[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.420.528 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
Danfoss schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:09:
[...]

Tja... Dat continu aanhalen van 'unelected' is pure stemmingmakerij. In NL zijn de ministers ook niet gekozen maar benoemd. We zeggen toch ook niet de hele tijd 'de ongekozen premier Schoof'. Musk heeft een positie gekregen van de President en voert met dat mandaat nu dingen uit.
Een groot en cruciaal verschil is wel dat onze ministers verantwoording af moeten leggen aan gekozen volksvertegenwoordigers, en Musk niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:29:
[...]

Is het een mensenrecht om als transgender mee te mogen doen aan sportevenementen in de categorie van je doelgeslacht?
Misschien flauw maar ik ga toch een tegenvraag stellen: Is het een mensenrecht om te wonen in een kuststreek die tot een nieuwe riviera ontwikkeld kan worden? Ook in Nederland moeten mensen soms gedwongen verhuizen omdat er een weg of een woonwijk wordt gepland waar ze wonen en dat vinden wij ook geen schending van mensenrechten. Dus waarom vinden wij de plannen van Trump voor Gaza dan wel een schending van mensenrechten?

Ik wil met bovenstaand voorbeeld laten zien dat het gevaarlijk is om te nitpicken op één onderdeel terwijl het geheel in acht moet worden.

De maatregel tegen transgender-sporters is een onderdeel van meerdere maatregelen die genomen zijn tegen transgenders. Misschien zijn de maatregelen an sich niet direct een schending van mensenrechten, maar de optelsom van alle maatregelen is wel degelijk een schending van mensenrechten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Waaj das inderdaad een flauw vergelijk. Massa deportatie vergelijken met deze gender discussie is m.i. net zo goed gevaarlijk. Net als dat je mij nu woorden in de mond legt.

Natuurlijk moet het grotere plaatje niet uit het oog verloren worden. Maar specifiek voor sporten waarin fysiek belangrijk is, is het m.i. wel een punt waar ik me enigszins in kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:46
Waaj schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Misschien flauw maar ik ga toch een tegenvraag stellen: Is het een mensenrecht om te wonen in een kuststreek die tot een nieuwe riviera ontwikkeld kan worden? Ook in Nederland moeten mensen soms gedwongen verhuizen omdat er een weg of een woonwijk wordt gepland waar ze wonen en dat vinden wij ook geen schending van mensenrechten. Dus waarom vinden wij de plannen van Trump voor Gaza dan wel een schending van mensenrechten?
Omdat een hele bevolkingsgroep gedwongen wordt te verkassen, omdat ze door een Zionist en een Amerikaanse machtswellusteling tot persona non grata zijn verklaard. Totaal niet te vergelijken met Nederland, aangezien veel van die mensen een nieuwe woning krijgen toegewezen of een som geld krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:04

J2S

MikeyMan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:05:
@Waaj das inderdaad een flauw vergelijk. Massa deportatie vergelijken met deze gender discussie is m.i. net zo goed gevaarlijk. Net als dat je mij nu woorden in de mond legt.
Hoezo? In beide gevallen willen ze een groep mensen het bestaan onmogelijk proberen te maken.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:10
MikeyMan schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:05:
@Waaj

Natuurlijk moet het grotere plaatje niet uit het oog verloren worden. Maar specifiek voor sporten waarin fysiek belangrijk is, is het m.i. wel een punt waar ik me enigszins in kan vinden.
Ik ook herinner me nog die mma vechtster Fallon Fox kan me eigen wel voorstellen dat je daar niet tegen wil vechten als geboren vrouw

Maar om ze uit te sluiten in elke sport gaat nergens meer over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

J2S schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:08:
[...]

Hoezo? In beide gevallen willen ze een groep mensen het bestaan onmogelijk proberen te maken.
Nadenken of er op fysieke gronden niet meegedaan mag worden aan (professionele) sportevenementen is hetzelfde als het bestaan onmogelijk maken ja?

@bie100 100% mee eens.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 06-02-2025 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:41

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Er is nog een onderliggende reden voor dit soort scope.

De inertie van politiek geloofsgedrag. Wat alle varianten van autoritarisme of stromingen met integrale predisposities voor autoritarisme altijd cultiveren is precies dat: die inertie voor generationele overdracht.

Onderschat dit niet. Het is een enorme factor, en integraal doel / mechanisme. We zien dit bij alle varianten, van een GOP tot een CDA en VVD.

Effectief kweekt men strata van sociaal-economische geografie waar men binnen de zuil blijft. Kritiek daarbij is meer nog dan de aanwezigheid van vijandsbeeld het ontbreken van stimuli / blootstelling van anders denken. Impetus van progressie, van nota bene juist de waarden die in PR gepretendeerd worden (Jesus is love, right, nope. Freedom is fundamental, right, nope).

Seksualiteit als spectrum is inherent gekoppeld voor groepsdynamica aan flexibiliteit van denken en adaptief vermogen van kringen tot omgang met rigiditeit / inertie.

Dit is waarom dit soort cycli altijd dat soort segmenten op de korrel nemen, en liefst ze koppelen aan de vijandsbeelden. Het gaat om het denken, om de vereiste rigiditeit voor volgzaamheid, de vereiste inertie van passiviteit.

Alles wat anders is vormt een bedreiging bij die te cultiveren patronen.

Homoseksualiteit, transgender, het is het patroon door heel de menselijke geschiedenis heen. Doelmatig, bewust.
Yep, al bewust van. Welkom bij het keurslijf. Het wordt pas echt "leuk" wanneer de criteria's verschuiven en mensen door beginnen te krijgen dat zij niet langer meer voldoen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48

hamsteg

Species 5618

DevWouter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:17:
[...]

Jouw post blijft nog steeds een poging om een groep mensen te marginaliseren waardoor je identiteitspolitiek in de VS goed praat.
Dit gaat mij te ver. Het bestaan als persoon als individu (in het hoofd), staat los van zijn handicap (in het lichaam). Dat jij in een verkeerd lichaam geboren bent accepteer ik voorde volle 100%. Ik heb fijne gesprekken, voel me niet onveilig of bedreigd op welke manier dan ook (en ik hoop dat dat voor mijn vrienden/tegenspelers ook zo is).

Met name man naar vrouw transities hebben echter het voordeel van twee werelden (natuurlijk ook de nadelen). Het is niet voor niets dat bij vele sporten verschillende klassen zijn in gewicht en vakkundigheid om te voorkomen dat het lichamelijke voordeel de boventoon voert. Bij gehandicapten sporten zijn classificaties of gradaties waardoor de uiteindelijke winnaar niet automatisch de snelste, verste is of weet ik veel welke lat er gebruikt wordt. Het ontkennen dat er verschillen zijn is in feite zo net discriminerend als het uitsluiten van deze groepen.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Trump: arme vrouwen, stel je voor dat ze verliezen tegen een transpersoon.
Ook Trump: misschien moeten we abortus toch federaal verbieden.

Laten we niet doen alsof Trump ook maar iets geeft om vrouwenrechten. Dit heeft niks te maken met vrouwen beschermen en alles met Trans personen te demoniseren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ErikT738 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Ik praat niets goed, ik benoem de "culture war" enkel voor wat het is; afleiding om het volk verdeeld te houden.
Je vergeleek het met etnische zuiveringen en benoemt dat de impact minimaal is.

De opmerking dat het andere zaken belangerijk zijn ben ik mee eens, maar dat betekent niet dat dit ze belangerijker zijn. Sterker, dit soort "culturele aangelegenheden" zijn vaak bepalender voor die andere zaken omdat ze invloed hebben op de mate van acceptatie.

En daar zit, onbewust, het probleem: Omdat iemand niet voldoende aandacht heeft om die brandslang van stront te bevechten besluit die persoon om bepaalde onderwerpen te laten voor wat het is.
En daardoor onstaat er een tweede, onbewust, probleem: Men maakt kiest ervoor om het ene onderwerp onbelangerijker te vinden dan het ander. Zo heeft die persoon het excuus om er minder aandacht aan te geven.

In dit specefiek geval: Het is beide belangerijk en beide hebben aandacht nodig. En nee, ook ik heb niet voldoende aandacht, maar ik probeer ook niet het ene onderwerp te verkiezen boven het ander. Ik accepteer wel dat ik alleen niet voldoende vermogen hebt om elk onderwerp de aandacht te geven die het vereist.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Kheos schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:22:

Laten we niet doen alsof Trump ook maar iets geeft om vrouwenrechten. Dit heeft niks te maken met vrouwen beschermen en alles met Trans personen te demoniseren
het enige waar Trump om geeft is aandacht en zichzelf verrijken. *knip*, wat minder lomp mag ook wel.

[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 07-02-2025 15:10 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

hamsteg schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:21:
[...]

Met name man naar vrouw transities hebben echter het voordeel van twee werelden (natuurlijk ook de nadelen). Het is niet voor niets dat bij vele sporten verschillende klassen zijn in gewicht en vakkundigheid om te voorkomen dat het lichamelijke voordeel de boventoon voert. Bij gehandicapten sporten zijn classificaties of gradaties waardoor de uiteindelijke winnaar niet automatisch de snelste, verste is of weet ik veel welke lat er gebruikt wordt. Het ontkennen dat er verschillen zijn is in feite zo net discriminerend als het uitsluiten van deze groepen.
En daarom kunnen sportfederaties zelf besluiten welke criteria belangrijk zijn om in een categorie mee te mogen doen. Daar is geen fascist voor nodig die alleen onderbuiken wil aanspreken.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DevWouter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:12:
[...]

Yep, al bewust van. Welkom bij het keurslijf. Het wordt pas echt "leuk" wanneer de criteria's verschuiven en mensen door beginnen te krijgen dat zij niet langer meer voldoen.
Maar dat krijgen mensen niet door, althans, niet vóór de curve. Enkel de segmenten waar consistente historische cyclus, daar zit geheugen. De rest, die lopen te laat tegen de lamp.

Dat gezegd, het is iets waar ik voor het Nederlandse gespannen op zit te wachten, aangezien de Amerikaanse lijnen vrij nauwgezet gevolgd worden, al zal bij ontbreken van sociaal-culturele frames meer prioriteit liggen dan in de VS op het cultiveren voor rigiditeit & inertie.

