Mannen in een positie van macht, zijn daar gekomen door Gods wil, die kunnen niks verkeerd doen... aldus die figuren van national prayer breakfast. En dit is geen grap.Brent schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:12:
[...]
Over hoe al die protestantse fundies dat doet moet ik nog wat nadenken, ik denk dat die gewoon heel selectief zijn in het letterlijk nemen. Strategisch de kop in het zand afwisselen met "hij is tegen abortus dus het is mijn man".
Voor raketten kunnen we misschien ook bij Zuid Korea aankloppen. Die hebben daar aardig wat ervaring mee ivm. de dreiging vanuit Noord Korea.MikeyMan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:42:
[...]
Los van 5th gen (multirole) fighters zouden we een eind moeten komen met Europese, Braziliaanse en Zuid-koreaanse vliegtuigen.
Groter issue lijkt me de satteliet dekking, commando en communicatie structuur en raketten.
Toch wel heerlijk dat de Canadezen terugslaan en ook op gebieden waar het Amerikanen echt zal raken.
Trump had op alles behalve energie 25% extra gerekend, omdat ze nogal wat importeren. De Canadezen maken dat zelf een stukje duurder voor Amerikanen.
En tijdens zijn toespraak gisteren al wat hints om toch weer in gesprek te gaan met Mexico en Canada. Kennelijk had hij geen tegengas verwacht, De verwachte economische groei van het kwartaal is van ongeveer +2,5% naar -2.5% gegaan.
Worden in ieder geval geen saaie jaren met Trump. Waar hij om de ene dag importheffingen kan invoeren en afschaffen...
Trump had op alles behalve energie 25% extra gerekend, omdat ze nogal wat importeren. De Canadezen maken dat zelf een stukje duurder voor Amerikanen.
En tijdens zijn toespraak gisteren al wat hints om toch weer in gesprek te gaan met Mexico en Canada. Kennelijk had hij geen tegengas verwacht, De verwachte economische groei van het kwartaal is van ongeveer +2,5% naar -2.5% gegaan.
Worden in ieder geval geen saaie jaren met Trump. Waar hij om de ene dag importheffingen kan invoeren en afschaffen...
Maar, dit gaat hij toch geen 4 jaar volhouden? Binnen een jaar is alles naar de klote en komen de effecten in beeld.champion16 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:33:
Toch wel heerlijk dat de Canadezen terugslaan en ook op gebieden waar het Amerikanen echt zal raken.
Economie laat zich een beetje slecht voorspellen.champion16 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:33:
Maar, ik krijg het gevoel dat de VS zichzelf een stagflerende economie aandoet. Dat is echt meer iets voor een experimenterende economie als Argentinië, dan voor een economic powerhouse als de VS. Het wrange is dat Trump's belofte de VS economisch uit het slob te trekken van doorslaggevend belang is geweest in zijn herverkiezing.
Het vervelende is natuurlijk wel dat er een contaminatierisico is naar andere economieën, zoals die van ons...
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Maar hij kan toch Biden de komende 4 jaar de schuld geven?twowheeler schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:37:
[...]
Maar, dit gaat hij toch geen 4 jaar volhouden? Binnen een jaar is alles naar de klote en komen de effecten in beeld.
Ja, maar als straks alles voor elke amerikaan duurder wordt en ze het eindelijk echt gaan voelen wat hebben ze dan aan de schuld, ik denk dat ze meer behoefte hebben aan verbetering.tiswat schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:54:
[...]
Maar hij kan toch Biden de komende 4 jaar de schuld geven?
Er komt een moment dat meer dan de huidige helft van de amerikanen door alle lucht heen gaan zien die Trump uitkraamt. Althans, dat zou ik toch verwachten.
Nu er ook los vanuit de staten zoveel commentaar komt ben ik benieuwd hoe verenigd het land blijft.
Als wij het US nieuws volgen zien we fragmenten van Fox, CBS, CNN, etc. Veel Amerikanen hebben dat niet. Als je alleen Fox (en vergelijkbare nieuwskanalen) ziet, dan krijg je vanzelf het beeld dat Trump heel hard zn best doet maar dat Biden het zo erg heeft verkloot dat het nooit in 4 jaar is op te lossen. En dat Trump mogelijk maar een derde termijn moet krijgen.twowheeler schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:59:
[...]
Ja, maar als straks alles voor elke amerikaan duurder wordt en ze het eindelijk echt gaan voelen wat hebben ze dan aan de schuld, ik denk dat ze meer behoefte hebben aan verbetering.
Er komt een moment dat meer dan de huidige helft van de amerikanen door alle lucht heen gaan zien die Trump uitkraamt. Althans, dat zou ik toch verwachten.
Nu er ook los vanuit de staten zoveel commentaar komt ben ik benieuwd hoe verenigd het land blijft.
Tegen die tijd is Amerika veranderd in een tweede Rusland waar protesten hard worden neergeslagen en demonstranten voor jaren in een strafkamp verdwijnen. Zie Trump's tweet van gisteren bv.twowheeler schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:59:
[...]
Ja, maar als straks alles voor elke amerikaan duurder wordt en ze het eindelijk echt gaan voelen wat hebben ze dan aan de schuld, ik denk dat ze meer behoefte hebben aan verbetering.
Dan moet het volk wel hee erg in opstand komen.twowheeler schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:59:
[...]
Zonder dat wordt het heel lastig de man af te zetten. Congres en Senaat is stevig in handen van Rep (dat grotendeels bestaat uit ja knikkers). Meerderheid van de aangestelde rechters in het hooggerechtshof zijn Rep.
Tel daarbij op dat journalisten die kritische vragen stellen worden geweerd.
En het stomme is: er was helemaal niets aan de hand met de US economie. Het land draait prima, de hele wereld staat vol met Amerikaanse producten (alleen die slechte auto's die ze maken wil niemand hebben), en vrijwel alle mass market services zijn van Amerikaanse bedrijven. Het lijkt er op dat veel mensen bij een "gezonde economie" denken aan rokende fabrieken waar producten die in de jaren 50 en 60 succesvol zijn uit rollen (zoals bijvoorbeled de autoindustrie deed).Helixes schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:46:
[...]
Economie laat zich een beetje slecht voorspellen.
Maar, ik krijg het gevoel dat de VS zichzelf een stagflerende economie aandoet. Dat is echt meer iets voor een experimenterende economie als Argentinië, dan voor een economic powerhouse als de VS. Het wrange is dat Trump's belofte de VS economisch uit het slob te trekken van doorslaggevend belang is geweest in zijn herverkiezing.
Dat ze met bedrijven als Apple, Microsoft, Nvidia, Cisco, HP/HPE, Dell, etc etc de hele wereld van ICT voorzien zien ze niet denk ik.
Het grootste probleem in de VS is door hun zelf veroorzaakt: de grote ongelijkheid qua verdeling van de welvaart. Als ze dat wat normaler zouden verdelen zouden veel minder Amerikanen economische problemen ervaren. De GDP per capita is in de VS 30% hoger dan in Nederland.
Waarom zouden ze dat niet hebben, en is het niet een beetje tegenstrijdig om te claimen dat wij in Europa, waar we een paar fragmenten van de Amerikaanse media zien, een beter beeld daarvan zouden hebben dan de Amerikanen zelf?Frame164 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:02:
Als wij het US nieuws volgen zien we fragmenten van Fox, CBS, CNN, etc. Veel Amerikanen hebben dat niet.
Ze zijn voor een groot gedeelte gehersenspoeld, kijken naar het medium dat Trump steunt, lezen hun nieuws op Facebook én zijn veelal laaggeletterd. Garantie voor een puinhoop waarbij ze alsnog naar de ander blijven wijzen.twowheeler schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:59:
[...]
Op de korte duur is economie prima te voorspellen als je weet wat de grote baas aan de knoppen gaat zeggen. Daardoor kun je het financiële centrum beïnvloeden. Zeg maar gerust manipuleren. Dit mag ook in de VS. En de verliezers zijn er want beleggen is een zero sum game.Helixes schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:46:
[...]
