[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.420.122 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als Trump zelf meteen de economie verkloot, dan is dat toch prima? Dan weten de kiezers meteen dat ze volgende keer anders moeten stemmen. Jammer maar waar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:31:
Als Trump zelf meteen de economie verkloot, dan is dat toch prima? Dan weten de kiezers meteen dat ze volgende keer anders moeten stemmen. Jammer maar waar.
De kans dat iemand die al jarenlang Republikeins stemt opeens op een Democraat gaat stemmen lijkt me ongeveer net zo groot als de kans dat Pasen en Pinksteren dit jaar op dezelfde dag gaan vallen.

Als je die interviews af en toe ziet zien die elkaar als absolute doodsvijanden en landverraders die nog liever dood gaan dan op het andere kamp te stemmen.

Of zie jij iemand van de Proud Boys, die namens Trump de mislukte staatsgreep gepleegd hebben, opeens op een Harris stemmen de volgende keer?

Hooguit winnen ze een enkele zwevende kiezer daarmee, maar dat lijkt me dan ook wel het maximaal haalbare.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:55

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is wel even op de voorwaarde dat de volgende verkiezingen nog plaats gaan vinden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Pompi schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:28:
[...]

Weet ik, maar de campagne was nog meer naar rechts gegaan.

[...]

Reuters

[...]

NBC

Dan moet je niet raar opkijken als je mensen uit je eigen kamp verliest. Want er zit gewoon te veel verschil in hoe democraten en republikeinen tegen dingen kijken en je zou dus die sceptische republikeinen alleen kunnen overtuigen als je concessies doet. Was waarschijnlijk beter geweest als ze dat niet hadden gedaan en eventuele republikeinen naar hun toe laten bewegen in plaats van andersom.
Ja, je moet keuzes maken. Wel of niet uitspreken over gedrag Israel, bijvoorbeeld. Daarmee ga je mensen hoe dan ook tegen je in het harnas jagen. Maar door proberen mee te lopen of op de vlakte te houden ga je ook niet winnen (zie CDA). Overigens is Nederland economisch best links, en toch zie je SP niet winnen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als de economie door deze geweldige plannen niet enorm verbetert, ligt dat sowieso aan China, Mexico, Canada en de EU.

Enige optie is dan double down.

Its great, its amazing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
BakkerM schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:26:
[...]

De hele financiële huishouding in de VS is één grote bende wat in een nogal forse schuld heeft geleid.
Maar zou je de olifant in de porseleinen kamer laten als deze de kamer zelf vol heeft gezet met porselein?

Zo wordt ook steeds de fentanylcrisis aangehaald en dat andere landen hier schuldig aan zouden zijn (inclusief Canada? Eh..). Die crisis is er absoluut, maar aangejaagd door dezelfde types die nu (weer) hun slechtste kanten laten zien:

Wikipedia: Opioid epidemic in the United States

Je kan niet zeggen dat andere landen schuldig zijn aan een crisis die je zelf de wereld in hebt geholpen. Dat is niet hoe het werkt.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:35:
[...]

Dat is wel even op de voorwaarde dat de volgende verkiezingen nog plaats gaan vinden.
Ach, Rusland en Belarus hebben ook nog steeds verkiezingen O-) :+ . Over twee jaar zijn de primaries, die gaan al niet eerlijk meer lopen. Ook niet als Maarten van Rossem zegt van wel. Daarom knalt Trump nu ook als een gek door. Over twee jaar zijn er waarschijnlijk al aardig wat Democratische stemmers opgepakt, verdwenen, veroordeeld, enz. Als ik Trump/Musk was, zou ik dan vooral eerst op de swingstates focussen. Hoeven we het niet meer te hebben over verkiezingen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:39:
[...]

Je kan niet zeggen dat andere landen schuldig zijn aan een crisis die je zelf de wereld in hebt geholpen. Dat is niet hoe het werkt.
Tuurlijk wel, wel in de wereld van Trump en Musk.

Als je geen oplossing voor een probleem (zoals fentanyl) hebt, dan geef je de schuld toch gewoon aan een ander? Of dat nu de Mexicanen, de Canadezen, of voor mijn part de Zulus of de Hottentotten zijn. Who cares? Zij hebben het gedaan, dus zij moeten het oplossen.

Beproefd concept.

Dat het in de échte wereld niet zo werkt, dat ben ik met je eens. Maar we weten allemaal dat zowel Trump als Musk het contact met de werkelijke wereld al een aardig aantal jaren volledig verloren zijn. Die leven in een alternatieve wereld met alternatieve feiten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:21

Amphiebietje

In de blubber

Apache4u schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:38:
Maar goed, nu de afleiding van de tarieven is aangezwengeld speelt er iets veel verontrustender op dit moment. Voor ons misschien minder van belang, maar mbt democratie en staatsveiligheid wel een dingetje:
[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Embed]
[Embed]
Ik heb een vraag aan de meer financieel onderlegde mensen hier: Wat is het gevolg voor de dollar als die "besparingen" worden overgesluisd naar een rekening of locatie die niet onder regeringscontrole staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 23:06
Stukfruit schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:39:
[...]

Maar zou je de olifant in de porseleinen kamer laten als deze de kamer zelf vol heeft gezet met porselein?

Zo wordt ook steeds de fentanylcrisis aangehaald en dat andere landen hier schuldig aan zouden zijn (inclusief Canada? Eh..). Die crisis is er absoluut, maar aangejaagd door dezelfde types die nu (weer) hun slechtste kanten laten zien:

Wikipedia: Opioid epidemic in the United States

Mijn bericht ging erover dat het logisch is dat er ooit een keer iets moet gaan gebeuren om die (financiële) bende daar op te lossen, waarbij deel twee van mijn bericht erover ging dat dit vaak op de verkeerde manier gebeurt, waarbij ik ook een vage verwijzing maakte naar de ontwikkelingen van ca 90 jaar geleden bij onze Oosterburen.

Trump is hét product van extreem kapitalisme, gemixt met een gezonde dosis gekkie en heeft mensen om zich heen verzameld die hiervan willen profiteren. Hij ziet de USA als een bedrijf en denkt, vanuit zijn perspectief, dat hij een bedrijf in nood moet redden dat bijna failliet is.

Waarbij de ironie is dat het financiële faillissement met rap tempo wordt ingeruild voor een moreel faillissement.

nb. geen idee of het relevant is, maar https://www.usdebtclock.org/ werkt bij mij niet meer :?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Net als zoveel sites. Zal ook wel offline gehaald zijn.

Als je doet alsof het er niet, is het er ook niet.
Geld ook voor HIV blijkbaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
BakkerM schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:48:
[...]

nb. geen idee of het relevant is, maar https://www.usdebtclock.org/ werkt bij mij niet meer :?
Dit zal vermoedelijk ook één van de vele, vele, sites zijn die op bevel van Trump/Musk offline gehaald is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik weet niet of dat dat lerende vermogen momenteel te vinden is.
Mensen zitten zo vast in hun bubbel dat het me iig niet waarschijnlijk lijkt dat de mening wordt bijgesteld voor een groot gedeelte van de kiezers.

En anders hebben ze wel een of andere drog reden om de dems de schuld te geven van de slechte economie, of de schuld van de trans mensen die niet in een bepaalde wc mogen oid.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 02-02-2025 16:58 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:36
BakkerM schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:26:
[...]

Niet om Musk te verdedigen, maar dit zat er toch al lange tijd aan te komen? Of eigenlijk, dit is zodanig lang vooruitgeschoven dat het een steeds pijnlijker zou worden? (#netalsonzestikstofcrisis)

De hele financiële huishouding in de VS is één grote bende wat in een nogal forse schuld heeft geleid.
Het is denk ik nog te vroeg om weten wat de bezuinigingen in gaan houden, al voorspelt zoiets als het platleggen vd website tbv zorgkosten bijstand weinig goeds.
Maar we weten wel dat ze zeggen 33 Trillion te gaan bezuinigen. Het totale overheidstekort is 35 Triljoen, opgebouwd over vele decennia. Ook als die 33 Triljoen over 4 jaar wordt uitgesmeerd is dat irrationeel en zal ten koste gaan van heel veel zaken die voor heel veel VS burgers noodzakelijk zijn. Dat gaat mensenlevens kosten.
Daarbij zou de financiële huishouding grondig herzien moeten worden. Afgaand op wat Musk en Trump er over zeggen en wat ze nu doen, houdt die herzieningen simpelweg in dat de overheid structureel heel veel minder blijft uitgeven.
Een andere optie zien ze blijkbaar niet, maar die is er wel: een voorname oorzaak van het tekort is dat een groot deel vd gecreëerde welvaart in private handen blijft.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@BadRespawn die 33 trillion is een ton de neus... Dat zal vast goed gaan komen... :X

Overigens is die 33 trillion -ofwel 33.000 miljard- de totale staatsschuld.

Bij een annual budget van 10 trillion (10.000 miljard).

Ter referentie. Nederland zit op respectievelijk 500 miljard en 433 miljard.

[ Voor 61% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2025 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:36
MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:13:
@BadRespawn die 33 trillion is een ton de neus... Dat zal vast goed gaan komen... :X

Overigens is die 33 trillion de totale staatsschuld.

Bij een annual budget van 10 trillion.
Bij wijze van spreken zou een hand vol techbros die schuld zo kunnen afbetalen.

U.S. Net Wealth Is Over $135 Trillion. Here’s Where That Money Resides
https://www.barrons.com/a...at-money-resides-d722c9c6

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:14
FrambozenTaart schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:05:
[...]
Je bedenkt het niet, het is echt bizar. Het is gewoon zo bizar dat je eigenlijk amper kan beseffen dat het de realiteit is. Het begin van een dystopische fictie van een door oligarchen ingerichte technocratie die werkelijkheid wordt en uitvouwt voor onze ogen. Het begin van het einde van vrije wil.