Dat is in de VS al lang en breed niet meer nodig, en dat is primair een onderwerp van informatie ecosystemen. Het media landschap, de hier nog steeds te weinig in beeld aanwezige ontwikkelingen van Pink Slime / AI automatisering / Feeds, en in algemene zin de valse zuilen van zowel traditionele als online media, met elk hun eigen strata en segmenten voor perceptie management.

Er zit wel enige ironie in variabelen van schaal, voor de Nederlandse ontwikkelingen komt het eigenlijk neer op het equivalent van lokale ontwikkelingen in de VS - klein landje in verhouding. Dat schept wel wat ruimte die óf genomen, of gevuld zal worden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Kijk er in ieder geval niet gek van op als transgenders straks ook worden uitgesloten van werk en worden geweerd uit winkels, clubs, pretparken en restaurants. Die kant gaat het wel erg rap op.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 06-02-2025 12:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Dit gaat mij te ver. Het bestaan als persoon als individu (in het hoofd), staat los van zijn handicap (in het lichaam). Dat jij in een verkeerd lichaam geboren bent accepteer ik voorde volle 100%. Ik heb fijne gesprekken, voel me niet onveilig of bedreigd op welke manier dan ook (en ik hoop dat dat voor mijn vrienden/tegenspelers ook zo is).

Dit is een poging om een gevaar (welke niet nader beschreven wordt) te correleren met oneerlijk voordeel in sport. Zoals ik eerder aangaf zijn sportfederaties altijd bezig om oneerlijk voordeel te beperken. En veel sportfederaties zijn bezig om de scheiding tussen man en vrouwen te vervangen door iets anders. Zo zijn er vrouwelijke topsporters die op een dusdanige eenzame hoogte staan dat ze liever in de mannencompetitie willen.

Zoals ik aangaf gaat het over identiteitspolitiek. Trump is dus vooral bezig om sport in de traditionele geschieden wereld te houden. Dit terwijl daar geen behoefte voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DevWouter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:26:
[...]

Je vergeleek het met etnische zuiveringen en benoemt dat de impact minimaal is.

De opmerking dat het andere zaken belangerijk zijn ben ik mee eens, maar dat betekent niet dat dit ze belangerijker zijn. Sterker, dit soort "culturele aangelegenheden" zijn vaak bepalender voor die andere zaken omdat ze invloed hebben op de mate van acceptatie.

En daar zit, onbewust, het probleem: Omdat iemand niet voldoende aandacht heeft om die brandslang van stront te bevechten besluit die persoon om bepaalde onderwerpen te laten voor wat het is.
En daardoor onstaat er een tweede, onbewust, probleem: Men maakt kiest ervoor om het ene onderwerp onbelangerijker te vinden dan het ander. Zo heeft die persoon het excuus om er minder aandacht aan te geven.

In dit specefiek geval: Het is beide belangerijk en beide hebben aandacht nodig. En nee, ook ik heb niet voldoende aandacht, maar ik probeer ook niet het ene onderwerp te verkiezen boven het ander. Ik accepteer wel dat ik alleen niet voldoende vermogen hebt om elk onderwerp de aandacht te geven die het vereist.
En precies dat is een balansoefening die nog steeds vrijwel volledig ontbreekt in het publieke debat. De reflex is juist om precies dat te doen wat het verkeerde is: negeren van de primaire arena - het gedrag van de burger - en het negeren van de cultural engineering scope.

Bot gezegd, de eerste reflex van de spreekwoordelijke burger, bij afwezigheid van een media debat wat hierin corrigeert, is precies dat waar autoritarisme op navigeert.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48

hamsteg

Species 5618

P-Rock schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:33:
Kijk er in ieder geval niet gek van op als transgenders straks ook worden uitgesloten van werk en worden geweerd uit winkels, clubs, pretparken en restaurants. Die kant gaat het wel erg rap op.
Dat is hier toch al gebeurd in een sollicitatieadvertentie? Amerika volgt Nederland!

[ Voor 15% gewijzigd door hamsteg op 06-02-2025 12:47 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Maar dat krijgen mensen niet door, althans, niet vóór de curve. Enkel de segmenten waar consistente historische cyclus, daar zit geheugen. De rest, die lopen te laat tegen de lamp.
It's never about you, until it is. ;)
Dat gezegd, het is iets waar ik voor het Nederlandse gespannen op zit te wachten, aangezien de Amerikaanse lijnen vrij nauwgezet gevolgd worden, al zal bij ontbreken van sociaal-culturele frames meer prioriteit liggen dan in de VS op het cultiveren voor rigiditeit & inertie.

Dat is in de VS al lang en breed niet meer nodig, en dat is primair een onderwerp van informatie ecosystemen. Het media landschap, de hier nog steeds te weinig in beeld aanwezige ontwikkelingen van Pink Slime / AI automatisering / Feeds, en in algemene zin de valse zuilen van zowel traditionele als online media, met elk hun eigen strata en segmenten voor perceptie management.

Er zit wel enige ironie in variabelen van schaal, voor de Nederlandse ontwikkelingen komt het eigenlijk neer op het equivalent van lokale ontwikkelingen in de VS - klein landje in verhouding. Dat schept wel wat ruimte die óf genomen, of gevuld zal worden.
De tools die in Amerika gebruikt worden zijn vooral gericht op traditie of maken gebruik van traditie. Iets waar Amerika zich aan vast klampt omdat het geen historie kent. Het voordeel van Europa (en ook Nederland) is de grote fragmentatie van identiteiten, zolang die fragmentatie blijft (en dat is "big if") zie ik geen aanleiding om te vermoeden dat de ontwikkeling in de VS op dezelfde snelheid hier doorgevoerd kan worden.

Maar... Dat is de snelheid. Het is dan ook mijn stille hoop dat progressieve elementen sneller blijven ontwikkelen waardoor dit soort traditionele conservatieve elementen altijd achter blijven lopen in de EU en NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
CornermanNL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:45:
[...]

Het hele probleem in een notendop. Oppervlakkig lijkt er voor veel mensen individueel niets te veranderen, echter de processen die in gang zijn gezet zijn levensgevaarlijk.
Het ging over mensen hier, zeg gerust wat er de laatste paar weken "in gang gezet is" dat zo levensgevaarlijk is voor de doorsnee belg/nederlander.
Terugdraaien blijkt moeilijk omdat je dan echte oplossingen moet bieden en uitvoeren voor allerlei problemen. Iets dat Trump en Co (opvolging ook) niet hoeft te doen. Ze hoeven alleen maar te schreeuwen hoe slecht hun voorganger het gedaan heeft en hoe gevaarlijk de "buitenlander" is.
Neen, wat een EO kan doen kan een EO ognedaan maken. Dat is waar biden ook mee startte: een groot deel vanwat trump invoerde direct terug afschaffen.

https://edition.cnn.com/i...s/biden-executive-orders/
En waar voorheen mensen nog wisten waarom een bepaalde politieke stroming gevaarlijk is, is het nu gewoon geaccepteerd en genormaliseerd. Kijk in Nederland naar Wilders, de CP 86 (wie kent ze nog) is voor minder steden en wijken uitgeslagen.
Dus ja er is zeer veel veranderd in de sociale cohesie en het besef van hoe belangrijk vrijheid, democratie en een rechtstaat zijn. Voor de economische mens (diegene aan de goede kant van de streep) lijkt er niet veel aan de hand. Maar het tegendeel is waar.
VB in belgie en pim fortuyn in nederland zijn er ver voor trump, je kan eerder aanhalen dat ze de mosterd van hier haalde dan omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
https://edition.cnn.com/2...xecutive-order/index.html
A federal judge has blocked the Trump administration from enforcing its anti-trans prison policy against three transgender women currently housed in women’s facilities at federal prisons.

Tuesday’s ruling from US District Judge Royce Lamberth represents another legal setback for a divisive executive order issued by President Donald Trump on his first day in office.

Among other things, the executive order from Trump requires officials to ensure that transgender women detained in federal facilities be housed in men’s facilities and prohibits the Bureau of Prisons from providing gender-affirming care to inmates.
Federal judge blocks Trump’s executive order to end birthright citizenship

A second federal judge on Wednesday blocked President Donald Trump’s executive order that seeks to end birthright citizenship, saying it’s likely unconstitutional and “runs counter to our nation’s 250-year history of citizenship by birth.”

The nationwide preliminary injunction from US District Judge Deborah Boardman is a significant ruling against Trump’s Day 1 order, which was swiftly met with legal challenges and put on hold days later by a separate judge.
Om aan te tonen dat de "rule of law" in de VS wel degelijk nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Hou wel in het achterhoofd dat daar een projectie bij zit. Diegenen waar je dat op richt zitten niet in die hoek. Je reageert van uit dat sterker, maar wel de verkeerde richting uit, met rigiditeit in respons.
Nogmaals juist niet, merk op dat ik bewijzen lever waarom en bewijzen vraag van de beweringen.

Ook aan jou bijvoorbeeld, en die blijven altijd uit. Je herhaalt dan dezelfde (ongefundeerde) beweringen een aantal dagen later.

Ik ben gerust open om te aanvaarden dat trump al een dictator is(defacto of wettelijk) maar op dit moment heb ik daar nog geen enkele bewijs van gezien.

Integendeel zoals ik hierboven post zie je rechters bepaalde EO's van trump al tegenhouden

Komen er veel demonstraties tegen die acties, beginnen democraten wettelijk op te treden en zijn de eerste republikeinen die openlijk kritiek beginnen te uiten en trump afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
bulle bas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:51:
[...]

Beetje advocaat van de duivel: hoeveel steunbewijs hebben we dat de inlichtingendiensten complicit zijn? Hoe houdbaar is een tegenargument dat de diensten zichzelf domweg verdronken hebben in een shitload aan data?
Geen, maar dat stopt veel ervan niet te beweren dat ze dat wel zijn, de bewijzen zijn veelal heel ver gezocht en nooit gedetaileerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vraag blijft natuurlijk wel wat de supreme court ervan maakt.

Leuk dat een lokale rechter zegt dat het niet mag, maar het is al lang en breed gebleken dat de supreme court een nogal eigen lezing van de wet er op na houdt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:01:
[...]

In de VS? Pijnlijk veel. Grotendeels een non-topic hier, maar dit zijn geen nieuwe issues. Integendeel, het zijn perikelen die al sinds voor WOII spelen. Wij zien het als gescheiden doosjes van organisatie en instelling, daar is eigenlijk nooit echt sprake van geweest. We kennen een dossier Hoover, maar hebben zelden idee hoeveel van de top van een FBI bijverdient na loopbaan bij georganiseerde misdaad, buitenlandse inlichtingendiensten, en nog erger. En vaak al tijdens.

