[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.423.733 views

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:18
Dat maakt heel duidelijk dat het kleinste excuus genoeg is voor trump om zich walgelijk te gedragen.

Als een betoger met een steen gooit komt er een raket terug.

Hoe lang nog voor andere landen zullen beginnen oproepen tot kalmte?

[ Voor 18% gewijzigd door Wozmro op 08-06-2025 12:46 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Wozmro schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:42:
Dat maakt heel duidelijk dat het kleinste excuus genoeg is voor trump om zich walgelijk te gedragen.

Als een betoger met een steen gooit komt er een raket terug.
Zijn achterban wilde graag een fascist als leider.
Hij levert.

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-11 00:50
Ironisch genoeg zijn Musk en zijn broligarch collega's misschien nog wel de enige die het tij kunnen keren door bijvoorbeeld openlijk de democraten te gaan steunen. Maar ik vrees dat het al te laat is.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:16
_Bailey_ schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:46:
[...]

Zijn achterban wilde graag een fascist als leider.
Hij levert.
Trump heeft er ook nooit onder stoelen of banken gestoken hoe hij demonstranten aan zou pakken.
En natuurlijk zijn isolatie van sterke leiders en hoe die demonstraties afhandelen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• _Bailey_
  • Niet online
DropjesLover schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:55:
[...]

Trump heeft er ook nooit onder stoelen of banken gestoken hoe hij demonstranten aan zou pakken.
Behalve tijdens 6 januari 2021 😏

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
_Bailey_ schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:58:

Behalve tijdens 6 januari 2021 😏
Dat waren trawanten.

• DropjesLover
Trishul schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Inderdaad en dat is niet iets nieuws. Dat doen ze al vanaf het begin. Viel me al op in die video's van de arrestatie van die Turkse studente.

Ook bizar dat Trump doodleuk liegt blijkbaar over het 'goede werk' van de national guard terwijl ze nog niet eens gearriveerd zijn.
Liegt... Bij Trump is het 50% van de tijd pure onwetendheid, de overige 50% is self delusion...

Trump passeert elke leugendetector. Omdat hij het echt, in de kern van zn wezen, gelooft.

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 08-06-2025 13:14 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• _Bailey_
  • Niet online
zeg maar dag tegen je democratie, 'fellow Americans'

Statement van Trump van gisteren nav de protesten

https://www.whitehouse.go...eland-security-functions/

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 08-06-2025 13:17 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DiscoNootje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:47:
Ironisch genoeg zijn Musk en zijn broligarch collega's misschien nog wel de enige die het tij kunnen keren door bijvoorbeeld openlijk de democraten te gaan steunen. Maar ik vrees dat het al te laat is.
Ja en twee weken later switcht het zooitje weer. :X

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:11
Dat had regisseur Alex Garland toch niet durven dromen dat zijn film 'Civil War' binnenkort waarheid wordt.

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-11 00:50
P-Rock schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:16:
Dat had regisseur Alex Garland toch niet durven dromen dat zijn film 'Civil War' binnenkort waarheid wordt.
We moeten ook niet overdrijven. Als je kijkt naar dat 'protest' dan zie je tientallen protesters. Kortom, 99,999% van de populatie zit gewoon op de bank te Netflixen. De percentages moeten behoorlijk opschuiven willen we 'Civil War' meemaken. Een vrijwel geweldloze escalatie/situatie zoals in Hongarije of Turkije is veel waarschijnlijker.

• _Bailey_
  • Niet online
DiscoNootje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:49:
[...]

We moeten ook niet overdrijven. Als je kijkt naar dat 'protest' dan zie je tientallen protesters. Kortom, 99,999% van de populatie zit gewoon op de bank te Netflixen. De percentages moeten behoorlijk opschuiven willen we 'Civil War' meemaken. Een vrijwel geweldloze escalatie/situatie zoals in Hongarije of Turkije is veel waarschijnlijker.
In tegenstelling tot Hongarije en Turkije is bijvoorbeeld een Los Angeles waar het wapenbezit onder de bevolking erg hoog is.
Veel ingrediënten zijn al toch wel aanwezig voor een soort van Civil War in de VS.
1 dodelijke (civilian) kogel van bijv de National Garde (of politie) en de poep raakt de ventilator daar.

Zie de dodelijke afloop met George Floyd paar jaar geleden.

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 08-06-2025 15:13 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52
edie schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:37:
[...]

Het klinkt misschien vreemd, maar: koop wapens, volg schiettrainingen, sluit je aan bij de lokale militia. Bescherm je buren, vrienden, familie, collega's tegen de illegale overheid en hun illegale acties - hoe meer medestanders hoe beter (zie Los Angeles van dit weekend wat een paar honderd personen al kunnen doen).

Er zijn uiteraard ook andere manieren om te helpen: regel ondersteuning zoals schuilplaatsen, verstuur berichten met informatie waar er een illegale actie wordt uitgevoerd zodat andere daar naartoe kunnen gaan, etc. Wordt onderdeel van het verzet.
Er is geen ondergronds verzet, in ieder geval niet voor zover ik weet, dus geen idee waarbij ik me aan moet sluiten. Er is wel bovengronds verzet, er wordt genoeg gedemonstreerd, maar daarover deed je eerder al lacherig dus dat zal niet genoeg zijn.

Voor wat betreft wapens, tegen wie ga ik die gebruiken? ICE agenten? National Guard? Marines? Nee dank je...had ik al verteld dat ik een vrouw en kind thuis heb zitten?
Of vecht ik tegen de mede-burgers? Ik woon in een staat waar ongeveer de helft van de huishoudens een wapen heeft. Statistieken wijzen uit dat bijna 2/3e daarvan Republican is. Als onder aan de streep iedereen partij gekozen heeft, kan ik je vertellen dat ik aan de verkeerde kant sta als het aankomt op "kans om overhoop geschoten te worden". De directe buren aan beide kanten zijn pro-gun Republicans, waarvan ik van 1 al zeker weet dat die een wapen in huis heeft.

Nee, het idee is wel leuk, vooral als je een filmscript schrijft, maar ik pas. Er is simpelweg nu nog geen vijand die praktisch te bestrijden is. Dat groepje zit geconcentreerd in DC/Mar-a-Lago.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
DropjesLover schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:13:
[...]
Liegt... Bij Trump is het 50% van de tijd pure onwetendheid, de overige 50% is self delusion...

Trump passeert elke leugendetector. Omdat hij het echt, in de kern van zn wezen, gelooft.
Ja zoals elke narcist. Daarom zijn ze zo goed in het overtuigen van andere mensen. Ze geloven er echt in. Daarom zijn ze vaak zo succesvol.

Wat me ook opvalt (enkele narcisten kennende) is dat hun realiteit met het moment verandert. Zij hebben altijd gelijk en als ze eerder iets anders zeiden dan is dat nooit gebeurd. Dat is ook iets heel typisch bij Trump. Een narcist ziet de wereld als een soort grand theft auto, een wereld die alleen bestaat voor hen als hoofdrolspeler. Waarin alles te manipuleren is en dat compleet gerechtvaardigd is.

• Llopigat
  • Niet online
Ik snap niet dat niemand (in Amerika) ageert tegen die dingen die Trump zegt als "Newscum". Mensen hun naam verdraaien doe je niet in een fatsoenlijke discussie en het mag hier op Tweakers bijvoorbeeld ook niet. Met goede reden want het draagt niet bij aan een inhoudelijke discussie.

Trump laat zich weer zien als een extreem onvolwassen persoon. Maargoed. What else is new :/

[ Voor 5% gewijzigd door Llopigat op 08-06-2025 15:56 ]

• P-Rock
_Bailey_ schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:06:
[...]

In tegenstelling tot Hongarije en Turkije is bijvoorbeeld een Los Angeles waar het wapenbezit onder de bevolking erg hoog is.
Veel ingrediënten zijn al toch wel aanwezig voor een soort van Civil War in de VS.
1 dodelijke (civilian) kogel van bijv de National Garde (of politie) en de poep raakt de ventilator daar.

Zie de dodelijke afloop met George Floyd paar jaar geleden.
Of de 1992 rellen in Los Angeles, nadat de belagers van Rodney King werden vrijgesproken. De vlam kan zo in de spreekwoordelijke pan slaan.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 08-06-2025 16:15 ]

• DropjesLover
The Realone schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Er is geen ondergronds verzet, in ieder geval niet voor zover ik weet, dus geen idee waarbij ik me aan moet sluiten. Er is wel bovengronds verzet, er wordt genoeg gedemonstreerd, maar daarover deed je eerder al lacherig dus dat zal niet genoeg zijn.

