| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Nog niet, het is een glijdende schaal natuurlijk. Maar in Rusland vind je ook met regelmaat lichamen van mensen die Putin niet zo aardig vind.Helixes schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:22:
In alle neutraalheid wil ik wel graag even toevoegen dat de lijdende voorwerpen van die purges het niet na konden vertellen. Dat is toch wel een verschil met wat Trump nu doet.
Guantanamo Bay moet zich niet voor niets opmaken voor meer gevangenen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Lijkt me een daad van terreur.FunkyTrip schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:15:
[...]
Uiteindelijk volgt dit perfect project 2025, welke een enorme purge voorschreef om alle sleutelposities binnen de overheidsdiensten te vervangen met loyalists. DEI dus, maar dan met loyaliteit als meetlat. Wat je ook terugziet in al die benoemingen.
In ander nieuws, Trump probeert nu echt CA financieel te beschadigen:
https://www.latimes.com/e...california-dams-opened-up
Als je dat water nu dumpt, is er in de zomer weer te weinig.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Dat doet Trump niet want daar zou hij nu niet mee wegkomen. Maar dan zou ik zeggen: dat doet hij nog niet. Ik ben er inmiddels toch heilig van overtuigd dat Trump en zijn entourage qua kwaadaardigheid in niets onderdoen voor Poetin of welke andere dictator uit het verleden je ook wilt noemen, van Saddam tot Stalin tot Pinochet tot Videla.Helixes schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:22:
In alle neutraalheid wil ik wel graag even toevoegen dat de lijdende voorwerpen van die purges het niet na konden vertellen. Dat is toch wel een verschil met wat Trump nu doet.
In plaats daarvan laat ie dat door anderen oplossen... Door de beveiliging op te schorten. Opgelost.Helixes schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:22:
Wat betreft gebrek aan tegengeluid. Laat je niet uit het veld slaan. Er gaan mensen met een ethisch compas binnen regeringsdiensten blijven. Maar de spoeling wordt inderdaad zeer dun.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
.. en dat terwijl ik net van lenovo naar hp overgestapt wasJerie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:03:
Als de wiedeweerga je assets uit VS halen. Fysiek/geld/aandelen. Data is wellicht al gekopieerd (privacy shield be damned).
Wat betreft gebrek aan tegengeluid. Laat je niet uit het veld slaan. Er gaan mensen met een ethisch compas binnen regeringsdiensten blijven. Maar de spoeling wordt inderdaad zeer dun.
Dat de VS zelf geen tegengeluid heeft is ergens logischer. Je wordt gelijk verwijderd door Trump.Jerie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:03:
Als de wiedeweerga je assets uit VS halen. Fysiek/geld/aandelen. Data is wellicht al gekopieerd (privacy shield be damned).
Maar dat er internationaal zo weinig tot niks aan tegengeluid of sancties volgt vind ik nog steeds bizar en bijna eng. Wel braaf allemaal naar de herdenking in Auschwitz. Maar dat exact hetzelfde begint te gebeuren aan de overkant van de waterplas houdt niemand zich mee bezig.
Bijna hypocriet.
Ja, als Trump niet straks ook maatregelen treft om de braindrain uit de USA te voorkomen en het dus voor hoogopgeleiden in de VS een gevangenis gaat worden.Dennis1812 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Klopt, dan kan je verhuizen uit de USA.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Hij is gewoon de useful idiot. In mijn bubbel komen nu 'the network state' en anarcho-kapitalisme nu naar voren. Ik heb nog te weinig kennis over die ontwerpen om daar iets zinnigs over te zeggen en kan de rode draad nog niet zien, maar ik zie wel vaag waar het naartoe kan leiden. Waar Harari het heeft over het belang van storytelling, zie ik de combinatie met iemand zoals Curtis Yarvin als een 'dodelijke' cocktail.D-e-n schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:52:
[...]
Dat doet Trump niet want daar zou hij nu niet mee wegkomen. Maar dan zou ik zeggen: dat doet hij nog niet. Ik ben er inmiddels toch heilig van overtuigd dat Trump en zijn entourage qua kwaadaardigheid in niets onderdoen voor Poetin of welke andere dictator uit het verleden je ook wilt noemen, van Saddam tot Stalin tot Pinochet tot Videla.
Achter de schermen is er hopelijk e.e.a. gaande. Als je immers de tekenen ziet, moet je handelen. Voor een individu je geld/assets/aandelen uit VS halen is een eitje t.o.v. een Westerse overheid.Dennis1812 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:07:
[...]
Dat de VS zelf geen tegengeluid heeft is ergens logischer. Je wordt gelijk verwijderd door Trump.
Maar dat er internationaal zo weinig tot niks aan tegengeluid of sancties volgt vind ik nog steeds bizar en bijna eng. Wel braaf allemaal naar de herdenking in Auschwitz. Maar dat exact hetzelfde begint te gebeuren aan de overkant van de waterplas houdt niemand zich mee bezig.
Bijna hypocriet.
De rest van de Westerse wereld (Japan, Zuid-Korea, Australië, New Zeeland, Europa) zou een vuist kunnen maken. Tarrifs op een partner en de andere partners doen ook mee, tegen de VS.
Trump moet weten dat wij reageren, dat zijn denkbeeldige tegenstanders actie ondernemen op zijn fascistische (in Musk's ogen: anarcho-syndicalistische / libertarische) wending. Daarom handelt hij snel.
De cynische waarheid is dat de VS gewoon nog doodstraf heeft, en heeft gefaald die op te leggen in geval van Trump (vanwege Jan 6 2021). Napoleon en Hitler kwamen immers ook terug na hun wandaden.
Dat hadden ze allang moeten doen. Ik blijf ook enorm verbaasd dat zelfs een Hitlergroet bij een inauguratie niet tot internationale verontwaardiging heeft geleid.Jerie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:17:
[...]
De rest van de Westerse wereld (Japan, Zuid-Korea, Australië, New Zeeland, Europa) zou een vuist kunnen maken.
Wellicht zijn ze bezig, maar het duurt verrekte lang. Bij Rusland stonden de sancties er binnen enkele dagen op. Trump kan gewoon zn gang gaan met project 2025 en zijn zuiveringen.
Misschien komt dat doordat de VS wél operationele kernwapens heeft.Dennis1812 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:21:
[...]
Dat hadden ze allang moeten doen. Ik blijf ook enorm verbaasd dat zelfs een Hitlergroet bij een inauguratie niet tot internationale verontwaardiging heeft geleid.
Ik heb toch wel terechte harde woorden vanuit de EU gehoord zoals ik niet eerder hoorde tegenover de VS. We moeten ons ook niet gek laten maken. Hoofd koel houden, alert blijven, stevig blijven staan en organiseren. Het slechtse wat je kan doen is tekeer gaan, mee gaan in de chaos en Trump nog een vijandsbeeld geven, dat versterkt hem nu alleen maar imo.Dennis1812 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:21:
[...]
Dat hadden ze allang moeten doen. Ik blijf ook enorm verbaasd dat zelfs een Hitlergroet bij een inauguratie niet tot internationale verontwaardiging heeft geleid.
Wellicht zijn ze bezig, maar het duurt verrekte lang. Bij Rusland stonden de sancties er binnen enkele dagen op. Trump kan gewoon zn gang gaan met project 2025 en zijn zuiveringen.
Het is amper begonnen, nog een lange weg te gaan..
[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 01-02-2025 13:34 ]
Snap ik, zit hier ook met diverse Amerikaanse hardware. Ruckus switches, Ubiquiti spul, Apple ecosysteem. Wat betreft networking zou ik kunnen switchen naar Microtik.Yucon schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:07:
[...]
.. en dat terwijl ik net van lenovo naar hp overgestapt was
Debian erop gooien i.p.v. Windows of macOS lijkt me alsnog objectief minder risico. Gelukkig is er al veel spul dat dat moet zijn airgapped.
