[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.420.521 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:01:
[...]

In de VS? Pijnlijk veel. Grotendeels een non-topic hier, maar dit zijn geen nieuwe issues. Integendeel, het zijn perikelen die al sinds voor WOII spelen. Wij zien het als gescheiden doosjes van organisatie en instelling, daar is eigenlijk nooit echt sprake van geweest. We kennen een dossier Hoover, maar hebben zelden idee hoeveel van de top van een FBI bijverdient na loopbaan bij georganiseerde misdaad, buitenlandse inlichtingendiensten, en nog erger. En vaak al tijdens.

Begrijp me niet verkeerd, het is een grijze wereld van netwerken waar iets zowel waar als onwaar, voor als tegen, nuttig als schadelijk, gebonden als ongebonden kan zijn. De VS hebben nooit echte mechanismen van toezicht ontwikkeld, wel mechanismen van gebruik.
Dank. In hoeverre onderscheidt dat zich van onze diensten? Wij hebben de commissie Stiekem, maar surveillance wordt in Nederland na betrapt te zijn doodleuk gelegaliseerd.

Daarnaast heb ik de indruk dat onze inlichtingendiensten vrij veel kunnen, maar die zullen ook oefenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08
MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Wat zwets jij nou? Het zijn invoertarieven. Dus voor de invoerende partij.

Die factuur ligt automatisch bij de consument in het invoerende land.

Misschien iets minder Fox News kijken?
exact, wat we hier zien in de reactie van deze tweaker is precies de reden waarom ze nu in deze shitstorm zitten.

Op basis van wat 'hear say' zaken die mensen zien op Foxnews, Facebook of Twitter worden er maar beslissingen gemaakt en hokjes roodgekleurd in het stemhokje en hebben we deze totaal incompetent gekken aan de macht.

geeft verder niet, het maakt het alleen zon zooitje op het wereldtoneel. troep die uiteindelijk op 1 manier opgeruimd kan worden en dat is een grootschalig conflict (WO3) met wederom ontelbare doden.

welnu dat is niet wat wij met zijn allen wensen toch?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20

World Citizen

FreeReef.nl

*knip* troll

[ Voor 98% gewijzigd door defiant op 05-02-2025 20:28 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Zwelgje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:09:
[...]

exact, wat we hier zien in de reactie van deze tweaker is precies de reden waarom ze nu in deze shitstorm zitten.

Op basis van wat 'hear say' zaken die mensen zien op Foxnews, Facebook of Twitter worden er maar beslissingen gemaakt en hokjes roodgekleurd in het stemhokje en hebben we deze totaal incompetent gekken aan de macht.

geeft verder niet, het maakt het alleen zon zooitje op het wereldtoneel. troep die uiteindelijk op 1 manier opgeruimd kan worden en dat is een grootschalig conflict (WO3) met wederom ontelbare doden.

welnu dat is niet wat wij met zijn allen wensen toch?
Nee? Hoe dom ook, vrijwel niemand wenst een oorlog. Dat is ook het frustrerende.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
bulle bas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:08:
[...]

Dank. In hoeverre onderscheidt dat zich van onze diensten? Wij hebben de commissie Stiekem, maar surveillance wordt in Nederland na betrapt te zijn doodleuk gelegaliseerd.

Daarnaast heb ik de indruk dat onze inlichtingendiensten vrij veel kunnen, maar die zullen ook oefenen.
Het probleem is zelden of ooit de Dienst. Wat we - zowel historisch als tegenwoordig - veel vaker zien is dat de kaders van sturing / toezicht / gebruik een eigen dynamiek worden, met eigen denken - veelal wederom paden van predisposities en cultisme - wat op gegeven moment bij scheve focus op type en aard van bedreigingen een gewenning ontwikkeld met focus op gebruik van. Er treedt een graduele verandering van gedragscodes op, en op gegeven moment gaat zich dat verzelfstandigen. De bestuurder als sturing, historisch loopt dat zelden goed af.

Men schuift actoren naar een politiek speelveld bijvoorbeeld, men laat / schept ruimte voor toxische organisaties en hun activiteiten, veelal territoriaal in excuusbedrag van prioriteiten en methodologie. Men gaat gebruik maken van informatie ecosystemen voor social engineering, cultural engineering en elite capture, in die volgorde.

Dit is een oud probleem van het domein. Dit is minder een kwestie van toezicht dan dat het een zaak is van wie je met welke profielen überhaupt in sturing laat komen - geen spelvorm voor koninkrijkjes of verzuchting naar politiek gedrag onder de mantels van neutraliteit, proces en procedure.

Historische voorbeelden zijn er legio. Veel daarvan spelen ook tegenwoordig een rol, want ze zijn nooit echt weg als netwerkfenomeen. Zie het drama Opus Dei bij alle vectoren in de VS. Veel dossiers gaan ook over decennia heen, want het gaat om mensen.

De VS hebben nooit de lessen geleerd die men elders in schade en schande wel heeft moeten leren. Inlichtingen als domein is in de VS altijd veel minder iets van land, overheid of dienst geweest, dan van belang, kring en menecas.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20

World Citizen

FreeReef.nl

https://x.com/realDonaldTrump/status/1886456105372459141

Trump en Mexico gaan de goede kant op. Het klinkt alsof er eenzelfde doelstelling is en dat ze samen naar hun verbetering aan het werken zijn.

Tof dat het zo uitpakt. Ik was wat kritisch in zijn vorige termijn over hoe hard hij erin ging. Maar in zijn vorige termijn en met dit voorbeeld lijkt het toch wel zijn effect te hebben.

Zonder handhaving en consequenties komt je niet zo ver. Een beetje een strenge noot en gelijk zie je beweging.

Dat hele grens drama met al die smokkelingen van weerloze mensen is in ieder geval opgelost. Het was schandalig hoe mensen behandeld werden met die smokkel. Dat staat nu tenminste dicht.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
boesOne schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:32:
[...]

Nee hoor, dat is absoluut de bedoeling.

Kunnen we aan deze kant van de oceaan nu dan eindelijk concluderen dat Popper gelijk heeft voordat we het hier verder uit klauw laten lopen?
Interesante stelling maar wie bepaalt/hoe bepaal je wat intolerant is? Waar leg je die grens?

"Nee je mag niet mee doen aan de verkiezingen want wij vinden dat wat jij vind niet getolereerd kan worden"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
World Citizen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:34:

Trump en Mexico gaan de goede kant op. Het klinkt alsof er eenzelfde doelstelling is en dat ze samen naar hun verbetering aan het werken zijn.

Tof dat het zo uitpakt. Ik was wat kritisch in zijn vorige termijn over hoe hard hij erin ging. Maar in zijn vorige termijn en met dit voorbeeld lijkt het toch wel zijn effect te hebben.

Zonder handhaving en consequenties komt je niet zo ver. Een beetje een strenge noot en gelijk zie je beweging.

Dat hele grens drama met al die smokkelingen van weerloze mensen is in ieder geval opgelost. Het was schandalig hoe mensen behandeld werden met die smokkel. Dat staat nu tenminste dicht.
De grote grap van die 'deal' is dat Trump denkt dat ie gewonnen heeft. Maar vorig jaar had Mexico 15.000 man aan de grens staan hiervoor, dat zijn er dus 5000 minder geworden dit jaar.

Trump heeft z'n keutel nu ook terug getrokken voor wat betreft de import tarieven voor Canada en Mexico, omdat hij een deal met ze gemaakt denk te hebben. Maar het enige dat Canada en Mexico gezegd hebben is dat ze de afspraken die ze vorig jaar met Biden al gemaakt hebben na gaan komen.

De nog leukere mop is overigens dat hij zelf in 2020, na 2 jaar onderhandelen, de USMCA ondertekende, de handels deal met Canada en Mexico. Die, zo zei hij zelf, de beste deal ooit was. Nu was ie laatst op tv en zei hij dat ie die deal wel even ging fixen want het was de slechtste deal die iemand ooit gemaakt had :+

Voor wat betreft Gaza en Trump's voorgestelde compleet onrealistische oplossing. Ik zie zo ook nog geen andere oplossing. Ze vechten daar al decennia met elkaar, met korte onderbrekingen. En als het zo blijft als nu zal dat nog wel decennia door gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 05-02-2025 19:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20
World Citizen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:34:

De grens is gigantisch, de macht van de kartels enorm, de hoeveelheid geld en dus corruptie enorm, een war on drugs is nog nooit door een overheid gewonnen.
Trump zn muur heeft ook al geen biet verschil gemaakt.

Beter zou zijn de vraag te verminderen, of met de CIA samen met de Mexicanen samen te laten werken om de productiecentra hard aan te pakken.
Oh wacht, de hele CIA is gevraagd om vrijwillig te vertrekken :')

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23
FastFred schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Interesante stelling maar wie bepaalt/hoe bepaal je wat intolerant is? Waar leg je die grens?