Maargoed we moeten natuurlijk kalm blijven want het is maar politiek 8)7
Ik merk dat bij het gros van de mensen in m'n omgeving (weinig tot niet bezig met geopolitiek): 'Het zal allemaal wel', 'Het zal wel meevallen', 'Ajoohh over 4 jaar zit er toch weer iemand anders', 'wij zijn toch geen Amerika'
Het kleine deel dat zich er wel in verdiept heeft, ziet dit als een ongekend enge en cynische tijd in ons leven
.
Voor ons ontvouwt zich een conservatieve tech-oligarchie die de macht grijpt. Het verrast me niet dat dit gebeurt met Trump aan de macht, maar wel de snelheid waarmee het zich ontvouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Mijn bericht ging erover dat het logisch is dat er ooit een keer iets moet gaan gebeuren om die (financiële) bende daar op te lossen, waarbij deel twee van mijn bericht erover ging dat dit vaak op de verkeerde manier gebeurt, waarbij ik ook een vage verwijzing maakte naar de ontwikkelingen van ca 90 jaar geleden bij onze Oosterburen.

Trump is hét product van extreem kapitalisme, gemixt met een gezonde dosis gekkie en heeft mensen om zich heen verzameld die hiervan willen profiteren. Hij ziet de USA als een bedrijf en denkt, vanuit zijn perspectief, dat hij een bedrijf in nood moet redden dat bijna failliet is.

Waarbij de ironie is dat het financiële faillissement met rap tempo wordt ingeruild voor een moreel faillissement.

Mijn bericht ging over alle keren dat het onmogelijk werd gemaakt om bijvoorbeeld wetgeving in te voeren om uiteindelijk types zoals Trump te helpen voorkomen.

In het kort: er zijn genoeg mogelijkheden geweest om de financiële bende aan te pakken. Er is geen reden voor om er als een olifant doorheen te rennen als mensen eens gaan samenwerken ipv tegenwerken omdat het plaatje ideologisch niet past.

Hier werkt de site trouwens ook niet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

NASA wordt ook ondersteboven getrokken: https://ol.reddit.com/r/g...sciences_website_is_down/

Over het vernietigen van wetenschappelijke data en overheidsarchieven, er is een heftige oorlog gaande als ik zo de berichten volg van de mensen die in de loopgraven liggen: https://www.theatlantic.c...i-scientific-data/681531/
Onder andere klimaatdata verdwijnt, maar de aanval van de MAGA cult is breed.

Hier iemand die probeert te redden wat er te redden valt.
I'm quoted in this article. Happy to discuss what we're working on at the Library Innovation Lab if anyone has questions.

There's lots of people making copies of things right now, which is great -- Lots Of Copies Keeps Stuff Safe. It's your data, why not have a copy?

One thing I think we can contribute here as an institution is timestamping and provenance. Our copy of data.gov is made with https://github.com/harvard-lil/bag-nabit , which extends BagIt format to sign archives with email/domain/document certificates. That way (once we have a public endpoint) you can make your own copy with rclone, pass it around, but still verify it hasn't been modified since we made it.

Some open questions we'd love help on --

* One is that it's hard to tell what's disappearing and what's just moving. If you do a raw comparison of snapshots, there's things like 2011-glass-buttes-exploration-and-drilling-535cf being replaced by 2011-glass-buttes-exploration-and-drilling-236cf, but it's still exactly the same data; it's a rename rather than a delete and add. We need some data munging to work out what's actually changing.

* Another is how to find the most valuable things to preserve that aren't directly linked from the catalog. If a data.gov entry links to a csv, we have it. If it links to an html landing page, we have the landing page. It would be great to do some analysis to figure out the most valuable stuff behind the landing pages.
Dan krijgt deze een vraag:
Trump did this last time too. Is there a difference in the level of preparedness in archiving data compared to last time? If so, in what way is it different? Is there institutional or independent preparedness?
antwoord is erg ontmoedigend:
(Note my lab isn't partisan and this isn't a partisan effort; public data always needs saving. But there's definitely a reason people are paying attention right now.)

I think in some ways the community was less prepared this time, because there was a lot of investment in 2016-2017 and then many of the archives created at that point didn't end up being used; partly because the changes at the federal level turned out to be smaller and slower in 2017 than they're looking like this time. So some people didn't choose to invest that way this time around.

[Edit: this means I think it's really important that data archives are useful. Sorting through data and putting a good interface on it should help people out today as well as being good prep for the future.]

In other ways there's much more preparation; EOT Archive now has a regular practice of crawling .gov websites before and after each change of administration, which is a really great way of giving citizens a sense of how their government evolves. It will just tend to miss data that you can't click to in a generic crawl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:05
Fuujii schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:41:
[...]

Ik merk dat bij het gros van de mensen in m'n omgeving (weinig tot niet bezig met geopolitiek): 'Het zal allemaal wel', 'Het zal wel meevallen', 'Ajoohh over 4 jaar zit er toch weer iemand anders', 'wij zijn toch geen Amerika'
Het kleine deel dat zich er wel in verdiept heeft, ziet dit als een ongekend enge en cynische tijd in ons leven
.
Voor ons ontvouwt zich een conservatieve tech-oligarchie die de macht grijpt. Het verrast me niet dat dit gebeurt met Trump aan de macht, maar wel de snelheid waarmee het zich ontvouwt.
"Ignorance is bliss".

Ik maak me in ieder geval flink zorgen om wat de komende jaren gaan brengen, maar ook daarna, voorheen was de Amerikaanse overheid nog soort van betrouwbaar (als in de informatie die ze brachten), nu zal er bij alles altijd vraagtekens zijn of het wel echte feiten zijn of "feiten" die een bepaalde ideologie moeten ondersteunen of een afrekening is richting bepaalde personen. Ook de complete ondergraving van democratische processen en controles is zorgelijk, ook dat het zo openlijk gebeurd door types die bepaalde belangen hebben, en ik zie daar niemand tegenin gaan bij de Republikeinse partij, want iedereen die tegengas durft te geven wordt vanzelf uitgeschakeld. En dat gaat denk ik niet snel weg als er over 4 jaar iemand anders zit (en ik zie het eerlijk gezegd nog wel gebeuren dat hij een manier vindt om er nog een termijn aan vast te plakken, of een Putin doet en een buikspreekpop naar voren schuift).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens Trump vandaag is de EU de volgende mbt tarieven. Ben benieuwd of we ook 25% aan de broek gaan krijgen. Dit versterkt volgens mij alleen maar de banden tussen EU en azie. Gaat de VS zich zo niet buitenspel zetten? Het wordt tijd dat er binnen de EU eens geinvesteerd gaat worden naast defensie ook op it-gebied onafhankelijker te gaan opereren. Een eigen cloud-platform zou ik als prio willen zien alsmede forse investeringen in AI. Als je nu toch ziet hoe makkelijk een figuur als Musk toegang krijgt tot systemen van de amerikaanse overheid vrees ik met grote vrees voor onze overheids- en bedrijfsdata in AWS/Azure/Google cloud.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:07:
Als je nu toch ziet hoe makkelijk een figuur als Musk toegang krijgt tot systemen van de amerikaanse overheid vrees ik met grote vrees voor onze overheids- en bedrijfsdata in AWS/Azure/Google cloud.
Die moet je als de sodemieter weghalen. Ik vrees met name de Europese bedrijven die al hun IP aan de Amerikanen kado doen. En dat gaat nog moeilijk worden hoor, de gemiddelde burger WIL het niet snappen. En het management gaat alleen in actie komen als het een persoonlijke liability wordt. Nobody got fired for choosing IBM moet nu een anybody will be fired for using IBM worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik maar denken dat deze nieuwe overheid juist voor freedom of speech en open informatie was.
1984 vibes all over.

Heel zorgelijk wat figuren als Musk nu aan het doen zijn.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:55

Stoney3K

Flatsehats!

LED-Maniak schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:21:
[...]

Ik maar denken dat deze nieuwe overheid juist voor freedom of speech en open informatie was.
1984 vibes all over.

Heel zorgelijk wat figuren als Musk nu aan het doen zijn.
Zo te zien hebben ze deze week de 'war on truth' even in volle gang gezet. Eerst was het nog alleen het aanpakken van klokkenluiders, maar nu gaat het dus over op bijna letterlijke boekverbrandingen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
bulle bas schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:15:
[...]

Die moet je als de sodemieter weghalen. Ik vrees met name de Europese bedrijven die al hun IP aan de Amerikanen kado doen. En dat gaat nog moeilijk worden hoor, de gemiddelde burger WIL het niet snappen. En het management gaat alleen in actie komen als het een persoonlijke liability wordt. Nobody got fired for choosing IBM moet nu een anybody will be fired for using IBM worden.
"je bent een rund al je met US Cloud services stunt" moet wat mij betreft het nieuwe motto worden. :D

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Er zijn al Europese alternatieven. Echter zijn ze vaak duurder. Onze overheid kiest zelfs voor AWS. Tja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jerie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:27:
Er zijn al Europese alternatieven. Echter zijn ze vaak duurder. Onze overheid kiest zelfs voor AWS. Tja.
Nou, niet alleen duurder, ook minder robuust. We draaien een aantal services op AWS en Azure EU datacenters. We zijn aan het kijken hoe we ons meer los kunnen maken van deze partijen, maar dat is nog niet zo makkelijk.

Lijkt me een prima plan om daar EU breed mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Senior USAID security officials put on leave after refusing Musk’s DOGE access to agency systems
Two top security officials at the US Agency for International Development were put on administrative leave Saturday night after refusing to allow officials from Elon Musk’s Department of Government Efficiency to access systems at the agency, even after DOGE personnel threatened to call law enforcement, multiple sources familiar told CNN.

Personnel from the Musk-created office physically tried to access the USAID headquarters in Washington, DC, and were stopped.

The DOGE personnel demanded to be let in and threatened to call US Marshals to be allowed access, two of the sources said.

Three of the sources said the DOGE personnel wanted to gain access to security systems and personnel files. Two of those sources said also they wanted access to classified information.
Ze zijn nu ook bij USAID binnen. De manier waarop ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:23:
[...]

