bulle bas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:08:
[...]
Dank. In hoeverre onderscheidt dat zich van onze diensten? Wij hebben de commissie Stiekem, maar surveillance wordt in Nederland na betrapt te zijn doodleuk gelegaliseerd.
Daarnaast heb ik de indruk dat onze inlichtingendiensten vrij veel kunnen, maar die zullen ook oefenen.
Onze diensten (THTC, AIVD, MIVD, enz) alsmede externen zoals FoxIT staan internationaal zeer hoog aangeschreven. Kwalitatief zijn wij goed, zeker gezien resources en de geringe kwantiteit. We zijn immers maar een klein landje vergeleken met gehele VS, of buren zoals UK, DE, FR.
Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen. Binnen de politie op 70.000 werknemers 5 zogeheten soevereinen. Hier is dus intern onderzoek naar gedaan.
De vraag bij dergelijke excessen is soortgelijk aan die m.b.t. coronawappies; moet je ze uitsluiten of omarmen? Ik kende zo'n dertig jaar geleden een kliekje die graag naar de politieacademie wilde, maar er ideeën op nahielden die ik destijds als extreemrechts beschouwde (intense buitenlanderhaat, met uitlatingen als goedkeuring voor geweld of een serieuze Hitlergroet (ja, er bestaat ook een niet-serieuze)). Inmiddels zijn dergelijke ideeën... tja, qua buitenlanderhaat minstens genormaliseerd. Het is
te groot geworden om ze uit te sluiten. Daarom is het exces nu niet iets van 'buitenlanderhaat'. Dat is 'slechts' radicaal rechts. Indien men ook de rechtsstaat niet onderschrijft zoals in geval van soevereinen of autonomen dan zijn ze extreemrechts of extreemlinks. Zie je dat laatste al voor je? Een anarchist binnen de politie? Ik niet. Waarom wel een soeverein?
M.i. moet je mensen die willen dat de Nederlandse Staat niet meer bestaat niet hebben binnen een organisatie die de wet moet handhaven. Waarom niet? Simpel: men onderschrijft een fundamenteel gegeven niet van onze samenleving.
(Echter België heeft, interessant genoeg, inmiddels een premier die een tweestatenoplossing wil (in België, heh!

))
Daar kun je tegenover stellen dat iemand die niet geloofde of homoseksueel of anti-monarchie was ook ooit zo'n buitenbeentje was. Het verschil is heel duidelijk: bullshit. Coronawappie en die samenzweringen zijn gebaseerd op bullshit, onzin die uit verband is gerukt, drogredeneringen, noem maar op. De ideologie van Hitler over verschillende rassen idem. En dan kom je toch uit bij Popper. We mogen de bullshit niet accepteren, en om dat te bewerkstelligen hebben we een zoektocht nodig namelijk waarheidsvinding, en zullen we de bullshit moeten containen. Door bullshit te ontkrachtigen en bullshitters te tarpitten (shadow ban) kun je hun invloed verminderen.
Zo ook hier binnen VS. Je kon een dienst als FBI niet wegzetten als partisan. Ook daar werken kundige mensen, die zich inzetten voor de samenleving. Maar wat Trump met zijn sadopopulisme heeft voortgezet is iets dat al langer in beweging was, sinds 9/11. Ook toen gingen de Reps voor marginalisering van politieke tegenstanders. Achteraf weten we waarom: er waren geen WMDs. Althans, niet in wezenlijke hoevelheden. Vervolgens heb ik bij een pro-Reps militair kanaal (zo eentje uit Texas) gezien hoe iemand vakkundig beweerde en argumenteerde dat ze er wel waren. Een quasi conspiracy met logische uitleg. Dat militairen ze hebben gezien, vernietigd want hands-on mentaliteit, er ook ziek van zijn geworden tijdens vernietiging. Maar erkennen daarvan, is erkennen bewijs WMDs en 'dat willen ze niet' want heeft tot gevolg liability. Iemand ziet het, deelt het, iemand anders liked het. Want er zijn geen poortwachters meer. Die slaan een significante groep van de wereldbevolking tegenwoordig over. Want de poortwachters zijn MSM, links, woke, publieke omroep, verlengstuk van Staat, enz. Niet iedere PVV stemmer vindt dat, maar een significant deel op rechts wel. Dat heeft een chilling effect.
Over zo'n twee maanden komt nieuwe AIVD jaarverslag uit. Kijken of men de ballen heeft VS bij naam te noemen als zodanig. Radicaalrechts accelerationalisme stond als ik het me goed herinner in 2023 rapport bovenaan. Ik vrees dat ze PVV niet als zodanig durven te duiden, daar is het te laat voor. FvD is te vroeg door de mand gevallen; Musk's timing was ideaal, maar, ik heb de indruk dat dat vooraf wel gepland was. Zie hiervoor onderstaande post die wat meer over Musk gaat.
eamelink schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:52:
[...]
Ik zou heel terughoudend zijn met dit soort nazi-propaganda rechtstreeks van X doorplaatsen. Het komt in je tijdlijn omdat Musk dat wil, en het wordt geamplificeerd omdat Musks data-analisten hebben uitgezocht dat dit werkt. Jij helpt nu met de verdere verspreiding. En dikke kans dat er vanavond een paar Tweakers gaan slapen waarbij nu het zaadje is geplant.
Het is onverstandig Twitter of X of hoe je het ook wilt noemen nog te gebruiken als bron of als nieuwsfeed. De dirigent van die toko doet openlijk een fascistische groet, en manipuleert zijn algoritme omdat hij het niet uit kon staan dat Biden populairder was dan hij (op _zijn_ platform). Verdiep je in hoe hij omging over dat drama m.b.t. die onderzeeër in 2018. Hoe hij iemand die goede bedoelingen had om kinderen uit een grot die onder was gelopen uitmaakte voor pedo. Puur omdat die man ging duiken om naar ze op zoek te gaan, i.p.v. dat men voor zijn mini-duikboot gingen, die de duiker afdeed als reclame voor z'n eigen gewin. Oei, toen werd Musk woedend. Zie
Wikipedia: Tham Luang cave rescueIn August 2024, Musk held a discussion on X Spaces with Trump in which he suggested a "government efficiency commission"
Augustus 2024, een commissie. Dat is het zaadje planten. Wie is er nou
tegen onderzoek naar betere efficiëntie bij overheid?
Dat is echter
heel iets anders dan een compleet ministerie vernietigen door alles door de shredder te halen!
Musk has become more political vocal and supported right wing positions, notably since acquiring Twitter in 2022
Musk staat sindsdien in regelmatig contact met Poetin. Poetin moet in de gaten hebben gehad dat Musk een interessant subject is, minstens i.v.m. zijn Starlink steun in Oekraïne. Musk is geadviseerd niet direct te communiceren met
Yuri Poetin; dit advies heeft hij in de wind geslagen
Vervolgens had Musk een grote mond dat hij Twitter wilde overnemen, waarna hij niet daad bij het woord wilde doen. Toen kwam naar voren dat Musk dat niet kon en heeft SEC hem op de vingers getikt. Daarna kreeg hij toch financiering rond. En was hij in één klap mediamagnaat.
Musk heeft al heel lang extreme ambities en gedrag. Dat drama m.b.t. mini-onderzeeër stamt uit 2018. En in het boek The PayPal Mafia legde hij het af tegen Peter Thiel, die veel rationeler te werk ging. Als Musk met z'n plannen z'n zin had gekregen binnen PayPal, dan had PayPal niet langer PayPal geheten na de merge met Confinity (Thiel's startup) maar X.com. Want ook toen kickte Musk al op de naam X. Terwijl die nagenoeg geen brand recognition had, i.t.t. PayPal. Ook wilde hij de complete toko van Linux/Windows naar Windows migreren. Terwijl Confinity een Linux shop was, en X.com Windows. Toen hij op reis was, heeft Thiel wat ik maar even samenvat een opstand georganiseerd om Musk als CEO eruit te wippen. Vondieniezoleuk