Hoe dan ook zie ik ze er inmiddels ook voor aan om op zero days te gaan zitten (en dan heb ik het over bij FAMAG; NSA doet dat al). Enige coöperatie met hun diensten (zoals FBI of NSA) zou ik maar vergeten. En ik zou als ik skills zou hebben en in VS zitten overwegen naar FVEY partner of EU verkassen. Ook niet ideaal of waterdicht, maar wel baangarantie. Al heb je ook mensen aldaar nodig die tegenmacht bieden. En dat is niet altijd als een losgeslagen projectiel, dat kan ook een kwestie van meewerken en afwachten zijn.
Die heeft Rusland ook. Zelfs meer dan de VS.Stoney3K schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:23:
[...]
Misschien komt dat doordat de VS wél operationele kernwapens heeft.
Bron:
https://www.kijkmagazine....bben-de-nucleaire-landen/
En in de EU ligt ook genoeg wat je niet zou moeten willen hebben.
Volkel is niet voor niets zo zwaar beveiligd. Dat is niet voor die ene lifeliner die er staat hoor.
Laat 1 rugzak daar vallen en half Volkel is in lockdown.
Verwijderd
Ik voel wel wat voor een topic om Amerikaanse producten/diensten te vervangen voor Europese. Of bestaat die al toevallig onder een andere naam?Jerie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:33:
[...]
Snap ik, zit hier ook met diverse Amerikaanse hardware. Ruckus switches, Ubiquiti spul, Apple ecosysteem. Wat betreft networking zou ik kunnen switchen naar Microtik.
Debian erop gooien i.p.v. Windows of macOS lijkt me alsnog objectief minder risico. Gelukkig is er al veel spul dat dat moet zijn airgapped.
Hoe dan ook zie ik ze er inmiddels ook voor aan om op zero days te gaan zitten (en dan heb ik het over bij FAMAG; NSA doet dat al). Enige coöperatie met hun diensten (zoals FBI of NSA) zou ik maar vergeten. En ik zou als ik skills zou hebben en in VS zitten overwegen naar FVEY partner of EU verkassen. Ook niet ideaal of waterdicht, maar wel baangarantie. Al heb je ook mensen aldaar nodig die tegenmacht bieden. En dat is niet altijd als een losgeslagen projectiel, dat kan ook een kwestie van meewerken en afwachten zijn.
Naar mijn weten is het er niet.Verwijderd schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:40:
[...]
Ik voel wel wat voor een topic om Amerikaanse producten/diensten te vervangen voor Europese. Of bestaat die al toevallig onder een andere naam?
Voel je vrij hem aan te maken?
Sleutelwoord: Operationeel.Dennis1812 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:40:
[...]
Die heeft Rusland ook. Zelfs meer dan de VS.
Bron:
https://www.kijkmagazine....bben-de-nucleaire-landen/
De kernwapens van Rusland zijn slecht onderhouden en de lanceersystemen zijn onbetrouwbaar. Bij de VS worden ze actief bij gehouden omdat ze nog altijd voorbereid willen zijn om ze in te zetten.
(Ik vergat Canada en VK nog, oeps.)Dennis1812 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:21:
[...]
Ik vond het ook teleurstellend dat er geen internationale afkeuring was. Eigenlijk was er enkel in DE commotie. Maar geen regeringsleiders die het afkeurden. Weet je waarom? Omdat men bang is voor Trump. Daarom. Dat weet Musk ook. Hij is een slimme jongen. Dit was gepland, hij zat onder de drugs en wist ook: dit is risicovol.
Vergeet niet vierde macht wordt ook gemarginaliseerd. Niet alleen in VS. Het fascisme is ook elders in opkomst, waaronder in DE. In NL hebben we er een draai aan gegeven waarbij PVV geen premier en Binnenlandse Zaken kreeg. Maar er is gewoon veel gaande in de wereld...
Dat de gemiddelde Amerikaan die partij niet als probleem ziet en er op stemt is nog het grootste probleem.
Maar eerst zorg je dat je genoeg data hebt over de personen en entiteiten die daarbij nodig zijn voor faciliteren en positioneren.ijdod schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:23:
[...]
Daarbij is er, als je de schijn nog hoog wilt houden, een simpele truc: je geeft die datasets aan een bondgenoot die zich niet aan jouw regels hoeft te houden, en die doet het voor je.
SmartTech. SolarWinds. Etc.
First and foremost, all of this is an Intelligence War.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Yep. Ik zou het zelfs wat verder trekken, en het uitstrekken tot afhankelijkheden van bedrijven geleid door of in bezit van Amerikanen afbouwen. Met Trump wordt dat allemaal een te groot risico.Jerie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:03:
Ik vraag me wel af of iets als een Paypal account nog wel veilig is...

@wildhagen het is al erg genoeg dat dit gebeurd en om welke (werkelijke) reden dit gebeurd. Maar misschien goed om niet mee te doen en nog meer fake news de wereld in te slingeren: nergens in de bron lees ik dat Trump het bestaan van HIV/AIDS ontkent.wildhagen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:20:
Trump ontkent nu blijkbaar ook het bestaan van HIV (en dus AIDS):
Tenzij je daarvoor een andere bron hebt zou het misschien goed zijn je post te wijzigen.
Acting on Trump’s order, federal officials opened up two California dams
Jan 31 2025
https://www.latimes.com/e...california-dams-opened-up
The U.S. Army Corps of Engineers abruptly increased the amount of water flowing from two California dams...
...“Today, 1.6 billion gallons and, in 3 days, it will be 5.2 billion gallons. Everybody should be happy about this long fought Victory!,” Trump wrote. “I only wish they listened to me six years ago — There would have been no fire!”...
State officials were “not part of the decision-making” to release water from the federal reservoirs, said Karla Nemeth, director of the California Department of Water Resources.
...
“I don’t know where this water is going, but this is the wrong time of year to be releasing water from these reservoirs. It’s vitally important that we fill our reservoirs in the rainy season so water is available for farms and cities later in the summer,” Gleick said. “I think it’s very strange and it’s disturbing that, after decades of careful local, state and federal coordination, some federal agencies are starting to unilaterally manipulate California’s water supply.”
Vink agreed, saying that given how dry it has been in the region this winter, there was no need to make such a release. In fact, he said, farmers were counting on that water to be available for summer irrigation.
“This is going to hurt farmers,” Vink said. “This takes water out of their summer irrigation portfolio.”...
Zulke overeenkomsten moet je (imho) eigenlijk ook afsluiten met de VS, d.w.z. handelsverdragen die automatisch zeer kostbare consequenties hebben als daar unilateraal actie op wordt genomen.
Het probleem is anders dat het basis van vertrouwen werkt en dus een autoritair persoon het systeem kan misbruiken vanuit het oogpunt van het recht van de sterkste. Je moet de kosten van unilateraal handelen zo hoog maken dat het afschrikwekkend werkt en je dus altijd onderhandelingen kan afdwingen vanuit gelijkwaardiger perspectief.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Lijkt mij voorsorteren op deze knakker Wikipedia: Robert F. Kennedy Jr.. die ontkent het bestaan van HIV en AIDS.vanaalten schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:50:
[...]
@wildhagen het is al erg genoeg dat dit gebeurd en om welke (werkelijke) reden dit gebeurd. Maar misschien goed om niet mee te doen en nog meer fake news de wereld in te slingeren: nergens in de bron lees ik dat Trump het bestaan van HIV/AIDS ontkent.
Tenzij je daarvoor een andere bron hebt zou het misschien goed zijn je post te wijzigen.
A massive trade war looms after U.S. President Donald Trump announced Friday evening he will “absolutely” slap tariffs on goods from the EU.
“Am I going to impose tariffs on the European Union? Do you want the truthful answer or should I give you a political answer? Absolutely, absolutely,” he told reporters in the Oval Office.
“The European Union has treated us so terribly,” Trump added, reiterating a grievance he has frequently voiced.
Bron: Politico
De mails komen uit de koker van de nieuwe perschef van het Witte Huis, Karoline Leavitt. De 27-jarige politicologe gaat er met gestrekt been in. Op haar eerste persconferentie, afgelopen dinsdag, veegde ze de traditionele pers de mantel uit, het Witte Huis verklaart ’mainstream media’ de oorlog. Ook maakte ze duidelijk dat deze groep van kranten, persbureaus en tv-zenders moet inschikken voor ’nieuwe mediastemmen’, zoals podcast-makers en influencers.
bron: https://www.telegraaf.nl/...ainstream-media-de-oorlog
De Hitler tijdlijn - geïnspireerde langdurige bingo kan best vermakelijk zijn, en gezamenlijk het nieuws volgen met een bak popcornmekkieboek schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:33:
[...]
Da's wel erg drastisch. Je kunt ook op een trump-escape cruise van 4 jaar: https://tasteofcountry.co...ity-trump-cruise-4-years/
Met 160k niet eens zó duur alleen ik vermoed onbeschrijfelijk saaaaai
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
NBC news -> America News NetworkOne America News Network would soon replace NBC News and Breitbart would swap with National Public Radio in coveted Pentagon press corps workspace under a plan shared with journalists Friday night.
In what the Pentagon is calling a new “annual media rotation program,” The New York Post will also be invited to move into The New York Times’ workspace. And a fourth outlet affected by the rotation program, Politico, would be replaced by HuffPost.
Three of the changes, set to take effect on February 14, elevate relatively small and ardently pro-Trump media outlets while sidelining more popular, more mainstream news organizations.
The fourth is the exception: HuffPost, which has a progressive brand, is openly critical of President Donald Trump. Curiously, though, the site does not currently have a Pentagon correspondent.
National Public Radio (NPR) -> Breitbart
New York Times (NYT) -> New York Post
Politico -> HuffPost
HuffPost is hierbij de excuusneger. Die andere drie (America News Network, Breitbart, New York Post) zijn partisan.
Volgende vraag is; wat is een goed alternatief?Amphiebietje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:40:
[...]
Yep. Ik zou het zelfs wat verder trekken, en het uitstrekken tot afhankelijkheden van bedrijven geleid door of in bezit van Amerikanen afbouwen. Met Trump wordt dat allemaal een te groot risico.
Ik vraag me wel af of iets als een Paypal account nog wel veilig is...
Logisch dat Trump dit soort media meer ruimte wil geven. Die slikken zijn onzin natuurlijk wat makkelijker dan serieuze media als CNN, MSNBC, ABC etc etc.
Trump wil natuurlijk geen media die kritische vragen stelt. Dan moet hij immers inhoudelijk op de feiten ingaan, en dan gaat hij nat.
Virussen? Scan ze hier!
Alsof Trump ooit op feiten in zal gaan. Hij spuit gewoon de volgende gierput aan "alternatieve feiten". Goede journalistiek is hier niet tegen opgewassen en zal het ook nooit winnen van alle onzin.wildhagen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:43:
Wou net zeggen. Breitbart en New York Post kan je als media toch niet serieus nemen? Dat is Telegraaf, maar dan nog 100 keer erger. Je weet van tevoren al dat 90 procent van wat ze vertellen nepnieuws is. En dan schat ik het nog laag in.
Logisch dat Trump dit soort media meer ruimte wil geven. Die slikken zijn onzin natuurlijk wat makkelijker dan serieuze media als CNN, MSNBC, ABC etc etc.
Trump wil natuurlijk geen media die kritische vragen stelt. Dan moet hij immers inhoudelijk op de feiten ingaan, en dan gaat hij nat.
Ik hoopte stiekem dat zijn tweede termijn een beetje zou zijn als zijn eerste. Relatief ongevaarlijk. Maar het als ik nu lees hoe de boel wordt gesloopt, kan ik het alleen maar kwaardaardig bestempelen. Dit gaat z'n sporen in de wereld achterlaten.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Staat me bij dat HuffPost ook vrij recent was overgenomen door een rechtse investeerder/ eigenaar.Jerie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:32:
Pentagon to swap traditional media with pro-Trump outlets under new rotational program for Defense Department workspace
[...]
NBC news -> America News Network
National Public Radio (NPR) -> Breitbart
New York Times (NYT) -> New York Post
Politico -> HuffPost
HuffPost is hierbij de excuusneger. Die andere drie (America News Network, Breitbart, New York Post) zijn partisan.
Telegraaf in actie:Winkiller schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:18:
Trumps perschef Karoline Leavitt gaat er met gestrekt been in:
De mails komen uit de koker van de nieuwe perschef van het Witte Huis, Karoline Leavitt. De 27-jarige politicologe gaat er met gestrekt been in. Op haar eerste persconferentie, afgelopen dinsdag, veegde ze de traditionele pers de mantel uit, het Witte Huis verklaart ’mainstream media’ de oorlog. Ook maakte ze duidelijk dat deze groep van kranten, persbureaus en tv-zenders moet inschikken voor ’nieuwe mediastemmen’, zoals podcast-makers en influencers.
bron: https://www.telegraaf.nl/...ainstream-media-de-oorlog
Dikgedrukt van mij. Een opiniestuk heeft geen nieuwswaarde en dat is hoe bovenstaande deels beschouwd kan worden door het toevoegen van zulke onderbuikuitspraken.Het Witte Huis ziet hierin nu een kans de rol van de kritische maar ook dikwijls vooringenomen pers via ’nieuwe mediastemmen’ verder te marginaliseren. De regie op de boodschap wordt zodoende vergroot. Zeker nu factchecking bij sociale media overboord gaat, al moet gezegd dat ook de controleurs gekleurd waren.
De press conference in kwestie:
Aan hyperbolen en blame game geen gebrek. Op een officieel communicatiekanaal...
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 01-02-2025 16:53 ]
Dat zit wel Schnorr.
V.z.i.w. is eigenaar sinds 2020 BuzzFeed. Daar kun je kritiek op leveren: Wikipedia: BuzzFeed de kwaliteit van BuzzFeed is niet altijd even best (met hun lijstjesMiki schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:58:
[...]
Staat me bij dat HuffPost ook vrij recent was overgenomen door een rechtse investeerder/ eigenaar.

Ze zijn in 2021 overgenomen door BuzzFeed, zie https://www.nytimes.com/2...ia/buzzfeed-huffpost.htmlMiki schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:58:
[...]
Staat me bij dat HuffPost ook vrij recent was overgenomen door een rechtse investeerder/ eigenaar.
Volgens mij heeft BuzzFeed wel een redelijk "OK" reputatie. Niet de meest hoogstaande, maar het is ook geen rioolniveau als New York Post, Breitbart, Fox etc.
Virussen? Scan ze hier!
In die van gisteren citeerde men een poll:
- 85% van Groenlanders wil niet bij VS horen.
- 75% van de Denen wil Groenland niet verkopen.
- 50% van de Denen ziet de VS nu als tegenstander/vijand.
Vivek Ramaswamy heeft toevallig recent een groot belang in BuzzFeed genomen...wildhagen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:03:
[...]
Ze zijn in 2021 overgenomen door BuzzFeed, zie https://www.nytimes.com/2...ia/buzzfeed-huffpost.html
Volgens mij heeft BuzzFeed wel een redelijk "OK" reputatie. Niet de meest hoogstaande, maar het is ook geen rioolniveau als New York Post, Breitbart, Fox etc.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik zie een SMO wel als mogelijkheid om die 15% welwillenden te euhm bevrijden/beschermen.Jerie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:20:
BNR B&dW podcast gaat ook flink los op de plannen van Trump. Sinds de inauguratie van Trump gaat iedere aflevering wel minstens gedeeltelijk (vaak zelfs geheel!) over de VS. Gelukkig is er nog een kritisch geluid binnen rechts Nederland.
In die van gisteren citeerde men een poll:Bye bye, softpower.
- 85% van Groenlanders wil niet bij VS horen.
- 75% van de Denen wil Groenland niet verkopen.
- 50% van de Denen ziet de VS nu als tegenstander/vijand.
Heeft bij zijn grote vriend ook prima gewerkt

Met het verschil dat dit waarschijnlijk wel in drie dagen gepiept is...ManiacsHouse schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:32:
[...]
