Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:06

Dennis1812

Amateur prutser

k995 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:07:
[...]

De president heeft dat wel, binnen de VS natuurlijk en dan de federale overheid.
Men zal dus effectief de naam veranderen en de VS federale overheid zal effectief die nieuwe naam gebruiken.

Niemand anders zal dat doen natuurlijk.
Tja, als Rutte de Noordzee zou hernoemen naar de Rutte-zee verklaar je hem voor gek. Waarom zouden we een poging van Trump serieus moeten nemen en zou Amerika zich daar naar moeten schikken?
Beter komen ze tot inkeer wat voor clown er zit en zetten ze hem heel snel af.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Delerium schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Met gewoon ontkennen kom je er niet. Of kom tenminste aan met bronnen die dat doendenken kunnen wegnemen.
Bronnen voor wat? Dat congress niet ingrijpt tegen een EO?
Wel nogmaals congress zou daar maanden of jaren overdoen, de normale manier dat in elke rechtstaat gebeurt is dat de rechterlijke macht optreden, dat is gebeurd en die EO is voorlopig op pauze gezet.

https://www.supremecourt.gov/opinions/23pdf/23-939_e2pg.pdf

En de president heeft ook geen immuniteit, hij kan niet strafrechterlijk aangeklaagd worden voor daden die onder zijn ambt vallen. Dus als trump morgen iemand doodschiet op fifth av zal die gewoon aangeklaagd worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dennis1812 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Tja, als Rutte de Noordzee zou hernoemen naar de Rutte-zee verklaar je hem voor gek. Waarom zouden we een poging van Trump serieus moeten nemen en zou Amerika zich daar naar moeten schikken?
Het gaat hier om trump, een half demente fascist.
Ik verbaas me niet dat die dat soort onzin doet, het probleem is dat een deel van de VS burgers hem toejuichen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:12

Winkiller

De Mopperpot

Hebben jullie deze al meegekregen ?

De vierde dag van het presidentschap van Donald Trump zorgde bij Elon Musk voor wrijving. De miljardair had felle kritiek op een groots aangekondigd AI-project. En dat schoot de nieuwe staf rond Trump in het verkeerde keelgat. Trump kondigde dinsdag aan dat OpenAI (de makers van ChatGPT), SoftBank en Oracle een soort joint venture aangaan met de naam Stargate, waarmee datacenters gebouwd zullen worden en meer dan 100.000 banen in de Verenigde Staten gecreëerd zullen worden.

Musk, de ceo van Tesla en de rijkste man ter wereld, die een naaste adviseur van Trump is geworden, is een rivaal van de baas van ChatGPT Altman. Hij is verwikkeld in een lopende rechtszaak met OpenAI. Musk maakte Altman belachelijk op X en zei, een grap herhalend, dat de baas van ChatGPT misschien crack had gerookt nadat hij de deal onder ogen kreeg. Musk twijfelde in een bericht op X woensdag of de groep de financiering voor het project bij elkaar kan krijgen. „Ze hebben het geld eigenlijk niet”, zei Musk. „Dat heb ik uit betrouwbare bron.”

bron: https://www.telegraaf.nl/...ij-de-president-misbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Ik wacht vooral op z’n voorstel om de Atlantische oceaan te hernoemen naar de Oost Amerikaanse Zee en de Stille oceaan naar de West Amerikaanse Zee :+

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Trump en Musk zijn op een conservatieve koers. Ze hebben aangegeven progressieve groepen die opkomen voor minderheden te sluiten. Dat is dus wel oke wat jou betreft? Denk je dat minderheden zoals transseksuelen dan gelijke kansen krijgen? Eerlijk?
Ik hou dit in de gaten inderdaad. Zolang ze binnen de overheid een witte vlag willen dragen vind ik het goed. Als ze vrijheid van meningsuiting gaan verbieden dan ben ik het daar niet mee eens.

Diezelfde discussie is in Nederland ook gewoon bezig. Willen we wel of niet geloofsuitdragingen in bv een politie functie. Het is prima dat je een geloof hebt, maar als overheid en politie vind ik dat je neutraal moet zijn.

Ik zie niet perse een direct verband met kansen. Ik vind het vrij raar als je aangenomen wilt worden op basis van je overtuigingen. Als je ergens naar solliciteer ga ik niet vertellen wat mijn mening over dingen is en hoe ik in het leven sta. Mijn baas zal het een zorg zijn wat ik geloof, ik denk niet eens dat hij het weet en dat lijkt me het beste uitgangspunt.

Je kunt het bagatelliseren maar ik meen het wel echt. Als Trump en Elon uitsluitend trans mensen gaan ontslaan omdat ze Trans zijn.. dan pak ik mijn hooivork want daar ben ik op tegen. Als we in Nederland verbieden om een keppel, hoofddoek of kruis te dragen als agent ben ik daar niet op tegen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06 16:15
Helixes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:02:
Deze lijkt vooral te gaan over negatieve discriminatie. Nu begrijp ik dat je pleit tegen negatieve discriminatie, en dan zijn we het zeker eens. Maar dit is dus wat Donald Trump ogenschijnlijk wil terugbrengen.
Ik ben tegen beide vormen van discriminatie. Negatieve spreekt voor zich, denk ik. Ik ben vóór een gelijkwaardige samenleving, met gelijke kansen en mogelijkheden, ongeacht wie of wat je ook bent.

Maar positieve discriminatie is ook niet altijd het juiste antwoord. Als je iemand aanneemt om wat deze persoon ís, in plaats van wat die persoon kán, loop je het risico om de verkeerde persoon op een plek te zetten, of stigmatisering. Dat laatste leidt dan weer tot het effect dat iemand wél de juiste persoon was, maar door de buitenwereld wordt gezien, dat deze gekozen is, op basis van ras/geslacht/beperking.

Dit is wel een interessant artikel daarover: https://www.tijd.be/opini...iscriminatie/9977189.html

Ik laat daarbij wel één aspect toch nog een rol spelen in de selectie, en dat is persoonlijkheid. Binnen je selectieprocedure zul je ook enigszins moeten kijken naar de vraag "past deze persoon binnen de organisatie/team/bedrijf?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:15:
[...]

Ik hou dit in de gaten inderdaad. Zolang ze binnen de overheid een witte vlag willen dragen vind ik het goed. Als ze vrijheid van meningsuiting gaan verbieden dan ben ik het daar niet mee eens.

Diezelfde discussie is in Nederland ook gewoon bezig. Willen we wel of niet geloofsuitdragingen in bv een politie functie. Het is prima dat je een geloof hebt, maar als overheid en politie vind ik dat je neutraal moet zijn.

Ik zie niet perse een direct verband met kansen. Ik vind het vrij raar als je aangenomen wilt worden op basis van je overtuigingen. Als je ergens naar solliciteert ga ik niet vertellen wat mijn mening over dingen is en hoe ik in het leven sta. Mijn baas zal het een zorg zijn wat ik geloof, ik denk niet eens dat hij het weet en dat lijkt me het beste uitgangspunt.

Je kunt het bagatelliseren maar ik meen het wel echt. Als Trump en Elon uitsluitend trans mensen gaan ontslaan omdat ze Trans zijn.. dan pak ik mijn hooivork want daar ben ik op tegen. Als we in Nederland verbieden om een keppel, hoofddoek of kruis te dragen als agent ben ik daar niet op tegen.
Binnen Nederland mag een agent gewoon een hoofddoek om. Daar loopt geen huidige discussie in. Die is al tijden afgesloten.

Dat Wilders daar wellicht een mening in heeft maakt niet dat er ineens binnen de landelijke politie een punt van gemaakt is. Er is geen agent in Nederland die geen hoofddoek op mag. Ongeacht wat jij of Wilders daarvan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Dennis1812 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Binnen Nederland mag een agent gewoon een hoofddoek om. Daar loopt geen huidige discussie in. Die is al tijden afgesloten.

Dat Wilders daar wellicht een mening in heeft maakt niet dat er ineens binnen de landelijke politie een punt van gemaakt is. Er is geen agent in Nederland die geen hoofddoek op mag. Ongeacht wat jij of Wilders daarvan denkt.
Oi, ik zit te googlen maar dit is in 2011 toch anders bepaald. Ik weet eigenlijk niet of dat veranderd is.
Ik zie hier ook nog wat nieuws erover.

Ik moet even zoeken of dit veranderd is.

https://www.volkskrant.nl...vanaf-eind-2025~b9a463ea/

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Nee? https://wetten.overheid.nl/BWBR0036382/2023-07-05/0
Bij het dragen van het uniform onthoudt de ambtenaar, in contact met het publiek, zich van zichtbare uitingen van overtuiging en religie of een andere vorm van lifestyle, die afbreuk doet aan de gezagsuitstraling, neutraliteit en veiligheid van de politiefunctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:14
Makaja schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:15:
Ik ben tegen beide vormen van discriminatie. Negatieve spreekt voor zich, denk ik. Ik ben vóór een gelijkwaardige samenleving, met gelijke kansen en mogelijkheden, ongeacht wie of wat je ook bent.

Maar positieve discriminatie is ook niet altijd het juiste antwoord. Als je iemand aanneemt om wat deze persoon ís, in plaats van wat die persoon kán, loop je het risico om de verkeerde persoon op een plek te zetten, of stigmatisering. Dat laatste leidt dan weer tot het effect dat iemand wél de juiste persoon was, maar door de buitenwereld wordt gezien, dat deze gekozen is, op basis van ras/geslacht/beperking.
Nu wil ik hierbij graag opmerken dat HR niet zo goed is in het selecteren van de juiste mensen dan je wel denkt. Meestal wordt er al een besluit genomen in de eerste minuten van een sollicitatiegesprek. Veel mensen zijn zich niet bewust van dat proces, en houden zichzelf maar wat graag voor dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.

Echter, het vervelende is dat er in de meeste gevallen maar één persoon wordt aangenomen. Een oordeel over of die andere persoon ook geschikt was - of misschien wel geschikter - is onmogelijk. De verleiding al snel tevreden te zijn - en ons daarmee op de schouder te kloppen - ligt dus voor de hand.
Ik laat daarbij wel één aspect toch nog een rol spelen in de selectie, en dat is persoonlijkheid. Binnen je selectieprocedure zul je ook enigszins moeten kijken naar de vraag "past deze persoon binnen de organisatie/team/bedrijf?".
Nou.

De werkgever, de manager, de HR-medewerker, vragen zich dit af. En het antwoord is te vaak en te makkelijk: Die kandidaat die het meeste op mij lijkt. Dat staat haaks op het idee dat je de beste of meest geschikte kandidaat wilt aannemen. Ik bedoel, dat is natuurlijk wel mogelijk. Maar, als dit het criterium is, dan is die niet veel beter dan die van de willekeur.

Ik kom terug op de politieke situatie in de VS, ik zweer het.

Als die normen worden doorbroken, en er dus een - voorheen bevoorrechte - populatie meer frictie (maar niet per se meer dan gemiddeld) ervaart op de arbeidsmarkt, dan wil dat nog wel eens leiden tot rancune en verongelijktheid. Er zijn natuurlijk 1.000 paden die ons naar het huidige politieke klimaat hebben geleid, maar dit - gecombineerd met media die maar wat graag hebben lopen poeren in deze open wonde - is er zeker een factor in geweest.