Voor wat betreft wapens, tegen wie ga ik die gebruiken? ICE agenten? National Guard? Marines? Nee dank je...had ik al verteld dat ik een vrouw en kind thuis heb zitten?
Of vecht ik tegen de mede-burgers? Ik woon in een staat waar ongeveer de helft van de huishoudens een wapen heeft. Statistieken wijzen uit dat bijna 2/3e daarvan Republican is. Als onder aan de streep iedereen partij gekozen heeft, kan ik je vertellen dat ik aan de verkeerde kant sta als het aankomt op "kans om overhoop geschoten te worden". De directe buren aan beide kanten zijn pro-gun Republicans, waarvan ik van 1 al zeker weet dat die een wapen in huis heeft.

Nee, het idee is wel leuk, vooral als je een filmscript schrijft, maar ik pas. Er is simpelweg nu nog geen vijand die praktisch te bestrijden is. Dat groepje zit geconcentreerd in DC/Mar-a-Lago.
Verhuizen?
Kans ik ook groot dat je buren op jouw turnen...

BThGvNeOA

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:35

Gundogan

Rip and tear, until it is done

_Bailey_ schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:17:
zeg maar dag tegen je democratie, 'fellow Americans'

Statement van Trump van gisteren nav de protesten

https://www.whitehouse.go...eland-security-functions/
Militairen inzetten tegen je eigen bevolking. Trump maakte dit een paar maanden geleden al mogelijk per decreet waarbij defensie/leger ordehandhavers en opsporingsdiensten mogen ondersteunen.

*kleurt weer een vakje in op de autoritaire-staat-bingokaart*

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Llopigat schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:55:
[...]

Ik snap niet dat niemand (in Amerika) ageert tegen die dingen die Trump zegt als "Newscum". Mensen hun naam verdraaien doe je niet in een fatsoenlijke discussie en het mag hier op Tweakers bijvoorbeeld ook niet. Met goede reden want het draagt niet bij aan een inhoudelijke discussie.

Trump laat zich weer zien als een extreem onvolwassen persoon. Maargoed. What else is new :/
Heeft geen zin .. hij doet het al zolang als hij iets in de politiek doet. .. van "Sleeping Joe" en "Crooked Joe" .. tot en met "Lyin' Kamala Harris" ..
Er is een volledige Wikipedia pagina over:
List of nicknames used by Donald Trump

• duvekot
  • Nu online
Gundogan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Militairen inzetten tegen je eigen bevolking. Trump maakte dit een paar maanden geleden al mogelijk per decreet waarbij defensie/leger ordehandhavers en opsporingsdiensten mogen ondersteunen.

*kleurt weer een vakje in op de autoritaire-staat-bingokaart*
In theorie hadden alle vorige presidenten het kunnen doen .. en deze specifieke route in de huidige wetgeving was voor het laatst gebruikt in 1965 .. maar dan ter bescherming van Civil Rights activisten ...
En altijd met instemming en toestemming van de autoriteiten van de staat of stad ...

Dus het was/is niet iets wat Trump via een Executive Order mogelijk gemaakt had. Deze opties waren er al jaren ..

Maar ook dit had Trump al aangekondigd te gaan doen tijdens zijn verkiezingscampagne .. dus erg verrassend was/is het niet. En de reden was natuurlijk ook goed voorbereid....

• P-Rock
duvekot schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:28:
[...]

Heeft geen zin .. hij doet het al zolang als hij iets in de politiek doet. .. van "Sleeping Joe" en "Crooked Joe" .. tot en met "Lyin' Kamala Harris" ..
Er is een volledige Wikipedia pagina over:
List of nicknames used by Donald Trump
Getuige deze lijst blijkt maar weer eens hoe gelimiteerd het vocabulaire is van deze 'stable genius'. :+

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:35

Gundogan

Rip and tear, until it is done

duvekot schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:32:
[...]

In theorie hadden alle vorige presidenten het kunnen doen .. en deze specifieke route in de huidige wetgeving was voor het laatst gebruikt in 1965 .. maar dan ter bescherming van Civil Rights activisten ...
En altijd met instemming en toestemming van de autoriteiten van de staat of stad ...

Dus het was/is niet iets wat Trump via een Executive Order mogelijk gemaakt had. Deze opties waren er al jaren ..

Maar ook dit had Trump al aangekondigd te gaan doen tijdens zijn verkiezingscampagne .. dus erg verrassend was/is het niet. En de reden was natuurlijk ook goed voorbereid....
Klopt, dus binnen een systeem van checks and balances. Trump zet nu de national guard in zonder overeenstemming met de governor en de burgemeester (die hij toch al niet mocht). En het is nu mogelijk dat de national guard naast de gestapo ICE gaat opereren voor het opjagen opsporen van immigranten.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:09
Ik lees dat de National Guard net is gearriveerd. Althans, 300 stuks terwijl Trump er 2.000 had beloofd. Het zal vandaag wel rustig blijven in LA en omgeving.

• DropjesLover
TheBrut3 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:56:
Ik lees dat de National Guard net is gearriveerd. Althans, 300 stuks terwijl Trump er 2.000 had beloofd. Het zal vandaag wel rustig blijven in LA en omgeving.
De rust was al teruggekeerd voordat ze arriveerden, maar Trump claimde al de overwinning :')

BThGvNeOA

• _Bailey_
  • Niet online
President Donald Trump’s border czar Tom Homan told NBC News that local California officials, including the governor and LA mayor, could be arrested if they continue to oppose the federal operation around Los Angeles.

“I’ll say about anybody,” Homan said. “It’s a felony to knowingly harbor and conceal an illegal alien. It’s a felony to impede law enforcement from doing their job.”
Homan accused Gov. Gavin Newsom and Los Angeles Mayor Karen Bass of creating “a sanctuary for criminals,” adding that neither are exempt from potential arrest.

En zo worden de gouverneur en burgemeester ook even monddood gemaakt…

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
Wat een vieze boel zeg.

Er wonen toch veel bekende personen (filmsterren, zangers, televisie,...) in Californië, gaan die allemaal blijven zwijgen?

• _Bailey_
  • Niet online
Wozmro schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:57:

Er wonen toch veel bekende personen (filmsterren, zangers, televisie,...) in Californië, gaan die allemaal blijven zwijgen?
Dat maakt nul indruk op Trump.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:41

ManiacsHouse

Scheisse!

_Bailey_ schreef op zondag 8 juni 2025 @ 19:47:
President Donald Trump’s border czar Tom Homan told NBC News that local California officials, including the governor and LA mayor, could be arrested if they continue to oppose the federal operation around Los Angeles.

“I’ll say about anybody,” Homan said. “It’s a felony to knowingly harbor and conceal an illegal alien. It’s a felony to impede law enforcement from doing their job.”
Homan accused Gov. Gavin Newsom and Los Angeles Mayor Karen Bass of creating “a sanctuary for criminals,” adding that neither are exempt from potential arrest.

En zo worden de gouverneur en burgemeester ook even monddood gemaakt…
Dus weer even een paar democraten proberen te naaien? Kijk eens ze konden het niet oplossen dus heb ik de grote leider dat maar even gedaan. Dit is gewoon de macht grijpen daar en het bestuur ondermijnen.
Defensieminister Hegseth heeft op sociale media ook laten weten dat een flink aantal mariniers in de omgeving van Los Angeles op stand-by zijn gezet. Als die worden ingezet, zou dat helemaal ongekend zijn. Dan zou het gaan om actieve militairen die worden ingezet tegen burgers. Dat ligt politiek en grondwettelijk zeer gevoelig."
Is dit nou de Nationale Garde of nog weer andere militairen?
Maar duidelijk dat ze het willen laten escaleren. En zijn achterban juicht natuurlijk toe want dan krijgen die democraten in die afvallige staat wat ze verdienen...
Echt wat een hond die Trump en vrienden.

[ Voor 24% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-06-2025 20:52 ]

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:28

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Wat een vieze boel zeg.

Die zijn er overal. Maar individuen kunnen heel makkelijk aangepakt worden. Dus als iemand diens nek te vroeg uitsteekt dan wordt die door de machthebber als voorbeeld gebruikt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

DevWouter schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:45:
[...]

