Biden krijgt nu toch ook de schuld van alles wat mis gaat?
[ Voor 88% gewijzigd door jaapstobbe op 03-07-2025 13:19 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 88% gewijzigd door jaapstobbe op 03-07-2025 13:19 ]
Grootse staatsman is in mijn ogen de leider van een land die echt een indruk op de wereld gemaakt heeft. Om in de VS te blijven, Roosevelt, Truman, Kennedy, Nixon, Reagan, Obama, Trump... Maar om nou te zeggen dat Coolidge, Johnson, Bush Sr en Jr ofzo echt een gróótse staatsman waren... Nee.DevWouter schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:02:
[...]
Het is zeker een definitie kwestie. Het probleem met "groots staatsman" is dat je het automatisch ben als je de leider van een land ben, ongeacht wat je doet. De laatste keizer van China zullen de meeste mensen ook beschouwen als groots staatsman zien, het is namelijk een gigantisch land tot dat mensen realiseren dat Wikipedia: Puyi 2 jaar oud was en maar 4 jaar geregeerd heeft.
Ik weet overigens niet wat @DropjesLover oorspronkelijk bedoelde, maar ik vermoed dat er wat cynisme aanwezig was toen hij Hitler in het lijstje van "groots staatsmannen" heeft gezet en ik het niet al te serieus had moeten nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 03-07-2025 13:38 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Rijnlands model vs. Angelsaksisch model. Voorheen was de eerste hier in zwang, maar de laatste 30+ jaar zijn we steeds meer op het andere model gaan overstappen. Het motto daarvan is nog steeds 'Greed is good'.Snowdog schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:56:
[...]
Hoewel ik het ermee eens ben dat je de zaken goed met wetgeving moet dichttimmeren, heb ik toch ook wel het idee dat het enigszins verdrietig is en dat (iig een deel van de) bedrijven vroeger toch wel wat meer moraal hadden. Dat winstmaximalisatie toch nog wat minder hoog op de lijst met goals stond en dat maatschappelijk ok handelen toch ook nog wel een dingetje was.
Vanuit dat oogpunt is het wel jammer dat dat tegenwoordig helemaal niet meer het geval is en dat mensen het zelfs maar normaal vinden dat bedrijven winstmaximalisatie moeten nastreven en daarbij allerlei ellende mogen aanrichten. Die vorm van hyperkapitalisme is wat mij betreft niet normaal, maar ik merk helaas op internet dat je steeds meer ziet dat dit ook door de "normale mens" als het nieuwe normaal wordt gezien.
Dus ja, al met al allemaal best verdrietig? En dan zijn regeltjes idd wel het enige wat dit nog kan stoppen, helaas een stuk lastiger wanneer het zo'n beetje legaal is voor bedrijven om politici om te kopen...
Knowledge reigns supreme over nearly anything
In mijn beleving heeft de term groots staatsman een positieve bijklank, dus zou ik een hoop namen uit jouw lijstje schrappen. Die hebben wel indruk gemaakt, maar veelal niet op positieve wijze.DropjesLover schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:34:
[...]
Grootse staatsman is in mijn ogen de leider van een land die echt een indruk op de wereld gemaakt heeft. Om in de VS te blijven, Roosevelt, Truman, Kennedy, Nixon, Reagan, Obama, Trump... Maar om nou te zeggen dat Coolidge, Johnson, Bush Sr en Jr ofzo echt een gróótse staatsman waren... Nee.
Voor Duitsland, Hitler, Schmit, Schroder, Merkel... Maar een Erhart... moah.
Idem voor in het VK, Churchill, Thatcher, Blair nog een beetje.... Maar een Callaghan, Brown, Johnson, nee.
Of in de USSR, Lenin, Stalin, Gorbachev... Maar een Chernenko, Breznev... niet echt.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Daarom stond in mij eerdere lijstje er ook bij dat, naar mijn mening, groots iets heel anders is dan goed of slecht.Malfunctions schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:54:
[...]
In mijn beleving heeft de term groots staatsman een positieve bijklank, dus zou ik een hoop namen uit jouw lijstje schrappen. Die hebben wel indruk gemaakt, maar veelal niet op positieve wijze.
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ur-fascism regel 8: your enemy is both too weak and strong at the same time.jaapstobbe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:18:
Ja dat duurt meestal even voor sommige dingen effect hebben, ik ken nog iemand die zich daar aan iriteerde toen alles goed ging bij Trump1HEY_DUDE schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:03:
[...]
Meeste schade van de wet valt na deze termijn van Trump. Wie zullen dan de schuld krijgen?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Volgens die definitie: Rutte? Grootste impact op de wereld is wel na zijn periode als staatsman door de VS aan boord te houden van de NAVO.DropjesLover schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:34:
[...]
Grootse staatsman is in mijn ogen de leider van een land die echt een indruk op de wereld gemaakt heeft. Om in de VS te blijven, Roosevelt, Truman, Kennedy, Nixon, Reagan, Obama, Trump... Maar om nou te zeggen dat Coolidge, Johnson, Bush Sr en Jr ofzo echt een gróótse staatsman waren... Nee.
Voor Duitsland, Hitler, Schmit, Schroder, Merkel... Maar een Erhart... moah.
Idem voor in het VK, Churchill, Thatcher, Blair nog een beetje.... Maar een Callaghan, Brown, Johnson, nee.
Of in de USSR, Lenin, Stalin, Gorbachev... Maar een Chernenko, Breznev... niet echt.
/▌
er waren zaken waar vertraging op zit. Denk bv. aan het invoeren van steunmaatregelen of de effecten van aftrekbaarheid van hypotheken op de woningmarkt.jaapstobbe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:18:
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Het is wel wat de Amerikanen willen, want dat was Trump 1 dat hij obamacare afschafte en nu hebben we Trump 2.polthemol schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:47:
[...]
er waren zaken waar vertraging op zit. Denk bv. aan het invoeren van steunmaatregelen of de effecten van aftrekbaarheid van hypotheken op de woningmarkt.
Het snijden in sociale voorzieningen heeft echter vrij snel merkbare gevolgen voor veel mensen: de seconde dat ze zorg nodig hebben en ze zonder medicaid geen zorgverzekering kunnen betalen. Of dat ze zonder SNAP niet lekke rmeer rondkomen en mogen kiezen wat ze willen eten/de overweging terug komt of je je kinderen wel/niet zonder ontbijt naar school stuurt.
De link bij die laatste is vele malen directer en dat is heel moeilijk recht te breien.
/▌
er is een verschil tussen 'willen' en 'willen' als je de gevolgen voelt en dat is het punt wat ik probeer te maken. 'obamacare' is een ongelukkige term geworden daarbij, gezien de oppositie destijds het gebruikte om een negatief sentiment op te wekken bij de Affordable Care Act. Hebben ze dan echt gekozen voor geen medische zorg meer kunnen ontvangen de facto voor een heel deel mensen? Twijfelachtig, ik denk dat het vooral een marketingverhaal is waar men in is getrapt en nu ACA zo mank gemaakt gaat worden waarscijnlijk via budgetteringen, zal men het gaan voelen, dan doet marketing er niet meer toe: jij gaat mogelijk niet meer je levensreddende behandeling krijgen, want je bent niet verzekerd.Marzman schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:52:
[...]
Het is wel wat de Amerikanen willen, want dat was Trump 1 dat hij obamacare afschafte en nu hebben we Trump 2.
