"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Nederland heeft best mooie stukken, zeker als je de oostelijke provincies rondsnuffelt. Bossen in Gelderland / Drenthe, ik zou wensen dat het m'n 'achtertuin' zou zijn.
Wat ik wel moet meegeven, is dat het vaak druk is, dus rijdt niet echt ontspannen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Zodra ik in de buurt van Zeist ben krijg ik door het groen al een vakantiegevoel. Twee weken terug nog een paar dagen in Drenthe en Overijssel rondgereden, heb me echt prima vermaakt. Geen stuurmanskunsten nodig, maar Nederland kan best mooi zijn.
Niet helemaal zo simpel.Dutchgixxer schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:29:
Ik snap niet waarom een motorfiets met veel vermogen zou uitnodigen om hard te gaan rijden. Het is de dombo die er opzit die dat doet. En waarom zou je in nl niet mooi kunnen motorrijden ? Ik woon in friesland, in de noordelijke provincies kun je prachtig motorrijden. Natuurlijk is het in de Eifel harz elzas vochtiger. 3 keer per jaar rijden in die omgeving is voor mij genoeg. 1 keer per jaar 10 dagen naar Dolomieten Pyreneeën of haute alpes is prima toch
Sommige motoren met flink vermogen lopen heel erg schokkerig en hokkerige onder de 80.
Dan kun je hoog of laag springen maar is gewoon irritant.
Om vervolgens zichzelf af te vragen waarom een band maar 5000 km mee gaat....HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:17:
[...]
Aangaande die snelheid: Dat vind ik een beetje een stoerdoenerij-argument. Ja je hebt een snelle motor maar je hóeft niet overal volgas te rijden om leuk te kunnen touren natuurlijk.
zeker, zeker
Ik rij meer kilometers met een halve nop dan hij met een touring rubbertjeozzynator schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:51:
[...]
Om vervolgens zichzelf af te vragen waarom een band maar 5000 km mee gaat....
Zware motoren hebben ook een versnellingbak. Mijn ktm rijdt prima 100 in 6.kneusteun schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:38:
[...]
Niet helemaal zo simpel.
Sommige motoren met flink vermogen lopen heel erg schokkerig en hokkerige onder de 80.
kneusteun schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:38:
[...]
Niet helemaal zo simpel.
Moest ik gelijk aan denken

Ik was vergeten dat jouw KTM gelijkstaat aan alle motoren 😉Dutchgixxer schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:10:
[...]
Zware motoren hebben ook een versnellingbak. Mijn ktm rijdt prima 100 in 6.
Er zijn genoeg motoren die echt niet lekker rijden op een lagere snelheid.
Ik reed met mijn Vespa ook in 6000km een achterbandje compleet kaal.HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:58:
[...]
Ik rij meer kilometers met een halve nop dan hij met een touring rubbertje.
Met maar 22pk
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
250+ kilometers Vespa testen. Kijken of deze ook zo lekker stuurt als mijn oude GTSje.
:strip_exif()/f/image/FfVlM0d3Tm5mvHuPDacVaRnL.jpg?f=fotoalbum_large)
Navigatie (gsm) zit er ook al weer op.
:strip_exif()/f/image/GeXkznJY5yZJql7cfuCkHoiI.jpg?f=fotoalbum_large)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Simpel, pijl, en richting, niet meer.
Maar Luigi heeft de Vespa app gemaakt, dus het werkt niet..
Telefoon koppeld meteen, en met een door een Vespa hobbyist gemaakt app heb ik meteen connectie. Koelwater temp, gasklep stand, ASR status, wiel snelheden, enz enz, alles is uit te lezen.
Maar de Vespa app weigert te verbinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 06-09-2025 20:26 ]
Bijna een MotoGP fiets. Heeft ie ook een rear ride hight device? Om dat voorwiel een beetje bij de grond te houden?Bommes schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:26:
Jammer dat ik de onboard navigatie niet aan de gang krijg. Het is een Supertech uitvoering met een bluetooth module, en via de Vespa app zou ik op het dashboard navigatie moeten kunnen weergeven.
Telefoon koppeld meteen, en met een door een Vespa hobbyist gemaakt app heb ik meteen connectie. Koelwater temp, gasklep stand, ASR status, wiel snelheden, enz enz, alles is uit te lezen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MnMFBYP9ROrIb3OP1oLzUfO6.jpg?f=user_large)
Ik hoef mijn Mille onder de 120 niet in zijn 6 te zetten. Onder de 3500 toeren loopt het ding te bokken. Hebben meer dikke, sportieve twins last van. Maar deze wel meer dan gemiddeld.kneusteun schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 19:57:
[...]
Ik was vergeten dat jouw KTM gelijkstaat aan alle motoren 😉
Er zijn genoeg motoren die echt niet lekker rijden op een lagere snelheid.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Hoe ervaar jij het?
Let maar op dat ik je volgend jaar niet een keer kom vervelen tijdens een offroad ritje. Kans is 85% dat er na de winter een DesertX staat
NL is over het algemeen best saai, maar er zijn toch wel pareltjes te vinden. Mijn standaard rondje is waalbanddijk > pannerden > rijndijk terug (of vice versa). En dat is toch echt wel serieus genieten, vooral ‘s avonds in de zomer. Dat ben ik na tientallen keren nog steeds niet zat..DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:12:
Ik ben het eens met @Pyr0_ hoor, ik rij maar iets meer dan 100km per zondag in Nederland. In dat is naar de grens en aan het eind van de dag weer terug. In Nederland vind ik er oprecht niets aan.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Mijn R1200r rijdt vanaf 60 prima in z'n 6.Joris748 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:43:
[...]
Ik hoef mijn Mille onder de 120 niet in zijn 6 te zetten. Onder de 3500 toeren loopt het ding te bokken. Hebben meer dikke, sportieve twins last van. Maar deze wel meer dan gemiddeld.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Dan hoort die bij het deel wat wel fatsoenlijk rijdt bij lage toerenMerijnB schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:08:
[...]
Mijn R1200r rijdt vanaf 60 prima in z'n 6.
Ja maar zo'n kruiwagenwielformaat (niet negatief bedoeld) gaat ook wat vaker rond dan een 19" wiel.Bommes schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:05:
[...]
Ik reed met mijn Vespa ook in 6000km een achterbandje compleet kaal.
Met maar 22pk
zeker, zeker
Toen ik terug kwam van de supermarkt en de RT wassen deed een fatbike rijder toch snel zijn licht aan toen hij mij zag. Het aura van een oud-overheidsmotorfiets heeft nog altijd effect.kneusteun schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:36:
[...]
Dat inderdaad! lijkt wel een 12 jarige die zijn eerste fatbike krijgt![]()
:strip_exif()/f/image/qH1f4VrQPLPA9U3rE4hT372N.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had een emmertje, spons, microvezel handschoen en microvezeldoek mee om de RT te wassen en te drogen.
Motor gaf na 449,5km een range van ---km weer, er ging bij tanken 23 Liter in. Toch een keer de tank leegrijden en het tanklint opnieuw kalibreren.