Ik zie een SMO wel als mogelijkheid om die 15% welwillenden te euhm bevrijden/beschermen.![]()
Heeft bij zijn grote vriend ook prima gewerkt

Bron en meer info: Arabische landen verwerpen oproep Trump om Palestijnen te verplaatsenArabische landen hebben in een gezamenlijke verklaring beklemtoond dat ze op geen enkele manier accepteren dat de Gazanen uit hun land verdreven worden. De verklaring lijkt een reactie op de suggestie van president Donald Trump dat de Palestijnen tijdelijk Gaza moeten verlaten.
Trump baarde eerder deze week opzien door te stellen dat Egypte en Jordanië Palestijnen zou moeten opnemen omdat de Gazastrook grotendeels in puin ligt. Trump liet in het midden of een vertrek uit Gaza permanent zou zijn.
De Egyptische president Abdel Fattah Al Sisi zei woensdag al geen gehoor te zullen geven aan de suggestie van Trump. De Amerikaanse president leek daar niet van onder de indruk. "We doen veel voor ze (Egypte en Jordanië, red.) en ze zullen wel moeten", zei Trump.
De Arabische landen stellen dat ze een vertrek van Gazanen uit Gaza niet aanvaarden, "ongeacht de omstandigheden en met wat voor excuus er dan ook voor wordt opgevoerd". Hetzelfde geldt voor Palestijnen op de bezette Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem.
Virussen? Scan ze hier!
Voor de beeldvorming: Bij ons heeft, tijdens de Corona periode, RWS garant gestaan voor de luchtverkeersleiding in NL (LVNL), omdat men inzag dat het stopzetten van zo'n organisatie betekent dat die kennis verdwijnt en je die niet meer terugkrijgt. LVNL wordt betaald van de vliegbewegingen. Geen vliegtuigen in de lucht, geen inkomsten. Luchtverkeersleider is daarbij een bijzonder complex vak om voor te werven. Zelfs na een strenge voorselectie haalt maar een klein deel van de opleidingskandidaten de eindstreep. Dat heb je een weliswaar goedbetaalde maar zeer stressvolle baan...
Dit gaat verstrekkende consequenties hebben.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
*knip*, graag dit topic niet gebruiken als je persoonlijke kladblok.Verwijderd schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:40:
[...]
Ik voel wel wat voor een topic om Amerikaanse producten/diensten te vervangen voor Europese. Of bestaat die al toevallig onder een andere naam?
[ Voor 80% gewijzigd door NMH op 01-02-2025 21:02 ]
[ Voor 164% gewijzigd door NMH op 01-02-2025 21:02 ]
En op dat officiële communicatiekanaal staan de reacties uit, om tegenspraak en discussie te voorkomen?Stukfruit schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:00:
[...]
Telegraaf in actie:
[...]
Dikgedrukt van mij. Een opiniestuk heeft geen nieuwswaarde en dat is hoe bovenstaande deels beschouwd kan worden door het toevoegen van zulke onderbuikuitspraken.
De press conference in kwestie:
[YouTube: Press Secretary Karoline Leavitt Briefs Members of the Media, Jan. 31, 2025]
Aan hyperbolen en blame game geen gebrek. Op een officieel communicatiekanaal...
www.triathlete.nl
‘k heb getwijfeld over België…Dennis1812 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Klopt, dan kan je verhuizen uit de USA.
Hello. Is it me you're looking for?
/Offtopic
Ik zou het doen, prima friet daar, grappig taaltje en mooie natuur. Richting t zuiden prima weer (al praten ze daar wel Frans, dat is een nadeel)
Alleen formeren zijn ze niet zo goed in.
Trump: VS voeren luchtaanvallen uit op IS-doelen in Somalië
Donald Trump heeft zaterdag luchtaanvallen laten uitvoeren op IS-doelen in Somalië. Dat zei de Amerikaanse president via zijn berichtendienst Truth Social en op X. Volgens Trump zijn bij de aanvallen "vele terroristen" om het leven gekomen.
"Vanochtend heb ik nauwkeurige militaire luchtaanvallen bevolen op een hooggeplaatste planner van IS-aanvallen en andere terroristen die hij rekruteerde en leidde in Somalië. Deze moordenaars, die we verstopt in grotten vonden, bedreigden de Verenigde Staten en onze bondgenoten", aldus Trump. "De aanvallen hebben de grotten waarin ze leefden verwoest zonder, op enige manier, burgers te schaden."
Volgens Trump hadden de VS de planner al jaren als doelwit, maar handelden zijn voorganger Joe Biden "en zijn handlangers" niet snel genoeg "om de klus te klaren".
"Ik deed dat wel", aldus Trump. "De boodschap aan IS en alle anderen die Amerikanen willen aanvallen is dat we je zullen vinden en zullen doden."
Volgens de Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth vonden de aanvallen plaats in de Golis-bergen, in de autonome regio Puntland in het noorden van Somalië. Het ging om een gecoördineerde actie met de Somalische regering, aldus Hegseth. Het kantoor van de Somalische president Hassan Sheikh bevestigde zaterdag door de VS te zijn geïnformeerd.
This morning I ordered precision Military air strikes on the Senior ISIS Attack Planner and other terrorists he recruited and led in Somalia. These killers, who we found hiding in caves, threatened the United States and our Allies. The strikes destroyed the caves they live in,…
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 1 februari 2025
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dennis1812 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:11:
Ik zou het doen, prima friet daar, grappig taaltje en mooie natuur.
Hoezo taaltje?

En je vergeet de bijzondere bieren.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
NEW: Sources tell my office that Treasury Secretary Bessent has granted DOGE *full* access to this system. Social Security and Medicare benefits, grants, payments to government contractors, including those that compete directly with Musk's own companies. All of it.
— Senator Ron Wyden (@wyden.senate.gov) 1 februari 2025
Wat kan hier nu mis gaan...
Als hij zo door gaat ligt de economie van de VS op zijn gat voor het einde van 2025. Nou ja, de economie voor niet-oligarchen...P-Rock schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:47:
Week 2 pas. Dit worden vier zware jaren...
Komt door de Biden administratie, die heeft er zo'n puinhoop van gemaakt en zoveel geld over oa de grens gegooid waar het volk nu voor boet. De demrats saboteren nu alles. Europa is vals en wil ons kapot maken, daar zit de vijand, daar binnen gekomen via illigale immigratie. Ik, Trump, pak het nu echt aan, voor jullie! Het word even moeilijk maar ik beloof snel gouden tijden.Amphiebietje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:11:
[...]
Als hij zo door gaat ligt de economie van de VS op zijn gat voor het einde van 2025. Nou ja, de economie voor niet-oligarchen...
Of zoiets.
Ik kan me niet voorstellen dat het volk dit blijft slikken, maar het volk is gruwelijk tegen elkaar opgejut. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Hij lijkt ook niet te snappen dat het niet het land tegen wie de tarieven zijn gericht is dat de tarieven betaalt. Dat zijn de importeurs. De exporteurs stellen hun prijs richting VS bij met het tarief, dus die wordt hoger. Dat drijft de vraag naar die producten naar beneden in de VS zelf. De landen kunnen gewoon hun producten elders gaan verkopen, en dan ziet Trump geen cent van de tarieven. Mochten de producten in kwestie half-fabrikaten of grondstoffen zijn, dan helpt het als bijkomstigheid ook nog gekoppelde industrieën in de VS om zeep.Mutatie schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:33:
Ik kan me niet voorstellen dat het volk dit blijft slikken, maar het volk is gruwelijk tegen elkaar opgejut. Ik hoop dat je gelijk hebt.
De man probeert een soort protection racket uit te voeren zonder het "protection"-deel (aangezien zijn woord niks waard is).
Binnenlandse organisaties op allerlei vlakken worden gesloopt. Daar zitten ook allerlei dingen bij die van belang zijn voor het behoud van de creditrating van de VS. Dus die gaat op den duur naar hetzelfde niveau als die van Rusland, zo niet lager.
Bijkomend is dat hij en Musk de FAA en aanverwante organisaties om zeep aan het helpen is, dus mogelijk is het binnenkort te onveilig om op de VS te vliegen en zijn vliegtuigen onderhouden in de VS niet meer welkom buiten 3e wereld landen. Ook dat zal wonderen verrichten met de Amerikaanse economie.