Die zijn er overal. Maar individuen kunnen heel makkelijk aangepakt worden. Dus als iemand diens nek te vroeg uitsteekt dan wordt die door de machthebber als voorbeeld gebruikt.
Denk als hij The Boss of De Niro zou oppakken er op bepaalde plekken echt wel de pleuris uitbreekt. Maar waarschijnlijk is dat dan ook de bedoeling....

• DropjesLover
ManiacsHouse schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:17:
[...]

Dus weer even een paar democraten proberen te naaien? Kijk eens ze konden het niet oplossen dus heb ik de grote leider dat maar even gedaan. Dit is gewoon de macht grijpen daar en het bestuur ondermijnen.

[...]

Is dit nou de Nationale Garde of nog weer andere militairen?
Maar duidelijk dat ze het willen laten escaleren. En zijn achterban juicht natuurlijk toe want dan krijgen die democraten in die afvallige staat wat ze verdienen...
Echt wat een hond die Trump en vrienden.
De National Guard is een nationale reserve voor bij rampen en calamiteiten, maar ook local law enforcement. In tegenstelling tot andere takken van het leger. Die stellen geen vragen.
https://www.cfr.org/backg...does-us-national-guard-do

BThGvNeOA

• DevWouter
  • Laatst online: 03:28

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ManiacsHouse schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:53:
[...]

Denk als hij The Boss of De Niro zou oppakken er op bepaalde plekken echt wel de pleuris uitbreekt. Maar waarschijnlijk is dat dan ook de bedoeling....
Gaat hij natuurlijk niet persoonlijk doen en dat soort zaken gaan geleidelijk. Het doel is mensen monddood te maken. "Nice place you got here. It would be a pity if anything happened to it."

Denk aan Michael Cohen, de zogenoemde "fixer" van Trump.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

DropjesLover schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:59:
[...]

De National Guard is een nationale reserve voor bij rampen en calamiteiten, maar ook local law enforcement. In tegenstelling tot andere takken van het leger. Die stellen geen vragen.
https://www.cfr.org/backg...does-us-national-guard-do
Blijkbaar stellen ze ook geen vragen als Trump een federale wet gebruikt om hen in te schakelen waarin staat dat alleen de gouverneur van de desbetreffende staat die beslissing mag nemen:

https://www.vrt.be/vrtnws...ten-trump-national-guard/
De president gebruikte een gelijkaardige federale wet waarmee hij de Nationale Garde tijdelijk onder federaal bevel kan plaatsen. Dat kan in een beperkt aantal gevallen, onder meer wanneer een invasie van de Verenigde Staten dreigt of bezig is, of als een opstand tegen de Amerikaanse regering aan de gang is of op til is.

Diezelfde federale wet stelt echter dat het bevel om in actie te komen "door de gouverneurs van de staten" moet worden uitgevaardigd. De gouverneur van Californië Gavin Newsom heeft echter geen hulp van de Nationale Garde gevraagd om de protesten in Los Angeles tegen te gaan. Het is dus niet meteen duidelijk of Trump troepen van de Nationale Garde kan inroepen zonder het bevel van de gouverneur van die staat.
Dus dat kondigt veel goeds aan wat betreft hoe de Nationale Garde zal reageren op andere illegale bevelen. :/

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Amphiebietje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:12:
[...]

Blijkbaar stellen ze ook geen vragen als Trump een federale wet gebruikt om hen in te schakelen waarin staat dat alleen de gouverneur van de desbetreffende staat die beslissing mag nemen:

[...]

Dus dat kondigt veel goeds aan wat betreft hoe de Nationale Garde zal reageren op andere illegale bevelen. :/
of als een opstand tegen de Amerikaanse regering aan de gang is of op til is.
Denk dat ze het hier op gaan of willen gooien...
Las ergens iets dat the White House rotzooi wil om dingen te legitimeren. Hoe ging dat in Duitsland ook alweer?...

Hallo autocratie ;w

• DropjesLover
[...]

[...]

Was dat ook niet een van de problemen waarom de National Guard ook niet ingeroepen kon worden oid in Washington DC op Jan 6th. toch?

BThGvNeOA

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52
DropjesLover schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:43:
[...]

Verhuizen?
Kans ik ook groot dat je buren op jouw turnen...
Mochten al die doomscenarios echt uitkomen zit ik zo weer in Nederland hoor. ;)

• Llopigat
  • Niet online
Wat een vieze boel zeg.

Sommigen spreken zich wel uit hoor:
- https://www.theguardian.c...ling-age-apathy-and-trump
- https://www.theguardian.c...ewsom-jimmy-kimmel-fallon

Natuurlijk heeft hij ook weer zijn supporters zoals Jon Voight, Mel Gibson en Sylvester Stallone. Helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Llopigat op 08-06-2025 21:42 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

[...]

Ze hebben toch nog niet daadwerkelijk iets gedaan?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Glashelder schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:54:
[...]

Het gaat erom dat Trump de normale manier van Nationale Garde inzetten omzeilt en misbruik maakt. De burgemeester en gouverneur gaven zelf aan dat ze het niet nodig vinden en vonden. Dit vraagt gewoon om escalatie. Maar de nationale garde vraagt dus niet van Hey klopt dit wel?
En al escaleert er (nu) nog niks is er hier gewoon sprake van (beginnende) onderdrukking. Meneer slaat een paar tredes over op de escalatieladder. Puur omdat het hem goed uitkomt. En geen vragen van de nationale garde van eh meneer Trump er zitten nog een paar stappen voor toch?

Maar dikke kans dat hij ze dus in zijn zak heeft door truukjes met mensen ontslaan en er zijn poppetjes voor in de plaats zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-06-2025 23:07 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Glashelder schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:54:
[...]

Als in de wet in kwestie staat dat ze alleen ergens heen mogen als de gouverneur van de staat in kwestie er toestemming voor geeft, dan zouden ze tegen Trump moeten zeggen dat ze niet naar Californië gaan zolang Newsom daar geen opdracht toe heeft gegeven. Maar ze zijn dus wel gegaan, op Trump's bevel. Trump is niet de gouverneur van Californië, dat is Gavin Newsom, en dus is de uitzending illegaal.

• Malfunctions
  • Laatst online: 21:14
De nationale garde is een ding, maar dat dreigement over het inzetten van mariniers is een sprookje. Er is daar zoiets als de Posse Comitatus act die de mogelijkheden tot het inzetten van strijdmacht onderdelen op US grondgebied ernstig limiteren. Die negeren zou kin of meer een coupe van de huidige regering zijn.

Maar er is weinig dat me tegenwoordig nog verbaast in dit circus.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Malfunctions schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:00:
De nationale garde is een ding, maar dat dreigement over het inzetten van mariniers is een sprookje. Er is daar zoiets als de Posse Comitatus act die de mogelijkheden tot het inzetten van strijdmacht onderdelen op US grondgebied ernstig limiteren. Die negeren zou kin of meer een coupe van de huidige regering zijn.

Maar er is weinig dat me tegenwoordig nog verbaast in dit circus.
Ik vroeg me daarom ook af of er misschien een verwarring is met dat ze met mariniers de nationale garde bedoelden.

Maar wat je zegt. Niks is onmogelijk met deze freaks. Ze zijn heel duidelijk op zoek naar een escalatie... Waarbij ze niet schromen om eigen inwoners het slachtoffer te laten worden blijkbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-06-2025 23:10 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Bizar wat er allemaal gaande is, als de Californische autoriteiten niet willen meewerken dan worden ze maar opgepakt:
Tom Homan bedreigt gouverneur Californië en burgemeester Los Angeles met arrestatie

Vanuit het Witte Huis blijft harde taal komen over de protesten in Los Angeles. Minister van Defensie Pete Hegseth heeft gewaarschuwd dat ook het leger kan worden ingezet. Hij zei op sociale media dat soldaten op het nabije Camp Pendleton "in hoge staat van paraatheid" zijn.

En er is het dreigement van Tom Homan, verantwoordelijk voor de bewaking van de nationale grenzen. Hij zei aan de nieuwszender NBC News dat Californische autoriteiten kunnen worden opgepakt wanneer ze "blijven de federale actie in Los Angeles dwarsbomen". Hij beschuldigde de gouverneur en de burgemeester van de stad ervan om van Los Angeles een "toevluchtsoord voor criminelen" te hebben gemaakt. Zij zijn niet uitgesloten van mogelijke arrestatie, zei hij.