Dat geeft 1L op 19,5k. Als ik bij de eerste aanslag was gestopt met tanken, was er maar 20 liter ingegaan: 1L op 22,5km. Geeft aan dat je altijd op deze manier moet tanken en dat je verbruik nooit erg goed kunt vergelijken met anderen.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ideaal om de prise as splines te beschadigen bij de R1150. Best niet onder de 3000rpm te komen.MerijnB schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:08:
Mijn R1200r rijdt vanaf 60 prima in z'n 6.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Misschien is de Vespa app up-to-date en moet de motor ook geüpdatet worden?Bommes schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:26:
Jammer dat ik de onboard navigatie niet aan de gang krijg. Het is een Supertech uitvoering met een bluetooth module, en via de Vespa app zou ik op het dashboard navigatie moeten kunnen weergeven.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Kan wel, als je maar altijd op dezelfde manier tankt. Als jij m altijd tot het dekseltje volpiest en ik m altijd tot de eerste aanslag, kunnen we verbruik prima naast elkaar leggen. Maar de ene keer tot de eerste aanslag en de andere keer tot t dekseltje, nee dat werkt niet.Grubeater schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:11:
[...]
Toen ik terug kwam van de supermarkt en de RT wassen deed een fatbike rijder toch snel zijn licht aan toen hij mij zag. Het aura van een oud-overheidsmotorfiets heeft nog altijd effect.![]()
[Afbeelding]
Ik had een emmertje, spons, microvezel handschoen en microvezeldoek mee om de RT te wassen en te drogen.
Motor gaf na 449,5km een range van ---km weer, er ging bij tanken 23 Liter in. Toch een keer de tank leegrijden en het tanklint opnieuw kalibreren.
Dat geeft 1L op 19,5k. Als ik bij de eerste aanslag was gestopt met tanken, was er maar 20 liter ingegaan: 1L op 22,5km. Geeft aan dat je altijd op deze manier moet tanken en dat je verbruik nooit erg goed kunt vergelijken met anderen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik schrijf altijd een reisverslag dat zal ik tzt wel delen als er interesse is.
Banden hebben het ook uitmuntend gehouden trouwens, de Dunlop Trailmax Mission, nog profiel over zelfs. Nu snel weer een beurtje doen en klaarmaken voor de volgende tocht
:strip_exif()/f/image/LRnEcLVFA3mrqYcy3By4VbQi.jpg?f=fotoalbum_large)
Als de motor (waarschijnlijk) een langere tijd stil blijft staan gooi ik 'm echt tot z'n strot toe vol, incl. een paar keer kloppen op de tank zodat er meer bij in past. Het verbruik schommelt daardoor een beetje, maar een gemiddelde van 1:19 is imo prima. Het schijnt zuiniger te kunnen, misschien moet ik minder vaak fel optrekken dan
[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 07-09-2025 10:17 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
https://www.touratech.com...folding-canister-8-l.html
Ideaal, want ik ga niet met jerrycans rondrijden de hele tijd, daar heb ik geen ruimte voor (over). Conclusie: de zak lekt sowieso iets, en de boel (had hem in een extra tas + waterdichte zak gedaan voor de stevigheid) gaat dus wat naar benzine stinken. Maar dat verdwijnt ook wel weer na een weekje. Het leeggieten is ook gedoe, maar lukt wel. Je zou denken je steekt dat plastic uitsteeksel in de tank en houdt de zak omhoog, maar in de praktijk loopt er dan niks uit... Nah ja, ik vind het wel een succes, puur omdat het geen ruimte inneemt de rest van de trip, en je tóch eens benzine mee kan nemen. Mocht ik eens een lange trip maken richting het oosten neem ik ze zeker weer mee. Wel brak het elastiekje om hem dicht te houden vrijwel direct, ik Touratech gemailed, want is nogal gevaarlijk potentieel. Geloof niet dat de boodschap aankwam, wel stuurden ze direct een nieuwe zak op.
Op de terugweg in Duitsland een tijd 200 gereden, althans 196/197 op de gps, echt 200 heb ik nog nooit kunnen halen

:strip_exif()/f/image/rpcdwgzbvVm2YnqaTS4qK1Nq.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, een gesprekje met Premium Motor verder leert me dat ze waarschijnlijk nu leverbaar zijn maar zij hebben ze in elk geval gewoon totaal niet besteld omdat ze bij hen niet populair zijn. In DLD mag je er met je B rijbewijs op en gaan ze als warme broodjes, zo begrijp ik. Hier iets minder.HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 20:16:
Hmmm:
https://www.mobile.de/nl/...pmotorbike/435283487.html
Nou is mijn Duits niet heel slecht en ik weet toevallig wat 'Sofort verfügbar!!!' betekent.
En het is niet één dealertje, echt een stuk of 20-25 Duitse dealers door het hele (Duitse) land hebben het ding gewoon al stáán. Het bewijs is redelijk duidelijk want Gunmetal Grey is een nieuwe kleur voor dit modeljaar en de foto's zijn in eigen showroom genomen.
Een voorzichtige Chatgpt berekening raamt de totale kosten (import, bpm, btw, leges etc etc etc) op 3800-4000 euro wat niet echt goedkoper is dan de NL adviesprijs van 3799. Maar ja, wat heb je daar aan als het ding hier niet te koop is??
Ten kate vermeld nu ook dit:
https://motor.hondainsurance.nl/
"Maximaal t/m het 10e jaar garantie (inclusief 5 jaar fabrieksgarantie), gerekend vanaf de datum van afgifte van het eerste kentekenbewijs. Bij de allrisk motorfietsverzekering van Honda Insurance, heeft u als klant recht op de garantiedekking als u ieder jaar zorgt voor tijdig onderhoud. Bij occasions moet de onderhoudshistorie bij ons bekend zijn.
De 5 jaar fabrieksgarantie bestaat uit 2 jaar standaard garantie en 3 jaar aanvullende garantie op motorfietsen uit de Benelux. "
De premie voor de CB125F met mijn historie zou 22e/maand zijn. Dat is redelijk wat, maar wel all-risk, vrij van eigen risico, inclusief pechhulp en 10 jaar garantie op de motor. Moet hij wel jaarlijks naar ten kate voor een beurt, die kosten komen er dan nog eens bij.
Geen raar aanbod eerlijk gezegd voor zoveel zekerheid...
Ik kan pas dinsdag meer weten omdat de dealers dan met inkoop kunnen bellen. Nog even geduld dus.
Ook eens overwegen als ik naar een andere motor overstap. Jaja, ik ga vandeweek de tenere xt660z te koop zetten, ja die met 22 liter benzinetank . Vorige week proefgereden op een andere motor (met 15 liter tank) en dat had ik niet moeten doen
[ Voor 7% gewijzigd door harley op 07-09-2025 12:20 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ja, lekken, je draait dat uiteinde dus tig keer om en bindt het dan vast. Of er nu echt vocht/bezine uitkwam weet ik niet, al was de afdruk van de zak wel op de binnenkant van de waterdichte zak achtergebleven. Iig lekte het benzinedamp. En idd, ik ben ruim onder de limiet gebleven. En je kan hem natuurlijk hergebruiken. Sterker, voor een tientje, ik denk dat het handig is om er een paar te kopen, vullen met 3x 5liter bijv, dan kan je ze beter hanteren en in een tas kwijt etc.harley schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:19:
@aikin, toch wel raar dat die zou lekken. Tenzij je hem te vol doet maar zie dat het een 8 liter zak js dus 6 liter zou niet teveel moeten zijn. Prijs valt me alleszins nog mee.
Niet 100% zeker of dat kapot gaan feit of fictie is. Een goede motor zou er tegen beveiligd moeten zijn lijkt me.
Exact dit. Er blijven zeg maar een soort lucht kamers over in de tank, als die lucht uit de tank komt dan zat 't peil bij de tankdop weer omdat die voormalige luchtkamers nu gevuld zijn met benzine.Aikon schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:15:
Een tank heeft vaak een alles behalve ronde vorm, dus het duurt even voor elke ruimte volloopt, en alle lucht uit die ruimtes is afgevoerd. Zeker als je met het uhm.. benzinepistool? de tank zodanig afsluit dat de lucht maar moeilijk weg kan. Daarom kon ik ook weer door na de motor wat schuin te hebben gehouden, dan loopt er net weer wat uit een wang naar de hoofdkamer.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Niet bepaald zo vaak gestopt voor foto's te maken, maar ik vond de Multi er wel weer heel dik bij staan zonder alle koffers en bagage!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FowlnO9BqvlUJJjZEN3vBT0x.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/r4thljK7RSiZqmYmt5bmoxTB.png?f=user_large)
Dus dat wordt een nieuwe ruit kopen denk ik, of gewoon een nieuwe sticker eroverheen
(Haar)Föhn? Zachtjes opwarmen en er dan rustig af trekken. Even napoetsen met isopropanol of gewoon een doekje. (Kwam erachter dat met natte washandjes voor kids van de kruidvat je verdomd goed kan schoonmaken.)Pyr0_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:56:
Vandaag maar weer lekker na Luxemburg geweest. Hoewel ik pas net een goede week terug ben van de Alpen, was het weer heerlijk om op de motor te zitten en het viel echt op hoe licht ie was. Tijdens de trip na de Alpen toch zo'n 25-30kilo extra aan bagage/koffers mee en hoewel de Multi dat echt prima kan hebben en ik het tijdens het rijden eigenlijk niet écht merkte destijds. Viel het me nu wel op dat ie wel lekker licht zich over liet tippen. Dus echt genoten van een heerlijke, lange route (400km) en heel wat lekkere wegen gehad.
Niet bepaald zo vaak gestopt voor foto's te maken, maar ik vond de Multi er wel weer heel dik bij staan zonder alle koffers en bagage!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Awesome
Beetje late reactie, maar ja. Dat verhelpte net dat laatste beetje turbulentie voor mij.s020506 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:35:
[...]
Ziet er goed uit! Veel plezier! Kun je dat weer nog ff vasthouden? Ik mag pas over een weekje die kant op.
En dat flip-up ding, werkt dat?
Iets wat ik met mijn oude GSX-R nooit zo snel zou doen
Nu op zoek naar bluetooth/communicatie setje. Alleen dan is er weer de keuze tussen Sena/HJC specifiek, of Cardo. Het is net zoiets als DeWalt vs. Makita als een ik al die verhalen zo online lees
Vaak bu'j te bang!
My 5cents: Cardo. Is tenminse geadverteerd (en is ie ook echt, zelf getest-tom-562 schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:52:
Vandaag even een rondje Gelderland gedaan met de Caponord en wat familie. Toch even 250 km weggereden.
Iets wat ik met mijn oude GSX-R nooit zo snel zou doenik heb echt heerlijk gereden
Nu op zoek naar bluetooth/communicatie setje. Alleen dan is er weer de keuze tussen Sena/HJC specifiek, of Cardo. Het is net zoiets als DeWalt vs. Makita als een ik al die verhalen zo online lees(maar ieder weldenkend mens koopt natuurlijk gewoon Makita
)
Geluidskwaliteit met de JBL speakers is ook prima, al hoor je daar niet veel van als je rijd met oordopjes in natuurlijk. Batterijduur ook meer dan prima. Ding heeft me nog niet in de steek gelaten dus kan 't alleen maar aanraden.
Welja joh, laat ik ff een nieuwe ruit kopen omdat er een stickertje op zit.HTT-Thalan schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:00:
Alles wat ik kan bedenken (WD40, Hittepistool, Stickerverwijderaar) zou de ruit zelf ook aantasten.
Dus dat wordt een nieuwe ruit kopen denk ik, of gewoon een nieuwe sticker eroverheen.

Gaat ie er echt niet af, dan is het een optie. Maar dan gaat volgend jaar toch eerst de '26 versie eroverheen. Kan ik in de tussentijd opletten voor een nette 2de hands.
Not sure if serious or...Aikon schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:45:
Olijfolie is een goede, maar langzame, stickerverwijderaar. Daar moet een Italiaanse fiets toch tegen kunnen.

Isopropanol al eens eerder van gehoord, eens kijken of ik dat ergens kan uithalen.A13X schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:32:
[...]
(Haar)Föhn? Zachtjes opwarmen en er dan rustig af trekken. Even napoetsen met isopropanol of gewoon een doekje. (Kwam erachter dat met natte washandjes voor kids van de kruidvat je verdomd goed kan schoonmaken.)
Tnx heren.
Is (omgeving) Maastricht jouw thuisbasis? Dan snap ik wel dat de rest van Nederland niet zo uitdagend om te rijden is is ja. Kun je de .gpx van die route misschien delen? Altijd leuk om achter de hand te hebben als we weer eens een weekend Limburg doen.Pyr0_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:56:
Vandaag maar weer lekker na Luxemburg geweest. Hoewel ik pas net een goede week terug ben van de Alpen, was het weer heerlijk om op de motor te zitten en het viel echt op hoe licht ie was. Tijdens de trip na de Alpen toch zo'n 25-30kilo extra aan bagage/koffers mee en hoewel de Multi dat echt prima kan hebben en ik het tijdens het rijden eigenlijk niet écht merkte destijds. Viel het me nu wel op dat ie wel lekker licht zich over liet tippen. Dus echt genoten van een heerlijke, lange route (400km) en heel wat lekkere wegen gehad.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mag ik die GPx eens ontvangen? Alvast bedankt!Pyr0_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:57:
Heeft iemand btw nog tips om die tol-sticker van de ruit te krijgen?
Ik vind het leuk om een beetje aan het werk te zijn. Ga je met een pk pakhuis aan het werk, trek je hem door zijn versnellingen dan ga je meteen veel te hard.Dutchgixxer schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 13:29:
Ik snap niet waarom een motorfiets met veel vermogen zou uitnodigen om hard te gaan rijden. Het is de dombo die er opzit die dat doet. En waarom zou je in nl niet mooi kunnen motorrijden ? Ik woon in friesland, in de noordelijke provincies kun je prachtig motorrijden. Natuurlijk is het in de Eifel harz elzas vochtiger. 3 keer per jaar rijden in die omgeving is voor mij genoeg. 1 keer per jaar 10 dagen naar Dolomieten Pyreneeën of haute alpes is prima toch
Een iets minder strak rijwielgedeelte zorgt er ook voor dat je eerder het gevoel hebt dat het hard gaat.
Klopt, ik woon inderdaad in Maastricht, en dan ook nog eens vlakbij de snelweg en aan de kant van de heuvels. Ik ben vrij letterlijk in 10min in Visé of in Noorbeek (of natuurlijk een stuk sneller als ik ál die 150 paardjes zou aanspreken...)diabyte schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:19:
[...]
Is (omgeving) Maastricht jouw thuisbasis? Dan snap ik wel dat de rest van Nederland niet zo uitdagend om te rijden is is ja. Kun je de .gpx van die route misschien delen? Altijd leuk om achter de hand te hebben als we weer eens een weekend Limburg doen.
Linkje, 3 dagen geldig.Kapot schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:27:
[...]
Mag ik die GPx eens ontvangen? Alvast bedankt!
Sena 60 series ook IP rated waterdicht. Beide systemen hebben voor en nadelen.Pyr0_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:00:
[...]
My 5cents: Cardo. Is tenminse geadverteerd (en is ie ook echt, zelf getest) waterdicht, in tegenstelling tot Sena...
Geluidskwaliteit met de JBL speakers is ook prima, al hoor je daar niet veel van als je rijd met oordopjes in natuurlijk. Batterijduur ook meer dan prima. Ding heeft me nog niet in de steek gelaten dus kan 't alleen maar aanraden.
Kopen waar je maten mee rijden, en anders kiezen wat je leuk vind.
Trust me ik heb 5 jaar in de labeling en codering gewerkt, meer dan genoeg stikkers verwijderd om voor de rest van mijn leven dat niet meer te hoeven doen.
Ambersil label remover is ongeveer het beste dat je kunt krijgen: https://nl.farnell.com/am...wzJ_ZMVyROZ1DJ_QQLwdN7J-W
Helaas niet zomaar in een normale shop te koop.
Daarom "zoek" ik ook zoiets als een CB(F)500 voor erbij. Wil zoiets gebruiken als pekelbak maar ook voor het betere gooi en smijt werk, waarbij ik vooral het gevoel wil krijgen dat ik hard rijdtJoris748 schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:41:
[...]
Ik vind het leuk om een beetje aan het werk te zijn. Ga je met een pk pakhuis aan het werk, trek je hem door zijn versnellingen dan ga je meteen veel te hard.
Een iets minder strak rijwielgedeelte zorgt er ook voor dat je eerder het gevoel hebt dat het hard gaat.
Zoals Ronald Goedemondt het omschreef "GVD IK GA 300! En dan ga je .... 30." Da's ongeveer de beleving die ik zoek. Vooral het idee krijgen dat je best wel hard rijdt, en dan door oom agent staande gehouden worden, die je bekeurd omdat je te traag rijdt en hinder veroorzaakt
[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 07-09-2025 21:40 ]
Goede tip, thanks. Gooi 'm ff in de bookmarks mocht het met de andere methodes niet lukken.Bommes schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:17:
@Pyr0_ isopropanol is leuk om iets schoon te maken, maar niet echt een goede stikker verwijderaar.
Trust me ik heb 5 jaar in de labeling en codering gewerkt, meer dan genoeg stikkers verwijderd om voor de rest van mijn leven dat niet meer te hoeven doen.
Ambersil label remover is ongeveer het beste dat je kunt krijgen: https://nl.farnell.com/am...wzJ_ZMVyROZ1DJ_QQLwdN7J-W
Helaas niet zomaar in een normale shop te koop.
Daarna zijn ze beter te verwijderen na een jaar.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
:strip_exif()/f/image/CvwqzhJT5eaMPBTp4vhoQuSE.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag 20 minuten warm gereden daarna beetje laten afkoelen want moest de BBQ doen.
Daarna final drive en bakolie afgelaten. Ik was vergeten welke speciale geur transmissie olie had.
Maar de aflaatbout van de bak is wat rond, die gaan we vervangen. De mooie spray van olie was dus omdat de inbus 8 niet van de breaker bar kon krijgen (want risico dat ik die er niet erin meer kreeg) dus was mijn speciale fles voor het aflaten niet nodig...
Morgen dus nog 360 euro aan onderdelen bestellen en 200 euro aan materiaal

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 07-09-2025 22:58 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Je kent de Hobbyist, 'goedkope' BMW onderdelen? Ik ga er zo ook weer bestellen voor een beurtje.Chevy454 schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:56:
And so it begins.
[Afbeelding]
Vandaag 20 minuten warm gereden daarna beetje laten afkoelen want moest de BBQ doen.
Daarna final drive en bakolie afgelaten. Ik was vergeten welke speciale geur transmissie olie had.
Maar de aflaatbout van de bak is wat rond, die gaan we vervangen. De mooie spray van olie was dus omdat de inbus 8 niet van de breaker bar kon krijgen (want risico dat ik die er niet erin meer kreeg) dus was mijn speciale fles voor het aflaten niet nodig...
Morgen dus nog 360 euro aan onderdelen bestellen en 200 euro aan materiaal. En dan heb ik nog geen momentsleutel
-Edit:
Ah koppelings onderdelen lees ik verder terug.
[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 08-09-2025 08:00 ]
Ik heb de Halo zaterdag gepast bij Termaat. Voor mijn lijf moet ik een M hebben (de jas valt breed), maar voor mijn armen een L. Bij de M zit de elleboog protectie te hoog, bij een L heeft de jas de pasvorm van een zak aardappelen. De Alpinestars Bogota lijkt me beter te passen, die is geschikter voor mensen met een wat slanker lijf en langere armen. Al ben ik nu ook wel benieuwd naar de Rev'it Sand 5.WilbertNeems schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 18:19:
[...]
Ik zou je aanraden ergens te passen i.i.g., ik heb die jas eens gepast en bij mijn oksels knelde er iets hoe ik de boel ook verstelde.
Ik overweeg wel om dan alle protectie uit de jas te gooien en met een protectievest eronder gaan te rijden. Dan zit de protectie altijd op de goede plek en kan ik ook nog eens met een motorhoodie op de motor stappen of tijdens enduroritten een MX shirt aantrekken.

Deze winter maar eens een uitgebreide passessie plannen om alle gear bij elkaar te shoppen.
[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 08-09-2025 08:29 ]
Dat heb ik ook zo opgelost.Joris748 schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:14:
[...]
Ik heb de Halo zaterdag gepast bij Termaat. Voor mijn lijf moet ik een M hebben (de jas valt breed), maar voor mijn armen een L. Bij de M zit de elleboog protectie te hoog, bij een L heeft de jas de pasvorm van een zak aardappelen. De Alpinestars Bogota lijkt me beter te passen, die is geschikter voor mensen met een wat slanker lijf en langere armen. Al ben ik nu ook wel benieuwd naar de Rev'it Sand 5.
