Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Want dan hebben we het ook gewoon keihard verdiend.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Er is niets beters aan. Het is gewoon een 747-800 in een VIP-versie. En schijnbaar een toestel wat Qatar al sinds 2020 probeerde te slijten maar geen kopers voor wist te vinden. Het is dus niet zo'n groot cadeau als het lijkt want alles wat je niet kunt verkopen is financieel gezien waardeloos.Will_M schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:22:
[...]
De 747-8(00) zou toch de láátste versie van dat toestel óóit moeten gaan worden? Ik ben dan stiekem wel benieuwd naar het model wat er nu door Quatar aan hem beloofd is en wat daar dan weer beter aan is dan het huidige model 747-8(00) wat als sinds een slordige 20 jaar bij Boeïng van 'de band rolt'.....
Ik snap het voordeel ook niet. Wat willen de Amerikanen ermee doen? De verbouwing van de toestellen die ze van Boeing hebben gekocht duurt te lang. Maar waarom zou dit nieuwe toestel wel sneller inzetbaar zijn?
Ook dit toestel moet eerst omgebouwd worden tot AF1. Ik zie niet waarom dat sneller is dan het verbouwen van de toestellen die ze al hebben.
Maar ik vermoed dat Trump dankjewel heeft gezegd voordat iemand hem kon vertellen dat ze niets aan dit toestel hebben.
Ik weet niet of je gisteren de speech van Netanyahu hoorde maar dat was ook zo over the top. Die man moet echt een hele vieze bruine smaak in z'n mond hebben gehad toen ie het zei. Ik mag 'm absoluut niet maar ik had bijna medeleden dat je met Trump blijkbaar zo moet kruipen als regeringsleider.Atlas schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:54:
Voor de mensen die de Whatsapp van Rutte niet snappen: dit is exact hoe je met Amerikanen te werk gaat. Ik zeg niet dat het voor alle Amerikanen zo werkt, maar de persoon in kwestie is er erg gevoellig voor. En daar wordt nu mooi gebruik van gemaakt.
Linksom of rechtsom, we hebben hem nou eenmaal nodig en moeten er op dit moment mee dealen. Dus wat Rutte daar heeft gedaan is gewoon politiek. Zou het nodig moeten zijn: nee? Is het op dit moment het beste om te doen: absoluut.
Goed om er hier een back-up van te hebben. Bij Mark gaat dat wel eens mis
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Kleur bij kleur, wel zo overzichtelijk.Delerium schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:41:
Zo vreemd is het toch niet dat Trump bij de Oranjes mag slapen?
Regeren is vooruitschuiven
Welkom bij Real PolitiekFrambozenTaart schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:25:
Wat een schaamteloze pijperij.
Dit stelt eigenlijk nog helemaal niks voor.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tja, Rutte heeft nu de taak om NAVO bij elkaar te houden. Want Trump vliegt zo terug naar de VS als iemand wat verkeerd zou zeggen. Die NAVO top moet gewoon slagen.FrambozenTaart schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:25:
Wat een schaamteloze pijperij.
En dit is Rutte op zijn best: zijn ego zit niet in de weg en doet whatever er nodig is om de eindstreep te halen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Trump deed het natuurlijk precies om te laten zien hoe mensen bij hem bedelen en becomplimenteren. En om Rutte te trollen. Gewoon. Omdat het kan.Stylze schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:31:
Oei denk niet dat Rutte verwacht had dat Trump dat smsje ging delen, heel pijnlijk dit...
Ook wel erg triest van Trump om dit te doen.
Rutte was gewoon Rutte. Behandelt Trump zoals Trump graag behandeld wil worden: als een verwend prinsesje.
Dit dus.
Alleen doe je dat niet met hypocrisie. Mensen zoals Trump moet je nu juist geen veren in de kont steken want dan voelen ze zich gerechtvaardigd in wat ze doen. Dat is een gevaarlijke vorm van politiek. Hij had beter gewoon niets kunnen sturen. Ik vind het moreel gezien niet acceptabel. Laten we nu onze eigen waarden varen om vriendjes te blijven? Dat is een prijs die ik niet wens te betalen.XWB schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:21:
[...]
Tja, Rutte heeft nu de taak om NAVO bij elkaar te houden. Want Trump vliegt zo terug naar de VS als iemand wat verkeerd zou zeggen. Die NAVO top moet gewoon slagen.
En dit is Rutte op zijn best: zijn ego zit niet in de weg en doet whatever er nodig is om de eindstreep te halen.
Ninety percent of everything is crap.
Een handige site om ze te volgen is:
Trump's Truth
(Helaas hebben ze nog geen handige export naar een image zoals op POTUS Tracker)
Helaas spelen er meer zaken mee dan alleen moraliteit. Ik begrijp je reactie wel, en in een ideale wereld ben ik het ook met je eens.RoamingZombie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:35:
[...]
Alleen doe je dat niet met hypocrisie. Mensen zoals Trump moet je nu juist geen veren in de kont steken want dan voelen ze zich gerechtvaardigd in wat ze doen. Dat is een gevaarlijke vorm van politiek. Hij had beter gewoon niets kunnen sturen. Ik vind het moreel gezien niet acceptabel. Laten we nu onze eigen waarden varen om vriendjes te blijven? Dat is een prijs die ik niet wens te betalen.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Helemaal eens hoor en daarom is het ook maar goed dat jij en ik geen NAVO secretaris generaal zijnRoamingZombie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:35:
[...]
Alleen doe je dat niet met hypocrisie. Mensen zoals Trump moet je nu juist geen veren in de kont steken want dan voelen ze zich gerechtvaardigd in wat ze doen. Dat is een gevaarlijke vorm van politiek. Hij had beter gewoon niets kunnen sturen. Ik vind het moreel gezien niet acceptabel. Laten we nu onze eigen waarden varen om vriendjes te blijven? Dat is een prijs die ik niet wens te betalen.
Ergens is het ook wel mooie ironie dat hij nu zo mag kruipen nadat zijn kabinetten zelf jarenlang op defensie hebben bezuinigd.