Ik ga het nog steeds niet over positieve discriminatie hebben, trouwens. Dat is een lang en ingewikkeld onderwerp waarvoor ik en paar uur nodig ben, niet een paar minuten. En, bovendien, is het hier off-topic.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Alle moslim agentes die ik ken in diverse steden dragen gewoon hun hoofddoek wanneer ze dat willen. Er is geen teamchef in Nederland die er iets anders van vind.

Op de ambulance hetzelfde.

Ik ken persoonlijk geen moslima brandweer vrouwen. Maar zou verwachten dat ook dat geen gezeur oplevert.

Sterker nog, de politie is juist enorm hard op zoek naar diversiteit en verschillende achtergronden om beter aan te sluiten op het volk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:45
Makaja schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:15:
[...]

Dit is wel een interessant artikel daarover: https://www.tijd.be/opini...iscriminatie/9977189.html

Het gaat om kansengelijkheid. En om dat gat te dichten moet er wat gebeuren aan diversiteit in veel organisaties. Bovendien hoe meer diversiteit hoe beter het is voor het lerende vermogen van een organisatie. Het belangrijkste is dat je nog steeds minder kans maakt (bij gelijke geschiktheid) bij veel organisaties als je M. Karachi heet in plaats van C. Janssen. Of als je vrouw bent.

Neem het salarisgat alleen maar wat nog steeds bestaat. In de uitvoering gaat gewoon nog steeds veel mis. Want bij gelijke geschiktheid gaat men gewoon voor het zelfbeeld, wat al het meest aanwezig is. Om wat te forceren en de voordelen van meer diversiteit te ervaren. En dat gaat veel verder dan alleen inzetten op quota en meer diversiteit. Het begint al veel eerder op het gebied van kansengelijkheid. Zoals onderwijs laagdrempelig en breed toegankelijk maken. En dat is in de VS al tijden niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
Helixes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:26:
En, bovendien, is het hier off-topic.
Laten we het inderdaad hierbij houden, en terug naar het onderwerp gaan. Geldt wat mij betreft ook over de discussie over de hoofddoekjes. Dat heeft niet veel meer met Trump te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Amdwarrior schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:11:
[...]

Voortaan mogen ze de reacties daar wel uitzetten de tering :| :/

Zij is dus vanwege zelfde reacties van Twitter gegaan
Inderdaad, de mensen die haar zo goedkoop onderuit halen zouden massaal in de spiegel moeten kijken.
Je ziet het ook in reacties waarin ze Trump en of Poetin verdedigen, ik heb er soms geen woorden voor.
Het lijkt soms wel of de extreem rechtse trollen het gehele internet aan het overnemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
LAD93 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:13:
[...]

Ik wacht vooral op z’n voorstel om de Atlantische oceaan te hernoemen naar de Oost Amerikaanse Zee en de Stille oceaan naar de West Amerikaanse Zee :+
En panama hernoemen naar "American canal" & canada naar "51st state"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-06 13:04
Die honderden miljarden voor AI zullen de mensen in de rust belt gaan redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:15:
[...]

Ik zie niet perse een direct verband met kansen. Ik vind het vrij raar als je aangenomen wilt worden op basis van je overtuigingen. Als je ergens naar solliciteer ga ik niet vertellen wat mijn mening over dingen is en hoe ik in het leven sta. Mijn baas zal het een zorg zijn wat ik geloof, ik denk niet eens dat hij het weet en dat lijkt me het beste uitgangspunt.

Je hebt het steeds over een witte vlag. Hoe ziet dat er uit voor jou?

Ben je het ermee eens dat een overheid een representatieve weergave van de bevolking moet zijn? Of mogen dat ook exclusief witte rijke mannen zijn?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:37:
[...]

heb je d'r ook wat inzichtgevend over te vertellen? O+
Zeker, dat kan ik. Wat mensen met extreme meningen pogen te doen is normalisatie van hun gedachtegoed. Voorbeeld: stel, je bent in Duitsland op een demonstratie maar de Hitlergroet is verboden en het hakenkruis ook. Dan doe je een groet die er veel op lijkt (bijvoorbeeld de andere hand en dan met twee vingers), en een symbool dat er veel op lijkt (bijvoorbeeld dezelfde kleuren). De associatie wordt dan gewekt. Of je gaat zo praten. Of je laat een Hitlerschnitt staan. Daarmee signaleert de extremist: ik ben van deze club, wie nog meer? Wie durft? Pepe the Frog is daar ook een voorbeeld van. Accelerationisme. Daarnaast poogt men ook met virtue signaling populisme te bedrijven. Voorbeeld: demonstratie tegen pedofielen, door extreemrechts.

Vergezocht? Dit deed extreemrechts vorige eeuw al. Daarbij zoeken ze steeds de randjes op. Vervolgens gooi je alles op Vrijheid van Meningsuiting (terwijl je daar zelf enkel in woord voorvechter van bent). [1] Dat is wat hier gaande is, al heel lang. En de aap komt nu uit de mouw.

In plaats van er tegen te vechten zijn de techbro's complicit. Ze werken mee. In plaats van in het nieuws erover te rapporteren en het kritisch te analyseren zijn de media verdacht stil (vertel me maar wanneer plan voor 3rde termijn Trump op het zgn. linkse nu.nl en zgn. linkse nos.nl staat en ze weten het ik heb beide redacties hierover gecontracteerd). Ook Biden heeft met zijn pardonnen een laffe daad verricht omdat deze mensen anders onterecht publiekelijk aan de schandpaal zouden zijn genageld, waarbij je precies kunt zien hoe ziek dit verrotte systeem is.

Dit is het moment in de geschiedenis dat je moet doen wat Zelensky deed. Niet vluchten, maar vechten. Dat je bang bent, snap ik. Ze willen ons ook bang maken, dat doet fascisme met je.

edit:
[1]Plus, steeds die slachtofferrol. Stel jij wordt boos omdat jij die signalling ziet van die Hitlergroet en dat hakenkruis. Je gooit met een rot ei naar ze, of een taart, of je maakt je boos op Facebook. Vervolgens kruipt de fascist in de slachtofferrol. Eerst trollen en uitdagen, en dan huilen dat er een reactie komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerie op 24-01-2025 16:26 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Je hebt het steeds over een witte vlag. Hoe ziet dat er uit voor jou?

Ben je het ermee eens dat een overheid representatief moet zijn voor de maatschappij? Of mogen dat ook exclusief witte rijke mannen zijn?
Ik vind niks mis met rijke witte mannen net als dat ik niks mis vind met Trans mensen.

Ik ben van mening dat een overheid of politie neutraal moet zijn in uitvoering van hun werk. Je mag dus best Johova zijn, maar als je aan het werk bent in een functie vanuit de Overheid/Politie.. dan moet dat los staan van je persoonlijke overtuigingen. Op straat praat ik met een agent die een wetboek handhaaft. Niet met Piet.

Zo ook een loket van de overheid. Als ik aan dat loket sta dan spreek ik met de overheid en niet met Rina.

Het zou onhandig zijn als ik aan een loket sta en er op mijn naambordje staat "WC, Fan van Nvidia"
Maar net zo slecht is dat ik niet aangenomen zou worden omdat ik fan ben van Nvidia.

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 17:26
Waaj schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:36:
[...]

Het gaat er niet om of mensen "blij" zijn of niet.
Het gaat er om dat basisrechten van mensen door de overheid moeten worden gewaarborgd, en dat mensen niet worden gediscrimineerd omdat ze een kleurtje hebben, een bepaald geloof hebben, of LHBTI+ zijn.

En die basisrechten staan op dit moment in de Verenigde Staten onder druk.
Nog een voorbeeld:

"Today, U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) agents raided a local establishment in the City of Newark, detaining undocumented residents as well as citizens, without producing a warrant. One of the detainees is a U.S. military veteran who suffered the indignity of having the legitimacy of his military documentation questioned. This egregious act is in plain violation of the Fourth Amendment of the U.S. Constitution, which guarantees ‘the right of the people be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures….’
https://pix11.com/news/lo...-responds-after-ice-raid/

al dan niet toevallig: Blue state. Person of color mayor.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:48
k995 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:07:
[...]

De president heeft dat wel, binnen de VS natuurlijk en dan de federale overheid.
Men zal dus effectief de naam veranderen en de VS federale overheid zal effectief die nieuwe naam gebruiken.

Niemand anders zal dat doen natuurlijk.
Een beetje zoals iedereen Twitter nog steeds Twitter noemt, en niet X :*) .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 11:44
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Dit vergeet ik niet, ik omarm dit.
Ik ben juist benieuwd hoe het er aan toe gaat als een land meer als bedrijf gezien word. Het kan faliekant misgaan maar het kan juist ook eens een nieuwe wind met zich mee brengen.
We zullen dat een beetje moeten afwachten. Niemand is het zelfde dus dingen die mensen in het verleden hebben gedaan zijn geen garantie voor de toekomst. Waakzaam zijn is wel goed.

Maar ik ben wel benieuwd. Normaal zie ik hem sturen en dan kan ik me er goed in vinden. Hopen dat hij dat nu ook doet.
Er kan over je hele post een hoop dingen gezegd worden maar bovenstaande uitspraak is voor mij het toppunt van een kortzichtig en cru gezegd egoïstisch persoon die het waarschijnlijk zelf nooit moeilijk heeft gehad.

Als je een land meer als bedrijf zie, dan schrap je alles waar je verlies op draait. Denk dus aan gezondheidszorg (zelfs het beetje dat ze daar hebben, willen ze weg), voedselbonnen, werkloosheidsuitkering, cultuur (behalve als de grote leider het leuk vindt uiteraard), alle regels rond milieu, etc. Op menselijk vlak wil je dus eigenlijk van iedereen af die of geen werk heeft of werkt in een sector zonder directe economische voordelen. Dát is een land dat meer als bedrijf wordt gezien.

Ik werk voor een lokale overheid en uiteraard kan er vaak een stuk efficiënter gewerkt worden maar een hoop van die regels zijn er om o.a. corruptie tegen te gaan. In een privé bedrijf kan het mij niets schelen dat de CEO zijn golfbuddy een dik contract geeft om bv de gebouwen te onderhouden. Als gemeente zou ik mij toch vragen stellen als de burgemeester eenzijdig contracten geeft aan zijn vriendjes. Bij de overheid zou efficiënter werken vaak niet in het algemeen belang zijn. Waarschijnlijk wel voor het belang van management/politiek...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:39:
Ik vind niks mis met rijke witte mannen net als dat ik niks mis vind met Trans mensen. Jij discrimineert hier meer dan ik...
Nu zei @Anoniem: 2184602 niet rijke witte mannen. Die zei: exclusief witte rijke mannen.

In deze context betekent exclusief bij uitsluiting van al het andere. Uitsluiting op basis van huidskleur of welvaart is zeker discriminatie, en in het eerste geval ook racisme. In de eerste categorie (ogenschijnlijk degene die Majoef voorstaat) worden rijke mensen, ongeacht geslacht of huidskleur, ook niet uitgesloten.

