[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.423.762 views

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:02
Salvatron schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:23:
Musk schijnt asperger te hebben, misschien dat dat nog iets te maken heeft met zijn aparte gedrag? Hij is een beetje sociaal awkward, heeft weinig empathie en snapt andere mensen niet zo goed.

https://www.psychologie.n...et-syndroom-van-asperger/
Ik heb officieel Asperger en ben toch echt heel anders hoor :p
Daarbij bestaat Asperger niet meer, as geschrapt uit de DSM5. Valt nu onder het bredere Autisme Spectrum Stoornis, en Musk is definitely an ass...

Maar psychologische stoornissen zijn geen belemmeringen, Trump is een klassieke narcist, sociopaat en pathologische leugenaar. Houdt hem niet tegen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:24

PinusRigida

I put the p in pool.

marapuru schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:49:
Nu lijkt het dus alsof de bevolking kan kiezen tussen Musk en Trump. Althans, zo interpreteer ik het nu. Is dat niet simpelweg een verandering van het spel?

Democrats, Republicans, Liberals (en andere partijen)… maar nu dus Trump of Musk?

Het blijft mij aanvoelen als wederom een manier om zand in de ogen van het volk te strooien en af te leiden.
Dat is het ook, dat is het altijd.

Het is jammer genoeg ook een inherent gevolg van het tweepartijensysteem: "het volk" is het al zo lang gewoon. Independents worden toch nooit serieus meegeteld dus je hebt 2 partijen. "good vs evil" om het even heel symplistisch te stellen, en op die manier wordt het volk ook in 2 kampen opgedeeld; voor het ene kamp is het andere evil en zijn ze zelf de goeie, en voor het andere kamp omgekeerd...

Dit is sinds 1861 nooit zo problematisch geweest als nu.

En daarmee loop ik niet mee te roepen met sommigen die met een tweede burgeroorlog lopen te heulen, neen, maar wat wél zo is is dat het volk sindsdien nooit zo verdeeld is geweest, én vijandig t.o.v. elkaar.
Zelfs ten tijde van de Vietnam-oorlog was het zo erg niet als nu.

Dus dan heb je nu Musk die stokken in de wielen tracht te gooien, en laten we duidelijk zijn: niet uit altruïsme hoor, die Epstein files boeien hem even weinig als langs welke kant hij z'n g** afkuist. Hij doet het natuurlijk uit wrok... en wat ziet het volk? "Dit kamp tegen dat kamp"

Ik kan het niet beter zeggen dan George Carlin:

“Never underestimate the power of stupid people in large groups.”

of nog eentje:

“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-11 19:53
DropjesLover schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:58:
[...]

Daarbij bestaat Asperger niet meer, as geschrapt uit de DSM5. Valt nu onder het bredere Autisme Spectrum Stoornis, en Musk is definitely an ass...

Maar psychologische stoornissen zijn geen belemmeringen, Trump is een klassieke narcist, sociopaat en pathologische leugenaar. Houdt hem niet tegen...
Ik denk dat het gebruik van ketamine ook een grote rol speelt.. Autisme kan meespelen natuurlijk. Maar ik heb genoeg filmpjes gezien waarbij het lijkt alsof hij high is, trilt, gek loopt. Drugs maakt het brein kapot, relativeren kan hij niet meer. Zoals hij soms reageert heeft hij ook waanbeelden.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:25
P-Rock schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Wanneer een land een ander land verregaande sancties gaat opleggen, omdat ze het niet eens zijn met hoe dat land politiek bedrijft en recht uitoefent, dan is het geen partner meer maar een vijand.
Welke verregaande sancties tegen Nederland of de EU zie je dan? Dat vier rechters persoonlijk aangevallen worden is een nare streek, eentje die een grens overgaat en daarmee ook afstand creeert tussen landen.

Maar bij verregaande sancties heb je het over iets anders denk ik. Ik zou de handelstarieven daar eerder onder scharen.

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-11 01:16

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

DropjesLover schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:58:
[...]

Sociopathie is het meest risicovolle deel van trump. Eigenlijk zou niemand daarmee president mogen worden.
Zeker niet met een knop ter beschikking die het lot van ons allemaal kan bepalen...

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 08:27

Tijntje

Hello?!

Het moet niet gekker worden :)

https://www.newsweek.com/...k-over-trump-feud-2081887
De Russische politicus Dmitry Novikov, eerste plaatsvervangend voorzitter van de commissie Buitenlandse Zaken van de Doema, heeft tegenover het Russische persbureau TASS gezegd dat Rusland mogelijk politiek asiel zou kunnen bieden aan Elon Musk.

"Ik denk dat Musk een heel ander spel speelt, dus hij zal waarschijnlijk geen politiek asiel nodig hebben, maar als dat wel zo is, kan Rusland dat uiteraard bieden," aldus Novikov.

Musk en Trump – ogenschijnlijk politieke bondgenoten vanwege hun gedeelde wens om de overheidsuitgaven te verminderen – botsten op 5 juni publiekelijk via sociale media en in opmerkingen aan verslaggevers.

De oorsprong van het geschil ligt in de impact van Trumps 'One Big Beautiful Bill' op de Amerikaanse staatsschuld.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nou zo gek is het niet.

Musk is al tijden pro-Putin en pro-Rusland, daar maakt hij ook niet echt een geheim van ofzo. Het is ook bekend dat hij al jarenlang regelmatig belt met Putin persoonlijk.

Elon Musk has been in regular contact with Putin for two years, says report
Elon Musk, the world’s richest man who is now central to Donald Trump’s election campaign, has been in regular contact with Vladimir Putin for the past two years, according to a report in the US.

The Wall Street Journal, citing several in-post and former US, European and Russian officials, reported that the conversations between the two men ranged from the personal to the geopolitical and included a request from the Russian leader not to activate his Starlink ​​satellite internet service over Taiwan as a favour to the Chinese leader and Putin ally, Xi Jinping.
Nu weten we uiteraard niet tot in detail wat ze besproken hebben, maar ik vermoed dat het niet over de laatste damesmode in Moskou ging, en ook niet over dat Putin een Tesla wilde uitzoeken en advies zocht.

Misschien kan hij dan vriendjes worden met Snowden, die zit immers ook al wat jaartjes in Ruslan waar hij politiek asiel gevraagd heeft (en gekregen).

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

marapuru schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:49:
Het blijft mij aanvoelen als wederom een manier om zand in de ogen van het volk te strooien en af te leiden.
Een "normale" ruzie had best gepland kunnen zijn.

Maar met Epstein in de mix en een aanval op het liefdeskind van Trump (zijn big bill), geen kans.

• wildhagen
  • Niet online
Voor wie bang was dat de ruzie snel over zou zijn, blijkbaar niet.

Eerst lees je vanochtend Ruzie met Trump kost Musk 34 miljard dollar: telefoongesprek moet vete sussen
De Amerikaanse president Trump en techmiljardair Elon Musk zouden allebei bereid zijn om hun ruzie te sussen, melden Amerikaanse media. Toch is het de vraag hoe lang zo’n wapenstilstand blijft duren. Donderdagavond escaleerde een ruzie tussen de twee op sociale media totaal.
En dan lees je nu weer dat Trump weer een 180 graden draaikontje doet: Witte Huis op ochtend na grote ruzie: Donald Trump wil niet in gesprek met Elon Musk
De Amerikaanse president Donald Trump heeft geen behoefte aan een gesprek met Elon Musk. Eerder meldde nieuwssite Politico dat er een telefoongesprek gepland was om de ruzie tussen het tweetal bij te leggen, maar een bron in het Witte Huis ontkracht dat tegenover persbureau Reuters.
De popcorn kan dus nog altijd worden klaargezet voor meer vuurwerk.

Virussen? Scan ze hier!

• DropjesLover
Tuurlijk bieden ze dat aan, ze weten immers wat voor data hij gejat heeft...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
wildhagen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:52:

Eerst lees je vanochtend Ruzie met Trump kost Musk 34 miljard dollar: telefoongesprek moet vete sussen

[...]

En dan lees je nu weer dat Trump weer een 180 graden draaikontje doet: Witte Huis op ochtend na grote ruzie: Donald Trump wil niet in gesprek met Elon Musk

[...]

Of snel wat aandelen Tesla kopen als er maandag toch weer een knuffel plaatsvindt tussen Musk en Trump..

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nextware schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:21:
[...]

Of snel wat aandelen Tesla kopen als er maandag toch weer een knuffel plaatsvindt tussen Musk en Trump..
precies, dat zei ik vanochtend ook al. Er gaan een aantal miljardairs heel rijk worden na de Tesla dip (-14%) gisteren of later vandaag of maandag (zelfde scriptje als een paar weken geleden)

Musk zoekt heel langzaam de vredesduif al weer op:

''Tech mogul Elon Musk offered a modest sign of peace toward the White House late Thursday after an all-out social media war with his ally, President Trump.
The peace signal was small and came in the form of a reply to an X post by Bill Ackman, the CEO of Pershing Square and an ally of both men who has sought to cool tensions on the right on various issues before.

