[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.423.371 views

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Delerium schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:04:
Het is in ieder geval duidelijk dat de soevereiniteit van een ander land niet echt meer interessant is. En ook dat Trump als een echte maffiabaas 'zijn' bedrijven graag beschermt.... en de rekening volgt later.

Wat is de VS ver afgegleden, hoe gaat dat eindigen? (in ieder geval niet met midtermverkiezingen in 2026 en een correctie)
Maakt het uit? Dat vraag ik me steeds vaker af.

Ik zou meer energie steken in het zo snel mogelijk onafhankelijk worden van de EU. We weten dat dictaturen meestal bezwijken onder slechte economische omstandigheden. Dus laat de VS maar lekker afglijden tot het geen economische macht meer heeft, in dit tempo kan dat weleens sneller gaan dan we nu denken. En ondertussen moet de Unie alles doen wat nodig is voor onafhankelijkheid.

It’s the economy, stupid!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:43
DropjesLover schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:58:
[...]

Hoewel het zeker goed is om mensen in nood te helpen, ben ik toch niet helemaal fan van gigantische en de extreem lange duur van programma's zoals USAID (op acute medische hulp en langdurige ondersteuning zoals inentingen na).
USAID doet deed zowel noodhulp als lang lopende programma's zoals boeren ondersteunen om ze aan te moedigen over te schakelen van drugs verbouwen (coca) naar voedsel verbouwen.
Ze doen deden ook verstrekken van voorbehoedsmiddelen tbv gezinsplanning en verspreiding van SOA tegengaan.
Door opheffen van USAID ligt alles stil.
Het maakt in mijn ogen gebieden en landen continu afhankelijk, verhindert het op eigen benen staan van mensen, gebieden en landen. Het is ordinaire voedsel-dumping tegen bodemprijzen waardoor de interne markt weggeconcurreerd wordt.
Voedsel-dumping tegen bodemprijzen waardoor de interne markt weggeconcurreerd wordt gaat buiten nood/ontwikkelingshulp om, via handelsverdragen en vrije markt.

Trump II - Project 2025 tracker

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Na de invoering van de "specialized" National Guard als club zonder verantwoordelijkheden wil men nu ook de doodstraf invoeren in (vooralsnog) Washington DC onder federaal recht, terwijl het onder lokale wetgeving geen gewoonte is:
Washington DC's death penalty was nullified by the Supreme Court in 1972 and repealed by the city council in 1981.

Decades later, in 2002, the city's residents voted overwhelmingly against capital punishment in a referendum placed on local ballots by the Republican-controlled US Congress.
De minister van het Department of War zal er vast tevreden mee zijn.

Nogmaals: als alle voorbereidingen worden getroffen om een oorlogsmachine te worden in binnen- en buitenland, moet je dit dan serieus nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 26-08-2025 22:27 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:22

Amphiebietje

In de blubber

Klinkt alsof de National guard wordt omgevormd tot doodseskaders...nou ja, in elk geval op papier.

Ik vermoed dat redelijk wat professionele militairen bezwaar zullen hebben tegen eigen burgers aanvallen, en de MAGA-mafklappers die online graag tirades afsteken met bedreigingen tegen alles wat hen niet zint zijn voornamelijk keyboard warriors.

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:53
Amphiebietje schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:46:
Ik vermoed dat redelijk wat professionele militairen bezwaar zullen hebben tegen eigen burgers aanvallen
Dat is uiteraard de bedoeling, dat men bezwaar maakt.. Kan je die eruit hoepelen en houdt je de loyalen over.

Bereken je warmteverlies

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Door Trump benoemde rechter (tijdens Trump I) wijst rechtszaak tegen rechters af:

https://www.theguardian.c...it-maryland-judges-tossed
A federal judge on Tuesday dismissed an unprecedented lawsuit filed by the Trump administration earlier in the summer against all 15 judges serving on Maryland’s federal district court – a case that opposed pausing some deportations from the state.

In a 37-page ruling, US district judge Thomas Cullen of Virginia’s western district – who was nominated and confirmed to his position during Donald Trump’s first presidency – wrote that “any fair reading of the legal authorities cited by defendants leads to the ineluctable conclusion that this court has no alternative but to dismiss”.

“To hold otherwise,” Cullen added, “would run counter to overwhelming precedent, depart from longstanding constitutional tradition, and offend the rule of law.”
Waarschijnlijk zal Trump hem binnenkort proberen te verwijderen.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:06
Wanneer begint de selectie op Blauwe ogen en blond haar ?

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:50
Bvanham schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:22:
Wanneer begint de selectie op Blauwe ogen en blond haar ?
Is al lang begonnen, kijk naar alle vrouwen in posities rondom Trump.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
P-Rock schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:43:
...
van de moderator: noem mensen gewoon bij hun naam, ongeacht je emoties over die persoon
Ik weet niet hoe Trump in dit berichtje werd genoemd, maar in het AD van vandaag:
Volgens The New York Times ziet Newsom zijn account als een spiegel voor Trump, die hem steevast 'Newscum' noemt - waarin scum staat voor tuig. Newsom en zijn team vinden dat hun posts vooral laten zien hoe belachelijk Trumps grootspraak en warrige taal eigenlijk zijn.
En we weten wel dat Trump voor zijn tegenstanders al heel lang allerlei namen of kreten gebruikt.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-11 17:29
W1ck1e schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:29:
[...]

Ik weet niet hoe Trump in dit berichtje werd genoemd, maar in het AD van vandaag:

[...]

En we weten wel dat Trump voor zijn tegenstanders al heel lang allerlei namen of kreten gebruikt.
*knip* commentaar op moderatie gaat per DM

[ Voor 24% gewijzigd door polthemol op 27-08-2025 10:17 ]

• P-Rock
dawg schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Maakt het uit? Dat vraag ik me steeds vaker af.

Ik zou meer energie steken in het zo snel mogelijk onafhankelijk worden van de EU. We weten dat dictaturen meestal bezwijken onder slechte economische omstandigheden. Dus laat de VS maar lekker afglijden tot het geen economische macht meer heeft, in dit tempo kan dat weleens sneller gaan dan we nu denken. En ondertussen moet de Unie alles doen wat nodig is voor onafhankelijkheid.
I called it. De kontkruiperij van Rutte en Von der Leyen hebben geen enkel lange termijnseffect bij figuren zoals Donald Trump. Het is echt de waan van de dag bij hun. Het zou dus beter zijn om de aanval te kiezen, in plaats van slaafs achter Trump aan te hobbelen en steeds een veer in zijn achterste proberen te steken.

Nu wil hij weer de banden met die andere dictator, Kim Jong-un, aantrekken. Voor iemand die dikwijls 'America First!' als slogan bezigt, bemoeit hij zich wel erg veel met andere landen.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:14:
[...]
Het was niet noodzakelijk om exclusief Microsoft software te gebruiken, maar de lobby was enorm krachtig. Van Microsoft zelf tot aan al die consultancy bedrijven, ze pushen allemaal massaal de Microsoft producten.

Terwijl M365 helemaal niet noodzakelijk is voor de overheid en al helemaal niet voor defensie. Maar we maken blijkbaar graag gebruik van Amerikaanse technologie. Technologie waar je geen volledige controle over hebt, naast Amerikaanse software zitten we ook nog met Patriots en F35's waar we geen volledige controle over hebben.
Dit is ook wel een heel erg Nederlands dingetje hoor. Nederland idoliseert Amerika (en Israel) echt enorm. Daarom moest het destijds ook wel de F-35 worden. Die keuze opties waren puur voor de schijn.

En ja Microsoft heeft al die consultants helemaal ingepalmd. Wavestone, accenture, avenade. Hun bestaansrecht is gewoon het aanraden van Microsoft produkten omder het mom van "onafhankelijk advies". Maar ondertussen gewoon wij van WC eend. Ik hou er ook niet van om met die mensen te werken want je hoort gewoon het hele Microsoft sales verhaal er zo dik bovenop liggen.

Hopelijk wordt dit nu een beetje tegengegaan, is er tenminste nog iets goeds dat uit het hele trump verhaal komt.

Maar heeft Europa eigenlijk wel een alternatief voor de Patriot? Ik weet dat Rusland de S200 heeft. Maar Europa?

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 27-08-2025 09:59 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Llopigat schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:57:
[...]

Dit is ook wel een heel erg Nederlands dingetje hoor. Nederland idoliseert Amerika (en Israel) echt enorm. Daarom moest het destijds ook wel de F-35 worden. Die keuze opties waren puur voor de schijn.
AFAIK had dat voornamelijk te maken met die kernkoppen bij Volkel. De Amerikanen staan niet toe die onder vliegtuigen te hangen die niet Amerikaans zijn.

Chantage dus.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:13
P-Rock schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:56:
[...]

I called it. De kontkruiperij van Rutte en Von der Leyen hebben geen enkel lange termijnseffect bij figuren zoals Donald Trump. Het is echt de waan van de dag bij hun. Het zou dus beter zijn om de aanval te kiezen, in plaats van slaafs achter Trump aan te hobbelen en steeds een veer in zijn achterste proberen te steken.

Nu wil hij weer de banden met die andere dictator, Kim Jong-un, aantrekken. Voor iemand die dikwijls 'America First!' als slogan bezigt, bemoeit hij zich wel erg veel met andere landen.
Haast je langzaam is altijd al de modus operandi geweest van Europa.

Je kan daar veel van vinden maar ik zou nu zeker niet willen dat Europa nu van stijl verandert. Zeker niet meer 'amerikaans' worden, dat zou niet goed komen. In dergelijke stijl kan iemand als Trump er altijd nog weer een schep bovenop doen in de agressieve waanzin.

Met de Europese stijl kan hij niet zo goed om. Als het te lang duurt dan vergeet hij wat hij gezegd heeft of wat er afgesproken werd.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Llopigat schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:57:
[...]

En ja Microsoft heeft al die consultants helemaal ingepalmd. Wavestone, accenture, avenade. Hun bestaansrecht is gewoon het aanraden van Microsoft produkten omder het mom van "onafhankelijk advies". Maar ondertussen gewoon wij van WC eend. Ik hou er ook niet van om met die mensen te werken want je hoort gewoon het hele Microsoft sales verhaal er zo dik bovenop liggen.

Hopelijk wordt dit nu een beetje tegengegaan, is er tenminste nog iets goeds dat uit het hele trump verhaal komt.

Maar heeft Europa eigenlijk wel een alternatief voor de Patriot? Ik weet dat Rusland de S200 heeft. Maar Europa?
offtopic:
Avanade is primair een Microsoft partner (joint-venture tussen MSFT en Accenture zelfs) dus op zich niet gek dat ze MSFT producten aanraden ;)

per aspera ad astra

• P-Rock
Wozmro schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Haast je langzaam is altijd al de modus operandi geweest van Europa.

Je kan daar veel van vinden maar ik zou nu zeker niet willen dat Europa nu van stijl verandert. Zeker niet meer 'amerikaans' worden, dat zou niet goed komen. In dergelijke stijl kan iemand als Trump er altijd nog weer een schep bovenop doen in de agressieve waanzin.

Met de Europese stijl kan hij niet zo goed om. Als het te lang duurt dan vergeet hij wat hij gezegd heeft of wat er afgesproken werd.
Trump heeft het geheugen van een vergiet; Die is de volgende dag alweer vergeten wat voor een onzin hij allemaal heeft uitgebraakt. Daarom dat lange termijnafspraken geen enkel effect hebben. Het is maar net hoe de wind staat en wat hem wordt ingefluisterd. Maar de slappe houding van de Europese Unie ten opzichte van Trump's geraaskal moet eens een keer afgelopen zijn.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

PinusRigida

I put the p in pool.

P-Rock schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:56:
[...]
...
Voor iemand die dikwijls 'America First!' als slogan bezigt, bemoeit hij zich wel erg veel met andere landen.
Da's inspiratie gaan opdoen, tips 'n tricks vragen van hoe zij hun positie als ultieme allesoverheerser hebben kunnen bemachtigen en behouden.
We weten ondertussen al dat dat exàct is wat hij in gesprekken met Putin doet. Het is geen toeval dat Putin en Kim Jong Un z'n grote voorbeelden van een "sterke leider" zijn.

Hij wil dit voor zichzelf, hij wil ultieme, allesomvattende macht over gans het land.

Hij heeft immers nog wel wat werk; er zijn nl. nog critici, hij stuurt er nu z'n FBI al achteraan maar ze gewoon laten "verdwijnen" zoals Putin of Jong Un met dissidenten en critici doen kan hij nog niet riskeren, nog niet. Maar dat is wel z'n natte droom. Complete macht, 100% onderdanigheid.

Er was een tijd dat dit soort berichten overdreven zouden zijn...
Helaas kunnen we dat nu niet meer zeggen.

- Hij heeft een groot deel van de Trump-kritische media al op de knieën gekregen d.m.v. rechtszaken
- Hij heeft z'n eigen Gesta... persoonlijke politiemacht (ICE) die without due process, mensen ontvoert, deporteert en opsluit in kampen, gewone mensen, arbeiders, families, vrouwen en kinderen... onder het mom van illegale migratie en criminaliteit bestrijden.
- hij heeft het leger in z'n eigen land gedeployed, om macht bij de staten (lees, dissidenten als democratische en natuurlijk Trumpkritische gouverneurs) weg te nemen én om een duidelijk signaal te sturen.
- de scholen en wat ze nog mogen en niet meer mogen onderwijzen hebben we al gehad
- Dan waren musea aan de beurt
- Niet loyale rechters laten "onderzoeken" = check; been there, done that
- en hij stuurt al lang aan op "geen verkiezingen meer"... heeft ie ook al letterlijk vernoemd, meermaals... ik gok zomaar dat dit zo'n volgende powergrab zal zijn.

Voor wie nog moest twijfelen: de VS ZIJN nu al een autocratie... ze zijn niet langer op weg ernaartoe, ze zijn er.

Hebben mensen nog meer tekenen nodig?!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:08

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
W1ck1e schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:29:
[...]

[...]

Laten we ons daarom ook niet tot dat niveau verlagen en eventuele kritiek op basis van inhoud doen en het zo ook verwoorden.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
polthemol schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Laten we ons daarom ook niet tot dat niveau verlagen en eventuele kritiek op basis van inhoud doen en het zo ook verwoorden.
Ik kan je volgen. Offline gebruik ik andere kreten voor Trump dan online.
Ik kan het wel waarderen dat Newsom zich wel "verlaagt" tot het nivo van Trump, En het is hilarisch hoe bijvoorbeeld Fox daar over spreekt, terwijl ze dat gedrag van Trump niet bekritiseren.

De reacties van de democraten in het verleden werkten volgens mij in ieder geval niet.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

PinusRigida schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

Da's inspiratie gaan opdoen, tips 'n tricks vragen van hoe zij hun positie als ultieme allesoverheerser hebben kunnen bemachtigen en behouden.
We weten ondertussen al dat dat exàct is wat hij in gesprekken met Putin doet. Het is geen toeval dat Putin en Kim Jong Un z'n grote voorbeelden van een "sterke leider" zijn.

Hij wil dit voor zichzelf, hij wil ultieme, allesomvattende macht over gans het land.

Hij heeft immers nog wel wat werk; er zijn nl. nog critici, hij stuurt er nu z'n FBI al achteraan maar ze gewoon laten "verdwijnen" zoals Putin of Jong Un met dissidenten en critici doen kan hij nog niet riskeren, nog niet. Maar dat is wel z'n natte droom. Complete macht, 100% onderdanigheid.

Er was een tijd dat dit soort berichten overdreven zouden zijn...
Helaas kunnen we dat nu niet meer zeggen.

- Hij heeft een groot deel van de Trump-kritische media al op de knieën gekregen d.m.v. rechtszaken
- Hij heeft z'n eigen Gesta... persoonlijke politiemacht (ICE) die without due process, mensen ontvoert, deporteert en opsluit in kampen, gewone mensen, arbeiders, families, vrouwen en kinderen... onder het mom van illegale migratie en criminaliteit bestrijden.
- hij heeft het leger in z'n eigen land gedeployed, om macht bij de staten (lees, dissidenten als democratische en natuurlijk Trumpkritische gouverneurs) weg te nemen én om een duidelijk signaal te sturen.
- de scholen en wat ze nog mogen en niet meer mogen onderwijzen hebben we al gehad
- Dan waren musea aan de beurt
- Niet loyale rechters laten "onderzoeken" = check; been there, done that
- en hij stuurt al lang aan op "geen verkiezingen meer"... heeft ie ook al letterlijk vernoemd, meermaals... ik gok zomaar dat dit zo'n volgende powergrab zal zijn.

Voor wie nog moest twijfelen: de VS ZIJN nu al een autocratie... ze zijn niet langer op weg ernaartoe, ze zijn er.

Ik wil daar alleen nog wel een opmerking bij maken. Trump is een tijdelijke 'koning'. Hij is gekozen door andere mensen als marionet in dit systeem. Trump zelf is bij lange na niet meer scherp genoeg van geest en op een leeftijd waarbij hij niet heel lang meer die rol zal vervullen. Het zijn de mensen rondom Trump heen die er echt bij betrokken zijn voor de langere duur.

Wat hij effectief doet doorvoeren zal hij wellicht doen uit eigen belang maar bij de gratie van de mensen rondom hem. Voor hen is het niet zo zeer van belang wie de democratie ontmanteld buiten dat het iemand is die wat het voor hen doet.

Het is ook enigszins een dubbelspel. Ik vermoed de dat Democraten zo stil zijn omdat een deel van de Democraten zelf betrokken is bij de ontmanteling en een deel gewoonweg niet bij machte is om er wat aan te doen.

En het gewone volk wat Trump steunt? Die weten niet wat ze kwijt zijn tot ze het kwijt zijn en dan zijn ze hoofdzakelijk stil uit angst en de wetenschap dat ze het zelf hebben veroorzaakt. Het merendeel in Rusland en Iran heeft ook de kop omlaag, is stil en focust zich op zichzelf omdat ze niet anders kunnen en weten dat ze vaak onderdeel waren van de ellende die hun land is overkomen. Erger nog is dat deze systemen vrij lang in stand kunnen blijven tot een moment van zwakte opstand veroorzaakt. Rusland en Iran zijn al decennia lang onderdrukt. De VS zal dit ook voor iets van 30 tot 50 jaar minimaal hebben.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

PinusRigida schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:23:

Ze moeten hun oosternoorderburen nog binnenvallen voor het vergroten van de Lebensr...verkrijgen van een extra staat.

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Joepie (of eigenlijk niet zo Joepie), de satire komt samen met de werkelijkheid, alhoewel ik eigenlijk Canada bedoelde. :|

Edit: Tijd voor een vergelijkbare strategie voor het uitroepen van "Mexicaans Amerika"?

[ Voor 11% gewijzigd door Amphiebietje op 27-08-2025 12:48 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:02
https://www.reuters.com/w...nship-with-us-2025-08-27/

50% tariffs van kracht voor India. India zoekt nu meer toenadering tot China zoals verwacht.
Verdere afbrokkeling van de invloed van de VS in die regio...

[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 27-08-2025 13:12 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:11:
https://www.reuters.com/w...nship-with-us-2025-08-27/

50% tariffs van kracht voor India. India zoekt nu meer toenadering tot China zoals verwacht.
Verdere afbrokkeling van de invloed van de VS in die regio...
Minder invloed van de VS op de wereld lijkt me alleen maar toe te juichen onder de huidige wantoestanden die daar heersen.

Als je beseft dat de VS op weg is om een totalitaire oligarchie en autocratie met dictatoriale trekjes te worden wil je juist dat die zo min mogelijk invloed hebben.

Virussen? Scan ze hier!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Amphiebietje schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:47:
[...]

Joepie (of eigenlijk niet zo Joepie), de satire komt samen met de werkelijkheid, alhoewel ik eigenlijk Canada bedoelde. :|

Edit: Tijd voor een vergelijkbare strategie voor het uitroepen van "Mexicaans Amerika"?
Poetin-praktijken. Tijd dat we meneer een dikke vinger gaan geven.

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:42
Onderstaande video van Benn Jordan over videocamera's op straat kwam ik onlangs tegen, wat in het huidige klimaat in de VS wel zeer verontrustend kan zijn als Surveillance State (combineer bijvoorbeeld met wat @PinusRigida heeft geschreven). Externe partijen die data van b.v. verkeerscamera's en supermarkten verzamelen, combineren en terugverkopen aan b.v. de politie. Mensen kunnen dan worden getagd en worden gevolgd tot bijvoorbeeld bij/in de supermarkt. Daarnaast is er ook de vraag hoe veilig de gegevens/informatie wordt verkregen en bewaard.

YouTube: Breaking The Creepy AI in Police Cameras

Edit/toevoeging:
Flock voelt nattigheid, pauzeert samenwerking met federale diensten.
https://www.cbsnews.com/c...ral-agencies-cooperation/

[ Voor 12% gewijzigd door il-Principe op 27-08-2025 14:11 ]

• P-Rock
De EU zit alweer op de knieën voor Trump:
The European Union will seek to fast track legislation by the end of the week to remove all tariffs on US industrial goods, a demand made by President Donald Trump before the US will lower its duties on the bloc’s automobile exports.

The European Commission, which handles trade matters for the EU, will also give preferential tariff rates on certain seafood and agricultural goods, according to people familiar with the matter.

Bron: Bloomberg
Wat een slappe bende. Een beetje tegengas geven is er niet bij. Vooral pappen en nathouden. Geen wonder dat we niet serieus worden genomen door Trump.

• Trishul
P-Rock schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 13:55:
De EU zit alweer op de knieën voor Trump:

[...]

Wat een slappe bende. Een beetje tegengas geven is er niet bij. Vooral pappen en nathouden. Geen wonder dat we niet serieus worden genomen door Trump.
Dat artikel stelt dat de EU gaat kijken naar de importheffingen... Maar de EU voedsel wetgeving blijft van kracht. Amerikanen mogen proberen om hun voedsel te dumpen hier op de markt, mits ze toegelaten worden.

• wildhagen
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:08:
[...]

Dat artikel stelt dat de EU gaat kijken naar de importheffingen... Maar de EU voedsel wetgeving blijft van kracht. Amerikanen mogen proberen om hun voedsel te dumpen hier op de markt, mits ze toegelaten worden.
Tenzij Trump straks gaat eisen dat we het Amerikaanse vlees (volgepompt met groeihormonen en antibiotica en hun chloorkippen) verplicht toe moeten laten, omdat het anders oneerlijke handel is.

En doen we dat niet krijten we straff-tarriffs van 50 of 100 procent ofzo.

Denk dat de EU dan heel snel zal instemmen, waardoor we dus alsnog Amerikaana voedsel hier moeten gaan gebruiken.

Virussen? Scan ze hier!

• Trishul
wildhagen schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 15:05:
[...]

Tenzij Trump straks gaat eisen dat we het Amerikaanse vlees (volgepompt met groeihormonen en antibiotica en hun chloorkippen) verplicht toe moeten laten, omdat het anders oneerlijke handel is.

Denk dat de EU dan heel snel zal instemmen, waardoor we dus alsnog Amerikaana voedsel hier moeten gaan gebruiken.
Ik ben benieuwd. Ik denk dat dit wel een breekpunt is voor de EU. Autohandel is leuk, maar zou me niet verbazen als de EU de interne landbouw industrie niet wil beschadigen.

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Ik betwijfel het. Veel van de verdragen momenteel zijn ook niet instant maar vanaf 2028, een vrij handig uitgekozen tijdstip want dan zijn ook de nieuwe verkiezingen in de VS.
Ook vermoed ik dat de EU tijd aan het rekken is tot ze kunnen ontkoppelen. De uitspraak van Trump over digitale tax is ook een duidelijk teken aan de muur. Effectief zegt Trump tegen de EU dat hij wilt dat we afstappen van Amerikaanse producten omdat we dan geen tax hoeven te heffen en geen regulatie hoeven te doen.

Het is allemaal interpretatie. Ik interpreteer Trump zijn reactie op digitale tax en EU regulatie (waar hij dus klaarblijkelijk wel bang voor is) als een een teken dat Trump niet meer wilt dat we digitale Amerikaanse producten gebruiken. Dat betekend dus dat we geleidelijk bij opleidingen, bedrijven en overheden af zullen moeten stappen van platforms zoals Windows e.d. Want dat is klaarblijkelijk wat Trump wilt.

Wat betreft dat vlees; dat is natuurlijk het volgende stapje wat hij gaat doen als de EU het tax gedeelte laat vallen. Dus dan moeten we dat vlees verkopen in een aparte hoek met voedingslabel F en dat bepaalde onderdelen van je zorgverzekering vervallen als je het eet.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• BadRespawn
P-Rock schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:17:
[...]

Trump heeft het geheugen van een vergiet; Die is de volgende dag alweer vergeten wat voor een onzin hij allemaal heeft uitgebraakt. Daarom dat lange termijnafspraken geen enkel effect hebben. Het is maar net hoe de wind staat en wat hem wordt ingefluisterd.
De windrichting wordt in hoge mate bepaald door met name de mensen achter Project 2025, die hebben hun doelen haarscherp op de korrel. Die trend wordt doorgezet (afbraak van liberaal-democratie) ondanks het gezwabber met andere zaken, die voor hen slechts bijzaken zijn.

• P-Rock
En weer een school shooting in de VS, deze keer in Minneapolis. Dader (overleden) was transgender, de school Katholiek. Twee kinderen zijn overleden, 17 mensen gewond.

Minneapolis school shooting updates: two children and shooter killed as 17 people injured

We kunnen erop wachten dat Trump dit zal aangrijpen om de rechten van transgenders nog meer in te perken, of ze tot ongewenst persoon te verklaren. Het is i.i.g. geen goede tijd voor transgenders in de VS.

• Llopigat
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:31:
En weer een school shooting in de VS, deze keer in Minneapolis. Dader (overleden) was transgender, de school Katholiek. Twee kinderen zijn overleden, 17 mensen gewond.

Minneapolis school shooting updates: two children and shooter killed as 17 people injured

We kunnen erop wachten dat Trump dit zal aangrijpen om de rechten van transgenders nog meer in te perken, of ze tot ongewenst persoon te verklaren. Het is i.i.g. geen goede tijd voor transgenders in de VS.
[...] Ik had gelezen dat het een ook een extreem-rechtse tiener was maar ik moet dat ff checken :) De link die ik had gevonden klopt inderdaad niet.

De respons is natuurlijk weer zoals gebruikelijk. "Thoughts & Prayers" *), en natuurlijk geen woord over hoe deze gast een heel arsenaal aan automatische wapens in huis had.

*) Voor een land dat zo gelovig en vroom is, heeft hun god echter wel een beetje de pik op ze moet ik zeggen :') Het is nou niet bepaald een veilig land zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Llopigat op 27-08-2025 21:51 ]

• P-Rock
Llopigat schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:34:
[...]

Een transgender die continu op extreem-rechtse nazi forums zat. Vreemde combinatie (die gemeenschap is nou niet bepaald transvriendelijk). Maargoed. Dit spint natuurlijk politiek beter. Deze shooting heeft zo te zien echter niks te maken met het trans-zijn maar wel met het neo-nazi-zijn.

De respons is natuurlijk weer zoals gebruikelijk. "Thoughts & Prayers" *), en natuurlijk geen woord over hoe deze gast een heel arsenaal aan automatische wapens in huis had.

*) Voor een land dat zo gelovig en vroom is, heeft hun god echter wel een beetje de pik op ze moet ik zeggen :') Het is nou niet bepaald een veilig land zo.
Je quote een heel ander bericht uit 2022 die niks met deze shooting te maken heeft.

• Llopigat
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:44:
[...]
Je quote een heel ander bericht die niks met deze shooting te maken heeft.
Oh okee, sorry. Ik las hier net over op instagram, ik dacht dat het om dezelfde ging. Die op instagram was misschien ook wel zo maar ik had de link niet opgeslagen dus ik was op zoek naar een bron link :)

[ Voor 17% gewijzigd door Llopigat op 27-08-2025 21:46 ]

• P-Rock
Llopigat schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Oh okee, sorry. Ik las hier net over op instagram, ik dacht dat het om dezelfde ging.
Tja, Instagram is nou niet echt een betrouwbare bron.

• Llopigat
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:46:
[...]
Tja, Instagram is nou niet echt een betrouwbare bron.
Er was een bronlink bij maar omdat ik niet door had dat het om een nieuw geval ging, had ik die niet opgeslagen. Maar het kan dan ook wel een eerder geval zijn geweest dat door de nieuwe views of referenties omhoog is geborreld in het algoritme.

Niettemin heeft transgenderisme niets te maken met massamoord natuurlijk.

Edit: Het was inderdaad een eerder geval (in het VK nota bene) dat omhoog was geborreld: https://www.instagram.com/p/DMyrq_9uIES . Mijn excuses.

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 27-08-2025 21:52 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

De boodschap van de Trump-FBI is nu dat het een terroristische daad tegen katholieken is.

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:06
Hij was iig geen fan van god als je de teksten op zijn magazijnen leest.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:51
Toch enig goed nieuws, de strafzaak van de sandwich gooier (tegen ICE personen) is door een grand jury niet ontvankelijk verklaard. Geen aanklacht dus.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:33
[...]

Dat vlees gaat echt 100% een breekpunt zijn voor de EU, zowel voor de eigen sector als voor de gezondheid. Dat gaat never nooit gebeuren.

• wildhagen
  • Niet online
Het hoofd van CDC, die net door Trump benoemd was. Is door Trump alweer ontslagen.

Reden: ze was niet antivax en wappie genoeg, en wilde niet meewerken aan Trumps plan om de gezondheid van Amerikaanse burgers fors te verslechteren.
De recent benoemde directeur van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC (Centers for Disease Control and Prevention), Susan Monarez, weigert op te stappen. Het ministerie van Gezondheidszorg bevestigde haar vertrek al op X en bedankte Monarez voor haar 'toegewijde dienst aan het Amerikaanse volk', maar Monarez is volgens haar advocaten helemaal niet vertrokken bij de gezondheidsdienst.

Volgens de New York Times heeft Robert F. Kennedy jr., de minister van Volksgezondheid, geëist dat Monarez uit eigen beweging opstapt of ontslagen wordt.

Eerder op de dag dienden meerdere functionarissen van de CDC hun ontslag in: het hoofd Medische Dienst, het hoofd Immunisering en Luchtwegaandoeningen en de directeur van het Nationaal Centrum voor Opkomende en Zoönotische Infectieziekten. Zij zijn het niet eens met Kennedy's beleid aangaande onder meer vaccins.

Volgens The Washington Post staat ook Monarez al dagenlang druk van Kennedy en ambtenaren om de goedkeuring van bepaalde coronavaccins in te trekken - hetgeen ze weigert te doen.

Na haar weigering te vertrekken, ontsloeg het Witte Huis haar alsnog. ,,Zoals haar advocaten buitengewoon helder maken, volgt Susan Monarez niet de agenda van de president om Amerika Weer Gezond te Maken", schreef de woordvoerder van het Witte Huis Kush Desai in een e-mail, aldus The Washington Post.

Monarez heeft een lange staat van dienst als onderzoeker van infectieziekten. Ze werd benoemd nadat Trumps eerste keuze, Republikeins Congreslid Dave Weldon, was bekritiseerd over zijn visie op een vermeend verband tussen vaccins en autisme.

Kennedy, die erom bekend staat complottheorieën rond vaccins te verspreiden, ontsloeg eerder alle zeventien leden van een panel van vaccinexperts van de CDC. Daarna benoemde hij acht nieuwe leden, onder wie mensen die zich tegen vaccinaties hebben uitgesproken.
AD live-blog https://www.bndestem.nl/b...t-op-te-stappen~a4c857c7/

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ondertussen in Maryland:
Abrego Garcia Requests Asylum in the United States
The revelation that Mr. Abrego Garcia was seeking asylum came during a hearing in Federal District Court in Maryland on a separate legal challenge that his lawyers filed on Monday: an attempt to stop the administration from deporting him again — this time to Uganda.
Het wordt een kluwe aan rechtszaken en hoger beroep etc ..

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat heeft het met transgenders te maken datt is toch helemaal niet iets wat heel vaak gebeurd? Als het een Moslim was dan is het makkelijker om verbanden te tonen.

Ik lees dat de FBI haat tegen katholieken onderzoekt (een onderbelicht item denk ik, we zijn allemaal bezig met palestina maar je hoort hier meestal niks over en er worden heel veel christenen vermoord over de wereld).

Overigens heeft het ook niks met Trump te maken, hij zal het juist aangrijpen dat hij katholieken wil beschermen. Misschien het leger inzetten op scholen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 28-08-2025 06:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Llopigat
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 06:44:
[...]
Wat heeft het met transgenders te maken datt is toch helemaal niet iets wat heel vaak gebeurd? Als het een Moslim was dan is het makkelijker om verbanden te tonen.
Nee maar het gaat ook niet om de werkelijkheid. Transgender mensen zijn gewoon momenteel de verkozen gedemoniseerde minderheid van de Republikeinen dus grote kans dat ze hier dik op inspringen om het nog een tandje bij te zetten. Dat het nergens op slaat is zoals gebruikelijk voor Trump geen enkel bezwaar.
Marzman schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 06:44:
[...]
Ik lees dat de FBI haat tegen katholieken onderzoekt (een onderbelicht item denk ik, we zijn allemaal bezig met palestina maar je hoort hier meestal niks over en er worden heel veel christenen vermoord over de wereld).

Overigens heeft het ook niks met Trump te maken, hij zal het juist aangrijpen dat hij katholieken wil beschermen. Misschien het leger inzetten op scholen ;)
Katholieken zijn helemaal niet zo populair in de VS. Het is 40% protestants vs 20% katholiek en die laatste groep wordt vooral geassocieerd met latino's die nou niet bepaald op de vriendenlijst van Trump staan. Als deze aanval echt katholiek-specifiek is geweest, verwacht ik niet zo heel veel ophef onder de republikeinen eigenlijk.

Sowieso is er nooit zoveel ophef onder de republikeinen bij school shootings. Men zegt wat gebedjes voor de verloren zieltjes, doet wat virtue signalling over hoe vreselijk het allemaal niet is en koopt vervolgens nog wat extra wapens in de aanbieding omdat men bang is dat de democraten met restricties komen. Dat laatste zal in het huidige klimaat niet gebeuren natuurlijk maar de oorzaak aanpakken ho maar. Men vergeet het het liefst zo snel mogelijk (tot de volgende week met weer een nieuwe school shooting) omdat het voor hen stiekem ook wel duidelijk is waar de oplossing in gaat liggen. Maar dat is ondenkbaar. Hoe moet je anders boodschappen doen zonder je AR-15 en tacticool outfit :+

[ Voor 20% gewijzigd door Llopigat op 28-08-2025 07:27 ]

• Bvanham
Het blijft belachelijk hoeveel levens die vrijheid van wapenbezit jaarlijks kostten binnen de Verenigde Staten. Elk jaar meerdere incidenten met al dan niet geflipte types die zich uitleven op scholen, winkelcentra of groepen mensen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:14

Player1S

Probably out in the dark

Bvanham schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:01:
Het blijft belachelijk hoeveel levens die vrijheid van wapenbezit jaarlijks kostten binnen de Verenigde Staten. Elk jaar meerdere incidenten met al dan niet geflipte types die zich uitleven op scholen, winkelcentra of groepen mensen.
En het grappige is die 2A gekkies gillen altijd dat ze het recht hebben zicht te verdedigen tegen een tyranische regering..... HALLOHOOOO!!! Zie je wel waar je geliefde dictator mee bezig is?

Wat Trump doet is juist waarvoor ze de 2A hebben ingesteld.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Naranya
Aan wapens kom je toch wel, ik vind het altijd opvallender dat niemand in de directe omgeving dit aan heeft zien komen.
Llopigat schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 07:13:
[...]
Sowieso is er nooit zoveel ophef onder de republikeinen bij school shootings.
Je bent zelf constant bezig om te duidelijk te maken dat een actie van 1 transgender persoon niet wil zeggen dat alle transgender mensen zo zijn (waar ik het natuurlijk mee eens ben), wellicht moet je je laatste alinea dan ook achterwege laten en niet alle republikeinen over een kam scheren.
Player1S schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:25:
[...]

En het grappige is die 2A gekkies gillen altijd dat ze het recht hebben zicht te verdedigen tegen een tyranische regering..... HALLOHOOOO!!! Zie je wel waar je geliefde dictator mee bezig is?

Wat Trump doet is juist waarvoor ze de 2A hebben ingesteld.....
Buiten alle onnodige flames om ben je dus ook voor wapenbezit is wat ik hieruit opmaak.

[ Voor 27% gewijzigd door Naranya op 28-08-2025 08:45 ]

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:50
Naranya schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:41:
Aan wapens kom je toch wel, ik vind het altijd opvallender dat niemand in de directe omgeving dit aan heeft zien komen.

[...]

Je bent zelf constant bezig om te duidelijk te maken dat een actie van 1 transgender persoon niet wil zeggen dat alle transgender mensen zo zijn (waar ik het natuurlijk mee eens ben), wellicht moet je je laatste alinea dan ook achterwege laten en niet alle republikeinen over een kam scheren.
De dader was duidelijk psychisch niet in orde. Ook als je het aan kan zien komen en iemand volledig labiel is, dan heeft deze persoon in veel staten in de V.S. het volste recht en of alle mogelijkheden om een armada aan aanvalswapens te kopen.

https://edition.cnn.com/2...s-church-shooting-suspect

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
AMARONE schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:30:
[...]

Dat vlees gaat echt 100% een breekpunt zijn voor de EU, zowel voor de eigen sector als voor de gezondheid. Dat gaat never nooit gebeuren.
Als ik het nieuws van de afgelopen weken een beetje volg gaat de EU eigenlijk alles accepteren. Ik denk dat we misschien onderschatten welke bijl boven onze nek hangt.
The US has told Denmark to "calm down" after the top US diplomat in Copenhagen was summoned over claims that Americans had been conducting covert operations in Greenland.

Denmark's public broadcaster DR quoted sources as saying the aim was to infiltrate society and promote its secession from Denmark to the US, although it was unable to clarify who the men were working for.

A White House official would not confirm an influence campaign was underway, but said: "We think the Danes need to calm down."
Ondertussen heeft de Trump administratie ook gereageerd op de zorgen van Denemarken over de actieve beïnvloedingscampagnes op Groenland. Het komt erop neer dat de Denen maar even rustig aan moeten doen.

[ Voor 48% gewijzigd door Brazos op 28-08-2025 08:53 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Brazos schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:49:
[...]

Ondertussen heeft de Trump administratie ook gereageerd op de zorgen van Denemarken over de actieve beïnvloedingscampagnes op Groenland. Het komt erop neer dat de Denen maar even rustig aan moeten doen.
Precies wat alle bullies tegen hun slachtoffers zeggen dus.

Dat zit wel Schnorr.

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zie die shooting gewoon als de zoveelste shooting in de VS. Het is volgens mij ook niet de eerste shooting gedaan door een transgender persoon in de VS. Ik kan speculeren over de achterliggende redenen en als non-expert vermoed ik de volgende achterliggende problemen:

1) Een slecht gezondheidsstelsel waarbij mentale gezondheid niet adequaat wordt behandeld en mensen langer met ernstige mentale problemen blijven rondlopen.
2) De makkelijke toegankelijkheid tot wapens welke de mogelijkheid faciliteert tot ernstige geweldsdelicten met meerdere doden tot gevolg.
3) Een samenleving welke nog steeds erg sterk denkt aan segregatie. Dit sociaal maatschappelijk gebrek isoleert groepen en mensen van elkaar waardoor problemen in dergelijke groepen en individuen minder snel worden opgemerkt.
4) Een polariserend politiek klimaat welke mensen die aan de rand van de normale samenleving opereren verder geradicaliseerd worden welke mentale problemen en stoornissen in de hand werkt.

Zal Trump dit aangrijpen voor zijn eigen doelen? Vast. Maakt het wat uit? Uiteindelijke niet. De achterliggende problemen die ik noemde omtrent mogelijke aanleidingen zal niet worden aangepakt. Trump heeft effectief ook dit niet nodig voor het oprichten van zijn autocratie want die is er defacto ook.

Het incident; hoe tragisch ook is in die zin niet iets wat enige gevolgen zal hebben; niet positief of negatief. Ik kan verder speculeren over de geestelijke problemen die mogelijkerwijze sneller optreden in de groepen van de transgemeenschap maar daar zitten wij hier niet voor.

Los van het incident. Ik verwacht dat de mid term verkiezingen en de 2028 verkiezingen hol zijn en niet de status quo gaan veranderen. Ik verwacht ook geen grootschalige opstand op het moment dat solide duidelijk is dat de Verenigde staten van Amerika een defacto imperium zijn geworden onder handen van een groep met autocratische belangen. Mogelijk zal het wel leiden tot een toename van aanslagen en geweld incidenten in de VS zelf welke lastig zullen zijn te stoppen voor de mechanismes van autocratie gezien de hoeveelheid wapens beschikbaar voor de bevolking. Een gevoelig item waar de autocratische apparaat zich uiteindelijk tot zal moeten richten maar welke voorlopig buiten schot zal blijven. Ik vermoed dat de dromen voor een 51ste staat in Canada en een 52ste in Groenland geen dromen blijven en dat we ergens rond 2030 de plannen zien manifesteren voor een feitelijke push dit te realiseren waarbij Groenland waarschijnlijk het eerst op het hakblok ligt.

• Stukfruit
  • Niet online
Auredium schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:02:
Los van het incident. Ik verwacht dat de mid term verkiezingen en de 2028 verkiezingen hol zijn en niet de status quo gaan veranderen. Ik verwacht ook geen grootschalige opstand op het moment dat solide duidelijk is dat de Verenigde staten van Amerika een defacto imperium zijn geworden onder handen van een groep met autocratische belangen. Mogelijk zal het wel leiden tot een toename van aanslagen en geweld incidenten in de VS zelf welke lastig zullen zijn te stoppen voor de mechanismes van autocratie gezien de hoeveelheid wapens beschikbaar voor de bevolking. Een gevoelig item waar de autocratische apparaat zich uiteindelijk tot zal moeten richten maar welke voorlopig buiten schot zal blijven. Ik vermoed dat de dromen voor een 51ste staat in Canada en een 52ste in Groenland geen dromen blijven en dat we ergens rond 2030 de plannen zien manifesteren voor een feitelijke push dit te realiseren waarbij Groenland waarschijnlijk het eerst op het hakblok ligt.
Tenzij dit er juist voor zorgt dat staten zichzelf gaan losweken. Newsom heeft al sinds Covid ambities.

Het zijn vooralsnog plannen van de bekende fringy groeperingen, maar die zijn nu tenslotte ook aan de MAGA-kant van de macht, dus zeg nooit nooit.

Dat zit wel Schnorr.

• P-Rock
Stukfruit schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:23:
[...]

Tenzij dit er juist voor zorgt dat staten zichzelf gaan losweken. Newsom heeft al sinds Covid ambities.
Newsom lijkt ook een beetje de enige Democraat te zijn die actief in actie komt tegen Trump. De rest is onzichtbaar en zijn te druk met het neersabelen van Zohran Mamjani.

Ik verwacht ook niet dat er in 2028 nog eerlijke verkiezingen zullen zijn, als Trump de komende 3 jaar niet wordt gestopt. Ze zijn flink bezig om van de VS een schurkenstaat te maken a la Rusland.

• Llopigat
  • Niet online
De Republikeinen hebben er zelf een enorme cult van gemaakt. Iedereen die kritiek had is er uit gezuiverd. Dusja het is logisch om die als een geheel te zien.

Edit: Dat vind ik ook het zorgwekkende er aan trouwens. En dat is ook het grote verschil tussen Trump I en Trump II.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 28-08-2025 09:33 ]

• Naranya
Llopigat schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

De Republikeinen hebben er zelf een enorme cult van gemaakt. Iedereen die kritiek had is er uit gezuiverd. Dusja het is logisch om die als een geheel te zien.

Edit: Dat vind ik ook het zorgwekkende er aan trouwens. En dat is ook het grote verschil tussen Trump I en Trump II.
Je doet nu weer precies waar je zelf tegen vecht onder het mom van een persoonlijke rechtvaardigheid dat het voor specifieke groepen wel oké is.
Jammer dat je de hypocrisie van je uitspraken niet inziet.

• P-Rock
Naranya schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:42:
[...]

Je doet nu weer precies waar je zelf tegen vecht onder het mom van een persoonlijke rechtvaardigheid dat het voor specifieke groepen wel oké is.
Kom maar eens met bronnen waar je het tegendeel bewijst. Het is gewoon een feit dat elke republikein tegenwoordig netjes in het gareel loopt en vooral geen tegengas geeft/durft te geven.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:46
Naranya schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:42:
[...]

Als je op dit moment Republikeins stemt, dan ben je in mijn ogen medeverantwoordelijk voor al die school-shootings, want het is algemeen bekend dat Republikeinen enorm voorstander van vrij wapenbezit zijn én veel bezuinigen op de (geestelijke) gezondheidszorg. Die 2 zaken zijn de hoofdoorzaak dat er in de VS zo extreem veel meer schoolshootings zijn dan in andere landen.

En de enige manier om dat te veranderen is zorgen dat de Republikeinse partij veel kleiner is. Dus het is in deze situatie niet meer dan geoorloofd om de Republikeinen over 1 kam te scheren

• Naranya
P-Rock schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:51:
[...]

Kom maar eens met bronnen waar je het tegendeel bewijst. Het is gewoon een feit dat elke republikein tegenwoordig netjes in het gareel loopt en vooral geen tegengas geeft/durft te geven.
Waarom moet ik met "bronnen" komen om te rechtvaardigen dat het nooit een goed idee is om alle individuen in een specifieke groep over een kam te scheren? (en jouw bronnen zijn "Het is gewoon een feit")
rik86 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:58:
[...]

Als je op dit moment Republikeins stemt, dan ben je in mijn ogen medeverantwoordelijk voor al die school-shootings, want het is algemeen bekend dat Republikeinen enorm voorstander van vrij wapenbezit zijn én veel bezuinigen op de (geestelijke) gezondheidszorg. Die 2 zaken zijn de hoofdoorzaak dat er in de VS zo extreem veel meer schoolshootings zijn dan in andere landen.

En de enige manier om dat te veranderen is zorgen dat de Republikeinse partij veel kleiner is. Dus het is in deze situatie niet meer dan geoorloofd om de Republikeinen over 1 kam te scheren
Vind ik een te simpele conclusie voor een complex probleem (het is niet alsof school shootings nieuw zijn en alleen gebeuren onder republikeins beleid)

[ Voor 45% gewijzigd door Naranya op 28-08-2025 10:04 ]

• P-Rock
Naranya schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

Waarom moet ik met "bronnen" komen om te rechtvaardigen dat het nooit een goed idee is om alle individuen in een specifieke groep over een kam te scheren? (en jouw bronnen zijn "Het is gewoon een feit")
*knip* niet op de man reageren
U.S. favorability of Donald Trump 2025, by party
Published by Abigail Tierney, Jul 24, 2025

According to a July 2025 survey, Donald Trump's favorability among Republicans was strong, with 60 percent viewing him very favorably and 29 percent somewhat favorably. This overwhelming support from his party base contrasts sharply with Democrats, of whom 90 percent viewed Trump very unfavorably. Independents were more divided, with 28 percent expressing some degree of favorability towards the former president.

Electoral college victory
Trump's popularity among Republicans translated into electoral success in the 2024 presidential election. He secured 312 electoral votes, surpassing the 270 needed to win the presidency. This victory came as Trump won all seven swing states, some by significant margins, despite pre-election polls showing only a slight lead in most battleground states.

Increased republican support
The 2024 election saw Republicans gain ground across the country. Every state reported an increase in Republican votes compared to 2020, with New York showing the largest gain of 6.43 percent. New Jersey and Florida also saw significant increases of nearly five percent. This surge in Republican support led to Trump flipping six states that he had lost in the previous election, contributing to his decisive victory.

Bron: Statista

[ Voor 66% gewijzigd door polthemol op 28-08-2025 13:23 ]

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:23
Als je die logica volgt kun je het nooit meer ergens over hebben, omdat elke groep die je dan aanduidt "te kort door de bocht" / "over één kam" weet ik veel wat is...

Als het nou nog ging om een bevolkingsgroep /nationaliteit/geaardheid /Etc snap ik nog dat je daar voorzichtig mee moet zijn. Nu gaat het om mensen met een bepaalde politieke voorkeur/stemgedrag. Die mag je voor het gemak heus wel in één vat gieten zeker wanneer het om een vrij extremistisch en sektarisch denkbeeld gaat.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
rik86 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:58:

Ik denk inderdaad dat dát wel een iets te simplele voorstelling van zaken is. Bij die school shootings komen een aantal culturele aspecten tesamen, die leiden tot een groot aantal slachtoffers.

Amerikaanse obsessie met vuurwapens is daar zeker onderdeel van. Ze hebben zich daar, om cultuur, historische, en commerciële redenen zichzelf wijs gemaakt dat vuurwapens een onderdeel vormen van een bepaalde identiteit - en dat dat een goed idee is. Zeker, die identiteit lijkt het meest verweven met de Republikeinse partij - maar die relatie is zeker niet exclusief. Ik heb wel eerder gedacht dat wanneer je de wereld bekijkt door de lens van vuurwapens, dat je tot de verkeerde conclusies kan komen over de oplossingen van al je problemen. In die zin kun je beter Yu-Gi-Oh kaartjes sparen of zo.

Maar goed, dan nog. Ik denk dat ook de Highschool-cultuur zelf daar niet bevorderlijk is. Het is competitief; in een zeer kwetsbare periode in het leven van deze tieners lijkt er niets belangrijker dan identiteit en zelf-ontplooiing, op een zeer competitieve manier. Je identiteit wordt bepaald bij associatie en - zeker op die leeftijd - zullen er dus mensen zijn die daar niet in mee kunnen komen. In die laatste groep lijken we de school shooter het meest te kunnen aantreffen.

Waar je wel gelijk in hebt, is dat de beschikbaarheid van wapens - ook zware wapens - groot is. In veel staten is het relatief eenvoudig om jezelf te bewapenen voor zulke gelegenheden als het neerschieten van je klasgenootjes. Dáár mag inderdaad wel eens een stokje voor worden gestoken. Toch ben ik er niet van overtuigd dat het probleem daarmee zou kunnen worden opgelost.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• P-Rock
Feit is gewoon dat Republikeinen vanaf 1994 altijd hebben tegengestemd op veranderingen aan wapenwetten en voorstellen door de Democraten. De wapenlobby (NRA) heeft enorm veel politieke invloed.
The NRA has been described as influential in shaping American gun control policy. The organization influences legislators' voting behavior through its financial resources and ability to mobilize its large membership. The organization has not lost a major battle over gun control legislation since the 1994 Federal Assault Weapons Ban. At the federal level, the NRA successfully lobbied Congress in the mid-1990s to effectively halt governments-sponsored research into the public health effects of firearms, and to ensure the passage of legislation in 2005 largely immunizing gun manufacturers and dealers from lawsuits. At the same time, the NRA stopped efforts at the federal level to increase regulation of firearms. At the state and local level, the NRA successfully campaigned to deregulate guns, for example by pushing state governments to eliminate the ability of local governments to regulate guns and removing restrictions on guns in public places (such as bars and campuses).

Bron: Wikipedia

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik vermoed dat er wat berichten zijn geplaatst waar de moderator op zal ingrijpen. Maar ik wil wel een stukje wagen aan het Republikeinen debat.

Er is wel tegengas in de Republikeinse partij maar deze is op beperkte schaal. Er zijn zat Republikeinse partijleden die bijvoorbeeld klagen over de gevolgen van de tarfifs in de genomen maatregels in hun staat.

Dus we kunnen stellen dat op lagere en middelbare niveau er wel degelijk enige weerstand is. Natuurlijk is bij deze senators het vooral op hun eigen hoop. Zij nemen het op voor hun burgers, de republikeinen welke op hen stemmen. Zij hebben het erover hoe de tariffs de kosten voor de burger verhogen en hoe het uithollen van de medische voorzieningen negatieve gevolgen hebben.

Op hoger niveau is het lastiger. Sowieso zijn er op hoger niveau inderdaad meer mensen die de MAGA lijn dienen steunen of actief onderdeel ervan zijn. Een groot probleem is echter ook dat deze mensen sneller in het zich zijn en verwijderd kunnen worden. Intern is het ook een complexere zaak. Hoofdzakelijk omdat het 'pakket' welke Maga probeert te bereiken niet interessant is voor een enkele stroming in de Republikeinen maar verschillende stromingen. Er is dus voor veel hogere Republikeinen altijd wel iets wat hun groep doet interesseren.

Er is dus wel weerstand bij de Republikeinen maar die weerstand is alleen bij mensen die 'dichter bij het vuur' staan. Die veel directer afhankelijk zijn van de bevolking voor hun machtspositie.

Erger vind ik wat er plaats vind bij de Democraten die zeker net zo schuldig zijn aan deze staatsgreep. Het is heel duidelijk dat in de hogere regionen bij de Democraten er verschillende niet zien dat het 1 minuut over twaalf is. Ik vermoed dat daarbij twee belangrijke factoren zijn:
1) Sommige Democraten in de hogere regionen zullen inzien dat ze gewoonweg hun salaris krijgen als ze maar doen alsof er een democratie is en ze buigen voor de Republikenen op de gevraagde momenten.
2) Sommige Democraten in de hogere regionen hebben eenvoudigweg niet door dat er geen democratie meer is. Ze zitten te diep in de liberale politieke tak om te zien dat hun modus operandi defacto niets meer betekend.

Net zoals bij de Republikeinen is het vuur ook hoger in de lagere regionen. Je ziet de politieke leiders in lagere regionen ook in opstand komen omdat hun burgers worden geraakt. Deze de burgemeester van Chicago of de Senator van Florida doen echt hun best. Maar de hogere laag van de Democraten faalt in hun te helpen en beschermen door interne verdeeldheid.

Wat we dus zijn aan beide kanten is dat de echte problemen vooral in de hogere lagen zitten op politiek niveau.

We kunnen het hierbij ook hebben voor de gewone burger maar de realiteit is dat veel burgers one issue mensen zijn. Dat zien wij in Nederland ook veel. Komende verkiezingen zullen er legio mensen weer op PVV stemmen voor migratie. Het levert ons niets op; enkel stagnatie. Het afgelopen jaar is 80% van de debatten gegaan over migratie en boeren en is er op beide onderdelen niets bereikt maar erger nog is dat de andere onderwerpen die van landsbelang zijn grotendeels onaangeraakt zijn (Dus stagnatie).
Dit probleem is universeel en treed ook in de VS op. Veel burgers kijken en kunnen niet verder kijken dan de problemen die hun verteld wordt dat ernstig zijn. De reguliere Republikeinse stemmer woont in een rode staat waar de dorpen droog bloeden aan leegstand en de steden verpauperen als gevolg van slechte regulatie. Er is hogere werkeloosheid en ze denken dat immigranten alle banen innemen, banen die ze zelf vaak niet willen doen. (Dat is overigens ook een dingetje hier. Wie hier wilt voor acht euro het uur gebukt over een boeren veld staan?)

Het is natuurlijk complete BS dat de problemen middels migratie worden verhinderd. De gemiddelde Amerikaan gaat niet voor een habbekrats werken tot ze moeten. Fentanyl is alleen maar een crisis als er mensen zijn die de noodzaak zien om het te gebruiken om te ontsnappen van de realiteit. Veel burgers daar (en hier) wijzen op een probleem, hebben zelf geen oplossing en zegt 'de politiek zoekt het maar uit hoe op te lossen'. Dat kan; maar dan moet je niet klagen over de oplossing. In de VS kost die oplossing hun eerst democratie en daarna hun rechten. Na 2028 zal men beginnen met het extreem zwaar censureren van social media. Allemaal die podcasters wat zich nu nog kritisch uiten over de regering zullen dat daarna niet meer kunnen doen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

P-Rock schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:30:
Feit is gewoon dat Republikeinen vanaf 1994 altijd hebben tegengestemd op veranderingen aan wapenwetten en voorstellen door de Democraten. De wapenlobby (NRA) heeft enorm veel politieke invloed.
[...]
Schietpartijen zitten aan dezelfde kant van de medaille met wapenbezit in de VS. Daar kiezen ze zelf voor, keer op keer. Het hoort erbij, part of the deal.

Kan je van alles van vinden, maar het is voor de VS net zo acceptabel als ananas op een pizza. Waarom zou het mij dan wel boeien?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-11 19:01

Dido

heforshe

Daar heeft Trump helemaal geen aanleiding voor nodig. Hij heeft transgenders al effectief ontmenselijkt op de dag dat hij weer president werd met een Executive Order.

Ik las overigens van de week online de terechte vraag van iemand, naar aanleiding van weer eens iemand die al sde dood was dat een trans-vrouw gebruik maakte van de vrouwen-wc's:
Waarom zou een verkrachter in godsnaam doen alsof ie een trans-vrouw is in een land waar verkrachters veel beter worden behandeled dan transgenders?

Wat betekent mijn avatar?

• P-Rock
Delerium schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:37:
[...]

Schietpartijen zitten aan dezelfde kant van de medaille met wapenbezit in de VS. Daar kiezen ze zelf voor, keer op keer. Het hoort erbij, part of the deal.

Kan je van alles van vinden, maar het is voor de VS net zo acceptabel als ananas op een pizza. Waarom zou het mij dan wel boeien?
Maar wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? :?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Bvanham schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:01:
Elk jaar meerdere incidenten met al dan niet geflipte types die zich uitleven op scholen, winkelcentra of groepen mensen.
Elk jaar? Maak er maar gewoon dagelijks van. We zitten vandaag op dag 240 dit jaar en er zijn dit jaar 286 mass shootings geweest in de US of A. Een shooting telt als mass shooting vanaf 4 doden en/of gewonden.

Overigens zitten ze dit jaar ruim onder het gemiddelde van de afgelopen 5 jaar. In 2024 gingen ze rond deze tijd al richting de 400 en in 2020-2023 zat men deze tijd al boven de 400

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

P-Rock schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:23:
[...]
Maar wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen? :?
Dat als ze het inderdaad e VS geen fuck interessert dat het ons al helemaal niets zou moeten interesseren. Ik gebruik het zelf meer als argument dat het een achterlijk land is dan dat ik het erg vind. Ik ga verder geen energie verspillen aan schietpartijen in de VS, want... nou ja, Sandy Hook leverde geen flikker op en na Uvalde zijn de lokale politici voor het merendeel gewoon herkozen. Dan is het gewoon 's lands wijs 's lands eer.

Ga jij je druk maken over honger in Afrika als ze zelf de oogst in de fik steken? Ga jij je druk maken over Gaza als de hele bevolking met raketten bezig is? Natuurlijk niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 28-08-2025 12:12 ]

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:11
P-Rock schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:29:
[...]

Newsom lijkt ook een beetje de enige Democraat te zijn die actief in actie komt tegen Trump. De rest is onzichtbaar en zijn te druk met het neersabelen van Zohran Mamjani.

Ik verwacht ook niet dat er in 2028 nog eerlijke verkiezingen zullen zijn, als Trump de komende 3 jaar niet wordt gestopt. Ze zijn flink bezig om van de VS een schurkenstaat te maken a la Rusland.
De democraten zijn te veel verdeeld op dit moment, ze lijken bang de gematigde kiezer te verliezen door té progressief over te komen. Bij de GOP staan helaas de neuzen de zelfde kant op

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:04
Auredium schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:31:
Ik vermoed dat er wat berichten zijn geplaatst waar de moderator op zal ingrijpen. Maar ik wil wel een stukje wagen aan het Republikeinen debat.

Er is wel tegengas in de Republikeinse partij maar deze is op beperkte schaal. Er zijn zat Republikeinse partijleden die bijvoorbeeld klagen over de gevolgen van de tarfifs in de genomen maatregels in hun staat.

Dus we kunnen stellen dat op lagere en middelbare niveau er wel degelijk enige weerstand is. Natuurlijk is bij deze senators het vooral op hun eigen hoop. Zij nemen het op voor hun burgers, de republikeinen welke op hen stemmen. Zij hebben het erover hoe de tariffs de kosten voor de burger verhogen en hoe het uithollen van de medische voorzieningen negatieve gevolgen hebben.

Op hoger niveau is het lastiger. Sowieso zijn er op hoger niveau inderdaad meer mensen die de MAGA lijn dienen steunen of actief onderdeel ervan zijn. Een groot probleem is echter ook dat deze mensen sneller in het zich zijn en verwijderd kunnen worden. Intern is het ook een complexere zaak. Hoofdzakelijk omdat het 'pakket' welke Maga probeert te bereiken niet interessant is voor een enkele stroming in de Republikeinen maar verschillende stromingen. Er is dus voor veel hogere Republikeinen altijd wel iets wat hun groep doet interesseren.

Er is dus wel weerstand bij de Republikeinen maar die weerstand is alleen bij mensen die 'dichter bij het vuur' staan. Die veel directer afhankelijk zijn van de bevolking voor hun machtspositie.

Erger vind ik wat er plaats vind bij de Democraten die zeker net zo schuldig zijn aan deze staatsgreep. Het is heel duidelijk dat in de hogere regionen bij de Democraten er verschillende niet zien dat het 1 minuut over twaalf is. Ik vermoed dat daarbij twee belangrijke factoren zijn:
1) Sommige Democraten in de hogere regionen zullen inzien dat ze gewoonweg hun salaris krijgen als ze maar doen alsof er een democratie is en ze buigen voor de Republikenen op de gevraagde momenten.
2) Sommige Democraten in de hogere regionen hebben eenvoudigweg niet door dat er geen democratie meer is. Ze zitten te diep in de liberale politieke tak om te zien dat hun modus operandi defacto niets meer betekend.

Net zoals bij de Republikeinen is het vuur ook hoger in de lagere regionen. Je ziet de politieke leiders in lagere regionen ook in opstand komen omdat hun burgers worden geraakt. Deze de burgemeester van Chicago of de Senator van Florida doen echt hun best. Maar de hogere laag van de Democraten faalt in hun te helpen en beschermen door interne verdeeldheid.

Wat we dus zijn aan beide kanten is dat de echte problemen vooral in de hogere lagen zitten op politiek niveau.

We kunnen het hierbij ook hebben voor de gewone burger maar de realiteit is dat veel burgers one issue mensen zijn. Dat zien wij in Nederland ook veel. Komende verkiezingen zullen er legio mensen weer op PVV stemmen voor migratie. Het levert ons niets op; enkel stagnatie. Het afgelopen jaar is 80% van de debatten gegaan over migratie en boeren en is er op beide onderdelen niets bereikt maar erger nog is dat de andere onderwerpen die van landsbelang zijn grotendeels onaangeraakt zijn (Dus stagnatie).
Dit probleem is universeel en treed ook in de VS op. Veel burgers kijken en kunnen niet verder kijken dan de problemen die hun verteld wordt dat ernstig zijn. De reguliere Republikeinse stemmer woont in een rode staat waar de dorpen droog bloeden aan leegstand en de steden verpauperen als gevolg van slechte regulatie. Er is hogere werkeloosheid en ze denken dat immigranten alle banen innemen, banen die ze zelf vaak niet willen doen. (Dat is overigens ook een dingetje hier. Wie hier wilt voor acht euro het uur gebukt over een boeren veld staan?)

Het is natuurlijk complete BS dat de problemen middels migratie worden verhinderd. De gemiddelde Amerikaan gaat niet voor een habbekrats werken tot ze moeten. Fentanyl is alleen maar een crisis als er mensen zijn die de noodzaak zien om het te gebruiken om te ontsnappen van de realiteit. Veel burgers daar (en hier) wijzen op een probleem, hebben zelf geen oplossing en zegt 'de politiek zoekt het maar uit hoe op te lossen'. Dat kan; maar dan moet je niet klagen over de oplossing. In de VS kost die oplossing hun eerst democratie en daarna hun rechten. Na 2028 zal men beginnen met het extreem zwaar censureren van social media. Allemaal die podcasters wat zich nu nog kritisch uiten over de regering zullen dat daarna niet meer kunnen doen.
Sterk staaltje victim blaiming. Het is nog altijd het Project2025/MAGA kamp dat besloten heeft om niet meer volgens de regels te spelen. Dat de democraten hier geen antwoord op hebben is evident, maar maakt ze niet schuldig, zelfs niet medeplichtig.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Joris748 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:13:
[...]

Sterk staaltje victim blaiming. Het is nog altijd het Project2025/MAGA kamp dat besloten heeft om niet meer volgens de regels te spelen. Dat de democraten hier geen antwoord op hebben is evident, maar maakt ze niet schuldig, zelfs niet medeplichtig.
Niets victum blaming. Er zijn wel degelijk middelen om dit harder aan te pakken. Begrijp mij niet fout de aanstichters zijn zeker de hoofd schuldigen. Maar niemand hier zal zeggen dat Neville Chamberlain in de jaren 30 de situatie destijds niet erger heeft gemaakt door fout te handelen.
Dat is bij de democratische top net zo.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Joris748 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:13:
[...]
Dat de democraten hier geen antwoord op hebben is evident, maar maakt ze niet schuldig, zelfs niet medeplichtig.
Maar als de democraten zoals de laatste verkiezingen, het podium op gaan met gematigde republikeinen om te laten zien aan republikeinen dat de partij echt wel vriendelijk is voor republikeinen en Harris bv zelfs campagne voert met Cheney.... in welk opzicht is de partij dan niet perse vriendelijk richting GOP en handig voor een die-hard AOC/Bernie fan? Mij lijkt dat het establishment zijn toekomst meer zoekt in het midden en gematigd rechts en daarmee alles links ervan liever niet heeft. De partij is dan actief bezig de progressieven weg te jagen (zoals nu bij de burgemeestersverkiezing in New York lijkt) terwijl de echte republikeinen gewoon bij Trump blijven plakken.
Tenminste, ik zie dat als beste argument voor al die thuisblijvers; kiezen tussen PVV en VVD in Nederland zal maar weinig mensen in de SP bewegen om op Dilan te stemmen zodat Wilders niet voor niets de grootste is en blijft. En zoals hier de VVD aanschurkt tegen de PVV... wel, in peilingen gaat het niet best met de VVD.

Want dat zal blijken; dacht je dat de Dems in 2028 de boel radicaal gaan ontTrumpen? Na de coup van 2021 heeft Biden die Oranje man gewoon laten rondlopen en nu is 'ie weer president. Deze democratische partij is misschien niet direct medeverantwoordelijk maar wat hebben ze hun best gedaan om een goede positie ongedaan te maken, in het voordeel van Trump.
Auredium schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:17:
Maar niemand hier zal zeggen dat Neville Chamberlain in de jaren 30 de situatie destijds niet erger heeft gemaakt door fout te handelen.
Chamberlain kocht tijd voor militaire voorbereiding. De Dems verspillen hier al hun tijd en geven nauwelijks tegengas. Als je landelijk de boel wil mobiliseren is deel van het werk organiseren. Als het raamwerk van een politieke partij niet bruikbaar is voor de organisatie, wie moet het dan wel doen? De Kerk? Vakbonden? De media zeker niet, da's allemaal spreekbuis van de 1% geworden.

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 28-08-2025 13:25 ]

• DropjesLover
Alex_79 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:59:
[...]

De democraten zijn te veel verdeeld op dit moment, ze lijken bang de gematigde kiezer te verliezen door té progressief over te komen. Bij de GOP staan helaas de neuzen de zelfde kant op
Probleem is natuurlijk ook dat de Democraten geen Democraten meer over hoeven te halen om op hun te stemmen. Ze moeten Republikeinen overhalen. En hun eigen achterban mobiliseren om te gaan stemmen.

Alle tegengas die Democraten geven wordt toch in hun nadeel gespind door Trump en de media in dit post-waarheid tijdperk.
Daarom dat ze zich ook zo vastbijten in wat wel aan Trump / MAGA blijft kleven, zoals de Epstein files. De rest heeft domweg geen zin zolang ze geen meerderheid ergens hebben.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• wildhagen
  • Niet online
Trump vind een museum over de slavernij te woke. Eigenlijk was slavernij juist iets heel erg positiefs!
In 2017, kort na de opening, kreeg de kersverse president Trump er een rondleiding. Hij was zo mogelijk nog enthousiaster dan Francis en Tracy. Hij noemde zijn bezoek ‘een betekenisvolle herinnering aan waarom we moeten strijden tegen vooroordelen, intolerantie en haat in al hun zeer lelijke vormen’.

Nu klinkt Trump heel anders. ‘Het Smithsonian is volledig doorgeschoten: het gaat er alleen maar over hoe verschrikkelijk ons land is, hoe slecht de slavernij was’, schreef Trump.

Hij zegt het ‘te woke’ te vinden en wil meer aandacht voor de positieve kanten van slavernij en de Amerikaanse geschiedenis. „We hebben het aantrekkelijkste land ter wereld, en we willen dat mensen daarover praten, ook in onze musea.”
Bron en meer info: https://www.bndestem.nl/b...amp%3Bauth_rd=1&auth_rd=1

Zou dit een eerste aanzet kunnen zijn voor een nieuw decreet van Trump om de slavernij weer opnieuw in te voeren om op die manier weer goedkopere arbeidskrachten te krijgen waardoor productie in eigen land weer goedkoper wordt?

Virussen? Scan ze hier!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 14:49:
Trump vind een museum over de slavernij te woke. Eigenlijk was slavernij juist iets heel erg positiefs!

[...]

Zou dit een eerste aanzet kunnen zijn voor een nieuw decreet van Trump om de slavernij weer opnieuw in te voeren om op die manier weer goedkopere arbeidskrachten te krijgen waardoor productie in eigen land weer goedkoper wordt?
Zoiets is al lang gaande met bijv. veroordeelde gevangen. Probleem daar is natuurlijk dat deze eerst veroordeeld moeten zijn en krijgen een hele schamele fooi van $0.12 - $0.40, en dat is maar lastig en duur. Stomme wetgeving ook altijd.

Veel handiger om een concentratiekamp op te zetten, mensen 'met een kleurtje' te ontvoeren en naar dat kamp te sturen om hen daar wat later te laten werken - en dat is werk waarvoor niet betaald wordt natuurlijk!

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

In Rusland zie je de laatste jaren ook weer dat Stalin in ere hersteld is. Het doel van Trump is niet om slavernij weer in te voeren maar duidelijk te maken dat kritiek op het land, de geschiedenis en (vooral) de leiders niet meer geaccepteerd wordt.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:57

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

De interneringskampen worden alweer in eer hersteld. In WW2 erg belangrijk voor de voedselvoorziening en arbeid was lekker goedkoop. Dus dat biedt kansen /s
https://www.huffpost.com/..._68a62ca5e4b0903a790da6fc

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Trishul

[...]

Ik vraag me af wat Trump nou wil hiermee. De 'positieve kanten', is dat dan dat de zwarte Amerikanen inmiddels goed terecht zijn gekomen, of alles kunnen bereiken in de VS wat ze maar willen?
Tegelijkertijd is het niet handig om actief achter alle zwarte Amerikaanse mensen aan te gaan op hoge functies, zoals die Cook.

Waarschijnlijk wil hij inderdaad gewoon goedkope of gratis arbeid in de fabrieken zodat zijn arme geldschieters nog grotere marges kunnen draaien. Dit is waarom een hyper kapitalisme uiteindelijk zichzelf kapotmaakt: de aandeelhouders moeten tevreden gehouden worden en willen steeds meer. Dus de marges moeten alleen maar omhoog gaan. Maar op een gegeven moment gaat dat ten koste van de resource arbeid.

• BadRespawn

Dat is niet vergelijkbaar; mass shootings waarbij de dader transgender is, zijn zeldzaam.
Mass shootings waar 'republikeinen' (politici, media) zich niet zo druk over maken zijn alle mass shootings.

Er zijn in de VS aanzienlijk meer mass shootings dan wat we er hier van mee krijgen, variërend van gemiddeld ca 1 per twee maanden tot 2 per dag. (gang- en drugs geweld e.d. worden niet meegerekend)

Wikipedia: List of mass shootings in the United States in 2021 (690)
Wikipedia: List of mass shootings in the United States in 2022 (695)
Wikipedia: List of mass shootings in the United States in 2023 (600)

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Antivax idioot zonder medische kennis gekozen als nieuwe CDC-chef:

https://www.theguardian.c...28/jim-oneill-cdc-profile

Ik schrijf "idioot" omdat er geen ander woord is dat iemand kan beschrijven die zoiets beweert:
During the Covid pandemic, O’Neill voiced public support for unproven treatments that were not supported by scientific evidence, including ivermectin and hydroxychloroquine, as well as vitamin D as a supposed “prophylaxis”.

He also posted a number of conspiratorial theories on social media, including the baseless claim that “the name #COVID was chosen to conceal the origin of the virus. This name made it harder to study and probably slowed the response.”
De waarheid is exact het tegenovergestelde.

Binnenkort zal je wel bleekmiddel als vaccin tegen een bacteriële infectie kunnen halen in de VS. /s

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40

nwagenaar

God, root. What's the differen

Alex_79 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
De democraten zijn niet zo zeer verdeeld en zeker niet eindverantwoordelijk voor het huidig beleid: ze hebben geen of amper middelen om te acteren tegen Trump en de GOP.

Zowel politiek als via juridische manieren: het huis en de senaat zijn in handen van de GOP, de presidentiële executive orders vliegen je om de oren en POTUS lijkt het met z’n conservatieve meerderheid dat goed te vinden. Ook op staatsniveau loopt de GOP over democraten heen en-of komt de GOP met middelen om de Democraten te ondermijnen zelfs al willen ze iets doen (zoals bijvoorbeeld het gebeuren in Texas).

Het grootste probleem van de Democraten is niet alleen de populistische handelingen van GOP en de president, maar ook omdat het aantal (nieuwe) geregistreerde voters toeneemt aan de GOP kant terwijl ook het aantal swing voters ook toeneemt. Hun invloed op de achterban van minderheden (Latino en African Americans) is ook afgenomen omdat Trump/GOP focust op de werkende klasse in het algemeen.

Je zit dit ook in Nederland en in andere landen: Linkse partijen (ongeacht hun betere programma’s) worden ondergesneeuwd door populistisch Rechts bij de werkende klasse en het is verdomde moeilijk om te acteren tegen deze manier van politiek.

Door populisme is het emotionele aspect belangrijker dan feiten en keiharde cijfers: daar heeft de GOP zeer succesvol misbruik van gemaakt en je kunt je daar als oppositie zeer moeilijk tegen vechten.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Amphiebietje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:05:
Binnenkort zal je wel bleekmiddel als vaccin tegen een bacteriële infectie kunnen halen in de VS. /s
Je voegt een /s toe, maar als we kijken welke kant we opgaan.. Dit komt in september:

RFK Jr. says agency will reveal causes of autism in September
Health and Human Services Secretary Robert F. Kennedy Jr. said Tuesday he’s on track to identify “interventions” that are “certainly causing autism” and possible ways of addressing them by September.
Het laat zich raden dat dit iets wordt als: "autisme wordt veroorzaakt (of erger gemaakt) door vaccins en dan met name mRNA vaccins". Surprise. Vervolgens zal dat "onderzoek" aangegrepen worden om (mRNA) vaccins te verbieden of minder toegankelijk te maken; daar zijn ook al geruchten over.