[ Voor 3% gewijzigd door polthemol op 03-07-2025 15:00 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik zag wat dat betreft een goed interview. Omdat het recht op behandeling beschermt is in zulke zaken kregen die mensen wel uiteindelijk behandeling ondanks dat ze niet meer werden gedekt door Medicare. De kosten van die behandeling kwam uiteindelijk ook gewoon bij het volk terecht (tot zover dus de 'besparing'. Het enige, overigens wel belangrijke, verschil was dat mensen later gingen worden behandeld waardoor de kans om het goed te overleven kleiner worden. Netto betekend het dus dat je als Amerikaanse burger geen cent bespaard en je mensen krijgt die overlijden of levenslang gehandicapt zijn (en dus ook staatssteun krijgen). Het was hoofdschuddend dom en inefficient.polthemol schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:59:
[...]
er is een verschil tussen 'willen' en 'willen' als je de gevolgen voelt en dat is het punt wat ik probeer te maken. 'obamacare' is een ongelukkige term geworden daarbij, gezien de oppositie destijds het gebruikte om een negatief sentiment op te wekken bij de Affordable Care Act. Hebben ze dan echt gekozen voor geen medische zorg meer kunnen ontvangen de facto voor een heel deel mensen? Twijfelachtig, ik denk dat het vooral een marketingverhaal is waar men in is getrapt en nu ACA zo mank gemaakt gaat worden waarscijnlijk via budgetteringen, zal men het gaan voelen, dan doet marketing er niet meer toe: jij gaat mogelijk niet meer je levensreddende behandeling krijgen, want je bent niet verzekerd.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Waar baseer je het op dat een "groots staatsman" een titel is die je automatisch verkrijgt als je leider bent van een groot land? Dat zie ik juist heel anders. Of iemand een staatsman is (laat staan "groots staatsman"), is vooral een kwestie van opinie. Over het algemeen is het een aanduiding die gegeven wordt aan mensen die een respectabele staat van dienst hebben en het algemeen belang dienden. Dan vallen in mijn ogen figuren met dictatoriale trekken al snel af.DevWouter schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:02:
[...]
Het is zeker een definitie kwestie. Het probleem met "groots staatsman" is dat je het automatisch ben als je de leider van een land ben, ongeacht wat je doet. De laatste keizer van China zullen de meeste mensen ook beschouwen als groots staatsman zien, het is namelijk een gigantisch land tot dat mensen realiseren dat Wikipedia: Puyi 2 jaar oud was en maar 4 jaar geregeerd heeft.
Dat is toch hetzelfde als zeggen het hangt van de definitie af?bazzemans schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:48:
[...]
Waar baseer je het op dat een "groots staatsman" een titel is die je automatisch verkrijgt als je leider bent van een groot land? Dat zie ik juist heel anders. Of iemand een staatsman is (laat staan "groots staatsman"), is vooral een kwestie van opinie. Over het algemeen is het een aanduiding die gegeven wordt aan mensen die een respectabele staat van dienst hebben en het algemeen belang dienden. Dan vallen in mijn ogen figuren met dictatoriale trekken al snel af.
/▌
Wel, efficiency (of return-on-investment for that matter) lijkt niet relevant voor ze, in die beautiful kill bill krijgt ICE $75.000.000.000,- extra funding voor de deportaties. Hoeveel mensen wilden ze ook weer deporteren?Auredium schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:05:
Het was hoofdschuddend dom en inefficient.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
ICE blijkt vol te zitten met vriendjespolitiek dus ik verwacht dat veel geld gewoon verdwijnt ind e zakken van mensen zonder verdere acties. Het kan ook zijnd at het geld van ICE wordt gebruikt voor een deel om landen te betalen voor het opvangen van asielzoeker (illegaal of otherwise)mekkieboek schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:52:
[...]
Wel, efficiency (of return-on-investment for that matter) lijkt niet relevant voor ze, in die beautiful kill bill krijgt ICE $175.000.000.000,- extra funding voor de deportaties. Hoeveel mensen wilden ze ook weer deporteren?
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
...dat is de eeuwige discussie he...DropjesLover schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 00:14:
[...]
[...]
Deze twee samen stellen eigenlijk dat er best wat wetten fundamenteel op de schop moeten.
Aandeelhoudersbelangen moeten minder zwaarwegend worden, bedrijven moeten geen eigen rechtspersoon zijn en bestuurders en aandeelhouders moeten verantwoordelijk gehouden worden, overheidstoezicht en boetes moeten omhoog zodat overtredingen niet meer bedrijfsrisicootje zijn, etc.
An sich niet raar, links vertelt dit al... altijd al. Maar ook zonder "links" te benoemen, dit soort boodschapen moeten toch bij iedereen < hoger managemen (en psychopaten) resoneren. En toch stemt de helft VVD (en aanverwanten).
De EU heeft ook zeker stappen gezet om bedrijven echt te kunnen beboeten waar het pijn doet.
Integendeel, de mensen bij wie dit zou moeten resoneren zijn net degenen die het, door de aantallen, kunnen veranderen. Dat is de democratie, met verkiezingen. Daarmee worden vertegenwoordigers gekozen op standpunten, de standpunten die het meeste resoneren krijgen een meerderheid en dan wordt het (doorgaans) uitgevoerd. Niet de rijken zelf die het bepalen.PinusRigida schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:12:
[...]
...dat is de eeuwige discussie he...
De mensen waarbij dit zou moeten resoneren om er écht iets aan te kunnen doen zijn -uitzonderingen daargelaten- deel van het probleem.
BThGvNeOA
Dat zal hen worst wezen.jaapstobbe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:01:
Ik hoop dat die Bill er doorkomt en binnen niet al te lange tijd een complete economische malaise bezorgt. Het is misschien de enige maneir om ook de Trump-aanhang te overtuigen dat ze in een idiocracy leven.
/f/image/S1R65Pz9i47Ql98imtiZHB2b.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt me ongeloofwaardig dat dat zou gebeuren.jaapstobbe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:01:
Ik hoop dat die Bill er doorkomt en binnen niet al te lange tijd een complete economische malaise bezorgt. Het is misschien de enige maneir om ook de Trump-aanhang te overtuigen dat ze in een idiocracy leven.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 03-07-2025 16:42 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik wou dat ik jouw optimisme had.DropjesLover schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:32:
[...]
Integendeel, de mensen bij wie dit zou moeten resoneren zijn net degenen die het, door de aantallen, kunnen veranderen. Dat is de democratie, met verkiezingen. Daarmee worden vertegenwoordigers gekozen op standpunten, de standpunten die het meeste resoneren krijgen een meerderheid en dan wordt het (doorgaans) uitgevoerd. Niet de rijken zelf die het bepalen.
Maar zolang het dit blijft...
[...]
De essentie is wat mij betreft eenvoudig: aandelen in bedrijven kunnen niet negatief worden.PinusRigida schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:12:
[...]
...dat is de eeuwige discussie he...
De mensen waarbij dit zou moeten resoneren om er écht iets aan te kunnen doen zijn -uitzonderingen daargelaten- deel van het probleem.
Kijk naar eerlijke fiscaliteit, de -sorry, knalwoord in aankomst- zogenaamde 'miljonairstaks'... tuurlijk is dit zo logisch als bier met schuim... maar diegenen waarop het (een niet eens voelbare) impact zal hebben zeggen "nee" en hebben ook de macht in handen (en in hun zakken) om "nee" te kunnen blijven zeggen. Ook al zullen ze het niet voelen en mogen ze lekker rijk blijven, daar gaat het niet eens om, ze willen geen cent van hun fortuin minder, steeds meer en het boeit hun geen grammetje dat dit destructief is op globale schaal want hún broodje is toch gesmeerd.
Ik ben net begonnen in dit boek, een betoog voor limitarisme ...
...en hoewel ik nog moet verder lezen om -hopelijk naar het eind van het boek- wat minder cynisch te worden over hoe weinig realistisch deze gedachte is... zegt m'n cynische zelf toch alweer dat dit een utopisch idee is en zéker in een land als de VS.