Het vervelende is natuurlijk wel dat er een contaminatierisico is naar andere economieën, zoals die van ons...
Pump & dump. Zijn al mensen hun huis kwijtgeraakt door dit soort grappen.
Dat niet alleen, met cryptocurrency wordt het nog leuker (slashs) want dat is niet gebonden aan enige sancties. Kan Poetin ook meegenieten met $TRUMP. Of Kim met Bitcoin. Of weet ik veel wie met memecoin. Alles is mogelijk.
In mijn woordenboek heet dit alles diefstal, crimineel, en misdadig. Want zero sum, er zijn verliezers, losers. De losers hoor je niet zoveel over wabt wie gaat er nou delen dat-ie is opgelicht? Als je er al over hoort zijn het outliers of statistieken. One dead is a tragedy, ...
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Zo... Omtzigt deed gisteren bij Bar Laat een Chamberlaintje eerste klas...
Niet zo druk maken over Rusland, eerst vrede, dan cyber en dan eens een keer na gaan denken over herbewapening.
Wat moet er gebeuren voordat er eens iemand wakker wordt hier zeg... Eerst een paar bommen op een Navo land voordat de orderboeken op tafel komen?
Niet zo druk maken over Rusland, eerst vrede, dan cyber en dan eens een keer na gaan denken over herbewapening.
Wat moet er gebeuren voordat er eens iemand wakker wordt hier zeg... Eerst een paar bommen op een Navo land voordat de orderboeken op tafel komen?

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2025 10:24 ]
Jerie schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:18:
En de verliezers zijn er want beleggen is een zero sum game.
offtopic:
Beleggen is zeer zeker géén zero-sum game. Ja, op korte termijn - zeg, day traden - is het dat zeker. Maar, op de lange termijn zijn zaken als dividenden minstens zo belangrijk als koersen.
Ik ben wel met je eens dat het speculatieve karakter van effectenhandel steeds meer eigenschappen van zero-sum overneemt. Je noemt ook crypto. Sinds het kapitaal, en product van een crypto nul is, is speculatie er op zeker wel zero-sum.
Beleggen is zeer zeker géén zero-sum game. Ja, op korte termijn - zeg, day traden - is het dat zeker. Maar, op de lange termijn zijn zaken als dividenden minstens zo belangrijk als koersen.
Ik ben wel met je eens dat het speculatieve karakter van effectenhandel steeds meer eigenschappen van zero-sum overneemt. Je noemt ook crypto. Sinds het kapitaal, en product van een crypto nul is, is speculatie er op zeker wel zero-sum.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Doe je Chamberlain dan niet te kort? Ik dacht dat het VK zich op dat moment al flink aan het bewapenen was. Het is vergelijkbaar met die grondstoffendeal die Zelensky nu probeert te tekenen. Hij weet ook wel dat hij niet op Trump en de VS kan rekenen, maar alle tijd die hij nu koopt met Amerikaanse wapens kan worden gebruikt om de Europese en Oekraïense wapenindustrie op te schalen.MikeyMan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:23:
Frankrijk en het VK lijken inmiddels wel wakker, en Duitsland is ook wakker aan het worden maar loopt wat achter door de verkiezingen. Hopelijk gaan wij gewoon mee in wat de Duitsers doen, ondanks de Russische marionetten-partij in onze regering (de PVV, voor de duidelijkheid).
Ik heb het fragment met Omtzigt overigens niet gezien.
My god, die "update" over Groenland ook.
Ik zie zomaar gebeuren dat via een of andere false flag situatie hij wel even Groenland overneemt in het kader van "world security".
Echt een megalomane gek
Ik zie zomaar gebeuren dat via een of andere false flag situatie hij wel even Groenland overneemt in het kader van "world security".
Echt een megalomane gek

Lijkt me een groeipijn waar we doorheen moeten om van de VS af te komen, net zoals hoe we van Russisch gas/olie af moesten.Helixes schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:46:
[...]
Vervelend en duur, maar heeft zeker bewezen dat het niet onmogelijk is. En dat het de tegenpartij op den duur ook echt wel raakt.
Gezien de onbetrouwbaarheid van de VS, misschien maar eens een missie opzetten om de Euro een wereldwijde handelsmunt te laten zijn ipv de dollar. Voor olie ofzo.
Want hoe Trump ne tekeer gaat (wereldpolitiek, lukraak importheffingen opleggen en uitstellen, maar ook interne check&balances bij de FED en SEC), maakt de koersen op den duur ook onstabiel, dat kan niet anders.
Over Rusland voor Nederlandse belangen maak ik mij ook niet zo zorgen. Die hebben nog tijden hun handen vol aan Oekraine ook al valt daar de Amerikaanse steun weg.MikeyMan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:23:
Het land bezetten en bezet houden gaat nog jaren het complete Russische leger bezig houden. Wel goed in de gaten houden waar de troepenconcentraties zijn, want de Baltische Staten hebben maar ~5,5 miljoen inwoners en zijn zo afgesneden en onder de voet gelopen.
Vrede, duurzame vrede, is het belangrijkste. Of een Europese D-day waarin we de Russen terug de grens over schoppen, maar dat is wensdenken.
Parallel aan die vrede moet die herbewapening al echt op gang komen, gezien besluitvorming en levertijden.
[ Voor 31% gewijzigd door DropjesLover op 05-03-2025 10:43 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Het is toch wel erg gesteld, bij het afsluiten van de lofrede van Trump over de president van de VS (aka himself), in de uitzending van MSNBC er direct enkele van de uitspraken weerlegt worden met de daadwerkelijke feiten. "For the record.." en "The President flat out lied..."
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Macron gaat vanavond om 8 uur Frankrijk toespreken ivm de puinhoop in de wereld lees ik net in Le Monde.
"Le chef de l’Etat français, Emmanuel Macron, s’adressera aux Français à 20 heures pour parler de la situation internationale, à la veille d’un sommet extraordinaire européen sur la guerre en Ukraine."
"Le chef de l’Etat français, Emmanuel Macron, s’adressera aux Français à 20 heures pour parler de la situation internationale, à la veille d’un sommet extraordinaire européen sur la guerre en Ukraine."
Ik denk dat hij zal aankondigen dat er franse en britse troepen naar UKR zullen gaan. Het heft in eigen handen nemen nu de VS niet meer te vertrouwen is. Macron is achter de schermen echt hard bezig voor wereldvrede.xabre16v schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:39:
Macron gaat vanavond om 8 uur Frankrijk toespreken ivm de puinhoop in de wereld lees ik net in Le Monde.
https://edition.cnn.com/2...dress-congress/index.htmlQwerty-273 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:38:
Het is toch wel erg gesteld, bij het afsluiten van de lofrede van Trump over de president van de VS (aka himself), in de uitzending van MSNBC er direct enkele van de uitspraken weerlegt worden met de daadwerkelijke feiten. "For the record.." en "The President flat out lied..."
[YouTube: 'For the record...': Rachel Maddow sets the record straight on Trump address falsehoods]
Ik ben er niet van overtuigd dat we in een situatie terecht komen waarin we 'van de VS afzijn'. Ik denk dat er een nieuw equilibrium ontstaat - bij voorkeur één waarbij beide partijen onafhankelijker van elkaar zijn.DropjesLover schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:37:
Lijkt me een groeipijn waar we doorheen moeten om van de VS af te komen, net zoals hoe we van Russisch gas/olie af moesten.
Vervelend en duur, maar heeft zeker bewezen dat het niet onmogelijk is. En dat het de tegenpartij op den duur ook echt wel raakt.
Je hebt wel gelijk dat dat zowel de VS als Europa heel veel pijn gaat doen.
Als dat gebeurt, dan gebeurt dat.Gezien de onbetrouwbaarheid van de VS, misschien maar eens een missie opzetten om de Euro een wereldwijde handelsmunt te laten zijn ipv de dollar. Voor olie ofzo.
Want hoe Trump ne tekeer gaat (wereldpolitiek, lukraak importheffingen opleggen en uitstellen, maar ook interne check&balances bij de FED en SEC), maakt de koersen op den duur ook onstabiel, dat kan niet anders.
Europa is niet een hele belangrijke speler op de energiemarkt. China, Rusland, Saoedi-Arabië, de VS ja. Europa - neen. Als er al een alternatieve munt is voor energiehandel, dan is dat de Renminbi - maar die is nog problematischer dan de Dollar. Waarschijnlijker is dat het concept van wereldhandelsvaluta verdwijnt.
Hier de hele Trump speech door de New York Times gefactcheckt.Qwerty-273 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:38:
[YouTube: 'For the record...': Rachel Maddow sets the record straight on Trump address falsehoods]
Fact-Checking Trump’s Address to Congress https://www.nytimes.com/l...mid=nytcore-android-share
Zou iedereen moeten kunnen lezen hier, gifted artical als abo.
Ja en nee. Het verschil met Rusland is dat naar mijn idee de amerikanen wel iets meer op de hoogte zijn en hebben geproefd van de rijkdom. Daarbij is er nog zat media die wél kritisch is en mogen deze dat ook verkondigen (nog wel).P-Rock schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:03:
[...]
Tegen die tijd is Amerika veranderd in een tweede Rusland waar protesten hard worden neergeslagen en demonstranten voor jaren in een strafkamp verdwijnen. Zie Trump's tweet van gisteren bv.
Lezen de amerikanen dit ook?xabre16v schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:49:
[...]
Hier de hele Trump speech door de New York Times gefactcheckt.
Fact-Checking Trump’s Address to Congress https://www.nytimes.com/l...mid=nytcore-android-share
Zou iedereen moeten kunnen lezen hier, gifted artical als abo.
Wordt het niet eens tijd dat de oud presidenten etc zich gaan uitspreken? Zij zien toch ook dat het land de grond in gaat? Amerikanen zijn toch zo begaan met hun land?
[ Voor 15% gewijzigd door twowheeler op 05-03-2025 10:59 ]
Exact. De mensen die dat lezen weten wel beter en die maga zombies bereik je toch niet.twowheeler schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:57:
[...]
Lezen de amerikanen dit ook?
Wordt het niet eens tijd dat de oud presidenten etc zich gaan uitspreken? Zij zien toch ook dat het land de grond in gaat? Amerikanen zijn toch zo begaan met hun land?
Laatst zag ik ook zo'n komisch filmpje, een ondernemer klaagde op een Trump bijeenkomst dat hij geen personeel kon krijgen.. natuurlijk de schuld van Biden, reporter zegt maar zou dat niet komen omdat de werkloosheid heel laag is en werknemers domweg een betere werkgever kunnen vinden als jij.. nou daar snapte meneer echt niks van.
Ik bedoel, wat moet je hier nou mee. Is er een psycholoog op tweakers?
Dat was precies niet de strekking van het betoog van Omtzigt bij Bar Laat.MikeyMan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:23:
Hij vertelde juist dat we door jaren wegkijken nu erg laat zijn en eerder actie hadden moeten ondernemen.
:strip_exif()/f/image/z5OD9cUI66dlWJP4aybGfTdq.png?f=user_large)
https://www.bing.com/vide...ef9a811efb31931b65b646373
Ook heeft hij gelijk dat er nu nog geen acute dreiging is vanuit Rusland voor Europa.
Defensie experts onderschrijven dit ook. Rusland heeft nu de grootste moeite om te winnen in Oekraïne.
Dus even de Navo of Europa grootschalig aanvallen zit er nu direct nog niet in. Op termijn wel...
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.
Dé perfecte tijd om onze strijdkrachten aan te sterken dus. Zoals al jaren zo is. Nee geen directe (zichtbare) dreiging. Maar wel onzichtbaar. De huidige veiligheid blijft ook alleen in stand als er een defensiemacht is waardoor Rusland het wel uit z'n hoofd haalt.keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:12:
[...]
Dat was precies niet de strekking van het betoog van Omtzigt bij Bar Laat.
Hij vertelde juist dat we door jaren wegkijken nu erg laat zijn en eerder actie hadden moeten ondernemen.
[Afbeelding]
Ook heeft hij gelijk dat er nu nog geen acute dreiging is vanuit Rusland voor Europa.
Defensie experts onderschrijven dit ook. Rusland heeft nu de grootste moeite om te winnen in Oekraïne.
Dus even de Navo of Europa grootschalig aanvallen zit er nu direct nog niet in. Op termijn wel...
Dat ligt er helemaal aan of kritische media tegen die tijd niet de kop is ingedrukt. We zien nu al dat 'linkse' media zoals AP wordt uitgesloten bij persmomenten ten faveure van Russische staatsmedia.twowheeler schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:56:
[...]
Ja en nee. Het verschil met Rusland is dat naar mijn idee de amerikanen wel iets meer op de hoogte zijn en hebben geproefd van de rijkdom. Daarbij is er nog zat media die wél kritisch is en mogen deze dat ook verkondigen (nog wel).
Heb je het ook daadwerkelijk geluisterd?keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:12:
[...]
Dat was precies niet de strekking van het betoog van Omtzigt bij Bar Laat.
[Afbeelding]
Ja, hij gaf aan dat we te lang hebben weggekeken. Maar van enige urgentie was totaal geen sprake.
Zijn enige suggestie was het vergroten van de cyberreserve.
Zat een beetje te zeuren op de financiering, wat volgens hem als laatste nodig is.
Heb ik nieuws voor hem.
Als je nu 1000 ranks bestelt heb je ze in 2035.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2025 11:20 ]
Je vergeet de BBB te noemen. Vermeer zit op precies hetzelfde naratief als Wilders: steun voor Ukraïne gaat ten kosten van de hardwerkende Nederlander.ErikT738 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:34:
[...]
Doe je Chamberlain dan niet te kort? Ik dacht dat het VK zich op dat moment al flink aan het bewapenen was. Het is vergelijkbaar met die grondstoffendeal die Zelensky nu probeert te tekenen. Hij weet ook wel dat hij niet op Trump en de VS kan rekenen, maar alle tijd die hij nu koopt met Amerikaanse wapens kan worden gebruikt om de Europese en Oekraïense wapenindustrie op te schalen.
Frankrijk en het VK lijken inmiddels wel wakker, en Duitsland is ook wakker aan het worden maar loopt wat achter door de verkiezingen. Hopelijk gaan wij gewoon mee in wat de Duitsers doen, ondanks de Russische marionetten-partij in onze regering (de PVV, voor de duidelijkheid).
Ik heb het fragment met Omtzigt overigens niet gezien.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik wil graag weg blijven van op de man reacties. Iedereen kan het fragment terugzien via het linkje.MikeyMan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:18:
[...]
Heb je het ook daadwerkelijk geluisterd?
Ja, hij gaf aan dat we te lang hebben weggekeken. Maar van enige urgentie was totaal geen sprake.
Zijn enige suggestie was het vergroten van de cyberreserve.
Zat een beetje te zeuren op de financiering, wat volgens hem als laatste nodig is.
Heb ik nieuws voor hem.
Als je nu 1000 ranks bestelt heb je ze in 2035.
De afbeelding spreekt al boekdelen. "We hebben te lang weggekeken, We moeten Europa veilig houden".
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.
Op de man?keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:24:
[...]
Ik wil graag weg blijven van op de man reacties. Iedereen kan het fragment terugzien via het linkje.![]()
De afbeelding spreekt al boekdelen. "We hebben te lang weggekeken, We moeten Europa veilig houden".
Waar heb je het over?
Ik vraag of je het ook daadwerkelijk gehoord hebt.
Dan had je gehoord dat de tekst in het plaatje qua uitkomst niet aansluit bij wat ie daadwerkelijk zei.
Zeuren dat we wegkijken en vervolgens... Wegkijken...
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2025 11:27 ]
Die afbeelding is waarschijnlijk gemaakt door een overijverige stagiairkeuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:24:
[...]
Ik wil graag weg blijven van op de man reacties. Iedereen kan het fragment terugzien via het linkje.![]()
Goed voor de views, niet betrouwbaar als nieuwsvergaring op zich. Al is het maar omdat iemand van begin 20 nog niet zoveel ervaring heeft met het onderscheiden van zulke zaken.
* Stukfruit gaat er nu toch ook maar even naar luisteren
[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 05-03-2025 11:32 ]
Dat zit wel Schnorr.
Dat zijn een heleboel aannames waar geen enkele aanwijzing voor is.Stukfruit schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:31:
[...]
Die afbeelding is waarschijnlijk gemaakt door een overijverige stagiair
Goed voor de views, niet betrouwbaar als nieuwsvergaring op zich. Al is het maar omdat iemand van begin 20 nog niet zoveel ervaring heeft met het onderscheiden van zulke zaken.
* Stukfruit gaat er nu toch ook maar even naar luisteren
Merk ook op dat Chamberlain wilde onderhandelen.
Dus die vergelijking gaat helemaal niet op.
Niet dat ik zo begaan ben met Wilders of de BBB maar dat is in essentie natuurlijk ook zo.Joris748 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:19:
[...]
Je vergeet de BBB te noemen. Vermeer zit op precies hetzelfde naratief als Wilders: steun voor Ukraïne gaat ten kosten van de hardwerkende Nederlander.
Al die miljarden die nu en straks naar defensie en Oekraïne gaan moeten natuurlijk wel door iemand betaald worden. En in Nederland zijn dat altijd de middeninkomens die de rekening direct of indirect gepresenteerd krijgen.
En steeds meer van die middeninkomens kunnen nu al niet meer rondkomen.
Dus aan die mensen die hier zo hard roepen dat er veel meer geld naar defensie en Oekraïne moet zou ik ook even hun bankrekeningnummer willen vragen. Of vinden die soms dat 'anderen' maar die gigantische rekening moeten betalen?
*knip* wanne-be modmarktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Niet dat ik zo begaan ben met Wilders of de BBB maar dat is in essentie natuurlijk ook zo.
Al die miljarden die nu en straks naar defensie en Oekraïne gaan moeten natuurlijk wel door iemand betaald worden. En in Nederland zijn dat altijd de middeninkomens die de rekening direct of indirect gepresenteerd krijgen.
Dus aan die mensen die hier zo hard roepen dat er veel meer geld naar defensie en Oekraïne moet zou ik ook even hun bankrekeningnummer willen vragen. Of vinden die soms dat 'anderen' maar die gigantische rekening moeten betalen?
[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 05-03-2025 11:55 ]
Dat klopt, maar wat is het alternatief? Wat is het effect op de middenklasse als steeds meer landen onder Russische invloed komen? Vergeet niet dat een groot deel van de supply chains van onze maakindustrie in Oost-Europa zit. Nog los van het veiligheidsrisico, Rusland stopt niet na Oekraïne.marktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Niet dat ik zo begaan ben met Wilders of de BBB maar dat is in essentie natuurlijk ook zo.
Al die miljarden die nu en straks naar defensie gaan moeten natuurlijk wel door iemand betaald worden. En in Nederland zijn dat altijd de middeninkomens die de rekening direct of indirect gepresenteerd krijgen.
Dus aan die mensen die hier zo hard roepen dat er veel meer geld naar defensie moet zou ik ook even hun bankrekeningnummer willen vragen. Of vinden die soms dat 'anderen' maar die gigantische rekening moeten betalen?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Wil ik met alle liefde nu voor betalen, als de huidige wegkijkers dan maar de rekening betalen als blijkt dat het duurder is om nu niets te doen dan om wel nu te investeren.marktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Die rekening mag je dan betalen door (tegen die tijd) naar het front te gaan.
Wat heb je aan geld als je samenleving wordt aangevallen/overgenomen
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Buiten het feit om dat die rekening niet alleen bij de middeninkomens neergelegd moet worden (wat wél een groot risico is bij dit kabinet), ben je liever veilig en wat armer, dan onveilig en wat rijker? Want dat is als je 'm plat slaat wel de keuze.marktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]
We hebben hier in west-europa nu 80 jaar vrede, dankzij de EU en internationale samenwerking waardoor we veel hebben kunnen besparen op ons leger; Maar die tijd lijkt nu voorbij. Vrede én vrijheid heeft zijn prijs!
Als we één ding hebben geleerd de afgelopen 3 jaar, is dat "tijd kopen" alleen maar tot effect heeft dat politici nog even wat langer hun dutje voort kunnen zetten.ErikT738 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:34:
[...]
Hij weet ook wel dat hij niet op Trump en de VS kan rekenen, maar alle tijd die hij nu koopt met Amerikaanse wapens kan worden gebruikt om de Europese en Oekraïense wapenindustrie op te schalen.
Het is nu kosten maken om samen met Oekraïne te vechten, of later meer kosten maken om tegen Rusland EN de ingelijfde restanten van het Oekraïense leger te vechten wanneer ze de Baltische staten aanvallen. Daarnaast zouden we wel gek zijn als we weer vol in gaan zetten op Amerikaans spul, en blijft het "uitgegeven" geld binnen de EU. Als we slim zijn gaan we ook gewoon in Nederland produceren zodat het geld zelfs binnen de landsgrenzen blijft.marktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Als we onszelf niet verdedigen moeten we niet raar op staan te kijken wanneer de pestkoppen in de wereld dingen van ons af gaan pakken.
Mooie hyperbool, maar dit zijn helaas toch de klusjes die doorgaans op zo'n manier worden weggezet omdat het goedkoper is.keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:36:
[...]
Dat zijn een heleboel aannames waar geen enkele aanwijzing voor is.
Maar ik moet toegeven dat er ook wat ex-beroepsdeformatie en n=1 in zit
Hier kan ik nog even niets over zeggen, maar de eerste minuten van het interview stemmen mij niet heel vrolijk:Merk ook op dat Chamberlain wilde onderhandelen.
Dus die vergelijking gaat helemaal niet op.
...maar het gesprek wordt juist ingestart door het wegvallen van de Amerikanen, toch? Die veel bijdragen aan wapens waardoor Oekraïne ervoor kan zorgen dat Rusland meer moeite heeft?Omtzigt:
... ik deel wel de inschatting dat het niet onmiddelijk zo onveilig is als een aantal mensen denkt. Vergeet niet, Rusland heeft grote moeite om Oekraïne te verslaan. Rusland zal niet denken: "laat ik tegelijk met een groot aantal Europese landen in conflict raken".
Dat begint al niet heel lekker.
Dat zit wel Schnorr.
@Stukfruit en van daar gaat het al berg af totdat de suggestie voor uitbreiding van de cyberreserve overblijft...
Nogmaals, de uit spraak dat er weggekeken is klopt. Maar handel daar dan ook naar.
We hadden jaren geleden moeten investeren, en dan hebben we nu een half plan voor 800 miljard en dan wordt het afgeschoten
Nogmaals, de uit spraak dat er weggekeken is klopt. Maar handel daar dan ook naar.
We hadden jaren geleden moeten investeren, en dan hebben we nu een half plan voor 800 miljard en dan wordt het afgeschoten
Voor die mensen die nu de defensie van Europa zelf willen supporten kan dat natuurlijk al jaren.
Aangezien ze in Oekraïne voor onze vrijheid vechten doneer ik al jaren aan Protect Ukraine.
De afgelopen jaren drong het blijkbaar maar heel slecht door in Nederland met slechts 7000 donoren.
Dat was beschamend. Nu gaat het gelukkig iets beter maar er is nog een lange weg te gaan.
Bij interesse even zoeken op Protect Ukraine & Tommy Wieringa. Ze zijn ook regelmatig op TV geweest.
Aangezien ze in Oekraïne voor onze vrijheid vechten doneer ik al jaren aan Protect Ukraine.
De afgelopen jaren drong het blijkbaar maar heel slecht door in Nederland met slechts 7000 donoren.
Dat was beschamend. Nu gaat het gelukkig iets beter maar er is nog een lange weg te gaan.
Bij interesse even zoeken op Protect Ukraine & Tommy Wieringa. Ze zijn ook regelmatig op TV geweest.
Waar heb je het over? Het zijn geen "ongefundeerde uitspraken", ik zeg letterlijk dat ik ik het zie.Avalaxy schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:23:
[...]
[...]
2 Behoorlijk ongefundeerde uitspraken in de categorie "het heb op facebook gestaan". Kun je dit ook onderbouwen met bronnen en cijfers? Tijdens Trump 1 waren er ook zoveel Amerikanen die "echt wel naar Canada zouden gaan migreren als gevolg van Trump", uiteindelijk kon je ze op 2 handen tellen.
Als ik had gezegd "ik zie een windmolen als ik naar buiten kijk", moet ik dat dan ook laten factchecken?
Kijk, als ik nou had gezegd "20% van de mensen wil in de MIC werken, en iedere dag landen vliegtuigen vol met Amerikaanse expats" had je me best mogen aanspreken,
Hell, waar komt je "je kon het aantal emigrerende amerikanen kun je op 2 handen tellen" vandaan, kun JIJ dat onderbouwen?
People as things, that’s where it starts.
Hoe en waar merkte je dit dan?RobinHood schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:13:
[...]
Waar heb je het over? Het zijn geen "ongefundeerde uitspraken", ik zeg letterlijk dat ik ik het zie.
Als ik had gezegd "ik zie een windmolen als ik naar buiten kijk", moet ik dat dan ook laten factchecken?
Kijk, als ik nou had gezegd "20% van de mensen wil in de MIC werken, en iedere dag landen vliegtuigen vol met Amerikaanse expats" had je me best mogen aanspreken,
Hell, waar komt je "je kon het aantal emigrerende amerikanen kun je op 2 handen tellen" vandaan, kun JIJ dat onderbouwen?
Kunnen andere mensen dit ook merken?
"Ondertussen merk ik alweer dat er wat meer Amerikanen Nederland binnendruppelen"
Hoe dan?
De rekening van de EU 800 miljard was ~€1600 per EU-inwoner kwam gisteren voorbij.marktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Ik ben in de gelukkige positie dat ik het voor mijn gezin (dus 4x 1600) kan, maar ook zeker wil betalen. En nog wat extra ook ivm familie in de Baltische Staten.
Moest wat goedkoops hebben van Bol.com, er toch maar een goede accu zonnepaneeltje zwengeltje nood-radio van €80 bij gedaan, die mis ik thuis nog.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dus? Pro quit pro, dat geldt dan ook. En andersom ook - wij hoeven ons ook niet aan artikel 5 te houden als wij VS als instabiel zien.Morrar schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:56:
Tja niemand geloofd nog dat de VS een vinger gaat uitsteken als Rusland een NAVO lid aanvalt, dus feitelijk is de NAVO al niets meer waard.
Sterker nog, het is eerder een risico geworden. Als Trump door een of ander domme actie in conflict komt met China moeten we nog oppassen daarin niet te worden meegezogen.
Want dan zal Trump de eerste zijn om artikel 5 te gillen... En de Chinezen zijn hun militaire capaciteiten al jaren fors aan het opvoeren.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Trump werkt in ieder geval voor de komende 4 jaar op basis van leugens, chantage en bedreiging.Sebazzz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:20:
[...]
Dus? Pro quit pro, dat geldt dan ook. En andersom ook - wij hoeven ons ook niet aan artikel 5 te houden als wij VS als instabiel zien.
Het lijkt me daarom eerder voor de hand liggen om de VS op dezelfde maffia manier te behandelen dan niet.
Het eerste goede voorbeeld is de stroomvoorziening vanuit Canada.
Die ze daar dreigen uit te zetten wanneer trump zich niet aanpast.
Groot respect voor die Gouverneur.
Wel een gevaarlijke uitspraak (ik neem aan dat je op quod pro quo doelt), omdat een China dat lastig wordt en via artikel 5 eerst "afgehandeld" moet worden waarschijnlijk voor een klap tegen de Europese mogelijkheden zorgt voor de langere termijn.Sebazzz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:20:
[...]
Dus? Pro quit pro, dat geldt dan ook. En andersom ook - wij hoeven ons ook niet aan artikel 5 te houden als wij VS als instabiel zien.
Als je daarna het risico loopt dat een VS niet hetzelfde doet wanneer de situatie dat vereist dan heb je als Europa mogelijk een dubbel probleem.
Ik hou het verder even kort omdat dit het VS-topic is.
[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 05-03-2025 13:43 ]
Dat zit wel Schnorr.
een conflict China>VS valt niet onder artikel 5Stukfruit schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:40:
[...]
Wel een gevaarlijke uitspraak (ik neem aan dat je op quod pro quo doelt), omdat een China dat lastig wordt en via artikel 5 eerst "afgehandeld" moet worden waarschijnlijk voor een klap tegen de Europese mogelijkheden zorgt voor de langere termijn.
Als je daarna het risico loopt dat een VS niet hetzelfde doet wanneer de situatie dat vereist dan heb je als Europa mogelijk een dubbel probleem.
Artikel 6 beschrijft dat
For the purpose of Article 5, an armed attack on one or more of the Parties is deemed to include an armed attack
(i) on the territory of any of the Parties in Europe or North America, on the Algerian Departments of France, on the territory of Turkey or on the islands under the jurisdiction of any of the Parties in the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer;
(ii) on the forces, vessels or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in which occupation forces of any of the Parties were stationed on the date when the Treaty entered into force or the Mediterranean Sea or the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer.
dan moeten de chinezen een aanval uitvoeren op het grondgebied van de VS (exclusief Hawaii! dus)
een aanval op Taiwan waardoor de VS de oorlog aan China verklaren is dus niet ons probleem.
A wise man's life is based around fuck you
Het is een minister-president (prime minister). Geen gouvernour, dat is juist een denigerende term gebruikt door Trump.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
My bad. Ik heb me er niet in verdiept.Sebazzz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:56:
[...]
Het is een minister-president (prime minister). Geen gouvernour, dat is juist een denigerende term gebruikt door Trump.
Maar die Canadese deelstaten hebben dus ook minister presidenten of was het Trudeau zelf?
Dat kun je ook een op een normale toon vragen, maar vooruit:keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:15:
[...]
Hoe en waar merkte je dit dan?
"Ondertussen merk ik alweer dat er wat meer Amerikanen Nederland binnendruppelen"
Hoe dan?
Ik ben NT2 docent, dus ik heb ook contact met andere NT2 docenten. Ik en mijn collega's hebben wat meer aanvragen van Amerikanen die net in Nederland zijn, of van plan zijn hierheen te komen, dan normaal.
Ik kan/ga er geen wiskunde op loslaten zodat ik kan zeggen "...en hieruit kan ik concluderen dat er vergeleken met vorig jaar er 23.3535% meer amerikanen zijn", ik vind mijn statement "ik merk dat er meer komen" precies genoeg significantie hebben, namelijk geen.
People as things, that’s where it starts.
Dat laatste zijn we het dan helemaal over eens.RobinHood schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:02:
[...]
Dat kun je ook een op een normale toon vragen, maar vooruit:
Ik ben NT2 docent, dus ik heb ook contact met andere NT2 docenten. Ik en mijn collega's hebben wat meer aanvragen van Amerikanen die net in Nederland zijn, of van plan zijn hierheen te komen, dan normaal.
Ik kan/ga er geen wiskunde op loslaten zodat ik kan zeggen "...en hieruit kan ik concluderen dat er vergeleken met vorig jaar er 23.3535% meer amerikanen zijn", ik vind mijn statement "ik merk dat er meer komen" precies genoeg significantie hebben, namelijk geen.
Mijn toon was overigens geheel neutraal en zelfs vriendelijk.
Gouverneur is een eerzaam beroep, dus in dat opzicht niet denigrerend. In dit geval suggereert Trump dat Trudeau de leider is van de 51ste staat van VS. Dat vind ik nog wel een graadje erger. Het ondermijnt de souvereiniteit van Canada.Sebazzz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:56:
[...]
Canada heeft provincies .. geen deelstaten.keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:00:
My bad. Ik heb me er niet in verdiept.
Maar die Canadese deelstaten hebben dus ook minister presidenten of was het Trudeau zelf?
Hier een Wikipedia pagina over de "Prime Minister of Canada"
En vanaf daar kan je verder klikken over de structuur van Canada .. waar uiteindelijk Charles de baas van is
[ Voor 6% gewijzigd door duvekot op 05-03-2025 14:18 ]
Macron wil samen met Starmer met Zelensky mee naar Trump bij de onderhandelingen.
Hij wil Zelensky in ieder geval niet weer alleen die slangenkuil in laten gaan. Dat getuigd toch wel van betere vriendschap / ondersteuning dan wat je van Trump kan verwachten.
Hij wil Zelensky in ieder geval niet weer alleen die slangenkuil in laten gaan. Dat getuigd toch wel van betere vriendschap / ondersteuning dan wat je van Trump kan verwachten.
BThGvNeOA
Hij overweegt het dus echt zeker is het nietDropjesLover schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:21:
Macron wil samen met Starmer met Zelensky mee naar Trump bij de onderhandelingen.
Ow lees nu dat die het zelfs ontkent dat die mee gaat ook lekker duidelijk
[ Voor 8% gewijzigd door bie100 op 05-03-2025 15:29 ]
Dat gaat Trump natuurlijk niet toelaten. Die wil Zelensky alleen onder druk kunnen zetten zonder inmenging van die vervelende Fransoos en Engelsman.DropjesLover schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:21:
Als ze zijn ego maar genoeg strelen gaat hij overal mee akkoord.P-Rock schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:42:
[...]
Dat gaat Trump natuurlijk niet toelaten. Die wil Zelensky alleen onder druk kunnen zetten zonder inmenging van die vervelende Fransoos en Engelsman.
Ik zocht nog een goed doel, thanks hiervoor. Zag Wieringa laatst in een interview in een of andere talkshow, wat een mooie bevlogenheid heeft die man. Ben het doel aan het pluggen bij m'n vrienden.keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:58:
Voor die mensen die nu de defensie van Europa zelf willen supporten kan dat natuurlijk al jaren.
De website functioneert een beetje op en af maar waarom dat laat zich raden...
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik heb net als iedereen een hekel aan belasting betalen maar in dit geval vind ik dat serieus niet erg omdat ik weet dat het gewoon gigantisch belangrijk is en de toekomst van het vrije westen op het spel staat. Zeker nu de VS liever bevriend raakt met dictators. Er had al veel eerder bakken met geld richting Defensie gemoeten. Ook had ik graag geinvesteerd in defensie met mijn pensioenpot maar dat was blijkbaar 'onetisch' ofzo (alsof het onetisch is om jezelf als land of continent te kunnen verdedigenmarktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:37:
[...]

En wellicht moeten we ons in de toekomst niet alleen tegen Rusland kunnen verdedigen maar ook tegen de VS, wat ik echt absoluut niet hoop maar met de recente uitspraken van Trump over Groenland...
https://www.cnbc.com/2025...one-way-or-the-other.html
Ben serieus benieuwd wat Trump nu beweegt, hij liegt en bedriegt de hele boel bij elkaar, laat oude bondgenoten vallen alsof het niks is, zoekt toenadering tot dictatoriale regimes die ook nog eens niks voor hem kunnen en/of willen betekenen. Isoleert de VS compleet en sloopt en passant ook nog even de militaire werelddominatie die de VS deccenia lang gehad heeft en gooit op iedereen en zijn moeder, vriend of vijand tarieven en importheffingen. Wat is zijn einddoel? Is het enkel corruptie (omgekocht door Rusland?) of zit er meer achter?
[ Voor 25% gewijzigd door Metro2002 op 05-03-2025 14:58 ]
De achtergrond van Vance wordt totaal niet belicht in een achtergrondartikel over Vance. Geen woord over zijn connectie van Peter Thiel, geen woord over de links van Thiel met Project2025. Hoe komt het dat dit niet gezien wordt door de journalistiek?
https://www.ad.nl/buitenl...-zich-agressief~ae12f6b0/
In eigen land is Vance een nieuw soort Republikein: conservatief als het gaat om abortus of lhbti-rechten, maar populistisch en soms zelfs links als het om economische vraagstukken gaat. Hij is anders dan zijn partijgenoten van de oude garde sceptisch over grote bedrijven en de vrije markt - van importbelastingen is hij groot voorstander. Hij verdedigde vakbonden en werkte eens samen met een van de meest linkse senatoren van het land, Elizabeth Warren, aan een limiet voor bankiersbonussen.
Amerika is nu ook gestopt met het delen van informatie aan Kiev:
Bron: Sky NewsUkraine war latest: US stops sharing intelligence with Kyiv that could aid attacks inside Russia, source tells Sky News
@P-Rock Uit het NOS-live blog:
Lees ik nu tussen de regels door dat dit een enorme "Fuck you" van de Britten naar de VS is?CIA bevestigt stopzetten inlichtingen aan Oekraïne
CIA-directeur Ratcliffe bevestigt een bericht van de Financial Times dat de VS voorlopig geen informatie meer uitwisselt met Oekraïne. En volgens het Britse Mail Online heeft Washington het VK opgedragen ook geen inlichtingen meer te delen met Oekraïne.
"Ik denk dat het tijdelijk is en dat we schouder aan schouder met Oekraïne zullen samenwerken. We moeten de agressie terugdringen en aansturen op vredesonderhandelingen", zegt Ratcliffe bij Fox Business Network.
Eerder op de dag berichtten bronnen in Kyiv dat er nog altijd inlichtingen worden gedeeld, meldt persbureau Bloomberg.
De Britse regering wil niet reageren. Een woordvoerder zegt dat er geen informatie wordt verstrekt over de inlichtingendiensten, maar dat het VK eerder duidelijk heeft gemaakt dat het er alles aan doet om de positie van Oekraïne zo sterk mogelijk te maken, vooral als het defensie en veiligheid betreft.
Omdat Thiel voor het grote publiek onbekend is, evenals wat project 2025 precies inhoudt.Joris748 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:02:
De achtergrond van Vance wordt totaal niet belicht in een achtergrondartikel over Vance. Geen woord over zijn connectie van Peter Thiel, geen woord over de links van Thiel met Project2025. Hoe komt het dat dit niet gezien wordt door de journalistiek?
[...]
Het verhoudt zich vergelijkbaar met wat ik van de epistel-meta-posts van enkele users hier vind, lees, ik haak meteen af.
Voor een beetje media moet gedoseerd en qua taalgebruik je richten op de doorsnede van je doelpubliek, anders verlies je snel lezers. Project2025 klinkt voor de meesten behoorlijk conspiracy-achtig.
An sich wel interessant, want Trump en Musk zijn radicaal tegen links, vakbonden en dergelijke. Of Vance is gewoon een makkelijk te programmeren persoon, wat me niks verbaasd als je een beetje door z'n achtergrond op wikipedia heen kijkt.
Daar komt de steun van Thiel zeker goed in voor, maar Thiel is een figuur die flinke donaties / andere steun geeft, maar verder in de schaduws blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 05-03-2025 15:34 ]
BThGvNeOA
Het hoeft ook niet meteen de diepte in, maar de relatie tussen Vance en Thiel had zeker benoemd kunnen worden. Evenals de relatie tussen Thiel en Project2025. Dan had iedereen begrepen dat Vance er zit om Project2025 te pushen.DropjesLover schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:26:
[...]
Omdat Thiel voor het grote publiek onbekend is, evenals wat project 2025 precies inhoudt.
Het verhoudt zich vergelijkbaar met wat ik van de epistel-meta-posts van enkele users hier vind, lees, ik haak meteen af.
Voor een beetje media moet gedoseerd en qua taalgebruik je richten op de doorsnede van je doelpubliek, anders verlies je snel lezers.
An sich wel interessant, want Trump en Musk zijn radicaal tegen links, vakbonden en dergelijke. Of Vance is gewoon een makkelijk te programmeren persoon, wat me niks verbaasd als je een beetje door z'n achtergrond op wikipedia heen kijkt.
Daar komt de steun van Thiel zeker goed in voor, maar Thiel is een figuur die in de schaduws blijft.
*knip* bij dit soort stellingen verwachten we ook een onderbouwing met betrouwbare bronnen.
[ Voor 100% gewijzigd door defiant op 05-03-2025 22:40 ]
Poetin weet ook dat wanneer hij op die rode knop drukt Moskou met de grond gelijk wordt gemaakt. Ze hebben nu al de grootste moeite om Oekraïne te denazificeren, laat staan dat ze heel Europa tegen zich krijgen.
En dan lees je in het dagverslag van Kirsten Verdel dat Kennedy heeft opgeroepen om maar Vitamine A te nemen tegen Mazelen i.p.v. een vaccin. Nog even en half Amerika is over 4 jaar overleden als ze zo doorgaan. Dan heb je allemaal grote uitbraken gehad. Je weet dat hij anti-vaccin is maar je blijft je verbazen over zulke domheid.
Ander nieuws. De supreme court heeft Trump zijn verzoek om de uitbetaling van reeds uitgevoerd USAID werk op te schorten verworpen.
Gaat om bijna 2 mijard dollar.
Je zou bijna zeggen dat niet alles volgens plan verloopt
Dollar vandaag ook bijna 1,5% in koers gedaald.Foreign aid ruling: The Supreme Court rejected President Trump’s emergency request to freeze nearly $2 billion in foreign aid on Wednesday morning, saying a lower court judge “should clarify what obligations the government must fulfill.” Chief Justice John G. Roberts Jr. and Justice Amy Coney Barrett joined the three liberal justices in a 5-4 vote. The case focuses on the U.S. Agency for International Development and aid the administration halted on Mr. Trump’s first day in office.
[ Voor 7% gewijzigd door Rene op 05-03-2025 15:51 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Zie https://www.dutchitchanne...f-te-zien-van-opsplitsingGoogle heeft bij het ministerie van Justitie onder president Donald Trump aangedrongen om af te zien van plannen om het bedrijf op te splitsen. Het techbedrijf waarschuwt voor mogelijke gevolgen voor de nationale veiligheid en de Amerikaanse economie. Dit blijkt uit gesprekken met ingewijden zo meldt Bloomberg.
Eerder had de regering-Biden opgeroepen tot de verkoop van de Chrome-browser en andere ingrijpende wijzigingen in het bedrijfsmodel van Google. Het bedrijf verzet zich hiertegen en benadrukt dat de voorgestelde maatregelen schadelijk zouden zijn.
Een federale rechter zal binnenkort een uitspraak doen over de vereiste aanpassingen in de praktijken van Google. Beide partijen moeten deze week hun definitieve voorstellen indienen, en hoorzittingen staan gepland voor volgende maand.
De zaak bevindt zich in de zogenaamde "remedy"-fase, waarin de rechter ingrijpende wijzigingen kan opleggen. Google heeft eerder gewaarschuwd dat de plannen van de overheid een radicale, interventionistische agenda zijn.
Zie hier de invloed van de techbros die achter Trump staan en hun invleod aanwenden (en ja, Google is er daar één van). Oligarchie in volle glorie. Eigenbelang voorop, landsbelang ergens onderaan de lijst.
Virussen? Scan ze hier!
Zeer interessante ontwikkeling. Nu kijken of ze ook echt bereid zijn om door te pakken als de Trump administratie het vonnis gewoon naast zich neerlegt.Rene schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:50:
Ander nieuws. De supreme court heeft Trump zijn verzoek om de uitbetaling van reeds uitgevoerd USAID werk op te schorten verworpen.
[...]
Dollar vandaag ook bijna 1,5% in koers gedaald.
Tot zover het frame dat het Hooggerechtshof volledig op de hand van Trump is.
De rechtelijke macht is de last man standing in de VS. Daar gaan Trump en Musk nog een hele kluif aan krijgen.
De CIA bevestigt dat ze de inlichtingen naar Oekraïne 'tijdelijk' hebben stopgezet, vanwege de mislukte deal tussen Trump en Zelensky. Gewoon een drukmiddel dus om Zelensky toch maar te laten tekenen, ondanks dat het waarschijnlijk helemaal geen voordelen voor Oekraïne zal opleveren.
[ Voor 35% gewijzigd door P-Rock op 05-03-2025 16:03 ]
https://www.alternet.org/...vr.it&utm_medium=mastodon
In Amerika loopt al een hele tijd een programma, om het internet op meer plekken beschikbaar te krijgen. Daartoe is een programma opgesteld, ter waarde van 42 miljard dollar. Primair zou dat geld naar glasvezel-aanleggers gaan, maar door een wijziging in de regels van het programma, door Howard Lutnick (een door Trump aangesteld minister van handel), mag nu ook Starlink meedoen.
Of liever gezegd: ze móchten al meedoen, op plekken waar kabels niet haalbaar zijn. Ze zouden daarvoor 4,1 miljard dollar krijgen.
Door de wijziging mogen ze nu op meer plekken meedoen, en ontvangen ze tussen de 10 en 20 miljard dollar.
Zie mijn eerdere bericht over 'State Capture'. Het gebeurt gewoon waar je bij staat...
In Amerika loopt al een hele tijd een programma, om het internet op meer plekken beschikbaar te krijgen. Daartoe is een programma opgesteld, ter waarde van 42 miljard dollar. Primair zou dat geld naar glasvezel-aanleggers gaan, maar door een wijziging in de regels van het programma, door Howard Lutnick (een door Trump aangesteld minister van handel), mag nu ook Starlink meedoen.
Of liever gezegd: ze móchten al meedoen, op plekken waar kabels niet haalbaar zijn. Ze zouden daarvoor 4,1 miljard dollar krijgen.
Door de wijziging mogen ze nu op meer plekken meedoen, en ontvangen ze tussen de 10 en 20 miljard dollar.
Zie mijn eerdere bericht over 'State Capture'. Het gebeurt gewoon waar je bij staat...
5/4 is veel te close voor iets wat zo overduidelijk zou moeten zijnmarktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:01:
[...]
Zeer interessante ontwikkeling. Nu kijken of ze ook echt bereid zijn om door te pakken als de Trump administratie het vonnis gewoon naast zich neerlegt.
De rechtelijke macht is de last man standing in de VS. Daar gaan Trump en Musk nog een hele kluif aan krijgen.
Bedoel.. die financiering was goedgekeurd door het congres en de president heeft geen autoriteit dat te blokkeren. Hoezo stemmen 4 rechters dan voor de blokkade?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik ben oprecht benieuwd wat die deal waard is mocht er uiteindelijk vrede en nog steeds een Oekraïense staat zijn. Volgens mij schendt Trump het Budapest Memorandum door op deze manier druk te zetten op Zelensky, en Oekraïne zou alle reden hebben om de deal uiteindelijk ongeldig te verklaren.P-Rock schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:01:
De CIA bevestigt dat ze de inlichtingen naar Oekraïne 'tijdelijk' hebben stopgezet, vanwege de mislukte deal tussen Trump en Zelensky. Gewoon een drukmiddel dus om Zelensky toch maar te laten tekenen, ondanks dat het waarschijnlijk helemaal geen voordelen voor Oekraïne zal opleveren.
Supreme Court blokkeert stopzetten foreign aid:
https://www.nytimes.com/l...trump-news?smid=url-share
https://www.cnn.com/2025/...id-foreign-aid/index.html
Eerste keer dat er een zaak door SCOTUS behandeld is?
Wat dit functioneel inhoudt voor een organisatie die de facto is opgeheven is vers twee.
Wat dit functioneel inhoudt voor een organisatie die de facto is opgeheven is vers twee.
[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 05-03-2025 16:23 ]
Zie ook eerder boven jeMikeyMan schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:19:
Supreme Court blokkeert stopzetten foreign aid:
Voor nu betekent het dat geleverde diensten dik 2 maanden te laat alsnog betaald worden, naast al de normale betalingstermijn.
Dat die leveranciers ook al 2 maanden geen nieuwe opdrachten van USAID gekregen hebben is een ander probleem, maar ook ondernemersrisico.
Het voordeel voor Oekraine is dat ze er inlichtingen voor terug krijgen. Hoe lang, niemand die het weet, Trump zou zo maar iets nieuws kunnen verzinnen om het uit te zetten.P-Rock schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:01:
Onbetrouwbaar en net een kleuter bij een lichtschakelaar...
[ Voor 31% gewijzigd door DropjesLover op 05-03-2025 16:32 ]
BThGvNeOA
1 zwaluw maakt nog geen zomer heh.marktweakt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:01:
[...]
Zeer interessante ontwikkeling. Nu kijken of ze ook echt bereid zijn om door te pakken als de Trump administratie het vonnis gewoon naast zich neerlegt.
Dit is volgens mij ook pas het eerste geval waar de supreme court een uitspraak over heeft gedaan / moeten doen.
Laten we een balans opmaken als er meerdere zijn geweest.
En nog belangrijker, wat doen ze als Trump de uitspraken negeert.
Bovendien, ook niet onbelangrijk, de supreme court heeft niet gezegd op welk termijn het geld alsnog overgemaakt moet worden. Dus voorlopig krijgt USAID nog niets.
Vooralsnog een overwinning zonder echte betekenis.“The unsigned order does not actually require the Trump administration to immediately make up to $2 billion in foreign aid payments; it merely clears the way for the district court to compel those payments, presumably if it is more specific about the contracts that have to be honored,” Vladeck said. “The fact that four justices nevertheless dissented – vigorously – from such a decision is a sign that the Court is going to be divided, perhaps along these exact lines, in many of the more impactful Trump-related cases that are already on their way.”
[ Voor 34% gewijzigd door Nnoitra op 05-03-2025 16:40 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
In elk geval in het centrum van Den Haag door een forse toename van het aantal mensen dat Amerikaans praat op straat sinds januari, in mijn ervaring.keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:15:
[...]
Hoe en waar merkte je dit dan?
Hoe dan?
Als je zo gaat redeneren hoe ver terug ga je dan uberhaupt? Mag Nederland aanspraak maken op Indonesie? Of Italie op Egypte? Of de Spanjaarden op Nederland?Garyu schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:54:
[...]
Shhhh, dit is gewoon Putin speak natuurlijk.
De westelijke opmars in voormalig Sovjet landen? Die landen zijn democratieën die gewoon zelf kunnen beslissen wat ze willen. Het Westen propageert democratie, anti-corruptie en kapitalisme. Als die landen daarvoor willen kiezen, is het niet aan Putin daar militair op te reageren. Dat is het hele probleem. What's next? Aanval op de Baltische staten? Dat zijn ook voormalige Sovjetlanden. Finland? Polen? Oost-Duitsland? Nee, de grens van Rusland is de grens van Rusland en dat heeft Putin ook te respecteren.
Verbazingwekkend dat dat niet vanzelfsprekend is. Dat Trump nu ook de Putin-propaganda herhaalt maakt het nog veel erger. Van land of the free naar land of the freak, zoals ik laatst hoorde..

Schiet tussen de palen en je scoort!
Het gaat blijkbaar om de premier van Ontario, dat zou Doug Ford moeten zijn. (dus niet Trudeau)duvekot schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:14:
[...]
Canada heeft provincies .. geen deelstaten.
Hier een Wikipedia pagina over de "Prime Minister of Canada"
En vanaf daar kan je verder klikken over de structuur van Canada .. waar uiteindelijk Charles de baas van is
(hij heeft dan wel weer een Lt. Gouverneur)
Blijkbaar hebben al die Canadese provincies / deelstaten / territories zelf dus ook een premier.
Hier zouden wij dat een gouverneur of commissaris etc. noemen.
:strip_exif()/f/image/lfdCG85324z8ge1TIRyGgiSt.png?f=user_large)
Toeristen dus.Amphiebietje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:41:
[...]
In elk geval in het centrum van Den Haag door een forse toename van het aantal mensen dat Amerikaans praat op straat sinds januari, in mijn ervaring.
Toch dik 1950 jaar terug, met de claim op het land dat toen Judea heette.xzaz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:46:
[...]
Als je zo gaat redeneren hoe ver terug ga je dan uberhaupt? Mag Nederland aanspraak maken op Indonesie? Of Italie op Egypte? Of de Spanjaarden op Nederland?
Dat mag nu nu ook nog terug claimen schijnbaar...
/Knuppelinhoenderhok
Maar de Native Americans hebben vast weer niks te willen
BThGvNeOA
Dat ze er constant mee dreigen zegt niets. Dat is gewoon het ondenkelijke drukmiddel wat ze hebben.keuringsdienst schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:46:
[...]
Rusland gaat helaas wel wat "relaxter" om met kernwapens en is van mening dat ook operationeel strooien ermee best moet kunnen.
Amsterdam zit inmiddels vol, en een nieuw arbeidsjaar is begonnen - dus nieuwe arbeidsmigranten overflowen dan naar Den Haag en andere steden in de randstad op een half uur van Amsterdam.Amphiebietje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:41:
[...]
In elk geval in het centrum van Den Haag door een forse toename van het aantal mensen dat Amerikaans praat op straat sinds januari, in mijn ervaring.
De Russische Nucleaire doctrine schijnt toch echt wezenlijk laagdrempeliger te zijn dan elders.Sebazzz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:57:
[...]
Dat ze er constant mee dreigen zegt niets. Dat is gewoon het ondenkelijke drukmiddel wat ze hebben.
[...]
Vandaar dat China Rusland waarschuwde dat niet te doen. Dit was de afgelopen jaren veel in het nieuws.
Dat gaat dus niet om dreigen ermee. Dit andere beleid was altijd al het geval, ook al ruim voor Oekraïne.
Alleen voor Nieuw-Amsterdam wil ik een uitzondering makenxzaz schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:46:
Als je zo gaat redeneren hoe ver terug ga je dan uberhaupt? Mag Nederland aanspraak maken op Indonesie? Of Italie op Egypte? Of de Spanjaarden op Nederland?
(nu heeft een uitzondering van mij dan verder ook geen waarde, helaas)
*knip* niet de HK hier
[ Voor 85% gewijzigd door polthemol op 05-03-2025 18:56 ]
*knip* geen AI generated content
[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 05-03-2025 18:57 ]
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
*knip* het antwoord is ai generated en voegt niets toe aan de discussie
[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 05-03-2025 19:25 ]
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Ik hoorde net op 1 Vandaag dat uit onderzoek blijkt dat 54% van de Amerikanen geen idee heeft wat importheffingen zijn en hoe die werken.
En Trump beweert gewoon glashard dat die Amerikaanse importheffingen door de landen worden betaald aan wie hij ze heeft opgelegd. Echt waar.
Die 54% gaat zich de komende periode nog verbazen over waar al die prijsstijgingen nou toch vandaan komen.
Daar zal Biden dan wel weer de schuld van krijgen.
En Trump beweert gewoon glashard dat die Amerikaanse importheffingen door de landen worden betaald aan wie hij ze heeft opgelegd. Echt waar.
Die 54% gaat zich de komende periode nog verbazen over waar al die prijsstijgingen nou toch vandaan komen.
Daar zal Biden dan wel weer de schuld van krijgen.
Als je ver genoeg gaat in de geschiedenis dan is Israël van Egypte...
Allemaal Biden's schuld. Hij heeft de samenstelling van de supreme court niet aangepast. Je ziet het, het is niet moeilijk om overal een verhaal voor te verzinnen....Rene schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:50:
[...]
Dollar vandaag ook bijna 1,5% in koers gedaald.
Dit topic is gesloten.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.