Een soort karma in deze verknipte tijdlijn.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Puur gekeken op de toon, prima. Dat vleien en amicaal doen (lees "butt kissing") helpt bij Trump, kan ik tot op zekere hoogte prima in mee. Alleen dit er m.i. ook een grens aan wat inhoudelijk ook acceptabel is. Ik vind het niet de taak van de Secretaris-generaal van de NAVO om een wereldleider te feliciteren met een aanval op een souverein land, waarvoor geen enkel juridisch kader is. Dat had véél genuanceerder gemoeten wat mij betreft. De NAVO is in basis toch echt een militair bondgenootschap gericht op collectieve verdediging.Atlas schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:54:
Voor de mensen die de Whatsapp van Rutte niet snappen: dit is exact hoe je met Amerikanen te werk gaat. Ik zeg niet dat het voor alle Amerikanen zo werkt, maar de persoon in kwestie is er erg gevoellig voor. En daar wordt nu mooi gebruik van gemaakt.
Linksom of rechtsom, we hebben hem nou eenmaal nodig en moeten er op dit moment mee dealen. Dus wat Rutte daar heeft gedaan is gewoon politiek. Zou het nodig moeten zijn: nee? Is het op dit moment het beste om te doen: absoluut.
De 'beste' tactiek vanuit Rutte zijn positie? Misschien. Voor Nederland? Dat denk ik niet. Moeten we als Nederland 5% naar defensie willen? Dat is echt heel veel geld. Dat betekent: inboeten op andere aspecten. Volgens mij laten we ons gewoon chanteren door de VS.Atlas schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:54:
Het is maar 3.5% he? Die andere anderhalve procent is een wassen neus.Fuujii schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:53:
[...]
De 'beste' tactiek vanuit Rutte zijn positie? Misschien. Voor Nederland? Dat denk ik niet. Moeten we als Nederland 5% naar defensie willen? Dat is echt heel veel geld. Dat betekent: inboeten op andere aspecten. Volgens mij laten we ons gewoon chanteren door de VS.
Je kunt 5% toezeggen en dat creatief gebruiken. Je hoeft het niet allemaal aan wapentuig te besteden. Laten we nu net een hoop infrastructuur hebben die onderhoud nodig heeft en als doorvoerland is dat erg belangrijk voor de NAVO. En het wapentuig wat je wilt kopen kun je ook uit Europa/eigen land halen als je dat NAVO budget gebruikt om in lokale productie en ontwikkeling te investeren.Fuujii schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:53:
[...]
De 'beste' tactiek vanuit Rutte zijn positie? Misschien. Voor Nederland? Dat denk ik niet. Moeten we als Nederland 5% naar defensie willen? Dat is echt heel veel geld. Dat betekent: inboeten op andere aspecten. Volgens mij laten we ons gewoon chanteren door de VS.
Daarnaast heeft de NAVO ook nog gewoon een buurman die zich nogal agressief gedraagt en hebben we defensie jarenlang verwaarloosd. En we moeten als Europa minimaal hetzelfde technologische niveau halen als de US want die zijn niet meer betrouwbaar als bondgenoot en wie weet kom je als Europa nog wel eens aan de "receiving end" van die Amerikaanse technologie.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Het is 3,5% voor defensie en 1,5% creatieve boekhouding. Zo mag het onderhoud aan bruggen meegeteld worden bij die 1,5%.Fuujii schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:53:
[...]
Niet alleen aan 'kunstwerken' (bruggen en dergelijken), maar aan de gehele infra welke bijdraagt aan het kunnen transporteren van o.a materieel. Technisch gezien dus alles waar bijv. RWS voor verantwoordelijk is als het op 'Transito' verkeer over de weg én water aan komt (incl. de havens).XWB schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:14:
[...]
Het is 3,5% voor defensie en 1,5% creatieve boekhouding. Zo mag het onderhoud aan bruggen meegeteld worden bij die 1,5%.
Het is niet anders. Kweenie of je naar de wereld hebt gekeken, maar veel rustiger dan nu gaat het niet worden. Klimaatverandering gaat overal voor conflicten zorgen evenals de internationale handelsorder. De wereldorde is aan het shiften. 3.5% lijkt me ergens peanuts.Fuujii schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:18:
Nog steeds is 3,5% puur naar defensie en 1,5% naar randzaken ontzettend veel geld wat ten koste gaat van andere zaken. Ik begrijp ook wel dat een verhoging nodig is ben daar niet tegen, maar nu voelt het als pure chantage door de VS.
Dit dus.
Verwijderd
Niks chantage aan, we hebben jarenlang dit verwaarloosd. De 3,5% om een beetje leger te onderhouden met materiaal is dat echt wel een must.Fuujii schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:18:
Nog steeds is 3,5% puur naar defensie en 1,5% naar randzaken ontzettend veel geld wat ten koste gaat van andere zaken. Ik begrijp ook wel dat een verhoging nodig is ben daar niet tegen, maar nu voelt het als pure chantage door de VS.
En mooi zou zijn dat NL i.s.m andere EU landen die wapens gaat maken is weer win-win voor de werkgelegenheid en de kennis in die markt.
En wat men al eerder aangeeft die 1,5% is heel creatief te gebruiken.
Daarnaast als je echt onafhankelijk van de USA wilt worden heb je nog veel meer geld nodig.
Het is een beleidskeuze hoe je het verdeeld. We blijven zeer afhankelijk van de VS. Trump loopt al jaren alles te chanteren om z'n zin te krijgen, terwijl hij zelf weigert zich aan die norm te houden.FunkyTrip schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:25:
[...]
Het is niet anders. Kweenie of je naar de wereld hebt gekeken, maar veel rustiger dan nu gaat het niet worden. Klimaatverandering gaat overal voor conflicten zorgen evenals de internationale handelsorder. De wereldorde is aan het shiften. 3.5% lijkt me ergens peanuts.
5% Navo norm is iets van 11-12%(!) van de totale jaarlijkse Rijksuitgaven. Bedenk je dat. Dat is echt een ontzettend groot bedrag.
Het feit dat Trump niet vindt dat de VS zich eraan moet houden en anders dreigt eruit te stappen, dat noem ik wel chantage.
Wat Trump vergeet is dat er nergens is gezegd/geschreven dat die 5% uitgegeven moet worden aan aankopen IN of VAN amerikaanse producenten.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:26:
[...]