Persoonlijk hou ik niet zo heel erg veel van dit soort verdraaiingen. Ze vertroebelen, en polariseren de discussie, en dat hebben we hier zeer zeker niet nodig.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Horla schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:43:
[...]

Er kan over je hele post een hoop dingen gezegd worden maar bovenstaande uitspraak is voor mij het toppunt van een kortzichtig en cru gezegd egoïstisch persoon die het waarschijnlijk zelf nooit moeilijk heeft gehad.

Als je een land meer als bedrijf zie, dan schrap je alles waar je verlies op draait. Denk dus aan gezondheidszorg (zelfs het beetje dat ze daar hebben, willen ze weg), voedselbonnen, werkloosheidsuitkering, cultuur (behalve als de grote leider het leuk vindt uiteraard), alle regels rond milieu, etc. Op menselijk vlak wil je dus eigenlijk van iedereen af die of geen werk heeft of werkt in een sector zonder directe economische voordelen. Dát is een land dat meer als bedrijf wordt gezien.

Ik werk voor een lokale overheid en uiteraard kan er vaak een stuk efficiënter gewerkt worden maar een hoop van die regels zijn er om o.a. corruptie tegen te gaan. In een privé bedrijf kan het mij niets schelen dat de CEO zijn golfbuddy een dik contract geeft om bv de gebouwen te onderhouden. Als gemeente zou ik mij toch vragen stellen als de burgemeester eenzijdig contracten geeft aan zijn vriendjes. Bij de overheid zou efficiënter werken vaak niet in het algemeen belang zijn. Waarschijnlijk wel voor het belang van management/politiek...
Ja maar je gaat er vanuit dat het fout gaat. En dat hoeft niet perse. Zo hoeft er ook niet perse corruptie te zijn als jullie die regels opheffen op jullie overheid.

Je kunt alvast allemaal doemscenario's toedichten aan Trump en Elon, maar zoals je zelf zegt is dat gebaseerd op voorbeelden uit het verleden. Het is goed om dat in de gaten te houden, maar om nou meteen
te denken dat het uitsluitend slecht kan uitpakken is wat overdreven.

"ooit is dit gebeurd dus het kan nooit meer goed gaan" geloof ik niet zo in.

Ik volg je wel alleen moet ik even afwachten of ze zoals je schets hun land kapot gaan maken door dat soort efficiëntie door te voeren. Ik zie dat niet helemaal gebeuren. Ik zie het wat positiever in.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
Trump is targeting the immigrants who will be called on to rebuild LA

Artikel op CNN, over de invloed die het beleid van Trump tav ongedocumenteerde immigranten heeft, op de wederopbouw van 12.000 huizen in Los Angeles.

Datzelfde CNN heeft ook een stuk over zijn toespraak in Davos. Daar begon hij weer over de 'tariffs'. Het lijkt wel alsof die man niet goed snapt hoe dat werkt...

Hij blijft maar volhouden dat dat miljarden op gaat leveren voor de Amerikaanse samenleving. Terwijl in feite dat gewoon betaald wordt, door de Amerikanen zelf! Ofwel: niet het land van fabricage gaat opdraaien voor importheffingen, maar de importeur en uiteindelijk de Amerikaanse koper. Want die heffingen worden uiteraard gewoon doorberekend, in de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Helixes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:49:
[...]

Nu zei @Anoniem: 2184602 niet rijke witte mannen. Die zei: exclusief witte rijke mannen.

In deze context betekent exclusief bij uitsluiting van al het andere. Uitsluiting op basis van huidskleur of welvaart is zeker discriminatie, en in het eerste geval ook racisme. In de eerste categorie (ogenschijnlijk degene die Majoef voorstaat) worden rijke mensen, ongeacht geslacht of huidskleur, ook niet uitgesloten.

Persoonlijk hou ik niet zo heel erg veel van dit soort verdraaiingen. Ze vertroebelen, en polariseren de discussie, en dat hebben we hier zeer zeker niet nodig.
Ja eens. Exclusief zou inderdaad wat anders zijn. Goed punt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Russische propagandisten razend over het ’beledigende en smerige ultimatum’ van Trump aan Poetin.

President Donald Trump heeft de voorbije dagen de druk op Vladimir Poetin aanzienlijk verhoogd om ervoor open te staan om de oorlog in Oekraïne te stoppen. Het Kremlin reageerde afstandelijk. Op de propaganda-kanalen werd furieus gereageerd op het ultimatum.

Dit is een ultimatum”, klonk het op de Russische staatszender. Gevolgd door: „Er zal gepraat worden, niet vanuit Amerikaanse voorwaarden, maar Russische. En die voorwaarden zullen worden vastgelegd door de speciale militaire operatie van het Russisch leger.”

bron: https://www.telegraaf.nl/...atum-van-trump-aan-poetin

Er kan geen sprake zijn van buigen, klonk het. „De onbeschaamde, beledigende en smerige uitlatingen van Trump zijn geen oproep tot vrede, maar een ultimatum bedoeld om het de hele wereld te laten horen. Als Rusland het accepteert, zal Trump niet overkomen als een vredesbrenger, maar een overwinnaar die Rusland verplichtte te buigen. Hij verpakt het dan nog met „ik hou van het Russische volk”, dat hij wil wurgen tot het blauw uitslaat.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:23
[...]

Ik vind niks mis met rijke witte mannen net als dat ik niks mis vind met Trans mensen.

Ik ben van mening dat een overheid of politie neutraal moet zijn in uitvoering van hun werk. Je mag dus best Johova zijn, maar als je aan het werk bent in een functie vanuit de Overheid/Politie.. dan moet dat los staan van je persoonlijke overtuigingen. Op straat praat ik met een agent die een wetboek handhaaft. Niet met Piet.

Zo ook een loket van de overheid. Als ik aan dat loket sta dan spreek ik met de overheid en niet met Rina.

Het zou onhandig zijn als ik aan een loket sta en er op mijn naambordje staat "WC, Fan van Nvidia"
Maar net zo slecht is dat ik niet aangenomen zou worden omdat ik fan ben van Nvidia.
Je hebt het nu over geloofsovertuiging, maar Trump is mensen uit aan het sluiten op basis van gender, seksualiteit en associaties met net genoemde. Wat vind je daar dan van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Tja, dat je een groot leger had betekende in de middeleeuwen misschien veel. Maar ik zou toch denken dat we die tijd inmiddels voorbij zijn en meer waarde hechten aan internationale afspraken en verdragen.
Denk dat het andersom is. Die tijden breken weer aan, en de tijden dat je op internationale afspraken en verdragen kunt vertrouwen lijken voorlopig achter ons.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Horla
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Ja maar je gaat er vanuit dat het fout gaat. En dat hoeft niet perse. Zo hoeft er ook niet perse corruptie te zijn als jullie die regels opheffen op jullie overheid.

Je kunt alvast allemaal doemscenario's toedichten aan Trump en Elon, maar zoals je zelf zegt is dat gebaseerd op voorbeelden uit het verleden. Het is goed om dat in de gaten te houden, maar om nou meteen
te denken dat het uitsluitend slecht kan uitpakken is wat overdreven.

"ooit is dit gebeurd dus het kan nooit meer goed gaan" geloof ik niet zo in.

Ik volg je wel alleen moet ik even afwachten of ze zoals je schets hun land kapot gaan maken door dat soort efficiëntie door te voeren. Ik zie dat niet helemaal gebeuren. Ik zie het wat positiever in.
Holy molly, je bent dus echt van mening dat als je alles afschaft wat ik daar op som, het beter gaat worden voor de gewone mens? Nu ja, dat is uiteraard effectief een einde aan de discussie maken. Volgens jouw redenering kan ik zo meteen iemand door het hoofd schieten en veronderstellen dat die persoon daar geen last van gaat hebben. Want de veronderstelling dat die persoon dood zou gaan, is gebaseerd op voorbeelden uit het verleden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Je hebt het nu over geloofsovertuiging, maar Trump is mensen uit aan het sluiten op basis van gender, seksualiteit en associaties met net genoemde. Wat vind je daar dan van?
*knip* maak een topic report aan als je dit vind.

Ik geef mijn ongelijk graag toe, maar kom dan even met iets heel concreets waar dit uit blijkt.

Tot nu toe ben ik het niet eens met wat je zegt. Ik denk niet dat dit gebeurd. maar dat kan dus veranderen.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:10 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Horla schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:03:
[...]

Holy molly, je bent dus echt van mening dat als je alles afschaft wat ik daar op som, het beter gaat worden voor de gewone mens? Nu ja, dat is uiteraard effectief een einde aan de discussie maken. Volgens jouw redenering kan ik zo meteen iemand door het hoofd schieten en veronderstellen dat die persoon daar geen last van gaat hebben. Want de veronderstelling dat die persoon dood zou gaan, is gebaseerd op voorbeelden uit het verleden 8)7
Nouw nouw wat denk je zelf. Zou ik dat echt denken ja?

Kom op, laten we het leuk houden. het is leuker om 2 meningen in een topic te hebben dan 1. Tot nu toe probeer ik beleefd antwoord te geven en verschillen we van mening.

Maar ja.. ik kijk wel graag even naar wat er gebeurd. Toen Elon X overnam dacht iedereen ook dat er van alles ging gebeuren wat niet gebeurd is. Of je het eens bent met zijn wijzigingen is aan jezelf, maar er werden heel wat doemscenario's aangehaald op basis andere situaties die helemaal niet uit zijn gekomen .

Tuurlijk kun je erover discussiëren wat er allemaal kan gebeuren maar als je mij uit de discussie sluit omdat jij DENKT dat er iets gaat gebeuren... komen we er niet.

Ik zou zeggen blijf bij je standpunt en dan kijken we het een tijdje aan. Kunnen we het er later nog eens over hebben als er wat meer voorbeelden zijn om over te spreken.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Ik vind niks mis met rijke witte mannen net als dat ik niks mis vind met Trans mensen. Jij discrimineert hier meer dan ik...

Ik begin even met het volgende:
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:57:
[...]
Probeer het nou gezellig te houden...
Waar discrimineer ik? Ik stel vragen om je aan het denken te zetten en jij beschuldigd mij van discrimineren? Ik dacht dat jij graag het tegengeluid wilde laten horen om daarover in discussie te gaan. Tijdens het schrijven van dit bericht zie ik dat je je dit lijkt te beseffen, maar laat dit wel staan.

Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag of een overheid een representatieve weergave van de bevolking moet zijn, je draait er omheen. Dan interpreteer ik je antwoord voor het gemak als volgt: het maakt jou niet uit of iemand in de overheid vrouw, man, donker of trans is mits gekwalificeerd.

De nieuwe regering of je idool Musk heeft aangegeven bepaalde media te willen uitsluiten onder het mom van besparingen en efficiëntie. Het CPB staat op zijn vizier. Ik ben geen expert wat betreft Amerikaanse medialandschap, maar deze organisatie lijkt zich in te zetten voor diverse bevolkingsgroepen. Wanneer deze groepen zich niet meer kunnen identificeren met wat ze zien doordat het medialandschap gedomineerd wordt door techbaronnen en diens door regeringsbeleid gestuurde algoritmen. Denk je dan dat deze groepen later kans maken om deel te nemen aan overheidsfuncties?

