[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.423.541 views

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

duvekot schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:16:
[...]

Court Rejects Effort to Keep Migrants From Being Sent to South Sudan

[...]

Dus ze mogen nu dan ook echt uitgezet worden naar Zuid Soedan .. waar maar 1 van de 8 oorspronkelijk vandaan komt.

[...]

En wat er nu met ze gaat gebeuren als ze in Zuid Soedan zijn is ook onduidelijk ...

[...]

Wel belangrijk om te vermelden is dat deze rechtzaken er wel voor gezorgd hebben dat Trump ze niet zonder een aankondiging en wat tijd zomaar uit kan zetten. Ze moeten altijd de mogelijkheid hebben om bezwaar aan te tekenen .. dus er zit wel een beperking op ...

Dan blijft het nog steeds bijzonder dat je mensen uitzet naar een land waarvan zelfs je eigen ministerie van Buitenlandse Zaken zegt dat je je uitvaart naar alvast geregeld hebt voordat je er heen gaat.
South Sudan Travel Advisory

[...]
En dan die kosten he. Denk dat het tienduizenden dollars kost om zo'n persoon naar Sudan te brengen.
Zou haast zeggen, geef 'm de helft van dat bedrag en een ticket naar een land naar keuze en ze gaan vrijwillig weg.
Dat belachelijke budget voor ICE ook. Die organisatie wordt duidelijk opgetuigd als moderne SS

Dit dus.

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:11:
[...]

En dan die kosten he. Denk dat het tienduizenden dollars kost om zo'n persoon naar Sudan te brengen.
Zou haast zeggen, geef 'm de helft van dat bedrag en een ticket naar een land naar keuze en ze gaan vrijwillig weg.
Dat belachelijke budget voor ICE ook. Die organisatie wordt duidelijk opgetuigd als moderne SS
Dat enorme budget (30 miljard voor ICE en nog eens 45 miljard voor deportatiekampen) is een hele enge en zorgwekkende ontwikkeling inderdaad. Hier gaat niets positiefs uitkomen...

En niet alleen voor immigranten die gedeporteerd worden, wanneer je terugdenkt aan de bestorming van het Capitool in '21...

ICE is een enorme groep bewapende loyalisten aan het worden. Met dit budget maken ze er echt een 2e militaire macht van. Mocht het ooit nog komen tot een verkiezing waarbij de Republikeinen invloed verliezen dan weet je wel hoelaat het is...

Bizar.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

@FrambozenTaart En dan heb je ook nog dit soort ontwikkelingen, waarbij een grassroots-stijl extreemrechtse en antisemitische organisatie zich steeds verder verspreidt door de VS en daarbuiten, met leden die niet meer alleen bestaan uit laagopgeleide hillbillies, maar ook (oud)militairen, politieagenten, advocaten, etc.:

https://www.theguardian.c...ight-mens-clubs-old-glory

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 04:43
P-Rock schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:23:
Wat is er eigenlijk gebeurd met al die protesten tegen de ICE-ontvoeringen? Dat is ook een stille dood gestorven na het grote 'No Kings' protest?
jaapstobbe schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:47:
kost tijd en energie, en als het toch geen zin heeft...
Er waren vrij veel demonstraties tijdens Independence Day. Lijkt me evident dat demonstraties tegen Trump betrekking hebben op het beleid van Trump dus ook immigratie beleid/ICE ontvoeringen.

Map and List of Cities Hosting Anti-Trump Protests on Fourth of July
https://www.newsweek.com/...es-trump-protests-2092556

De meeste demonstraties zijn onder de wimpel "Free America" georganiseerd door Women's March, in juli ca 100 demonstraties. https://action.womensmarc...e-america-weekend?page=11

‘Free America Weekend’ Ignites 50-State Wave Of Protests Against Trump On July 4
https://seattlemedium.com...otests-democracy-threats/

Over effect gesproken:
"On April 22, 1970 some 20 million people—about 10 percent of the U.S. population at the time—took part in teach‑ins, clean‑ups and rallies in more than 10,000 towns and campuses. The outpouring helped spur creation of the Environmental Protection Agency and the modern environmental movement."
https://predictionnews.co...and-where-no-kings-ranks/

"No Kings" is met ca 5 miljoen deelnemers (ruim 1% vd bevolking) de op 2-na grootste demonstratie in de geschiedenis vd VS.
https://www.thedailybeast...ti-donald-trump-protests/

Demonstreren heeft doorgaans niet korte termijn effect direct op politieke besluitvorming maar lange termijn via publiek debat en -opinie. Grote maatschappelijke/politieke veranderingen kunnen decennia in beslag nemen.

‘Als mensen het hebben over het effect van demonstraties, wordt vaak heel direct gedacht. Aan de politiek die een stapje naar links of naar rechts doet. Maar het effect is breder dan dat. Een demonstratie kan ook je beweging vergroten, ervoor zorgen dat je collectieve identiteit sterker wordt. Of het zorgt voor meer bewustzijn’, vertelt protestonderzoeker Jacquelien van Stekelenburg van de Vrije Universiteit Amsterdam.
‘Kijk naar de Occupybeweging (van 2011 en 2012, die tegen de economische macht van ondernemingen en banken was, red.). Heel veel journalisten zeiden destijds: ‘Wat is dáár nou gebeurd, met die perifere landlopers.’ Maar als je uitzoomt, dan zie je dat het gebruik van het woord ‘ongelijkheid’ sindsdien is geëxplodeerd.’ Met andere woorden: je kunt op allerlei manieren succes boeken.

https://www.quest.nl/maat...-zin-waarom-demonstratie/

Trump II - Project 2025 tracker

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nou, daar gaan we. Benieuwd of ie dit echt gaat doorzetten en of het de disruptie brengt die hij verwacht:

Elon Musk just formed a political party. After Trump signed a sweeping bill gutting clean energy, Musk followed through on his threat: he launched the America Party. Musk says the two-party... https://gizmodo.com/elon-musk-forms-a-new-political-party-to-challenge-trump-and-the-republicans-2000624457

Gizmodo (@gizmodo.com) 5 juli 2025

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
kazuka schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 22:39:
Nou, daar gaan we. Benieuwd of ie dit echt gaat doorzetten en of het de disruptie brengt die hij verwacht:

[Bluesky]
Hier staan de regels:
Registering as a political party
Forming a new national or state political party organization: New party organizations must register with the FEC when they raise or spend money over certain thresholds in connection with a federal election.
The FEC determines if a committee has demonstrated enough national (or state) activity to qualify as a national (or state) party committee. Before taking advantage of higher contribution limits available to these party committees, a committee will have to ask for an FEC advisory opinion to verify that it has attained national (or state) committee status.
Hij is dus nog wel even bezig .... En wie weet .. geeft de FEC "opeens" geen verklaring meer af >:)
Hij heeft iig al een Wikipedia pagina: Wikipedia: America Party

• duvekot
  • Nu online
duvekot schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 08:16:
Court Rejects Effort to Keep Migrants From Being Sent to South Sudan

[...]

Dus ze mogen nu dan ook echt uitgezet worden naar Zuid Soedan .. waar maar 1 van de 8 oorspronkelijk vandaan komt.
En ze zijn nu ook echt overgedragen:

U.S. Turns Eight Migrants Over to South Sudan, Ending Weeks of Legal Limbo
The U.S. military plane took off around 8:30 p.m. Eastern time, according to Tricia McLaughlin, a Homeland Security spokeswoman. A picture shared by Homeland Security showed the men apparently aboard the airplane, handcuffed and shackled at their ankles, surrounded by uniformed personnel.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Eerst maar afwachten of het vliegtuig wel mag landen (of weer mag opstijgen). Bij een ander Afrikaans land is dat een beetje fout gegaan, waardoor de Ice agenten samen met hun "lading" sindsdien in een container op het vliegveld verblijven...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Er zijn dus redelijk catastrofale overstromingen in Texas geweest (onduidelijk is nog hoezeer de bezuinigingen op de weersvoorspelling een rol hebben gespeeld). Het lijkt er op dat de "hulp" aan de staat deze keer voornamelijk uit een hoop gelul en "prayers" gaat bestaan. De gouverneur van Texas durft zelfs te beweren dat het water is gaan dalen door alle "prayers":

https://www.theguardian.c...-68698fc88f08aadc85acf034
Much of the statements from Abbott, Noem, Cornyn and Roy focused on praising their own efforts, thanking Trump and the White House and encouraging people to pray.

“Prayer matters,” Abbott said. Prayers “could have been the reason why water stopped rising”.
8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Amphiebietje op 05-07-2025 23:21 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:20:
Er zijn dus redelijk catastrofale overstromingen in Texas geweest (onduidelijk is nog hoezeer de bezuinigingen op de weersvoorspelling een rol hebben gespeeld). Het lijkt er op dat de "hulp" aan de staat deze keer voornamelijk uit een hoop gelul en "prayers" gaat bestaan. De gouverneur van Texas durft zelfs te beweren dat het water is gaan dalen door alle "prayers":

[...]

