[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.420.515 views

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Trump zegt letterlijk ik ga etnisch zuiveren en op een paar landen na durft niemand zijn mond open te trekken. Als een iran of rusland zulke uitspraken doet staan de volgende sancties al klaar. Ja trek maar weer de whataboutisme kaart, wat mij betreft heeft het westen haar geloofwaardigheid en moreelkompas geheel verloren. Wij geven 0 om mensenrechten, het is hoe de wind waait. Als het in ons belang is dan vinden wij de mensenrechten etc heel belangrijk maar als het ons niet uitkomt kijken we lekker makkelijk de andere kant op. Zwarte dagen wat mij betreft.

Zelfde voor Groenland en het Panamakanaal. Blijkbaar mag het gewoon als je de USA bent. Maar als een ander zegt ik heb recht op x en y dan is het SANCTIES!!!

[ Voor 12% gewijzigd door magnifor op 05-02-2025 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ErikT738 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:12:
[...]

Wat is hierbij nu eigenlijk het plan? Alles vervangen door ja-knikkers of het hele overheidsapparaat privatiseren zodat er meer winst kan worden gemaakt door Trump en zijn vrienden? Het lijkt me sterk dat ze door willen zonder CIA of een vergelijkbare organisatie.
Niet alles want het moet ook 'efficiënter' en dus minder, Trump en co zullen er wel vanuit gaan dat ambtenaren die aan hen loyaal zijn geen ontslag zullen nemen, en dan vooral op topniveau hun eigen mensen neer zetten. Maar het is moeilijk voor te stellen dat ze in de aanloop hiervan een grondige analyse hebben gedaan met hoe ea hervormd zou kunnen worden zodat hetzelfde werk met veel minder mensen en veel minder geld gedaan kan worden. Ze denken blijkbaar ook dat het over de hele linie met veel minder kan, en dat ze het wel kunnen fixen als het mis gaat - maar dan moet het dus eerste mis gaan. Wat dat betreft lijkt het erop dat ze de techbro "move fast and break things" methode gebruiken - maar dan zonder prototypes. De dark enlightenment multibiljonairs die democratie willen vervangen door governmental corporations zullen zelf geen schade oplopen door al dit hakken in het overheidsapparaat.
Ik denk dat het niet hun bedoeling is dat doel nu in één keer te halen, eerder dat door deze maatregelen veel grote problemen ontstaan waarvoor zij dan governmental corporations als oplossing hebben. Het lijkt me ook helemaal niet zeker dat dat gaat lukken (deze keer althans), wel dat ze nog meer schade gaan aanrichten dan ze al hebben gedaan - schade aan een overheidsapparaat wat over vele decennia is opgebouwd en dus veel tijd en moeite gaat kosten om te herstellen.

Where J.D. Vance Gets His Weird, Terrifying Techno-Authoritarian Ideas
https://newrepublic.com/a...echno-authoritarian-ideas

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
WTF? Volgens mij waren de reacties op de uitspraken over Groenland en het Panamakanaal vrij duidelijk.

Wat betreft Israël en Gaza is een ander verhaal, maar mochten ze er mee beginnen dan zullen die reacties daar ook wel op komen. Maar je kan niet bij elke scheet die Trump eruit gooit gaan reageren, want dan ben je met niets anders mee bezig. Die gast flapt er elk uur wel een overtreding van de mensenrechten uit.
magnifor schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:35:
[...] Maar als een ander zegt ik heb recht op x en y dan is het SANCTIES!!!
Volgens mij zijn er nog nooit sancties gegeven omdat iemand zei dat die ergens recht op had. Alleen als er daadwerkelijk acties werden ondernomen om dat recht te claimen. En anders zie ik graag onderbouwing voor je statement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:24
magnifor schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:35:
Trump zegt letterlijk ik ga etnisch zuiveren en op een paar landen na durft niemand zijn mond open te trekken. Als een iran of rusland zulke uitspraken doet staan de volgende sancties al klaar. Ja trek maar weer de whataboutisme kaart, wat mij betreft heeft het westen haar geloofwaardigheid en moreelkompas geheel verloren. Wij geven 0 om mensenrechten, het is hoe de wind waait. Als het in ons belang is dan vinden wij de mensenrechten etc heel belangrijk maar als het ons niet uitkomt kijken we lekker makkelijk de andere kant op. Zwarte dagen wat mij betreft.

Zelfde voor Groenland en het Panamakanaal. Blijkbaar mag het gewoon als je de USA bent. Maar als een ander zegt ik heb recht op x en y dan is het SANCTIES!!!
Daarom ook niet zo verwonderlijk dat China bijvoorbeeld zich niks aantrekt als een minister of president uit het Westen op bezoek komt en het zo graag wil hebben over 'mensenrechten'. Het Westen is teveel bezig geweest de afgelopen decennia om andere landen te onderwijzen op dit gebied, maar vergeet dat zij zelf die morele superioriteit niet kan claimen in die landen vanwege haar eigen verleden. En de afgelopen jaren komt daar nog eens bovenop het beleid dat het Westen voert t.o.v. kwesties zoals Israël-Palestijnen. Nu met Trump is de geloofwaardigheid helemaal aan het wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:59
emeralda schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:32:
Het is misschien niet de juiste topic maar ik wel even gezegd hebben:

Israël specifiek als JOODSE staat oprichten was de oer zonde.
Dat sloot automatisch de Palestijnen uit.

Als in 1948 de keuze was gemaakt om een seculiere staat te stichten met gelijke rechten voor iedereen (zoals Amerika en ons Nederland) dan had je dit allemaal kunnen voorkomen.
Israël is niet, wat veel mensen willen doen voorkomen, net zoals ons.
offtopic:
Je hebt gelijk. Dit is het topic er niet voor. En, we kunnen het hier aantoonbaar niet over hebben.

Maar. Het is pas sinds 18 juli 2018 dat Israël zich het land der Joden heeft verklaard. Tot die tijd was Israël in ieder geval de-jure een seculiere staat. Het heeft de notie een religieuze etno-staat te zijn ook best lang afgehouden, omdat het ook wel inzag dat dat niet heel erg lekker ligt bij niet-Joodse mensen in Israël en, sowieso, de rest van de Wereld.

Ik wil wel helder zijn dat de onafhankelijkheidsverklaring er geen doekjes om windt. Maar, juridisch gezien is Israël pas recent de Joodse Staat geworden.

En, sindsdien, is alles natuurlijk ontzettend snel geëscaleerd. Zoals dat zich ook wel een beetje laat voorspellen voor een religieuze etno-staat.

Edit bron: https://www.theguardian.c...l-jewish-nation-state-law

[ Voor 4% gewijzigd door Helixes op 05-02-2025 11:04 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:42:
WTF? Volgens mij waren de reacties op de uitspraken over Groenland en het Panamakanaal vrij duidelijk.

Wat betreft Israël en Gaza is een ander verhaal, maar mochten ze er mee beginnen dan zullen die reacties daar ook wel op komen. Maar je kan niet bij elke scheet die Trump eruit gooit gaan reageren, want dan ben je met niets anders mee bezig. Die gast flapt er elk uur wel een overtreding van de mensenrechten uit.

[...]

Volgens mij zijn er nog nooit sancties gegeven omdat iemand zei dat die ergens recht op had. Alleen als er daadwerkelijk acties werden ondernomen om dat recht te claimen. En anders zie ik graag onderbouwing voor je statement.
Waar is dan harde dreigtaal vanuit ons kabinet naar Trump? Want hetzelfde kabinet had wel een grote mond tegen Iran, China en Rusland destijds. Waar is diezelfde taalgebruik gebleven? “Wij leven mee met x en y” beschouw ik niet als “je mond opentrekken”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:16:
[...]

Je dicht Trump een competentie toe die hij niet heeft: competentie.