Musk posted the reply of “true” to a post by Ackman that said: “I support @realDonaldTrump and @elonmusk and they should make peace for the benefit of our great country. We are much stronger together than apart.”

https://thehill.com/homen...n-musk-offers-peace-sign/

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Yucon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:39:
[...]

Pedofilie is wel een hondenfluitje in die kringen.
Dat kan, maar Trump zal altijd onschuldig bevonden blijven door zijn aanhangers. AI, fakenews, clones. Zelfs bij camerabeelden zal het ontkend worden. Het is een cult. Realiteit doet er niet toe. Ze voelen dat Trump onschuldig is. Dus is hij onschuldig.

Dit dus.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

wildhagen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:43:
[...]
Nu weten we uiteraard niet tot in detail wat ze besproken hebben, maar ik vermoed dat het niet over de laatste damesmode in Moskou ging, en ook niet over dat Putin een Tesla wilde uitzoeken en advies zocht.
Er is door een klokkenluider gemeld dat tijdens de DOGE-style razzia van de National Labor Relations Board (NLRB) er blijkbaar (gepoogd is) data weg te sluisen naar Rusland: https://www.theregister.c.../whistleblower_nlrb_doge/

Geen hard bewijs, maar Rusland weet inmiddels wel hoe ze invloed kunnen krijgen op belangrijke Westerlingen. Ook Boris Johnson heeft al eens een bijzonder uitstapje gemaakt zonder dat zn beveiliging erbij was: https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-62068421

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-06-2025 15:47 ]

• wildhagen
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:43:
[...]

Er is door een klokkenluider gemeld dat tijdens de DOGE-style razzia van de National Labor Relations Board (NLRB) er blijkbaar (gepoogd is) data weg te sluisen naar Rusland: https://www.theregister.c.../whistleblower_nlrb_doge/
Gezien het pro-Putin/pro-Rusland standpunt van Musk zou me dat in het geheel niet verbazen. DOGE heeft zo ongeveer alle data van alle Amerikaanse burgers gedownload.

Een Rusland zal daar ongetwijfeld heel erg belangstelling voor hebben. Hun aanbod van een politiek asiel voor Musk zou in dat licht ook erg logisch zijn.

Zeker als je ook Snowden (die al politiek asiel in Rusland heeft gekregen) en zijn kennis hierin meeneemt is dit voor Rusland (potentieel) zeer waardevolle informatie.

Ben benieuwd of Musk dit aanbod aanneemt en inderdaad asiel in Rusland zal aanvragen.

Virussen? Scan ze hier!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:09
keuringsdienst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Een misbruik verzekering voor sommige kerken gaat niet bepalen hoe mensen stemmen, gelukkig maar.

@HEY_DUDE
Welke bewezen en veroordeelde pedofielen zouden dat dan zijn? Let op: "bewezen en veroordeelde".
Die mensen staan vnl. lokaal in de media en niet wereldwijd zoals trump. Dus een andere tak van sport.

[...]

Vandaar dat musk die knuppel in het hoenderhok gooide.
Juist om aandacht te vragen voor die epstein files.
Het kan soms raar lopen met lekken enzo. :)
Wikipedia: Roy Moore sexual misconduct allegations

Deze jongen was bijv. volledig endorsed door Trump.

Voor het strafrecht geldt bewezen en een hoog level van bewijs. Voor het kiezen op vertegenwoordiger zou ik de lat toch wat lager willen liggen. Als er te veel rook is moet je toch echt niet zo'n sujet endorsen als Trump.

• wildhagen
  • Niet online
Trump geeft nu iets meer uitleg over zijn oorlog met Musk:
Trump liet vrijdag aan nieuwszender CNN weten dat hij geen behoefte heeft aan een gesprek. „Nee. Ik ga voorlopig niet met hem praten, maar ik wens hem het beste’’, zei hij volgens de nieuwszender. „Ik denk niet eens aan Elon. Hij heeft een probleem. Die arme man heeft een probleem.”

Trump is zo klaar met Tesla-baas Elon Musk, dat hij volgens de krant The Wall Street Journal zijn rode Tesla wil verkopen of zelfs wil weggeven. De president kocht de auto eerder dit jaar om het bedrijf van zijn compagnon te promoten. Volgens de krant stond de bolide donderdagavond nog op de oprit van het Witte Huis geparkeerd.
En naast het eerder door @Tijntje genoemde aanbod van politiek asiel in Rusland voor Musk, om zich in te dekken tegen wraak-acties van Trump, zijn er nu meer Russen die Musk hulp aanbieden:
In Rusland zijn ze zich inmiddels ook gaan bemoeien met de ruzie tussen Trump en Musk. Zo reageerde de nationalistische senator Dmitri Rogozin gekscherend op X dat Musk ‘niet boos’ moest zijn. Rogozin stond ooit aan het hoofd van het Russische ruimtevaartprogramma. „Als je problemen hebt die in de VS niet op te lossen zijn, kom dan naar ons. Hier vind je betrouwbare vrienden en krijg je volledige vrijheid in je technische creativiteit.”

Voormalig president en voormalig premier Dmitri Medvedev biedt ook zijn hulp aan. „Wij willen best helpen bij het sluiten van een vredesakkoord tussen D en E. We accepteren betalingen in Starlink-aandelen. Niet vechten jongens!”, schreef hij op X.
Bron en meer info: Trump wil na ruzie zijn Tesla verkopen, Rusland verwelkomt Musk juist: ‘Hier vind je betrouwbare vrienden’

Ik heb een nieuwe lading popcorn in bestelling staan iig. Ze worden qua tijd nu ongeveer wakker in het oosten van de VS, dus ik ben benieuwd welke verbale kogels weer afgevuurd zullen worden op UnTruthSocial en X.

Virussen? Scan ze hier!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:48:
[...]
Wikipedia: Roy Moore sexual misconduct allegations

Deze jongen was bijv. volledig endorsed door Trump.

Voor het strafrecht geldt bewezen en een hoog level van bewijs. Voor het kiezen op vertegenwoordiger zou ik de lat toch wat lager willen liggen. Als er te veel rook is moet je toch echt niet zo'n sujet endorsen als Trump.
N=1, niet bewezen en geen veroordeling.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

• HEY_DUDE
keuringsdienst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:49:
[...]

N=1, niet bewezen en geen veroordeling.
Matt Gaetz is lang de hand boven het hoofd gehouden (n=2). Wellicht herinner ik me nog een paar zal het aanvullen voor je.

• wildhagen
  • Niet online
Trump heeft weer "briljante" ideeën om de inflatie weer verder op te laten lopen:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft vrijdag flink uitgehaald naar de centrale bank. Hij wil dat de rente met een procentpunt wordt verlaagd.

Trump herhaalde zijn standpunt dat voorzitter Jerome Powell van de Federal Reserve (Fed) te traag is geweest. "Europa heeft 10 renteverlagingen gehad, wij geen enkele. Ondanks dat doet ons land het geweldig. Ga voor een vol punt", schreef de president op Truth Social.

Centrale banken beperken renteveranderingen meestal tot een kwart procentpunt. Trump zei dat de Fed de rente altijd weer kan verhogen als verlagingen tot inflatie zouden leiden.
Bron: https://www.nu.nl/economi...centpunt-te-verlagen.html

Virussen? Scan ze hier!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Trump plans to sell the red Tesla he got in a show of support for Elon Musk, a White House official said. In March, Trump and Musk inspected various Tesla models that were brought to the White House after Tesla, Musk’s electric vehicle company, faced backlash over the billionaire’s role in the Trump administration. Trump eventually settled on a bright red Model S, which has been parked on West Executive Avenue at the White House. But now, after a remarkable public feud, the president plans to sell the car, the official said.
Bron: NY Times.

Dat zal Elon leren! Het is zo kinderachtig :X

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Mog schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:39:
[...]

Bron: NY Times.

Dat zal Elon leren! Het is zo kinderachtig :X
Het gedrag is van beide zijdes extreem kinderachtig ... Musk met zn domme geroeptoeter over Epstein files, wat vermoedelijk gewoon het bewust gebruiken van ongegronde complottheorie-roddels om anderen te beschadigen... dat nu Trump er zelf door geslachtoffert wordt door iets dat die voorheen zelf graag deed maakt het niet opeens een goed iets ....