Heel het systeem is erop gevormd dat "power comes with wealth" en er mogen dan wel enkele miljonairs zijn die uit de pas lopen en hun geld besteden om zoveel mogelijk meerwaarde voor de wereld te creëren i.p.v. politici af te kopen om zichzelf gigantische tax-cuts te schenken... ze zullen steeds met te weinig zijn om het establishment tot inzage te brengen.
Ja, ik zie een "groot staatsman" in elk geval iemand die in het buitenland aanzien heeft. Waar later films over gemaakt worden. Daar hoort Trump niet in thuis. De enige films die daar over gemaakt gaan worden zijn comedy'sMalfunctions schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:54:
[...]
In mijn beleving heeft de term groots staatsman een positieve bijklank, dus zou ik een hoop namen uit jouw lijstje schrappen. Die hebben wel indruk gemaakt, maar veelal niet op positieve wijze.
Uh... Trump zit al in een comedy film, Home Alone 2, weliswaar als kleine bijrol.Llopigat schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:26:
[...]
Ja, ik zie een "groot staatsman" in elk geval iemand die in het buitenland aanzien heeft. Waar later films over gemaakt worden. Daar hoort Trump niet in thuis. De enige films die daar over gemaakt gaan worden zijn comedy's(En Space Force was dat eigenlijk al)
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Met de kanttekening dat belasting sinds WO2 netto flink omlaag is gegaan (van 90% toprate aansluitend op WO2 naar 30% tijdens Clinton's 2e termijn). "Belasting omhoog" niet zo veel als "belasting omlaag" - dus ondanks het 2-partijen systeem wel degelijk een bepaalde richting op gaat.ChrisM schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:09:
[...]
Euh... 2-partijen systeem zorgt juist voor niet structureel beleid, precies wat McDonnell zegt: wij aan de macht, belasting naar beneden, zij aan de macht, belasting omhoog.. (en dat is nog maar 1 voorbeeld).
Ons systeem zorgt er voor dat er langzaam een bepaalde richting in wordt gezet, ...
Hij is nog steeds bezig .. en heeft ondertussen een record gebroken.duvekot schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:38:
Ik geloof dat Representative Hakeem Jeffries uit New York nog wel even bezig is met zijn speech .. hij was vroeg in de ochtend Amerikaanse tijd begonnen ... Pas als hij klaar is kunnen ze echt gaan stemmen over de Senaat versie van de OBBB .
Edit:Representative Hakeem Jeffries, the Democratic leader, just broke the record for the longest House floor speech by speaking for 8 hours and 33 minutes. He breaks the record set by former Speaker Kevin McCarthy in 2021. Democrats are standing unified behind Jeffries, while on the Republican side of the chamber a few dozen members have started to filter back into their seats in anticipation of closing remarks by Speaker Mike Johnson before the final vote on the policy bill.
Ik denk dat Johnson een stukje korter gaat praten. En daarna kijken of er toch nog een Republikeinse vertegenwoordiger is gaan twijfelenDemocrats chant “Hakeem! Hakeem!” as he finishes his record-breaking speech with the words: “I yield back.” They are surrounding him on the House floor, cheering and lining up for embraces.
He yielded after 8 hours and 45 minutes.
[ Voor 16% gewijzigd door duvekot op 03-07-2025 19:55 . Reden: Einde van de speech. ]
No way, doodsbang voor Trumpduvekot schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:32:
En daarna kijken of er toch nog een Republikeinse vertegenwoordiger is gaan twijfelen
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat zit wel Schnorr.
Het is zeker wel belasting verlaging ...Stukfruit schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:05:
Maar dit is geen belastingverlaging. Het is extra staatsschuld.
/f/image/rNOc5Hw23X1XRv6SkcYO0USx.png?f=fotoalbum_large)
Helaas zijn dat soort rampen altijd een tikkende tijdbom. Met name de eerste jaren zal er nog weinig gemerkt worden omdat procedures nu nog op de oude situatie geënt zijn, en dat het veiligheidsbewustzijn ook nog jaren na-ijlt.Amphiebietje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:05:
Nieuw EPA bestuur probeert kritiek weg te zetten als "tegen de wet" omdat ze het Trump -regime bekritiseerd en doet eerste stappen om kritische werknemers hun baan te ontzeggen:
https://www.theguardian.c...yees-administrative-leave
Natuurlijk gaan ze zo een situatie creëren waarbij alleen mag worden ge-ja-knikt, met alle gevolgen van dien. Ik vraag mij af hoe lang het gaat duren voordat de VS zijn eerste catastrofale giframp met duizenden directe doden tot gevolg gaat krijgen...
BThGvNeOA
Eigenlijk is dit hele circus de schuld van Obama. Trump's motivatie om president te worden kwam nadat hij flink te kakken was gezet door Obama, tijdens het White House Correspondent’s Dinner in 2011.jaapstobbe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:18:
Dat is natuurlijk onzin. De fout ligt in de domme bevolking die gemanipuleerd is om te kiezen voor een gestoorde bejaarde man. Ik geloof niet dat 90 % van de stemmers zich echt inleest op waar ze op stemmen, dat is veel te lastig. Zie je hier in nl ook. populisme rules.P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:55:
[...]
Eigenlijk is dit hele circus de schuld van Obama. Trump's motivatie om president te worden kwam nadat hij flink te kakken was gezet door Obama, tijdens het White House Correspondent’s Dinner in 2011.
The roast by Obama that insulted Trump so deeply it motivated him to run for president
Thanks, Obama!
[ Voor 22% gewijzigd door Bvanham op 04-07-2025 08:01 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
The Economist had dit plaatje:duvekot schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 02:18:
Het is zeker wel belasting verlaging ...
In dit opiniestuk in de NY Times staan een aantal verhelderende grafieken:
/f/image/lQOtE2Il5xFCiryVZgTset2G.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7fiAdQ4y2sTlx4fQHXVmF7sv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Auredium op 04-07-2025 09:32 . Reden: ligt naar licht veranderd...fonetisch typen is soms irritant. :P ]
De mid terms worden de grootste lakmoes proef. Die zijn in november 2026. Hierin zijn stoeltjes voor het congres te winnen.Auredium schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:13:
De BBB is iets wat enkel is opgesteld om verdere facilitering van een oligarchie te bewerkstelligen. Je kunt dit ook zien in de absurde financiering die ICE erbij krijgt. In dat ligt is ICE de Gestapo van de VS aan het worden. Het is een inlichtingsdienst die zich waarschijnlijk steeds meer tot een onofficieel leger gaat omvormen.
We kunnen hier huilen en lachen om de absurditeit van de BBB maar die doet precies wat hij moet doen. Zodra de BBB volledig is bekrachtigd zullen er een hoop Amerikanen direct de gevolgen van ondervingen op een negatieve manier.
Het grote probleem wat er is voor ons buiten de absurde grillen van Trump is wat er gebeurd in 2028 als duidelijk is geworden dat iedere verkiezing de volgende Republikeinse marionet oplevert zonder kans op eerlijke verkiezingen. Onderdeel van dergelijke staten is sterk externaliseren van interne problemen. Ik vermoed dat Canada en Groenland zich met recht zorgen moeten maken om hun veiligheid als soevereine staten.
Kia Niro-EV 2024
Ik denk dat het pas echt spannend gaat worden op het moment dat het volk het door krijgt dat hun democratie defacto dood is. De Republikeinen zullen natuurlijk een hele smoke and mirrors scenario erop zetten. De democraten frauderen en mensen maken misbruik van van alles waardoor ze maatregels moeten nemen om verkiezingen 'eerlijk' te laten verlopen. Dit soort zaken doen ze al en het is de modus operandi die ze zullen voort zetten.Freak187 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:20:
[...]