Waarom Project 2025 geen CIA wil, laat zich eigenlijk wel raden: de organisatie mag niet binnen de grenzen van de VS opereren omdat ze gevaarlijk zou kunnen zijn, en buiten de grenzen van de VS geldt in hun ogen waarschijnlijk hetzelfde.

Alsof getrainde CIA-agenten plots niet meer gevaarlijk zouden kunnen zijn als je ze ontslaat...dan hebben ze echt oogkleppen op.
Denk niet in termen van organisaties, formele entiteiten, maar in termen van netwerken en hybridisering. Plus, zie wat er volgt wanneer je het domein laat verzelfstandigen … zie het criminele regime in Moskou.

Welcome to the Old OSS Boys Club.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BadRespawn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:42:
[...]

Niet alles want het moet ook 'efficiënter' en dus minder, Trump en co zullen er wel vanuit gaan dat ambtenaren die aan hen loyaal zijn geen ontslag zullen nemen, en dan vooral op topniveau hun eigen mensen neer zetten. Maar het is moeilijk voor te stellen dat ze in de aanloop hiervan een grondige analyse hebben gedaan met hoe ea hervormd zou kunnen worden zodat hetzelfde werk met veel minder mensen en veel minder geld gedaan kan worden. Ze denken blijkbaar ook dat het over de hele linie met veel minder kan, en dat ze het wel kunnen fixen als het mis gaat - maar dan moet het dus eerste mis gaan. Wat dat betreft lijkt het erop dat ze de techbro "move fast and break things" methode gebruiken - maar dan zonder prototypes. De dark enlightenment multibiljonairs die democratie willen vervangen door governmental corporations zullen zelf geen schade oplopen door al dit hakken in het overheidsapparaat.
Ik denk dat het niet hun bedoeling is dat doel nu in één keer te halen, eerder dat door deze maatregelen veel grote problemen ontstaan waarvoor zij dan governmental corporations als oplossing hebben. Het lijkt me ook helemaal niet zeker dat dat gaat lukken (deze keer althans), wel dat ze nog meer schade gaan aanrichten dan ze al hebben gedaan - schade aan een overheidsapparaat wat over vele decennia is opgebouwd en dus veel tijd en moeite gaat kosten om te herstellen.

Where J.D. Vance Gets His Weird, Terrifying Techno-Authoritarian Ideas
https://newrepublic.com/a...echno-authoritarian-ideas
Austrofascism, it’s a running theme. And today’s actual underlying ideology.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Maar je kan niet bij elke scheet die Trump eruit gooit gaan reageren, want dan ben je met niets anders mee bezig.
Dat is denk ik ook de bedoeling. 'Wij' (liberaal-democratische samenleving) zien dat er met Trump en co grote problemen aan het ontstaan zijn. Om een probleem op te lossen is het nodig het probleem te begrijpen. Signaleren dat je een probleem ziet hoort daar ook bij bvb door verontwaardiging er over te uiten, maar tijd en energie besteed aan het uiten van verontwaardiging is tijd en energie die niet wordt besteed aan proberen het probleem te begrijpen. Ze zijn als een goochelaar die met wat handbewegingen de aandacht afleidt van de belangrijke dingen die hij doet, zodat je niet ziet hoe de truuk werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:39
magnifor schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Waar is dan harde dreigtaal vanuit ons kabinet naar Trump? Want hetzelfde kabinet had wel een grote mond tegen Iran, China en Rusland destijds. Waar is diezelfde taalgebruik gebleven? “Wij leven mee met x en y” beschouw ik niet als “je mond opentrekken”.
Volgens mij heeft heel Europa zich afgelopen week achter Groenland en Denemarken geschaard, na een bijeenkomst van Europese regeringsleiders. Waarom zouden we als Nederland een statement moeten maken als we dat ook als Europa kunnen doen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Waar is dan harde dreigtaal vanuit ons kabinet naar Trump?
Wilders? Nederland heeft hetzelfde Trumpprobleem met Wilders hier, die vindt dit allemaal fantastisch en wil dat allemaal hier ook.

Maar dat is meer een onderwerp voor de Nederlandse politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo'n redenatie hield Hakeem Jeffries er ook op na... Dat je niet elke bal die geworpen wordt hoeft te slaan. Maar van de weeromstuit hoor je helemaal niets van de Democratische partij. Behalve een Chuck Schumer die een beetje onzin staat uit te mompelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08
ErikT738 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Volgens mij heeft heel Europa zich afgelopen week achter Groenland en Denemarken geschaard, na een bijeenkomst van Europese regeringsleiders. Waarom zouden we als Nederland een statement moeten maken als we dat ook als Europa kunnen doen?
zozo een 'statement' en hoe ga je dat afdwingen dan?

short answer: niet. je hebt niks we liggen volledig aan het infuus van de Amerikanen. zij leveren LNG gas dus als ze willen wordt het leven hier erg duur

not to mention: ik kan niet meer bij mijn email/bestanden/bedrijfsdata komen.. sjirps dat staat bij Microsoft/Google/Amazon.

succes met je statement maken :>

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:51:
[...]

Denk niet in termen van organisaties, formele entiteiten, maar in termen van netwerken en hybridisering. Plus, zie wat er volgt wanneer je het domein laat verzelfstandigen … zie het criminele regime in Moskou.

Welcome to the Old OSS Boys Club.
Ondergrondse geheime (private) politie als in bepaalde dictaturen, met als enig klein gebruikelijk issue dat er waarschijnlijk op ideologisch gebied enige tunnelvisie aanwezig is.

Of gewoon bedrijven die legers huurlingen leveren, met hetzelfde issue trouwens.

Als je op ideologisch gebied je mensen te veel gaat screenen, beperk je je visie op de wereld, en als gevolg daarvan je vermogen te reageren op onverwachte gebeurtenissen. Laat door de afbraak door Musk van allerlei functioneel toezichthoudende instanties en regels de kans op dat laatste toenemen... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Delerium schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Wilders? Nederland heeft hetzelfde Trumpprobleem met Wilders hier, die vindt dit allemaal fantastisch en wil dat allemaal hier ook.

Maar dat is meer een onderwerp voor de Nederlandse politiek.
Ik acht de kans groter dat iemand wilders heeft vastgebonden in de kast heeft opgelosten omdat hij met pompoms en een cheerleader outfit Trump will aanmoedigen in alles wat hij doet. Zeker de recente Gaza aankondiging zal wilders erg blij van worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Die harde taal hoef je van ons kabinet sowieso niet te verwachten. Immers, Wilders is ook voorstander van een etnische zuivering van Gaza: Wilders steunt plan Trump voor vertrek Palestijnen uit Gaza: ‘Laat ze naar Jordanië verhuizen’

De kans dat kabinet-Wilders-1 (want dat is dit, Schoof is alleen de front man voor Wilders) iets hiertegen gaat doen is letterlijk minder dan 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:30
We are all fucked, ik zie en lees vooral hoe bat shit crazy men het allemaal wel niet vind maar er gebeurt niets tegen.

Als ik de uitstekende posts van @Virtuozzo goed begrijp zijn we een weg ingeslagen waar we niet meer uit gaan komen. Niet zonder een groot en goed georganiseerd nieuw vanuit de samenleving opgebouwd alternatief. De oude democraten zijn er niet meer en de huidige democratische partij heeft de interne energie er blijkbaar niet meer voor.

Blijkbaar zijn er ook in Amerika teveel mensen die het niet kunnen bevatten of het te goed hebben en zich afzijdig proberen te houden. LeBron James poste al “We don’t need anybody”. Na de uitslag van de verkiezing.

Dan snap je niet dat je onherroepelijk onderdeel bent van een samenleving. En je maar zover kan komen als individu. Nu is dat in zijn specifieke geval vrij ver, maar ook hij heeft anderen nodig gehad en nog steeds om zo ver te komen en te kunnen genieten van zijn verworven welvaart. Met types als Trump kan dat zo maar heel snel afgelopen zijn.