Geen bleekmiddel maar in Texas hebben ze zojuist een wet aangenomen waarmee Ivermectin bij de drogist te koop is :')

edit: Deze O’Neill heeft ook weer banden met Peter Thiel:
O’Neill, unlike Monarez, has no training in medicine or infectious disease science. He is a former speechwriter for the health department, during the Bush years, who went on to work for the tech investor and conservative megadonor Peter Thiel.

[ Voor 12% gewijzigd door user109731 op 29-08-2025 08:35 ]

• Bvanham
Tja, het wordt op die manier vanzelf rustiger in de USA als er een paar nieuwe rondjes met ziektes terugkomen ofweer gaan lopen. Over een paar jaar willen we allemaal die muur om de USA heen om gezond te blijven

• Stukfruit
  • Niet online
Nouja, geen middelen hebben zoals hierboven wordt gezegd is niet per se het probleem... die hebben ze op zich, maar zoals Newsom ook steeds luider begint te roepen houdt MAGA zich niet aan regels / wetgeving en is er op basis van handen vol met reeds genomen acties iedere reden om aan te nemen dat dit niet zal veranderen. Met de volgende verkiezingen uiteraard als hoogtepunt:

Het hinnikende gelach vanuit de zaal na de opmerking over hoe Donald steeds zijn 2028-pettenverzameling laat zien is redelijk storend.

Voor het hele gesprek kun je hier klikken, met een bijbehorend artikel hier.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Ondertussen blijkt dat de rode loper van Donald voor Poetin niet heeft gewerkt, blijft hij proberen om mensen bij instanties (deze keer iets met treinen) te ontslaan omdat ze Democraat zijn en dreigt Donald weer met het sturen van meer Guard-leden naar Californië.

Ik denk dat deze quote (zie laatste link hierboven) van Newsom het wel goed omschrijft:
“As it relates to the president in particular, he’s doing things to people, not with people, and it’s a point of profound, consequential contrast. He’s de facto militarizing American cities,” Newsom told reporters.
Donald probeert een despoot te worden, of het land in ieder geval klaar te stomen voor een komende, en er is helaas weinig wat daar niet op wijst.

Dat zit wel Schnorr.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:14
user109731 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:16:
[...]

Je voegt een /s toe, maar als we kijken welke kant we opgaan.. Dit komt in september:

[...]

Het laat zich raden dat dit iets wordt als: "autisme wordt veroorzaakt (of erger gemaakt) door vaccins en dan met name mRNA vaccins". Surprise. Vervolgens zal dat "onderzoek" aangegrepen worden om (mRNA) vaccins te verbieden of minder toegankelijk te maken; daar zijn ook al geruchten over.

Geen bleekmiddel maar in Texas hebben ze zojuist een wet aangenomen waarmee Ivermectin bij de drogist te koop is :')

[...]
Ik vraag me alleen af wat men hier nu mee wil bereiken. De VS wil meer productie in eigen land, daar heb je goedkoop werkvolk voor nodig. Net zoals we hier het vee verzorgen zou je daar dan ook verwachten dat men de human resources toch zo gezond mogelijk wil houden.

Mensen onder stress en met een zwakke gezondheid, aka the American lifestyle, hebben juist baat bij vaccinaties.

Ik snap dat het koren op de molen is voor (een niet insignificant) deel van zijn niet al te hoog opgeleide achterban. Maar aan de ene kant je productiecapaciteit te ondermijnen en aan de andere kant de farmaceutische industrie een trap na te geven, ik kan daar geen voordelen in zien.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:26
Ik denk dat het ondermijnen van vaccins meer ligt in het ondermijnen van wetenschap met een push richting geloof. Trust in Trump God MAGA?

Ziek en zwakke mensen worden meer afhankelijk van de overheid. Los van dat diezelfde overheid je zal vallen omdat je niet productief bent, tegen die tijd is de middenklasse mogelijk al omgevormd tot goedkoop productievee om te kunnen overleven (tot de 1e tegenvaller volgt).

Het doet mij wat denken aan de film In Time. Dat de absolute rijken oneindig kunnen leven en genieten van alles dat de armste mensen mogelijk maken. Ondertussen is het voor mensen met minder opties praktisch onmogelijk omhoog te komen. 10 uur verdienen met 12 uur werken bijvoorbeeld.

Al met al: afbreken wetenschap en feiten de kop indrukken t.b.v. geloof en onderbuikgevoelens…

De gemiddelde NL’se stemmer heb ik (ietsjes) hoger zitten dan die in de US, maar ook hier zie ik het gebeuren. Meer en meer mensen in mijn omgeving zien wat Trump goed doet en herkennen Wilders ook in die hoek… weg met de buitenlanders (ja… de rotte appels moet men steviger aanpakken). Men ziet de slechte kanten niet of wilt ze niet zien of erkennen.

Wat ik laats hoorde was vrij vertaald het volgende; Beter Trump (Wilders) die er wat aan wilt doen om verbetering te brengen dan een communistische socialistische hond van de democraten (we gaan eraan als Frans T wint).

Ik hoop dat het fascistische en dictatuur randje in de US heel snel vorm gaat krijgen zodat mensen hier hopelijk zullen (in)zien dat het wellicht toch niet zo rooskleurig is als dat ze nu denken.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• DropjesLover
Bvanham schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:19:
Tja, het wordt op die manier vanzelf rustiger in de USA als er een paar nieuwe rondjes met ziektes terugkomen ofweer gaan lopen. Over een paar jaar willen we allemaal die muur om de USA heen om gezond te blijven
Het probleem is dat ziektes zich niet goed aan grenzen houden.
Alle vluchten en vrachtschepen van/naar de VS stoppen gaat nooit gebeuren.
user109731 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 08:16:
[...]

[...]

[...]
Over Thiel lees ik hier al tijden, dus even snel opgezocht hoe oud die kerel is... Ik verwachtte een soort Murdoch/Soros van 75+, maar. Thiel is pas 57. Hij kan geen president worden want geboren in Duitsland. Maar duidelijk op weg naar nog meer invloed op de wereldpolitiek dan Murdoch/Soros...

BThGvNeOA

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52
DropjesLover schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:38:
[...]

Het probleem is dat ziektes zich niet goed aan grenzen houden.
Alle vluchten en vrachtschepen van/naar de VS stoppen gaat nooit gebeuren.

[...]

Over Thiel lees ik hier al tijden, dus even snel opgezocht hoe oud die kerel is... Ik verwachtte een soort Murdoch/Soros van 75+, maar. Thiel is pas 57. Hij kan geen president worden want geboren in Duitsland. Maar duidelijk op weg naar nog meer invloed op de wereldpolitiek dan Murdoch/Soros...
Je hoeft ook een president te kunnen worden of zijn om macht te hebben. het gaat niet om macht maar het gaat om invloed.

Echte macht bevindt zich in de schaduw en niet vol in de zon. Trump is slechts een uithangbord/stroman voor de echte machthebbers die zich in de coulissen bevinden. oa Thiel maar er zijn er natuurljk veel meer.

dát is wat de meeste mensen niet zien, die focussen zich op trump en zijn strapatsen maar het gaat om de dingen in de kantlijn die nu gebeuren.

A wise man's life is based around fuck you

• DropjesLover
Zwelgje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:45:
[...]

Je hoeft ook een president te kunnen worden of zijn om macht te hebben. het gaat niet om macht maar het gaat om invloed.

Echte macht bevindt zich in de schaduw en niet vol in de zon. Trump is slechts een uithangbord/stroman voor de echte machthebbers die zich in de coulissen bevinden. oa Thiel maar er zijn er natuurljk veel meer.

dát is wat de meeste mensen niet zien, die focussen zich op trump en zijn strapatsen maar het gaat om de dingen in de kantlijn die nu gebeuren.
Is dat niet het probleem van de Democraten? Dat ze politiek te veel en te lang (gezien hun leeftijd) in de "zon" willen zitten, maar gebrek aan een persoon/partij die, buiten de burger, belang heeft bij democratische standpunten?
Bedrijven / ondernemers hebben winstmaximalisatie als doel, dus de GOP.
Maar er zijn ook fatsoenlijke mensen zoals Gates en Buffet die echt wel meer belasting willen betalen. Die hebben echter geen bedrijven / belangen in zaken zoals media om een tegenhanger te zijn voor de media-macht achter de GOP.

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 29-08-2025 11:01 ]

BThGvNeOA

• wildhagen
  • Niet online
AMARONE schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:30:
[...]

Dus niet, de EU begint nu met het toelaten van Amerikaans vlees: https://www.nu.nl/economi...-maar-wie-eet-het-op.html

And so it begins...

Virussen? Scan ze hier!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
wildhagen schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

Dus niet, de EU begint nu met het toelaten van Amerikaans vlees: https://www.nu.nl/economi...-maar-wie-eet-het-op.html

And so it begins...
Het was al toegestaan, we kochten het alleen niet. Nu blijft het toegestaan en kopen we het waarschijnlijk alsnog nauwelijks.

• P-Rock
*knip*, rant.

[ Voor 96% gewijzigd door NMH op 29-08-2025 20:40 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

And so it begins...
Amerikaans vlees is al jaren toegelaten. Mits het aan Europese eisen voldoet. Maar Amerikaanse boeren hebben geen zin om speciaal voor de Europese markt hun manier van werken aan te passen. Dat levert hun gewoon te weinig op.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:26
En als de EU dan zou loslaten dat vlees aan onze normen moet voldoen, dan wel graag ‘Made in the Great US of A’ label erop zodat, als het in de winkel ligt, we het lekker kunnen laten liggen.

Tijd om alvast wettelijk te regelen dat afkomst van vlees in bewerkt voedsel ook land van herkomst moet vermelden in 100% van de gevallen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

And so it begins...
Volgens mij gaat het voornamelijk om groeihormonen die in de VS worden gebruikt bij rundvlees, en kippenvlees dat wordt gewassen in een chloorbad (en eieren geloof ik ook, waardoor ze zeer kort houdbaar zijn omdat de schil kapot gaat)

Een in het wild geschoten bizon heeft geen groeihormonen ingespoten gekregen en is waarschijnlijk ook niet gewassen in chloor (want geen salmonella?).

• DropjesLover
[...]

And so it begins...
Bisonvlees ja. Wat we al konden importeren uit Canada. Maar hier nauwelijks gegeten wordt.
Volgens mij worden bisons ook niet groot commercieel gehouden, en altijd buiten open range lange levens. Niet de Amerikaans rundvlees groeihormonen kiloknaller die Trump ons wil opdringen.
Ik snap ook niet waarom Trump dat wil, de VS is al een grote vlees-importeur (uit zuid Amerika).

BThGvNeOA

Pagina: 1 ... 158 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.