De mid terms worden de grootste lakmoes proef. Die zijn in november 2026. Hierin zijn stoeltjes voor het congres te winnen.
Als de democraten een meerderheid krijgen in het congres, kunnen ze Trump in toom houden. Maar het zal me verbazen als die verkiezingen eerlijk gaan verlopen. Dit zal het eerstvolgende grote gevecht worden, let maar op. Als de Democraten hier niet met gestrekt been ingaan kan het inderdaad definitief te laat zijn.
Vooropgesteld: het is voornamelijk een klassestrijd die nu door de VS raast. In eerste instantie begint het met een rassenstrijd (ICE pakt mensen op en deporteert ze). Maar als dat doel behaald is, is de onderklasse en arbeidersklasse aan de beurt en dat zie je nu al gebeuren.Auredium schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:31:
[...]
Ik denk dat het pas echt spannend gaat worden op het moment dat het volk het door krijgt dat hun democratie defacto dood is. De Republikeinen zullen natuurlijk een hele smoke and mirrors scenario erop zetten. De democraten frauderen en mensen maken misbruik van van alles waardoor ze maatregels moeten nemen om verkiezingen 'eerlijk' te laten verlopen. Dit soort zaken doen ze al en het is de modus operandi die ze zullen voort zetten.
De realiteit is echter dat in een autocratie een hoop mensen weten dat ze een autocratie hebben. Niemand in Iran of Rusland zal de illusie hebben dat ze vrije verkiezingen hebben. Ik denk dat in de VS veel mensen nog zich verzuchten dat er een democratie is. Die denken inderdaad nog dat de mid-terms van 2026 eerlijk zullen verlopen. Bij de Democraten left toch nog de gedachten dat stemmen zal werken. Bij veel van de niet stemmers leeft waarschijnlijk ook de illusie dat de mensen die stemmen toch wel invloed uitoefenen.
De vraag wordt wat er gaat gebeuren als 2026 door de Republikeinen wordt gestolen (ik verwacht dit). Ik ben bang dat er niets gaat gebeuren ondanks dat een groot deel van de Amerikanen een wapen onder zijn kussen heeft liggen. Het toont aan dat een wapen in huis hebben alleen echt een doel dient als jij als persoon ook de mentaliteit hebt om het te gebruiken wanneer het nodig is.
Kia Niro-EV 2024
Gerrrymandering gebeurt door allebei de partijen. Het 'systeem' van 2 partijen is stuk sinds het grote geld (Citizens United) z'n intrede heeft gedaan in de politiek.CornermanNL schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:38:
Het probleem van Gerrymandering speelt ook een enorme rol, je kan als democraat steeds moeilijker je kiezers naar de stembus krijgen, en dat is letterlijk.
Dan nog de dark money pools die kandidaten financieren zonder dat duidelijk is wat waar wie en wat men er voor terug krijgt.
Feitelijk is omkoping legaal geworden. Zie ook de documentaire dark money op HBO. Heeft een aardig inkijkje in hoe verrot het al decennia is. Die problemen gelden aan beide kanten alleen de republikeinen gaan er net even “beter” en slimmer mee om.
Het is einde oefening daar voor wat betreft de democratie en de rechtsstaat.
Kia Niro-EV 2024
Dat is toch wel een beetje een bothsidesism hoor. Ik bedoel, er zijn zeker gevallen bekend waarin Democraten zich er schuldig aan hebben gemaakt. Maar ik ben niet bekend met gerechtelijke veroordelingen van door Democraten getekende kiesdistrictkaarten. Die zijn er wel vanuit Republikeinse hoek. De documentatie op dat gebied van de GOP laat ook weinig tot de verbeelding.Freak187 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:12:
Gerrrymandering gebeurt door allebei de partijen. Het 'systeem' van 2 partijen is stuk sinds het grote geld (Citizens United) z'n intrede heeft gedaan in de politiek.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
gerrymandering is toch wat alles? Dat is, even heel extreem/ heel zwart wit: Wanneer je 3 kiesdistricten hebt met 98 democraten en 52 republikeinen, de kiesdistrictgrenzen zo getrokken worden dat in district 1 26 republikeinen en 24 democraten zitten, in district ook 26 republikeinen en 24 democraten en in district 3 50 democraten;CornermanNL schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:38:
Het probleem van Gerrymandering speelt ook een enorme rol, je kan als democraat steeds moeilijker je kiezers naar de stembus krijgen, en dat is letterlijk.
Dan nog de dark money pools die kandidaten financieren zonder dat duidelijk is wat waar wie en wat men er voor terug krijgt.
Feitelijk is omkoping legaal geworden. Zie ook de documentaire dark money op HBO. Heeft een aardig inkijkje in hoe verrot het al decennia is. Die problemen gelden aan beide kanten alleen de republikeinen gaan er net even “beter” en slimmer mee om.
Het is einde oefening daar voor wat betreft de democratie en de rechtsstaat.
Elke kandidaat die de dems brengen zal langdurig en uitgebreid op karakter vermoord worden door de GOP en aanhangende media. Niemand is daar immuum voor. Als je iets maar vaak genoeg hoort gaan je hersenen er vanzelf een kern van waarheid aan toe kennen. Harris was een prima kandidaat, wellicht iets te laat. Biden was ruim te prefereren boven Trump.Bvanham schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:57:
[...]
De fout die de dems maken is geen fatsoenlijke tegenkandidaten te vinden die jonger en geloofwaardiger zijn en die passen in de Amerikaanse beleving. Helaas dus geen vrouwelijke presidentskandidaten van kleur die niet genoeg opgevallen zijn in hun periode als vp of demente bejaarden. Als er goede keuzes waren dan veranderde het speelveld ws. Al een heleboel. Amerika is een dom land met heel veel vooroordelen, laag opgevoede ouderwetse mensen met eigenlijk heel ouderwetse opvattingen.
Een onofficieel leger met vrijwel onbegrensde mogelijkheden mensen af te voeren naar vage landen buiten de VS of privaat gerunde concentratiekampen/gevangenissen/strafkampen/black sites (kies zelf wat je het beste van toepassing vindt) in de VS.Auredium schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:13:
De BBB is iets wat enkel is opgesteld om verdere facilitering van een oligarchie te bewerkstelligen. Je kunt dit ook zien in de absurde financiering die ICE erbij krijgt. In dat licht is ICE de Gestapo van de VS aan het worden. Het is een inlichtingsdienst die zich waarschijnlijk steeds meer tot een onofficieel leger gaat omvormen.
Hello. Is it me you're looking for?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Hier is online ook al wat over gedebatteerd. Effectief gesproken zouden de MAGA top het liefste een bepaald soort kampen willen hebben. Het probleem is echter dat in het huidige klimaat dat 'not done' is. Maar je merkt wel dat ze het willen door bijvoorbeeld opvangkampen te hebben in gebieden waar veel alligators zitten.iamerwin schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:27:
[...]
Een onofficieel leger met vrijwel onbegrensde mogelijkheden mensen af te voeren naar vage landen buiten de VS of privaat gerunde concentratiekampen/gevangenissen/strafkampen/black sites (kies zelf wat je het beste van toepassing vindt) in de VS.
Heb je ooit 1 kritische tweet geplaatst en heeft/had je overgrootmoeder 1 verre tante in Honduras? Dan zou ik nu maar beginnen met Spaans te leren spreken, je volgende woonplaats kan zomaar Comayagua worden.![]()
O’er the land of the free
and the home of the brave?