En de mindere goden in de Amerikaanse samenleving hoor en zie je ook niet. Men lijkt het (net als hier overigens) allemaal wel best te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:07:
Die harde taal hoef je van ons kabinet sowieso niet te verwachten. Immers, Wilders is ook voorstander van een etnische zuivering van Gaza: Wilders steunt plan Trump voor vertrek Palestijnen uit Gaza: ‘Laat ze naar Jordanië verhuizen’

De kans dat kabinet-Wilders-1 (want dat is dit, Schoof is alleen de front man voor Wilders) iets hiertegen gaat doen is letterlijk minder dan 0.
Er zijn kabinetten om obscuurdere redenen gevallen...

Oprecht. Het Trumpisme van Wilders zou best nog eens tot de val van dit kabinet kunnen leiden.

[ Voor 6% gewijzigd door Helixes op 05-02-2025 11:12 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Hoe kijken jullie ertegenaan als je op dit moment werkzaam zou zijn voor een groot Amerikaans conglomeraat? LinkedIn opengooien of nog even de boel aankijken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Helixes
Trishul schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:12:
Hoe kijken jullie ertegenaan als je op dit moment werkzaam zou zijn voor een groot Amerikaans conglomeraat? LinkedIn opengooien of nog even de boel aankijken?
Ik ben wel eens van baan gewisseld omdat de nieuwe CEO mij niets aanstond. Achteraf had ik daar trouwens gelijk in.

Ik zou het wel weten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik werk voor een groot amerikaans bedrijf. Voorlopig lijkt dat nog rustig te zijn. Geen rare fratsen.

Maar... Er zitten wel activistische aandeelhouders tussen, zoals BlackRock etc. Ik weet het niet. Kon weleens een dingetje worden inderdaad

Zit momenteel om persoonlijke redenen ook niet in een positie dat ik even van baan wissel. Maar wel iets waar ik me wat zorgen over begin te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 05-02-2025 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
CornermanNL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:09:
Blijkbaar zijn er ook in Amerika teveel mensen die het niet kunnen bevatten of het te goed hebben en zich afzijdig proberen te houden. LeBron James poste al “We don’t need anybody”. Na de uitslag van de verkiezing.
Ik denk dat je hier aan iets belangrijks raakt. Het is inderdaad waar dat LeBron genoeg geld heeft dat hij niemand meer nodig heeft. Ik denk dat per saldo zijn leven er niet heel veel beter van wordt, maar het zal wel los lopen voor hem. Tot, althans, de echte ethnische zuiveringen beginnen.

Maar tegelijk zou LeBron ook beter moeten weten. Hij komt uit een situatie van volstrekte armoede en uitzichtloosheid. Om nog iets van een schijn van kans over te houden in de nieuwe Verenigde Staten, hebben die mensen wel anybodies nodig. Best veel anybodies, ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Zwelgje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:03:
[...]

short answer: niet. je hebt niks we liggen volledig aan het infuus van de Amerikanen. zij leveren LNG gas dus als ze willen wordt het leven hier erg duur

not to mention: ik kan niet meer bij mijn email/bestanden/bedrijfsdata komen.. sjirps dat staat bij Microsoft/Google/Amazon.

Moet Europa dan niets doen? Als we een invasie van Groenland onbestraft zouden laten dan zetten we de deur open om heel Europa maar te annexeren. Weerstand bieden, zowel financieel als militair, is de enige optie wanneer Trump's uitspraken geen bluf blijken te zijn, ongeacht hoeveel (financiële) pijn dit ons doet.

Daarnaast is het gewoon tijd om over te stappen naar Europese alternatieven voor Amerikaanse Big Tech. Iedereen die nu geen maatregelen neemt verdient alle ellende die een eventuele (handels)oorlog met zich meebrengt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Ligt het een beetje aan het soort bedrijf en of de CEO Trump's ring heeft gekust of niet.

Ik heb zelfs al m'n Amerikaanse tech aandelen weggedaan en ga investeren in Europa. Als ik bij een hyperscaler zou werken zou ik er subiet vertrekken (laffe hazen), ik zou er al moeite mee hebben om er zaken mee te doen. (Zonder internet wordt lastig) Principes zijn belangrijker dan geld.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@CornermanNL Hyper-individualisme. Dat is de hefboom ingebouwd in vooral de Amerikaanse samenleving die mogelijk maakt dat dit gebeurt en dat alles was er in de toekomst gaat gebeuren in dat land en de kringen die er mee te maken hebben too little, too late gaat worden. Er is weinig tot geen gevoel voor het collectief aanwezig, ofwel mensen gaan niet plots een vuurwapen trekken en Musk neerknallen o.i.d. omdat ze er zelf niet beter van zouden worden.

Ironisch genoeg maakt dat het mogelijk voor achterliggende netwerken om een verwrongen collectivistische visie voor de lange termijn er doorheen te duwen.

Dat gezegd hebbende, ik deel @Virtuozzo 's visie niet dat er geen oplossing is, want dit soort gedrag is eerder in de menselijke geschiedenis ook voorgekomen; het is niet iets nieuws. Alleen vermoed ik dat die oplossing bereiken beduidend meer dan 4 jaar gaat kosten, waarschijnlijk tientallen tot honderden jaren.
Uitgezonderd acte van God waardoor er iets in de VS dusdanig catastrofaal fout gaat dat ze wel terug zullen moeten, welteverstaan. Wat kandidaten:
  • Algemene revolte (kans: klein)
  • Afbraak diverse agentschappen die toezicht moeten houden op bepaalde zaken zorgt voor stortvloed aan plotse dodelijke ongelukken: vliegtuigcrashes, nucleaire meltdowns, etc. (kans: aanwezig, waarschijnlijke impact vooral op de vlakken waar ze spelen)
  • Vogelgriep-epidemie (kans: aanwezig, Old Boys' netwerken zullen hard worden getroffen :z )
  • Economie implodeert (kans: best hoog)
  • Klimaatverandering zorgt voor ongekende overstromingen etc. (kans: 100%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:41
MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Zo'n redenatie hield Hakeem Jeffries er ook op na... Dat je niet elke bal die geworpen wordt hoeft te slaan. Maar van de weeromstuit hoor je helemaal niets van de Democratische partij. Behalve een Chuck Schumer die een beetje onzin staat uit te mompelen.
In mijn bubbel zie ik toch behoorlijk wat democraten (met name senatoren) behoorlijk van leer trekken. De beschuldigende vinger gaat vooral richting de billionaires als de enige groep die hier beter van wordt. Op zich ms wel de meest kansrijke strategie momenteel.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:19:
[...]

Ik werk voor een groot amerikaans bedrijf. Voorlopig lijkt dat nog rustig te zijn. Geen rare fratsen.

Maar... Er zitten wel activistische aandeelhouders tussen, zoals BlackRock etc. Ik weet het niet. Kon weleens een dingetje worden inderdaad

Zit momenteel om persoonlijke redenen ook niet in een positie dat ik even van baan wissel. Maar wel iets waar ik me wat zorgen over begin te maken.
Ik vind het ook lastig. Prachtig bedrijf, actief in zoveel sectoren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Caelorum schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:46:
[...]

Ja, maar waarheen? Israël? Die wil ze niet hebben. Egypte? idem. Libanon? Syrië? Saudi-Arabie? Nee, die zitten er ook niet op te wachten. Rest alleen nog daadwerkelijk uitmoorden. Een deel van de Israëliërs willen dat vast wel, maar het overgrote deel echt niet.
Het zou mij niet verbazen als ze massaal naar Europa trekken, waar wij dan worden opgezadeld met een grote groep getraumatiseerde vluchtelingen.

En dat hebben we dan aan onszelf te danken door niet krachtig genoeg aan te sturen op een oplossing in de afgelopen 80 jaar, het leveren van wapens aan Israël en Amerika te laten beslissen over het lot van mensen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
[...]

