4x2 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:45:
[...]
Ja is ook een nut, maar die helmen worden meestal gedragen door mensen op een GS met semi-slicks
:strip_exif()/f/image/6aqa8Nmw7DESi9qowdz8FcmK.jpg?f=fotoalbum_large)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Of moet ik dr "Ja, dat is ook een nut, maar bekant al die helmen worden gedragen door mensen op een GS met semi-slicks" van maken?
Zo maar weer eens naar de MTX kijken, waarom de accu het nu weer niet doet, als ie gaar is gaat dr een supercondensator tussen, antiek baggerlaadsysteem...
leeg
Bv van premiumvinyls.nl, ik gebruik https://www.premiumvinyls.nl/lampen-folie-donker-zwart.html. Imho helemaal top bij laaghangende zon maar ook als je voor een stoplicht staat en tegen de zon inkijkt. Het laat ruim voldoende zicht door en houd de verblindende zon tegen.Pyr0_ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:33:
Misschien heeft @botoo wel de gouden tip voor me?;)
Ik kan het iedereen aanraden en het kost vrijwel niets. met een rolletje van 30 cm breed en één meter lang kan je jaren voort. Het blijft prima zitten is niet overdreven krasgevoelig. Bij mij zitten de eerste strips op mijn helmen er nog steeds op.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Gun die motor ook eens een dutje

(Vandaag een week geleden, hele dag in de regen. Dit was ook het moment dat ik er achter kwam dat m'n tas open stond, ergens onderweg al m'n snacks verloren
[ Voor 10% gewijzigd door Melkunie op 08-11-2025 17:23 ]
Kijk! Ik wist dat ik dit al eens eerder had gezien, maar kon niet meer plaatsen waar of van wie. Maar dit is de gouden tip die ik zocht, ga het gelijk bestellen. Thanks!botoo schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:13:
[...]
Bv van premiumvinyls.nl, ik gebruik https://www.premiumvinyls.nl/lampen-folie-donker-zwart.html. Imho helemaal top bij laaghangende zon maar ook als je voor een stoplicht staat en tegen de zon inkijkt. Het laat ruim voldoende zicht door en houd de verblindende zon tegen.
Ik kan het iedereen aanraden en het kost vrijwel niets. met een rolletje van 30 cm breed en één meter lang kan je jaren voort. Het blijft prima zitten is niet overdreven krasgevoelig. Bij mij zitten de eerste strips op mijn helmen er nog steeds op.
[Afbeelding]
Helemaal vergeten te doen, maar gelukkig was dit zand zo godvergeten zacht dat ie geen millimeter gebogen is!
Een elektrische fiets staat hier ook nog wel op het lijstje inderdaad. Maar aan een motorscooter heb ik ook in de omgeving van mijn woonplaats nog iets. Ik heb een loods (sleutelruimte) op een 20km afstand van m'n huis. Dat zou je inderdaad ook kunnen fietsen, maar ik zie mezelf dat niet zo heel snel doen eigenlijk. Die motorscooter pakken ipv de auto op dagen dat ik de motor liever binnen laat staan, dat zie ik dan weer wel gebeurenPyr0_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:07:
[...]
Precies om deze reden heb ik een elektrische fiets, het heeft voor mij zo'n 90% van alle stadsbewegingen overgenomen. Zelfs als ik na de andere kant van de de stad moet pak ik de fiets, mits goed weer. Woon-werk doe ik ook 90% op de fiets. Enigste reden waarom ik mijn auto nog heb is dat het wel zo prettig is als het regent of echt vies koud is of waait.
Voor de meeste verplaatsingen binnen m'n eigen woonplaats heb ik inderdaad mijn ouderwetse Harley Pedaalson
[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 08-11-2025 23:37 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Gaat het hier eigenlijk nooit over wat de beste olie is?!Vrijdag schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:02:
Per jaargetijde mogen deze onderwerpen besproken worden:
Winter: Stalling, motorhoezen, welk merk lader, sloten en verzekering, stoere verhalen over door blijven rijden in de sneeuw/ijzel.
Lente: Banden, motorreizen, rijlessen, Distinguished Gentlemen's Ride, E95, navigatie, circuitrijden, dijkweggetjes, luid pijpen, zijtassen en topkoffers.
