[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.419.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is wel weer een slimme manier van hem om EU landen de NAVO norm te laten houden of overstijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Stoney3K schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:33:
[...]

Als dat gebeurt dan weigeren hún F35's om te locken op alle doelen behalve Amerikaanse want daar zit een Nederlands radarsysteem in (HollandSignaal/Thales).

En de stuurvlakken en het landingsgestel zijn van Fokker. ;)
Niet hoe het werkt. De enige druk die Europa kan uitoefenen is door geen reserve onderdelen te leveren. De VS kan de terminals die voor diagnostiek worden gebruikt - wat bij standaard onderhoud hoort - gewoon onklaar maken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:40

hneel

denkt er het zijne van

Stoney3K schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:33:
[...]

Als dat gebeurt dan weigeren hún F35's om te locken op alle doelen behalve Amerikaanse want daar zit een Nederlands radarsysteem in (HollandSignaal/Thales).

En de stuurvlakken en het landingsgestel zijn van Fokker. ;)
Ik heb zo'n vermoeden dat de kans dat amerikanen zo'n kill-switch inbouwen groter is dan dat nederlanders dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:42
hneel schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat de kans dat amerikanen zo'n kill-switch inbouwen groter is dan dat nederlanders dat doen.
Die kill switch zit erin. Er moet een code ingevoerd worden om de F35 te unlocken. Nederland krijgt die codes iedere dag vanuit de VS. De Britten hebben bedwongen dat ze die codes zelf mogen genereren.

Joris748 in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek"

[ Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 29-01-2025 13:38 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
Wat dat betreft is het wel verstandig geweest van de Fransen om toch zoveel mogelijk zelf Defensie en wapens te ontwikkelen.
De rest van de EU leunt wel erg zwaar op Amerikaanse wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
Joris748 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:16:
[...]

Die kill switch zit erin. Er moet een code ingevoerd worden om de F35 te unlocken. Nederland krijgt die codes iedere dag vanuit de VS. De Britten hebben bedwongen dat ze die codes zelf mogen genereren.
Heb je hier ook een bron van, dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk zoals ik eerder heb aangegeven. Dit is naast onpraktisch ook een extra risico om misbruikt te kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:16:
[...]

Heb je hier ook een bron van? Ben ik wel benieuwd naar.
Trishul schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:17:
Wat dat betreft is het wel verstandig geweest van de Fransen om toch zoveel mogelijk zelf Defensie en wapens te ontwikkelen.
Eh, https://www.lopinion.fr/i...-jours?utm_source=twitter

« L’asymétrie technologique est désormais franche : les pilotes français [sur Rafale] affrontant régulièrement des chasseurs de cinquième génération [comme le F35 américain] en exercice interallié constatent que “la mission de combat contre des chasseurs furtifs est impossible à gagner en l’état actuel des capteurs”. »

Fransen lopen dus ook wel weer wat achter.

Overigens ontwikkelen we in Europa ontzettend veel eigen wapens, Leopard 2, Leclerc, Challenger 2 tanks, Eurofighter Typhoon en Rafale jagers, FREMM fregatten, IRIS-T en Ater raketten etc etc. Het is over het algemeen wel in aantallen weinig en gefragmenteerd want eigen industrie en wensen en eisen zijn belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
True, maar dat probleem los je ook niet helemaal op door meer Europese wapens te ontwikkelen/gebruiken.

Immers: we hebben de Amerikanen decennialang als bondgenoten beschouwd, maar gaan daar nu aan twijfelen. Wie zegt dat datzelfde niet met de Fransen, Duitsers, Britten of Zweden kan gebeuren? Je zult in je Europese wapenindustrie maar afhankelijk zijn van een cruciaal onderdeel dat alleen in Hongarije wordt gemaakt...

Het is ondoenlijk dat elk land helemaal zelfstandig wapentuig ontwikkelt en produceert, om elke afhankelijkheid maar te vermijden. Ik denk dat Nederland een relatief rijk land is, ook binnen Europa, maar ik zie ons niet geheel zelfstandig zowel vliegtuigen als voertuigen als schepen alsook radarsystemen en munitie ed ontwikkelen en bouwen.

Enige oplossing daarvoor zou zijn om juist een volledige multilaterale afhankelijkheid te hebben, zodanig dat geen enkel land zelfstandig wapens kan ontwikkelen en gebruiken. Dus als Nederland geen radars levert, dan kan Frankrijk zijn vliegtuigen niet gebruiken. En als Frankrijk geen munitie levert, dan kan Zweden zijn tanks niet gebruiken. De uiterste consequentie daarvan is dat elk wapen alleen te gebruiken is als alle landen die betrokken zijn bij de productie ervan unaniem instemmen met dat gebruik. Ik kan me slecht voorstellen dat veel landen akkoord zouden gaan met zo'n voorwaarde.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
De enige info die ik kan vinden is dat de USA de source code van de software niet wil delen met de afnemers van de F-35. (bron)

Daarnaast moet er iedere dag een IFF-code worden gegenereerd en ingevoerd om te voorkomen dat het toestel uit de lucht wordt geschoten door eigen luchtafweer.

Het lijkt er op dat deze twee zaken door elkaar zijn gehaald op plaatsen als facebook en reddit en dat dit een eigen leven is gaan leiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:42
Eikeltje schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:20:
[...]

Heb je hier ook een bron van, dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk zoals ik eerder heb aangegeven. Dit is naast onpraktisch ook een extra risico om misbruikt te kunnen worden.
Is hier ergens in dit topic ook voorbij gekomen, daar herinnerde ik het me van.

Echter als ik ga zoeken naar een bron, vind ik een artikel van Reuters. Dat gaat over de broncodes, niet over activitatiecodes.

https://www.reuters.com/a...ware-codes-idUSTRE5AN4JX/
Access to the technology had been publicly sought by Britain, which had threatened to scrub plans to buy as many as 138 F-35s if it were unable to maintain and upgrade its fleet without U.S. involvement.

No U.S. partner is getting the so-called source code, the key to the plane's electronic brains, Jon Schreiber, who heads the program's international affairs, told Reuters in an interview Monday.
Zie ook reactie Waaj in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek"

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 29-01-2025 13:39 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:11
Waaj schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:34:
De enige info die ik kan vinden is dat de USA de source code van de software niet wil delen met de afnemers van de F-35. (bron)

Daarnaast moet er iedere dag een IFF-code worden gegenereerd en ingevoerd om te voorkomen dat het toestel uit de lucht wordt geschoten door eigen luchtafweer.

Het lijkt er op dat deze twee zaken door elkaar zijn gehaald op plaatsen als facebook en reddit en dat dit een eigen leven is gaan leiden.
Dit is het juiste antwoord.

Eventueel zou een encryptie-sleutel mogelijk ook dagelijks ingevoerd moeten worden. En dan is er nog de koppeling met het onderhoudsysteem.

Als ik kijk naar de lijst van kopers (United States, Japan, United Kingdom, Italy, South Korea, Australia, Netherlands, Norway, Israel, Denmark, Belgium, Poland, Turkey, Singapore, Finland, Canada, Switzerland, Germany, Czech Republic, Greece, Romania) dan kan ik me niet voorstellen dat die zich allemaal afhankelijk maken van de VS, voor hun eigen defensie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 05:42:
Ze maken nog steeds goedkope rommel. Als je hier in de omgeving (ik zit dus in Zuidoost-Azië) een appartement koopt dan kun je bijna alle producten met Chinese metalen bij normaal gebruik na een half jaar vervangen.

Waar ze vooral goed in zijn is zo goed mogelijke producten maken die zo min mogelijk aan bepaalde eisen hoeft te voldoen. Dat betekent niet dat ze geen goede dingen kunnen maken. Maar goed functionerend != kwaliteit in de gebruikte materialen.

Dat westerse ondernemers daar vervolgens een verdienmodel van hebben gemaakt en daarom een scheerapparaat van 120 euro net zo goed lijkt te zijn als één van 20 euro hier in de omgeving is imho vooral vervorming van perceptie: het Nederlandse (in China gemaakte) is al jaren niet meer beter.

Om Phillips te misbruiken als voorbeeld: ik had 15 jaar geleden zo'n neushaartrimmer van ze. 5 jaar geleden dacht ik exact dezelfde opnieuw te kopen. Wat blijkt in de praktijk: de gebruikte materialen waren daar ook opeens van veel lagere kwaliteit.