Waar is je hooivork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Ik begin even met het volgende:

[...]

Waar discrimineer ik? Ik stel vragen om je aan het denken te zetten en jij beschuldigd mij van discrimineren? Ik dacht dat jij graag het tegengeluid wilde laten horen om daarover in discussie te gaan. Tijdens het schrijven van dit bericht zie ik dat je je dit lijkt te beseffen, maar laat dit wel staan.
Ik heb dat weggehaald omdat ik het niet netjes van mijzelf vond om dat te schijven.
Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag of een overheid een representatieve weergave van de bevolking moet zijn, je draait er omheen. Dan interpreteer ik je antwoord voor het gemak als volgt: het maakt jou niet uit of iemand in de overheid vrouw, man, donker of trans is.
Deze volg ik niet helemaal maar het maakt mij inderdaad niet uit wie er in het uniform zit. En er mag ook niet geselecteerd worden op WIE iemand is. Dus ik zie een uniform en niet een man of vrouw inderdaad.
De nieuwe regering of je idool Musk heeft aangegeven bepaalde media te willen uitsluiten onder het mom van besparingen en efficiëntie. Het CPB staat op zijn vizier. Ik ben geen expert wat betreft Amerikaans medialandschap, maar deze organisatie lijkt zich in te zetten voor diverse bevolkingsgroepen. Wanneer deze groepen zich niet meer kunnen identificeren met wat ze zien doordat het medialandschap gedomineerd wordt door techbaronnen en diens door regeringsbeleid gestuurde algoritmen. Denk je dan dat deze groepen later kans maken om deel te nemen aan overheidsfuncties?

Waar is je hooivork?
Ik moet dit even nalezen. Ik was hiermee nog niet bekend. Mocht je wat info hebben...graag.

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makaja
Volgens Trump zijn nu zelfs de 'native Americans' geen staatsburgers... En daarvoor halen ze een wet uit 1866 van stal...

https://www.salon.com/202...irthright-citizenship-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:03:
[...]

*knip*

Ik geef mijn ongelijk graag toe, maar kom dan even met iets heel concreets waar dit uit blijkt.

Tot nu toe ben ik het niet eens met wat je zegt. Ik denk niet dat dit gebeurd. maar dat kan dus veranderen.
Ah okee, Trump heeft niet iedereen die aan DEI heeft meegewerkt naar huis gestuurd en is van plan ze later te ontslaan, en heeft hij geen decreet getekend die alleen Man/Vrouw erkent? My bad.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06 11:30
[...]

Ik denk dat veel mensen problemen hebben met dat jij niet inziet dat Musk en Trump enorme zelfserving bastards zijn en zo acteren. Dus al je posts waar jij zegt een bepaalde mening te dragen zijn niet bepaald overtuigend. Het komt over alsof je elke voor het toneel deze mening uit en er verder totaal niet naar handeld of redeneerd.

Wat je hiermee krijgt is wat veel mensen kunnen zien als "enlighted centrism" iets dat typisch ingezet wordt door mensen die rechts zijn maar niet de stank van rechst zijn willen dragen. Een nep midden geluid laten horen ter verdediging van een kant.

Trump en Musk beschrijven als slechts witte rijke mannen is trouwens ook een extreem vreemd gezien er zat andere eigenschappen zijn waar mensen problemen mee hebben niet dat ze wit en/of rijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:18:
[...]

Ah okee, Trump heeft niet iedereen die aan DEI heeft meegewerkt naar huis gestuurd en is van plan ze later te ontslaan, en heeft hij geen decreet getekend die alleen Man/Vrouw erkent? My bad.
Daar is de persoon waarmee je discussieert het inderdaad niet mee eens.

Hij praat zichzelf klem tot hij van zichzelf de hooivork moet pakken. En dan pakt hij hem alsnog niet en begint opnieuw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Makaja schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:13:
Volgens Trump zijn nu zelfs de 'native Americans' geen staatsburgers... En daarvoor halen ze een wet uit 1866 van stal...

Het wordt wel heel triest zo.

Eerst pakken de Amerikanen het land van de Indianen af en roeien ze diverse Indianen-stammen voor een aanzienlijk deel uit, en verjagen ze de rest naar reservaten, en dan willen de Amerikanen als volgende stap de oorspronkelijke inwoners nu ook nog hun staatsburgerschap ontnemen?

Mensenrechten daar hebben de Amerkanen het blijkbaar allemaal niet zo op. Dat is maar lastige flauwekul blijkbaar...

En dan pakken ze er nog een wet van 160 jaar terug bij ook...

Wat een land is dat daar zeg...

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2025 16:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:18:
[...]

Ah okee, Trump heeft niet iedereen die aan DEI heeft meegewerkt naar huis gestuurd.
Jawel. Dat heeft hij gedaan. Op nonactief.

Waar ergens heeft dat met gender te maken? Er werkte toch mensen van allerlei genders en overtuigingen. Die zijn toch -allemaal- naar huis gestuurd. Niet enkel 1 gender?

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P-Rock
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Jawel. Dat heeft hij gedaan. Op nonactief.

Waar ergens heeft dat met gender te maken? Er werkte toch mensen van allerlei genders en overtuigingen. Die zijn toch -allemaal- naar huis gestuurd. Niet enkel 1 gender?
Ik ben wel een beetje klaar met die non-antwoorden en dat van de domme houden van je.

Diverse gebruikers hebben je een heel scala aan vragen gesteld de laatste paar pagina's die je gewoon (bewust) negeert. Geef daar eerst maar eens antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ArgantosNL schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat veel mensen problemen hebben met dat jij niet inziet dat Musk en Trump enorme zelfserving bastards zijn en zo acteren. Dus al je posts waar jij zegt een bepaalde mening te dragen zijn niet bepaald overtuigend. Het komt over alsof je elke voor het toneel deze mening uit en er verder totaal niet naar handeld of redeneerd.

Wat je hiermee krijgt is wat veel mensen kunnen zien als "enlighted centrism" iets dat typisch ingezet wordt door mensen die rechts zijn maar niet de stank van rechst zijn willen dragen. Een nep midden geluid laten horen ter verdediging van een kant.
Ja dit risico zie ik ook.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Althans, ik zie ook wel dat Trump en Elon veel aan zichzelf denken. Vind ik ook niet helemaal gek.

Maar ik zie ook dat Elon een hele boel doet voor andere mensen en voor de wereld. Hij zal overal geld aan verdienen, maar heeft wel ergens een moreel waardoor hij goede dingen wil doen voor de wereld.
Ik begrijp dat niet iedereen dat zo ziet, maar ik zie zijn werk wel als dingen die de wereld beter maken. Maar dat is een mening.

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06 11:30
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:29:
[...]

Ja dit risico zie ik ook.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Althans, ik zie ook wel dat Trump en Elon veel aan zichzelf denken. Vind ik ook niet helemaal gek.

Maar ik zie ook dat Elon een hele boel doet voor andere mensen en voor de wereld. Hij zal overal geld aan verdienen, maar heeft wel ergens een moreel waardoor hij goede dingen wil doen voor de wereld.
Ik begrijp dat niet iedereen dat zo ziet, maar ik zie zijn werk wel als dingen die de wereld beter maken. Maar dat is een mening.
Welke dingen doet hij werkelijk voor andere? Zover als ik van hem gezien heb is het meestal voor zichzelf? Geld naar goede doelen(die hij zelf runt) om het vervolgens belasting voordelen te hebben tellen dus niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Horla
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:07:
[...]

Maar ja.. ik kijk wel graag even naar wat er gebeurd. Toen Elon X overnam dacht iedereen ook dat er van alles ging gebeuren wat niet gebeurd is. Of je het eens bent met zijn wijzigingen is aan jezelf, maar er werden heel wat doemscenario's aangehaald op basis andere situaties die helemaal niet uit zijn gekomen .
En wat voor doemscenario's zijn er dan aangehaald? De enige die ik kan bedenken is dat het een put vol ellende en racisme ging worden en dat lijkt mij schoontjes gelukt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:29:
Dat weet ik niet. In de rol van President, of ambtenaar, zoals Musk nu is, zit je primair om het volk te dienen. Niet jezelf. Als goed voorbeeld wijs ik je graag op de docu The Zelensky Story. Ik wil niet zeggen dat hij er niet ook voor zichzelf zit hoor. Maar, het idee dat hij dienaar van het volk is, zit er bij hem ook wel heel dik in. Met succes, voeg ik daar aan toe.
Voor zijn geschiktheid voor de public service wijs ik je er graag op dat dit ongeveer alle kenmerken heeft van een whataboutism. Sowieso, als dit de maat der dingen is, dan wijs ik je graag op wat er precies met de Trump Foundation is gebeurd. Lock! Him! Up!

Maar - het onderwerp van filantopisme in de VS is toch ook niet onproblematisch. Primair ben ik van mening dat hier door rijke individuen zaken worden bedreven die veelal binnen de primaire verantwoordelijkheid van de overheid vallen. Als ze werkelijk zo begaan zijn met de wereld, dan zouden ze kunnen vragen de belastingen op te schroeven, en die zaken vanuit publiek geld (en naar democratisch inzicht) te betalen. Dat doen ze natuurlijk niet.

Bovendien begrijp ik dat filantropisme in de VS afrtrekbaar is van de belasting. Ongevraagd betaalt de fiscus dus gewoon alsnog mee. Hobby's zijn prima, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Het gaat hier ook vaak om legacy. Ze willen vaak ook uit ijdelheid hun naam verbinden aan bepaalde zaken. Denk Alfred Nobel - bij leven ook niet bepaald bevorderlijk voor de wereldvrede. Als je dit alles werkelijk doet om de wereld een betere plek te maken, dan is dat geloofwaardiger als je er verder je grote klep over dichthoudt. Maar goed.

Dus nee. Ik hoor wat je zegt, maar je zult echt meer - en andere - dingen moeten doen om met filantropie in mijn gevlij te komen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 21:55
Gelukkig zijn er ook nog mensen zoals Pam Hemphill, waarvan op vrt.be staat:
Pamela Hemphill, een van de mensen die in de gevangenis heeft gezeten omdat ze heeft deelgenomen aan de bestorming van het Capitool in de VS, weigert de schuldkwijtschelding die ze van president Donald Trump heeft gekregen. "Gratie aanvaarden, zou een belediging zijn voor de agenten van de Capitoolpolitie, de rechtstaat en onze natie."
"Ik heb bekend schuldig te zijn, omdat ik daadwerkelijk schuldig was. Als ik dan ook nog eens gratie zou accepteren, zou dat bijdragen aan hun gaslighting, hun valse vertelsels." Met 'hun' bedoelt ze president Trump en zijn aanhangers, waar ze 4 jaar geleden ook bij hoorde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Horla schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:32:
[...]

En wat voor doemscenario's zijn er dan aangehaald? De enige die ik kan bedenken is dat het een put vol ellende en racisme ging worden en dat lijkt mij schoontjes gelukt.
Dat niet alleen, X is ook flink leeg aan het lopen en veel mensen/bedrijven zijn overgestapt naar BlueSky. Op dit moment is er zelfs een heuse X-boycot aan de gang op Reddit, ivm de nazigebaren van Musk.