Niks chantage aan, we hebben jarenlang dit verwaarloosd. De 3,5% om een beetje leger te onderhouden met materiaal is dat echt wel een must.
En mooi zou zijn dat NL i.s.m andere EU landen die wapens gaat maken is weer win-win voor de werkgelegenheid en de kennis in die markt.
En wat men al eerder aangeeft die 1,5% is heel creatief te gebruiken.
Daarnaast als je echt onafhankelijk van de USA wilt worden heb je nog veel meer geld nodig.
NL/Europe is momenteel nog te afhankelijk van de wapen industrie en de ontwikkelingen hierin van Amerika, maar die tendens is gelukkig erg snel aan het veranderen nu de Europese ontwikkelaars en fabrikanten de ruimte krijgen om op te pakken.
Zodra de EU het grootste deel van die 5% binnen de interne markt gaat gebruiken zal hij snel minder amused zijn.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
MEGA ipv MAGAdierkx36 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:41:
[...]
Wat Trump vergeet is dat er nergens is gezegd/geschreven dat die 5% uitgegeven moet worden aan aankopen IN of VAN amerikaanse producenten.
NL/Europe is momenteel nog te afhankelijk van de wapen industrie en de ontwikkelingen hierin van Amerika, maar die tendens is gelukkig erg snel aan het veranderen nu de Europese ontwikkelaars en fabrikanten de ruimte krijgen om op te pakken.
Zodra de EU het grootste deel van die 5% binnen de interne markt gaat gebruiken zal hij snel minder amused zijn.
FYI :
13X heeft een aantal maanden geleden een grote brigade breedte mobilisatie en logistieke oefening gehouden richting Polen, dus door Duitsland heen :
Waar voorheen 2 dagen voor stonden koste ze er nu bijna 5, en dan hebben we het over een lichte brigade die desnoods het grootste gedeelte van hun voertuigen over de (snel)weg kan laten gaan.
(Zware rupsvoertuigen zullen nog steeds via het treinnet gaan)
Ja, die 5% is veel geld
En ja die 5% hebben we nodig want momenteel slaan we nog geen deuk in een pakje warme boter.
Dus dat dat geld bij andere dingen word weggehaald : klimaat, WW, immigratie/naturalisatie : shit happens, jammer dan.
[ Voor 16% gewijzigd door dierkx36 op 24-06-2025 18:51 ]
Realiseer je dat er ongeveer 100.000 (!!!) Amerikaanse soldaten in Europa zijn, en daar komt dan nog al het materieel bij etc.Fuujii schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:18:
Wij hebben letterlijk jarenlang meegelift terwijl iemand anders het grootste deel van het bonnetje opgepakt heeft.
Wij gaan nu eindelijk het bonnetje oppakken, maar als morgen die 100.000 Amerikanen vertrekken hebben we een probleem. We kunnen niet eens voor onszelf zorgen op dit moment…
In het begin dacht ik ook wat stuurt die Mark nu voor infantiel bericht naar Trump.
Maar als je er iets langer over nadenkt is het gewoon een geniaal bericht, iets wat alleen Marky Mark kan.
Een betere Navobaas dan Rutte kan de Navo niet wensen.
"Puur naar defensie" is alsnog op meerdere manieren te interpreteren. Als bedrijven voor een deel cruciale onderdelen maken voor defensie kun je dat subsidiëren onder het mom van defensie uitgaven. Zelfde geldt voor woningbouw rondom militaire locaties want die militairen moeten toch ergens wonen. Of met korting met de trein kunnen waar je NS weer geld mee geeft. Met wat creatief boekhouden kun je best geld aan "defensie" uitgeven en de burgerbevolking er ook van laten profiteren.Fuujii schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:18:
Moet uiteindelijk wel betaald worden natuurlijk dus 29/10 graag allemaal links stemmen zodat het kapitaal de zaak moet betalen in plaats van de arbeider.
Ik vermoed dat je de 'Koude Oorlog' niet daadwerkelijk (lees: actief) hebt mogen meemaken en dat alle gebeurtenissen van vóór de jaren '90 van de vorige eeuw (*inclusief de Golf-Oorlog) gelukkig aan je voorbij zijn gegaan alsof dat ze nooit écht gebeurd zijn?TheBrut3 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:01:
Dat is een keuze geweest van Amerika zelf, omdat zij de world police superpower willen zijn. Een hobby kost nou eenmaal geld.
En nu stoppen ze met hun hobby en mogen wij onze hobby zelf betalen.TheBrut3 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:01:
Dat is een keuze geweest van Amerika zelf, omdat zij de world police superpower willen zijn. Een hobby kost nou eenmaal geld.
Versndert geen snars aan de zaak.
Europa moet niet huilie huilie doen, maar onze eigen verdediging op orde krijgen (op eigen kosten).
Mooie is dat dit ons alleen maar helpt en we er oneindig veel sterker uitkomen.
En omdat ze na twee keer binnen 25 jaar in een Europese oorlog te zijn meegesleept geen zin hadden om dat nog een derde keer te doen en daarom voortaan de touwtjes zelf in handen wilden houden.TheBrut3 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:01:
Ja precies. Vind dat ook zo'n oneindig kortzichtige blik op het geheel. We moeten een shit load geld uit gaan geven. Zorg er dan ook voor dat de baten een beetje eerlijk verdeeld worden. Zoveel mogelijk binnen Europa. Dan komen die uitgaven goeddeels weer terug.evilution schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:02:
[...]
"Puur naar defensie" is alsnog op meerdere manieren te interpreteren. Als bedrijven voor een deel cruciale onderdelen maken voor defensie kun je dat subsidiëren onder het mom van defensie uitgaven. Zelfde geldt voor woningbouw rondom militaire locaties want die militairen moeten toch ergens wonen. Of met korting met de trein kunnen waar je NS weer geld mee geeft. Met wat creatief boekhouden kun je best geld aan "defensie" uitgeven en de burgerbevolking er ook van laten profiteren.
Moet uiteindelijk wel betaald worden natuurlijk dus 29/10 graag allemaal links stemmen zodat het kapitaal de zaak moet betalen in plaats van de arbeider.
Als Belg kan ik verder helaas enkel melden dat 5% volstrekt onmogelijk is op dit punt voor ons land. We zitten momenteel met serieuze tekorten en moeten en zijn ook bezig met te saneren. Echter nu plots +/-3.5% meer betalen voor defensie is op korte en middellange termijn onmogelijk.
Ja, en misschien ook eens wat relaxter omgaan met dat de rekening niet doorgeschoven mag worden naar een volgende generatie. Dit is ook een investering in hun toekomst waar zij ook de ROI van hebben.MikeyMan schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:28:
[...]
Ja precies. Vind dat ook zo'n oneindig kortzichtige blik op het geheel. We moeten een shit load geld uit gaan geven. Zorg er dan ook voor dat de baten een beetje eerlijk verdeeld worden. Zoveel mogelijk binnen Europa. Dan komen die uitgaven goeddeels weer terug.
Welke 2 oorlogen doel je op? Serieuze vraag.Waaj schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:27:
[...]
En omdat ze na twee keer binnen 25 jaar in een Europese oorlog te zijn meegesleept geen zin hadden om dat nog een derde keer te doen en daarom voortaan de touwtjes zelf in handen wilden houden.
EU DNS: 86.54.11.100
*knip*, dit draagt niet zoveel bij.Rubberen schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:32:
Meesterlijke zet van jullie Rutte, ook fantastisch om te zien dat zijn engagement naar de NATO toe zijn eigen ego overstijgt. Ik zou het toch moeilijk hebben om z'n bericht te versturen..
Als Belg kan ik verder helaas enkel melden dat 5% volstrekt onmogelijk is op dit punt voor ons land. We zitten momenteel met serieuze tekorten en moeten en zijn ook bezig met te saneren. Echter nu plots +/-3.5% meer betalen voor defensie is op korte en middellange termijn onmogelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 24-06-2025 20:37 ]
Less alienation, more cooperation.
Makes 'Two of Us' .... Ik ben serieus wel benieuwd naar de oorlogen (ná de beide golf oorlogen) waar op gedoeld wordt door @Waaj
Die 3,5% lijkt me prima en kun je echt heel veel mee doen zolang je het beperkt tot defensie (dus niet aanval). De VS hebben bijvoorbeeld meerdere vliegdekschepen die enorm duur zijn in aanschaf en onderhoud, wat hun "defensie" ontzettend duur maakt.
Heb je in verdedigend opzicht alleen niet zoveel aan. Dus als we dat soort snuisterijen weglaten heb je straks een hoop budget om zaken te regelen die mogelijke aggressor wel twee keer laat nadenken.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
WW I (1914-1918) en WW II (1939-1945). Beide in principe Europese conflicten(*) waarin de hulp en de inzet van de VS essentieel was om de agressor te verslaan.
(*) In WWII was er ook nog de oorlog in de Pacific maar die had ook een grote Europese insteek omdat de veel landen die Japan veroverde Europese koloniën waren.
Zo kun je alle oorlogen tot en met de huidige conflicten in Gaza en Iran wel weer terug gaan herleiden tot aan de éérste wereld oorlog, of misschien zelfs wel tot aan de tijd dat de Romeinen nog probeerde om de wereld te kunnen gaan overheersenWaaj schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:49:
[...]
WW I (1914-1918) en WW II (1939-1945). Beide in principe Europese conflicten(*) waarin de hulp en de inzet van de VS essentieel was om de agressor te verslaan.
(*) In WWII was er ook nog de oorlog in de Pacific maar die had ook een grote Europese insteek omdat de veel landen die Japan veroverde Europese koloniën waren.
Alles op Italië nu dan maar?
Snap dat het geen makkie is, alleen doordat we zelf decennia lang de boel hebben laten versloffen hebben we onze eigen afschrikking functie laten versloffen. Ben het doorgaans oneens met het huidige regime in de VS, maar dat we zelf verantwoording moeten nemen in onze eigen defensie tegen een reeele bedreiging vanuit Rusland is wel evident.
Maargoed, van 2% naar 3,5% is al een forse stap. Die stap naar 5% is meer een boekhoudkundige truc - de VS doet ook 'maar' 3,6%.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Waarom vliegen er eigenlijk 2 van deze vliegtuigen mee? Zit in die andere "The Beast" ofzo?TheBrut3 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:41:
Nou AF1 is geland en Trump is in Nederland. Kost 180 miljoen (waarschijnlijk meer) aan belastingcenten, maar dan heb je ook wat. AF2 is nog boven de Noordzee, dus die is er ook zo.
Zelenksy is ook bij de NAVO top, in pak.... zal Trump en zijn maatje Vance leuk vinden
Elect a clown, expect a circus.
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, iets geavanceerd zoals een F-35 hebben we niet eens. Het geavanceerde spul moeten we toch inkopen dan.MikeyMan schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:28:
[...]
Ja precies. Vind dat ook zo'n oneindig kortzichtige blik op het geheel. We moeten een shit load geld uit gaan geven. Zorg er dan ook voor dat de baten een beetje eerlijk verdeeld worden. Zoveel mogelijk binnen Europa. Dan komen die uitgaven goeddeels weer terug.
[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 24-06-2025 20:11 ]
AF1 = president (+ adviseurs + secret service)Slasher schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:07:
[...]
Waarom vliegen er eigenlijk 2 van deze vliegtuigen mee? Zit in die andere "The Beast" ofzo?
Zelenksy is ook bij de NAVO top, in pak.... zal Trump en zijn maatje Vance leuk vinden
AF2 = aanhang (deligates + secret service etc)
C-17 = materiaal
[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 24-06-2025 20:11 ]
Zit de VP waarschijnlijk in de AF2, die mogen toch niet samen vliegen?dierkx36 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:09:
[...]
AF1 = president (+ adviseurs + secret service)
C-17 = materiaal
Elect a clown, expect a circus.
Of op poten zetten.XWB schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:09:
[...]
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, iets geavanceerd zoals een F-35 hebben we niet eens. Het geavanceerde spul moeten we toch inkopen dan.
Als de president zich buiten amerika bevind moet de vice-president in amerika blijven : line of succesion etcSlasher schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:12:
[...]