Ik overweeg wel om dan alle protectie uit de jas te gooien en met een protectievest eronder gaan te rijden. Dan zit de protectie altijd op de goede plek en kan ik ook nog eens met een motorhoodie op de motor stappen of tijdens enduroritten een MX shirt aantrekken.
[Afbeelding]
Deze winter maar eens een uitgebreide passessie plannen om alle gear bij elkaar te shoppen.
Vooral als je voornamelijk zand gaat rijden gooi je er gewoon een jersey over.
Voor de broek heb ik dan een pando moto en een crossbroek, dat waait ook heerlijk door.
Die hebben van die luchtscheppers zodat er een mooie flow aan frisse lucht voorbij komt.
Ik heb dan wel een iets lompere leatt adventure bodyprotector met het idee dat die enorme dikke plastic platen ook nog wel wat glij protectie geven, die moet ik alleen vervangen want xl is nu echt veel te ruim...

Ja die ken ik. Die zit "om de hoek" om maar we zoeken overal (en nergens) naar parts. Sommige delen waren bij louis goedkoper vanwege een actie.Aikon schreef op maandag 8 september 2025 @ 07:36:
Je kent de Hobbyist, 'goedkope' BMW onderdelen? Ik ga er zo ook weer bestellen voor een beurtje.
Vanavond het kuipwerk eraf, het gaat langzaam want heb maar 60 tot 90 minuten elke avond om eraan te klussen. De bedoeling is toch om tegen het weekend "aan de bak" te zittten.
Maandag kuipwerk
Dinsdag footrests en uitlaat?
Woensdag achterwiel en final drive?
Donderdag swingarm eruit?
Vrijdag "Breken van de motor"?
Weekend: zwemlessen en betonvloer voorbereiden van de schuur

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 08-09-2025 09:05 ]
Veel kookolies kunnen aardig goed werken als je ze een dagje laat intrekken. Heb zelf ook zonnebloem- en pindaolie gebruikt (en pindakaas toen ik geen pure pindaolie had), maar bij een Ducati is olijf sowieso de enige juiste olie
Ik heb laatst ook nog een tiental stickers van mijn windscherm afgehaald. De stickerlaag ging eenvoudig, de lijmlaag bleef vrolijk zitten. Ook een nachtje pindaolie gedaan en dat werkte hier niet zo super. Uiteindelijk met een velletje keukenrol en lampolie zo vanaf geboend.
Toch elke keer wel gekloot dus ik denk dat ik voor de volgende keer toch ook eens naar dat spul van Bommes ga kijken
Edit:
De oude vlagstickers waren niet meer mooi genoeg namelijk
:strip_exif()/f/image/FCtkJg51R9t4keebNqmTLqPj.jpg?f=fotoalbum_tile)
[ Voor 22% gewijzigd door Melkunie op 08-09-2025 10:13 ]
Die pandalegging en een crossbroek is misschien wel handig voor erbij. Denk wel dat ik meteen van die serieuze kniebeschermers aanschaf. Dan kan ook de protectie uit de broek. Hoe doe jij het met heupprotectie? Zit die wel in de broeken die jij gebruikt?kneusteun schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:47:
[...]
Dat heb ik ook zo opgelost.
Vooral als je voornamelijk zand gaat rijden gooi je er gewoon een jersey over.
Voor de broek heb ik dan een pando moto en een crossbroek, dat waait ook heerlijk door.
Die hebben van die luchtscheppers zodat er een mooie flow aan frisse lucht voorbij komt.
Merk wel dat het voor mezelf een hele mentale stap is van een lederen combi naar dit soort kleding. Vertrouw al die shit niet op slijtvastheid. Al verwacht ik wel wat minder vaak boven de 140 km/h te komen met een DesertX dan met de Mille.
Ik vind zo'n full MX style protectie net iets te heftig, zeker ook omdat ik hem ook zal dragen tijdens toertochtjes. Dan lijkt me een zoals die van Alpinestars een mooi compromis.Ik heb dan wel een iets lompere leatt adventure bodyprotector met het idee dat die enorme dikke plastic platen ook nog wel wat glij protectie geven, die moet ik alleen vervangen want xl is nu echt veel te ruim...![]()
[Afbeelding]
Dit zou ik ook doen! Beetje opwarmen en dan langzaam lostrekken.Dutchgixxer schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:33:
Met een föhn iets warm maken pel je de sticker er zo af.
Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes
Voor Zwitserland kun je tegenwoordig ook het vignet online kopen op kenteken (https://via.admin.ch/shop/dashboard). Geen sticker meer nodig.Grubeater schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:45:
Tijdens het doomscrollen zag ik de tip om de snelwegvignetstickers eerst op je huid te plakken zodat de sticker vet wordt en minder goed plakt.
Daarna zijn ze beter te verwijderen na een jaar.
Ik heb er wel lichte heupstukjes in, en wel knie beschermers.Joris748 schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:24:
[...]
Die pandalegging en een crossbroek is misschien wel handig voor erbij. Denk wel dat ik meteen van die serieuze kniebeschermers aanschaf. Dan kan ook de protectie uit de broek. Hoe doe jij het met heupprotectie? Zit die wel in de broeken die jij gebruikt?
Merk wel dat het voor mezelf een hele mentale stap is van een lederen combi naar dit soort kleding. Vertrouw al die shit niet op slijtvastheid. Al verwacht ik wel wat minder vaak boven de 140 km/h te komen met een DesertX dan met de Mille.
[...]
Ik vind zo'n full MX style protectie net iets te heftig, zeker ook omdat ik hem ook zal dragen tijdens toertochtjes. Dan lijkt me een zoals die van Alpinestars een mooi compromis.
Maar een bekende is met een crossbroek met 100 op asaflt gegleden en hield er (gelukkig) ook weinig aan over.
En voor mij is het de afweging kapot gaan van hitte en dus kans op fouten vs glijden op asfalt en dus wat rustiger aan doen.
Waarbij ik op straat dan gewoon niet als een gek jaag als ik dit draag.
Die ervaring had ik op een GPZ400. Enorm leuk.Destruction schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:34:
[...]
Daarom "zoek" ik ook zoiets als een CB(F)500 voor erbij. Wil zoiets gebruiken als pekelbak maar ook voor het betere gooi en smijt werk, waarbij ik vooral het gevoel wil krijgen dat ik hard rijdtOndertussen ben ik ook erg blij met 't comfort van de Diversion, als ik verder weg wil/een dag wil rond toeren blijft dat voor mij (in ieder geval voorlopig) dé fiets. Fijne toerbuffel, genoeg vermogen om soepel in te halen en te weinig om er echt gekke dingen mee te doen
![]()
Zoals Ronald Goedemondt het omschreef "GVD IK GA 300! En dan ga je .... 30." Da's ongeveer de beleving die ik zoek. Vooral het idee krijgen dat je best wel hard rijdt, en dan door oom agent staande gehouden worden, die je bekeurd omdat je te traag rijdt en hinder veroorzaakt
- edit -
wonderbaarlijk weinig van te vinden op YT voor een impressie, dus dan maar mijn eigen filmpje:
Loopt iets van 14k toeren geloof ik.