Hier kan je de volledige verklaring lezen van de EPA medewerkers:Amphiebietje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:05:
Nieuw EPA bestuur probeert kritiek weg te zetten als "tegen de wet" omdat ze het Trump -regime bekritiseerd en doet eerste stappen om kritische werknemers hun baan te ontzeggen:
https://www.theguardian.c...yees-administrative-leave
Natuurlijk gaan ze zo een situatie creëren waarbij alleen mag worden ge-ja-knikt, met alle gevolgen van dien. Ik vraag mij af hoe lang het gaat duren voordat de VS zijn eerste catastrofale giframp met duizenden directe doden tot gevolg gaat krijgen...
De volgende staat gepland voor vandaag ....P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:23:
Wat is er eigenlijk gebeurd met al die protesten tegen de ICE-ontvoeringen? Dat is ook een stille dood gestorven na het grote 'No Kings' protest?
Anti-Trump organizers are hosting "Free America" rallies on Independence Day in the next round of mass protest across the country.
Zelfs volgens zijn eigen democratische partijleden is hij te radicaal.HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:22:
Maar goed Mamdami is ook een radicale communist en een gevaar voor New York (bron: FoxNews).
kost tijd en energie, en als het toch geen zin heeft...P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:23:
Wat is er eigenlijk gebeurd met al die protesten tegen de ICE-ontvoeringen? Dat is ook een stille dood gestorven na het grote 'No Kings' protest?
Cuomo heeft inderdaad een ouderwetse en zeer goed gefinancieerde haat campagne tegen Mamdami gevoerd. En Mamdami een succesvolle tiktok campagne. Of DE Dems hem echt te radicaal vinden weet ik niet.P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:41:
[...]
Zelfs volgens zijn eigen democratische partijleden is hij te radicaal.
De democratische partij is dood. Het wordt dat ze al die oude, vastgeroeste partijleden eruit bonjouren.
Het is nou ook zeker weer niet zo dat elke staat even zwaar weegt. Het is redelijk in lijn met bevolking %. Maar de grote staten zijn wel relatief iets ondervertegenwoordigd per persoon in het electoraal college. Zie hier:emeralda schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:00:
[...]
Een stem in Amsterdam is net zoveel waard als een stem in Heerlen.
Amerikanen vinden dit oneerlijk want hun land zou dan eigenlijk bestuurd worden door Californië en New York- de plekken waar verreweg de meeste Amerikanen wonen. En waar het geld verdient wordt!
Onderschat nooit hoe leeg en nutteloos een groot deel van dat land is.
Bron en meer info: Trump stuurt tien tot twaalf brieven naar landen over importheffingenDe Amerikaanse regering stuurt vrijdag tien tot twaalf brieven naar landen over de importheffingen die zij moeten gaan betalen. Volgens president Donald Trump zullen er de komende dagen meer volgen.
Het is niet bekend naar welke landen de eerste brieven gaan. Trump heeft wel aangegeven dat de Amerikaanse importheffingen op 1 augustus ingaan.
Volgens de Amerikaanse president worden alle brieven voor woensdag 9 juli verstuurd. In de brieven staan handelstarieven die volgens hem variëren van "misschien 60 of 70 procent tot 10 en 20 procent".
De hoogste tarieven zijn hoger dan de tarieven die Trump aanvankelijk begin april bekendmaakte. Die tarieven varieerden van een basistarief van 10 procent voor de meeste landen tot maximaal 50 procent.
Virussen? Scan ze hier!
Niet alleen Cuomo, maar ook Schumer en andere partijgenoten:HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:48:
[...]
Cuomo heeft inderdaad een ouderwetse en zeer goed gefinancieerde haat campagne tegen Mamdami gevoerd. En Mamdami een succesvolle tiktok campagne. Of DE Dems hem echt te radicaal vinden weet ik niet.
[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 04-07-2025 11:06 ]
Een radicale communist is het natuurlijk niet, maar er is genoeg op hem aan te merken. Persoonlijk zou ik ook niet op hem stemmen.HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:22:
[...]
Maar goed Mamdami is ook een radicale communist en een gevaar voor New York (bron: FoxNews).
Biden werd echt te oud. die had twee jaar geleden al meer moeten overdragen richting Harris waardoor die een betere positie had gehad en de beschamende voorstellingen van Biden niet hoefden plaats te vinden. Ik vind President Biden een prachtig mens en een heel goed politicus maar hij was echt serieus aan het aftakelen en dat word niet getolereerd in een roofdierenwereld waar de sterkste de baas is.HEY_DUDE schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:22:
[...]
Elke kandidaat die de dems brengen zal langdurig en uitgebreid op karakter vermoord worden door de GOP en aanhangende media. Niemand is daar immuum voor. Als je iets maar vaak genoeg hoort gaan je hersenen er vanzelf een kern van waarheid aan toe kennen. Harris was een prima kandidaat, wellicht iets te laat. Biden was ruim te prefereren boven Trump.
Kiezers aan de rechterzijde hebben wel altijd een excuus nodig voor zichzelf om zo (extreem) rechts te stemmen. En daar werken frames heel goed voor. Biden is te oud, Harris is niet gekozen en een flip-flop, AOC is een radicaal, Sanders een communist etc. etc.
Wij krijgen in Nederland nog maar een splintertje mee van de haat campagnes richting de Dems. Niemand is daar immuum voor.
Het blijft een illusie om te denken dat er ineens een nieuwe Obama opstaat. Ik ben er van overtuigd dat Obama geen schijn van kans gemaakt in het huidige extremistische politieke klimaat.
TikTok wordt meer en meer het medium waarop verkiezingen beslecht gaan worden. De Dems timmeren daar een beetje aan de weg. Bijv. de succesvolle campagne van Mamdami. Dat medium is nog niet volledig in handen van de GOP.
[ Voor 26% gewijzigd door Bvanham op 04-07-2025 11:40 ]
Vind dit echt een BS opmerking. Niet persoonlijk maar gewoon algemeen.Bvanham schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:38:
[...]
Biden werd echt te oud. die had twee jaar geleden al meer moeten overdragen richting Harris waardoor die een betere positie had gehad en de beschamende voorstellingen van Biden niet hoefden plaats te vinden. Ik vind President Biden een prachtig mens en een heel goed politicus maar hij was echt serieus aan het aftakelen en dat word niet getolereerd in een roofdierenwereld waar de sterkste de baas is.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Joe Biden was 78 years, 2 months of age when he assumed office as president of the United States on January 20, 2021.
Trump is zelfs een jaar ouder dan Biden toen hij president werd!At 79 years and 20 days old, Donald Trump, the 47th and previously 45th president of the United States, is the oldest person in American history to be inaugurated as president for the second time.
Als de Democraten winnen kunnen ze nog niks dien, want als Trump niet tekent, worden wetten niet teruggedraaid. Dus wint Trump in 2028 weer, want de Democraten hebben niks waar kunnen maken...Freak187 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:20:
[...]
De mid terms worden de grootste lakmoes proef. Die zijn in november 2026. Hierin zijn stoeltjes voor het congres te winnen.
Als de democraten een meerderheid krijgen in het congres, kunnen ze Trump in toom houden. Maar het zal me verbazen als die verkiezingen eerlijk gaan verlopen. Dit zal het eerstvolgende grote gevecht worden, let maar op. Als de Democraten hier niet met gestrekt been ingaan kan het inderdaad definitief te laat zijn.
BThGvNeOA
En alsof Trump het presidentschap zo makkelijk uit handen geeft. De man is niet in staat om zijn verlies ook maar toe te geven. Zijn we 6 Januari 2021 alweer vergeten? Als een Democraat wint dan roept Trump dat er gefraudeerd is en komt zijn bende MAGA-gekken weer in actie. Dan hebben we echt een burgeroorlog.DropjesLover schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:01:
[...]
Als de Democraten winnen kunnen ze nog niks dien, want als Trump niet tekent, worden wetten niet teruggedraaid. Dus wint Trump in 2028 weer, want de Democraten hebben niks waar kunnen maken...