March of the Eagles

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

XWB schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:46:
Bizar wat er allemaal gaande is, als de Californische autoriteiten niet willen meewerken dan worden ze maar opgepakt:

[...]
Beschuldigen van... En dan oppakken. Of dreigen mee. Repressief gedrag. Alleen al door deze taal uit te slaan betekent gewoon dat de VS afgegleden naar een autoritaire staat. Er zitten mannetjes die zich blijkbaar onaantastbaar voelen. En ze schuiven steeds verder op naar de grens van geweld gebruiken. Ze dreigen er simpelweg mee (arresteren, onderzoek starten naar) en als ze blijkbaar hun zin niet krijgen de volgende stap zoals de Nationale Garde inzetten. Dit is gewoon 1 op 1 Putin gedrag.

• P-Rock
Gezellige boel daar in LA:

Duurt niet lang meer voordat de vlam in de pan slaat en er doden vallen.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

P-Rock schreef op maandag 9 juni 2025 @ 02:09:
Gezellige boel daar in LA:

[YouTube: CLASHES erupt near LA FEDERAL DETENTION CENTER amid Immigration Raids]

Duurt niet lang meer voordat de vlam in de pan slaat en er doden vallen.
Dit zijn geen losgeslagen bendes of betaalde relschoppers (volgens Trump). Ik las op CNN een tijdlijn met een verhaal van iemand die daar woont. Blijkbaar was er een flinke kolonne ICE voertuigen gespot en gingen bewoners verhaal halen wat die daar deden. Men is er nogal klaar met onverwachte razzia's...

• _Bailey_
  • Niet online
een Australische journaliste staat in LA op straat verslag te doen van de protesten, op ong 20 meter van haar vandaan een rijtje politie agenten, overduidelijk zichtbaar een agent die 100% doelbewust een rubberkogel op haar afvuurt (ze staat notabene met haar rug naar de agent toe)

https://www.9news.com.au/...3c-46fc-b426-ee220f6a29fc

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 09-06-2025 05:24 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het lijkt er steeds meer op dat Trump wil dat er doden gaan vallen, zodat hij zijn kans ziet om martial law af te kondigen en de bestuurders van LA en Californië op te pakken.

Gaat echt steeds absurder worden daar.

Virussen? Scan ze hier!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

_Bailey_ schreef op maandag 9 juni 2025 @ 05:21:
een Australische journaliste staat in LA op straat verslag te doen van de protesten, op ong 20 meter van haar vandaan een rijtje politie agenten, overduidelijk zichtbaar een agent die 100% doelbewust een rubberkogel op haar afvuurt (ze staat notabene met haar rug naar de agent toe)

https://www.9news.com.au/...3c-46fc-b426-ee220f6a29fc
Yep, mooi op de camera gevangen.

Maar blijkbaar had de politie de media verzocht vooral niet in de buurt van de protesten te komen voor hun eigen veiligheid - lees: intimidatie van de pers zodat er geen beeldmateriaal is van misdrijven. Totaal gedrag dat hoort bij een "democratie". :N

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Deze samenvatting is echter interessant, wegens bepaalde commentaren van de chef van de LAPD:

https://www.theguardian.c...ice-us-politics-live-news

De LAPD opereert nu onafhankelijk van Ice en de Nationale Garde, na overleg met de gouverneur van Californië, de burgemeester van LA, en wat andere mensen (blijkbaar ook de directeur van Ice, maar ik vermoed dat die er meer bij heeft gezeten om Ice niet te passeren). Ze positioneren zichzelf duidelijk in lijn met de Amerikaanse Grondwet, en hebben in elk geval de intentie iedereen gelijk te behandelen. De chef geeft aan dat naar hun mening er meerdere stappen hadden moeten worden uitgevoerd voordat de Nationale Garde uberhaupt werd ingezet, en bekritiseerd Trump direct door zijn beslissing een "top-down" actie te noemen die niet echt behulpzaam was. Hij vraagt om een reassessment.

Dat betekent dus dat de LAPD echt niet blij is met de huidige situatie, maar ook dat ze duidelijk partij kiezen en gelukkig de juiste keuze maken - (Grond)wet eerst, overheid Californië eerst, maar ook Trump terugzetten op zijn plaats.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Amphiebietje voor local law enforcement is die keuze ook wat makkelijker. Ben vooral benieuwd hoe de National guard en leger reageren als ze vaker door Trump voor het blok worden gezet.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Newsom herinnert de regering Trump aan hoe de wet echt in elkaar zit:

https://www.theguardian.c...os-angeles-national-guard
“There is currently no need for the national guard to be deployed in Los Angeles, and to do so in this unlawful manner and for such a lengthy period is a serious breach of state sovereignty that seems intentionally designed to inflame the situation,” Newsom wrote.

“We didn’t have a problem until Trump got involved,” the governor tweeted. “This is a serious breach of state sovereignty – inflaming tensions while pulling resources from where they’re actually needed. Rescind the order. Return control to California.”
Wat Newsom hier echt goed doet, is de verantwoordelijkheid volledig bij Trump leggen en er op wijzen dat het meer kwaad doet dan goed.

En dat over de mariniers blijkt uit Hegseth's koker te komen, en is een serieus dreigement:
Trump’s move has been followed by the threat of even more escalation. On Saturday, Hegseth raised the possibility of deploying US marines to Los Angeles.

The US Northern Command said in a statement on Sunday that 500 marines from Twentynine Palms, California, about two hours east of Los Angeles, are in “prepared to deploy status should they be necessary to augment and support the DoD’s protection of federal property and personnel efforts”.
Ofwel, het is beleid van de regering Trump om expres een intern conflict veroorzaken in de VS.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:11
Amphiebietje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:06:
Newsom herinnert de regering Trump aan hoe de wet echt in elkaar zit:

https://www.theguardian.c...os-angeles-national-guard

[...]

Wat Newsom hier echt goed doet, is de verantwoordelijkheid volledig bij Trump leggen en er op wijzen dat het meer kwaad doet dan goed.

En dat over de mariniers blijkt uit Hegseth's koker te komen, en is een serieus dreigement:

[...]

Ofwel, het is beleid van de regering Trump om expres een intern conflict veroorzaken in de VS.
Lijkt me heel lastig als je nu in het Amerikaanse leger zit. Je hebt in principe trouw gezworen aan het Amerikaanse volk, niet de president. Er zit wel een clausule in dat je de orders van de president moet opvolgen, maar wel als ze niet in conflict met de Constiution zijn.

Dit is wel een moment dat de tegenstanders van Trump kunnen (moeten?) doordrukken. Door het openbare conflict met Elon Musk zitten er wel wat scheurtjes en openingen...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

olafmol schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:14:
[...]

Lijkt me heel lastig als je nu in het Amerikaanse leger zit. Je hebt in principe trouw gezworen aan het Amerikaanse volk, niet de president. Er zit wel een clausule in dat je de orders van de president moet opvolgen, maar wel als ze niet in conflict met de Constiution zijn.

Dit is wel een moment dat de tegenstanders van Trump kunnen (moeten?) doordrukken. Door het openbare conflict met Elon Musk zitten er wel wat scheurtjes en openingen...
In het liveblog van The Guardian las ik net ook dat de Nationale Garde die nu is ingezet die van Californië zelf is. Dat is gewoon sadistisch van Trump en co. Die mensen zitten nu klem tussen hun plaats van residentie en hun opdracht.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 17:24
@Amphiebietje daarvoor hoefde je niet The Guardian te lezen. Er stond op hun schilden "California National Guard".

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:59
Iedereen is weer teveel gefocused op de details van de situatie in Californië IMO.

Ik denk dat het interessant zou zijn om een beethe uit te zoomen: is dit niet gewoon een eerste test van Trump om:

A) te kijken hoe iedereen reageert
B) erachter te komen wie er loyaal is en wie niet bij bijv de NG
C) een opstap te creëeren om het leger in te zetten

In feite gaat deze situatie helemaal nergens over. 50 NG, paar redelijk rustige protesten.

Veel interessanter is waar in het game plan van Trump et al we zijn en welke end game in gedachten is.