"Nee je mag niet mee doen aan de verkiezingen want wij vinden dat wat jij vind niet getolereerd kan worden"
Eerder: "Nee je mag niet mee doen aan de verkiezingen want jij bent intolerant"

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:30
World Citizen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Eensch,

Maar ik kies mensenlevens boven vrijheid. We kunnen vanuit het westen toekijken en broodjes op tafel zetten met de hoop dat het zichzelf oplost, maar dat gaat ten kosten van duizenden en duizenden mensen levens. Al dan niet over de afgelopen jaren heen miljoenen.

Ik snap exact wat je zegt, maar dat wereldbeeld heeft het probleem dat het westen reeds al invloed heeft in die regio. De rijke worden daar rijk aan het westen over de rug van de bevolking. Ons geld zit daar al voor grondstoffen en andere zaken.

We moeten stoppen met misbruik maken van die gebieden. Het westen moet zorgen dat er niet meer dat soort doden vallen. Ik schaam me voor de daadkracht die de EU heeft laten zien in het midden oosten. Er is zeker een mooi signaal, maar daadkracht mist. Er gaan mensen dood.

Dus ja ik snap je ideologie, maar ik geloof daar niet meer in. Zolang wij daar dingen uit halen en we ze misbruiken voor grondstoffen, kruiden, en andere handel... zijn we niet meer onafhankelijk en zullen we ook iets moeten doen aan de ontwikkeling van die landen.
Welk signaal? Als je een gebied platbombardeert komt Amerika nog even langs om de mensen die er wonen weg te sturen? Naar welk gebied? Niemand wil ze hebben. De meeste willen ook nergens heen. Of gaat Amerika de Gazanen naar Amerika halen? Vast niet.
Dit is ordinair landje pik. En het blijft niet bij Gaza....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48

hamsteg

Species 5618

World Citizen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Dus ja ik snap je ideologie, maar ik geloof daar niet meer in. Zolang wij daar dingen uit halen en we ze misbruiken voor grondstoffen, kruiden, en andere handel... zijn we niet meer onafhankelijk en zullen we ook iets moeten doen aan de ontwikkeling van die landen.
Kort samengevat, afkopen van schuldgevoel omdat wij rijk zijn maar geen verantwoording nemen voor het echte probleem waar wij mede verantwoordelijk voor zijn. Gevolg, verspilling van resources zonder enig blijvend resultaat.

... gecensureerd ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:11
hamsteg schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:40:
[...]

Dit is de typische hulpverlenersval. Laten we ze helpen, geld er tegenaan en het probleem is opgelost
Wel met een heel grappige draai:
Niet de Palestijnen worden geholpen door geld tegen Gaza aan te gooien, die hebben we immers een "nieuwe plek gegeven". Wie worden er dan wel geholpen? De lui die volgens Trump in Gaza resorts gaan bouwen. Dat zijn de laatsten in deze wereld die hulp nodig hebben.

Maar het is door @World Citizen handig geformuleerd zodat het lijkt alsof door Trump's geld Palestijnen geholpen worden, zonder dat te zeggen. Op de koop toe zijn we ook nog moreel verplicht. Als we daarin mee zouden gaan dan zouden we multi-biljonairs helpen.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:11
hamsteg schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:54:
[...]

Kort samengevat, afkopen van schuldgevoel
Meer bait and switch, in dit geval. Wel gebruikmakend van dat schuldgevoel.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Prosac schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:54:
[...]

Ik vind het wel een mooie AI test die user.
Beste doe je dan topic report, anders ontspoort discussie (wat inmiddels gelukt is).

offtopic:
Ik denk niet aan AI, anders zou je de geenstijl-panelen eens moeten bekijken. Ik had meer mijn twijfels over intentie, maar die zijn nu wel weggenomen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
hamsteg schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:40:
[...]
Dit is de typische hulpverlenersval. Laten we ze helpen, geld er tegenaan en het probleem is opgelost ... not! Het probleem lost zich niet op met de materiële insteek, het probleem is multi-layer ideologisch en nationalistisch. Wij als Europeanen hebben de Joodse gemeenschap daar neergekwakt in de staat Israël, de toenmalige stammen opzij gedruk en nu gaan we ze weer verjagen?
Laten we wel wezen dat dit probleem ook is veroorzaakt door het westen (Israel). Dit is een heel ander verhaal dan bij andere arme landen die zich niet uit de put kunnen trekken.

De vijand was Hamas maar Israel heeft de hele regio platgebombardeerd inclusief de burgerbevolking en hun huizen. 'Geld er tegenaan' vind ik dan niet meer dan eerlijk mits het ook echt naar de getroffenen gaat (de palestijnen).

Maar het voorstel van Trump is inderdaad gewoon ordinaire landjepik (zoals Pendora net zei) net zoals wat ze in het BIOT hebben gedaan (toevallig ook vandaag in het nieuws in verband met de deal die ze sluiten met Mauritius)

[ Voor 19% gewijzigd door Llopigat op 05-02-2025 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:04
vickypollard schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:06:
Wanneer gaan we Amerikaanse militairen dwingen zich terug te trekken uit de EU? Als ik het zo allemaal wel beschouw vormt de aanwezigheid van deze militairen inmiddels een directe potentiële bedreiging voor de veiligheid van de EU, omdat zij van de een op de andere dag door Trump ingezet kunnen worden om schade aan te richten.
Dit is toch wel een dieptepunt. Wat denk je dat er gebeurt als Amerika zijn handen aftrekt van Europa?

Wij hebben geen leger om een Rusland tegen te houden. De enige die iets kunnen zijn Polen en Finland. Als die hun leger gebruiken om hun grenzen te verdedigen, komen ze een heel eind over een jaar of vier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:59
rachez schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:07:
Dit is toch wel een dieptepunt. Wat denk je dat er gebeurt als Amerika zijn handen aftrekt van Europa?
In het kort: Nucleaire proliferatie.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02:08
magnifor schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:35:
Trump zegt letterlijk ik ga etnisch zuiveren en op een paar landen na durft niemand zijn mond open te trekken. Als een iran of rusland zulke uitspraken doet staan de volgende sancties al klaar. Ja trek maar weer de whataboutisme kaart, wat mij betreft heeft het westen haar geloofwaardigheid en moreelkompas geheel verloren. Wij geven 0 om mensenrechten, het is hoe de wind waait. Als het in ons belang is dan vinden wij de mensenrechten etc heel belangrijk maar als het ons niet uitkomt kijken we lekker makkelijk de andere kant op. Zwarte dagen wat mij betreft.

Zelfde voor Groenland en het Panamakanaal. Blijkbaar mag het gewoon als je de USA bent. Maar als een ander zegt ik heb recht op x en y dan is het SANCTIES!!!
Ik kan van harte de column van Pieter Derks aanbevelen, die terecht de vraag stelt: wat doe je als een Westers bevriend land dingen doet, die normaal alleen in andere delen van de wereld gebeuren. Wanneer grijp je in en hoe? "Er zijn landen voor minder binnengevallen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:04
Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:16:
[...]

Tenzij het Kremlin andere conclusies trekt. We hebben nu een evenwicht.

[ Voor 6% gewijzigd door rachez op 05-02-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
rachez schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:23:
[...]

met het tempo dat ze nu het oosten van Oekraïne bezetten duurt dat nog wel een paar duizend jaar :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
rachez schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:23:
We dwalen af. Ik denk niet dat het Kremlin daar iets over te zeggen heeft. Als onze nucleaire paraplu wegvalt, dan zullen - en gaan we daarvoor in de plaats iets anders verzinnen.

Trump heeft de mogelijkheid dat te bewerkstelligen. Dat noemt zich een vredesduif....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9ojuSYVdWwkH1rUqdwcamnUNT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4R2lsOxbWT9RqgNj6bD4H0MP.jpg?f=fotoalbum_large

Ook bij ons zijn er 'opiniemakers' die dit geen slecht idee vinden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:47

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:In het kader van zero-tolerance zijn er wat berichten verwijderd. Maak s.v.p. alleen een topic report aan als je berichten ziet die niet aan onze forum en topic regels voldoen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Duik er eens in, dan vind je de antwoorden 8) De Paradox van Tolerantie als raamwerk geeft die prima weer. Op zich ook logisch, gezien de erfenis waarmee de verkenning begon … Interbellum -> WOII

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Wozmro schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:29:
[Afbeelding]

Als ik het zo lees lijkt het me eerder sarcastisch bedoeld. Met name omdat hij het op zichzelf betrekt en dan zegt: "Even wennen, meer niet". Dat ligt er dan wel heel dik bovenop. Denk niet dat hij het echt niet schokkend zou vinden als hij morgen het land uit geschopt wordt. Maar ik ken hem verder niet. Als hij het echt meent is het erg triest.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 05-02-2025 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:16:
[...]