Ja, Elon heeft Twitter echt verbeterd. :X

Racism, misogyny, lies: how did X become so full of hatred? And is it ethical to keep using it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan heb je echt spreekwoordelijke ballen.
Goede actie en laat ook goede zelfreflectie blijken. Iets wat bij de president en zijn naaste personeel ontbreekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Makaja schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:13:

feitelijk zijn bijna alle 'amerikanen' geen 'echte' amerikanen en moeten ze zsm terug worden herverdeeld over europa omdat het allemaal immigranten of nakomelingen van immigranten zijn.

wat nu Trump, wat nu? doorpakken kerel!

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Cranberry schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:43:
Gelukkig zijn er ook nog mensen zoals Pam Hemphill, waarvan op vrt.be staat:
Dat is buitengewoon dapper.

Voor zover ik begrijp is het in de VS zo dat wanneer je een presidentieel pardon accepteert, dat het impliciet ook een schuldbekentenis is. Het zuivert je naam niet. Immers, als je dat wilt doen, dan zul je een rechter moeten vragen je dossier te herzien, en op basis van feiten je onschuld vaststellen. Een pardon verbiedt een rechter er ooit nog naar te kijken. Een Pardon moet dus ook worden gezien in de trand van gratie. Ja, je hebt iets slechts gedaan - maar ik, leider van het volk, strijk met mijn hand over het hart.

Dit is dus feitelijk de omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:28:
[...]

Ik ben wel een beetje klaar met die non-antwoorden en dat van de domme houden van je.

Diverse gebruikers hebben je een heel scala aan vragen gesteld de laatste paar pagina's die je gewoon (bewust) negeert. Geef daar eerst maar eens antwoord op.
Dat doe ik niet bewust, ik kan het gewoon niet bijhouden. Ik moet in mijn eentje overal op antwoorden en het gaat sneller dan ik bij kan houden. Ik probeer mijn best te doen.
Soms sla ik even iets over om niet 8 onderwerpen tegelijk te doen. Dat is te veel.

Ik ben vanavond online en vind het harstikke leuk om erover te praten. Ik praat liever met mensen die een mening hebben die ik niet snap of waar ik het niet mee eens ben.
ArgantosNL schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Welke dingen doet hij werkelijk voor andere? Zover als ik van hem gezien heb is het meestal voor zichzelf? Geld naar goede doelen(die hij zelf runt) om het vervolgens belasting voordelen te hebben tellen dus niet.
Ik vind Tesla, SpaceX, Solarpower, starlink etc allemaal dingen die de wereld vooruit helpen op basis van mijn visie. Niet iedereen is het daar mee eens, maar ik vind dit goed voor de aarde en goed voor de mensheid.
Daarmee zeg ik dus niet dat hij niks in zijn eigen zakken steekt en daar flink om zit te gniffelen.
Horla schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:32:
[...]

Het ging hier een tijdje over zeer ernstige dingen die in het verleden zijn gebeurd, en nu 1 op 1 even aan deze situatie werden gekoppeld. Ik kan daar niet op in gaan aangezien dit speculatie is. Dus als we dat eruit kunnen houden dan is het leuk praten.

@Helixes Ik moet je verhaal even goed lezen. moment.
P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Dat niet alleen, X is ook flink leeg aan het lopen en veel mensen/bedrijven zijn overgestapt naar BlueSky. Op dit moment is er zelfs een heuse X-boycot aan de gang op Reddit, ivm de nazigebaren van Musk.

Ja, Elon heeft Twitter echt verbeterd. :X

Racism, misogyny, lies: how did X become so full of hatred? And is it ethical to keep using it?
Je kunt dit eventueel anders bekijken. Maar dat maakt het niet meteen goed. Dat ben ik met andere mensen eens.

Technisch gezien stappen mensen van het platform af omdat mensen er hun mening mogen verkondigen waar ze niet zo blij van worden. Dus omdat mensen er dingen zeggen gaan ze er vanaf.
Dat is een gevaarlijk iets. Want je wilt geen haat en laster op je platform, maar je wilt wel vrijheid van meningsuiting.
In essentie vind ik de verandering van X goed, maar in praktijk werkt het lastig. Je loopt nu echt tegen haat ed aan wat het er allemaal niet gezelliger op maakt.
Maar mensen de mond snoeren met een bepaalde mening vind ik ook niet tof.

Wat betreft X zit ik dus in dubio... het is wat ik wil dat het is, maar het is niet meer leuk te gebruiken.

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-06 00:15
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:07:
Tuurlijk kun je erover discussiëren wat er allemaal kan gebeuren maar als je mij uit de discussie sluit omdat jij DENKT dat er iets gaat gebeuren... komen we er niet.

Ik zou zeggen blijf bij je standpunt en dan kijken we het een tijdje aan. Kunnen we het er later nog eens over hebben als er wat meer voorbeelden zijn om over te spreken.
Tot nu toe heb ik niet echt de indruk dat je denkt dat gebeurtenissen uit het verleden weliswaard geen garantie voor de toekomst geven, maar toch wel een indicatie.

Ik verwacht dat er na WO2 in verhouding weinig joden zullen zijn geweest die in de jaren 30 en 40 hebben gedacht "we kijken het een tijdje aan" in plaats van in actie te komen. Waarom dat zo zou kunnen zijn, zou je je misschien eens af kunnen vragen.
En ja dit is een extreem voorbeeld, om aan te geven dat "het een tijdje aanzien" niet altijd zonder extreme gevolgen is. En zelfs in minder extreme gevallen een "luxe" is waarvan je je ernstig moet afvragen of jij en anderen die zich willen permitteren.

En nee daar over nadenken en gevolgtrekking aangeven is niet per se gezellig dat zal ik je nageven.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 24-01-2025 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:11:
[...]
Technisch gezien stappen mensen van het platform af omdat mensen er hun mening mogen verkondigen waar ze niet zo blij van worden. Dus omdat mensen er dingen zeggen gaan ze er vanaf.
Kort door de bocht in mijn mening, kijk naar mensen met verstand van zaken die volkomen (onterecht) afgebroken worden en daardoor zeggen bye bye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

gekkie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Tot nu toe heb ik niet echt de indruk dat je denkt dat gebeurtenissen uit het verleden weliswaard geen garantie voor de toekomst geven, maar toch wel een indicatie.
Ja dat klopt. Ik verwacht niet hetzelfde, maar die kans is er wel. Dus het lijkt me gezond kritisch te blijven kijken. Momenteel sta ik er dus positief in en ga ik van goed uit. Ik verwacht dat niet van andere mensen maar zo kijk ik er graag naar.
Ik verwacht dat er na WO2 in verhouding weinig joden zullen zijn geweest die in de jaren 30 en 40 hebben gedacht "we kijken het een tijdje aan" in plaats van in actie te komen. Waarom dat zo zou kunnen zijn, zou je je misschien eens af kunnen vragen.
En ja dit is een extreem voorbeeld, om aan te geven dat "het een tijdje aanzien" niet altijd zonder extreme gevolgen is. En zelfs in minder extreme gevallen een "luxe" is waarvan je je ernstig moet afvragen of jij en anderen die zich willen permitteren.

En nee daar over nadenken en gevolgtrekking aangeven is niet per se gezellig dat zal ik je nageven.
Dit soort voorbeelden werken 2 kanten op. Ja het is gebeurd, Nee nu is het nog niet gebeurd.
Als ik er vanuit ga dat er gebeurd wat je schets, dan houd de discussie redelijk op want dat wil ik natuurlijk ook niet.

Het is prima om die scenario's in je achterhoofd te houden.. maar om een discussie te hebben helpt dat niet echt.

Ik geloof momenteel niet dat dit allemaal gaat gebeuren dus kan een gesprek hebben met mensen die niet uitsluitend denken dat dit wel gaat gebeuren. Zolang we wat ruimte laten in die doem scenarios kan ik best een gesprek hier houden.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Winkiller schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:23:
[...]

Kort door de bocht in mijn mening, kijk naar mensen met verstand van zaken die volkomen (onterecht) afgebroken worden en daardoor zeggen bye bye.
Ja klopt. Dat is ... kut.
Ofwel, het werkt nog niet echt wat Elon heeft gedaan met X.
Je ziet aan de andere kant ook mensen terug komen... maar in zijn algeheel is het er niet beter op geworden kwa sfeer. En dat jaagt mensen weg.

FreeReef.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:19
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:11:
[...]

Dat doe ik niet bewust, ik kan het gewoon niet bijhouden. Ik moet in mijn eentje overal op antwoorden en het gaat sneller dan ik bij kan houden. Ik probeer mijn best te doen.
Soms sla ik even iets over om niet 8 onderwerpen tegelijk te doen. Dat is te veel.

Ik ben vanavond online en vind het harstikke leuk om erover te praten. Ik praat liever met mensen die een mening hebben die ik niet snap of waar ik het niet mee eens ben.

[...]

Ik vind Tesla, SpaceX, Solarpower, starlink etc allemaal dingen die de wereld vooruit helpen op basis van mijn visie. Niet iedereen is het daar mee eens, maar ik vind dit goed voor de aarde en goed voor de mensheid.
Daarmee zeg ik dus niet dat hij niks in zijn eigen zakken steekt en daar flink om zit te gniffelen.

[...]

Het ging hier een tijdje over zeer ernstige dingen die in het verleden zijn gebeurd, en nu 1 op 1 even aan deze situatie werden gekoppeld. Ik kan daar niet op in gaan aangezien dit speculatie is. Dus als we dat eruit kunnen houden dan is het leuk praten.

@Helixes Ik moet je verhaal even goed lezen. moment.

[...]

Je kunt dit eventueel anders bekijken. Maar dat maakt het niet meteen goed. Dat ben ik met andere mensen eens.

Dat is een gevaarlijk iets. Want je wilt geen haat en laster op je platform, maar je wilt wel vrijheid van meningsuiting.
In essentie vind ik de verandering van X goed, maar in praktijk werkt het lastig. Je loopt nu echt tegen haat ed aan wat het er allemaal niet gezelliger op maakt.
Maar mensen de mond snoeren met een bepaalde mening vind ik ook niet tof.

Wat betreft X zit ik dus in dubio... het is wat ik wil dat het is, maar het is niet meer leuk te gebruiken.
Wie werd er de mond gesnoerd voordat Musk Tesla overnam?

Musk heeft meerdere gezichten en is een succesvol ondernemer, daarnaast hard drugs gebruiker en flirt met neonazi's. Het heeft niet zoveel zin naar mijn mening om alleen op de goede eigenschappen van Musk te focussen en hem dan geschikt te verklaren. De overige eigenschappen neemt hij ook mee en dat maakt hem niet geschikt om ook maar enige rol te hebben in welke overheid dan ook.

Robuuste democratieën hebben of zouden goede wetgeving moeten hebben om buitenlands geld buiten de deur te houden. Het is niet strafbaar dat Musk samen met de AFD rare Hitler theorieën bespreekt in een podcast maar een partij vanuit het buitenland met grofgeld steunen zou niet moeten mogen.

Vraag me af hoe de verkopen van Tesla er over een paar maanden uitzien. Elektrische auto's worden niet gekocht door rechts radicale aanhangers. Na zijn Nazi groet heb ik toch een heel andere beleving bij het eventueel aanschaffen van een Tesla.

