*knip* dergelijke verregaande speculatie behoeft onderbouwing en bronnen.
[ Voor 77% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 10:24 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 77% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 10:24 ]
Nou dan ligt Groenland daarna op het hakblok.
[ Voor 36% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 10:24 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
[ Voor 25% gewijzigd door teacup op 04-03-2025 10:55 ]
Nu is dit niet specifiek Trump, maar de VS heeft enge regelgeving waardoor je verdwijnt in het systeem zonder een veroordeling (en dan heb ik het nog niet over de "veiligheid" in het systeem - zowel van de mede gedetineerden als van de medewerkers). Het Amerikaanse systeem verschilt in dat opzicht op verschillende punten niet veel van het Russische systeem.Amphiebietje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:38:
Blijkbaar willen ze daar ook geen toerisme: Duitse toeriste die nog net niet wordt gefolterd door ICE:
https://www.theguardian.c...rist-detained-immigration
Naar mijn idee, niet meer naar op vakantie gaan of zelf op dienstreis. Zelfs Rusland is veiliger.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
*knip* een TR aanmaken volstaat wanneer er geen onderbouwing is voor een post
[ Voor 61% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 10:24 ]
*knip* commentaar op moderatie kan per DM, aanmerken van strijdige posts kan via het indienen van een tr er komt van alles voorbij op socials en heel veel daarvan klopt niet. Wie zegt de dingen die jij voorbij ziet komen en waar is het op gebaseerd? Een bron o.i.d. of gewoon links naar de berichten wordt gewaardeerd
[ Voor 36% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 10:28 ]
Het begint zo steeds meer te lijken op een potje Risk..muhda schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:11:
Las net het Tweakers artikel: nieuws: TSMC investeert nog eens 100 miljard dollar in Amerikaanse chipfabrieken op de frontpage.
*knip*
[ Voor 8% gewijzigd door teacup op 04-03-2025 10:56 ]
Werd gisteren ook al over gespecuileerd: https://x.com/elonmusk/status/1896026564019830820
[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 10:25 ]
Virussen? Scan ze hier!
Je vraagt je wel af wat het moment gaat zijn in de VS dat men inziet dat er geen (geweldloze) weg terug meer is. De VN is nooit populair of effectief geweest, maar uit de NAVO stappen lijkt me toch ook in de VS wel een dingetje. Zeker onder militairen vraag ik me af of dit zomaar gepikt wordt.wildhagen schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:21:
[...]
Werd gisteren ook al over gespecuileerd: https://x.com/elonmusk/status/1896026564019830820
Dus de kans is aanwezig dat de VS zowel uit de NAVO als de VN stapt.
[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 04-03-2025 10:25 ]
De oplossing van Republikeinen is wegkijken en vingers in de oren. Hun oplossing voor teveel tegengas bij townhall meetings is om maar geen townhall meetings meer te doen.Morrar schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:24:
[...]
Je vraagt je wel af wat het moment gaat zijn in de VS dat men inziet dat er geen (geweldloze) weg terug meer is. De VN is nooit populair of effectief geweest, maar uit de NAVO stappen lijkt me toch ook in de VS wel een dingetje. Zeker onder militairen vraag ik me af of dit zomaar gepikt wordt.
Hoe lang gaat men nog hopen op de mid-terms? Of is de emmer toch eerder een keertje vol?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Inderdaad dit soort berichten maar dan uit verschillende kanten naast de typische Maga kanalen. Eén bericht op zichzelf is niet bijzonder maar het “ge-chatter” is opmerkelijk dat we het wel serieus moeten nemen.wildhagen schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:21:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 10:32 ]
[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 11:11 ]
Er zijn te veel belangen in Israël om daar blind mee te stoppen. Kijk onder andere naar de financiering van de tal van bouw projecten zowel in Israël als ook in de Israëlische nederzettingen (nederzettingen in bezette delen van de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem) die vanuit de VS komt. Met daarnaast te veel defensie belangen in de regio etc. Dan is het stappen uit de NATO een stuk "makkelijker" dan Israël. Al weet je het met deze man nooit natuurlijk.Cheezborger schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:11:
Dan ook direct uit de NAVO en ook stoppen met Israël.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
MAGA aanhanger quote een andere MAGA aanhanger. Ik hecht op dit moment niet zoveel waarde aan deze bron of speculatie. Zorgt alleen maar voor onrust imho.wildhagen schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:21:
[...]
*knip* zie modbreak eerder: de europadiscussie is afgekapt
[ Voor 76% gewijzigd door polthemol op 04-03-2025 11:13 ]
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Tsjah... Er daadwerkelijk uit stappen hoeft ook niet eens. Als ie niet meer meewerkt is het ook over.Player1S schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:41:
Let wel. In 2020 is een nieuwe wet aangenomen waarin staat dat de president niet eigenhandig de VS uit de NAVO mag halen. Hiervoor moet hij een verzoek indienen en moet zowel het huis als de senaat met 2/3e instemmen.
Dat gaan ze nooit halen.