Begrijp me niet verkeerd, het is een grijze wereld van netwerken waar iets zowel waar als onwaar, voor als tegen, nuttig als schadelijk, gebonden als ongebonden kan zijn. De VS hebben nooit echte mechanismen van toezicht ontwikkeld, wel mechanismen van gebruik.
Hoover is generaties geleden, we spreken van 2025 niet 1965 , geef gerust directe bewijzen van nu.
Anders is dit niet meer dan op het niveau van maga zelf, die beweren ook dat er geen coup was en dat het een false flag was gedaan door de deep state, grappig dat je daar op dezelfde lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
RobinHood schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:00:
Vraag blijft natuurlijk wel wat de supreme court ervan maakt.

Leuk dat een lokale rechter zegt dat het niet mag, maar het is al lang en breed gebleken dat de supreme court een nogal eigen lezing van de wet er op na houdt.
De vorige keer oordeelde scotus grotendeels zoals je zou verwachten en zijn er een aantal van trump zijn eo's daar gesneuveld, ik verwacht nu niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

k995 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:49:

Om aan te tonen dat de "rule of law" in de VS wel degelijk nog werkt.
Dat een rechter een uitspraak doet wil niet zeggen dat er ook naar gehandeld wordt.

Kijk naar het eerdere voorbeeld die ik je gaf over bepaalde subsidies die geblokkeerd zijn door Trump. Twee rechters hebben uitspraak gedaan en hebben Trump's EO van tafel geveegd en nog steeds zijn de subsidies geblokkeerd.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Als ik deze thread zo een beetje volg, valt me wel op dat Trump een soort aangeboren talent heeft om mensen echt tegen het plafond te krijgen, en de boel flink te polariseren en escaleren. Hij staat vervolgens langs de zijlijn te wachten om te kijken wat er gebeurt na z’n “handgranaat” en raapt de kruimels op om ermee te cashen. Best bijzonder. Zou ook kunnen verklaren waarom er zo weinig weerstand van de democraten lijkt te zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
k995 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:44:
[...]

VB in belgie en pim fortuyn in nederland zijn er ver voor trump, je kan eerder aanhalen dat ze de mosterd van hier haalde dan omgekeerd.
Als je jezelf zou inlezen rond de aanleiding tot WW1, WW2, liefst alles uit de eeuw daarvoor ook nog en natuurlijk de Business Plot die ik eerder vandaag nog aanhaalde, gepaard met kennis over wie / wat / waar de lijnen in de afgelopen tientallen jaren heeft uitgezet om op het huidige punt in de tijd uit te komen, dan zou je zien dat je hier redelijk selectief aan het reageren bent en dat er wat zaken over je heen lijken te vliegen.

Wat @Virtuozzo volgens mij als punt probeert te maken is dat bruin gedachtengoed nooit weg is geweest en dat de huidige verslapping van instanties (nee, je kan niet zeggen dat dit niet zo is na het leegroven van de Treasury) een terugkerend fenomeen is.

Het is niet weg geweest en er is niets geïntroduceerd. That's the point.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
olafmol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:08:
Als ik deze thread zo een beetje volg, valt me wel op dat Trump een soort aangeboren talent heeft om mensen echt tegen het plafond te krijgen, en de boel flink te polariseren en escaleren. Hij staat vervolgens langs de zijlijn te wachten om te kijken wat er gebeurt na z’n “handgranaat” en raapt de kruimels op om ermee te cashen. Best bijzonder. Zou ook kunnen verklaren waarom er zo weinig weerstand van de democraten lijkt te zijn.
Dit komt wel overeen met wat ik hier laatst ergens een paar keer bedoelde:
https://www.404media.co/y...-your-way-out-of-fascism/
“The reality is you are oxygenating the things these people are saying even as you purport to debunk them,”
Oftewel: als een fascist je voetbalvereniging heeft overgenomen, ga je dit dan oplossen door er (alleen) over te posten?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Stukfruit schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:15:
[...]

Dit komt wel overeen met wat ik hier laatst ergens een paar keer bedoelde:
https://www.404media.co/y...-your-way-out-of-fascism/

[...]

Oftewel: als een fascist je voetbalvereniging heeft overgenomen, ga je dit dan oplossen door er (alleen) over te posten?
Hahaha. Ja idd, “someone is wrong on the internet”. En dan niet eens meer het internet, maar nu ook IRL. Helaas zijn wel (vrijwel) allemaal armchair-generals geworden, vrees ik. En “de jeugd” durft al niet eens meer te bellen, alles moet via digitale kanalen want oh wee als je eens weerstand of een tegengeluid ondervindt. Daar gaan we het ook niet mee winnen ben ik bang. En ik doe het zelf net zo hard. Are you a pig or a chicken? Ik vrees voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
k995 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:02:
[...]

De vorige keer oordeelde scotus grotendeels zoals je zou verwachten en zijn er een aantal van trump zijn eo's daar gesneuveld, ik verwacht nu niet anders.
*knip*, geen commentaar op andermans manier van posten.

[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20
ManiacsHouse schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:44:
[...]

Wellicht hebben de armen daar gemiddeld meer op Harris gestemd en krijgen ze nu straf? Ik roep maar wat. Maar eerlijk gezegd zou het me niet eens verbazen....
Precies andersom, de rural gebieden zijn naar Trump gegaan. Daardoor was het nog best spannend (volgens de wiki), met 52 / 46%.
Kheos schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:22:

Het gaat niet om vrouwenrechten, het gaat om sport. En sport is 99% een religie in de VS...

[ Voor 38% gewijzigd door DropjesLover op 06-02-2025 13:29 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:11
k995 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:58:

Integendeel zoals ik hierboven post zie je rechters bepaalde EO's van trump al tegenhouden
En toch zie je dat (ondanks 2 uitspraken van 2 verschillende federale rechters) Trump gewoon stug volhoudt in zijn beleid.

Ofwel: er komt een EO die funding stopzet, vervolgens zijn er 2 onafhankelijke rechters die dat ongedaan maken, en toch is de funding nog steeds stopgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Glashelder schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:12:
Zo vind ik bijv. ook dat operaties of geslachtsveranderende behandelingen absoluut verboden moeten worden onder de 18. Voor die leeftijd ben je absoluut niet in staat de consequenties goed te overzien.
Het is (ook) niet mijn expertisegebied maar ik heb gehoord (zie ook Wikipedia: X-chromosoom) dat er naast XX (vrouw) en XY (man) een hele serie uitzonderingen / gevallen met erfelijke afwijkingen zijn. Baby's die geboren worden en dat de verloskundige met al zijn/haar fysiologische kennis niet kan zeggen: jongetje of meisje. Soms is een operatie nodig na de geboorte.

offtopic:
Overigens begrijp ik dat ongeveer de eerste 9 weken de foetus in ALLE gevallen vrouwelijk is. Pas daarna komt een scheiding.

Al die mensen met pech mogen nu aan de kant gaan zitten doen alsof ze er niet zijn. Puur omdat het onderwerp succesvol is gekaapt door GOP voor politieke doeleinden. GOP heeft voorafgaand aan de verkiezing 200 miljoen besteed aan een mediacampagne om de dems negatief te linken aan het gender thema. Succesvol of niet (benieuwd of Pew Research dit inzichtelijk gaat krijgen), onder de streep mogen alle pechgevallen, dus noch XX noch XY aan de kant gaan zitten de rest van hun leven. Jammer joh, volgende keer beter opletten bij de chromosoomkeuze.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:20
Trump lijkt voet bij stuk te houden over het vertrek van Gazanen: https://www.nu.nl/buitenl...astrook-aan-vs-geeft.html.
The Gaza Strip would be turned over to the United States by Israel at the conclusion of fighting. The Palestinians, people like Chuck Schumer, would have already been resettled in far safer and more beautiful communities, with new and modern homes, in the region. They would actually have a chance to be happy, safe, and free. The U.S., working with great development teams from all over the World, would slowly and carefully begin the construction of what would become one of the greatest and most spectacular developments of its kind on Earth. No soldiers by the U.S. would be needed! Stability for the region would reign!!!
https://truthsocial.com/@.../posts/113956721204228037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Glashelder schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:04:
[...]

Dat een rechter een uitspraak doet wil niet zeggen dat er ook naar gehandeld wordt.

Kijk naar het eerdere voorbeeld die ik je gaf over bepaalde subsidies die geblokkeerd zijn door Trump. Twee rechters hebben uitspraak gedaan en hebben Trump's EO van tafel geveegd en nog steeds zijn de subsidies geblokkeerd.
Idd biden heeft dat ook gedaan maar ik heb het dan over belangrijke zaken zoals regelrecht tegen de grondwet ingaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
bie100 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:07:
[...]
Dat riepen ze 50 jaar geleden ook al niks nieuws onder de zon wat dat betreft
Hier riepen ze ook van alles 50 jaar geleden maar wij zijn wel vooruit gegaan. Rechten van vrouwen waren toen nog lang niet zoals ze moesten zijn (en nog iets verder terug was het zelfs nog zo dat bijvoorbeeld vrouwen in overheidsdienst verplicht ontslagen werden als ze trouwden!)

Maar mijn punt is: Dat maakt het er tegenwoordig niet minder benauwend op.

[ Voor 7% gewijzigd door Llopigat op 06-02-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Stukfruit schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:10:
[...]

Als je jezelf zou inlezen rond de aanleiding tot WW1, WW2, liefst alles uit de eeuw daarvoor ook nog en natuurlijk de Business Plot die ik eerder vandaag nog aanhaalde, gepaard met kennis over wie / wat / waar de lijnen in de afgelopen tientallen jaren heeft uitgezet om op het huidige punt in de tijd uit te komen, dan zou je zien dat je hier redelijk selectief aan het reageren bent en dat er wat zaken over je heen lijken te vliegen.

Wat @Virtuozzo volgens mij als punt probeert te maken is dat bruin gedachtengoed nooit weg is geweest en dat de huidige verslapping van instanties (nee, je kan niet zeggen dat dit niet zo is na het leegroven van de Treasury) een terugkerend fenomeen is.

Het is niet weg geweest en er is niets geïntroduceerd. That's the point.
*knip*, niet andermans woorden verdraaien.