*knip* laat de oneliners achterwege aub, als je aannemelijk wil maken dat MAD niet van toepassing is meer, dan dit gewoon uitleggen

[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 06-02-2025 06:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DropjesLover
Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:27:
[...]

We dwalen af. Ik denk niet dat het Kremlin daar iets over te zeggen heeft. Als onze nucleaire paraplu wegvalt, dan zullen - en gaan we daarvoor in de plaats iets anders verzinnen.

Trump heeft de mogelijkheid dat te bewerkstelligen. Dat noemt zich een vredesduif....
Die valt niet weg. We hebben nog Frankrijk, en in zekere zin buurman Verenigd Koninkrijk.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
DropjesLover schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:42:
[...]

Die valt niet weg. We hebben nog Frankrijk, en in zekere zin buurman Verenigd Koninkrijk.
die gaan Parijs of Londen echt niet opofferen voor een bom op Warschau of Berlijn of Rome.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
DropjesLover schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:42:
Ik denk dat er toch wel een paar landen zijn die hun nucleaire strategie gaan heroverwegen mocht de primaire paraplu wegvallen. Mijn gedachte is dat Turkije de eerste is. En Polen de tweede. Dan komt denk ik Duitsland (beetje afhankelijk van het politieke klimaat daaro) die voorstelt het dan maar onder EU vlag te doen, en Frankrijk gaat vragen daarin de kar te trekken.

Ik denk dat de consensus gaat zijn dat de EU zijn eigen nucleaire triade nodig heeft.

Maar, dan ben je dus wel zeker twee proliferaties verder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Ja, dat dacht ik ook, totdat ik dit zag:

https://www.theguardian.c...ational-security-joe-kent

Nieuwe counterintelligence directeur is ex-CIA. Het zou best eens kunnen dat er inmiddels een overheersende stroming binnen de Amerikaanse inlichtingendiensten is die vindt dat Project 2025 een goed idee is. Immers, als je de taken van de CIA e.d. wegprivatiseert en overhevelt naar militaire contractors, kan je acteren zonder overheidstoezicht.

Ons probleem is dat we er als Europeanen naar kijken, en dan lijkt alles wat er daar gebeurt ongehoord omdat het hier ongehoord is.
Inmiddels?

De diensten worden al sinds kort na Roosevelt vrij consistent gedomineerd door de legacy-OSS club. De precursor van hybridisering, wat in Rusland tot het huidige criminele regime heeft geleid.

Die Contracting revolutie is er al trouwens, sinds Pinochet. Geen nieuw fenomeen, ook niet in termen van schaal of bereik. Ook hier in Europa hebben we met de avonturen daarvan te maken gehad. De Jaren van Lood in België, Gladius in Italië, flinke lijst.

En één ding niet te vergeten: al dik veertig jaar is elke broker, fixer en prediker van de vectoren van autoritarisme in de VS voorzien van actoren voor advies en verbinding - ik heb een tijdje geleden wat verwijzingen naar papers en boeken in het topic gezet.

Denk eens terug aan Laszlo Paztor, eerder genoemd. Paul Weyrich -> Trump. Bij beide specifieke en cruciaal rol. Vergeet ook niet de verkiezing van Reagan, flink gevoelige verkenning daarvan. Om het over zaken als Watergate of Bush senior nog maar niet te hebben.

En dan, context Tweakers, Big Data, Big Tech. Ontwerp, actoren, financiering. Begin voor de grap eens bij Poindexter, Facebook en Google’s Jigsaw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Zwelgje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:45:
[...]

die gaan Parijs of Londen echt niet opofferen voor een bom op Warschau of Berlijn of Rome.
Onder artikel 5 en het Europees Handvest wel degelijk.
Llopigat schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:40:
[...]

Als ik het zo lees lijkt het me eerder sarcastisch bedoeld. Met name omdat hij het op zichzelf betrekt en dan zegt: "Even wennen, meer niet". Dat ligt er dan wel heel dik bovenop. Denk niet dat hij het echt niet schokkend zou vinden als hij morgen het land uit geschopt wordt. Maar ik ken hem verder niet. Als hij het echt meent is het erg triest.
Palestijnen in Jordanië zijn immers ook al gewend.
Oekraïners, Russen en meer in Baltische Staten (ten tijde van de USSR) zijn ook al gewend
Amerikanen die trots 6,25% Italiaans, Iers en dergelijke zijn zijn ook niet bezig met hun afkomst.
En de mensen van Afrikaanse afkomst in... De rest van de wereld zijn ook prima gewend en hebben geen vragen of verlangen naar hun afkomst nee...

:p

BThGvNeOA

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wozmro schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:29:
Ik zou heel terughoudend zijn met dit soort nazi-propaganda rechtstreeks van X doorplaatsen. Het komt in je tijdlijn omdat Musk dat wil, en het wordt geamplificeerd omdat Musks data-analisten hebben uitgezocht dat dit werkt. Jij helpt nu met de verdere verspreiding. En dikke kans dat er vanavond een paar Tweakers gaan slapen waarbij nu het zaadje is geplant.

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 05-02-2025 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
DropjesLover schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:49:
[...]

Onder artikel 5 en het Europees Handvest wel degelijk.

[...]

Palestijnen in Jordanië zijn immers ook al gewend.
Oekraïners, Russen en meer in Baltische Staten (ten tijde van de USSR) zijn ook al gewend
Amerikanen die trots 6,25% Italiaans, Iers en dergelijke zijn zijn ook niet bezig met hun afkomst.
En de mensen van Afrikaanse afkomst in... De rest van de wereld zijn ook prima gewend en hebben geen vragen of verlangen naar hun afkomst nee...

:p
Artikel 5 van de NAVO is 'soft' daarin staat niks over militair iets moeten doen, je moet het aangevallen land helpen. dat kan met van alles zijn, het sturen van een zeecontainer met helmen is voldoende

Europees verdrag is inderdaad wel bindend mbt militaire inzet maar het ICC is ook bindend mbt het arresteren van staatshoofden of personen die een arrestatiebevel aan de broek hebben hangen echter het kan niet worden afgedwongen

puntje bij paaltje gaat het toch niet gebeuren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zwelgje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:45:
[...]

Zeker bij de Fransen zou ik daar niet zo zeker van zijn, waar iedereen zegt dat ze geen first strike zullen uitvoeren, en alleen op De Knop drukken als hun voortbestaan wordt bedreigd, heeft Frankrijk letterlijk het nucleaire waarschuwingsschot. Die nuken een militair doelwit als laatste waarschuwing dat daarna civiele doelen beschoten worden.

Zie ook hoe Macron zo'n beetje als eerste reactie op alles heeft "Frankrijk kan soldaten sturen!". Als het enkel en alleen aan Frankrijk lag zaten ze al in Oekraïne en in Groenland te blauwbekken :+

Maar ik ben inmiddels wel geswitched van "no nukes" naar "yes nukes", ik ben groot voorstander dat we, al dan niet samen met bijvoorbeeld België, ook een vlootje SSBN's bouwen, net als nog wat Europese landen. Mede dankzij Trump, want ik geloof oprecht niet dat we nu op Amerika kunnen rekenen als de Russen besluiten dat de Baltische staten weer in te lijven. Die mompelt wat over dat de Baltische staten niet eens een leger hebben, dus eigen schuld dat ze aangevallen worden.

Zou me overigens ook niks verbazen als Australië, Canada, Zuid Korea, Japan en misschien zelfs wel Taiwan nukes gaan bouwen. Die hebben gezien hoe goed het bluffen van Rusland werkt, en die weten ook dat het helemaal niet meer zo veilig is onder Donalds paraplu.

Naja, het zal zorgen voor lokale werkgelegenheid, dus, bedankt Donald? :X

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:57
eamelink schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Ik zou heel terughoudend zijn met dit soort nazi-propaganda rechtstreeks van X doorplaatsen. Het komt in je tijdlijn omdat Musk dat wil, en het wordt geamplificeerd omdat Musks data-analisten hebben uitgezocht dat dit werkt. Jij helpt nu met de verdere verspreiding. En dikke kans dat er vanavond een paar Tweakers gaan slapen waarbij nu het zaadje is geplant.
Je hebt gelijk. Maar ergens moeten we ook beseffen dat dit geen ver van ons bed show is.

Er zijn in Europa ook mensen die hier op kicken.

En het ergste van al is dat je nu ook uitspraken leest als: als het allemaal zo erg is waarom hou je ons dan niet tegen? Als je niets doet dan ben je mee schuldig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Zeker bij de Fransen zou ik daar niet zo zeker van zijn, waar iedereen zegt dat ze geen first strike zullen uitvoeren, en alleen op De Knop drukken als hun voortbestaan wordt bedreigd, heeft Frankrijk letterlijk het nucleaire waarschuwingsschot. Die nuken een militair doelwit als laatste waarschuwing dat daarna civiele doelen beschoten worden.