Hoeveel gas zit er nog in de gasbel bij Groningen?
(Ja weet het liever niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:50:
[...]

Je hebt mijn opties weggeknipt uit de quote die je maakte.

Ik ben volstrekt tegen ethnische zuivering. Volstrekt. Maar áls je dat wil doen, dan kun je redelijkerwijs alleen asiel staatsburgerschap aanbieden in de twee landen die geen Gazanen meer in Gaza willen hebben. Heel simpel.

In de praktijk denk ik dat het waarschijnlijker is dat de Amerikanen voor de gelegenheid een flink stuk Sinaïwoestijn annexeren, en daar een concentratiekamp beginnen. Voor wat we tot nu toe weten vindt Trump het gebruik van concentratiekampen meer dan prima.
Als je die mensen daar weg wilt hebben, heb je in mijn ogen zelf de verantwoordelijkheid om die mensen op te nemen. En dan niet in een kamp of gevangenis, maar als normaal burger.
Maar ja je weet al hoe dit gaat die landen erom heen gaan het niet willen, dus verwacht dat trump met heffingen en sancties gaat dreigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Vrietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:39:
Als je die mensen daar weg wilt hebben, heb je in mijn ogen zelf de verantwoordelijkheid om die mensen op te nemen. En dan niet in een kamp of gevangenis, maar als normaal burger.
Maar ja je weet al hoe dit gaat die landen erom heen gaan het niet willen, dus verwacht dat trump met heffingen en sancties gaat dreigen.
Prima, dan zijn we het volledig eens.

... Maar ik denk dat hij met geweld gaat dreigen. Sowieso, de buurlanden haal je niet over met sancties of iets dergelijks. Ja, hij kan de wapenleveranties aan Egypte stoppen, maar volgens mij heeft hij dat al gedaan. Ik denk dat je die landen misschien kan overtuigen met een hele, hele grote zak geld. But that is not the Trump way...

Dus nee. Me and whose army? Gerald R. Ford's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08
Vrietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:36:
[...]

Hoeveel gas zit er nog in de gasbel bij Groningen?
(Ja weet het liever niet)
voldoende, ik woon bovenop die gasbel :+ van mij mogen ze het gecontroleerd en met mate eruit halen.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Frame164 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:55:
[...]

Ja, belachelijk dat er ophef komt omdat hij een bevolkingsgroep in een ander land wil deporteren en vervolgens dat stuk land in beslag wil nemen. Waar maken we ons druk om....
Dit gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Da's vrij stellig.

Heb je mechanismen in gedachte die Trump en/of Netanyahu gaan voorkomen dit plan uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Frame164 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:55:
[...]

Ja, belachelijk dat er ophef komt omdat hij een bevolkingsgroep in een ander land wil deporteren en vervolgens dat stuk land in beslag wil nemen. Waar maken we ons druk om....
Hoewel dit 1 van zijn debielere uitspraken is (en dat zegt wat): Gewoon niet reageren. Maar ook gewoon echt niet.

Morgen komt ie weer met iets anders, volgende week iets nog stommers. Hij hoopt op reactie. Zijn achterban noch degene die met hem werken trekken zich iets aan van wat er uit Europa komt. Je moet gewoon duidelijk laten merken dat je hem zo niet serieus neemt, dat je zelfs hier niet op reageert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:24:
@CornermanNL Hyper-individualisme. Dat is de hefboom ingebouwd in vooral de Amerikaanse samenleving die mogelijk maakt dat dit gebeurt en dat alles was er in de toekomst gaat gebeuren in dat land en de kringen die er mee te maken hebben too little, too late gaat worden. Er is weinig tot geen gevoel voor het collectief aanwezig, ofwel mensen gaan niet plots een vuurwapen trekken en Musk neerknallen o.i.d. omdat ze er zelf niet beter van zouden worden.

Ironisch genoeg maakt dat het mogelijk voor achterliggende netwerken om een verwrongen collectivistische visie voor de lange termijn er doorheen te duwen.

Dat gezegd hebbende, ik deel @Virtuozzo 's visie niet dat er geen oplossing is, want dit soort gedrag is eerder in de menselijke geschiedenis ook voorgekomen; het is niet iets nieuws. Alleen vermoed ik dat die oplossing bereiken beduidend meer dan 4 jaar gaat kosten, waarschijnlijk tientallen tot honderden jaren.
Uitgezonderd acte van God waardoor er iets in de VS dusdanig catastrofaal fout gaat dat ze wel terug zullen moeten, welteverstaan. Wat kandidaten:
  • Algemene revolte (kans: klein)
  • Afbraak diverse agentschappen die toezicht moeten houden op bepaalde zaken zorgt voor stortvloed aan plotse dodelijke ongelukken: vliegtuigcrashes, nucleaire meltdowns, etc. (kans: aanwezig, waarschijnlijke impact vooral op de vlakken waar ze spelen)
  • Vogelgriep-epidemie (kans: aanwezig, Old Boys' netwerken zullen hard worden getroffen :z )
  • Economie implodeert (kans: best hoog)
  • Klimaatverandering zorgt voor ongekende overstromingen etc. (kans: 100%)
Kijk uit 8) Ik zeg niet dat er geen oplossing is, ik merk wel op dat op het moment (en vooralsnog) niet voldaan wordt aan de vereisten voor weerstand / correctie / hersel. En dat zit hem voornamelijk in de condities geschapen vanuit en middels rigide focus op Cultural Engineering de afgelopen veertig jaar, plus de ecosystemen & stelsels zoals geschapen door twee specifieke vectoren: de corporatisten, en de zeloten.

Dat hyperindividualisme is slechts een van de perikelen. In algemene zin zijn de sociaal-economische strata van de VS doorspekt geraakt met triggers en paden ten gunste van toxische predisposities, zoals die wat in economie en sociologie naar voren komen, sociopathie.

Er speelt ook een enorme invloed van zowel sociaal-culturele inertie (logisch, normaal, geen enkele respons van groepsdynamica is ooit instant), én dan is er nog het onderwerp van informatie ecosystemen - met name dat laatste speelt op dit moment, is echter nog steeds te weinig onderwerp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Het gaat nu wel heel hard de verkeerde kant op in Amerika.

*knip*, wil je als je een link post ook even de inhoud samenvatten of het relevante deel citeren?

[ Voor 55% gewijzigd door NMH op 05-02-2025 17:50 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Da's vrij stellig.

Heb je mechanismen in gedachte die Trump en/of Netanyahu gaan voorkomen dit plan uit te voeren?
Illegaal 2 miljoen mensen deporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
jaapstobbe schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Hij maakt het wel legaal met een krabbeltje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
[...]

Trump maakt het legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
BadRespawn schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Dat is denk ik ook de bedoeling. 'Wij' (liberaal-democratische samenleving) zien dat er met Trump en co grote problemen aan het ontstaan zijn. Om een probleem op te lossen is het nodig het probleem te begrijpen. Signaleren dat je een probleem ziet hoort daar ook bij bvb door verontwaardiging er over te uiten, maar tijd en energie besteed aan het uiten van verontwaardiging is tijd en energie die niet wordt besteed aan proberen het probleem te begrijpen. Ze zijn als een goochelaar die met wat handbewegingen de aandacht afleidt van de belangrijke dingen die hij doet, zodat je niet ziet hoe de truuk werkt.
Idd en je kan duidelijk zien dat het werkt, de echte hervormingen gaan ongemerkt door en hier roepen ze over wo3 & het einde van de beschaving, laat staan wat men in de VS daarover zegt.

Hopelijk kan men in de VS er al wat beter mee omgaan en trump gewoon laten razen en je focussen op de echte fundamentele veranderingen die hij (en vooral die rond hem) wil doorvoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
Wat in de VS legaal is hoeft globaal nog niet legaal te zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
OK. Ja dan is het gewoon legaal en dus volgens de regels en moeten we ook niet zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Er zijn genoeg precedenten in de historie. Het kán gewoon.