Zo te zien hebben ze deze week de 'war on truth' even in volle gang gezet. Eerst was het nog alleen het aanpakken van klokkenluiders, maar nu gaat het dus over op bijna letterlijke boekverbrandingen.
Het probleem zit hem hierin dat ook al red je de data en ga je er later mee zwaaien, het kan en zal in twijfel worden getrokken omdat het niet meer officieel is.

Maw, er is een oceaan gegraven voor desinformatie en verwarring. En dat is voldoende.
En die tsunami gaat ook onze kant opkomen.

Een BBB, VDD, PVV, die gaan dat gebruiken. En dan komt die ander nog verder van je te staan, omdat ook de laatste stukken van de gedeelde werkelijkheid niet meer gedeeld zijn.

"Politiek een meesterzet", zal een Raymond Mens het wel vinden. Bepaalde omroepen zullen ook meegaan, met deze ontwikkeling kan een wetenschappelijk debat eindelijk interessante tv worden met een meer gelijkwaardig speelveld voor beide partijen. "Wij laten elke stem horen in het debat".

Je tekent het al uit, zo voorspelbaar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:43

mb1

Zwelgje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:24:
[...]

"je bent een rund al je met US Cloud services stunt" moet wat mij betreft het nieuwe motto worden. :D
Zou er bij SIDN al iemand wakker zijn geworden..........

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Bizar wat er nu allemaal zo snel al gebeurd, moet je nagaan wat Trump in 4 jaar allemaal kan gaan aanrichten. De wereld kan er wel is heel anders uit gaan zien. Wat een shitshow gaat dit worden zeg.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Jerie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:27:
Ja zeg. Een overheid die zelf geen datacentrum kan runnen kan beter stoppen.

Maar misschien kunnen we de neoliberale onzin van expertise wegduwen eindelijk ook gedag zeggen en competente technische mensen respect, autonomie en salaris geven?

Dit is echter vooral ook het ontlopen van verantwoordelijkheid. Als er iets fout gaat heb jij het niet gedaan. En dat is een symptoom wat veel breder gaat. Liever een incompetente organisatie dan verantwoordelijkheid dragen. Dan worden we vanzelf een Rusland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
bulle bas schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:34:
[...]

Het probleem zit hem hierin dat ook al red je de data en ga je er later mee zwaaien, het kan en zal in twijfel worden getrokken omdat het niet meer officieel is.

Maw, er is een oceaan gegraven voor desinformatie en verwarring. En dat is voldoende.
En die tsunami gaat ook onze kant opkomen.

Een BBB, VDD, PVV, die gaan dat gebruiken. En dan komt die ander nog verder van je te staan, omdat ook de laatste stukken van de gedeelde werkelijkheid niet meer gedeeld zijn.

"Politiek een meesterzet", zal een Raymond Mens het wel vinden. Bepaalde omroepen zullen ook meegaan, met deze ontwikkeling kan een wetenschappelijk debat eindelijk interessante tv worden met een meer gelijkwaardig speelveld voor beide partijen. "Wij laten elke stem horen in het debat".

Je tekent het al uit, zo voorspelbaar helaas.
Daarom is het belangrijk dat de organisatie die het mirrored non-partisan is. Bovendien kan men gebruik maken van hashing en diffs. Ook nu zijn er al mirror systemen zoals archive.org en archive.today

Raymond Mens en Maarten van Rossem zijn het met elkaar eens: 'het valt wel mee' of 'het komt wel goed' :/

Mens is blijkbaar campagnestrateeg bij VVD geweest, en als je vaste gast bent bij Vandaag Inside kun je blijkbaar ook een racist uitstaan. Van van Rossem, die denkt dat de democratie stand gaat houden aldaar, had ik ietsje meer verwacht. Maar er is voor allebei nog een kans om tot realisatie te komen. Waarbij het voor van Rossem zelf niet uit gaat maken; voor Mens des te meer die is immers van '86, en gay (net als Thiel). Ook niet bang voor Handmaiden Tale tafferelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:13
wildhagen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:34:
[...]

De kans dat iemand die al jarenlang Republikeins stemt opeens op een Democraat gaat stemmen lijkt me ongeveer net zo groot als de kans dat Pasen en Pinksteren dit jaar op dezelfde dag gaan vallen.

Als je die interviews af en toe ziet zien die elkaar als absolute doodsvijanden en landverraders die nog liever dood gaan dan op het andere kamp te stemmen.

Of zie jij iemand van de Proud Boys, die namens Trump de mislukte staatsgreep gepleegd hebben, opeens op een Harris stemmen de volgende keer?

Hooguit winnen ze een enkele zwevende kiezer daarmee, maar dat lijkt me dan ook wel het maximaal haalbare.
Wellicht zijn er wel ook een hoop mensen die nu (beginnen te) denken mjah dus ook Trump gaat het niet waarmaken allemaal, volgende keer dat ik mag stemmen blijf ik lekker thuis, ze zoeken het maar uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
migchiell schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:51:
[...]

Wellicht zijn er wel ook een hoop mensen die nu (beginnen te) denken mjah dus ook Trump gaat het niet waarmaken allemaal, volgende keer dat ik mag stemmen blijf ik lekker thuis, ze zoeken het maar uit.
Ik ben in het dagelijks leven een redelijk optimistisch persoon maar ik denk dat “volgende verkiezingen” in de VS een verkiezing a la Rusland gaat worden. Het is gedaan met de democratie aldaar en Vance of een ander soortgelijk figuur zal het wel worden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Jerie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:48:
[...]

Mens is blijkbaar campagnestrateeg bij VVD geweest, en als je vaste gast bent bij Vandaag Inside kun je blijkbaar ook een racist uitstaan. Van van Rossem, die denkt dat de democratie stand gaat houden aldaar, had ik ietsje meer verwacht. Maar er is voor allebei nog een kans om tot realisatie te komen. Waarbij het voor van Rossem zelf niet uit gaat maken; voor Mens des te meer die is immers van '86, en gay (net als Thiel). Ook niet bang voor Handmaiden Tale tafferelen???
Zoals eerder wel eens aangegeven weet Van Rossem veel over geschiedenis en kun je 'm eigenlijk nooit serieus nemen zodra hij begint te voorspellen omdat hij er standaard naast zit.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Daarom is het belangrijk dat de organisatie die het mirrored non-partisan is. Bovendien kan men gebruik maken van hashing en diffs. Ook nu zijn er al mirror systemen zoals archive.org en archive.today

Raymond Mens en Maarten van Rossem zijn het met elkaar eens: 'het valt wel mee' of 'het komt wel goed' :/

Beiden lijken in hun podcasts toch inmiddels wel een beetje het licht te zien... Al gaat het zeker bij Mens traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Alles van afgelopen dagen is een behoorlijke aanval op de overheid zelf. Met het ontslaan van de inspector generals heeft Trump de Senaat al gepasseerd.

Er is een kans dat de normale checks en balances domweg overrompeld zijn. De overheid werkt traag, justitie nog trager.
Er zijn immers al Executive Orders aangeklaagd bij lagere rechtbanken, en in eerste instantie ongrondwettelijk bestempeld.

Ik hoop dat we komende dagen een tegenreactie gaan zien.

Maar ik verwacht ook dat maandag ochtend bij openen van de beurs de halve wereld short zal gaan op Amerikaanse aandelen. Want dit is gewoon onbehoorlijk bestuur.
Aan de andere kant, Musk heeft wel de hand weten te leggen op een berg enorm waardevolle informatie. Dat is ook geld waard. High risk high reward? Uiteindelijk gaan de markten zo veel mogelijk achter het geld aan, niet de morele kant.
Maar ook de grote ego's samen zal niet lang goed gaan, dus ook hoog risico daar...

[ Voor 23% gewijzigd door DropjesLover op 02-02-2025 19:28 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
DropjesLover schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:24:
Er zijn immers al Executive Orders aangeklaagd bij lagere rechtbanken, en in eerste instantie ongrondwettelijk bestempeld.
Ik ben bang dat Trump meer EO's kan ondertekenen dan de rechtbanken kunnen vernietigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:16
hcQd schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Ik ben bang dat Trump meer EO's kan ondertekenen dan de rechtbanken kunnen vernietigen
En dan is er nog het corrupte Hooggerechtshof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ik zit er als tweaker toch hard aan te denken om nog even een upgrade te doen voordat alle prijzen zometeen weer de pan uit stijgen met deze trade oorlogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maakt het heel veel uit wat een rechtbank zegt? Trump trekt zich er niets van aan.

Das normaal gesproken het punt waarop er met het leger een staatsgreep wordt uitgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pheace schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:36:
Ik zit er als tweaker toch hard aan te denken om nog even een upgrade te doen voordat alle prijzen zometeen weer de pan uit stijgen met deze trade oorlogen
Tsjah... Prioriteiten...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Megalith
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:01
Gisteren kwam ik een podcast tegen van Dave Troy, iemand die zich bezighoudt met herkennen van de herkomst van misinformatie. Ben een paar afleveringen onderweg, en wil hem hier toch vast even delen.

Ik heb de afgelopen jaren verschillende boeken die in dit forum door @Virtuozzo werden aangeraden (waarvoor dank) gelezen (Dark Money, Democracy in Chains, Shadow Network, Kochland, etc). Maar het was me nooit helemaal duidelijk wat voor link het opkomende fascisme wat we in de VS zien met cryptocurrencies te maken heeft. Dave Troy behandelt dat onderwerp in de eerste aantal afleveringen van z’n podcast. Er komt nog veel meer aan bod though, bvb Ron Paul, en het idee van secessie van staten.

