Fascismehandboekxabre16v schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:44:
Lees net op CNN dat het ministerie van onderwijs ook op het punt staat geliquideerd te worden.
Man man man.
Dat Musk nu volledige toegang heeft tot de Treasury, is dat niet de grootste data breach en privacy schending ter wereld ooit? Kan geen andere bedenken.
Daar begint het heel veel op te lijken. Las net op nu.nl dat diverse FBI medewerkers zaken zijn gestart tegen het openbaar maken van hun naam/gegevens omdat ze de Capitool-bestorming hebben onderzocht... Zal mij benieuwen hoe meneer M. deze mensen gaat wegzetten.
Die gegevens zijn al gedeeld aldus CNNManiacsHouse schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:33:
[...]
Daar begint het heel veel op te lijken. Las net op nu.nl dat diverse FBI medewerkers zaken zijn gestart tegen het openbaar maken van hun naam/gegevens omdat ze de Capitool-bestorming hebben onderzocht... Zal mij benieuwen hoe meneer M. deze mensen gaat wegzetten.
https://edition.cnn.com/2...loyees-tuesday/index.html
Want was is er mis met Gabbard in relatie tot intelligence?xabre16v schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:37:
Die Tulsi Gabbard is ook zo goed als door de commissie, wat ik mij afvraag, met zo iemand aan het hoofd van de intelligence, hoe happig zullen buitenlandse inlichtingendiensten nog zijn om informatie te delen met de US?
Zal de wereld een stuk onveiliger maken.
Begin hier maar met lezen:HollovVpo1nt schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:37:
[...]
Want was is er mis met Gabbard in relatie tot intelligence?
https://www.theguardian.c...si-gabbard-edward-snowden
Ze wordt door sommige Democraten gezien als "Russian Asset". Zie b.v. https://www.theguardian.c...bard-democratic-reactions en verder ctrl+f Russia op Wikipedia: Tulsi GabbardHollovVpo1nt schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:37:
[...]
Want was is er mis met Gabbard in relatie tot intelligence?
Verwijderd
'eens', niet "is".Teknix1982 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:29:
[...]
Ik was daar ook een van en zie dat nog steeds zo. Zelfs die tarieven voerde hij niet eens door. Allemaal geroep om maar wat anders voor elkaar te krijgen. Persoonlijk, omdat ik in NL woon, merk er natuurlijk nog steeds weinig van behalve dat mijn beleggingen portefeuille aan het stijgen is. Dat ze die overheid is flink overhoop halen waar ze op willen bezuinigen is denk ik wel verstandig. Het gaat wel wat op zijn Musks. Zou in NL ook wel is verstandig zijn…
Ik zal niet ontkennen dat onze overheid geen problemen heeft. Maar zeggen dat het "verstandig is om onze overheid overhoop te halen", komt nogal populistisch over. Je bagatelliseert Musk's ingrijpen door je woordkeuze en daarnaast zie je niet in (of wil je niet inzien), wat er speelt en wat daar de gevolgen van zijn. Gelukkig woon jij lekker in "NL" en zal je er weinig van merken...
Onbegrijpelijk.
US military flying migrants to Guantanamo Bay on Tuesday for first time
'Ticks all the boxes' toch? Dat doden niet, maar verder voldoet het toch volledig aan de definitie in Wikipedia? Zijn er media die het ook zo noemen? Ik zie steeds het woord 'detentiecentrum' gebruikt worden, maar op die manier kon je in de jaren '30 het nazi-kamp Dachau ook wel een 'detentiecentrum' gaan noemen.
👇The first U.S. military aircraft carrying detained migrants to Guantanamo Bay departed on Tuesday, U.S. officials said, as President Donald Trump's administration prepares to potentially house tens of thousands of migrants at the naval base in Cuba.
Wikipedia: ConcentratiekampEen concentratiekamp is een kamp waar mensen, meestal onder militaire dwang, bijeengebracht worden. Het is een inrichting om politieke tegenstanders of anderszins onwelgevallige mensen op grond van etnische, religieuze of sociale kenmerken te isoleren en psychisch en/of fysiek te breken, in sommige gevallen te doden. Het insluiten in een kamp gebeurt doorgaans voor onbepaalde tijd, door administratieve handelingen, zonder tussenkomst van een rechtbank en rechtshulp en zonder enig recht op inspraak. Het begrip concentratiekamp is voor een groot deel bepaald door het gebruik ervan tijdens de Tweede Wereldoorlog.
'Ticks all the boxes' toch? Dat doden niet, maar verder voldoet het toch volledig aan de definitie in Wikipedia? Zijn er media die het ook zo noemen? Ik zie steeds het woord 'detentiecentrum' gebruikt worden, maar op die manier kon je in de jaren '30 het nazi-kamp Dachau ook wel een 'detentiecentrum' gaan noemen.
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Heeft vriend Xi ook niet van die heropvoedingskampen?Real schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 00:58:
US military flying migrants to Guantanamo Bay on Tuesday for first time
[...]
👇
[...]
Wikipedia: Concentratiekamp
Hoor je verder ook niks meer over..
Mischien kunnen ze nog wat ideeën uitwisselen als ze binnenkort gaan overleggen..
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Trump roept nogmaals op tot de volledige etnische zuivering van Gaza en wil zelf het land inpikken voor eigen gebruik:
Mag toch hopen dat hij zijn zin niet krijgt en er geen etnische zuivering gaat plaatsvinden....
Bron rn meer info: Trump: Palestijnen permanent buiten Gaza, VS wil gebied overnemenDe Amerikaanse president Trump vindt dat er een nieuwe plek buiten Gaza gebouwd moet worden voor Palestijnen. Trump zei dat het gebied totaal is verwoest en herhaalde zijn oproep aan Jordanië, Egypte en andere landen om Gazanen op te nemen. Dat deed hij niet voor het eerst, maar dit keer zei hij dat er wat hem betreft geen tijdelijke opvangplek wordt gebouwd in die landen, maar een permanente plek.
Daarnaast sprak de Amerikaanse president op een persconferentie ook de wens uit dat de VS eigenaar wordt van de Gazastrook en dit gebied wil herontwikkelen, nadat de Palestijnen zich elders hebben gevestigd. Daar voegde hij aan toe dat "dezelfde mensen" die verantwoordelijk zijn voor het bezetten van het land niet ook verantwoordelijk mogen zijn voor de wederopbouw.
Mag toch hopen dat hij zijn zin niet krijgt en er geen etnische zuivering gaat plaatsvinden....
Virussen? Scan ze hier!
SNAFU; situation normal, all fucked up.Dido schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:54:
[...]
Ik denk dat de beveiliging an sich wel op orde kan zijn, maar als je Musk en zijn kornuiten even snel een security clearance geeft, dan geef je ze daarmee dus alle sleutels en codes van die - op zich prima beveiligde - bank.
Ze hebben gewoon een presidentieel mandaat om dwars door alle beveiligingen heen te gaan, en dat doen ze dus ook.
De echte WTF is dat een president zo'n mandaat geeft, maar goed. Mogen we nog wel verbaasd zijn over acties van Trump?
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
NSA heeft vandaag een serie uitgebreide artikelen over beveiligen edge devices uitgebracht. Dit is bovendien ACK'ed (en dus ingezien) door veel Westerse diensten, en lijkt me zelfs een joint effort. Onze dienst staat ook in het rijtje.xabre16v schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:37:
Die Tulsi Gabbard is ook zo goed als door de commissie, wat ik mij afvraag, met zo iemand aan het hoofd van de intelligence, hoe happig zullen buitenlandse inlichtingendiensten nog zijn om informatie te delen met de US?
Zal de wereld een stuk onveiliger maken.
Zie het als een laatste stuiptrekking.
Joint Publications Focus on Mitigation Strategies for Edge Devices
The guide, “Mitigation Strategies for Edge Devices: Executive Guidance” is intended for executives within large organizations and critical infrastructure sectors responsible for the deployment, security, and maintenance of enterprise networks. It outlines seven key mitigation strategies for managing and securing edge devices within traditional network architectures:
Know the edge
Procure secure-by-design devices
Apply hardening guidance, updates, and patches
Implement strong authentication
Disable unneeded features and ports
Secure management interfaces
Centralize monitoring for threat detection
The companion guide, “Mitigation Strategies for Edge Devices: Practitioners Guidance,” is written for operational, cybersecurity, and procurement staff and provides an overview of what edge devices are; risks and threats to them; relevant frameworks and controls by some of the authoring nations; and a more in depth discussion on the seven mitigation strategies. Additionally, the report includes a case study of a successful exploitation to show how malicious actors compromise edge devices when they are not secured properly and to highlight further how edge devices are critical to the security of a network.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
https://xkcd.com/538/ is hier van toepassing.Amphiebietje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:37:
Wat ik persoonlijk ronduit schokkend vind aangaande wat Musk aan het doen is, is dat het er dus op lijkt dat de beveiliging van gegevens bij de Amerikaanse overheid op veel vlakken ongeveer gelijk is aan een bankgebouw met alle deuren open en een 200 jaar oud uitermate simpel te kraken slot op de deur van de kluis...