8)7
Wat ook mattert:
Commenters watching the live feed expressed frustration at the lack of information in the first 25 minutes of the event.
Laat de frustratie maar opbouwen. Het is tijd dat mensen zo gefrustreerd raken dat het invoeren van gebrek aan educatie op verschillende vlakken voor de komende 20 jaar weer even aan de kant wordt gezet.

Dat zit wel Schnorr.

• duvekot
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:08:
[...]

Eerst maar afwachten of het vliegtuig wel mag landen (of weer mag opstijgen). Bij een ander Afrikaans land is dat een beetje fout gegaan, waardoor de Ice agenten samen met hun "lading" sindsdien in een container op het vliegveld verblijven...
Dat waren deze 8 .. :+
En die zijn juist op aangeven van de rechtbank in Djibouti terecht gekomen .. maar ze hadden ook prima terug gevlogen kunnen worden naar de US .. maar ICE besloot ze maar in Djibouti te houden. En daar was alleen maar een omgebouwde container beschikbaar om ze in vast te houden.

Maar het vliegtuig is ondertussen ook geland en de 8 personen zijn echt overgedragen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Musk gooit ook weer wat nieuwe olie op het vuur:
https://nos.nl/l/2573838
Techmiljardair Elon Musk heeft op X de oprichting van een nieuwe politieke partij in de Verenigde Staten aangekondigd. De partij krijgt de naam The America Party.
Uiteraard op basis van de uitslag van een Twitter poll :)

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 05-07-2025 23:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik blijf erbij dat het doel van die partij is stemmen af te snoepen van de Democraten.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:06
Amphiebietje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 00:03:
Ik blijf erbij dat het doel van die partij is stemmen af te snoepen van de Democraten.
Maar snoept die partij niet eerder stemmen af van de Republikeinen?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zuidafrikaan begint politieke partij in VS? Alleen maar afleiding.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11 10:46
Ik moet nog maar zien of het doorgaat, maar Musk is wel een stuk populairder onder rechts tegenwoordig dan links. Denk dat weinig linkse mensen op zijn partij zouden stemmen.

Hij kan zelf geen president worden natuurlijk.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Delerium schreef op zondag 6 juli 2025 @ 00:14:
Zuidafrikaan begint politieke partij in VS? Alleen maar afleiding.
Niet zomaar een Zuid Afrikaan. De eigenaar van X. Hij heeft jaren de tijd om volgers te hersenspoelen. Ik zie het nog wel serieus groot worden.

Ik zie experts vergelijkingen treffen met partijen in de 20e eeuw. Die slaan echt de plank mis IMO. Het is 2025 waarbij platforms als X een enorme rol spelen. Dat is net alsof je Nuremberg 24/7 tot je beschikking hebt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

D-e-n schreef op zondag 6 juli 2025 @ 00:12:
[...]

Allebei. En daarna kan hij worden gebruikt om Trump alsnog aan een rechtse meerderheid te helpen.

Het probleem is dat er meer dan genoeg kiezers zijn aan Democratische kant die een even beperkt geheugen heeft als de Republikeinse kant. Het enige dat Musk hoeft te doen is een Wilders-achtig verhaal op te steken met genoeg sociale punten...

[ Voor 30% gewijzigd door Amphiebietje op 06-07-2025 08:07 ]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Glashelder schreef op zondag 6 juli 2025 @ 04:07:
[...]

Niet zomaar een Zuid Afrikaan. De eigenaar van X. Hij heeft jaren de tijd om volgers te hersenspoelen. Ik zie het nog wel serieus groot worden.

Ik zie experts vergelijkingen treffen met partijen in de 20e eeuw. Die slaan echt de plank mis IMO. Het is 2025 waarbij platforms als X een enorme rol spelen. Dat is net alsof je Nuremberg 24/7 tot je beschikking hebt.
Dat speelt zeker mee maar hij moet wel een keuze gaan maken. Toen hij volop in het DOGE project zat liet hij zijn eigen bedrijven grotendeels links liggen en dat heeft met name Tesla gemerkt, tot op de dag van vandaag ( maar ook door o.a. de zeer sterke Chinese EV opkomst). Gaat hij full-time met de American Party aan de slag moet hij afstand nemen van zijn eigen bedrijven (met name Tesla en SpaceX) anders krijgen we weer hetzelfde riedeltje en gaan zijn aandeelhouders morren. Ik twijfel daarom of dit echt van de grond gaat komen, bovendien is er nog zijn twijfelachtige gezondheid (stijf staan van de Ketamine of andere substanties, zie zijn afscheid in de oval office).

Idealiter kan hij net als Kennedy Jr. destijds een percentage stemmers afpakken van de republikeinen om zo invloed uit te oefenen op de verkiezingen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mwah, vraag ik me af.

Vergeet niet dat Musk zelf behoorlijk extreem-rechts is (ik neem aan dat we zijn dubbele Hitlergroet en zijn uitspraken nog niet vergeten zijn?), ik denk dat weinig Democratische kiezers zich met het extreem-rechtse gedachtengoed zullen identificeren.

Ik zie ze eerder stemmen wegtrekken bij de Republikeinen. En daar kan ik geen traan om laten gezien die partij tegenwoordig niet meer dan een persoonlijkheidscultus rondom Trump geworden is.

Enige voordeel van deze nieuwe partij is dat we iig één ding zeker weten en dat is dat Musk iig geen president kan worden. Dat zou een nóg grotere ramp zijn dan Trump, ik denk niet dat het land dat aan zou kunnen. En de rest van de wereld al helemaal niet.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2025 09:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:05
De gouverneur van Texas durft zelfs te beweren dat het water is gaan dalen door alle "prayers":

[...]

8)7
In Amerika werkt dat inderdaad. De gemiddelde Nederlander is daar veel te nuchter voor, maar Amerika is volgens mij het meest gelovige land van de ontwikkelde westerse wereld.

• -Bonalds
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-11 16:16
wildhagen schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:16:
[...]

Mwah, vraag ik me af.

Vergeet niet dat Musk zelf behoorlijk extreem-rechts is (ik neem aan dat we zijn dubbele Hitlergroet en zijn uitspraken nog niet vergeten zijn?), ik denk dat weinig Democratische kiezers zich met het extreem-rechtse gedachtengoed zullen identificeren.

Ik zie ze eerder stemmen wegtrekken bij de Republikeinen. En daar kan ik geen traan om laten gezien die partij tegenwoordig niet meer dan een persoonlijkheidscultus rondom Trump geworden is.

Enige voordeel van deze nieuwe partij is dat we iig één ding zeker weten en dat is dat Musk iig geen president kan worden. Dat zou een nóg grotere ramp zijn dan Trump, ik denk niet dat het land dat aan zou kunnen. En de rest van de wereld al helemaal niet.
Mocht dit van de grond komen, dan verwacht een vergelijkbare dynamiek als dat we hier in NL ook kennen tussen met name VVD & PVV (en je kan hier eigenlijk alle partijen aan toevoegen die uit zijn op de 'rancuneuze' stem.) De democraten gaan hier niks mee winnen in ieder geval.

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Dit komt niet van de grond, Trump heeft het al gehad over het deporteren van Musk. Dus als hij echt te lastig gaat worden, sturen ze ICE op hem af.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:43
YakuzA schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 23:51:
Musk gooit ook weer wat nieuwe olie op het vuur:
https://nos.nl/l/2573838

[...]

Uiteraard op basis van de uitslag van een Twitter poll :)
200+ miljoen aan zichzelf gekoppelde 'volgers' stemmen 1,2 miljoen keer en op basis daarvan besluit deze persoon dat iemand zit te wachten op zijn politieke partij.

Volgers tussen aanhalingstekens: mijn inactieve twitter account heeft zijn account zonder mijn input tot 3 x gevolgd waarna ik het weer ontvolg en Musk blockte, maar maanden later volgde ik hem (en andere rechtse lui, zoals Tate) weer. Account inmiddels disabled, dus zal vast nog steeds meetellen als volger.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• FrambozenTaart
  • Niet online
CornermanNL schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:30:
Dit komt niet van de grond, Trump heeft het al gehad over het deporteren van Musk. Dus als hij echt te lastig gaat worden, sturen ze ICE op hem af.
Of, als de ontwikkelingen in dit tempo doorgaan, valt hij vroeg of laat uit een raam.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36
[...]

Hoezo kan Musk geen president worden? Omdat het in de grondwet staat?

Diezelfde grondwet dat het heeft over 'due process' en 'censuur' dat gewoon wordt genegeerd? Of dat een insurrectionist geen onderdeel kan zijn van de overheid wat ook vrolijk is overruled omdat 'president' geen onderdeel zou zijn van de overheid (maar erboven staat).