Zie ook hoe Macron zo'n beetje als eerste reactie op alles heeft "Frankrijk kan soldaten sturen!". Als het enkel en alleen aan Frankrijk lag zaten ze al in Oekraïne en in Groenland te blauwbekken :+

Maar ik ben inmiddels wel geswitched van "no nukes" naar "yes nukes", ik ben groot voorstander dat we, al dan niet samen met bijvoorbeeld België, ook een vlootje SSBN's bouwen, net als nog wat Europese landen. Mede dankzij Trump, want ik geloof oprecht niet dat we nu op Amerika kunnen rekenen als de Russen besluiten dat de Baltische staten weer in te lijven. Die mompelt wat over dat de Baltische staten niet eens een leger hebben, dus eigen schuld dat ze aangevallen worden.

Zou me overigens ook niks verbazen als Australië, Canada, Zuid Korea, Japan en misschien zelfs wel Taiwan nukes gaan bouwen. Die hebben gezien hoe goed het bluffen van Rusland werkt, en die weten ook dat het helemaal niet meer zo veilig is onder Donalds paraplu.

Naja, het zal zorgen voor lokale werkgelegenheid, dus, bedankt Donald? :X
Dat ligt niet echt binnen het budget van Nederland. Nucleaire wapens zijn behoorlijk duur, laat staan een vloot van onderzeeërs die ze kunnen lanceren.

De Fransen hebben nog wel vrij recent Duitsland aangeboden om hun nucleaire arsenaal te delen. Merkel heeft dat idee geweigerd, maar ze zijn in Berlijn vast ook wel wat anders gaan denken. En daarin zie ik ook een betere oplossing, waarom allemaal het wiel opnieuw uitvinden terwijl de Fransen alles hebben. Bouw gewoon tig extra Franse raketten en Franse SSBN's en breng ze onder Europees gezag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat een malle weken zijn het toch sinds 20 januari. Een soort Las Vegas aan de Middellandse Zee dus? Krijgt “The Strip” wel een extra betekenis.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
bulle bas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:08:
[...]

Onze diensten (THTC, AIVD, MIVD, enz) alsmede externen zoals FoxIT staan internationaal zeer hoog aangeschreven. Kwalitatief zijn wij goed, zeker gezien resources en de geringe kwantiteit. We zijn immers maar een klein landje vergeleken met gehele VS, of buren zoals UK, DE, FR.

Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen. Binnen de politie op 70.000 werknemers 5 zogeheten soevereinen. Hier is dus intern onderzoek naar gedaan.

De vraag bij dergelijke excessen is soortgelijk aan die m.b.t. coronawappies; moet je ze uitsluiten of omarmen? Ik kende zo'n dertig jaar geleden een kliekje die graag naar de politieacademie wilde, maar er ideeën op nahielden die ik destijds als extreemrechts beschouwde (intense buitenlanderhaat, met uitlatingen als goedkeuring voor geweld of een serieuze Hitlergroet (ja, er bestaat ook een niet-serieuze)). Inmiddels zijn dergelijke ideeën... tja, qua buitenlanderhaat minstens genormaliseerd. Het is te groot geworden om ze uit te sluiten. Daarom is het exces nu niet iets van 'buitenlanderhaat'. Dat is 'slechts' radicaal rechts. Indien men ook de rechtsstaat niet onderschrijft zoals in geval van soevereinen of autonomen dan zijn ze extreemrechts of extreemlinks. Zie je dat laatste al voor je? Een anarchist binnen de politie? Ik niet. Waarom wel een soeverein?

M.i. moet je mensen die willen dat de Nederlandse Staat niet meer bestaat niet hebben binnen een organisatie die de wet moet handhaven. Waarom niet? Simpel: men onderschrijft een fundamenteel gegeven niet van onze samenleving.

(Echter België heeft, interessant genoeg, inmiddels een premier die een tweestatenoplossing wil (in België, heh! ;)))

Daar kun je tegenover stellen dat iemand die niet geloofde of homoseksueel of anti-monarchie was ook ooit zo'n buitenbeentje was. Het verschil is heel duidelijk: bullshit. Coronawappie en die samenzweringen zijn gebaseerd op bullshit, onzin die uit verband is gerukt, drogredeneringen, noem maar op. De ideologie van Hitler over verschillende rassen idem. En dan kom je toch uit bij Popper. We mogen de bullshit niet accepteren, en om dat te bewerkstelligen hebben we een zoektocht nodig namelijk waarheidsvinding, en zullen we de bullshit moeten containen. Door bullshit te ontkrachtigen en bullshitters te tarpitten (shadow ban) kun je hun invloed verminderen.

Zo ook hier binnen VS. Je kon een dienst als FBI niet wegzetten als partisan. Ook daar werken kundige mensen, die zich inzetten voor de samenleving. Maar wat Trump met zijn sadopopulisme heeft voortgezet is iets dat al langer in beweging was, sinds 9/11. Ook toen gingen de Reps voor marginalisering van politieke tegenstanders. Achteraf weten we waarom: er waren geen WMDs. Althans, niet in wezenlijke hoevelheden. Vervolgens heb ik bij een pro-Reps militair kanaal (zo eentje uit Texas) gezien hoe iemand vakkundig beweerde en argumenteerde dat ze er wel waren. Een quasi conspiracy met logische uitleg. Dat militairen ze hebben gezien, vernietigd want hands-on mentaliteit, er ook ziek van zijn geworden tijdens vernietiging. Maar erkennen daarvan, is erkennen bewijs WMDs en 'dat willen ze niet' want heeft tot gevolg liability. Iemand ziet het, deelt het, iemand anders liked het. Want er zijn geen poortwachters meer. Die slaan een significante groep van de wereldbevolking tegenwoordig over. Want de poortwachters zijn MSM, links, woke, publieke omroep, verlengstuk van Staat, enz. Niet iedere PVV stemmer vindt dat, maar een significant deel op rechts wel. Dat heeft een chilling effect.

Over zo'n twee maanden komt nieuwe AIVD jaarverslag uit. Kijken of men de ballen heeft VS bij naam te noemen als zodanig. Radicaalrechts accelerationalisme stond als ik het me goed herinner in 2023 rapport bovenaan. Ik vrees dat ze PVV niet als zodanig durven te duiden, daar is het te laat voor. FvD is te vroeg door de mand gevallen; Musk's timing was ideaal, maar, ik heb de indruk dat dat vooraf wel gepland was. Zie hiervoor onderstaande post die wat meer over Musk gaat.
eamelink schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Het is onverstandig Twitter of X of hoe je het ook wilt noemen nog te gebruiken als bron of als nieuwsfeed. De dirigent van die toko doet openlijk een fascistische groet, en manipuleert zijn algoritme omdat hij het niet uit kon staan dat Biden populairder was dan hij (op _zijn_ platform). Verdiep je in hoe hij omging over dat drama m.b.t. die onderzeeër in 2018. Hoe hij iemand die goede bedoelingen had om kinderen uit een grot die onder was gelopen uitmaakte voor pedo. Puur omdat die man ging duiken om naar ze op zoek te gaan, i.p.v. dat men voor zijn mini-duikboot gingen, die de duiker afdeed als reclame voor z'n eigen gewin. Oei, toen werd Musk woedend. Zie Wikipedia: Tham Luang cave rescue
In August 2024, Musk held a discussion on X Spaces with Trump in which he suggested a "government efficiency commission"
Augustus 2024, een commissie. Dat is het zaadje planten. Wie is er nou tegen onderzoek naar betere efficiëntie bij overheid?

Dat is echter heel iets anders dan een compleet ministerie vernietigen door alles door de shredder te halen!
Musk has become more political vocal and supported right wing positions, notably since acquiring Twitter in 2022
Musk staat sindsdien in regelmatig contact met Poetin. Poetin moet in de gaten hebben gehad dat Musk een interessant subject is, minstens i.v.m. zijn Starlink steun in Oekraïne. Musk is geadviseerd niet direct te communiceren met Yuri Poetin; dit advies heeft hij in de wind geslagen

Vervolgens had Musk een grote mond dat hij Twitter wilde overnemen, waarna hij niet daad bij het woord wilde doen. Toen kwam naar voren dat Musk dat niet kon en heeft SEC hem op de vingers getikt. Daarna kreeg hij toch financiering rond. En was hij in één klap mediamagnaat.

