• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:24
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:42:
[...]

Waarom is het een rare regel? In de beginfase van elektrisch rijden is dit simpelweg noodzakelijk geweest om het aantrekkelijker te maken.

Was lekker geweest… Kom je thuis, staat die dikke BMW op de laadplek omdat men te lui is om 20 meter te lopen.
De redenering is dat als die verplichting eraf is er veel minder weerstand is tegen het plaatsen van palen en er dus veel meer komen, iets wat nodig is omdat er een enorme hoeveelheid EVs gaat bijkomen de komende paar jaar , ook doordat alle lease min of meer gedwongen overstapt naar volledig elektrisch . (Ben benieuwd of ze de netcongestieproblemen op tijd hebben opgelost want het gaat echt heel hard nu)

[ Voor 24% gewijzigd door karel_G_1981 op 30-07-2026 14:00 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
karel_G_1981 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:57:
[...]

De redenering is dat als die verplichting eraf is er veel minder weerstand is tegen het plaatsen van palen en er dus veel meer komen, iets wat nodig is omdat er een enorme hoeveelheid EVs gaat bijkomen de komende paar jaar , ook doordat alle lease min of meer gedwongen overstapt naar volledig elektrisch . (Ben benieuwd of ze de netcongestieproblemen op tijd hebben opgelost want het gaat echt heel hard nu)
Daar valt zeker wat voor te zeggen, maar dat maakt het op zichzelf nog geen slechte regel. Je kunt mijns inziens enkel de regel pas laten vallen als er genoeg aanbod is.

Dat is er (denk ik) nog niet, en zoals ik het nu begrijp geeft het schrappen van de regel geen garantie dat er daadwerkelijk meer palen komen. Enkel de hoop op een stimulerend effect.

Have you tried turning it off and on again?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:24
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:10:
[...]

Daar valt zeker wat voor te zeggen, maar dat maakt het op zichzelf nog geen slechte regel. Je kunt mijns inziens enkel de regel pas laten vallen als er genoeg aanbod is.

Dat is er (denk ik) nog niet, en zoals ik het nu begrijp geeft het schrappen van de regel geen garantie dat er daadwerkelijk meer palen komen. Enkel de hoop op een stimulerend effect.
Met de pseudo eindheffing gaat er een enorme nieuwe stortvloed EV’s de lease in , met verder de extreme benzineprijzen en veel groter aanbod aantrekkelijk geprijsde nieuw en tweede hands EV’s voorspel ik dat het heel erg snel gaat. Als er dan allemaal problemen zijn met laden gaat dat nog wel wat worden als er onvoldoende laadpalen zijn, men moet wat om te versnellen. Men zou iig benzinepompen kunnen verplichten snelladers te plaatsen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
LET OP:

Notna in "Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic"

Mopperen over de niet duidelijke tarieven etc. horen hier dus ook niet thuis. Die discussie is inmiddels al zo vaak gevoerd, dat het niets meer is dan frustraties uiten. Denk daar aan voordat je op de postknop drukt. Lees even goed wat de scope is alvorens je post!