Wie gaat deze op hol geslagen tiran stoppen in zijn uitgesproken ambitie Gaza te ledigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:21

hneel

denkt er het zijne van

Maakt het nog uit of iets legaal is of niet? Bij Trump geldt toch "might makes right"?
Hij is de baas, dus gebeurt het.

Ik krijg verder wel de indruk dat we nu weer bij een soort 'val van de muur' moment zitten. Alleen in een soort slow-motion waardoor nog niet iedereen door heeft hoe ernstig het is. De wereldorde die we van pakweg 1990 tot nu hebben gekend is voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
We are all fucked, ik zie en lees vooral hoe bat shit crazy men het allemaal wel niet vind maar er gebeurt niets tegen.

Als ik de uitstekende posts van @Virtuozzo goed begrijp zijn we een weg ingeslagen waar we niet meer uit gaan komen. Niet zonder een groot en goed georganiseerd nieuw vanuit de samenleving opgebouwd alternatief. De oude democraten zijn er niet meer en de huidige democratische partij heeft de interne energie er blijkbaar niet meer voor.

Dan snap je niet dat je onherroepelijk onderdeel bent van een samenleving. En je maar zover kan komen als individu. Nu is dat in zijn specifieke geval vrij ver, maar ook hij heeft anderen nodig gehad en nog steeds om zo ver te komen en te kunnen genieten van zijn verworven welvaart. Met types als Trump kan dat zo maar heel snel afgelopen zijn.

En de mindere goden in de Amerikaanse samenleving hoor en zie je ook niet. Men lijkt het (net als hier overigens) allemaal wel best te vinden.
Cycli van autoritarisme breek je als curve, of je moet er doorheen, en dan is het oefening in temperen van de lijn (terwijl je in parallel lange termijn visie centraal hebt voor correctie / herstel).

Dit is nogal problematisch in het algemene westerse denken, gevormd vanuit ideologische stromingen van 16e - 19e eeuw plus systemisch geïnternaliseerde frames vanuit invloed christendom. Denk aan het idee van balans, herstel, correctie, systeem.

Magisch.

Nee. Er is geen zelfredzaam. Er is geen autocorrectie. Alles komt neer op patronen van participatie, zowel in onderhoud / correctie van collectieve perceptie, als functionaliteit van groepsdynamica en structuren. Niet organisch, niet ad hoc, maar consistent en progressief.

Maar wordt autoritarisme dominant? Geen enkel land of bevolking heeft zich ooit op eigen kracht er aan weten te ontworstelen. Nog nooit in de menselijke geschiedenis. Er is altijd sprake van synergistische processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Vergeet niet dat Trump tijdens zijn eerste termijn ook honderen rare uitspraken heeft gedaan waar niks van terecht kwam en iedereen is het vergeten. Hij geniet van de paniek en hysterie. Geef hem dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jaapstobbe schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:05:
Vergeet niet dat Trump tijdens zijn eerste termijn ook honderen rare uitspraken heeft gedaan waar niks van terecht kwam en iedereen is het vergeten. Hij geniet van de paniek en hysterie. Geef hem dat niet.
Vergeet niet dat er toen her en der nog wat mensen zaten die wel zelfstandig hun veters konden strikken.

Die zijn inmiddels in grote mate verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:46
En hij had iets van 12000 keer gelogen in de vier jaar dat hij President was.

De man is een geboren leugen- en zwendelaar.

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 05-02-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Overigens moeten we ons veel meer zorgen maken om Musk dan de oranje clown. Die begint nu ook al aardig het vuurtje op te stoken bij Rechts Europa. Hij denkt echt dat hij onschendbaar is.

[ Voor 42% gewijzigd door P-Rock op 05-02-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Thomas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:54:
[...]

Het zal wel de Westelijke Jordaanoever worden, waardoor dat in een soort tweede, grotere Gaza-strook verandert.
Daar komt wellicht ook een grote actie van Israël na een -al dan niet geënsceneerde of uitgelokte- actie van de Palestijnen daar.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

[...]

Daarom is die cloud zo'n verdomd slecht idee.

Ik zie diverse overheidsorganisaties zich op dit moment trouwens wel achter de oren krabben, sinds een jaar ofzo lijkt men wat minder pro-cloud te zijn.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hneel schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:04:
[...]

Maakt het nog uit of iets legaal is of niet? Bij Trump geldt toch "might makes right"?
Hij is de baas, dus gebeurt het.

Ik krijg verder wel de indruk dat we nu weer bij een soort 'val van de muur' moment zitten. Alleen in een soort slow-motion waardoor nog niet iedereen door heeft hoe ernstig het is. De wereldorde die we van pakweg 1990 tot nu hebben gekend is voorbij.
Die wereldorde is nog altijd dominant 8) De crux is dat men hem wil afbreken, en daarom al die praktijken. Dat is echter zo eenvoudig niet, en precies daarom is het in extreem hoge mate juist een oefening in perceptie management.

Maak het zo dat het lijkt alsof, en mensen gaan vanzelf het idee en het gevoel propageren. En dat is precies waar men afhankelijk van is om die wereldorde om zeep te helpen. Dat is de kritieke vereiste.

Immers, gedrag van mensen is in hoge mate intrinsiek verweven met geloofsgedrag. Onderschrijven we het idee van deze of gene institutie? Dan is het de realiteit, en hebben zij die daar een probleem mee hebben daar wel mee te doen, ze komen er dan niet om heen.

Laten we dat idee vallen? Dan hebben de roofdieren vrij spel.

Dit is de komende jaren de cruciale scope en focus van al die wannabe warlords, neofeodale roofdieren, kleptocatische regimes, faux-conservatievelingen en zo meer. Ze moeten mensen zover gaan krijgen dat ze gaan geloven dat de balans en stabiliteit weg is.

Nihilisme -> Autoritarisme.

Hier speelt de gewone burger de meest cruciale rol in. En dat is precies waar al die machinaties op gericht zijn, want die gewone burger moet zijn of haar macht uit handen geven. Toestemming geven aan autoritarisme.

Zonder die toestemming? Zonder dat is het nergens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
De enige term die nog in me opkomt, terwijl ik de gebeurtenissen in de VS aanschouw is:

Facisme

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Joris748 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:10:
De enige term die nog in me opkomt, terwijl ik de gebeurtenissen in de VS aanschouw is:

Facisme
We zien in feite een herhaling van wat er vóór de Tweede Wereldoorlog gebeurde. En wederom staan we er allemaal naar te kijken, zonder dat er enige vorm van actie komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:35
Wij krijgen toch ook gewoon wat we verdienen? Als mensen tegen Europa in Europa stemmen of voor minder integratie en samenwerking en denken dat we het wel even als landje fixen dan krijg je de uiteindelijke chaos cadeau.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Besef je je dat jouw benadering kan leiden tot normalisatie van het roepen van extremen en dat dat gevaarlijk is? De grens schuift op die manier steeds verder op. Ik kan begrijpen dat je ageert tegen een bepaalde hysterie, maar dat zou ik op een andere manier doen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Facisme
Conservatisme, neoliberalisme, corporatisme - het is allemaal precies dat, en dan is het dus elke keer weer volstrekt logisch dat wanneer dergelijke "stromingen" (het zijn eigenlijk toepassingen, misbruik van geloofsgedrag) "dominant" (krampachtig vasthouden aan macht en aldus bereid worden tot alles, inclusief het blind houden voor het afhankelijk worden van donors, sponsors en pseudo-mentors) worden, autoritarisme volgt.

Dat is misschien een harde uitspraak, maar wie de verwijzingen in dit topic over de jaren heen gevolgd heeft (Zafirovski et alii) zal inmiddels weten dat al die "stromingen" gericht bankieren en gestoeld zijn op de specifieke predisposities die inherent zijn aan autoritarisme. Vanuit bewust ontwerp. En idem bij elk narratief wat er uit komt en rond gaat.