Dat geeft bij mij een grote "WTF?".
Eigenlijk is het verbazend dat de boel niet eerder kolossaal door iemand is misbruikt...
Het is helemaal niet verbazend dat het niet eerder mis is gegaan omdat de macht-tegenmacht in verleden werkte. 5-4 SCOTUS met bipartisanship, Congress en Senate die elkaar in bedwang houden. Wanneer hadden Reps laatste keer Senate, Congress, POTUS, en SCOTUS?! Plus: ambtenaren zijn integer, non-partisan, hebben screening ondergaan. Washington DC staat daarentegen bekend als democratisch bolwerk. Die worden gepakt. Zieken, idem. Kinderen, idem. Vrouwen, idem (abortus, rest volgt nog). Trans, idem, bestaat niet meer (wetenschappelijk wel). Migranten, idem. Allemaal groeperingen die Dems leanen. Weet je nog wat Trump zei: over vier jaar zorg ik er voor dat jullie niet eens meer hoeven te stemmen. Hier zie je de uitwerking. Trump neemt wraak op zijn politieke tegenstanders door te zuiveren. Trump, de fascist (en wij hebben een uitleveringsverdrag met dit land?!)
Huizencrisis hield de mensen al in de tang. Amerikanen leven al op de pof, dus er gaan heel gauw al mensen hun rekeningen niet meer kunnen betalen. Naast bovenstaande krijg je immers ook nog meer inflatie. Gezinnen komen op straat! Kinderen hoeven of kunnen straks niet eens meer naar school?
The Man In The High Castle en Er Ist Wieder Da kunnen zo opnieuw worden uitgebracht. Gauw kopen of downloaden, voor het verboden materiaal is geworden...
Vandaag Gaza en morgen…?wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 02:24:
Trump roept nogmaals op tot de volledige etnische zuivering van Gaza en wil zelf het land inpikken voor eigen gebruik:
[...]
Bron rn meer info: Trump: Palestijnen permanent buiten Gaza, VS wil gebied overnemen
Hello. Is it me you're looking for?
Weer een nieuw vriendje van Trump beneomd:
Geukkig is deze geheel onafhankelijk en heeft geen belangen bij Trump:
(uit het AD liveblog)De Amerikaanse Senaat heeft de benoeming bekrachtigd van Pam Bondi als de nieuwe procureur-generaal, een rol die vergelijkbaar is met minister van Justitie. Democratische senator John Fetterman sloot zich aan bij alle 53 Republikeinen die op Bondi stemden. De overige 46 Democraten stemden tegen haar.
Bondi, die tientallen jaren als aanklager heeft gewerkt, vertegenwoordigde Trump tijdens zijn eerste afzettingsprocedure. Ze heeft ook enkele van zijn beweringen over kiezersfraude bij de presidentsverkiezingen van 2020 herhaald.
Bondi is tevens voormalige procureur-generaal van de staat Florida. Verwacht wordt, dat zij Trump zal helpen zijn controle te verstevigen over het Amerikaanse ministerie van Justitie, dat onlangs maatregelen nam tegen aanklagers en FBI-agenten die onderzoek deden naar de aanval op het Amerikaanse Capitool op 6 januari 2021. FBI-agenten, verenigd in de FBI Agents Association, dienden hierop bij de rechtbank een aanklacht in een poging het delen van hun persoonlijke informatie met het ministerie tegen te houden.
Geukkig is deze geheel onafhankelijk en heeft geen belangen bij Trump:
Dit noemen we nou 'nepotisme' volgens mij...De nieuwe procureur-generaal heeft een belang in Trumps mediabedrijf, de Trump Media and Technology Group, volgens financiële openbaarmakingen die ze heeft ingediend bij het Office of Government Ethics.
Bondi was Trumps tweede keuze voor de post. Zijn eerste keus, voormalig Amerikaans Congreslid Matt Gaetz, trok zich terug vlak voordat een rapport, opgesteld door de ethische commissie van het Huis van Afgevaardigden, concludeerde dat hij vrouwen had betaald voor seks en drugs.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb het doorgenomen. Het bewijs dat zij een foreign asset zou zijn is er niet. Het is de standaard "ben je het eens met wat Rusland zegt, dan ben je een Russische spion" reactie. 80% van het artikel richt zich erop dat ze Snowden geen verrader vindt en geen verrader wilde noemen. So what?duvekot schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:57:
[...]
Begin hier maar met lezen:
https://www.theguardian.c...si-gabbard-edward-snowden
Ik vrees het ergste. Bibi zal het wel handig vinden als Trump het gaat doen. En als de Palestijnen niet weg willen kan je altijd nog kampen maken. De blueprints van Auschwitz zullen nog wel ergens te vinden zijn.wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 02:24:
[...]
Bron rn meer info: Trump: Palestijnen permanent buiten Gaza, VS wil gebied overnemen
Zin krijgt? Dat is een keuze lijkt me.wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 02:24:
[...]
What could possibly go wrong...
Wel is……Teknix1982 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:29:
[...]
Ik was daar ook een van en zie dat nog steeds zo. Zelfs die tarieven voerde hij niet eens door. Allemaal geroep om maar wat anders voor elkaar te krijgen. Persoonlijk, omdat ik in NL woon, merk er natuurlijk nog steeds weinig van behalve dat mijn beleggingen portefeuille aan het stijgen is. Dat ze die overheid is flink overhoop halen waar ze op willen bezuinigen is denk ik wel verstandig. Het gaat wel wat op zijn Musks. Zou in NL ook wel is verstandig zijn…
Maar terug naar de inhoud: vooral Trump en Musk blijven verdedigen. Achteraf niet komen klagen dat je het niet wist.
Het westen mag hier echt absoluut niet verontwaardigd over zijn en die krokodillentranen gelooft niemand. Netanyahu en zijn bende hebben meer dan een jaar lang letterlijk uitgesproken Gaza onbewoonbaar te willen maken als een van de doelen van de oorlog. *knip* commentaar op moderatie kan per DM, noem mensen voor de rest bij naam en niet met een label Het is een kwaadaardige bende, maar hun intenties zijn al lang en breed gedocumenteerd.
[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 05-02-2025 10:05 ]
Even advocaat van de duivel: wat is het alternatief? Nog 50 jaar oorlog?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
helaas idd waar. Lebensraum voor “de mensen van de wereld” en Trump ziet wel een hotel strip voor zich. Egypte mag z’n borst natmaken voor een Tarrif-tsunami.HollovVpo1nt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:02:
[...]
Het westen mag hier echt absoluut niet verontwaardigd over zijn en die krokodillentranen gelooft niemand. Netanyahu en zijn bende hebben meer dan een jaar lang letterlijk uitgesproken Gaza onbewoonbaar te willen maken als een van de doelen van de oorlog. *knip* Het is een kwaadaardige bende, maar hun intenties zijn al lang en breed gedocumenteerd.
[ Voor 15% gewijzigd door polthemol op 05-02-2025 10:05 ]
Ehh... Israel uit de Palestijnse gebieden schoppen en/of ergens anders planten?Glashelder schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:07:
@HollovVpo1nt Israël die Gaza aanpakt is nog wel iets anders dan een Amerikaanse zuivering. Zal voor de bevolking uiteindelijk weinig uitmaken, maar geopolitiek nogal een andere insteek.
[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 05-02-2025 07:09 ]
Ik moet nu toch wel even lachen om de groep mensen die niet hebben gestemd (of zelfs Trump hebben gestemd) omdat ze niet tevreden waren met Biden's beleid omtrent de situatie in Gaza/Israël. Iedereen had dit van mijlenver aan kunnen zien komen.
Ok, toegegeven, ik had niet verwacht dat de Trump familie er daadwerkelijk een Amerikaans resort van zou willen maken.
Ok, toegegeven, ik had niet verwacht dat de Trump familie er daadwerkelijk een Amerikaans resort van zou willen maken.