TL;DR: eigenlijk zou je dus niet je ogen moeten uitkijken, maar jezelf afvragen waarom we in het westen zoveel blijven betalen voor kwaliteit die duidelijk omlaag is gegaan terwijl er nog wel wordt betaald alsof het om de kwaliteit van 20 - 30 jaar geleden gaat :Y

Gelukkig geldt bovenstaande nog niet voor alle soorten producten. En hopelijk blijft dat zo, want badkamertegels (of hetzelfde voor gebruik in bv. een hypermodern winkelcentrum) die eruitzien alsof ze van geglazuurd steen zijn terwijl het eigenlijk om slappe plastic plaatjes gaat is een niveau waar je eigenlijk niet in mee wil gaan ;)
De Chinese term voor dit fenomeen is "cha bu duo" (差不多) wat neerkomt op 'goed genoeg' of 'bijna hetzelfde'. In China is men kundig in namaken en hoeft men zich ook geen zorgen te maken om lokale wetten die stellen dat dat niet mag (exporteert men de goederen dan wordt het iets meer ingewikkeld). Ook hoeft zich men geen zorgen te maken om milieumaatregelen. Reken er dus maar op dat Chinese producten troep bevatten die je langzaam ziek kunnen maken want dat mag daar gewoon, en men komt er mee weg. Neem dat ook even mee bij je volgende Ali bestelling.

Verder zitten we inmiddels in een maatschappij met een ander fenomeen: planned obsolescence. Oftewel: geplande vervanging. Je weet dat na X naar je wasmachine stuk gaat, en je weet ook: als ik hem laat repareren ben ik dermate veel kosten kwijt dat ik net zo goed een nieuwe kan kopen die ook nog eens zuiniger is dan de voorganger.

Maar OK, misschien meer iets voor een Sino topic.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jerie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:27:
[...]

Verder zitten we inmiddels in een maatschappij met een ander fenomeen: planned obsolescence. Oftewel: geplande vervanging. Je weet dat na X naar je wasmachine stuk gaat, en je weet ook: als ik hem laat repareren ben ik dermate veel kosten kwijt dat ik net zo goed een nieuwe kan kopen die ook nog eens zuiniger is dan de voorganger.
offtopic:
sidenote:
je omschijft Planned Obsolescence vanuit kopersperspectief, dat is niet helemaal een juiste invalshoek ;)

P.O. is gewoon de keuze van een producent om vanuit het design en/of inferieure materiaalkeuze producten niet het eeuwige leven mee te geven maar dat het het liefst zo gauw mogelijk stuk gaat maar wel nét na het verlopen van welke wettelijke garantie/conformiteit dan ook met als doel winstmaximalisatie.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:11
Jerie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:27:
Verder zitten we inmiddels in een maatschappij met een ander fenomeen: planned obsolescence.
Dat bestaat al heel lang. Ken je de verhalen niet dat Philips een eeuwigdurende gloeilamp heeft gemaakt, maar die niet uitbrengt, omdat dan hun eigen business kapot gaat?

Er zijn ook genoeg bedrijven die reparatie moeilijk, zo niet onmogelijk maken, en actief tegen werken. Lookin' at you, Apple!

Wat wel van de laatste tijd is, en best wel slecht voor het milieu, is ultra-fast fashion. Goedkope kleding, met een collectie die elke 2 maanden wisselt, van dubieuze kwaliteit en vaak ook van polyester en andere kunststoffen, zodat de kleding niet herbruikbaar is, snel slijt, en mensen er (te) veel van kopen. Zie sites als Shein en winkels als de Primark en de Zara.

Maar we dwalen nu wel erg af van Trump en VS politiek... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Makaja schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Dit is het juiste antwoord.

Eventueel zou een encryptie-sleutel mogelijk ook dagelijks ingevoerd moeten worden. En dan is er nog de koppeling met het onderhoudsysteem.

Als ik kijk naar de lijst van kopers (United States, Japan, United Kingdom, Italy, South Korea, Australia, Netherlands, Norway, Israel, Denmark, Belgium, Poland, Turkey, Singapore, Finland, Canada, Switzerland, Germany, Czech Republic, Greece, Romania) dan kan ik me niet voorstellen dat die zich allemaal afhankelijk maken van de VS, voor hun eigen defensie.
Hoewel ik het nog steeds idioot vind dat de mogelijkheid, hoe klein ook, dat de VS Groenland willen inlijven met militaire middelen en de EU dan vervolgens als antwoord troepen zal sturen ( 8)7 ), is bovenstaande de (waarschijnlijke) reden dat het niet gebeurt. Het militair-industrieel complex in de VS is zeer machtig en zal hun wapens willen blijven afzetten binnen het bondgenootschap van de NAVO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Vergis je niet in de Europese wapenproductie, zo op het oog (staafdiagrammen onderin link) is het 40% vh totaal en echt niet alleen van Franse bodem.

https://www.ft.com/conten...54-4be8-b99d-05023f635e87

(beetje lastig te vinden hoe specifiek de EU uitgavenkoek is verdeeld maar geen tijd om nu verder te zoeken)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
mekkieboek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:38:
[...]

Vergis je niet in de Europese wapenproductie, zo op het oog (staafdiagrammen onderin link) is het 40% vh totaal en echt niet alleen van Franse bodem.

https://www.ft.com/conten...54-4be8-b99d-05023f635e87

(beetje lastig te vinden hoe specifiek de EU uitgavenkoek is verdeeld maar geen tijd om nu verder te zoeken)
Zeker, we hebben hier mooie bedrijven zoals Rheinmetall, Rafaele, Airbus, Thales, Damen, enz. Capaciteiten zijn er.
De Europese Commissie heeft vandaag ook een signaal afgegeven van 'EU-first', dat is wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Trishul schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:03:
[...]

Zeker, we hebben hier mooie bedrijven zoals Rheinmetall, Rafaele, Airbus, Thales, Damen, enz. Capaciteiten zijn er.
De Europese Commissie heeft vandaag ook een signaal afgegeven van 'EU-first', dat is wel positief.
Vergeet ook niet dat de USA daar zelf behoorlijk wat van inkoopt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Trishul schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:03:
[...]

offtopic:
nu nog hopen dat men snel stappen zet om de aanbevelingen van Draghi door te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
Is hier geloof ik nog niet langsgekomen:

‘It was leaked to us:’ Army in chaos over Trump orders
Confusion around the new administration’s spending freezes and executive orders has caused disarray inside the Pentagon.
https://www.politico.com/...tive-order-chaos-00201074

The Army rushed to satisfy President Donald Trump’s executive orders this week, sparking so much confusion that top officials directed a halt on new contracts and then walked it back — the latest muddled response to a series of chaotic actions by the White House.
Top officials misinterpreted Trump’s order on diversity, equity and inclusion and set an Army freeze on deals for new weapons. The Pentagon clarified on Tuesday that it wasn’t going to issue a pause. The move upended the defense industry and signaled a broader uncertainty around the president’s sweeping actions.
Top officials misinterpreted Trump’s order on diversity, equity and inclusion and set an Army freeze on deals for new weapons. The Pentagon clarified on Tuesday that it wasn’t going to issue a pause. The move upended the defense industry and signaled a broader uncertainty around the president’s sweeping actions.

...“It was not communicated to us directly; it was leaked to us,” a defense industry executive, granted anonymity to discuss a sensitive matter, said about the ordeal. “We are interpolating based on memos that are government-to-government and attempting to turn that into useful information.”
...The Air Force also walked back decisions this week, including removing a training that mentioned the Tuskegee Airmen, a group of Black pilots who fought in World War II. Some Pentagon officials worried actions explicitly mentioning race could run afoul of the White House’s stance denouncing “woke” diversity initiatives.
The Air Force quickly reinstated the training after Hegseth said the removal was unnecessary.

...Some service members also are concerned that Trump’s team will purge officers who are not deemed loyal enough. The president last week dismissed Adm. Linda Fagan, the Coast Guard’s commandant. A Homeland Security official credited her firing to program delays and an “excessive focus” on diversity and inclusion efforts.

[ Voor 34% gewijzigd door BadRespawn op 29-01-2025 16:36 ]

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:27:
[...]

Fransen lopen dus ook wel weer wat achter.

[...]
Liever dat, dan overgeleverd zijn aan de grillen van een fascistische, en onberekenbare dictator. Ik zou zoveel mogelijk in-house afnemen.