Hover maakt anno 2025 niks meer uit, net zo min doen de WO
de "Business Plot" is een militaire overname van de VS, als de VS ooit overgnomen word zal dat zijn van binnenuit met obscure en verborgen wetgevingen niet daar wat gewapende mannen op straat.

Dat is juist wat "jullie" missen je moet denken hongarije de laatste 10-20 jaar niet duitsland anno 1920-30 .

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Hoe kan Isreal nou weer die grond aan de VS geven, als die grond niet eens van hun is. In die denkwijze wil ik ook wel Mar-a-lago aan iemand geven, dus wie wil een gratis golfclub? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 35% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
DropjesLover schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Precies andersom, de rural gebieden zijn naar Trump gegaan. Daardoor was het nog best spannend (volgens de wiki), met 52 / 46%.

[...]

Het gaat niet om vrouwenrechten, het gaat om sport. En sport is 99% een religie in de VS...
Neen dat gaat om de culture war, dit is gewoon de volgende stap daarin. Vrouwen en sport maken niks uit het is gewoon een means to an end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
Pompi schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:52:
[...]

Hoe kan Isreal nou weer die grond aan de VS geven, als die grond niet eens van hun is. In die denkwijze wil ik ook wel Mar-a-lago aan iemand geven, dus wie wil een gratis golfclub? 8)7
Op dezelfde wijze als wij Oekraine aan Rusland kunnen geven. Door ze te laten stikken en Rusland zn gang laat gaan.
Als Israel Amerika niet tegenhoud en zelf meewerkt. Wie gaat ze wel tegenhouden dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
[...]
Dit is een heel andere situatie. Dit land is niet van Amerika en ook niet van Israel. Die hebben het illegaal bezet en dat is door de VN bevestigd (die verder helaas tandeloos was). Trump heeft er geen bal over te zeggen. De Palestijnen wel.

Het zou meer vergelijkbaar zijn met dat Duitsland iedereen uit Zeeland gaat gooien (na eerst hun huizen platgebombardeerd te hebben) om daar resorts te bouwen voor rijke Duitsers.

[ Voor 3% gewijzigd door Llopigat op 06-02-2025 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Llopigat schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:00:
Het zou meer vergelijkbaar zijn met dat Duitsland iedereen uit Zeeland gaat gooien (na eerst hun huizen platgebombardeerd te hebben) om daar resorts te bouwen voor rijke Duitsers.
offtopic:
Ik dacht dat dat al zo was in Zeeland? :P
(mss al die E.On executives werkend op de maasvlakte)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
mekkieboek schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:06:
[...]

offtopic:
Ik dacht dat dat al zo was in Zeeland? :P
(mss al die E.On executives werkend op de maasvlakte)
offtopic:
Ze doen het (deze keer ;) ) op de legale manier: overbieden van de locals :+

Niet dat mij dat niet valt te verwijten, als import-Zeeuw ;)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:54
DevWouter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:14:
[...]

[...]

offtopic:
Tip voor de volgende keer: Tenzij je wilt dat jouw eigen persoon het onderwerp wordt is het vaak handiger om dit soort overtuigingen gewoon niet te benoemen. Laat ik er op houden dat mensen die meer kennis van dit onderwerp hebben jouw mening compleet zouden afbreken.
Hoewel jij je opmerking als offtopic hebt bedoeld, wil ik toch graag reageren hierop.
Jouw reactie triggerde mij nl. omdat het hele genderdebat dusdanig gevoelig is, dat er geen inhoudelijk gesprek meer over gevoerd lijkt te kunnen worden. Zelfs binnen bijv. de wetenschap en gezondheidszorg lijkt dat onmogelijk te worden gemaakt.

Juist een belangrijke voorwaarde voor vooruitgang in de wetenschap, is het kritische debat ;)
Vandaar dat ik je suggestie om je mening voor je te houden, niet deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
k995 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:48:
[...]

Idd biden heeft dat ook gedaan maar ik heb het dan over belangrijke zaken zoals regelrecht tegen de grondwet ingaan
"School meals for low-income students. Cancer treatment trials. Housing assistance for veterans"
Bron

In totaal worden zo'n 2500 organisaties getroffen door deze maatregel, en komen zonder geld te zitten. Dan praat je over organisaties die zieken, kinderen, veteranen helpen. Dat raakt dan ook meteen miljoenen mensen. En al die organisaties zouden dan eerst moeten worden beoordeeld door de Trump organisatie, voor ze misschien weer geld krijgen.

De impact van die funding freeze is best wel serieus te noemen. Zeker niet onbelangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Als je dit zo stelt heb je vast wel voorbeelden van situaties waarbij Nederlanders naar een buurland moesten worden gedeporteerd om een weg aan te leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Makaja schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:09:
[...]

"School meals for low-income students. Cancer treatment trials. Housing assistance for veterans"
Bron

In totaal worden zo'n 2500 organisaties getroffen door deze maatregel, en komen zonder geld te zitten. Dan praat je over organisaties die zieken, kinderen, veteranen helpen. Dat raakt dan ook meteen miljoenen mensen. En al die organisaties zouden dan eerst moeten worden beoordeeld door de Trump organisatie, voor ze misschien weer geld krijgen.

De impact van die funding freeze is best wel serieus te noemen. Zeker niet onbelangrijk.
Ik spreek van belangrijke zaken in wat trump wil bereiken, deze zijn meer "colateral damage", trump moet zoveel mogelijk chaos veroorzaken en de aandacht afleiden om bepaalde zaken die gevoeliger liggen erdoor te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
[...]

Misschien flauw maar ik ga toch een tegenvraag stellen: Is het een mensenrecht om te wonen in een kuststreek die tot een nieuwe riviera ontwikkeld kan worden?
Het is een mensenrecht dat je mag wonen in de streek/land waar je vandaan bent ja.
Dit gaat niet over de nederlandse overheid die 'voor het goede van de hele bevolking" iemand onteigend.
Dit gaat om een heel volk uit een streek zuiveren zodat rijke miljardairs rijker kunnen worden en zodat fascisten en ultra orthodoxe religueze idiote in isreal hun zinnetje krijgen.

Dit is zo van de pot gerukt gek en moraal verwerpelijk dat een dergelijke vergelijking wel heel belachelijk overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
EvaluationCopy schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:08:
[...]

offtopic:
Ze doen het (deze keer ;) ) op de legale manier: overbieden van de locals :+

Niet dat mij dat niet valt te verwijten, als import-Zeeuw ;)
Doen Nederlanders die goedkoop in Duitsland willen gaan wonen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hover maakt anno 2025 niks meer uit, net zo min doen de WO
de "Business Plot" is een militaire overname van de VS, als de VS ooit overgnomen word zal dat zijn van binnenuit met obscure en verborgen wetgevingen niet daar wat gewapende mannen op straat.

Dat is juist wat "jullie" missen je moet denken hongarije de laatste 10-20 jaar niet duitsland anno 1920-30 .
"maakt niks meer uit" > omdat jij dat vindt?

Je doet stevige beweringen en zet mensen aan de kant als lui of onzinverspreidend, maar je argumentatie gaat niet verder dan "omdat ik het zeg".

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:21 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
mekkieboek schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:44:
[...]

offtopic:
Overigens begrijp ik dat ongeveer de eerste 9 weken de foetus in ALLE gevallen vrouwelijk is. Pas daarna komt een scheiding.
offtopic:
Voor zover ik weet zit het dan nog in een neutrale fase waarin zelfs het zenuwstelsel nog bezig is met ontwikkelen, dus de voorloper van wat de vagina of penis + scrotum gaat worden.

Simpele manier om dit verhaal verder te ontkrachten (zonder trouwens te beweren dat er geen combinatie ls van genen e.d. zouden kunnen zijn) zijn de vrouwelijke geslachtsorganen: die zijn aan de binnenkant veel groter en langer dan de gemiddelde persoon denkt. De buitenkant is maar een klein deel van wat er aan de binnenkant zit en voor zover ik weet ontwikkelt dat zich later pas. Het zou vreemd zijn als dat zich eerst allemaal zou ontwikkelen voor een jongetje om het later weer volledig af te breken :p (op het weefsel waaruit dat ontstaat na, natuurlijk).

Oftewel: een foetus is geen man én vrouw?

Hoe dan ook: mensen met fascistisch gedachtengoed zitten er sowieso naast omdat het om mensen gaat die al lang geboren zijn en mentaal mishandeld worden door volk dat een eigen wil wil opleggen. Het is niet eens relevant wat een foetus wel of niet heeft.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
olafmol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Hahaha. Ja idd, “someone is wrong on the internet”. En dan niet eens meer het internet, maar nu ook IRL. Helaas zijn wel (vrijwel) allemaal armchair-generals geworden, vrees ik. En “de jeugd” durft al niet eens meer te bellen, alles moet via digitale kanalen want oh wee als je eens weerstand of een tegengeluid ondervindt. Daar gaan we het ook niet mee winnen ben ik bang. En ik doe het zelf net zo hard. Are you a pig or a chicken? Ik vrees voor het antwoord.
Ter verdediging van de jeugd: ik had vroeger zelf ook moeite met bellen :)

Komt vanzelf, maar een beetje aanmoedigen is nooit verkeerd!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
Stukfruit schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:24:
[...]

Ter verdediging van de jeugd: ik had vroeger zelf ook moeite met bellen :)

Komt vanzelf, maar een beetje aanmoedigen is nooit verkeerd!
Ha, ik ben de hele dag door aan het aanmoedigen! ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32

[ Voor 40% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@P-Rock , @Llopigat , @Frame164 , @k995

Jammer dat jullie mij selectief quoten. Voor de volledigheid hieronder nogmaals de rest van mijn post:
[...]

Ik wil met bovenstaand voorbeeld laten zien dat het gevaarlijk is om te nitpicken op één onderdeel terwijl het geheel in acht moet worden.

De maatregel tegen transgender-sporters is een onderdeel van meerdere maatregelen die genomen zijn tegen transgenders. Misschien zijn de maatregelen an sich niet direct een schending van mensenrechten, maar de optelsom van alle maatregelen is wel degelijk een schending van mensenrechten.
Het dikgedrukte geeft weer waar jullie de fout in gaan met jullie reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
P-Rock schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:33:
Het Amerikaanse leger heeft alvast de eerste stappen gezet:
https://www.militarytimes...ies-women-amid-dei-purge/

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Makaja
k995 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:15:
[...]