Waarom zou zo'n regel in de grondwet over afkomst van de president ook niet gewoon genegeerd kunnen worden zoals er met heel veel andere regels ook al gebeurt?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• wildhagen
  • Niet online
Er zijn dus redelijk catastrofale overstromingen in Texas geweest (onduidelijk is nog hoezeer de bezuinigingen op de weersvoorspelling een rol hebben gespeeld).
Het lijkt er wel op dat Trump en zijn handlanger Musk hun botte bijl-methode qua bezuinigen heeft bijgedragen aan het dodental van deze ramp:
De autoriteiten in Texas onderschatten het gevaar van de hevige regenval afgelopen dagen, omdat de weerdienst cruciale informatie niet op tijd kon doorgeven. Dat kwam door groot personeelsgebrek, meldt The New York Times. De overstromingen die erop volgden, hebben het leven gekost van ruim vijftig mensen.

Veel kampeerders in het Texaanse Kerr County werden volledig verrast door het plotselinge stijgende water. Hoewel in het gebied vaker overstromingen zijn geweest, was dit keer niet gewaarschuwd voor hevig noodweer. Politici wezen al snel naar de weerdiensten, die de hevigheid van de regen verkeerd zou hebben ingeschat.

Maar bronnen bij die weerdiensten schetsen een ander beeld in The New York Times. Ze kampen met een flink personeelstekort, waardoor cruciale vacatures vacant zijn. Het gaat bijvoorbeeld om functies die de schakel zijn tussen de weerdienst en de lokale overheid, die normaal gesproken alarm slaat.
De National Weather Service in San Angelo mist onder meer een senior hydroloog en een verantwoordelijk meteoroloog. Volgens één bron van de The New York Times vertrok de meteoroloog recent door de vroegpensioenregeling die de Amerikaanse regering heeft aangeboden om het aantal overheidsmedewerkers te verminderen.

In het nabijgelegen San Antonio ontbrak onder meer een waarschuwingscoördinator. In beide regio’s vielen dodelijke slachtoffers. Medewerkers in die functies moeten samenwerken met lokale rampenbestrijders om overstromingen te voorspellen, inclusief wanneer en hoe lokale bewoners moeten worden gewaarschuwd en geholpen bij evacuatie.

Met de weersvoorspelling zelf was niets mis, zeggen oud-medewerkers van de weerdienst tegen de Amerikaanse krant. Die was zo goed als van ze mag worden verwacht.
Maar er waren niet genoeg mensen die de autoriteiten op de hoogte konden stellen van het gevaar, in de uren nadat ‘s nachts de eerste alarmbellen afgingen bij de weerdienst. Ook was er geen lokaal waarschuwingssysteem, volgens de hoogste functionaris in de county omdat de bevolking dat te duur vond.
Bron: Wie heeft schuld aan ruim 50 doden en 27 vermiste meisjes? ‘Weerdienst Texas heeft groot personeelstekort’

Het resultaat van Trump en Musk zijn acties is dus voorlopig 52 doden, wat nog op kan lopen tot minimaal 90 gezien het aantal vermisten.

Job well done, heren!

Virussen? Scan ze hier!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:21
TheBrut3 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:25:
[...]

In Amerika werkt dat inderdaad. De gemiddelde Nederlander is daar veel te nuchter voor, maar Amerika is volgens mij het meest gelovige land van de ontwikkelde westerse wereld.
Gelovig of schijnheilig want dat laatste ben ik zeker met je eens. Het schijnheilige in een kringetje bidden, de overduidelijke kruisjes etc vertegenwoordigen misschien wel een symbool van gelovigheid maar hun gedrag is anders. Waarden als naastenliefde, vergeving, eerlijkheid, respect en het erkennen van de menselijke waardigheid zijn hen vreemd.

Verder verkijken veel mensen zich op de USA, zo ontwikkeld is het land ook weer niet. Ze doen graag alsof ze voorop lopen met alles maar feitelijk is een heel groot deel van de verenigde staten ook achtergebleven gebied in ontwikkeling, scholing etc. De vele eigen kleine heersertjes per staat en county dragen daar natuurlijk ook aan bij. Centrale overheden worden daar net zo vervloekt als hier een orgaan als Europa.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wildhagen schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:07:
[...]

Het lijkt er wel op dat Trump en zijn handlanger Musk hun botte bijl-methode qua bezuinigen heeft bijgedragen aan het dodental van deze ramp:

[...]

[...]

[...]

Bron: Wie heeft schuld aan ruim 50 doden en 27 vermiste meisjes? ‘Weerdienst Texas heeft groot personeelstekort’

Het resultaat van Trump en Musk zijn acties is dus voorlopig 52 doden, wat nog op kan lopen tot minimaal 90 gezien het aantal vermisten.

Job well done, heren!
Dat vind ik te makkelijk om direct daarnaar te wijzen als zondebok. Kijk even terug naar de overstromingen van 2021 waarbij er in het Ahr-dal (Schuld om precies te zijn) diverse doden vielen, en halve dorpen werden weggevaagd.
Hier komt dit met dergelijke weersextremen ook gewoon voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hoe groot is de kans dat de partij van Elon een kans maakt tijdens nieuwe verkiezingen en hoe groot is de kans dat Donald Trump een nieuwe termijn aan gaat kijkende naar de huidige situatie?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• jaapstobbe
  • Laatst online: 07:12
Meg schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:37:
Hoe groot is de kans dat de partij van Elon een kans maakt tijdens nieuwe verkiezingen en hoe groot is de kans dat Donald Trump een nieuwe termijn aan gaat kijkende naar de huidige situatie?
Allebei vrij klein lijkt me. Trump wordt echt te oud.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

jaapstobbe schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:44:
[...]

Allebei vrij klein lijkt me. Trump wordt echt te oud.
Eens, maar eigenlijk iedere president in Amerika is gewoon te oud, de enige president die nog redelijk jong was en een goede was Barack Obama.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-11 14:35
ZpAz schreef op zondag 6 juli 2025 @ 02:40:
Ik moet nog maar zien of het doorgaat, maar Musk is wel een stuk populairder onder rechts tegenwoordig dan links. Denk dat weinig linkse mensen op zijn partij zouden stemmen.

Hij kan zelf geen president worden natuurlijk.
De recente tendens in het Hooggerechtshof is natuurlijk wel dat het primaat bij de kiezer ligt. Als Amerikanen geen immigrant willen als President, dan hebben ze de keuze niet op hen te stemmen. Hoewel de tekst van de Grondwet duidelijk is, heeft dit Hooggerechtshof ook aangetoond die slechts als leidraad te zien.

De loyaliteit van de meerderheid van de rechters ligt op dit moment natuurlijk wel bij Trump, en niet bij Musk. Maar het kan raar lopen met deze kwasten.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Meg schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:37:
Daar valt gewoon niets over te zeggen. Dit is gewoon een compleet andere situatie dan alle andere situaties in het verleden waarbij er drie partijen meededen.

Wat de invloed van X gaat zijn weten we gewoon niet. En ook niet wat Trump gaat doen. Zal hij echt Musk het land uitzetten en riskeren dat Space X in elkaar klapt? Tesla is niet cruciaal voor de VS. Space X is wel redelijk cruciaal.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• wildhagen
  • Niet online
Glashelder schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:59:
[...]

Wat de invloed van X gaat zijn weten we gewoon niet. En ook niet wat Trump gaat doen. Zal hij echt Musk het land uitzetten en riskeren dat Space X in elkaar klapt? Tesla is niet cruciaal voor de VS. Space X is wel redelijk cruciaal.
Hij kan SpaceX in principe ook gedwongen verkopen onder het mom van 'Nationale Veilgheid' of Nationaal Belang. Zie bijvoorbeeld TikTok wat hij ook gedwongen wil verkopen aan een Amerikaans bedrijf/consortium (de Amerikaanse activiteiten dan).

Genoeg bevriende zakenlieden aan wie hij het kan overdoen. Denk aan een Jeff Bezos die elke dag bid aan zijn voeten, en die toch al bezig is met ruimtevaart. Of wellicht kan Eric Trump of de Trump Foundation SpaceX overnemen.

Dan verklaart hij Musk gewoon tot Persona Non-Grata, stuurt de ICE op hem af, en deporteert hem naar een Derde Land. Bijvoorbeeld Zuid-Soedan, Iran, Somalië, Noord-Korea, Venezuela, of noem een ander land naar wie de ICE hem kan deporteren.

Zo vergezocht lijkt het me niet. Trump heeft eerder deze week immers al verklaard er aan te denken of
Musk gedeporteerd zou kunen worden. Zie https://time.com/7300082/...-history-legal-explainer/

Natuurlijk heeft het een paar juridische problemen maar he,Trump heeft al vaker laten zien zich niets aan te trekken van juridische uitspraken van rechtbanken of zelfs het Hooggerechtshof.

Het zou me niet in het minst verbazen als Musk op een avond gaat slapen en opeens de volgende ochtend wakker wordt in bijvoorbeeld Noord-Korea, Iran of Somalië, na een nachtelijke visite van de ICE.

Virussen? Scan ze hier!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 20:12
D-e-n schreef op zondag 6 juli 2025 @ 00:12:
[...]

Waarschijnlijk wel als direct effect. Maar even een stap verder gedacht laat dit natuurlijk weer de mogelijkheid, in een post-Trump scenario, dat de republikeinen een gematigder koers varen. Als het extremistischte deel dan hun heil zoekt bij Musk, biedt het de gelegenheid de zwevende kiezer, voor wie de huidige koers ongepast is, weer terug te halen.

