wildhagen schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:55:
[...]
Als je "werk" bestaat uit het uitvoeren van razzia's en deportaties, en je de facto een Secret Police bent (en alle drie zijn van toepassing op de ICE), lijkt het me ook niet zo héél vreemd dat er enige weerstand en aversie tegen dat soort volk ontstaat.
Het beleid, en daarmee de werknemers, van ICE is zo ongeveer te vergelijken met bepaalde organisaties die in Duitsland een 85 jaar geleden ook actief waren.
Je moet er maar trots op zijn zulke acties uit te voeren....
Sorry maar jouw post laat zien dat je weinig historisch besef hebt. De gestapo (ik neem aan dat je daarnaar verwijst, een aantal anderen heeft dat al expliciet gedaan), die hield zich niet aan zaken zoals de bescherming vanuit de Amerikaanse grondwet en of de uitgangspunten universele rechten van de mens, en martelden en doden de vijanden van de staat. En de Nazi schoten niet met rubberen kogels, misschien omdat ze niet genoeg rubber hadden, maar ik vermoed ook om andere redenen
Verdere waren ICE op zoek naar mensen die de wet overtreden. Want ja als je illegaal in de USA verblijft of je je niet aan de voorwaarden van je verblijf houd, dan overtreed je de wet. Nou zou je kunnen aanvoeren dat de Nazi in hun tijd ook wetten op stelden zodat de acties van Gestapo "legaal" waren. Echter de wetten die ICE uitvoer bestaan al heel lang en net als onder Biden en allerlei andere presidenten daarvoor, worden daarvoor mensen opgepakt en uitgezet. ICE heeft net zoveel macht en mogelijkheden als ander politie eenheden en hadden in dit geval voor zover ik kan zien netjes
zoekbevelen en dit gaat dus geheel volgens de wet.
En de USA is niet het enige land wat "razzia's" houd en illegalen uitzet, ook bijvoorbeeld
Australië en de
UK , maar het gebeurt ook in
andere landen, en vaker dan gepaard gaand met meer geweld.
Helaas lopen de protesten weer eens uit in geweld, zoals tijdens BLM demonstraties of na de belachelijke vrijspraak van de agenten nav Rodney King. Dit geweld is niet alleen tegen ICE, politie of overheid gericht, maar ook de ander hulpdiensten en ook tegen onschuldige derden, zoals bedrijven en burgers. Nou verwacht ik dat een groot deel van de mensen niet uit is op een orgie van geweld en plundering...