Ik spreek van belangrijke zaken in wat trump wil bereiken, deze zijn meer "colateral damage", trump moet zoveel mogelijk chaos veroorzaken en de aandacht afleiden om bepaalde zaken die gevoeliger liggen erdoor te krijgen.
Dit is geen collateral damage meer. Dit is daadwerkelijk het defunden van de Amerikaanse samenleving en daarmee effectief de levens van miljoenen Amerikanen beinvloeden. Dat is niet bedekken van gevoeliger zaken, want daar doet hij niet aan. Dat zien we dagelijks terug, in zijn uitspraken. Het negeren van een rechterlijke uitspraak is daarbij precedent-scheppend, want hij houdt zich er nu niet aan, dus waarom een volgende keer wél?

En wat nog veel schimmiger (en daarmee gevaarlijker) is, zijn de dingen die door anderen worden gedaan (w.o. Musk), die we niet terug zien in de openbaarheid.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:12:
[...]

Ik zal me wel niet populair maken hier maar ik heb hier geen problemen mee.

Waarom zou je een probleem pas aanpakken als het echt een groot probleem wordt? Feit is gewoon dat mannen gemiddeld fysiek sterker zijn dan vrouwen. Waarom zou je een van oorsprong geboren man dan laten meedoen met de vrouwen? Het mag dan weinig voorkomen, maar het zal je maar gebeuren als vrouw: keihard getraint om mee te kunnen doen en ingemaakt worden door een transgender 8)7

Ik identificeer me verder absoluut niet met Trump of met conservatievelingen in het algemeen maar ik vind wel dat de wereld op het gebied van geslachtsveranderingen absoluut aan het doorslaan is. Zo vind ik bijv. ook dat operaties of geslachtsveranderende behandelingen absoluut verboden moeten worden onder de 18. Voor die leeftijd ben je absoluut niet in staat de consequenties goed te overzien.
Het zal je maar gebeuren. Keihard trainen, krijg je Francina Elsje Blankers-Koen tegen je. Of je zit net als goede mannelijke tenniser in de periode van Federer-Nadal-Djokovic. Zo oneerlijk!

Of iemand met XXY chromosomen. Of een vrouw met hoge testosteronwaarden. Of iemand van een welgestelde familie. Of een hermafrodiet.

Laat de sportwereld dit regelen i.p.v. de leider van een land. Trump moet zich hier niet mee bemoeien. Hij zit vol met haat jegens, wil alleen maar verdeel en heers spelen, heeft er de ballen verstand van, noch interesse in. Blijf lekker golfen man, goed voor je ballen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
olafmol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:25:
[...]

Ha, ik ben de hele dag door aan het aanmoedigen! ;P
Ik dacht dat je alleen een paar weekendjes per jaar deed.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Makaja schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:32:
[...]

Dit is geen collateral damage meer. Dit is daadwerkelijk het defunden van de Amerikaanse samenleving en daarmee effectief de levens van miljoenen Amerikanen beinvloeden. Dat is niet bedekken van gevoeliger zaken, want daar doet hij niet aan. Dat zien we dagelijks terug, in zijn uitspraken. Het negeren van een rechterlijke uitspraak is daarbij precedent-scheppend, want hij houdt zich er nu niet aan, dus waarom een volgende keer wél?

En wat nog veel schimmiger (en daarmee gevaarlijker) is, zijn de dingen die door anderen worden gedaan (w.o. Musk), die we niet terug zien in de openbaarheid.
Niet alleen Amerikanen, denk eens aan onze data in cloudoplossingen van Microsoft/Google/Amazon.
De instanties die "onze" partners zijn om deze te beschermen zijn ook niet langer operationeel.

https://ibestuur.nl/artik...ichthouders/?preview=true

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:11
[...]

Dit gaat mij te ver. Het bestaan als persoon als individu (in het hoofd), staat los van zijn handicap (in het lichaam). Dat jij in een verkeerd lichaam geboren bent accepteer ik voorde volle 100%.
Jij wel, maar Trump en co niet.

- Requests denied for passport gender markers
(volgens Trump EO nummer zoveel zijn er slechts twee biologische sexen, in realiteit zijn er ook puur biologisch gezien mensen met kenmerken van beide sexen)
- Transgender women moved into men’s prisons
- Opening the door to another ban on transgender service members
- Defunding gender-affirming medical care for transgender youth
- Barring schools from helping student social transitioning
https://apnews.com/articl...dd10f61618384e81624d090fb

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Jerie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Het zal je maar gebeuren. Keihard trainen, krijg je Francina Elsje Blankers-Koen tegen je. Of je zit net als goede mannelijke tenniser in de periode van Federer-Nadal-Djokovic. Zo oneerlijk!
Dat is nog wel wat anders dan ongeveer de nummer 250 bij de mannelijke zwemmers zijn, om het dan bij de vrouwen te proberen en daar alle Olympische zwemsters ver achter je te laten...

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
Coach4All schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Niet alleen Amerikanen, denk eens aan onze data in cloudoplossingen van Microsoft/Google/Amazon.
De instanties die "onze" partners zijn om deze te beschermen zijn ook niet langer operationeel.

Voor veel (semi-)overheid geldt de eis dat data in cloud mag worden opgeslagen, maar dan moet het datacenter wel in West-Europa staan. Microsoft heeft bv in Ierland zijn clouddienst, en Google dacht ik in Nederland. Daarmee geldt ook dat die data niet naar Amerika mag. Zo wordt althans contractueel overeengekomen.

Maar ik geef toe: garantie tot aan de voordeur. Of liever: achterdeur. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Makaja schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:58:
[...]

Voor veel (semi-)overheid geldt de eis dat data in cloud mag worden opgeslagen, maar dan moet het datacenter wel in West-Europa staan. Microsoft heeft bv in Ierland zijn clouddienst, en Google dacht ik in Nederland. Daarmee geldt ook dat die data niet naar Amerika mag. Zo wordt althans contractueel overeengekomen.

En nu dus (officieel) niemand meer die bij de achterdeur een oogje in het zeil houdt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Arrien schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Dat is nog wel wat anders dan ongeveer de nummer 250 bij de mannelijke zwemmers zijn, om het dan bij de vrouwen te proberen en daar alle Olympische zwemsters ver achter je te laten...
Je reageert alleen maar op een geframed narratief.

In tussentijd kan de persoon tot inzicht zijn gekomen dat zij trans is. Dat zou ook medisch onderbouwt kunnen zijn, en daar hoort de focus op te liggen. Niet op de uitslag.

Daarnaast is er nog een factor: trans is maatschappelijk wat meer geaccepteerd geraakt (doch niet voldoende voor breed maatschappelijk draagvlak).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
Jerie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:46:
Laat de sportwereld dit regelen i.p.v. de leider van een land. Trump moet zich hier niet mee bemoeien. Hij zit vol met haat jegens, wil alleen maar verdeel en heers spelen, heeft er de ballen verstand van, noch interesse in.
Tim Walz is that you? :P

Ik acht het denkbaar dat Trump ook hier aan perceptiemanagement doet. GOP heeft flink wat geld gestoken in het thema gender en DEI tijdens de verkiezingscmpagne, mogelijk was dat net genoeg voor die 3 ofzo miljoen extra stemmen. Wat nu nog moet gebeuren is het beeld bevestigen bij die groep stemmers dat ze waar voor hun geld stem krijgen.
Dat het a) absurd is, b) irrelevant is en c) een minority het leven vanaf nu zuur zal maken, zijn onbelangrijke details / collateral damage. Wat telt is dat ze weer 4 of in ieder geval 2 jaar de dienst kunnen uitmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
mekkieboek schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Tim Walz is that you? :P

Ik acht het denkbaar dat Trump ook hier aan perceptiemanagement doet. GOP heeft flink wat geld gestoken in het thema gender en DEI tijdens de verkiezingscmpagne, mogelijk wat dat net genoeg voor die 3 ofzo miljoen extra stemmen. Wat nu nog moet gebeuren is het beeld bevestigen bij die groep stemmers dat ze waar voor hun geld stem krijgen.
Dat het a) absurd is, b) irrelevant is en c) een minority het leven vanaf nu zuur zal maken, zijn onbelangrijke details / collateral damage. Wat telt is dat ze weer 4 of in ieder geval 2 jaar de dienst kunnen uitmaken.
Het uitvergroten van een non-issue. Dilan kan erover meepraten ;) trouwens ook niet de eerste of laatste keer. Zit in M.O. van VVD.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
[...]

Ah ja, want "straks laten mannen zich ombouwen om lekker makkelijk te kunnen winnen" is inderdaad een volledig realistische use case en is de perfecte reden om honderdduizenden mensen het leven zuur te maken.

Wie tonnen wil besteden aan een zware psychologische keuring, jarenlang hormonen slikken en nog een hele rits operaties, alleen maar om een medaille te winnen waar de helft van de wereld je de rest van je leven om gaat uitlachen en/of -schelden, mag van mij zijn/haar/diens gang lekker gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Compuchip87 op 06-02-2025 15:14 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

twowheeler schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:06:
Ik ben vooral benieuwd wanneer de stemmers op Trump gaan zien dat wat er gebeurd heel vreemd is. Ik denk zelf dat dat langzaam wel weer begint maar dat veel mensen die enkel Social media als bron hebben niet zomaar veranderen (zelfde zie je in Nederland).

Er moet toch een moment komen dat mensen gaan klagen, zeker als het niet direct beter gaat in het land.
Blijkbaar wordt er hard gestruisvogeld en ingegraven op de eigen actie van het stemmen op Trump:
Dearborn, Michigan, is home to the largest concentration of Arab Americans in the US and many of them voted against Kamala Harris over Democrats' position on Palestinians and Gaza. CNN's Jason Carroll talks to voters about Trump's call for Palestinians not to return to Gaza.
https://edition.cnn.com/2...p-reaction-carroll-digvid

Ze vinden het vreselijk wat Trump zijn plan is voor Gaza, maar ja, Biden was niet streng genoeg om Israel te laten stoppen, dus dan doen ze net alsof hun protest stem tegen kamala/biden dan toch de juiste was en daar blijven ze bij.
'het is vast een geheim masterplan van Trump om de gazanen in een vrij gaza te laten leven' etc

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RobinHood schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:00:
Plus dat transrechten uiteindelijk ook rechten voor iedereen zijn. Het gaat om dat je kan zijn wie/wat je bent. Dat je als man gewoon lang haar mag hebben en een kilt mag dragen als je het lekker wil laten luchten. Dat je als vrouw een kort pittig kapsel kan hebben en 24/7 kan rondlopen in tuinbroeken. Zonder dat je wordt lastiggevallen, laat staan erger, omdat je een "tranny" bent.

Mijn vriendin is in een Amerikaanse kerk geweest waar de leider vrolijk toeterde dat vrouwen die jeans dragen en mannen met lang haar moeten branden in de hel. En dat was iets van 10 jaar terug.
Dat noem ik geen kerk maar een instituut van de duivel. Jezus zei 'heb uw naasten lief'. Jezus kwam op voor zwakkeren in de samenleving, zoals melaatsen. Jezus kwam op voor tollenaars die werden verketterd. Of voor mensen met een andere ethnische achtergrond. Ik zie hierin niets dat op positieve wijze met de lessen van Jezus te maken heeft.

Ik ben niet gelovig, maar heb wel e.e.a mogen leren uit een zeker sprookjesboek. Want er staan wijze lessen in. Dit figuur predict haat, en dat staat volledig haaks jegens alles dat ik op heb mogen steken van diverse prachtige, doch sterke, verhalen.

Gelukkig betreft het niet alle Christenen. Maar mijn indruk is wel in ieder geval de conservatieve stromingen zoals evangelics, born-again, gereformeerden, enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Ja, een week geleden deelde ik al de link van nyob. Kort daarna het Jerie in "Europese alternatieven voor Amerikaanse producten & diensten" topic gestart. Ik zou zeggen neem het heft in eigen hand en stap voor zover het kan op Europese alternatieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
Compuchip87 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Ah ja, want "straks laten mannen zich ombouwen om lekker makkelijk te kunnen winnen" is inderdaad een volledig realistische use case en is de perfecte reden om honderdduizenden mensen het leven zuur te maken.

Wie tonnen wil besteden aan een zware psychologische keuring heen wil, jarenlang hormonen slikken en nog een hele rits operaties, alleen maar om een medaille te winnen waarom de helft van de wereld je de rest van je leven gaan uitlachen en/of -schelden, mag van mij zijn/haar/diens gang lekker gaan.
Buiten dat zijn er nog veel parameters die bepalen of je uberhaupt iets kunt winnen:
- je moet talent hebben voor een bepaalde sport
- je moet sterker zijn dan de beste vrouwen (ik kan aardig fietsen maar zelfs de amateurdames fietsen mij er af, laat staan de profrensters)
- je moet de juiste leeftijd hebben; een transitie duurt wel even dus ben je nog "in shape" als je klaar bent?

En zo zijn er nog wel meer te bedenken. De kans dat het ook maar enige impact gaat hebben op de uitslagen is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
edie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:13:
[...]
Dat is alleen omdat mensen wetenschap afschrijven / niet vertrouwen omdat het ingaat tegen hun onderbuik.
Of hun normen en waarden.
[...]

Dat is niet hoe wetenschap werkt.
Precies. Wetenschap probeert consensus te bereiken in geval van hypotheses, en staat een ieder toe om tegendeel te bewijzen. Dat vereist dan wel degelijke onderbouwing. Het is wat dat betreft equivalent aan meritocracy, waar Musk zegt voor te staan. Met de subtiele nuance dat Musk helemaal niet staat voor absolute vrijheid van meningsuiting (of, for that matter: merit). Want wanneer het niet in zijn straatje past, dan past hij ervoor.

Zou hij daar voor staan dan zou hij tegen het verbannen van boeken zijn. Tegen het vernietigen van open, wetenschappelijke data. Dan zou hij API access op Twitter nooit weg hebben gedaan. Dan zou hij inderdaad iedereen hebben geunbanned, maar vervolgens nooit meer iemand verbannen. Dan zou hij niet zo met z'n Twitter algoritme hebben gespeeld. Dan zou het hem niets kunnen interesseren of iemand aangesproken wil worden met hij, zij, het, of whatever maar diegene gewoon aanspreken met hoe diegene zich identificeert. En dan zou hij doxxen ook prima vinden, ook als het z'n proteges betreft. Musk zou er goed aan doen om, in casu trans, te luisteren naar wetenschappelijke experts op dit vlak. Net zoals hij er goed aan zou doen datzelfde te volgen binnen zijn hobby's (z'n bedrijfjes).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
“What’s the point of having Congress?”: Even some conservatives now say it's a constitutional crisis
February 5, 2025
https://www.salon.com/202...orry-about-musks-illegal/
...Under Article 1, the House of Representatives is charged with passing legislation to raise federal revenues and Congress is changed with passing laws to manage appropriations. "No Money shall be drawn from the Treasury, but in Consequence of Appropriations made by Law," it states. At the constitutional convention, delegate Elbridge Gerry noted that this power was entrusted with the House because its members were "representatives of the people" and "it was a maxim that the people ought to hold the purse-strings," as noted by an official congressional history of the debate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Frame164 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:19:
En zo zijn er nog wel meer te bedenken. De kans dat het ook maar enige impact gaat hebben op de uitslagen is minimaal.
Die discussie loopt al enkele jaren, en heeft De FINA (internationale zwembond) in 2022 besloten, dat transgenders bij het professioneel vrouwenzwemmen niet meer mee mogen doen (Bron)

Een van de oorzaken was Lia Thomas, een man die begonnen was als professioneel zwemmer, maar op een gegeven moment de transitie naar vrouw heeft gemaakt, en na een volledige transitie bij het damesteam ging zwemmen:

"In het seizoen 2018–2019 stond ze, toen zij deelnam aan het herenteam, 554e in de 200 vrije slag, 65e in de 500 vrije slag en 32e in de 1650 vrije slag. In het seizoen 2021-2022 waren haar posities, nu als deel van het damesteam, vijfde in de 200 vrije slag, eerste in de 500 vrije slag en achtste in de 1650 vrije slag. "
Bron

Dus ja, een concreet voorbeeld, waarbij het sterk lijkt alsof de genoemde athlete voordeel had. Ik kan dat echter niet zelf beoordelen, maar het geeft wel aan dat de discussie al een tijdje speelt en dat dit soort dingen erg gevoelig liggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

Het verschil is dat die op nummer 250 bij de mannen staat op dit moment de vrouwen makkelijk zou verslaan. Maar 2 jaar hormone therapie en dan zal je die vrouwen waarschijnlijk niet meer zo verslaan.

Als je 250 staat ben je geen genetische freak als Phelps dus zul je niet zo veel inherente voordelen overhouden als grotere handen of lichaamsvorm die help met het zwemmen anders had je wel hoger staan.

Ik herrinner me nog een verhaal van een of ander grietje dat was verslagen door een transvrouw. Die transvrouw was voor transitie een van de toppers onder de jonge mannen. Die transvrouw was trouwen toen ook gewoon verslagen door een cis vrouw. En gezien ze niet echt kunnen komen met specifieke voorbeelden van transvrouwen die de competitie verpletteren zullen nogal zeltzaam zijn of heel specifiek kracht sporten en niet de generieke atletiek.

@Makaja Waarom heb je de zin die voor je qoute stond niet mee genomen:
"homas begon in 2017 met zwemmen in het herenteam van de Universiteit van Pennsylvania. Tijdens haar eerste jaar noteerde Thomas een tijd van acht minuten en 57,55 seconden op de 1.000 meter vrije slag, die gerangschikt was als de zesde snelste nationale herentijd, en noteerde ook 500 meter vrije slag en 1.650 meter vrije slag tijden die in de nationale top 100 stonden"

Waarom er een dip in prestaties is in 2018 is niet duidelijk uit de wiki, misschien was de start van hormonen eerder dat dit wiki artikel aan haalt.

[ Voor 20% gewijzigd door ArgantosNL op 06-02-2025 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Zie mijn post van een minuut geleden..
ArgantosNL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:32:
@Makaja Waarom heb je de zin die voor je qoute stond niet mee genomen:
Omdat dat niets toevoegt? Ik wilde graag laten zien hoe het beeld zou kunnen ontstaan, dat iemand voordeel haalt uit haar transitie. En als ik dan lees dat zij als man op plek 554 stond, en als vrouw ineens als 5e, ja dan kan ik me er wel iets bij voorstellen, dat er vragen gesteld worden.

[ Voor 86% gewijzigd door Makaja op 06-02-2025 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ArgantosNL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:32:
[...]

Het verschil is dat die op nummer 250 bij de mannen staat op dit moment de vrouwen makkelijk zou verslaan. Maar 2 jaar hormone therapie en dan zal je die vrouwen waarschijnlijk niet meer zo verslaan.

Als je 250 staat ben je geen genetische freak als Phelps dus zul je niet zo veel inherente voordelen overhouden als grotere handen of lichaamsvorm die help met het zwemmen anders had je wel hoger staan.
Als je de foto's van Lia Thomas bekijkt zie je in 1 seconde hoeveel voordelen zij heeft opgebouwd.
2 meter lang, 1 bonk spieren

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 16:59
Makaja schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:31:
Die discussie loopt al enkele jaren, en heeft De FINA (internationale zwembond) in 2022 besloten, dat transgenders bij het professioneel vrouwenzwemmen niet meer mee mogen doen (Bron)

Een van de oorzaken was Lia Thomas, een man die begonnen was als professioneel zwemmer, maar op een gegeven moment de transitie naar vrouw heeft gemaakt, en na een volledige transitie bij het damesteam ging zwemmen:

"In het seizoen 2018–2019 stond ze, toen zij deelnam aan het herenteam, 554e in de 200 vrije slag, 65e in de 500 vrije slag en 32e in de 1650 vrije slag. In het seizoen 2021-2022 waren haar posities, nu als deel van het damesteam, vijfde in de 200 vrije slag, eerste in de 500 vrije slag en achtste in de 1650 vrije slag. "
Bron

Dus ja, een concreet voorbeeld, waarbij het sterk lijkt alsof de genoemde athlete voordeel had. Ik kan dat echter niet zelf beoordelen, maar het geeft wel aan dat de discussie al een tijdje speelt en dat dit soort dingen erg gevoelig liggen..
Dit is niet het topic om nog maar eens transgender-sporters en hun positie in hun relatieve sport uit te litigeren. Het staat vast dat het extreem complex is, en naar alle waarschijnlijkheid anders voor iedere sport. Wat ik met je eens ben, is dat de one-size-fits-all politiek van het IOC niet goed werkt. Wel hebben we cases nodig zoals die van Lia Thomas om tot een beter idee te komen van effect per sport (en dan nog is het wel heel erg n=1).

Het gaat hier om Donald Trump. Wat hij hier doet is ongekend. In 2028 zijn er Olympische Spelen in LA, en het is volstrekt onduidelijk of transgendersporters mee mogen doen. Nu heeft het IOC een lange en getroubleerde historie waar het aankomt op indelen van de genders. Maar, het heeft altijd wel haar eigen beleid kunnen voeren op dat gebied. Nog nooit is het voorgekomen dat het gastland daar zijn wil in kon opleggen.

Reken maar dat de volgende keer wanneer de Olympische Spelen in Rusland, China, of Saoudi Arabië worden gehouden, homo's op voorhand worden uitgesloten, of een visum worden geweigerd. Dat hebben ze tot nu toe lang - LANG - niet gedurft.

Edit: Voor de sceptici die denken dat deze (trans-)gendermaatregel de rest van de LHBTIQ+-gemeenschap niet zal raken - Trump kiest voor dit beleid om identitaire redenen. Niet om wetenschappelijke redenen, of op basis van goed onderzochte cases op dit gebied. Als identitaire redenen goed genoeg zijn om een deel van de gemeenschap uit te sluiten, dan is dat ook goed genoeg om dat met andere delen - of zelfs de gehele gemeenschap - te doen. Het is ook niet lastig te bedenken dat dat het uiteindelijke doel is van deze hele exercitie.
Makaja schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:38:
Omdat dat niets toevoegt? Ik wilde graag laten zien hoe het beeld zou kunnen ontstaan, dat iemand voordeel haalt uit haar transitie. En als ik dan lees dat zij als man op plek 554 stond, en als vrouw ineens als 5e, ja dan kan ik me er wel iets bij voorstellen, dat er vragen gesteld worden.
offtopic:
Ik snap wat je bedoeld, maar dit is dus wel n=1. Ik begrijp dat Thomas op haar 20e is begonnen met de transitie. Dat betekent dat ze met haar 22e kon beginnen bij de vrouwen. Het is nu ook weer niet heel ongebruikelijk om op die leeftijd een doorbraak te zien. Sind 2019 liet ze een verval zien in haar progressie, om er bij de vrouwen ineens wel bovenuit te steken. Maar, dat strookt dus ook wel met het starten van HRT.

Ik snap al die vrouwen wel die het is oneerlijk! roepen. Maar, gezien het feit dat Thomas de eerste was, weten we dat ook niet goed. Het kan best zijn dat Thomas op haar 22e als man óók was doorgebroken (ik begrijp dat zwemmers gemiddeld op hun 24e pieken). Het kan best zijn dat, omdat Thomas zo'n uitzonderlijk talent is, alle andere transgenderzwemmers nu voor een decennium of langer benadeeld woden.

n=1

Er zijn vast wel sportfysiologen die hier onderzoek naar hebben gedaan, en er daar komt vast ook een range aan meningen uit. Ik kan je wel zeggen dat online deze casus bijzonder populair is. En, dat zijn voor 99,9+% geen sportfysiologen. Dat zijn mensen met een mening die, bovendien, vaak vooropgezet is.

[ Voor 31% gewijzigd door Helixes op 06-02-2025 20:02 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
(The Times and The Sunday Times)

Protesters in cities across the US rally against Trump’s policies, Project 2025 and Elon Musk
February 6, 2025
https://apnews.com/articl...71a54ba9b498cbfe7530e18ab
..Protesters in Philadelphia and at state capitols in California, Minnesota, Michigan, Texas, Wisconsin, Indiana and beyond waved signs denouncing President Donald Trump; billionaire Elon Musk, the leader of Trump’s new Department of Government Efficiency; and Project 2025, a hard-right playbook for American government and society....
The protests were a result of a movement that has organized online under the hashtags #buildtheresistance and #50501, which stands for 50 protests, 50 states, one day. Websites and accounts across social media issued calls for action, with messages such as “reject fascism” and “defend our democracy.” ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bekvechten op hoog niveau. Gewoon blijven herhalen dat je een etnische zuivering wil gaan plegen:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft donderdagmiddag herhaald dat hij de Gazastrook wil overnemen en er een luxueus vakantieoord wil bouwen. Het Witte Huis probeerde gisteren nog terug te krabbelen en beklemtoonde dat het om een 'tijdelijke' herhuisvesting zou gaan van de twee miljoen Palestijnen in Gaza, maar Trump zit duidelijk op een andere golflengte.

Trump liet er vanmiddag op zijn socialemediaplatform Truth Social geen twijfel over bestaan dat de Palestijnen niet terugverwacht worden in Gaza. ,,De Gazastrook zou aan het einde van de gevechten door Israël aan de Verenigde Staten worden overgedragen. De Palestijnen zouden al zijn hervestigd in veel veiligere en mooiere gemeenschappen, met nieuwe en moderne huizen, in de regio. Ze zouden daadwerkelijk een kans hebben om gelukkig, veilig en vrij te zijn. De VS zouden, in samenwerking met geweldige ontwikkelaars van over de hele wereld, langzaam en zorgvuldig beginnen met de constructie van wat een van de grootste en meest spectaculaire bouwprojecten in zijn soort op aarde zou worden.”

Hij veranderde wel het geweer van schouder over de mogelijke inzet van Amerikaanse troepen. ,,Er zullen geen Amerikaanse soldaten nodig zijn”, klonk het nu. Er zou stabiliteit zijn in de regio.
(AD Liveblog).

Echt, als je eigen dienaren en lakeien je tegenspreken, dan schreeuw je er gewoon nog een keer overheen.

Echt, kunnen ze die Trump niet een emmertje en een schepje geven, en lekker in een zandbak parkeren, met het verzoek lief mee te spelen met de rest van de kinderen? :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20
YakuzA schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:06:
[...]

Blijkbaar wordt er hard gestruisvogeld en ingegraven op de eigen actie van het stemmen op Trump:

[...]

https://edition.cnn.com/2...p-reaction-carroll-digvid

Ze vinden het vreselijk wat Trump zijn plan is voor Gaza, maar ja, Biden was niet streng genoeg om Israel te laten stoppen, dus dan doen ze net alsof hun protest stem tegen kamala/biden dan toch de juiste was en daar blijven ze bij.
'het is vast een geheim masterplan van Trump om de gazanen in een vrij gaza te laten leven' etc
Cognitive dissociate omdat men weigert te geloven dat ze hier werkelijk zelf voor gestemd hebben. Zij hebben er immers niet als enige voor gestemd, maar samen met miljoenen anderen, dus het is niet (alleen) hun eigen schuld. Zoiets?
BadRespawn schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:07:
(The Times and The Sunday Times)
[YouTube: LIVE: Thousands protest Donald Trump administration]
Protesters in cities across the US rally against Trump’s policies, Project 2025 and Elon Musk
February 6, 2025
https://apnews.com/articl...71a54ba9b498cbfe7530e18ab
..Protesters in Philadelphia and at state capitols in California, Minnesota, Michigan, Texas, Wisconsin, Indiana and beyond waved signs denouncing President Donald Trump; billionaire Elon Musk, the leader of Trump’s new Department of Government Efficiency; and Project 2025, a hard-right playbook for American government and society....
The protests were a result of a movement that has organized online under the hashtags #buildtheresistance and #50501, which stands for 50 protests, 50 states, one day. Websites and accounts across social media issued calls for action, with messages such as “reject fascism” and “defend our democracy.” ...
Toch enig protest *O*

Maar dat zal wel neergezet worden als een protest van the woke left ofzo :/
wildhagen schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:12:
Bekvechten op hoog niveau. Gewoon blijven herhalen dat je een etnische zuivering wil gaan plegen:

[...]

(AD Liveblog).

Echt, als je eigen dienaren en lakeien je tegenspreken, dan schreeuw je er gewoon nog een keer overheen.

Echt, kunnen ze die Trump niet een emmertje en een schepje geven, en lekker in een zandbak parkeren, met het verzoek lief mee te spelen met de rest van de kinderen? :X
De zelfs de loyale ja-knikker lakeien hebben door dat wat hij zegt echt niet kan :o
Waar Trump en Musk vroeger nog gemanaged werden door hun lakeien, is dat er nu helemaal van af...

Trump gaat echt geen 2 miljoen mensen een huis in een woestijn bouwen, en daarna nog Gaza "ontwikkelen".

De Amerikaanse soldaten zijn inderdaad niet nodig, er zijn al Amerikaanse private contractor bedrijven actief, met verse namen/registraties en gezichtsbedekking...

[ Voor 18% gewijzigd door DropjesLover op 06-02-2025 16:18 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
Makaja schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:58:
[...]

Helaas: [mbr]*knip*, als je een link plaatst, plaats dan ook even een samenvatting of citeer het relevante deel.[/mbr]

Duh… anyway, waar de data in de wereld staat maakt niet uit als je met een Amerikaans bedrijf zaken doet. De Amerikaanse overheid kan die data gewoon opvragen bij het bedrijf in kwestie, en die moet daar vanuit rechtswege gewoon aan voldoen. Dat geldt ook voor Amerikaanse burgers.

[ Voor 31% gewijzigd door olafmol op 06-02-2025 21:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23
wildhagen schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:12:

[...]

(AD Liveblog).

En uiteraard zijn er geen Amerikaanse soldaten nodig in Gaza. Dat zijn immers nu al "private militairy contractors".

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
edie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:19:
[...]

En uiteraard zijn er geen Amerikaanse soldaten nodig in Gaza. Dat zijn immers nu al "private militairy contractors".
Klopt. Goed voor plausible deniability.

Als die eens lekker een bloedbad aanrichten (en dat gebeurt regelmatig, kijk eens wat Blackwater in Irak gedaan heeft, zie bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) Nisour Square massacre....) kan je lekker als land ontkennen dat je er iets mee te maken hebt, en komt iedereen er met hooguit een 'foei, nooit meer doen' mee weg....

Als je dan toch zoals Trump een etnische zuivering wil gaan plegen, stelt zo'n bloedbad ook weinig meer voor, daar kom je dan ook wel mee weg.

En dan vragen sommigen zich af waarom, na dit soort acties, Westerse troepen niet echt geliefd zijn in sommige regios.... smeer rustig nog wat extra Hypocrisie-boter op je hoofd...

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 06-02-2025 16:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Helixes schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:00:
[...]
Edit: Voor de sceptici die denken dat deze (trans-)gendermaatregel de rest van de LHBTIQ+-gemeenschap niet zal raken - Trump kiest voor dit beleid om identitaire redenen. Niet om wetenschappelijke redenen, of op basis van goed onderzochte cases op dit gebied. Als identitaire redenen goed genoeg zijn om een deel van de gemeenschap uit te sluiten, dan is dat ook goed genoeg om dat met andere delen - of zelfs de gehele gemeenschap - te doen. Het is ook niet lastig te bedenken dat dat het uiteindelijke doel is van deze hele exercitie.
Yup, dit komt uit dezelfde partij als de "Don't say gay" wetten in Florida enzo. Het houdt echt niet op bij transgenders. Die zijn nu het mikpunt omdat die minder maatschappelijke acceptatie hebben (ik denk ook omdat het een recent fenomeen is, medisch gezien). Dat zie je in Nederland helaas ook heel veel. Nonbinaire zijn de volgenden die er last mee gaan krijgen (zag je in Nederland ook al met die "Geen X" toestanden) en dan komt de rest wel aan de beurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Makaja schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:38:
Zie mijn post van een minuut geleden..

[...]

Niets toevoegd, het breekt de narrative dat ze maar op plek 500+ stond. In 2017 zwom ze de 6 nationale tijd dus top 6 en in de top 100 op een andere afstand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Llopigat schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:31:
[...]

Yup, dit komt uit dezelfde partij als de "Don't say gay" wetten in Florida enzo. Het houdt echt niet op bij transgenders. Die zijn nu het mikpunt omdat die minder maatschappelijke acceptatie hebben (ik denk ook omdat het een recent fenomeen is, medisch gezien). Dat zie je in Nederland helaas ook heel veel. Nonbinaire zijn de volgenden die er last mee gaan krijgen (zag je in Nederland ook al met die "Geen X" toestanden) en dan komt de rest wel aan de beurt :(
En daarna wordt er weer een andere minderheidsgroep gevonden. Ik vermoed dat vrouwen de volgende zijn. Dat leid ik af uit het feit dat Trump niet om kan gaan met sterke, intelligente vrouwen. En omdat Trump & co vol hebben ingezet op (vermeende) mannelijkheid. En dat soort onzekere, mentaal zwakke mannen zien sterke, intelligente vrouwen ook als een bedreiging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

dawg schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:41:
[...]

En daarna wordt er weer een andere minderheidsgroep gevonden. Ik vermoed dat vrouwen de volgende zijn. Dat leid ik af uit het feit dat Trump niet om kan gaan met sterke, intelligente vrouwen. En omdat Trump & co vol hebben ingezet op (vermeende) mannelijkheid. En dat soort onzekere, mentaal zwakke mannen zien sterke, intelligente vrouwen ook als een bedreiging.
Ik las al dat NASA pagina's van vrouwen in leiderschapsrollen moest verwijderen. Dat zal wel onder het DEI-beleid vallen, maar toch vind ik dat al een stap in de verkeerde (conservatieve) richting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Verwijderd schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Ik las al dat NASA pagina's van vrouwen in leiderschapsrollen moest verwijderen. Dat zal wel onder het DEI-beleid vallen, maar toch vind ik dat al een stap in de verkeerde (conservatieve) richting.
Ik vermoed dat dat pas het begin zal zijn. Veel van zijn geroeptoeter is ook bedoeld als afleiding. Het is belangrijk om het oog op de bal te houden. Zo heeft Trump met al die decreten al een heleboel zaken omtrent project 2025 ondertekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 16:59
dawg schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:41:
Het is een trend binnen extreemrechtse bewegingen om steeds exclusiever te werk te gaan, in de zin dat steeds meer mensen worden uitgesloten van die mensen die de voledige rechten van burgerschap kunnen opeisen. Ik vind het heel vervelend om daarop te moeten speculeren, maar het is ook verhelderend wanneer de eerste aanzetten daar zijn om over te stappen naar de volgende groepen.

Ik wijs iedereen er graag op dat de VS ook een ongekend racistische onderbuik heeft. Nu is het me nog niet helemaal helder, maar ik verwacht dat discriminatie op afkomst de volgende stap gaat zijn. Op dit moment ligt het voor de hand dat dat in eerste instantie Latino's gaat betreffen - maar ik wil niet uitsluiten dat het de Afro-Amerikaanse gemeenschap gaat zijn. Hoewel er natuurlijk een zeer lange historie is op dat gebied - ze hebben daar hun slavernijperiode nog nooit echt goed kunnen afsluiten - zijn de eerste indicaties dat het de Latino's zullen zijn, langs de assen van de ongedocumenteerde immigranten; en het bendegeweld.

Vrouwen nemen in dit verhaal altijd een beetje een aparte rol in. Natuurlijk zijn vrouwen Noodzakelijk. Maar, vooral, Noodzakelijk - thuis. Zeker wanneer je de natie langzaamaan zuivert van andere huidskleuren, zul je andere methoden moeten vinden om de bevolkingsgroei een beetje op peil te houden, en dáár heb je nu eenmaal vrouwen bij nodig. En, dat is nog best lastig wanneer je een drukke managementfunctie hebt....

Ik hoop oprecht dat het allemaal zover niet komt, dat de wal het schip eerder zal keren. Maar, ik vertrouw deze mensen voor geen meter waar het aankomt op de zaken die we hier bespreken...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
[...]

Misschien DEI vol uit schrijven Diversity,Equity and inclusive beleid.
Anders wordt het een afkorting waar je lekker makkelijk tegen kan zijn

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Klopt:
NASA is working to comply with President Donald Trump’s crusade targeting diversity and inclusion at federal agencies, reportedly scrapping key terms from its websites related to accessibility, indigenous people, women, and other topics deemed “wasteful” by the current administration.

In a memo sent out on January 22, NASA employees were ordered to “scrub” mentions certain terms from the agency’s websites by end of day, according to 404 Media. “This is a drop everything and reprioritize your day request,” the memo read. “Note that the list below is the list that exists this morning, but it may grow as the day goes on.”

The list includes mentions of diversity, equity, inclusion programs (DEIA), underrepresented groups/people, environmental justice, and “anything specifically targeting women (women in leadership, etc.),” per the memo obtained by 404 Media. Gizmodo reached out to NASA to confirm the information but we did not hear back by time of publication.
Zie https://gizmodo.com/nasa-...ebsites-report-2000559596

Ze werken gewoon toe naar het moment dat vrouwen nog maar één recht hebben, namelijk het aanrecht.

Dat is immers het ideaalbeeld van de gemiddelde Republikein (en dus van Trump): de vrouw achter het aanrecht, en de man die alles mag bepalen.

Getuige ook de bekende uitspraak van Trump: "Grab them by the pussy, they will like it!".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

k995 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:48:
[...]

Irrelevant allemaal wat jij wel of niet belangrijk vind.

Jij hebt het consequent over dat de VS een rechtstaat is en dat die ferm overeind staat, wij zeggen van niet (in ieder geval is die in staat van afbraak). In een rechtstaat legt een regering niet gewoon een afspraak naast zich neer. Trump doet dat duidelijk wel.

Overigens moet gezegd worden dat Nederland daarin ook niet het beste jongetje van de klas is :')

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Helixes schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:52:
[...]
Ik wijs iedereen er graag op dat de VS ook een ongekend racistische onderbuik heeft. Nu is het me nog niet helemaal helder, maar ik verwacht dat discriminatie op afkomst de volgende stap gaat zijn. Op dit moment ligt het voor de hand dat dat in eerste instantie Latino's gaat betreffen - maar ik wil niet uitsluiten dat het de Afro-Amerikaanse gemeenschap gaat zijn. Hoewel er natuurlijk een zeer lange historie is op dat gebied - ze hebben daar hun slavernijperiode nog nooit echt goed kunnen afsluiten - zijn de eerste indicaties dat het de Latino's zullen zijn, langs de assen van de ongedocumenteerde immigranten; en het bendegeweld.
Ironisch genoeg zijn het juist de latino's geweest die in grote getalen op Trump gestemd hebben. Vooral Cubanen omdat die de sancties niet ingetrokken willen zien. Turkeys voting for christmas.

Maar ik denk ook dat die de eerste etnische minderheid zondebok gaan worden ja. Daar wordt duidelijk op voorgestorteerd nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BadRespawn
NASA moves to erase 'women in leadership,' 'Indigenous people' from websites
Feb 4, 2025
https://www.chron.com/new...-dei-website-20146613.php
The space agency is being quite thorough in its compliance with President Donald Trump's executive order against programs promoting diversity, equity, inclusion, and accessibility (DEIA). Per a Jan. 22 directive obtained by 404 Media, space agency employees were recently told to purge public sites of mentions of DEI, Indigenous people, environmental justice, and women in leadership.

The directive states:

"Per NASA HQ direction, we are required to scrub mentions of the following terms from our public sites by 5 pm ET today. This is a drop everything and reprioritize your day request. Note that the list below is the list that exists this morning, but it may grow as the day goes on.

DEIA
Diversity (in context of DEIA)
Equity (" ")
Inclusion (" ")
Accessibility (" ")
MSI
Minority Serving Institution
Indigenous People
EEJ
EJ
Environmental Justice
Underrepresented groups/people
Anything specifically targeting women (women in leadership, etc.)"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
"maakt niks meer uit" > omdat jij dat vindt?

Je doet stevige beweringen en zet mensen aan de kant als lui of onzinverspreidend, maar je argumentatie gaat niet verder dan "omdat ik het zeg".
Omdat het een realiteit is, "we are fucked" en dat afkomen met "ah ja maar hover" slaat gewoon nergens op.
Neen dat gaat over acties nu genomen in de laatste weken en dan doen alsof we een soort van revolutie nodig hebben? Waarom? Juist ja "WO1 & 2 duh", weeral slaat nergens op .

Nogmaals we leven al decenia met extreem rechts in europa in nederland zijn ze zelfs aan de macht. Is nederland nu "fucked"? Moeten nederlanders de revolutie uitroepen tegen de huidige regering ?

[ Voor 16% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:21 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.