Inside Trump and Musk’s Clumsy, ‘Exhausting’ Hunt for Leakers
Ben je net lekker bezig om de overheid te slopen, wordt er informatie hierover gelekt door ambtenaren. Ik las eerder al berichten dat werd gewaarschuwd voor gebruik van whitespace e.d. in berichten om leakers op te sporen. Dit artikel noemt een ander idee, spionnen die collega's moeten verklikken:
Ben je net lekker bezig om de overheid te slopen, wordt er informatie hierover gelekt door ambtenaren. Ik las eerder al berichten dat werd gewaarschuwd voor gebruik van whitespace e.d. in berichten om leakers op te sporen. Dit artikel noemt een ander idee, spionnen die collega's moeten verklikken:
Social media accounts natrekken en kijken wie bevriend is met reporters of op een 'liberal' lijkt:Among the ideas internally kicked around the Trump and Musk teams was the thought of planting younger informers or “spies” in different parts of the federal government to gain the trust of offices and teams suspected of anti-MAGA sentiments. (The Trump administration has already sought in other ways to erect a snitch network across the federal bureaucracy, encouraging staffers to anonymously tip off their superiors if they see any hint of hush-hush diversity programs operating in the shadows.)
Ze weten dat het allemaal zo illegaal is als wat, dus mag er vooral niets over gelekt worden.Trump and Musk allies have also discussed compiling dossiers of various federal staff and creating shortlists of suspected leakers by scouring their social media accounts to see who is friendly with certain reporters and who is “clearly a liberal,” in the words of a Trump administration official. One Musk ally says they have already asked trusted Trumpists installed in multiple agencies and departments for “brief rundowns” of names of their immediate coworkers or underlings who are the likeliest to be blabbing to the press over the past several days.
Daar ben je ruimschoots te laat mee, tenzij je het over de recent ingenomen gebieden hebt. Er is maar één oplossing waar geen etnische zuivering voor nodig is, en verschillende actoren aan beide kanten maken dat helaas onmogelijk.MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:08:
[...]
Ehh... Israel uit de Palestijnse gebieden schoppen en/of ergens anders planten?
Tsjah... Met Gaza overnemen is het niet veel meer op tijd... De vraag was of er nog andere opties waren... En die zijn er.ErikT738 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:15:
[...]
Daar ben je ruimschoots te laat mee, tenzij je het over de recent ingenomen gebieden hebt. Er is maar één oplossing waar geen etnische zuivering voor nodig is, en verschillende actoren aan beide kanten maken dat helaas onmogelijk.
Even heel erg kort door de bocht, maar op deze manier is Israel ook ongeveer begonnen.Glashelder schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:07:
Klinkt meer als een verplaatsing/escalatie van het huidige conflict.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
en dan noemt de premier van Israel het nog 'verfrissende ideeën' en 'out of box gedacht'wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 02:24:
[...]
straks kunnen we de ideeën van Adolf ook plaatsen onder 'verfrissende ideeen' (joden naar Madagaskar) of 'out of box gedacht'. in gaskamers ipv kogel door het hoofd.
wat straks? Organization Todt gaat de nieuwe Gaza strook opbouwen? projectnaam "Kraft durch Freude' om het te laten dienen om ambtenaren van het Trump regime hun welverdiende vakantie te laten genieten?
wat
een
wereld
elke dag dat ik wakker wordt en denk 'man wat had ik een slechte droom' blijkt het niet zo te zijn.. of ik droom nog en wordt niet meer wakker, kan ook
A wise man's life is based around fuck you
Ik ging er even vanuit dat je op heel Israël doelde. Wat mij betreft is die optie net zo min acceptabel als Trump's voorgestelde etnische zuivering.MikeyMan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:16:
[...]
Tsjah... Met Gaza overnemen is het niet veel meer op tijd... De vraag was of er nog andere opties waren... En die zijn er.
Maar goed, uiteindelijk is het allemaal ook gewoon weer afleiding van wat Musk aan het uitspoken is in de VS. we worden bewust overspoeld met dit soort proefballonnen.
.
[ Voor 95% gewijzigd door Yucon op 05-02-2025 07:26 . Reden: Foute edit ]
Slim. Op deze manier maak je Egypte de toekomstige bad guy als er gedoe met Palestijnen is
[ Voor 38% gewijzigd door Yucon op 05-02-2025 07:26 ]
Dat bedoelde ik ook... En ja, onacceptabel.ErikT738 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:22:
[...]
Ik ging er even vanuit dat je op heel Israël doelde. Wat mij betreft is die optie net zo min acceptabel als Trump's voorgestelde etnische zuivering.
Maar goed, uiteindelijk is het allemaal ook gewoon weer afleiding van wat Musk aan het uitspoken is in de VS. we worden bewust overspoeld met dit soort proefballonnen.
Maar minder acceptabel dan het plan dat er nu ligt.
Die jongens wonen er al een beetje langer.
Precies dit. Maar laten we allemaal op 5 mei weer heel schijnheilig "dit mag nooit meer gebeuren" roepen met z'n allen....Zwelgje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:19:
[...]
en dan noemt de premier van Israel het nog 'verfrissende ideeën' en 'out of box gedacht'
straks kunnen we de ideeën van Adolf ook plaatsen onder 'verfrissende ideeen' (joden naar Madagaskar) of 'out of box gedacht'. in gaskamers ipv kogel door het hoofd.
wat straks? Organization Todt gaat de nieuwe Gaza strook opbouwen? projectnaam "Kraft durch Freude' om het te laten dienen om ambtenaren van het Trump regime hun welverdiende vakantie te laten genieten?
wat
een
wereld
elke dag dat ik wakker wordt en denk 'man wat had ik een slechte droom' blijkt het niet zo te zijn.. of ik droom nog en wordt niet meer wakker, kan ook
Een einde aan voortdurende etnische zuiveringen, onderdrukking en landjepik door israel, en de vorming van 2 staten waarvan de grenzen vaststaan.Glashelder schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:07:
Wat ik trouwens ook nog lees in Trump wil Gaza overnemen en er een 'Riviera van het Midden-Oosten' van maken
Het gaat dus niet alleen om Gaza waar Trump een complete etnische zuivering wil doen, ook de Palestijnen in Westelijke Jordaanoever wil hij dus opofferen en laten onderdrukken.Volgens de Israëlische krant Haaretz veroorzaakte Trumps aankondiging dinsdag zo’n schok dat deze een andere belangrijke ontwikkeling overschaduwde. Tijdens de persconferentie verklaarde de Amerikaanse president namelijk ook dat hij ‘binnen vier weken een beslissing zal nemen over de mogelijke annexatie van de Westelijke Jordaanoever door Israël.’ Als dat zou gebeuren, zou dit volgens Haaretz een fundamentele verandering in het hele Midden-Oosten betekenen.
Virussen? Scan ze hier!
Haha ja precies dit. Schijnheilig gedoeMorrar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:38:
[...]
Precies dit. Maar laten we allemaal op 5 mei weer heel schijnheilig "dit mag nooit meer gebeuren" roepen met z'n allen....

Waarom twee staten als je er ook de 'United' States van kunt maken..?Brazos schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:43:
[...]
Een einde aan voortdurende etnische zuiveringen, onderdrukking en landjepik door israel, en de vorming van 2 staten waarvan de grenzen vaststaan.
Man man, hiermee wakker worden en we zijn net aan week drie begonnen...

Tja als je toch begint kun je het maar beter meteen helemaal afmaken... De negatieve reacties en aanslagen krijg je toch al over je heen.wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:45:
Wat ik trouwens ook nog lees in Trump wil Gaza overnemen en er een 'Riviera van het Midden-Oosten' van maken
[...]
Het gaat dus niet alleen om Gaza waar Trump een complete etnische zuivering wil doen, ook de Palestijnen in Westelijke Jordaanoever wil hij dus opofferen en laten onderdrukken.
Vooral de warme banden tussen de VS en Saudie Arabië zullen de prullenbak in kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 05-02-2025 07:52 ]
Wie kan hem tegenhouden ?wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 02:24:
[...]
Terug naar de grenzen van 1967 en dat Israël zich houdt aan de VN resoluties, en de Palestijnen gewoon normaal behandelt en niet afknijpt in goederen en werk?Glashelder schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:07:
Na decennia van onderdrukking is de haat en groepen als Hamas toch geen verrassing?
Deze laatste oorlog heeft alleen maar tot weer een nieuwe generatie aan Hamasleden geleidt.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dit zijn dusver maar woorden. De daden van de afgelopen 1,5 jaar zijn natuurlijk veel erger, maar dat schijnt toch minder impact te hebben. Dan discussiëren we liever over het woord genocide, en dat het allemaal zo'n storm niet loopt, en geven we er allemaal bagatelliserende termen aan dat het wel meevalt.D-Ed schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:50:
[...]
Waarom twee staten als je er ook de 'United' States van kunt maken..?![]()
Man man, hiermee wakker worden en we zijn net aan week drie begonnen...![]()
![]()
![]()
Wat daar gebeurt en gebeurd is kan echt niet. Maar ook Europa laat het gewoon weer gebeuren.