• duvekot
  • Nu online
Misschien goed om hier de daadwerkelijke tekst van het stuk wetgeving wat door Trump gebruikt wordt hier te posten:
12406. National Guard in Federal service: call
12406. National Guard in Federal service: call
Whenever—

(1) the United States, or any of the Commonwealths or possessions, is invaded or is in danger of invasion by a foreign nation;

(2) there is a rebellion or danger of a rebellion against the authority of the Government of the United States; or

(3) the President is unable with the regular forces to execute the laws of the United States;
the President may call into Federal service members and units of the National Guard of any State in such numbers as he considers necessary to repel the invasion, suppress the rebellion, or execute those laws. Orders for these purposes shall be issued through the governors of the States or, in the case of the District of Columbia, through the commanding general of the National Guard of the District of Columbia.
Als ik dit zo lees .. dan moet er dus aan 1 van die 3 voorwaarden voldaan zijn .. voordat de president de nationale garde in kan schakelen .. en dat inschakelen kan zo te lezen alleen gedaan worden "via" ( er staat "through") de gouverneurs van de Staten waar de Nationale Garde onder valt.

Dus er is misschien nog wel een mogelijkheid om hier een zaak over te beginnen .. maar of dat wat gaat uithalen weet ik niet.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 10:06
olafmol schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:14:

De eed:
"I, _____, do solemnly swear (or affirm) that I will support and defend the Constitution of the United States against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; and that I will obey the orders of the President of the United States and the orders of the officers appointed over me, according to regulations and the Uniform Code of Military Justice. So help me God. "

Primair the constitution, en daarna de chain of command. De UCMJ bechrijft waar die bevelen aan moeten voldoen qua legaliteit, en illegale bevelen dienen expliciet niet opgevolgd te worden.

Maar dat is voor Joe Soldaat makkelijker gezegd dan gedaan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Yucon
  • Registratie: December 2000

Yucon

*broem*

ijdod schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:57:
[...]

De eed:
"I, _____, do solemnly swear (or affirm) that I will support and defend the Constitution of the United States against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; and that I will obey the orders of the President of the United States and the orders of the officers appointed over me, according to regulations and the Uniform Code of Military Justice. So help me God. "

Primair the constitution, en daarna de chain of command. De UCMJ bechrijft waar die bevelen aan moeten voldoen qua legaliteit, en illegale bevelen dienen expliciet niet opgevolgd te worden.

Maar dat is voor Joe Soldaat makkelijker gezegd dan gedaan.
Dit is voor de manschappen. Officieren hebben die chain of command er niet inzitten
"I, [name], do solemnly swear (or affirm) that I will support and defend the Constitution of the United States against all enemies, foreign and domestic;
that I will bear true faith and allegiance to the same;
that I take this obligation freely, without any mental reservation or purpose of evasion;
and that I will well and faithfully discharge the duties of the office on which I am about to enter.
So help me God."

• _Bailey_
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:37:

Veel interessanter is waar in het game plan van Trump et al we zijn en welke end game in gedachten is.
zijn trouwe achterban laten zien wat voor een facistische dictator hij is. Die smullen daarvan.
Wat hij allemaal kan doen (met bijv de National Gard).

Nog meer macht verkrijgen via Congess (en the Supreme Court)

Verder; martial law. Ook hier smult zijn achterban van. Hij levert.

• duvekot
  • Nu online
Niet iedereen in zijn achterban is het eens met wat er gebeurt:
‘Inhumane:’ Latinas for Trump founder condemns White House immigration crackdown
“This is not what we voted for,” State Sen. Ileana Garcia said in a statement on Saturday. “I have always supported Trump, through thick and thin. However, this is unacceptable and inhumane.”
“I understand the importance of deporting criminal aliens, but what we are witnessing are arbitrary measures to hunt down people who are complying with their immigration hearings—in many cases, with credible fear of persecution claims—all driven by a Miller-like desire to satisfy a self-fabricated deportation goal. This undermines the sense of fairness and justice that the American people value,”
En ook een vertegenwoordiger uit Florida heeft haar twijfels over de huidige situatie
Garcia’s statement came a day after GOP Rep. María Elvira Salazar — a strong Trump supporter whose district Garcia represents in Tallahassee — made her own public declarations about the federal immigration agenda. In a separate statement, Salazar said that people navigating their immigration cases, like pending asylum or green card petitions, deserved to “go through the legal process.”
Probleem alleen is .. ze gaan ook door de wettelijke procedures heen .. maar de overheid zegt dan ineens dat ze geen reden meer zien om door te gaan met de rechtzaak .. dan is de rechter genoodzaakt om de zaak te stoppen .. en dan staan buiten de zaal de agenten van ICE te wachten en worden ze direct opgepakt en uit gezet omdat ze geen lopende zaak meer hebben.
ICE moves to dismiss cases in bid to fast-track deportations after courthouse arrests

• wildhagen
  • Niet online
Op nu.nl gaat het ook weer lekker overigens in de reacties. Die vinden nog dat er te soft wordt opgetreden, en waarom niet direct het leger ingezet wordt ipv de Nationale Garde. Met orders om gericht en met scherpe munitie te schieten. "Want het zijn maar illegalen, moet je zien hoe snel het daarna over is!".

Nou, als een soortgelijke mindset hier al heerst, wat moet er dan in de VS heersen?

:X

Virussen? Scan ze hier!

• P-Rock
wildhagen schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:03:
Op nu.nl gaat het ook weer lekker overigens in de reacties. Die vinden nog dat er te soft wordt opgetreden, en waarom niet direct het leger ingezet wordt ipv de Nationale Garde. Met orders om gericht en met scherpe munitie te schieten. "Want het zijn maar illegalen, moet je zien hoe snel het daarna over is!".

Nou, als een soortgelijke mindset hier al heerst, wat moet er dan in de VS heersen?

:X
Nu.nl is nou niet een goeie representatie van de Nederlandse bevolking. Daar reageren vooral lieden met een rechts(-extremistisch) gedachtengoed, nog altijd een flinke minderheid.

Anyway, de LAPD proberen een actievoerder met een paard te vertrappelen:

https://www.reddit.com/r/..._think_no_one_is_looking/

• wildhagen
  • Niet online
P-Rock schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Nu.nl is nou niet een goeie representatie van de Nederlandse bevolking. Daar reageren vooral lieden met een rechts(-extremistisch) gedachtengoed, nog altijd een flinke minderheid.
True, maar imho ben je geestelijk toch echt een beetje de weg kwijt als je zoiets roept. En voor de duidelijkheid met 'je' bedoel ik niet jou, maar degenen die roepen dat het leger maar met scherp moet schieten.

WTF? Dit lijkt me een poging tot moord man. Als zo'n paard schrikt en een trap uitdeelt kan dat best dodelijk zijn.

Hopelijk wordt die dader vervolgd, maargoed, Trump kennende zal hij wel de hoogst mogelijke onderscheiding krijgen ofzo :X

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
  • Nu online
duvekot schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:51:
Als ik dit zo lees .. dan moet er dus aan 1 van die 3 voorwaarden voldaan zijn .. voordat de president de nationale garde in kan schakelen .. en dat inschakelen kan zo te lezen alleen gedaan worden "via" ( er staat "through") de gouverneurs van de Staten waar de Nationale Garde onder valt.

Dus er is misschien nog wel een mogelijkheid om hier een zaak over te beginnen .. maar of dat wat gaat uithalen weet ik niet.
Ze gaan het toch proberen ... Een zaak starten:

Newsom says California will sue Trump over National Guard, dares Homan to arrest him
“Donald Trump has created the conditions you see on your TV tonight. He’s exacerbated the conditions. He’s, you know, lit the proverbial match. He’s putting fuel on this fire, ever since he announced he was taking over the National Guard — an illegal act, an immoral act, an unconstitutional act,” Newsom said on MSNBC.
“And we’re going to test that theory with a lawsuit tomorrow,” he added..

Asked to elaborate on the lawsuit, Newsom said that under Trump’s executive order, “it specifically notes — and under what the [Department of Defense] did — is they had to coordinate with the governor of the state. They never coordinated with the governor of the state,” he said.

• olafmol
P-Rock schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Ik vrees juist dat de Nu.nl commenters een vrij accurate representatie zijn van een vrij gangbaar onderbuikgevoel in de Nederlandse samenleving. En dat is idd niet heel fris.

• olafmol
duvekot schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:54:
Niet iedereen in zijn achterban is het eens met wat er gebeurt:
‘Inhumane:’ Latinas for Trump founder condemns White House immigration crackdown

[...]

[...]

En ook een vertegenwoordiger uit Florida heeft haar twijfels over de huidige situatie

[...]