Zie ook: EU kiest vaker voor 'Europa eerst' als antwoord op plannen Trump. Het zal tot gevolg hebben minder duurzaamheid en minder regels m.b.t. AI.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Een vrij uitgebreid artikel op CNN waarin men ingaat op de laatste Executive Orders van Trump en hoe deze allen spotten met de Constitution.

https://edition.cnn.com/2...reeze-analysis/index.html

De conclusie is weer duidelijk:
“The presidency is supposed to be limited by the law and by the Constitution,” Brettschneider said. “And Trump sees it quite differently – that he is empowered to do whatever he wants. And that really is a vision of authoritarian control.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Makaja schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Wat wel van de laatste tijd is, en best wel slecht voor het milieu, is ultra-fast fashion. Goedkope kleding, met een collectie die elke 2 maanden wisselt, van dubieuze kwaliteit en vaak ook van polyester en andere kunststoffen, zodat de kleding niet herbruikbaar is, snel slijt, en mensen er (te) veel van kopen. Zie sites als Shein en winkels als de Primark en de Zara.
Ook bij de Bijenkorf hoor. Zo'n beetje alle iets duurdere kleding (denk aan Sandro, Tommy, Maje etc) zijn zo goed als van polyester. En dit zijn dan Europese (voornamelijk Franse) merken.

Bijenkorf staat ook niet meer garant voor kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Wat mij opvalt is dat veel van die samenzwering theorieën over een nieuwe wereldorde vaak gingen over een corrupte macht in de wereld die tegen moreel en menselijkheid zijn misdadige aard bleef uitbreiden.

Wel ironisch dat al die Qanon gedachtenkanker achteraf ook gewoon projectie was en de verlosser uiteindelijk de leider bleek die de poorten opende. Ook best een tegenvaller dat de voedingsbodem gewoon ordinair fascisme is met een flinke scheut religie in de giftige coctail.

Beetje een anti climax eigenlijk, meer van hetzelfde. Had wel wat meer buitenaards/hagedissen mensen in gemogen.

Misschien zitten we simpelweg in het tijdperk dat de mens naar een aards collectief toeleeft en moeten we accepteren dat onze Westerse levensstandaard en individuele vrijheid niet langer het belang van de leefbaarheid op aarde dient, en is afgedaan als optie van zij die macht hebben verworven en de wereld vormgeven. Kapitalisme en economische groei, niet langer een realistisch lange termijnplan die het voortbestaan van de mens kan garanderen.

Zie het als een soort nieuwe wereldorde waar landsgrenzen en een collectief van tevreden volk binnen die grenzen, ondergeschikt zijn geraakt aan de belangen van uitbreiding van elitaire macht. Oligarchie kijkt tenslotte niet naar beneden naar het plebs maar om zich heen naar oligarchie buiten de grenzen. Dat is waar de grootste overeenkomsten liggen. En als je buurman het beter doet, dan zijn regels en wetgeving lastig.

Volg je de regels van de democratisch verkozen staat en rechtmacht of maak je het wat efficiënter door de regels zelf te scheppen?

Of die macht goed of slecht is voor de mens of voorbestaan van de planeet laat ik dan maar even in het midden, denk niet dat die twee samen door 1 deur gaan. Maar wat kun je als gezamenlijke top van wereldwijde oligarchie niet kopen met alle macht en geld van de wereld? Een leefbare planeet.

De mensheid zal moeten slinken en de werkelijke rijkdom ligt niet in materieel bezit maar in absolute macht en totale controle van gedachtengoed.

1 ding is zeker, democratie is van het menu. Autocratie is het nieuwe normaal en ook Europa zal op termijn moeten zwichten voor deze nieuwe vorm van bestuur.

Het zal er niet beter op worden voor de gemiddelde mens, maar ach, alles went.

Over 200 jaar is onze geschiedenis van de strijd van individuele vrijheid compleet vergeten, gewist, en opnieuw vormgegeven door AI in het belang van de wereldwijde Republiek die wij allen dienen.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Ik lees zoveel aannames zoals dat de wereldbevolking moet krimpen. Dat is helemaal niet nodig als we goed met de middelen om zouden gaan.

Om nog maar moet te beginnen over het uitgangspunt dat een oligarchie tegenstrijdig is met democratie en dat het op de 1 of andere manier krachtiger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:26:
Ik lees zoveel aannames zoals dat de wereldbevolking moet krimpen. Dat is helemaal niet nodig als we goed met de middelen om zouden gaan.

Om nog maar moet te beginnen over het uitgangspunt dat een oligarchie tegenstrijdig is met democratie en dat het op de 1 of andere manier krachtiger zou zijn.
Het zijn slechts gedachten.

Als we goed met de middelen om zouden gaan wellicht, maar consensus bereiken over hoe we dat globaal in gaan vullen...

Een autocratie is niet krachtiger dan een democratie, ingegendeel. Maar wel vele malen makkelijker te onderdrukken en te controleren.

[ Voor 22% gewijzigd door FrambozenTaart op 29-01-2025 19:10 ]

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FrambozenTaart schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:07:
[...]

Een autocratie is niet krachtiger dan een democratie, ingegendeel. Maar wel vele malen makkelijker te onderdrukken en te controleren.
Korte termijn eens...

Lange termijn heeft het zo zijn voordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:54
Het zou voor iedereen in Amerika met nog een beetje gezond verstand het beste uitkomen als het leger een coup zou plegen. Nog 4 jaar en Amerika's wereldpodium is volledig ingestort.

[ Voor 34% gewijzigd door P-Rock op 29-01-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:52
MikeyMan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:56:
[...]

Korte termijn eens...

Lange termijn heeft het zo zijn voordelen.
Ook niet echt democratieën zijn welvarender en hebben grotere economische groei. Autocratien zijn vooral voor een klein groepje beter door de bank genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:27:
Het zou voor iedereen in Amerika met nog een beetje gezond verstand het beste uitkomen als het leger een coup zou plegen. Nog 4 jaar en Amerika's wereldpodium is volledig ingestort.
Dan krijg je een burgeroorlog. De Reps zullen dat, vooralsnog, niet steunen. Z'n achterban vindt de bombarie rondom de muur en ICE fantastisch. Gedoe rond Groenland doet ze blijkbaar ook niets. En de Dems, die zijn nog de wonden aan het likken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HEY_DUDE schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:31:
[...]

Ook niet echt democratieën zijn welvarender en hebben grotere economische groei. Autocratien zijn vooral voor een klein groepje beter door de bank genomen.
je kunt over de vorm discussiëren. Maar m.i. hebben landen als China en Rusland een houdbaarder langetermijnvisie dan een gemiddelde democratie. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:53:
[...]
je kunt over de vorm discussiëren. Maar m.i. hebben landen als China en Rusland een houdbaarder langetermijnvisie dan een gemiddelde democratie. Helaas...
Rusland? Momenteel? Die zijn bezig met oorlogseconomie hun pensioentjes op te smikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Laatst online: 26-08 12:00
De NAVO is Europa en de vijand is Rusland. Het zal de EU aan zijn reet roesten om een zeeslag te leveren in de South China sea.
Daarom hoeft voor ons de norm niet naar 5%.

Trump wil graag dat de rest van de wereld betaalt voor hun Empire.
Huilie huilie doen over hoe de Chinezen in Afrika en Zuid Amerika zitten en dan al het ontwikkelingsgeld stopzetten.
Waar is het Amerikaanse antwoord op de Belt and Road?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
MikeyMan schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:53:
[...]
Rusland is in iets meer dan een eeuw tijd aardig wat revoluties gehad met desastreuze gevolgen en een totaal nieuwe inrichting van het land. Snap niet zo goed dat je dat duurzaam noemt. En het land is notabele nu weer de grond in getrapt.

China is zo’n beetje de enige uitzondering die het economisch goed doet of deed. Daar hapert het wel. Ken de geschiedenis van China te slecht in hoeverre het regime van Mao overeenkomt met nu en of we over duurzaamheid kunnen praten.

Om nog even aan toe te voegen dat democratien door de bank genomen historisch gezien beter functioneren:
Democracy and economic growth and development have had a strong correlative and interactive relationship throughout history. Effects of democracy on economic growth and effect of economic growth on democracy can be distinguished. While evidence of a relationship is irrefutable,[1] economists' and historians' opinions of its exact nature have been sharply split, hence the latter has been the subject of many debates and studies.[citation needed]
https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_and_economic_growth

[ Voor 30% gewijzigd door HEY_DUDE op 29-01-2025 22:12 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
En daar was de EO voor het opzetten van een concentratiekamp-in-wording al..
https://thehill.com/homen...-guantanamo-bay-migrants/

De tering zeg, dit is nog maar het begin van week 2.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant artikel van noyb over de mogelijke illegaliteit van de Amerikaanse cloud. Ik ben niet zo thuis in deze materie en vind het lastig precies te doorgronden. Wel ontstaat bij mij hierdoor de vraag, zou de US of de EU de stekker uit de cloud kunnen trekken of dreigen tot bij een handelsoorlog? Hoe groot achtten jullie die kans en wat kunnen daar mogelijke gevolgen van zijn? Je zou denken dat dit niet kan gebeuren omdat het draait om veel data, macht en geld. Maar ik verbaas me nog elke dag over die kliek daar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P-Rock
En weer een grote CNN-presentator die er mee stopt:
Jim Acosta, a CNN anchor who earned a reputation for being a top Donald Trump critic during his first presidency, announced on Tuesday that he was leaving the network after nearly 20 years and left viewers with the parting message to “hold on to truth and hope”.

Acosta shared his decision at the end of his 10am show, which will mark his final appearance for CNN.

“I’m grateful to CNN for the nearly 18 years I’ve spent here doing the news.” He went on express gratitude for the stories he had had the opportunity to cover, including questioning the former Cuban president Raúl Castro.

The decision to leave the network comes just days after a timing conflict for his show sparked a dispute at the network. He chose to step down from his role after clashing with CNN because of a decision to move the show to midnight, according to reporting from the New York Times.

Bron: The Guardian
Diverse bronnen zeggen echter dat hij is opgestapt omdat de CNN-leiding presentators die kritisch zijn op Trump tegenwerkt door ze bv op slecht bekeken tijdstippen te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Waar ik wel benieuwd naar ben, nu heeft Trump bij zijn inaugratie natuurlijk een eed gezworen om de plichten te vervullen van de Amerikaanse grondwet. Maar is dat ook iets waarop hij kan worden afgerekend als blijkt dat waar hij mee bezig is onconstitutioneel is?

Heeft die inzwerings-eed nog iets van een juridische waarde, of is het puur ceremonieel? Want anders kunnen ze hem daar nog best wel eens op pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:00:
Interessant artikel van noyb over de mogelijke illegaliteit van de Amerikaanse cloud. Ik ben niet zo thuis in deze materie en vind het lastig precies te doorgronden. Wel ontstaat bij mij hierdoor de vraag, zou de US of de EU de stekker uit de cloud kunnen trekken of dreigen tot bij een handelsoorlog? Hoe groot achtten jullie die kans en wat kunnen daar mogelijke gevolgen van zijn? Je zou denken dat dit niet kan gebeuren omdat het draait om veel data, macht en geld. Maar ik verbaas me nog elke dag over die kliek daar.
Quote:
[...] The European Commission relied on (very questionable) executive orders or letters by the US government, including the PCLOB, to find that the US is "essentially equivalent". However, these elements are not reflected in US statutes and codified law, because there was no majority in the US Congress to pass such laws. It was long criticised that the next US president could kill these protections with the strike of a pen.[...]
Ja, nou ja, eigenlijk was dit al langer bekend. NYOB is trouwens niet geheel onpartijdig (maar heeft wel kennis overde materie) want Wikipedia: Max Schrems is co-founder.

We zijn zo dom geweest de vorige presidenten en de big tech op hun blauwe ogen te geloven. En nu hebben ze al onze data. Dat is een goede reden waarom je je data niet buiten de EU wilt. En zo'n risicoanalyse, heeft men willens en wetens genegeerd.

Zelfs NPO streaming draait inmiddels bij Amazon :X al dik een jaar... zie m'n signature voor hoe fantastisch dat werkt.

Het enige waar je op mag hopen is dat er nu wat discussies gaande zijn dat we toch echt alles zelf moeten doen (er zijn trouwens Europese en Nederlandse 'cloud' aanbieders). Want Trump gaat full fascist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:09:
Waar ik wel benieuwd naar ben, nu heeft Trump bij zijn inaugratie natuurlijk een eed gezworen om de plichten te vervullen van de Amerikaanse grondwet. Maar is dat ook iets waarop hij kan worden afgerekend als blijkt dat waar hij mee bezig is onconstitutioneel is?

Heeft die inzwerings-eed nog iets van een juridische waarde, of is het puur ceremonieel? Want anders kunnen ze hem daar nog best wel eens op pakken.
Dat hoor jij te weten, karmaprins!

Wikipedia: Afzetting (Verenigde Staten)
[...] Het Huis van Afgevaardigden kan Articles of Impeachment (een tenlastelegging) tegen een functionaris aannemen met een eenvoudige meerderheid. De Senaat verricht de berechting. Als de president van de Verenigde Staten wordt berecht, leidt niet de vicepresident maar de opperrechter van het Hooggerechtshof de procedure. Voor een vonnis is een tweederdemeerderheid nodig. [...]
Dat laatste maakt het in de regel een bipartisan effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jerie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:15:
[...]

Dat hoor jij te weten, karmaprins!

Wikipedia: Afzetting (Verenigde Staten)

[...]

Dat laatste maakt het in de regel een bipartisan effort.
Een impeachment is natuurlijk iets anders dan dat een president handelingen verricht waardoor zijn presidentschap 'unlawful' wordt, want anders kom je in de situatie dat een meerderheid in zowel het Huis, het Congres als het Hooggerechtshof de absolute macht heeft en in principe zelfs de grondwet compleet naast zich neer kan leggen.

Het enige wat er dan nog over zou blijven is dat het volk het niet pikt dat de grondwet genegeerd wordt en de president afgezet wordt met een gewelddadige opstand.

Maar een impeachment-procedure is eigenlijk een veredelde motie van wantrouwen die ook zonder reden kan worden ingezet -- er is dus aan de andere kant niets wat een president niet mag doen met als consequentie dat zijn presidentschap áltijd wordt beëindigd omdat dat zo in de grondwet is verankerd.

Even terug vallend op een kleinschaliger situatie: Ik denk aan de directeur van een bedrijf die hoofdelijk aansprakelijk wordt gesteld vanwege wanbestuur en daardoor moet opstappen, daarvoor is niet per sé de aandeelhoudersvergadering nodig die hem er uit kukelt, want hij handelt onwettig.

Een impeachment is eigenlijk weinig anders dan de 'aandeelhoudersvergadering' van de USA die zegt dat de president moet ophoepelen. Maar er is geen systeem in de grondwet wat beschermt tegen de situatie dat één partij in alle vlakken een meerderheid krijgt en dus compleet zijn gang kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:12:
[...]

Quote:

[...]

Ja, nou ja, eigenlijk was dit al langer bekend. NYOB is trouwens niet geheel onpartijdig (maar heeft wel kennis overde materie) want Wikipedia: Max Schrems is co-founder.

We zijn zo dom geweest de vorige presidenten en de big tech op hun blauwe ogen te geloven. En nu hebben ze al onze data. Dat is een goede reden waarom je je data niet buiten de EU wilt. En zo'n risicoanalyse, heeft men willens en wetens genegeerd.

Zelfs NPO streaming draait inmiddels bij Amazon :X al dik een jaar... zie m'n signature voor hoe fantastisch dat werkt.

Het enige waar je op mag hopen is dat er nu wat discussies gaande zijn dat we toch echt alles zelf moeten doen (er zijn trouwens Europese en Nederlandse 'cloud' aanbieders). Want Trump gaat full fascist.
Ik zit met te veel vragen momenteel en wil graag begrijpen hoe het zit met data privacy en bescherming. Simpel gezegd is mijn aanname dat je persoonlijke data in theorie veilig is vanwege AVG/GDPR. Maar hoe zit dat dan met overige data? Als iemand ergens een duidelijke, net al te technische uitleg heeft dan hoor ik dat graag. Verder hou ik het hier wel bij anders gaat het volgens mij te veel offtopic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
https://www.wired.com/story/elon-musk-sleeping-doge-office/
Elon Musk has told multiple people that he has been sleeping at the Department of Government Efficiency (DOGE) headquarters in Washington, DC, WIRED has learned, as he works to exercise control over the federal government. DOGE is based out of the Eisenhower Executive Office Building, just steps from the White House.

At an exclusive black-tie dinner hosted by the Alfalfa Club last week, Musk told associates that he’d even been invited to spend the night in the White House itself in the Lincoln Bedroom.
Voor de mensen die nog enige twijfel hadden bij wat Musk is: techondernemer of micromanager.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• P-Rock
Stukfruit schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:40:
https://www.wired.com/story/elon-musk-sleeping-doge-office/

[...]

Voor de mensen die nog enige twijfel hadden bij wat Musk is: techondernemer of micromanager.
Ik mis 'narcistische, megalomane gek'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Stoney3K schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:09:

In principe kan je wegens meineed worden vervolgd indien je de eed schendt. In Amerika is gebleken dat Trump volstrekt vogelvrij is.

Sterker nog, ik beweer dat het hernoemen van de golf van Mexico of het willen hebben van Groenland een loyaliteitstest is; je gaat erin mee of je ligt eruit. Alle bezwaren van dien, je doet mee of je ligt eruit. Op den duur hou je niet zozeer jaknikkers over, maar mensen die alle opdrachten opvolgen die je maar kan verzinnen. Een heropend concentratiekamp in Guantánamo Bay, zoals net is goedgekeurd door het congres voor 30k man kan je nog aanzienlijk erger maken dan het al klinkt; er is niemand meer die tegengas gaat geven. Zo vogelvrij is Trump inmiddels.
Stoney3K schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:36:
[...]
Maar een impeachment-procedure is eigenlijk een veredelde motie van wantrouwen die ook zonder reden kan worden ingezet -- er is dus aan de andere kant niets wat een president niet mag doen met als consequentie dat zijn presidentschap áltijd wordt beëindigd omdat dat zo in de grondwet is verankerd.
Vermoeiend woord, dat impeachment. We weten inmiddels dat de lat daarvoor veel te hoog is gelegd en zijn partij, wat Maga is, zal hem nooit veroordelen. Totaal nooit. Het is nog waarschijnlijker dat blauwe staten zich afscheiden en een nieuw begin doen dan dat de GOP zich tegen Trump keert.

Die grondwet is alleen iets wanneer men dat ding respecteert; de besluiten van afgelopen week laat zien dat het document volstrekt morsdood is. Laat het los, een congres dat zich zo makkelijk laat passeren met bv het stopzetten van subsidies heeft vrijwillig al zijn macht overgedragen aan de president.

[ Voor 34% gewijzigd door Delerium op 30-01-2025 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
OpenAI zegt bewijs te hebben dat DeepSeek hun API heeft misbruikt.

Ondertussen heeft wiz.io een open database gevonden bij DeepSeek.
Within minutes, we found a publicly accessible ClickHouse database linked to DeepSeek, completely open and unauthenticated, exposing sensitive data. It was hosted at oauth2callback.deepseek.com:9000 and dev.deepseek.com:9000.

This database contained a significant volume of chat history, backend data and sensitive information, including log streams, API Secrets, and operational details.
Bron
https://www.wiz.io/blog/w...ed-deepseek-database-leak

The AI war is on. Lijkt een beetje op de 'S' van security in IoT. Heb even snel kijkje genomen zonder zelf ook maar direct te connecten. Shodan heeft geen info over ze, Hunter.how wel. Ik zie die port 9000 er niet bij staan maar wel e.e.a. qua rotzooi waar ik in Nederland geen toegang tot zou mogen hebben. En uiteraard http want https hebben ze nog nauwelijks uitgerold in dat land. Vergeet ook niet: within minutes vonden ze dit lek. Fat chance dat er nog veel meer te vinden is.

Laat dit ook een waarschuwing zijn voor mensen die denken dat i.p.v. VS het gras groener is bij China. Qua IT security lopen ze daar echt nog behoorlijk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Stoney3K schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:36:
[...]

Een impeachment is natuurlijk iets anders dan dat een president handelingen verricht waardoor zijn presidentschap 'unlawful' wordt, want anders kom je in de situatie dat een meerderheid in zowel het Huis, het Congres als het Hooggerechtshof de absolute macht heeft en in principe zelfs de grondwet compleet naast zich neer kan leggen.

Het enige wat er dan nog over zou blijven is dat het volk het niet pikt dat de grondwet genegeerd wordt en de president afgezet wordt met een gewelddadige opstand.

Even terug vallend op een kleinschaliger situatie: Ik denk aan de directeur van een bedrijf die hoofdelijk aansprakelijk wordt gesteld vanwege wanbestuur en daardoor moet opstappen, daarvoor is niet per sé de aandeelhoudersvergadering nodig die hem er uit kukelt, want hij handelt onwettig.

Een impeachment is eigenlijk weinig anders dan de 'aandeelhoudersvergadering' van de USA die zegt dat de president moet ophoepelen. Maar er is geen systeem in de grondwet wat beschermt tegen de situatie dat één partij in alle vlakken een meerderheid krijgt en dus compleet zijn gang kan gaan.
Eh, fair, ik lees je post morgen nog wel eens terug maarre SCOTUS heeft geoordeeld dat de president onschendbaar is tijdens regeerperiode (dat laatste is van belang om te vermelden want de titel president is for life maar de onschendbaarheid niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04
*knip* linkdrop: we verwachten hier een samenvatting van waar het over gaat en waarom het relevant is voor de discussie. Meme's voegen daarbij niets toe voor een discussie, probeer het serieus te houden

[ Voor 87% gewijzigd door polthemol op 30-01-2025 07:26 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:08
Jerie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:56:
[...]

Rusland? Momenteel? Die zijn bezig met oorlogseconomie hun pensioentjes op te smikkelen.
ja maar deze oorlog was al 23 jaar 'in the making' toen Putin aan de macht kwam. dit soort regimes maken plannen voor de lange termijn en hebben een visie (je kan het er mee eens zijn of niet) in Democratieën is die visie hooguit 4 jaar (of korter, verkiezingen komen er immers weer aan dan wil je de 'hardwerkende nederlander' immers naar de mond praten.

hier in NL zijn geen langetermijnsplannen, niemand denkt verder dan zijn eigen regeerperiode, hebben ze in China geen last van :P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
emeralda schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:57:
De NAVO is Europa en de vijand is Rusland. Het zal de EU aan zijn reet roesten om een zeeslag te leveren in de South China sea.
Daarom hoeft voor ons de norm niet naar 5%.
het treft dat het verdragsgebied slechts Europa, Noord Amerika, Turkije, eilanden in de Noordelijke Atlantische ocean (alles boven de kreeftskeerkring) betreft, de hoeven niet in actie te komen buiten die gebieden.

dus een aanval op Hawaii betekent een aanval op Amerika echter dat is niet noord Amerika dus wij hoeven niks.

Idem voor de eilanden die Groot-Britannië heeft in de zuidelijke ocean voor de kust van bv Argentinië. hoeven we ook niks mee te doen als die worden aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jerie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:56:
[...]

En ook @HEY_DUDE.

Ik zeg ook expliciet niet dat het beter is. Ik zeg alleen dat ze een duurzamer langetermijnvisie hebben.

Ze gaan niet van verkiezing naar verkiezing maar stippelen een plan uit en gaan ermee aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
MikeyMan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:26:
[...]

En ook @HEY_DUDE.

Ik zeg ook expliciet niet dat het beter is. Ik zeg alleen dat ze een duurzamer langetermijnvisie hebben.

Ze gaan niet van verkiezing naar verkiezing maar stippelen een plan uit en gaan ermee aan de slag.
Wat is dan de lange termijn visie van Rusland? In de EU en de westerse landen committeren we ook aan verdragen waar je duidelijk een lange termijn visie ziet. Denk aan handel, klimaatbeleid, militair (NAVO) etc. Bij Rusland ken ik dat eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:28

Yucon

*broem*

Delerium schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:58:
[...]

In principe kan je wegens meineed worden vervolgd indien je de eed schendt. In Amerika is gebleken dat Trump volstrekt vogelvrij is.

Sterker nog, ik beweer dat het hernoemen van de golf van Mexico of het willen hebben van Groenland een loyaliteitstest is; je gaat erin mee of je ligt eruit. Alle bezwaren van dien, je doet mee of je ligt eruit. Op den duur hou je niet zozeer jaknikkers over, maar mensen die alle opdrachten opvolgen die je maar kan verzinnen. Een heropend concentratiekamp in Guantánamo Bay, zoals net is goedgekeurd door het congres voor 30k man kan je nog aanzienlijk erger maken dan het al klinkt; er is niemand meer die tegengas gaat geven. Zo vogelvrij is Trump inmiddels.
In dit opzicht vind ik het wel apart dat het leger uitgezonderd was van de ambtenarenreductie. Ik begrijp wel dat hij graag een sterk leger houdt, maar dit was de gelegenheid bij uitstek om tegenstanders in het leger hun biezen te laten pakken. Dat maakt de kans kleiner dat het leger later nog eens dwars zou gaan liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56
Yucon schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:43:
[...]

In dit opzicht vind ik het wel apart dat het leger uitgezonderd was van de ambtenarenreductie. Ik begrijp wel dat hij graag een sterk leger houdt, maar dit was de gelegenheid bij uitstek om tegenstanders in het leger hun biezen te laten pakken. Dat maakt de kans kleiner dat het leger later nog eens dwars zou gaan liggen.
Het leger is veel te populair onder maga's. Elke bezuiniging er op is een politieke doodzonde bij de Republikeinen.
Wat vreemd is, want er by far het meeste te halen, ook aan inefficientie en duistere boekhouding.