Ook bij de CIA willen ze nu ongeveer iedereen ontslaan:
De waanzin ie daar in de VS momenteel heerst is echt te bizar voor woorden. Dit soort dingen had zelfs Hollywood niet kunnen voorzien.
(AD Liveblog)De Amerikaanse inlichtingendienst CIA heeft dinsdag (lokale tijd) haar volledige personeelsbestand ontslagregelingen aangeboden. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van twee bronnen binnen de organisatie, onder wie een medewerker van de nieuwe CIA-directeur John Ratcliffe.
Daarmee zou de CIA de eerste inlichtingendienst worden die zich aansluit bij een vrijwillig ontslagprogramma dat president Donald Trump heeft geïnitieerd voor ambtenaren bij de nationale overheid.
De dienst bevriest ook het aannemen van werkzoekenden die al een voorwaardelijk aanbod hebben gekregen, aldus de krant. Volgens een van de bronnen zouden sommige van die aanbiedingen waarschijnlijk worden ingetrokken als de sollicitanten niet de juiste achtergrond hebben voor de nieuwe doelen van de dienst, zoals het aanpakken van drugskartels, Trumps handelsoorlog en het ondermijnen van China.
De stap is onderdeel van een enorme herziening van de Amerikaanse overheid door Trump, die heeft gezworen de overheid efficiënter te maken, onder meer door het aantal ambtenaren drastisch te verminderen. Daarin past ook dat het personeel van het ontwikkelingsagentschap USAID buiten de VS vanaf vrijdag met administratief verlof is. Hun wordt gevraagd om binnen dertig dagen terug te keren naar de VS, staat op de website van USAID. Alle 'niet-essentiële contracten' worden beëindigd.
De waanzin ie daar in de VS momenteel heerst is echt te bizar voor woorden. Dit soort dingen had zelfs Hollywood niet kunnen voorzien.
Virussen? Scan ze hier!
Alles voor de economie, en zolang het niet om je eigen mensen gaat hoef je alleen maar een paar krokodillentranen te laten... Wat is amorele machtspolitiek toch kansloos.Brazos schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:54:
[...]
Dit zijn dusver maar woorden. De daden van de afgelopen 1,5 jaar zijn natuurlijk veel erger, maar dat schijnt toch minder impact te hebben. Dan discussiëren we liever over het woord genocide, en dat het allemaal zo'n storm niet loopt, en geven we er allemaal bagatelliserende termen aan dat het wel meevalt.
Wat daar gebeurt en gebeurd is kan echt niet. Maar ook Europa laat het gewoon weer gebeuren.
Maar EU mag onderhand wel heel rap een eigen plan gaan trekken om van de VS los te komen. Als de VS zich in een oorlog gaat dompelen in het MO wil je niet meegezogen worden daarin.
Meer geld naar defensie lijkt me een goed plan, maar dan vooral omdat er nu fascistische dictatoren ten oosten en westen zitten...
[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 05-02-2025 08:04 ]
De CIA is nog eens zo'n dienst die er niet voor terugdeinst om een ongewenst leider naar het hiernamaals te helpen...net zoals de Mossad trouwens.wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:00:
[...]
(AD Liveblog)
Wat is hierbij nu eigenlijk het plan? Alles vervangen door ja-knikkers of het hele overheidsapparaat privatiseren zodat er meer winst kan worden gemaakt door Trump en zijn vrienden? Het lijkt me sterk dat ze door willen zonder CIA of een vergelijkbare organisatie.wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:00:
[...]
(AD Liveblog)
wat doen deze totaal gestoorde plannen van Trump met het on going proces wat betreft de Israëlische gijzelaars die nog komende weken vrij zouden komen?
Denk niet dat Hamas erg staat te popelen om daar nu nog mee verder te gaan.
Denk niet dat Hamas erg staat te popelen om daar nu nog mee verder te gaan.
Iedereen die hier weer over de kop gaat mbt tot Trumps Gaza-uispraak: neem het niet zo serieus. Trump bluft, bluft en bluft.
Zie de Tarrifs.
Mexico heeft nooit voor de muur betaald.
De VS is niet uit de NAVO.
Er is geen vrede in Oekraine in 24 uur.
Hij zet zo hoog mogelijk in (dreigement), een reactie volgt, en die claimt hij als overwinning.
Zie de Tarrifs.
Mexico heeft nooit voor de muur betaald.
De VS is niet uit de NAVO.
Er is geen vrede in Oekraine in 24 uur.
Hij zet zo hoog mogelijk in (dreigement), een reactie volgt, en die claimt hij als overwinning.
[ Voor 16% gewijzigd door jaapstobbe op 05-02-2025 08:22 ]
Altijd schijnheilig geweest toch vooral als je kijkt naar onze eigen geschiedenis als koloniale heerserMorrar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:38:
[...]
Precies dit. Maar laten we allemaal op 5 mei weer heel schijnheilig "dit mag nooit meer gebeuren" roepen met z'n allen....
@jaapstobbe ik ben er nog niet zo gerust op dat het allemaal bij bluffen blijft. Sure… hij zal niet direct full retard gaan. Maar ondertussen ontmanteld hij intern alles en iedereen die tegenspraak geeft of zou kunnen geven.
Eenmaal alle pionnen op zijn plek en ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan met bluffen of daadwerkelijk actie ondernemen.
Ook als het bluffen is en blijft dan lijkt mij dit enorm schadelijk. Als mijn buurman constant gaat lopen dreigen met dat hij mijn grond tot grasveld wilt maken, mijn oprit wil kopen annexeren en loopt te dreigen dat hij mij financieel wel zal gaan aanpakken, dan komt er toch een moment dat ik tegengas ga geven of gewoon geen zaken meer met hem wil doen. Ook niet wanneer dat indirect niet gunstig voor mij zou zijn.
Ik zou dan ook graag zien dat iedereen zou zeggen: we gaan het wellicht even zwaar(der) krijgen door deze keuze: maar we boycotten de US tot men daar weer normaal gaat doen. Laat deze clown maar even zien dat de EU niet van pestgedrag houd en dat zeker niet zal belonen, maar ook niet aan bluffen doet.
Gelukkig is het bijna 5 mei. Dan herinnert iedereen zich vast dat het anders moet 🥲
Eenmaal alle pionnen op zijn plek en ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan met bluffen of daadwerkelijk actie ondernemen.
Ook als het bluffen is en blijft dan lijkt mij dit enorm schadelijk. Als mijn buurman constant gaat lopen dreigen met dat hij mijn grond tot grasveld wilt maken, mijn oprit wil kopen annexeren en loopt te dreigen dat hij mij financieel wel zal gaan aanpakken, dan komt er toch een moment dat ik tegengas ga geven of gewoon geen zaken meer met hem wil doen. Ook niet wanneer dat indirect niet gunstig voor mij zou zijn.
Ik zou dan ook graag zien dat iedereen zou zeggen: we gaan het wellicht even zwaar(der) krijgen door deze keuze: maar we boycotten de US tot men daar weer normaal gaat doen. Laat deze clown maar even zien dat de EU niet van pestgedrag houd en dat zeker niet zal belonen, maar ook niet aan bluffen doet.
Gelukkig is het bijna 5 mei. Dan herinnert iedereen zich vast dat het anders moet 🥲
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Helemaal met je eens hoor, maar de hysterie die steeds maar volgt op elke uitspraak van hem, daar wordt ik wel moe van. Ja hij is een idioot, absoluuut. Maar er zit ook een gedachte achter.Thalaron schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:30:
@jaapstobbe ik ben er nog niet zo gerust op dat het allemaal bij bluffen blijft. Sure… hij zal niet direct full retard gaan. Maar ondertussen ontmanteld hij intern alles en iedereen die tegenspraak geeft of zou kunnen geven.
Amerikaanse president roept op tot etnische zuivering? Tja, misschien is dat ook het Amerika dat er is, iets met indianen of zo.
Dat viezere deel van de VS hebben ze mooi weten te verstoppen, maar dat was er altijd wel en staat nu vooraan. Mocht over 4 jaar een andere wind waaien, niet vergeten dat deze wind ook Amerika is. En misschien juist Amerika is.
Dat viezere deel van de VS hebben ze mooi weten te verstoppen, maar dat was er altijd wel en staat nu vooraan. Mocht over 4 jaar een andere wind waaien, niet vergeten dat deze wind ook Amerika is. En misschien juist Amerika is.
Naja precies dit ja. CIA moet omgevormd worden tot een organisatie die alle tegenstanders van Trump opspoort en aanpakt.ErikT738 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:12:
[...]
Wat is hierbij nu eigenlijk het plan? Alles vervangen door ja-knikkers of het hele overheidsapparaat privatiseren zodat er meer winst kan worden gemaakt door Trump en zijn vrienden? Het lijkt me sterk dat ze door willen zonder CIA of een vergelijkbare organisatie.
