@lifeguard Bluetooth kun je niet zien, dus zal het wel om een speaker met cast-ondersteuning gaan. Zoek in de instellingen van je telefoon op “Cast-opties”.
Klopt.hcQd schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:47:
@lifeguard Bluetooth kun je niet zien, dus zal het wel om een speaker met cast-ondersteuning gaan. Zoek in de instellingen van je telefoon op “Cast-opties”.
Ging om een setting in de google home app.
Jaren geleden mijn account ooit eens gekoppeld daaraan. Opgelost inmiddels.
Palthe
Wil je wellicht ook even delen wat je dan gewijzigd hebt? Dat helpt anderen dan weer in de toekomst.lifeguard schreef op zondag 7 september 2025 @ 08:22:
[...]
Klopt.
Ging om een setting in de google home app.
Jaren geleden mijn account ooit eens gekoppeld daaraan. Opgelost inmiddels.
Zeker!Palthe schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:01:
[...]
Wil je wellicht ook even delen wat je dan gewijzigd hebt? Dat helpt anderen dan weer in de toekomst.
die oplossing staat HIER
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1. Open de Google Home app. 2. Ga onderin naar 'Devices' 3. Druk op de desbetreffende smart speaker 4. Rechtsboven tandwiel symbool 5. Recognition & Sharing 6. Let others controle your cast media ---> uitzetten 7. Herhaal dit indien je meerdere smart speakers hebt |
Met dank aan @stin00
[ Voor 31% gewijzigd door lifeguard op 07-09-2025 10:09 ]
Ik neem aan dat de S25 FE ook in dit topic thuishoort? Ik heb er een besteld voor mijn zoon, maar zoek er nog een hoesje en een cover voor.
Aangezien de S25 FE net iets dunner is dan de S24 FE, zal er echt een S25 FE hoesje op moeten, maar de screenprotector zou best wel eens hetzelfde kunnen zijn.
De diagonaal en resolutie zijn hetzelfde, dus vroeg ik mij af of iemand al weet of een S24 FE screen protector ook echt op een S25 FE past?
Aangezien de S25 FE net iets dunner is dan de S24 FE, zal er echt een S25 FE hoesje op moeten, maar de screenprotector zou best wel eens hetzelfde kunnen zijn.
De diagonaal en resolutie zijn hetzelfde, dus vroeg ik mij af of iemand al weet of een S24 FE screen protector ook echt op een S25 FE past?
Er zit voldoende verschil in dat een screen protector voor de S24 FE niet past op een S25 FE.BounceMeister schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:10:
Ik neem aan dat de S25 FE ook in dit topic thuishoort? Ik heb er een besteld voor mijn zoon, maar zoek er nog een hoesje en een cover voor.
https://gsmarena.com/comp...one1=13262&idPhone2=14042
Ervaring bij een bekende gezien met zelfde toestellen> zitten vaak kleine verschillen waardoor t net niet lekker past idd.BounceMeister schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:10:
Eventueel een tip check evt deze uitzending vanaf +- 02:20min. Heb alle toestellen in huis voorzien van tpu beschermfolie 2x " paper feel" die is iets donkerder ten opzichte van de heldere variant. een toelichting / voorbeeld en linkjes zie eerdere posts indien gewenst hier een foto
Ik blijf zeer tevreden over de accuduur, een SoT van 8-10 uur met licht tot middelzwaar gebruik is nog steeds doodnormaal circa een half jaar nadat ik het toestel in gebruik heb genomen.

Ook de snelheid is nog steeds uitmuntend, mijn vorige Samsung toestellen werden toch wel merkbaar trager of kregen een slechtere accuduur na een paar maanden.

Ook de snelheid is nog steeds uitmuntend, mijn vorige Samsung toestellen werden toch wel merkbaar trager of kregen een slechtere accuduur na een paar maanden.
[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 08-09-2025 22:46 ]
Iemand ervaringen met de Galaxy Edge? Ik lees hier weinig over. Ik overweeg het toestel nu het nog maar €650 kost en mijn Pixel 10 niet bevalt.