Tevens verhuld het wat veel belangrijkers en dat is een evaluatie van de effectiviteit en mogelijk enorm schadelijke gevolgen van de enorme vrijbrief om op illegale wijze in de federale Overheid in te grijoen en gegevens te verzamelen, die DOGE kreeg en waarvan nu niet duidelijk is wat er verder mee gedaan gaat worden

Tevens is er een blijvend problem hoe grot de nvloed van bepaalde commerciele private sponsoren aan de Trump campagne en het Trump-bedrijf ... op de amerikaanse overheid.
Dat is veel belangrijker dan de kinderachtige feud... al is de kans groot dat de Media zich vervolgens enkel op de 'makkelijkere' clickbait achtige headlines richt en niet op een goede analyse van de échte achterliggende grotere problemen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Salvatron schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 11:23:
Musk schijnt asperger te hebben, misschien dat dat nog iets te maken heeft met zijn aparte gedrag? Hij is een beetje sociaal awkward, heeft weinig empathie en snapt andere mensen niet zo goed.

https://www.psychologie.n...et-syndroom-van-asperger/
Kan wezen maar dat is geen excuus.

Ik heb ook sociale moeilijkheden en wellicht ook een vorm van autisme (of ADHD waarvan het beeld wat meer bij mij past, beiden gaan sowieso heel vaak samen). Ik ben echter geen nazi of gewoon een lul. Ik besteed veel tijd aan het compenseren van de dingen waar ik problemen mee heb. Omdat ik vind dat dat mijn verantwoordelijkheid is. Zelfs als je mensen niet goed kan feelen, kan je alsnog rationeel nadenken over hoe de dingen die je doet bij hen kunnen overkomen.

Hoog functionerende autisten hebben die mogelijkehid gewoon. Ik vind het meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Llopigat op 06-06-2025 18:33 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Llopigat schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:29:
[...]

Kan wezen maar dat is geen excuus.

Ik heb ook sociale moeilijkheden en wellicht ook een vorm van autisme (of ADHD waarvan het beeld wat meer bij mij past, beiden gaan sowieso heel vaak samen). Ik ben echter geen nazi of gewoon een lul. Ik besteed veel tijd aan het compenseren van de dingen waar ik problemen mee heb. Omdat ik vind dat dat mijn verantwoordelijkheid is. Zelfs als je mensen niet goed kan feelen, kan je alsnog rationeel nadenken over hoe de dingen die je doet bij hen kunnen overkomen.

Hoog functionerende autisten hebben die mogelijkehid gewoon. Ik vind het meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen.
Musk heeft zelf geclaimd Asperger te hebben zonder ooit met enig bewijs te komen dat hij een officiële diagnose heeft. Gezien zijn gedrag vermoed ik meer dat hij de claim maakte als goedkoop excuus, zoals helaas wel meer antisociale eikels doen. Daarmee berokkenen zij mensen die het echt hebben, met een officiële diagnose, heel veel schade.

Het enige wat amusant is, is dat doen alsof je een ziekte hebt om er zelf beter van te worden ook een psychiatrische stoornis is: Wikipedia: Factitious disorder imposed on self

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

3raser schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:07:
[...]

Musk heeft andere plannen zo te zien. ;)
[Afbeelding]

Vooral heel dom dat hij blijkbaar nu in eens een grote groep onvertegenwoordigde Amerikanen ziet. Dat was voorheen niet belangrijk blijkbaar.
Dat kan ook goed worden gebruikt om stemmers van de Democraten af te snoepen, zodat Trump de volgende verkiezingen alsnog wint. Daarna steekt Musk gewoon een figuratieve dolk in de rug van de mensen die op hem stemden.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:06
Amphiebietje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:58:
[...]

Dat kan ook goed worden gebruikt om stemmers van de Democraten af te snoepen, zodat Trump de volgende verkiezingen alsnog wint. Daarna steekt Musk gewoon een figuratieve dolk in de rug van de mensen die op hem stemden.
Een derde termijn voor Trump?

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

P-Rock schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:04:
[...]

Een derde termijn voor Trump?
Die wilt hij toch zo graag? Dat het van de wet niet mag, is geen belemmering voor autocraten.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Amphiebietje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:54:
[...]
Musk heeft zelf geclaimd Asperger te hebben zonder ooit met enig bewijs te komen dat hij een officiële diagnose heeft.
Op zich zit daar wel een stuk zelfherkenning in :+. De naam Asperger is afgeschaft omdat de naamgever ervan een enorme Nazi was. Als in een letterlijke nazi tijdens de oorlog. Ze gebruikten zijn definitie om mensen met autisme te scheiden in een groep die naar de gaskamers ging :'( :(

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Llopigat schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:08:
[...]

Op zich zit daar wel een stuk zelfherkenning in :+. De naam Asperger is afgeschaft omdat de naamgever ervan een enorme Nazi was. Als in een letterlijke nazi tijdens de oorlog. Ze gebruikten zijn definitie om mensen met autisme te scheiden in een groep die naar de gaskamers mocht :'( :(
offtopic:
Heel veel mensen in Nazi Duitsland waren lid van de politieke partij (het was vaak al verdacht als je weigerde lid te zijn). Als ik sommige van de nogal naïeve Amerikaanse argumentatie lees over het hoe en wat, dan denk ik vooral dat sommige mensen zich niet realiseren dat proberen iedereen te redden er waarschijnlijk voor had gezorgd dat Hans Asperger zelf in een kamp was beland samen met iedereen in zijn kliniek. Enkelen redden of iedereen is een keuze die soms helaas bestaat uit voor het eerste kiezen als het tweede te hoge risico's met zich meebrengt, zoals collectief opgepakt en gestraft te worden... ;(

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Gedeporteerde immigranten zitten samen met ICE medewerkers vast in container op het vliegveld van Djibouti en iedereen begint ziek te worden:

https://www.theguardian.c.../06/migrants-djibouti-ice

...want de deportatie is stop gezet door een rechter en dat wordt door de regering Trump gebruikt om iedereen in slechte omstandigheden te laten zitten in plaats van ze terug te halen. :-(

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:06
Amphiebietje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:24:
Gedeporteerde immigranten zitten samen met ICE medewerkers vast in container op het vliegveld van Djibouti en iedereen begint ziek te worden:

...want de deportatie is stop gezet door een rechter en dat wordt door de regering Trump gebruikt om iedereen in slechte omstandigheden te laten zitten in plaats van ze terug te halen. :-(
Vervelend voor de migranten, maar ik heb geen enkele medelijden met de Gestapo-leden van ICE.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:04
Amphiebietje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:24:

In de oorspronkelijke uitspraak stond dat de overheid zelf mocht bepalen wat ze zouden doen met de immigranten .. ze mochten terugkeren naar de US .. of ergens anders heen .... Als ze maar onder controle van de US blijven. Dus als het zo zwaar is voor de ICE medewerkers .. haal ze dan maar terug naar de US.

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:58
wildhagen schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:52:

[...]

[...]

Nu Musk opstaat tegen Trumps megawet, durven Republikeinse senatoren dat ook: ‘Deze wet is big, maar niet beautiful’

https://www.volkskrant.nl...-niet-beautiful~b3713860/

Het lijkt erop dat hij in ieder geval wat beweging weet te veroorzaken. Of ze ook tegen durven te stemmen is nog een tweede, maar verschillende Republikeinse senatoren durven nu in ieder geval openlijk toe te geven dat ze de big beautiful bill niet zo big én beautiful vinden.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:29:
[...]
Matt Gaetz is lang de hand boven het hoofd gehouden (n=2). Wellicht herinner ik me nog een paar zal het aanvullen voor je.
Op een bevolking van 350.000.000 mensen schieten 0,0 bewezen en veroordeelde criminelen niet echt op.
De 2 twijfelgevallen tel ik even niet mee, logisch zonder bewezen feiten en zonder veroordeling.

• HEY_DUDE
keuringsdienst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:24:
[...]

Op een bevolking van 350.000.000 mensen schieten 0,0 bewezen en veroordeelde criminelen niet echt op.
De 2 twijfelgevallen tel ik even niet mee, logisch zonder bewezen feiten en zonder veroordeling.
Nou ja een rapport van het congres telt natuurlijk niet. Je wil hardcore bewijs ik snap het.

• duvekot
Ondertussen in El Salvador ...

Abrego Garcia to return to US to face charges

Dus ze kunnen hem nu wel "opeens" terug halen ...
The Trump administration has moved to return Kilmar Abrego Garcia from imprisonment in a Salvadoran facility in order to file a criminal case against him with charges stemming from a 2022 traffic stop in Tennessee, an attorney for Abrego Garcia told The Hill.
Ze hebben dus blijkbaar een oude aanklacht weten te vinden ...
A two-count indictment, which was filed under seal in federal court in Tennessee last month and unsealed Friday, alleges Abrego Garcia, 29, participated in a yearslong conspiracy to haul undocumented migrants from Texas to the interior of the country.
Bijzonder dat ze dat nu pas gevonden hebben ...
Abrego-Garica is alleged to have participated in more than 100 such trips, according to the indictment. Among those allegedly transported were members of the Salvadoran gang MS-13, sources familiar with the investigation said.
Toch wel weer bijzonder
"From the beginning, this case has made one thing painfully clear: The government had the power to bring him back at any time. Instead, they chose to play games with the court and with a man's life," said attorney Simon Sandoval-Moshenberg. "We're not just fighting for Kilmar -- we're fighting to ensure due process rights are protected for everyone. Because tomorrow, this could be any one of us -- if we let power go unchecked, if we ignore our Constitution."
Ik ben weer benieuwd hoe dit nu weer verder zich gaat ontwikkelen ...

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:28:
[...]
Nou ja een rapport van het congres telt natuurlijk niet. Je wil hardcore bewijs ik snap het.
Het gaat er niet om wat ik wil maar een veroordeling voor een rechter maakt het wel een bewezen feit.
Tot dat moment is het alleen van horen zeggen. Dit had ik ook netjes omschreven in mijn eerste reacties.

• HEY_DUDE
keuringsdienst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:31:
[...]

Het gaat er niet om wat ik wil maar een veroordeling voor een rechter maakt het wel een bewezen feit.
Tot dat moment is het alleen van horen zeggen. Dit had ik ook netjes omschreven in mijn eerste reacties.
Betekent nog niet dat je er als partij achter moet blijven staan of dat het een goed idee is om er op te stemmen. Van Matt Gaetz was al zoveel ellende bekend terwijl de partij erachter blijft staan.

Ik zie dit frame vaker aan de rechterzijde. Het is niet strafbaar dus ok, het is wel strafbaar maar hij heeft het niet gedaan en het is dus ok. Het is wel strafbaar maar hij is nog niet veroordeeld dus er is niets aan de hand etc. etc.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:35:
[...]
Betekent nog niet dat je er als partij achter moet blijven staan of dat het een goed idee is om er op te stemmen. Van Matt Gaetz was al zoveel ellende bekend terwijl de partij erachter blijft staan.

Ik zie dit frame vaker aan de rechterzijde. Het is niet strafbaar dus ok, het is wel strafbaar maar hij heeft het niet gedaan en het is dus ok. Het is wel strafbaar maar hij is nog niet veroordeeld dus er is niets aan de hand etc. etc.
Logisch, tot een veroordeling is het twijfelachtig of iemand iets wel of niet heeft gedaan.
Vandaar de voorwaarden voor bewezen of veroordeling, dan weet iedereen hoe het zit.

• HEY_DUDE
keuringsdienst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:38:
[...]

Logisch, tot een veroordeling is het twijfelachtig of iemand iets wel of niet heeft gedaan.
Vandaar de voorwaarden voor bewezen of veroordeling, dan weet iedereen hoe het zit.
Een veroordeling is nodig om iemand op te sluiten of te executeren in de V.S. Een veroordeling is niet nodig om een oordeel te hebben over iemands handelen. Maar we dwalen af.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:41:
[...]
Een veroordeling is nodig om iemand op te sluiten of te executeren in de V.S. Een veroordeling is niet nodig om een oordeel te hebben over iemands handelen. Maar we dwalen af.
Bewezen mag ook maar dat blijkt ook nergens uit. Dus blijft het twijfelachtig of deze mensen schuldig zijn.

• HEY_DUDE
keuringsdienst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:42:
[...]

Bewezen mag ook maar dat blijkt ook nergens uit. Dus blijft het twijfelachtig of deze mensen schuldig zijn.
Ik zou zeggen vel zelf een oordeel.

https://ethics.house.gov/...4/12/Committee-Report.pdf

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

*knip* s.v.p. niet de ander zo wegzetten, maak s.v.p. alleen een topic report aan als je dit vind.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 09-06-2025 00:36 ]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:28

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:We zetten hier een punt achter de discussie over wanneer je een oordeel over iemand kan vellen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04

ManiacsHouse

Scheisse!

En dan krijg je dus dit..

Proud Boys eisen 100 miljoen dollar na vervolging voor Capitool-bestorming
https://www.nu.nl/buitenl...-capitool-bestorming.html
Vier leiders van de extreemrechtse groep Proud Boys hebben het Amerikaanse ministerie van Justitie aangeklaagd. Ze beweren dat hun grondwettelijke rechten zijn geschonden tijdens hun vervolging voor de bestorming van het Capitool in januari 2021.
Gratie betekent nog niet dat je onschuldig bent of dat een vervolging niet mocht...
Maar ja maak dat die Nazi/Rednecks/Village People/whatever maar eens wijs.
Blijkbaar zien ze zich als onschuldig en/of onschendbaar. Maar ja is ook weer niet zo gek als je ziet waar hun oranje ophitser allemaal mee wegkwam en komt.

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-06-2025 11:25 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
AP wordt weer geblokkeerd in hun toegang tot o.a. het Witte Huis:

https://edition.cnn.com/2...associated-press-continue
A federal appeals court will allow the White House to exclude the Associated Press from access to the Oval Office, Mar-a-Lago and Air Force One if it chooses, according to a new court order in the ongoing legal battle over press access.

The decision hangs on a court finding that some White House spaces are not open to the broader public or large groups of press, and so the White House can choose which journalists it chooses to admit.
Wat het gerechtshof mist is dat de journalistiek geen "broader public" is, maar een instituut om de mensen die er werken verantwoordelijk te houden voor hun acties.

Dat zit wel Schnorr.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Abrego Garcia terug in Amerika (NOS)
De Salvadoraan Kilmar Abrego Garcia (29), die onrechtmatig vanuit de VS werd uitgezet naar een beruchte gevangenis in El Salvador, is aangekomen in Amerika om daar strafrechtelijk te worden vervolgd. Dat meldt ABC News.

Volgens de zender wordt hij beschuldigd van het vervoeren van illegale migranten naar de VS. Zijn overplaatsing zou het gevolg zijn van diplomatieke gesprekken tussen de VS en El Salvador.

Abrego Garcia werd in maart als gevolg van het harde uitzettingsbeleid van president Trump samen met 200 anderen gedeporteerd. Kort daarna bleek dat er een "administratieve fout" was gemaakt en dat zijn uitzetting onterecht was.
https://nos.nl/teletekst/132 (tijdelijke TT link ivm nog geen vol artikel)

Quote gefixt. Graag de volgende keer wat meer moeite in het citeren steken.

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 07-06-2025 17:34 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04

ManiacsHouse

Scheisse!

keuringsdienst schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 00:57:
Abrego Garcia terug in Amerika (NOS)

[...]

https://nos.nl/teletekst/132 (tijdelijke TT link ivm nog geen vol artikel)
Wait whut... Nu is er een aanklacht tegen hem en halen ze hem wel terug? Nu kan het ineens wel?

[ Voor 53% gewijzigd door NMH op 07-06-2025 17:35 ]

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:58
Belangrijk nieuws bij de NOS:
Amerikaanse media melden ook dat Trump van plan is om de rode Tesla die hij van Musk kocht van de hand te doen.
https://nos.nl/artikel/25...vens-miljoenen-amerikanen

Oh ja, het artikel vermeldt ook dat DOGE van het Hooggerechtshof toegang krijgt tot gegevens van de SSA, die pensioenen en uitkeringen uitbetaalt en burgerservicenummers uitgeeft. Oftewel de organisatie bij uitstek die op een goudmijn aan informatie zit over de meest kwetsbare personen om de Amerikaanse samenleving. Wat kan er nu mis gaan als je dat even koppelt aan alle data die Musk al gestolen heeft, zou je zeggen.

Maar fijn van die tesla die te koop komt, NOS.

oeps verkeerde topic, mods gevraagd om post te verplaatsen dank @defiant

[ Voor 6% gewijzigd door Compuchip87 op 07-06-2025 12:39 ]

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 10-11 07:34

Plasma_Wolf

Student

Performative bullshit. Ze denken dat de ontvoering en opsluiting zo negatief zijn geworden dat ze nu het rechtmatige proces toch moeten doorlopen.

Hij wordt nu aangeklaagd voor mensensmokkel. Ze moesten toch iets bedenken. Dit hele process gaat nu gebruikt worden om aan Amerika te laten zien 'wat voor een terrorist hij is'.

Hopelijk krijgt het nu de aandacht in de vorm van nieuwe protesten, met daarbij aandacht voor alle anderen die nog steeds vast zitten.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38
Bogus rechtzaken voor de bühne zou weer een nieuw stapje zijn richting een authoritaire rechtsstaat.

Tot nu toe leek de rechterlijke macht nog wel een beetje onafhankelijk te opereren. Benieuwd of dat stand houdt.

Zodra Trump et al rechtzaken op bestelling kunnen aanvragen met vooraf bepaalde uitkomst….. dan zit je akelig dicht op het niveau van Rusland.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:47
OP de taal na zit het beleid al bijna op dat niveau toch. Allemaal buigen voor de grote oranje leider. Het is dat er nog niet zo veel uit ramen vallen

[ Voor 19% gewijzigd door Bvanham op 07-06-2025 09:04 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ice is echt de Gestapo van Trump aan het worden, nu spelen ze voor oproerpolitie om demonstranten aan te pakken die protesteerden tegen hun razzia's:

https://www.theguardian.c...les-ice-raids-immigration
The protest only grew as the afternoon wore on. By 6pm local time, hundreds of people assembled around the federal building in downtown Los Angeles, where those taken into custody during the raids are being held.

Earlier in the day, armed agents clad in heavy protective and tactical gear, including some who wore gas masks, could be seen on video and through aerial footage pushing individuals and trying to corral large groups that congregated to challenge the raids.

Smoke grenades were reportedly thrown near the crowds and pepper spray was used as the federal officers attempted to clear the area. As the demonstrations continued into the evening, videos showed officers firing less-lethal weapons toward protestors.
Het is tijd dat iemand een jurist goed naar de opdracht van Ice laat kijken en op basis daarvan hen aanklagen als ze dingen doen die buiten hun opdracht vallen.

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

DOGE mag gegevens Amerikanen inzien (NOS)
De Amerikaanse taskforce DOGE krijgt toegang tot de systemen van de federale uitkeringsdienst SSA. DOGE is opgericht om te bezuinigen op de uitgaven van de overheid in de Verenigde Staten.

Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft toestemming gegeven om de systemen te gebruiken. Persoonlijke gegevens van miljoenen Amerikanen worden bewaard op de servers van SSA. Een lagere rechter had DOGE eerder de toegang geweigerd uit angst voor privacyschendingen.

De Trump-regering stelt dat DOGE deze gegevens nodig heeft om verspilling binnen de federale overheid aan te pakken. De dienst werd eerder geleid door techmiljardair Elon Musk.
https://nos.nl/teletekst/127
Tijdelijke NOS TT link (ivm nog geen vol artikel)

Dit kan grote gevolgen gaan hebben voor miljoenen kwetsbare mensen in de VS.

De uitkeringsdienst SSA is een afkorting voor de Social Security Administration, een Amerikaanse overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor het uitbetalen van sociale zekerheidsuitkeringen, waaronder pensioenen en invaliditeituitkeringen.

De SSA gaat over de uitkeringen waar jaarlijks een bedrag van ongeveer anderhalf biljoen dollar mee is gemoeid.

Quote gefatsoeneerd.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 07-06-2025 17:40 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Republikeins Congreslid in opspraak nadat ze zich afvraagt of niet-Christelijke gebeden moeten worden verboden in gebouw Congres:

https://www.theguardian.c...er-republican-mary-miller

Natuurlijk wist ze ook het verschil niet tussen een Sikh en een Moslim, dus betichte ze de eerste ervan het tweede te zijn.
Nu afwachten wanneer Trump met een Executive Order komt om niet-Christenen te verbieden te bidden in Amerikaanse overheidsgebouwen...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Iran gebruikt wijd open deur geleverd door Trump's inreisverbod om VS "racistisch" te noemen:

https://www.theguardian.c...o-muslims-over-travel-ban

Echter, ik vraag mij af of hier wellicht niet ook een cynisch aspect in zit om de in de VS vertoevende Iraanse diaspora onder aandacht te brengen van Trump, zodat hij ze uitzet terug richting Iran:
The US is home to the largest Iranian community outside Iran. According to figures from Tehran’s foreign ministry, in 2020 there were about 1.5 million Iranians in the US.
Zo kan je namelijk als pseudo-democratisch totalitair regime heel makkelijk er voor zorgen dat je mensen in handen krijgt die dingen zeggen die je zelf strafbaar vindt...

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Amphiebietje schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:54:

Musk heeft zelf geclaimd Asperger te hebben zonder ooit met enig bewijs te komen dat hij een officiële diagnose heeft. Gezien zijn gedrag vermoed ik meer dat hij de claim maakte als goedkoop excuus, ...
Als hij echt ballen had zou hij zijn vermeende drugsgebruik,gebruiken als smoes voor zijn gedrag.
Dat is wellicht begonnen als medicatie in het kader van zijn asperger en uitgegroeid tot recreatief gebruik van (andere) middelen.

Volgens mij is/heeft 1% van de populatie autisme (in welke vorm of mate dan ook), en zijn er veel meer drugsgebruikers (zeker als je alcohol meerekent). Overlast door autisten zie je echter veel minder in de media tenzij ze zich in de foute plek in de maatschappij bevinden.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

W1ck1e schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:51:
[...]

Als hij echt ballen had zou hij zijn vermeende drugsgebruik,gebruiken als smoes voor zijn gedrag.
Dat is wellicht begonnen als medicatie in het kader van zijn asperger en uitgegroeid tot recreatief gebruik van (andere) middelen.

Volgens mij is/heeft 1% van de populatie autisme (in welke vorm of mate dan ook), en zijn er veel meer drugsgebruikers (zeker als je alcohol meerekent). Overlast door autisten zie je echter veel minder in de media tenzij ze zich in de foute plek in de maatschappij bevinden.
Autisten hebben een hogere kans slachtoffer te worden van een misdrijf, niet een hogere kans op daderschap.
Dat in NL er relatief vaak daders worden gediagnosticeerd met een autistische stoornis wijt ik meer aan dat in NL diagnoses gestapeld worden (d.w.z. een foute diagnose kan niet worden vervangen door een correcte diagnose), en soms krijg je dus stapelingen van diagnoses die volgens de DSM mutueel exclusief horen te zijn... :X

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik begin toch wel vreemde reacties te zien bij Amerikanen die door Trump's beleid financieel in de knauw komen te zitten. In plaats van de schuld te leggen bij het beleid van Trump of toe te geven dat ze zuiniger aan moeten doen externaliseren ze de schuld naar bedrijven wiens producten nu te duur aan zijn geworden ("X had dit niet moeten produceren want ik kan het niet aanschaffen") 8)7 . "Fake till you make it" lijkt een behoorlijke drug te zijn.

• W1ck1e
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:18:

Autisten hebben een hogere kans slachtoffer te worden van een misdrijf, niet een hogere kans op daderschap.
Dat in NL er relatief vaak daders worden gediagnosticeerd met een autistische stoornis wijt ik meer aan dat in NL diagnoses gestapeld worden (d.w.z. een foute diagnose kan niet worden vervangen door een correcte diagnose), en soms krijg je dus stapelingen van diagnoses die volgens de DSM mutueel exclusief horen te zijn... :X
Aangezien autisme in allerlei vormen en mate(n) bestaat, waarom zou ik ;) een hogere kans hebben om slachtoffer te worden van een misdrijf ?

Maar mijn punt was dat volgens mij "autisten" minder overlast geven dan "drugsgebruikers"

In gesprekken naar aanleiding van mijn diagnose heb ik trouwens geleerd dat er bij mij sprake is van comorbiditeiten: een combinatie van stoornissen. Gelukkig is crimineel gedrag daar geen van.

• W1ck1e
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:26:
Ik begin toch wel vreemde reacties te zien bij Amerikanen die door Trump's beleid financieel in de knauw komen te zitten. In plaats van de schuld te leggen bij het beleid van Trump of toe te geven dat ze zuiniger aan moeten doen externaliseren ze de schuld naar bedrijven wiens producten nu te duur aan zijn geworden ("X had dit niet moeten produceren want ik kan het niet aanschaffen") 8)7 . "Fake till you make it" lijkt een behoorlijke drug te zijn.
Op zich, wanneer je als Amerikaans kiesgerechtigde op Harris hebt gestemd heb je wellicht wel een goede reden om de schuld bij (het beleid van) Trump te leggen. Anders moet je eerst naar jezelf kijken.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Compuchip87 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:43:
Nu Musk opstaat tegen Trumps megawet, durven Republikeinse senatoren dat ook: ‘Deze wet is big, maar niet beautiful’

https://www.volkskrant.nl...-niet-beautiful~b3713860/

Het lijkt erop dat hij in ieder geval wat beweging weet te veroorzaken. Of ze ook tegen durven te stemmen is nog een tweede, maar verschillende Republikeinse senatoren durven nu in ieder geval openlijk toe te geven dat ze de big beautiful bill niet zo big én beautiful vinden.
De OBBBA had al weggestemd kunnen zijn als er niet 3 democratische stoelen vacant waren.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:57

Player1S

Probably out in the dark

ManiacsHouse schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:56:
En dan krijg je dus dit..

Proud Boys eisen 100 miljoen dollar na vervolging voor Capitool-bestorming
https://www.nu.nl/buitenl...-capitool-bestorming.html

[...]

Gratie betekent nog niet dat je onschuldig bent of dat een vervolging niet mocht...
Maar ja maak dat die Nazi/Rednecks/Village People/whatever maar eens wijs.
Blijkbaar zien ze zich als onschuldig en/of onschendbaar. Maar ja is ook weer niet zo gek als je ziet waar hun ophitsers allemaal mee wegkwam en komt.
De nabestaanden van domestic terrorist Ashley Babbitt hebben ook miljoenen gekregen omdat de dictator vond dat ze moesten settelen. Wat dus gewoon voor het geëiste bedrag werd. Dus ik vrees dat deze terroristen ook “gewoon” $100 miljoen bijgeschreven gaan krijgen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

W1ck1e schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Aangezien autisme in allerlei vormen en mate(n) bestaat, waarom zou ik ;) een hogere kans hebben om slachtoffer te worden van een misdrijf ?
Omdat zo ongeveer het belangrijkste kenmerk van alle autistische stoornissen is dat je sociale cues niet correct kan aflezen, en daar kunnen kwaadwillenden gebruik van maken. Als je wat hoger functioneert, kan je jezelf leren dat soort slechte personen anders te herkennen, maar dat is helaas niet voor alle autisten weggelegd.
Maar mijn punt was dat volgens mij "autisten" minder overlast geven dan "drugsgebruikers"
Meestal wel, ja, en als er wat fout gaat, is dat meestal een gevolg van niet begrijpen hoe bepaalde soorten sociaal gedrag werken. Een amusant voorbeeld dat mij ooit is verteld was een autistische man van rondom de veertig die op gesprek moest komen bij de ambulante dienst wegens het naar huis volgen van zijn begeleidster, die tijdens het gesprek uitermate geschokt was toen hem werd uitgelegd hoe het verkeerd geinterpreteerd had kunnen worden (hij wilde alleen weten hoe haar huis er uit zag). :D

Terugkomend op Musk, ik ben het met je eens dat het waarschijnlijker is dat zijn drugsgebruik nogal samenhangt met zijn gedrag, maar ik denk dat zijn claim autistisch te zijn niet door een officiële diagnose zou worden bevestigd, daarvoor lijkt hij op sociaal vlak toch wat te behendig te zijn.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

W1ck1e schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Op zich, wanneer je als Amerikaans kiesgerechtigde op Harris hebt gestemd heb je wellicht wel een goede reden om de schuld bij (het beleid van) Trump te leggen. Anders moet je eerst naar jezelf kijken.
Ja, maar geen van beiden lijken bij sommige mensen te gebeuren, alsof de mogelijke sociale afgang van moeten toegeven dat het financieel niet zo goed gaat zo zwaar is dat ze in plaats daarvan hun onvrede op anderen gaan projecteren.

• W1ck1e
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:28:
...

Terugkomend op Musk, ik ben het met je eens dat het waarschijnlijker is dat zijn drugsgebruik nogal samenhangt met zijn gedrag, maar ik denk dat zijn claim autistisch te zijn niet door een officiële diagnose zou worden bevestigd, daarvoor lijkt hij op sociaal vlak toch wat te behendig te zijn.
Ik denk dat je een te zwart wit beeld hebt bij autisme en asperger. Als je er een kent dan ken je er een.

• SimonBR39
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:05
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:33:
Ice is echt de Gestapo van Trump aan het worden, nu spelen ze voor oproerpolitie om demonstranten aan te pakken die protesteerden tegen hun razzia's:

https://www.theguardian.c...les-ice-raids-immigration

[...]

Het is tijd dat iemand een jurist goed naar de opdracht van Ice laat kijken en op basis daarvan hen aanklagen als ze dingen doen die buiten hun opdracht vallen.
Ik denk dat je niet aan die vergelijking ontkomt. Per toeval kwam ik op Reddit r/ICE_Raids tegen. Oorlog is vreselijk, maar militairen (anders kan je het niet noemen) zo tegen je eigen bevolking opzetten... Dat je er aan meewerkt. Ken de geschiedenis, ik weet het, maar wel bizar om te zien. Mag internationaal w.m.b. wel wat van worden gezegd.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

W1ck1e schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:42:
[...]

Ik denk dat je een te zwart wit beeld hebt bij autisme en asperger. Als je er een kent dan ken je er een.
Of wellicht dat ik genoeg mensen ken en heb gekend die het wel hebben, ook in professionele kring (aangezien ik bij een bedrijf werk waar we ze geregeld over de vloer krijgen), om te kunnen zien dat het bijna altijd tot serieuze belemmeringen op bepaalde vlakken leidt (en sommigen hebben dat ook niet door wegens gebrekkig zelfinzicht). Ja, je hebt autisten die juist door hun autisme een grote sociale kring hebben. Ook daar zie je dat bepaalde dingen gewoon niet werken, maar "wat niet kent, wat niet weet" is best vaak een voordeel. ;)

Maar zonder echte diagnose kan iedereen claimen dat ze het hebben, aangezien autisme nu eenmaal in het (zeer brede) spectrum van menselijke gedragingen valt, en iedereen wel een beetje van van de kenmerken van een autist heeft. Net zoals iedereen wel een beetje van de kenmerken van een pathologisch narcist heeft, trouwens. Je kan pas een diagnose krijgen voor een van beiden (of beiden) als je statistisch gezien boven een bepaalde score komt voor specifieke kenmerken - net zoals voor alles beschreven in de DSM trouwens.

Extra bijkomend probleem bij Musk is dat sommigen de man bijna verafgoden, en dan is het beduidend moeilijker afstand te kunnen nemen van zaken die Musk claimt maar die niet noodzakelijkerwijs waar zijn, zeker niet zonder bijkomend bewijs.

Affijn, ik ga deze discussie hier afkappen. Als jij graag gelooft dat een persoon die geregeld samenzweringstheoriën en andere bewijsbaar onware zaken roeptoetert via Twitter en elders geheel de waarheid vertelt als hij claimt autistisch te zijn, dan doe jij dat maar. Persoonlijk denk ik dat diezelfde persoon graag uitermate opportunistisch te werk gaat waarbij hij regelrechte manipulatie van mensen en feiten niet schuwt - zie beurskoersen Tesla, businessdeals, zijn familievetes, white nationalism, en een sliert andere zaken - d.w.z. hij liegt behoorlijk vaak.

[ Voor 14% gewijzigd door Amphiebietje op 07-06-2025 19:24 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:07:
...

Affijn, ik ga deze discussie hier afkappen. Als jij graag gelooft dat een persoon die geregeld samenzweringstheoriën en andere bewijsbaar onware zaken roeptoetert via Twitter en elders geheel de waarheid vertelt als hij claimt autistisch te zijn, dan doe jij dat maar. Persoonlijk denk ik dat diezelfde persoon graag uitermate opportunistisch te werk gaat waarbij hij regelrechte manipulatie van mensen en feiten niet schuwt - zie beurskoersen Tesla, businessdeals, zijn familievetes, white nationalism, en een sliert andere zaken - d.w.z. hij liegt behoorlijk vaak.
Ik geef volgens mij nergens aan dat ik geloof dat Musk op het spectrum zit.
Mijn punt is echter dat zijn gedrag meer te maken heeft met drugsgebruik en niet met zijn eventuele autisme.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

W1ck1e schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:14:
[...]

Ik geef volgens mij nergens aan dat ik geloof dat Musk op het spectrum zit.
Dan begrijp ik je opmerking van 12.42 uur niet.
Mijn punt is echter dat zijn gedrag meer te maken heeft met drugsgebruik en niet met zijn eventuele autisme.
En daar zijn we het over eens.

• W1ck1e
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:11:
...

Dan begrijp ik je opmerking van 12.42 uur niet.
...
Dat kan. Ik bedoelde dat veel autisten verschillen, ze zijn niet allemaal gelijk. En er is variatie in de mate waar in ze het zijn of hebben.
Maar, ik dacht dat ik zorgvuldig formuleerde, maar ik schoot even te kort, my bad. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 07-06-2025 23:23 ]

• duvekot
Ondertussen in Los Angeles:
White House slams LA ‘insurrection’ as protests erupt over deportation raids
Stephen Miller, White House deputy chief of staff, described demonstrations at the city’s federal building as an “insurrection.”

“An insurrection against the laws and sovereignty of the United States,” Miller wrote in a Saturday post online.
Die woorden zijn niet zomaar gekozen ... Want als "ze" de kans krijgen om de Insurrection Act in te kunnen schakelen .. zullen ze dat volgens mij direct doen.

Want ....
The Insurrection Act of 1807 is the U.S. federal law that empowers the president of the United States to nationally deploy the U.S. military and to federalize the National Guard units of the individual states in specific circumstances, such as the suppression of civil disorder, of insurrection, and of armed rebellion against the federal government of the U.S.
En dat geeft ze dus weer een boel extra macht om maatregelen te nemen ... En als dat in LA gebeurt ... Kan dat vast nog wel meer protesten uitlokken .. wat dan weer als vervolg excuus gebruikt kan worden.

Kristi Noem is ook vrij duidelijk:

En op die manier gaat het balletje verder rollen.

De "Department of Homeland Security Assistant Secretary for Public Affairs" Tricia McLaughlin schrijft:
Our ICE enforcement officers are facing a 413% increase in assaults against them. And we have seen, in recent days, their family members being doxxed and targeted, as well.

Make no mistake, politicians like
@RepJeffries
,
@AOC
, and
@Tim_Walz
are contributing to the assaults of our officers through vilification and demonization—calling ICE the modern day Nazi gestapo and calling for their doxxing.

These politicians & activists are siding with criminals over American victims.

Our ICE operations in LA this week have resulted in the arrest of 118 aliens, including those with prior criminal histories of:
-drug trafficking
-assault
-cruelty to child
-domestic violence
-robbery
- alien smuggling
-5 gang members

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:51

KroeT

[...]

duvekot schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:43:

De "Department of Homeland Security Assistant Secretary for Public Affairs" Tricia McLaughlin schrijft:
[Embed]

[...]
Our ICE operations in LA this week have resulted in the arrest of 118 aliens, including those with prior criminal histories of:
-drug trafficking
-assault
-cruelty to child
-domestic violence
-robbery
- alien smuggling
-5 gang members

Met deze cijfers kan het dus zijn dat er vijf vermeende gang members zijn opgepakt waarvan één met een heel breed strafblad, en 113 mensen zonder strafblad. Het is toch bizar.

Peace is not simply the absence of war.

• duvekot
duvekot schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:43:
Ondertussen in Los Angeles:
White House slams LA ‘insurrection’ as protests erupt over deportation raids

[...]

Die woorden zijn niet zomaar gekozen ... Want als "ze" de kans krijgen om de Insurrection Act in te kunnen schakelen .. zullen ze dat volgens mij direct doen.

Want ....

[...]

En dat geeft ze dus weer een boel extra macht om maatregelen te nemen ... En als dat in LA gebeurt ... Kan dat vast nog wel meer protesten uitlokken .. wat dan weer als vervolg excuus gebruikt kan worden.

Kristi Noem is ook vrij duidelijk:
[Embed]
En op die manier gaat het balletje verder rollen.

[Embed]

[...]
En zoals te verwachten was .....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE_8uFL4mgLiUb7Rhser52xTObA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B7UHUqkpMd04BRZPDreK6wlj.png?f=fotoalbum_large

Trump deploys National Guard to quell Los Angeles area ICE raid protests
White House press secretary Karoline Leavitt said the move is a result of “violent mobs” attacking “Federal Law Enforcement Agents carrying out basic deportation operations” in recent days.

“These operations are essential to halting and reversing the invasion of illegal criminals into the United States. In the wake of this violence, California’s feckless Democrat leaders have completely abdicated their responsibility to protect their citizens. That is why President Trump has signed a Presidential Memorandum deploying 2,000 National Guardsmen to address the lawlessness that has been allowed to fester,” she wrote.
En de reactie van Newsom was ook voorspelbaar:
However, Newsom said the federal response is “inflammatory” and said deploying soldiers “will erode public trust.”

“LA authorities are able to access law enforcement assistance at a moment’s notice,” Newsom wrote in a Saturday X post.

“We are in close coordination with the city and county, and there is currently no unmet need,” he added.
To be continued....

• duvekot
Het officiële bericht vanuit het Witte Huis:
Defense Security for the Protection of Department of Homeland Security Functions
Numerous incidents of violence and disorder have recently occurred and threaten to continue in response to the enforcement of Federal law by U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) and other United States Government personnel who are performing Federal functions and supporting the faithful execution of Federal immigration laws.
The members and units of the National Guard called into Federal service shall be at least 2,000 National Guard personnel and the duration of duty shall be for 60 days or at the discretion of the Secretary of Defense.
En Hagseth is er klaar voor:
The violent mob assaults on ICE and Federal Law Enforcement are designed to prevent the removal of Criminal Illegal Aliens from our soil; a dangerous invasion facilitated by criminal cartels (aka Foreign Terrorist Organizations) and a huge NATIONAL SECURITY RISK.

Under President Trump, violence & destruction against federal agents & federal facilities will NOT be tolerated. It’s COMMON SENSE.

The
@DeptofDefense
is mobilizing the National Guard IMMEDIATELY to support federal law enforcement in Los Angeles. And, if violence continues, active duty Marines at Camp Pendleton will also be mobilized — they are on high alert.
En de eerste Black Hawks zijn ook al boven LA gezien ...

• wildhagen
  • Niet online
De ruzie tussen Big Baby Trump en Little Baby Musk (want qua niveau kun je ze beiden onderhand zo wel noemen) gaat nog even door, tot dreigementen van Trump aan toe:
Elon Musk heeft de tweet waarin hij beweerde dat Donald Trump deel uitmaakt van de ‘Epstein-files’ verwijderd. Het was de climax van een kletterende ruzie die donderdag tussen beide Amerikanen op sociale media losbarstte. Of het helpt de ruzie te beëindigen is nog de vraag. Trump laat weten dat hij denkt dat hun vriendschap over is en waarschuwt Musk nog maar eens.

[...]

Beide kemphanen lijken sinds de uitbarsting geen contact meer met elkaar gehad te hebben. Een verwacht telefoontje kwam er vrijdag niet. „Ik ben niet echt geïnteresseerd in een verzoening. Musk heeft zijn verstand verloren, hij heeft echt een probleem”, liet de president vrijdagochtend nog optekenen.

Zaterdag laat hij in een interview met NBC News weten dat hij denkt dat zijn vriendschap met Musk over is en zegt hij opnieuw geen energie te willen steken in het herstel van hun band. Tegelijkertijd waarschuwt de Republikeinse president de Tesla- en SpaceX-baas het niet in zijn hoofd te halen ooit de Democraten te steunen. „Als hij dat doet, zal hij boeten’’, zegt Trump, zonder uit te leggen wat mogelijke consequenties zouden zijn.
Bron en meer info: Trump waarschuwt Musk voor 'serieuze gevolgen', ondanks verwijderen Epstein-tweet: 'Vriendschap is over'

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Niet online
@duvekot:

Dat zijn volgens latere reacties en een correctie van de originele poster geen Black Hawks U.S. Army, maar CBP:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gs5FiB8bEAAOLcE?format=jpg&name=large

Dat zit wel Schnorr.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:38
Huh?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sM29LFl-7PSA3aiBBEeOxtvd14M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4kjpoZynkXyfGMhfToAAMac.jpg?f=fotoalbum_large

Een black hawk is een black hawk, of ie nou van de ene of van de andere agency is.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:21
wildhagen schreef op zondag 8 juni 2025 @ 06:05:
De ruzie tussen Big Baby Trump en Little Baby Musk (want qua niveau kun je ze beiden onderhand zo wel noemen) gaat nog even door, tot dreigementen van Trump aan toe:

[...]

Bron en meer info: Trump waarschuwt Musk voor 'serieuze gevolgen', ondanks verwijderen Epstein-tweet: 'Vriendschap is over'
Wat een bizar dreigement. Hij mag toch zelf weten voor wie hij stemt/partij kiest.

• Stukfruit
  • Niet online
Tha_T schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:15:
Huh?
[Afbeelding]

Een black hawk is een black hawk, of ie nou van de ene of van de andere agency is.
Ik heb m'n reactie even bewerkt. Er moest inderdaad iets anders staan dan het type apparaat.
Het nadeel van iets overnemen van Twitter :X

Dat zit wel Schnorr.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:57

Player1S

Probably out in the dark

Hoezo insurrection? Dat is toch gewoon een peaceful tour door de straten van LA?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• DropjesLover
Natuurlijk was dit te verwachten, eerst ICE iedereen op laten pakken die ze willen en vervolgens protesten keihard neerslaan met met nog meer geweld.
Exact zoals Trumps grote voorbeelden doen.

Het is dan wel LA/Californië, Democratisch "links" bolwerk, maar hoop dat het een beetje een wake up call is.
Al helemaal dat de media de cijfers van de initiële actie goed weergeven, 113 opgepakt waarvan slechts 5 suspected gang members.

Wel interessant, er is een insurruction act, maar "the Second" wat net militia tegen een vijandige overheid legitimeert.

BThGvNeOA

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:52
The Realone schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:52:
[...]

Kun je dan eens vertellen wat men in jouw ogen dan nu concreet moet doen? Wat is actie? Ik ben oprecht benieuwd, want je blijft dit wel zeggen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik morgenochtend nou moet doen als ik besluit niet naar mijn werk te gaan.
Het klinkt misschien vreemd, maar: koop wapens, volg schiettrainingen, sluit je aan bij de lokale militia. Bescherm je buren, vrienden, familie, collega's tegen de illegale overheid en hun illegale acties - hoe meer medestanders hoe beter (zie Los Angeles van dit weekend wat een paar honderd personen al kunnen doen).

Er zijn uiteraard ook andere manieren om te helpen: regel ondersteuning zoals schuilplaatsen, verstuur berichten met informatie waar er een illegale actie wordt uitgevoerd zodat andere daar naartoe kunnen gaan, etc. Wordt onderdeel van het verzet.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Tha_T schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:15:
Huh?
[Afbeelding]

Dat is wel een opmerkelijk statement. Volgens mij maakt het namelijk heel erg veel verschil of dat er een HH-60L aan het rondvliegen is of bijvoorbeeld een MH-60M.

Dat is hetzelfde roepen als dat een EC-135 een EC-135 is. Terwijl het in context toch echt verschil maakt of dat er een politie spec of een medische spec vliegt.

• _Bailey_
  • Niet online
Trump zocht een excuses voor 'martial law', voila...hij heeft 'm na afgelopen avond/nacht (en zelf gecreeërd) op een presenteerblaadje aangeboden gekregen (in zijn ogen)

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 08-06-2025 09:21 ]

• DropjesLover
TheBrut3 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:13:
[...]

Dat is wel een opmerkelijk statement. Volgens mij maakt het namelijk heel erg veel verschil of dat er een HH-60L aan het rondvliegen is of bijvoorbeeld een MH-60M.

Dat is hetzelfde roepen als dat een EC-135 een EC-135 is. Terwijl het in context toch echt verschil maakt of dat er een politie spec of een medische spec vliegt.
Voor 99% van de bevolking is een helicopter een helicopter. Een black Hawk kent men als een militaire helicopter. Dekt de lading en ernst goed genoeg, mierencopuleren op exact type, spec, uitrusting draagt niet bij (in dit deel van het forum).

BThGvNeOA

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24

Yucon

*broem*

edie schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:37:
[...]

Het klinkt misschien vreemd, maar: koop wapens, volg schiettrainingen, sluit je aan bij de lokale militia. Bescherm je buren, vrienden, familie, collega's tegen de illegale overheid en hun illegale acties - hoe meer medestanders hoe beter (zie Los Angeles van dit weekend wat een paar honderd personen al kunnen doen).

Er zijn uiteraard ook andere manieren om te helpen: regel ondersteuning zoals schuilplaatsen, verstuur berichten met informatie waar er een illegale actie wordt uitgevoerd zodat andere daar naartoe kunnen gaan, etc. Wordt onderdeel van het verzet.
Dit gaat er wel aan voorbij dat het juist de MAGA's zijn die de schuur al vol hebben liggen. Dan kun je wel stellen dat de democraten en light-conservatieven ook maar moeten inslaan, maar het moet je ook een beetje liggen om iets aan zo'n ding te hebben. En als links zich nu alsnog gaat bewapenen gaat rechts dat nog veel harder ook doen.

Nu ben ik zelf niet zo van op m'n rug gaan liggen en het bij voorbaat opgeven.. maar of dit pad hierboven nu zo kansrijk is..

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

hneel

denkt er het zijne van

Dit kan alleen maar eindigen met geweld.
Stel dat er in de toekomst nog eerlijke verkiezingen komen (hoe groot is die kans?) waarbij de democraten weer winnen, hoe groot is dan de kans dan dat Trump vrijwillig opstapt? We weten hoe dat de vorige keer is gegaan.

Of het eindigt niet. Dan worden de VS net zo'n land als bv China or Iran of Noord Korea. Allemaal landen waar het bewind al vele tientallen jaren aan de macht is en die steviger in het zadel zitten dan ooit tevoren, mede dankzij steeds effectievere surveillance mogelijkheden.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:21
[...]

Ik zou zelf eerder denken aan grote algemene stakingen. Vooral die op cruciale functies.

Vooral geweld vermijden. Want een gek als Trump (en entourage) zal daar alleen maar meer van genieten.

• wildhagen
  • Niet online
Wozmro schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:05:
[...]

Ik zou zelf eerder denken aan grote algemene stakingen. Vooral die op cruciale functies.

Vooral geweld vermijden. Want een gek als Trump (en entourage) zal daar alleen maar meer van genieten.
De kans is natuurlijk niet geheel ondenkbaar dat hij de National Guard of het leger op stakers zal afsturen om stakingen al dan niet met grof geweld te beëindigen. Shoot first, ask questions later.

Hij zal ongetwijfeld een 200+ jaar oude wet ergens op kunnen duikelen dat hij zo'n staking tot "domestic terrorism" oid kan bestempelen.

De VS is hard aan het afglijden naar dictatoriaal niveau, waar burgerrechten niet meer bestaan (tenzij je vriendjes met de dictator bent uiteraard).

Virussen? Scan ze hier!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wozmro schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:05:
[...]

Een antwoord daarop ligt allang klaar: er zal gewoon een tweede Reagan volgen waarop alle stakers ontslagen zullen worden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Helaas zijn de Neo-Nazis je dan voor, want die zijn al met paramilitaire trainingen binnen de VS bezig:

https://www.theguardian.c...oup-paramilitary-training

Ik denk dat we voor het einde van het jaar Burgeroorlog 2.0 in de VS gaan zien.

• _Bailey_
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:51:
[...]

Helaas zijn de Neo-Nazis je dan voor, want die zijn al met paramilitaire trainingen binnen de VS bezig:

https://www.theguardian.c...oup-paramilitary-training

Ik denk dat we voor het einde van het jaar Burgeroorlog 2.0 in de VS gaan zien.
Americans vs Trump's Nazis (oa zijn beste vrienden van Proud Boys en The Base)

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:40

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

je maakt geen schijn van kans tegen een leger. Het idee dat dat geweer je enige bescherming geeft is totaal ridicuul: de national guard beschikt over een volledige militaire uitrusting. Daarbij: als je met wapens gaat lopen moet je bereid zijn ze in te zetten.

Hetzelfde voor een militie vormen voor weerstand. Dit is het leger, dit zijn geen ordebewakers. Men schiet veel sneller en gerichter met zwaardere wapens. Deescalatie is in dat handvest iets totaal anders dan bij een politieagent.

Dit is nu afhankelijk van wat een national guard gaat doen: loyaliteit aan de vlag of aan de president. Daarnaast wat de politiek doet. Als zij falen, ben je weer een stap verder op weg naar een autoritair regime

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vrees dat het noodzakelijk kwaad is dat dit tot een enorme gewelds explosie leidt. Zie eerlijk gezegd echt geen andere uitweg.

Laat het een les zijn voor Europa.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:20
MikeyMan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:46:
Ik vrees dat het noodzakelijk kwaad is dat dit tot een enorme gewelds explosie leidt. Zie eerlijk gezegd echt geen andere uitweg.

Dat denk ik al maanden. De enige manier dat de VS hieruit kan komen is een ineenstorting van economie en/of maatschappij. Er word tot op het bot gepolariseerd, dit kan alleen maar tot bloedvergieten leiden....

• duvekot
Trump geeft complimenten aan de National Guards over hun werk in LA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYykzCYvnPahtpuwhUV6Y8hkmLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bKTX0868B0DYiVD6NsPHbfWn.png?f=fotoalbum_large

Wel een kanttekening erbij ...

Ze zijn er nog niet ...

National Guard to Arrive in L.A. Within 24 Hours, Federal Official Says

Dus het duurt nog eventjes voordat ze er zijn ...

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:28
MikeyMan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:46:

Hopelijk is dat voldoende om de 4th turning tot een einde te brengen. Zonder dat de hele wereld volledig hierin meegesleurd wordt. Laat het inderdaad alleen een les zijn voor Europa.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
duvekot schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:55:
Trump geeft complimenten aan de National Guards over hun werk in LA:

[Afbeelding]
Ook weer heerlijk hypocriet:
Also, from now on, MASKS WILL NOT BE ALLOWED to be worn at protests. What do these people have to hide, and why???
Het zijn juist de ICE mannetjes die heel laf gezichtsmaskers dragen terwijl ze vrouwen en kinderen van de straat plukken...

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:08
user109731 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Ook weer heerlijk hypocriet:

[...]

Het zijn juist de ICE mannetjes die heel laf gezichtsmaskers dragen terwijl ze vrouwen en kinderen van de straat plukken...
Inderdaad en dat is niet iets nieuws. Dat doen ze al vanaf het begin. Viel me al op in die video's van de arrestatie van die Turkse studente.

Ook bizar dat Trump doodleuk liegt blijkbaar over het 'goede werk' van de national guard terwijl ze nog niet eens gearriveerd zijn.
Pagina: 1 ... 126 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.