou wel mooi zijn. Ik weet niet hoe groot de output van de Europese Tesla fabriek is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zwelgje
Trishul schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:29:
Goed dat de EU alvast de tariffs aankondigd. Ik vind het wel belangrijk dat Tesla daaronder valt, heeft iemand al iets concreets daarover kunnen vinden?
25% op Tesla's zou wel mooi zijn. Ik weet niet hoe groot de output van de Europese Tesla fabriek is...
Denk even aan de escalatieladder, je wilt de druk kunnen opvoeren in zo'n strijd dan ga je niet direct all-in op de grote jongens.

eerst het laaghangend fruit en de zaken uit de 'red states' daarna het grotere werk als de tegenpartij voet bij stuk houdt.

Tesla, Microsoft, Google, Amazon kan later nog wel. kunnen we direct kijken naar EU alternatieven als een Microsoft licentie 100% duurder gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zwelgje schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:33:
[...]
Microsoft, Google, Amazon kan later nog wel. kunnen we direct kijken naar EU alternatieven als een Microsoft licentie 100% duurder gaat worden
Al die clouddiensten zullen vast wel via een EU vestiging/entity gecontracteerd worden, in Ierland ofzo.
De fysieke goederen zijn een makkelijkere target.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@MikeyMan je raakt een interessant punt: blijkbaar kun jij dat zeggen. Wij reden 5 jaar een model 3 en kunnen dat ook - ondanks die keuze. Vele anderen kunnen dat niet: het maken van een keuze maakt een onwrikbare overtuiging los - ik moet Tesla-fan zijn want ik koos een Tesla. Het veranderen van mening of inzicht is voor veel mensen extreem moeilijk en ingewikkeld. Mensen die brexit kozen, maga stemden, maar ook aan de andere kant van het spectrum, kun je er net zo hard eens naast zitten. En tevens: als je geen Trump fan bent, ben je niet verplicht fan van het andere kamp.

Ik hoop dat ergens gaandeweg mensen die Trump stemden toch tot inzicht komen dat wat voor Tesla geldt ook voor hun presidentskeuze geldt. En ik denk dat het anderen dan zou sieren als we ze zouden omarmen - ze zijn immers simpelweg voor de grootste marketeer van de laatste decennia gevallen. Net als dat wij in 2019 dachten dat die model 3 wel echt nog zelf zou kunnen gaan rijden e.d. Het bleken leugens en loze beloftes - typerend voor de gehele maga-beweging.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
DropjesLover schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:18:
[...]

Nouja, uberhaupt dat ze geloven in die 'amerikaanse droom' betekent al dat ze niet bepaald slim zijn. Dat is gewoon een fabeltje om de meute onder de duim te houden. Als hard werken iedereen miljonairs zou maken, dan klopt er toch echt iets niet als je kijkt naar de opbouw van de Amerikaanse samenleving. 8)7

Ik vond het altijd nogal denigrerend om die mensen 'flyover people' te noemen maar in de laatste 2 maanden begin ik daar toch steeds meer begrip voor te krijgen.

Edit: Teruglezend vond ik deze post van @Morrar erg treffend: Morrar in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek"

Het is gewoon trappen om te trappen nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Llopigat op 12-03-2025 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Denk even aan de escalatieladder, je wilt de druk kunnen opvoeren in zo'n strijd dan ga je niet direct all-in op de grote jongens.

eerst het laaghangend fruit en de zaken uit de 'red states' daarna het grotere werk als de tegenpartij voet bij stuk houdt
Het lijkt dat de vertegenwoordigers voornamelijk town hall meetings vermijden of verplaatsen - en Trump lijkt zich van de senators niet zoveel aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Sebazzz schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Het lijkt dat de vertegenwoordigers voornamelijk town hall meetings vermijden of verplaatsen - en Trump lijkt zich van de senators niet zoveel aan te trekken.
dan is het wachten op de midterm elections over 2 jaar (als er nog verkiezingen komen) :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 19:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zwelgje schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:55:
[...]

dan is het wachten op de midterm elections over 2 jaar (als er nog verkiezingen komen) :X
Alle staten met een republikeins regime hebben nog 2 jaar de tijd om te voorkomen dat democraten een kans maken via allerlei regelgeving. Ik zie niet in hoe democraten nog de verkiezingen kunnen winnen als alle oversight verdwenen is, regelgeving voor voter suppressing in sleutelgebieden en de meeste media in handen is van rightwing propaganda. Ben wel een beetje doemdenker nu wat dat betreft.