Je krijgt dan hetzelfde spelletje als VVD en PVV in Nederland. Twee handen op één buik om een democratischer geluid de facto buitenspel te zetten.

• D-e-n
Cid Highwind schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:53:
[...]

Waarschijnlijk wel als direct effect. Maar even een stap verder gedacht laat dit natuurlijk weer de mogelijkheid, in een post-Trump scenario, dat de republikeinen een gematigder koers varen. Als het extremistischte deel dan hun heil zoekt bij Musk, biedt het de gelegenheid de zwevende kiezer, voor wie de huidige koers ongepast is, weer terug te halen.

Je krijgt dan hetzelfde spelletje als VVD en PVV in Nederland. Twee handen op één buik om een democratischer geluid de facto buitenspel te zetten.
Maar hoe zie jij een post-Trump scenario? Trump en zijn handlangers hebben de partij stevig in handen. Dat is niet zomaar weg. En juist Trump is het voornaamste probleem in de ogen van Musk lijkt me?

• Helixes
@wildhagen ik moet steeds denken aan Yukos en Khodorkovsky. Die vloog ook te dicht bij de zon, ging zich met de politiek bemoeien in oppositie tegen Putin. Dit is redelijk precies het scenario dat je omschrijft.

We weten zeker dat Trump dit verhaal kent, en ik vermoed dat Musk ook best op de hoogte is. Ik kan me niet voorstellen dat Musk niet vier zetten vooruit heeft gedacht, op de een of andere manier.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-11 20:12
D-e-n schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:02:
[...]

Maar hoe zie jij een post-Trump scenario? Trump en zijn handlangers hebben de partij stevig in handen. Dat is niet zomaar weg. En juist Trump is het voornaamste probleem in de ogen van Musk lijkt me?
Trump heeft niet het eeuwige leven. Daarna volgt zoals altijd een machtsvacuüm in de partij en een chaos. Trump is een type met een ijzeren greep, de vraag is of zijn potentiële opvolgers met identiek gedachtengoed hetzelfde aanzien zullen genieten en de cultus een doorstart kunnen geven, of dat MAGA onlosmakelijk aan de persoon hing. Zeker nu Musk zich impliciet, alleen al met de naamgeving van zijn partij, als true MAGA neerzet, kon dat het speelveld binnen de republikeinse partij wel eens doen veranderen.

Maar goed, koffiedik kijken natuurlijk.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Meg schreef op zondag 6 juli 2025 @ 10:47:
[...]

Eens, maar eigenlijk iedere president in Amerika is gewoon te oud, de enige president die nog redelijk jong was en een goede was Barack Obama.
Op Ronald Reagan na (die was 69), zijn de enige oude presidenten in de recente geschiedenis Biden en Trump.

Joe Biden – 77 years old (elected 2020)

Donald Trump – 70 years old (elected 2016)

Barack Obama – 47 years old (elected 2008)

George W. Bush – 54 years old (elected 2000)

Bill Clinton – 46 years old (elected 1992)

George H. W. Bush – 64 years old (elected 1988)

Ronald Reagan – 69 years old (elected 1980)

Jimmy Carter – 52 years old (elected 1976)

Richard Nixon – 55 years old (elected 1968)

John F. Kennedy – 43 years old (elected 1960)

Dwight D. Eisenhower – 62 years old (elected 1952)

Franklin D. Roosevelt – 51 years old (elected 1932)

EDIT:

Hoe zou deze foto zijn gevallen als het Obama was, tijdens een nog in gang zijnde natuurramp

Afbeeldingslocatie: https://a57.foxnews.com/static.foxnews.com/foxnews.com/content/uploads/2024/09/1440/810/trumpgolf2.png?ve=1&tl=1

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 06-07-2025 15:19 ]

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
edie schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:49:
[...]
Hoezo kan Musk geen president worden? Omdat het in de grondwet staat?

Diezelfde grondwet dat het heeft over 'due process' en 'censuur' dat gewoon wordt genegeerd? Of dat een insurrectionist geen onderdeel kan zijn van de overheid wat ook vrolijk is overruled omdat 'president' geen onderdeel zou zijn van de overheid (maar erboven staat).

Waarom zou zo'n regel in de grondwet over afkomst van de president ook niet gewoon genegeerd kunnen worden zoals er met heel veel andere regels ook al gebeurt?
Omdat de verkiezingen juist een van de weinige takken is waar de president geen directe invloed op heeft (by design natuurlijk).

Aan de andere kant, we hebben al een hoop rode lijnen verbroken zien worden inderdaad. Dat is ook wel zo.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 04:43
[...]

Mwah, vraag ik me af.

Niet zozeer specifiek mbt tot Musk's partij, maar er zijn massa's op zich gematigde/progressieve mensen die het nieuws/actualiteiten niet volgen 'want ik kan er toch niets aan doen', maar wel de populaire podcasts kijken, en daardoor een sterk vertekend beeld hebben van waar Musk, RFK jr en Trump voor staan; Musk wil de wereld verbeteren met elektrische auto's, RFK jr is progressief, Trump heeft het beste voor met het land. Lang niet allemaal natuurlijk, maar genoeg dat het verschil maakt bij verkiezingen.

Trump II - Project 2025 tracker

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:07
Evengoed komt ie aanzetten met 'Grok AI for president'. (Onrechtstreeks is dat hemzelf natuurlijk)

Als Trump binnen 3 jaar alles in puin geklopt heeft zou daar best wel eens momentum voor kunnen zijn.

Gestoord natuurlijk maar de VS lijkt steeds meer op een slechte actie/SF B-film.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:21
Zolang we een grote groep mensen hebben die opgroeien op blootstelling van hun Social Media bubbels en tiktok en andere meuk als waarheden aanvaarden wordt de kans op een Idiocracy 2.0 steeds groter. De mens is over zijn top heen en op sommige plaatsen gaat het heel hard omlaag.

• D-e-n
Bvanham schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:48:
Zolang we een grote groep mensen hebben die opgroeien op blootstelling van hun Social Media bubbels en tiktok en andere meuk als waarheden aanvaarden wordt de kans op een Idiocracy 2.0 steeds groter. De mens is over zijn top heen en op sommige plaatsen gaat het heel hard omlaag.
Was het alleen maar de sociale media. Als talkshows op tv dan nog hun werk zouden doen was er nog balans. Maar die gaan ook volop mee met de clickbait. Je moet echt kijken naar docu's op vage tijdstippen of je toevlucht nemen tot betaalde media als FTM om nog iets van diepgang te vinden.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:37

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Cid Highwind schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:53:
[...]

Ik verwacht eerder dat de GOP de andere kant op zou bewegen om de kiezers binnenboord te houden. Je ziet dat bijvoorbeeld in Nederland nu met de VVD onder Yesilgöz; waar je Rutte nog wel eens over liberale waarden hoorde, hoor ik bij Yesilgöz bijna een PVV geluid. En in het Verenigd Koninkrijk zijn de Tories ook bepaald niet hun toon aan het matigen nu Reform aan de poort rammelt.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik zit nu eindelijk eens Sun Tsu's the art of war te lezen.

Eigenlijk zijn alle elementen om deze politieke oorlog te verkiezen aanwezig bij Trump/MAGA.
Trump heeft wel "the moral law", (de loyaliteit van zijn achterban), en beheerst "heaven" (timing en timing maken), dwingt "the commander" (moed en striktheid) af.
Maar "method and discipline" (het vormen van ranken, juiste mensen op juiste plaatsen) brokkelt hijzelf af, al wordt het wel degelijk opgepakt door Project 2025. Maar niet Trump zelf.

Tegelijkertijd is zijn roekeloosheid een garantie voor verlies, is de loyaliteit tanende (zie Musk). Trump gaat te vroeg te vol te wild in de aanval.

Het past om plannen te maken, buiten zicht op de achtergrond te blijven wanneer je niet de overmacht hebt. Maar ook om echt de juiste, gedreven, gemotiveerde, jonge mensen naar voren te schuiven. Daar gaan de Democraten nu nat.

Ik zie, met als basis the art of War, the Heritage Foundation met project 2025 en Trump als useful idiot, als een echt zeer grote bedreiging...

Om als Trump valt (en dat gaat hij) met zijn ingevoerde wetten, in 1 klap kinderlijk eenvoudig zonder groot gevecht de hele toko over te nemen. Tactisch een paar tegenstanders laten verdwijnen, klaar. De absoluut beste soort overwinning. Beangstigend.

Tegelijkertijd zijn de plannen al behoorlijk bekend, acties zichtbaar. Dat moeten de betere Democraten toch ook zien en op anticiperen?
Waar project 2025'aan voorbij gaat, zijn de mensen zelf. Die gaan het echt merken. De Russen weten na 4 generaties van onderdrukking niet beter. De Duitsers rekenden zelf ook best vlot af met de Nazi's, het regime/systeem was totaal onhoudbaar.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 14:03
27 kinderen vermist na zware overstromingen — amper een paar maanden nadat Doge door FEMA is gegaan.

Stel je voor dat dit onder Obama was gebeurd. Fox News zou 24/7 in de hoogste versnelling staan, hysterisch van verontwaardiging.

En de Democraten? Die kijken toe. Doen niks.

Overmorgen is dit alweer vergeten en schuiven we door naar het volgende onderwerp.

Wanneer beseffen de Democraten eindelijk dat je in deze tijd niet kunt blijven hopen op redelijkheid? Als ze niet op z’n minst op hetzelfde niveau leren terugvechten, wordt het nooit meer wat

/edit
deze weerman durft zich uit te spreken.
https://www.reddit.com/r/NoShitSherlock/s/cf9MQQ0ofb

[ Voor 8% gewijzigd door C00P op 07-07-2025 02:05 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Je moet het volk dom houden, dus gaat onderwijs en wetenschap er als eerst aan. En gelukkig lossen ze dat in de VS op met thoughts & prayers. Dan is het allemaal prima.

• Stukfruit
  • Niet online
De blame game is begonnen: het was de schuld van de NWS:
On Saturday, meteorologist John Morales took to social media to defend the NWS, stating that the “local officials blaming NWS are wrong.”
Het is niet alsof er eerder geen waarschuwingen zijn geweest voor betere kansen om zoiets te voorspellen, zoals die van dezelfde John Morales vorige maand (dus voor de recente situatie en niet na, zoals sommigen foutief beweren; dat was online) aangaf in Florida omdat weermensen hun werk niet meer goed kunnen doen:

"Central & South Florida NWS is 19 - 39% understaffed."

"17% reduction in weather balloon launches (als gevolg van) across the United States."

"Degraded forecast accuracy."

Een kloppende voorspelling, lijkt me.

Dat zit wel Schnorr.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

"TACO" kan nu ook voor "Trump Allegedly Chickens Out" staan:

https://www.theguardian.c...jul/06/trump-tariff-delay

Trump en Lutnick stellen dat tarieven pas 1 augustus ingaan, na eerst 9 juli te hebben gezegd, en terwijl ze gelijktijdig volhouden dat de percentages en de deals nu worden afgesproken. Dus nu reageren de markten verward omdat niet duidelijk is wat er aan de hand is.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DOJ, FBI conclude Epstein had no "client list," committed suicide

Tot zover de honderden GB aan belastende documenten, tienduizenden video's van kindermishandeling, en de Epstein client list die gevonden waren en onderzocht werden.

*knip* geen meme's

[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 07-07-2025 09:14 ]

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-11 21:34
PWM schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:28:
[...]

Op Ronald Reagan na (die was 69), zijn de enige oude presidenten in de recente geschiedenis Biden en Trump.
Ben je Johnson vergeten? Hij was 55 toen hij president werd na de moord op Kennedy, en 56 toen hij herkozen werd ter volledigheid.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:19

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Stukfruit schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:28:
De blame game is begonnen: het was de schuld van de NWS:

[...]

Het is niet alsof er eerder geen waarschuwingen zijn geweest voor betere kansen om zoiets te voorspellen, zoals die van dezelfde John Morales vorige maand (dus voor de recente situatie en niet na, zoals sommigen foutief beweren; dat was online) aangaf in Florida omdat weermensen hun werk niet meer goed kunnen doen:
[YouTube: Meteorologist warns live on air that Doge cuts will mean less accurate hurricane forecasts]

"Central & South Florida NWS is 19 - 39% understaffed."

"17% reduction in weather balloon launches (als gevolg van) across the United States."

"Degraded forecast accuracy."

Een kloppende voorspelling, lijkt me.
Volgens mij was er nog een dingetje met weer/klimaten satellieten van NASA (bron?) en ik meen ook ergens vorige jaar gehoord hebben dat de data sowieso beperkt werd. Verder dacht ik ook aan de mensen van parkbeheer die zorgen dat omgevingen veilig blijven.

Ik was ook behoorlijk cynisch toen men zaterdag uitriep tot een "dag van gebed", als ik god was dan had ik toch echt een hele diep zucht geslagen over hoe stom de mensheid kan zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
DevWouter schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:02:
Ik was ook behoorlijk cynisch toen men zaterdag uitriep tot een "dag van gebed", als ik god was dan had ik toch echt een hele diep zucht geslagen over hoe stom de mensheid kan zijn.
offtopic:
Diepe zucht? Ik denk zo langzamerhand meer '...and i will strike down upon thee with great vengeance and furious anger to those who attempt to destroy my brothers'

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat is eigenlijk zoals de Amerikanen zijn geworden, zeker in de dieprode staten. Men zal juist de weerberichten de schuld geven, die hebben niet op tijd gewaarschuwd. En na 30 jaar republikeinen en hun politieke keuzes zijn nog steeds juist de democraten nog erger. 82 meisjes dood brengt echt geen verbetering in inzicht meer, net zoals 14 jaar terug een kleuterklas geen verbetering opleverde.
er is simpelweg niet genoeg natuurgeweld dat Rode Staten tot het inzicht brengt dat misschien sommige blauwe oplossingen een echte oplossing zijn. Dat kunnen ze niet meer.
En religie is niet toevallig daar sterk bij betrokken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BRICS is weer in het nieuws omdat Putin daar over loopt te pochen dat de BRICS nu groter is dan de G7 qua GDP/economie.

Als Trump kun je dan natuurlijk weer niet achter blijven en dreigen met het enige wat je denkt dat je als leverage hebt: (als je een hamer in je hand hebt, is alles een spijker)
Trump threatens new tariffs on nations supporting ‘anti-American’ policies of BRICS group
https://edition.cnn.com/2...ent-tariff-deadline-trump
In a Truth Social post on Sunday, Trump said the US would impose an additional 10% tariff on “any country aligning themselves with the Anti-American policies of BRICS” with “no exceptions,” though it was not immediately clear which policies Trump was referring to.

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 07-07-2025 12:02 ]

PSN

• TheBrut3
YakuzA schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:03:
BRICS is weer in het nieuws omdat Putin daar over loopt te pochen dat de BRICS nu groter is dan de G7 qua GDP/economie.

Als Trump kun je dan natuurlijk weer niet achter blijven en dreigen met het enige wat je denkt dat je als leverage hebt: (als je een hamer in je hand hebt, is alles een spijker)

[...]
https://edition.cnn.com/2...ent-tariff-deadline-trump

[...]
Opmerkelijk dat Trump dat zoveel doet. BRICS heeft sinds 2015 al een hogere GDP dan de G7. BRICS gaat snel richting 50% en qua wereldbevolking zitten ze daar al een stuk boven.

• TheBrut3
Las net onderstaand artikel over in welke hoeken de klappen vallen door de OBBB en welke bedrijven er gaat bij kunnen gaan hebben.

Klappen vooral bij EV fabrikanten, zon- en windenergie, zorg, vastgoed en webshops/pakketbezorging. AI is nog onzeker.

https://www.beursgorilla....e-Big-Beautiful-Bill.aspx

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump is begonnen met het posten van brieven voor andere landen over importheffingen op zijn sociale media account :')
In one-and-a-half page form letters posted to Truth Social Monday, Trump threatened Japan and South Korea, two key trading partners, with 25 percent tariffs, a rate that effectively matches the initial “reciprocal” tariffs Trump briefly imposed on the two countries in April. Other letters went out to a grab-bag of countries from Myanmar, which faces a 40 percent tariff rate, to South Africa, which could be hit with 30 percent tariffs.
Net als zijn sociale media berichten eindigen de brieven met "Thank you for your attention to this matter!"

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het verbaast mij nog altijd hoe makkelijk bijvoorbeeld een AD gewoon plaatst dat het hier om wederkerige tarieven gaat terwijl we allemaal weten dat dat niet zo is. Natuurlijk hebben ze wel eens een artikel gepost waarin dat ontkracht wordt, maar flauwekul moet je gewoon constant benoemen. Nu gaan mensen die flauwekul voor waar aannemen.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Die hele overstromingsramp lijkt op een blauwdruk van wanbestuur, zowel van de overheid als van degene die dit georganiseerd hebben en de eigenaren van de grond. Het kamp was gesitueerd gebied in een opgedroogde rivierbedding in wat letterlijk Flash Flood Alley heet.

Er was sprake van het installeren van waarschuwingssystemen, maar die werden afgeschoten om politieke redenen. Welke redenen, lees en huiver:
We have floods all the time and small town politics
COMMISSIONER BALDWIN: The thought of our beautiful Kerr County having these damn sirens going off in the middle of night, I'm going to have to start drinking again to put up with y'all.
Mr. Hewitt: Sirens did not seem to get very much support. The thought was that sirens are better for tourists than local residents. The sirens would only be beneficial for someone that's not familiar with the area, and wouldn't know what to do.
Men wilde dus geen sirene systeem.Maar ze kunnen nog wel subsidie krijgen voor een andere waarschuwingssystemen, in de periode dat Obama nog president was:
COMMISSIONER MOSER: The cost of that whole thing is going to be like 976 thousand dollars. That's a lot of money. All of it, and the reason we're here today and moving so quickly is that there is a FEMA grant that's available until as long as we apply by January the 20th.

JUDGE POLLARD: Which is when President Obama goes out of office.

(Laughter.)

JUDGE POLLARD: Well, the reason I mention that is because he authorized this particular thing, and it's going to --

MS. KIRBY: It's a coincidence.

COMMISSIONER MOSER: Going on the record with that it's a coincidence. And so there has to be a presidential declaration of disaster to be able to have these kinds of funds available. So it goes away just so happens to be when he leaves office.
After failing to secure a grant, they continued to kick the can down the road.
In 2021:
COMMISSIONER BELEW: We have money in the bank, $5.1 million, that was sent to Kerr County.
JUDGE KELLY: [...] But we -- we need to know and get very comfortable with where we are with this grant before we start taking that money. And the claw back was the first thing. As far as where that money sits for the next year or two, my old law partner John Cornyn tells me that if we send it back it's going to New Jersey or it's going to New York or it's going to --

MRS. LAVENDER: Or California.

JUDGE KELLY: -- or California. And so I don't know if I'd rather be the custodian of the money until we decide what we have to do with it rather than giving it back to the government to spend it on values that we in Kerr County don't agree with. So --
Ze maken dus een politieke beslissing omdat anders het geld gaat naar een andere Amerikaanse staat die hun waarden niet deelt.

En politiek is altijd een afspiegeling van de bevolking, niet andersom, wat je ook kan zien aan de vragen die gesteld worden:
Resident: Are you accountable to anyone for how you spend it? Or is it a, kind of, a reward and shows your support for this particular program? It's not free money. Being present as we talk. How do we know this? Immediately. Unless you want it on the COVID lies and vaccination pressure, you have to send it back. Those are heavy strings. And those are strings. The deep state harangue and vilified President Trump for calling COVID for what it was and then suggest responses that were non-draconian, and then when Biden took office, the leftist government took its gloves off. It has lied and lied more about this COVID -- about COVID.

The temptation is great, you're accountable, and we would like to know where your allegiance is.
Resident 2: And I'm here to ask this Court today to send this money back to the Biden administration, which I consider to be the most criminal treasonous communist government ever to hold the White House. And Kerr County should not be accepting anything from these people. They're currently facilitating an invasion of our border, and we're going to support these people? So that's what I have to say. Thank you.
Resident: I happen to know that there is no such thing as free money. It's never government-funded; it's tax-payer funded. So they're taking our money and they're putting strings attached to it and then they're giving it back to us. And they're going to get their foot in the door in this county. We don't want their money. I feel like the people have spoken and I stand with the people. Thank you for your time.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 00:06

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Die citaten zijn... something else. Hoeveel wantrouwen en "stick it to the libs" mentaliteit kun je hebben terwijl je met de veiligheid van je inwoners speelt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:28

ManiacsHouse

Scheisse!

user109731 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:27:
Trump is begonnen met het posten van brieven voor andere landen over importheffingen op zijn sociale media account :')

[...]

Net als zijn sociale media berichten eindigen de brieven met "Thank you for your attention to this matter!"
Het was even soort van stil rond meneertje. Heeft hij weer aandacht tekort ofzo?

• Stukfruit
  • Niet online
defiant schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:44:
Die hele overstromingsramp lijkt op een blauwdruk van wanbestuur, zowel van de overheid als van degene die dit georganiseerd hebben en de eigenaren van de grond. Het kamp was gesitueerd gebied in een opgedroogde rivierbedding in wat letterlijk Flash Flood Alley heet.

Er was sprake van het installeren van waarschuwingssystemen, maar die werden afgeschoten om politieke redenen. Welke redenen, lees en huiver:

[...]

[...]

Men wilde dus geen sirene systeem.Maar ze kunnen nog wel subsidie krijgen voor een andere waarschuwingssystemen, in de periode dat Obama nog president was:

[...]

[...]

In 2021:

[...]

[...]

Ze maken dus een politieke beslissing omdat anders het geld gaat naar een andere Amerikaanse staat die hun waarden niet deelt.

En politiek is altijd een afspiegeling van de bevolking, niet andersom, wat je ook kan zien aan de vragen die gesteld worden:

[...]

[...]

[...]
Het interessante aan Kerr County is dat het een bevolkingsaantal van bijna 53k mensen heeft, dus het is interessant om dan zulke gesprekken te zien over het aannemen van geld "with strings" terwijl de kans groot is dat ze zulke zaken niet direct uit lokaal geld zouden kunnen betalen.

Dat kun je op basis van zulke aantallen bedenken, maar je kan het ook gewoon inzien.

Heel erg van de "criminal treasonous communist government" inderdaad en zeker heel "tax-payer funded", maar waarschijnlijk niet van de zelfverzekerde tax-payer binnen Kerr County. Tenzij ze denken dat het standaardonderhoud niets kost.

Ik heb hier woorden voor die ik maar niet in tekst zal herhalen.

Dat zit wel Schnorr.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Netanyahu heeft een slim kado mee voor trump:
De Israëlische premier Netanyahu heeft president Trump voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede. Tijdens een diner overhandigde Netanyahu Trump een brief met de nominatie. De nominatie komt twee weken na de Amerikaanse bombardementen op Iraanse nucleaire complexen.
https://nos.nl/l/2573972#UPDATE-container-87335634

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 08-07-2025 07:36 ]

PSN

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
defiant schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:44:

[...]

[...]

[...]

[...]

In 2021:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Iets soortgelijks gaat dus op veel meer plekken in de VS gebeuren.

Ik kan er eigenlijk niet rouwig om zijn.

1 punt waar ze wel gelijk hebben, de locals wisten dat je daar geen kamp op moet zetten. Een waarschuwingssysteem is met name voor de outsiders/touristen.
Maakt dat een lokale bestuurder/sheriff/fire-marshall niet verantwoordelijk of aansprakelijk?
Aan de andere kant, eigen verantwoordelijkheid gaat natuurlijk heel ver daar.
Pakistan heeft het ook al gegeven.

Wat een bizar geslijm en gekronkel. Natuurlijk moet iedereen het vorige cadeau overtreffen, na het vliegende paleis en een pyama feestje bij een koninklijke familie...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ah, ja, een "niet-militaire operatie" van federale agenten die er geheel toevallig uitziet als een "made-for-TV" militaire operatie gericht tegen migranten:

https://www.theguardian.c...l-officers-national-guard
Dozens of federal officers in tactical gear and about 90 California national guard troops descended on a historic immigrant neighborhood in Los Angeles on Monday – mounting a sweeping show that local leaders denounced as a “reality TV spectacle” and intimidation tactic.

The troops were deployed to a mostly empty park in the MacArthur Park neighborhood for about an hour, some on horseback and others in armored military vehicles. Agents were also operating an armored vehicle with a mounted rifle.
A defense official told reporters that the operation on Monday was not a military operation, but said that the size and scope of the guard’s participation could make it appear as one to the public, according to the Associated Press.

“It’s just going to be more overt and larger than we usually participate in,” one of the officials said before the raid ended abruptly with no explanation.

The primary role of the military service members would be to protect the immigration enforcement officers in case a hostile crowd gathered, that official said. They are not participating in any law enforcement activities such as arrests, but service members can temporarily detain citizens if necessary before handing them over to law enforcement, the official said.
Geen woord over de kinderen die in alle haast uit de omgeving moesten worden verwijderd terwijl ze buiten speelden, en geen verklaring waarom ze een bijna geheel leeg park aanvielen, en geen verklaring waarom ze een tactische oefening in bevolkt gebied hielden in plaats van een geschikt militair oefenterrein.

Mooie reactie van een gemeentebestuurder:
“This morning looked like a staging for a TikTok video,” said Marqueece Harris-Dawson, president of the Los Angeles city council, adding if Border Patrol wants to film in LA, “you should apply for a film permit like everybody else. And stop trying to scare the bejesus out of everybody who lives in this great city and disrupt our economy every day.”

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

Wat zouden ze in Noorwegen doen met zo'n nominatie van een van de grootste verantwoordelijken van de conflicten in het MO en een door het internationaal strafhof gezocht sujet? Cynisme viert hoogtij.

Intentionally left blank

• wildhagen
  • Niet online
Een oorlogsmisdadiger als Netanyahu (die ook nog eens strafrechtelijk vervolgd wordt wegens corruptie) die een totalitiaire figuur als Trump een Nobelprijs-nominatie geeft. Wat een shitshow.

Ik mag toch hopen dat het Nobelprijs-comite deze nominatie onder hartelijk lachen naast zich neerlegt? Als ze dit zouden honoreren en Trump de nobelprijs geven, kunnen ze die prijs net zo goed afschaffen, die heeft dan letterlijk geen enkele waarde meer.

Aan de andere kant zie ik Trump er nog wel toe in staat om Noorwegen als straf 1000 procent importheffing op te leggen als ze hem die Nobelprijs niet geven...

Virussen? Scan ze hier!