Hij leidt het terug tot ca 1890, en de goudstandaard die later door Roosevelt vanwege de New Deal is opgeheven (de goudstandaard is een terugkerend topic in de crypto wereld). Het loslaten heeft destijds veel kwaad bloed gezet bij bij de grote industrialisten en libertariërs, waarvan we de rimpeleffecten vandaag nog steeds zien. Bvb het oprichten van de Birch society, en het en evolueren van het Koch netwerk (Heritage Foundation, Council for National Policy, etc). Het fiat systeem de maatschappij super veel waarde opgeleverd. Het is makkelijk lullen om, in de context van dit systeem, pro crypto te zijn. Want, number goes up. Zaag echter het fiat systeem er onder vandaan, en je houdt een ontzettend inflexibel systeem over waarbij de paar grootste wallets onevenredig veel macht uit kunnen oefenen over de rest.

Het wordt IMO wel duidelijk dat de invoerheffingen al lang niet meer om een scheve handelsbalans gaan. Ik vind het wel erg lastig inschatten wat nu precies de end game gaat zijn. Er zijn zoveel stromingen die allemaal iets willen. Libertariërs, evangelisten, tech bros met hun AGI. De een vindt een federale overheid niet legitiem, de ander wil gewoon geen bemoeienis/regels. Racisme lijkt in zo’n beetje elke stroming erg sterk aanwezig te zijn. Plus, ze zijn allemaal zo boos en lopen over van wrok. Voeg daar het verlangen naar meer macht aan toe en je hebt een hele toxische mix waarvan we pas net het begin zien ben ik bang.

Had je me dit vijf jaar geleden verteld dan klonk het voor mij als één grote samenzwering. Het lijkt wel of we in een slecht film zijn beland.

Het is te hopen dat we in het mooie Europa de boel bij elkaar weten te houden. IMO doen we onszelf hier vaak veel te kort. We zijn met veel meer, hebben veel meer diversiteit/complexiteit aan culturen en historie, betere scholing, betere zorg. Als er in vredestijd een moment is voor wat positieve, pro-Europese marketing dan is het nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Megalith de theoretische end game van de heffingen is -soort van- te volgen. Maak het spul zo duur om te importeren dat het goedkoper wordt om in de vs te produceren. Maar dan... Voordat je dat voor elkaar hebt is je land naar de kloten. En moet je nog maar zien dat je de fabrieken kunt bemannen. En of het uiteindelijk tot lagere prijzen leidt is vraag twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Megalith schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:39:
Had je me dit vijf jaar geleden verteld dan klonk het voor mij als één grote samenzwering. Het lijkt wel of we in een slecht film zijn beland.

Het is te hopen dat we in het mooie Europa de boel bij elkaar weten te houden. IMO doen we onszelf hier vaak veel te kort. We zijn met veel meer, hebben veel meer diversiteit/complexiteit aan culturen en historie, betere scholing, betere zorg. Als er in vredestijd een moment is voor wat positieve, pro-Europese marketing dan is het nu.
We gaan nog er hard aan moeten trekken dan want ook hier word er aan alle kanten aan gewerkt om regeringen aan de macht te krijgen die Europa uit elkaar trekken. Amerika zometeen enkel op zichzelf gericht en ruzie aan het zoeken met elke bondgenoot die ze hadden en lief doen tegen al de dictator dus daar hoef je niet op te vertrouwen, dus is het EU die Ukraine moet ondersteunen.

Wereldorde vervalt steeds meer zo. Dat ga je overal zien verslechteren. Ik vrees bijvoorbeeld voor Taiwan de komende jaren. Er is geen beter moment geweest in de laatste decennia om hier acties te ondernemen zonder dat de rest van de wereld er tijd voor heeft zich hier mee te bemoeien. Nu is iedereen genoodzaakt zich steeds meer op zichzelf te richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
[...]
Sja, iedereen die nu mirrored is nu natuurlijk tegen Trump. Hashing en diffs, die gaan er ook niet doorheen komen bij Fox en consorten. De waarheid doet er niet toe en iedereen helpt mee aan het valse narratief, je ziet een soort Rusland in wording.

Ik kan het niet van een afstandje psychologiseren, maar het issue is niet groot genoeg, en wellicht eerder een motivatie om een one of the guys te worden.

De gehandicapte kinderen werden al uit de tehuizen getrokken, afgemaakt en verbrand terwijl Goebbels met een mank been rondliep.
Within the Nazi administration, the idea of including in the programme people with physical disabilities had to be expressed carefully, because the Reich Minister of Propaganda, Joseph Goebbels, had a deformed right leg.[e]
Een zeker pragmatisme ontbrak ook niet in dezen:
After 1937, the acute shortage of labour in Germany arising from rearmament, meant that anyone capable of work was deemed to be "useful", exempted from the law and the rate of sterilisation declined.
Onze vriend Rohm was ook homoseksueel.

Een kwetsbare pion is overigens zeer bruikbaar voor de powers-to-be. In ruil voor protectie oneindige loyaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:46:
@Megalith de theoretische end game van de heffingen is -soort van- te volgen. Maak het spul zo duur om te importeren dat het goedkoper wordt om in de vs te produceren. Maar dan... Voordat je dat voor elkaar hebt is je land naar de kloten. En moet je nog maar zien dat je de fabrieken kunt bemannen. En of het uiteindelijk tot lagere prijzen leidt is vraag twee.
Dat leidt toch tot hogere prijzen? In welk scenario kan dat tot lagere prijzen leiden?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Apache4u schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:51:
[...]

Dat leidt toch tot hogere prijzen? In welk scenario kan dat tot lagere prijzen leiden?
Ja dat zou ook mijn logica zijn... Guess we'll find out...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:13
beter nadenken om elders je spullen te halen, mail, storage lekker elders doen

wat heb je aan een 'leuk prijsje vastzetten" if... you are unable to acces your mail/files :9

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Musk zit, met de aankoop van Twitter, op een goudmijn aan data. Facebook idem.

Weten jullie nog op dag inauguratie dat bepaalde zoektermen ineens niets meer opleverden? Dat een foutje was? Het zou ook heel goed expres gedaan kunnen zijn om een signaal af te geven. Als waarschuwing. Of dat zo is, geen bewijs voor. Wat ik bedoel te zeggen is het volgende:

Facebook was nog niet gezuiverd. De bedrijven van Musk wel. Dat zijn club nu toegang heeft tot rauwe overheidsdata is hoogverraad.
Gisteren kwam ik een podcast tegen van Dave Troy, iemand die zich bezighoudt met herkennen van de herkomst van misinformatie. Ben een paar afleveringen onderweg, en wil hem hier toch vast even delen.

Ik heb de afgelopen jaren verschillende boeken die in dit forum door @Virtuozzo werden aangeraden (waarvoor dank) gelezen (Dark Money, Democracy in Chains, Shadow Network, Kochland, etc). Maar het was me nooit helemaal duidelijk wat voor link het opkomende fascisme wat we in de VS zien met cryptocurrencies te maken heeft. Dave Troy behandelt dat onderwerp in de eerste aantal afleveringen van z’n podcast. Er komt nog veel meer aan bod though, bvb Ron Paul, en het idee van secessie van staten.

Hij leidt het terug tot ca 1890, en de goudstandaard die later door Roosevelt vanwege de New Deal is opgeheven (de goudstandaard is een terugkerend topic in de crypto wereld). Het loslaten heeft destijds veel kwaad bloed gezet bij bij de grote industrialisten en libertariërs, waarvan we de rimpeleffecten vandaag nog steeds zien. Bvb het oprichten van de Birch society, en het en evolueren van het Koch netwerk (Heritage Foundation, Council for National Policy, etc). Het fiat systeem de maatschappij super veel waarde opgeleverd. Het is makkelijk lullen om, in de context van dit systeem, pro crypto te zijn. Want, number goes up. Zaag echter het fiat systeem er onder vandaan, en je houdt een ontzettend inflexibel systeem over waarbij de paar grootste wallets onevenredig veel macht uit kunnen oefenen over de rest.

Het wordt IMO wel duidelijk dat de invoerheffingen al lang niet meer om een scheve handelsbalans gaan. Ik vind het wel erg lastig inschatten wat nu precies de end game gaat zijn. Er zijn zoveel stromingen die allemaal iets willen. Libertariërs, evangelisten, tech bros met hun AGI. De een vindt een federale overheid niet legitiem, de ander wil gewoon geen bemoeienis/regels. Racisme lijkt in zo’n beetje elke stroming erg sterk aanwezig te zijn. Plus, ze zijn allemaal zo boos en lopen over van wrok. Voeg daar het verlangen naar meer macht aan toe en je hebt een hele toxische mix waarvan we pas net het begin zien ben ik bang.

Nog een tip over cryptocurrency de blog van Molly White https://www.web3isgoinggreat.com/ (ze zit regelmatig in podcasts zoals in Darknet Diaries)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:54:
[...]

Ja dat zou ook mijn logica zijn... Guess we'll find out...
Een vallende dollar die nu sterk leunt op buitenlandse investeringen en handel gaat misschien nog pijnlijker zijn. En meer dollars moeten betalen vanwege prijs + tarief, en meer dollars moeten betalen vanwege zwakkere dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
Fuujii schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:41:
[...]

.
Eens, de snelheid verrast mij ook in het bijzonder, evenals het gebrek aan tegendruk/tegenmacht die ik toch iets hoger had ingeschat. Of dat toch een groot deel van de bevolking achter de huidige ontwikkelingen staat, omdat men jarenlang bang/boos/dom is gemaakt en de grote leider nu daadkracht laat zien.

Ik zit/zat ook in het kamp 'ach over 4 jaar zijn we er vanaf'. De vraag is wat de opvolger gaat doen

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalith
@MikeyMan Ik bedoelde meer de end game voor Trump z'n chaos als geheel. Wat betreft inflatie denk ik juist dat de Reps dat gaan zien als kans (crisis) om maatregelen te nemen die je anders niet kunt nemen. E.g, fabrieken die niet snel genoeg gebouwd kunnen worden, of personeelstekorten? Tijd om de 40-urige werkweek in te leveren. Zaken als kinderarbeid zijn ook nog helemaal niet zo lang taboe (lijkt er zelfs op dat het weer dezelfde verdomde Roosevelt was).