Maar goed, sinds wanneer in dit termijn houd trump zich aan de wet?
VS hoeft de NAVO niet te verlaten om de organisatie op te heffen. Stel: er komt een daadwerkelijke Russische invasie van Polen en/of de Baltische staten; in hoeverre kunnen we er nu nog van uit gaan dat de VS enige actie van betekenis onderneemt?Player1S schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:41:
Let wel. In 2020 is een nieuwe wet aangenomen waarin staat dat de president niet eigenhandig de VS uit de NAVO mag halen. Hiervoor moet hij een verzoek indienen en moet zowel het huis als de senaat met 2/3e instemmen.
Dat gaan ze nooit halen.
Maar goed, sinds wanneer in dit termijn houd trump zich aan de wet?
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Zucht, het gaat niet om 1 specifiek bericht. Het is letterlijk een storm aan dit soort berichten over verschillende socials. Precies dezelfde patronen die we ook terug zagen bij andere grote aankondigingen van Trump.Cheezborger schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:44:
[...]
MAGA aanhanger quote een andere MAGA aanhanger. Ik hecht op dit moment niet zoveel waarde aan deze bron of speculatie. Zorgt alleen maar voor onrust imho.
En van de Europese troepen, als de europese troepen een missie is zonder vs troepen dan hebben zij nog steeds altijd het bevel gehad (op ons verzoek)xabre16v schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:53:
Trump is de opperbevelhebber van de Amerikaanse strijdkrachten. Gewoon niks doen. Uit de Navo stappen is helemaal niet nodig.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 15% gewijzigd door teacup op 04-03-2025 17:17 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Dat zit sowieso wel meer in de Amerikaanse maatschappij ingebakken overigens.Player1S schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:29:
[...]
De oplossing van Republikeinen is wegkijken en vingers in de oren. Hun oplossing voor teveel tegengas bij townhall meetings is om maar geen townhall meetings meer te doen.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Wauw dat zou wat zijn. VS verkoopt wapens of gerelateerd eraan aan Rusland. Met deze wapens vecht Rusland weer tegen Oekraïne.Auredium schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 08:04:
Ik weet niet zeker of de VS wapens gaat verkopen aan Rusland maar uiteindelijk iig wel dingen gerelateerd eraan.
https://www.ad.nl/buitenl...fensie-uitgaven~a7bf43ee/Tijdens een persconferentie presenteerde Von der Leyen het plan ‘Rearm Europe’, (Herbewapen Europa) dat bedoeld is om de komende jaren tot €800 miljard aan extra defensie-uitgaven vrij te maken.
Die vijf procent doen ze zelf niet eens, maar het wordt voor ons wel belangrijk wat te gaan doen. Voor het volgende bondgenootschap.Auredium schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:25:
De VS gaat NATO niet verlaten maar ermee dreigen. Wat de VS gaat doen is veel vervelender. De VS gaat doen wat Hongarije in de EU doet of Rusland in de VN (ik weet dat de VS in de VN hetzelfde doet als Rusland soms).
De VS gaat van binnenuit de boel rot proberen te maken, te saboteren en te dwarsbomen. Ze gaan proberen NATO kreupel te maken en uit elkaar te laten vallen. De 5% eis was gewoon een proef ballonnetje van Trump.
Ik verwacht dat ze dit zeer binnenkort gaan versnellen.
/▌
de oplossing voor NATO is al geroepen hier.....NATO 2.0.champion16 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:46:
Wij gaan wat vervelende stappen moeten nemen, maar dat zal wel moeten.
Hoe het nu met de EU zit kan een individueel lid ervoor kiezen alles te blokkeren (zie Hongarije, Slowakije). Enerzijds mooi van een democratisch systeem, anderszijds niet. Want leden kunnen nu overlopen naar de andere partij, waardoor een land alles kan blokkeren.
Want wat gaan we doen als de Baltische staten worden aangevallen? Gaan we als EU dan wel allemaal helpen? Of zal een Hongarije alles blokkeren?
Als wij echt als 1 blok willen optrekken dan zullen we concessies moeten maken, meer autonomie naar Brussel. Staan we ook in de wereld wat sterker, na de VS en China zijn wij dan nog altijd de op 2 na grootste economie.
Qua concessies zal dan meer naar Brussel gaan, maar ook een deel van het leger. Om sneller te kunnen ingrijpen. (Ook qua leger zijn we samen in aantallen veruit groter dan de VS en Rusland).
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Precies, maar dan niet alleen op gebied van militair maar juist ook economisch. Zodat landen nu nie ttegen elkaar uitgespeeld kunnen worden. En we naar buiten toe als 1 markt (de 3e markt) kunnen onderhandelen met een VS en China.Fraggert schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:49:
[...]
de oplossing voor NATO is al geroepen hier.....NATO 2.0.
misschien een idee om daar voor wat betreft de EU ook maar eens over na te gaan denken...EU 2.0.
Het zal geen EU iets zijn want landen als Hongarije gaan dan storen en Turkije, Noorwegen en de UK zullen waarschijnlijk wel meedoen en die zijn geen EU.Fraggert schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:49:
[...]
misschien een idee om daar voor wat betreft de EU ook maar eens over na te gaan denken...EU 2.0.
/▌
Het voordeel is dat de stappen wat Trump gaat nemen in redelijke mate te voorspellen zijn. De politici in Europa en daarbuiten zijn hopelijk in staat om dit ook te zien en hierop te plannen.Marzman schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:48:
[...]
Die vijf procent doen ze zelf niet eens, maar het wordt voor ons wel belangrijk wat te gaan doen. Voor het volgende bondgenootschap.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
[ Voor 4% gewijzigd door AndereKoekoek op 04-03-2025 12:00 ]
dan gaan we het anders noemen, mij om het evenMarzman schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:54:
[...]
Het zal geen EU iets zijn want landen als Hongarije gaan dan storen en Turkije, Noorwegen en de UK zullen waarschijnlijk wel meedoen en die zijn geen EU.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.
Ik ben vooral benieuwd hoe Trump denkt dat hij kan bepalen dat wij als Europa geen eigen ontwikkelde wapens richting Oekraïne mogen versturen.. Wat wil hij doen ? Nog hogere tarieven opleggen ? Sancties opleggen aan Europa.. Vooral doen, helpt-ie de Amerikaanse economie alleen nog maar sneller om zeep..AndereKoekoek schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:56:
Lees eigenlijk niet zo duidelijk dat die 800 miljard exclusief in de Europese industrie wordt gestopt.
We hebben niks aan wapens vanuit de VS wanneer Trump afdwingt dat we deze bijv. niet inzetten tegen Rusland.
En er moet duidelijke afspraken komen met de participerende landen over levering en inzet van wapens. Met name de landen waar de wapens geproduceerd worden, zodat we niet een Zwitserland 2.0-tje gaan krijgen in de toekomst.
Iemand hier wel iets over gelezen?
Als een niet-joodse krant zo'n artikel zou publiceren zouden er meteen verwijten over antisemitisme komen.
Van wat ik op https://www.nrc.nl/nieuws...jke-leningen-a4885134]NRC lees gaat het voornamelijk om het gezamelijk inkopen van wapens voor zowel Oekraïne als voor onszelf.AndereKoekoek schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:56:
Lees eigenlijk niet zo duidelijk dat die 800 miljard exclusief in de Europese industrie wordt gestopt.
Ook gaan de regels voor de eigen defensie industrie versoepeld worden.Het is de bedoeling dat EU-lidstaten met het fonds gezamenlijk inkopen doen en daardoor efficiënter geld besteden en schaalvoordelen behalen. Het geld zou onder meer kunnen worden besteed aan luchtverdediging, artilleriesystemen, raketten, munitie en drones.
Ook wil de Commissie privaat geld aantrekken, onder meer via de Europese Investeringsbank (EIB) die de regels voor investeringen in de defensie-industrie versoepelt. Het gehele plan moet in een periode van vier jaar ongeveer 800 miljard euro vrijspelen voor defensie-uitgaven.
Er gaat dus echt wel wat gebeuren op het gebied van defensie.
Nederland hanteert al een jaar of 2 het principe dat Europese fabrikanten en snelheid van leveren de uitgangspunten zijn bij defensie-aankopen. Bij sommige zaken zal je echter niet om de VS heen kunnen zoals Patriots of vliegtuigonderdelen. Exclusief Europees zal dus niet lukken, maar daar zal waarschijnlijk wel de nadruk op liggen.AndereKoekoek schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:56:
We hebben niks aan wapens vanuit de VS wanneer Trump afdwingt dat we deze bijv. niet inzetten tegen Rusland.
En er moet duidelijke afspraken komen met de participerende landen over levering en inzet van wapens. Met name de landen waar de wapens geproduceerd worden, zodat we niet een Zwitserland 2.0-tje gaan krijgen in de toekomst.
Iemand hier wel iets over gelezen?
Ik meen gelezen te hebben dat het verlaten van NATO een 2/3de meerderheid vereist in het congres. Ik denk dat er vele republikeinen zijn die dit ook niet willen zien gebeuren. Trump weet dat en dus is een sabotage en bereiken van het uiteenvallen van NATO zijn beste optie.Auredium schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:25:
De VS gaat NATO niet verlaten maar ermee dreigen. Wat de VS gaat doen is veel vervelender. De VS gaat doen wat Hongarije in de EU doet of Rusland in de VN (ik weet dat de VS in de VN hetzelfde doet als Rusland soms).
De VS gaat van binnenuit de boel rot proberen te maken, te saboteren en te dwarsbomen. Ze gaan proberen NATO kreupel te maken en uit elkaar te laten vallen. De 5% eis was gewoon een proef ballonnetje van Trump.
Ik verwacht dat ze dit zeer binnenkort gaan versnellen.
Het congres kan het niet stoppen of tegenhouden, die verplichting geldt alleen bij het aangaan van verdragen. Het congres kan zich wel negatief uitspreken. Dat betekent dan dat het in de rechtzaal komt, maar de kans dat die het tegen gaat houden is niet zo heel groot.JeroenNietDoen schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Ik meen gelezen te hebben dat het verlaten van NATO een 2/3de meerderheid vereist in het congres. Ik denk dat er vele republikeinen zijn die dit ook niet willen zien gebeuren. Trump weet dat en dus is een sabotage en bereiken van het uiteenvallen van NATO zijn beste optie.
[ Voor 27% gewijzigd door EnigmA-X op 04-03-2025 13:10 ]
Dankzij deze acties van trump zou ik Europese landen serieus laten heroverwegen om de optie voor een tweede straaljager uit Zweden, die all-inclusive een fractie kost van de peperdure F35, nu wel te kopen.Waaj schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:49:
[...]
Nederland hanteert al een jaar of 2 het principe dat Europese fabrikanten en snelheid van leveren de uitgangspunten zijn bij defensie-aankopen. Bij sommige zaken zal je echter niet om de VS heen kunnen zoals Patriots of vliegtuigonderdelen. Exclusief Europees zal dus niet lukken, maar daar zal waarschijnlijk wel de nadruk op liggen.
(Met Europees bedoel ik hier EU + Noorwegen + UK, maar bijvoorbeeld Turkije en Zuid-Korea hebben ook een uitgebreide defensie-industrie.)
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.
Speltip 6: spreid je winkansen.keuringsdienst schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:07:
[...]
Dankzij deze acties van trump zou ik Europese landen serieus laten heroverwegen om de optie voor een tweede straaljager uit Zweden, die all-inclusive een fractie kost van de peperdure F35, nu wel te kopen.
Laat ik C3PO even mis quoten: "Sir, it's quite possible this US President is not entirely stable."
Als we meer spul hebben zal Trump ons waarschijnlijk ook anders behandelen. Hij kijkt naar machtsblokken, maar niet naar economische machtsblokken. En daarom is Rusland partij voor hem en wij niet.MikeyMan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:11:
[...]
Speltip 6: spreid je winkansen.
Er moet inderdaad werk gemaakt worden van het verminderen van de afhankelijkheid van Amerikaans wapentuig. Maar daarbij moet je niet de fout maken om op 1 paard te wedden.
Schaf een mooie combinatie aan van wat we te bieden hebben. Viggens, Rafales, Eurofighters. En misschien dat er dan als Trump een beetje bij zinnen gekomen is nog ruimte is voor amerikaans spul.
/▌
Onder deze omstandigheden gaat Europa voor 800 MLD overal wapens kopen behalve nog in VS.tiswat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:34:
Zou Trump hier dan ook gewoonweg niet veel geld aan willen verdienen? Laat Europa maar het militaire spul kopen van ons, daarmee zorgen zij voor een betere economie in de US.
Maar het moet wel heel hard rommelen willen ze Trump en Vance eruit wippen. Een impeachment is geen sinecure. En de republikeinen hebben het voor het zeggen in de senaat. Die gaan niet de kip met het gouden ei slachten.EnigmA-X schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Overigens, het rommelt al wel wat in de US. Approval rates zijn laag. De acties van vandaag doen Trump geen goed. Morgen is de (unofficial) state of the union en als ik de nieuwszenders mag geloven wordt het wederom een onverwachte speech. De vraag is of het hard genoeg gaat rommelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 04-03-2025 14:05 ]
Helemaal eens. Impeachment is een lang proces. Extreme acties (meestal) onverwachts. Punt is meer dat er al veel is stukgemaakt en dat langzamerhand zichtbaar wordt. Ik zou eerder ook verwachten dat het meer richting een nieuwe 'civil war' escaleert. Met als voordeel dat de US even lekker met zichzelf bezig zal moeten zijn, maar als nadeel dat die situatie door 'externen' (Rusland, China) gebruikt zal worden.Llopigat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Maar het moet wel heel hard rommelen willen ze Trump en Vance eruit wippen. Een impeachment is geen sinecure. En de republikeinen hebben het voor het zeggen in de senaat. Die gaan niet de kip met het gouden ei slachten.
En dan noem ik nog niet eens het risico van extreme acties van de Trump achterban.
[ Voor 5% gewijzigd door EnigmA-X op 04-03-2025 14:13 ]
Mogelijk heeft Trump een hoop te verliezen als hij Rusland niet steunt...Jorah_Newstone schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:16:
Ik snap echt niet wat trump te winnen heeft om Rusland te steunen, tja Putin heeft hem in zijn hand. Maar dit gaat een tekeer te ver en dan rolt zijn kop letterlijk over de stoep..
Jeez. JD Vance now calling UK 'some random country that hasn't fought war in 30 years'
— Peter Stefanovic (@peterstefanovic.bsky.social) 4 maart 2025
Goh, net of het zo'n goed streven is om veel oorlog te vechten. Hoe oorlogs-lustig kan je zijn zeg.autje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:22:
Hiermee maak je je niet erg populair in het Verenigd Koninkrijk.
[Bluesky]
'How to alienate your friend' for Dummies
Nee, dat zijn ze zeker niet als ik https://www.telegraaf.nl/...-geen-oorlog-meer-gevoerd lees. In dat Telegraaf-stuk staan paar uitspraken. De ene van de woordvoerder van Downing Street maar ook aantal Amerikaanse reacties. Ze verwijzen allemaal naar Irak en Afghanistan.autje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:22:
[Bluesky]
Blijft me verbazen dat er niet veel meer mensen binnen de Republikeinse partij hier geluid over maken, ik ga ervanuit dat er toch nog heel wat mensen zijn die wel at verandering willen, maar niet zo extreem zoals het nu allemaal gebeurd.autje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:22:
[Bluesky]
[ Voor 7% gewijzigd door kazuka op 04-03-2025 14:28 ]
Sinds wanneer is oorlog voeren een goede eigenschap van een land?autje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:22:
[Bluesky]
Wat zijn dan illegal protests in deze?kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
Hoe moeten we dit lezen? Als er weer eens een mass shooting op een school is met meerdere doden, mogen kinderen en ouders na afloop niet protesteren en worden ze gearresteerd? Want o wee als je aan de NRA komt.
Zitten die niet überhaupt al vrij vol? Of gaan ze allemaal naar Guantanamo?gustaveau schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:31:
[...]
Wat zijn dan illegal protests in deze?
Je kan toch moeilijk iedereen zomaar laten oppakken, die gevangenissen zijn wel een keer vol, ook in de VS...
Of zouden er stiekem al ergens werkkampen gebouwd worden in lijn met Siberië?
Dit is een opmaat naar het neerslaan van elk protest, ook buiten scholen en universiteiten om. Ik denk dat hij de bui een beetje voelt hangen.kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
Hoe moeten we dit lezen? Als er weer eens een mass shooting op een school is met meerdere doden, mogen kinderen en ouders na afloop niet protesteren en worden ze gearresteerd? Want o wee als je aan de NRA komt.
Met de funding kan hij natuurlijk wel wat. Maar of een school een leerling schorst of wegstuurt, is geen zaak van de federale overheid.kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
Je kunt niet ontkennen dat Trump aardig wat ideeën heeft opgedaan in Rusland. Mensen die tegen het regime protesteren direct oppakken en vastzetten etc. is daar immers schering en inslag.kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Er zijn natuurlijk de FEMA campsgustaveau schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:31:
[...]
Je kan toch moeilijk iedereen zomaar laten oppakken, die gevangenissen zijn wel een keer vol, ook in de VS...
Finland heeft een regeling geopperd waarin Oekraïne automatisch lid van de Navo zou worden als Rusland een mogelijk bestand schendt. President Alexander Stubb noemde dat een effectieve achtervang om naleving van toekomstige afspraken af te dwingen.
Stubb sprak tegenover nieuwszender CNN over een de facto Navo-lidmaatschap. ,,Dat betekent in feite dat wanneer de onderhandelingen afgelopen zijn en we een vredesakkoord hebben, een deel daarvan zegt dat als Rusland ooit dat akkoord schendt, het staakt-het-vuren verbreekt of Oekraïne opnieuw aanvalt, Oekraïne automatisch lid wordt van de NAVO," zei hij.
De president van Finland, dat steevast hard optreden tegen Rusland en meer steun voor Oekraïne bepleit, is niet de eerste westerse politicus die met zo'n voorstel komt. Eerder opperde ook de Amerikaanse senator Lindsey Graham zo'n regeling voor Oekraïne. ,,Als Rusland opnieuw Oekraïne binnenvalt, leidt dat automatisch tot toelating van Oekraïne tot de NAVO als afschrikmiddel", zei hij tijdens de veiligheidsconferentie van München tegen nieuwssite Politico.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nu het de kiezers/burgers zelf begint te raken, en de beurskoersen omlaag duikelen zal er vast wat gaan rommelen.Llopigat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Maar het moet wel heel hard rommelen willen ze Trump en Vance eruit wippen. Een impeachment is geen sinecure. En de republikeinen hebben het voor het zeggen in de senaat. Die gaan niet de kip met het gouden ei slachten.
En dan noem ik nog niet eens het risico van extreme acties van de Trump achterban.
Trump en Vance zijn in mijn ogen de stereotype Amerikaan, die kunnen het VK nauwelijks vinden op de kaart...autje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:22:
[Bluesky]
Die zijn er al, die commerciele gevangenissen zijn vaak gewoon cheap labour kampen die lokale productie weg concurreren...gustaveau schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:31:
[...]
[ Voor 37% gewijzigd door DropjesLover op 04-03-2025 14:56 ]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Die moeten we niet in de VS gaan kopen natuurlijk. Tanks kan Duitsland maken, Drones moet ons ook wel lukken, er zijn wat autofabrieken die ook wel weer wat te doen willen hebben die omgebouwd kunnen worden. Kogels heb ik wel eens gezien hoe ze die maken in de VS, dat kan je ook in een boerenschuur doen als je de apparaten ervoor hebttiswat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:34:
Zou Trump hier dan ook gewoonweg niet veel geld aan willen verdienen? Laat Europa maar het militaire spul kopen van ons, daarmee zorgen zij voor een betere economie in de US.