• Helixes

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15

Vrijdag

De Zwarte

Nuja, gezien Nobel ondermeer bekend is vanwege explosies voor vrede, snap ik wel dat Netanyahu Trump wil voordragen. Beiden zijn inmiddels redelijk bekend met het brengen van vrede door middel van bommen en raketten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• TheBrut3
wildhagen schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:08:
Aan de andere kant zie ik Trump er nog wel toe in staat om Noorwegen als straf 1000 procent importheffing op te leggen als ze hem die Nobelprijs niet geven...
Ik denk niet dat Noorwegen daar heel erg wakker van ligt. De export zijn vooral aardolieproducten, vis, medische middelen en nikkel. Dat niet meer kunnen importeren heeft de VS zelf het meeste last van, Noorwegen kan die producten waarschijnlijk toch wel kwijt en de export naar de VS is een relatief klein percentage.

• TheBrut3
Zover ik kan vinden zijn de aangekondigde tariffs dus;
25% voor Japan, Zuid Korea, Maleisië, Kazachstan en Tunesië.
30% voor Zuid Afrika en Bosnie Herzegovina.
32% voor Indonesië.
35% voor Bangladesh en Servië.
36% voor Cambodja en Thailand.
40% voor Myanmar en Laos.

Alleen BRICS is mij wat onduidelijk. Ik las daarover dat hij 10% wil doen, maar ik vraag mij af of dat dan extra bovenop de individuele heffingen komt of dat het er bij Zuid Afrika en Indonesië al bij zit.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 18:36

Garyu

WW

-- I stand corrected --

[ Voor 95% gewijzigd door Garyu op 08-07-2025 12:01 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vietnam heeft uiteindelijk ook eieren voor zijn geld gekozen en miljarden aan smeergeld betaald aan de Trump org in de vorm van golfbanen en hotels die gebouwd mogen worden.
Noorwegen kan ook zomaar overstag gaan al zijn die wellicht wat principiëler.

Dit dus.

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:26
[...]
Ik denk niet dat Noorwegen en de Noren daar wakker van zullen liggen.

Bereken je warmteverlies

• FrambozenTaart
  • Niet online
Er zijn Republikeinen die zich beginnen uit te spreken over de overstromingen in Texas, maar het is niet wat je verwacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wkji8pyfEMT-RdIlLiBkId-bFWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o730GZxDnjq6NIPoZWTn00i1.jpg?f=fotoalbum_large

Of juist wel natuurlijk.

Als je in de naam van Jezus een storm probeert weg te bidden, ben je dan trouwens ook niet het weer aan het modificeren?

Anything but science.

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 17:33
FrambozenTaart schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:53:
Er zijn Republikeinen die zich beginnen uit te spreken over de overstromingen in Texas, maar het is niet wat je verwacht:

[Afbeelding]

Of juist wel natuurlijk.

Als je in de naam van Jezus een storm probeert weg te bidden, ben je dan trouwens ook niet het weer aan het modificeren?

Anything but science.
Gaan de boeren in de westelijke staten leuk vinden als er niet meer aan cloud seeding gedaan kan worden.

• Llopigat
  • Niet online

[Afbeelding]

Of juist wel natuurlijk.
Ze is tegen de injection of chemicals or substances in the atmosphere that alter the weather.

Met andere woorden, de republikeinse partij is eindelijk voor CO2 uitstoot beperking? :o

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-11 09:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

[Afbeelding]

Of juist wel natuurlijk.

Anything but science.
Dit is een vrij lege wet die hoofdzakelijk inspringt op samenzweringstheorieën. Ik verwacht onder andere heel veel telefoontjes van gelovigen over 'chemtrails'. Dit komt ook deels als gevolg van de gebeurtenissen met de overstromingen. In de MAGA achterban werd geroepen dat het zou zijn veroorzaakt door weer manipulatie. Deze wet zal het geloof aanwakkeren bij die mensen dat hun gedachten correct waren.

Ik zie de reactie bij die achterban ook als het gevolg om niet de realiteit te moeten onderkennen. Het zijn mensen die halsstarrig klimaatverandering ontkennen en geleidelijk de samenzweringstheorie hoek in zijn gestroomd. Hetzelfde als dat er veel mensen waren die bang waren voor een prikje tegen Corona uiteindelijk middels samenzweringstheorieën antivaxxers zijn geworden.

Het gaat uiteindelijk niet de realiteit veranderen. Het weer zal erger worden en er zullen constructievere maatregels moeten worden genomen dan symboolpolitiek.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

[Afbeelding]

Of juist wel natuurlijk.

Anything but science.
Bedoeld ze hier oa dan ook CO2, CH4, N2O en NF3?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11 08:03

KroeT

[...]

Zewatanejo schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Bedoeld ze hier oa dan ook CO2, CH4, N2O en NF3?
Volgens mij heeft MTG in het verleden regelmatig geroepen dat 'they' het weer beïnvloeden. Ze heeft ook geroepen dat Joodse ruimtelasers bosbranden veroorzaken. Dus ik denk een inschatting te kunnen maken van wie 'they' in haar ogen zijn. Complotgeneuzel. Als ze weet welke chemische verbindingen precies verboden moeten worden dan eet ik mijn pet op.

Peace is not simply the absence of war.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-11 10:40
Auredium schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Het gaat uiteindelijk niet de realiteit veranderen. Het weer zal erger worden en er zullen constructievere maatregels moeten worden genomen dan symboolpolitiek.
Je zag hetzelfde rondom zure regen en het gat in de ozonlaag. Met als verschil dat we toen wél gezamenlijk een oplossing konden vinden en snel uitvoeren. Het gevolg van ons handelen (zowel positief als negatief) vrij snel zichtbaar was én de tegenstanders niet elkaar en anderen konden vinden/opruien via social media.

• Llopigat
  • Niet online
Prosac schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:42:
[...]
Je zag hetzelfde rondom zure regen en het gat in de ozonlaag. Met als verschil dat we toen wél gezamenlijk een oplossing konden vinden en snel uitvoeren. Het gevolg van ons handelen (zowel positief als negatief) vrij snel zichtbaar was én de tegenstanders niet elkaar en anderen konden vinden/opruien via social media.
JA en het stomme is dat dit door tegenstanders van klimaatmaatregelen nu vaak wordt aangehaald. Ik lees heel vaak van "Ja, kijk maar naar de zure regen en het gat in de ozonlaag, daar was ook veel ophef over en het bleek uiteindelijk niks te zijn". Ja, nogal wiedes, het waren relatief kleine problemen die effectief aangepakt zijn. Met katalysatoren in auto's en andere koelmiddelen. Het is niet uit de hand gelopen juist doordat we er meteen iets aan hebben gedaan.

Dat wordt dan even niet meegenomen. Als we dat op zijn beloop hadden gelaten dan hadden we enorme problemen gehad nu.

Ik denk niet dat het alleen aan het gebrek aan social media lag. Deze maatregelen waren gewoon relatief goedkoop, makkelijk te implementeren en niemand had er echt een groot nadeel van. Vergeleken met de klimaarverandering waarvan de maatregelen immens veel gaan kosten en we de echte zware effecten pas over tientallen jaren zullen merken waardoor de verleiding veel groter is om het op de lange baan te schuiven.

Het milieubewustzijn was juist heel laag in die eerdere tijden dus als het ook een moeilijke beslissing was geweest dan denk ik niet dat er wat aan gedaan zou zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Llopigat op 08-07-2025 16:04 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Trumps plan om Gaza in een resort te veranderen blijkt een heus, reeds uitgewerkt(!) plan. Zelfs de naam is trumpiaans: Great Trust.

Uit de Volkskrant:
Op de tekentafel liggen uitgewerkte schetsen van de plannen waar de mannen zo verrukt van zijn. Financial Times legde de hand op het ontwerp waar het Tony Blair Institute aan meewerkte. ‘Great Trust’ heet het megaproject geleid door Israëlische zakenlui. Met financiële modellen van de Boston Consulting Group (BCG) hebben zij Gaza herontworpen als bloeiend handelscentrum. Een topman van Blair dacht mee.

Het nieuwe Gaza zou een ‘Trump Rivièra’ krijgen met eilanden in Dubai-stijl voor de kust, een Elon Musk Smart Manufacturing Zone, een Mohammed Bin Salman-verkeersring en Abraham-infrastructuur – die laatste om de overige Arabische leiders te paaien.
Mocht iemand toevallig toegang hebben tot Financial Times, wellicht kan diegene enkele quotes plaatsen?

En: :{

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 08-07-2025 16:01 ]

It’s the economy, stupid!

• wildhagen
  • Niet online
Trump doet weer een TACO Chicken Out.
De Europese Commissie neemt meer tijd om tot een handelsakkoord met de Verenigde Staten te komen. De deadline zou woensdag aflopen, maar de Amerikaanse president Donald Trump heeft deze een paar weken opgeschoven.

Beide partijen willen die extra tijd gebruiken om tot een akkoord te komen over de onderlinge goederenhandel, die jaarlijks 867 miljard euro bedraagt.