Wat betreft het grotere plaatje is het wat lastiger. En vind ik het eigenlijk best naïef van ze te denken dat je met een dergelijke groep machtswellustlingen die onderling ook nog diverse conficterende belangen hebben, wel even een heel land naar je hand zet. Zelfs met de tools die ze hebben, ze moeten toch een keer op weerstand gaan stuiten van de bevolking zou je toch zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Het spul komt allemaal uit Taiwan en China, niet uit de VS.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
Pheace schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:50:
[...]

We gaan nog er hard aan moeten trekken dan want ook hier word er aan alle kanten aan gewerkt om regeringen aan de macht te krijgen die Europa uit elkaar trekken. Amerika zometeen enkel op zichzelf gericht en ruzie aan het zoeken met elke bondgenoot die ze hadden en lief doen tegen al de dictator dus daar hoef je niet op te vertrouwen, dus is het EU die Ukraine moet ondersteunen.

Wereldorde vervalt steeds meer zo. Dat ga je overal zien verslechteren. Ik vrees bijvoorbeeld voor Taiwan de komende jaren. Er is geen beter moment geweest in de laatste decennia om hier acties te ondernemen zonder dat de rest van de wereld er tijd voor heeft zich hier mee te bemoeien. Nu is iedereen genoodzaakt zich steeds meer op zichzelf te richten.
De wereldorde verschuift, maar dat is nooit echt een constante geweest. De VS is een goede 80 jaar de baas geweest, je kan er evtl. 30 bijplussen voor de periode 1915-1945 alhoewel de UK en Frankrijk toen ook nog meededen.

China lijkt het meest logisch maar heeft ook allerlei demografische uitdagingen, Rusland heeft zichzelf net een paar jaar te vroeg in een zinloze oorlog gestort waardoor het defensief en economisch niet meer een wereldmacht is. Als ik mijn geld ergens op in mag/moet zetten, zou ik eerder verwachten dat of Europa of India meer zeggenschap krijgt in de wereldorde. Europa als het oude continent met een flinke bevolking, bizarre rijkdom,etc. India als nieuwe wereldmacht, vol in de ontwikkeling, etc.

Voor ons nu een bizarre tijd, voor de toekomstige geschiedkundigen die in de 22e eeuw leven is dit watertanden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
BakkerM schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:05:
[...]

Eens, de snelheid verrast mij ook in het bijzonder, evenals het gebrek aan tegendruk/tegenmacht die ik toch iets hoger had ingeschat. [...]
Eerlijk, ik niet, maar mijn post was verwijderd vanwege 'conspiracy theory'.

Kijk, de president is onschendbaar aldus SCOTUS, SCOTUS is 6/3 Reps/Dems, Senaat en Congress is zelfs van Reps. Dan is het met een fatsoenlijke president niet over en uit. Maar met een malicious actor wel. Je wist dus dat dit er ging komen. Een Dubya + friends had het ook uitgebuit. De vraag was wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:46:
De end game kan naar mijn mening niets te maken hebben met iets dat het leven van de gewone Amerikaan er beter op gaat maken, zoals een fantasie van "terug naar de gloriejaren '50". Het doel moet worden gezocht in het extreem verrijken en voorzien van macht van een klein aantal mensen. Veel fabriekseigenaren zijn in deze niet meer dan useful idiots (net zoals Trump zelf).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

BakkerM schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:05:
[...]

Eens, de snelheid verrast mij ook in het bijzonder, evenals het gebrek aan tegendruk/tegenmacht die ik toch iets hoger had ingeschat.
Waarschijnlijk heeft de snelheid de democraten ook verrast. In de Senaat zijn het gemiddeld bejaarden, in het huis bijna bejaarden. Op vrijdagochtend zijn die allemaal vertrokken uit Washington, maandagmiddag weer terug.

Dat systeem is niet echt houdbaar met een gorilla in het witte huis. "Stand down and stand by" mogen ze in het congress wellicht ook maar gaan hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
PWM schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:13:
[...]

Waarschijnlijk heeft de snelheid de democraten ook verrast. In de Senaat zijn het gemiddeld bejaarden, in het huis bijna bejaarden. Op vrijdagochtend zijn die allemaal vertrokken uit Washington, maandagmiddag weer terug.

Dat systeem is niet echt houdbaar met een gorilla in het witte huis. "Stand down and stand by" mogen ze in het congress wellicht ook maar gaan hanteren.
Nou, qua vliegrampen is inmiddels track record met plausible deniability aangemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Amphiebietje hoorde een aardige quote... Weet niet meer van wie. 'je kunt niet terug naar de 50's zonder de 60's uit te wissen'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Twee opmerkingen hierbij.

1. Het klinkt inderdaad als conspiracy theory. Maar dat is het dus niet. Je kan dit probleem herleiden van tak naar wortel en zo voorts, door analyse van zakelijke netwerken en families.

En dan komt het, we hebben het hier over clusters van sociaal-economische en geodemografie die over generaties heen functioneren als equivalenten van dat andere oude probleem, een vergelijkbaar netwerkfenomeen, The Family / The Fellowship - de enorme invloed middels rigide focus op Cultural Engineering van dat netwerk is pijnlijk goed herleidbaar in de evolutie en het bereik van het Prayer Breakfast drama.

Mensen zeggen al snel “dat kan allemaal niet”, “over generaties heen, flauwekul”. Maar waag de verkenning eens, met zo’n laagdrempelig voorbeeld als dat Prayer Breakfast drama. Van de jaren vijftig consistente focus, consistente opbouw, consistente participatie.

De crux is dat het niet functioneert als organisatie zoals we dat kennen, maar als netwerkfenomeen, doelbewust. En dan ook nog eens volledig gestoeld op mechanismen en draaiboeken van Inlichtingen.

Dit zijn geen clubjes met ideeën. Geen lobby met ad hoc stratagems van graaien. Het zijn geen bewegingen.

Het zijn netwerken die zowel gulzig als pervers zijn (in de sociologische en economische zin), waar functioneren van de wieg tot aan het graf gecultiveerd wordt, van tak tot tak, van laag tot laag. Maar het meest kritiek om te realiseren is dat eerdere punt: ze functioneren als Inlichtingendiensten. Zonder grenzen, met decennia aan toegang tot middelen, kennis, kunde, en de mogelijkheden om het gros daarvan buiten zowel publiek, zakelijke en overheid te houden.

2. Het gevoel van “conspiracy theory” komt heel snel bij observatie en analyse van deze drama’s. Dat is logisch, maar het is ook gecultiveerde reflex. Dit zijn clusters van macht die extreem zorgvuldig zijn in hun bewegen, en het leren daarbij. Daar hoort ook bij het leren van en innoveren op fenomenen die we pur sang altijd tegenkomen bij cycli van Might Makes Right war opflakkert: subversion myths.

Of anders gezegd, conspiracy theory. Het is integraal aan elke variant van Might Makes Right, of het nu extreem rechts is, radicaal conservatief, wat dan ook.

Deze netwerken hebben over de generaties heen dat van zaaien tot propageren tot toepassingen en kunst verheven. Libertarianism als stroming bijvoorbeeld is van stap 1 een doelbewuste constructie, geschapen door deze netwerken. Het is één voorbeeld van vele, en die zij zowel above als below board te vinden. Het cultisme van het Waco drama is bijvoorbeeld ook herleidbaar tot exact dezelfde clusters.

De focus op Cultural Engineering is rigide, en daar horen stressors in collectieve perceptie net zo bij als subversie als experiment voor innovatie van toolboxen. Gedrag is in alles de crux. Niet hun gedrag. Jullie gedrag. Neem Zuboff’s onderzoeken naar Surveillance Capitalism. Geen fenomeen. Product van veertig jaar doelgericht investeren, experimenteren, en innoveren.

Nogmaals: no movie villains. Just predators with disproportionate means, zero boundaries and their own shared memes & narratives for recognition and facilitation.

De beste probleemanalyses en projecties bij de perikelen in de VS die te vinden zijn wegen zorgvuldig het bewegen van deze clusters, en de narratieven die zij injecteren. Het geeft enorm voordeel, de maskirovka van drama kan immers aan voorbij gegaan worden, net zoals de escalaties en low level toepassingen van sub/culturele besmettingen die product zijn van oudere toepassingen. Zoals bijvoorbeeld het in zowel economie als sociologie geïdentificeerde Amerikaanse probleem van predisposities geïntegreerd in zowel systemen van structuren als gedrag. Sociopathic Society, met recht.

Conspiracy theory is geen organisch fenomeen meer als tijdens de Great Depression, de Silver Hoax, de Guilded Age of welke eerdere cyclus van geactiveerde toxische predisposities en de bijbehorende ingebouwde reflex van conservatisme om de klok terug te zetten naar Might Makes Right.

Het wordt doelbewust toegepast. Het is immers zowel recruitment als ruis. Het is de perfecte verdediging tegen analyse van netwerken en hun clusters, alsmede hun doelstellingen en toepassingen.

Samenzweringen bestaan. Het is geen film. Het is geen boek. Het zijn gewoon concentraties van gestoorde mensen die disproportionele middelen hebben om elke volgende generatie net zo gestoord te houden in doelen en denken.

Wij hier in Nederland hebben vergelijkbare perikelen gehad in het verleden. Rond de tijd van Abraham Kuyper is daar een stille strijd tegen gevoerd, op niveaus van zowel economie als kerk als staat. Met als resultaat het exporteren van dergelijke geodemografie.

Naar de VS …

Onder meer. Wie herinnert zich nog Apartheid? Herleidbaar tot een kliek van 9 ex-Nederlandse predikerfamilies.

De historische Nederland / Oostenrijk verbindingen van economie en oligarchie zijn ook nog een verhaal hierbij, en flink handvat bij analyses. MPS -> Austrofascism -> AEI -> Citizens United, het is allemaal herleidbaar.