[ Voor 15% gewijzigd door P-Rock op 04-07-2025 12:06 ]
In letters to companies like Apple and Google, Ms. Bondi wrote that Mr. Trump had decided that shutting down TikTok would interfere with his “constitutional duties,” so the law banning the social media app must give way to his “core presidential national security and foreign affairs powers.”
Dus eigenlijk zegt Trump (en doet hij het ook) dat een wet die hij vind dat in de weg staat van wat hij wil .. dat hij die gewoon "opzij" kan zetten .. en zo lang niemand daar iets van zegt/vind en een rechtzaak over kan starten omdat ze er door geraakt worden (wat volgens mij lastig is om te doen) kan hij er mee weg komen. En omdat het openbaar ministerie natuurlijk zelf kan bepalen wat ze wel en niet oppakken .. zullen betrokken partijen die het uit komt er ook geen probleem mee hebben.The letters, which became public on Thursday via Freedom of Information Act lawsuits, portrayed Mr. Trump as having nullified the legal effects of a statute that Congress passed by large bipartisan majorities in 2024 and that the Supreme Court unanimously upheld.
I don’t think anyone is prepared for what they just did w/ ICE. This is not a simple budget increase. It is an explosion - making ICE bigger than the FBI, US Bureau of Prisons, DEA,& others combined. It is setting up to make what’s happening now look like child’s play. And people are disappearing.
— Alexandria Ocasio-Cortez (@aoc.bsky.social) 3 juli 2025

The Social Security Administration (SSA) is celebrating the passage of the One Big, Beautiful Bill, a landmark piece of legislation that delivers long-awaited tax relief to millions of older Americans.
The bill ensures that nearly 90% of Social Security beneficiaries will no longer pay federal income taxes on their benefits, providing meaningful and immediate relief to seniors who have spent a lifetime contributing to our nation's economy.
"This is a historic step forward for America's seniors," said Social Security Commissioner Frank Bisignano. "For nearly 90 years, Social Security has been a cornerstone of economic security for older Americans. By significantly reducing the tax burden on benefits, this legislation reaffirms President Trump's promise to protect Social Security and helps ensure that seniors can better enjoy the retirement they've earned."
The new law includes a provision that eliminates federal income taxes on Social Security benefits for most beneficiaries, providing relief to individuals and couples. Additionally, it provides an enhanced deduction for taxpayers aged 65 and older, ensuring that retirees can keep more of what they have earned.
Social Security remains committed to providing timely, accurate information to the public and will continue working closely with federal partners to ensure beneficiaries understand how this legislation may affect them.
Ik heb weleens gelezen dat de staat waarin de Republikeinen de meeste stemmen krijgen New York is.Helixes schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:16:
[...]
Dat is toch wel een beetje een bothsidesism hoor. Ik bedoel, er zijn zeker gevallen bekend waarin Democraten zich er schuldig aan hebben gemaakt. Maar ik ben niet bekend met gerechtelijke veroordelingen van door Democraten getekende kiesdistrictkaarten. Die zijn er wel vanuit Republikeinse hoek. De documentatie op dat gebied van de GOP laat ook weinig tot de verbeelding.
Zou Trump het dan hoogstpersoonlijk opnemen tegen de UFC-kampioen in een "Last Man Standing"-rules wedstrijd? Hopelijk wel, dan hebben we tenminste écht entertainment voor een paar seconden.De Amerikaanse president Donald Trump heeft plannen om volgend jaar een UFC-gevecht te organiseren in het Witte Huis. Dat heeft hij aangekondigd tijdens een bijeenkomst in Des Moines. De stunt hoort bij de vieringen van ‘America 250’, de 250ste verjaardag van de Verenigde Staten.
Over exact een jaar, op 4 juli 2026, vieren de Verenigde Staten hun 250ste verjaardag: ‘America 250’. En dat zal uiteraard gepaard gaan met grootse festiviteiten, het ene nog gekker dan het andere. Zéker als het van president Donald Trump afhangt.
Op een bijeenkomst in Des Moines, Iowa, kondigde hij aan dat hij ter ere van ‘America 250’ een heuse UFC-avond wil organiseren in het Witte Huis. Een vechtsportavond dus.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 04-07-2025 13:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
Of als Democraat in een rode staat.emeralda schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:07:
[...]
Ik heb weleens gelezen dat de staat waarin de Republikeinen de meeste stemmen krijgen New York is.
Maar in Amerika is het "winner takes all" dus de hele staat gaat naar de Democraten.
Het is een volstrekt ziekelijk systeem dat ervoor zorgt dat veel kandidaten niet eens meer de moeite nemen om naar de grote steden af te reizen. En waarin je stem geen reet waard is als je in een blauwe staat woont als Republican.
Gerrymandering speelt geen rol in Presidentiële verkiezingen, daar wordt de staat platgeslagen. Harris kreeg 56% van de stemmen in NY. Het was een slechte campagne van de Dems, maar NY is nooit bedreigd geweest.emeralda schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:07:
Ik heb weleens gelezen dat de staat waarin de Republikeinen de meeste stemmen krijgen New York is.
Maar in Amerika is het "winner takes all" dus de hele staat gaat naar de Democraten.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
pffff Idiocracy is gewoon echt een documentaire hewildhagen schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:08:
Er kwam al een hoop entertainment uit het WItte Huis maar nu wil Trump er ook een officieel theater van maken:
[...]
Zou Trump het dan hoogstpersoonlijk opnemen tegen de UFC-kampioen in een "Last Man Standing"-rules wedstrijd? Hopelijk wel, dan hebben we tenminste écht entertainment voor een paar seconden.
Ik dacht altijd dat het Witte Huis bedoeld was voor serieuze zaken maar kennelijk is het bedoeld als vechtsportcentrum oid.
Wellicht kan Trump er volgend jaar ook een Nascar- of Formule1-circuit laten aanleggen? De pitlane in het Oval Office lijkt me wel wat?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Gevraagd naar hoe lang gedetineerden in Alligator Auschwitz zouden blijven was zijn antwoord:P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:56:
Biden is te oud, maar Trump niet dan? De man die hoogstwaarschijnlijk met een luier, katheter en kniesteunen loopt? Waarvan een hoop insiders zeggen dat hij een uur in de wind stinkt??
BronI’m gonna spend a lot. This is my home state. I love it. I love your government. I love all the people around … these are all friends of mine. I know them very well, and I’m not surprised that they do so well. Ron (DeSantis) has been a friend of mine for a long time. I feel very comfortable in this state. I’ll spend a lot of time here. You know for four years I’ve got to be in Washington, and I’m OK with it because I love the White House. I even fixed up the little Oval Office. It’s like a diamond. It’s beautiful. It’s so beautiful. It wasn’t maintained properly, I will tell you that, but even when it wasn’t it was still the Oval Office so it meant a lot.
I’ll spend as much time as I can here, you know my vacation is generally here because it’s convenient. I live in Palm Beach. It’s my home, and I have a very nice little place. A nice little cottage to stay at, right. But we have a lot of fun and I’m a big contributor to Florida. We pay a lot of tax. A lot of people move from New York, and I don’t know what New York is gonna do. A lot of people move from Florida to New York for a lot of reasons, but one of them was taxes. Taxes are so high you can’t believe it. I don’t know what New York is gonna do about because some of the biggest, wealthiest people, and some of the people that pay the most taxes of anyone in the world for that matter, they are moving to Florida and other places. So, we are going to have to help some of these states out I think but thank you very much. I’ll be here as much as I can.