Reduceer het budget met 20% en je hebt geld voor universal healthcare en gratis goede scholing/universiteiten inclusief "studiebeurs", en bent nog steeds by far het grootste leger ter wereld.
Maar nee.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:26:
[...]

En ook @HEY_DUDE.

Niet helemaal ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:47
Trump signs settlement agreement with Meta, source says
President Trump signed a settlement agreement at the White House Wednesday to end the lawsuit he brought against Meta after the company suspended his account in the aftermath of the January 6 attack on the Capitol, according to a person familiar with the matter.

Trump signed the agreement that, according to a preliminary draft, requires Meta to pay out roughly $25 million, $22 million of which will go to a fund for Trump’s forthcoming presidential library. The remaining amount goes to attorneys’ fees and the other plaintiffs, a person familiar with the matter said.
Dit heet in de VS gewoon pay for play - betalen voor toegang tot het Witte Huis. Trump gebruikt zijn macht om Facebook af te persen, en/of Facebook betaalt gewoon om in het gevlij van Trump te komen.

Ik wil wel even helder zijn. De vorige 44 presidenten zouden voor zo'n grapje keihard zijn afgezet. Een beter voorbeeld van corruptie kan ik eigenlijk niet verzinnen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 01:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Helixes schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 08:27:

[...]

Dit heet in de VS gewoon pay for play - betalen voor toegang tot het Witte Huis. Trump gebruikt zijn macht om Facebook af te persen, en/of Facebook betaalt gewoon om in het gevlij van Trump te komen.

Ik wil wel even helder zijn. De vorige 44 presidenten zouden voor zo'n grapje keihard zijn afgezet. Een beter voorbeeld van corruptie kan ik eigenlijk niet verzinnen.
Ik werd al ietwat onpasselijk tijdens de inauguratie. Dat de 'heren' zo prominent aanwezig waren. Het was op tv weliswaar maar vond het toen allemaal al heel hard stinken. :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Zwelgje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 05:16:
[...]

ja maar deze oorlog was al 23 jaar 'in the making' toen Putin aan de macht kwam. dit soort regimes maken plannen voor de lange termijn en hebben een visie (je kan het er mee eens zijn of niet) in Democratieën is die visie hooguit 4 jaar (of korter, verkiezingen komen er immers weer aan dan wil je de 'hardwerkende nederlander' immers naar de mond praten.

hier in NL zijn geen langetermijnsplannen, niemand denkt verder dan zijn eigen regeerperiode, hebben ze in China geen last van :P
Nederland heeft genoeg lange termijn dingen gedaan onder democratie toen we niet volledig onder de macht van de neoliberale partijen zaten. Die enkel kapitaal dienen waardoor ze de werkelijke problemen niet kun aanpakken en we rollen van het ene drama ding naar het andere waardoor we nooit toe komen aan een analyze van hoe het heeft kunnen gebeuren want we worden afgeleid met het volgende drama ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HEY_DUDE schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:41:
[...]

Wat is dan de lange termijn visie van Rusland? In de EU en de westerse landen committeren we ook aan verdragen waar je duidelijk een lange termijn visie ziet. Denk aan handel, klimaatbeleid, militair (NAVO) etc. Bij Rusland ken ik dat eigenlijk niet.
Nouja, das duidelijk toch. Putin wil terug naar het grote Rusland. Dus de baltische staten en Oekraïne er weer bij.

Dat ie zich een beetje verkeken heeft op z'n eigen slagkracht en de weerstand vanuit Oekraïne doet aan het plan zelf weinig af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

[...]

Een verkapte donatie richting Trump's 'presidential library' die wel in bepaalde mate aftrekbaar is ( want minder winst voor Meta, al is dat maar een druppel op een gloeiende plaat ) anders dan een directe donatie vanuit Meta richting de verkiezingscampagne?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zien we dit ok tot een succes leiden? Mooi plan, helemaal voor, maar de huidige populistische nationale parlementen gaan hier nog wel een stokje voor steken. Kijk naar een Trump die zich direct terugtrekt uit allerlei klimaatverbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
MikeyMan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:34:
[...]

Nouja, das duidelijk toch. Putin wil terug naar het grote Rusland. Dus de baltische staten en Oekraïne er weer bij.
Een langetermijnplan hebben wil nog niet zeggen dat het haalbaar/bestendig is.
Oorlog voeren is duur, en Rusland's GDP is kleiner dan die van California https://www.ncesc.com/geo...ornia-richer-than-russia/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 23:39

Seraphin

Meep?

Delerium schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:58:
[...]

Het zou mij niets verbazen als dit soort relatief onschuldige, maar wel theatrale / impactvolle "brainfarts" inderdaad zijn bedoeld om loyaliteit af te dwingen. Tegenstribbelaars worden gezuiverd, waarna het volgende, nog iets extremere, plan wordt gelanceerd waar iedereen weer voor in de bres mag springen Herhaal dit een paar keer en je houdt een cirkel van absoluut loyalen over (we zeggen natuurlijk niets over de competentie van die loyalen).

offtopic:
Je gebruikt het woord "vogelvrij" verkeerd. Iemand die vogelvrij is, kan juist door jan en alleman worden aangesproken / afgerekend. De term waar jij naar zoekt is "Trump staat boven de wet" .

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

Trump's presidential library :D
Ik weet dat het een gewoonte is dat presidenten zo'n ding oprichten, maar bij Trump kan ik niet veel titels verzinnen die er thuis zouden horen, behalve How to lose friends and alienate people 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51

[...]

Even mierenneuken maar zijn het niet de vorige 43 presidenten .
Grover Cleveland was de 22ste en 24ste president.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:56
Dido schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:00:
[...]

Ik weet dat het een gewoonte is dat presidenten zo'n ding oprichten, maar bij Trump kan ik niet veel titels verzinnen die er thuis zouden horen, behalve How to lose friends and alienate people 8)7
Daar staan niet zijn persoonlijke favoriete boeken in, maar ook alle documenten en andere memorabele zaken, zoals staatsbezoek-foto's.
Ik denk dat in die van Obama ook de foto zit van hoe hij in de OPS-room zit te kijken naar de arrestatie van Osama bin Laden, bijv.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 01:31

ManiacsHouse

Scheisse!

DropjesLover schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Daar staan niet zijn persoonlijke favoriete boeken in, maar ook alle documenten en andere memorabele zaken, zoals staatsbezoek-foto's.
Ik denk dat in die van Obama ook de foto zit van hoe hij in de OPS-room zit te kijken naar de arrestatie van Osama bin Laden, bijv.
Executie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DropjesLover schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Of een hele Air Force 1

Afbeeldingslocatie: https://grouptourmagazine.com/wp-content/uploads/2020/10/ReaganAirForceOnePavilion.jpg

Aanrader als je in de buurt bent. Die van Trump zal wel een hele kermis worden. Maar statistisch gezien zal hij hem waarschijnlijk zelf niet meer meemaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

offtopic:
Aangezien er toch onzedlijk gedaan wordt met mieren: dat vliegtuig is niet Airforce 1, aangezien "Airforce 1" de aanduiding is van het luchtmachtvliegtuig waarin de POTUS zich op dat moment bevindt. Als ie in een helikopter van de marine zit, dan heet dat ding Navy 1.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:47
Napo schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:34:
Een verkapte donatie richting Trump's 'presidential library' die wel in bepaalde mate aftrekbaar is ( want minder winst voor Meta, al is dat maar een druppel op een gloeiende plaat ) anders dan een directe donatie vanuit Meta richting de verkiezingscampagne?
De Republikeinen zaten anders bovenop Hillary Clinton, toen bleek dat ze bereid was überhaupt te spreken met gulle donoren aan de Clinton-Turner foundation. Dat was reden tot een groot congressioneel onderzoek.

Ik ben niet met je eens dat Trump hier goed zit. Sowieso, schijn van belangenverstrengeling is niet te onderscheiden van daadwerkelijke belangenverstrengeling. Schijn van corruptie het zelfde. En we kennen Trump. Ik denk niet dat deze zaak hopeloos was voor Facebook. Maar ik kan je op een briefje geven dat er, impliciet of expliciet, ofwel machtsmisbruik is gemaakt - danwel sprake is van financiële corruptie. Als het niet beide is.

Voldoende stof voor een impeachment procedure. En dat is in anderhalve week al de derde reden.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Dido schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:00:
[...]

*knip* niet de HK hier

[ Voor 7% gewijzigd door polthemol op 30-01-2025 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
ArgantosNL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:04:
[...]