Enfin, het patroon ligt er. Wie de VS observeert, of dit nu voor zakelijk perspectief is, of enig ander, heeft enorme baat bij het voorbij stappen aan de effecten van de toepassingen, en het analyseren van genoemde netwerken en hun bewegen. Daar is alles uit te halen. Alles.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ze gaan het geld van de Amerikaanse overheid gebruiken om crypto als vervanging voor de dollar te introduceren, en gelijktijdig kunnen ze iedereen in de VS die kritiek heeft de mond snoeren met een interpolatie van de data vergaard via social media en web tracking met die uit de overheidssystemen van de VS...en dat mogelijk maken is over meerdere tientallen jaren opgebouwd door subversie en gebruik van ideologie en technologie Made in USA.

Dit wordt een bloedbad. Letterlijk en figuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:04
Amphiebietje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:31:
Ze gaan het geld van de Amerikaanse overheid gebruiken om crypto als vervanging voor de dollar te introduceren, en gelijktijdig kunnen ze iedereen in de VS die kritiek heeft de mond snoeren met een interpolatie van de data vergaard via social media en web tracking met die uit de overheidssystemen van de VS...en dat mogelijk maken is over meerdere tientallen jaren opgebouwd door subversie en gebruik van ideologie en technologie Made in USA.

Je zegt dat we crypto moeten kopen?

Ik weet niet waar je je informatie vandaan hebt, maar wat ze tot nu toe met crypto doen lijkt voornamelijk rugpullen etc. En de cryptobro's wat voorschotelen zodat ze blij zijn en dezelfde richting opkijken.

Waarom zouden ze de dollar van het internationale toneel willen weghalen, met crypto zullen ze minder invloed kunnen uitoefenen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:31:

Shock Doctrine, never waste a crisis. Aan de andere kant, het crypto cultisme gaat nog een harde dobber hebben aan de cash economy in de VS. Maar dat geeft niets, zolang maar schade toegevoegd wordt aan rechtsorde, monetaire economie, fiscale stelsels, en de pijlers van de VS als guarantor van unipolar mondiaal bestel.

Dat gezegd, ja, alles crypto is geschapen hefboom voor subversie. Het spijt me, maar that’s it. Er is geen gezonde crypto. Bestaat niet. De echt zure ironie ligt dan nog niet op tafel, want het is conceptueel, technologisch en netwerktechnisch product van collaboratie tussen een aantal van die gestoorde clusters, oude Nazis (geen grap, het Network State en Sovereign Citizen drama komt uit die koker) en Transnationale Georganiseerde Misdaad.

Wie zich met crypto bezig houdt, het is hard om het te zeggen, dient enkel dat. Dat zou geen nieuws moeten zijn, is het ook nooit geweest, maar dat het dat elke keer weer wel is, het is een pracht van studie in de macht van cultisme als wapen.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 02-02-2025 20:39 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:26:

Wij hier in Nederland hebben vergelijkbare perikelen gehad in het verleden. Rond de tijd van Abraham Kuyper is daar een stille strijd tegen gevoerd, op niveaus van zowel economie als kerk als staat. Met als resultaat het exporteren van dergelijke geodemografie.

Naar de VS …

Onder meer. Wie herinnert zich nog Apartheid? Herleidbaar tot een kliek van 9 ex-Nederlandse predikerfamilies.

De historische Nederland / Oostenrijk verbindingen van economie en oligarchie zijn ook nog een verhaal hierbij, en flink handvat bij analyses. MPS -> Austrofascism -> AEI -> Citizens United, het is allemaal herleidbaar.

Enfin, het patroon ligt er. Wie de VS observeert, of dit nu voor zakelijk perspectief is, of enig ander, heeft enorme baat bij het voorbij stappen aan de effecten van de toepassingen, en het analyseren van genoemde netwerken en hun bewegen. Daar is alles uit te halen. Alles.
Kan je aangeven wat je met de stille strijd bedoelt tegen Kuyper? Ik herinner me dat de Socialisten en de Kuyperianen twee kampen waren (met mooie spotprenten ook).

Ik ken Kuyper als een overijverige predikant die zich een burnout werkte om een eigen zuil op te zetten. De Kuyperianen hebben echter (wellicht ironisch) via die emancipatie middels een Vrije Universiteit en zo meer zichzelf geconfronteerd met de wetenschap, wat echt tot persoonlijke worsteling heeft geleid onder de eigen intellectuelen. De gereformeerden van nu zijn progressief geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

DropjesLover schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:08:
[...]

Het spul komt allemaal uit Taiwan en China, niet uit de VS.
Klopt, en logischerwijs zou je dan denken dat met tariffs de afname afneemt van US dus is er meer aanbod voor andere landen en dan gaat de prijs mogelijk omlaag, maar ik moet de eerste crisis nog zien waar het niet gewoon als excuus gebruikt wordt om de prijs weer verder omhoog te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
[...]

Misschien een flauwe, maar welgemeende vraag hierover: kan jij (of iemand anders hier) vanuit die analyse ook een suggestie doen over een eventuele interventie?

Wat raad je mij of iemand anders aan te gaan doen, of juist helemaal niet.
Ieder klein stapje telt immers

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bulle bas schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:39:
[...]

Kan je aangeven wat je met de stille strijd bedoelt tegen Kuyper? Ik herinner me dat de Socialisten en Kuyper twee kampen waren, met mooie spotprenten ook.

Ik ken Kuyper als een overijverige predikant die zich een burnout werkte om een eigen zuil op te zetten. De Kuyperianen hebben echter (wellicht ironisch) via die emancipatie middels een Vrije Universiteit en zo meer zichzelf geconfronteerd met de wetenschap, wat echt tot persoonlijke worsteling heeft geleid onder de eigen intellectuelen. De gereformeerden van nu zijn progressief geworden.
Niet versus Kuyper, in zijn tijd, net iets anders. Zowel de Kuyperianen als de Calvinisten waren behoorlijk in flux in die periode, en als we heel eerlijk zijn, de impetus die aan de voet stond van, nu ja, het zuiveren van de rangen van accelerationistische predikers en gemeenschappen.

Het is die verwarring wat vaak fundament is bij verwijzingen naar Kuyper als vader van Apartheid, nu valt er genoeg over Kuyper te zeggen, het verdeel en heers drama, de theologische verdraaiingen, de vervolgingsmythos, de rigide focus op het “oplossen” middels toepassingen van isolationisme en scheiden van zuilen - maar goed. Vader van Apartheid is hij niet. Wel is zijn denken pijnlijk integraal daar aan, maar dat is een gevoelige verkenning van de gelieerde narratieven van denken en het probleem van toxische predisposities en activeren daarvan. Baskwell Patrick heeft er een paar goede studies bij gepubliceerd, George Harinck idem.

Het basale probleem hier is hoe gemeenschappen gevormd door mythos van religieus christelijk conservatisme een inherent en structureel probleem hebben juist vanuit die mythos - zie het verschil tussen geloof, en religie. De systemische narratief basis van christendom is doorspekt met stimuli voor continueren van specifieke predisposities, en daarmee is het altijd slechts één stap verwijderd van reflexmatig en organisch activeren daarvan (voor Europese geschiedenis, zie Weimar Duitsland als laagdrempelig voorbeeld). Maar goed, dat is weer een pijnlijke verkenning, voor startpunt in Amerikaanse context hierbij zie de publicaties van Milan Zafirovski (of volg de ontwikkelingen in de machtsclusters van de VS, het is in elk opzicht tekstboek).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10

I'm seeing people trying to figure out why Trump would impose tariffs on Canada. What's the end game? Trump is telling us: his goal is to crash Canada's economy so that their only option is to "become the 51st state" to lift the tariffs. He's starting a war, with the explicit goal of annexation.

Roman Feiman (@romanfeiman.bsky.social) 2 februari 2025

Dat, dus.

(Zie Trump zijn bericht van zijn eigen site als embed in de post.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nal4e7wy6ZQZuVHdddi6DGfoBUY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cutb0KAMx03vVPDq8yv81tRa.jpg?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-02-2025 20:55 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Virtuozzo schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:38:
[...]

Shock Doctrine, never waste a crisis. Aan de andere kant, het crypto cultisme gaat nog een harde dobber hebben aan de cash economy in de VS. Maar dat geeft niets, zolang maar schade toegevoegd wordt aan rechtsorde, monetaire economie, fiscale stelsels, en de pijlers van de VS als guarantor van unipolar mondiaal bestel.

Dat gezegd, ja, alles crypto is geschapen hefboom voor subversie. Het spijt me, maar that’s it. Er is geen gezonde crypto. Bestaat niet. De echt zure ironie ligt dan nog niet op tafel, want het is conceptueel, technologisch en netwerktechnisch product van collaboratie tussen een aantal van die gestoorde clusters, oude Nazis (geen grap, het Network State en Sovereign Citizen drama komt uit die koker) en Transnationale Georganiseerde Misdaad.

Wie zich met crypto bezig houdt, het is hard om het te zeggen, dient enkel dat. Dat zou geen nieuws moeten zijn, is het ook nooit geweest, maar dat het dat elke keer weer wel is, het is een pracht van studie in de macht van cultisme als wapen.
Ik geloof dan ook niet dat het crypto-deel gaat werken. Dat is typische techie-fantasie, compleet losgeslagen van de werkelijkheid. Wel handig om bepaalde mensen in het gareel te houden als je "believers" nodig hebt.

@ZpAz Nee, je moet het niet gaan kopen, behalve als je heel rijk bent en tot de uitverkorenen van het pump-en-dump schema hoort dat er waarschijnlijk ook achter hangt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Hier is wat Y-Combinator wil zien van de nieuwe lichting ondernemers.

Zoals iemand opmerkte, dat zijn $100K jobs die overgenomen moeten worden. En dan moet je nog de corporate tax cuts erbij bedenken.

Dat vrije wapenbezit, daar zou ik mss toch eerst wat aan doen dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ol56LFfoFuiyVw50F6nBU59Xx6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bK2PqGgqGSAQoN9I1efhgwII.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
NiGeLaToR schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:54:
[Embed]

Dat, dus.

Ik kan het me niet voorstellen om heel eerlijk te zijn, daarvoor stellen de huidige maatregelen geheel niets voor. En stel dat het wel effect heeft, kijk eens naar landen als Noord-Korea, Iran en Rusland. Ondanks dat die drie het zwaar hebben om alle eindjes aan elkaar te knopen, strompelen die nog gewoon verder. Het zal er alleen maar toe leiden dat Canada steeds meer zal gaan losweken van Amerikaanse afhankelijkheid en meer op Europa, Zuid-Amerika en Azië zal richten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Embed]

Dat, dus.

[Afbeelding]
Dat ie in zn hoofd heeft dat het zo werkt kan ik volgen. Dat het daadwerkelijk zo uitwerkt niet... Maargoed, val van de ene verbazing in de andere momenteel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Embed]

Dat, dus.

[Afbeelding]
Dit is toch voornamelijk de zoveelste bevestiging dat Trump niet begrijpt wat een handelsoverschot is?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Dit is toch voornamelijk de zoveelste bevestiging dat Trump niet begrijpt wat een handelsoverschot is?
Tis volgens mij uiteindelijk gewoon afleiding voor wat Musk aan het doen is.

NEW: WIRED has identified six young men, all between the ages of 19-24, who have negligible experience but are now playing critical roles in Elon Musk's takeover of the U.S. government. From @telliotter.bsky.social @zoeschiffer.bsky.social @timmarchman.bsky.social www.wired.com/story/elon-m...

Katie Drummond (@katie-drummond.bsky.social) 2 februari 2025

En die hebben HR data en finance al gecompromitteerd en zijn nu die airgapped systemen aan het pakken:

Elon Musk was at USAID this weekend trying to access a SCIF [Sensitive Compartmented Information Facility], State Department source tells me

Ken Klippenstein (@kenklippenstein.bsky.social) 2 februari 2025

Dus wie weet heeft ie wat rookgordijnen nodig. Er gebeurt zo erg veel tegelijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vraag me sowieso af wat Trump wel en niet begrijpt. Lijkt me niet echt een man voor een bigger plan...

Zit musk dit soort onzin te bedenken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Effectief betekent wat je schrijft dan ook dat de inhoud van Project 2025 - tenminste, het deel dat wordt omgezet naar executive orders - er eigenlijk niet veel toe doet. Het zijn op zijn meest means to a goal.

Wat er nu met de overheid van de VS gebeurt is effectief een soort social engineering hack (in de klassieke betekenis van de term binnen de ICT, nl. het binnendringen van een systeem) om toegang te verschaffen tot informatie en middelen die nodig zijn om de doelstellingen van de netwerken te bevorderen. Het "social engineering"-deel betreft de verkiezingen, de echte hack het stallen van malware (Musk) op cruciale plekken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:07:
Vraag me sowieso af wat Trump wel en niet begrijpt. Lijkt me niet echt een man voor een bigger plan...

Tijdens het eerste presidentschap hebben we Trump zelf aan het werk gezien.

Dat tijdens dit tweede presidentschap al van begin af aan alles heel anders gaat duidt er op dat hier heel andere krachten achter zitten, waarvan Trump slechts het instrument is.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dus nu wil hij Groenland én Canada gaan annexeren?

Vraag mij af of Trudeau dat goed gaat vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:07:

Ist niet het project 2025 verhaal waar Trump ‘niets’ van zei te weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NiGeLaToR schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:15:
[...]

Waarschijnlijk. Maar de gezichten daarvan lijken me ook een façade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Buiten wat nono's hebben GroenLinks, SP, PvdD en de PVV destijds tegen CETA gestemd in de eerste en tweede kamer. Ergens heb ik het idee dat als Canada morgen bij de EU wil, die partijen (minus PVV) voor zouden stemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:49
NiGeLaToR schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:15:
[...]

Het zou me ondertussen niks verbazen als Trump gewoon 'Project 2025' mensen aanstelt zonder te weten wat hun agenda is. }:O

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalith
[...]

Twee opmerkingen hierbij.

1. Het klinkt inderdaad als conspiracy theory. Maar dat is het dus niet. Je kan dit probleem herleiden van tak naar wortel en zo voorts, door analyse van zakelijke netwerken en families.

En dan komt het, we hebben het hier over clusters van sociaal-economische en geodemografie die over generaties heen functioneren als equivalenten van dat andere oude probleem, een vergelijkbaar netwerkfenomeen, The Family / The Fellowship - de enorme invloed middels rigide focus op Cultural Engineering van dat netwerk is pijnlijk goed herleidbaar in de evolutie en het bereik van het Prayer Breakfast drama.

Mensen zeggen al snel “dat kan allemaal niet”, “over generaties heen, flauwekul”. Maar waag de verkenning eens, met zo’n laagdrempelig voorbeeld als dat Prayer Breakfast drama. Van de jaren vijftig consistente focus, consistente opbouw, consistente participatie.

De crux is dat het niet functioneert als organisatie zoals we dat kennen, maar als netwerkfenomeen, doelbewust. En dan ook nog eens volledig gestoeld op mechanismen en draaiboeken van Inlichtingen.

Dit zijn geen clubjes met ideeën. Geen lobby met ad hoc stratagems van graaien. Het zijn geen bewegingen.

Het zijn netwerken die zowel gulzig als pervers zijn (in de sociologische en economische zin), waar functioneren van de wieg tot aan het graf gecultiveerd wordt, van tak tot tak, van laag tot laag. Maar het meest kritiek om te realiseren is dat eerdere punt: ze functioneren als Inlichtingendiensten. Zonder grenzen, met decennia aan toegang tot middelen, kennis, kunde, en de mogelijkheden om het gros daarvan buiten zowel publiek, zakelijke en overheid te houden.

2. Het gevoel van “conspiracy theory” komt heel snel bij observatie en analyse van deze drama’s. Dat is logisch, maar het is ook gecultiveerde reflex. Dit zijn clusters van macht die extreem zorgvuldig zijn in hun bewegen, en het leren daarbij. Daar hoort ook bij het leren van en innoveren op fenomenen die we pur sang altijd tegenkomen bij cycli van Might Makes Right war opflakkert: subversion myths.

Of anders gezegd, conspiracy theory. Het is integraal aan elke variant van Might Makes Right, of het nu extreem rechts is, radicaal conservatief, wat dan ook.

Deze netwerken hebben over de generaties heen dat van zaaien tot propageren tot toepassingen en kunst verheven. Libertarianism als stroming bijvoorbeeld is van stap 1 een doelbewuste constructie, geschapen door deze netwerken. Het is één voorbeeld van vele, en die zij zowel above als below board te vinden. Het cultisme van het Waco drama is bijvoorbeeld ook herleidbaar tot exact dezelfde clusters.

De focus op Cultural Engineering is rigide, en daar horen stressors in collectieve perceptie net zo bij als subversie als experiment voor innovatie van toolboxen. Gedrag is in alles de crux. Niet hun gedrag. Jullie gedrag. Neem Zuboff’s onderzoeken naar Surveillance Capitalism. Geen fenomeen. Product van veertig jaar doelgericht investeren, experimenteren, en innoveren.

Nogmaals: no movie villains. Just predators with disproportionate means, zero boundaries and their own shared memes & narratives for recognition and facilitation.

De beste probleemanalyses en projecties bij de perikelen in de VS die te vinden zijn wegen zorgvuldig het bewegen van deze clusters, en de narratieven die zij injecteren. Het geeft enorm voordeel, de maskirovka van drama kan immers aan voorbij gegaan worden, net zoals de escalaties en low level toepassingen van sub/culturele besmettingen die product zijn van oudere toepassingen. Zoals bijvoorbeeld het in zowel economie als sociologie geïdentificeerde Amerikaanse probleem van predisposities geïntegreerd in zowel systemen van structuren als gedrag. Sociopathic Society, met recht.

Conspiracy theory is geen organisch fenomeen meer als tijdens de Great Depression, de Silver Hoax, de Guilded Age of welke eerdere cyclus van geactiveerde toxische predisposities en de bijbehorende ingebouwde reflex van conservatisme om de klok terug te zetten naar Might Makes Right.

Het wordt doelbewust toegepast. Het is immers zowel recruitment als ruis. Het is de perfecte verdediging tegen analyse van netwerken en hun clusters, alsmede hun doelstellingen en toepassingen.

Samenzweringen bestaan. Het is geen film. Het is geen boek. Het zijn gewoon concentraties van gestoorde mensen die disproportionele middelen hebben om elke volgende generatie net zo gestoord te houden in doelen en denken.

Naar de VS …

Ik denk dat mijn reflex naar samenzwering vooral komt door het feit dat het a) ontzettend complex is en b) de modus operandi van dit soort mensen en hun ideeen zo ver bij me vandaan staan dat het simpelweg onwaarschijnlijk lijkt. We leven in een vrije samenlevening waar elk individu binnen (behoorlijk ruime) kaders kan doen wat 'ie wil. De reflex is iemand die buiten die kaders opereert te classificeren als boefje/crimineel. Maar dat je parallel daaraan dergelijke staatsgevaarlijke organisaties hebt die op een sluwe manier veelal/meestal binnen de kaders van de wet een staat aan hun wil willen onderwerpen.. Dat staat in elk geval in mijn omgeving bij niemand op de radar.

De moeilijkheid is ook dat je een behoorlijke hoeveelheid huiswerk moet doen om door te krijgen dat deze netwerken bestaan, hoe ze functioneren, en wat de ideologie is. Plus dat je een beste dosis kennis over onze geschiedenis moet hebben. Dat is voor de meeste mensen niet te doen, en dat is erg logisch.