Wanneer dat dominant wordt in de menselijke geschiedenis volgt altijd een cyclus van autoritarisme. Soms slagen samenlevingen er in om die curve te breken. Vaak niet. Soms slagen samenlevingen er dan in om de lijn te temperen en in te korten. Vaak niet. De historische lijn is niet positief, zeker niet in het licht van de onderliggende prioritaire gedragskaders achter dergelijke machtsdynamica.

Parasitisme -> Hyperparasitisme. Het overleven van de gastheer is niet relevant, erger nog, het sterven van de gastheer is voeding.

Ik heb het bewust in deze context over roofdiergedrag, dat is de minst slechte term in al dit. In relatie tot context VS:

The sheep will spend its energy on dealing with the wolf, only to be herded, and ultimately eaten, by the shepherd.

Amerikanen worden al decennia gecultiveerd om de wolf te (willen, maar niet echt kunnen) zijn. Tegelijkertijd krijgen ze in mechanismen van collectieve perceptie niet enkel stimuli van hoe het normaal is om de wolf te willen zijn, zelfs vereist, maar tegelijkertijd ook een barrage aan kunstmatige symboliek van wolven en hun normaliteit ook al zijn ze gevaarlijk.

En zo verliest men de wannabe schaapsherders volledig uit het oog. En wil men niet weten dat men gereduceerd is/wordt tot schaap.

De herder is het echte roofdier.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 05-02-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:11
Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:56:
[...]

Da's vrij stellig.

De Geneefse conventie. Ondertekend door álle landen ter wereld. Die maken het gedwongen verplaatsen van een heel volk gewoon wereldwijd onwettig. En aangezien Trump enkel over maatregelen gaat, die vallen onder VS-wetgeving, kan hij dit helemaal niet in zijn eentje besluiten. Of in goed Nederlands: ain't gonna happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Besef je je dat jouw benadering kan leiden tot normalisatie van het roepen van extremen en dat dat gevaarlijk is? De grens schuift op die manier steeds verder op. Ik kan begrijpen dat je ageert tegen een bepaalde hysterie, maar dat zou ik op een andere manier doen.
Exact. Kritiek punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:39
Tja niet reageren is geen optie; dan zal Trump door duwen. De bluf is niet alleen lege bluf, het is het testen van de weerstand. Als niemand reageert, dan stapje verder en verder. Als dit internationaal niet veroordeeld gaat worden, dan gaan ze een stukje Gaza claimen of wat Palestijnen in bussen duwen.

Wie wel reageert krijgt natuurlijk dreigementen en heffingen om z'n oren. Maar daar valt ook wel weer omheen te onderhandelen is gebleken.

Net als de vorige keer Trump wordt het een diplomatieke balanceer act, alleen nu van een niveautje hoger. En ondertussen moet de EU als de sodemieter op eigen benen gaan staan.

Eigen energievoorziening gaan regelen, eigen leger en eigen IT industrie. Dat gaat nog wel wat jaren duren...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Makaja schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:23:
[...]

De Geneefse conventie. Ondertekend door álle landen ter wereld. Die maken het gedwongen verplaatsen van een heel volk gewoon wereldwijd onwettig. En aangezien Trump enkel over maatregelen gaat, die vallen onder VS-wetgeving, kan hij dit helemaal niet in zijn eentje besluiten. Of in goed Nederlands: ain't gonna happen.
Ok, en dan ligt er een papiertje... Met Foei! erop...

En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Ok, en dan ligt er een papiertje... Met Foei! erop...

En dan?
Niet zomaar foei...
Tot slot zijn grove schendingen (grave breaches) van de Geneefse Conventies ook een oorlogsmisdrijf, waarvoor individuen aansprakelijk kunnen worden gesteld. Voor bestraffing kan gebruik worden gemaakt van zowel nationale als internationale rechtbanken, hoven en tribunalen.
Als hij dat zou bevelen, dan kan hij als oorlogsmisdadiger worden veroordeeld. Dan zullen de gevolgen voor hem persoonlijk, en voor de Amerikaanse regering, nog wel eens groot kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
Makaja schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:23:
Wil je weten hoe vaak de VS de Geneefse conventie in Irak en Afghanistan hebben geschonden?

De Geneefse Conventie heeft geen consequenties meer. Niet voor Rusland. Niet voor Israël. En niet voor de VS.

Heb je gezien dat de VS zich terugtrekt uit de UNHRC?

Ik wijs je graag op dit nummertje hier. Er is geen controlemechanisme, er zijn geen consequenties. En al helemaal niet voor de VS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Makaja schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:27:
[...]

Niet zomaar foei...

[...]

Als hij dat zou bevelen, dan kan hij als oorlogsmisdadiger worden veroordeeld. Dan zullen de gevolgen voor hem persoonlijk, en voor de Amerikaanse regering, nog wel eens groot kunnen zijn.
Door het ICC, dat ook niet door de VS erkend wordt?

Op papier is het allemaal mooi, maar het is niet meer dan dat. Papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:10
P-Rock schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:06:
[...]

En hij had iets van 12000 keer gelogen in de vier jaar dat hij President was.

De man is een geboren leugen- en zwendelaar.
Ach wij hebben jaren lang een minister-president gehad die zich eigen niks meer kon herinneren dat is ook een manier _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
[...]

Niet zomaar foei...

[...]

Israël en de VS hebben al tig keer bewezen zich niks aan te trekken van dergelijke uitspraken en instanties. Zoals iemand hierboven al aangaf; talloze voorbeelden (Gaza, Irak, Afghanistan, enz).

Dat is nu juist het punt; het hek is van de dam, er is geen effectieve controle meer.
Enige dat overblijft zijn consequenties: het 'tegenblok' van China kan hierdoor groeien en bij steeds minder handel nog de Dollar gebruiken. China en Rusland doen dat al een tijdje met grondstoffen (olie, kolen en gas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Sorry dat is klinklare onzin, trumpw as al 4 jaar aan de macht en wat veranderde er toen voor jou? Juist niks.
Klinklare onzin en nergens op gebaseerd, ik kan je garanderen dat de democraten de tussentijdse verkiezingen in 2026 gaan winnen, net zoals de vorige keer.
Bangmakerij en doemdenken is in (net zoals vorige keer) omdat dit krantenkoppen en likes genereert .
Net zoals vorige keer is trump zijn politiek kapitaal en goodwill van het publiek snel aan het opbranden , de acties en eo's die hij deed kunnen direct ongedaan gemaakt worden en alles hersteld worden zoals voordien.
EN ja opbouwen is moeilijker dan afbreken maar nu al doen alsof de VS verloren is na 3 weken van trump zal het een zware 4 jaar worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
LNG is 1/10e van onze energie imports, VS levert dus een 4% van onze energie imports in de vorm van LNG.

Daarbij als je denkt dat de VS plots als gehaal zihc van europe zou afsnijden? Waarom? Hoe maakt dat ooit ergens enige logica?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Door het ICC, dat ook niet door de VS erkend wordt?

Op papier is het allemaal mooi, maar het is niet meer dan dat. Papier.
Meta-commentaar: Deze discussie wordt zo wel een fraai voorbeeld van wat @Virtuozzo bedoelt als hij schrijft:
Virtuozzo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:10:
[...]

Die wereldorde is nog altijd dominant 8) De crux is dat men hem wil afbreken, en daarom al die praktijken. Dat is echter zo eenvoudig niet, en precies daarom is het in extreem hoge mate juist een oefening in perceptie management.

Maak het zo dat het lijkt alsof, en mensen gaan vanzelf het idee en het gevoel propageren. En dat is precies waar men afhankelijk van is om die wereldorde om zeep te helpen. Dat is de kritieke vereiste.
Dat de VS het ICC niet erkent, doet er niet toe dat het bestaat, wordt gesteund door een meerderheid aan landen, en dat het ondanks bepaalde terechte kritiekpunten wel degelijk al successen heeft behaald.