Tweakers was niet erg enthousiast, wel gedreven door de hoge prijs van destijds:
review: Samsung Galaxy S25 Edge - Ultradunne luxe met de rem erop
Bedoel meer de praktijk ervaring. Dat zegt me vaak meer.dutchgio schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:39:
Tweakers was niet erg enthousiast, wel gedreven door de hoge prijs van destijds:
De praktijk kan je genoeg over vinden toch? Ik vind de review van Tweakers hier juist wel goed.NeWSJuNK schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:37:
[...]
Bedoel meer de praktijk ervaring. Dat zegt me vaak meer.
Als de accu je geen zak uitmaakt, en ook niet dat het ding throttelt als een gek -omdat jij hem weinig en niet zwaar gebruikt- , dan kan je hem overwegen. Anders is het een no-go denk ik? Een beetje WhatsAppen enz. zal best lukken.
Tenzij 'dun' een absolute 'must' voor je is. Maar dat kan alleen jij bepalen natuurlijk. Zonder dat jij vertelt HOE je je telefoon gebruikt en WAT jij ervan verwacht kan iemand anders er natuurlijk weinig zinnigs over zeggen.
Ik ken namelijk trouwens iemand die hem heeft en die ik niet hoor klagen. Dat is een ervaring uit de praktijk. Ik heb geen idee wat hij met zijn telefoon doet
Nou, succes met de keuze iig.
[ Voor 11% gewijzigd door robbvdb op 09-09-2025 13:31 ]
Sinds maandag m'n s25U jade green binnen. Erg blij mee, de kleur is subtiel, wel mooi.
Heb met google backup een schone install gedaan. Wifi doet hij met samsung cloud viel me op. Dat wist ik niet, erg handig. Verder alles dus stock.
Vooral de accuduur is een enorm verschil met m'n s21FE.
Alleen de pen, daar heb ik nog geen serieus gebruik van gemaakt. Ik schat dat dit gaat gebeuren bij gopro filmpjes bewerken en foto's.
Heb met google backup een schone install gedaan. Wifi doet hij met samsung cloud viel me op. Dat wist ik niet, erg handig. Verder alles dus stock.
Vooral de accuduur is een enorm verschil met m'n s21FE.
Alleen de pen, daar heb ik nog geen serieus gebruik van gemaakt. Ik schat dat dit gaat gebeuren bij gopro filmpjes bewerken en foto's.
Heeft er iemand ervaring met de Galaxy S25 die enorm heet word bij gebruik van Android Auto? Mijn vorige telefoon de S22 Ultra had dit ook, maar ik ging er een beetje vanuit dat het kwam omdat die telefoon alweer wat ouder was. Ook had ik toen 3D gebouwen aanstaan, waarvan ik dacht dat het de boosdoener was.
Sinds eergister de S25 en deze heeft precies hetzelfde, telefoon wordt echt maximaal warm, zo warm dat vasthouden bijna onprettig is (uiteraard hou ik m'n telefoon niet vast tijdens het rijden). Ik gebruik Android Auto elke dag een aantal uur, en ik zou graag weten of er iets tegen de warmte te doen is? Kan me voorstellen dat een paar uur per dag die telefoon gloeiend heet laten zijn niet echt bevorderlijk is voor de levensduur?
Ik gebruik op dit moment nog geen hoesje, heb hem los in de console liggen en er zit geen kabel aangesloten om op te laden (ook niet draadloos opladen).
Sinds eergister de S25 en deze heeft precies hetzelfde, telefoon wordt echt maximaal warm, zo warm dat vasthouden bijna onprettig is (uiteraard hou ik m'n telefoon niet vast tijdens het rijden). Ik gebruik Android Auto elke dag een aantal uur, en ik zou graag weten of er iets tegen de warmte te doen is? Kan me voorstellen dat een paar uur per dag die telefoon gloeiend heet laten zijn niet echt bevorderlijk is voor de levensduur?
Ik gebruik op dit moment nog geen hoesje, heb hem los in de console liggen en er zit geen kabel aangesloten om op te laden (ook niet draadloos opladen).