Echt beyond belief dit... Geen woorden meer voor inmiddels. Een kleuter zou minder destructief zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 01-02-2025 23:21 ]
https://www.nytimes.com/2...itics/ken-martin-dnc.html
https://thehill.com/homen...w-dnc-chair-what-to-know/
https://www.politico.com/...n-martin-dnc-bid-00192292
Een paar citaten:
And Mr. Martin has cast himself as a pragmatist focused above all on winning.
“I’m not here to win the argument,” he said recently on MSNBC. “I’m here to win elections.”
During his tenure, his party has not lost a statewide race, his team notes, though the elections last fall were challenging for Democrats in Minnesota and across the country.
He also has experience holding together a fractious coalition that spans the ideological spectrum, from deeply progressive activists in the Twin Cities to at least some moderate voters in rural parts of the state.
“I don’t rub elbows with billionaires or Hollywood elites, I rub elbows with working people in union halls, on picket lines, at civil rights marches and at protests,” Mr. Martin said at a recent candidate forum. “I’m running for chair because that’s what the next D.N.C. will look like when I’m the next chairman. That’s who we’re fighting for.”
Martin had been critical of Rep. Dean Phillips’ (D-Minn.) longshot primary campaign against President Joe Biden, who many Democrats now fault for running for a second term.
Dat laatste helaas wel met een vorm van populistische trekken, waar hij ook bekend om zou staan, dus ondanks de resultaten in z'n thuisstaat toch iets om vooralsnog voorzichtig mee te zijn:Ken Martin, in DNC bid, calls for ‘massive narrative and branding project’ for Democrats
Verdere bronnen zijn nog nodig, maar op zich klinkt dit alsof men achter de schermen bezig is met inzetten op stabielere resultaten voor de langere termijn.Though the memo calls for a shake-up of the party’s national brand, it’s light on details for what that might actually entail.
Om er even wat postitiever nieuws tussendoor te gooien

Dat zit wel Schnorr.
Er zit geen langetermijntactiek achter. Althans, niet een uitgedachte.Amphiebietje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:16:
[...]
Hij lijkt ook niet te snappen dat het niet het land tegen wie de tarieven zijn gericht is dat de tarieven betaalt. Dat zijn de importeurs. De exporteurs stellen hun prijs richting VS bij met het tarief, dus die wordt hoger. Dat drijft de vraag naar die producten naar beneden in de VS zelf. De landen kunnen gewoon hun producten elders gaan verkopen, en dan ziet Trump geen cent van de tarieven. Mochten de producten in kwestie half-fabrikaten of grondstoffen zijn, dan helpt het als bijkomstigheid ook nog gekoppelde industrieën in de VS om zeep.
Door overal tarrifs op te gooien, gaan de prijzen ofwel hetzelfde (omdat de verkoper de kosten op zich neemt; wat eigenlijk nooit plaatsvindt), ofwel de prijzen gaan omhoog (waarbij ofwel de tussenhandel ofwel de uiteindelijke koper de extra kosten op zich neemt). In de praktijk zal de uiteindelijke koper het op zich moeten nemen.
Verder zal hij op den duur wellicht iets willen van interne markt stimuleren?
Terwijl degenen die exporteren andere afzetmarkt moeten vinden.
Maar het is en blijft... bokito-politiek (weet niet meer wie het zo noemde maar
Benieuwd wanneer BASF weer terugkeert naar Duitsland
Dit is toch wel bij het idiote af, dat iemand strafrechtelijk hiermee weg zou komen.[...]
Bijkomend is dat hij en Musk de FAA en aanverwante organisaties om zeep aan het helpen is, dus mogelijk is het binnenkort te onveilig om op de VS te vliegen en zijn vliegtuigen onderhouden in de VS niet meer welkom buiten 3e wereld landen. Ook dat zal wonderen verrichten met de Amerikaanse economie.
Het antwoord zit hem in 1890 wat Trump maar blijft noemen, en wat niemand van de pers oppikt. @Virtuozzo had opgemerkt dat dit koud betekent dat enkele oligarchen de binnenlandse markt weer in handen krijgen, ten koste van het publiek die voor slechtere producten meer moet betalen. Rechts heeft een schurfthekel aan de vrije markt.Jerie schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:50:
[...]
Er zit geen langetermijntactiek achter. Althans, niet een uitgedachte.
Door overal tarrifs op te gooien, gaan de prijzen ofwel hetzelfde (omdat de verkoper de kosten op zich neemt; wat eigenlijk nooit plaatsvindt), ofwel de prijzen gaan omhoog (waarbij ofwel de tussenhandel ofwel de uiteindelijke koper de extra kosten op zich neemt). In de praktijk zal de uiteindelijke koper het op zich moeten nemen.
Verder zal hij op den duur wellicht iets willen van interne markt stimuleren?
Terwijl degenen die exporteren andere afzetmarkt moeten vinden.
We hadden het kunnen weten ook. Al die techbedrijven lopen in de EU tegen boetes aan omdat ze NIET willen concurreren. Ze maken de competitie liever onmogelijk. Zie Google, Microsoft, Apple. Zwemmen in de miljarden en doen ALLES om de markt dood te krijgen.
Dat is natuurlijk killing voor je innovatievermogen.
Het is goed dat je er was positiefs tussen wil gooien. Ik denk dat dit spoor zinloos is als de tegenstander geen spelregels erkent.Stukfruit schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:04:
Gelukkig zitten de Democraten niet stil op weg naar 2026. Ken Martin, afkomstig uit dezelfde staat als Tim "f yeah!" Waltz en met jarenlange ervaring, is ondertussen gekozen als voorzitter van de DNC:
Verdere bronnen zijn nog nodig, maar op zich klinkt dit alsof men achter de schermen bezig is met inzetten op stabielere resultaten voor de langere termijn.
Om er even wat postitiever nieuws tussendoor te gooien
Als men bij de DEMS erkent dat het huis van Weimar niet bedreigd wordt, maar AS WE SPEAK in de fik staat, dan heeft het NUL zin om nog flyertjes te drukken en spotjes te verzinnen. Sorry voor alle caps.
Even hard gezegd: Of je herstelt de orde, of je doet aan cos play. De Dems zullen het land compleet plat moeten leggen. Massastakingen, alle diensten plat, alle OV, alle scholen, alles. Je zal de oligarchen, de media moguls en de leidende figuren uit de netwerken hierachter op je vizier moeten zetten. Ja, dat is oorlog. Ja, dit is je laatste kans om hem te winnen.
Je zit nu op het punt dat het winnen van een verkiezing al geen betekenis meer heeft, als alle statelijke gereedschap (leger, overheid, semi-overheid) dochterondernemingen zijn geworden van Hitler-groetende bruinhemden.
De titel noemt "Trump II ", maar "The rise of the Fascist Oligarchs" is een accuratere en duidelijkere titel.
Wat nog erger wordt gemaakt omdat de adverteermogelijkheden met het breedste bereik (om bijvoorbeeld voor concurrentie te zorgen, helaas door de bestaande broligarchen te betalen) ook in handen zijn van deze partijen. Het bewijs voor het misbruik daarvan is volgens mij al genoeg voorbijgekomen.bulle bas schreef op zondag 2 februari 2025 @ 01:26:
[...]
Het antwoord zit hem in 1890 wat Trump maar blijft noemen, en wat niemand van de pers oppikt. @Virtuozzo had opgemerkt dat dit koud betekent dat enkele oligarchen de binnenlandse markt weer in handen krijgen, ten koste van het publiek die voor slechtere producten meer moet betalen. Rechts heeft een schurfthekel aan de vrije markt.
Iets zegt me dat daar ook een antwoord op gevonden moet worden. Het is niet normaal dat je om überhaupt te kunnen concurreren moet betalen aan de club die dit met man en macht de kop in probeert te drukken.
Als er een uitkomst is van dit hele verhaal op de langere termijn, dan hoop ik vooral dat het in de komende 50 tot 100 jaar na de uitkomst hiervan niet meer mogelijk is om zulke middelen in handen te leggen van misbruikers.