Nederland heeft genoeg lange termijn dingen gedaan onder democratie toen we niet volledig onder de macht van de neoliberale partijen zaten. Die enkel kapitaal dienen waardoor ze de werkelijke problemen niet kun aanpakken en we rollen van het ene drama ding naar het andere waardoor we nooit toe komen aan een analyze van hoe het heeft kunnen gebeuren want we worden afgeleid met het volgende drama ding.
ha, ja vroeger idd, voor eind jaren 80 toen we zo nodig alles moesten privatiseren.

ben het met je eens, het was er wel maar is er niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
$22 million of which will go to a fund for Trump’s forthcoming presidential library

Een beter voorbeeld van corruptie kan ik eigenlijk niet verzinnen.
Een trump Library (guttegut :X)
Z'n hoofd op Mt Rushmore
Het wachten is op trump Avenue

Vanitas vanitatum, omnia vanitas
Net als geklieder van grafity vandalen blijven dat soort dingen straks nog decenia na zijn dood de publieke ruimte ehr... opsieren.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

Aids-bestrijding De Amerikaanse regering zet een streep door een groot deel van de aids-bestrijding wereldwijd. Ondanks latere verzachtingen zijn de effecten al merkbaar. „Dat het zo onmenselijk zou zijn, hadden we niet verwacht.”

Eén warrig besluit van de Amerikaanse regering en de hiv-bestrijding over de hele wereld ligt plat. Eerder deze week kondigde de Amerikaanse overheid aan te stoppen met het financieren van anti-aidsprogramma PEPFAR. Daarmee worden hiv-medicijnen, -tests en -preventieprojecten gefinancierd. Die mededeling is sindsdien deels verzacht door de regering zelf en tijdelijk opgeschort door een federale rechter.

Medewerkers van lokale projecten hebben vanuit de VS te horen gekregen dat ze niet met de pers mogen praten.

Meer: bron nrc

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 30-01-2025 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
Zwelgje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:28:
[...]

ha, ja vroeger idd, voor eind jaren 80 toen we zo nodig alles moesten privatiseren.

ben het met je eens, het was er wel maar is er niet meer
De stuur vorm is niet het probleem het is de stuur man, en helaas hebben we nu overal zelfde soort stuurmannen staan die allemaal totaal niets kunnen tegen figuren zoals trump die populistische retoriek misbruiken(misbruiken omdat ze zelf niet van plan zijn de problemen op te lossen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Helixes schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:58:
[...]

Ik ben niet met je eens dat Trump hier goed zit.

[...]
Aangezien je dit benoemt, ik zeg niet dat Trump hier goed zit noch is dat iets wat ik wil impliceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een presidential library gaat over de president. Niet over de boeken die hij graag las. Alle presidenten sinds Roosevelt tot en met Obama (nog niet open) hebben er een. Trump en Biden gaan er ook nog een krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 30-01-2025 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Winkiller schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:29:
Eén warrig besluit van de Amerikaanse regering en de hiv-bestrijding over de hele wereld ligt plat. Eerder deze week kondigde de Amerikaanse overheid aan te stoppen met het financieren van anti-aidsprogramma PEPFAR. Daarmee worden hiv-medicijnen, -tests en -preventieprojecten gefinancierd. Die mededeling is sindsdien deels verzacht door de regering zelf en tijdelijk opgeschort door een federale rechter.
Yikes. Ik zie het de Trump regering straks nog doen dat ze de verkoop van condooms gaan verbieden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Yikes. Ik zie het de Trump regering straks nog doen dat ze de verkoop van condooms gaan verbieden. :X
Zou heel goed kunnen, hij heeft samen met veel andere Repubikeinen al vaker tegen contraceptie (waaronder condooms ook vallen) gestemd omdat het ook voor abortus zou kunnen worden gebruikt:
The majority of the Republican members of Congress (including Senator Vance) either opposed or abstained from voting on the Right to Contraception Act. Project 2025 characterizes some emergency contraception pills—a contraceptive that prevents pregnancy after sex by preventing or delaying ovulation, as a “potential abortifacient.”
Zie https://www.kff.org/women...s-on-reproductive-health/

Van dezelfde bron:
Access to contraception has emerged as another health care issue in this year’s election where Vice President Harris and former President Trump have different records. Vice President Harris’ call for reproductive freedom includes access to contraception, and her support on this issue extends back to her time before she became Vice President. Since the Dobbs decision, the Biden-Harris Administration issued executive orders reiterating support for contraception and directing various federal agencies and regulators to assure that access to the full range of contraceptive services and supplies is safeguarded. Trump’s Administration issued multiple regulations that placed restrictions on the availability of funding for contraception. During his campaign, he initially expressed that states could restrict access to contraceptives, but shortly afterwards, also said that he would not support this.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DropjesLover schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:47:
[...]
Reduceer het budget met 20% en je hebt geld voor universal healthcare en gratis goede scholing/universiteiten inclusief "studiebeurs", en bent nog steeds by far het grootste leger ter wereld.
Maar nee.
Voor de gezondheidszorg niet eens nodig. Stop met het huidige systeem en ga voor universal healthcare waarbij je geld over zal houden. Universal healthcare is goedkoper dan wat ze nu hebben. Er blijven extreme bedragen hangen bij aandeelhouders en rijke CEO's. Miljarden worden ook uitgegeven aan reclames en boekhouding. Alle mensen die nu stinkend rijk worden willen dit niet en daarom gebeurt het ook niet, maar het kan dus beter waarbij het voor iedereen toegangkelijk is waarbij het ook nog goedkoper is. De VS geeft meer uit per peroon dan welke ander land dan ook, alleen ongeveer de helft van het geld blijft hangen in onzin waar mensen rijk van worden tegenover een land als dat van ons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
Teh F, ik zit veel op bv social media rond te kijken altijd en zag deze overwinning voor Trump weer aankomen. Wat mij een idee geeft wel de realiteit te zien.
Maar ik schrik van de massale reacties die fascisme, duitsland in de jaren 30, de haat, "concentratiekampen", imperialisme zwaar aanmoedigen en toejuichen... Een totaal parallelle wereld die voor maga de werkelijkheid is.
Het lijkt echt mogelijk geworden. Stap voor stap textbook stuff.
We moeten als europa echt samen sterk blijven staan, Amerika, Rusland, China, Iran, de hele wereld gaat ons nog harder proberen uit elkaar te trekken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BadRespawn
Deels al aan de orde geweest, maar voor zover ik weet nog niet het de facto opheffen vd Transportation Security Administration die gaat over veiligheid in de luchtvaart. En dat pal voordat er een mid-air collision is tussen een lijnvlucht en een militaire helicopter bij Reagan National Airport.

https://www.arlnow.com/20...ed-near-national-airport/
YouTube: Potomac plane crash: Rescue operation underway near DC airport after...

Trump Guts Key Aviation Safety Committee, Fires Heads Of TSA, Coast Guard
The committee will technically continue to exist, but it won't have any members to carry out the work of examining safety issues at airlines and airports.
Jan 22, 2025
https://www.huffpost.com/..._67912023e4b039fc12780c73
President Donald Trump moved quickly to remake the Department of Homeland Security Tuesday, firing the heads of the Transportation Security Administration and Coast Guard before their terms are up and eliminated all the members of a key aviation security advisory group.

The aviation security committee, which was mandated by Congress after the 1988 PanAm 103 bombing over Lockerbie, Scotland, will technically continue to exist but it won’t have any members to carry out the work of examining safety issues at airlines and airports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
BadRespawn schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:07:
Deels al aan de orde geweest, maar voor zover ik weet nog niet het de facto opheffen vd Transportation Security Administration die gaat over veiligheid in de luchtvaart. En dat pal voordat er een mid-air collision is tussen een lijnvlucht en een militaire helicopter bij Reagan National Airport.
Mogelijk na een zakelijk gesprek / ring kus moment met de CEO van Boeing, dat de geldende veiligheidsnormen worden opgelijkgetrokken met die van Boeing :P :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

TSA-medewerkers zijn ook douanebeambten op de luchthavens. Ik was in de veronderstelling dat Trump de grenzen wilde sluiten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Mutatie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:56:
Teh F, ik zit veel op bv social media rond te kijken altijd en zag deze overwinning voor Trump weer aankomen. Wat mij een idee geeft wel de realiteit te zien.
Maar ik schrik van de massale reacties die fascisme, duitsland in de jaren 30, de haat, "concentratiekampen", imperialisme zwaar aanmoedigen en toejuichen... Een totaal parallelle wereld die voor maga de werkelijkheid is.
We moeten als europa echt samen sterk blijven staan, Amerika, Rusland, China, Iran, de hele wereld gaat ons nog harder proberen uit elkaar te trekken...
Offtopic hier maar lees ook vandaag dat de voorvrouw van AFD daadwerkelijk heeft opgeroepen tot het deporteren van 'buitenlanders' waarin 'buitenlanders' ook een Duitse nationaliteit kunnen hebben, maar immigrant zijn,