Ik ben absoluut geen Trump fan, heb een hekel aan de man maar Biden laatste tijd kon echt niet mee. Harris had al veel eerder door de partij naar voren geschoven moeten worden om Zichtbaarder te worden. De media hebben enorm invloed gehad evenals stapels smeergeld en dubieuze aanslagen of suggesties daarvan. Het domme klapvee was en is daar gevoelig voor. In nl hebben we ook zo een groep mensen die blind geloven wat een politicus zegt zonder er Elf bij na te denken.P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:56:
Biden is te oud, maar Trump niet dan? De man die hoogstwaarschijnlijk met een luier, katheter en kniesteunen loopt? Waarvan een hoop insiders zeggen dat hij een uur in de wind stinkt??
[...]
[...]
Trump is zelfs een jaar ouder dan Biden toen hij president werd!
Dat Trump altijd alle aandacht naar zich toe trekt is helaas niks nieuws en dat er vaak geen worst te maken is van zijn woordenbrij ook niet. Hij zal erg onzeker zijn vanwege zijn (vermeende) micropenis.Makaja schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:46:
[...]
Gevraagd naar hoe lang gedetineerden in Alligator Auschwitz zouden blijven was zijn antwoord:
[...]
Bron
Niet alleen is het geen antwoord op de vraag, maar lijkt het erop alsof hij zichzelf gewoon graag hoort. Watt een woordenbrij weer....
Dat viel allemaal best mee. Zoals al door een andere gebruiker is gezegd is het vooral het meten met twee maten van de (rechtse) media in Amerika en ook hier. Smerige roddelprogramma's zoals bv. Vandaag Inside maakten zo'n beetje elke dag wel een item over de zogenaamde kwaaltjes van Biden.Bvanham schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:06:
[...]
Ik ben absoluut geen Trump fan, heb een hekel aan de man maar Biden laatste tijd kon echt niet mee. Harris had al veel eerder door de partij naar voren geschoven moeten worden om Zichtbaarder te worden. De media hebben enorm invloed gehad evenals stapels smeergeld en dubieuze aanslagen of suggesties daarvan. Het domme klapvee was en is daar gevoelig voor. In nl hebben we ook zo een groep mensen die blind geloven wat een politicus zegt zonder er Elf bij na te denken.
Het klopt in elk geval niet. In 2024 kreeg Trump in Califonie bijna 2x zoveel stemmen als in New York. Let wel, we hebben het over het aantal kiezers, niet het percentage van de kiezers. Dus de kans is best groot dat Trump in een grote staat met een Republikeinse minderheid toch meer stemmen krijgt dan in een kleine staat met een Republikeinse meerderheid.
Heb je beelden gezien van het debat tussen Trump en Biden? Het viel zeker niet mee.P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:10:
[...]
Dat viel allemaal best mee. Zoals al door een andere gebruiker is gezegd is het vooral het meten met twee maten van de (rechtse) media in Amerika en ook hier. Smerige roddelprogramma's zoals bv. Vandaag Inside maakten zo'n beetje elke dag wel een item over de zogenaamde kwaaltjes van Biden.
Trump is 79 en straks 82 als ie klaar is.Spookelo schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:44:
[...]
Op dit moment zitter er 17 (!) 80+'ers in het huis. 13 daarvan Democraat.
[ Voor 5% gewijzigd door jaapstobbe op 04-07-2025 14:59 ]
Ik had eigenlijk een lang verhaal getypt om te vertellen dat het meer een sigaar uit eigen doos is, maar de link van @user109731 legt het eigenlijk duidelijker uit omdat daar bij vermeld wordt om welke bedragen (qua inkomen) het gaat:duvekot schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 02:18:
[...]
Het is zeker wel belasting verlaging ...
In dit opiniestuk in de NY Times staan een aantal verhelderende grafieken:
How Bad Is This Bill? The Answer in 10 Charts
[Afbeelding]
En deze geeft ook aan waarom de staatsschuld gaat groeien .. er wordt meer gedaan aan belasting verlaging dan dat er bespaard gaat worden:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Ripw4jyz80kRBQV82LiFUSta.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zit wel Schnorr.
Je hebt het steeds over Biden en dat het niet meer kan op zijn leeftijd, maar je vergeet dat Trump al een jaar ouder was dan Biden op het moment dat hij opnieuw president werd in 2024. Dus waarom kan volgens jou Biden geen president worden op 78-jarige leeftijd, maar Trump wel met zijn 79 jaar?Spookelo schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:44:
[...]
Heb je beelden gezien van het debat tussen Trump en Biden? Het viel zeker niet mee.
Er wordt zeker gemeten met 2 maten, want ze zijn allebei veel te oud. Trumps achteruitgang valt alleen minder op omdat hij altijd al op zo'n manier praatte.
Dat Biden op zijn leeftijd nog president kon worden is een gevolg van de cultuur. En het is een enorm probleem waar veel te weinig mee gedaan wordt.
Sinds april vorig jaar zijn zes (!) afgevaardigden van het huis overleden tijdens hun ambt. Allemaal democraten. In 2023 Senator Feinstein en in 2022 nog een afgevaardigde. Justice Ruth Bader Ginsburg in 2020. Die sterfgevallen maken het steeds moeilijk om een meerderheid te halen of houden.
De laatste afgevaardigde Gerry Connolly kreeg vlak voor zijn dood nog een belangrijke commissie toegewezen, terwijl hij al een tijdje aan slokdarmkanker leed.
Op dit moment zitter er 17 (!) 80+'ers in het huis. 13 daarvan Democraat.
Zelfs als de Democraten een kleine meerderheid halen bij de volgende verkiezingen moeten ze maar zien of ze die houden. Er kunnen elk moment weer een paar omvallen.
Ik zei letterlijk dat ze allebei veel te oud zijn... Trump toont wat minder oud en fragiel, maar het zou nog steeds zo maar kunnen dat hij het eind van zijn termijn niet haalt door zijn leeftijd.P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:03:
[...]
Je hebt het steeds over Biden en dat het niet meer kan op zijn leeftijd, maar je vergeet dat Trump al een jaar ouder was dan Biden op het moment dat hij opnieuw president werd in 2024. Dus waarom kan volgens jou Biden geen president worden op 78-jarige leeftijd, maar Trump wel met zijn 79 jaar?
Maar dat is toch niet relevant? In Amerika gaat het niet om de meerderheid van stemmen van het land. Het gaat om meerderheid van stemmen in een staat, waarmee je dan álle kiesmannen van die staat krijgt. En een grote staat, heeft meer kiesmannen dan een kleine. En wie de meerderheid van de kiesmannen heeft, die is dan verkozen.downtime schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:25:
[...]
Het klopt in elk geval niet. In 2024 kreeg Trump in Califonie bijna 2x zoveel stemmen als in New York. Let wel, we hebben het over het aantal kiezers, niet het percentage van de kiezers. Dus de kans is best groot dat Trump in een grote staat met een Republikeinse minderheid toch meer stemmen krijgt dan in een kleine staat met een Republikeinse meerderheid.
Dat van die woordenbrij weet ik, en verbaast me tegelijkertijd toch weer elke keer. Ik vind het ongelooflijk dat iemand die zó slecht uit zijn woorden komt (behalve als er een teleprompter staat, alhoewel dat ook geen garantie is..), dat zo'n man president is, van een land met 350 miljoen inwoners. Van zijn eloquentie moet hij het in elk geval niet hebben.P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:06:
Dat Trump altijd alle aandacht naar zich toe trekt is helaas niks nieuws en dat er vaak geen worst te maken is van zijn woordenbrij ook niet. Hij zal erg onzeker zijn vanwege zijn (vermeende) micropenis.
Het is wel relevant. Het betekent namelijk dat de miljoenen mensen die in New York (of Californie) voor Trump stemden niet meetellen.Makaja schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:59:
[...]