Iemand op Reddit zegt dat toen hij 5G uit zette de telefoon geen hitte probleem meer had tijdens AA.Heaget schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:58:
Heeft er iemand ervaring met de Galaxy S25 die enorm heet word bij gebruik van Android Auto? Mijn vorige telefoon de S22 Ultra had dit ook, maar ik ging er een beetje vanuit dat het kwam omdat die telefoon alweer wat ouder was. Ook had ik toen 3D gebouwen aanstaan, waarvan ik dacht dat het de boosdoener was.
Voor wat het waard is......
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je moet 3D gebouwen uitzetten dit was de oorzaak bij mij. Heb zelf paar keer gehad dat mijn telefoon te warm was dat deze niet meer wou opladen tijdens rijden.Heaget schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:58:
Ik zal het eens testen, niet de beste oplossing maar misschien te automatiseren met Tasker wanneer de telefoon verbinding maakt met de BT van de auto dat 5G wordt omgezet naar 4G.AvK schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:31:
[...]
Iemand op Reddit zegt dat toen hij 5G uit zette de telefoon geen hitte probleem meer had tijdens AA.
Voor wat het waard is......
Heb ik gedaan, dat maakt tot nu toe geen verschil helaas.ikbenjoeri schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:56:
Je moet 3D gebouwen uitzetten dit was de oorzaak bij mij. Heb zelf paar keer gehad dat mijn telefoon te warm was dat deze niet meer wou opladen tijdens rijden.
Ik herken die warmte productie wel, maar niet dat ie té heet wordt om fijn vast te houden.Heaget schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:27:
[...]
Ik zal het eens testen, niet de beste oplossing maar misschien te automatiseren met Tasker wanneer de telefoon verbinding maakt met de BT van de auto dat 5G wordt omgezet naar 4G.
[...]
Heb ik gedaan, dat maakt tot nu toe geen verschil helaas.
Heb wel wat ingesteld om het te beperken met Standen en Routines.
Rijden -> Automatisch inschakelen indien verbonden met Android Auto
En dan binnen de stand rijden -> overige acties het volgende:
Spaarstand aan
App uitvoeren -> flitsmeister (handig!)
Netwerkmodus-> 4g
Heb wel gigantische warmte ontwikkeling bij draadloos opladen tijdens rijden en android auto gehad. Nu laadt ik op met een draadje en een problemen meer.
Ik wil je in ieder geval alvast bedanken voor deze tip, nooit geweten dat er een "Standen en Routines" optie was!LogiZ5500 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:59:
[...]
Ik herken die warmte productie wel, maar niet dat ie té heet wordt om fijn vast te houden.
Heb wel wat ingesteld om het te beperken met Standen en Routines.
Rijden -> Automatisch inschakelen indien verbonden met Android Auto
En dan binnen de stand rijden -> overige acties het volgende:
Spaarstand aan
App uitvoeren -> flitsmeister (handig!)
Netwerkmodus-> 4g
Hier wordt de ultra ook ontzettend warm. Soms zo warm dat hij niet eens meer 3D gebouwen wilt weergeven. Ik heb hem bedraad aangesloten. De draadloze lader van onze Volvo, ligt pontificaal in de midden console, dus op zonnige dagen is dat vragen om ongeid, bovendien geen actieve koeling.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Vriendin van mij heeft net de s25. Uiteraard alles top behalve battery life. Vertelde al dat die de eerste periode sneller leeg is vanwege "settlen" hoe lang duurt het gemiddeld voor de battery life naar normal gaat?
Definieer normaal? Uiteindelijk ligt het toch vooral aan gebruik. Mijn S25 is nu 2 weken in huis en heb de accu op max 90% staan. Als ik daarmee opsta trek ik het normaal wel tot het einde van de dag en dan gaat die weer aan de lader. Dat is inclusief YT en gamen.gupfishy schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:37:
Vriendin van mij heeft net de s25. Uiteraard alles top behalve battery life. Vertelde al dat die de eerste periode sneller leeg is vanwege "settlen" hoe lang duurt het gemiddeld voor de battery life naar normal gaat?
Normaal bedoel ik eigenlijk mee dat die niet meer aan het calibreren is. Dus geen achtergrond dingen zoals vaak bij een nieuwe telefoon isHolzschuh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:55:
[...]
Definieer normaal? Uiteindelijk ligt het toch vooral aan gebruik. Mijn S25 is nu 2 weken in huis en heb de accu op max 90% staan. Als ik daarmee opsta trek ik het normaal wel tot het einde van de dag en dan gaat die weer aan de lader. Dat is inclusief YT en gamen.
Hier had ik ook last van met S24U (wel bekabeld). Nu heb ik een korte nieuwe kabel aangeschaft (deze: https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp) en nu is het probleem weg met de 3d gebouwen. Wordt ook niet meer zo warm.MaDLiVe schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:53:
Hier wordt de ultra ook ontzettend warm. Soms zo warm dat hij niet eens meer 3D gebouwen wilt weergeven. Ik heb hem bedraad aangesloten. De draadloze lader van onze Volvo, ligt pontificaal in de midden console, dus op zonnige dagen is dat vragen om ongeid, bovendien geen actieve koeling.
Een nieuwe kabel kan dus helpen.
[ Voor 12% gewijzigd door Gismo1979 op 10-09-2025 17:41 ]
Heb je Samsung Smart Switch gebruikt bij ingebruikname?gupfishy schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:37:
Die is berucht bij het veroorzaken van battery drain! Het kan dus helpen om een verse installatie te doen!
Ik heb sinds ik het light performance profiel aan heb gezet een stuk minder last van een hete telefoon in de auto.
wellicht helpt dit bij jullie ook?
wellicht helpt dit bij jullie ook?
<Zinloze tekst hier>
Ik heb het idee dat mijn NFC niet meer werkt van mijn S25 (standaard versie). Credit en Debit card NFC chip tegen de achterkant gehouden, ook zonder hoesje, maar er wordt niets meer herkend. Ook betalen in de winkel lukt niet, maar dat gebruik ik nooit; alleen gedaan om e.e.a. uit te sluiten. Op de terminal zie je wel wat gebeuren als ik mijn telefoon in de buurt hou, maar er vindt gen betaling plaats.
Iemand nog suggesties? Eventueel kan ik een keer langs een Samsung store, maar die zit niet om de hoek.
Iemand nog suggesties? Eventueel kan ik een keer langs een Samsung store, maar die zit niet om de hoek.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
@timovd Via de Members-app kan je ook een 'diagnose' uitvoeren, wellicht geeft dat meer info.
@S_Chief in device care heb ik wel diagnostics gedraaid en die geeft aan dat NFC goed is. Maar wat er gecontroleerd wordt is mij niet duidelijk. Komt dat neer op het zelfde als de Member-app?
Lijkt op het zelfde en geeft ook aan dat NFC goed is.
Lijkt op het zelfde en geeft ook aan dat NFC goed is.
[ Voor 13% gewijzigd door timovd op 11-09-2025 13:11 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Weet in het verleden dat er wel eens issues waren met sluimerstand/energiebeheer icm betaal apps.timovd schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:01:
Ik heb het idee dat mijn NFC niet meer werkt van mijn S25 (standaard versie). Credit en Debit card NFC chip tegen de achterkant gehouden, ook zonder hoesje, maar er wordt niets meer herkend. Ook betalen in de winkel lukt niet, maar dat gebruik ik nooit; alleen gedaan om e.e.a. uit te sluiten. Op de terminal zie je wel wat gebeuren als ik mijn telefoon in de buurt hou, maar er vindt gen betaling plaats.
@hcQd daarmee kan ik wel meerdere pasjes uitlezen. Het lijkt dus niet aan de lezer zelf te liggen.
@AndereKoekoek ook als ik de app open, gebeurt er niets bij het betalen.
@AndereKoekoek ook als ik de app open, gebeurt er niets bij het betalen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2