[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-09-2025 14:25 ]
Doe ik ook, zowel op auto als moto. Makkelijk te verwijderen en door te verkopen, of als er schade is aan je ruit, kan je het er makkelijk afhalen.Dutchgixxer schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:35:
Plak het vignet op een stuk boeklon. Boeklon verwijderje makkelijk. En je kunt het vignet na gebuik op markplaats verpatsen

Besteld bij Ten Kate zojuist
Opties waren er niet - topkoffer(s) heb ik zelf al (monokey was leuk geweest maar 248 euro voor een 30l topkoffertje vond ik wel wat gortig) en Handvatverwarming doe ik dan ook maar gewoon tegen Oxford tarieven ipv die van Honda zelf. Ik heb de motor dus kaal besteld.
[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-09-2025 14:52 ]
Oostenrijk en slovenie ookSpringuin schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:58:
[...]
Voor Zwitserland kun je tegenwoordig ook het vignet online kopen op kenteken (https://via.admin.ch/shop/dashboard). Geen sticker meer nodig.
Zitten ze ook al in Dalfsen? Ken wel de vestiging in Nieuwleusen......HTT-Thalan schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:50:
[Afbeelding]
Besteld bij Ten Kate .......dus tegen die tijd laat ik mezelf in het mooie Dalfsen droppen om hem direct naar huis te rijden.
Dalfsen is ook heel mooi. Maar naar Nieuwleusen is best wel een eindje lopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rieverst op 08-09-2025 16:26 ]
Palthe
Stel, je gaat laden met een EV motor bij een openbare laadpaal, maar je parkeert niet in het parkeervak maar op de stoep. Mag je dan gratis parkeren? Immers je maakt geen gebruik van het toegewezen parkeervak en nergens staat dat je die.moet gebruiken als je gaat laden.
Edit: overigens heb ik de vraag ook al gesteld aan mijn gemeente dus laat het sowieso weten hier.
[ Voor 12% gewijzigd door Palthe op 08-09-2025 19:32 ]
Áls dat zo is, dan weet je het antwoord.Palthe schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:17:
[...] en nergens staat dat je die.moet gebruiken als je gaat laden.
Verschilt per gemeente, en als iemand minder valide er ook nog langs kan.Palthe schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:17:
Even benieuwd of iemand hier wat van weet, vraag werd gesteld op motor-forum.
Stel, je gaat laden met een EV motor bij een openbare laadpaal, maar je parkeert niet in het parkeervak maar op de stoep. Mag je dan gratis parkeren? Immers je maakt geen gebruik van het toegewezen parkeervak en nergens staat dat je die.moet gebruiken als je gaat laden.
Edit: overigens heb ik de vraag ook al gesteld aan mijn gemeente dus laat het sowieso weten hier.
Mijn schoonpa zat in een rolstoel en kwam regelmatig in de problemen door motoren op de stoep….
Nou moet ik zeggen dat ik de motor eigenlijk alleen aan de straat laat staan als ik net thuis kom en ik over een uurtje of 2 oid toch weer op de motor stap, anders zet ik 'm meteen weer in z'n hok achter het huis
[ Voor 0% gewijzigd door Destruction op 09-09-2025 05:45 . Reden: "Nou moet ik zetten"? wtf, brein! ]
Op zondag afgezakt, tot aan Spa via de snelweg, naar de Vogezen. Daarna verder gezakt tot in de Franse Alpen, om Zwitserland heen. Dinsdag rond de Frans-Italiaanse Alpen gebleven, erg mooi daar. Helaas ging het op woensdag daar regenen en hebben we besloten om naar het oosten te rijden. We moesten toen door een stuk Zwitserland zonder mooie passen. Achteraf gezien hadden we beter een Vignet kunnen aanschaffen, want toeren over Zwitserse industriegebieden is ook niet alles.
Maar daarna werd het weer leuk. In de streek Oostenrijk, Zwitserland, Italië is het erg leuk rijden. En op vrijdag weer richting het noorden. Met een vignet waren we sneller door Zwitserland geweest, hadden we wellicht nog mooier kunnen rijden in het Zwarte woud. Na ja, les geleerd. Op zaterdag vanaf Zuid Duitsland naar huis gestampt. Paar dagen toch regen gehad, maar dat is niet zo erg. Nou ja, mijn pak is lek, er moet een andere komen.... En belangrijker, op een lekke band na geen stukken! Prop erin en na een kwartiertje konden we verder. Al met al: top!
Een paar sfeerimpressies:
![]() | ![]() | ![]() |
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
Dat was al een heel drama maar om 20.00 toch aan de RT kunnen werken.
Kuipwerk is eraf, handschoenbak en luchtsnorkel ook verwijderd. Alle schroeven in een pakketje gedaan.
Alarm die afgaat... 60 minuten gaan zo snel voorbij als je plezier hebt
Opgeruimd, logboek gemaakt met notities.
Morgen de footrests, uitlaat en de tank eraf hoop ik want de tijd gaat echt zo snel voorbij
But why... Waarom een 125CC?HTT-Thalan schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:50:
[Afbeelding]
Besteld bij Ten Kate zojuist. Mooie afspraken kunnen maken over onderhoud, prijs en garantie + verzekering. Verwachte levertijd ongeveer 2 weken, dus tegen die tijd laat ik mezelf in het mooie Dalfsen droppen om hem direct naar huis te rijden.
Opties waren er niet - topkoffer(s) heb ik zelf al (monokey was leuk geweest maar 248 euro voor een 30l topkoffertje vond ik wel wat gortig) en Handvatverwarming doe ik dan ook maar gewoon tegen Oxford tarieven ipv die van Honda zelf. Ik heb de motor dus kaal besteld.
God ja ze zitten in Nieuwleusen maar hun telefoonnummer komt uit in Dalfsen, zo zegt mijn display toen hij terugbelde. Uurtje weg in ieder geval, prima te doen. De 1000km beurt krijg ik bij de deal in en daar kan ik op wachten zegt hij, dus dat is gewoon even op en neer als het zo ver is (waarschijnlijk snel...).Rieverst schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:26:
[...]
Zitten ze ook al in Dalfsen? Ken wel de vestiging in Nieuwleusen......
Dalfsen is ook heel mooi. Maar naar Nieuwleusen is best wel een eindje lopen.
Ik wilde simpelweg schrijven 'waarom niet?' maar dan ga jij iets antwoorden zoals langzaam, klein of iets 'along those lines'.Chevy454 schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:31:
But why... Waarom een 125CC?
Voor woon-werk verkeer. Voor de lol. Omdat het leuk is iets nieuws te kopen. Omdat ik een keer een motor wil waar niemand anders aan heeft zitten rommelen. Omdat ik er een 10 jaar garantie deal bij krijg. Omdat mijn kinderen er over een paar jaar ook op mogen/kunnen rijden. Omdat het weinig benzine vreet.