Verder zijn al Musk zijn bedrijven volledig afhankelijk van overheidsgeld. Tesla had niet groot kunnen worden door allerlei subsidies voor elektrisch rijden en de verkoop van Co2 certificaten. SpaceX heeft de overheid als verreweg de grootste klant. Idem voor de boring company. Het enige bedrijf dat (nog niet) drijft op subsidies is Twitter en dat bedrijf is nog steeds verliesgevend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Helixes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 16:42:
[...]

Voor zijn geschiktheid voor de public service wijs ik je er graag op dat dit ongeveer alle kenmerken heeft van een whataboutism. Sowieso, als dit de maat der dingen is, dan wijs ik je graag op wat er precies met de Trump Foundation is gebeurd. Lock! Him! Up!

Maar - het onderwerp van filantopisme in de VS is toch ook niet onproblematisch. Primair ben ik van mening dat hier door rijke individuen zaken worden bedreven die veelal binnen de primaire verantwoordelijkheid van de overheid vallen. Als ze werkelijk zo begaan zijn met de wereld, dan zouden ze kunnen vragen de belastingen op te schroeven, en die zaken vanuit publiek geld (en naar democratisch inzicht) te betalen. Dat doen ze natuurlijk niet.

Bovendien begrijp ik dat filantropisme in de VS afrtrekbaar is van de belasting. Ongevraagd betaalt de fiscus dus gewoon alsnog mee. Hobby's zijn prima, maar dat kan niet de bedoeling zijn.

Het gaat hier ook vaak om legacy. Ze willen vaak ook uit ijdelheid hun naam verbinden aan bepaalde zaken. Denk Alfred Nobel - bij leven ook niet bepaald bevorderlijk voor de wereldvrede. Als je dit alles werkelijk doet om de wereld een betere plek te maken, dan is dat geloofwaardiger als je er verder je grote klep over dichthoudt. Maar goed.

Dus nee. Ik hoor wat je zegt, maar je zult echt meer - en andere - dingen moeten doen om met filantropie in mijn gevlij te komen.
Ja.. informatief en ik kan me er wel in vinden. Ik heb er niet echt iets op te zeggen. Ik moet me eens wat meer verdiepen daarin.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Wie werd er de mond gesnoerd voordat Musk Tesla overnam?
Ik doel een beetje op de TwitterFiles. Ook waren rechtse stemmen niet altijd even welkom. Soms terecht want extreemrechts kan nog wel eens haat verspreiden en dat vind ik ook kwalijk.
Musk heeft meerdere gezichten en is een succesvol ondernemer, daarnaast hard drugs gebruiker en flirt met neonazi's. Het heeft niet zoveel zin naar mijn mening om alleen op de goede eigenschappen van Musk te focussen en hem dan geschikt te verklaren. De overige eigenschappen neemt hij ook mee en dat maakt hem niet geschikt om ook maar enige rol te hebben in welke overheid dan ook.

Robuuste democratieën hebben of zouden goede wetgeving moeten hebben om buitenlands geld buiten de deur te houden. Het is niet strafbaar dat Musk samen met de AFD rare Hitler theorieën bespreekt in een podcast maar een partij vanuit het buitenland met grofgeld steunen zou niet moeten mogen.
Dit is een probleem in onze discussie vanavond. Ik kan hier niet echt op reageren. Als iemand vind dat Elon een Nazi onder invloed van harddrugs is.. dan zal niks meer wat ik zeg nog logisch klinken. Ik zou namelijk net als jouw alles met Hitler direct de deur verwijzen.
Ik schat het wat anders in... ik denk niet dat Elon een Hitler onder invloed van harddrugs is. Ik vind zijn acties op dit gebied echter ook niet slim.
Vraag me af hoe de verkopen van Tesla er over een paar maanden uitzien. Elektrische auto's worden niet gekocht door rechts radicale aanhangers. Na zijn Nazi groet heb ik toch een heel andere beleving bij het eventueel aanschaffen van een Tesla.
Vraag ik me ook af. Tweakers heeft een heel druk "2e hands Tesla Topic"... en dat is nog niet minder druk geworden.
Verder zijn al Musk zijn bedrijven volledig afhankelijk van overheidsgeld. Tesla had niet groot kunnen worden door allerlei subsidies voor elektrisch rijden en de verkoop van Co2 certificaten. SpaceX heeft de overheid als verreweg de grootste klant. Idem voor de boring company. Het enige bedrijf dat (nog niet) drijft op subsidies is Twitter en dat bedrijf is nog steeds verliesgevend.
Ja ik zie dat dus als een kracht. Amerika is momenteel wel heel sterk op het gebied van ruimtevaart. SpaceX heeft Amerika in een paar jaar tijd enorm op weg geholpen. De overheid heeft besloten dingen uit te besteden aan bedrijven en daar plukken ze dik de vruchten van.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Er is ook een punt te maken voor de klacht van Elon op het AI project.

Dit toont voorlopig aan dat Trump geen slaafje van Elon is. Elon is pissig op een van de leden van dat AI team en heeft daar wat op geroepen.

Trump neemt geen blad voor de mond en zegt openlijk dat Elon ruzie heeft met iemand uit dat AI team.

Kennelijk heeft Elon niet de invloed om dat te stoppen.

Dat lijkt me een goed en veilig signaal.

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:46:
[...]

Ik doel een beetje op de TwitterFiles. Ook waren rechtse stemmen niet altijd even welkom. Soms terecht want extreemrechts kan nog wel eens haat verspreiden en dat vind ik ook kwalijk.

[...]

Dit is een probleem in onze discussie vanavond. Ik kan hier niet echt op reageren. Als iemand vind dat Elon een Nazi onder invloed van harddrugs is.. dan zal niks meer wat ik zeg nog logisch klinken. Ik zou namelijk net als jouw alles met Hitler direct de deur verwijzen.
Ik schat het wat anders in... ik denk niet dat Elon een Hitler onder invloed van harddrugs is. Ik vind zijn acties op dit gebied echter ook niet slim.

[...]

Vraag ik me ook af. Tweakers heeft een heel druk "2e hands Tesla Topic"... en dat is nog niet minder druk geworden.

[...]

Ja ik zie dat dus als een kracht. Amerika is momenteel wel heel sterk op het gebied van ruimtevaart. SpaceX heeft Amerika in een paar jaar tijd enorm op weg geholpen. De overheid heeft besloten dingen uit te besteden aan bedrijven en daar plukken ze dik de vruchten van.
Ik heb nergens Musk een Nazi genoemd, ik heb het bij de feitelijkheden gehouden zaken die te verifiëren zijn. Zijn drugs gebruik is ook geen geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:46:

Van wat ik weet heeft de toenmalige NASA directeur cots voorgesteld omdat ze te weinig geld hadden om het zelf te doen. Bovenstaande is een enorme pluim steken op de hoed voor de politiek (wat doorgaans wordt bedoeld als er "de overheid" wordt gezegd) terwijl het eigenlijk de administratie is die dit heeft gedaan. Administratie die Trump nu o.a. wil afbouwen omdat ze zogezegd niet efficiënt werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:50:
Er is ook een punt te maken voor de klacht van Elon op het AI project.

Dit toont voorlopig aan dat Trump geen slaafje van Elon is. Elon is pissig op een van de leden van dat AI team en heeft daar wat op geroepen.

Trump neemt geen blad voor de mond en zegt openlijk dat Elon ruzie heeft met iemand uit dat AI team.

Kennelijk heeft Elon niet de invloed om dat te stoppen.

Dat lijkt me een goed en veilig signaal.
Dit toont ook aan dat je geen idee hebt van het gevaar van dit project (eigenlijk AI in het algemeen). Daarnaast lijkt het me juist goed om een een gezonde relatie te hebben tussen een president en iemand die zogenaamd een belangrijke rol heeft als efficiëntie 'minister'.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 24-01-2025 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:57:
[...]

Ik heb nergens Musk een Nazi genoemd, ik heb het bij de feitelijkheden gehouden zaken die te verifiëren zijn. Zijn drugs gebruik is ook geen geheim.
Klopt, niet direct.. maar de context word eromheen gezet.
Je kunt de context ook anders neerzetten (wat ook niet helpt)

Elon heeft een stevige discussie gevoerd met iemand van AFD
Elon krijg medicijnen van een dokter.
Elon houd van zijn land

Beide contexten zijn waar maar daardoor veranderd de hele sfeer. Ik kan niemand er van weerhouden om het te zien zoals iemand het ziet.
Horla schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:59:
[...]

Van wat ik weet heeft de toenmalige NASA directeur cots voorgesteld omdat ze te weinig geld hadden om het zelf te doen. Bovenstaande is een enorme pluim steken op de hoed voor de politiek (wat doorgaans wordt bedoeld als er "de overheid" wordt gezegd) terwijl het eigenlijk de administratie is die dit heeft gedaan. Administratie die Trump nu o.a. wil afbouwen omdat ze zogezegd niet efficiënt werken.
Wat Trump er mee wil doen weet ik niet.
Ik zie wel dat echt harde wetenschappers uitspreken dat ze blij zijn met de mogelijkheden die ze nu hebben en dat ze het privatiseren van dit soort dingen als goed hebben beschouwd. Wetenschappers zijn vaak functioneel ingesteld.. dus daar luister ik graag (ook) naar.

Maar.. ik heb nog niks gelezen over wat Trump daar nu mee wilt gaan doen. Ik zal zo eens zoeken.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:00:
[...]

Dit toont ook aan dat je geen idee hebt van het gevaar van dit project (eigenlijk AI in het algemeen).
Waarom zo op de man? Is echt niet nodig. Je kunt me ook gewoon die info geven. Je weet niet of ik er wel of geen idee van heb.

Ik ben juist heel blij dat Elon er rond loopt als het over AI gaat. Elon is enorm kritisch op AI. Hij geeft ruiterlijk toe dat hij er jaren en jaren naast heeft gezeten. Hij heeft spijt van zijn werk in AI en wil nu juist heel veel weerstand bieden.
Daarnaast lijkt het me juist goed om een een gezonde relatie te hebben tussen een president en iemand die zogenaamd een belangrijke rol heeft als efficiëntie 'minister'.
Beste kennisbron die je kunt hebben als President. Iemand die het bouwt en geleerd heeft dat het enorm gevaarlijk is.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:28:
Tesla had niet groot kunnen worden door allerlei subsidies voor elektrisch rijden en de verkoop van Co2 certificaten.
Sowieso wonderlijk dat we subsidie zijn blijven geven op voertuigen waarvan de CO2 cerfiticaten ten gelde zijn gemaakt.

Of het per se een goede ondernemer is weet ik niet, wel een "handige harry".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:10:
[...]

Waarom zo op de man? Is echt niet nodig. Je kunt me ook gewoon die info geven. Je weet niet of ik er wel of geen idee van heb.

Ik ben juist heel blij dat Elon er rond loopt als het over AI gaat. Elon is enorm kritisch op AI. Hij geeft ruiterlijk toe dat hij er jaren en jaren naast heeft gezeten. Hij heeft spijt van zijn werk in AI en wil nu juist heel veel weerstand bieden.

[...]