Musk heeft al heel lang extreme ambities en gedrag. Dat drama m.b.t. mini-onderzeeër stamt uit 2018. En in het boek The PayPal Mafia legde hij het af tegen Peter Thiel, die veel rationeler te werk ging. Als Musk met z'n plannen z'n zin had gekregen binnen PayPal, dan had PayPal niet langer PayPal geheten na de merge met Confinity (Thiel's startup) maar X.com. Want ook toen kickte Musk al op de naam X. Terwijl die nagenoeg geen brand recognition had, i.t.t. PayPal. Ook wilde hij de complete toko van Linux/Windows naar Windows migreren. Terwijl Confinity een Linux shop was, en X.com Windows. Toen hij op reis was, heeft Thiel wat ik maar even samenvat een opstand georganiseerd om Musk als CEO eruit te wippen. Vondieniezoleuk :D

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Helixes
Trump sends first migrant detainees to Guantanamo Bay - BBC

Sorry, dit bericht is al een paar uur oud, maar ik raak er niet over uitgepraat.
Last week, Trump ordered that an existing migrant detention facility at the base be expanded to hold some 30,000 people.
30.000 mensen. Dat zijn er écht heel, op wat toch maar een heel klein stukje grond is. En dan moet er nog personeel wonen. Er is een woord in de Nederlandse taal om dat te omschrijven.

Deze mensen hebben al zo goed als geen rechten, en worden dus verscheept naar een extraterritoriale plek die synoniem is met ontmenselijking en rechteloosheid.

Het ging over Gaza vandaag, en het tempo ligt ongelofelijk hoog. Maar ik kan hier niet vaak genoeg een bouwlamp op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:37:

Sorry, dit bericht is al een paar uur oud, maar ik raak er niet over uitgepraat.

[...]

30.000 mensen. Dat zijn er écht heel, op wat toch maar een heel klein stukje grond is. En dan moet er nog personeel wonen. Er is een woord in de Nederlandse taal om dat te omschrijven.

Deze mensen hebben al zo goed als geen rechten, en worden dus verscheept naar een extraterritoriale plek die synoniem is met ontmenselijking en rechteloosheid.

Het ging over Gaza vandaag, en het tempo ligt ongelofelijk hoog. Maar ik kan hier niet vaak genoeg een bouwlamp op zetten.
India stond ook te trappelen om illegalen terug te nemen om maar niet uitgesloten te worden van de H-1B visa's.
Wat ik vreemd vind, want het veroorzaakt een enorme braindrain van hoog opgeleiden (opleiding kost veel geld) naar de VS. Maar goed.

Christmas Island van Australië zit ook vol met illegalen zonder rechten...

En met alle mensen die Trump uit wil zetten (~11 miljoen totaal) gaat Guantanamo bij lange na niet genoeg zijn, ook als veel landen wel hun burgers terug nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 05-02-2025 23:45 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:37:
Mwoah, in Den Haag wonen 400k mensen en dat is nog geen 100km2 tegenover de 117km2 van GB
De argumenten zouden niet moeten gaan over de grootte van het grondgebied maar over wat er mee gedaan wordt. Gaza is slechts 300km2 en een beetje voor een paar miljoen (!) mensen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:44
DropjesLover schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:43:
[...]

India stond ook te trappelen om illegalen terug te nemen om maar niet uitgesloten te worden van de H-1B visa's.
Wat ik vreemd vind, want het veroorzaakt een enorme braindrain van hoog opgeleiden (opleiding kost veel geld) naar de VS. Maar goed.
Die hoog opgeleiden verdienen in de US veel meer*, wat ze veelal voor een gedeelte naar hun familie terug zullen sturen.

*Al staat dit juist onder druk met dit plan. Immers, als er genoeg mensen zijn die hun baan niet kwijt kunnen raken (want dan raken ze hun visa kwijt), dan kunnen de te betalen lonen omlaag volgens Musk en consorten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
FTA:
In Tuesday's brief statement, DHS Secretary Kristi Noem said: "President Donald Trump has been very clear: Guantanamo Bay will hold the worst of the worst. That starts today."
Trump liegt constant, kun je je klok op gelijk zetten. Dus, neen, niet 'very clear'.
Announcing his plan last week that the facility be expanded, Trump said: "Some of them (the migrants) are so bad we don't even trust the countries to hold them, because we don't want them coming back.

"So we're going to send them to Guantanamo... it's a tough place to get out."
Dit is bullshit. Als ze 'so bad' waren, zoals het type 9/11 terrorist, waarom liepen ze dan vrij rond? Mensen die 'so bad' zijn zet je in max. Zoals wij met een Taghi doen. Ieder land heeft wel zo'n gevangenis.

Daarnaast hebben deze mensen... mensenrechten. Zoals een advocaat. Dit is without due proces. Trump begaat hier een misdaad tegen de menselijkheid. Hij hoort samen met Bibi in Den Haag. Met een mechanisme om hen af te maken in geval er een 'bevrijdingsploeg' komt. Al is dat dan weer niet legaal, een inval in soeverein land is dat ook niet dus tit for tat.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
*knip* linkdrop: we verwachten een uitleg waar een artikel over gaat en waarom het relevant is/welk punt je ermee wil maken

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 06-02-2025 06:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:25:
[...]

Oud recept in de VS, en nog altijd dogma & narratief binnen kaders van Shock Doctrine. De goede oude tijd van pre-WOI -> Wall Street Crash -> Great Drepression -> Great Migrations II -> Wall Street Putsch / Business Plot.

Enkel dat laatste liep niet zoals verwacht. Men is flink iteratief, maar weinig innovatief.

De achtergrond analyses van Dave Troy zijn voor de drijfveren van historisch cultisme en netwerkfenomen een goudmijn voor journalistiek om ontwikkelingen in de VS te doorgronden.
Daarover kwam ik net deze longread tegen:
https://www.rollingstone....al-business-plot-1276709/

En natuurlijk op Wikipedia:
Wikipedia: Business Plot

Lang verhaal in het kort: personen achter het installeren van dictators in andere landen zouden hebben geprobeerd de ervaring mee naar huis te nemen.

Nog interessanter: Prescott Bush, de vader van George H.W. Bush, hield zich niet bezig met deze "Business Plot", maar lag als een founder van de Union Banking Corporation wel in bed met Fritz Thyssen; een vroege (later niet) fan van A. Hitler en investeerder voor de NSDAP.

Weer die Duitse roots trouwens. En maar blijven zeggen dat huidige migranten het probleem zijn en fietsen jatten... :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Stukfruit schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 05:31:

Weer die Duitse roots trouwens. En maar blijven zeggen dat huidige migranten het probleem zijn en fietsen jatten... :X
Het zijn niet specifiek Duitse roots (/Zuid Afrikaans voor Musk et al) die het probleem zijn, maar de sociale omgeving waar die mensen uit voortkomen - conservatief, hoogst religieus, racistisch, en vaak geëmigreerd naar de VS omdat ze vaak in het algemeen te extreem waren voor de samenleving waar ze in geboren zijn (de extremisten onder de extremisten, zullen we maar zeggen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
*knip*, als je een link plaatst, dan graag ook even een samenvatting of citaat plaatsen.

Wat ik gister al probeerde te zeggen, neem Trump niet zo serieus. Al die hysterie elke keer. Hij zet hoog in, en zwakt dan net zo lang af totdat ie een "overwinning" heeft behaald.

[ Voor 29% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:26
Rubio gaat niet naar G20 omdat Zuid-Afrika slechte dingen doet aldus https://www.telegraaf.nl/...a-doet-erg-slechte-dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 07:56:
[...]

Het zijn niet specifiek Duitse roots (/Zuid Afrikaans voor Musk et al) die het probleem zijn, maar de sociale omgeving waar die mensen uit voortkomen - conservatief, hoogst religieus, racistisch, en vaak geëmigreerd naar de VS omdat ze vaak in het algemeen te extreem waren voor de samenleving waar ze in geboren zijn (de extremisten onder de extremisten, zullen we maar zeggen).
Musk zou zelfs van (verdere) Franse afkomst zijn. Dat is op zich een bijzondere combinatie, gezien het verleden door de eeuwen heen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
jaapstobbe schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:15:
*knip*

Wat ik gister al probeerde te zeggen, neem Trump niet zo serieus. Al die hysterie elke keer. Hij zet hoog in, en zwakt dan net zo lang af totdat ie een "overwinning" heeft behaald.
Tot nu toe zet hij hoog in, zwakt hij af en gaat hij daarna alsnog voor het originele plan.

Project 2025: "ik weet er niets van".

Nu: groot deel van de club is ingevuld met mensen die aan dat plan hebben meegeschreven, hitlists gaan rond, HIV bestaat niet meer, buitenlandse hulp is stopgezet, enz.