Waarom kopen we uberhaupt motoren? Voor de emotie, toch? Kleine motoren kunnen ook leuk zijn. Snelle motoren heb ik al, offroad heb ik ook al gedekt
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-09-2025 21:48 ]
Alleen al door deze uitleg zit ik nu te denken of ik ruimte heb voor een tweede… Maar zowel fysiek, financieel en WAF gaat het ‘m niet worden, of de Transalp moet weer weg, maar die heb ik pas net. 😅HTT-Thalan schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:45:
[...]
Voor woon-werk verkeer. Voor de lol. Omdat het leuk is iets nieuws te kopen. Omdat ik een keer een motor wil waar niemand anders aan heeft zitten rommelen. Omdat ik er een 10 jaar garantie deal bij krijg. Omdat mijn kinderen er over een paar jaar ook op mogen/kunnen rijden. Omdat het weinig benzine vreet.
Waarom kopen we uberhaupt motoren? Voor de emotie, toch? Kleine motoren kunnen ook leuk zijn. Snelle motoren heb ik al, offroad heb ik ook al gedekt. Nu nog een sympatiek motortje erbij.
Jij kan jouw situatie en use case het beste beoordelen en dan kan een 125CC zeker zijn plek hebben. Voor korte ritjes vond ik de 125CC van mijn vrouw ook wel geinig.HTT-Thalan schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:45:
Ik wilde simpelweg schrijven 'waarom niet?' maar dan ga jij iets antwoorden zoals langzaam, klein of iets 'along those lines'.
Ik ben wel blij dat die weg is want anders kon ik de RT niet kwijt
Ik snap dat idee van een nieuwe motor ook wel hoor. En als je er gelukkig mee bent is dat super.Voor woon-werk verkeer. Voor de lol. Omdat het leuk is iets nieuws te kopen. Omdat ik een keer een motor wil waar niemand anders aan heeft zitten rommelen. Omdat ik er een 10 jaar garantie deal bij krijg. Omdat mijn kinderen er over een paar jaar ook op mogen/kunnen rijden. Omdat het weinig benzine vreet.
Waarom kopen we uberhaupt motoren? Voor de emotie, toch? Kleine motoren kunnen ook leuk zijn. Snelle motoren heb ik al, offroad heb ik ook al gedekt. Nu nog een sympatiek motortje erbij.
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 08-09-2025 22:25 ]
Pwoahh wat een reis op die korte tijd, jullie moeten flinke dag etappes hebben gehad zo. Wel vet hoor! Franse Alpen zie en lees ik ook veel positieve dingen over! Die 3de foto is echt heel mooi! Heb je die wellicht op een wat hogere resolutie? Die is namelijk wel windows-achtergrond-waardig.s020506 schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:01:
Afgelopen zaterdag terug van een weekje Alpen. Het was weer een mooi avontuur.
Op zondag afgezakt, tot aan Spa via de snelweg, naar de Vogezen. Daarna verder gezakt tot in de Franse Alpen, om Zwitserland heen. Dinsdag rond de Frans-Italiaanse Alpen gebleven, erg mooi daar. Helaas ging het op woensdag daar regenen en hebben we besloten om naar het oosten te rijden. We moesten toen door een stuk Zwitserland zonder mooie passen. Achteraf gezien hadden we beter een Vignet kunnen aanschaffen, want toeren over Zwitserse industriegebieden is ook niet alles.
Maar daarna werd het weer leuk. In de streek Oostenrijk, Zwitserland, Italië is het erg leuk rijden. En op vrijdag weer richting het noorden. Met een vignet waren we sneller door Zwitserland geweest, hadden we wellicht nog mooier kunnen rijden in het Zwarte woud. Na ja, les geleerd. Op zaterdag vanaf Zuid Duitsland naar huis gestampt. Paar dagen toch regen gehad, maar dat is niet zo erg. Nou ja, mijn pak is lek, er moet een andere komen.... En belangrijker, op een lekke band na geen stukken! Prop erin en na een kwartiertje konden we verder. Al met al: top!
Een paar sfeerimpressies:@Pyr0_ dank je, maar je was te laat
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] . Ik had hem al gekocht en erop gezet. Scheelt inderdaad veel.
Die spoiler is dus geen miskoop geweest hé, ik ben er ook wel blij mee!
Ik heb me een regenjas/broek van Richa aangeschaft, dat heeft mij heel goed droog gehouden, weegt niks en neemt weinig plek in beslag. Ik heb ook dringend een nieuwe jas nodig, maar ik heb al besloten dat er echt geen gelamineerd goretex pak nodig is. Wel nieuwe laarzen en handschoenen.. die gingen bij mij juist lek..
Ik heb altijd gezegd dat ik alleen maar gelamineerd wil. Ben ik volledig op teruggekomen. Een waterdichte en ademende liner die je ook over je pak kunt dragen is veel praktischer. Die regenlaag heb je toch bijna nooit nodig.Pyr0_ schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:36:
[...]
Pwoahh wat een reis op die korte tijd, jullie moeten flinke dag etappes hebben gehad zo. Wel vet hoor! Franse Alpen zie en lees ik ook veel positieve dingen over! Die 3de foto is echt heel mooi! Heb je die wellicht op een wat hogere resolutie? Die is namelijk wel windows-achtergrond-waardig.
Ik heb me een regenjas/broek van Richa aangeschaft, dat heeft mij heel goed droog gehouden, weegt niks en neemt weinig plek in beslag. Ik heb ook dringend een nieuwe jas nodig, maar ik heb al besloten dat er echt geen gelamineerd goretex pak nodig is. Wel nieuwe laarzen en handschoenen.. die gingen bij mij juist lek..
Gelamineerd lijkt me wel ideaal voor woon/werk.
Hoewel ik 3 motoren ook een beetje teveel van het goede vind eigenlijk, kan ik me ook geen betere smoes verzinnen om er meerdere te hebben inderdaadHTT-Thalan schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:45:
[...]
God ja ze zitten in Nieuwleusen maar hun telefoonnummer komt uit in Dalfsen, zo zegt mijn display toen hij terugbelde. Uurtje weg in ieder geval, prima te doen. De 1000km beurt krijg ik bij de deal in en daar kan ik op wachten zegt hij, dus dat is gewoon even op en neer als het zo ver is (waarschijnlijk snel...).
[...]
Ik wilde simpelweg schrijven 'waarom niet?' maar dan ga jij iets antwoorden zoals langzaam, klein of iets 'along those lines'.
Div900 - Mooiweer, langere afstanden
CBF500 (oid) - Gooi en smijt, pekelbak. Misschien een keertje Assen?
Motorscooter - Stiekem ideaal voor naast de auto, parkeerkosten ontwijker. Afhankelijk van het model ook prima geschikt om boodschappen mee te doen
Zag recent een VF1000F te koop staan. Heb eerder zo'n ding gehad, vind zo'n V4 nog steeds wel wat hebben. Het is dat het ding niet past in bovengenoemd plaatje en ik voor een 4e motor ook écht geen plaats heb, maar anders....