Zit de VP waarschijnlijk in de AF2, die mogen toch niet samen vliegen?
AF 2 zal wel gevuld zijn met handels delegaties, nog wat adviseurs, pers en secret service gok ik.
The Beast was eerder dit weekend al aangekomen op Schiphol. Net als ook de "Marine One" .. de helicopter waarmee hij kan vliegen. (Een ander fysiek toestel dan de helicopter waarmee vandaag vanuit het Witte Huis naar het vliegveld ging).Slasher schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:07:
[...]
Waarom vliegen er eigenlijk 2 van deze vliegtuigen mee? Zit in die andere "The Beast" ofzo?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Geschiedenis en de achtergronden van ontwikkelingen in de wereld gaan nu eenmaal verder terug dan gisteren. Ik reageerde op de opmerking van @TheBrut3 over de kosten van de aanwezigheid van Amerikaanse troepen in Europa. Dat is een onderwerp dat in rechtstreeks verband staat met het einde van de tweede wereldoorlog.Will_M schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:54:
[...]
Zo kun je alle oorlogen tot en met de huidige conflicten in Gaza en Iran wel weer terug gaan leiden tot aan de éérste wereld oorlog, of misschien zelfs wel tot aan de tijd dat de Romeinen nog probeerde om de wereld te kunnen gaan overheersen
In de VS bestaat het idee om een wereldmacht te willen zijn pas sinds de tweede wereldoorlog. Daarvoor was de VS isolationistisch, met een korte onderbreking tijdens de eerste wereldoorlog. Pas na 1945 heeft de VS zich opgeworpen als "leider van het vrije westen" en "beschermer van de democratie". En zoals ik in mijn eerdere post zei was dat deels ingegeven omdat ze geen zin hadden om voor een derde keer in Europa orde op zaken te komen stellen.
Als ze daar nu geen zin meer in hebben dan moeten ze héél rap maken dat ze hier weg zijn én vervolgens dan ook gewoon weg gaan blijven...... toch?Waaj schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:23:
[...]
Geschiedenis en de achtergronden van ontwikkelingen in de wereld gaan nu eenmaal verder terug dan gisteren. Ik reageerde op de opmerking van @TheBrut3 over de kosten van de aanwezigheid van Amerikaanse troepen in Europa. Dat is een onderwerp dat in rechtstreeks verband staat met het einde van de tweede wereldoorlog.
In de VS bestaat het idee om een wereldmacht te willen zijn pas sinds de tweede wereldoorlog. Daarvoor was de VS isolationistisch, met een korte onderbreking tijdens de eerste wereldoorlog. Pas na 1945 heeft de VS zich opgeworpen als "leider van het vrije westen" en "beschermer van de democratie". En zoals ik in mijn eerdere post zei was dat deels ingegeven omdat ze geen zin hadden om voor een derde keer in Europa orde op zaken te komen stellen.
Indien de VP er niet in zit is het geen AF2. Dan is het gewoon de backup van AF1.dierkx36 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:09:
[...]
AF1 = president (+ adviseurs + secret service)
C-17 = materiaal
EU DNS: 86.54.11.100
Wellicht wel respect voor een koningshuis?
Ontzag voor het begrip 'Monacrchie'renegrunn schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:49:
Zojuist uit nieuwsgierigheid een livestream zitten kijken van de aankomst van Trump bij Huis ten Bosch. Ik kan mij niet herinneren dat ik hem ooit heb zien glimlachen met ook een vriendelijke blik in zijn ogen, tijdens een ontmoeting.
Wellicht wel respect voor een koningshuis?
Waarbij onze 3,5% vrijwel volledig gerelateerd is aan de NAVO. Het Amerikaanse budget wordt ook deels ingezet voor veteranenzorg en zaken die buiten de NAVO vallen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:55:
@Rubberen als land is het ook interessant om een heleboel investeringen onder defensie te scharen: investering in infrastructuur, technologie, verzin het maar.
Snap dat het geen makkie is, alleen doordat we zelf decennia lang de boel hebben laten versloffen hebben we onze eigen afschrikking functie laten versloffen. Ben het doorgaans oneens met het huidige regime in de VS, maar dat we zelf verantwoording moeten nemen in onze eigen defensie tegen een reeele bedreiging vanuit Rusland is wel evident.
Maargoed, van 2% naar 3,5% is al een forse stap. Die stap naar 5% is meer een boekhoudkundige truc - de VS doet ook 'maar' 3,6%.
A'dam PVOutput
Tsja, als je nog 4 jaar met die man moet dealen, helpt het misschien wel om hem hier en daar een beetje te paaien. Het blijft uiteindelijk een diplomatiek spel.PLAE schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:04:
Eerlijk is eerlijk. Het is een zegetocht van Trump vandaag en morgen.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Is dat écht wel zo? Of is 'ie nu hier om aan te willen tonen dat 'ie zelf denkt de hele wereld aan te kunnen ondanks dat er in de VS ook mensen zijn welke inmiddels beter weten (terwijl er nú dus ook gewoon vol geladen B2 machientjes boven het Midden Oosten rond vliegen).PLAE schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:04:
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 24-06-2025 21:17 ]
Ik denk dat de Europese politici het spel beginnen te begrijpen. Trump paaien en hem laten helpen de Europese eenheid te versterken als middel om de EU minder afhankelijk te laten zijn van de VS. Zowel militair als economisch. En dat terwijl hij de VS verder isoleert en naar de vernieling helpt. Na Trump is de EU sterker en de VS zwakker.. een democratische puinhoop.PLAE schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:04:
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Het is nog veel erger dan die twee vliegtuigen. Er is soms nog een derde in de lucht die een beetje in het luchtledige scant op zoek naar kamikaze-duiven. De rest van de zooi die ze meenemen, samen met twee helikopters, zijn eerder in de week al vervoerd met vier vrachtvliegtuigen. En dan huur je ter plekke nog een stapel busjes en andere ongein voor iedereen die niet in je eigen voertuigen past.Slasher schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:07:
[...]
Dat wordt dan zes maanden van te voren minutieus voorbereid, dus die mensen hebben ook nog wat kerosine verstookt.
Logistiek vind ik het zeer indrukwekkend, maar rationeel vind ik het volkomen kansloos dat zo'n circus opgetuigd wordt voor deze pipo(en een aantal pipo's voor) deze. Gelukkig compenseert Mark het een beetje met zijn fiets zonder versnellingen.
De vraag is of hij dit bericht wereldkundig maakt omdat hij trots is op zijn eigen prestatie en de erkenning van Mark of dat hij het wereldkundig maakt omdat hij Mark inmiddels wel door heeft en op deze manier een hak wil zetten tegenover de EU-leiders die er dankzij Mark & Donald ogenschijnlijk ingetuind zijn.Atlas schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:54:
Dat hebben we dan toch zelf in de hand? Het percentage is geen afdracht aan de Navo. Het zijn de defensie uitgaven.ericplan schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:00:
[...]
Waarbij onze 3,5% vrijwel volledig gerelateerd is aan de NAVO. Het Amerikaanse budget wordt ook deels ingezet voor veteranenzorg en zaken die buiten de NAVO vallen.
Ja. Zit aan tafel met onder andere Maxima.MikeyMan schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:14:
Is Zelensky ook bij het diner?
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door DutchOwnage op 24-06-2025 22:17 ]
Het is Trump... Alles draait om Trump...jadjong schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:37:
[...]
De vraag is of hij dit bericht wereldkundig maakt omdat hij trots is op zijn eigen prestatie en de erkenning van Mark of dat hij het wereldkundig maakt omdat hij Mark inmiddels wel door heeft en op deze manier een hak wil zetten tegenover de EU-leiders die er dankzij Mark & Donald ogenschijnlijk ingetuind zijn.
...en natuurlijk afwachten of er nog wat gezichten opgepeuzeld gaan worden door grote kat-achtigen.PLAE schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:04:
Hoe 'ongeïnteresseerd' kun je een trap op lopen?Yucon schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:11:
Is iemand nog dit briljant subtiele stukje diversiteit nog opgevallen?
[Afbeelding]
Ik heb een analyse in de New York Times hierover gelezen (fijn dat ik via de NRC een jaaraccount heb) en met name de amerikaanse reacties daaronder zijn interessant.ErikT738 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:19:
[...]
Rutte weet kennelijk precies hoe je met een "speciaal" persoon zoals Trump moet communiceren.
De consensus daar is dat men teleurgesteld is dat "Europa" Trumps hielen likt, dat het niet gaat werken omdat Trump niet betrouwbaar is en zich zo kan keren tegen en dat ze hoopten dat Europa juist op staat tegen Trump omdat de eigen politici dat niet durven. Misschien zijn wij toch te positief over de sms van Rutte.
Voor de grap 2 reactie (geen idee of dat mag, niet een quote uit het stuk zelf). Veel hebben dezelfde strekking. Natuurlijk wel een bepaald publiek wat de NYT leest.
Van iemand uit Virginia
Iemand uit Santa RosaOh my gosh, whatever concessions you give him, he will demand more the next day, and the day after that. Haven't you all learned anything from trying to appease dictators? Please stiffen your spines. The American who did not vote for him want to see someone stand up to him.
https://www.nytimes.com/2...to.html#commentsContainerTip-toe around Trump and make him happy? Has this world not one leader who is willing to stand up to this man? It is close to unbelievable that we here in the US are enduring a Republican Party which has neither the courage nor the moral integrity to stand up to this man reigning from the Oval Office who makes a mockery of our Constitution. Yet, to have the democratic countries of NATO also lacking the spine necessary to rein in Trump is downright ominous to world security and stability. For goodness sake, NATO, if you cannot even help Ukraine against Russia, what on earth are you good for?
Dat zijn dus wel mensen uit de 'Verenigde Staten' welke 'm die positie zelf in handen gegeven hebben, hé[Roland] schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:25:
[...]
Ik heb een analyse in de New York Times hierover gelezen (fijn dat ik via de NRC een jaaraccount heb) en met name de amerikaanse reacties daaronder zijn interessant.
De consensus daar is dat men teleurgesteld is dat "Europa" Trumps hielen likt, dat het niet gaat werken omdat Trump niet betrouwbaar is en zich zo kan keren tegen en dat ze hoopten dat Europa juist op staat tegen Trump omdat de eigen politici dat niet durven. Misschien zijn wij toch te positief over de sms van Rutte.
Voor de grap 2 reactie (geen idee of dat mag, niet een quote uit het stuk zelf). Veel hebben dezelfde strekking. Natuurlijk wel een bepaald publiek wat de NYT leest.
Van iemand uit Virginia
[...]
Iemand uit Santa Rosa
[...]
https://www.nytimes.com/2...to.html#commentsContainer
'Wij hebben jullie vorige keer van het fascisme bevrijd, en nu is het jullie beurt bij ons'. Zoiets?[Roland] schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:25:
[...]
Ik heb een analyse in de New York Times hierover gelezen (fijn dat ik via de NRC een jaaraccount heb) en met name de amerikaanse reacties daaronder zijn interessant.
Van iemand uit Virginia
[...]
Iemand uit Santa Rosa
[...]
https://www.nytimes.com/2...to.html#commentsContainer
Als Europa geloven dat je wel eventjes kan regelen van tal van anderen eerder niet is gelukt is natuurlijk gewoon vragen om problemen. Rutte's bericht legt bijvoorbeeld alles er zo ongezouten op dat het wel eens niet subtiel genoeg zou kunnen zijn voor Trump, en dan mag je maar hopen dat hij niet de indruk krijgt dat hij voor de gek wordt gehouden...Will_M schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:28:
[...]
Dat zijn dus wel mensen uit de 'Verenigde Staten' welke 'm die positie in handen gegeven hebben, hé
Maar ja, blijkbaar wilt ook Europa graag binnenkort verschijnen op https://www.reddit.com/r/LeopardsAteMyFace/
Ik kan het ze niet kwalijk nemen...
"Play stupid games, win stupid prizes", zoals de Amerikanen graag zeggen.
Snap ik, maar anderzijds is Trump iemand die altijd ergens boos op is, dus als je genoeg likt dan is 'ie tenminste niet boos op Europa en niet direct ons probleem meer.[Roland] schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:25:
[...]
De consensus daar is dat men teleurgesteld is dat "Europa" Trumps hielen likt,
Het gore lef van dat volk om juist Trump als vertegenwoordiger van dat land aan te wijzen en dan hopen dat andere landen hem laten dimmen. Juist die eikels daar laten Trump los op de rest van de wereld en dat lijken ze zich maar niet te beseffen.dat het niet gaat werken omdat Trump niet betrouwbaar is en zich zo kan keren tegen en dat ze hoopten dat Europa juist op staat tegen Trump omdat de eigen politici dat niet durven.
Rutte is daar toch wel heel goed in hoor. En als hij dan een keer iets doet dat minder handig is dan vindt hij toch altijd weer een uitvlucht om er mee weg te kunnen komen. Als een soort Sir Humprey Appleby in de geweldige serie: " Yes, Minister" die ondanks de gedateerde opnamen, inhoudelijk nog steeds herkenbaar is.
Nog véél briljanter was het om 'm 'last minute' even een ander verblijf aan te bieden waardoor 'ie niet meer helemaal 100% 'in control' bleef qua eigen runbooks.Roenie schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:46:
Briljant toch dat bericht van Rutte. Dat is een manier om Trump nog een beetje te kunnen sturen.
Rutte is daar toch wel heel goed in hoor. En als hij dan een keer iets doet dat minder handig is dan vindt hij toch altijd weer een uitvlucht om er mee weg te kunnen komen. Als een soort Sir Humprey Appleby in de geweldige serie: " Yes, Minister" die ondanks de gedateerde opnamen, inhoudelijk nog steeds herkenbaar is.
Ik snap dat het noodzakelijk is, voordat hij in een opwelling de tafel omkiept en zich per decreet terugtrekt als elke 9 jarige, maar toch... Een bullebak / pestkop zo in de watten leggen is, al helemaal bij een Trump, een beloning / bevestiging van dat zijn gedrag werkt. Of dat nu zo wenselijk is...
Aan de andere kant, een oude hond kan je geen nieuwe truckjes leren, Trump zal nooit veranderen en de wereld moet hier nog 3,5 jaar mee dealen
Ik hoop toch echt dat op de achtergrond de radaren als een malle draaien om "het" ook zonder de VS te kunnen rooien, en dat we die clown over een jaartje kunnen negeren.
Al ben ik ook bang dat net doordat hem tevreden houden de radaren niet de urgentie meer voelen
Yeah, maar dan wordt hij humeurig. En behalve wat klein pestkopje-pesten pleziertje en gegniffel, wat schiet je daar politiek mee op? Helemaal niks.Will_M schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:55:
[...]
Nog véél briljanter was het om 'm 'last minute' even een ander verblijf aan te bieden waardoor 'ie niet meer helemaal 100% 'in control' bleef qua eigen runbooks.
Andere hints van staatshoofden zoals een Duitse geboorteacte van immigrant-opa pikte hij ook totaal niet op. Hoe Macron hem door wat zoel Frans getimde aanrakingen op het juiste moment hem weet te corrigeren zonder dat hij ontploft, is ook een absolute gave, maar Trump pikt dat niet op.
Achja, Zelenski is er vanavond in ieder geval in pak bij
[ Voor 31% gewijzigd door DropjesLover op 24-06-2025 23:04 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
En verder zal het precies niets opleveren, want morgen is er weer een nieuwe dag en begint goudvis Trump gewoon weer vanaf nul met z’n random acties en uitspraken.
De Amerikanen die het bedenkelijk of frustrerend vinden dat Rutte e.a. geen ruggengraat tonen hebben helaas helemaal gelijk. Uitstel van executie.
Je bekijkt het veels te rationeel. Wat die amerikanen met boter op hun hoofd zeggen is leuk maar totaal niet relevant. Wat hij hier doet is voor de korte termijn slim.olafmol schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:06:
Ik vind er helemaal niks briljants aan. Het is kruipen en slijmen zonder weerga. Hopen dat big poppa niet boos op je wordt. Zo plat en zo obvious dat zelfs Trump hier niet voor zal vallen.
En verder zal het precies niets opleveren, want morgen is er weer een nieuwe dag en begint goudvis Trump gewoon weer vanaf nul met z’n random acties en uitspraken.
De Amerikanen die het bedenkelijk of frustrerend vinden dat Rutte e.a. geen ruggengraat tonen hebben helaas helemaal gelijk. Uitstel van executie.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hij weet ook wel dat 'ie o.a. de landen in de EU nodig heeft voor z'n persoonlijke 'MAGA' campagne en dat dat spel niet alleen maar op de bedrijven uit de US kan gaan (blijven) drijven....olafmol schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:06:
Ik vind er helemaal niks briljants aan. Het is kruipen en slijmen zonder weerga. Hopen dat big poppa niet boos op je wordt. Zo plat en zo obvious dat zelfs Trump hier niet voor zal vallen.
Is er ooit een dictator / tiran verdwenen middels appeasement? Niet dat ik mij kan heugen. Wat het wel doet is hun sterken in de overtuiging dat ze gelijk hebben. Het enige wat Rutte hiermee bereikt is dat hij het monster voed en groter maakt. Dit was oprecht geen slimme actie. En Trump mag misschien niet het eeuwige leven hebben zijn opvolgers staan al klaar dus die 'korte tijd' is potentieel langer dan je denkt.carpebios schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:10:
[...]
Je bekijkt het veels te rationeel. Wat die amerikanen met boter op hun hoofd zeggen is leuk maar totaal niet relevant. Wat hij hier doet is voor de korte termijn slim.
En ook wordt dit gezien als een rechtvaardiging van de acties van Israël wat ik niet okay vind. Israël gebruikt de zelfde argumenten als Putin deed voor zijn inval in Ukraine. De hypocrisie is dan ook echt stuitend. Als we hier geen probleem mee hebben dan impliceren we dat Rusland eigenlijk niets fout doet.
Zelf de eerste klap uitdelen en dan zelfverdediging claimen. Het is absurd hoeveel mensen dat acceptabel vinden.
Ninety percent of everything is crap.
Dat is niet ongeïnteresseerd, dat is een oude man die bang is een treetje te missen.Will_M schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:23:
[...]