Probleem alleen is .. ze gaan ook door de wettelijke procedures heen .. maar de overheid zegt dan ineens dat ze geen reden meer zien om door te gaan met de rechtzaak .. dan is de rechter genoodzaakt om de zaak te stoppen .. en dan staan buiten de zaal de agenten van ICE te wachten en worden ze direct opgepakt en uit gezet omdat ze geen lopende zaak meer hebben.
ICE moves to dismiss cases in bid to fast-track deportations after courthouse arrests
Ik blijf dit vreemd vinden. Wat hadden ze gedacht dan als je aanhanger van Trump bent? Zijn ze dan echt zo naief en alleen gefocust op dat ene kleine dingetje waar zij geïnteresseerd zijn (bv hun portemonnee, ik roep maar wat ;P ) dat ze al die andere overduidelijke zaken die ook meekomen met een Trump aan de macht, gewoon niet zien? Soort van blinde vlek?

• duvekot
  • Nu online
olafmol schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:31:
[...]
Ik blijf dit vreemd vinden. Wat hadden ze gedacht dan als je aanhanger van Trump bent? Zijn ze dan echt zo naief en alleen gefocust op dat ene kleine dingetje waar zij geïnteresseerd zijn (bv hun portemonnee, ik roep maar wat ;P ) dat ze al die andere overduidelijke zaken die ook meekomen met een Trump aan de macht, gewoon niet zien? Soort van blinde vlek?
Zoals bij de meeste politieke partijen/personen stem je er op ... Maar hoef je het niet met alle punten altijd eens te zijn (want die partij bestaat niet . Dan moet je gewoon een partij oprichten met maar 1 lid , alleen jezelf, ben je ook van een boel interne partij politiek af ;) )
Dus hier vonden ze blijkbaar dat de meeste punten wel overeenkomst hadden met hun ideeën .. en de overige punten niet belangrijk genoeg waren om daar een blokkade in te zien .. maar dat begint nu dus te verschuiven.
Daarom is het niet vreemd dat er bijvoorbeeld gezegd wordt dat er een nieuwe "midden" partij moet komen .. en die partij zou best wel eens bestaansrecht kunnen hebben in het huidige politieke klimaat .. maar ja .. dan moet Elon er bijvoorbeeld niet aan het stuur gaan staan ..

• duvekot
  • Nu online
Ondertussen op Truth Social ... Trump heeft zijn telefoon weer in handen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcrmAbFcRi-JOpiMHeej-KcKrD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n0Fwg0d8aFHqHUQqvaRNynRq.png?f=fotoalbum_large

Later gevolgd door:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wt226zstZJ3MSe4ie_3qGdlhs5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Yv5JhCv0o5oMX030XefJ6lgc.png?f=fotoalbum_large
(Maar die hadden toch al goed werk verricht? :?
En natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-KDgdI116Mt4S_7j61NrGNS8GE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P0rXZfJB0Giff6z4D8Bjww5k.png?f=fotoalbum_large
Want anders werkt de gezichtsherkenning niet goed.😷

Deze berichten gaan echt helpen om de protesten te stoppen denk ik 8)7

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

duvekot schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:46:
Ondertussen op Truth Social ... Trump heeft zijn telefoon weer in handen gekregen:

[Afbeelding]

Later gevolgd door:
[Afbeelding]
En natuurlijk:
[Afbeelding]

Dit is de boel opstoken en niks anders...
Tis even afwachten wanneer de eerste dode gaat vallen...

• olafmol

[Afbeelding]

Later gevolgd door:
[Afbeelding]
En natuurlijk:
[Afbeelding]

Bizar, want het zijn juist die ICE officers die vrijwel continue met gezichtsbescherming rondlopen als ze hun "werk" doen.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 08:37:
Iedereen is weer teveel gefocused op de details van de situatie in Californië IMO.

Ik denk dat het interessant zou zijn om een beethe uit te zoomen: is dit niet gewoon een eerste test van Trump om:

A) te kijken hoe iedereen reageert
B) erachter te komen wie er loyaal is en wie niet bij bijv de NG
C) een opstap te creëeren om het leger in te zetten

In feite gaat deze situatie helemaal nergens over. 50 NG, paar redelijk rustige protesten.

Ik vind dit best wat hebben van wat er geschetst wordt in de scene 'The dominoes fall' uit film 'V for Vendetta'.

Er is al een backlash op het geweld, waar mogelijk ook vakbonden onderdeel van gaan maken. Gevolg is dat het geweld alleen maar gaat escaleren.

En dan is het wachten tot iemand iets doms doet. Bijvoorbeeld mariniers die mensen doodschieten. En dan gaat het pas echt vies worden in de VS.

• TheBrut3
olafmol schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:05:
Bizar, want het zijn juist die ICE officers die vrijwel continue met gezichtsbescherming rondlopen als ze hun "werk" doen.
Wat is daar het probleem van? Doen sommige afdelingen in Nederland ook, daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over klagen.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:26:
[...]

Wat is daar het probleem van? Doen sommige afdelingen in Nederland ook, daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over klagen.
Als je in NL door dat soort lui (meestal) van je bed gelicht wordt zit je wel in ander caliber dan de gemiddelde ‘illegale’ in Amerika. Dat zijn vaak de zwaarste criminelen ipv de mensen die een nette baan in Amerika hebben (bouw, horeca)..

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-11 10:06
@TheBrut3 In NL gebeurt dat in het kader van heel specifieke inzet in de hoog-risico categorie. Niet met anonieme voertuigen, zonder zoch te indentificeren, gemaskerd, voor het oppakken van willekeurige (kuch) voorbijgangers.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• TheBrut3
Die mensen daar lopen ook het risico op doxing en dat soort zaken. Ik snap helemaal dat ze met gezichtsbescherming hun werk uitvoeren.

• wildhagen
  • Niet online
TheBrut3 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:52:
Die mensen daar lopen ook het risico op doxing en dat soort zaken. Ik snap helemaal dat ze met gezichtsbescherming hun werk uitvoeren.
Als je "werk" bestaat uit het uitvoeren van razzia's en deportaties, en je de facto een Secret Police bent (en alledrie zijn van toepassing op de ICE), lijkt het me ook niet zo héél vreemd dat er enige weerstand en aversie tegen dat soort volk ontstaat.

Het beleid, en daarmee de werknemers, van ICE is zo ongeveer te vergelijken met bepaalde organisaties die in Duitsland een 85 jaar geleden ook actief waren.

Je moet er maar trots op zijn zulke acties uit te voeren....

Virussen? Scan ze hier!

• TheBrut3
Ik zeg ook niet dat ze er trots op moeten zijn, maar de gezichtsbedekking snap ik.

• duvekot
  • Nu online
Hier een brief die Newsom naar Hagseth gestuurd had:

https://static01.nyt.com/...8f8f5a8/545c5ece-full.pdf

(Ik had geen link naar een Californische overheids website .. ik zoek nog even verder)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2gPVxJBV24CSpyPKmfm6HKibWs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8L3y8YWp3tAJig2psv8Ga0ZB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jq7opFYrFBZGh40tg08T1g4S3Rc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b8TQLPmF51URzZkcTOOKZyZ5.png?f=fotoalbum_large

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welkom in het “nieuwe” Amerika. Ook voor de pers. Even gericht een rubber (neem ik aan) kogel schieten richting een cameraman. Check het fimpje en vooral de slo-mo:

Watch the slow motion: it appears to me that the officers discuss the photographer and reporter before the one on the end fires on them (it looks to me like he's aiming at the camera, not the reporter, but you decide)

Timothy Burke (@bubbaprog.lol) 9 juni 2025

Dat betekent, stam + t .

• duvekot
  • Nu online
Misschien wel goed om op te merken dat het volgens mij nu voornamelijk LAPD agenten zijn .. (en dus niet leden van de Nationale Garde)

De LAPD heeft het gebied tot een "Unlawful Assembly" verklaart .. en de mensen moeten daar dus weg ..

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 16:59
wildhagen schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:21:
WTF? Dit lijkt me een poging tot moord man. Als zo'n paard schrikt en een trap uitdeelt kan dat best dodelijk zijn.

Hopelijk wordt die dader vervolgd, maargoed, Trump kennende zal hij wel de hoogst mogelijke onderscheiding krijgen ofzo :X
Hmm, qualified immunity. Politiemensen mogen in beginsel geen dodelijk geweld gebruiken, tenzij geprovoceerd. Maar, het type dodelijk geweld dat wordt aangewend, en de situatie waarin dat gebeurd, moet expliciet omschreven staan om het verboden te maken. Ik durft te wedden dat vertrapt worden door een paard tijdens een gewelddadige demonstratie niet omschreven staat, zelfs al zouden de agenten moorddadige intenties hebben.