Laat je niet ompraten dat omdat de VS het ICC niet erkent, het dus ook 100% nutteloos is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump wil zich binnenkort terugtrekken uit Syrië. Goed nieuws voor Turkije, want die mogen dan weer losgaan op de Koerden (waar de VS mee samenwerkten).

Iets minder goed nieuws voor de Koerden natuurlijk, die zijn het bokje....
Het Amerikaanse ministerie van Defensie werkt op verzoek van president Trump en zijn adviseurs aan plannen voor het vertrek van Amerikaanse militairen uit Syrië. Dat zegt NBC News op basis van twee bronnen in het Pentagon. In die plannen zou de terugtrekking in dertig, zestig of negentig dagen moeten zijn afgerond.

Trump zei vorige week dat hij een besluit zou nemen over het vertrek uit Syrië. "Wij willen niet bij Syrië betrokken raken, zei hij. "Syrië is een puinhoop. Ze zitten niet op onze inmenging te wachten."

De VS heeft op dit moment naar schatting zo'n 2000 militairen in Syrië. De Amerikanen gingen er in 2014 heen om de terreurgroep Islamitische Staat te verslaan. De VS werkt daarvoor samen met Syrische Democratische Strijdkrachten, die door Koerden wordt geleid en die opereert in het noorden van Syrië.

Het vertrek van de Amerikanen zou slecht nieuws kunnen zijn voor de Koerden, omdat Turkije de Koerden aan de grens met Turkije wil verdrijven, omdat die zouden samenwerken met de Koerdisch-Turkse terreurbeweging PKK.
(NOS Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Amphiebietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:24:
Eger nog voor diegene die dat aanhangen, er is geen enkel voorbeeld van een moderne democratische staat die op die manier onderuit gehaald is. Op zijn best heb je halve democratien (paar zuid amerikaanse & griekenland) die zowat altijd via militaire coup overgenomen werden.

En ja heropebouwen wat trump kapotmaakte zal net zoals vorige keer lang duren, en gezien trump duidelijk deze keer verder wil gaan zal dat opbouwen langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:03:
[...]

Er zijn genoeg precedenten in de historie. Het kán gewoon.

Wie gaat deze op hol geslagen tiran stoppen in zijn uitgesproken ambitie Gaza te ledigen?
Zijn eigen partij om te beginnen? Die hebben echt weinig intresse om zich te gaan moeien en gaza bezetten en dagelijks zelfmoordaanslagen tegen VS troepen te zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:06:
[...]

Vergeet niet dat er toen her en der nog wat mensen zaten die wel zelfstandig hun veters konden strikken.

Die zijn inmiddels in grote mate verwijderd.
En vervangen door incompetente trump suckups. Zoals ze vorige keer in de VS aanhaalde: stel je voor een competente trump wat die kan aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995

Facisme
trump is dan ook een fascist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Virtuozzo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:20:
[...]

Conservatisme, neoliberalisme, corporatisme - het is allemaal precies dat, en dan is het dus elke keer weer volstrekt logisch dat wanneer dergelijke "stromingen" (het zijn eigenlijk toepassingen, misbruik van geloofsgedrag) "dominant" (krampachtig vasthouden aan macht en aldus bereid worden tot alles, inclusief het blind houden voor het afhankelijk worden van donors, sponsors en pseudo-mentors) worden, autoritarisme volgt.

Dat is misschien een harde uitspraak, maar wie de verwijzingen in dit topic over de jaren heen gevolgd heeft (Zafirovski et alii) zal inmiddels weten dat al die "stromingen" gericht bankieren en gestoeld zijn op de specifieke predisposities die inherent zijn aan autoritarisme. Vanuit bewust ontwerp. En idem bij elk narratief wat er uit komt en rond gaat.
Neen dat is eenvoudigweg niet xcorrect, al die stromingen hebben hun eigen manier om de zaken te bekijken en aan te pakken die anders is dan fascisme. Dat ze soms onderdeel vormen van fascime btekend niet dat ze fascistisch zijn. Veel halen die zaken door elkaar maar dat is gewoon fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

T-8one schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:09:
[...]

Daarom is die cloud zo'n verdomd slecht idee.

Ik zie diverse overheidsorganisaties zich op dit moment trouwens wel achter de oren krabben, sinds een jaar ofzo lijkt men wat minder pro-cloud te zijn.
Bill Gates is in zijn nadagen toch aardig progressief geworden met zijn foundation enzo?
Kunnen we MIcrosoft niet overhalen om te verkassen naar Europa? *O*
Microsoft heeft hier toch al talloze datacentra's staan dacht ik.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
offtopic:
In Pulp Fiction werd aan het eind toch een iets ander verhaal verteld. :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:28
[...]

Niet zomaar foei...

[...]

Amerika met een van het grootste leger in de wereld hoeft helemaal geen verantwoording af te leggen, ze kunnen letterlijk de pestkop in de klas zijn die iedereen haat maar niemand wat durft tegen te doen.

Stel dat ze soldaten naar gaza sturen krijgen we gewoon afghanistan 2.0. De VS Tegen Hamas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Trishul schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:35:
[...]

Israël en de VS hebben al tig keer bewezen zich niks aan te trekken van dergelijke uitspraken en instanties. Zoals iemand hierboven al aangaf; talloze voorbeelden (Gaza, Irak, Afghanistan, enz).
die 3 zijn compleet niet vergelijkbaar met elkaar, zeker afghanistan. En geen van de 3 gaat over ethnische zuivering van een bevolking.

Trump is geen dictator noch een koning wat sommige schijnen te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
FunkyTrip schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Bill Gates is in zijn nadagen toch aardig progressief geworden met zijn foundation enzo?
Eh dat is wel heel naïef?
De band tussen Microsoft en de overheid van de VS is heel sterk. Vandaar ook dat Microsoft als 'BigTech' zo vaak de dans ontspringt bij onderzoeken. Strategisch te belangrijk, ook voor de inlichtingendiensten van de VS. Wat Microsoft evangelisten je ook proberen wijs te maken, Amerikaans recht gaat voor Europees recht, of het nou om Patriot Act, Cloud Act of wat dan ook gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:28
k995 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:55:
[...]

die 3 zijn compleet niet vergelijkbaar met elkaar, zeker afghanistan. En geen van de 3 gaat over ethnische zuivering van een bevolking.

Niemand gaat of durft daar wat tegen te doen, de VS is gewoon te machtig. Als Trump besluit om morgen Canada binnen te vallen, zal NATO ook achter zijn oren krabben. Het defensie budget van de VS is ook gewoon bizar, Nato is zelf niet tegen de VS opgewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
[...]

Trump gedraagt zich momenteel als de facto dictator/koning. Hij negeert andere lagen van overheid en regeert door middel van "executive order".

Alleen is Bill Gates niet meer de baas bij Microsoft.

Ik ben wel benieuwd hoe lang het zou duren om de Europese datacenters voor eigen doeleinden te gaan gebruiken, mochten we ooit echt ruzie krijgen met de Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

k995 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:44:
[...]

En ja heropebouwen wat trump kapotmaakte zal net zoals vorige keer lang duren, en gezien trump duidelijk deze keer verder wil gaan zal dat opbouwen langer duren.
En dat heeft weel consequenties voor de bevolking, die gaan weer mopperen en stemmen na 4 jaar weer op de volgende Trump. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Amphiebietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Meta-commentaar: Deze discussie wordt zo wel een fraai voorbeeld van wat @Virtuozzo bedoelt als hij schrijft:

[...]

Dat de VS het ICC niet erkent, doet er niet toe dat het bestaat, wordt gesteund door een meerderheid aan landen, en dat het ondanks bepaalde terechte kritiekpunten wel degelijk al successen heeft behaald.