Hoe 'ongeïnteresseerd' kun je een trap op lopen?
A'dam PVOutput
Zijn we ooit weleens zo afhankelijk geweest van een dergelijk figuur? We hebben wapens nodig. Die we zelf niet (goed) genoeg maken. We hebben handel nodig. En onze volledige IT draait op spul uit de VS. We hebben onszelf met open ogen naar deze slachtbank laten leiden. In de hoop een paar centen te besparen.RoamingZombie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 06:55:
[...]
Is er ooit een dictator / tiran verdwenen middels appeasement? Niet dat ik mij kan heugen. Wat het wel doet is hun sterken in de overtuiging dat ze gelijk hebben. Het enige wat Rutte hiermee bereikt is dat hij het monster voed en groter maakt. Dit was oprecht geen slimme actie. En Trump mag misschien niet het eeuwige leven hebben zijn opvolgers staan al klaar dus die 'korte tijd' is potentieel langer dan je denkt.
Dat Trump er nu zit is meer dan jammer, maar we hadden nooit in deze positie moeten zitten. En dan zul je het moeten doen met de kaarten die je in de hand hebt. En dat doet Rutte zoals waarschijnlijk alleen hij dat kan. Hate the game, not the player.
Overigens denk ik dat Rutte achter de schermen best wel wat tegengas geeft.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 25-06-2025 07:32 ]
Dit was “achter de schermen” totdat Trump het publiek maakte.MikeyMan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:27:
[...]
Zijn we ooit weleens zo afhankelijk geweest van een dergelijk figuur? We hebben wapens nodig. Die we zelf niet (goed) genoeg maken. We hebben handel nodig. En onze volledige IT draait op spul uit de VS. We hebben onszelf met open ogen naar deze slachtbank laten leiden. In de hoop een paar centen te besparen.
Dat Trump er nu zit is meer dan jammer, maar we hadden nooit in deze positie moeten zitten. En dan zul je het moeten doen met de kaarten die je in de hand hebt. En dat doet Rutte zoals waarschijnlijk alleen hij dat kan. Hate the game, not the player.
Ja boeiend. Dit soort tekst slaat ie voor de camera ook uit.olafmol schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:38:
[...]
Dit was “achter de schermen” totdat Trump het publiek maakte.
Daarnaast was het geen tegengas, want dat had Trump waarschijnlijk niet gedeeld.
Rutte weet als geen ander dat dit risico erin zit. Hij heeft niet voor niets jaren met een Nokia gelopen
[ Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 25-06-2025 08:07 ]
Dat is toch pure opzet geweest. Dit ligt er zo dik bovenop…olafmol schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:38:
[...]
Dit was “achter de schermen” totdat Trump het publiek maakte.
Maar wel trots op de social media delen?olafmol schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:06:. Zo plat en zo obvious dat zelfs Trump hier niet voor zal vallen.
Precies, dit is bespelen van het ego.ErikT738 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:19:
[...]
Rutte weet kennelijk precies hoe je met een "speciaal" persoon zoals Trump moet communiceren.
(die caps lock maakt het wat beter leesbaar voor Trump)
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Exact dit.MikeyMan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:27:
[...]
Zijn we ooit weleens zo afhankelijk geweest van een dergelijk figuur? We hebben wapens nodig. Die we zelf niet (goed) genoeg maken. We hebben handel nodig. En onze volledige IT draait op spul uit de VS. We hebben onszelf met open ogen naar deze slachtbank laten leiden. In de hoop een paar centen te besparen.
Rutte maakt een persoonlijk offer - het kost ‘ons’ niets als hij dat doet, behalve dan die 3,5% maar die moet je ook zonder de VS in de Navo dubbel en dwars spenderen.
Ik krijg een vieze smaak in m’n mond van wat er gebeurt, doch vanaf afstand zie je Rutte de VS aan boord houden en Trump de altijd broodnodige dopamine prikkels geven. Het is wellicht slimmer (en noodzakelijker) dan alle criticasters denken. Beetje ruzie maken met Trump over de Navo is niet bepaald in ons voordeel.
Joh op bezoek bij de Koning, lekker rondrijden over afgezette snelwegen, het kan niet op. En tegelijkertijd: Zelensky is er óók.
Geen zorgen maken, dat punt komt vanzelf. Trump gaat degene zijn die het gaat initiëren. Want zodra hij weg is uit Europa, zullen anderen in de VS hem weer voornamelijk bespelen, en ervoor zorgen dat hij van mening verandert.NiGeLaToR schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:19:
[...]
Exact dit.
Rutte maakt een persoonlijk offer - het kost ‘ons’ niets als hij dat doet, behalve dan die 3,5% maar die moet je ook zonder de VS in de Navo dubbel en dwars spenderen.
Ik krijg een vieze smaak in m’n mond van wat er gebeurt, doch vanaf afstand zie je Rutte de VS aan boord houden en Trump de altijd broodnodige dopamine prikkels geven. Het is wellicht slimmer (en noodzakelijker) dan alle criticasters denken. Beetje ruzie maken met Trump over de Navo is niet bepaald in ons voordeel.
Verdwenen niet, maar ook dat ze de vieze zaakjes voor ons opknappen, jazeker. Erdogan, Khadafi, Saied, etc...RoamingZombie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 06:55:
[...]
Is er ooit een dictator / tiran verdwenen middels appeasement? Niet dat ik mij kan heugen.
Verschil is dat de VS voor nu nog verkiezingen heeft, en dat Trump ook gewoon een oude vent is.
Vance ed hebben nu de macht en het gemak gezien/geproeft, en dat bullying beloond wordt. Die zijn jonger, coherenter, harder, planmatig. Die zijn veel enger.
Zo lang maar ergens een handtekening onder staat en er een deal is...Amphiebietje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:28:
[...]
Geen zorgen maken, dat punt komt vanzelf. Trump gaat degene zijn die het gaat initiëren. Want zodra hij weg is uit Europa, zullen anderen in de VS hem weer voornamelijk bespelen, en ervoor zorgen dat hij van mening verandert.
[ Voor 26% gewijzigd door DropjesLover op 25-06-2025 08:34 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Dit topic is gesloten.
![]()
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.