Wat mij opvalt is dat de leden van de nationale garde zich hier voor laten lenen. Het leger, van alle onderdelen, en op alle niveau's, heeft altijd de mogelijkheid om bevelen alleen in de meest letterlijke manier op te vatten - zonder ook maar één vinger uit te steken. Een goed voorbeeld is hoe het leger in Zuid Korea werd ingezet om het parlementsgebouw te beschermen direct na de zelf-couppoging van de vorige President. Die soldaten stonden daar een beetje te staan, en deden een beetje alsof ze mensen tegenhielden. Maar grepen in de praktijk niet in.

Het feit dat het leger - de Nationale Garde is gewoon een legeronderdeel - en diens eenheden, en diens manschappen, zich daar wel toe laten lenen is een heel, heel slecht teken. We zijn ontzettend dicht op een volle bingokaart voor een dictatuur.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

[Afbeelding]

Later gevolgd door:
[Afbeelding]
En natuurlijk:
[Afbeelding]

Troublemakers en insurrectionists he?

Meanwhile, de letterlijke andere kant van het verhaal:
https://www.reddit.com/r/GlobalNews/s/4vXWic4U0A

"Gaat het goed met je?" is een vraag die ze ook wel aan Trump zouden kunnen stellen.

Dat zit wel Schnorr.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ManiacsHouse schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Dit is de boel opstoken en niks anders...
Tis even afwachten wanneer de eerste dode gaat vallen...
Het zijn allemaal verjaardagskado's voor Trump op dit moment.

Gemaskerde mensen met Mexicaanse (en diverse zuid-Amerikaanse) vlagen voor brandende auto's. Trump en JD lopen al 2 dagen de polonaise.

Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/15c9dcf47022f82f412cdf4f21ad1e20582c15b9/95_0_6651_5321/master/6651.jpg?width=1900&dpr=2&s=none&crop=none

Per foto 1 procentpunt approval voor onze oranje man. En de kansen voor Gavin Newsom nemen op deze manier ook wel snel af.

• D-e-n
  • Laatst online: 23:24
Ergens lag ik dat California de grootste economie van de VS is. In hoeverre zou California Trump en co daarmee pijn kunnen doen? Want Trump kan van allerlei geldstromen afsnijden maar als het geld in California verdiend wordt is hij daar toch ook van afhankelijk?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:03
D-e-n schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:33:
Ergens lag ik dat California de grootste economie van de VS is. In hoeverre zou California Trump en co daarmee pijn kunnen doen? Want Trump kan van allerlei geldstromen afsnijden maar als het geld in California verdiend wordt is hij daar toch ook van afhankelijk?
Californië is de 4e economie in de wereld als ik me niet vergis.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Het probleem met protesten is dat de effectiviteit afhangt van de organisatiegraad en vertegenwoordiging in de politiek. De capitool bestorming was gesteund en deels zelfs gefaciliteerd door Trump en fracties van de republikeinse partij en kon voor een poging tot staatsgreep rekenen op relatief veel politieke steun om de democratie te beëindigen.

Of een minder extreem voorbeeld, een boerenprotest is vaak effectief omdat boeren vaak goed vertegenwoordigd zijn in de politiek. Het dient als een signaalfunctie dat politieke steun en herverkiezingen niet zeker zijn indien er niet geluisterd wordt.

De huidige situatie is eigenlijk omgekeerd, protesten zijn decentraal en vinden niet plaats in het centrum van de macht. De groep waarom het grotendeels om gaat heeft (ondanks samenzweringstheorieën) ook geen stemrecht. Ze vinden ook plaats op een onderwerp waar in principe verdeeldheid over is bij mensen buiten de republikeinse partij. En er lijkt voorlopig ook nog geen sprake van echte organisatie of politieke vertegenwoordiging. Logistiek gezien is Amerika ook een moeilijk land voor protest.

Het nummer 1 probleem van protestbewegingen is altijd een coherente boodschap die kan rekenen op sympathie onder significante gedeeltes van bevolking. Protesteren voor illegale migratie/arbeid zal dat waarschijnlijk nooit worden. Protesteren tegen autocratische machtsmisbruik van de uitvoerende macht misschien wel. Je ziet ook op reddit ook allerlei oproepen om toch vooral Amerikaanse vlaggen te gebruiken.

Het is ook duidelijk waarom Trump & co dit zo spelen zoals nu, autocraten die in de periode zitten waarin ze nog niet volledig de macht hebben zullen altijd een onderwerp uitkiezen en uitvergroten waar de achterban een sterke afkeer tegen heeft.

Totdat ze alle macht in handen hebben, dan is het onderwerp opeens niet meer belangrijk of relevant.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• wildhagen
  • Niet online
Bossie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:34:
[...]

Californië is de 4e economie in de wereld als ik me niet vergis.
Klopt, ze zijn in 2024 Japan voorbijgestreefd, geeft het IMF ook aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoaNgIOyA6eLiyxBrrZ1eZn0hWA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AR82djHpn9YfbsiET86lR58a.png?f=user_large

Zie https://www.gov.ca.gov/20...est-economy-in-the-world/

Virussen? Scan ze hier!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

wildhagen schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:55:
[...]

Als je "werk" bestaat uit het uitvoeren van razzia's en deportaties, en je de facto een Secret Police bent (en alle drie zijn van toepassing op de ICE), lijkt het me ook niet zo héél vreemd dat er enige weerstand en aversie tegen dat soort volk ontstaat.

Het beleid, en daarmee de werknemers, van ICE is zo ongeveer te vergelijken met bepaalde organisaties die in Duitsland een 85 jaar geleden ook actief waren.

Je moet er maar trots op zijn zulke acties uit te voeren....
Sorry maar jouw post laat zien dat je weinig historisch besef hebt. De gestapo (ik neem aan dat je daarnaar verwijst, een aantal anderen heeft dat al expliciet gedaan), die hield zich niet aan zaken zoals de bescherming vanuit de Amerikaanse grondwet en of de uitgangspunten universele rechten van de mens, en martelden en doden de vijanden van de staat. En de Nazi schoten niet met rubberen kogels, misschien omdat ze niet genoeg rubber hadden, maar ik vermoed ook om andere redenen

Verdere waren ICE op zoek naar mensen die de wet overtreden. Want ja als je illegaal in de USA verblijft of je je niet aan de voorwaarden van je verblijf houd, dan overtreed je de wet. Nou zou je kunnen aanvoeren dat de Nazi in hun tijd ook wetten op stelden zodat de acties van Gestapo "legaal" waren. Echter de wetten die ICE uitvoer bestaan al heel lang en net als onder Biden en allerlei andere presidenten daarvoor, worden daarvoor mensen opgepakt en uitgezet. ICE heeft net zoveel macht en mogelijkheden als ander politie eenheden en hadden in dit geval voor zover ik kan zien netjes zoekbevelen en dit gaat dus geheel volgens de wet.

En de USA is niet het enige land wat "razzia's" houd en illegalen uitzet, ook bijvoorbeeld Australië en de UK , maar het gebeurt ook in andere landen, en vaker dan gepaard gaand met meer geweld.

Helaas lopen de protesten weer eens uit in geweld, zoals tijdens BLM demonstraties of na de belachelijke vrijspraak van de agenten nav Rodney King. Dit geweld is niet alleen tegen ICE, politie of overheid gericht, maar ook de ander hulpdiensten en ook tegen onschuldige derden, zoals bedrijven en burgers. Nou verwacht ik dat een groot deel van de mensen niet uit is op een orgie van geweld en plundering...

Everything is better with Bluetooth

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Trump wil de leugen de wereld in gaan helpen dat de Amerikaanse energiecentrales op fossiele brandstof een minimale uitstoot hebben, terwijl uit onderzoek blijkt dat de sector kwa uitstoot op de vijfde plek wereldwijd staat, vervuilender dan veel landen:

https://www.theguardian.c...epa-power-plant-emissions

Het is vervelend dat wij helaas de planeet met de VS moeten delen...