Beste kennisbron die je kunt hebben als President. Iemand die het bouwt en geleerd heeft dat het enorm gevaarlijk is.
Als je er kennis van had dan zou je niet zo weglopen met die obsessie over efficiëntie en bewondering van AI en Musk. Ik eindig hierbij van mijn kant de discussie, ik heb het geprobeerd maar met iemand die zo idolaat is kan ik weinig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-06 08:51
[...]

Zoveel weerstand...

https://www.tomshardware....-100-000-nvidia-h100-gpus

https://venturebeat.com/a...ersial-grok-2-ai-release/

[ Voor 8% gewijzigd door vickypollard op 24-01-2025 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:17:
[...]

Als je er kennis van had dan zou je niet zo weglopen met die obsessie over efficiëntie en bewondering van AI en Musk. Ik eindig hierbij van mijn kant de discussie, ik heb het geprobeerd maar met iemand die zo idolaat is kan ik weinig.
Nu gooi je de tafel om en loop je weg.
Ik vind het echt jammer. Ik had geen enkele aanstoot aan je schijven en zie het enkel als interessant. Meepraten met elkaar levert niks op.

FreeReef.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Maar doen alsof Musk een brenger is van alles wat goed is ook niet.
Je probeert daadwerkelijke problemen om te draaien. Iets wat niet gaat werken.

Elon is een probleemgeval. Ongeacht waar hij zijn drugs koopt is het een drugsverslaafde.
Net als miljoenen Amerikanen. Maar het blijft een drugsverslaafde.
En iemand met zijn verleden in een regering moet je niet willen.

Net als dat Trump simpelweg een door een rechter veroordeelde crimineel is. Iemand met zoon strafblad zou in de basis geen minister moeten kunnen worden. Dusdanig vrouwonvriendelijk als hij is. En dan kom ik nog niet eens op alle overige discriminerende trekjes en acties. Die jij net zo goed wegwuift.
"Grab em by the pussy!"

Nee. Daar is geen objectieve verdediging in mogelijk.

En ja, dat was 2005. Maar laat hij ander gedrag zien? Hooguit extremer..

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 24-01-2025 18:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Aparte manier van weerstand bieden dan: https://x.ai/grok

En wat een enorme naiviteit om niet te doorzien wat de ware motieven zijn van deze heren.
Een dusdanige naiviteit dat ik me afvraag of het geen getroll is.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 24-01-2025 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ja dit veranderd niet zoveel. Nergens in deze 2 links word gesproken over hoe Elon met AI omgaat.

Als je luistert naar Elon dan verteld hij wat hij doet met AI.
Hij heeft uren gesproken over de gevaren en de risico's en hoe hij door de jaren heen heeft geleerd dat AI riskant is.

Daarop heeft hij zijn regels aangepast en hij gaat nu anders met AI om.
Natuurlijk maakt hij nog steeds AI, maar met een hele bewuste diepgang.

Als ik naar hem luister over AI dan voel ik me veiliger dan wat ik allemaal om me heen zie gebeuren.

FreeReef.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-06 08:51
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:26:
[...]

Ja dit veranderd niet zoveel. Nergens in deze 2 links word gesproken over hoe Elon met AI omgaat.

Als je luistert naar Elon dan verteld hij wat hij doet met AI.
Hij heeft uren gesproken over de gevaren en de risico's en hoe hij door de jaren heen heeft geleerd dat AI riskant is.

Daarop heeft hij zijn regels aangepast en hij gaat nu anders met AI om.
Natuurlijk maakt hij nog steeds AI, maar met een hele bewuste diepgang.

Als ik naar hem luister over AI dan voel ik me veiliger dan wat ik allemaal om me heen zie gebeuren.
Ik denk dat wat Elon zegt en doet in dit geval twee verschillende dingen zijn. Ik zie in Grok in ieder geval niet AI met "een heel bewuste diepgang" die anders is ten opzichte van andere AI tools en het is zeker niet "heel veel weerstand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

vickypollard schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:29:
[...]

Ik denk dat wat Elon zegt en doet in dit geval twee verschillende dingen zijn. Ik zie in Grok in ieder geval niet AI met "een heel bewuste diepgang" die anders is ten opzichte van andere AI tools en het is zeker niet "heel veel weerstand."
Akkoord. Het is ook wat offtopic dus ander onderwerp.

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hoezo is het offtopic? Het is een belangrijke naaste van Trump. Zijn gedrag lijkt mij heel erg bepalend in het huidige landschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:30:
[...]
Akkoord. Het is ook wat offtopic dus ander onderwerp.
Waarom zou het offtopic zijn als je ogenschijnlijke grenzeloze vertrouwen in Musk niet bepaald uit de verf komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hoe Elon met AI omgaat is niet echt ontopic.

In het algemeen wellicht wel. Geef me een standpunt waar ik op kan reageren wat een beetje met [ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek te maken heeft.

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:12
Het ding met AI, is dat het in essentie de mensheid kan helpen, net zoals de industriële revolutie. Echter net als aan het begin van die revolutie, zie je nu weer gebeuren dat de rijken zich nog meer verrijken en er van die realisering van welvaart voor de gewone man weing terecht komt. Dat heeft de vorige keer bijna 100 jaar gekost om recht te trekken.
Maarja al dat beleid dat ons toen daadwerkelijk voorspoed heeft gebracht is nu weggezet als links, woke politiek geneuzel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:12
Hoe hij daarmee omgaat is wel van belang als jij het als onderbouwing inbrengt voor zijn barmhartigheid.
Puur omdat het gaat over zijn karakter, wat weer belangrijk is, omdat het de schijn heeft dat hij momenteel iig tot de top 10 machtigste mensen in de VS behoort als vertrouweling van de president daar.

Je kan niet iets inbrengen en als het aan even niet meezit zeggen dat het offtopic is.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 24-01-2025 18:40 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, en Biden had juist regels geïntroduceerd om veilig en behoedzaam om te gaan met AI. En dat wordt nu zomaar overboord gegooid...

Trump revokes Biden executive order on addressing AI risks

March of the Eagles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HEY_DUDE
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:06:
[...]

Klopt, niet direct.. maar de context word eromheen gezet.
Je kunt de context ook anders neerzetten (wat ook niet helpt)

Elon heeft een stevige discussie gevoerd met iemand van AFD
Elon krijg medicijnen van een dokter.
Elon houd van zijn land

Beide contexten zijn waar maar daardoor veranderd de hele sfeer. Ik kan niemand er van weerhouden om het te zien zoals iemand het ziet.

[...]

Wat Trump er mee wil doen weet ik niet.
Ik zie wel dat echt harde wetenschappers uitspreken dat ze blij zijn met de mogelijkheden die ze nu hebben en dat ze het privatiseren van dit soort dingen als goed hebben beschouwd. Wetenschappers zijn vaak functioneel ingesteld.. dus daar luister ik graag (ook) naar.

Maar.. ik heb nog niks gelezen over wat Trump daar nu mee wilt gaan doen. Ik zal zo eens zoeken.
Er zijn gewoon bronnen om mijn claims te onderbouwen.

Genoeg getuigen in de omgeving van Trump over drugs gebruik.

https://www.ndtv.com/worl...rd-members-report-4815677

In de podcast geeft een Musk een platform aan onjuiste theorien over Hitler. Het was ook geen stevig gesprek ze waren het gewoon met elkaar eens.
But Weidel surprised X-watchers when she declared that Adolf Hitler had in fact been a "communist," despite being a Nazi dictator who sent communists to concentration camps and invaded the Soviet Union.
https://www.npr.org/2025/...fd-candidate-alice-weidel

En daarna claimen dat de AFD de enige redding voor Duitsland is.

Over de Nazi groet heeft zijn dochter een uiterst eloquente response gegeven:
I'm just gonna say let's call a spade a fucking spade. Especially if there were two spades done in succession based on the reaction of the first spade.
Nadat ze daar naar tuurlijk op aan gevallen werd schreef ze:
I don't know why ya'll are reacting with such vigor, I'm clearly only talking about card suits. I mean I have ADHD and this was CLEARLY just an accident that people happened to interpret to mean something other than just card suits. After all, there's no proof I'm not just talking about card suits
People assuming that I'm not just talking about card suits just goes to show how dishonest people/the media can be
Dat is precies het mechanisme wat Musk gebruikt. De boel in het midden laten en er geen afstand van nemen en het super prima vinden dat de Neonazi's in juichende stemming zijn omdat hij een Hitler groet maakte. En het vervolgens vandaag aftoppen door grappig te doen over het hele Nazi kabinet.

Allemaal feiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

XWB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:43:
Tja, en Biden had juist regels geïntroduceerd om veilig en behoedzaam om te gaan met AI. En dat wordt nu zomaar overboord gegooid...

Ja ik snap deze ook niet. Elon was voorstander van die Biden regels in de kern.
Kennelijk trekt Trump een compleet eigen plan met AI en zet Musk buiten spel.

Dit baart me zorgen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Caelorum schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:40:
Hoe hij daarmee omgaat is wel van belang als jij het als onderbouwing inbrengt voor zijn barmhartigheid.
Puur omdat het gaat over zijn karakter, wat weer belangrijk is, omdat het de schijn heeft dat hij momenteel iig tot de top 10 machtigste mensen in de VS behoort als vertrouweling van de president daar.

Je kan niet iets inbrengen en als het aan even niet meezit zeggen dat het offtopic is.
Ik had het niet moeten inbrengen omdat het offtopic is. Ik probeer het niet te ontwijken. Het leek me verstandiger om er niet in door te gaan. Ik heb geen kwaad in zin...

Maar ja, ik vind dus dat Elon een perfect persoon zou zijn om inbreng te geven in AI projecten.

FreeReef.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

XWB schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:43:

En een AI laten vormgeven door *knip*, laten we toch wat terughoudend zijn met dat soort labels vind ik eigenlijk ook nogal wat. Ik bedoel, wat kan er misgaan?

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 25-01-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Om een beetje een soort van onderbouwing te geven aan mijn Elon AI mening, haal ik een Short Video aan.

Er is uren en uren aan materiaal te vinden over hoe hij erin staat, maar dit vat het simpel samen. Spijt en gewaarwording.
Geef het een kans... het is een korte video.

Punt: Elon vind AI gevaarlijk
Onderbouwing: Ik denk dat Elon op basis van deze video een goede blik heeft op AI en wil dat middels deze video graag duidelijk maken.

[ Voor 73% gewijzigd door World Citizen op 24-01-2025 22:05 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:09
Wat mis ik dat Biden president was, het was zo rustig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:00:
Om een beetje een soort van onderbouwing te geven aan mijn Elon AI mening, haal ik een Short Video aan.

Er is uren en uren aan materiaal te vinden over hoe hij erin staat, maar dit vat het simpel samen. Spijt en gewaarwording.

*knip*
Ik hecht niet superveel waarde aan de mening van Musk hier. Dit is zo'n beetje de mening van iedereen die met AI werkt in Sillicon Valley.

https://en.wikipedia.org/wiki/P(doom)

De mediaan genomen 5% denkt dat AI de mensheid zal vernietigen. Dat is een schokkend hoog getal. Alleen hoe je dat moet interpreteren en beleid op moet maken is waar het om gaat.

Verder heeft Musk ook wel wat spijt dat hij OpenAI heeft verlaten.
January 2018: Elon said OpenAI was on a path for certain failure unless we merged into Tesla.
https://openai.com/index/...ted-an-openai-for-profit/

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 24-01-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:25:
[...]

Ik hecht niet superveel waarde aan de mening van Musk hier.
Ja maar dan word het wel echt heel erg lastig om met elkaar te praten.

Als de mening van Elon zelf al niet meer meetelt dan hebben we het nergens meer over.

Dan beticht je hem van iets waar hij het zelf niet mee eens is maar dat geloof je niet.

[ Voor 11% gewijzigd door World Citizen op 24-01-2025 19:29 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HEY_DUDE
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Als de mening van Elon zelf al niet meer meetelt dan hebben we het nergens meer over.
Ik geef aan waarom ik er niet zoveel op heb met de mening van Musk. Daar valt prima op te reageren. Hij heeft een punt alleen is het punt niet uniek in silicon valley en is er mogelijk ook een andere verklaring dat hij zijn mening over AI herziet.

En daarnaast is zijn eigen AI model de wereld van misinformatie aan het voorzien.
Because Grok is so open and relatively uncontrolled, the AI assistant has been caught spreading false US election information.
https://www.wired.com/story/grok-ai-privacy-opt-out/

Het is nou niet dat hij zijn eigen waarschuwingen in de praktijk brengt. Dat de waarschuwing terecht is staat denk ik buiten kijf. Maar het is niet dat Musk hier een visionaire rol neemt en deze rol ook in de praktijk brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:33:
[...]

Ik geef aan waarom ik er niet zoveel op heb met de mening van Musk. Daar valt prima op te reageren. Hij heeft een punt alleen is het punt niet uniek in silicon valley en is er mogelijk ook een andere verklaring dat hij zijn mening over AI herziet.

En daarnaast is zijn eigen AI model de wereld van misinformatie aan het voorzien.

[...]

https://www.wired.com/story/grok-ai-privacy-opt-out/

Het is nou niet dat hij zijn eigen waarschuwingen in de praktijk brengt. Dat de waarschuwing terecht is staat denk ik buiten kijf. Maar het is niet dat Musk hier een visionaire rol neemt en deze rol ook in de praktijk brengt.
Op basis van dat artikel wil ik niet zijn hele motivatie afserveren. Maar ik neem het zeker mee.

Ik vind de 1e persoons vertaling wel iets meer meewegen dus laten we kijken hoe het uitpakt. Voorlopig zie ik Elon als een Visionair op het gebied van AI.

Ik begrijp het helemaal dat iemand het hier niet mee eens is. Als je Elon als het kwaad van AI ziet.. dan zijn we daarin verschillend. Niks mis mee.

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:41:
[...]

Op basis van dat artikel wil ik niet zijn hele motivatie afserveren. Maar ik neem het zeker mee.

Ik vind de 1e persoons vertaling wel iets meer meewegen dus laten we kijken hoe het uitpakt. Voorlopig zie ik Elon als een Visionair op het gebied van AI.

Ik begrijp het helemaal dat iemand het hier niet mee eens is. Als je Elon als het kwaad van AI ziet.. dan zijn we daarin verschillend. Niks mis mee.
Waar haal je toch vandaan dat ik Elon als kwaad van AI ziet. Mijn mening is met bronnen onderbouwd wat er aan schort bij Musk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:42:
[...]

Waar haal je toch vandaan dat ik Elon als kwaad van AI ziet. Mijn mening is met bronnen onderbouwd wat er aan schort bij Musk.
Als ik dat te zwaar inschat zit ik fout..

Maar ik proef dat je niet graag Elon als vertegenwoordiger van AI wilt. Ik zou dat zelf wel willen dus ik denk dat ik dit probeer aan te tonen?

FreeReef.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:00:

*knip*
Dit is tijdens Tesla Investor Day op 1 maart 2023. Hij is probeert hier waarschijnlijk tijd te winnen om zijn eigen dienst xAI te ontwikkelen die hij 9 maart 2023 opricht. Dus acht dagen later vind hij AI opeens niet gevaarlijk.

Timeline of events
  • November 2015: OpenAI started as a nonprofit, which Elon questioned
  • December 2015: OpenAI publicly announced
  • Early 2017: Our research progress led us to realize we would need billions of dollars for the compute to build AGI
  • Summer 2017: We and Elon agreed that a for-profit was the next step for OpenAI to advance the mission
  • Fall 2017: Elon demanded majority equity, absolute control, and to be CEO of the for-profit
  • September 2017: Elon created the public benefit corporation called “Open Artificial Intelligence Technologies, Inc.”
  • September 2017: We rejected Elon's terms because giving him unilateral control of OpenAI and its technology would be contrary to the mission
  • January 2018: Elon said OpenAI was on a path for certain failure unless we merged into Tesla.
  • February 2018: Elon resigned as co-chair of OpenAI
  • December 2018: Elon told us to raise “billions per year immediately or forget it”
  • March 2019: We announced the capped-profit OpenAI LP, within the non-profit
  • March 2023: Elon started his OpenAI competitor, xAI

[ Voor 3% gewijzigd door NMH op 24-01-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 2184602 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:47:
[...]

Dit is tijdens Tesla Investor Day op 1 maart 2023. Hij is probeert hier waarschijnlijk tijd te winnen om zijn eigen dienst xAI te ontwikkelen die hij 9 maart 2023 opricht. Dus acht dagen later vind hij AI opeens niet gevaarlijk.

Timeline of events
  • November 2015: OpenAI started as a nonprofit, which Elon questioned
  • December 2015: OpenAI publicly announced
  • Early 2017: Our research progress led us to realize we would need billions of dollars for the compute to build AGI
  • Summer 2017: We and Elon agreed that a for-profit was the next step for OpenAI to advance the mission
  • Fall 2017: Elon demanded majority equity, absolute control, and to be CEO of the for-profit
  • September 2017: Elon created the public benefit corporation called “Open Artificial Intelligence Technologies, Inc.”
  • September 2017: We rejected Elon's terms because giving him unilateral control of OpenAI and its technology would be contrary to the mission
  • January 2018: Elon said OpenAI was on a path for certain failure unless we merged into Tesla.
  • February 2018: Elon resigned as co-chair of OpenAI
  • December 2018: Elon told us to raise “billions per year immediately or forget it”
  • March 2019: We announced the capped-profit OpenAI LP, within the non-profit
  • March 2023: Elon started his OpenAI competitor, xAI
Goed argument +1

Ik ben het er niet mee eens omdat ik niet denk dat hij "waarschijnlijk tijd probeert te winnen".

Hierin verschillen we van mening, maar je comment is dik +1 en erg informatief. Ik waardeer dit soort comments.

FreeReef.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gekkie
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:41:
Voorlopig zie ik Elon als een Visionair op het gebied van AI.
Niet iedereen deelt je mening in deze, bijvoorbeeld:
But not everyone is convinced that Musk's crystal ball is free of cracks. Grady Booch, a frequent critic of AI hype on social media who is perhaps best known for his work in software architecture, told Ars in an interview, "Keep in mind that Mr. Musk has a profoundly bad record at predicting anything associated with AI; back in 2016, he promised his cars would ship with FSD safety level 5, and here we are, closing on an a decade later, still waiting."
Booch gives credit to Musk's business successes but casts doubt on his forecasting ability. "Albeit a brilliant if not rapacious businessman, Mr. Musk vastly overestimates both the history as well as the present of AI while simultaneously diminishing the exquisite uniqueness of human intelligence," says Booch. "So in short, his prediction is—to put it in scientific terms—batshit crazy."
But even with that uncertainty, she feels there is one aspect of AI she can more reliably predict: "I do agree that neural network models will reach a point where men in positions of power and influence, particularly ones with investments in AI, will declare that AI is smarter than humans. By end of next year, sure. That doesn't sound far off base to me."
Zou het kunnen dat Musk z'n "mening", of misschien beter zijn "communicatie" (en bijvb ook die van Sam Altman), nogal gekleurd kan zijn door zijn eigen belang ?
Wat dan weer mooi terug linkt naar Trump en de GOP, dezelfde manier en stijl van handelen, communiceren en handelen in voornamelijk eigen belang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Dan beticht je hem van iets waar hij het zelf niet mee eens is maar dat geloof je niet.
Iemand kan vandaag iets zeggen, en morgen of volgend jaar iets anders. Iemand kan iets zeggen, en iets heel anders doen. Dat, naast karakter, bepaald ook de geloofwaardigheid van een persoon. En dat is van een saluerende fascist in beginsel al niet bijzonder groot.

Maar dat hoeft het niet per se lastig te maken om met elkaar te praten, je kunt immers prima kijken naar wat hij doet i.p.v. zegt. En dat hebben anderen ook al aangehaald, en dat strookt dus niet hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

gekkie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:51:

Zou het kunnen dat Musk z'n "mening", of misschien beter zijn "communicatie" (en bijvb ook die van Sam Altman), nogal gekleurd kan zijn door zijn eigen belang ?
Ja! :) En dankjewel dat je het in zo een vorm vraagt.

Ik denk inderdaad ook wel dat er risico is. Ik geloof niet blind in Musk.

*knip* onderbouw s.v.p. dit soort stellingen.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:27 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:50:
[...]

Goed argument +1

Ik ben het er niet mee eens omdat ik niet denk dat hij "waarschijnlijk tijd probeert te winnen".

Hierin verschillen we van mening, maar je comment is dik +1 en erg informatief. Ik waardeer dit soort comments.
Je kan het er niet mee eens zijn, maar kom even met data aan. Ik vind het volgende:

The following is a timeline of notable events in xAI's short history:
  • March 22, 2023 - Musk, along with Apple (AAPL) co-founder and computer-industry legend Steve Wozniak and a handful of other tech officials, signed an open letter which called for a six month pause in the development of many AI tools in order to develop new safety standards for the technology.
  • July 12, 2023 - "Announcing formation of xAI to understand reality," Elon Musk tweeted. Following that, xAI's official handle posted: "What are the most fundamental unanswered questions?" The company's website said that it was working on building AI to "accelerate human scientific discovery" and that its mission was to advance the "collective understanding of the universe."
Dus formeel heeft hij in maart xAI opgericht, vervolgens gaat hij dwars liggen om de ontwikkeling van AI te pauzeren en in juli gaan de marketing van xAI van start.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2184602 op 24-01-2025 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:53:
[...]

Ik zie dingen van hem die ik echt goed vind, en dan zie ik die groet en sla ik mijzelf in mijn gezicht. Wat een flapdrol.

Maja... ik heb in dit topic ook als 3x een fout gemaakt. Dus ik vergeef Elon en hoop dat jullie mij soms ook vergeven. Ik zit er wel eens naast.
Ik denk dat je door het te beoordelen als "fout" (en dat klinkt als incident en wie maakt er geen fouten) je niet afdoende ziet dat het een patroon is en geen incident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-06 11:37
World Citizen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:53:
[...]

*knip*
*knip* maak s.v.p. een topic report aan als je dit vind.

[ Voor 54% gewijzigd door defiant op 25-01-2025 01:28 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 140 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.