Maar dat is toch niet relevant? In Amerika gaat het niet om de meerderheid van stemmen van het land. Het gaat om meerderheid van stemmen in een staat, waarmee je dan álle kiesmannen van die staat krijgt. En een grote staat, heeft meer kiesmannen dan een kleine. En wie de meerderheid van de kiesmannen heeft, die is dan verkozen.
En dus kun je beter Californië winnen, dan Montana...
Dat klopt. Maar Californie heeft 55 kiesmannen (Dems), en Montana 4 (Reps).downtime schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:05:
[...]
Het is wel relevant. Het betekent namelijk dat de miljoenen mensen die in New York (of Californie) voor Trump stemden niet meetellen.
En daardoor zijn een paar honderdduizend republikeinen in Montana belangrijker voor de Republikeinse partij dan miljoenen republikeinen in Californie die daar toch nooit de verkiezingen winnen. En daarmee illustreren we dan weer hoe beroerd dat kiessysteem is.
Ik denk dat Biden er aan het begin van zijn periode best nog okee uitzag. Ja, wat ouder. Maar wel kwiek, en bij de pinken. Het beeld dat beklijft is uit de laatste twee jaar van zijn periode.Spookelo schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:09:
Ik zei letterlijk dat ze allebei veel te oud zijn... Trump toont wat minder oud en fragiel, maar het zou nog steeds zo maar kunnen dat hij het eind van zijn termijn niet haalt door zijn leeftijd
[ Voor 7% gewijzigd door Helixes op 04-07-2025 17:35 ]
Inderdaad, technisch is het wel belastingverlaging, maar die is voor de rijken, ten kosten van de niet-zo-rijken, en kost al met al meer dan de bezuinigingen opleveren.Stukfruit schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:02:
[...]
Dus waarom zou je het dan een belastingverlaging noemen? Technisch en creatief genomen: ja, in de praktijk: uh...
Heel veel mensen spreekt dat juist aan: Trump praat niet als een politicus.Makaja schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:01:
[...]
Dat van die woordenbrij weet ik, en verbaast me tegelijkertijd toch weer elke keer. Ik vind het ongelooflijk dat iemand die zó slecht uit zijn woorden komt (behalve als er een teleprompter staat, alhoewel dat ook geen garantie is..), dat zo'n man president is, van een land met 350 miljoen inwoners. Van zijn eloquentie moet hij het in elk geval niet hebben.
En er is weer een blokkadeAmphiebietje schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:00:
Amerikaans hooggerechtshof maakt nog meer deportaties zonder rechtszaak mogelijk, naar landen waar de gedeporteerden niets mee te maken hebben en die gevaarlijk zijn, door optie tot verdediging te verwijderen:
https://www.theguardian.c...supreme-court-south-sudan
En zo schuift de VS langzaam op naar waar de mensen achter Trump waarschijnlijk heen willen: buitengerechtelijke concentratiekampen buiten de grens van de VS gerund door niet-Amerikanen. Zodat ze alle voordelen van een Auschwitz 2.0 kunnen hebben zonder de verantwoordelijkheid (denken ze).
district judge Randolph Moss has briefly halted the deportations of eight immigrants to war-torn South Sudan, the latest twist in a case that came hours after the supreme court cleared the way for the Trump administration to deport the men to a country where almost none of them have ties.
Dus .. de zaak is weer terug bij de oorspronkelijke rechtbank/rechter .. waar de 8 man een nieuw aanklacht hebben ingediend .. terwijl Trump vind dat ze door de twee uitspraken van het Hooggerechtshof de mannen gewoon toch kunnen uitzetten naar Zuid Soedan ..The case was assigned to Moss, who briefly barred the administration from moving the immigrants from Djibouti to South Sudan until his afternoon hearing concluded. He slightly extended that bar after he sent the case to Murphy. The administration has said it expected to fly the immigrants to South Sudan sometime on Friday.
Scholarship from across the social sciences has drawn attention to a resentful fury that has taken hold in rural areas of the world as a result of personal suffering brought about by diminishing economic opportunities and worsening healthcare outcomes (Case and Deaton Reference Case and Deaton2020; Cramer Reference Cramer2016; Gest Reference Gest2016; Metzl Reference Metzl2019; Norris and Inglehart Reference Norris and Inglehart2019; Silva Reference Silva2019). Much of this scholarship has centered on the rightward shift of these populations and has suggested a rural uprising against political elites fueled by grievances. We provide important context for these narratives, arguing that experiencing these kinds of hardships may demobilize, rather than energize, rural voters.
De meeste basale minimale vorm van democratische participatie is het stemmen op daadwerkelijk uitgevoerd beleid, d.w.z. als partij disfunctioneert dan moet je die in een democratie tijdens een volgende verkiezingen wegstemmen. Je ziet dat zoiets juist niet meer gebeurd in zulke landelijke gebieden.Empirical analysis is consistent with these expectations, revealing that in comparison to unaffected rural residents those who experience a hospital closure are less likely to vote in a subsequent election. Moreover, we find that individuals who are more likely to suffer as a result of the loss of a hospital are the ones whose probability of voting is most diminished: voters over the age of 65, a typically highly participatory group (Campbell Reference Campbell2002), and those with lower incomes.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Court Rejects Effort to Keep Migrants From Being Sent to South Sudanduvekot schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 23:55:
[...]
En er is weer een blokkade![]()
Federal judge again halts deportation of eight immigrants to South Sudan
[...]
[...]
Dus .. de zaak is weer terug bij de oorspronkelijke rechtbank/rechter .. waar de 8 man een nieuw aanklacht hebben ingediend .. terwijl Trump vind dat ze door de twee uitspraken van het Hooggerechtshof de mannen gewoon toch kunnen uitzetten naar Zuid Soedan ..
Dus ze mogen nu dan ook echt uitgezet worden naar Zuid Soedan .. waar maar 1 van de 8 oorspronkelijk vandaan komt.The ruling, from Judge Brian E. Murphy of the Federal District Court in Massachusetts, could mean the end of a saga that saw the eight men shackled for weeks inside an air-conditioned shipping container on a U.S. military base in Djibouti, in the Horn of Africa. On Friday, Judge Murphy found that two Supreme Court rulings in favor of the administration also applied to the new lawsuit, which raised “substantially similar claims.” He rejected the migrants’ request that he issue another order blocking their deportation.
En wat er nu met ze gaat gebeuren als ze in Zuid Soedan zijn is ook onduidelijk ...Before coming to the United States, the men hailed from Vietnam, Mexico, Laos, Cuba and Myanmar. Just one is from South Sudan, a violence-plagued country. The migrants’ lawyers have contended that if they are sent there, they will probably be subjected to torture. The U.S. government has claimed in its own filings that the South Sudanese government has given diplomatic assurances that this will not happen.
Wel belangrijk om te vermelden is dat deze rechtzaken er wel voor gezorgd hebben dat Trump ze niet zonder een aankondiging en wat tijd zomaar uit kan zetten. Ze moeten altijd de mogelijkheid hebben om bezwaar aan te tekenen .. dus er zit wel een beperking op ...It remains unclear what South Sudan has planned for the migrants after their arrival. During the hearing on Friday, a Justice Department lawyer read from a diplomatic note that said South Sudan would give the men immigration status to allow them to remain there temporarily.
South Sudan - Level 4: Do Not Travel
[...]
If you decide to travel to South Sudan:
- Draft a will and designate appropriate insurance beneficiaries and/or power of attorney.
- Discuss a plan with loved ones regarding care/custody of children, pets, property, belongings, non-liquid assets (collections, artwork, etc.), funeral wishes, etc.
[ Voor 0% gewijzigd door duvekot op 05-07-2025 09:38 . Reden: spelling ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq