[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.419.788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:56:
[...]

Je kan het er niet mee eens zijn, maar kom even met data aan. Ik vind het volgende:

The following is a timeline of notable events in xAI's short history:
  • March 22, 2023 - Musk, along with Apple (AAPL) co-founder and computer-industry legend Steve Wozniak and a handful of other tech officials, signed an open letter which called for a six month pause in the development of many AI tools in order to develop new safety standards for the technology.
  • July 12, 2023 - "Announcing formation of xAI to understand reality," Elon Musk tweeted. Following that, xAI's official handle posted: "What are the most fundamental unanswered questions?" The company's website said that it was working on building AI to "accelerate human scientific discovery" and that its mission was to advance the "collective understanding of the universe."
Je moet me vertellen wat je wilt zeggen. Dan is het duidelijk wat je bedoeld.
gekkie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat je door het te beoordelen als "fout" (en dat klinkt als incident en wie maakt er geen fouten) je niet afdoende ziet dat het een patroon is en geen incident.
Ik ben inderdaad consistent tegen een aantal meningen in dit topic, dus jullie zullen mogelijk consistent ervaring dat ik "dom" ben.

Als je me tot dom diskwalificeert zou ik ook niet meer op mijn argumenten in gaan. Dat zou geen zin meer hebben.

Maar ik hoop dat je het functioneel wilt houden.

FreeReef.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Hij maakte leuke aquarelletjes, was lief voor z'n hond, hield van z'n land, zelfs zo erg dat iedereen er van moest houden en ok ok hij maakte ook wel eens een foutje. :X

[ Voor 41% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:50:
[...]

Ja ik snap deze ook niet. Elon was voorstander van die Biden regels in de kern.
Kennelijk trekt Trump een compleet eigen plan met AI en zet Musk buiten spel.

Dit baart me zorgen.
De reden dat Trump de AI regels van Biden overboord gooit lijkt mij duidelijk: de miljardairs die zich achter Trump geschaard hebben willen ongelimiteerd AI technologie kunnen ontwikkelen om nog sneller rijker te kunnen worden. Dit was ook de groep mensen die fel tegen de regelgeving was:
The executive order received strong criticism from the Chamber of Commerce as well as tech industry groups including NetChoice and the Software and Information Industry Association, all of which count "Big Tech" companies Amazon, Meta, and Google as members. Representatives from the organizations argued that the executive order threatens to hinder private sector innovation.
Gelukkig hebben we in de EU nog een AI-verordening.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

XWB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:02:
[...]

De reden dat Trump de AI regels van Biden overboord gooit lijkt mij duidelijk: de miljardairs die zich achter Trump geschaard hebben willen ongelimiteerd AI technologie kunnen ontwikkelen om nog sneller rijker te kunnen worden. Dit was ook de groep die fel tegen de regelgeving was:

[...]

Gelukkig hebben we in de EU nog een AI-verordening.
Ja ik maak me zorgen. Trump gaat aan de haal met AI en ik denk dat dit een enorm probleem gaat worden.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:01:
Ik ben inderdaad consistent tegen een aantal meningen in dit topic, dus jullie zullen mogelijk consistent ervaring dat ik "dom" ben.

Als je me tot dom diskwalificeert zou ik ook niet meer op mijn argumenten in gaan. Dat zou geen zin meer hebben.

Maar ik hoop dat je het functioneel wilt houden.
Denk dat "dom" geen goede kwalificatie is en je bent ook niet bepaald de enige die valt voor de charmes van deze mensen. De meeste lijken er nog niet van terug te komen ondanks alle directe argumenten.
Af en toe heb je iemand die dat wel doet zoals die vrouw die geen gratie wil van Trump voor haar veroordeling aangaande de capitool bestorming.

En dat om uiteenlopende redenen, soms de American dream, of religie, etc. etc. ze spelen er allemaal knap op in. Soms aardig inconsistent, maar ze weten er dus danig veel fluf en verwarring omheen te scheppen en de focus steeds te verleggen dat ze daar allemaal mee weg komen in de ogen van vrij veel mensen (immers +/- de helft van het Amerikaanse electoraat en in het buitenland slaat het ook wel aan).

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 24-01-2025 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Je moet me vertellen wat je wilt zeggen. Dan is het duidelijk wat je bedoeld.
Zie mijn wijziging: "Dus formeel heeft hij in maart xAI opgericht, vervolgens gaat hij dwars liggen om de ontwikkeling van AI te pauzeren en in juli gaan de marketing van xAi van start."

"Ik ben het er niet mee eens omdat ik niet denk dat hij "waarschijnlijk tijd probeert te winnen"."

Hij probeerde dus wel tijd te winnen. Waarom zou hij anders eerst zich negatief uitlaten over AI, vervolgens dwarsliggen door een open brief te schrijven zorgen over veiligheid om kort daarna zijn eigen dienst te lanceren.

Als het hem om veiligheid ging dan ben ik benieuwd naar bronnen na die periode waarin hij zorg draagt voor veiligheid van AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:11:
[...]

Zie mijn wijziging: "Dus formeel heeft hij in maart xAI opgericht, vervolgens gaat hij dwars liggen om de ontwikkeling van AI te pauzeren en in juli gaan de marketing van xAi van start."

"Ik ben het er niet mee eens omdat ik niet denk dat hij "waarschijnlijk tijd probeert te winnen"."

Hij probeerde dus wel tijd te winnen. Waarom zou hij anders eerst zich negatief uitlaten over AI, vervolgens dwarsliggen door een open brief te schrijven zorgen over veiligheid om kort daarna zijn eigen dienst te lanceren.

Als het hem om veiligheid ging dan ben ik benieuwd naar bronnen na die periode waarin hij zorg draagt voor veiligheid van AI.
We interpreten die info anders.

Ik zou zeggen dat hij met AI bezig is en ziet dat er veel bedrijven mee bezig zijn die er anders mee omgaan.
Hij heeft met de belangrijkste mensen in de AI gesproken en al die mensen samen vinden dat er even nagedacht moet worden.

Het is duidelijk dat iedereen wel gewoon AI wil maken. Net als Musk (wat hij ook in die short zegt).
Hij en al die andere hebben geleerd dat ze heel even stil moeten staan.

Prima toch.

Musk doet AI, Bezos doet AI, Apple doet AI... maar er word wel even nagedacht.

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:11:
Met een beetje "welwillendheid" is dat wel te beargumenteren vanuit een Muskiaanse visie natuurlijk:
Hij heeft AI "veiliger" gemaakt door er zo min mogelijk limitaties op te zetten, AI werd een tool van woke, links en daarmee een zeer groot gevaar wat betreft "free speech".

Wat natuurlijk dan weer een gotspe is, zeker als het voortkomt uit "free speech" absolutisten die zelf dan ook weer niet tegen het minste beetje kritiek kunnen (wat ze doorgaans allemaal gemeen hebben).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gekkie
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:19:
Het is duidelijk dat iedereen wel gewoon AI wil maken. Net als Musk (wat hij ook in die short zegt).

Prima toch.

Er wordt "nagedacht" vanuit het eigen belang, centen, macht, ego.
Veel verder dan die banaliteiten komt het echt niet qua nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

gekkie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Ik vind dat dus niet vreemd. Ik denk niet dat er iemand in onze Nederlandse politiek zit die niet aan zichzelf denkt. Volgens mij denkt iedereen aan zichzelf.

Musk spreek op zijn minst openlijk uit dat hij zelf waarschijnlijk bij heeft gedragen aan het probleem. Zo eerlijk is hij.

[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 24-01-2025 20:27 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:19:
[...]

We interpreten die info anders.

Ik zou zeggen dat hij met AI bezig is en ziet dat er veel bedrijven mee bezig zijn die er anders mee omgaan.
Hij heeft met de belangrijkste mensen in de AI gesproken en al die mensen samen vinden dat er even nagedacht moet worden.

Prima toch.

Kom met feiten en bronnen aan, niet een zelfverzonnen verhaaltje dat jouw interpretatie beter uitkomt.
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Ik vind dat dus niet vreemd. Ik denk niet dat er iemand in onze Nederlandse politiek zit die niet aan zichzelf denkt. Volgens mij denkt iedereen aan zichzelf.

Musk spreek op zijn minst openlijk uit dat hij zelf waarschijnlijk bij heeft gedragen aan het probleem. Zo eerlijk is hij.
Gelukkig is hij zo eerlijk :+ *knip* maak het s.v.p. niet persoonlijk.

1. Hij maakt een fout.
2. Hij constateert zijn fout en geeft dat toe.
3. Hij gaat door met diezelfde fout.

Maar dat is niet erg want hij is eerlijk geweest, logic! Ik hou ook weer op, geen speld tussen te krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 22:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Ik moet zo een 1 op 1 feedback nog zien van de andere kant. Iemand die hardop uitspreekt misbruik te willen maken van mensen.
In de Nederlandse politiek zit een hele fractie die zijn salaris goeddeels afstaat aan de partij. Zie niet zo goed hoe iedereen er voor zichzelf zit.

Ik heb een iets positiever beeld van de politiek en ook de Amerikaanse politiek. Daar is ook nog een AOC die zich niet zelf verrijkt en Bernie Sanders die het ook nog lukt om een oprecht signaal te verkopen. Het worden er wel minder maar ik stoor me wat aan het nihilistische frame dat iedereen er voor zichzelf zit. Denk zelfs dat er bij de GOP mensen zijn die gedreven worden door conservatieve waarden in plaats van zichzelf voorop stellen.

(Ik denk overigens in de Nederlandse politiek dat er een minderheid er voor zichzelf zit omdat er elders zonder veel gedoe meer te verdienen is. In de V.S. is dat wat anders denk ik omdat volksvertegenwoordigers daar het recht hebben met voorkennis aandelen te verhandelen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Ik denk dat ik er ook maar eens een einde aan ga maken qua discussie met je, als je zo erg geloofd in de bijkans heilige "Kekius Maximus", dan zijn deze pagina's aan bitjes en byte'tjes totaal verspilde moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:27:
[...]

Kom met feiten en bronnen aan, niet een zelfverzonnen verhaaltje dat jouw interpretatie beter uitkomt.
Ik geef als bron de short. Elon spreekt daarin tegen wat jullie zeggen, en ik hou de mening van Elon in dat filmpje aan.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

gekkie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Ik vind het jammer dat je het zo treurig inziet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:32:
Ik heb een iets positiever beeld van de politiek en ook de Amerikaanse politiek. Daar is ook nog een AOC die zich niet zelf verrijkt en Bernie Sanders die het ook nog lukt om een oprecht signaal te verkopen. Het worden er wel minder maar ik stoor me wat aan het nihilistische frame dat iedereen er voor zichzelf zit. Denk zelfs dat er bij de GOP mensen zijn die gedreven worden door conservatieve waarden in plaats van zichzelf voorop stellen.
Goed punt.

Ik ben benieuwd wat er na Trump en Elon komt.

Ofwel het is een succes, ofwel het is een drama. We zullen het zien.

Maar mensen als Bernie hebben potentieel een enorme kans straks. Als Trump faalt dan gaan die dik winnen.

FreeReef.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:04:
[...]
Ja ik maak me zorgen. Trump gaat aan de haal met AI en ik denk dat dit een enorm probleem gaat worden.
Trump dit, Trump dat. Die gast doet het niet alleen hè. Zelfs fucking Hitler had zijn geldschieters en enablers, de wolven die dachten er een slaatje uit te slaan.
Je kan aan wie er dicht rondom Trump bij de inauguratie zien wie die enablers zijn. En dan neem ik daar Biden e.d. net zo hard in mee.

Er gebeurt niets op tech vlak qua acties van Trump die niet ingefluisterd of rechtstreeks opgelegd zijn door de techbedrijven die daar aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:27:

Gelukkig is hij zo eerlijk :+ *knip*
1. Hij maakt een fout.
2. Hij constateert zijn fout en geeft dat toe.
3. Hij gaat door met diezelfde fout.

Maar dat is niet erg want hij is eerlijk geweest, logic! Ik hou ook weer op, geen speld tussen te krijgen.
Jammer dat je het zo doet. Is echt niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 28-01-2025 22:25 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:34:
[...]
Ik vind het jammer dat je het zo treurig inziet.
Tsja hoemeer je naar een absolutistische "vrij markt" neigt hoe meer je dat krijgt.

Al ben ik overigens van mening dat ook de VS geen absolute vrije markt is, maar dan op een andere manier dan je zou wensen. Er wordt namelijk zeker wel gestuurd, alleen niet op een voor de brede maatschappij wenselijke wijze. Wat het zelfs nog eens erger maakt dan een volledig vrije markt.

En helaas krijgen we het aan deze zijde van de grote plas (hoe je hem ook wilt noemen ;)) ook geimporteerd, eerst voor een aanzienlijk deel via (commerciele) TV en vervolgens nog sterker via het internet.
Van "American dream", tot het "beroep" "influencer", we glijden bijzonder snel af in een adoratie van de leegheid, als er iets treurig is, is het dat wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:37:
[...]

Goed punt.

Ik ben benieuwd wat er na Trump en Elon komt.

Ofwel het is een succes, ofwel het is een drama. We zullen het zien.

Maar mensen als Bernie hebben potentieel een enorme kans straks. Als Trump faalt dan gaan die dik winnen.
Bernie is 83 en politiek niet relevant meer denk ik over 4 jaar. AOC is een groot talent maar al meer dan een decennium aan haat propaganda over haar in de conservatieve media, dat is lastig te boven te komen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:33:
[...]
Ik geef als bron de short. Elon spreekt daarin tegen wat jullie zeggen, en ik hou de mening van Elon in dat filmpje aan.
Ik wil het niet vraag als argument gebruiken, maar... Weet je wat doe dictator in Noord-Korea van zichzelf zegt. Of wat Saddam Hussein zei van zichzelf? Rockefeller? We kunnen talloze mensen aandragen die veel van zichzelf zeiden, maar waarvan de acties overduidelijk het tegendeel spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

gekkie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Tsja hoemeer je naar een absolutistische "vrij markt" neigt hoe meer je dat krijgt.

Al ben ik overigens van mening dat ook de VS geen absolute vrije markt is, maar dan op een andere manier dan je zou wensen. Er wordt namelijk zeker wel gestuurd, alleen niet op een voor de brede maatschappij wenselijke wijze. Wat het zelfs nog eens erger maakt dan een volledig vrije markt.

En helaas krijgen we het aan deze zijde van de grote plas (hoe je hem ook wilt noemen ;)) ook geimporteerd, eerst voor een aanzienlijk deel via (commerciele) TV en vervolgens nog sterker via het internet.
Van "American dream", tot het "beroep" "influencer", we glijden bijzonder snel af in een adoratie van de leegheid, als er iets treurig is, is het dat wel.
Hier ga ik in mee. Goed punt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Caelorum schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:43:
[...]

Ik wil het niet vraag als argument gebruiken, maar... Weet je wat doe dictator in Noord-Korea van zichzelf zegt. Of wat Saddam Hussein zei van zichzelf? Rockefeller? We kunnen talloze mensen aandragen die veel van zichzelf zeiden, maar waarvan de acties overduidelijk het tegendeel spreken.
Dit klopt. We zullen dus zien hoe het uitpakt. Een totalitair regime zal het niet snel worden denk ik.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:42:
[...]
Bernie is 83 en politiek niet relevant meer denk ik over 4 jaar. AOC is een groot talent maar al meer dan een decennium aan haat propaganda over haar in de conservatieve media, dat is lastig te boven te komen helaas.
Die is inderdaad al aardig professioneel "kaltgestellt", wat ook makkelijk is met wederom een aardig absolutistische "free speech" waarnaar de hang nogal ingebakken lijkt in die samenleving.

Een concept als "smaad" zal daar vermoelijke nooit echt gaan landen en dan kan de media machine los.
En bij de aanhang van de Trump lijkt het echter weinig invloed te hebben, omdat de leider het heeft weten te verkopen dat ze constant onterecht aangevallen worden en dat juist is waarom hij de meest waanzinnige maatregelen (die ook voor zijn eigen achterban niet echt prettig hoeven te zijn) moet nemen.

Ergens best knap hoe ze het zo over de jaren/decennia zo voor elkaar hebben gekregen dat grote aantallen mensen daar in mee gaan (al is het in de historie uiteraard niet zonder precedent). Maar wel eng, vooral ook dankzij die precedenten en de notie hoe dat vaak afgelopen is. Niet bepaald "gezellig".

[ Voor 13% gewijzigd door gekkie op 24-01-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:42:
[...]

Ik verwacht dat de kracht die Elon en Trump hebben gekregen door hun online optreden, ook hun dood gaat worden.

Elon en Trump schoven overal aan en hebben via uren en uren aan dialoog heel wat stemmen gewonnen.
*knip* let s.v.p. op de topic warning, onderbouw je stellingen.

[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:02 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Ik verwacht dat de kracht die Elon en Trump hebben gekregen door hun online optreden, ook hun dood gaat worden.

Elon en Trump schoven overal aan en hebben via uren en uren aan dialoog heel wat stemmen gewonnen.
*knip*
De laatste keer dat Trump oprecht was was tijdens een interview waarin hij aangaf dat als hij presidentskandidaat zou willen worden dat voor de conservatieven zou worden, omdat je conservatieve kiezers makkelijk voor kan liegen en hun alles wijs kan maken op fox nieuws. Een oprechte en juiste analyse van de afgelopen twee decennia Amerikaanse politiek. Verder laat ik het punt Trump is 'oprecht' aan mij voorbij gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:59:
[...]
Verder laat ik het punt Trump is 'oprecht' aan mij voorbij gaan.
Dat begrijp ik wel hoor. Oprecht is een te groot woord voor Trump. Naar mijn mening wankelt hij op de lijn.

FreeReef.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:54:
[...]

*knip*
*knip* maak s.v.p. alleen (!) een topic report als je dit vind.

[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:03:
[...]
Dat begrijp ik wel hoor. Oprecht is een te groot woord voor Trump. Naar mijn mening wankelt hij op de lijn.
Trump is uiteindelijk ook maar een uithangbord en samen met Musk goed bruikbaar voor de krachten daarachter met een, als ik het politiek correct zou moeten zeggen, ideologie die "twijfelachtig" is.

En de Trump fractie van de GOP lijkt ook wel te beseffen dat ze iets moeten verzinnen voor na Trump.
En dat is veelal suggereren dat er (voorlopig) geen "na Trump" zou moeten komen, op welke creatieve manier dan ook.

En dat zet misschien die "landslide" retoriek weer een beetje op z'n plaats. Namelijk net doen alsof er toch geen realistisch alternatief is of gaat komen, "als je iets anders zou willen dan kun je net zo goed niet gaan stemmen". Wat uiteraard kolder is, want het lag vrij dicht bij elkaar.

[ Voor 38% gewijzigd door gekkie op 24-01-2025 21:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
Met steun van Thyssen, Krupp, IG Farben et. al., alleen zag het "inauguratiebal" er misschien iets anders uit in de bierkelder.

[ Voor 64% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:33 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Caelorum
Ik geef het zelf nog 1 laatste kans. Als je na het kijken van het volgende filmpje nog denkt dat Musk iets meer is dat een erg goede zakenman, dan is het hopeloos

Leg op dat elk van die beweringen prima onderbouwing van te vinden is, dus als je het ergens niet mee eens bent, laat het vooral weten nadat je zelf even Google (of een alternatief) hebt gebruikt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:48
Trump begint steeds meer dictatoriale trekjes te krijgen:
Donald Trump insisted he was serious in his determination to take over Greenland in a fiery telephone call with Denmark’s prime minister, according to senior European officials.

The US president spoke to Mette Frederiksen, the Danish premier, for 45 minutes last week. The White House has not commented on the call but Frederiksen said she had emphasised that the vast Arctic island — an autonomous part of the kingdom of Denmark — was not for sale, while noting America’s “big interest” in it.

Five current and former senior European officials briefed on the call said the conversation had gone very badly. They added that Trump had been aggressive and confrontational following the Danish prime minister’s comments that the island was not for sale, despite her offer of more co-operation on military bases and mineral exploitation.

“It was horrendous,” said one of the people. Another added: “He was very firm. It was a cold shower. Before, it was hard to take it seriously. But I do think it is serious, and potentially very dangerous.”

“The intent was very clear. They want it. The Danes are now in crisis mode,” said one person briefed on the call. Another said: “The Danes are utterly freaked out by this.”

A former Danish official added: “It was a very tough conversation. He threatened specific measures against Denmark such as targeted tariffs.

Bron: Financial Times
Hij is nog niet eens een week President. En het laat maar weer eens goed zien dat Trump een ontzettende hekel heeft aan sterke vrouwen. Bij Von der Leyen neemt hij niet eens de telefoon meer op.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 24-01-2025 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:11:

[...]

Hij is nog niet eens een week President... 8)7
Achja, ook intern begint er straks wel het een en ander te rommelen. Hij wil nu, in ruil voor hulp aan LA / California eerst dat er wat dingen veranderen in de staat - onder andere Voter ID registration (niet eens zo’n gek idee, maar wel weer een manier om minder Democratische stemmen te laten gelden). Oftewel “jullie krijgen hulp, maar wel onder voorwaarden”, chantage is er niks bij.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:48
LAD93 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:15:
[...]

Achja, ook intern begint er straks wel het een en ander te rommelen. Hij wil nu, in ruil voor hulp aan LA / California eerst dat er wat dingen veranderen in de staat - onder andere Voter ID registration (niet eens zo’n gek idee, maar wel weer een manier om minder Democratische stemmen te laten gelden). Oftewel “jullie krijgen hulp, maar wel onder voorwaarden”, chantage is er niks bij.
Ja, en hij wil ook FEMA (Federal Emergency Management Agency) aan banden leggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
En als we dan toch bezig zijn met YouTube video's, hier wat de VS te verliezen heeft met die gigantische idiote zetten van Trump waardoor de VS onbetrouwbaarder wordt voor onze veiligheid:

24 miljard per jaar....

Ik ben er nog steeds niet over uit of de Amerikaanse defensie industrie dit wel gaat toestaan.

+ Het laat wel zien waarom al die plannen van Trump dikke bullshit zijn. NAVO is gewoon een goudmijn voor ze.

En dan laat ik de videos wel weer even voor wat het is.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 24-01-2025 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

[...]

Hij is nog niet eens een week President. En het laat maar weer eens goed zien dat Trump een ontzettende hekel heeft aan sterke vrouwen. Bij Von der Leyen neemt hij niet eens de telefoon meer op.
Vrouwen, en mensen in het algemeen die hem tegenspreken denk ik.

Ik ben benieuwd of men in de Europese politiek de situatie ook nog onderschat en denkt dat dit allemaal met een sisser gaat aflopen. Tot nu toe lijkt dat wel zo.

Het verbaast mij niets als er straks militairen rondlopen in Groenland die daar niet horen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Brazos schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:05:
[...]

Vrouwen, en mensen in het algemeen die hem tegenspreken denk ik.

Ik ben benieuwd of men in de Europese politiek de situatie ook nog onderschat en denkt dat dit allemaal met een sisser gaat aflopen. Tot nu toe lijkt dat wel zo.

Het verbaast mij niets als er straks militairen rondlopen in Groenland die daar niet horen.
Waarom zouden ze militairen nodig hebben als ze social media en AI als wapen hebben. Brainwashing werkt hier ook als je vorige pagina's bekijkt. Ze hebben alleen een useful idiot nodig, oh wacht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Caelorum schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:46:
Ik geef het zelf nog 1 laatste kans. Als je na het kijken van het volgende filmpje nog denkt dat Musk iets meer is dat een erg goede zakenman, dan is het hopeloos
[YouTube: Heil Tesla]
Leg op dat elk van die beweringen prima onderbouwing van te vinden is, dus als je het ergens niet mee eens bent, laat het vooral weten nadat je zelf even Google (of een alternatief) hebt gebruikt.
Een persoonlijkheidscultus kijkt niet naar feiten, succes met je laatste poging.
Miljardairs zijn opportunisten met een lange adem, ze focussen op een bepaalde sector waar ze een kans zien op zelfverrijking. Die zelfverrijking begint vaak als een mix van intellectuele en monetaire verrijking, maar er is bijna altijd een omslagpunt waar het intellectuele deel vervangen wordt door meer hedonistische zaken.
In het geval Musk begon het onschuldig genoeg met Paypal, daar kreeg hij de smaak te pakken wat betreft de idolatrie van zijn bedrijf en persoon. Dus ging hij op zoek naar een sector waar veel geld naartoe zou gaan in de toekomst, waar veel subsidies uitgedeeld zouden worden, en waar hij zijn messiah complex kon voeden. Hij geeft helemaal niks om de mensheid, de aarde, de natuur, of wat dan ook, dat zijn allemaal sprookjes om de cultus en zijn zakken te vullen. Geestelijk is Musk nog steeds een student die denkt dat hij stoer en edgy is door meningen te delen die shockeren, en zoekt gelijkgestemden. Tesla was slechts een vehicle (such pun) om zijn toekomst veilig te stellen en zijn persoonlijke hobbies uit te kunnen voeren; trollen, discrimineren, beïnvloeden.
Ik gok dat zijn volgende shock topic Eugenics en rassentheorie zal zijn, dat past prima in de escalatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

autje schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Een beetje zoals iedereen Twitter nog steeds Twitter noemt, en niet X :*) .
in Zwijndrecht is een discotheek the Blue Lagoon. Op een gegeven moment veranderden ze hun naam naar the Warehouse, maar iedereen bleef het gewoon the Blue Lagoon noemen. Na een aantal jaartjes hebben ze het weer teruggedoopt naar the Blue Lagoon dus. Zal me niets verbazen als het ooit weer twitter gaat heten :D

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 25-01-2025 00:08 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
FunkyTrip schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 00:08:
[...]

in Zwijndrecht is een discotheek the Blue Lagoon. Op een gegeven moment veranderden ze hun naam naar the Warehouse, maar iedereen bleef het gewoon the Blue Lagoon noemen. Na een aantal jaartjes hebben ze het weer teruggedoopt naar the Blue Lagoon dus. Zal me niets verbazen als het ooit weer twitter gaat heten :D
Dat kan Musk's ego niet aan.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Trump has pulled Fauci’s security detail, source says.

https://amp.cnn.com/cnn/2...uci-security-detail-trump

*knip*, wat mindere speculatie graag.

[ Voor 77% gewijzigd door NMH op 26-01-2025 19:16 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
C00P schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 01:37:
Trump has pulled Fauci’s security detail, source says.

*knip*
Hij betaalt er nu zelf voor, maar het is qua idee inderdaad idioot. Dan heb je jarenlang goed werk gedaan en is dit je beloning. Ik denk dat dit vooral een waarschuwing moet zijn voor mensen die met hem (T) gaan "samenwerken".
“I think you know, when you work for government … at some point, your security detail comes off, and you know, you can’t have them forever,” Trump said Friday in North Carolina, where he was touring storm damage.
Dit gaat dan over 4 jaar ook gelden voor Trump, lijkt me.

[ Voor 28% gewijzigd door NMH op 26-01-2025 19:14 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dus even opsommend:

1) Trump zegt Fauci aan te willen klagen, een man die niets heeft misdaan (behalve in conspiracy BS) maar die symbool staat voor de medische wetenschap en waarheid. [2024]

2) Biden geeft Fauci bij voorbaat immuniteit. Dit doet hij op het allerlaatste moment [Jan 2025]

3) Trump geeft 'de bruinhemden van Jan 6' pardon, en ze worden vrijgelaten.

4) Nu schort Trump de Secret Service beveiliging op van Fauci.

5) Dit opent de deur voor onderdelen van de vrijgelaten groep om Fauci alsnog te straffen.

6) Zoals ik al zei: Fauci staat symbool voor de medische wetenschap en waarheid. Indien hij wordt vermoord geeft dit een sterk signaal af aan:

A) Het zet het hek open voor copycats. Dat is altijd al, maar gezien bovenstaande is de kans groot dat dat effect wordt versterkt. Iemand als Liz Cheney die afvallige is van de GOP, of mensen die juridisch onderzoek deden naar Trump, die worden ook gezien als verrader. Want Trump heeft wraakzucht geuit en voegt nu voldoende daad bij het woord.

B) Het zorgt voor een chilling effect want zoals je zegt men doet het in de broek omdat men bang is het volgende slachtoffer te worden. Maar dat is juist niet wat je moet doen bij zo'n autoritair leider: je moet hem juist in de weg zitten, en je moet je niet laten uitspelen maar gezamenlijk optrekken. Zo hebben we in het verleden ook het fascisme verslagen. Als alle mensen op zouden staan tegen fascisme, dan werkt het namelijk niet.

..en dan beweren sommigen hier dat het allemaal wel meevalt. Niet dus. Het valt niet mee. Er zijn ook diverse posts die een opsomming geven van de feiten van afgelopen midweek.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 26-01-2025 19:16 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:50

ManiacsHouse

Scheisse!

Jerie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 02:20:
[...]

Dus even opsommend:

1) Trump zegt Fauci aan te willen klagen, een man die niets heeft misdaan (behalve in conspiracy BS) maar die symbool staat voor de medische wetenschap en waarheid. [2024]

2) Biden geeft Fauci bij voorbaat immuniteit. Dit doet hij op het allerlaatste moment [Jan 2025]

3) Trump geeft 'de bruinhemden van Jan 6' pardon, en ze worden vrijgelaten.

4) Nu schort Trump de Secret Service beveiliging op van Fauci.

5) Dit opent de deur voor onderdelen van de vrijgelaten groep om Fauci alsnog te straffen.

6) Zoals ik al zei: Fauci staat symbool voor de medische wetenschap en waarheid. Indien hij wordt vermoord geeft dit een sterk signaal af aan:

A) Het zet het hek open voor copycats. Dat is altijd al, maar gezien bovenstaande is de kans groot dat dat effect wordt versterkt. Iemand als Liz Cheney die afvallige is van de GOP, of mensen die juridisch onderzoek deden naar Trump, die worden ook gezien als verrader. Want Trump heeft wraakzucht geuit en voegt nu voldoende daad bij het woord.

B) Het zorgt voor een chilling effect want zoals je zegt men doet het in de broek omdat men bang is het volgende slachtoffer te worden. Maar dat is juist niet wat je moet doen bij zo'n autoritair leider: je moet hem juist in de weg zitten, en je moet je niet laten uitspelen maar gezamenlijk optrekken. Zo hebben we in het verleden ook het fascisme verslagen. Als alle mensen op zouden staan tegen fascisme, dan werkt het namelijk niet.

..en dan beweren sommigen hier dat het allemaal wel meevalt. Niet dus. Het valt niet mee. Er zijn ook diverse posts die een opsomming geven van de feiten van afgelopen midweek.
Inderdaad het valt absoluut niet mee. Die vent is knettergek. Dit is gewoon kleutergedrag. Maar dan wel met hele nare gevolgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Jerie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 02:20:
[...]

Uit het artikel:
"Fauci has now hired his own private security that he’ll pay for himself"
Dus dat is ook afhankelijk van hoe goed z'n nieuwe beveiliging in elkaar zit.

Desondanks nog steeds bizar.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Europa begint nu ook te zien dat de VS geen vriendschappelijke staat meer is, maar steeds meer richting een voor Europa vijandelijke staat begint te bewegen:
Is Amerika nog onze vriend? Het land waar we ons decennia aan vergaapten, dat ons verwende met hamburgers, Hollywoodblockbusters, rock-’n-roll, jazz en disco, verandert in snel tempo sinds Donald Trump er voor de tweede keer de macht greep. Moeten we afscheid nemen van de VS als gidsland?

Dat was woensdagochtend schrikken voor veel Instagram-gebruikers in Nederland. Zonder ook maar ergens om te hebben gevraagd, bleken ze de nacht ervoor opeens volgers te zijn geworden van Donald Trump, sinds maandag weer de baas van de Verenigde Staten, zijn vrouw Melania en/of zijn vicepresident JD Vance. Op ontvolgen klikken hielp soms niet eens, even later stond de status gewoon weer op ‘volgend’.

Dat vloeide voort uit het bericht van een dag eerder, toen op hetzelfde Instagram zoektermen als ‘Joe Biden’ en ‘Barack Obama’, de twee Democratische voorgangers van Trump in het Witte Huis, geblokkeerd bleken. Het moederbedrijf van Instagram, Meta, stelde achteraf dat er een logische technische verklaring was voor het automatisch volgen van de accounts van het echtpaar Trump en Vance. Maar veel gebruikers geloofden die uitleg niet.

Critici zien een heel andere verklaring: een socialmediagigant die warme banden heeft met Trump, en die hem helpt om zijn aanwezigheid op hun platform uit te breiden. Mocht dat kloppen dan is dat, om het in goed Amerikaans te zeggen, best wel scary. En het laat zien hoever het moderne Amerika - dat van Trump en zijn bevriende bigtechmiljardairs - kan binnendringen in onze levens.
Bron en meer info: Na eerste week Trump begint Europa serieus te twijfelen: is de vriendschap met de VS voorbij?

Lijkt me een goed idee om op zijn minst te onderzoeken of de banden met de VS, en daarmee de afhankelijkheid ervan, niet beter wat flink teruggeschroef kunnen worden, nu de VS ons steeds vijandelijke gezind begint te worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

In mijn ogen is de VS niet veel anders aan het worden dan China. De een dreigt met overname Groenland, de ander met Taiwan.

Europa zit in een hele lastige positie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:14:
In mijn ogen is de VS niet veel anders aan het worden dan China. De een dreigt met overname Groenland, de ander met Taiwan.

Ben ook een beetje bang dat ze zo de knikkers verdelen...

Rusland krijgt Oekraïne, China krijgt Taiwan en de VS Groenland en Panama :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:14:

Niet alleen Groenland. De VS heeft immers ook aangekondigd dat ze vinden dat ook Canada en Panama (of iig het kanaal) bij hen hoort danwel zich bij hen zou moeten aansluiten.

Dus ook die landen moeten uitkijken dat ze niet geannexeerd worden door de VS.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

MikeyMan schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:18:
[...]

Ben ook een beetje bang dat ze zo de knikkers verdelen...

Rusland krijgt Oekraïne, China krijgt Taiwan en de VS Groenland en Panama :X
Persoonlijk vind ik Trump labieler dan Xi en een groter gevaar. Wat ook niet helpt is dat de hoofden een aantal van de grootste tech bedrijven ter wereld Trump z'n ring hebben gekust, zoals Zuckerberg, Musk, Bezos.

Zeker als je ziet wat voor "glitches en bugs" Meta social media apps hadden weet je dat dit een serieus gevaar is. Als Europa Huawei heeft geboycot, dan moeten ze dat ook doen met apps van Meta en X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:46
De eerste 5 dagen van Trump 2 zijn weinig hoopvol en (moet het hem nageven) verdacht slinks opgezet, zijn verkiezingsbelofte van massadeportaties gaan voortvarend van start, alle verdragen die geld kosten zijn opgezegd. De achterban is nu nog in de hosanna stemming en op de achtergrond gaan alle haantjes hun gang.

Het wordt 4 jaar lang overleven voor de gehele wereld en hopen dat de haantjes snel verstrengelde belangen krijgt (bijvoorbeeld Musk over de AI deal) en het zo snel uit elkaar valt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57
Die nieuwe minister van defensie is ook echt weer een lieverdje hè, Pete Hegseth. Echt Wilders taferelen, waarbij zo’n beetje iedereen wel wat op zijn kerfstok heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@saikol 4 jaar? Ik help het je hopen.

Voorlopig hangt de democratische partij volledig in de touwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
tiswat schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:51:
Die nieuwe minister van defensie is ook echt weer een lieverdje hè, Pete Hegseth. Echt Wilders taferelen, waarbij zo’n beetje iedereen wel wat op zijn kerfstok heeft.
Ik denk niet dat Trump een normaal iemand kan vinden als minister, en dat hij dus geen keus heeft met het aanstellen van tweede en derderangs opties.

Een ministerschap onder Trump lijkt me namelijk redelijk killing voor je carrière.

Tel daarbij op dat Trump ook met enige regelmaat zijn eigen mensen aanvalt als het hem zo uitkomt, en ik denk dat er weinig capabele mensen zijn die zich daae voor willen laten misbruiken en hun carrière willen opofferen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Ik denk niet dat Trump een normaal iemand kan vinden als minister, en dat hij dus geen keus heeft met het aanstellen van tweede en derderangs opties.

Een ministerschap onder Trump lijkt me namelijk redelijk killing voor je carrière.

Tel daarbij op dat Trump ook met enige regelmaat zijn eigen mensen aanvalt als het hem zo uitkomt, en ik denk dat er weinig capabele mensen zijn die zich daae voor willen laten misbruiken en hun carrière willen opofferen.
Wil Trump andere figuren? Loyaliteit lijkt het enige waar ie op vaart.

Killing voor de carrière valt ook wel mee als Trump en zijn trawanten voorlopig nog aan de macht zijn. En helaas, die olievlek spreidt.
Dat zooitje ongeregeld zit er voorlopig nog wel.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 25-01-2025 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
wildhagen schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:55:
[...]

Bij eerste Trump termijn had hij nog ervaren generaals als "Mad Dog" Mattis die oneens was en later ontslag indiende en Michael Flynn die politiek beschadigd is. Nu heeft hij iemand zonder militaire kennis gekozen voor zulke positie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caelorum
Ik ga deze discussie maar gewoon hierheen trekken, want het Tesla model 3 topic is er totaal niet geschikt voor:
gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Volgens mij is de discussie al eerder geweest, is er inmiddels al een appart topic over?
Maar de chinezen zijn ook geen lievertjes, VW de oorsprong is ook niet fraai, Henry ford heeft ook rare fratsen gehad, en zo kunnen we nog uren doorgaan. Ik kijk toch echt wat het beste past bij mij en mijn portemonnee, laat het politieke geneuzel over aan de politiek. (en die bakken er ook niks van)
WhoDoYaThinkIAm schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:40:
[...]

Dus je staat wel achter wat er in China met bijvoorbeeld Oeigoeren gebeurt? https://www.amnesty.nl/oeigoeren-in-china

Wat een kortzichtige meeloperij dat gezeur over Musk. Ik sta ook niet achter zijn ideeen maar als je alles weg moet doen omdat er ergens iets fout mee is dan hou je weinig over.
kx22 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:47:
[...]

Wel grappig dat je Musk los zet van USA en de Chinezen over 1 kam scheert.
Elke auto uit China zou dus in iets te maken hebben met de oeigoeren?
Het is algemeen bekend dat er bij elk groot Chinees bedrijf een mannetje van de overheid als stille partner zit. Er gebeurd daar dus niets op dat niveau wat niet in de lijn van de partij ligt.
Of een Chinese autobouwer dan oeigoeren gebruikt als slaven? Wie weet, waarschijnlijk niet. Of je dan de Chinese overheid indirect moet sponsoren? Mag je zelf bepalen. Feit is dat je eigenlijk geen auto meer kan kopen zonder dat je op de 1 of andere manier geld overmaakt aan China.

Voor auto's van Tesla idem, alleen sponsor je daar zowel Musk, als China. Persoonlijk doenik dat niet. Ik rijd een model 3 die ik heb overgenomen van de LM, maar dit is ook de laatste keer dat ik Tesla rij. Ik ga hierna wel door met mijn initiële plan van Renault, zodat er nog een klein beetje geld in de EU blijft hangen.

Sowieso ben ik al mijn uitgaven onder de loep aan het nemen. Stiekem ben ik best veel buitenlandse big tech meuk gaan gebruiken en liever sponsor ik de EU economie (of die van nauw verwante economieën om zoals Zwitserland).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:15
Wij zaten ook te kijken naar onze eigen spullen... Nu verwacht ik niet direct dat Apple evil is of zal worden, maar geld corrumpeert redelijk eenvoudig. Tim Cook was ook aanwezig bij de plechtigheid..

Ik zit dit te typen vanuit een MacBook en als ik dat niet zou willen, dan kon ik kiezen voor je raad het al... een Mac mini of iPhone. Vrijwel alle tech in huis is van buiten de EU. Het enige dat ik zo 123 kan bedenken dat dit niet is, zijn mijn Philips (Signify) HUE lampen... Praktisch 99% van alles is made in China of Taiwan.

Als je zo kijkt naar wat er wereldwijd gaande is; Rusland, China en nu de US, dan kan Europa IMHO maar beter even goed echter hun oren krabben en hun prioriteiten heroverwegen. De grootmachten lijken allen bezig te zijn met hun macht, resources en vermogen te vergroten. En waar is en blijft Europa tot in den treuren mee bezig? Verduurzamen, klimaat en stikstof. Ik zeg niet dat dit geen belangrijke punten zijn, maar met de oorlog tegen stikstof ga je geen invasie of handelsoorlog tegen. Nu denk ik ook niet per se dat een van de drie genoemde landen zover zullen gaan, althans niet het invasie gedeelte, maar wij zijn lijkt het enkel nog bezig met onze complete economie platleggen t.b.v. het milieu terwijl de rest daar meer en meer maling aan heeft.

Ik hoop in ieder geval oprecht dat deze periode een tijd van bezinning zal blijken te zijn in de toekomst. Niet afhankelijk willen zijn van onze grote ''vriend'' USA. Enerzijds omdat het maar de vraag is hoe vriendelijk ze blijven maar anderzijds vraag ik mij ook af hoelang het nog de 'verenigde' staten zal blijven en niet 'verdeelde'. staten; Divided States of America. Met een beetje pech is de film Civil War binnenkort een vooruitziende blik geweest..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:44
Caelorum schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:03:
Ik ga deze discussie maar gewoon hierheen trekken, want het Tesla model 3 topic is er totaal niet geschikt voor:

[...]

[...]

[...]

Sowieso ben ik al mijn uitgaven onder de loep aan het nemen. Stiekem ben ik best veel buitenlandse big tech meuk gaan gebruiken en liever sponsor ik de EU economie (of die van nauw verwante economieën om zoals Zwitserland).
Ik ben wel benieuwd hoe je dit dan doet? (gewoon uit interesse niet als kritiek.) Linksom of rechtsom heb je door globalisering toch al snel te maken met grondstoffen, half fabrikaten of producten die overal en nergens vandaan kunnen komen. Nog even los van het feit dat het vaak ondoorzichtig is in welke zakken de winsten terecht komen.

Ontopic: erg treurig om te zien dat er totale gekken aan de knoppen zitten bij zoveel landen in de wereld. Hoe is het zo ver gekomen?

Het is tijd dat Europa zich weer opricht en zich gaat weren tegen de totalitaire machten in de wereld die absoluut niet spelen volgens onze regels. Ik denk dat we te lang onze positie internationaal overschat hebben. En de internationale wetten en afspraken en mensenrechten en dergelijke heeft een groot gedeelte van de wereld gewoon maling aan. We zijn in een tijd aan beland waar het gaat om macht en egocentrisch opkomen voor je eigen belangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Pazienza schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:46:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe je dit dan doet? (gewoon uit interesse niet als kritiek.) Linksom of rechtsom heb je door globalisering toch al snel te maken met grondstoffen, half fabrikaten of producten die overal en nergens vandaan kunnen komen. Nog even los van het feit dat het vaak ondoorzichtig is in welke zakken de winsten terecht komen.
[...]
Tja, onderzoek, onderzoek en onderzoek. Zoals je al aangeeft ontkom je er niet aan. Ben je in de markt voor een auto dan is bijna alles Chinees, of bestaand uit Chinese onderdelen. Maar bijv. een Renault Scenic E-tech heeft een groter percentage niet-chinese onderdelen, de assemblage gebeurd binnen de EU en is voornamelijk in Frans en Japans bezit.

En zo kan je doorgaan met andere dingen. 3d printers kan je uit de VS en China laten komen, of je koopt er 1 van den familiebedrijf uit Tsjechië met een lokale fabriek.

Big tech idem. Je kan voor een Google of Microsoft gaan. Of je gaat voor OVH en Proton (als is de ceo van die laatste wat dubieus ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Goed punt van @Caelorum. We moeten over dit soort dingen nadenken. Mijn schoonzus (totaal geen techneut) is gestopt met Facebook, Instagram en X. Je zet dan ook de deur dicht voor unieje contacten. Plus dat gaat haar naar ik aan mag nemen klanten kosten. Ook heeft ze een sticker aangeschaft voor haar Tesla.
Thalaron schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:41:

Ik zit dit te typen vanuit een MacBook en als ik dat niet zou willen, dan kon ik kiezen voor je raad het al... een Mac mini of iPhone. Vrijwel alle tech in huis is van buiten de EU. Het enige dat ik zo 123 kan bedenken dat dit niet is, zijn mijn Philips (Signify) HUE lampen... Praktisch 99% van alles is made in China of Taiwan.
(Taiwan is heel wat anders dan China, vooralsnog.)

Je zegt niet exact welke variant je hebt. Op een Mac Mini of MacBook zou je Asahi Linux kunnen installeren.

Wikipedia: Linux on Apple devices

Als het specifiek om veiligheid gaat dan kom je zonder VS van een heel koude kermis thuis. Maar het is een goede reflectie om erover na te denken.

We leven in een unieke tijd waarover later films gemaakt zullen worden (deja vu 15 maart 2020, 24 feb 2022). Maar laten we ook niet vergeten dat Musk graag een anschluss wil. Ik wil dat niet maar ik heb geen stemrecht in Frankrijk, Duitsland, of VK.

Daarnaast is het zaak dat we de verbinding zoeken in Europa en we moeten ons afvragen of bijvoorbeeld Duitsland een kernmacht zou kunnen worden.

(Ik denk dat we een apart topic moeten maken over wat ik maar even als werktitel een US detox noem.)

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:15
@Jerie ik verwacht niet dat de US Europa zal binnenvallen, maar ik doelde meer op dat we er niet vanuit moeten gaan dat als (bij wijze van) China of Rusland dat doet, de US een bijdrage gaat leveren. Ook las ik ergens dat de onze F35’s afhankelijk zijn van een dagelijkse code vanuit de US om te functioneren. Wellicht dat de UK daar nog wat mee kan, maar onder druk van de US… wie weet.

Kortom, áls we dan meer aan defensie moeten gaan uitgeven, doe het dan in ieder geval niet door de wapenindustrie in de US te sponsoren..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:20:
[...]

Niet alleen Groenland. De VS heeft immers ook aangekondigd dat ze vinden dat ook Canada en Panama (of iig het kanaal) bij hen hoort danwel zich bij hen zou moeten aansluiten.

Als die Canada wil annexeren moet die dat eerst vragen aan de Britse koning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:41:
[...]

En waar is en blijft Europa tot in den treuren mee bezig? Verduurzamen, klimaat en stikstof. Ik zeg niet dat dit geen belangrijke punten zijn, maar met de oorlog tegen stikstof ga je geen invasie of handelsoorlog tegen.

[...]
Ik ben het grotendeels met je eens maar ik wil even op dit specifieke stukje reageren.

Als het gaat om massaproductie en goedkoop produceren dan kan Europa zich niet meten met China of de VS. Waar Europa goed in is is innovatie en kwaliteit. Verduurzamen, klimaat en stikstof moeten dan ook gezien worden als kansen om nieuwe producten en technieken te ontwikkelen die ons onafhankelijker kunnen maken van de rest van de wereld, niet als bedreigingen. Dat vereist helaas wel een langetermijnvisie, en dat is waar politici, ondernemers en aandeelhouders (en de rest van de mensheid) heel slecht mee om kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
Caelorum schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:56:
Ben je in de markt voor een auto dan is bijna alles Chinees, of bestaand uit Chinese onderdelen.
Chinese onderdelen zal onvermijdelijk zijn maar qua auto's hebben we ook Zuid-Korea en Japan nog.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:44
...Groenland call...

Hij is nog niet eens een week President.
Wat ik opmerkelijk vind, waarom zou je in de allereerste week nog voor het allereerste weekend meteen zo'n zwaar onderwerp oppakken en daar ook meteen een 'tough conversation' aan wijden? Waarom zo'n bijna hijgerige haast? Er zijn nog minstens 100 weken tot de mid-terms, genoeg tijd om met de vuisten op tafel te slaan met veel bombarie. Als je echt iets (wat dan ook) zou willen bereiken op dit onderwerp, zou je dat toch beter inkleden?
Maar goed, het handelen van trump proberen te duiden, is mss niet zo zinvol.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mekkieboek schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Wat ik opmerkelijk vind, waarom zou je in de allereerste week nog voor het allereerste weekend meteen zo'n zwaar onderwerp oppakken en daar ook meteen een 'tough conversation' aan wijden? Waarom zo'n bijna hijgerige haast? Er zijn nog minstens 100 weken tot de mid-terms, genoeg tijd om met de vuisten op tafel te slaan met veel bombarie. Als je echt iets (wat dan ook) zou willen bereiken op dit onderwerp, zou je dat toch beter inkleden?
Maar goed, het handelen van trump proberen te duiden, is mss niet zo zinvol.
Afleiding van het echte doel vermoed ik.
Nu zoveel ophef of veel verschillende dingen dat ze ongemerkt nog wat meer kunnen doen.

Ook rukt de vogelgriep op, maar als er niet meer over gerapporteerd wordt is het er blijkbaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:55

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Waarom hij meteen vol-gas gaat? Waarom niet? Hij heeft maanden gehad om het voor te bereiden, en hij wil weten hoe gek hij het kan maken. Tot nu toe is er 1 check geweest (over kinderen van illegalen), en voor de rest: stilte van de tegenstanders en gejuich uit de achterban.
Hij kan nu rustig tegenstanders laten wegruimen door z'n prive-leger van magas, beschermd door presidentieel pardon, en geld binnen laten harken door z'n vriendjes. Ondertussen verwacht ik filmpjes van een coke-snuivende Trump die roept dat hij god is, met een golfclub als microfoon. Helaas kan dat nergens meer gepost worden want alle (relevante) media vereert hem nu al als god.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Waaj schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Ik ben het grotendeels met je eens maar ik wil even op dit specifieke stukje reageren.

Als het gaat om massaproductie en goedkoop produceren dan kan Europa zich niet meten met China of de VS. Waar Europa goed in is is innovatie en kwaliteit. Verduurzamen, klimaat en stikstof moeten dan ook gezien worden als kansen om nieuwe producten en technieken te ontwikkelen die ons onafhankelijker kunnen maken van de rest van de wereld, niet als bedreigingen. Dat vereist helaas wel een langetermijnvisie, en dat is waar politici, ondernemers en aandeelhouders (en de rest van de mensheid) heel slecht mee om kunnen gaan.
Het probleem is momenteel wel dat China ook op de gebieden waar Europa sterk is/was beter is dan Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Panama is dusdanig zwak dat ze vrij eenvoudig gaan buigen voor Trump en Amerikaanse schepen gratis door het kanaal zullen laten gaan terwijl de rest meer moet gaan betalen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:24:
Zeker als je ziet wat voor "glitches en bugs" Meta social media apps hadden weet je dat dit een serieus gevaar is. Als Europa Huawei heeft geboycot, dan moeten ze dat ook doen met apps van Meta en X.
Snap sowieso niet dat ze in Europa X en meta niet simpel verbieden. Zo moeilijk is het niet een whatsapp kloon op te tuigen. Genoeg Europese bedrijven die in het gat zullen duiken. In Azie hebben veel (grote) landen ook hun eigen whatsapps en facebooks.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Thalaron schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:23:
@Jerie ik verwacht niet dat de US Europa zal binnenvallen, maar ik doelde meer op dat we er niet vanuit moeten gaan dat als (bij wijze van) China of Rusland dat doet, de US een bijdrage gaat leveren. Ook las ik ergens dat de onze F35’s afhankelijk zijn van een dagelijkse code vanuit de US om te functioneren. Wellicht dat de UK daar nog wat mee kan, maar onder druk van de US… wie weet.
Die code is onzin
En rusland kan oekraine nog niet aan en al eens gezien waar china ligt tov de EU?
Kortom, áls we dan meer aan defensie moeten gaan uitgeven, doe het dan in ieder geval niet door de wapenindustrie in de US te sponsoren..
Dit zeker , maar dat doen we dan ook niet veel. meeste defensieuitgaven blijven gewon in europa en we exporteren bijna evenveel wapens naar de VS als als we kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:02
Constitutional amendment to allow Trump third term introduced in the House

Misschien was deze al voorbij gekomen, maar ik had hem in ieder geval gemist.
A Republican House member introduced a resolution to amend the U.S. Constitution to allow President Donald Trump — and any other future president — to be elected to serve a third term.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:52

hneel

denkt er het zijne van

Opmerkelijke video

Lijkt in eerste instantie een beetje conspiricy, Maar aan de andere kant, voor de verkiezingen hoorde je veel over 'voter suppression', maar daarna eigenlijk helemaal niet meer. En als je dan naar de resultaten kijkt zie je dat Trump eigenlijk niet veel meer stemmen kreeg dan 4 jaar eerder, maar de democraten wel miljoenen stemmen minder. Voor dat laatste heb ik nooit echt een verklaring gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Tja zo'n uitspraken zijn voor zijn achterban en dikwijls om de aandacht af te leiden.
Dat is niet iets serieus wat trump zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

FreezeXJ schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:05:
Waarom hij meteen vol-gas gaat? Waarom niet? Hij heeft maanden gehad om het voor te bereiden, en hij wil weten hoe gek hij het kan maken. Tot nu toe is er 1 check geweest (over kinderen van illegalen), en voor de rest: stilte van de tegenstanders en gejuich uit de achterban.
Hij kan nu rustig tegenstanders laten wegruimen door z'n prive-leger van magas, beschermd door presidentieel pardon, en geld binnen laten harken door z'n vriendjes. Ondertussen verwacht ik filmpjes van een coke-snuivende Trump die roept dat hij god is, met een golfclub als microfoon. Helaas kan dat nergens meer gepost worden want alle (relevante) media vereert hem nu al als god.
Met de 24uurs newscycle en goudvisgeheugens van het plebs is het ook wel handig gewoon alles ineens te willen. Niemand kan het dan bijhouden en zo blijven heel veel zaken buiten die newscycle.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Frame164 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Het probleem is momenteel wel dat China ook op de gebieden waar Europa sterk is/was beter is dan Europa.
Daar zijn wetenschappers het niet met je eens:
https://joint-research-ce...-innovation-2024-06-27_en
https://www.euronews.com/...hat-can-we-do-to-catch-up

Het is overigens bijzonder lastig tegenwoordig wat over te zoeken want overal is het technology=ai, wat dikke bullshit is. Er zijn legio van takken waar de EU voorloopt en een hele hoop waar we tweede zijn achter de VS.

China is momenteel nog steeds meer van het kopiëren dan innoveren, al groeien ze hard door en halen ze ons binnen 10 jaar wel in als we als EU zijnde niet wat meer gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Helixes schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:14:

[...]
Weinig steekhoudend. Elk congres lid kan een wetsvoorstel indienen. Het is meer te laten zien dat je als congres lid met vol overgave en passie de kont van Trump kust.

Dit is niet een test of een begin daarvan voor de democratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
HEY_DUDE schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:22:
Weinig steekhoudend. Elk congres lid kan een wetsvoorstel indienen. Het is meer te laten zien dat je als congres lid met vol overgave en passie de kont van Trump kust.

Dit is niet een test of een begin daarvan voor de democratie.
Mijn punt is dat er dus binnen een week al werk wordt gemaakt van een derde termijn. Het is een schot voor de boeg, zeker. Maar ze gaan het proberen.

By hook or by crook

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995

[...]
Voor dit realiteit te worden moet je niet enkel de grondwet wijzigen (dus 2/3 in zowel senaat als huis), 2/3e van de staten moeten dit ook zelf regionaal aanvaarden.

Momenteel is bijna 60% van de staten in demcoratische (parlement of gouverneur)handen en is het 50/50 in het congress.

Als trump dus hierin slaagt is dat omdat ook een meerderheid van democraten dit ook willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

hneel schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:16:
Opmerkelijke video

[YouTube: DID TRUMP LOSE? Shocking Proof Trump Rigged 2024 Election w/ Greg Palast]

Lijkt in eerste instantie een beetje conspiricy, Maar aan de andere kant, voor de verkiezingen hoorde je veel over 'voter suppression', maar daarna eigenlijk helemaal niet meer. En als je dan naar de resultaten kijkt zie je dat Trump eigenlijk niet veel meer stemmen kreeg dan 4 jaar eerder, maar de democraten wel miljoenen stemmen minder. Voor dat laatste heb ik nooit echt een verklaring gehoord.
Hier ook een dergelijke post:
https://www.reddit.com/r/...kaanse_verkiezingsfraude/

Er is een hele reddit opgetuigd voor dit soort analyses. Maar als ik naar de bron kijk...
https://electiontruthalliance.org/election-truth-alliance

Ik kan veel te weinig info vinden over de eigenaren/bronnen van deze site bijv.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
k995 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:24:
Voor dit realiteit te worden moet je niet enkel de grondwet wijzigen (dus 2/3 in zowel senaat als huis), 2/3e van de staten moeten dit ook zelf regionaal aanvaarden.

Momenteel is bijna 60% van de staten in demcoratische (parlement of gouverneur)handen en is het 50/50 in het congress.

Als trump dus hierin slaagt is dat omdat ook een meerderheid van democraten dit ook willen.
Ja, maar het volk wil het, en de RADICAL LEFT houdt het tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k995
Opmerkelijke video

[YouTube: DID TRUMP LOSE? Shocking Proof Trump Rigged 2024 Election w/ Greg Palast]

Daar is al veel over geschreven hoor, de consensus is dat :
  • mensen herinneren zich de trump jaren beter dan ze eigenlijk waren , grotendeels door covid en de gevolgen daarvan
  • Biden in 2020 was populairder dan harris in 2024
  • Biden was niet populair in 2024
  • Korte campagne voor harris
  • extreem rechts domineert de media in de VS momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Helixes schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:24:
[...]

Mijn punt is dat er dus binnen een week al werk wordt gemaakt van een derde termijn. Het is een schot voor de boeg, zeker. Maar ze gaan het proberen.

By hook or by crook
Dit is geen werk voor een derde termijn, er is geen enkel pad voor deze wetgeving. Het is uitsluitend kont kusserij, ik zie er echt niets in.

Een derde termijn ligt meer in het verschiet bij een noodtoestand, court packing, vervolging van de opponent of een andere draconische maatregel of gebeurtenis. Ik verwacht zelf dat die test wel komt, maar dit is een losse flodder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Helixes schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:26:
[...]

Ja, maar het volk wil het, en de RADICAL LEFT houdt het tegen.
Maakt niet uit, de wet is wat het is en trump mag op zijn hoofd gaan staan zal niet veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

[...]
Stroopwafels in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek"

Het is van de 23e (VS tijd). Het is op de 24e niet in de Nederlandse media geweest. Ik heb zelfs de redacties van nos.nl en nu.nl erop gewezen met directe link. Ogenschijnlijk niets mee gedaan, klaarblijkelijk andere belangrijke onderwerpen :z

Hierin ligt ook het antwoord op de vraag waarom Trump zo met gestrekt been erin gaat. Dat doet hij om een onderhandelingspositie te vormen. Daarnaast is z'n façade dat de VS het beste voorheeft met Westen voor zover we nog open minded erover waren (met valse hoop) gevallen. Dan moet je snel opvolgen, voor je tegenstander kan reageren.

Uit de bijbel van Trump: "Men should be either treated generously or destroyed, because they take revenge for slight injuries - for heavy ones they cannot." - Niccolo Machiavelli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
FunkyTrip schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:24:
[...]

Er is een hele reddit opgetuigd voor dit soort analyses. Maar als ik naar de bron kijk...

Eerlijk gezgd is er geen enkel bewijs dat er ergens fraude zou ghegpleegd zijn op grote schaal.
Democraten haden gewoon een slechte camapgne omdat biden zo lang bleef en dan nog eens pech met covid.
Tel daarbij de dominerende social media (die zoals we konden zien duidelijk trump als president niet erg vinden) en de decenia lange ondermijning van de staat/onderwijs en geloof in het politieke gestel en zo een uitslag is niet verwonderlijk.

In frnakrijk haalt een le pen ook 41.5% en dat is zonder de miljardairs en machtigie lobbygroepen EN het sterke eveneglisten blok dat trump achter zich heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Opmerkelijke video

Greg Palast, waar ken ik die naam van? Ik heb even moeten zoeken bij

Wikipedia: Greg Palast

Toen kwam ik uit op:

De film: Wikipedia: Bush Family Fortunes: The Best Democracy Money Can Buy

Het boek: Wikipedia: The Best Democracy Money Can Buy

(Hij werkte in 2008 nog samen met RFK Jr. xD)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:52

hneel

denkt er het zijne van

k995 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:31:
[...]
In frnakrijk haalt een le pen ook 41.5% en dat is zonder de miljardairs en machtigie lobbygroepen EN het sterke eveneglisten blok dat trump achter zich heeft.
Dat klopt ook niet helemaal. In Frankrijk krijgt Le Pen ook steun van bv miljardair Bollore en diens invloed op de media aldaar.

https://www.volkskrant.nl...radicaal-rechts~b055e8bd/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

FunkyTrip schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:24:
[...]

Ik ken de argumenten, maar ik heb zelf openen stembureau gezeten en weet hoe het tellen kan gaan. In alle gebieden heeft Trump gewonnen, op een enkele county na. Indien trump een verkiezingsdistrict naar zich toetrekt kan je steekproefsgewijs controleren. Aangezien Trump ook veel volledige democratische counters gewoon won en er echt geen geluiden zijn van hertellingen die vreemd zijn, kan ik niet anders stellen dat ook democratische counties niets hebben gevonden.

Dus een gerucht dat gerucht blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
It is massively important to understand infrastructure reliance on US tech as colonial in scale and now in nature.

Over the last 30 years we have built a new economy, the digital one, satisfying the need for growth and integrating the progress of technology from sociery and, deceived by the initial “global” and “distributed” of the underlying network and betrayed by technology illiterate, short term oriented leadership in many parts of the world (Digitales Neuland), forced the physical economy into the digital realm in the name of efficiency. [...]
Inleidende quote spreekt voor zich.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Ik weet niet of het voter suppression is maar stemmen wordt in Amerika niet makkelijk gemaakt.

In Nederland krijgt iedereen die is ingeschreven bij de gemeente een stempas en stemlokalen zijn er meer dan genoeg en van smorgens vroeg tot savonds laat open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
emeralda schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:23:
Ik weet niet of het voter suppression is maar stemmen wordt in Amerika niet makkelijk gemaakt.

In Nederland krijgt iedereen die is ingeschreven bij de gemeente een stempas en stemlokalen zijn er meer dan genoeg en van smorgens vroeg tot savonds laat open.
Je zag al dat Trump - in ruil voor steun aan de rampgebieden getroffen door brand - eiste dat Californië identificatie bij het uitbrengen van je stem verplicht zou stellen.

Hoewel gebruikelijk in Nederland, is het een drempel in de VS. Het is niet per se gebruikelijk een identificatiedocument te bezitten, en dat geldt al helemaal voor mensen die weinig reizen. De onderklasse, zeg maar - die wordt geassocieerd met het Democratische electoraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
emeralda schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:23:

In de VS hoef je en hebben velen zich ook niet ingeschreven.
Daarbij moet je je actief als kiezer registreren, elke verkiezing weer. Plus bij het registreren moet ook je partij al kenbaar maken.

Allemaal systemen die 200 jaar geleden normaal en logisch waren, omdat het land enorm groot en leeg was, reizen en berichten versturen lang duurde en er om de haverklap mensen dood gingen aan ziektes, of immigranten massaal binnen kwamen.
En vastgelegd in de grondwet, en voor de politieke partijen allemaal zo te spinnen of gebruiken dat het in hun voordeel is (gerrymandering bijv.).

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:31
Donald Trump in fiery call with Denmark’s prime minister over Greenland
24-1-25
https://www.ft.com/conten...46b60f6?shareType=nongift
...Five current and former senior European officials briefed on the call said the conversation had gone very badly.

They added that Trump had been aggressive and confrontational following the Danish prime minister’s comments that the island was not for sale, despite her offer of more co-operation on military bases and mineral exploitation.

“It was horrendous,” said one of the people. Another added: “He was very firm. It was a cold shower. Before, it was hard to take it seriously. But I do think it is serious, and potentially very dangerous.”

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
BadRespawn schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:15:
Donald Trump in fiery call with Denmark’s prime minister over Greenland
24-1-25
https://www.ft.com/conten...46b60f6?shareType=nongift

[...]
Het zou me niet eens heel erg verbazen als Trump, mocht Denemarken niet meewerken aan de vrijwillige overdracht van Groenland aan de VS, het leger op Groenland afstuurt om het land te bezetten. Dit vanwege "nationale veiligheid van de VS" oid.

En waarom ook niet? Wie zou hem immers tegenhouden? In Senaat en Congres heeft hij al een meerderheid en de VN Veiligheidsraad zal ook niks doen, want de VS kan daar zelf immers alles met een veto tegenhouden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
hneel schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 12:11:
[...]

Dat klopt ook niet helemaal. In Frankrijk krijgt Le Pen ook steun van bv miljardair Bollore en diens invloed op de media aldaar.

https://www.volkskrant.nl...radicaal-rechts~b055e8bd/
Niet te vergelijken met wat de gop/trump in de VS hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
wildhagen schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Het zou me niet eens heel erg verbazen als Trump, mocht Denemarken niet meewerken aan de vrijwillige overdracht van Groenland aan de VS, het leger op Groenland afstuurt om het land te bezetten. Dit vanwege "nationale veiligheid van de VS" oid.
Een vs president heeft niet die macht zonder dat groenland/denemarken zelf hen aanvalt.
En waarom ook niet? Wie zou hem immers tegenhouden? In Senaat en Congres heeft hij al een meerderheid en de VN Veiligheidsraad zal ook niks doen, want de VS kan daar zelf immers alles met een veto tegenhouden.
In zijn eigen partij zou dat echt niet goed ontvangen worden laat staan zelfs dat het VS leger dat zou uitvoeren.
In zin vorige legislatuur zijn er ook veel dergelijke verhalen geweest dat trump bepaalde zaken wilde die dan geweigerd werden door defensie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:18
assje schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:41:
[...]

Chinese onderdelen zal onvermijdelijk zijn maar qua auto's hebben we ook Zuid-Korea en Japan nog.
Maar jouw geld gaat uiteindelijk wel naar China.
Sterker nog.....
Jij wilt een ZK of Japans product kopen omdat je zo min mogelijk binding wilt met China. Maar die 2 landen hebben er minder moeite / geen keuze en besteden jouw geld alsnog aan China. Dus ondanks jouw goede bedoelingen eindigt het geld nog steeds in handen van China.

Dit is hetzelfde als dat je geen Tesla wilt kopen omwille van Musk, maar een VW koopt (die weer milieu kredieten koopt van Tesla).
Achter alles zit wel iets, want dat is nou eenmaal handel.
Als iemand de moeite wilt doen om alles uit te zoeken is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Arjantje72 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:14:
Wat mis ik dat Biden president was, het was zo rustig.
Een land besturen is saai, en hoort ook saai te zijn. Je zou per definitie iedereen moeten wantrouwen die het spannend probeert te maken, en die daar ook eigenlijk ver van weg moeten houden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1 ... 12 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.