[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 09-09-2025 05:53 ]
De allerbeste smoes heb ik nog niet eens genoemd...Destruction schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 05:49:
[...]
Hoewel ik 3 motoren ook een beetje teveel van het goede vind eigenlijk, kan ik me ook geen betere smoes verzinnen om er meerdere te hebben inderdaad![]()
Div900 - Mooiweer, langere afstanden
CBF500 (oid) - Gooi en smijt, pekelbak. Misschien een keertje Assen?
Motorscooter - Stiekem ideaal voor naast de auto, parkeerkosten ontwijker. Afhankelijk van het model ook prima geschikt om boodschappen mee te doenVlakke treeplank zet je prima een bigshopper boodschappentas op.
Zag recent een VF1000F te koop staan. Heb eerder zo'n ding gehad, vind zo'n V4 nog steeds wel wat hebben. Het is dat het ding niet past in bovengenoemd plaatje en ik voor een 4e motor ook écht geen plaats heb, maar anders....
Mijn vrouw wil ook haar motorrijbewijs halen, en heeft aangegeven dat zij dan graag de nieuwe eigenaar van de zwarte CB500 zou willen worden
De Twin is een te dure motor qua verbruik en onderhoud om als woon-werk vervoer in te zetten dus wat moet je dan? Juist
Bovendien vind ik het een goed signaal naar de leerlingen op de rijschool. Veel geven aan te willen wachten met hun A rijbewijs omdat A1 langzaam en niet cool is... Terwijl ik juist zie dat ze er beter van leren rijden door niet gelijk veel vermogen te krijgen. Als ze zien dat de instructeur er ook gewoon op rijdt ondanks de CRF1000L in de garage...
[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-09-2025 06:58 ]
Dikke neodynium magneet tegen de onderzijde plakken.Frantic schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 01:35:
Ik word de laatste tijd met de DAX weinig herkend bij stoplicht lussen.. iemand tips?
Vandaag de laatste dag van mijn motor trip. De geplande route, al kronkelend via de Vogezen, gaat het raam uit. Ik moet van onder Freiburg tot thuis, en het regent. Veel. De hele dag.
Dus ik ga wel nog steeds door de Vogezen maar minder kronkelig, hopelijk kom ik zo achter de strook met ergste buien terecht, en ga dan zonder al te veel snelwegen naar het noorden. Dan mik ik op de Pfalz, om van daar uit vooral de doorgaande B-wegen te pakken afgewisseld met stukjes snelweg waar het te dicht bebouwd is.
Extra warme onderlaagjes aan, en gaan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Melden bij de gemeente, dan los je het voor meer mensen op.Frantic schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 01:35:
Ik word de laatste tijd met de DAX weinig herkend bij stoplicht lussen.. iemand tips?
Hier twee keer gemeld en dat was vrij snel gefixed.
Stellen ze blijkbaar de lus bij.
Een keer zelfs nog een terugmelding gehad dat ik het kon gaan testen, en mocht het niet voldoende zijn met wie ik contact mocht opnemen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
In totaal 3000 km. Maar daar gaan we dan ook voor, zoveel mogelijk passen rijden. Plaatje helaas niet in hogere resolutie...Pyr0_ schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:36:
[...]
Pwoahh wat een reis op die korte tijd, jullie moeten flinke dag etappes hebben gehad zo. Wel vet hoor! Franse Alpen zie en lees ik ook veel positieve dingen over! Die 3de foto is echt heel mooi! Heb je die wellicht op een wat hogere resolutie? Die is namelijk wel windows-achtergrond-waardig.
Ik rijd ook redelijk veel woon-werk, dus wil wel iets gelamineerds hebben. Maar Gore-Tex is overhyped, ik kijk naar iets met dainese d dry of alpinestar drystar, volgens mij werkt dat net zo goed. Dat mijn handschoenen lek zijn maakt niet uit (in de zomer), dan valt dat allemaal wel mee met handvatverwarming.
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
Heenreis deel 1: Nederland-Moezel
Heenreis deel 2: Moezel-Weilerbach
Terugreis: Weilerbach-Nederland
In de heenreis deel 2 zit aan het begin een ommetje, want de L202 vanaf Treis-Karden naar het zuiden was vanwege een dodelijk motorongeluk afgesloten. In de terugreis zit de weg rond Limbourg-Dolstain en die is altijd vervelend en druk maarja...
Het hotel in Weilerbach is trouwens wel een aanrader voor een nachtje. Geen typisch motorhotel, maar een wat excentriek hotel dat wordt gerund door een motorrijder. Slapen, bier en eten lekker goedkoop.
De islam kan uw vrijheid schaden
Lekker reisje hoor!Wokschotel schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:24:
Afgelopen weekend heb ik 2 dagen lekker gereden in de Eifel, Moezel en Hunsrück, met een overnachting in Weilerbach (vlak bij K-Town oftewel Kaiserslautern). Fantastisch weer en een mooie route:
Heenreis deel 1: Nederland-Moezel
Heenreis deel 2: Moezel-Weilerbach
Terugreis: Weilerbach-Nederland
In de heenreis deel 2 zit aan het begin een ommetje, want de L202 vanaf Treis-Karden naar het zuiden was vanwege een dodelijk motorongeluk afgesloten. In de terugreis zit de weg rond Limbourg-Dolstain en die is altijd vervelend en druk maarja...
Het hotel in Weilerbach is trouwens wel een aanrader voor een nachtje. Geen typisch motorhotel, maar een wat excentriek hotel dat wordt gerund door een motorrijder. Slapen, bier en eten lekker goedkoop.
Vraagje, hoe heb je die linkjes gemaakt dat ze direct linken na kurviger? Zit op telefoon atm, en kan dus ff niet zien wat voor n linkjes t zijn.
Je bedoelt linken naar Kurviger denk ik? Gewoon, via de optie 'delen' bij de routeopties (ik heb een betaald abonnement op Kurviger, ik weet niet of dit ook op de gratis versie werkt).Pyr0_ schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:45:
[...]
Lekker reisje hoor!
Vraagje, hoe heb je die linkjes gemaakt dat ze direct linken na kurviger? Zit op telefoon atm, en kan dus ff niet zien wat voor n linkjes t zijn.
De islam kan uw vrijheid schaden
Nooit gezien dat je direct kan delen. Dat zat eerst onder export..Wokschotel schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:53:
[...]
Je bedoelt linken naar Kurviger denk ik? Gewoon, via de optie 'delen' bij de routeopties (ik heb een betaald abonnement op Kurviger, ik weet niet of dit ook op de gratis versie werkt).

Weer wat geleerd, thanks.

@s020506, zo te zien het Rhônedal doorgerden in Zwitserland? Hoe is het stuk ten westen van Visp? Ik vond het stuk tussen Visp en de Grimsel niet heel erg interessant. Nufenenpas over? Die is gaaf!
Ben je door Liechtenstein gereden? Ik heb het plan ook voor volgend jaar. Nog iets aan te raden daar?