Dat is geen afzwakken. Dat is een vinger nemen en bij de eerste kans alsnog de hele hand pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 19:58 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

*knip*

Dit is echt heel naïef. Trump roept drie bizarre dingen, voert er twee uit en laat er één varen. Moeten we dan opgelucht zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 19:58 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
*knip*

Dat betekent volgens de minister dat de Gazanen in de tussentijd wel ergens moeten wonen. Rubio suggereerde dan ook dat Palestijnen niet permanent hoeven te vertrekken. Ook Karoline Leavitt, de perschef van het Witte Huis, stelt dat een eventueel vertrek van de inwoners van Gaza slechts tijdelijk zal zijn.
There is nothing more permanent than a temporary solution.

Dat is het eerste dat in me opkwam...

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 19:58 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
*knip*

Als je denkt dat Trump meevalt, kijk dan eens hoe hij transgenders stapje voor stapje uit de Amerikaanse samenleving aan het verwijderen is.

En voor zijn andere plannen geldt dat hij aan het vissen is. Hij werpt z'n hengel uit, laat de lijn een beetje vieren, trekt hem weer aan, laat weer vieren, net zo lang tot hij de buit binnen heeft.

Trump 2.0 niet serieus nemen is ons zelf in slaap sussen totdat we wakker worden en ons afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 19:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:30:
[...]

Dit is echt heel naïef. Trump roept drie bizarre dingen, voert er twee uit en laat er één varen. Moeten we dan opgelucht zijn?
Dat lijkt me z'n tactiek. Spraying. Throw a lot of shit to a wall. See what sticks. Could've gone to some great parties. Did this instead. Ik denk ook dat wat Trump zegt afleiding is geweest voor wat Musk flikt. Die zoekt ook de grenzen op.

Dat je je terugtrekt uit WHO, zeer onverstandig. Maar als dat mag, dan mag dat.

Overheidsdata vernietigen 'omdat je de data onzinnig vindt' daarentegen, dat is (hopelijk?) strafbaar (heb al iemand wetsartikel zien quoten maar daar heb ik de ballen verstand van). Dat maakt natuurlijk uiteindelijk niets uit; dan geeft Trump pardon aan Musk en z'n cornuiten. Dus deze groep, tja hoe zeg je het netjes? Die voor hem werken, die mogen trots zijn dat ze meewerken aan de ontmanteling van de 'deep state' (lees: "onderdelen van de overheid die wij als nutteloos achten", terwijl ze dat objectief niet zijn). Musk geeft ze wat cryptocurrency als payment en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wellicht dat dat iets te maken heeft met de rechtszaak die Zuid-Afrika voert bij het Internationaal Strafhof.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
*knip*

En dit is een klassieke methode om hem zijn zin te laten krigen. Een beproefde methode die in het verleden vaker toegepast is.

Gewoon naïef wegkijken en doen alsof het allemaal niet zo erg is. Terwijl het dat in de praktijk voor zijn slachtoffers wel degelijk is.

Nee dus. Het valt niet mee voor zijn slachtoffers.

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 19:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik was na het lezen van een artikel over de perschef van Trump benieuwd naar een persconferentie dus even gegoogeld:

Het eerste wat bij me opkwam was het woord Noord-Korea. De grote leider die vereerd wordt. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:15
Volgens mij is hij enorm aan het aftasten wat wél en niet kan. Hij kondigt iets aan, kijkt hoe er wordt gereageerd vanuit andere landen. En bij teveel commotie, geven ze uitstel óf wordt het zodanig afgezwakt dat er weinig over blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Wat ik gisteren tegen je zei, negeer je compleet. *knip*, hou het een beetje vriendelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:46
Transgenders en migranten in Amerika zijn de nieuwe joden. Migranten die naar Guantanamo Bay worden verscheept, trangenders die nu worden uitgesloten van sporten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
P-Rock schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:34:
Transgenders en migranten in Amerika zijn de nieuwe joden. Migranten die naar Guantanamo Bay worden verscheept, trangenders die nu worden uitgesloten van sporten...
Ook van gespecialiseerde zorg , iig onder de 19. Maar als je naar de uk kijkt zullen volwassen ook wel volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Vrietje schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Ook van gespecialiseerde zorg , iig onder de 19. Maar als je naar de uk kijkt zullen volwassen ook wel volgen.
Wat nog veel maffer is dat niemand zich hierover durft uit te spreken.

Nee, Nederland is nog bezig met hoe ze moeten reageren op Trump's Gaza-idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Transgender issues zijn volgens mij Trump's zekerheidje die hij achter de hand hield.
Hij had 2 weken geleden al die sport ban in kunnen voeren, dat was een groot deel van zijn focus tijdens de verkiezingen, maar het kwam maar niet.
Nu de Democraten zich wat roeren komt hij ineens met een transgender sport ban aanzetten, om de Democraten de wind uit de zeilen te halen, want heel veel mensen zijn het met de ban eens, ook Democrat stemmers. Nu praat iedereen weer over dat Trump het toch wel goed ziet soms, en staan de Democraten te demonstreren over onder andere diezelfde rechten en doen de zwaardere topics er niet meer toe.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
- Uitsluiten van mensen die afwijken van de standaard, focus op traditionele gezinswaarden
- Dreigen met annexeren van buurlanden
- Lagen van overheid laten opschonen van politieke tegenstanders door ongekozen organisatorische knokploeg
- Gewelddadige aanhangers vrijlaten
- Grondwet negeren
- Creëren van een vijandbeeld van migranten
- Zwart maken van wetenschap,intelligentsia en de vrije pers
- De leiderschapcultus
- Neurenberg-achtige rallies
- Beloven van een nieuwe Gouden Eeuw (jaartje of 1000?)
- Extreem nationalisme
- Gekwaak over eugenetica

Waar doet dit toch allemaal aan denken?? Help me even, ik kom er niet op. 8)7

Als je het nu nog ziet dan wil je het niet zien. Het eerste concentratiekamp (uitbreiding) is er ook al... wat gebeurt er als ze er achter komen dat het migreren van migranten niet haalbaar is ivm te grote aantallen? :X

[ Voor 4% gewijzigd door EvaluationCopy op 06-02-2025 10:13 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
Transgenders in sport is wel al een tijdje een hete aardappel, waar sowieso conservatief rechts een duidelijke mening over heeft. Bij de vorige spelen heeft het ook tot een paar... interessante situaties geleidt.
Dus dat daar afstand van genomen wordt moet niet verbazen.
Bij eerdere spelen was het ook geen probleem. LHB is al een relatief klein deel van de samenleving, de TI's zijn een nog veel kleiner deel.... Het is een absoluut minimaal probleem dat enorm veel aandacht krijgt, en afleidt van de duizenden andere sporters.

BThGvNeOA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
DropjesLover schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:44:
[...]

Transgenders in sport is wel al een tijdje een hete aardappel, waar sowieso conservatief rechts een duidelijke mening over heeft. Bij de vorige spelen heeft het ook tot een paar... interessante situaties geleidt.
Bij eerdere spelen was het ook geen probleem. LHB is al een relatief klein deel van de samenleving, de TI's zijn een nog veel kleiner deel.... Het is een absoluut minimaal probleem dat enorm veel aandacht krijgt, en afleidt van de duizenden andere sporters.
Oh maar het gevaar zit hem er helemaal in dat vrouwen die niet passen in het vrouw beeld van conservatieven dus worden aangevallen. Zijn al enkele voorbeelden van jeugdsporten waar opa een een kind aanvalt omdat het meisje korthaar heeft.

Daarnaast doen transgenders geloof ik al meer dan 50 jaar gewoon mee en slechts af en toe winnen ze. En dan is het opeens een probleem.
Maar goed niet te diep op deze materie in gaan want daar zijn de mods hier niet zo blij over.

[ Voor 4% gewijzigd door Vrietje op 06-02-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:54

drooger

Falen is ook een kunst.

DropjesLover schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:44:
[...]

Klopt, erg triest hoe effectief die rode lap lijkt te werken.
Van december vorig jaar:
“How many athletes are there in the U.S. in NCAA schools?” Sen. Dick Durbin (D-Ill.) asked Baker during a Senate Judiciary Committee hearing Tuesday on federal regulations around sports gambling.

“Five hundred and ten thousand,” said Baker, a former Republican governor of Massachusetts who has served since 2023 as president of the NCAA, which governs intercollegiate athletics at more than 1,000 colleges and universities across the country.

“How many transgender athletes are you aware of?” Durbin asked.

“Less than 10,” Baker said. He did not say whether that number includes transgender men.
Earlier on Tuesday, GOP Sens. John Kennedy (La.) and Josh Hawley (Mo.) grilled Baker over the NCAA’s inclusion of transgender female athletes, which the senators argued undermines the organization’s promise of ensuring fairness in college sports.
Bron: https://thehill.com/homen...-athletes-college-sports/

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zegt genoeg toch?

*knip*, liever geen plaatjes op deze manier in dit topic.

