Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 31-01-2025 09:33 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
De hoeveelheid HIMARS is niet oneindig. Hetzelfde geldt voor alle andere munitie. En dus zorgt dit ding er voor dat er meer tegelijk de lucht in kan; altijd een goed idee, lijkt me.
Pun intended ?Croga schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:19:
En dus zorgt dit ding er voor dat er meer tegelijk de lucht in kan
Eric, Signing off !!
Not really but I'll take it.Eric H schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:21:
Pun intended ?
Naast alle eerdere antwoorden: dit lijkt me (als de behoefte er is) ook wel relatief eenvoudig op te lossen door ‘m iets op te schalen. Het lijkt een moderne V1 te zijn, de V1 kon een stuk verder vliegen en had meer springstof aan boord, maar was ook een stukje groter.asing schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:54:
[...]
Ik snap deze niet zo. Het wapen kan 20 kilo springstof 87 mijl ver brengen. Dat is zo'n 140 km. Met een HIMARS kom je verder en heb je meer payload.
Er zal wel gekeken zijn naar de eerste behoefte en daar zal dit wel uitgekomen zijn.
Kwam nu een plaatje tegen dat laat zien dat die claim klopt:
nsfw, maar genoeg info om het te vinden als je wilt.
Special Kherson Cat 🐈🇺🇦
@bayraktar_1love
Russian infantryman sent to assault with crutches and assault rifle.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Dit herinnerde me weer aan dit artikel, waar de nieuw geintroduceerde wapens in een overzichtje zijn gezet, allemaal inclusief plaatjes:Tens schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:41:
[...]
Voor de meer visueel ingestelden:
[Afbeelding]
https://www.ukrinform.net...me-available-in-2024.html
1. Palyanytsya instead of "bread and salt " for the occupiers
In August, it emerged that Ukraine had hit a military target in currently Russian occupied Crimea with its new turbojet drone missile named Palyanytsya.
Armed with a 100-kg warhead, Palyanytsya can deliver it to 250-435 miles at 250-310 miles per hour.
2. "Hell" for the Rashists instead of the paradise promised by Putin
Ukraine has showed off a new locally-produced “rocket-drone” which it claimed could fly 700 km (435 miles), more than twice the longest range attributed to missiles supplied by Western allies. The unmanned craft, called “Peklo”
3. Funeral carnations on the graves of enemies - the Ukrainian "Ruta"
Besides the Palyanytsya rocket drone presented in August and the Peklo cruise missile revealed in December, Ukrainian authorities have shortly announced ongoing tests of the third domestic long-range weapon, the Ruta (Ukrainian for 'Red Rue') missile.
These propeller-driven UAVs have a range estimated between 750 and 2,000 km (373-1,245 miles).
4. “Trembita” – Ukrainian folk music instrument of resistance
The Trembita is an affordable cruise missile designed and developed by Ukrainian engineers that comes at a cost significantly lower than its Western counterparts
The cost of manufacturing the missile armed with a 20-30 kg warhead is just USD 15,000,
Trembita travels at 400 km/h (250 mph) to ranges as far as 200 km (125 miles).
5. Ukraine’s new Sapsan missile hiding in the wings to make its first strike on the enemy
President Volodymyr Zelensky announced at a press conference in late August that Ukraine has successfully tested its first ballistic missile manufactured in-country.
En daarna gaat hij verder met alle UAV's/USV's etc.6. Precision glide bombs
Ukrainian defense industries have reached a visible progress developing and producing precision glide bombs, some of which saw their first combat deployments last year.
Zijn wel vooral de nieuwe uit 2024, de oudere types zijn dus niet allemaal opgenomen
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 31-01-2025 10:18 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Noord-Koreaanse militairen zijn al twee weken niet meer te zien aan het front in de deels door Oekraïne bezette Russische grensregio Koersk, zeggen anonieme Oekraïense en Amerikaanse functionarissen tegen The New York Times. Volgens Oekraïne en de VS worden de Noord-Koreanen door Rusland gebruikt als kanonnenvoer om onder meer mijnenvelden te ontruimen.
De Amerikaanse functionarissen zeggen dat nog niet duidelijk is of de troepen permanent zijn teruggetrokken. ‘Het is mogelijk dat ze weer naar het front worden gestuurd nadat ze aanvullende training hebben gekregen’, zo sprak de bron in de Amerikaanse krant.
Als de productiecapaciteit uiteindelijk hoog genoeg ligt is dit een mooi extra instrument om luchtafweer van de russen te overrompelen (of op lange termijn uit te putten, zeker als ze erg hoog vliegen). Daarnaast is het inderdaad een mooie stok achter de deur om altijd enige slagkracht te blijven behouden.Gwindorian schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:55:
[...]
Ik denk dat de crux hem zit in het niet afhankelijk willen / kunnen zijn van de amerikaanse leveringen, en daarnaast is deze ongeveer 3500 dollar kostprijs.
(tenmiste dat haalde ik uit het NOS filmpje)
Toch nog een of andere externe druk om niet meer mee te doen?XWB schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:47:
De Noord-Koreaanse troepen zijn niet meer gespot aan het front:
[...]
Zoals bv stoppen met inhuren van noordkoreaanse slaafarbeiders op westerse werven e.d.
Zo komt Kim jung un aan zijn westerse valuta.
een treffende spreuk
heel benieuwd wat dit precies is:
launch joint long-range strike projects
⚡️ Ukraine will receive a new batch of F-16 fighter jets from the Netherlands this year, says Defense Minister Rustem Umerov. The Netherlands will also provide €400M for drones, launch joint long-range strike projects, and send artillery shells, air defense systems, and… pic.twitter.com/bbuN8JwkWO
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 31 januari 2025
:strip_exif()/f/image/F6tB5H6iMqQV97kxHIx0pMjc.jpg?f=fotoalbum_large)
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik zie dat er al andere reacties waren, maar reden 1 wordt in het filmpje al benoemd: dit kost geen moer (vergeleken bij andere raketten). En dat komt door het gebruik van pulsejets. Deze hebben exact 0 (!) bewegende onderdelen, je moet alleen de verhoudingen van verschillende buizen goed op orde hebben en aan elkaar lassen, volgens mij is dat het wel zo'n beetje. Dus dat is ook bepaald geen high-tech. Buizen en las-apparaten zijn meestal wel ergens te fixen.asing schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:54:
Ik snap deze niet zo. Het wapen kan 20 kilo springstof 87 mijl ver brengen. Dat is zo'n 140 km. Met een HIMARS kom je verder en heb je meer payload.
De reden dat dit type motor niet zo veel gebruikt wordt, normaalgesproken, is dat de efficiëntie vrij belabberd is.
Dat ligt er maar net aan hoe je die efficiëntie meet. Als de raket op zijn plek komt waar het terecht moet komen is de efficiëntie vrij hoog wat mij betreft.Wilke schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:06:
[...]
De reden dat dit type motor niet zo veel gebruikt wordt, normaalgesproken, is dat de efficiëntie vrij belabberd is.
Ik denk dat er weinig gekeken gaat worden naar de "KM per Liter brandstof" als het maar ver genoeg komt om te raken wat het moet raken.
Ik las zo’n anderhalve week geleden dat de Noord-Koreanen zich tijdelijk gingen terug trekken om te evalueren en kijken hoe/waar ze hun tactieken moesten aanpassen. Ook komen er mogelijk versterkingen om de verliezen aan te vullen, naar schatting was 1/3e van de 11.000 NK soldaten uitgeschakeld.XWB schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:47:
De Noord-Koreaanse troepen zijn niet meer gespot aan het front:
[...]
Ik heb even geen bronnen, dus neem bovenstaande met een flinke korrel zout.
[ Voor 7% gewijzigd door gise op 31-01-2025 21:26 ]
Was er ook geen ramjet in ontwikkeling?duvekot schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:24:
[...]
Dat ligt er maar net aan hoe je die efficiëntie meet. Als de raket op zijn plek komt waar het terecht moet komen is de efficiëntie vrij hoog wat mij betreft.
Ik denk dat er weinig gekeken gaat worden naar de "KM per Liter brandstof" als het maar ver genoeg komt om te raken wat het moet raken.
Was artillerie: https://wesodonnell.mediu...r-in-ukraine-d6c01b69777b
[ Voor 12% gewijzigd door brecht_vb op 31-01-2025 22:16 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Dit topic is gesloten.
De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:UKR: Topic wegwijzer
Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid