Helaas herkenbaar, ik heb een collega die ongekend fel wordt zodra je negatief bent over Trump en Musk, dan ga je toch anders kijken naar iemand en het werk dat diegene aflevert. Terwijl hij verder gewoon een prima collega met kennis is waar scherpe discussies mee te voeren zijn, alleen niet over de politiek. Dus die discussies ga ik maar uit de weg, ik kan mij energie wel beter gebruiken.Dennis1812 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:50:
Vooral geen discussie aangaan met mensen die dichtbij je staan.
Genoeg families kapot gegaan door de corona discussies. Ik probeer dit gevoelige onderwerpen waar je meestal toch niet uitkomt met directe naasten maar te vermijden.
Ook met collegas kan het echt veranderen hoe je omgaat met een persoon of ernaar kijkt.
Ik kwam er terloops achter dat een collega bijvoorbeeld haar kinderen niet vaccineert en denkt dat Covid niet bestaat (ja, ambulance collega)..
Tja, van een leuke meid verander je dan toch ineens naar een bijzonder persoon. Waar in elk geval mijn kinderen niet gaan spelen.
Bijzonder om te zien hoe Macron omgaat met Trump. Aan de ene kant veren in z'n achterste steken, maar toch scherp blijven vooral als het op Rusland aankomt. Hier zijn wat fragmenten van hun gezamenlijke interview met Fox News:
The Guardian heeft er ook een artikel over:
Macron the ‘Trump whisperer’ works his magic but US and Europe remain an ocean apart
Macron, with Trump scowling next to him, says "the aggressor is Russia"
— Aaron Rupar (@atrupar.com) 24 februari 2025
Macron corrects Trump after he claims "Europe is loaning the money to Ukraine. They get their money back."
— Aaron Rupar (@atrupar.com) 24 februari 2025
Macron the ‘Trump whisperer’ works his magic but US and Europe remain an ocean apart
Macron zet Trump met een grote glimlach weg als de racistische oude oom op een verjaardag, met als enige tegenstand van Trump:user109731 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:29:
Bijzonder om te zien hoe Macron omgaat met Trump. Aan de ene kant veren in z'n achterste steken, maar toch scherp blijven vooral als het op Rusland aankomt. Hier zijn wat fragmenten van hun gezamenlijke interview met Fox News:
[Bluesky][Bluesky]
Ik moet toegeven dat het optreden van Macron hier erg sterk wasIf you believe that, that's okay with me.
Dat zit wel Schnorr.
De VS wilt dat al zo ongeveer zolang encryptie bestaat, liefst op een manier dat zij ook het alleenrecht op encryptie hebben. Ik kan je Bruce Schneier (auteur van "Applied Cryptography") zijn blog doorspitten aanraden als je meer voorbeelden wilt vinden.Jerie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 02:05:
Hmm, maar het bijzondere is nog wel, dat de VS nu hetzelfde wil:
FBI Warns iPhone, Android Users—We Want ‘Lawful Access’ To All Your Encrypted Data
Hier zit wel een nuance in. Dat VK dit wil, loopt al veel langer (sinds 2020?), terwijl VS hier nu net mee begint...
[...]
Overigens is het lezen van de ontstaansgeschiedenis van "Applied Cryptography" ook de moeite waard, vooral aangaande het "alleenrecht"-stukje en hoe dat boek dat omzeilde via een hiaat in de Amerikaanse wet.
[ Voor 3% gewijzigd door Amphiebietje op 25-02-2025 07:48 ]
Er zijn in principe twee belangrijke momenten. De eerste is dat de VS nu bij iedere VN stemming met Rusland over stemt. Principieel betekend het dat niets meer er doorheen komt wat in het voordeel van Oekraïne is. Dit deed het toch al niet want Rusland heeft een veto maar het is tekenend voor de VS.
Het tweede is dat Macron goed heeft laten zien dat Trump publiekelijk liegt. Het was op MSNBC (De Democratische gerichte media in de VS). Macron corrigeerde Trump over het geld wat de EU aan Oekraïne geeft en Trump herhaalde daarna de leugen. Trump moest de leugen herhalen voor zijn achterban want zijn achterban raakt vrij letterlijk verward als het erop lijkt dat Macron Trump doet corrigeren en ook de waarheid zegt. Nu kan Trumps achterban zeggen dat Macron ernaast zat en Trump hem opnieuw terecht wees. Belachelijk natuurlijk want het ging over een Europese regeling waar Macron meer vanaf zou weten dan Trump maar zo werkt Trumps achterban (Trump weet het het beste mentaliteit).
Deze kogel is nog niet door de kerk maar de VS is gevallen. Zelfs als interne machten in de VS een deel van het autoritarisme in de VS ongedaan kunnen maken zal de VS nog voor decennia vleugellam zijn. Het is heel duidelijk dat we ons moeten ontkoppelen van de VS. Ja; Trump is oud en ik vermoed dat hij niet alles meer weet van wat hij aan het doen is. Maar het meeste is toch nog steeds doelbewust gestuurd door Trump en de mensen achter hem. Poetin kan zijn geluk niet op; zijn grootste rivaal op de wereld is zijn persoonlijke dienstbode geworden.
We mogen blij zijn dat de CDU in Duitsland heeft gewonnen. Wij zullen nu de EU voorop moeten stellen. Alhoewel NATO belangrijk is denk ik dat de EU momenteel nog veel belangrijker is. Dit is echter een zware taak. Merz zal zowel interne politiek als EU politiek moeten balanceren. Als de CDU niet veel weet te regelen voor Duitsland zelf op economisch en migratie gebied dan is de kans dat de AfD de grootste wordt aanwezig en die partij zal Europa verscheuren waardoor wij allemaal (inclusief de Duitsers zelf) erop achteruit gaan.
Ik hoop dat ook de bevolking in de EU warm wordt gedraaid voor een sterk EU en dat belangrijke onderwerpen zoals migratie en economie hierbij niet worden geschuwd. Feitelijk moet de politiek rechtse boodschap worden gekaapt. Dit is overigens iets waar de AfD voor bang is want Weidel gaf te kennen dat CDU 'hun' boodschap had gekopieerd maar het niet zou menen. Het grootste gevaar voor extreem rechts is dat andere partijen die niet autocratisch zijn migratie als belangrijk punt overnemen en zo stemmen wegkapen. Dus dat is exact wat we op Europees niveau moeten doen om extreem rechts weg te houden en de EU sterk te houden. Een sterk EU voor een sterke economie voor alle lidstaten. Een sterk EU voor een sterke arm tegen illegale migratie. Een sterk EU voor een sterk Europees leger voor alle lidstaten en door alle lidstaten.
Met de VS gevallen hebben wij als EU nu de taak het stokje op te pakken. (Dit had idd overigens al veel eerder moeten gebeuren maar als de nood aan de man komt...etc.etc.)
Het tweede is dat Macron goed heeft laten zien dat Trump publiekelijk liegt. Het was op MSNBC (De Democratische gerichte media in de VS). Macron corrigeerde Trump over het geld wat de EU aan Oekraïne geeft en Trump herhaalde daarna de leugen. Trump moest de leugen herhalen voor zijn achterban want zijn achterban raakt vrij letterlijk verward als het erop lijkt dat Macron Trump doet corrigeren en ook de waarheid zegt. Nu kan Trumps achterban zeggen dat Macron ernaast zat en Trump hem opnieuw terecht wees. Belachelijk natuurlijk want het ging over een Europese regeling waar Macron meer vanaf zou weten dan Trump maar zo werkt Trumps achterban (Trump weet het het beste mentaliteit).
Deze kogel is nog niet door de kerk maar de VS is gevallen. Zelfs als interne machten in de VS een deel van het autoritarisme in de VS ongedaan kunnen maken zal de VS nog voor decennia vleugellam zijn. Het is heel duidelijk dat we ons moeten ontkoppelen van de VS. Ja; Trump is oud en ik vermoed dat hij niet alles meer weet van wat hij aan het doen is. Maar het meeste is toch nog steeds doelbewust gestuurd door Trump en de mensen achter hem. Poetin kan zijn geluk niet op; zijn grootste rivaal op de wereld is zijn persoonlijke dienstbode geworden.
We mogen blij zijn dat de CDU in Duitsland heeft gewonnen. Wij zullen nu de EU voorop moeten stellen. Alhoewel NATO belangrijk is denk ik dat de EU momenteel nog veel belangrijker is. Dit is echter een zware taak. Merz zal zowel interne politiek als EU politiek moeten balanceren. Als de CDU niet veel weet te regelen voor Duitsland zelf op economisch en migratie gebied dan is de kans dat de AfD de grootste wordt aanwezig en die partij zal Europa verscheuren waardoor wij allemaal (inclusief de Duitsers zelf) erop achteruit gaan.
Ik hoop dat ook de bevolking in de EU warm wordt gedraaid voor een sterk EU en dat belangrijke onderwerpen zoals migratie en economie hierbij niet worden geschuwd. Feitelijk moet de politiek rechtse boodschap worden gekaapt. Dit is overigens iets waar de AfD voor bang is want Weidel gaf te kennen dat CDU 'hun' boodschap had gekopieerd maar het niet zou menen. Het grootste gevaar voor extreem rechts is dat andere partijen die niet autocratisch zijn migratie als belangrijk punt overnemen en zo stemmen wegkapen. Dus dat is exact wat we op Europees niveau moeten doen om extreem rechts weg te houden en de EU sterk te houden. Een sterk EU voor een sterke economie voor alle lidstaten. Een sterk EU voor een sterke arm tegen illegale migratie. Een sterk EU voor een sterk Europees leger voor alle lidstaten en door alle lidstaten.
Met de VS gevallen hebben wij als EU nu de taak het stokje op te pakken. (Dit had idd overigens al veel eerder moeten gebeuren maar als de nood aan de man komt...etc.etc.)
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Verwijderd
Waar ik benieuwd naar ben is de positionering van de boodschap voor een sterke EU. Er zijn twee stromingen die beide een "sterke" EU willen. '(Extreem) rechtse MAGA-adepten' die schreeuwen voor een MEGA (Make Europe Great Again) en 'de rest' die voor een sterk Europa willen gaan.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:47:
Het lijkt me lastig om het juiste geluid bij ongeïnformeerden terecht te laten komen. Juist omdat beide stromingen op het oppervlak hetzelfde lijken te zeggen.
Dit is letterlijk de eerste keer dat ik MEGA hoor. Ik verwacht ook niet dat die stroming erg sterk wordt. Een belangrijk verschil tussen Europa en de VS is scholing. Trump heeft gelijk (ja, soms heeft die dat) dat de scholing in de VS erbarmelijk is. De reden waarom Trump überhaupt aan de macht is komt door slechte scholing (en ik meen dit echt). Europa heeft betere scholing dan Amerika en zal niet snel vallen voor hard roeptoeteren en het stelselmatig verspreiden van gemakkelijk aantoonbare leugens die constant herhaald worden. Ik zie zoiets als MEGA niet als een bedreiging.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:18:
[...]
Waar ik benieuwd naar ben is de positionering van de boodschap voor een sterke EU. Er zijn twee stromingen die beide een "sterke" EU willen. '(Extreem) rechtse MAGA-adepten' die schreeuwen voor een MEGA (Make Europe Great Again) en 'de rest' die voor een sterk Europa willen gaan.
Het lijkt me lastig om het juiste geluid bij ongeïnformeerden terecht te laten komen. Juist omdat beide stromingen op het oppervlak hetzelfde lijken te zeggen.
Ik zie de AfD methode meer als een bedreiging. Wat wij zien is eilandjes van extreem rechts die onafhankelijk van elkaar op landelijk niveau hetzelfde probleem van migratie willen oplossen. Ze zijn wel allemaal super blij als extreem rechts in een ander EU land wint maar samenwerking is alleen daar voor losse natieweide issues. Het sterke punt van extreem rechts in de EU is contant hameren op migratie en economie en dan het liefste migratie want dat is lastiger oplosbaar. Economie wordt op gehamerd als er gelegenheid is (en het dus economisch minder gaat).
Het zqwakke punt van extreem rechts (en waarop ze aanvalbaar zijn) is dat ze isolationeel zijn. Extreem rechts wilt eigenlijk niet samenwerken met andere landen tenzij het hun persoonlijk uit komt. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de tweede wereldoorlog; alle extreem rechtse landen waren meer noogzakelijke partnerschappen dan echte bondgenoten. Alhoewel de tijd anders is geld dat nogsteeds.
Iets als MEGA zie ik niet als bedreiging. de gemiddelde Europeaan is beter geïnformeerd dan de gemiddelde Amerikaan. Ik weet dat het arrogant klinkt maar het is niet arrogant als het de waarheid is.
Neemt niet weg dat er altijd klapjosti's zijn die voor MEGA vallen. Daarnaast werken wij met een multi-partij systeem die MEGA mensen voorsorteert in een klein hokje in plaats van een twee partijensysteem waar ze de kans hebben om 1 complete politieke helft te besmetten.
Zoiets als in de VS en zoals MEGA zal dus in de EU niet lukken.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
In mijn hoofd staat MEGA voor "Make Elon Go Away"Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:28:
[...]
Dit is letterlijk de eerste keer dat ik MEGA hoor.
[..]
MEGA? We geven er nu al teveel aandacht aanAuredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:28:
[...]
Dit is letterlijk de eerste keer dat ik MEGA hoor. Ik verwacht ook niet dat die stroming erg sterk wordt. Een belangrijk verschil tussen Europa en de VS is scholing. Trump heeft gelijk (ja, soms heeft die dat) dat de scholing in de VS erbarmelijk is. De reden waarom Trump überhaupt aan de macht is komt door slechte scholing (en ik meen dit echt). Europa heeft betere scholing dan Amerika en zal niet snel vallen voor hard roeptoeteren en het stelselmatig verspreiden van gemakkelijk aantoonbare leugens die constant herhaald worden. Ik zie zoiets als MEGA niet als een bedreiging.
Ik zie de AfD methode meer als een bedreiging. Wat wij zien is eilandjes van extreem rechts die onafhankelijk van elkaar op landelijk niveau hetzelfde probleem van migratie willen oplossen. Ze zijn wel allemaal super blij als extreem rechts in een ander EU land wint maar samenwerking is alleen daar voor losse natieweide issues. Het sterke punt van extreem rechts in de EU is contant hameren op migratie en economie en dan het liefste migratie want dat is lastiger oplosbaar. Economie wordt op gehamerd als er gelegenheid is (en het dus economisch minder gaat).
Het zqwakke punt van extreem rechts (en waarop ze aanvalbaar zijn) is dat ze isolationeel zijn. Extreem rechts wilt eigenlijk niet samenwerken met andere landen tenzij het hun persoonlijk uit komt. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de tweede wereldoorlog; alle extreem rechtse landen waren meer noogzakelijke partnerschappen dan echte bondgenoten. Alhoewel de tijd anders is geld dat nogsteeds.
Iets als MEGA zie ik niet als bedreiging. de gemiddelde Europeaan is beter geïnformeerd dan de gemiddelde Amerikaan. Ik weet dat het arrogant klinkt maar het is niet arrogant als het de waarheid is.
Neemt niet weg dat er altijd klapjosti's zijn die voor MEGA vallen. Daarnaast werken wij met een multi-partij systeem die MEGA mensen voorsorteert in een klein hokje in plaats van een twee partijensysteem waar ze de kans hebben om 1 complete politieke helft te besmetten.
v.w.b. dat extreem rechts als eilandjes opereren, dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je ziet dat ze alle de deur plat lopen bij allerlei conferenties en bijeenkomsten (laatst nog CPAC, waar ze stonden te klappen voor Musk en een kettingzaag...) en de invloed/sturing ook makkelijk te herleiden is. zijn ze dus meer georganiseerd. In ieder geval onderschat ze niet
O ik ben mij ervan bewust dat ze dat doen. Maar ondanks dat doen ze op politiek actief niveau toch vaak opereren als eilandjes. Samenwerkingsverbanden zijn er zolang ze nuttig zijn maar zodra 1 van de extreem rechtse partijen iets doet waar een andere extreem rechtse partij wat moet missen is er hostiliteit. De samenwerking lijkt heel sterk maar is effectief heel fragiel omdat extreem rechts altijd gestoept is op isolationisme in de kern, samenwerking is slechts een middel om isolationisme te bevorderen. Die dualiteit verdwijnt zodra samenwerking isolationisme dwars zit.-Bonalds schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:52:
[...]
MEGA? We geven er nu al teveel aandacht aanHeb dat wel even voorbij zien komen rond de tijd dat Hongarije voorzitter was van de EU; als het uit die hoek komt, weet je genoeg.
v.w.b. dat extreem rechts als eilandjes opereren, dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je ziet dat ze alle de deur plat lopen bij allerlei conferenties en bijeenkomsten (laatst nog CPAC, waar ze stonden te klappen voor Musk en een kettingzaag...) en de invloed/sturing ook makkelijk te herleiden is. zijn ze dus meer georganiseerd. In ieder geval onderschat ze niet
Je kunt dit ook zien bij PVV en AfD. Wilders heeft AfD enthousiast gefeliciteerd met de enorme groei maar heeft in het verleden AfD ook vaak in het verdomhoekje gezet. Een extreem rechtse partij dekt zich altijd in om afstand te kunnen nemen van andere extreem rechtse partijen.
Is hun samenwerking gevaarlijk? ja. Maar het is ook een samenwerking die altijd fragiel is. Ongeacht hoeveel conferenties ze van elkaar bezoeken en hoe jofel ze elkaar vinden op social media.
Edit; ik moet hier overigens aan toevoegen dat als extreem rechts zijn isolationisme verliest en er 1 extreem rechts Europees front komt dit ook voordelen heeft. Want een verenigd extreem rechts front op Europees niveau is ook een machtsblok wat zich niet snel door Rusland of de VS laat manipuleren.
Rusland en de VS willen een EU hebben wat intern verdeeld is. Dus individuele staten die met elkaar vechten. Een verenigd extreem rechts op Europees niveau is dit niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Auredium op 25-02-2025 09:00 ]
Maar ja, dan gaan je kinderen dus bij de gekste gezinnen spelen zonder dat je dat in de gaten hebtDennis1812 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:50:
Vooral geen discussie aangaan met mensen die dichtbij je staan.
Genoeg families kapot gegaan door de corona discussies. Ik probeer dit gevoelige onderwerpen waar je meestal toch niet uitkomt met directe naasten maar te vermijden.
Ook met collegas kan het echt veranderen hoe je omgaat met een persoon of ernaar kijkt.
Ik kwam er terloops achter dat een collega bijvoorbeeld haar kinderen niet vaccineert en denkt dat Covid niet bestaat (ja, ambulance collega)..
Tja, van een leuke meid verander je dan toch ineens naar een bijzonder persoon. Waar in elk geval mijn kinderen niet gaan spelen.
Heel herkenbaar, laatst had ik met iemand een gesprek over de prijs van koffie, we gingen even kijken op internet naar de prijs van een kilo bonen bij verschillende supermarkten, op een folder van de Lidl stond een aanbieding van zo'n Italiaans espressopotje, geen imitatie maar een echte Bialetti.. dit merk heeft een logo van een mannetje met een snor met zo'n arm omhoog, ik kon even niet op de naam van deze fabrikant komen dus omschreef ik het logo, 'zo'n mannetje met snor en z'n arm omhoog..' dus hij zei grappend 'oh Hitler'.. ik zeg 'nee, Elon Musk'.. nou toen brak de hel los, gelijk een donderpreek dat ik de verkeerde media lees en dat Musk een gebaar uit het hart gaf en absoluut geen nazi groet, hoe durfde ik dat te denken.Transportman schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:14:
[...]
Helaas herkenbaar, ik heb een collega die ongekend fel wordt zodra je negatief bent over Trump en Musk, dan ga je toch anders kijken naar iemand en het werk dat diegene aflevert. Terwijl hij verder gewoon een prima collega met kennis is waar scherpe discussies mee te voeren zijn, alleen niet over de politiek. Dus die discussies ga ik maar uit de weg, ik kan mij energie wel beter gebruiken.
Iets zeggen over Trump of Musk, ook al is het grappend kan echt serieus verstoorde relaties opleveren. Echt bizar hoe dit werkt bij sommige mensen.
@Auredium Je noemt msnbc toevallig. Daar gebeurt er ook e.e.a. er worden in hoog tempo mensen uit gegooid. Toevallig (?) vooral donkere en/of moslim presentatoren. Kan onderdeel zijn van de beoogde beursgang, maar of dit het democratische geluid blijft pushen is een vraag zo.
Over Macron; volgens mij deed ie veel goed.
Klopt. Dit staat wat los van e discussie. Ik vermoed dat hier ook wel de 'angst' voor Trump in doet meespelen. Vooralsnog is MSNBC pro democraten. Wat nog steeds propaganda is maar gezien hoe het met de VS gaat is zulk tegengeluid wel wenselijk. (Hoe ver dat dan draagt is natuurlijk de vraag) We weten dat de media 100% corrupt is geworden als MSNBC de lofzang van Trump zingt. Dan is letterlijk alle MSM gevallen.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:03:
@Auredium Je noemt msnbc toevallig. Daar gebeurt er ook e.e.a. er worden in hoog tempo mensen uit gegooid. Toevallig (?) vooral donkere en/of moslim presentatoren. Kan onderdeel zijn van de beoogde beursgang, maar of dit het democratische geluid blijft pushen is een vraag zo.
Verwijderd
Een paar willekeurige headlines:Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:28:
[...]
Dit is letterlijk de eerste keer dat ik MEGA hoor. Ik verwacht ook niet dat die stroming erg sterk wordt. Een belangrijk verschil tussen Europa en de VS is scholing. Trump heeft gelijk (ja, soms heeft die dat) dat de scholing in de VS erbarmelijk is. De reden waarom Trump überhaupt aan de macht is komt door slechte scholing (en ik meen dit echt). Europa heeft betere scholing dan Amerika en zal niet snel vallen voor hard roeptoeteren en het stelselmatig verspreiden van gemakkelijk aantoonbare leugens die constant herhaald worden. Ik zie zoiets als MEGA niet als een bedreiging.
(Extreem) rechts:
Far-Right Leaders Rally in Spain to ‘Make Europe Great Again’https://www.nytimes.com/2...ar-right-spain-rally.html
Pleidooi van conservatief Amerika: ‘Make Europe Great Again’
https://fd.nl/politiek/15...a-make-europe-great-again
Musk pushes hard-right 'Make Europe Great Again' slogan amid EU inquiry
https://www.euronews.com/...in-slogan-amid-eu-inquiry
Bevrijd ons van de Amerikanen, Make Europe Great Again
https://www.bnnvara.nl/jo...n/make-europe-great-again
Make Europe Great Again: the official priorities, social media pages and visuals of the Hungarian presidency unveiled
https://hungarian-preside...rian-presidency-unveiled/
‘Make Europe Great Again’: trumpisme staat voor nieuwe, internationale fase
https://www.demorgen.be/n...rnationale-fase~b5929c8f/
Andere stroming:
Make Europe Great Againhttps://www.bnr.nl/podcast/makeeuropegreatagain
Make Europe Great Again
https://www.hpdetijd.nl/p...5/make-europe-great-again
"Europa heeft betere scholing dan Amerika en zal niet snel vallen voor hard roeptoeteren en het stelselmatig verspreiden van gemakkelijk aantoonbare leugens die constant herhaald worden"
Politieke aardverschuiving: PVV veruit de grootste, coalitie afgestraft
https://nos.nl/collectie/...otste-coalitie-afgestraft
"De radicaal-rechtse AfD groeide enorm."
https://www.volkskrant.nl...regering-vormen~bb5dc5fe/
Ik zie het minder rooskleurig in. Voor nu hou ik het hier even bij voordat het offtopic gaat.
Dat ligt toch ook voor een groot deel aan je eigen insteek in zo'n gesprek. Niet altijd hoeft een gesprek een twistgesprek te zijn.Dennis1812 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:05:
Als je daar je energie uithaalt vooral doen.
Het levert namelijk meestal niets op behalve 2 gefrustreerde mensen die beide menen gelijk te hebben.
Je zou bijvoorbeeld ook belangstellend kunnen vragen waar die 'rare opvatting' van de ander vandaan komt en verder je eigen mening voor je houden.
Dan heb je wel de informatie die je wilt zonder dat het weer uitloopt op een twistgesprek.
En als het echt niet werkt, weet je in ieder geval wie je voorlopig niet meer hoeft te zien. Kan ook energie opleveren.marktweakt schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:07:
[...]
Dat ligt toch ook voor een groot deel aan je eigen insteek in zo'n gesprek. Niet altijd hoeft een gesprek een twistgesprek te zijn.
Je zou bijvoorbeeld ook belangstellend kunnen vragen waar die 'rare opvatting' van de ander vandaan komt en verder je eigen mening voor je houden.
Dan heb je wel de informatie die je wilt zonder dat het weer uitloopt op een twistgesprek.
Hier komt de anekdote 'als ik zoek op zwarte boekenkasten vind ik overal zwarte boekenkasten'.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:07:
[...]
Een paar willekeurige headlines:(Extreem) rechts:
Far-Right Leaders Rally in Spain to ‘Make Europe Great Again’
https://www.nytimes.com/2...ar-right-spain-rally.html
Pleidooi van conservatief Amerika: ‘Make Europe Great Again’
https://fd.nl/politiek/15...a-make-europe-great-again
Musk pushes hard-right 'Make Europe Great Again' slogan amid EU inquiry
https://www.euronews.com/...in-slogan-amid-eu-inquiry
Bevrijd ons van de Amerikanen, Make Europe Great Again
https://www.bnnvara.nl/jo...n/make-europe-great-again
Make Europe Great Again: the official priorities, social media pages and visuals of the Hungarian presidency unveiled
https://hungarian-preside...rian-presidency-unveiled/
‘Make Europe Great Again’: trumpisme staat voor nieuwe, internationale fase
https://www.demorgen.be/n...rnationale-fase~b5929c8f/Andere stroming:
Make Europe Great Again
https://www.bnr.nl/podcast/makeeuropegreatagain
Make Europe Great Again
https://www.hpdetijd.nl/p...5/make-europe-great-again
"Europa heeft betere scholing dan Amerika en zal niet snel vallen voor hard roeptoeteren en het stelselmatig verspreiden van gemakkelijk aantoonbare leugens die constant herhaald worden"
Politieke aardverschuiving: PVV veruit de grootste, coalitie afgestraft
https://nos.nl/collectie/...otste-coalitie-afgestraft
"De radicaal-rechtse AfD groeide enorm."
https://www.volkskrant.nl...regering-vormen~bb5dc5fe/
Ik zie het minder rooskleurig in. Voor nu hou ik het hier even bij voordat het offtopic gaat.
Het is dus iig niet een groot ding in de politiek. Maar als ik ga zoeken op MEGA dan lijkt het een groot ding.
Je link-o-rama veranderd dat niet. MEGA is geen groot ding. er wordt buiten wat googlebare artikelen niet veel over gepraat.
Sorry, maar dit soort link verzamelingen heb ik een hekel aan. Als ik zoek op Porsche 911's die veel problemen hebben met de knalpijp dan vind ik heel veel links over Porsche 911's die problemen hebben met de knalpijp. Dat wilt niet zeggen dat de Porsche 911 dan ook problemen heeft met de knalpijp.
Ik zie MEGA niet als een groot ding en zelf als het dat zou zijn doet het niets af van mijn betoog waarom het niet gaat werken.
(Ik ben enigszins aangebrand dat je het een ding probeert te maken maar dit is een topic over Trump en niet Europese politiek)
Verwijderd
Sorry, het is niet mijn bedoeling om het topic te kapen. Je gaf aan nooit van MEGA gehoord te hebben, dat nam ik vermoedelijk te letterlijk op. Ik probeer geen punt te maken dat MEGA een groot ding is, maar dat de berichtgeving van die stromingen overeenkomen zoals aangegeven in mijn eerste post en dat ik daar zorgen over heb. Je hebt gelijk wat betreft Trump en niet Europese politiek, hoewel tussen MAGA en MEGA wel degelijk overlap is.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:12:
[...]
Hier komt de anekdote 'als ik zoek op zwarte boekenkasten vind ik overal zwarte boekenkasten'.
Het is dus iig niet een groot ding in de politiek. Maar als ik ga zoeken op MEGA dan lijkt het een groot ding.
Je link-o-rama veranderd dat niet. MEGA is geen groot ding. er wordt buiten wat googlebare artikelen niet veel over gepraat.
Sorry, maar dit soort link verzamelingen heb ik een hekel aan. Als ik zoek op Porsche 911's die veel problemen hebben met de knalpijp dan vind ik heel veel links over Porsche 911's die problemen hebben met de knalpijp. Dat wilt niet zeggen dat de Porsche 911 dan ook problemen heeft met de knalpijp.
Ik zie MEGA niet als een groot ding en zelf als het dat zou zijn doet het niets af van mijn betoog waarom het niet gaat werken.
(Ik ben enigszins aangebrand dat je het een ding probeert te maken maar dit is een topic over Trump en niet Europese politiek)
O die overlap wil ik wel aannamen. Het is ook een logische sprong in gedachten. het werkte in de VS dus waarom niet in de EU proberen? Dat begrijp ik goed. Ik hoop dat ik mijn eigen gedachtegang goed heb uitgelegd waarom ik niet echt bang ben voor een MEGA stroming in de EU.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:21:
[...]
Sorry, het is niet mijn bedoeling om het topic te kapen. Je gaf aan nooit van MEGA gehoord te hebben, dat nam ik vermoedelijk te letterlijk op. Ik probeer geen punt te maken dat MEGA een groot ding is, maar dat de berichtgeving van die stromingen overeenkomen zoals aangegeven in mijn eerste post en dat ik daar zorgen over heb. Je hebt gelijk wat betreft Trump en niet Europese politiek, hoewel tussen MAGA en MEGA wel degelijk overlap is.
Nog niet, maar maak van scholing "leren om onafhankelijk te denken" Dat is lastig in een systeem waar zo goed als elk systeem doordrenkt is met politieke invloed. Dat geldt voor (een groot deel van) onderwijsprogramma 's, polite en rechtssysteem maar ook de media. Wie gewoon het nieuws consumeert wordt in zijn meningsvorming vooral beïnvloed door politiek gemotiveerde standpunten. Wij kiezen onze hoofdcommissarisen niet, kennen rechtspraak die onafhankelijk is van de politieke macht, hebben een scheiding van kerk en staat maar onze onafhankelijke media staan steeds meer onder druk, en wij staan steeds meer onder invloed van buitenlandse (social) media. Dit geeft wel degelijk een voedingsbodem voor dit soort ontwikkelingen. Ik denk dat het problematisch is dat te bagatelliseren.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:28:
[...]
Ik deel die mening wel. Maar we hebben nu al filterende organen. Zo mag social media van bepaalde grote niet zomaar alles doorvoeren en zijn er op Europees niveau regels hiervoor. (X heeft recentelijk een kogel gemist omdat het niet groot genoeg was om in aanmerking te komen voor bepaalde EU regels).bszz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:36:
[...]
Nog niet, maar maak van scholing "leren om onafhankelijk te denken" Dat is lastig in een systeem waar zo goed als elk systeem doordrenkt is met politieke invloed. Dat geldt voor (een groot deel van) onderwijsprogramma 's, polite en rechtssysteem maar ook de media. Wie gewoon het nieuws consumeert wordt in zijn meningsvorming vooral beïnvloed door politiek gemotiveerde standpunten. Wij kiezen onze hoofdcommissarisen niet, kennen rechtspraak die onafhankelijk is van de politieke macht, hebben een scheiding van kerk en staat maar onze onafhankelijke media staan steeds meer onder druk, en wij staan steeds meer onder invloed van buitenlandse (social) media. Dit geeft wel degelijk een voedingsbodem voor dit soort ontwikkelingen. Ik denk dat het problematisch is dat te bagatelliseren.
Het is dus iets wat wel onder de loep ligt.
Ik ben het er mee eens (en verwacht) dat Social Media goed gereguleerd moet zijn. We zien dit ook terug bij Amerikaanse bedrijven. Zo doet Meta momenteel in opdracht van de VS niet meer filteren op bepaalde content maar vooralsnog wel in de EU want ze zijn bang voor rechtszaken.
Social Media is een zwaard dat snijd aan twee kanten. Het kan goed zijn (zoals de discussie hier) maar demakkelijk te absorberen social media (Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok, X) wordt heel vaak en heel snel gebruikt voor propaganda en leugens en de EU dient echt serieus en kritisch hier naar te kijken.
MSNBC is niet echt 'pro democraten'. Ze zijn gewoon een stuk kritischer op de overheid waardoor het lijkt alsof ze het zijn.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:06:
[...]
Klopt. Dit staat wat los van e discussie. Ik vermoed dat hier ook wel de 'angst' voor Trump in doet meespelen. Vooralsnog is MSNBC pro democraten. Wat nog steeds propaganda is maar gezien hoe het met de VS gaat is zulk tegengeluid wel wenselijk. (Hoe ver dat dan draagt is natuurlijk de vraag) We weten dat de media 100% corrupt is geworden als MSNBC de lofzang van Trump zingt. Dan is letterlijk alle MSM gevallen.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Het is natuurlijk wel een lastig onderwerp, want filteren van informatie is een vorm van censuur. Waar wij in Europa een vrijheid van meningsuiting kennen.
Een voorbeeld is dat AI-bot Grok een filter had gekregen voor negatieve dingen over Musk en Trump. Grok bestempelde Musk voorheen als de grootste verspreider van desinformatie en daar is iets tegen gedaan in het algoritme. M.i. is dat een vorm van censuur. Censuur zoals Putin het zelf ook toepast in Rusland, want hij moet natuurlijk wel zijn reputatie als 'favoriete oom' hoog zien te houden.
Overigens wel vreemd dat dit in de Nederlandse kranten nauwelijks benoemd is.
https://www.independent.c...information-b2703388.html
Een voorbeeld is dat AI-bot Grok een filter had gekregen voor negatieve dingen over Musk en Trump. Grok bestempelde Musk voorheen als de grootste verspreider van desinformatie en daar is iets tegen gedaan in het algoritme. M.i. is dat een vorm van censuur. Censuur zoals Putin het zelf ook toepast in Rusland, want hij moet natuurlijk wel zijn reputatie als 'favoriete oom' hoog zien te houden.
Dit is iets wat ik overigens wel verwacht. Ik verwacht dat als social media strenger aan banden wordt gelegd het woord 'censuur' al snel is gevonden waarbij extreem rechts vrij snel nieuwe mensen vindt. Dus moeten we het doen op de saaie EU methode; langzaam steeds de duimschroeven een klein stukje aandraaien. Kleine stapjes. Of dat voldoende is? We gaan het zien.AndereKoekoek schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:56:
Het is natuurlijk wel een lastig onderwerp, want filteren van informatie is een vorm van censuur. Waar wij in Europa een vrijheid van meningsuiting kennen.
*knip* s.v.p. geen AI-generated content, dit is niet toegestaan volgens algemeen beleid: https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/
[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 25-02-2025 12:34 ]
Mensen zijn erachter gekomen en hebben de publiciteit gezocht. Zeker gezien ze beweren dat Grok volledig ongecensureerd zou zijn volgens o.a. Musk. De aanpassing is terug gedraaid en de schuld is bij werknemer gelegd. Een werknemer die weer een link zou hebben naar OpenAI.
Staat deels in het eerder vermelde artikel, maar ook bijvoorbeeld hier:
https://www.yahoo.com/new...IId_pW9wAt08Oe_iRcEoh_EpS
[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 25-02-2025 12:35 ]
Het verzet is aan het groeien en aan het consolideren. Wat Trump en Musk hebben gedaan is niet nieuw. Sterker nog; open je e-mail box en je vind waarschijnlijk een voorbeeld ervan. Denk aan de richting van e--mails die zeggen "Je virusbescherming is verlopen. Reageer binnen 48 uur of je loopt gevaar" of "Je International creditcard beveiliging is niet op orde, klik hier om je te verifiëren anders gaat het missen binnen X tijd."dr.lowtune schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:21:
[...]
Iemand aan de overkant van de oceaan moet toch begrijpen hoe extreem destructief Trump bezig is? De VS zit op dezelfde lijn qua stemmen als Rusland, Noord Korea, Wit-Rusland. Laat dat eens bezinken….dat zou een Amerikaan toch pijn moeten doen? Dat zou leden van de GOP toch ook pijn moeten doen? Ze steunen de “commies” van weleer, dat was toch ondenkbaar?
Binnen een maand toont de VS zich als extreem onbetrouwbare partner die openlijk heult met schurkenstaten. De VS en EU zijn ontzettend belangrijk voor elkaar als handelspartners, ik kan me niet voorstellen dat dat geen schade oploopt. Hoe goede deal maak je dan als Trump zijnde?
DOGE heeft dat eigenlijk op grote schaal gedaan. Massa's e-mails versturen naar ambtelijke werknemers. Zeggen dat ze ontslagen zijn en niet hoeven te komen opdagen. DOGE heeft de bevoegdheid niet omt e ontslaan. Maar als jij niet meer naar je werk gaat...dan is er een legitieme reden om je te ontslaan. Ze zetten dus angst en tijdsdruk op je.
Trump en Elon hebben dat op grote schaal gedaan en het was een vooropgezet plan. Je ziet nu langzaam de scheurtjes verschijnen. Elon raakt gefrustreerd dat het niet zo snel gaat als hij wilt. Als mensen zich gewoon verzetten tegen DOGE wordt het uiteindelijk een hele hoop rechtszaken om van die mensen af te komen dat kost tijd en geld. Tegelijk zijn er veel mensen geraakt die pro-Trump waren en stijgt de prijs van eieren maar gewoon dor dus de achterban is aan het slinken.
Het doel was altijd al een soort politieke 'Shock and awe" aanval te doen. De democratie kreupel slaan voor iedereen kan reageren. Ja; er is ernstige schade gedaan in de VS zelf. Ja het zal decennia duren voor de VS zich hersteld als het dat al zal doen. Maar de snelheid waarmee Trump en Elon aan het werken zijn is aan het verminderen. Er komen barrières en mensen krijgen de tijd om na te denken, de plannetjes te doorzien en zich te wapenen.
Mijn verwachting is dat uiteindelijk de wind uit de zeilen is en zowel Trump, de Republikeinen en DOGE stranden in een hele hoop juridische weerstand vanuit de politiek en het volk. Dat is de reden waarom Trump 1 ook grotendeels faalde. Begrijp mij niet fout. intern in de VS liggen de kaarten voor Trump beter dan tijdens Trump 1 en het kan goed zijn dat het Trump alsnog lukt. Maar we zien wel dat de snelheid weg is. Dat Elon en Trump in de VS zelf overal op weerstand beginnen te stoten en dat mensen de tijd krijgen om actieplannen op te stellen als verdediging. Trump heeft nog geen vrij spel tot een autocratie.
Ik heb meer het idee dat al die eilandjes op de achtergrond gestuurd en gefaciliteerd worden door dezelfde netwerken (Thiel etc), maar dat het eilandjes blijven want extreme right is gonna extreme right en net als de GOP vechten ze elkaar regelmatig de tent uit juist omdat ze zijn zoals ze zijn.-Bonalds schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:52:
[...]
MEGA? We geven er nu al teveel aandacht aanHeb dat wel even voorbij zien komen rond de tijd dat Hongarije voorzitter was van de EU; als het uit die hoek komt, weet je genoeg.
Dit dus.
Dit dus. Hun kijkers zijn progressief over het algemeen, dus leidt dat automatisch tot veel kritische artikelen over de Republikeinen en Trump, want dat levert clicks op.edie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:55:
[...]
MSNBC is niet echt 'pro democraten'. Ze zijn gewoon een stuk kritischer op de overheid waardoor het lijkt alsof ze het zijn.
Wat ook veel clicks oplevert zijn kritische artikelen over Hillary's emails, een te oude Biden, inflatie, 'Kamala die vaag doet over haar policies' en weetikveelwat. En dat is iets wat je dus NIET ziet bij rechtse propaganda media als Fox en OAN. Waar MSNBC er is om nieuws te verslaan zitten de laatsten er om het rechtse geluid te verspreiden. Dat is het grote verschil.
Dit dus.
Als Tweakers dusdanig groot wordt dat het niet meer te modereren valt, dan wordt het ook een platform voor propaganda en leugens. Dat is het grote probleem. Social media valt niet te reguleren omdat de platformen niet meer onder controle te krijgen zijn.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:44:
[...]
Ik deel die mening wel. Maar we hebben nu al filterende organen. Zo mag social media van bepaalde grote niet zomaar alles doorvoeren en zijn er op Europees niveau regels hiervoor. (X heeft recentelijk een kogel gemist omdat het niet groot genoeg was om in aanmerking te komen voor bepaalde EU regels).
Het is dus iets wat wel onder de loep ligt.
Ik ben het er mee eens (en verwacht) dat Social Media goed gereguleerd moet zijn. We zien dit ook terug bij Amerikaanse bedrijven. Zo doet Meta momenteel in opdracht van de VS niet meer filteren op bepaalde content maar vooralsnog wel in de EU want ze zijn bang voor rechtszaken.
Social Media is een zwaard dat snijd aan twee kanten. Het kan goed zijn (zoals de discussie hier) maar demakkelijk te absorberen social media (Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok, X) wordt heel vaak en heel snel gebruikt voor propaganda en leugens en de EU dient echt serieus en kritisch hier naar te kijken.
Ik ben het ermee eens dat schaling een groot probleem is van regulatie bij social media. Ik heb daar ook geen echte oplossing voor. (Automatisering, AI en veel moderators hebben is gewoonweg niet voldoende)autje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:17:
[...]
Als Tweakers dusdanig groot wordt dat het niet meer te modereren valt, dan wordt het ook een platform voor propaganda en leugens. Dat is het grote probleem. Social media valt niet te reguleren omdat de platformen niet meer onder controle te krijgen zijn.
Gezien ik sterk het vermoeden heb dat de aanslagen van verwarde mannen 1) rijkelijk betaald worden door Rusland en 2) de VS als vazalstaat van Rusland (dat ik dit ooit nog zou schrijven in non-fictieAuredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:47:
[...] Als de CDU niet veel weet te regelen voor Duitsland zelf op economisch en migratie gebied dan is de kans dat de AfD de grootste wordt aanwezig en die partij zal Europa verscheuren waardoor wij allemaal (inclusief de Duitsers zelf) erop achteruit gaan.

Het migratievraagstuk gaat over economie, namelijk kansongelijkheid. Migratie is een hondenfluitje om de minder bedeelden een zondebok troef te geven. Het ligt niet aan hen, het ligt aan de buitenlanders. Dat wil er maar niet in bij sommigen, en zolang dat zo blijf, blijven we richting extreemrechts hellen.Ik hoop dat ook de bevolking in de EU warm wordt gedraaid voor een sterk EU en dat belangrijke onderwerpen zoals migratie en economie hierbij niet worden geschuwd. Feitelijk moet de politiek rechtse boodschap worden gekaapt. Dit is overigens iets waar de AfD voor bang is want Weidel gaf te kennen dat CDU 'hun' boodschap had gekopieerd maar het niet zou menen. Het grootste gevaar voor extreem rechts is dat andere partijen die niet autocratisch zijn migratie als belangrijk punt overnemen en zo stemmen wegkapen. Dus dat is exact wat we op Europees niveau moeten doen om extreem rechts weg te houden en de EU sterk te houden. Een sterk EU voor een sterke economie voor alle lidstaten. Een sterk EU voor een sterke arm tegen illegale migratie. Een sterk EU voor een sterk Europees leger voor alle lidstaten en door alle lidstaten.
Daarnaast, het migratiestandpunt overnemen werkte voor VVD helemaal niet in het voordeel. Als CDU met AfD gaat regeren, dan krijg je net zo'n poppenkast als hier, of erger: VS. Internationaal zie je dat Nederland inmiddels minder serieus wordt genomen, dankzij Wilders. Ook het electoraat kaap je zo niet weg bij PVV; die wil de kopie niet maar het origineel.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
We moeten stoppen om de Amerikaanse media te beschouwen in het Nederlands perspectief. Amerikaanse media zijn 95% opinieprogramma's en 5% feitelijk nieuws. Zie ook: Wikipedia: Fairness doctrineFunkyTrip schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:45:
[...]
Wat ook veel clicks oplevert zijn kritische artikelen over Hillary's emails een te oude Biden, inflatie, 'Kamala die vaag doet over haar policies' en weetikveel wat. En dat is iets wat je dus NIET ziet bij rechtse propaganda media als Fox en OAN. Waar MSNBC er is om nieuws te verslaan zitten de laatsten er om de het rechtse geluid te verspreiden. Dat is het grote verschil.
Niet dat ik wil beweren dat alle media hier 100% neutraal zijn, maar er wordt wel gepoogd opinie en feit zo veel mogelijk te scheiden: opinies in praatprogramma's, feitelijke rapportage in de journaals. De marge die de journaals hier hebben is kiezen om wel of niet te rapporteren op bepaalde onderwerpen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik weet niet of je iets kan reguleren qua maximum reach en het moeten bewijzen dat je je platform nog kan modereren. Als dat niet lukt: afsluiten.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:21:
[...]
Ik ben het ermee eens dat schaling een groot probleem is van regulatie bij social media. Ik heb daar ook geen echte oplossing voor. (Automatisering, AI en veel moderators hebben is gewoonweg niet voldoende)
Niet meer onder controle van propere poortwachters.autje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:17:
[...]
Als Tweakers dusdanig groot wordt dat het niet meer te modereren valt, dan wordt het ook een platform voor propaganda en leugens. Dat is het grote probleem. Social media valt niet te reguleren omdat de platformen niet meer onder controle te krijgen zijn.
TikTok stond dat nooit. Inmiddels is X, Facebook, Instagram, en die andere populaire social media (m.u.v. Mastodon) vazal van de Amerikaanse overheid. Vooral X is natuurlijk een propagandatool, maar de kwaliteit op Facebook en Insta holt achteruit en tijdens verkiezingen zal dat ook blijken.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Over de aanslagen en de achterliggende oorzaak ben ik het met je eens (Dit heb ik eerder op Tweakers zelf ook al genoemd). De plegers komen uit Syrië en Afghanistan. Landen waar de VS en Rusland niet geheel toevallig veel mensen heeft zitten die voor hun werken. Ik vermoed dat er een vorm van betaling is geweest (niet perse geld maar wellicht ook veiligheidsgaranties voor familie).Jerie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:22:
[...]
Gezien ik sterk het vermoeden heb dat de aanslagen van verwarde mannen 1) rijkelijk betaald worden door Rusland en 2) de VS als vazalstaat van Rusland (dat ik dit ooit nog zou schrijven in non-fictie) zoiets inmiddels ook zouden flikken zie ik dat niet zo positief in. Het gaat immers om de beeldvorming. CDU kan deze vorm van terrorisme moeilijk aanpakken. Ook missen we vanaf nu de inlichtenbron VS (zij ook de EU). We gaan elkaar missen. Vergis je niet, dit is een wisselwerking, maar de VS kan en gaat ook weer uitwisselen met Rusland en vice versa. De banaliteit ten top, en zo zal Europa wellicht eindelijk zwichten voor autocratie. Want van deze twee militaire machten winnen of verliezen hoeft niet als je de informatieoorlog verliest. De VS zit op goudmijnen qua data over EU burgers, en de Amerikaanse bedrijven gaan gewoon meewerken die data over te dragen aan de Feds. Kan via NSLs i.p.v. rechtssysteem.
[...]
Het migratievraagstuk gaat over economie, namelijk kansongelijkheid. Migratie is een hondenfluitje om de minder bedeelden een zondebok troef te geven. Het ligt niet aan hen, het ligt aan de buitenlanders. Dat wil er maar niet in bij sommigen, en zolang dat zo blijf, blijven we richting extreemrechts hellen.
Daarnaast, het migratiestandpunt overnemen werkte voor VVD helemaal niet in het voordeel. Als CDU met AfD gaat regeren, dan krijg je net zo'n poppenkast als hier, of erger: VS. Internationaal zie je dat Nederland inmiddels minder serieus wordt genomen, dankzij Wilders. Ook het electoraat kaap je zo niet weg bij PVV; die wil de kopie niet maar het origineel.
Dat migratie een hondenfluitje is ben ik ook met je eens.
Ik ben het niet met je eens dat we verloren hebben. Dat migratie als topic onvermijdelijk extreem rechts laat winnen en dat inmenging door Rusland en de VS zal verscheuren. Dat is klinkklare onzin wat mensen denken die ook zelfmoord plegen als ze wat tegenslag hebben (sorry dat ik het zo verwoord maar zo zie ik het).
Het topic van migratie wordt ook door CDU gebruikt en dat is een pro-EU en Pro-Oekraine partij. Dat hondenfluitje kan immers door iedere partij worden gebruikt. extreem rechts is niet de enige die dat blaast dus dat argument kan alvast uit het raam.
De inmenging door de VS en Rusland is vervelend maar niet onvermijdelijk en niet altijd effectief. Er valt daar tegen op te treden.
Nee. Ik zie het momenteel positief in voor Europa. Ik weiger ook om het negatief in te zien want ik weiger het om mijzelf het gras voor mijn voeten te maaien. Dat klinkt als een loser mentaliteit en daar doe ik niet aan.
Het gaat me niet eens om de properheid van de poortwachters, maar om het feit dat geen enkele poortwachter de poort meer kan bewaken omdat de poort te groot is.Jerie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:27:
[...]
Niet meer onder controle van propere poortwachters.
TikTok stond dat nooit. Inmiddels is X, Facebook, Instagram, en die andere populaire social media (m.u.v. Mastodon) vazal van de Amerikaanse overheid. Vooral X is natuurlijk een propagandatool, maar de kwaliteit op Facebook en Insta holt achteruit en tijdens verkiezingen zal dat ook blijken.
Het helpt niet dat de Meta's van deze wereld recentelijk, onder invloed van inderdaad hun nieuwe vriendjes in het Witte Huis, de huisregels veranderd hebben zodat er meer fake news verspreid kan worden (en je bijv. gemarginaliseerde groepen weer gewoon mag uitschelden).
Dit soort platformen niet meer toestaan lijkt mij gewoon het beste. Ze kunnen een hoop goede dingen brengen, maar nog veel meer slechte. We hebben het geprobeerd, het werkt niet.
Ik zeg niet dat we verloren hebben; ik gebruikte de bewoording 'wellicht'. Ik zie het met de huidige gang van zaken wel negatief in. Waarom? Omdat ik VS en RU als begaafd zie in information warfare en propaganda. Daarnaast zitten we met een significant percentage (1 op de 5 stemnende) die we kunnen omschrijven als extreemgeks. Dat is niet hetzelfde als extreemrechts maar zoals de VS laat zien dat hoeft ook niet. Gelukkig hebben wij meerpartijenstelsel maar zoals je in Nederland ziet: ook dat kan destructief werken. Het aantal landen in Europa met radicaalrechts in regering ofwel als grootste oppositiepartij is wederom gegroeid na gisteren.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:29:
[...]
Over de aanslagen en de achterliggende oorzaak ben ik het met je eens (Dit heb ik eerder op Tweakers zelf ook al genoemd). De plegers komen uit Syrië en Afghanistan. Landen waar de VS en Rusland niet geheel toevallig veel mensen heeft zitten die voor hun werken. Ik vermoed dat er een vorm van betaling is geweest (niet perse geld maar wellicht ook veiligheidsgaranties voor familie).
Dat migratie een hondenfluitje is ben ik ook met je eens.
Ik ben het niet met je eens dat we verloren hebben. Dat migratie als topic onvermijdelijk extreem rechts laat winnen en dat inmenging door Rusland en de VS zal verscheuren. Dat is klinkklare onzin wat mensen denken die ook zelfmoord plegen als ze wat tegenslag hebben (sorry dat ik het zo verwoord maar zo zie ik het).
Het topic van migratie wordt ook door CDU gebruikt en dat is een pro-EU en Pro-Oekraine partij. Dat hondenfluitje kan immers door iedere partij worden gebruikt. extreem rechts is niet de enige die dat blaast dus dat argument kan alvast uit het raam.
De inmenging door de VS en Rusland is vervelend maar niet onvermijdelijk en niet altijd effectief. Er valt daar tegen op te treden.
Nee. Ik zie het momenteel positief in voor Europa. Ik weiger ook om het negatief in te zien want ik weiger het om mijzelf het gras voor mijn voeten te maaien. Dat klinkt als een loser mentaliteit en daar doe ik niet aan.
Dat is niet hetzelfde als een loser zijn of zelfmoord of niet willen vechten tegen of wat dan ook. Dat wil ik namelijk wel.
Toevallig heb je het tegen iemand die een dierbare heeft verloren aan zelfmoord, die ook nog eens vele tientallen jaren een functie heeft gehad binnen NAVO. Geen idee welke, dat was geheim, ga maar uit van iets technisch en/of inlichtingen. Deze persoon pleegde niet zelfmoord na 'wat tegenslag'. Deze persoon was al jaren ongelukkig en van het padje afgeraakt (vb: dacht dat de glasvezels voor de CIA werden aangelegd. Dat was nog pre-Snowden
Wat betreft raam uit migratieonderwerp. Nee, CDU heeft hier de talking point van AfD overgenonen. Maar aangezien het een economisch vraagstuk van kansenongelijkheid betreft, waarbij rechts niet gaat willen delen, gaat CDU dat niet oplossen (AfD zou het ook niet oplossen, tenzij we het hebben over extreemrechtse praktijken zoals ofwel zuiveringen ofwel dat het riekt naar waardoor mensen vluchten ofwel Duitsland economisch dusdanig onaantrekkelijk maken dat vluchtelingen niet meer komen). Kortom, conservatief rechts gaat in deze extreemrechts in de kaart spelen. Tenzij SPD voldoende tegengas biedt. Zie ik niet gebeuren.
Het kansen ongelijkheid argument is een drogreden en dat is het altijd al geweest. uiteindelijk is het instinct tegen instinct.Jerie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:04:
[...]
Ik zeg niet dat we verloren hebben; ik gebruikte de bewoording 'wellicht'. Ik zie het met de huidige gang van zaken wel negatief in. Waarom? Omdat ik VS en RU als begaafd zie in information warfare en propaganda. Daarnaast zitten we met een significant percentage (1 op de 5 stemnende) die we kunnen omschrijven als extreemgeks. Dat is niet hetzelfde als extreemrechts maar zoals de VS laat zien dat hoeft ook niet. Gelukkig hebben wij meerpartijenstelsel maar zoals je in Nederland ziet: ook dat kan destructief werken. Het aantal landen in Europa met radicaalrechts in regering ofwel als grootste oppositiepartij is wederom gegroeid na gisteren.
Dat is niet hetzelfde als een loser zijn of zelfmoord of niet willen vechten tegen of wat dan ook. Dat wil ik namelijk wel.
Toevallig heb je het tegen iemand die een dierbare heeft verloren aan zelfmoord, die ook nog eens vele tientallen jaren een functie heeft gehad binnen NAVO. Geen idee welke, dat was geheim, ga maar uit van iets technisch en/of inlichtingen. Deze persoon pleegde niet zelfmoord na 'wat tegenslag'. Deze persoon was al jaren ongelukkig en van het padje afgeraakt (vb: dacht dat de glasvezels voor de CIA werden aangelegd. Dat was nog pre-Snowden); het was een kwestie van wanneer. Als je zelfmoord wilt plegen dan doe je dat weloverwogen, doordacht, en in 1x goed (het is geen aandachtstrekkerij, dus zonder de bombarie van Gordon). Het is helaas geen hogere wiskunde hoe je dat geslaagd doet.
Wat betreft raam uit migratieonderwerp. Nee, CDU heeft hier de talking point van AfD overgenonen. Maar aangezien het een economisch vraagstuk van kansenongelijkheid betreft, waarbij rechts niet gaat willen delen, gaat CDU dat niet oplossen (AfD zou het ook niet oplossen, tenzij we het hebben over extreemrechtse praktijken zoals ofwel zuiveringen ofwel dat het riekt naar waardoor mensen vluchten ofwel Duitsland economisch dusdanig onaantrekkelijk maken dat vluchtelingen niet meer komen). Kortom, conservatief rechts gaat in deze extreemrechts in de kaart spelen. Tenzij SPD voldoende tegengas biedt. Zie ik niet gebeuren.
Migratie is een instinct om van een slechte plaats naar een betere te gaan. Dat is wat wij mensen miljoenen jaren hebben gedaan voor de argiculturele evolutie.
Vreemdelingenhaat is een instinct om jou plek te verdedigen tegen mensen die geleid worden door migratie instinct en naar jouw stekkie toe komen. De rest is verpakking.
Als CDU maar laat zien dat ze genoeg aan illegale migratie doen dan neemt de steun voor AfD af. Het belangrijkste daarin is niet migratie maar economische groei. Als Duitsers hun levensstandaard omhoog zien gaan smelt een groot deel van het migratie issue als sneeuw voor de zon.
Ik voorzie dat Duitsland wordt verlamd door de nasleep van Merkel. Niet dat zij het slecht gedaan heeft, maar Duitsland moet aan de slag met:Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:47:
Bureaucratie en automatisering daarvan (je kan je belastingaangifte digitaal doen, maar die wordt nog op papier uitgedraaid, moet 4 fysieke stempels krijgen en je moet maar zien wanneer je je documenten per post krijgt)
Migratie
Energie / stroomnet
Woningbouw
Bestaanszekerheid
AfD
Dat zijn al serieuze problemen waar moeilijk grip op te krijgen is (behalve voor populisten), en jaren plus miljarden gaan kosten, zonder ook nog defensie opbouwen / meer EU / Oekraine er bij.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Duitsland is verlamt door Merkel momenteel. CDU is er om dat op te lossen. Dus wat je zegt klopt maar je bent mijns inzien een fase achter.DropjesLover schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Ik voorzie dat Duitsland wordt verlamd door de nasleep van Merkel. Niet dat zij het slecht gedaan heeft, maar Duitsland moet aan de slag met:
Bureaucratie en automatisering daarvan (je kan je belastingaangifte digitaal doen, maar die wordt nog op papier uitgedraaid, moet 4 fysieke stempels krijgen en je moet maar zien wanneer je je documenten per post krijgt)
Migratie
Energie / stroomnet
Woningbouw
Bestaanszekerheid
AfD
Dat zijn al serieuze problemen waar moeilijk grip op te krijgen is (behalve voor populisten), zonder ook nog defensie opbouwen / meer EU / Oekraine er bij.
Het is vrij duidelijk wat Merz moet doen en hij lijkt dat zelf ook te weten. Als hij de politieke wil ervoor weet te genereren zou een verbetering moeten lukken. En zo niet? Wel dan gaan we zien wat een AfD regering gaat doen...wat ook zal mislukken en daarna bewegen we politiek in Duitsland weer terug naar centrum en links. Ja in die tijd kan er veel schade zijn aangericht en daar moet dan mee worden afgerekend maar gelukkig is dit allemaal te overzien.
Edit - Ook even een vrij belangrijke observatie. Ik betrap sommige mensen hier op self-defeat mentaliteit. Ik begrijp dat door het toenemen van rechtse regeringen en de overwinning van Trump en de druk van Rusland het er duister uit ziet. Maar dat wilt niet zeggen dat extreem rechts automatisch wint en we een autoritair Europa krijgen. Ik merk echter wel dat sommige mensen hier (begrijpelijk) naartoe werken in gedachte.
Dat is echter defeatism.
Defeatism is net zo schuldig aan het veroorzaken van negatieve ontwikkelingen als het actief nastreven ervan. Alleen maar omdat het hier en daar grauw uit ziet wilt niet zeggen dat het is afgelopen. Het is belangrijk om eventuele dreigingen te onderkennen maar ook om altijd strijdvaardig te zijn en uitwegen en oplossingen te zien.
[ Voor 23% gewijzigd door Auredium op 25-02-2025 12:42 . Reden: De angel uit mijn woorden gehaald zodat het wat acceptabeler is. ]
Ik waardeer je optimisme; maar een punt van aandacht is dat extreem rechts niet hoeft te winnen. Zolang ze het maar voor elkaar blijven krijgen dat wij als europa verdeeld en zwak zijn. Dat kan ook als minderheid met een disproportioneel bereik.Auredium schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:21:
[...]
Edit - Ook even een vrij belangrijke observatie. Ik betrap sommige mensen hier op self-defeat mentaliteit. Ik begrijp dat door het toenemen van rechtse regeringen en de overwinning van Trump en de druk van Rusland het er duister uit ziet. Maar dat wilt niet zeggen dat extreem rechts automatisch wint en we een autoritair Europa krijgen. Ik merk echter wel dat sommige mensen hier (begrijpelijk) naartoe werken in gedachte.
Dat is echter defeatism.
Defeatism is net zo schuldig aan het veroorzaken van negatieve ontwikkelingen als het actief nastreven ervan. Alleen maar omdat het hier en daar grauw uit ziet wilt niet zeggen dat het is afgelopen. Het is belangrijk om eventuele dreigingen te onderkennen maar ook om altijd strijdvaardig te zijn en uitwegen en oplossingen te zien.
*knip* s.v.p. geen stroman. Extreem rechts hoeft alleen maar te verliezen door ons te laten samenwerken en positief te blijven. Glas half vol, glas half leeg.-Bonalds schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:01:
[...]
Ik waardeer je optimisme; maar een punt van aandacht is dat extreem rechts niet hoeft te winnen. Zolang ze het maar voor elkaar blijven krijgen dat wij als europa verdeeld en zwak zijn. Dat kan ook als minderheid met een disproportioneel bereik.
*knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk. Terwijl je alleen maar naar het verleden hoeft te kijken. Als extreem rechts zo makkelijk zou winnen zouden ze altijd in de geschiedenis van de mensheid aan de macht zijn en hey...dat is niet het geval dus schijnbaar wint de verdeel en heerss strategie niet gegarandeerd. En kunnen we nu verder gaan want ik geloof dat ik inmiddels mijn punt nu wel bewezen heb.
[ Voor 53% gewijzigd door defiant op 25-02-2025 22:35 ]
En omgekeerd! Mensen die heel fel worden zodra je positief bent over Trump en Musk.Transportman schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:14:
[...]
Helaas herkenbaar, ik heb een collega die ongekend fel wordt zodra je negatief bent over Trump en Musk, dan ga je toch anders kijken naar iemand en het werk dat diegene aflevert. Terwijl hij verder gewoon een prima collega met kennis is waar scherpe discussies mee te voeren zijn, alleen niet over de politiek. Dus die discussies ga ik maar uit de weg, ik kan mij energie wel beter gebruiken.
Dit is inderdaad de manier. Wellicht een idee om die of enige reservering ook te hebben over de Amerikaanse president.Sebazzz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:26:
[...]
We moeten stoppen om de Amerikaanse media te beschouwen in het Nederlands perspectief.
[ Voor 21% gewijzigd door Rene44 op 25-02-2025 13:52 ]
Over MSNBC is Trump de afgelopen dagen niet heel erg positief .. en deze eerste tweet is natuurlijk ook dreigend .. zeker als je dat combineert met de tweet die ik gisteren gedeeld had van de US Attorneys van Washington.
:strip_exif()/f/image/WBlGQ8or7UfhsFoLzlv3TW1v.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt wel alsof er op voorgesorteerd gaat worden dat ze aangeklaagd gaan worden ...
De tweet van daarna als reactie op veranderingen binnen MSNBC is ook wel tekenend.
:strip_exif()/f/image/FnPhrBjiKYAhlmRwlU1IsNTB.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan dit achtergrond artikel van de Guardian er bij:
True free-speech emergency': alarm over Trump's'chilling' attacks on media
:strip_exif()/f/image/WBlGQ8or7UfhsFoLzlv3TW1v.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt wel alsof er op voorgesorteerd gaat worden dat ze aangeklaagd gaan worden ...
De tweet van daarna als reactie op veranderingen binnen MSNBC is ook wel tekenend.
:strip_exif()/f/image/FnPhrBjiKYAhlmRwlU1IsNTB.jpg?f=fotoalbum_large)
Het blijft toch tenenkrommend dat de president van de VS (of welk land dan ook) dat soort teksten de wereld in kan slingeren.
Als alleen al doordat het afsluiten van USAID waarschijnlijk duizenden levens gaat kosten kun je nooit positief zijn over Trump en Musk.Rene44 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:33:
[...]
En omgekeerd! Mensen die heel fel worden zodra je positief bent over Trump en Musk.
Verwijderd
Het valt me op dat hij langere stukken kan schrijven dan 3 zinnen vol met superlatieven.autje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:10:
Het blijft toch tenenkrommend dat de president van de VS (of welk land dan ook) dat soort teksten de wereld in kan slingeren.
Ik weet echt niet meer hoe dit soort uitingen te duiden. Bewust "Flooding the zone with shit" of onbewust omdat het Trump's enige manier van reageren is.duvekot schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:58:
Over MSNBC is Trump de afgelopen dagen niet heel erg positief .. en deze eerste tweet is natuurlijk ook dreigend .. zeker als je dat combineert met de tweet die ik gisteren gedeeld had van de US Attorneys van Washington.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als het onbewust is, is het in ieder geval heel veel projectie.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het taalgebruik ligt wel volledig in lijn met de nieuwe deputy director van de FBI natuurlijk.duvekot schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Persoonlijk heb ik het gevoel tweets te lezen van pubers die hun emoties nog niet kunnen reguleren.
Maar er zijn wel meer gedragingen die neigen naar puberaal gedrag. Tenenkrommend in ieder geval...
Wat zou het IQ zijn van deze man?
Tja, ik weet ook echt niet meer wat ik moet denken. Ik weet dat ik mij niet zou moeten verbazen over wat Trump allemaal roept en toch verbaas ik mij elke keer weer dat ik mij verbaas... Ik kan onderhand mijzelf niet meer volgen. Wat een bizarre shit. Een boze puber welke het machtigste land ter wereld runt.
Ik vind dit bepaald niet presidentieel. Als je ook vergelijkt, met de speech die Obama gaf, nadat Osama Bin Laden was gepakt, en de speech van Trump over al_Baghdadi, is dat echt een klasse apart.autje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:10:
Voorheen zag je dit soort manier van spreken bij wat vroeger bananen-republieken heetten.
Maar ook dat past bij de botte bijl die hij hanteert, om te regeren.
[ Voor 17% gewijzigd door Makaja op 25-02-2025 15:19 ]
omdat ie dat ook niet doet, daar heeft ie een team van mensen voor die namens hem deze dingen de wereld in slingeren puur en alleen maar om te schockeren.autje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:10:
ik heb trump nog nooit op een telefoon iets zien tikken, itt wilders of andere NL politici.
A wise man's life is based around fuck you
Als je de reacties eronder leest krijgt Trump wel de voorkeur. Vraag is natuurlijk hoe representatief die reacties zijn en of hier wat bots aan het werk zijn of nietMakaja schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:17:
[...]
Ik vind dit bepaald niet presidentieel. Als je ook vergelijkt, met de speech die Obama gaf, nadat Osama Bin Laden was gepakt, en de speech van Trump over al_Baghdadi, is dat echt een klasse apart.
Voorheen zag je dit soort manier van spreken bij wat vroeger bananen-republieken heetten.
Maar ook dat past bij de botte bijl die hij hanteert, om te regeren.

Door deze video op MSNBC kwam ik er beter achter hoe schadelijk het ontslaan en wisselen van de Judge Advocate General's Corps (JAG) door Trump is.
De Judge Advocate General's Corps (JAG) hebben dus de macht om tegen een direct bevel van de president in te gaan. Als vertrouwelingen van Trump op deze posities terecht komen, is dat zeer zorgwekkend uiteraard.
De Judge Advocate General's Corps (JAG) hebben dus de macht om tegen een direct bevel van de president in te gaan. Als vertrouwelingen van Trump op deze posities terecht komen, is dat zeer zorgwekkend uiteraard.
Nu Musk's email waarmee hij federale werknemers opdraagt hun werk te verantwoorden niet blijkt te werken, is die email volgens hem niet serieus bedoelt.
Department of Government Efficiency head says he wants to test whether federal employees are ‘capable of replying to an email’
https://www.independent.c...l-employees-b2703536.html
Another member of Trump’s inner circle rebels against Musk’s productivity email: Tulsi Gabbard joins Kash Patel and the DoD in instructing employees not to respond to the email
https://www.independent.c...tml?utm_source=reddit.com
Elon Musk Faces Massive Lawsuit After Menacing Email Ultimatum
https://newrepublic.com/p...ultimatum-accomplishments
State Democracy Defenders Fund filed a newly amended lawsuit in a federal court in California on behalf of unions, businesses, veterans, and conservation organizations saying that Musk’s instructions for federal workers to list and explain five accomplishments from the previous week, or risk losing their jobs, violated the law.
“No OPM rule, regulation, policy, or program has ever, in United States history, purported to require all federal workers to submit reports to OPM,” the lawsuit states, calling the threat of mass terminations “one of the most massive employment frauds in the history of this country.”
Het idee van Trump/Musk zal ook hierbij wel zijn dat alles wat de president opdraagt legitiem is, in dit geval via mandaat wat Trump aan Musk heeft gegeven. De vraag is in hoeverre rechters daar in mee gaan - in laatste instantie mogelijk het Supreme Court.
Department of Government Efficiency head says he wants to test whether federal employees are ‘capable of replying to an email’
Another member of Trump’s inner circle rebels against Musk’s productivity email: Tulsi Gabbard joins Kash Patel and the DoD in instructing employees not to respond to the email
State Democracy Defenders Fund filed a newly amended lawsuit in a federal court in California on behalf of unions, businesses, veterans, and conservation organizations saying that Musk’s instructions for federal workers to list and explain five accomplishments from the previous week, or risk losing their jobs, violated the law.
“No OPM rule, regulation, policy, or program has ever, in United States history, purported to require all federal workers to submit reports to OPM,” the lawsuit states, calling the threat of mass terminations “one of the most massive employment frauds in the history of this country.”
Het idee van Trump/Musk zal ook hierbij wel zijn dat alles wat de president opdraagt legitiem is, in dit geval via mandaat wat Trump aan Musk heeft gegeven. De vraag is in hoeverre rechters daar in mee gaan - in laatste instantie mogelijk het Supreme Court.
Held
*knip* s.v.p. geen linkdrop, geef s.v.p. altijd een korte samenvatting van wat er te zien is op de video.
Overigens mijn dank voor een ieder zijn bijdrage alhier, toont voor mij aan dat er nog hoop is voor de mensheid.
Ik ben wat dat betreft bang dat we weer een stukje geschiedenis gaan mee maken die ongekend is in de wereld geschiedenis tot nu toe. Nu alles op zijn plaats is en alle macht op een poot leunt kan je wachten op het mond doodt maken en het stellen van voorbeelden om nog meer angst te zaaien.
Ik ben wat dat betreft toch wel heel erg teleurgesteld in de medemens en vind op de gemiddelde porno site meer liefde dan op X..
*knip* s.v.p. geen linkdrop, geef s.v.p. altijd een korte samenvatting van wat er te zien is op de video.
Overigens mijn dank voor een ieder zijn bijdrage alhier, toont voor mij aan dat er nog hoop is voor de mensheid.
Ik ben wat dat betreft bang dat we weer een stukje geschiedenis gaan mee maken die ongekend is in de wereld geschiedenis tot nu toe. Nu alles op zijn plaats is en alle macht op een poot leunt kan je wachten op het mond doodt maken en het stellen van voorbeelden om nog meer angst te zaaien.
Ik ben wat dat betreft toch wel heel erg teleurgesteld in de medemens en vind op de gemiddelde porno site meer liefde dan op X..
[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 25-02-2025 22:31 ]
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Dus de man die instaat voor efficiency en minder tijdsverspilling (DOGE), mailt alle federale medewerkers als een soort van test of grap? Klinkt logisch en als tijdsverspilling dan.BadRespawn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:52:
Nu Musk's email waarmee hij federale werknemers opdraagt hun werk te verantwoorden niet blijkt te werken, is die email volgens hem niet serieus bedoelt.

Dit is voor Trump en Musk natuurlijk wel een gevaarlijk precedent wat hiermee is geschapen.BadRespawn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:52:
Wat Musk en Trump zeggen kun je blijkbaar gewoon negeren...
En redelijk coherent.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:20:
[...]
Het valt me op dat hij langere stukken kan schrijven dan 3 zinnen vol met superlatieven.
Lijkt bijna alsof een medewerker het geschreven heeft.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Heel mooi, maar dit willen we van Republikeinen zien.
[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 25-02-2025 22:32 ]
Dat begint met het ze te vertellen. Ik geloof dat de meeste Amerikanen echt niet eens het besef hebben.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:05:
[...]
Zo zeg ik nog wel eens dat het ook beter is om je geld aan nukes uit te geven zodat je 400x de wereld kan vernietigen. Dat ik ook wel begrijp dat het een beter doel is dan het welzijn van de wereld.
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Als je ergens een issue mee hebt, of je ergens niet in kan vinden, prima - maar sla dan niet door in projectie. Immers, zo kom je vast te zitten in pogingen om iets te ontkrachten voor perspectief, en daarmee zet je heel snel heel veel weg alsof het allemaal hetzelfde is.Caelorum schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:05:
[...]
Ik denk dat ik mijn punt niet duidelijk heb gemaakt. Die boeken, artikelen en bronnen zijn ook weer een weerspiegeling van wat die mensen denken. Het is veelal geen keiharde wetenschap. Er zijn dingen die aannemelijker zijn, maar zelfs dan sta je soms voor theorieën en interpretatie die beide aannemelijk zijn. En persoon 1 kiest de ene kant, persoon 2 de andere. En zolang je het maar in een coherent wereldbeeld kan onderbrengen...
Of laat ik het zo zeggen: vrijwel elke expert lijdt uiteindelijk aan tunnelvisie. Door de kennis die je hebt wordt je wereldbeeld beïnvloed.
Ik ben ontwikkelaar van beroep. De wereld in logische regels samenvatten, verbanden zien waar ze niet hoeven te zijn, maar wel nuttig zijn, focussen op connecties ipv entiteiten (graph theory), focus op gebeurtenissen (event-based systemen), dat is waar ik het beste in ben. Dat is ook hoe ik de wereld doorgaans zie.
Ik heb wel eens discussies gehad met de meer artsy wereldverbeteraars en ben er nooit uitgekomen. Hun wereldbeeld is doorgaans compleet anders terwijl ze toch echt ook dezelfde dingen hebben gezien. Frame of reference.
En dan nu terug naar meneer Sachs. Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op echt een fout. Zijn wereldbeeld sluit niet aan bij de mijne, en heel eerlijk gezegd die van @Virtuozzo ook niet echt. Dat kan zijn door mijn onwetendheid, maar ik verwacht eigenlijk ook gewoon domweg een andere interpretatie van gebeurtenissen.
Ik ben @Virtuozzo wel dankbaar dat hij ook bronnen en andere aanknopingspunten aanreikt, zodat verder zelf onderzoek doen mogelijk is.
En daar is geen sprake van. Je projectie hier is op geen enkele wijze van toepassing op de informatie die ik plaats. Ook niet bij persoonlijk perspectief, want dat hou ik strikt gescheiden en het is slechts zelden, indien überhaupt, aanwezig. En dan expliciet geplaatst.
Ja, ik ben het met je eens dat bij expertisepunten in commerciële en sociaal-politieke kringen al snel valstrikken zitten. Je bent niet de eerste die dit opmerkt, ik heb het hier al meermaals gehad over perikelen in deze, zoals bijvoorbeeld het fenomeen wat we “in the room privilege” noemen. Daar heb ik zelfs wat papers en boeken als verwijzing bij geplaatst.
Maar je schiet hier in een reflex die geen basis heeft. Daarmee zet je mij in een hoek met actoren waar veel over te zeggen valt. Op zijn minst is dit niet netjes. Binnen context van discussie hier, maar vooral tegenwoordige ontwikkelingen, is dat bovenal schadelijk.
Het spelbord is er geen van kanten. Het is geen binaire dynamiek. Er is geen raamwerk van logica zoals je dat weergeeft, de crux is die van gedrag binnen kaders van netwerkfenomenen. De meer basale valstrik is dat je er van uit gaat dat we het hier over informatie als zijnde perceptie hebben. En dat is niet zo. Dat kan zo zijn, wanneer mensen met oogmerk van belang informatie inzetten als constructie. Dat persoonlijk belang, indien aanwezig, is iets heel anders dan collectief belang.
Ik zou het waarderen als je niet zomaar de kwast pakt om mensen of zaken een kleur te geven alsof het allemaal hetzelfde is. Als iets niet duidelijk is, stel vragen. Volg de verwijzingen. Toets aanwezige perceptie, maar ook eigen raamwerk van denken.
Dit is niet persoonlijk bedoeld. Ik ga er enkel op in omdat hier een valstrik zit van ons algemeen gevormde Westers denken. Wij veronderstellen een basisdynamiek van logische constructie bij data en object, vergeten daarbij dat dit in de basis vanuit een projectie volgt. Het is als puzzelen vanuit componenten naar constructie en vice versa, waar de realiteit niet geworteld is in dergelijke gedragsdynamiek, maar netwerkfenomenen - waarbij zowel component als geheel als resultaat/consequentie als actor en observeerden eigen gedrag hebben.
Dit is iets waar we in publiek-wetenschappelijke zin pas een jaar of tien mee geconfronteerd worden, met flinke curves van adaptatie en weerstand, onze vorming heeft daarbij eigen inertie. Er ligt een reflex tot generaliseren en wegzetten in associatie bij ons vasthouden aan wat we kennen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dat is inderdaad onderdeel van de essentie van het proces waar hier sprake van is. Als er één rode vlag zou moeten zijn voor mensen die zich vastklampen aan procedureel / rechtsstatelijk / juridisch perspectief dan is het deze zet wel.Cheezborger schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:49:
Door deze video op MSNBC kwam ik er beter achter hoe schadelijk het ontslaan en wisselen van de Judge Advocate General's Corps (JAG) door Trump is.
[YouTube: 'Rogue president': Trump removal of senior military leaders, military lawyers raises alarm]
Er is het spel van Court Circuits en zo door tot aan het Captured Court van SCOTUS. Zeker. En er zijn punten van checks & balances in een systeem wat de afgelopen twintig à dertig jaar in hoge mate gecompromitteerd geworden is voor ruimte tussen regel en realiteit.
En die worden verwijderd.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ahem...BadRespawn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:52:
Even een quote uit dat artikel:
Maar dat staat er helemaal niet. In de x/tweet staat dat hij het maar een triviale vraag vond.Elon Musk schrijft op X dat overheidspersoneel een tweede kans krijgt om verslag te doen van de voorbije werkweek. Doen zij dat niet, dan worden zij ontslagen, zo meldt hij. De Amerikaanse president Donald Trump sprak steun uit voor het initiatief van de miljardair
Ironisch genoeg:
Ehm het beantwoorden van zinloze mails, nee dat is verstandig gel uitgeven...Have you ever witnessed such INCOMPETENCE and CONTEMPT for how YOUR TAXES are being spent?
Ze zijn er wel, maar het is karig. Veel ruimte zullen ze ook niet gaan krijgen. Weing tot geen vrije pers meer en als je dan toch iets de wereld in krijgt worden 'Proud Boys' of, zodra de transformatie naar gestapo gedaan is, de FBI geactiveerd.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:05:
[...]
https://apnews.com/articl...a73a9c66f10ad3a2fbc0df1c1
Wat we moeten gaan beseffen is dat het draaiboek is. Het idee dat er zoiets als bully politics en bullshit politics bestaan treft ons heel makkelijk als surrealistisch.xabre16v schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:16:
Tja, ik weet ook echt niet meer wat ik moet denken. Ik weet dat ik mij niet zou moeten verbazen over wat Trump allemaal roept en toch verbaas ik mij elke keer weer dat ik mij verbaas... Ik kan onderhand mijzelf niet meer volgen. Wat een bizarre shit. Een boze puber welke het machtigste land ter wereld runt.
Maar helaas, het zijn toepassingen.
We hebben die al heel lang buiten de machtsdynamica van geopolitiek en politiek weten te houden, dat is in veel opzichten onderdeel van de algemene orde en het algemeen bestel wat we gevormd hebben na de bloedige lessen uit de geschiedenis. Een proces wat nooit af is, waar wel progressie bij zit.
Het wordt een stuk eenvoudiger wanneer we beseffen dat dit eigenlijk de inzet is. Er is een beweging, grotendeels vanuit extreme rijkdom en grensoverschrijdend gedrag, wat af wil van die ontwikkeling van beschaving.
Het wordt ook een stuk eenvoudiger om zaken een plek te geven wanneer we de actoren en hun handelingen leren te observeren vanuit wat ze zijn, en waar ze vandaan komen, in plaats van vanuit onze perceptie die we bij de positie en het verwachte kader hebben.
Trump is president ja. Onze verwachtingen daarbij zijn een totale mismatch met zijn meetbare realiteit van persoon, belang, positie en dynamiek. Het is alsof een maffiabaasje spontaan op een stoel zit waar hij zou moeten werken voor collectief belang binnen een zich ontwikkelende beschaving.
En dat is het eigenlijk ook gewoon. Maar omdat hij op die stoel zit, omdat hij in het bestel beweegt, verwachten wij dat hij aldus ook conform stoel en bestel is. Daar maakt hij gericht misbruik van.
En die toets komt bij steeds meer op tafel, wat ook logisch is, want we hebben die oefening eigenlijk inmiddels vergeten - te lang niet gedaan.
Is een uitspraak, handeling, actor, belang, netwerk conform, of non-conform?
Dient het collectief belang en bestel, progressie en functionaliteit daarvan? Onderschrijft het de fundamenten en vereisten daarvan? Conform.
Zo niet, non-conform. En non-conform is helaas altijd voorzien van hoekstenen die er niet zijn om een huis te bouwen, maar een hellend vlak. Non-conform is altijd, historische constante, een mechanisme van en transitie naar toxisch.
[ Voor 13% gewijzigd door Virtuozzo op 25-02-2025 16:52 ]
Puur trollen en machtsmisbruik. Mensen weinig tot geen tijd geven om überhaupt te reageren als ze dat al kunnen en mogen. Vervolgens roepen dat de hele club incompetent is. Om maar in Trump woorden te spreken: low-life gedrag van een sneue puber... Maar helaas is er niemand om de irritante puber eens op z'n muil te timmeren.Makaja schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:34:
[...]
Ahem...
E.]
Ehm het beantwoorden van zinloze mails, nee dat is verstandig gel uitgeven...
Het is me niet helemaal duidelijk wat je punt is. Dat Musk flipflopt tussen serieus, grap, oh nee toch wel serieus, past helemaal bij zijn manier van doen. Zo ook dat ie "Doen zij dat niet, dan worden zij ontslagen" triviaal vindt.Makaja schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:34:
[...]
Ahem...
Even een quote uit dat artikel:
[...]
Maar dat staat er helemaal niet. In de x/tweet staat dat hij het maar een triviale vraag vond.
Ironisch genoeg:
[...]
Ehm het beantwoorden van zinloze mails, nee dat is verstandig gel uitgeven...
Verder worden die emails door velen ook niet beantwoord, al dan niet in opdracht van hun superieuren.
Wel is er een grote spam campagne aan zijn adres op touw gezet:
Elon’s Email Demand Is Being Met With ‘Very Rude’ Flood of Spam
After Musk told federal employees to list five accomplishments or be fired, internet users are encouraging people to flood the email with spam
https://www.rollingstone....pam-very-rude-1235278629/
Het past niet enkel bij zijn manier van doen, het is juist doelbewust script. Het forceert een reageren, en dat versterkt zowel verlamming als aanwezigheid van ruis, plus het normaliseert het breken met werkzaamheid van normale, functionele, kaders en manieren om zaken te doen en te regelen.BadRespawn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:51:
[...]
Het is me niet helemaal duidelijk wat je punt is. Dat Musk flipflopt tussen serieus, grap, oh nee toch wel serieus, past helemaal bij zijn manier van doen. Zo ook dat ie "Doen zij dat niet, dan worden zij ontslagen" triviaal vindt.
Verder worden die emails door velen ook niet beantwoord, al dan niet in opdracht van hun superieuren.
Wel is er een grote spam campagne aan zijn adres op touw gezet:
Elon’s Email Demand Is Being Met With ‘Very Rude’ Flood of Spam
After Musk told federal employees to list five accomplishments or be fired, internet users are encouraging people to flood the email with spam
https://www.rollingstone....pam-very-rude-1235278629/
De focus is wederom ons gedrag.
Het is een republikein die dit staat te roepenMikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:05:
[...]
Iets met lezen…
[ Voor 5% gewijzigd door Rene op 25-02-2025 17:40 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
De eerste die letterlijk zo'n playbook heeft opgesteld is Newt Gingrich, hij is ook de eerste die dat toepaste:Virtuozzo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:43:
[...]
Wat we moeten gaan beseffen is dat het draaiboek is. Het idee dat er zoiets als bully politics en bullshit politics bestaan treft ons heel makkelijk als surrealistisch.
The hyperbolic descriptions President Trump has used to describe his political opponents — “the radical left, the Marxists, the anarchists” — come straight out of the playbook of former House Speaker Newt Gingrich...
On when Gingrich delivered a speech to an empty House chamber knowing that on C-SPAN, they only had the camera on the person who was speaking so the audience couldn’t see the empty room
“That was called cam scam. This was one of his first big moments in Washington. ...viewers didn't know the chamber was empty. So when Democrats didn't respond to the charges, it looked like they were guilty. ...
“And then the kind of icing on the cake was that all of the national news networks covered this story. And for the first time, because of the confrontation, Gingrich was on national television and he really arrived as a figure. So he understood how to play the whole news cycle and that story of cam scam incredibly well.”
https://www.wbur.org/here...gingrich-republican-party
"cam scam"
Newt Gingrich: And His List of Words
https://themoderatevoice....ch-and-his-list-of-words/
Below is the list of negative words Newt proposed be used by potential candidates against their opponents: It is from Newt Gingrich’s 1996 GOPAC memo.
:strip_exif()/f/image/tLd5sc19y1s9fD2i26gPt1TS.png?f=user_large)
https://agendatwentytwent...nd-respect-for-opponents/
[ Voor 3% gewijzigd door BadRespawn op 25-02-2025 17:27 ]
Nope: Wikipedia: Becca BalintRene schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:22:
[...]
Het is een republikein die dit staat te roepen
Trump-adviseur wil dat Canada uit FiveEyes wordt gegooid zie https://x.com/eelcobvr/status/1894418787966845039
Bron verhaal is Financial Times.Eelco Bosch van Rosenthal @eelcobvr
Het volgende drukmiddel? Trump-adviseur wil Canada uit FiveEyes gooien, de uitwisseling van inlichtingen tussen VS/Aus/NZe/VK en -nu nog- Canada
Rene schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:22:
[...]
Het is een republikein die dit staat te roepen
Representative Becca BalintRep. Becca Balint
D-Vermont
Democrat(s)-Vermont
*knip* videodrop: we verwachten een samenvatting, samen met waarom het relevant is voor de discussie
[ Voor 78% gewijzigd door polthemol op 26-02-2025 05:58 ]
Misschien moet hij de andere 3 er ook maar uit gooien. Dan kunnen die samen met Canada als FourEyes verder.martwoutnl schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:31:
Trump-adviseur wil dat Canada uit FiveEyes wordt gegooid zie https://x.com/eelcobvr/status/1894418787966845039
[...]
Bron verhaal is Financial Times.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Inderdaad, en ook dat is niet nieuw. Het is al opgemerkt door Jean-Paul Sartre mbt anti-semitisme maar het geldt in het algemeen voor autocratisime, met als voornaamste component:Virtuozzo schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:07:
[...]
Het past niet enkel bij zijn manier van doen, het is juist doelbewust script. Het forceert een reageren, en dat versterkt zowel verlamming als aanwezigheid van ruis, plus het normaliseert het breken met werkzaamheid van normale, functionele, kaders en manieren om zaken te doen en te regelen.
...by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert.
https://www.goodreads.com...-unaware-of-the-absurdity
Oftewel debat en argumenteren is hoofdzakelijk voor de schijn, intussen doen ze alles waar ze me denken weg te kunnen komen om hun zin door te drijven, en daarmee is het gepraat in feite niet meer dan afleiding.
Ze komen er niet altijd mee weg maar dan verzinnen ze wat anders. Je hoeft ook niet iedere veldslag te winnen om toch de oorlog te winnen.
Dan nog is er geen garantie dat ze de oorlog winnen, verzet heeft wel degelijk nut maar daarbij helpt het als we ons niet laten afleiden door de handgebaren waarmee de goochelaar onze aandacht vangt.
Morgen vind er een belangrijke zitting plaats bij het Hooggerechtshof van de Verenigde Staten.
Een vrouw heeft haar werkgever aangeklaagd voor discriminatie omdat ze haar vervangen hadden door een andere medewerker die homofiel was. Ook een andere functie waarvoor ze dacht in aanmerking te komen ging naar een lesbische vrouw.
Voor details.. zie dit artikel:
Ohio woman asks court to weigh in on requirements for reverse discrimination claim
Dit is een zaak die al een tijdje gaande is .. maar past natuurlijk perfect in het huidige plaatje rondom DEI en de huidige positie van de regering Trump.
Voor nog meer achtergrond kan je ook dit artikel van de Washington Post lezen:
Her claim of anti-straight bias could upend discrimination law
Een vrouw heeft haar werkgever aangeklaagd voor discriminatie omdat ze haar vervangen hadden door een andere medewerker die homofiel was. Ook een andere functie waarvoor ze dacht in aanmerking te komen ging naar een lesbische vrouw.
Ohio woman asks court to weigh in on requirements for reverse discrimination claim
Dit is een zaak die al een tijdje gaande is .. maar past natuurlijk perfect in het huidige plaatje rondom DEI en de huidige positie van de regering Trump.
Extra interessant omdat tot nu toe door Trump II itt tot andere vormen van gender diversiteit, homoseksualiteit niet expliciet is genoemd. Mijn theorie is dat dat is omdat Thiel (en een handvol GOP bobos) homoseksueel is.duvekot schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:57:
Morgen vind er een belangrijke zitting plaats bij het Hooggerechtshof van de Verenigde Staten.
Kan lastig worden om wat dat betreft wel consequent te zijn met hun anti-DEI beleid zonder dat die groep doelwit van boosheid wordt zoals wel gebeurt met name met transseksuelen.
Amerika is however niet "van" Rusland, ook niet van China, Taiwan, Europa, Groot Brittanie, Saudi Arabie, Israel, De Kartels in Mexico, of van Incredible India.MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:05:
[...]
Amerika is van iedereen, behalve dan van de Amerikanen. (die kunnen stemmen op door wie ze als volgende genaaid worden)
How do you save a random generator ?
Slechte theorie. Zijn vrij veel oude video's en interviews van Trump waarin hij pro-choice is.. Zelfs voordat Obama daar oke mee was.BadRespawn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:06:
[...]
Extra interessant omdat tot nu toe door Trump II itt tot andere vormen van gender diversiteit, homoseksualiteit niet expliciet is genoemd. Mijn theorie is dat dat is omdat Thiel (en een handvol GOP bobos) homoseksueel is.
Kan lastig worden om wat dat betreft wel consequent te zijn met hun anti-DEI beleid zonder dat die groep doelwit van boosheid wordt zoals wel gebeurt met name met transseksuelen.
Hij is dan wel weer anti LGBTQ, iets wat veel media door elkaar haalt en daardoor wat extra (onnodig) mensen tegen elkaar op zet.
Ben geen voorstander van trump, maar hem enkel pro-gay noemen omdat hij vrienden met Thiel is, is beetje heel kort door de bocht.
In Trump zijn visie is er verschil tussen LGBTQ en gays. En ik denk dat je heel veel nederlanders gaat vinden, die dergelijke mening delen.
Maar goed, er is inmiddels een topic over mocht je die discussie willen voeren
Getriggerd door het RTL 4 journaal:
More than 20 Musk staffers resign over Doge’s ‘dismantling of public services’
More than 20 Musk staffers resign over Doge’s ‘dismantling of public services’
Nu is de vraag hoe vervelend Musk dit vind .. of dat het hem weer ruimte geeft om andere aan te stellen die "meer loyaal" zijn aan Musk.More than 20 civil service employees resigned on Tuesday from Elon Musk’s so-called “department of government efficiency” (Doge), saying they were refusing to use their technical expertise to “dismantle critical public services”.
“We swore to serve the American people and uphold our oath to the constitution across presidential administrations,” the 21 staffers wrote in a joint resignation letter, a copy of which was obtained by the Associated Press. “However, it has become clear that we can no longer honor those commitments.”
Die "G" staat echter wel voor gay/homo. Dat heeft sowieso niets te maken met pro-choice (abortus) - behalve dat Trump (en belangrijker: de mensen die hem in het zadel hebben geholpen en zijn beleid bepalen) vóór of tegen iets is puur afhankelijk van zijn/hun belangen op dat moment. Dus dat ze met "LGBTQ" in praktijk "TQ" bedoelen is op zich niet verbazend.graceful schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:29:
[...]
Slechte theorie. Zijn vrij veel oude video's en interviews van Trump waarin hij pro-choice is.. Zelfs voordat Obama daar oke mee was.
Hij is dan wel weer anti LGBTQ, iets wat veel media door elkaar haalt en daardoor wat extra (onnodig) mensen tegen elkaar op zet.
Ben geen voorstander van trump, maar hem enkel pro-gay noemen omdat hij vrienden met Thiel is, is beetje heel kort door de bocht.
In Trump zijn visie is er verschil tussen LGBTQ en gays. En ik denk dat je heel veel nederlanders gaat vinden, die dergelijke mening delen.
Thiel is niet zomaar een 'vriend' van Trump, hij is één vd mensen die Trump (of beter: Vance) in het zadel heeft geholpen, en is één vd ideologen achter de Trump II agenda oa mbt afbreken vh overheidsapparaat wat DOGE nu aan het doen is.
Het heeft ook weinig te maken met "pro-gay" zijn. Ik noem Trump dan ook niet pro-gay, wat ik zeg en wat duidelijk blijkt uit wat het Trump II kamp er over heeft gezegd en er niet over heeft gezegd, is dat ze niet expliciet anti-gay zijn, itt tot wel expliciet anti-trans.
En dan nu wel een anti-DEI rechtszaak uitgerekend over die ene letter uit LGBTQ die bij de retoriek daarover vanuit het Trump II kamp buiten spel blijft: wel een beetje interessant.
*knip* commentaar op moderatie gaat met de desbetreffende moderator in DM. De discussie over Sachs was eerder al klaar, verder doordrammen heeft geen zin
[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 26-02-2025 09:39 ]
Lees op de financial times dat de mineraal deal rond is. Aangezien het achter een paywall zit kan ik verder niks posten.
Ben benieuwd wat er concreet is afgesproken…
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
In het kader van de veranderingen rondom de media is dit bericht natuurlijk ook wel een bijzondere beweging:duvekot schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
White House to take over press pool amid ‘Gulf of America’ fight with AP
Ik ben benieuwd hoe ze de "media habits" van de Amerikaanse burgers gaan bepalen om op basis daarvan te bepalen welke er dan wel of niet welkom zijn.The White House said Tuesday that it would take over which outlets are allowed into the press pool covering the president, wrestling such control from the White House Correspondents’ Association.
“It’s beyond time the White House press pool reflects the media habits of the American people in 2025,” Leavitt said during a briefing with reporters.
The goal, Leavitt said, is to give new or alternative media companies greater access to the administration while still keeping certain “legacy” outlets in the rotation.
https://www.ft.com/conten...95-4393-a71d-d299aed448e6Rene schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:12:
Lees op de financial times dat de mineraal deal rond is. Aangezien het achter een paywall zit kan ik verder niks posten.
...The original draft’s highly onerous terms — which President Donald Trump presented as a means of Ukraine repaying the US for military and financial aid since Russia’s 2022 full-scale invasion — provoked outrage in Kyiv and other European capitals.
After President Volodymyr Zelenskyy rejected that initial text last week, Trump called him a “dictator” and appeared to blame Ukraine for starting the war.
The final version of the agreement, dated February 24 and seen by the FT, would establish a fund into which Ukraine would contribute 50 per cent of proceeds from the “future monetisation” of state-owned mineral resources, including oil and gas, and associated logistics. The fund would invest in projects in Ukraine.
It excludes mineral resources that already contribute to Ukrainian government coffers, meaning it would not cover the existing activities of Naftogaz or Ukrnafta, Ukraine’s largest gas and oil producers.
However, the agreement omits any reference to US security guarantees which Kyiv had originally insisted on in return for agreeing to the deal. It also leaves crucial questions such as the size of the US stake in the fund and the terms of “joint ownership” deals to be hashed out in follow-up agreements.
In een media briefing zegt Leavitt nu:Rene schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:12:
https://www.theguardian.c...-67be13568f08a7620e84b195Leavitt says there is no update on negotiations on a Ukraine minerals deal and when Volodymyr Zelenskyy will visit the US.
Dus, Oekraïne verkoopt ziel aan de duivel en Europa staat erbij en kijkt ernaar?duvekot schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:24:
[...]
In een media briefing zegt Leavitt nu:
[...]
https://www.theguardian.c...-67be13568f08a7620e84b195
Nee ..ze zegt dat er nog geen nieuws is ...MikeyMan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:36:
[...]
Dus, Oekraïne verkoopt ziel aan de duivel en Europa staat erbij en kijkt ernaar?
Ja leavitt wel, maar dat gaat tegen de uiting van de FT in.duvekot schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:37:
[...]
Nee ..ze zegt dat er nog geen nieuws is ...
Die deal lijkt een investeringsfonds ter grootte van 50% van de minerale opbrengsten die ten goede komt aan bedrijven uit de VS te behelsen. Voor wederopbouw van Oekraïne.
We zitten echt naar een slechte B-film te kijken die niet recenseert wordt. Bij Nieuws Uur kwam laats iemand voorbij die het een en ander wist van al die delfstoffen in Oekraine. Hij wist te melden dat er inderdaad mogelijk grote reservers waren. Echter zijn de schattingen gebaseerd op deels Sovjet Unie data en dat er nog veel onderzoek nodig is om de plekken te identificeren waar je daadwerkelijk aan winning kan doen. Hij schatte de eerste productie op 20 - 25 jaar van nieuwe locaties. Dan is Trump gelukkig al lang dood en begraven.BadRespawn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:21:
[...]
https://www.ft.com/conten...95-4393-a71d-d299aed448e6
...The original draft’s highly onerous terms — which President Donald Trump presented as a means of Ukraine repaying the US for military and financial aid since Russia’s 2022 full-scale invasion — provoked outrage in Kyiv and other European capitals.
After President Volodymyr Zelenskyy rejected that initial text last week, Trump called him a “dictator” and appeared to blame Ukraine for starting the war.
The final version of the agreement, dated February 24 and seen by the FT, would establish a fund into which Ukraine would contribute 50 per cent of proceeds from the “future monetisation” of state-owned mineral resources, including oil and gas, and associated logistics. The fund would invest in projects in Ukraine.
It excludes mineral resources that already contribute to Ukrainian government coffers, meaning it would not cover the existing activities of Naftogaz or Ukrnafta, Ukraine’s largest gas and oil producers.
However, the agreement omits any reference to US security guarantees which Kyiv had originally insisted on in return for agreeing to the deal. It also leaves crucial questions such as the size of the US stake in the fund and the terms of “joint ownership” deals to be hashed out in follow-up agreements.
Ja, maar dat soort dingen hebben ook bijv. Ethiopie in het verderf gestort.HEY_DUDE schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:43:
[...]
We zitten echt naar een slechte B-film te kijken die niet recenseert wordt. Bij Nieuws Uur kwam laats iemand voorbij die het een en ander wist van al die delfstoffen in Oekraine. Hij wist te melden dat er inderdaad mogelijk grote reservers waren. Echter zijn de schattingen gebaseerd op deels Sovjet Unie data en dat er nog veel onderzoek nodig is om de plekken te identificeren waar je daadwerkelijk aan winning kan doen. Hij schatte de eerste productie op 20 - 25 jaar van nieuwe locaties. Dan is Trump gelukkig al lang dood en begraven.
100-jarige lease contracten aan China door een warlord 30 jaar geleden, en alle prima vruchtbare, groene grond is van China terwijl de rest van het land elke paar jaar in het nieuws is vanwege droogte en honger.
Misschien een deal nu, maar wel eentje waar niet meer op terug gekomen kan worden, en later enorme problemen kan geven.
En die president of war lord van toen? Die is al lang de pijp uit, met pensioen (en schaapjes op het droge), of nog steeds aan de macht en heeft geld zat om zich niet om z'n bevolking te bekommeren.
Maar mij lijkt het sterk dat het nu al beklonken zou zijn.
edit
Staat nu ook op de NOS
https://nos.nl/collectie/...l-oekraiense-grondstoffen
Is wel een tactische duidingOekraïne wilde het liefst veiligheidsgaranties koppelen aan deze deal. Dat is, zoals het er nu naar uitziet, niet gelukt. Maar de hoop is dat als Amerika betrokken wordt bij het ontginnen van deze kostbare grondstoffen, Washington ook meer te verliezen heeft als Oekraïne straks bij een overeenkomst met Rusland aan het kortste eind trekt.
Daarbij hopen ze in Kyiv dat Amerika zo in de toekomst ook een reden blijft houden om Oekraïne te steunen, simpelweg om de eigen investeringen niet te verliezen die nodig zullen zijn voor het verder ontwikkelen van deze industrie."
Jammer, Trump moet net zoals Putin niet beloond worden voor de bully-tactieken, in mijn ogen.
Mexico sloot snel een deal
Canada sloot snel een deal
Oekraine sloot (hierop) snel een deal
Ja, zo krijgt de grootste pestkop van het schoolplein / maffia-baas wel snel z'n fanboys mee als goede deal-maker

[ Voor 36% gewijzigd door DropjesLover op 25-02-2025 22:36 ]
BThGvNeOA
Wst wint Oekraïne met deze deal? Dit is puur vanuit de hoop dat de VS ze automatisch meer beschermd, gezien VS ook op Oekraïnes gebied gaat delven?
Te groot om dmv executive order te doen?
71 percent of Trump voters oppose Medicaid cuts: Poll
https://thehill.com/polic...ppose-medicaid-cuts-poll/
GOP Plows Ahead With Budget That Would Slash Medicaid, Food Benefits for Millions
https://www.commondreams....epublicans-advance-budget
Republicans on the House Rules Committee voted late Monday to advance a budget resolution that, if translated into law, would enact painful cuts to Medicaid and federal nutrition assistance, potentially stripping critical benefits from tens of millions of low-income Americans to help fund trillions of dollars in tax giveaways that would flow primarily to the rich.
The rules panel voted 9-4 along party lines in favor of the budget blueprint, setting the stage for a House floor debate and vote as soon as Tuesday evening.
71 percent of Trump voters oppose Medicaid cuts: Poll
https://thehill.com/polic...ppose-medicaid-cuts-poll/
GOP Plows Ahead With Budget That Would Slash Medicaid, Food Benefits for Millions
https://www.commondreams....epublicans-advance-budget
Republicans on the House Rules Committee voted late Monday to advance a budget resolution that, if translated into law, would enact painful cuts to Medicaid and federal nutrition assistance, potentially stripping critical benefits from tens of millions of low-income Americans to help fund trillions of dollars in tax giveaways that would flow primarily to the rich.
The rules panel voted 9-4 along party lines in favor of the budget blueprint, setting the stage for a House floor debate and vote as soon as Tuesday evening.
https://www.geenstijl.nl/...d-met-grondstoffendeal-vs
Dus ook al. Blijft lastig te lezen wat nou het voordeel is van Oekraïne? Europa deelt dus ook niet mee..
Dus ook al. Blijft lastig te lezen wat nou het voordeel is van Oekraïne? Europa deelt dus ook niet mee..
In zekere zin wanneer (private bedrijven van) de VS flink gaan geld gaan pompen in Oekraine, en Rusland weer aanvalt, dat dan de VS wel te hulp komt schieten want het gaat immers niet over mensenlevens en soevereiniteit, maar over keiharde knaken die verloren dreigen te gaan.Fuujii schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:30:
Wst wint Oekraïne met deze deal? Dit is puur vanuit de hoop dat de VS ze automatisch meer beschermd, gezien VS ook op Oekraïnes gebied gaat delven?
En valt Rusland alsnog aan en de VS doet niks, dan heeft Oekraine niks meer of minder verloren dan zonder deze deal.
Ik zou dan wel echt eisen dat de bedrijven enkel langs de bevroren grens mogen gaan zitten en niet veilig in het Westen van het land.
Wat ook logisch zou zijn, want in het oosten zitten net de meeste bodemschatten.
BThGvNeOA
Dit topic is gesloten.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.