Zomer: Banden, TET, rijlessen, nieuw model van de Yamaha Tenere, luid pijpen, teenslippers, motorlessen/geslaagd voor examens.
Herfst: Fluor hesjes en helmen, filerijden, regenkleding, motorhoezen, druppelladers, motorverzekering.
Doorlopende onderwerpen: Klusprojecten, foto's van je nieuwe motor, Nutella foto's van Bommes, Nm/PK, (helaas) ongelukken.
Dat mag alleen als je weet wat winterbenzine is en het ook aan je motor merkt als dat weer in de pomp zit.Truus01 schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:06:
[...]
Gaat het hier eigenlijk nooit over wat de beste olie is?!
Klinkt als een ideale klant voor een elektrische motorscooterDestruction schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:34:
[...]
Een elektrische fiets staat hier ook nog wel op het lijstje inderdaad. Maar aan een motorscooter heb ik ook in de omgeving van mijn woonplaats nog iets. Ik heb een loods (sleutelruimte) op een 20km afstand van m'n huis. Dat zou je inderdaad ook kunnen fietsen, maar ik zie mezelf dat niet zo heel snel doen eigenlijk. Die motorscooter pakken ipv de auto op dagen dat ik de motor liever binnen laat staan, dat zie ik dan weer wel gebeurenIk heb dat ook een paar keer gedaan met die eerder genoemde snorscooter, maar dan ben je dus echt bijna een uur onderweg, ondanks het feit dat je met zo'n ding binnendoor kunt waar dat met de auto of motor(scooter) niet zou kunnen
Ik gebruik de SH300 bijna alleen maar voor boodschappenritjes omdat ie zo handig is met die doorstap (daar past een hoop rommel op)
Woon-werk (35km, vooral snelweg) pak ik m af en toe zodat ie een beetje op temperatuur komt, dus eigenlijk moet ik gewoon een elektrische motorscooter hebben, maar die zijn weer meestal enorm gecastreerd qua prestaties (ik wil 100km bereik met 70% >90km/u, 30% <80km/u en een top van 110-120) of behoorlijk lomp en/of duur.
Een wat oudere Zero ofzo zou dat ook prima moeten kunnen, maar dan heb ik weer geen doorstap.
In ander nieuws: vanmorgen nog een compressietestje gedaan op de shadow, die was wederom niet best, dus nu weer een andere cocktail door het bougiegat naar binnen gegooid (aceton, eoa motorreiniger en vorkolie)
Vanavond of morgen maar weer eens kijken en dan evt dezelfde mix bij een hete motor dr in flikkeren.
[ Voor 9% gewijzigd door 4x2 op 09-11-2025 12:09 ]
leeg
https://www.avaruosad.ee/...wF_QqGLHeLpuBcnG-JUFo21Ro
[ Voor 42% gewijzigd door ozzynator op 09-11-2025 12:52 ]
zeker, zeker
Elektrisch rijden doe ik wel op de kermis4x2 schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:08:
[...]
Klinkt als een ideale klant voor een elektrische motorscooter
Ik gebruik de SH300 bijna alleen maar voor boodschappenritjes omdat ie zo handig is met die doorstap (daar past een hoop rommel op)
Woon-werk (35km, vooral snelweg) pak ik m af en toe zodat ie een beetje op temperatuur komt, dus eigenlijk moet ik gewoon een elektrische motorscooter hebben, maar die zijn weer meestal enorm gecastreerd qua prestaties (ik wil 100km bereik met 70% >90km/u, 30% <80km/u en een top van 110-120) of behoorlijk lomp en/of duur.
Nee, ik denk dat een elektrische motorscooter nog wel een stukje buiten budget zal liggen, en als ik van sommige elektrische motoren hoor hoe lang het opladen duurt dan is dat voorlopig nog niks voor mij denk ik.
Ik wil inderdaad ook een scooter met een vlakke treeplank, dat had de genoemde snorscooter ook en dat maakt het mogelijk en makkelijk om het ding ook voor boodschappen te gebruiken bijvoorbeeld
Van mij mag 't een lelijk hok zijn ook. Word-ie misschien ook minder snel gejat
[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 09-11-2025 13:07 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.