Daarom haal ik het eigenlijk ook aan:Het is goed dat je er was positiefs tussen wil gooien. Ik denk dat dit spoor zinloos is als de tegenstander geen spelregels erkent.
https://minnesotareformer...ommittee-on-first-ballot/
Let that sink in. Als dit klopt dan is Martin niet vies van het betere ellebogenwerk, want ik geloof niet dat je sinds 2011 keer op keer kan winnen zonder heel duidelijk aanwezig te zijn, om het maar netjes uit te drukken.Martin is 25-0 in Minnesota statewide races
Dat zit wel Schnorr.
https://nos.nl/l/2554190
Gewenste effect:De Amerikaanse president Trump heeft zaterdag importheffingen aangekondigd voor Canada, Mexico en China. Het gaat om heffingen van 25 procent voor producten uit Canada en Mexico. Voor gas uit Canada geldt een heffing van 10 procent.
Op producten uit China komt een heffing van 10 procent bovenop de tarieven die al voor producten uit dat land bestonden.
Waarschijnlijke effect:Met de heffingen wil Trump dat het leven van de gewone Amerikanen goedkoper wordt.
Volgens experts kunnen de importtarieven ertoe leiden dat de Amerikaanse economie minder hard zal groeien en dat het leven in de VS juist duurder wordt
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 02-02-2025 08:41 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Citeer svp wel ook even de tekst na jouw quoteYakuzA schreef op zondag 2 februari 2025 @ 01:52:
De grootste vijanden van de VS krijgen de grootste heffing nu voor de kiezen.
https://nos.nl/l/2554190
[...]
Als je je uitspraak hierboven ("grootste vijanden") sarcastisch bedoelde: reken dan ook even mee dat er al andere tarieven waren.... bovenop de tarieven die al voor producten uit dat land bestonden.
Een voorbeeld van de tarieven die er al waren (via Reuters):
Nu is dit in principe een bothsideism maar het sarcasme (als het zo bedoeld was: anders alvast mijn excuusThe U.S. Trade Representative's office said that many of the tariffs, including a 100% duty on Chinese EVs, 50% on solar cells and 25% on steel, aluminum, EV batteries and key minerals, would take effect on Sept. 27.

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 02-02-2025 02:01 ]
Dat zit wel Schnorr.
https://www.npr.org/2025/...t-advertisers-boycott-new
Vooral Shell is hier een belangrijke, omdat men recentelijk al heeft laten zien dat het flexibel is in het meebuigen.According to the suit, at least 18 advertisers that were part of GARM stopped buying ads on Twitter either in the U.S. or globally in the weeks after Musk bought the platform in November 2022, while other members of GARM "substantially reduced" their ad spending on Twitter.
In turn, X claims it was deprived of billions of dollars in advertising revenue and the ramifications of the boycott continue to be felt years later, the suit alleged.
[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 02-02-2025 04:32 ]
Dat zit wel Schnorr.
Hoop dat er bedrijven zijn die zich helemaal terug trekken uit de VS. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijnStukfruit schreef op zondag 2 februari 2025 @ 04:29:
Musk klaagt o.a. Lego, Pinterest, Shell en Nestlé aan in een uitbreiding van zijn bestaande rechtszaak omdat ze niet op X willen adverteren:
https://www.npr.org/2025/...t-advertisers-boycott-new
[...]
Vooral Shell is hier een belangrijke, omdat men recentelijk al heeft laten zien dat het flexibel is in het meebuigen.

Mooi zo. Je gaat populisme niet verslaan met een weldoordachte goed onderbouwde uiteenzetting. Die oneliners zijn gewoon nodig.Stukfruit schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:04:
Dat laatste helaas wel met een vorm van populistische trekken, waar hij ook bekend om zou staan, dus ondanks de resultaten in z'n thuisstaat toch iets om vooralsnog voorzichtig mee te zijn:
Zo'n grote mond altijd over 'freedom of speech' en nu is er een lijst met verboden woorden voor CDC wetenschappers.The CDC has instructed its scientists to retract or pause the publication of any research manuscript being considered by any medical or scientific journal, not merely its own internal periodicals, Inside Medicine has learned. The move aims to ensure that no “forbidden terms” appear in the work. The policy includes manuscripts that are in the revision stages at journal (but not officially accepted) and those already accepted for publication but not yet live.
In the order, CDC researchers were instructed to remove references to or mentions of a list of forbidden terms: “Gender, transgender, pregnant person, pregnant people, LGBT, transsexual, non-binary, nonbinary, assigned male at birth, assigned female at birth, biologically male, biologically female,” according to an email sent to CDC employees (see below).”
Nog even over Musk's toegang tot overheidssystemen:
Bizar om te lezen. Een aantal Musk en Thiel jongens die niet eens officieel voor de overheid werken hebben nu toegang tot deze systemen en zijn met het downloaden naar eigen servers bezig. Het idee is dat ze op eigen houtje in overheidsuitgaven kunnen gaan snijden. Van de 'but her emails' partij...There also seems to be a significant amount of downloading government data onto private servers, etc, totally outside any cybersecurity regime. Additionally it’s unclear to the people inside whether the people doing these things actually work for the US govt…
4/ who they are, whether they’re even American citizens. They all seem to be Thiel and Musk protégés. And I’ve had multiple references to their refusing to identify themselves by anything but first name. The rationale given is that they could be doxed.
6/ It’s important to know what this means. This is simple his DOGE team reviewing the US federal budget, law of the land and deciding which parts aren’t necessary. It sounds like they’re saying they will unilaterally cut these funds with control over the check writing at Treasury.
7/ They’re not saying that last part explicitly but that’s certainly the logic of what they’re saying. (Go look at his tweets over thd last two days). So a group of Musk protégés seem to be overruling the US federal budget. Impoundment by the president is illegal. It’s hard to think through...
8/ the levels of illegality having a group of people who don’t even seem to be US government employees doing it.
https://www.nu.nl/economi...p-importheffingen-vs.html
...aangezien China een van de landen is die het hardst klaagt als zij bij het WTO worden aangeklaagd.
Zou me in het geheel niet verbazen als deze informatie straks ook bij Rusland beland. Geheel "per ongeluk", uiteraard, maar toch.user109731 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:42:
Bizar om te lezen. Een aantal Musk en Thiel jongens die niet eens officieel voor de overheid werken hebben nu toegang tot deze systemen en zijn met het downloaden naar eigen servers bezig. Het idee is dat ze op eigen houtje in overheidsuitgaven kunnen gaan snijden. Van de 'but her emails' partij...
De warme banden van Musk met Putin zijn immers geen geheim en al enkele jaren bekend (zie bijvoorbeeld https://www.theguardian.c...for-two-years-say-reports), en hetzelfde geldt voor de banden tussen Trump zelf en Putin, die hem immers bij zijn eerste termijn geholpen heeft met de verkiezingen.
Rusland heeft ook wel enig belang bij die informatie immers, het maakt het voor hem makkelijker om hun invloed op de VS, en de rest van de wereld, wat groter te maken.
Virussen? Scan ze hier!
Je laat 1500 bruinhemden vrij en plots doet iedereen wat je wilt, ze maken er handig gebruik van.MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:44:
@user109731 en letterlijk alles en iedereen gaat op zn rug liggen en werkt mee aan de afbraak van de democratie. Bizar.
En hier de speech van Trudeau, PM van Canada.
[ Voor 39% gewijzigd door Miki op 02-02-2025 09:06 ]
Het hogere management bij veel instellingen is al ontslagen of vrijwillig vertrokken. En voor de rest van de medewerkers is het meewerken of op straat staan (met een eervolle vermelding op Trumps vijandenlijst). Als je een gezin moet onderhouden dan is dat geen goed vooruitzicht.MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:44:
@user109731 en letterlijk alles en iedereen gaat op zn rug liggen en werkt mee aan de afbraak van de democratie. Bizar.
Dat deze berichten naar buiten komen geeft ook al aan dat niet "iedereen op z'n rug is gaan liggen".