En voor de rest is het inderdaad zoveel mogelijk wheelen en dealen. Musk wil overheidsgeld voor SpaceX (op naar Mars) en X.
Trump wil lekker verdienen op de beurzen. Hij is nu effectief market maker, dus dat is een makkie. Neem een zootje shorts, kondig heffingen aan, kassa!
Normaal zit daar toezicht op, maar dat zijn ze volledig aan het weglopen. Idem voor kritische media.
Ik zou met je meegaan als niet het hele 'checks and balances' systeem in de USA van binnenuit, en in sneltreinvaart, naar de klote wordt geholpen..jaapstobbe schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:32:
[...]
Helemaal met je eens hoor, maar de hysterie die steeds maar volgt op elke uitspraak van hem, daar wordt ik wel moe van. Ja hij is een idioot, absoluuut. Maar er zit ook een gedachte achter.
Nu zie ik het toch wat somberder in en sluit me in deze aan bij de gedachte van @Thalaron.. Op dit moment doen Trump en consorten precies wat hij tijdens de campagnes voor de verkiezingen heeft aangegeven. Toen noemde iedereen het 'bluf' en 'ach, dat is Trump'.. DIe tijd lijkt lang geleden maar nu draaien ze echt aan alle knoppen die ze kunnen vinden..
Ik zou geen beleid meer maken op 'bluf'...
Het probleem met dat systeem is dat alles achteraf is. Als in de tussentijd datgene wordt gesloopt dat achteraf de boel moet fiksen, zitten ze met de gebakken peren.D-Ed schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:36:
[...]
Ik zou met je meegaan als niet het hele 'checks and balances' systeem in de USA van binnenuit, en in sneltreinvaart, naar de klote wordt geholpen..
Eigenlijk zie je hier het resultaat van dat de VS nooit bepaalde lessen heeft geleerd en toegepast die in Europa bijvoorbeeld wel redelijk zijn uitgevoerd.
Wat Elon betreft staren mensen zich blind op X en Tesla want dat is te zien op de aandelenmarkt. De realiteit is dat SpaceX waarschijnlijk voor Elon het echte geld opleverd aangezien het een enorm aandeel van de jaarlijkse lanceringen in handen heeft. In die zin moet je ook kijken naar Elon's handelingen voor een deel. Als Tesla en X falen is dat vervelend maar waarschijnlijk is dat maar kleingeld.
Wat betreft Trump en de gazastrook vermoed ik dat veel Islamitische Amerikanen inmiddels spijt van hun stem hebben. Trump ziet Gaza als een uitgelezen kans voor havens, handel en toerisme. De maskers zijn af en ik vermoed dat ook de wat naïeve Trump stemmers (want die zijn er) inmiddels wel door hebben waar ze op hebben gestemt.
Wat betreft Trump en de gazastrook vermoed ik dat veel Islamitische Amerikanen inmiddels spijt van hun stem hebben. Trump ziet Gaza als een uitgelezen kans voor havens, handel en toerisme. De maskers zijn af en ik vermoed dat ook de wat naïeve Trump stemmers (want die zijn er) inmiddels wel door hebben waar ze op hebben gestemt.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Waarom zou het meevallen? Israël krijgt een kans die ze nooit meer gaan krijgen; een vrijbrief om alle Palestijnen te mogen opruimen (desnoods met geweld) en een volledige eigen staat te stichten (het gedroomde land). Ze hebben de VS niet eens nodig daarvoor, alleen de garantie dat de VS achter ze staat.
De enige die nog enige tegenmacht kan bieden in de regio is Iran en ook daartegen is Trump al aan het dreigen: https://www.reuters.com/w...official-says-2025-02-04/
Kortom, een groot Israël is het plan en natuurlijk ook een belangrijke reden dat Bibi Trump steunt evenals het merendeel van de orthodoxe Joden in de VS...
De enige die nog enige tegenmacht kan bieden in de regio is Iran en ook daartegen is Trump al aan het dreigen: https://www.reuters.com/w...official-says-2025-02-04/
Kortom, een groot Israël is het plan en natuurlijk ook een belangrijke reden dat Bibi Trump steunt evenals het merendeel van de orthodoxe Joden in de VS...
En een nieuwe 9/11 komt Trump ook wel uit, dan start hij geen oorlog maar vergeldt slechts de vele slachtoffers die jammer-de-pammer zijn gevallen.
Denk niet dat Trump zo stom is om in zijn eerste maand meteen WW3 te beginnen (Israel daarentegen …).Morrar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:45:
Waarom zou het meevallen? Israël krijgt een kans die ze nooit meer gaan krijgen; een vrijbrief om alle Palestijnen te mogen opruimen (desnoods met geweld) en een volledige eigen staat te stichten. Ze hebben de VS niet eens nodig daarvoor, alleen de garantie dat de VS achter ze staat.
De enige die nog enige tegenmacht kan bieden is Iran en ook daartegen is Trump al aan het dreigen: https://www.reuters.com/w...official-says-2025-02-04/
Het lijkt erop dat Trump indeed sad de Ukraine oorlog gaat oplossen op dezelfde manier dat Putin door die oorlog te beginnen hier de pandemie heeft opgelost.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ook niet als hij de schuld (al dan niet succesvol) bij een ander plaatst?Bossie schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:49:
[...]
Denk niet dat Trump zo stom is om in zijn eerste maand meteen WW3 te beginnen (Israel daarentegen …).
Het lijkt erop dat Trump indeed sad de Ukraine oorlog gaat oplossen op dezelfde manier dat Putin door die oorlog te beginnen hier de pandemie heeft opgelost.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Haha, Iran als beschermer en strijdend voor rechtvaardigheid? Hebben die geen vrouwen, homo's of ongelovigen die ze moeten stenigen ofzo? Daarnaast zie je het verkeerd dat Trump Gaza voor Israël in wil nemen. Het plan is om er een Amerikaans resort van te maken (waar de Israëlische klanten ongetwijfeld meer dan welkom zijn). Trump werkt niet voor Israël, Trump werkt voor Trump.Morrar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:45:
Waarom zou het meevallen? Israël krijgt een kans die ze nooit meer gaan krijgen; een vrijbrief om alle Palestijnen te mogen opruimen (desnoods met geweld) en een volledige eigen staat te stichten. Ze hebben de VS niet eens nodig daarvoor, alleen de garantie dat de VS achter ze staat.
De enige die nog enige tegenmacht kan bieden is Iran en ook daartegen is Trump al aan het dreigen: https://www.reuters.com/w...official-says-2025-02-04/
Overigens heeft Israël de vrijbrief om Gaza van de kaart te vegen 7 oktober 2023 al van Hamas gehad.
Ja, belachelijk dat er ophef komt omdat hij een bevolkingsgroep in een ander land wil deporteren en vervolgens dat stuk land in beslag wil nemen. Waar maken we ons druk om....jaapstobbe schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:32:
[...]
Helemaal met je eens hoor, maar de hysterie die steeds maar volgt op elke uitspraak van hem, daar wordt ik wel moe van. Ja hij is een idioot, absoluuut. Maar er zit ook een gedachte achter.
Dit is weinig inhoudelijk, waarom zo op de man? Los van wat ik vind, zijn er dingen die de Amerikaanse bevolking blijkbaar anders willen. Waarom wordt er zo opgewonden gereageerd over Trump en niet over Xi of Poetin? Omdat Amerika het toonbeeld was van democratie? Die discussie durf ik wel aan te gaan dat dat al nooit het geval was. Geld en macht zijn zeker in Amerika grote, zo niet de enige, drivers. Wil je niet mee, kun je niet mee dan ben je overgelaten om aan de onderkant van de samenleving je plek te vinden. Het land krijgt wat het wil en zonder een echt verleden is er ook geen diepgewortelde cultuur die ze begeleid, maar geldt gewoon het recht de de sterkste.Frame164 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:02:
Maar terug naar de inhoud: vooral Trump en Musk blijven verdedigen. Achteraf niet komen klagen dat je het niet wist.
Onder het mom van populisme kun je veel argumenten weghonen, maar misschien zijn er elementen waar wij ook van kunnen leren? Bijvoorbeeld een toeslagenaffaire hadden wij nooit binnen de politiek moeten willen oplossen; een Musk aanpak, maar dan door de veel betrouwbare Register Accountants, was misschien wel beter en sneller geweest.