• wildhagen
  • Niet online
Amphiebietje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:39:
Trump wil de leugen de wereld in gaan helpen dat de Amerikaanse energiecentrales op fossiele brandstof een minimale uitstoot hebben, terwijl uit onderzoek blijkt dat de sector kwa uitstoot op de vijfde plek wereldwijd staat, vervuilender dan veel landen:

https://www.theguardian.c...epa-power-plant-emissions

Het is vervelend dat wij helaas de planeet met de VS moeten delen...
En toch zijn er vrees ik zat mensen die geloven dat de VS goed bezig zijn qua uitstoot, terwijl het juist één van de allergrootste vervuilers ter wereld is :X

Maar goed, van "Drill Baby, Drill" Trump kan je natuurlijk ook alleen leugens verwachten op dit vlak. Ik bedoel, 90+ procent van wat hij roept zijn leugens (deels of volledig, zie de Trump-o-Meter), dus het ligt in de lijn der verwachting dat hij ook hierover glashard loopt te liegen.

Virussen? Scan ze hier!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik zie minimaal 92 ontslagen bij de NIH aankomen, van de 92 personen die een protestbrief over de bezuinigingen hebben ondertekend:

https://www.theguardian.c...tter-health-research-cuts

De bezuinigingen zijn dusdanig stompzinnig uitgevoerd dat ze (net zoals met DOGE) eigenlijk juist meer verspilling hebben veroorzaakt:
They went public in the face of a “culture of fear and suppression” they say Donald Trump’s administration has spread through the federal civil service. “We are compelled to speak up when our leadership prioritizes political momentum over human safety and faithful stewardship of public resources,” the declaration says.

Named for the agency’s headquarters location in Maryland, the Bethesda Declaration details upheaval in the world’s premier public health research institution over the course of mere months.

It addresses the abrupt termination of 2,100 research grants valued at more than $12bn and some of the human costs that have resulted, such as cutting off medication regimens to participants in clinical trials or leaving them with unmonitored device implants.

In one case, an NIH-supported study of multi-drug-resistant tuberculosis in Haiti had to be stopped, ceasing antibiotic treatment mid-course for patients.

In a number of cases, trials that were mostly completed were rendered useless without the money to finish and analyze the work, the letter says. “Ending a $5 million research study when it is 80% complete does not save $1 million,” it says, “it wastes $4 million.”
(meer in artikel)

Uit de citaten uit de brief wordt duidelijk dat het doel wederom niet bezuinigen is, maar zoveel mogelijk slopen, zonder acht te slaan op de werkelijke gevolgen voor zowel onderzoekers als patiënten.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Een mooi artikel dat exact uiteenzet waar Trump op dit moment mee bezig is met Los Angeles, ICE, de National Guard, en een paar andere zaken:

We are witnessing the first stages of a Trump police state

De crux:
History shows that once an authoritarian ruler establishes the infrastructure of a police state, that same infrastructure can be turned on anyone.

Trump and his regime are rapidly creating such an infrastructure, in five steps:

(1) declaring an emergency on the basis of a so-called “rebellion”, “insurrection”, or “invasion”;

(2) using that “emergency” to justify bringing in federal agents with a monopoly on the use of force (Ice, the FBI, DEA, and the national guard) against civilians inside the country;

(3) allowing those militarized agents to make dragnet abductions and warrantless arrests, and detain people without due process;

(4) creating additional prison space and detention camps for those detained, and

(5) eventually, as the situation escalates, declaring martial law.

We are not at martial law yet, thankfully. But once in place, the infrastructure of a police state can build on itself.
Meer details in artikel.

Hieruit blijkt dat ICE niet in een vacuum opereert, maar dat hun acties in LA deel uitmaken van een grotere structuur, met acties van verschillende actoren op meerdere fronten, maar wel met een gezamelijk doel.

Dat is dus wat anders dan een vreemdelingendienst die zijn normale werk doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Amphiebietje op 09-06-2025 16:57 ]

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hij zit er nog geen 5 maanden realiseer ik me net. Nog 43 te gaan in het gunstigste geval.

Dat betekent, stam + t .

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:32

inXs

known as inXs

jeanj schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Sorry maar jouw post laat zien dat je weinig historisch besef hebt. De gestapo (ik neem aan dat je daarnaar verwijst, een aantal anderen heeft dat al expliciet gedaan), die hield zich niet aan zaken zoals de bescherming vanuit de Amerikaanse grondwet en of de uitgangspunten universele rechten van de mens, en martelden en doden de vijanden van de staat. En de Nazi schoten niet met rubberen kogels, misschien omdat ze niet genoeg rubber hadden, maar ik vermoed ook om andere redenen

Verdere waren ICE op zoek naar mensen die de wet overtreden. Want ja als je illegaal in de USA verblijft of je je niet aan de voorwaarden van je verblijf houd, dan overtreed je de wet. Nou zou je kunnen aanvoeren dat de Nazi in hun tijd ook wetten op stelden zodat de acties van Gestapo "legaal" waren. Echter de wetten die ICE uitvoer bestaan al heel lang en net als onder Biden en allerlei andere presidenten daarvoor, worden daarvoor mensen opgepakt en uitgezet. ICE heeft net zoveel macht en mogelijkheden als ander politie eenheden en hadden in dit geval voor zover ik kan zien netjes zoekbevelen en dit gaat dus geheel volgens de wet.

En de USA is niet het enige land wat "razzia's" houd en illegalen uitzet, ook bijvoorbeeld Australië en de UK , maar het gebeurt ook in andere landen, en vaker dan gepaard gaand met meer geweld.

Helaas lopen de protesten weer eens uit in geweld, zoals tijdens BLM demonstraties of na de belachelijke vrijspraak van de agenten nav Rodney King. Dit geweld is niet alleen tegen ICE, politie of overheid gericht, maar ook de ander hulpdiensten en ook tegen onschuldige derden, zoals bedrijven en burgers. Nou verwacht ik dat een groot deel van de mensen niet uit is op een orgie van geweld en plundering...
En toch gaat de ICE wel die kant op. Dat ze bevelen uitvoeren dat kan, echter het bevel kan wel tegen de wet zijn. Daarnaast leggen ze geen verantwoording af aan andere constitutionele partijen en worden ze steeds meer ingezet als ‘secret police’ op een wijze die zeer goed past bij een autocratie / dictatuur.

Hier wordt het mooi uiteengezet: https://theconversation.c...ump-administration-255019

Waaronder ook handelen op eigen houtje:
Unlawful policing

There has been a stream of reports exposing how ICE is conducting arbitrary searches, arrests, interrogations, and indefinite detentions.

Some of the most egregious reported examples include:

entering primary schools under false pretences in search of undocumented students

carrying out “collateral arrests”, that is detaining people not previously identified as targets during operations

detaining tourists and visa holders for weeks for unknown reasons

and disappearing US citizens without any meaningful process.

superB

• Stukfruit
  • Niet online
jeanj schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:36:
[...]

En de Nazi schoten niet met rubberen kogels, misschien omdat ze niet genoeg rubber hadden, maar ik vermoed ook om andere redenen
Ja, omdat ze toen nog niet uitgevonden waren.

Dat zit wel Schnorr.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Vraag is of ze überhaupt met rubber hadden willen schieten. Dat was de vraag een beetje volgens mij.

• Stukfruit
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:49:
[...]

Tsjah... Vraag is of ze überhaupt met rubber hadden willen schieten. Dat was de vraag een beetje volgens mij.
Gezien het feit dat ze mensen eerst naar bv. Madagaskar wilden sturen en daarna pas overgingen naar een eerste schoolgebouwtje als kamp en zo verder, denk ik dat die vraag wel beantwoord kan worden.

Extreem gedrag op zo'n schaal ontstaat niet zomaar van vandaag op morgen, maar door prikken en proberen.

Dat zit wel Schnorr.

• Requiem19
  • Laatst online: 06:59
Ik ben ook wel benieuwd of gelijkgestemde staten in de VS wat meer kunnen gaan samenwerken tegen de federale overheid.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:02

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PWM schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Het zijn allemaal verjaardagskado's voor Trump op dit moment.

Gemaskerde mensen met Mexicaanse (en diverse zuid-Amerikaanse) vlagen voor brandende auto's. Trump en JD lopen al 2 dagen de polonaise.

[Afbeelding]

Per foto 1 procentpunt approval voor onze oranje man. En de kansen voor Gavin Newsom nemen op deze manier ook wel snel af.
Die maskers doen ook de vraag rijzen: Is dit letterlijk een false flag? Ik zie het zo voor me dat een hoop gemaskerde relschoppers bewust de boel uitlokken.

Dit dus.

Pagina: 1 ... 127 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.