Ik ben per toeval net aan het kijken naar een speech van Trudeau over deze situatie, hij refereert naar gedeelde geschiedenis tussen Canada en de USA. Hij spreekt ook rechtstreeks naar de Amerikaanse burgers.Miki schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:58:
Zoals was te verwachten hebben zowel Canada en Mexico al tegenmaatregelen genomen op de tarieven die Trump heeft opgelegd. Aankomende maandag wordt een leuke beursdag
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 02-02-2025 09:06 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik zat er toevallig ook naar te kijken en het is een goede speech.Kapoen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:05:
Ik ben per toeval net aan het kijken naar een speech van Trudeau over deze situatie, hij refereert naar gedeelde geschiedenis tussen Canada en de USA. Hij spreekt ook rechtstreeks naar de Amerikaanse burgers.
[YouTube: IN FULL: Justin Trudeau responds to Trump's announcement of tariffs on Canada | ABC NEWS]
Ik heb vrienden in Canada die hier echt kapot van zijn. Zo'n trouwe bondgenoot van de VS en dan wordt je zo in de rug gestoken.
Tariffs voor China en Mexico om goedkoop te scoren bij de achterban? Dat kan ik me ergens voorstellen. Maar Canada? Die hebben dit echt niet verdiend.
[ Voor 15% gewijzigd door user109731 op 02-02-2025 09:10 ]
Goed, Canada voert veel olie en gas naar de VSen met een bevolking van 40 miljoen zal het een handels overschot hebben naar de VS, maar illegale migratie en drugs komen toch allemaal vanuit Mexico en zuidelijker? Niet Canada.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik neem aan dat Canada alles goed voor elkaar heeft qua healthcare, prijzen medicatie, rechten voor werkers, vrouwen rechten, minderheden. Allemaal dingen waar de VS 1:1 op afgerekend wordt, en dat zint Trump niet.DropjesLover schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:14:
Weet iemand waarom Trump het zo heeft tegen Canada?
Goed, Canada voert veel olie en gas naar de VSen met een bevolking van 40 miljoen zal het een handels overschot hebben naar de VS, maar illegale migratie en drugs komen toch allemaal vanuit Mexico en zuidelijker? Niet Canada.
Dat plus de memes van maanden geleden dat Melania wel oog had naar Trudeau.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Volgens Trump wordt er vanuit Canada (en ook via China en Mexico) enorm veel fentanyl (een verdovend middel) de VS ingesmokkeld. Deze handelstarieven zijn daar de straf voor.DropjesLover schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:14:
Virussen? Scan ze hier!
Slechts 1 % vanuit Canada, door Amerikanen zelf. Deze tarrifs zijn buiten proportie.wildhagen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:21:
[...]
Volgens Trump wordt er vanuit Canada (en ook via China en Mexico) enorm veel fentanyl (een verdovend middel) de VS ingesmokkeld. Deze handelstarieven zijn daar de straf voor.
Maar goed, hoe harder deze felon-in-chief faalt hoe beter!
Ik vraag het me af...jaapstobbe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:25:
[...]
Slechts 1 % vanuit Canada, door Amerikanen zelf. Deze tarrifs zijn buiten proportie.
'Canada and EU are working together to destroy the US economy. Even with tariffs the prices are going up, we need to raise them!'.
De narratieven schrijven zichzelf helaas.
Het probleem is dat zijn achterban zodanig gehersenspoeld is dat ze dit toejuichen en denken er beter van te worden. Vergeet ook niet hoe hard de opiaten crises middle America heeft geraakt, en hoe afwezig hulp en autoriteiten er zijn geweest.jaapstobbe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:25:
[...]
Slechts 1 % vanuit Canada, door Amerikanen zelf. Deze tarrifs zijn buiten proportie.
Niet anders dan bij andere drugs crisis maar dat kwam veel minder op de deur bij midden (wit) Amerika.
We zitten inmiddels zover in de cult dat heel veel mensen blind zijn voor de werkelijkheid en niet meer kunnen zien dat Trump voor hen niets dan meer ellende betekent.
De afbraak van de democratie en rechtsstaat en tegenwicht dat traditionele kranten en media in het verleden gaven is totaal weg.
En wij in Europa zaten en zitten nog altijd in de stand van “de soep wordt niet zo heet gegeten….”
En wij hebben ongelijk, naast onze eigen problemen met dezelfde extreem rechtse populisten in onze eigen maatschappijen. Zie straks ook Duitsland en ons eigen huidige kabinet.
We hebben dus geen slagkracht om ons hier tegen te wapenen.
De president van Mexico is nu met een toespraak bezig over de tegenmaatregelen.Kapoen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:05:
[...]
Ik ben per toeval net aan het kijken naar een speech van Trudeau over deze situatie, hij refereert naar gedeelde geschiedenis tussen Canada en de USA. Hij spreekt ook rechtstreeks naar de Amerikaanse burgers.
[YouTube: IN FULL: Justin Trudeau responds to Trump's announcement of tariffs on Canada | ABC NEWS]
Interessant daarbij is dat zowel Canada en Mexico nader tot elkaar lijken te komen en ook afspraken hebben gemaakt over samenwerking.
Naar verwachting zal ook China zich gaan roeren en ergens verwacht ik dat die heel slim in het gat zullen duiken dat Amerika nu achterlaat. Dat Trump in twee weken tijd Amerika zo zou ruïneren had ik niet durven dromen. Wauw
Het maakt toch niet uit wat hij schrijft, je kunt alleen maar kijken naar wat hij doet.MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:32:
[...]
Ik vraag het me af...
'Canada and EU are working together to destroy the US economy. Even with tariffs the prices are going up, we need to raise them!'.
De narratieven schrijven zichzelf helaas.
Het Amerikaanse ‘derde rijk’ is volgens Trump en Musk blijkbaar:
Volledig noord Amerikaanse continent incl Groenland.
Dus Canada en Mexico krijgen méér straf dan China en let ook vooral op de landen die géén straf krijgen.
De EU zou Groenland & Canada lidmaatschap moeten aanbieden.
Musk twittert er ondertussen op los dat omdat overheids medewerkers weekend hebben hij z’n gang kan gaan en dit weekend alvast kan bepalen waar ze geen geld meer aan gaan uitgeven vanaf morgen.
Paar andere opvallende dingen die voorbij komen:
- CDC doet een digitale boekverbranding van alle wetenschappelijke data.
- Musk heeft alle HR gegevens van federale medewerkers
- Musk heeft alle financiele gegevens van de federale overheid gekopieerd
- vaccinatie website is weg
- alle hulp websites zoals usaid zijn weg
Dus we hebben Musk’s prive militie (dit zijn TESLA medewerkers voor het geval je een Tesla overwoog te kopen) die de federale overheid heeft overgenomen & de rest wordt versneld uitgevoerd om alles zo te regelen dat Musk Trump totale macht heeft én onder voorwendselen van iets met ‘woke’ of ‘fentanyl’ of add random ‘biden’.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Mbt de tarieven; is er een hele andere opstelling mogelijk? Hij voert ze in of niet. En dan reageren we. Of niet. Heeft het heel veel zin om er nog veel meer aandacht aan te besteden?CornermanNL schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:34:
[...]
En wij in Europa zaten en zitten nog altijd in de stand van “de soep wordt niet zo heet gegeten….”
Make the EU Great again. Wordt een beetje geforceerd zo, dat wel.
Wat te verwachten was.Miki schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:39:
[...]
De president van Mexico is nu met een toespraak bezig over de tegenmaatregelen.
Interessant daarbij is dat zowel Canada en Mexico nader tot elkaar lijken te komen en ook afspraken hebben gemaakt over samenwerking.
Naar verwachting zal ook China zich gaan roeren en ergens verwacht ik dat die heel slim in het gat zullen duiken dat Amerika nu achterlaat. Dat Trump in twee weken tijd Amerika zo zou ruïneren had ik niet durven dromen. Wauw
De VS begint steeds meer een zeer vijandige staat te worden voor deze landen en ook voor de EU. Een bondgenoot is het absoluut niet meer.
Het is logisch dat die landen dan meer gaan samenwerken. Wat mij betreft mag de EU erbij aansluiten.
Immers, the eneny of my enemy (de VS dus) is my friend.