We hebben kunnen zien dat republikeinse misinformatie nu ook ruim voorradig is binnen latino en zwarte gemeenschappen gezien hun geringe aantal stemmen voor de democraten tov 4 jaar terug.

Er wordt straks gewoon een hoop 'fraude' geroepen en de stapels stembiljetten uit de grotere steden worden simpelweg niet meer meegeteld. En over 2 jaar is het volk dusdanig lam geslagen vanwege de totale afbraak en economische neergang dat ze niet de straat op gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 12-03-2025 10:05 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 22:40

watercoolertje

Untertitel

MikeyMan schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:23:
[...]Daarnaast vraag ik me af hoe snel je dit überhaupt ingevoerd krijgt in alle landen.
Even terugkijken/uitzoeken hoe ze dat de vorige keer aan hebben gepakt ;)
De Europese Unie haalt nu een pakket tegenmaatregelen van stal die eerder in 2018 zijn ingevoerd, toen Trump in zijn eerste termijn heffingen op staal en aluminium invoerde. Dat pakket aan heffingen was gepauzeerd, maar wordt nu opnieuw volgende maand van kracht.
https://nos.nl/artikel/25...-motoren-en-drank-duurder

Lijkt me verder niet zo heel ingewikkeld gezien we al langer en vaker heffingen hebben moeten handhaven.

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 12-03-2025 10:22 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
DropjesLover schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:54:
[...]

Paar Finnen op af sturen. Die brachten in de sneeuw ook de Sovjets tot stilstand :p

Het kan niet anders dan dat de dollar in waarde gaat dalen.
Het laten dalen van de dollar is ook de bedoeling. Maakt het interresanter voor andere landen om goederen uit de US te kopen. Maargoed, ik kwam ook dit tegen op Youtube.

Ik ben normaal gesproken niet zo'n fan van Times Radio, aangezien die vaak wel een erg eenzijdig en rooskleurig beeld schetsen, maar dit was toch wel interresant. Een interview met Yannis Varoufakis (oud Minister van Financien Griekenland), daar wordt mooi uitgelegd wat waarschijnlijk het doel is van de tarieven van Trump en hoe dit samenhangt met Trumps zijn fascinatie voor Crypto.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:29
[...]

eerst het laaghangend fruit en de zaken uit de 'red states' daarna het grotere werk als de tegenpartij voet bij stuk houdt.

Tesla, Microsoft, Google, Amazon kan later nog wel. kunnen we direct kijken naar EU alternatieven als een Microsoft licentie 100% duurder gaat worden
Eens over BigTech, dat kan later wel. Maar heb toch moeite ermee dat Tesla vooralsnog buiten schot blijft. Voor Microsoft bv hebben wij niet echt een werkbaar alternatief op korte termijn, maar voor Tesla zijn er zoveel alternatieven. Daarom noemde ik BigTech ook niet.

Tesla is een mooie doelwit gezien de belangen van Musk in dat bedrijf en de significante afzetmarkt ervoor n de EU.

Maar goed, dit zal inderdaad de eerste stap zijn. Als Trump weer gaat twitteren over extra tariffs dan kan de EU de grote kaarten inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zijn dezelfde heffingen als de vorige keer (de vorige keer met Trump), dus die lagen nog op de plank ;) Er wordt nu wel gekeken naar extra heffingen omdat de heffingen dit keer hoger zijn van de VS.

Ik zou gewoon keihard terug slaan zoals Canada, 100 procent heffing op Tesla en dergelijke. Visums invoeren voor Amerikanen en daarbij aangeven dat je open staat om te praten (want Trump wil gewoon nieuwe best deals ever maken).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
FunkyTrip schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Alle staten met een republikeins regime hebben nog 2 jaar de tijd om te voorkomen dat democraten een kans maken via allerlei regelgeving. Ik zie niet in hoe democraten nog de verkiezingen kunnen winnen als alle oversight verdwenen is, regelgeving voor voter suppressing in sleutelgebieden en de meeste media in handen is van rightwing propaganda. Ben wel een beetje doemdenker nu wat dat betreft.

We hebben kunnen zien dat republikeinse misinformatie nu ook ruim voorradig is binnen latino en zwarte gemeenschappen gezien hun geringe aantal stemmen voor de democraten tov 4 jaar terug.