Laat je niet ompraten dat omdat de VS het ICC niet erkent, het dus ook 100% nutteloos is.
Probleem is dat meerdere Europese landen het ICC al niet meer serieus nemen (Polen, Hongarije) en de VS het niet erkend.

Sterker nog, een Amerikaanse president mag een invasie van Den Haag organiseren zonder tussenkomst van het congres mocht dat ooit een Amerikaanse burger opsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ben je mal, dat is een omzetmachine. Zo werkt "filantropie" in de VS. Dat wil je hier écht niet hebben, het is een van de grootste aanjagers geweest van de drama's van fiscaal stelsel en klassenjustitie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
[...]

Dat is slechts marketing helaas, doet wel goede dingen met deel van zijn kapitaal. Maar dit is niet in dienst van de greater good. Gates was een van de partijen die sterk tegen het van het covid vaccine patent vrij te maken zodat de productie er van snel en grootschalig gedaan kon worden. Als je hem vergelijkt met de murdoch's en de koch's dan is Gates niet de slechste maar de stempel "goed" of "progressief" zou ik zeker in de kast laten staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ze zijn ook bij NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) binnen:

Doge staffers enter Noaa headquarters and incite reports of cuts and threats
“They apparently just sort of walked past security and said: ‘Get out of my way,’ and they’re looking for access for the IT systems, as they have in other agencies,” said Andrew Rosenberg, a former Noaa official who is now a fellow at the University of New Hampshire. “They will have access to the entire computer system, a lot of which is confidential information.”

Project 2025, written by several former Trump staffers, has called for the agency to be “broken up and downsized”, claiming the agency is “harmful to US prosperity” for its role in climate science.
Volgt ook weer (de klimaatwappies achter) Project 2025.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Virtuozzo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:10:
[...]

Ben je mal, dat is een omzetmachine. Zo werkt "filantropie" in de VS. Dat wil je hier écht niet hebben, het is een van de grootste aanjagers geweest van de drama's van fiscaal stelsel en klassenjustitie.
In de VS is "filantropie" gewoon een ander woord voor "belastingontwijking".

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
user109731 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:15:
Ze zijn ook bij NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) binnen:

Doge staffers enter Noaa headquarters and incite reports of cuts and threats

[...]

Volgt ook weer (de klimaatwappies achter) Project 2025.
Ik begrijp het gewoon niet. Waarom zou je burgers toegang verschaffen? Hoezo lopen die simpelweg langs de bewaking naar binnen?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:15:
[...]

In de VS is "filantropie" gewoon een ander woord voor "belastingontwijking".
Zacht uitgedrukt :| Het is een machtsmechanisme, behoorlijk pervers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helixes

De stelligheid waarmee je - in mijn ogen - denkfouten begaat, die je leiden tot andere conclusies maken dat ik hier eigenlijk geen zin meer in heb.

Maar, Ik wil heel graag zeggen dat we op dit moment niet met zekerheid kunnen zeggen of hij op dit moment een dictator is - of de ambitie heeft die te worden. Ik denk dat we pas achteraf kunnen zeggen of dat op dit moment zo was. Iedereen die met stelligheid beweert dat het het een is, of het andere, houdt zichzelf voor de gek.

Het feit dat we het niet weten, vind ik al problematisch genoeg om er tóch aandacht aan te besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Ik begrijp het gewoon niet. Waarom zou je burgers toegang verschaffen? Hoezo lopen die simpelweg langs de bewaking naar binnen?
Degene die niet meewerkt worden direct door Musk en Trump op non-actief gezet en later mogelijk ontslagen wegens dwarsbomen van hun wil.

Denk dat die mensen liever niet werkeloos raken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20
[...]

Niet zomaar foei...

[...]

Aanklagen bij het ICC!
Dat de VS niet erkent.
En zichzelf voorbehouden heeft eigen burgers daar uit te breken.

Juist :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
k995 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Neen dat is eenvoudigweg niet xcorrect, al die stromingen hebben hun eigen manier om de zaken te bekijken en aan te pakken die anders is dan fascisme. Dat ze soms onderdeel vormen van fascime btekend niet dat ze fascistisch zijn. Veel halen die zaken door elkaar maar dat is gewoon fout.
Ik denk meer dat het punt is dat ze fascisme niet in de weg zitten, en niet echt de fascist tegen kunnen gaan vanuit die ideologische hoek. Daarnaast als je niet actief fascisten weigerd en verwijderd uit deze groepen zullen ze je groep overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
De holocast was in Nazi Duitsland ook legaal, maar dat iets “legaal” is maakt het nog niet goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Nu online
Democrats call for investigation into Musk access of Treasury payment systems
https://thehill.com/homen...treasury-payment-systems/
"Access to this website has been denied" - een paar dagen geleden kon ik er nog bij
update: als ik Firefox verbied automatisch de page te reloaden, is de pagina wel zichtbaar.
“We write to ask that the Government Accountability Office (GAO) conduct an investigation of reports indicating that Treasury Secretary Scott Bessent granted Elon Musk and other ‘Department of Government Efficiency’ employees unprecedented access to the federal government’s payment systems on January 31, 2025,” a letter from Sens. Ron Wyden (D-Ore.) and Elizabeth Warren (D-Mass.) to the Government Accountability Office’s (GAO) head Gene Dodaro reads.

Doctors Sue Trump Administration for Scrubbing Data from Government Sites
https://www.newsweek.com/...-government-sites-2026101
feb 4 2025
An organization representing 27,000 physicians and medical students filed a lawsuit on Tuesday against multiple federal agencies over the removal of public health information and other health-related data from government websites.
The lawsuit was filed by Public Citizen Litigation Group on behalf of Doctors For America and names the Office of Personnel Management, the Centers for Disease Control and Prevention, the Food and Drug Administration and the Department of Health and Human Services as defendants.

Trump ‘does not have the authority to abolish’ USAID: Congressional Research Service
https://thehill.com/homen...ssional-research-service/
"Access to this website has been denied"

update: als ik Firefox verbied automatisch de page te reloaden, is de pagina wel zichtbaar.

The Congressional Research Service, a federal agency tasked with legislative research and analysis, published a Monday report declaring President Trump does not have the “authority” to abolish USAID.

“Because Congress established USAID as an independent establishment (defined in 5 U.S.C. 104) within the executive branch, the President does not have the authority to abolish it; congressional authorization would be required to abolish, move, or consolidate USAID,” wrote author Emily M. McCabe, a specialist in foreign assistance and foreign policy.

[ Voor 44% gewijzigd door BadRespawn op 05-02-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Brazos schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:08:
Sterker nog, een Amerikaanse president mag een invasie van Den Haag organiseren zonder tussenkomst van het congres mocht dat ooit een Amerikaanse burger opsluiten.
Nee. Hij mag dat enkel voor:"United States military personnel and other elected and appointed officials of the United States government" (bron). Dus niet voor gewone burgers.

Voor de rest hebben jullie wel een punt, dat het niet heel veel zal uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:48
NiGeLaToR schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:49:
Trump wil geen resort, hij wil een aanwezigheid.

[Afbeelding]

Zie je ook meteen waarom Groenland (ja want het smelten van de Noordpool ontkennen we niet, ook al is klimaat 'woke') ook op z'n lijstje staat. Misschien meteen kijken waar hij nog meer beslag op gaat willen leggen. De VS is al actief in Israel, maar omdat het zo klein is en veel capaciteit op gaat aan de Palestijnen is dat probleem oplossen, er inderdaad zoals zo vaak gegrapt een parkeerplaats van maken en je vliegdekschepen bij kunnen tanken echt ideaal.
Wat is de bron van dat plaatje? Ik heb er moeite mee om te geloven dat de VS bases zouden hebben in Iran. En ook 15 bases in Nederland lijkt mij wat overdreven.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Pagina: 1 ... 29 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.