Trump wil vooral show maar het zal hem een zorg zijn hoeveel illegalen gedeporteerd worden. Zolang Dr. Phil maar embedded is bij die ene ICE unit. De vraag is of de mensen onder Trump er daadwerkelijk werk van willen maken, daar lijkt het misschien wel op nu. Het zal snel blijken dat deportaties lastig zijn. En dan komt er een plan om mensen te concentreren in kampen. Zie het Quantanamo bay plan. Die kampen zijn lastig te beheersen en beperkt in capaciteit en dan moet je wat anders. Bijvoorbeeld mensen deporteren naar een ander 3e land bijvoorbeeld Madagascar. Zover is het politieke denken nu al. Als dat ook allemaal weer lastig blijkt, wat blijft er dan nog over. Wat is dan de eindoplossing?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bericht van vannacht:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:xjc7mkotpenvhh6ffewkdpyn/bafkreico246s7fh4zr2u62uihcffq52arsmp72iy4xqerzjbc4v4wzng4i@jpeg

Dit is de Amerikaanse President. Niets over de slachtoffers van dit tragische ongeval, alleen wat vage gedachtekronkels gevolgd door "NOT GOOD!!!". Zeg dan niets :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

user109731 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:38:
Bericht van vannacht:

[Afbeelding]

Dit is de Amerikaanse President. Niets over de slachtoffers van dit tragische ongeval, alleen wat vage gedachtekronkels gevolgd door "NOT GOOD!!!". Zeg dan niets :X
Waarbij hij tussen de regels door ook nog eens insinueert dat die helikopter met opzet op dat vliegtuig is ingevlogen. Complotwappies op social media gaan daar ook al compleet op los. |:(

Moet hij vooral even niet vergeten dat het een militaire helikopter is en die manschappen uiteindelijk direct onder zijn bevel stonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:25
Bericht van vannacht:

[Afbeelding]

Wie zal hij onder de bus gooien? Minister van Defensie, of minister van transport (allebei grappig genoeg voormalig presentatoren van Fox)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mutatie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:56:
Je kunt je afvragen hoeveel daarvan nog echt is. Veel 'gebruikers' zijn bots of zelfs betaalde trollen/provocateurs/influencers, bepaalde extreme uitingen krijgen meer zichtbaarheid terwijl matige of aanmatigende uitingen worden verstopt door het algoritme of zelfs gericht doelwit worden van rapportagecampagnes van statelijke actoren.

Sociale media is een ziekte, dat moet je sowieso niet meer serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Bericht van vannacht:

[Afbeelding]

Ik vraag me af of men dit soort dingen niet door een LLM laat schrijven. Ik denk dat je dan dezelfde onzin krijgt.

Wat betreft Groenland:

Duizenden meren in Groenland kleuren in korte tijd bruin en stoten CO2 uit

Het is dus helemaal niet in hun belang om onder het juk van een klimaatonkenner te vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerie op 30-01-2025 16:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
dakka schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Wie zal hij onder de bus gooien? Minister van Defensie, of minister van transport (allebei grappig genoeg voormalig presentatoren van Fox)
C: De Biden administration.

[ Voor 34% gewijzigd door Jerie op 30-01-2025 16:36 . Reden: Sorry, verkeerde gequote ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BadRespawn
“A Weak President”: Trump’s Chaos Strategy Implodes in Epic OMB Fiasco
https://newrepublic.com/a...-implodes-epic-omb-fiasco
As Trump backtracks on his funding freeze, the author of a new piece on his “chaos strategy” explains why this is already failing—and how it reveals him as both authoritarian and weak.
On Wednesday, Donald Trump’s administration rescinded the Office of Management and Budget memo that instituted his disastrous funding freeze, an apparent surrender amid a national outcry. Soon after, Trump pushed a bizarre lie about $50 million supposedly being spent on condoms for Hamas in Gaza. These kinds of things are often described as a “flood the zone” strategy, in which Trump throws so many lies and abuses of power at us that we can’t keep up. But what if this approach is more likely to backfire?...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Pimmuz

Roar

Nu bij de persconferentie over de crash ook alles afschuiven op Obama & Biden man wat is die kerel zuur (en heel erg kaal blijkbaar zie ik nu) ipv dat je even de politiek eruit laat en vooral op de slachtoffers focused.

Triest heel erg triest.

Ohja tuurlijk komt dit door DEI haha begint lachwekkend te worden staat alleen maar anderen de schuld te geven.

En dan komen de kontelikkers aan de beurt is dit echt wat ik kijk of satire op Netflix 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Pimmuz op 30-01-2025 17:43 . Reden: pffff ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Jerie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:35:
[...]

C: De Biden administration.
Bingo :+
Zonder bewijs leek Trump te suggereren dat de schuld bij de legerhelikopter ligt en waarschijnlijk niet bij de luchtverkeersleider. Het passagiersvliegtuig "deed alles goed", zei hij. "Ik snap niet hoe de helikopterpiloot het vliegtuig niet zag."

Vervolgens probeerde Trump het beleid van eerdere Democratische regeringen de schuld te geven van de crash. "We moeten de hoogste normen hanteren voor degenen die in ons luchtvaartsysteem werken", zei hij. Trump beweerde dat die normen onder zowel de Democratische president Barack Obama als voormalig president Joe Biden waren verlaagd.

Volgens Trump zouden in het kader van diversiteitsbeleid mensen met een beperking en psychische problemen aangenomen zijn voor functies als luchtverkeersleider. Daarvoor leverde hij geen bewijs. "Het had zomaar gekund", antwoordde hij op de vraag of het diversiteitsbeleid de oorzaak is van de botsing.
bron: https://www.nu.nl/buitenl...ash-washington.html#nujij

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik zit me vaak in te houden in dit topic, maar Trump is echt een volslagen randdebiel.

offtopic:
Sue me!

per aspera ad astra

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zwelgje
LAD93 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Ik zit me vaak in te houden in dit topic, maar Trump is echt een volslagen randdebiel.

offtopic:
Sue me!
niemand weet meer van luchtverkeersleiding dan hij hé ;)

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
(:+ slechts 50% goed want hoe kon ik Obama vergeten.)

Tja, hij blijft voorspelbaar (ook weer niet, want Obama :P). Je moet je gewoon inlezen in hoe een narcist denkt. Hij maakt nooit een fout. Want hij is perfect. Of althans, dat is het beeld dat hij van zichzelf wil schetsen. Waarom? Hij kan niet tegen kritiek, en alles draait om hem. Fragiel ego (dat men ook streelt), is iets misgegaan in z'n beginjaren van z'n jeugd, vader-zoon relatie o.i.d. Dat laatste zie je ook terug bij Poetin. Daarom mogen ze elkaar ook. Voelt gewoon vertrouwt. Zelfde trauma meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

Jerie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:02:
[...]

(:+ slechts 50% goed want hoe kon ik Obama vergeten.)

Tja, hij blijft voorspelbaar (ook weer niet, want Obama :P). Je moet je gewoon inlezen in hoe een narcist denkt. Hij maakt nooit een fout. Want hij is perfect. Of althans, dat is het beeld dat hij van zichzelf wil schetsen. Waarom? Hij kan niet tegen kritiek, en alles draait om hem. Fragiel ego (dat men ook streelt), is iets misgegaan in z'n beginjaren van z'n jeugd, vader-zoon relatie o.i.d. Dat laatste zie je ook terug bij Poetin. Daarom mogen ze elkaar ook. Voelt gewoon vertrouwt. Zelfde trauma meegemaakt.
Misschien heeft hij ook wel een geheime borderline stoornis, letterlijk en ook figuurlijk. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Maar :?
Zonder bewijs leek Trump te suggereren dat de schuld bij de legerhelikopter ligt en waarschijnlijk niet bij de luchtverkeersleider.
Volgens Trump zouden in het kader van diversiteitsbeleid mensen met een beperking en psychische problemen aangenomen zijn voor functies als luchtverkeersleider. Daarvoor leverde hij geen bewijs. "Het had zomaar gekund", antwoordde hij op de vraag of het diversiteitsbeleid de oorzaak is van de botsing.
Welke van de 2 is het nou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:30:
[...]

Maar :?

[...]

[...]

Welke van de 2 is het nou?
Ooit gehoord van het concept 'throw shit at the wall and see what sticks'?
Pagina: 1 ... 18 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.