Ik ben het er niet mee eens dat ons ambtenaren apparaat zo slecht is (binnen Europa hebben wij een behoorlijk slank systeem). Heb met overheid samen mogen werken. Vanuit de voorbeeldgevende rol, zitten er wat mensen met randjes/rugzakjes maar over het algemeen ben ik zeer gekwalificeerde, kundige en betrokken mensen tegengekomen. Zou je die mensen met een randje eruit gooien, dan bespaar je misschien een paar centen op dat front maar dan komen ze in de bijstand zonder zinvol bestaan neemt de druk op de zorg daardoor exponentieel toe. Iemand een plek geven met een gevoel van waardigheid, bespaart enorm veel kosten. Het is maar hoe breed je naar "kosten" wilt kijken, in onze niet Amerikaanse samenleving, zorgen wij ook voor de minder bedeelden.
... gecensureerd ...
Iran heeft altijd steun gegeven aan partijen die tegen Israel strijden (Hezbollah, Hamas), die zitten niet te wachten om invloed in de regio te verliezen. En Gaza zal echt geen stukje van de VS gaan worden; dat Trump er een lucratief resort mag bouwen van Bibi lijkt me inderdaad onderdeel van de deal.ErikT738 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:54:
[...]
Haha, Iran als beschermer en strijdend voor rechtvaardigheid? Hebben die geen vrouwen, homo's of ongelovigen die ze moeten stenigen ofzo? Daarnaast zie je het verkeerd dat Trump Gaza voor Israël in wil nemen. Het plan is om er een Amerikaans resort van te maken (waar de Israëlische klanten ongetwijfeld meer dan welkom zijn). Trump werkt niet voor Israël, Trump werkt voor Trump.
Overigens heeft Israël de vrijbrief om Gaza van de kaart te vegen 7 oktober 2023 al van Hamas gehad.
Een vrijbrief had Israel niet; Bibi heeft een veroordeling van het ICC aan zijn broek gekregen (met dank aan ZA) en onder Biden moest ie nog onderhandelen over een staakt het vuren.
Vrijwillige optie voor de purge nu ook bij organisaties als de CIA:
https://edition.cnn.com/2...kforce-buyouts/index.htmlThe Central Intelligence Agency on Tuesday became the first major national security agency to offer so-called buyouts to its entire workforce, a CIA spokesperson and two other sources familiar with the offer said, part of President Donald Trump’s broad effort to shrink the federal government and shape it to his agenda.
The offer — which tells federal employees that they can quit their jobs and receive roughly eight months of pay and benefits — had up until Tuesday not been made available to most national security roles in an apparent cognizance of their critical function to the security of the nation.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik ben vooral benieuwd wanneer de stemmers op Trump gaan zien dat wat er gebeurd heel vreemd is. Ik denk zelf dat dat langzaam wel weer begint maar dat veel mensen die enkel Social media als bron hebben niet zomaar veranderen (zelfde zie je in Nederland).
Er moet toch een moment komen dat mensen gaan klagen, zeker als het niet direct beter gaat in het land.
Er moet toch een moment komen dat mensen gaan klagen, zeker als het niet direct beter gaat in het land.
niet heel snel, want het department of education wordt nu ook opgeheven, dus leren dat je iets anders dan Fox news kan kijken zit er over een paar jaar niet meer intwowheeler schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:06:
Ik ben vooral benieuwd wanneer de stemmers op Trump gaan zien dat wat er gebeurd heel vreemd is. Ik denk zelf dat dat langzaam wel weer begint maar dat veel mensen die enkel Social media als bron hebben niet zomaar veranderen (zelfde zie je in Nederland).
The Trump administration has begun drafting an executive order that would kick off the process of eliminating the Department of Education, the latest move by President Donald Trump to swiftly carry out his campaign promises, two sources familiar with the plans told CNN.
PSN
Voor Iran is (de bevolking van) Gaza slechts een stuk gereedschap om de regio te destabiliseren. Het is niet toevallig dat de aanval van Hamas op Israël kwam op het moment dat de verhoudingen tussen Israël en Saudi-Arabië normaliseerden.Morrar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:00:
[...]
Iran heeft altijd steun gegeven aan partijen die tegen Israel strijden (Hezbollah, Hamas), die zitten niet te wachten om invloed in de regio te verliezen. En Gaza zal echt geen stukje van de VS gaan worden; dat Trump er een lucratief resort mag bouwen van Bibi lijkt me inderdaad onderdeel van de deal.
Daarnaast zou ik Trump's ambities om grondgebied te veroveren niet bagatelliseren. Ik hoop dat we over vier jaar kunnen zeggen dat het allemaal bluf en grootspraak was, maar ik vrees van niet.
Het probleem met dit soort buy-outs is dat de verkeerde mensen blijven.wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:00:
[...]
(AD Liveblog)
Mensen die echt wat kunnen en weten dat ze buiten weer aan de bak kunnen komen, nemen de zak geld aan en gaan verder. De mensen die te oud zijn of van hunzelf ook wel weten dat hun competentie level niet al te hoog is, blijven.
En wie moet dat gaan doen? Israël? Ze hebben er gigantisch lopen huishouden. Alles ligt plat, maar die mensen zitten er nog steeds. En met een reden, want geen buurland wil ze hebben en Israël is qua publieke opinie in eigen land niet in staat iedereen uit te moorden (alleen een groot percentage).wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 02:24:
[...]
En dan te bedenken dat Israel en Iran tot 1979 bondgenoten waren als niet-Arabische landen. Tot de islamitische revolutie het sentiment natuurlijk flink liet omslaan.Morrar schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:00:
[...]
Iran heeft altijd steun gegeven aan partijen die tegen Israel strijden (Hezbollah, Hamas),
De oplossing heeft denk ik niemand in deze, het is ook nogal een heet onderwerp hier op Tweakers. Wat we wel kunnen zeggen is dat het beleid van de afgelopen 70 jaar ook niet heeft bijgedragen aan vrede. Ik denk dat je daar ook ongeveer ieder betrokken land ook wel op aan mag kijken. Westers, (VS, Europa) , de Arabische landen en Iran.
Trump geeft er nu een wat vreemde twist aan, maar zijn voorgangers hebben ook niet uitgeblonken in duurzame oplossingen. Het mag duidelijk zijn dat er wat anders nodig is om hier enige vorm van vrede te kunnen verkrijgen. Of die kan blijven met Gaza in de huidige vorm lijkt mij niet realistisch. Ook een Palestina als zelfstandig land heeft nog vele hobbels te overwinnen en waar vooral de geweldcocktail uit moet. En dat is nou ook net weer een vuurtje wat graag aangehouden wordt door omringende landen van Israël.
Mee eens dat Hamas en Hezbollah voor Iran ook maar gereedschap is. Waar we het in ieder geval over eens zijn is dat de uitspraken van Trump niet zomaar aan de kant geschoven moeten worden (zoals hierboven werd voorgesteld).ErikT738 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:11:
[...]
Voor Iran is (de bevolking van) Gaza slechts een stuk gereedschap om de regio te destabiliseren. Het is niet toevallig dat de aanval van Hamas op Israël kwam op het moment dat de verhoudingen tussen Israël en Saudi-Arabië normaliseerden.
Daarnaast zou ik Trump's ambities om grondgebied te veroveren niet bagatelliseren. Ik hoop dat we over vier jaar kunnen zeggen dat het allemaal bluf en grootspraak was, maar ik vrees van niet.
Dit is precies de reden dat Trump zo'n haast maakt; hij wil de controle over de binnenlandse instellingen en media stevig in handen hebben voor het (domme) volk zich beseft dat ze genaaid zijn. Daarna is het gewoon een kwestie van het verzet de kop indrukken zoals iedere dictator dat doet.twowheeler schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:06:
@tuinïnen Klopt, onder de Shah was Iran best een vooruitstrevend land (relatief gezien voor die tijd). Helaas is het daarna rap bergafwaarts gegaan, ook voor de eigen inwoners.
[ Voor 38% gewijzigd door Morrar op 05-02-2025 09:20 ]
Je vergeet er 1. Vastgoed. Daar kan je mooie luxe huizen neerzetten. Soort Mar-a-Logo 2. Daar kan hij flink aan verdienen.Auredium schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:42:
Trump ziet Gaza als een uitgelezen kans voor havens, handel en toerisme.
De grappen over na de éénstatenoplossing; en twééstatenoplossing, nu de Verenigdestatenoplossing liggen voor de hand. Ik zal ze niet maken, want hier lopen de rillingen me recht van over de rug.
Het is vrij eenvoudig. Daar staan de bussen, iedereen instappen. Vragen en bezwaren in drievoud schriftelijk richten aan de loop van mijn geweer. Het is een behoorlijke logistieke operatie, en het duurt natuurlijk een tijdje. Maar reken maar dat die grappen succesvol zullen zijn.
Het vervelende is alleen dat de Gazanen eigenlijk niets meer te verliezen hebben. Het ligt een beetje in de lijn van (mijn) verwachting dat er inderdaad best veel mensen zijn die hun bezwaar in drievoud schriftelijk indienen, en het gevolg zou best eens een genocide kunnen zijn.
A propos, wat mij betreft zijn er maar twee landen die redelijkerwijs 2 mln Gazanen zouden moeten opnemen, te weten:
Er is een lange, lange historie van ethnische zuiveringen. Misschien kun je kijken naar wat het jonge Turkije heeft gedaan om te eindigen met de relatief homogene populatie die ze heben.Caelorum schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:13:
En wie moet dat gaan doen? Israël? Ze hebben er gigantisch lopen huishouden. Alles ligt plat, maar die mensen zitten er nog steeds. En met een reden, want geen buurland wil ze hebben en Israël is qua publieke opinie in eigen land niet in staat iedereen uit te moorden (alleen een groot percentage).
Het is vrij eenvoudig. Daar staan de bussen, iedereen instappen. Vragen en bezwaren in drievoud schriftelijk richten aan de loop van mijn geweer. Het is een behoorlijke logistieke operatie, en het duurt natuurlijk een tijdje. Maar reken maar dat die grappen succesvol zullen zijn.
Het vervelende is alleen dat de Gazanen eigenlijk niets meer te verliezen hebben. Het ligt een beetje in de lijn van (mijn) verwachting dat er inderdaad best veel mensen zijn die hun bezwaar in drievoud schriftelijk indienen, en het gevolg zou best eens een genocide kunnen zijn.
A propos, wat mij betreft zijn er maar twee landen die redelijkerwijs 2 mln Gazanen zouden moeten opnemen, te weten:
- Israël
- De Verenigde Staten van Amerika
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Dat moment is er al voor sommigen, want de USPS accepteert geen pakjes meer uit Hongkong en China. Dus al die buitenlandse bestellingen gaan nooit aankomen.twowheeler schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:06:
Maar waar gaan die bussen naartoe?
Iran? Of een dealtje met Rusland zodat ze naast al de verdwenen Oekraïners ergens in de Noord-Oostelijke Ural terecht kunnen? De honger, de mijnen, en de beren doen de rest.
Iran? Of een dealtje met Rusland zodat ze naast al de verdwenen Oekraïners ergens in de Noord-Oostelijke Ural terecht kunnen? De honger, de mijnen, en de beren doen de rest.
Bron?Amphiebietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:26:
[...]
Dat moment is er al voor sommigen, want de USPS accepteert geen pakjes meer uit Hongkong en China. Dus al die buitenlandse bestellingen gaan nooit aankomen.
Niet helemaal correct. Het gaat specifiek om pakketten van China Post en Hongkong Post.Amphiebietje schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:26:
[...]
Dat moment is er al voor sommigen, want de USPS accepteert geen pakjes meer uit Hongkong en China. Dus al die buitenlandse bestellingen gaan nooit aankomen.
Wel een "interessante" shake-out aanpak: eerst allerlei dreigementen en angst-zaaiende acties (laten) uitvoeren (bv die lijsten met namen opvragen) en vervolgens een "vrijwillige" ontslag optie aanbieden. Eens kijken wie er dan overblijven zeg maar...PWM schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:13:
[...]
Het probleem met dit soort buy-outs is dat de verkeerde mensen blijven.
Mensen die echt wat kunnen en weten dat ze buiten weer aan de bak kunnen komen, nemen de zak geld aan en gaan verder. De mensen die te oud zijn of van hunzelf ook wel weten dat hun competentie level niet al te hoog is, blijven.
Staat op CNN, Shein en Temu zijn de pias, zou daar niet rouwig om zijn:
https://edition.cnn.com/2...china-intl-hnk/index.html
Alleen wanneer het ze direct zal raken komen ze in opstand. En zelfs dan zijn er lieden die zo ver in Trump's achterste zitten dat ze alles geloven wat voor onzin hij ook uitkraamt. Hij kan beweren dat de maan van kaas is en nog zouden ze dat zonder enig bewijs klakkeloos geloven.twowheeler schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:06:
De brieven hebben voor zover ik begrijp weinig rechtsgeldigheid, o.a. omdat ze geld beloven voor een periode waar nog geen begroting voor is en waar de begroting afhankelijk is van het verhogen van de debt ceiling.olafmol schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:33:
[...]
Wel een "interessante" shake-out aanpak: eerst allerlei dreigementen en angst-zaaiende acties (laten) uitvoeren (bv die lijsten met namen opvragen) en vervolgens een "vrijwillige" ontslag optie aanbieden. Eens kijken wie er dan overblijven zeg maar...
Verder zijn ze naar alle waarschijnlijkheid opgesteld door Musk en kornuiten, gezien de overeenkomsten met de vergelijkbare email die hij rondstuurde na zijn overname van Twitter.
Okee, in de absolute flurry van nieuwsberichten, had ik deze even gemist:
Trump announces withdrawal from UN human rights body and halt to funding for Palestinian refugees - AP
Want natuurlijk moet je eerst uit de UNHRC stappen voordat je een ethnische zuivering gaat plegen. Voordeel: Nu het bestaan van UNRWA op het spel staat, mogen Palestijnen weer asiel aanvragen overal ter wereld. Silver lining, I guess.
Trump announces withdrawal from UN human rights body and halt to funding for Palestinian refugees - AP
Want natuurlijk moet je eerst uit de UNHRC stappen voordat je een ethnische zuivering gaat plegen. Voordeel: Nu het bestaan van UNRWA op het spel staat, mogen Palestijnen weer asiel aanvragen overal ter wereld. Silver lining, I guess.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Ja, maar waarheen? Israël? Die wil ze niet hebben. Egypte? idem. Libanon? Syrië? Saudi-Arabie? Nee, die zitten er ook niet op te wachten. Rest alleen nog daadwerkelijk uitmoorden. Een deel van de Israëliërs willen dat vast wel, maar het overgrote deel echt niet.Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:23:
De grappen over na de éénstatenoplossing; en twééstatenoplossing, nu de Verenigdestatenoplossing liggen voor de hand. Ik zal ze niet maken, want hier lopen de rillingen me recht van over de rug.
[...]
Er is een lange, lange historie van ethnische zuiveringen. Misschien kun je kijken naar wat het jonge Turkije heeft gedaan om te eindigen met de relatief homogene populatie die ze heben.
Het is vrij eenvoudig. Daar staan de bussen, iedereen instappen. Vragen en bezwaren in drievoud schriftelijk richten aan de loop van mijn geweer. Het is een behoorlijke logistieke operatie, en het duurt natuurlijk een tijdje. Maar reken maar dat die grappen succesvol zullen zijn.[...]
@Helixes Waar ik op wacht, is dat Trump de VN verzoekt op te hoepelen uit New York.
Trump's favoriete stok om mee te slaan: Tariffs, baby!Caelorum schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:46:
[...]
Ja, maar waarheen? Israël? Die wil ze niet hebben. Egypte? idem. Libanon? Syrië? Saudi-Arabie? Nee, die zitten er ook niet op te wachten. Rest alleen nog daadwerkelijk uitmoorden. Een deel van de Israëliërs willen dat vast wel, maar het overgrote deel echt niet.
En anders zijn er nog wel wat landen die militaire vliegtuigen willen ontvangen en wat "detentie centra" hebben, waar ze tegen een leuke vergoeding (of een "geen tariffs" belofte) wat mensen willen "ontvangen"
Trump wil geen resort, hij wil een aanwezigheid.
/f/image/f9Bv5nBb9nZMTg0Z3gHdS2t9.png?f=fotoalbum_large)
Zie je ook meteen waarom Groenland (ja want het smelten van de Noordpool ontkennen we niet, ook al is klimaat 'woke') ook op z'n lijstje staat. Misschien meteen kijken waar hij nog meer beslag op gaat willen leggen. De VS is al actief in Israel, maar omdat het zo klein is en veel capaciteit op gaat aan de Palestijnen is dat probleem oplossen, er inderdaad zoals zo vaak gegrapt een parkeerplaats van maken en je vliegdekschepen bij kunnen tanken echt ideaal.
/f/image/f9Bv5nBb9nZMTg0Z3gHdS2t9.png?f=fotoalbum_large)
Zie je ook meteen waarom Groenland (ja want het smelten van de Noordpool ontkennen we niet, ook al is klimaat 'woke') ook op z'n lijstje staat. Misschien meteen kijken waar hij nog meer beslag op gaat willen leggen. De VS is al actief in Israel, maar omdat het zo klein is en veel capaciteit op gaat aan de Palestijnen is dat probleem oplossen, er inderdaad zoals zo vaak gegrapt een parkeerplaats van maken en je vliegdekschepen bij kunnen tanken echt ideaal.
[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-02-2025 09:49 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Je hebt mijn opties weggeknipt uit de quote die je maakte.Caelorum schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:46:
Ja, maar waarheen? Israël? Die wil ze niet hebben. Egypte? idem. Libanon? Syrië? Saudi-Arabie? Nee, die zitten er ook niet op te wachten. Rest alleen nog daadwerkelijk uitmoorden. Een deel van de Israëliërs willen dat vast wel, maar het overgrote deel echt niet.
Ik ben volstrekt tegen ethnische zuivering. Volstrekt. Maar áls je dat wil doen, dan kun je redelijkerwijs alleen asiel staatsburgerschap aanbieden in de twee landen die geen Gazanen meer in Gaza willen hebben. Heel simpel.
In de praktijk denk ik dat het waarschijnlijker is dat de Amerikanen voor de gelegenheid een flink stuk Sinaïwoestijn annexeren, en daar een concentratiekamp beginnen. Voor wat we tot nu toe weten vindt Trump het gebruik van concentratiekampen meer dan prima.
en het belangrijke stuk:mercapto schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:33:
[...]
Staat op CNN, Shein en Temu zijn de pias, zou daar niet rouwig om zijn:
https://edition.cnn.com/2...china-intl-hnk/index.html
Een beetje zoals de oude regels in de EU dat je onder de 160eu waarde geen belasting en invoerrechten hoefde te doen.The announcement comes just days after US President Donald Trump signed an executive order that terminated the “de minimis” exemption, a long-standing rule that allowed anyone, including exporters, to ship packages worth less than $800 to the United States without duties or needing to undergo inspections.
Wat de 'gift 1$' china shipping groot had gemaakt vroeger.
PSN
Vliegdekschepen hoeven niet te tanken, hooguit opnieuw bevoorraden.NiGeLaToR schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:49:
Trump wil geen resort, hij wil een aanwezigheid.
[Afbeelding]
Zie je ook meteen waarom Groenland ook op z'n lijstje staat. Misschien meteen kijken waar hij nog meer beslag op gaat willen leggen. De VS is al actief in Israel, maar omdat het zo klein is en veel capaciteit op gaat aan de Palestijnen is dat probleem oplossen, er inderdaad zoals zo vaak gegrapt een parkeerplaats van maken en je vliegdekschepen bij kunnen tanken echt ideaal.
Ik zie een ander scenario al voor me: alle gazanen moeten door de EU opgevangen worden (anders tarriffs voor de EU) en dochterlief mag er met haar man een resort bouwen, restje wat overblijft is dan voor het leger zodat ze het veilig kunnen houden op het resort
Het zal wel de Westelijke Jordaanoever worden, waardoor dat in een soort tweede, grotere Gaza-strook verandert.Caelorum schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:46:
[...]
Kijkend naar de expansie van (illegale) nederzettingen, denk ik dat Israël juist een hoge prioriteit toekent aan het "oprollen" van de West Bank. Het "mooie" aan Gaza (vanuit Israelisch perspectief) is/was dat het een gedemarkeerd stuk land was, de Jordaanoever is veel meer fluïde (en bovendien strategisch van veel groter belang voor Israël).Thomas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:54:
[...]
Het zal wel de Westelijke Jordaanoever worden, waardoor dat in een soort tweede, grotere Gaza-strook verandert.
Maar goed, ik realiseer me dat ik met deze toevoeging het risico introduceer dat dit topic te veel een Israël-Palestina topic wordt; laat iedereen zich dus vooral vrij voelen om mij te negeren
[ Voor 14% gewijzigd door Seraphin op 05-02-2025 10:02 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Vreemd, want Trump wil toch meer (internationale) veiligheid?wildhagen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:00:
[...]
(AD Liveblog)
Achter internationale drugskartels aan, terroristen opsporen, een vuist maken tegen China en Iran.
Dat begint net met een goede inlichtingendienst zoals de CIA
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Het is wel de enige plek waarvan ik verwacht dat Gazanen welkom zijn, mits ze er überhaupt kunnen komen want ze moeten wel door Israelisch grondgebied. Hoe het verder gaat met het landjepik dat Israel er speelt en de machtsverhoudingen tussen Hamas en de PA… Geen idee. Ik denk dat dat al genoeg is voor Israel om die optie af te wijzen, maar met Trump die aan de knoppen zit weet je het nooit.Seraphin schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:01:
[...]
Kijkend naar de expansie van (illegale) nederzettingen, denk ik dat Israël juist een hoge prioriteit toekent aan het "oprollen" van de West Bank. Het "mooie" aan Gaza (vanuit Israelisch perspectief) is/was dat het een gedemarkeerd stuk land was, de Jordaanoever is veel meer fluïde (en bovendien strategisch van veel groter belang voor Israël).
Maar goed, ik realiseer me dat ik met deze toevoeging het risico introduceer dat dit topic te veel een Israël-Palestina topic wordt; laat iedereen zich dus vooral vrij voelen om mij te negeren
Ja, die vraag kwam ook al bij mij op.DropjesLover schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:04:
Vreemd, want Trump wil toch meer (internationale) veiligheid?
Achter internationale drugskartels aan, terroristen opsporen, een vuist maken tegen China en Iran.
Eén opvatting is ouderwetse paranoia. Techinisch gezien kan de CIA zich óók richten tegen Trump zelf. Op dit moment is dat het beste antwoord dat ik kan vinden.
Een andere optie is dat er toch iemand anders aan de touwtjes trekt. Iemand met een heel goed inlichtingenapparaat, die maar wat graag diens grootste tegenstrever op dat gebied ineen ziet zakken.
Wat niemand mag vergeten is dat de CIA één van de redenen is dat de VS zo "great" is. Met MAGA heeft dit echt helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets te maken. Er is geen enkele staat in de wereld die beter is geworden van een slechtere inlichtingendienst.
Ik ben gestopt met redenen te tellen een impeachmentprocedure te starten. Maar, deze staat wat mij betreft op één.
Mijn conspiracy radar: op Tiktok had je veel Palestijnse bloggers. The genocide will not be televised.Helixes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:45:
Okee, in de absolute flurry van nieuwsberichten, had ik deze even gemist:
De Israelis bombarderen al gericht op journalisten en verbied Al Jazeera.
Je dicht Trump een competentie toe die hij niet heeft: competentie.DropjesLover schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:04:
[...]
Vreemd, want Trump wil toch meer (internationale) veiligheid?
Waarom Project 2025 geen CIA wil, laat zich eigenlijk wel raden: de organisatie mag niet binnen de grenzen van de VS opereren omdat ze gevaarlijk zou kunnen zijn, en buiten de grenzen van de VS geldt in hun ogen waarschijnlijk hetzelfde.
Alsof getrainde CIA-agenten plots niet meer gevaarlijk zouden kunnen zijn als je ze ontslaat...dan hebben ze echt oogkleppen op.
Ik denk dat dit vooral het gedrag van Israel gaat beinvloeden.drooger schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:51:
[...]
Ook niet als hij de schuld (al dan niet succesvol) bij een ander plaatst?
Het is misschien niet de juiste topic maar ik wel even gezegd hebben:tuinïnen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:14:
[...]
En dan te bedenken dat Israel en Iran tot 1979 bondgenoten waren als niet-Arabische landen. Tot de islamitische revolutie het sentiment natuurlijk flink liet omslaan.
De oplossing heeft denk ik niemand in deze, het is ook nogal een heet onderwerp hier op Tweakers. Wat we wel kunnen zeggen is dat het beleid van de afgelopen 70 jaar ook niet heeft bijgedragen aan vrede. Ik denk dat je daar ook ongeveer ieder betrokken land ook wel op aan mag kijken. Westers, (VS, Europa) , de Arabische landen en Iran.
Trump geeft er nu een wat vreemde twist aan, maar zijn voorgangers hebben ook niet uitgeblonken in duurzame oplossingen. Het mag duidelijk zijn dat er wat anders nodig is om hier enige vorm van vrede te kunnen verkrijgen. Of die kan blijven met Gaza in de huidige vorm lijkt mij niet realistisch. Ook een Palestina als zelfstandig land heeft nog vele hobbels te overwinnen en waar vooral de geweldcocktail uit moet. En dat is nou ook net weer een vuurtje wat graag aangehouden wordt door omringende landen van Israël.
Israël specifiek als JOODSE staat oprichten was de oer zonde.
Dat sloot automatisch de Palestijnen uit.
Als in 1948 de keuze was gemaakt om een seculiere staat te stichten met gelijke rechten voor iedereen (zoals Amerika en ons Nederland) dan had je dit allemaal kunnen voorkomen.
Israël is niet, wat veel mensen willen doen voorkomen, net zoals ons.
Dit topic is gesloten.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.