Hier in de straat hebben (of hadden?) wij een notoire laadpaalklever met een taxibusje waar ik eerder over schreef. Het is hier file parkeren en de eerste twee parkeerplaatsen zijn bestemd voor laden van EV's.
De derde parkeerplaats staat steevast dezelfde ICE, daar wordt in gereden maar deze wordt iedere keer op zowat de centimeter nauwkeurig met de achterbumper net voorbij het begin van het parkeervak neergezet.
Daarmee zijn de twee EV laadplekken als het ware afgeschermd of beperkt in beschikbare ruimte tot exact twee parkeerplaatsen. Als de taxibus er staat, meestal in het eerste vak, dan is de tweede parkeerplaats vrij krap. Dan is er nog een 'busje' van een installateur die ook regelmatig aan het laden is maar deze wordt keurig weggehaald binnen een half uur oid nadat het laden klaar is.
Deze bus is wat groter maar de monteur houdt rekening met de ICE op de derde parkeerplaats en staat met de achterwielen regelmatig in het 'grasperkje' voor de eerste parkeerplaats.
De twee busjes staan er nooit tegelijkertijd, dat past niet ivm de ICE op de derde parkeerplaats.
Waarom de ICE altijd op exact dezelfde parkeerplaats staat is mij een raadsel, het is schuin tegenover hun huis en daarmee iets verder lopen terwijl ze 99 van de 100 keer recht tegenover hun huis kunnen parkeren. Zou bijna denken dat het een soort van stil protest is tegen de laadpaal, geen idee wat het anders zou moeten zijn aangezien er ruim voldoende parkeerplaatsen zijn. Zou de ICE een paar meter of één parkeerplaats verder naar voren staan zouden beide busjes tegelijk kunnen laden.
@
True Qua handhaving, ik bel ze helemaal niet maar dat heeft ook te maken met datgene wat ik gehoord heb van een buurtgenoot en dat ik vooralsnog niet mis gegrepen heb omdat er meer opties zijn en ik veel thuiswerk waardoor ik flexibel ben met laden. Haalde enige tijd geleden mijn auto weg op een vrijdagavond net nadat deze klaar was met laden, de taxibus stond er ook en was ook klaar met laden. Op dat moment liep er een stel voorbij en hoorde ik de man tegen de vrouw zeggen "de bewoner van de laadpaal is er ook weer eens"
We raakten aan de praat en deze man had al meerdere keren mis gegrepen, handhaving gebeld maar te horen gekregen dat de gemeente niks doet en het over laat aan de exploitant van de laadpaal.
Hij vroeg me of ik wist wie er in dat busje rijdt en het toeval wil dat die er in de verte aangelopen kwam over het fietspad samen met zijn partner en hun roedel honden waarbij standaard ook regelmatig het volledige fietspad geblokkeerd wordt. Daar komen ze net aangelopen heb ik gezegd en het er verder bij gelaten.
Ik ken die mensen op zich niet en het is een vooroordeel maar van wat ik zie heb ik ook weinig behoefte om ze te leren kennen en/of aan te spreken op blokkeren van de laadpaal.
Zaterdag rond het middaguur toen ik de hond ging uitlaten zag ik de taxibus wegrijden om elders te parkeren de rest van het weekend.
Heb het busje echter geruime tijd al niet meer gezien, mogelijk (school)vakantie maar voor m'n gevoel is het al langer dan dat.
Aan de ene kant denk ik lekker boeiend, er zijn mogelijkheden zat in de buurt en ik ben vanwege m'n werk dusdanig flexibel dat ik er eigenlijk geen last van heb. Aan de andere kant denk ik als er nog een paar anderen in de buurt EV gaan rijden en dit gedrag kopieren dan wordt de kans dat ik mis ga grijpen ineens een heel stuk groter en dan wordt het wel vervelend. Lopen omdat er geladen wordt is tot daar aan toe maar lopen omdat iemand te beroerd is om een auto te verplaatsen zou ik vrij snel zat worden.
Wat dat betreft kan ik gewoon niet begrijpen waarom je meerdere keren met je honden langs de laadpaal loopt, duidelijk kan zien dat het busje klaar is met laden (en mogelijk ook een melding krijgt in een app) en deze vervolgens gewoon vele uren laat staan.