"De deadline is verschoven naar 1 augustus en dat geeft ons dan ook meer tijd", zei Eurocommissaris Valdis Dombrovskis (Economie) dinsdag. Volgens de Letse politicus worden de "intensieve onderhandelingen" de komende tijd voortgezet.

"De Europese economie toont zich sterk, maar we leven in een wereld van onzekerheid, zeker met de onzekerheid over de Amerikaanse tarieven", zei Dombrovskis. De onrust zorgt er volgens hem voor dat bedrijven hun investeringen uitstellen.
Zie voor meer info https://www.nu.nl/economi...eeft-eu-zo-meer-tijd.html

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:58:
Trumps plan om Gaza in een resort te veranderen blijkt een heus, reeds uitgewerkt(!) plan. Zelfs de naam is trumpiaans: Great Trust.

Uit de Volkskrant:

[...]

Mocht iemand toevallig toegang hebben tot Financial Times, wellicht kan diegene enkele quotes plaatsen?

En: :{
Ik kan niet te veel quoten omdat het een lang artikel is, maar:
The TBI document said the devastating war in Gaza had “created a once-in-a-century opportunity to rebuild Gaza from first principles . . . as a secure, modern prosperous society”.
...maar TBI zou het niet gehad hebben over het wegsturen van Palestijnen terwijl de BCG voorstelt om een half miljoen mensen te betalen om het stuk land te verlaten. Hoeveel staat er niet bij.

Wat verder opvalt is dat de partijen achter de GHF (de nieuwe organisatie voor het verdelen van voedsel) en dit project gerelateerd zouden zijn:
The group of Israeli businessmen behind the project, including tech investor Liran Tancman and venture capitalist Michael Eisenberg, had earlier sketched out and helped set up the GHF, according to people familiar with their role.
En dit uit de slide deck. Zie vooral de regel over Europa in relatie tot de VS en het gebruik ervan door Amerikaanse autobedrijven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bP4fUgWQ7ML0CAgrZuGeBXMAi7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6IkCtawCgBaTM9E0jzXUQyX.jpg?f=fotoalbum_large

Dat zit wel Schnorr.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58

inXs

known as inXs

Stukfruit schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:59:
[...]

[...]

...maar TBI zou het niet gehad hebben over het wegsturen van Palestijnen terwijl de BCG voorstelt om een half miljoen mensen te betalen om het stuk land te verlaten. Hoeveel staat er niet bij.

Wat verder opvalt is dat de partijen achter de GHF (de nieuwe organisatie voor het verdelen van voedsel) en dit project gerelateerd zouden zijn:

[...]

En dit uit de slide deck. Zie vooral de regel over Europa in relatie tot de VS en het gebruik ervan door Amerikaanse autobedrijven.
[Afbeelding]
De oligarchie van de VS doet goede zaken in gaza, met Trump voorop! Het is bizar dat men het zo simpel accepteert dat een president zo openlijk zijn kliek naar voren schuift en ook nog zelf zo openlijk allerlei vastgoed van zijn bedrijf daar wilt slijten, vanuit zijn rol als president…. Iedereen was al afgemaakt door de media vanwege corruptie, belangenverstrengeling, etc. Maar dit kan gewoon openlijk, in de wereld, gebeuren. Puur commercieel gewin dit…. Een ander was al op het hakblok gezet.

Dit is wel een mooi rijtje lijkt me zo? https://isgeschiedenis.nl...e-corrupte-ex-presidenten

Edit: dit gaat over oa. Bolsarno, een fan van Trump. Interessant zijn de parallellen en uiteindelijk toch weer het falen van ultrarechts (en de wijze waarop rechts opereert, iedereen die ‘tegen’ is aanklagen en herrie schoppen). Ook in Turkije speelt dit nu overigens, waar diverse opponenten in de bak belanden.

Het nieuws in NL houdt zich hier wat mij betreft te weinig mee bezig. Ook talkshows hoor je er amper over…

[ Voor 14% gewijzigd door inXs op 08-07-2025 17:17 ]

superB

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:17
Llopigat schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:06:
[...]

Ze is tegen de injection of chemicals or substances in the atmosphere that alter the weather.

Met andere woorden, de republikeinse partij is eindelijk voor CO2 uitstoot beperking? :o
Haha ik zou het echt mooi vinden als ze deze wet aannemen en het Hooggerechtshof uiteindelijk moet toegeven dat CO2-reductie hier inderdaad onder valt.

Nou ja, een mens mag blijven dromen toch.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:12

Ik las ergens (dacht Volkskrant, maar kan het niet meer vinden) € 9000 pp, wat met ruim half miljoen mensen uitkopen neerkomt op ongeveer € 5 miljard.

Kan ook dollars zijn geweest, weet niet meer, maar die orde van grootte dus als afkoopsom.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

[...]

[...]

[Afbeelding]
Zie ook dit artikel over Tony Blair's thinktank voor iets meer info die niet achter een paywall zit:

https://www.theguardian.c...g-trump-riviera-gaza-plan

• Stukfruit
  • Niet online
Ik moet er wel bij zeggen dat zulke slide decks zoals die van de foto hierboven wel vaker rondgaan in het bedrijfsleven en dat het nog vaker totale nonsens bevat, dus op zich is het ook weer niet per se iets om heel serieus te nemen.

Het enige is dat het wel de denkwijze laat zien van de handelende partijen. Gaza, Europa, het is blijkbaar allemaal een middel voor eigen winst.

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 08-07-2025 18:47 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Onbekende gebruikt AI om Marco Rubio's stem en stijl na te maken, poogt via Signal mensen te belazeren:

https://www.theguardian.c...8/marco-rubio-ai-impostor

Ik vraag mij af of de kwaliteit even belabberd was als de echte, of juist te goed.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Zo dichtbij en toch zo ver weg:

https://www.theguardian.c...ffrey-epstein-client-list

Rechtse influencers concluderen dat "Deep state" verantwoordelijk is voor het niet vrijgeven van de clientenlijst van Epstein, en vinden dat Trump Pam Bondi moet ontslaan.

Als ze nog net een stapje extra zouden kunnen doen, en konden concluderen dat lieden in de regering-Trump de files in kwestie aan het afvoeren zijn om Trump te beschermen...

• Stukfruit
  • Niet online
59% van de Canadezen beschouwt de VS nu als een bedreiging.

Met een beperkte dataset, maar het geeft alsnog een pittig beeld.

Dat is een grotere (perceived) dreiging dan de Japanners en Australiërs tegenover China:
Around the world, perceptions change. In Japan, at 53 percent of respondents, and Australia, at 52 percent, citizens are most likely to consider Xi Jinping’s China to be the chiefly concerning threat.
Blijven toch vreemde dingen om te lezen. Het meest vrije land ter wereld wordt nu als ergere bedreiging gezien dan het China van de CCP.

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 08-07-2025 19:42 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Requiem19
  • Nu online
Stukfruit schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:41:

Dat is een grotere (perceived) dreiging dan de Japanners en Australiërs tegenover China:

[...]

Blijven toch vreemde dingen om te lezen. Het meest vrije land ter wereld wordt nu als ergere bedreiging gezien dan het China van de CCP.
Het is nu actueel. Als het 8 jaar zo doorgaat en er gebeurt feitelijk niets daalt dat weer flink.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:50
Stukfruit schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:41:

[...]

Ik had meer verwacht. IK zie de US ook als bedreiging. Niet direct als in: ze komen ons kikkerlandje binnenvallen. Maar dat de EU alles op alles gaat zetten om Uncle Orange te pleasen ongeacht de kosten en consequenties.

Of dat de US een oorlog start en verwacht dat de NATO actief gaat ondersteunen buiten de voorwaarden om. Of dat áls Rusland NATO grondgebied binnenvalt dat de US eruit stapt en/ of een hele big beautiful invoice stuurt (vooruit betalen met Groenland als tekenbonus).

Maar goed… iets met cirkel van invloed

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 00:06

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Amphiebietje schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:01:
Als ze nog net een stapje extra zouden kunnen doen, en konden concluderen dat lieden in de regering-Trump de files in kwestie aan het afvoeren zijn om Trump te beschermen...
Hoe bedoel je, die staan veilig opgeslagen op een toilet in Mar a Lago :+ Maar critical thinking is veel MAGA lieden niet echt gegeven zeg maar.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Llopigat
  • Niet online
Thalaron schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:27:
[...]
Ik had meer verwacht. IK zie de US ook als bedreiging. Niet direct als in: ze komen ons kikkerlandje binnenvallen. Maar dat de EU alles op alles gaat zetten om Uncle Orange te pleasen ongeacht de kosten en consequenties.
Met zo'n NAVO topman als Rutte zal dat ook zeker gebeuren. Daar kunnen we geen kritisch woord van verwachten, dat is wel duidelijk geworden tijdens zijn laatste feestje. Dit is nu net wat we niet moeten doen, want trump heeft nooit genoeg. Die pakt wat hij pakken kan en wil daarna alleen maar meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Llopigat op 08-07-2025 21:52 ]

Pagina: 1 ... 143 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.