[ Voor 86% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 62% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Tja... Dat continu aanhalen van 'unelected' is pure stemmingmakerij. In NL zijn de ministers ook niet gekozen maar benoemd. We zeggen toch ook niet de hele tijd 'de ongekozen premier Schoof'. Musk heeft een positie gekregen van de President en voert met dat mandaat nu dingen uit.

[ Voor 22% gewijzigd door NMH op 06-02-2025 20:06 ]

Sys Specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

drooger schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:57:
[...]

Klopt, erg triest hoe effectief die rode lap lijkt te werken.
Van december vorig jaar:

[...]

[...]

Bron: https://thehill.com/homen...-athletes-college-sports/
Ik zal me wel niet populair maken hier maar ik heb hier geen problemen mee.

Waarom zou je een probleem pas aanpakken als het echt een groot probleem wordt? Feit is gewoon dat mannen gemiddeld fysiek sterker zijn dan vrouwen. Waarom zou je een van oorsprong geboren man dan laten meedoen met de vrouwen? Het mag dan weinig voorkomen, maar het zal je maar gebeuren als vrouw: keihard getraint om mee te kunnen doen en ingemaakt worden door een transgender 8)7

Ik identificeer me verder absoluut niet met Trump of met conservatievelingen in het algemeen maar ik vind wel dat de wereld op het gebied van geslachtsveranderingen absoluut aan het doorslaan is. Zo vind ik bijv. ook dat operaties of geslachtsveranderende behandelingen absoluut verboden moeten worden onder de 18. Voor die leeftijd ben je absoluut niet in staat de consequenties goed te overzien.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Danfoss schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:09:
[...]

Tja... Dat continu aanhalen van 'unelected' is pure stemmingmakerij. In NL zijn de ministers ook niet gekozen maar benoemd. We zeggen toch ook niet de hele tijd 'de ongekozen premier Schoof'. Musk heeft een positie gekregen van de President en voert met dat mandaat nu dingen uit.
Is 't waar ja? Is Musk al goedgekeurd door de senaat?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Kromme vergelijking die niet opgaat. Die ministers hebben geen volledige inzicht en controle over alle data van de overheid, alleen voor het deel van wat voor hun departement van belang is.

Daarnaast zijn in Nederland de ministers meestal nog enigszins normaal, ook al ben je het wellicht niet altijd met hun standpunten eens. "Normaal zijn" is iets wat je van Musk niet kan zeggen, die is toch echt de weg wel een beetje kwijt mentaal gezien, to put it mildly.

Juist die combinatie maakt hem zo levensgevaarlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:43:

Waar doet dit toch allemaal aan denken?? Help me even, ik kom er niet op. 8)7
Het verplaatsen van een heel volk om een vakantieoord voor rijke Amerikanen te maken, heb je nog niet genoemd. (valt me nog mee dat ze niet Madagascar hebben genoemd als optie :X ).

Edit: Oh dat noemde je aan het eind. Maar ja, ik zie inderdaad ook de parallellen wel ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 06-02-2025 10:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:12:
[...]

Waarom zou je een probleem pas aanpakken als het echt een groot probleem wordt? Feit is gewoon dat mannen gemiddeld fysiek sterker zijn dan vrouwen. Waarom zou je een van oorsprong geboren man dan laten meedoen met de vrouwen? Het mag dan weinig voorkomen, maar het zal je maar gebeuren als vrouw: keihard getraint om mee te kunnen doen en ingemaakt worden door een transgender 8)7

Ik identificeer me verder absoluut niet met Trump of met conservatievelingen in het algemeen maar ik vind wel dat de wereld op het gebied van geslachtsveranderingen absoluut aan het doorslaan is. Zo vind ik bijv. ook dat operaties of geslachtsveranderende behandelingen absoluut verboden moeten worden onder de 18. Voor die leeftijd ben je absoluut niet in staat de consequenties goed te overzien.
Het is een probleem dat een politicus zich bemoeit met zaken die door sportorganisaties op basis van wetenschappelijk onderbouwde feiten (wel of niet) geregeld moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:54

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

offtopic:
Het gaat mijns inziens ook helemaal niet om de geboden oplossing, maar juist om de enorm overdreven aandacht die men hierop probeert te vestigen en het volk hieraan geeft.
Laat men zich liever bezighouden met de echte crises.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waaj schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Het is een probleem dat een politicus zich bemoeit met zaken die door sportorganisaties op basis van wetenschappelijk onderbouwde feiten (wel of niet) geregeld moeten worden.
Correctie: jij vind dat. Ik niet, in dit specifieke geval. Wat mij betreft is dit gewoon een heel simpel probleem en daar is geen wetenschap voor nodig verder om hier onderzoek naar te doen om het allemaal weer super complex te maken. Laat die wetenschappers lekker hun tijd besteden aan echte problemen.
drooger schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:23:
[...]

offtopic:
Het gaat mijns inziens ook helemaal niet om de geboden oplossing, maar juist om de enorm overdreven aandacht die men hierop probeert te vestigen en het volk hieraan geeft.
Laat men zich liever bezighouden met de echte crises.
d:)b

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:26:
[...]

Correctie: jij vind dat. Ik niet, in dit specifieke geval. Wat mij betreft is dit gewoon een heel simpel probleem en daar is geen wetenschap voor nodig verder om hier onderzoek naar te doen om het allemaal weer super complex te maken. Laat die wetenschappers lekker hun tijd besteden aan echte problemen.

[...]
Onderbuikgevoelens boven wetenschap stellen is altijd een goed idee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:39
Echt knap weer dat iedereen het nu weer over een issue heeft wat misschien voor een paar honderd mensen relevant is, en niet meer over de bedreigingen van miljoenen mensen van de afgelopen dagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@ErikT738 Ik vind beide onderwerpen even relevant omdat ze een patroon laten zien waaruit blijkt dat de huidige machthebbers in de VS een bedreiging vormen voor iedereen, dus ook voor ons.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:51:
Echt knap weer dat iedereen het nu weer over een issue heeft wat misschien voor een paar honderd mensen relevant is, en niet meer over de bedreigingen van miljoenen mensen van de afgelopen dagen
De atleten die het echt treft zullen er maar een paar honderd zijn ja. Maar dit is onderdeel van een algehele campagne van demonisatie van transseksualisme en dat zie je bij Trump steeds terugkomen. Dat treft veel meer mensen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Plus dat transrechten uiteindelijk ook rechten voor iedereen zijn. Het gaat om dat je kan zijn wie/wat je bent. Dat je als man gewoon lang haar mag hebben en een kilt mag dragen als je het lekker wil laten luchten. Dat je als vrouw een kort pittig kapsel kan hebben en 24/7 kan rondlopen in tuinbroeken. Zonder dat je wordt lastiggevallen, laat staan erger, omdat je een "tranny" bent.

Mijn vriendin is in een Amerikaanse kerk geweest waar de leider vrolijk toeterde dat vrouwen die jeans dragen en mannen met lang haar moeten branden in de hel. En dat was iets van 10 jaar terug.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:51:
Er zijn echt wel iets meer transgenders dan een paar honderd hoor.

Daarnaast, al was het er maar één, heeft die persoon dan opeens minder mensenrechten dan andere mensen, omdat het er maar zo weinig zijn?

Volgens mij werkt dat niet zo, en hoort die persoon dezelfde rechten te hebben als iedereen. Gelukkig maar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:10
RobinHood schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:00:

Mijn vriendin is in een Amerikaanse kerk geweest waar de leider vrolijk toeterde dat vrouwen die jeans dragen en mannen met lang haar moeten branden in de hel. En dat was iets van 10 jaar terug.
Dat riepen ze 50 jaar geleden ook al niks nieuws onder de zon wat dat betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waaj schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:32:
[...]

Onderbuikgevoelens boven wetenschap stellen is altijd een goed idee.
'Het (morele) gelijk' proberen te claimen met 'wetenschap' is minstens net zo gevaarlijk. Dat is juist wat leidt tot fenomenen zoals Trump ;)

Waarbij wetenschap dan nogal eens de neiging heeft verdeeld te zijn.

Als we een ding geleerd zouden moeten hebben is dat het negeren van onderbuikgevoelens ontzettend gevaarlijk kan zijn.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23
Glashelder schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:09:
[...]

'Het (morele) gelijk' proberen te claimen met 'wetenschap' is minstens net zo gevaarlijk. Dat is juist wat leidt tot fenomenen zoals Trump ;)
Dat is alleen omdat mensen wetenschap afschrijven / niet vertrouwen omdat het ingaat tegen hun onderbuik.
Glashelder schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:09:
[...]
Waarbij wetenschap dan nogal eens de neiging heeft verdeeld te zijn.
Dat is niet hoe wetenschap werkt.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:06:
[...]

Daarnaast, al was het er maar één, heeft die persoon dan opeens minder mensenrechten dan andere mensen, omdat het er maar zo weinig zijn?

Volgens mij werkt dat niet zo, en hoort die persoon dezelfde rechten te hebben als iedereen. Gelukkig maar.
Ik moet zeggen dat dit een van de zaken is waar ik wel moeilijk een mening over kan vormen. Vooropgesteld; het zal me aan mn reet roesten of je je als man, vrouw of kastanjeboom identificeert en/of daar ook op wil acteren.

Maar voor sommige sporten... Kan ik me best voorstellen dat er wat fysiologische voordelen of nadelen ontstaan. Nu zul je over die nadelen niemand horen. Maar dat dit een gevoelige snaar raakt snap ik ergens wel. Tegelijkertijd, als je het hebt over professionele sporten, zal er ook weinig impact zijn.

Edit: wat @Glashelder zegt eigenlijk...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 06-02-2025 11:24 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

1. Allereerst dit gaat ook op voor niet fysieke sporten zoals schaak.
  2. Ten tweede, de meeste sportfederaties hebben al regels voor transgenders, dus de overheid hoeft zich hier niet mee te bemoeien.
  3. Ten derde, het maakt het makkelijker om ook non-trans sporters te beschuldigen (zoals iemand als een non-trans vrouw met een hoog testosteron gehalte)
  4. Ten vierde, het voorkomt dat mensen gaan sporten, zowel trans als non-trans
  5. Ten vijfde, het is vooral een poging om identiteitspolitiek te doen waardoor fallacies zoals Wikipedia: No true Scotsman meer ruimte krijgen.
En ik ga nog een zesde toevoegen en dat is mensen die denken dat andere sporters een onjuist voordeel hebben vooral mensen zijn die zelf valsspelen als zij de gelegenheid hadden. Vreemd genoeg zijn het vooral mensen die niet sporten die daar last van hebben. Want echte sporters weten dat geen enkele sportfederatie zomaar een onjuist voordeel zal toelaten.

(Voor de goeie orde, ik doe behoorlijk veel met sport in een organiserende rol)
offtopic:
Tip voor de volgende keer: Tenzij je wilt dat jouw eigen persoon het onderwerp wordt is het vaak handiger om dit soort overtuigingen gewoon niet te benoemen. Laat ik er op houden dat mensen die meer kennis van dit onderwerp hebben jouw mening compleet zouden afbreken.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
wildhagen schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:06:
[...]

Het gaat om sporters, niet om alle transgenders. Ik zeg hiermee niet dat het niet erg is, of geen onderdeel van een groter patroon, maar wel dat het weren van transgender sporters minder erg is dan (bijvoorbeeld) een etnische zuivering in Gaza. De snelle en felle reacties hier laten wel zien dat we er met open ogen in lopen. Met de "Blitzkrieg" die Trump uitvoert moeten wij (en vooral de media) toch echt prioriteiten gaan stellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ErikT738 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:15:
[...]

Het gaat om sporters, niet om alle transgenders. Ik zeg hiermee niet dat het niet erg is, of geen onderdeel van een groter patroon, maar wel dat het weren van transgender sporters minder erg is dan (bijvoorbeeld) een etnische zuivering in Gaza. De snelle en felle reacties hier laten wel zien dat we er met open ogen in lopen. Met de "Blitzkrieg" die Trump uitvoert moeten wij (en vooral de media) toch echt prioriteiten gaan stellen.
Jouw post blijft nog steeds een poging om een groep mensen te marginaliseren waardoor je identiteitspolitiek in de VS goed praat.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DevWouter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:14:
[...]
  1. Allereerst dit gaat ook op voor niet fysieke sporten zoals schaak.
  2. Ten tweede, de meeste sportfederaties hebben al regels voor transgenders, dus de overheid hoeft zich hier niet mee te bemoeien.
  3. Ten derde, het maakt het makkelijker om ook non-trans sporters te beschuldigen (zoals iemand als een non-trans vrouw met een hoog testosteron gehalte)
  4. Ten vierde, het voorkomt dat mensen gaan sporten, zowel trans als non-trans
  5. Ten vijfde, het is vooral een poging om identiteitspolitiek te doen waardoor fallacies zoals Wikipedia: No true Scotsman meer ruimte krijgen.
En ik ga nog een zesde toevoegen en dat is mensen die denken dat andere sporters een onjuist voordeel hebben vooral mensen zijn die zelf valsspelen als zij de gelegenheid hadden. Vreemd genoeg zijn het vooral mensen die niet sporten die daar last van hebben. Want echte sporters weten dat geen enkele sportfederatie zomaar een onjuist voordeel zal toelaten.

(Voor de goeie orde, ik doe behoorlijk veel met sport in een organiserende rol)

[...]

offtopic:
Tip voor de volgende keer: Tenzij je wilt dat jouw eigen persoon het onderwerp wordt is het vaak handiger om dit soort overtuigingen gewoon niet te benoemen. Laat ik er op houden dat mensen die meer kennis van dit onderwerp hebben jouw mening compleet zouden afbreken.
Er is nog een onderliggende reden voor dit soort scope.

De inertie van politiek geloofsgedrag. Wat alle varianten van autoritarisme of stromingen met integrale predisposities voor autoritarisme altijd cultiveren is precies dat: die inertie voor generationele overdracht.

Onderschat dit niet. Het is een enorme factor, en integraal doel / mechanisme. We zien dit bij alle varianten, van een GOP tot een CDA en VVD.

Effectief kweekt men strata van sociaal-economische geografie waar men binnen de zuil blijft. Kritiek daarbij is meer nog dan de aanwezigheid van vijandsbeeld het ontbreken van stimuli / blootstelling van anders denken. Impetus van progressie, van nota bene juist de waarden die in PR gepretendeerd worden (Jesus is love, right, nope. Freedom is fundamental, right, nope).

Seksualiteit als spectrum is inherent gekoppeld voor groepsdynamica aan flexibiliteit van denken en adaptief vermogen van kringen tot omgang met rigiditeit / inertie.

Dit is waarom dit soort cycli altijd dat soort segmenten op de korrel nemen, en liefst ze koppelen aan de vijandsbeelden. Het gaat om het denken, om de vereiste rigiditeit voor volgzaamheid, de vereiste inertie van passiviteit.

Alles wat anders is vormt een bedreiging bij die te cultiveren patronen.

Homoseksualiteit, transgender, het is het patroon door heel de menselijke geschiedenis heen. Doelmatig, bewust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
DevWouter schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:17:
[...]

Jouw post blijft nog steeds een poging om een groep mensen te marginaliseren waardoor je identiteitspolitiek in de VS goed praat.
Ik praat niets goed, ik benoem de "culture war" enkel voor wat het is; afleiding om het volk verdeeld te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DropjesLover
[...]

Maar de benoemingen zijn bekrachtigd door het kabinet en kamer, ook in de VS.
Musk is dat niet.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:15:
[...]

De prioriteit die wij moeten stellen is dat het schenden van mensenrechten niet acceptabel is [punt]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waaj schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:26:
[...]

De prioriteit die wij moeten stellen is dat het schenden van mensenrechten niet acceptabel is [punt]
Is het een mensenrecht om als transgender mee te mogen doen aan sportevenementen in de categorie van je doelgeslacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Weer lijst besluiten https://reportersonline.n...nderopvangcentra-sluiten/

2 zaken die mij opvielen:
– De CIA stuurt de namen van alle nieuwe medewerkers uit de afgelopen twee jaar, waaronder China-experts, in een niet-geclassificeerde e-mail naar de OMB. Door de mail niet te classificeren kan hij makkelijk doorgestuurd en daardoor wellicht onderschept worden.
– Gezondheidscentra die onder andere tandheelkundige zorg en farmaceutische diensten bieden aan arme rurale gemeenschappen in Virginia krijgen geen geld meer en sluiten nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
Met name die laatste is vreemd.
Verginia ging naar Harris, maar net in de landelijke gebieden had Trump flink gewonnen
Wikipedia: 2024 United States presidential election in Virginia

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:42

ManiacsHouse

Scheisse!

DropjesLover schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:42:
[...]

Met name die laatste is vreemd.
Verginia ging naar Harris, maar net in de landelijke gebieden had Trump flink gewonnen
Wikipedia: 2024 United States presidential election in Virginia
Wellicht hebben de armen daar gemiddeld meer op Harris gestemd en krijgen ze nu straf? Ik roep maar wat. Maar eerlijk gezegd zou het me niet eens verbazen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
FunkyTrip schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 23:58:
[...]

Mwoah, in Den Haag wonen 400k mensen en dat is nog geen 100km2 tegenover de 117km2 van GB
De argumenten zouden niet moeten gaan over de grootte van het grondgebied maar over wat er mee gedaan wordt. Gaza is slechts 300km2 en een beetje voor een paar miljoen (!) mensen.
offtopic:
Den Haag heeft 550k inwoners :)
Pagina: 1 ... 31 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.