Hoe meer de VS internationaal geïsoleerd komt te staan hoe beter Imho. Laat ze het maar gaan voelen waar Trump voor staat.
Virussen? Scan ze hier!
Persoonlijk bekijk ik het vanuit de Kremlin connectie.DropjesLover schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:14:
Mee eens... We hebben alleen wel een gigantisch probleem met wapenproductie... Boten en tanks lukt nog wel een beetje. Maar vliegtuigen en raketten...?wildhagen schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:45:
[...]
Wat te verwachten was.
De VS begint steeds meer een zeer vijandige staat te worden voor deze landen en ook voor de EU. Een bondgenoot is het absoluut niet meer.
Het is logisch dat die landen dan meer gaan samenwerken. Wat mij betreft mag de EU erbij aansluiten.
Immers, the eneny of my enemy (de VS dus) is my friend.
Hoe meer de VS internationaal geïsoleerd komt te staan hoe beter Imho. Laat ze het maar gaan voelen waar Trump voor staat.
Kwestie van willen: Saab doet het alleen en Eurofighter werkt ook prima. Zo goed dat de Chinezen hem nagemaakt hebben.MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:50:
[...]
Mee eens... We hebben alleen wel een gigantisch probleem met wapenproductie... Boten en tanks lukt nog wel een beetje. Maar vliegtuigen en raketten...?
Ons probleem is onze zelftwijfel en verdeeldheid, niet onze capaciteit.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dassault en Eurofighter etc. steunen?MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:50:
[...]
Mee eens... We hebben alleen wel een gigantisch probleem met wapenproductie... Boten en tanks lukt nog wel een beetje. Maar vliegtuigen en raketten...?
We hebben jaren de tijd gehad om in de eigen tech industrie te investeren, innovatie aan te jagen door primair onderzoek en onderwijs als pilaar te kiezen.MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:44:
[...]
Mbt de tarieven; is er een hele andere opstelling mogelijk? Hij voert ze in of niet. En dan reageren we. Of niet. Heeft het heel veel zin om er nog veel meer aandacht aan te besteden?
Make the EU Great again. Wordt een beetje geforceerd zo, dat wel.
Fors te investeren in de ontwikkelingen op het gebied van energie. Want daar begint alles mee, goedkope energie. Ook defensie is een issue, daar hadden we ook al verder moeten zijn. Direct na 2014 hadden de alarmen al af morgen gaan.
Nee wij kozen anders, liepen als electoraat blind achter het neo liberalisme aan en zetten en passent de deur open voor extreem rechts.
We zijn laat, if you see peace plan for war. Hoe sterker je zelf bent hoe minder vatbaar voor strong man tactics.
De tarieven zijn slechts een uitwerking van het te laat zijn.
Op een bepaald punt stijgt de prijs voor de consument niet meer lineair mee met de tarieven omdat binnenlandse productie competitief wordt tegen de nu hogere prijs van buitenlandse aanbieders.Amphiebietje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:16:
[...]
Hij lijkt ook niet te snappen dat het niet het land tegen wie de tarieven zijn gericht is dat de tarieven betaalt. Dat zijn de importeurs. De exporteurs stellen hun prijs richting VS bij met het tarief, dus die wordt hoger. Dat drijft de vraag naar die producten naar beneden in de VS zelf. De landen kunnen gewoon hun producten elders gaan verkopen, en dan ziet Trump geen cent van de tarieven. Mochten de producten in kwestie half-fabrikaten of grondstoffen zijn, dan helpt het als bijkomstigheid ook nog gekoppelde industrieën in de VS om zeep.
De man probeert een soort protection racket uit te voeren zonder het "protection"-deel (aangezien zijn woord niks waard is).
Binnenlandse organisaties op allerlei vlakken worden gesloopt. Daar zitten ook allerlei dingen bij die van belang zijn voor het behoud van de creditrating van de VS. Dus die gaat op den duur naar hetzelfde niveau als die van Rusland, zo niet lager.
En dat zal ook het doel zijn, de rust belt weer aan het werk krijgen, minder afhankelijkheid creëren. Dat is in combinatie met een fascistisch regime niet een al te best uitgangspunt. Het is sinds de tweede wereldoorlog juist de leidende gedachte dat afhankelijkheid van elkaar de (relatieve) vrede waarborgt.
Het is allemaal ook een beetje nostalgie (met een vleugje illusie) naar 'vroeger' en een simpelere wereld.
Voor vliegtuigen hebben we militair gezien Dassault, Eurofighter en Airbus als EU. Civiel heb je ook Airbus.MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:50:
[...]
Voor raketten heb je commerciële partijen als Arianespace etc.
Desnoods gaan we als alliantie een nieuwe productielijn ofzo opzetten op wat langere termijn.
Virussen? Scan ze hier!
We hebben geen 5th generation fighters. En de transport en tank capaciteit van de Navo hangt ook volledig op de capaciteit van de VS.NiGeLaToR schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:51:
[...]
Kwestie van willen: Saab doet het alleen en Eurofighter werkt ook prima. Zo goed dat de Chinezen hem nagemaakt hebben.
Ons probleem is onze zelftwijfel en verdeeldheid, niet onze capaciteit.
Ik noem even een 568 tank vliegtuigen.
@wildhagen ik bedoelde geen ruimte raketten maar ballistische aanvals raketten.
Conclusie is wellicht dat we het in theorie kunnen. Maar in de praktijk 10 jaar nodig hebben om het op te schalen.
[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2025 09:56 ]
Ik was benieuwd wat Amerika importeert uit Canada. Via Google kwam ik https://tradingeconomics.com/united-states/imports/canada tegen. En inzake de grootste categorie nog een splitsing zie https://tradingeconomics....ils-distillation-products Dus met name olie. Als Canada daar even flinke heffing oplegt, kan je Amerika toch treffen. En hoe zit het trouwens met import door Alaska over Canadees grondgebied?Miki schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:58:
Zoals was te verwachten hebben zowel Canada en Mexico al tegenmaatregelen genomen op de tarieven die Trump heeft opgelegd.
Daar is weinig verschil tussen. De eersten moeten ofwel iets een geostationaire baan brengen, ofwel escape velocity bereiken, de tweeden mogen eerder weer terug komen.MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:54:
- vrouwenrechten, oa plannend parenthood. Afschaffen/verbieden van anti conceptie middelen, gelijjheidsbeginselen op de werkvloer, verbieden van buitenlandse organisaties die informatje verstrekken (over anticonceptie & abortus), verwijderen van arbeidsbescherming, afschaffen sociale voorzieningen voor werkende moeders.
- sociale zekerheid verwijderen: beperken medicaid voor mensen zonder zorgverzekering, beperken sociale verzekeringen/uitkeringen
- wetgeving en toezicht op beperken discriminatie wordt afgeschaft
Verder dus alle corporate tax weg, beperkingen rondom arbeidsduur weg en regels rondom vervuiling tot en met het bekende DEI verhaal gaan weg.
Trump dag voor de verkiezingen: project 2025? Nooit van gehoord.
Dag na de verkiezingen: we voeren het in 1 weekend in.
Eens. Maar als we dan een prikkel nodig hadden is die er nu. Gelukkig hoeven we als we geen koloniale neigingen hebben geen 568 tankvliegtuigen te maken, maar wel een retegoed afschrikwekkende defensie op eigen grond.MikeyMan schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:54:
[...]
We hebben geen 5th generation fighters. En de transport en tank capaciteit van de Navo hangt ook volledig op de capaciteit van de VS.
Ik noem even een 568 tank vliegtuigen.
Conclusie is wellicht dat we het in theorie kunnen. Maar in de praktijk 10 jaar nodig hebben om het op te schalen.
Aandrijving ja... Targeting is wel een ander verhaal natuurlijk. Maar daar kan Hollandsche Signaalapparaten wellicht iets in betekenenAmphiebietje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:59:
[...]
Daar is weinig verschil tussen. De eersten moeten ofwel iets een geostationaire baan brengen, ofwel escape velocity bereiken, de tweeden mogen eerder weer terug komen.
Dit topic is gesloten.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.