Er wordt straks gewoon een hoop 'fraude' geroepen en de stapels stembiljetten uit de grotere steden worden simpelweg niet meer meegeteld. En over 2 jaar is het volk dusdanig lam geslagen vanwege de totale afbraak en economische neergang dat ze niet de straat op gaan.
The Second Amendment geldt ook voor mensen die democratisch stemmen. Dat deze groep niet opschept over hun wapenbezit maakt niet dat ze zich niet net zo goed bewapenen.

Denk dat hoewel ik je pessimisme deel, ik ook verwacht dat er in potentie een risico is op een burgeroorlog. Een emotioneel oververhit land vol gewapende mensen maakt het niet eenvoudig de kop in te drukken, aangezien het leger wat je daarvoor moet gebruiken bestaat uit dezelfde burgers en in de minderheid is.

Maargoed: zover is het nog niet, maar gezien de militante aard van het groeiende verzet tegen Trump is het de vraag hoe lang het duurt voor protesten rellen worden etc. Trump raakt mensen in hun bestaanszekerheid - dan gaat het in ene niet meer over boze blanke mannen die zich druk maken over tampons op een toilet.
Sir William Blackstone described this right as an auxiliary right, supporting the natural rights of self-defense and resistance to oppression, and the civic duty to act in concert in defense of the state.[12] While both James Monroe and John Adams supported the Constitution being ratified, its most influential framer was James Madison. In Federalist No. 46, Madison wrote how a federal army could be kept in check by the militia, "a standing army ... would be opposed [by] militia." He argued that State governments "would be able to repel the danger" of a federal army, "It may well be doubted, whether a militia thus circumstanced could ever be conquered by such a proportion of regular troops." He contrasted the federal government of the United States to the European kingdoms, which he described as "afraid to trust the people with arms", and assured that "the existence of subordinate governments ... forms a barrier against the enterprises of ambition".[13][14]
Het hele idee is ooit exact voor dit doel - in een geheel andere tijd - aangenomen.

@Marzman het wordt wel een spel van de lange adem. Trump wil 'winnen' en als je ziet dat hij niet alleen een tarief invoert maar ook jouw tarief op zijn tarief wil zetten zitten we al snel op het punt dat de in- en export volledig stil komt te liggen.

Met het oog op zijn import overschot zal zijn eigen bevolking daar in theorie meer praktisch last van hebben, maar als wij als NL onze zooi niet meer kwijt kunnen gaan we dat hier uiteraard ook voelen (en in de rest van de EU).

[ Voor 31% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-03-2025 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
Trishul schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Eens over BigTech, dat kan later wel. Maar heb toch moeite ermee dat Tesla vooralsnog buiten schot blijft. Voor Microsoft bv hebben wij niet echt een werkbaar alternatief op korte termijn, maar voor Tesla zijn er zoveel alternatieven. Daarom noemde ik BigTech ook niet.

Tesla is een mooie doelwit gezien de belangen van Musk in dat bedrijf en de significante afzetmarkt ervoor n de EU.

Maar goed, dit zal inderdaad de eerste stap zijn. Als Trump weer gaat twitteren over extra tariffs dan kan de EU de grote kaarten inzetten.
dan krijgen de europese autoleveranciers ook direct een tarrief om de oren, aangezien er best wat auto's die kant op gaan is dat een brug te ver denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 11:56
Trishul schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Hoe denk je dat?
De meerderheid van Tesla's die nog verkocht worden, worden gewoon in Berlijn geproduceerd.
115.000 modellen zijn vorig jaar geimporteerd geweest (model 3, s, x). 250.000 werden er hier gemaakt (model y)

Met de sowieso nu al lagere vraag ga je daar echt maar weinig uit halen. En anders komen de wagens wel gewoon in containers / bouwpakketten naar hier, net zoals ze jaar en dag in Tilburg hebben gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 12-03-2025 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NiGeLaToR schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:42:
[...]

@Marzman het wordt wel een spel van de lange adem. Trump wil 'winnen' en als je ziet dat hij niet alleen een tarief invoert maar ook jouw tarief op zijn tarief wil zetten zitten we al snel op het punt dat de in- en export volledig stil komt te liggen.

Met het oog op zijn import overschot zal zijn eigen bevolking daar in theorie meer praktisch last van hebben, maar als wij als NL onze zooi niet meer kwijt kunnen gaan we dat hier uiteraard ook voelen (en in de rest van de EU).
Ja, iedereen gaat dat voelen. Maar niks doen lijkt me erger (al zeggen sommige experts dat dit beter is, bij mensen als Trump of Putin heeft de geschiedenis toch wel uitgewezen dat niks doen niet werkt). De lange adem is zolang zjin termijn duurt, een derde termijn kan hij toch niet meer doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 12-03-2025 11:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bottom line schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Hoe denk je dat?
De meerderheid van Tesla's die nog verkocht worden, worden gewoon in Berlijn geproduceerd.
115.000 modellen zijn vorig jaar geimporteerd geweest (model 3, s, x). 250.000 werden er hier gemaakt (model y)

Met de sowieso nu al lagere vraag ga je daar echt maar weinig uit halen. En anders komen de wagens wel gewoon in containers / bouwpakketten naar hier, net zoals ze jaar en dag in Tilburg hebben gedaan.
Levi broeken worden ook niet in Amerika geproduceerd, maar krijgen toch een heffing. Blijkbaar is er wel een manier om dat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
PWM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:22:
[...]

Levi broeken worden ook niet in Amerika geproduceerd, maar krijgen toch een heffing. Blijkbaar is er wel een manier om dat te doen?
dingen worden in india of china, of banglasdesh gemaakt maar verscheept uit de US, dan is het dus import uit de US. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:38

Seraphin

Meep?

PWM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:22:
[...]

Het gaat er niet zozeer om of product X wel/niet in de VS wordt geproduceerd, maar of het wel/niet in de EU wordt geproduceerd. Of die paar Levi's nou in de VS, Turkije of Bangladesh van de band rollen maakt niet uit: gooi er een importtarief op en Levi's voelt de pijn. (ff kort door de bocht).

Voor de Tesla's die in Berlijn van de band rollen is dit echter niet mogelijk; je kunt geen importtarief instellen op spullen die "hier" gemaakt worden.

[edit]

En idd, zoals @Zwelgje al opmerkt, in het geval van Amerikaanse merken is de kans levensgroot dat het product "ergens" ter wereld wordt gefabriceerd, naar de VS wordt gesleept om er een label op te rammen, om vervolgens naar plaats bestemming de sleuren als "genuine made in the USA".

Beetje zoals de Parma ham uit Noord Limburg.....

[ Voor 20% gewijzigd door Seraphin op 12-03-2025 11:32 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Seraphin schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:29:
[...]

En idd, zoals @Zwelgje al opmerkt, in het geval van Amerikaanse merken is de kans levensgroot dat het product "ergens" ter wereld wordt gefabriceerd, naar de VS wordt gesleept om er een label op te rammen, om vervolgens naar plaats bestemming de sleuren als "genuine made in the USA".

Beetje zoals de Parma ham uit Noord Limburg.....
Nog leuker wordt het met digitale goederen. Hoe ga je om met heffingen op niet-Amerikaanse films en games bijvoorbeeld? Want bijna alle Hollywood producties komen tegenwoordig uit... Toronto.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

NiGeLaToR schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:42:
[...]

Het hele idee is ooit exact voor dit doel - in een geheel andere tijd - aangenomen.
Wat mensen ook vaak vergeten over de "Second Amendment" is dat het geen absoluut en onvoorwaardelijk recht is. De grondwet verbiedt het staten niet om randvoorwaarden te verbinden aan het 'right to bear arms' zoals bijvoorbeeld alleen halfautomatische wapens of pistolen, tenzij je aantoonbaar ermee om kan gaan.

Maar goed, dat staat natuurlijk haaks op de sterke lobby van de wapenindustrie in de USA want die willen natuurlijk wel graag hun ijzer kunnen verkopen. En het 'standing army' van die tijd waren voetsoldaten met musketten, net zoals de burgers. Er was geen contrast tussen een modern leger met state-of-the-art hardware en een groepje burgers met AR-15's achterop een pickup.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 12-03-2025 11:46 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 15:57
bottom line schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Hoe denk je dat?
Je kan wel even de arbeidsinspectie op die fabriek afsturen. Ik las een tijdje geleden dat daar geen enkele Duitser werkt. Dan zal er best wel 1 en ander te vinden zijn qua omstandigheden. En dan gewoon even hard beboeten of stilleggen.
Pagina: 1 ... 77 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.