In dat licht begrijp ik ook wel dat de onderzoeksjournalistiek en de publieke omroepen altijd de boeman zijn voor dit soort bewegingen. Juist nu is er ontzettend veel behoefte aan mensen die dit soort complexiteit wat behapbaarder kunnen maken, voor de massa. En vervolgens herhalen. Wellicht is dat de enige manier om de sluier voor dit soort populisten als Trump/Wilders/etc te laten vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Musk heeft ‘ontdekt’ dat usaid bioweapon onderzoek deed en covid-19 heeft gemaakt.

Althans, dat schrijft hij op Twitler. Net als dat kritiek op Trump een instaban oplevert. Onze free speech absolutist nihilist.

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Mag je Musk nu eigenlijk al een massamoordenaar noemen? Ik neem tenminste aan dat het stopzetten van USAID mensenlevens gaat kosten. Ik snap dat je volgens die logica (bijna?) alle politici die titel kunt toebedelen..maar.. Musk is geen politicus volgens mij.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
Apache4u schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:46:
Mag je Musk nu eigenlijk al een massamoordenaar noemen? Ik neem tenminste aan dat het stopzetten van USAID mensenlevens gaat kosten. Ik snap dat je volgens die logica (bijna?) alle politici die titel kunt toebedelen..maar.. Musk is geen politicus volgens mij.
Nee, nog niet, precies om de reden die je zelf aangeeft.

Laten we vooral hopen dat het ook niet zover komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[Embed]

Dat, dus.

[Afbeelding]
Onder enig andere US president zou dat wereld/breaking/pushberichtwaardig nieuws zijn.
Het is zoals journaliste Anne Applebaum zojuist zei op BS:
US official policy is to weaken Canada economically, end Canadian sovereignty and annex Canada to the US
Laat dat even indalen. Tjongejonge.

En dit is pas week 2.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

BakkerM schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:54:
[...]

Nee, nog niet, precies om de reden die je zelf aangeeft.

Laten we vooral hopen dat het ook niet zover komt
Met het offline halen van voorlichtingspaginas over SOAs en HIV/Aids en het stoppen van sponsoring van medicatie heb je al enorm veel bloed aan je handen.

Dan nog de nieuwe covid conspiracy erbij. Zo krijg je alleen maar meer conspiracy theorieën. En er gaan heel veel doden vallen en langdurig zieken komen hierdoor.

Daarnaast is vrijheid van meningsuiting compleet verdwenen. Je uitspreken tegen Trump staat gelijk aan baan kwijt en digitale identiteit kwijt.
Daarnaast wil Trump zich al in minstens 2 daadwerkelijke oorlogen storten (Groenland en Canada) en nog veel meer handelsoorlogen.
Het is tijd dat een hoge generaal bij het leger de beslissing gaat maken dat het genoeg is na 2 weken en hij afgezet wordt en zelf gedeporteerd wordt naar Guantanamo Bay en de sleutel ver weg gestopt wordt. Kan Musk ook gelijk mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Megalith schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:07:
@MikeyMan Ik bedoelde meer de end game voor Trump z'n chaos als geheel. Wat betreft inflatie denk ik juist dat de Reps dat gaan zien als kans (crisis) om maatregelen te nemen die je anders niet kunt nemen. E.g, fabrieken die niet snel genoeg gebouwd kunnen worden, of personeelstekorten? Tijd om de 40-urige werkweek in te leveren. Zaken als kinderarbeid zijn ook nog helemaal niet zo lang taboe (lijkt er zelfs op dat het weer dezelfde verdomde Roosevelt was).

Wat betreft het grotere plaatje is het wat lastiger. En vind ik het eigenlijk best naïef van ze te denken dat je met een dergelijke groep machtswellustlingen die onderling ook nog diverse conficterende belangen hebben, wel even een heel land naar je hand zet. Zelfs met de tools die ze hebben, ze moeten toch een keer op weerstand gaan stuiten van de bevolking zou je toch zeggen.
Vandaag "on Tyranny" van Timothy Snyder zitten lezen na een tip in dit topic. Zeer lezenswaardig, en tegen het einde citeert hij Trump waaruit je kan opmaken wat de bedoeling is van de ontwrichtende maatregelen die nu genomen worden:
[...] The president himself has described a regime change in the style of the 1930s as the solution to the problems of the present: "You know what solves it? When the economy crashes, when the country goes to total hell and everything is a disaster." What we need, he thinks, are "riots to go back to where we used to be when we were great."
Kortom, het doel van Trump lijkt de economie naar de knoppen helpen en op die wijze grootschalige rellen uit te lokken om op zijn eigen Rijksdagbrand-momentje te creëren: het uitroepen van de staat van beleg en zichzelf daarbij zoveel macht toekennen dat de democratie de facto om zeep is geholpen.

[edit] On Tyranny is overigens uitgebracht in 2017, dus in het begin van Trumps 1e termijn en gaat niet over de gebeurtenissen van de afgelopen weken/maanden. Maar wat waarschijnlijk bedoeld was als een waarschuwing is nu meer een afvinklijst van hoever Trump nu gekomen is met het scheppen van een dictatuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Waaj op 02-02-2025 22:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
USAID is in ieder geval niet meer online. Ook niet op Twitter.

https://www.npr.org/secti...te-trump-state-department
Then on Sunday, Elon Musk wrote on X that USAID is a "criminal organization."

"It needs to die," he wrote. AP reported that workers at the Department of Government Efficiency (DOGE) were denied access to confidential documents at USAID on Saturday and that the Trump Administration subsequently put on leave the two USAID security officials who refused to grant access.
Volgens het artikel moet het via Congress:
That means "it cannot just be undone, at this point, by an executive order," Konyndyk said. "To actually disestablish the agency and dissolve it into the State Department will take an act of Congress."
Wanneer gaat Musk een oranje jasje passen?

[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 02-02-2025 22:12 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:44

Yucon

*broem*

Dennis1812 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:59:
[...]

Het is tijd dat een hoge generaal bij het leger de beslissing gaat maken dat het genoeg is na 2 weken en hij afgezet wordt en zelf gedeporteerd wordt naar Guantanamo Bay en de sleutel ver weg gestopt wordt.
Of is dat juist het plan en is trump de useful idiot..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:54
Nice, veel Canadezen roepen op tot een totale boycot van Amerikaanse producten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:08:
[...]

Effectief betekent wat je schrijft dan ook dat de inhoud van Project 2025 - tenminste, het deel dat wordt omgezet naar executive orders - er eigenlijk niet veel toe doet. Het zijn op zijn meest means to a goal.

Wat er nu met de overheid van de VS gebeurt is effectief een soort social engineering hack (in de klassieke betekenis van de term binnen de ICT, nl. het binnendringen van een systeem) om toegang te verschaffen tot informatie en middelen die nodig zijn om de doelstellingen van de netwerken te bevorderen. Het "social engineering"-deel betreft de verkiezingen, de echte hack het stallen van malware (Musk) op cruciale plekken.
Gisteren zag ik een Youtube video die het had over de 'Butterfly Revolution'.. Is alweer twee maanden oud en leek een waarschuwing te zijn maar het lijkt gewoon echt te gebeuren allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Yucon schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:18:
[...]

Of is dat juist het plan en is trump de useful idiot..
Probleem met die optie is dat je ook de achterliggende netwerken wil kunnen oprollen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:08:
[...]

Dat is onderdeel van aard van toepassingen. Alles is synergistisch en cumulatief. Alles is gereedschap. Er is geen endgame - die term is pur sang een voorbeeld van cultural engineering aanwezig (in de VS vele malen sterker dan hier, maar ook hier krijgen mensen genoeg mee - culture is a tool).

Je hebt te maken met hyperparasitisme, wat zich realiseert dat de beste manier om te vreten het niet identificeerbaar zijn is, zeker aangezien het overleven van de gastheer op zijn minst erg irrelevant is (en dat is een afwijkend scenario nota bene, dat overleven).

De social engineering, ja, maar hou de context in het achterhoofd. Intelligence war. Everything is but a means, the only consistent focus is cultural engineering.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Virtuozzo dus als het - net als Musk Twitter heeft gesloopt - allemaal naar de fillistijnen, gallemiezen of elders heen gaat is men alsnog tevreden mits de eigen zakken gevuld zijn?

Ik mis het inlevingsvermogen om te begrijpen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:54
NiGeLaToR schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:24:
@Virtuozzo dus als het - net als Musk Twitter heeft gesloopt - allemaal naar de fillistijnen, gallemiezen of elders heen gaat is men alsnog tevreden mits de eigen zakken gevuld zijn?

Ik mis het inlevingsvermogen om te begrijpen.
Musk is gewoon een narcist die waarschijnlijk een poster van Adolf H. boven zijn bed heeft hangen. Zelfs zijn vader en kinderen hebben afstand van hem genomen. Hij heeft notabene een transgender dochter.
Wilson said that, for as long as she could remember, Musk hasn’t been a supportive father. She said he was rarely present in her life, leaving her and her siblings to be cared for by their mother or by nannies even though Musk had joint custody, and she said Musk berated her when he was present.

“He was cold. He’s very quick to anger. He is uncaring and narcissistic.”

Wilson said that, when she was a child, Musk would harass her for exhibiting feminine traits and pressure her to appear more masculine, including by pushing her to deepen her voice as early as elementary school.

“I was in fourth grade. We went on this road trip that I didn’t know was actually just an advertisement for one of the cars — I don’t remember which one — and he was constantly yelling at me viciously because my voice was too high. It was cruel.”

Bron: NBC News

[ Voor 49% gewijzigd door P-Rock op 02-02-2025 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 18:48
Ik zou zeggen, nou knap gedaan van Khrushchev.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7RZ5dhrudG4RyAu3chEbJG04mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lj29EQXptHNcjvvZPUfoO4bI.jpg?f=fotoalbum_large

Maar iets klopt er niet, Amerika blijft Oekraïne steunen.
Of gaat Trump eerst Amerika naar de Filistijnen helpen en daarna de Russen helpen winnen in Oekraïne?

En erna gaat hij de brics landen joinen?
Niets lijkt mij nog tever gezocht.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Pagina: 1 ... 22 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.