/▌
Die partij is behoorlijk gezuiverd, en de mensen die er nog zitten weten dat ze net zo makkelijk vervangen worden.gustaveau schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[...]
Blijft me verbazen dat er niet veel meer mensen binnen de Republikeinse partij hier geluid over maken, ik ga ervanuit dat er toch nog heel wat mensen zijn die wel at verandering willen, maar niet zo extreem zoals het nu allemaal gebeurd.
Pro-palestina vooral, maar denk ook terug aan de Occupy-beweging.gustaveau schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:31:
[...]
People as things, that’s where it starts.
Als Rusland afspraken schendt hoeven ze niet akkoord te gaan (dat is dan toch niks waard).Glashelder schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:41:
En waarom precies zou Rusland daarmee akkoord gaan?
Sowieso zie ik niet echt het verschil tussen lid zijn en 'per direct lid zijn als je wordt aangevallen' (voor de Russen), behalve dat dat eerste met bepaalde verplichtingen komt.. en dat tweede niet. Dat zou de vage situatie op kunnen leveren dat als Rusland niet Oekraïne aanvalt maar Estland dat Oekraïne dan niet hoeft te verdedigen.
/▌
Universiteiten zijn altijd al een brandhaard geweest voor democratische/liberale revoluties. Daar loopt hij alvast op vooruit.kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik denk ook een beetje dingen als blacklivesmatters en de rellen en plunderingen die daarbij horen (no masks).ph4ge schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:49:
[...]
Universiteiten zijn altijd al een brandhaard geweest voor democratische/liberale revoluties. Daar loopt hij alvast op vooruit.
/▌
Dat is hier duidelijk niet het geval, want Musk probeert niet Trump af te zetten. Die liggen bij elkaar in bed.De meest algemeen aanvaarde definitie van een staatsgreep (coup) is:
Een openlijke poging van het leger of andere elites binnen het staatsapparaat om het zittende staatshoofd met ongrondwettelijke middelen af te zetten.
Dat lijkt er al meer op, alleen gaat het er niet om, om Trump meer macht te geven.Dan een zelfcoup:
Dit beschrijft een situatie waarin de zittende nationale leider beslissende onwettige actie onderneemt tegen tegenwerkende instellingen en elites om de macht van de zittende leider te bestendigen.
Dat voelt als een accurate beschrijving van wat er aan de hand is: toewerken naar een situatie waarin je staatsmiddelen kunt gebruiken om er zelf beter van te worden. Zie Orban, Putin, Zuma, et al. Dat zie je ook terug in de toekenning van allerlei contracten aan SpaceX en de opmerkingen dat er meer electrische vrachtwagens moeten komen (lees: Cybertrucks).Nauwkeuriger gezegd komt de belegering van Musk neer op een vorm van “state capture”. Dit verwijst naar:
De toe-eigening van staatsmiddelen door politieke actoren voor hun eigen doeleinden: privé of politiek.
Hoe was dat ook weer op 6 januari?Marzman schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:52:
[...]
Ik denk ook een beetje dingen als blacklivesmatters en de rellen en plunderingen die daarbij horen (no masks).
Omdat in normale onderhandelingen dit soort zaken op tafel komen. Als Rusland nergens mee akkoord gaat, komt er geen bestand. Rusland en de VS zullen moeten leren dat er geen "tekenen bij het kruisje" bestaat.Glashelder schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:41:
En waarom precies zou Rusland daarmee akkoord gaan?
Sowieso zie ik niet echt het verschil tussen lid zijn en 'per direct lid zijn als je wordt aangevallen' (voor de Russen), behalve dat dat eerste met bepaalde verplichtingen komt.. en dat tweede niet. Dat zou de vage situatie op kunnen leveren dat als Rusland niet Oekraïne aanvalt maar Estland dat Oekraïne dan niet hoeft te verdedigen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Demonstratieverbod? Niks meer niks minder denk ik.kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
Dat waren Freedom Fighters!
De beurzen zijn er al op voorgesorteerd dat het geld uitgegeven gaat worden aan Europese wapenfabrikanten. Die staan in de plus, de Amerikaanse in de min.tiswat schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:34:
BThGvNeOA
Ik ken ook al wat mensen die eraan zitten te denken om een carriereswitch te maken naar de wapenwereld, onder het mom van "nieuwe uitdaging, en als het zo doorgaat werk zat"DropjesLover schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:59:
[...]
[...]
De beurzen zijn er al op voorgesorteerd dat het geld uitgegeven gaat worden aan Europese wapenfabrikanten. Die staan in de plus, de Amerikaanse in de min.
People as things, that’s where it starts.
Mwoah, over de gehele linie zie je de balans wel negatief uitslaan. Onzekerheid in de wereld neemt toe, het effect zie je direct op de beurs.DropjesLover schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:59:
[...]
[...]
De beurzen zijn er al op voorgesorteerd dat het geld uitgegeven gaat worden aan Europese wapenfabrikanten. Die staan in de plus, de Amerikaanse in de min.
De Amerikaanse staan er ook prima voor.DropjesLover schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:59:
[...]
Rheinmetall is YTD +90%, SAAB defense +50%, Thales +60%, etc.PWM schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:28:
[...]
De Amerikaanse staan er ook prima voor.
[Afbeelding]
Ook vandaag staan de meeste gewoon in het groen voorbeurs.
BThGvNeOA
Je zei dat de Amerikanen in de min staanDropjesLover schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:35:
[...]
Rheinmetall is YTD +90%, SAAB defense +50%, Thales +60%, etc.
Als de zoveelste wens van der Fuehrer.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dit is het opleggen van ideeën & overtuigingen van Trump, MAGA en bovenal The Heritage Foundation.kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
De S&P500 is aardig aan het duikelen afgelopen dagen. Sinds 19 februari 6% in de min (en dat vertegenwoordigt heeeel veel Euro's...). Na een opmars sinds de verkiezingen in de US, zit het nu weer bijna op het niveau van voor de verkiezingen.PWM schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:28:
[...]
De Amerikaanse staan er ook prima voor.
[Afbeelding]
Ook vandaag staan de meeste gewoon in het groen voorbeurs.
Trump denkt daar blijkbaar anders over, net zoals hij over heel veel dingen anders denkt.PWM schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:34:
[...]
Met de funding kan hij natuurlijk wel wat. Maar of een school een leerling schorst of wegstuurt, is geen zaak van de federale overheid.
Elect a clown, expect a circus.
Hoe we dat moeten zien lijkt me vrij duidelijk. Het betekent de facto het afschaffen van het recht op demonstreren.kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
Virussen? Scan ze hier!
En niet geheel onverwacht reageert ook Mexico nu op de door de VS gestarte handelsoorlog:wildhagen schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:21:
China slaat nu terug met eigen importheffingen op Amerikaanse produkten:
[...]
Ook Canada slaat terug:
[...]
(Beiden uit het AD Liveblog)
Logisch en terecht uiteraard.
De handelsoorlogen barstten nu echt los. Laat de inflatie maar oplopen, en de recessie zien we ook wel vanzelf komen, Dank aan Trump hiervoor.
AD Liveblog (momenteel: https://www.bndestem.nl/b...-eigen-tarieven~a8070050/)De Mexicaanse president Claudia Sheinbaum heeft aangekondigd de nieuwe Amerikaanse invoerheffingen op producten uit Mexico te zullen vergelden. Volgens haar is de stap van president Donald Trump niet te rechtvaardigen.
Welke tegenmaatregelen Mexico precies neemt, is nog niet duidelijk. Sheinbaum liet dinsdag weten dat ze de details van de reactie van haar regering zondag bekendmaakt tijdens een publieke bijeenkomst in Mexico-Stad. Ze wees er alvast op dat het zowel om importtarieven als om andere maatregelen dan heffingen zal gaan.
Dinsdag gingen Trumps tarieven van 25 procent op goederen uit Canada en Mexico in en werd het Amerikaanse importtarief op producten uit China verhoogd van 10 naar 20 procent. Canada en China kondigden al tegenmaatregelen aan in de vorm van heffingen op Amerikaanse producten. De handelsoorlog tussen de VS en zijn belangrijke handelspartners lijkt daarmee een feit.
Virussen? Scan ze hier!
Europa heeft al veel militair spul gekocht van de VS.Marzman schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:45:
[...]
Die moeten we niet in de VS gaan kopen natuurlijk.
Zoals met veel van zijn uitspraken / brainfarts op X kun je het heel negatief en minder negatief uitleggen. Andere kant kan zijn dat het vooral gaat om het kunnen 'neerslaan' van die gewelddadige protesten rondom Gaza en BLM. Dit was wel een serieus probleem, ook in NL.wildhagen schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:09:
[...]
Hoe we dat moeten zien lijkt me vrij duidelijk. Het betekent de facto het afschaffen van het recht op demonstreren.
Het zoveelste teken van het afglijden van de VS richting een totalitaire staat waar vrijheden steeds meer worden beperkt of outright afgeschaft.
Ongetwijfeld weer afgekeken van zijn grote voorbeeld Rusland, waar dit soort demonstraties ook niet worden getolereerd.
Zojuist op de liveblog van nu.nl:keuringsdienst schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:48:
[...]
Onder deze omstandigheden gaat Europa voor 800 MLD overal wapens kopen behalve nog in VS.
Lopende VS contracten komen we na totdat trump ook daar aan gaat rommelen, dan zeggen we die ook op.
Frankrijk is er iig wel echt helemaal klaar mee zo te lezen. Persoonlijk vind ik het een goed uitgangspunt.Franse buitenlandminister wil er alles aan doen om frontlinie Oekraïne te behouden
Het is de verantwoordelijkheid van Europa om er alles aan te doen dat Oekraïne de frontlinie tegen Rusland behoudt, zegt de Franse minister van Buitenlandse zaken Jean-Noël Barrot. "Deze frontlinie is de eerste verdedigingslinie voor Europa en Frankrijk."
Hij voegt eraan toe dat het tijd voor Europa om te breken met zijn afhankelijkheid van Amerikaanse wapens. "Wij Europeanen worden nu geconfronteerd met een keuze die ons wordt opgelegd: die van inspanning en vrijheid, of die van comfort en onderdanigheid."
RobinHood schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:04:
[...]
Ik ken ook al wat mensen die eraan zitten te denken om een carriereswitch te maken naar de wapenwereld
2 Behoorlijk ongefundeerde uitspraken in de categorie "het heb op facebook gestaan". Kun je dit ook onderbouwen met bronnen en cijfers? Tijdens Trump 1 waren er ook zoveel Amerikanen die "echt wel naar Canada zouden gaan migreren als gevolg van Trump", uiteindelijk kon je ze op 2 handen tellen.Ondertussen merk ik alweer dat er wat meer Amerikanen Nederland binnendruppelen
Trump 1 stelt werkelijk niets voor vergeleken met wat we de afgelopen 2 maanden al hebben gezien.Avalaxy schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:23:
[...]
[...]
2 Behoorlijk ongefundeerde uitspraken in de categorie "het heb op facebook gestaan". Kun je dit ook onderbouwen met bronnen en cijfers? Tijdens Trump 1 waren er ook zoveel Amerikanen die "echt wel naar Canada zouden gaan migreren als gevolg van Trump", uiteindelijk kon je ze op 2 handen tellen.
The number of Americans applying for UK citizenship rose to the highest on record last year, with Donald Trump's return to power and UK tax changes contributing to a surge in applications by US citizens in Britain.
Over 6,100 US citizens applied last year, the most since records began two decades ago and 26 per cent more than in 2023. Overall applications for UK citizenships were up 6 per cent to 251,000, another record. Applications by US citizens surged in the last quarter of 2024 in particular, rising 40 per cent year on year to about 1,700, according to data published by the Home Office. Immigration lawyers said Trump's presidential re-election bid and victory in early November helped drive the increase, along with UK tax changes encouraging Americans to secure British passports before they exit.
Elena Hinchin, partner at law firm Farrer & Co, said the US political landscape was "a very serious driver" of increased interest in UK residency. "We've definitely seen more interest in citizenship from the US since the lead-up to the election campaign," she said. "There's much more interest than under the previous Trump administration."
Eens, al zijn we hier natuurlijk veel te laat mee.[b]AndereKoekoek schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:18
Frankrijk is er iig wel echt helemaal klaar mee zo te lezen. Persoonlijk vind ik het een goed uitgangspunt.
Ik zie vooral op de langere termijn al een stijgende trend in je plaatje, die al in snelheid begon toe te nemen onder Biden.kazuka schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:43:
[...]
Trump 1 stelt werkelijk niets voor vergeleken met wat we de afgelopen 2 maanden al hebben gezien.
https://www.ft.com/conten...a0-4b6c-a487-05030f4a4c93
[...]
[Afbeelding]
Illegaal zou zijn demonstraties waarvoor geen toestemming is verleend.gustaveau schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:31:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door BadRespawn op 04-03-2025 17:16 ]
But Trump eventually made a comeback, and according to several sources with knowledge of Trump’s business, foreign money played a large role in reviving his fortunes, in particular investment by wealthy people from Russia and the former Soviet republics. This conclusion is buttressed by a growing body of evidence amassed by news organizations, as well as what is reportedly being investigated by Special Counsel Robert Mueller and the Southern District of New York. It is a conclusion that even Trump’s eldest son, Donald Trump Jr., has appeared to confirm, saying in 2008—after the Trump Organization was prospering again—that “Russians make up a pretty disproportionate cross-section of a lot of our assets.”
Trump’s former longtime architect, Alan Lapidus, echoed this view in an interview with FP this month. Lapidus said that based on what he knew from the internal workings of the organization, in the aftermath of Trump’s earlier financial troubles “he could not get anybody in the United States to lend him anything. It was all coming out of Russia. His involvement with Russia was deeper than he’s acknowledged.”
[ Voor 78% gewijzigd door dawg op 04-03-2025 17:07 ]
Lol, ik zie het al voor me. Dan zou hij een bedrijf kunnen starten in een ander land (bijvoorbeeld, hmm, een Zuid-Amerikaans land), om vervolgens daar Amerikanen vast te zetten, en te laten werken zoals dat hoort binnen een Amerikaanse gevangenis. Als je dat een beetje remote doet, dan ben je van ze af, en maak je nog winst ook. Vet systeem, die goelags...BadRespawn schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:53:
[...]
En hij heeft gesuggereerd dat ook Amerikaanse criminelen kunnen worden uitgezet.
[...]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq